PDA

Näytä tavallinen näkymä : Giro Espoo



Sivut : 1 [2]

big4man
30.05.2014, 08.30
Kukaan ei ole vielä tainnut mainostaa valokuviaan täällä joten avaan pelin omilla otoksillani. Kuvat on otettu Matinkylän liikenneympyrässä sekä eri paikoissa Bodomin liepeillä.

Kiitos, loistavia kuvia! Löysin itseni, lainasin ja muistin mainita tekijän.

Takamisakari
30.05.2014, 10.55
Kyllä vain, mutta kuinka paljon on tullut muutosta asiaan kun täällä foorumilla on asiasta valitettu?

Eli pitäisikö asiasta vaieta kollektiivisesti?


Tomille kiitos kuvista, todellä hienoja!

Polkupyöräwiki
01.06.2014, 01.54
Ei muuta kuin poliisille ilmotusta, siinähän näkyy rekkarikin mainiosti.
Kysyin Poliisilta ihan mielenkiinnosta tätä, kiinnostaako heitä kyseisen motoristin vaarallisen näköinen ohitus ja vastaus oli:

Kiitos yhteydenotostasi!

Käsittääkseni tapahtuma on ollut Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen alueella, joten asian tutkiminen kuuluisi kyseiselle poliisilaitokselle.


Kaikesta päätellen kyseessä ei ole ollut kilpailu. Kysymyksenä herää, ovatko pyöräilijät ajaneet liikennesääntöjen mukaisesti, koska reittiä ei ole suljettu?


Pyöräilijöiden tulisi tällöin noudattaa liikennesääntöjä eli mm. ajaa mahdollisimman lähellä tien oikeaa reunaa (Tieliikennelaki 9 §), jotta vastaavia tilanteita ei pääsisi syntymään. Lisäksi TLL 19 § 2 mom. määrittää, että ohitettavan on havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se olosuhteet ja muu liikenne huomioon ottaen on mahdollista. Saman pykälän 3 mom. määrittää, että hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla ja mutkikkaalla ajoradalla tai vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä.


Terveisin,
Risto Maksimainen
Ylikonstaapeli
Itä-Uudenmaan poliisilaitos
Liikennepoliisisektori
Eli itse tulkitsen tuon niin, että poliisia ei voisi asia vähempää kiinnostaa. Vastauksesta jää semmoinen fiilis, että poliisin mielestä motoristi ei millään lailla ollut syyllinen aiheuttamaansa vaaratilanteeseen vaan oikeastaan tämä oli enemmänkin pyöräilijöiden syy. Noh, ei tossa kohtaa kyllä missään nätissä parijonossa ajeltu vaan se oli semmoinen häröpallo, jossa porukkaa tunki takaa rinnalle vaikka itse yritti ajaa siististi parijonossa - itseänikin se häiritsi ja siksi yritinkin siirtyä oikeaan reunaan kun muuten joutui ajamaan melkeiin keskiviivan tuntumassa. Sinänsä itseäni ei kiinnosta asiaa millään lailla viedä eteenpäin, voihan olla esim. että motoristi on aloittanut ohituksen ennen sulkuviivaa, mutta pyöräilijöiden jono onkin ollut oletettua pidempi tms. Vahinkoja sattuu. Mutta silti mielestäni vähän outo vastaus poliisilta.

Ju$$i
01.06.2014, 02.14
Ajoin 32 ryhmässä ja tässä jonkin verran tietoa Garministä.
Ja olin mukana siinä irto-ottoryhmässä 32km/h. Viimeinen 10km meni aika nopeasti ja keskivauhti siinä 10 oli 36,1km/h
http://connect.garmin.com/activity/506728822
Kierroks12
Näytä jaot (http://connect.garmin.com/splits/506728822)




Jaa
Aika
Etäisyys
Keskinopeus


Yhteenveto
3:23:18.6
110.92
32.7


1
22:41.2
10.00
26.4


2
18:06.6
10.00
33.1


3
17:10.3
10.00
34.9


4
17:47.6
10.00
33.7


5
18:20.0
10.00
32.7


6
18:16.3
10.00
32.8


7
18:20.0
10.00
32.7


8
17:51.0
10.00
33.6


9
18:30.0
10.00
32.4


10
18:05.0
10.00
33.2


11
16:37.8
10.00
36.1


12
1:33.0
0.92
35.5









Just tän takia tämmöset tapahtumat on niin vaarallisia häröpalloja. Lenkkivauhtisissa vedetyissä ryhmissä aletaan puhuun irtiotoista...

Pyörällä ja autolla
01.06.2014, 09.13
Kysyin Poliisilta ihan mielenkiinnosta tätä, kiinnostaako heitä kyseisen motoristin vaarallisen näköinen ohitus ja vastaus oli:

Eli itse tulkitsen tuon niin, että poliisia ei voisi asia vähempää kiinnostaa. Vastauksesta jää semmoinen fiilis, että poliisin mielestä motoristi ei millään lailla ollut syyllinen aiheuttamaansa vaaratilanteeseen vaan oikeastaan tämä oli enemmänkin pyöräilijöiden syy. Noh, ei tossa kohtaa kyllä missään nätissä parijonossa ajeltu vaan se oli semmoinen häröpallo, jossa porukkaa tunki takaa rinnalle vaikka itse yritti ajaa siististi parijonossa - itseänikin se häiritsi ja siksi yritinkin siirtyä oikeaan reunaan kun muuten joutui ajamaan melkeiin keskiviivan tuntumassa. Sinänsä itseäni ei kiinnosta asiaa millään lailla viedä eteenpäin, voihan olla esim. että motoristi on aloittanut ohituksen ennen sulkuviivaa, mutta pyöräilijöiden jono onkin ollut oletettua pidempi tms. Vahinkoja sattuu. Mutta silti mielestäni vähän outo vastaus poliisilta.

Kyseiseltä Ylikonstaapelilta ei nyt mitään muuta vastausta voikkaan odottaa, sen verran on tullut kuuluisaksi näissä pyöräilyä koskevissa lausunnoissaan. Viimeisin tämä Poliisi vääntää rautalangasta: Pyöräilijän väistämissäännöt.

Mätlokki
01.06.2014, 09.21
Ajon turvallisin osa. Vetäjät jäi tauolle, jolloin alkoi vapaa vauhti (mitä se kenelläkään on) ja porukka oli hetkessä helminauhana. Hetkellisesti parijonoja. Tapahtumassassahan oli paljon nopeampiakin ajajia. Käsite häröpallo taitaa olla nyt hukassa!

Jari Kulmala
05.05.2015, 23.23
Giro d'Espoo alkaa taas olla ajankohtainen.
Tapahtuman nettisivut:
http://www.girodespoo.com/fi/


Pre-Giro -lenkkejä ajetaan tänä vuonna seuraavasti:


Torstaina 7.5.2014 klo 18:00 Bembölen Kahvituvalta (Bellinmäki 1, Espoo) Osa-Giro 1 (61 km, reitin keskiosa)


Torstaina 14.5.2014 (helatorstai) klo 11:00 Tapiolan Urheilupuistosta Pre Giro –lenkki (111 km, koko reitti)
- Kahvitauko Veikkolan Nesteellä


Torstaina 21.5.2014 klo 18:00 Bembölen Kahvituvalta Osa-Giro 2 (57 km, reitin alku ja loppuosa)


Ajetaan useassa, max 16 ajajan nopeusryhmissä.
Ennen lenkkiä annetaan opastusta ryhmäajoon.

Cambo
06.05.2015, 23.48
Moi! Minkähänlaiset keskinopeudet on suunnitteilla noihin pre-giroihin? Huomenna 7.5 ja muulloin?

Jari Kulmala
07.05.2015, 11.58
Moi! Minkähänlaiset keskinopeudet on suunnitteilla noihin pre-giroihin? Huomenna 7.5 ja muulloin?

Paikalle tulleiden osallistujien mukaan pyritään ryhmittelemään.
Viime vuonna ajettiin pre-giro kolmessa ryhmässä, joiden nopeudet muistaakseni 28, 30 ja 34

OttoA
07.05.2015, 13.28
Jari, mukaavaa, kun näitä pre-lenkkejä järjestetään tuolle mahtavalle reitille. Tauko Veikkolan pyöräilijäystävällisella Neste-asemalla on hyvä valinta :) Tulen mukaan helatorstaina, 21.5 ja jälleen sunnuntaina neljättä kertaa Giiroon.

Jari Kulmala
10.05.2015, 13.03
14.5. lenkillä ajetaan kolmessa ryhmässä: 24, 28 ja 32 km/h (tarvittaessa voidaan ryhmityksiä vielä säätää lähtöpaikalla).

21.5. lenkillä katsotaan taas ryhmitys lähtöpaikalla. Alle 25 km/h vauhtisille on silloin taas vaihtoehtona samasta paikasta samaan aikaan lähtevä HePo:n tammaravit-lenkki.

Jari Kulmala
14.05.2015, 08.43
Reittikartta ridewithgps:llä: http://ridewithgps.com/routes/7885801


Ja gmaps:llä, jossa mukana myös tien pinnan luokittelukommentit (kommentti näkyy kun klikkaat reittivälin nimeä vasemman laidan palkissa)
https://maps.google.fi/maps/ms?msid=206728268303433991286.0004dd3d2b9241304b59 2&msa=0&ll=60.25276%2C24.547577&spn=0.251774%2C0.681152

Eli tänään pre-girossa ajetaan koko reitti

WetWillie
14.05.2015, 18.51
Kiitos taas kerran, mukavasti porukkaa lähtöviivalla, vastainen Veikkolaan söi keskaria mutta 28 ryhmässä missä olin, ajokeskari abt 27,5 -27,7. Jorvin yläpuolelle ilmestynyt sadepilvi kasteli reippaanlaisesti meidät. Girossa tavataan taas.

TimeMa
14.05.2015, 20.46
Pre Giro 24 oli noin 22 taukoineen ja 26 kun otetaan huomioon vain liikkeelläoloaika. Toivottavasti vauhti sopi ryhmällä (kaikki lähtijät eivät ajaneet ryhmän mukana koko reissua). Girossa tavataan.

Wolffis
15.05.2015, 08.41
32-pre liikkuva keskari oli 31.9kph, yhteensä jotain paljon vähemmän. Kiitoksia järjestelyistä.

Cambo
19.05.2015, 23.44
Löytyisköhän kiinnostuneita ajaa Giro d'Espoo omalla porukalla? Ajatuksena ajaa jonkinverran virallisen (ja ison) 30km/h ryhmän edellä about samaa vauhtia. Pienemmässä n. 8hlö ryhmässä ajo voisi olla turvallisempaa ja mukavampaa. (parijono, hidas telaketju lyhyin muutaman minuutin vedoin)
Yksi muutaman minuutin wc / juomantäydennys-tauko Veikkolassa kuten virallinenkin 30kmh ryhmä.
Kokoonnuttaisiin sunnuntaina ennen kisaa ja laitetaan joku yhteinen tunniste-teippi tms pyörän satulaputkeen niin on helpompi alkuhässäkässä pysyä yhdessä.
Kiinnostuneita?

supertele
20.05.2015, 11.16
Kuninkaantien tietyömaa Pellaksenlaakson kohdalla oli eilen entistä huonommassa kunnossa enkä siitä enää mielelläni ajaisi maantiepyörällä - saati kilpailussa. Ilmeisti Kuninkaantie kuitenkin ajetaan?
Auroranportilla kaupan kohdalla tänään tehtiin uutta tietä, joten siihen on parannusta tulossa viime viikkoiseen verrattuna ja vielähän Kuninkaantien tilannekin ehtii muuttua 4 päivässä.

En kyllä ymmärrä sitäkään, että renkaita mennään rikkomaan Kylmäläntielle, kun Sjökullantie olisi paljon paremmassa kunnossa, vähintään yhtä mukava reitti ja puolen kilometrin tarkkuudella saman pituinenkin.

Jari Kulmala
20.05.2015, 22.35
[--]

Torstaina 21.5.2014 klo 18:00 Bembölen Kahvituvalta Osa-Giro 2 (57 km, reitin alku ja loppuosa)


Ajetaan useassa, max 16 ajajan nopeusryhmissä.
Ennen lenkkiä annetaan opastusta ryhmäajoon.

Huomenna ajetaan Bembölen kahvituvalta taas pre-giro lenkki, ja nyt ajetaan kaupunkiosuudet. Ensin Bodomin ympäri ja sitten Giron reittiä Kauklahteen ja sieltä Bembölen.

Jari Kulmala
23.05.2015, 19.55
Nopeusryhmien ajoaikataulut löytyvät tuolta:


https://drive.google.com/file/d/0B9Nrk5GeHpl5eHZWaW4xeldySTQ/view?usp=sharing

Taukopaikat merkitty vahvennetulla.

Taukojen pituudet vaihtelevat 1:stä 10 minuuttiin seuraavasti:


1=Masala
2=Veikkola
3=Järvenperä


r 1 2 3
20 5 10 10
22 5 10 10
24 5 10 10
26 5 10 5
28 0 10 2
30 0 5 2
32 0 0 2
35 0 0 1

Bassopiste
24.05.2015, 18.02
Taas on ajeltu ja hauskaa oli! 30km/h ryhmän vetäjille ja kanssapolkijoille iso kiitos, matka taittui sujuvasti ja mielestäni melko siististi, omalla kaistalla pysyttiin ja kasoja ei näkynyt.

Pari juttua jäi autoilijoiden puolelta mieleen: toinen oli melko hurjapäinen ohitus peräkärryn kanssa aivan jäätävällä ylinopeudella jossain päin kirkkonummea. Tilanteen kruunasi vastaan tullut auto jolta sai hieman torvikonserttia. Onneksi mitään ei käynyt.

Toinen oli valkoinen Volvo kunnarlantiellä ylämäessä bembölestä. Pyöräilijät ajoivat oikeassa reunassa enimmäkseen jonossa ja muutamat rinnakkain (oikeassa reunassa). Tämä siis ohjattujen nopeusryhmien ulkopuolella, eli ajajia ei ollut mitään massiivista letkaa. Volvo koki asiakseen vähän kouluttaa rinnakkain ajavia, ja tööttäsi jokaisen takana jonka jälkeen lähti ohitukseen ja kiilasi vuorotellen kaikkia pareittain ajavia kohti piennarta. Onneksi tässäkään ei sattunut.

Kiitos vielä järjestäjille, vapaaehtoisille ja kannustajille, oli ihan suuren urheilujuhlan tuntua ilmassa kun oli paljon väkeä Kaunialan mäessä tsemppaamassa!
Ehkä ensivuonna uudestaan.

PS. iso käsi sille kuskille joka ajoi reitin mustalla Surlyn läskillä! Ohitin herran vasta Bodomin pohjoispuolella, eli matka on taittunut sangen joutuisasti! En oo läskiä ajanut mutta vaikutti aika timakalta suoritukselta!

itm
24.05.2015, 18.10
Toinen oli valkoinen Volvo kunnarlantiellä ylämäessä bembölestä. Pyöräilijät ajoivat oikeassa reunassa enimmäkseen jonossa ja muutamat rinnakkain (oikeassa reunassa). Tämä siis ohjattujen nopeusryhmien ulkopuolella, eli ajajia ei ollut mitään massiivista letkaa. Volvo koki asiakseen vähän kouluttaa rinnakkain ajavia, ja tööttäsi jokaisen takana jonka jälkeen lähti ohitukseen ja kiilasi vuorotellen kaikkia pareittain ajavia kohti piennarta. Onneksi tässäkään ei sattunut.

Rekkari ylhäällä ? Ei muuta kuin rikosilmoitusta. Se on nykysin helppoa ja vaivatonta tehdä netistä. Parempi jutella kissalan poikien kanssa ennenkuin jollain koulutuskerralla napsahtaa.

Mcross
24.05.2015, 18.13
Ensimmäistä kertaa tuli Giro ajettua ja neljään vuoteen en ollut ajanut yhtään kuntotapahtumaa. 32 km/h ryhmässä olin ja jaksoin maaliinkin. Alamäissä mentiin sen verran kovaa, että olisin kaivannut extra vaihteita (suurin välitys oli 46 x 12). Oma kello pysähty 3h 20min aikaan. Virallista tulossivua en ole vielä löytänyt. Tietääkö joku mikä se on?

duris
24.05.2015, 18.22
Tääällä tulokset: http://live.ultimate.dk/desktop/front/index.php?eventid=2809&ignoreuseragent=true

Bassopiste
24.05.2015, 18.30
Rekkari ylhäällä ? Ei muuta kuin rikosilmoitusta. Se on nykysin helppoa ja vaivatonta tehdä netistä. Parempi jutella kissalan poikien kanssa ennenkuin jollain koulutuskerralla napsahtaa.

No sepä siinä kun en tuota rekkaria saanut ylös / muista. Mikäli joku kanssapolkijoista sai tunnisteet ylös ja muistaa tilanteen niin soisihan tuon johonkin virallisiin kirjoihin päätyvän.

Mcross
24.05.2015, 18.32
Kiitos paljon.

SUP
24.05.2015, 18.33
Taas yksi Giro Espoo takana . Aina sitä vaan jokavuosi ihmettelee sitä tippuneiden pullojen määrää ? Millä järjellä ne ei pysy siellä telineissä?
Ajelin 32 ryhmässä ja matkan aikana näin ainakin 7 tippunutta pulloa ja kaksi pyöräilijää niihin valitettavasti kaatui ja itsekin juuri sain väistettyä kolarin.
Toivottavasti ei käynyt pahemmin kyseisille herroille.
Haitariliike oli kyllä melkoinen ainakin porukan puolenvälin tienoilla ja tuulikin varmaan vaikutti asiaan jonkin verran.
Muuten järjestelyt pelasivat taas mallikkaasti kiitos siitä :)

mehukatti
24.05.2015, 18.46
Itsekin tuli kokeiltua kuntoajoja pitkästä aikaa, kun sai ajaa ilmaiseksi. 35-ryhmässä meno vaikutti ihan kohtuullisen siistiltä. Muutama kasa oli silti, toivottavasti ei käynyt pahemmin. Ja ennen vapaata vauhtia tippui jonkin verran juomapulloja. Kaksi kolmasosaa matkasta meni aika leppoisasti, mutta sitten kun alkoi porukkaa tippua ja syntyi välejä, niin sai välillä pyörittää ihan tosissaan. Oma kello pysähtyi aikaan 3:08, mutta jäi mietityttämään et olisko mennyt nopeammin, jos ois jaksanu vaihtaa maantierenkaat alle.

Frosty
24.05.2015, 20.46
Kiitos ajokavereille, järjestäjille ja erityisesti 32-ryhmän vetäjille. Kerätään vähän plussia ja miinuksia kokemuksesta:

+ Hyvät toimivat järjestelyt
+ Kiva ja vaihteleva reitti
+ Sopivasti ajoseuraa
+ Ihan inhimillinen sää loppujen lopuksi
+ Liikenteenohjaus loistavast ajan tasalla

- Ryhmäajo jokseenkin rauhatonta (tuulikin varmaan osin vaikutti)
- Pariinkin otteeseen sankariautoilijoita, jotka lähtevät sokkona ohittamaan pyöräilijäryhmää, ylläri ylläri, sieltähän ne vastaantulijatkin löytyivät!
- Osa reitistä aika järkyttävässä kunnossa
- Roskaaminen! Aika surullista katsella kun jengi heittää muovipakkauksia surutta tahallaan luontoon. Ollaan kuitenkin kuntoajossa, jossa ei taida mitään roskapartiota olla.

Kokonaisuutena kuitenkin oltiin plussalla.

Url1
25.05.2015, 09.20
Samaa mieltä Frostyn kanssa. Otin 32-ryhmän matkalta videon - kunnes akku loppui noin 79 km kohdalla. Tästä näkee kuinka ryhmän vauhti pumppasi, mutta hyvin kaikki saivat pidettyä oman linjansa.

Videolla noin kohdassa 1:29 on kuvaa autosta joka kiilasi ja ohitteli keltaisella viivalla. Teen siitä otoksen ja laitan linkin poliisille. Tehköön sitten mitä katsovat aiheelliseksi.

Kiitos kaikille 32-ryhmäläisille ja vetäjille.

https://vimeo.com/128735147

Halloo halloo
25.05.2015, 09.36
Video ei näy.

Bassopiste
25.05.2015, 09.41
Video ei näy.
Mulla näkyy ihan hyvin kun klikkaa "watch on Vimeo".

Wolffis
25.05.2015, 11.37
35-ryhmässä tosiaan saattoajossa putosi useampi pullo, olikohan sormet kohmeessa. Samoin jo alussa letka katkeili mukavasti ja sai kuntoilla välit kiinni, kun edessä nostettiin selät pystyyn :) Muuten ajo oli siistimpää, kun olin kuvitellut. Bodomin kohdalla oli sen verran kova vauhti ja letka katkeillut, etten ainakaan huomannut mitään vaaratilanteita. Roskaaminen näyttää olevan Girossa harmittavan yleistä :(

Videota 35-ryhmä perältä (sekalaisia kasoja 07:38, 10:43, 11:22, 12:32): https://youtu.be/Ql_wBQ5P8dk

hassi
25.05.2015, 12.53
Muuten mukava tapahtuma, mutta hieman joudun avautumaan joukkueesta nimeltä Team Rynkeby.
Käsittääkseni Rynkebyssa on kyse hyväntekeväisyydestä. Jotenkin hyvän tekeminen oli unohtunut matkan varrelle. Pyöräilin todella rauhallisessa 28 ryhmässä. Rauhallista se oli siihen saakka kun ennen Budomia säpinää tuli aiheuttamaan Team Rynkeby. Ilmeisesti vielä "All Stars". Kellot soi ja huuto oli kovaa kun ne yritti ohittaa 28 ryhmää. Kun tietä ei metelillä näyttänyt tulevan niin vastaantulevien kaistalle vaan koko joukkue. Muutamia vaara tilanteita syntyi kun autoja tuli vastaan. Ja kun melkein koko joukkue oli päässyt ohi, huomasivat ettei kaikki ole mukana ja eikun pysähdys ja uudelleen ryminällä ohi.
Ensi kerralla suosittelisin suunnittelemaan hieman paremmin tauot ja etenemisnopeuden ettei tarvi kilpailla järjestäjien muodostamia nopeusryhmiä vastaan. Toinen vaihtoehto on järjestää oma kilpailu jossain muualla.
Tällaista tällä kertaa.

whiskers
25.05.2015, 15.35
Kiitos 35 ryhmän vetäjille ja wolffikselle videosta. Oli kiva kerrata videolta ajoa kun ajoimme aika ajoin vierekkäin. Kunto ei aivan riittänyt pysymään ryhmän matkassa oittaan lenkkiä loppuun saakka. Juurikin aiemmin mainitut ryhmän katkeamiset erityisesti oittaan lenkin alkupuolella sekä melkosen vauhdikas ajo veikkolasta oittaalle söi voimat. Neljä minuuttia tuli eroa wolffiksen videolla näkyvään aikaan.

Tapahtumasta jäi hyvä fiilis ja ensi vuonna hyvin todennäköisesti uudestaan.

Teemu Ramstedt
25.05.2015, 15.59
Kiitokset IBD Cyclingin puolesta järjestäjille ja muille osallistujille!

Ei hirveästi moitittavaa järjestelyistä mitä nyt voita olisin leivän päälle kaivannut.
Taisi mennä nopeampien suihin:)

Tiet olivat ajoittain taas huonossa kunnossa mutta tää on tää ikuinen taas mille järjestäjä ei paljon mitään voi.
Kaikki haluaisi tietenkin ajaa ilman monttuja..

Toivottavasti saimme asiallemme näkyvyyttä hyvin kuntotapahtuman sisällä ja toisaalta valtamedian saimme paikan päälle joka varmasti hyödyttää kaikkia niin järjestäjää kuin myös muita tahoja. Mielestäni pyöräilyssä nyt hyvä "pössis" monessakin mielessä joten tehdään yhdessä vaan hommia niin varmasti moni asia kehittyy.

am8119
25.05.2015, 16.48
Kiitos kaikille 32-ryhmäläisille ja vetäjille.

https://vimeo.com/128735147




Videota 35-ryhmä perältä (sekalaisia kasoja 07:38, 10:43, 11:22, 12:32): https://youtu.be/Ql_wBQ5P8dk

Milläs kameroilla olette kuvanneet ja millasilla kiinnitysviritelmillä ?

Wolffis
25.05.2015, 17.11
Milläs kameroilla olette kuvanneet ja millasilla kiinnitysviritelmillä ?

Kamera: GoPro Hero 3+ Silver
Kiinnitys: http://goo.gl/YKfja9
dx.comissa läjä muitakin alumiinisia lenkkejä, en lähtenyt edes kokeilemaan GoPron muovisilla rimpuloilla.

am8119
25.05.2015, 17.59
Kamera: GoPro Hero 3+ Silver
Kiinnitys: http://goo.gl/YKfja9
dx.comissa läjä muitakin alumiinisia lenkkejä, en lähtenyt edes kokeilemaan GoPron muovisilla rimpuloilla.

Kiitos. Käytätkö ilmaista ohjelmaa editointiin, vai onko suoraan raakakuvaa kamerasta ? Milläs noita mittareita oot lisänny ?

Mielenkiintoisena yksityiskohtana videollasi näkyi useampi levari maantiepyörä.. taitavat olla lisääntymään päin.

HeidiS
25.05.2015, 18.11
Hei Hassi. Pahoittelen, että Team Rynkeby All Starsin yksi ajoryhmä oli aiheuttanut hämmennystä ja mielipahaa ajotyylillänsä. Kisajärjestäjän puolesta kaikki Team Rynkebyn eri ajoryhmät aloittivat lähtöalueen viimeisinä. Tästä syystä ohituksia tulee pakostakin. Keskustelimme antamastasi palautteesta ryhmän vetäjän kanssa ja totesimme, että kyseisen ohituksen olisi voinut hoitaa tyylikkäämmin ja turvallisemmin. Iloista pyöräilykesää toivottaen Heidi Siira, Team Rynkeby Finland.

TuH
25.05.2015, 18.52
Videolla noin kohdassa 1:29 on kuvaa autosta joka kiilasi ja ohitteli keltaisella viivalla.

Kunnon Pelle Hermanni asialla... Kaiken kiilailun jälkeen ohitus ylämäkeen letkan ja vastaantulijan välistä!

http://i7.aijaa.com/t/00334/13849131.t.jpg (http://aijaa.com/avNcJ0)

karhile
25.05.2015, 19.09
Kisajärjestäjän puolesta kaikki Team Rynkebyn eri ajoryhmät aloittivat lähtöalueen viimeisinä. Tästä syystä ohituksia tulee pakostakin.

Kyllä ainakin ennen 24-ryhmää lähti ainakin yksi Rynkebyn porukka eli eiköhän vastaisuudessa jokainen Rynkebyn ryhmä voisi mennä ryhmän kunnon perusteella sopivien nopeusryhmien väliin, jotta turhaa isojen ryhmien ohituksia vältettäisiin.

Url1
25.05.2015, 19.10
Kamera: GoPro Hero 3+ Silver
Kiinnitys: http://goo.gl/YKfja9
dx.comissa läjä muitakin alumiinisia lenkkejä, en lähtenyt edes kokeilemaan GoPron muovisilla rimpuloilla.

Minulla kamerana on Garmin Virb Elite. Se on kiinni standardivälineillä ja pysyy hyvin kiinni kunhan laittaa kumirenkaan väliin. Editiniä käytän Garminin softaa kun siihen saa hyvin nuo mittarit mukaan. Huomasin toisin juuri, että Virbin GPS-vastaanotin oli menettänyt signallin sillan alituksen jälkeen ja aloitti ajan ja matkan mittaamisen nollasta. Siksi tuolla videolla on noin 98 km kisaa.

Näin pitkä video ei ole kovinkaan hauskaa katsottavaa mutta Vimeossa on aika helppo liikkua paikasta toiseen joten ajattelin että ei se haittaa koska katselijana on varmaankin vain Giron osallistuneita.

IncBuff
25.05.2015, 19.26
Kunnon Pelle Hermanni asialla... Kaiken kiilailun jälkeen ohitus ylämäkeen letkan ja vastaantulijan välistä!

http://i7.aijaa.com/t/00334/13849131.t.jpg (http://aijaa.com/avNcJ0)
No ei noista pyöräilijöistäkään yksikään aja lain mukaan.

Wolffis
25.05.2015, 19.44
Kiitos. Käytätkö ilmaista ohjelmaa editointiin, vai onko suoraan raakakuvaa kamerasta ? Milläs noita mittareita oot lisänny ?

Mielenkiintoisena yksityiskohtana videollasi näkyi useampi levari maantiepyörä.. taitavat olla lisääntymään päin.


Minulla kamerana on Garmin Virb Elite. Se on kiinni standardivälineillä ja pysyy hyvin kiinni kunhan laittaa kumirenkaan väliin. Editiniä käytän Garminin softaa kun siihen saa hyvin nuo mittarit mukaan. Huomasin toisin juuri, että Virbin GPS-vastaanotin oli menettänyt signallin sillan alituksen jälkeen ja aloitti ajan ja matkan mittaamisen nollasta. Siksi tuolla videolla on noin 98 km kisaa.

Näin pitkä video ei ole kovinkaan hauskaa katsottavaa mutta Vimeossa on aika helppo liikkua paikasta toiseen joten ajattelin että ei se haittaa koska katselijana on varmaankin vain Giron osallistuneita.

Samoin käytän ilmaista Garmin Virb Edittiä. Itsellä oli jo GoPro entuudestaan sekä Garmin Edge niin homma hoituu myös niin, ei tosin yhtä kätevästi kuin Virbin kameralla.

Teemu Ramstedt
25.05.2015, 19.51
Kyllä ainakin ennen 24-ryhmää lähti ainakin yksi Rynkebyn porukka eli eiköhän vastaisuudessa jokainen Rynkebyn ryhmä voisi mennä ryhmän kunnon perusteella sopivien nopeusryhmien väliin, jotta turhaa isojen ryhmien ohituksia vältettäisiin.

Tähän vahva sama. Meilläkin oli oma IBD Vivus ryhmä (14 ajajaa) ja ajoimme 24 ja 26 ryhmien välissä. Ekan taukopaikan jälkeen pääsimmekin sitten ajamaan täysin omaa vauhtiamme. Mielestämme onnistuimme todella hyvin mitä tulee turvallisuuteen. Meidän takana heti lähti Rynkebyn iso ryhmä juurikin tuo 24-ryhmän edesssä ajava. Miksi he eivät lähteneet viimeisinä jos kerta kaikkien piti lähteä? Paljon vähemmällä oltaisiin selvitty kun olisivat aloittaneet vaikka meidän edestä..

euro
25.05.2015, 21.34
Muuten mukava tapahtuma, mutta hieman joudun avautumaan joukkueesta nimeltä Team Rynkeby.
Käsittääkseni Rynkebyssa on kyse hyväntekeväisyydestä. Jotenkin hyvän tekeminen oli unohtunut matkan varrelle. Pyöräilin todella rauhallisessa 28 ryhmässä. Rauhallista se oli siihen saakka kun ennen Budomia säpinää tuli aiheuttamaan Team Rynkeby. Ilmeisesti vielä "All Stars". Kellot soi ja huuto oli kovaa kun ne yritti ohittaa 28 ryhmää. Kun tietä ei metelillä näyttänyt tulevan niin vastaantulevien kaistalle vaan koko joukkue. Muutamia vaara tilanteita syntyi kun autoja tuli vastaan. Ja kun melkein koko joukkue oli päässyt ohi, huomasivat ettei kaikki ole mukana ja eikun pysähdys ja uudelleen ryminällä ohi.
Ensi kerralla suosittelisin suunnittelemaan hieman paremmin tauot ja etenemisnopeuden ettei tarvi kilpailla järjestäjien muodostamia nopeusryhmiä vastaan. Toinen vaihtoehto on järjestää oma kilpailu jossain muualla.
Tällaista tällä kertaa.
Sun pitäisi mennä ihan omiin kisoihin, jottei tarvitsisi avautua julkisesti. Massapyöräilytapahtumiin pääsee osallistumaan kaikki ilmoittautuneet ja maksaneet. Niinpä tien päällä on kaikenlaista polkijaa. Ei niitä järjestetä " sun" mielihalujen mukaan. Peili voisi olla sulle paras kriteeri.

TiiKei
25.05.2015, 21.52
Tähän vahva sama. Meilläkin oli oma IBD Vivus ryhmä (14 ajajaa) ja ajoimme 24 ja 26 ryhmien välissä. Ekan taukopaikan jälkeen pääsimmekin sitten ajamaan täysin omaa vauhtiamme. Mielestämme onnistuimme todella hyvin mitä tulee turvallisuuteen. Meidän takana heti lähti Rynkebyn iso ryhmä juurikin tuo 24-ryhmän edesssä ajava. Miksi he eivät lähteneet viimeisinä jos kerta kaikkien piti lähteä? Paljon vähemmällä oltaisiin selvitty kun olisivat aloittaneet vaikka meidän edestä..

Terve Teemu! Itse ajoin tuon takananne lähteneen Rynkebyn keulassa ja teimme juuri kuten joku tuossa kommentoikin. Eli lähdimme siihen rakoon, jossa ei tarvinnut yhtään ryhmää ohittaa ajon aikana, eikä myöskään tultu itse ohitetuksi. Näin tietääkseni menetteli kaikki muutkin Rynkeby ryhmät, tuota yhtä suunniteltua reippaammin liikkunutta All Starsia lukuun ottamatta. Ja hyvinhän teilläkin alkoi ryhmä liikkua kun kaikilla alkoi ketjut kestää päällä... ;) Tsemppiä IBD Vivus tiimille, olette tekin hienolla asialla liikkeellä - aurinkoista fillarointikesää!

karhile
25.05.2015, 22.06
Sun pitäisi mennä ihan omiin kisoihin, jottei tarvitsisi avautua julkisesti. Massapyöräilytapahtumiin pääsee osallistumaan kaikki ilmoittautuneet ja maksaneet. Niinpä tien päällä on kaikenlaista polkijaa. Ei niitä järjestetä " sun" mielihalujen mukaan. Peili voisi olla sulle paras kriteeri.
Kyllä näistä vaaraa aiheuttavista tilanteista on täällä ihan hyvä pitää ääntä julkisesti vai hyssytelläkö pitäisi? Ei kukaan ole viemässä täältä kenenkään ilmoittautuneen osallistumisoikeutta, mutta joku järki on ohittamisissa ja ennenkaikkea vastaantulijoiden kaistalle (mäissä/mutkissa) menemisessä pidettävä. Jos riski kohdistuisi ainoastaan väärällä kaistalla olevaan, niin sitten olisi suoraan sanoen melko samantekevää, mutta kun se riski kohdistuu myös muihin omalla kaistalla ajaviin ohittajien tunkiessa vastaantulijoiden pelästyttäminä takaisin oikealle kaistalle niin ei tästä hiljaa voi olla.

Jos yhden Vantaalaisen massapyörätapahtuman edustajan mielipide on se, että kaikenlaiset kuskit voi ilman maalaisjärjen käyttöä ja ymmärrystä siitä miten porukassa ajetaan ilman ylimääräistä riskinottoa, touhuta vastaisuudessakin samalla tavalla ilman, että siihen saa täällä puuttua, niin tiedänpähän ainakin itse mihin ajoon en tulevina vuosina osallistu.

Teemu Ramstedt
25.05.2015, 22.57
Terve Teemu! Itse ajoin tuon takananne lähteneen Rynkebyn keulassa ja teimme juuri kuten joku tuossa kommentoikin. Eli lähdimme siihen rakoon, jossa ei tarvinnut yhtään ryhmää ohittaa ajon aikana, eikä myöskään tultu itse ohitetuksi. Näin tietääkseni menetteli kaikki muutkin Rynkeby ryhmät, tuota yhtä suunniteltua reippaammin liikkunutta All Starsia lukuun ottamatta. Ja hyvinhän teilläkin alkoi ryhmä liikkua kun kaikilla alkoi ketjut kestää päällä... ;) Tsemppiä IBD Vivus tiimille, olette tekin hienolla asialla liikkeellä - aurinkoista fillarointikesää!

Uudestaan lukeneena tarkoitin että juurikin tuo Rynkeby all-stars olisi pitänyt (ainakin) lähteä meidän edestä koska heidän vauhti oli kovempi. Meidän kohdalla kun tulivat ohi kävi vielä niin että hirveellä meuhkalla ja jollain 2 sormea pystyssä käsimerkillä eteen ja sitten vauhti alas jolloin meidänkin ryhmän vauhti putosi.. Täällä joku Rynkebysta kertoi aiemmin yllä että kaikki lähtivät takaa mutta ettehän tekään lähteneet vaan nimenomaan 24km/h ryhmän eteen ja sen takana oli PALJON muitakin kuin Rynkebyläisiä niin miksei all-stars lähtenyt sitten vaikka 26-ryhmän eteen kun vauhti oli vähintään se? Oliko tälle joku looginen selitys? Eli faktuaalisesti väite oli väärä että kaikki olisivat lähteneet takaa:). Toisaalta tämä nyt ei ole mikään hirveän iso ongelma ollut ja hyvää työtä teette! Kuitenkin jos oma ryhmäni (joskin pieni otos niin kuitenkin teiltä tällä kertaa) olisi liikkunut tuollein hölmöllä tavalla jonka voi helposti korjata niin kyllä minä ainakin haluaisin tietää asiasta ja korjata sen seuraavalla kerralla. Näin mielestäni on järkevää toimia eikö..? Kiitos samoin hyvää fillarointikesää :)

hassi
26.05.2015, 09.45
Moikka Heidi, Kannattais varmaan lähteä nopeusryhmien väleissä ja pitää sama vauhti muiden ryhmien kanssa. Uskon kyllä että muut Rynkebystä ajeli ns. fiksusti.

hassi
26.05.2015, 09.49
Sun pitäisi mennä ihan omiin kisoihin, jottei tarvitsisi avautua julkisesti. Massapyöräilytapahtumiin pääsee osallistumaan kaikki ilmoittautuneet ja maksaneet. Niinpä tien päällä on kaikenlaista polkijaa. Ei niitä järjestetä " sun" mielihalujen mukaan. Peili voisi olla sulle paras kriteeri.

Voin hyvin kuvitella että eurohan se siellä kärjessä piti meteliä:) Hyviä hyväntekeväisyys pyöräilyjä sinulle.

TuH
26.05.2015, 10.27
Voin hyvin kuvitella että eurohan se siellä kärjessä piti meteliä:) Hyviä hyväntekeväisyys pyöräilyjä sinulle.

Mitä kohtaa euron viestistä et ymmärtänyt?

1) ilmoittautuminen oli kunnossa
2) osallistumismaksu maksettu
3) polkijoita on monenlaisia
4) valittajat katsokoon peiliin

Ai joo... eihän noissa argumenteissa ollutkaan mitään järkeä.

Rocket
26.05.2015, 10.47
Onkos kellään kuvia tapahtumasta tai tiedossa paikkaa mihin niitä olisi julkaistu? Olisi hauska fiilistellä näin jälkikäteen mutta kumma kyllä Giron sivuilta, FB-sivulta eikä edes googlella näytä löytyvän oikeastaan mitään...

hassi
26.05.2015, 12.28
Mitä kohtaa euron viestistä et ymmärtänyt?

1) ilmoittautuminen oli kunnossa
2) osallistumismaksu maksettu
3) polkijoita on monenlaisia
4) valittajat katsokoon peiliin

Ai joo... eihän noissa argumenteissa ollutkaan mitään järkeä.

Lisää euron kavereita. Ehkä mä todella oon väärässä seurassa;)

tvain
26.05.2015, 21.45
Onkos kellään kuvia tapahtumasta tai tiedossa paikkaa mihin niitä olisi julkaistu? Olisi hauska fiilistellä näin jälkikäteen mutta kumma kyllä Giron sivuilta, FB-sivulta eikä edes googlella näytä löytyvän oikeastaan mitään...

Kieltämättä jännä juttu ettei ole kuva-albumeita tänne linkattu. Aiempina vuosina on tainnut mahtua kolmetoista tusinaan niitä albumeita, ja kyllä tänäkin vuonna näkyi kuvaajia kameroiden kanssa.

lynxlynx
26.05.2015, 22.54
Eka kuntoajo johon olen 10v ajovuosien aikana osallistunut, jossa en nähnyt yhtään kasaa pääjoukossa. Pieni kritiikki siitä että yksi etuauto puuttui, kun voittaja lähti hatkaan ajo pääjoukko vaarallisesti ilman etuautoa. Suorastaan ihme et ei kolissut. Muutoin homma toimi varsin mukavasti.

Jari Kulmala
27.04.2016, 23.37
(jatketaanpa tätä vanhaa ketjua tänäkin vuonna)

Facebook-sivulta ( https://www.facebook.com/Girodespoo/?fref=ts ) kopsattua:

Pre-Giro d'Espoo -lenkit ajetaan tänä vuonna seuraavasti.
Pre-Giro d'Espoo -lenkkejä ajetaan kaksi. Ensimmäinen ajetaan Helatorstaina 5.5. klo: 11.00 alkaen ajetaan koko Giron reitti. Lähtö Tapiolan urheilupuistosta. Kokoontuminen n. 10 minuuttia ennen lähtöä, jolloin ajajat jaetaan nopeusryhmiin osallistujien mukaan.
Toinen ajetaan Torstaina 12.5. klo: 18.00 alkaen ajetaan puolikas Giron lenkki. Lähtöpaikkana Bembölen kahvitupa. Giron reitille siirrytään ajamalla ensin Mikkelän kautta Kauklahteen.

Tässä vielä giron reitti:
https://ridewithgps.com/routes/7885801


Reitissä mukana pikku muutos viime vuodesta metrotyömaan katkaistua Kivenlahdentien.


Pre-giro -lenkeillä on huomattava että vetäjät tekevät parhaansa jotta ajo sujuu turvallisesti, mutta jokainen ajaa kuitenkin omalla vastuullaan. 10 minuuttia ennen lähtöä annetaan ryhmässä ajoon opastusta.


Jos lenkillä tulee teknisiä ongelmia, niin koko ryhmä pysähtyy ja päätetään mitä tehdään.
Kokopitkällä lenkillä 5.5. pidetään kahvitauko Veikkolan Nesteellä.

SKe
11.05.2016, 18.03
Mitens Girossa menee nykyään lähtö kilpa / kuntosarjan välillä? Eli lähteekö lisenssilliset erillisenä ryhmänä? Ilmoittautuneiden joukossa ei nettisivujen mukaan kovin montaa lisenssillistä vielä ainakaan näytä olevan, onkohan valtaosa Tampereella?

jeijei
17.05.2016, 13.09
Te siellä aiemmin olleet. Sain käsitykseni niin, että ensin lähtee kisaporukka ja tämän jälkeen on muille yhteislähtö. Jotain nopeusryhmiä on, mutta jos on yhteislähtö 8km porukassa ajoa ja sitten alkaa vapaa vauhti, niin olettaisin, että aikamoiseksi häröpalloksi menee ja omat porukat muodostuvat siinä hiljalleen?

Coasting
17.05.2016, 14.23
Suunnilleen noin.
Nopeusryhmiä joissa vetäjät vastaavat että vauhti pysyy toivottuna löytyy 22 , 24 , 26 , 28 , 30 , 32 , 34 ja 35+
Ainakin hitaammissa meni viime vuonna nätisti.
Mitä kovempaa mennään sen vaikeampaa porukalla on jaksaa ryhmässään ja alkavat häröilemään.

Jari Kulmala
20.05.2016, 23.28
Nopeusryhmien aikataulut tuolla:

https://www.dropbox.com/sh/2cmcbyuyeaeg4a9/AAC2-yPRG3L-ugllgqrOxXmRa?dl=0

Huomenna sinne on tulossa vielä tarkennetut aikataulut, jossa on mukana viime hetken tuuliannusteet.
Korkeintaan muutama minuutti saattaa aikataulussa olla eroja matkan varrella.
Loppuaika on kuitenkin sama.


Ja laitetaanpa vielä nopeusryhmien taukopysähdykset minuutteina:


1=Masala
2=Veikkola
3=Järvenperä
r 1 2 3
22 5 10 10
24 5 10 10
26 5 10 5
28 _ 10 2
30 _ 5 2
32 _ _ 2
34 _ _ 1
35+ _ _ 1





Ja ai niin, 35+ -ryhmän nopeus voi olla suurempikin, mutta ryhmä pysyy kuitenkin kilpaporukan pääjoukon takana (vähintään 500 m).

karhile
22.05.2016, 01.12
Giron sivuilta:
"Numerolappu kiinnitetään hakaneuloilla alaselkään tai oikeaan kylkeen"

Kirjekuoressa oleva ohje:
"Numerolappu tulee laittaa selkään vasemmalle puolelle näkyvästi!"

Ei kannata sitten kutsua kavereita maalialueelle ilmaisen ruoan houkuttelemana. Ruokalipukkeet otettu käyttöön, jottei röyhkimykset taas viime vuoden tyyliin tyhjennä kattiloita ajajien nenän edestä.

jeijei
22.05.2016, 18.35
Loistava tapahtuma. Nuo nopeusryhmät toimivat älyttömän hyvin, mitä nyt tauko jäi pitämättä - mitä en jäänyt edes kaipaamaan. Suurkiitos järjestäjille ja ensi vuonna uudestaan!

p.s ryhmäajon harjoittelu ei olisi pahitteeksi osallistujille

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla

kolistelija
22.05.2016, 19.19
Muutaman vuoden tauon jälkeen tuli taas käytyä. Kivaa oli ja reittihän on varsin hyvä tuollaiseen reippaaseen ajoon. Aurinko paistoi ja tulosluettelokin meni suht hyvää järjestykseen. ;)

Url1
22.05.2016, 22.27
Minusta tapahtumassa oli todella vähän juomapullon putoamisia tms vaaratilanteita ja hyvin kaikki ajoivat ryhmässä. Mukava oli ajaa vaikka itsellä krampit haittasivat.

Merkkaus ja liikenteen ohjaus oli myös mallikasta. Kiitos kaikille organisaation henkilökunnalle hyvästä asenteesta


URL1

pay_z
22.05.2016, 22.40
Ajelin 35+ ryhmässä. Sen eteen vapaan ajon alussa siirtyi n. 30kpl porukka, jonka toiminta oli kyllä sellaista mitä en näissä kuntoajoissa oo aiemmin nähny.

Eivät lopulta pystyneet pitämään siellä keulilla tarpeeksi kovaa vauhtia, vaan 35+Ryhmä tuli ohi, kun ensin muutaman oli käyty huomauttamassa. Oisko vaikka kannattanut vetää telaketjulla, eikä ihme tyylillä jossa huudetaan kovaan ääneen vaihto ja sitten takaa ajaa joukon keskeltä porukkaa keulille.

Lisäksi osa katsoi tarpeelliseksi huudella asiattomasti, että parempi siirtyä pois heidän keskuudestaan ryhmän perälle. Tämä esim siinä kohtaa kun meinasivat ajaa Ruukinsillan ohi väärää reittiä ja väkisinkin olin sinne sekaan joutunut.

Se että oon muutaman kympin tapahtumasta maksanu, niin varmaan saan itse valita kenen takapyörää seuraan. Enkä todellakaan kaipaa asiatonta huutelua.

Muuten oli mukavaa ja kiitos IK-32 vetomiehille!

Il ciclista di Roine
22.05.2016, 22.42
Pikkuriikkinen historiikki Stubb ja Giro d'Espoo:

-2012: puhuttelee väkeä ja osallistuu tapahtumaan
-2013: puhuttelee väkeä ja osallistuu tapahtumaan
-2014: puhuttelee väkeä ja ei osallistu tapahtumaan, vilustunut
-2015: puhuttelee väkeä ja ei osallistu tapahtumaan, vilustunut
-2016: ei ole läsnä

---

Keli oli täydellinen vauhdikkaaseen menoon ja oli oikein antoisa suorite itselleni. Kiitokset ryhmänvetäjälle ja ryhmässä rimpuilleille. Alusta asti päätin olla tekemättä vetotyötä, kun viikkoa aikaisemmin putosin yllätyksekseni Sipoossa pääjoukosta.
Paljon paremmin organisoitu kokonaisuutena kuin tuo em. Kevätpolkaisu, mikä toimii aika paljon tee-se-itse-/löydä-se-itse-/havaitse-se-itse-periaatteella. Silti minut näkee taas molemmissa 2017. Nähhään!

ptaipale
23.05.2016, 00.33
Itse en päässyt tänään ajelemaan, vaan ihastelin Jorvin mäen nousua vastaantulevan bussin tuulilasin läpi. Lämpöiseltä näytti.

Tässä muutama kuva, kun porukkaa kääntyy Karvasmäentielle ylämäkeen (kamera oli mukana, koska lähdössä futispeliä jojoilemaan):
https://goo.gl/photos/ifZvsndvY6V2qcwy5

ptaipale
23.05.2016, 00.37
Liikenteen ohjausta en kyllä kehuisi. Bussikuski manaili sitä, ja nähtyäni sen noin vähän ylempää olin samaa mieltä: Turuntien risteyksissä viittoilleilla ei ollut mitään käsitystä siitä, miten ohjausmerkkejä näytetään oikein. Autoja päästettiin joka suunnasta yhtaikaa. EI NÄIN. Järjestäjien kannattaisi kouluttaa ohjaajat kunnolla:
- näyttää lätkää niille, joiden haluaa pysähtyvän, eikä niille, joiden haluaa ajavan
- kun autoja kertyy odottaessa jonoksi asti, niin purkaa useampia autoja aina yhdestä suunnasta ja sitten vaihtaa, eikä niin että häröilee jonkin vetoketjuidean kanssa.

Timo W
23.05.2016, 01.11
Vilkaisin tuloksia. Aika hurjaa, että reilut 5min voittajaa perässä peruskoulun 7-luokkalainen. Heppu täyttää tänä vuonna kuitenkin jo 14v. :o

Reflector
23.05.2016, 08.53
Kaunis oli päivä ja hienon näköistä menoa. Kuvia ladattu Flikriin, enimmäkseen kärjestä mutta löytyy sieltä vähän muutakin. Mikäli mielii jotakin kuvaa itsestään tai muuhun tarkoitukseen, saa kysellä yv:nä https://www.flickr.com/photos/ichyvision/sets/72157666245922984

(https://www.flickr.com/photos/ichyvision/sets/72157666245922984)

IHD
23.05.2016, 10.34
Loistava tapahtuma. Nuo nopeusryhmät toimivat älyttömän hyvin, mitä nyt tauko jäi pitämättä - mitä en jäänyt edes kaipaamaan. Suurkiitos järjestäjille ja ensi vuonna uudestaan!

p.s ryhmäajon harjoittelu ei olisi pahitteeksi osallistujille



Joo, mukava tapahtuma ja hieno reitti, mutta turhan paljon sähläämistä ajossa (sama ongelma
useammassa nopeusryhmässä). Järjestäjille kiitokset !

asb
23.05.2016, 10.36
Liikenteen ohjausta en kyllä kehuisi. Bussikuski manaili sitä, ja nähtyäni sen noin vähän ylempää olin samaa mieltä: Turuntien risteyksissä viittoilleilla ei ollut mitään käsitystä siitä, miten ohjausmerkkejä näytetään oikein. Autoja päästettiin joka suunnasta yhtaikaa. EI NÄIN. Järjestäjien kannattaisi kouluttaa ohjaajat kunnolla:
- näyttää lätkää niille, joiden haluaa pysähtyvän, eikä niille, joiden haluaa ajavan
- kun autoja kertyy odottaessa jonoksi asti, niin purkaa useampia autoja aina yhdestä suunnasta ja sitten vaihtaa, eikä niin että häröilee jonkin vetoketjuidean kanssa.

Kolmas pointti: Liikenne pitää pysäyttää menemällä tikkari pystyssä sinne ajoradalle, ei ujosti tien vieressä heiluttamalla.

TuplaO
23.05.2016, 11.11
Joo, perusasialliset järjestelyt ja erittäin hyvin merkitty reitti. Homma sujui kaikkiaan oikein jouhevasti. Itse en varsinaisia kasoja nähnyt, jotain pientä kompurointia lukuun ottamatta. Pitää kuitenkin tästä huolimatta kompata edellä ryhmäajokyvyttömiä ihmetelleitä. Oli erinäistä poukkoilijaa, limittäin lomittain ajajaa ja kiilaajaa. Nyt onneksi selvittiin omalta osalta vain kohonneilla sykkeillä. Esim. ihan perusmuodostelmien (parijono) hahmottamiseen ei useilla riittäneet rahkeet. Tämä ihmetyttää, koska iso osa ryhmäajon periaatteista on ihan vain tervettä järkeä eikä mitään salatiedettä.

Kiitokset kuitenkin hyvästä tapahtumasta!

PPJ
23.05.2016, 12.31
Pääosin jengi osas ajaa nätisti, mut eniten mikä itseäni pisti silmään oli tuo satunnainen häröpallon muodostusyritys sinne keulaan ja vastaantulevien kaistalla suhailu. Se 28 porukka ei oo mikään kisaryhmä niin siellä ei tarvitse alkaa hakeen mitään kärkipositioo 30 kilometrin ajon jälkeen.

Ja tää yks sankari joka ansaitsee erikoismainnan. Mutkassa ajoi keskellä vastaantulevien kaistaa samalla kiikaroidein taakse päin, autohan sieltä vastaan tuli, mutta onneks muut oli hereillä ja huudot kajahti sen verran terävästi, että oma kaista löytyi ennen vastaantulevan auton konepeltiä. Toivottavasti oppi seuraavaa kuntoajoa varten.

Kiitokset tapahtumasta ja eritoten 28 vetäjille. Jalkaa löytyi lopussa niin reippaasti, ettei vikalle paussille viitsinyt edes pysähtyä ja tämmöinen huonokuntoinen kaljamahakin jaksoi Jorvin ja Kasavuoren mäet polkea vihellellen :D

moraff
23.05.2016, 23.42
Mahtoiko foorumilaisia ollut kuvaamassa Reflectorin lisäksi, näkisi oliko nousuissa oma naama miten irvistyksessä :)

lynxlynx
23.05.2016, 23.51
Vilkaisin tuloksia. Aika hurjaa, että reilut 5min voittajaa perässä peruskoulun 7-luokkalainen. Heppu täyttää tänä vuonna kuitenkin jo 14v. :o

Ja voittaja oli pyöräilyn "eläkeukko".

billypilgrim
24.05.2016, 20.35
Minusta tänä vuonna ajettiin (30 km/h ryhmässä) poikkeuksellisen siististi, esimerkiksi viime vuoden Giroon saatika Touriin verrattuna. Olihan siellä saattoajovaiheessa epämääräistä seurusteluhäröpalloilua sekä matkavauhdissa paikoitellen jonojen välissä ajamista ja tarpeettomia välien pitenemisiä, mutta ainakin omalla kohdallani ryhmää selvittiin ilman minkäänlaisia vaaratilanteita. Että kiitoksia kanssa-ajajille, oli oikein mukavaa.