Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Pyörämittari: Garmin 500/800, Polar cs600x + anturit

Kva66
25.11.2012, 21.47
Hakusessa maantiepyöräilyyn mittari. Itsellä on ja on ollut useampia Polarin sykemittareita. Nyt haluaisin saada nopeuden, sykkeen ja cadenssin tietooni. Lisäksi kulutetut kalorit, matkan, syke min ja max sekä nopeus min ja max.

Polarin netissä olevaa harjoitusohjelmaa olen käyttänyt. Tähän olen ollut tyytyväinen.

olinkin kallistumassa Polar cs600x mittariin.

Hankin Trek Madonen. Tässä on paikka Bontragerin duotrap anturille. Menee siis rungon sisälle piiloon.

Polar käyttää w.i.n.d. Tekniikkaa tiedonsiirtoon. Duotrap antaa ANT+ singaalin. Onko nämä kaksi eri asiaa vai pystyykö Polar lukemaan tuota ANT+ tietoa?

lueskelin foorumin keskusteluja läpi liittyen Garminiin ja Polariin. Molemmat varmaan toimii.

Mutta onkos joku vaihtanut Polarin Garminiin tai toisinpäin ja jos on, niin miksi?

TetedeCourse
26.11.2012, 09.17
"Onko nämä kaksi eri asiaa vai pystyykö Polar lukemaan tuota ANT+ tietoa?"

Ei tue Polar ANT+:ssaa ! Joudut tuon duotrapin kanssa miettimään siis ANT+ yhteensopivia laitteita - Garmin on yleisin ja monen
hyväksi havaitsema.

mhelander
27.11.2012, 15.02
Joo sekä Polar että Suunto ovat vielä hakusalla ANT+ tuen suhteen. Lupailtu on kyllä mutta eipä tahdo realisoitua.

Itse hankin Garmin Edge 500:n keväällä. Ja täytyy sanoa että pitäis potkasta itteään persiille kun en tehny sitä aikasemmin.

Nimittäin olin ollut kohtuu tyytyväinen Suunto T6c sykemittariin, tämähän osaa vain alkuperäistä ANT-protokollaa. Paritin sille kadenssi- ja nopeussensorit. Hyvin toimivat kyllä ja patterit kestää aivan pirun pitkään, myös talvella. Ketutus alko kun hommasin toisen pyörän ja jouduin kadenssisensorille tekemään tarranauhalla siirrettävän pannan, kello pirulainen kun ei tue kuin yhtä kadenssisensoria ja kahta erilaista nopeussensoria.

Sitten kun pelkkä nousujen ja laskujen summa ei riitä, ja Linux-hörhönä ei Suunnon kelloa lueta juuri mitenkään että pääsis käsiksi tarkempaan dataan, oli värkin päivät luetut. Muistikin siinä täytty liian helposti ja kaikki info piti käsin siirtää talteen muualle.

Garmin toimii hyvin myös Linux:n kanssa. Sen dataa tukevia palveluja on käytännössä kaikki. Ja sitten on Golden Cheetah (http://goldencheetah.org/) aplari jonka saa asennettua myös Linux:iin joka lukee tiedostopohjalta Garminin datat, tai suoraan noista tehomittareista.

Aivan eri mukavaa on lenkkejä katsella kartan ja korkeuskäyrien kanssa, ja ihmetellä kadensseja ja tehoja. Jos siis sattuu mokomasta tykkäämään.

Kva66
27.11.2012, 18.37
Mites tuo Garmin Connect? Onko vastaava mitä Polarin nettijuttu? Toimiiko?

Garmin edge 500 vai 800? Kumpaakaan en ole päässyt räpläämään. 500:n akku kestää ilm. pidempään, onko merkitystä, en tiedä. 800 kosketusnäyttö, tuoko ongelmia. Saako rahalla vastinetta jos ostaa tuon edge 800:n?

Taas hankala päätös kun ei ole päässyt testaamaan. Eikä edes tunne henk.koht. ketään jolla tällainen olisi.

Reissuun lähdössä ja vois ulkomailta näitä katsastaa. Mutta eipä sielläkään niitä testaamaan pääse.

TetedeCourse
27.11.2012, 20.00
Täällä voit tutustua Garminin laitteiden arviointeihin (ja muidenkin):

http://www.dcrainmaker.com/product-reviews/garmin

Itse olen ajellut Garmin Edge 500:lla yli 20 000 km ja n. 900 tuntia. Toimii erittäin luotettavasti (kerran on hyytynyt, ja jatkoi heti kun buuttasin sen uudelleen), akunkesto on käytännössä reilusti yli 15 tuntia ja muutenkin käyttö erittäin helppoa. Erinomainen laite :)

VilleW
04.06.2015, 18.04
Bongasin yltä että joku muukin on tuskaillut garmin 500 kanssa. Just hommasin uuden maantiepyörän ja siihen duotrap s kadenssi/nopeusanturin. Nyt en kuitenkaan saa sitä pariutuun Edge 500:n kanssa. Cyclossa mulla ollut aiemmin se garminin oma gsc 10 anturi. Jos ymmärsin oikein niin noita ei voi käyttää "yhtäaikaa" siten että Edge pomppii pyörien välillä mutta kummassakin olis omat anturit kiinni. Mikä neuvoksi? Cyclossa en nyt kesällä juuri tuota tarvi että meniskö se vain jos poistais sen gsc10:n käytöstä?

Grugi
04.06.2015, 18.14
Edge 800 on toiminut hienosti ja akkukin kestää kyllä usemman lenkin tai yhden helvetin pitkän lenkin joten se ei ole ongelma.
Jos sitten pidempää reissua tekee niin noita virtapankkeja on saatavilla kyllä.

okahkonen
04.06.2015, 21.39
Bongasin yltä että joku muukin on tuskaillut garmin 500 kanssa. Just hommasin uuden maantiepyörän ja siihen duotrap s kadenssi/nopeusanturin. Nyt en kuitenkaan saa sitä pariutuun Edge 500:n kanssa. Cyclossa mulla ollut aiemmin se garminin oma gsc 10 anturi. Jos ymmärsin oikein niin noita ei voi käyttää "yhtäaikaa" siten että Edge pomppii pyörien välillä mutta kummassakin olis omat anturit kiinni. Mikä neuvoksi? Cyclossa en nyt kesällä juuri tuota tarvi että meniskö se vain jos poistais sen gsc10:n käytöstä?

Eikai Garminin kanssa pitäis olla mitään ongelmia vaihtaa laitetta pyörästä toiseen? Vai onko 500:ssa? 810 toimii ainakin tältä osin hienosti, mitä ei voi sanoa Suunnon vehkeistä..

VilleW
04.06.2015, 22.56
Eikai Garminin kanssa pitäis olla mitään ongelmia vaihtaa laitetta pyörästä toiseen? Vai onko 500:ssa? 810 toimii ainakin tältä osin hienosti, mitä ei voi sanoa Suunnon vehkeistä..

Näin minäkin olen ymmärtänyt. Jostain syystä vaan en saa tuota duotrap s:ssää pariutumaan garminin kans. Jossain oli että se ei välttämättä pysty pariutumaan kuin yhden kans mutta nyt siis tarttis saada kahden kans. Tätä yritin kysellä.

Akun kans ei ole ollut koskaan mitään ongelmia paitsi nyt kun ajoin eka kertaa 400km brevetin. Edge 500 siitä mielenkiintoinen kapistus että tuota ei voi ladata kesken tallenteen eli en voinut tauoilla ladata kun yritin saada koko reissua yhteen.

timoht
05.06.2015, 00.12
Akun kans ei ole ollut koskaan mitään ongelmia paitsi nyt kun ajoin eka kertaa 400km brevetin. Edge 500 siitä mielenkiintoinen kapistus että tuota ei voi ladata kesken tallenteen eli en voinut tauoilla ladata kun yritin saada koko reissua yhteen.

Onnistuu kyllä lataaminen kesken reissun ilman että pätkii jälkeä Garminin omalla vehkeellä, hinta vaan on suolanen. http://www.bikeshop.fi/Garmin_Powermonkey_Edge/ekauppa/p010-10644-02/

Asiaa puitu tuolla edge 500 -topikissa aiemmin.

VilleW
05.06.2015, 22.25
Aika suolanen hinta tosiaan.

Selvis tuo kadenssianturiongelmakin. Piti mukamas patteri laittaa sisään. Pöljänä ajattelin että paketissa mukana ollut paristo olis ollut varale mutta eipäs ollutkaan. Ei siihen onneks mennyt kuin 3 iltaa tuon ihmettelyyn.

okahkonen
06.06.2015, 21.26
VilleW, voithan naihoittaa suorituksen kahtena pätkänä, ja yhdistää filet jälkikäteen. Ainakin Stravassa toimii. Toki joku vois sanoa et eihän se oo yks suoritus jos välillä lepää..

okahkonen
06.06.2015, 21.28
Timoht, eikö tuo muka onnistu muiden valmistajien akuilla? Miten se vehje voi tietää minkä
merkkistä sähköä sinne menee?

VilleW
06.06.2015, 22.10
Se käynnistyy uudeleen ku lyö laturiin ja vaihtaa johonkin tiedonsiirtomodeen. Kesken ollut harjoitus katoaa. Vakio USB kaapeleilla tekee näin. Tuossa Garminen omassa on joku pinni poikittain tms.

timoht
06.06.2015, 23.39
Timoht, eikö tuo muka onnistu muiden valmistajien akuilla? Miten se vehje voi tietää minkä
merkkistä sähköä sinne menee?

En mä vaan tiedä miksi mutta näin se vaan on, täällä asian mutustelua kuten jo mainitsin (viesti #881 alkaen) http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?37363-Garmin-Edge-500/page30