Näytä tavallinen näkymä : Cannondale Bad Boy
Istumatyöläinen
14.11.2012, 18.40
Cannondale Bad Boy 4
http://www.cannondale.com/fin/2013/bikes/recreation-urban/urban/bad-boy/bad-boy-4
Näkemyksiä? Kokemuksia?
maalinni
14.11.2012, 19.18
Helvetin makea, tosin luulen että tällä foorumilla ei tuota hirveästi arvosteta. Mutta jos haluaa tyylikkään ja kalliin suoratankoisen, niin tuo voisi olla valintani.
Manensky
14.11.2012, 19.26
Cannondale Bad Boy 4
http://www.cannondale.com/fin/2013/bikes/recreation-urban/urban/bad-boy/bad-boy-4
Näkemyksiä? Kokemuksia?
Muutaman vanhemman Bad Boyn ajokokemuksella veikkaisin tämänkin olevan kuin kotonaan urbaanissa kaahailussa eikä säikähdä polkujakaan.
Ulkonäköki on taattua Bad Boyta, eli h***etin tyylikäs IMO.
Oikein hieno ja näpsäkkä urbaaniraaseri. Valitettavan arvokas vain kaupunkikäyttöön.
Istumatyöläinen
14.11.2012, 19.54
No onko (kallis) hinta mielestänne järkevässä suhteessa osasarjoihin, runkoon yms. laatuun?
maalinni
14.11.2012, 20.12
Minkä hintainen tuo tarkalleen on? System1:ssa oli bb4 1200€. Siihen suhteutettuna överikallis ja huonot osat. Toisaalta, jos ei suhteuta osia hintaan, niin laadukas pelihän tuo on ja fiilistähän ei voi mitata rahassa. En kyllä uskaltaisi ihan joka tolpan viereen tota kaupungilla jättää ja urheilu käyttöön löytyy fiksumpiakin pelejä.
in other words: osta jos tykkäät, ei se ajamalla rikki mene. Ja muista ottaa pari lukkoa mukaan.
Ainakin ulkonäöllisesti halvempi vaihoehto vois olla Cube Hyde (http://www.cube.eu/en/tour/urban-life/hyde/), jota saa saksasta (http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000886&product=A011618&sidDEMOSHOP=54cd2dead1e78af094173fbba01e79e8) noin 500€ hintaan. Tietysti myös osat on astetta halvemmat.
maalinni
14.11.2012, 20.33
BAD BOYS BAD BOYS, WHATS YOU GONNA DO WHEN THEY COME FOR YOU?
Tai sitten vähän laadukkaampi kuutio: http://www.bike-discount.de/shop/k197/a54966/hyde-sl-shadow-black.html?mfid=41
Mutta cännäri on cännäri.
dirtyrider
14.11.2012, 20.37
En tiedä, mistä johtuu, mutta omasta mielestä Bad Boylle on parhaiten sopinut tuo Alfinen takanapa. Uusissa malleissa ei näemmä ole kuin 0-versiossa, missä on taas Lefty. Ts. oma valinta olisi normihaarukalla, Alfinen 11 takanavalla ja levyjarruilla... mmm.. ja tietty se mattamusta väri. Tässä(kin) tapauksessa yksinkertainen on kaunista, ilman mitään takapakkaa ja vaihtajia.
Samoilla linjoilla kuin dirtyrider. Muuten pahuksen nätti pyörä kruisailuun ja työmatkoihin.
maalinni
14.11.2012, 21.00
Kuutiota saa alfinella: http://www.bike-discount.de/shop/k197/a80810/hyde-race-shadow-black.html?mfid=41
Tuommosta Hydeä tullut jo pidemmän aikaa katseltua kaupunkipyöräksi. Vaikuttaa ihan asialliselta. Vaihtelee osia sitä mukaa kuin tarvitsee. Vakio-osillakin ajanee muutaman tontun ja siinä menee vuosia pelkässä kaupunkiajossa, kun lenkkiajoon löytyy muuta kalustoa.
Cannondale on toki hieno, mutta hinta suhteessa osiin on tosiaan kova ja itse tohdin paremmin jättää tuollaisen 500€:n pyörän paremmin kaupungilla parkkiin. Ajotuntumastahan ei sitten tiedä, mutta onko sillä väliä sellaisilla matkoilla mihin tuollainen pyörä on omiaan.
mehukatti
14.11.2012, 21.59
Mulla on 2012 Bad Boy 4 ja hinta oli jotain 890e. Mitä tosta nyt sanois, voimansiirto ja jarrut nyt on aika heikot, mutta toisaalta aikalailla sitä tasoa mitä pyörän hintaan nähden voi odottaa. Stemmi ja tanko on hitsattu yhteen, ja paketti on hienon näköinen, mutta tangossa on aivan liikaa backsweeppiä. Pyörän etupää on tosi tukeva 1.5 jäykän keulan ansiosta. 28mm nakeilla minimipaineilla (6bar) tuntuu kuopat ja muut röykyt aika epämukavilta. Sanoisin, että pyörä kaipaa 35mm renkaita minimipaineisiin pumpattuna, tosin onhan tää myös makuasia. Mutta jos mietitään hybrideitä tai urbaanikonkeleita, niin kyllä Bad Boy mielestäni on oman sarjansa kärjessä. Ja tuostahan periaatteessa saisi renkaat vaihtamalla 29er maastopyörän...
Manensky
14.11.2012, 22.00
Eipä tuo kuution hyde paljoa ulkonäössä tuolle kanuunalle häviä, jos häviää ollenkaan. Koeajoin tuommosta hydeä alfinella ja en nyt sanoisi, ettei sen ajotuntumakaan Bad boyta huonompi kaupunkipyörityksessä ollut.
Tuo hydeki varmaan kiinnostaa varkaita, mutta pienempi taloudellinen vahinko siitä tosiaan tulee.
Harhailija
15.11.2012, 10.30
Hiilikuituhaarukka olisi ajomukavuuden kannalta paikallaan.
Joskus katselin pahaa poikaa sillä silmällä mutta hinta nousi aina liian ylös, eikä tuntunut löytyvän yhdistelmää, jossa olisi ollut mielekkäästi tarjolla se hauska yksipuolinen haarukka, valmiiksi paksummat renkaat ja alfine, ja olikohan vielä jarrujenkin suhteen yhdistelmät ei-mulle..
Päädyin silloin cityfillarin osalta Bianchi Camaleonte 2:een, jota sai ylivuotisena hyvään hintaan, ja siinä oli mm. haluamani mekaaniset levyt.
No, toinen tarina on se forumilla aiemminkin avautumani, että seuraavaksi vähille maantiekilsoille jäänyt mattamusta Canyon Ultimate SLX päätyi lähes tuon kännärin näköiseksi mutta tietty kippurasarvilla, kun pakotin siihen paksut sliksit ja flät-polkimet toistaiseksi, aivan sikakiva kaupungissa ja pitkospuilla 8)
jannevaro
15.11.2012, 12.13
Toi nolla-runko on pilattu ylenpalttisella sloupilla, perinteisemmällä kolmion muodolla ois ollu päheempi:
http://www.cannondale.com/fin/2013/bikes/recreation-urban/urban/bad-boy/bad-boy-0
Cannondale on aina Cannondale ja perinteisesti merkki on saanut paljon kiitosta rungoistaan.
Fakta on, että tuota hintaa on oikeasti aika hankala perustella järjellä, mutta onneksi harrastehankintoja ei tarvitse järjellä paljoa perustella. Ja kyllä ainakin mulle tulisi leveämpi virne naamalle kun kaivaisin fillarivarastosta Bad Boy:n esiin, verrattuna vaikka johonkin Saksalaiseen tusina-Cubeen, vaikka siinä Saksalaisessa vähän paremmat osat olisikin. Ja musta tuo virneen leveys naamalla on ainoa ratkaiseva tekijä :D
Onhan tuo nyt ihan törkysen hienon näköinen peli!
Kiinnostava peli uudeksi työmatkapyöräksi, kun viime viikolla eräs autoilija uudelleenmuotoili mun nykyistä työmatkamaasturia. Onko tietoa paljonko Bad Boyn eri mallit painaa vakiovarustuksessa ja onko kyseinen paino hybriidille paljo vai vähä? Onko esim. mehukatti puntaroinut nelosta?
star trek
15.11.2012, 15.19
Meilläkin emännällä on työmatkapyöränä bad boy, sinkula ja jäykkä lefty. Tykkää ku hullu puurosta, ni ei sillon tonni oo mitään:)
Joku viä kehtaa verrata cubeen:D
En koskaan ole ollut mikään Cannondale fani mutta tuo Alfinella varustettu kyllä laittoi harkitsemaan markkinoille tullessa... Ei voi laittaa Cubea tai muuta samalle viivalle, kyse lähinnä olemuksesta kuin hinnasta vaikkakin myönnettävä että suhteellisen surkeat palikat kuten muissakin ko. merkin edullisemmissa pyörissä...
mehukatti
15.11.2012, 18.46
Kiinnostava peli uudeksi työmatkapyöräksi, kun viime viikolla eräs autoilija uudelleenmuotoili mun nykyistä työmatkamaasturia. Onko tietoa paljonko Bad Boyn eri mallit painaa vakiovarustuksessa ja onko kyseinen paino hybriidille paljo vai vähä? Onko esim. mehukatti puntaroinut nelosta?
Just punnitsin ja Feedback Sportsin puntari sanoo 11.4kg.
Itselle tuli hankittua kesällä Bad Boy 6 ja hyvin on toiminut. Ei todellakaan ole millään hitech-palikoilla, mut vaihdellaan parempiin niiden rapistuessa.
Kuljettimena vehje on kyllä mainio! Sopii mainiosti hieman roiskivalle ajotyylille :).
Hinta oli hieman alle 700 € ja nyt näyttää System1 myyvän 4-version 839,30€.
Mehukatilla on hyviä pointteja rengastuksesta.
Tuo Mehukatin mainitsema ongelma johtunee pitkälti alukeulasta, tuohon kun vaihtaisi hiilikuituisen niin jo toimisi. Itse en puoltaisi leveämpiä renkaita matalammilla paineilla rullaus ominaisuuksien kustannuksella...
Kartturi
16.11.2012, 08.05
Tuo yo. Arvio "hyvälaatuinen pyörä, mutta osat kuraa ja hinta kallis" on vähän sisäisesti ristiriitainen. Tässä on taas se ikuisuusongelma, automaailman analogiana: ostaakko karvalakkimallinen kolmosbemari vai hyvin varusteltu skoda,)
leveistä renkaista en olisi huolissaan, BQ:n testeissä 40mm nakinkuoret rullaa paremmin kuin kovat alle 30 milliset.
Joskus on tehtävä kompromissejä... Ei renkaan leveys itsessään olekkaan ongelma vaan ehdotettu alhainen ilmanpaine.
Tuo Mehukatin mainitsema ongelma johtunee pitkälti alukeulasta, tuohon kun vaihtaisi hiilikuituisen niin jo toimisi. Itse en puoltaisi leveämpiä renkaita matalammilla paineilla rullaus ominaisuuksien kustannuksella...
Myös kuituinen ohjaustanko auttaa pahimpiin käsille paukkuviin iskuihin ja on helpompi/halvempi vaihtaa kuin haarukka.
Kyllä tuollaisella Bad Boylla kehtaisi ajella, todella tyylikäs peli. Ei kyllä mikään halpa noilla osilla.
Olen muuten viime aikoina ajellut sekä täysalumiinisella hybridillä 40 mm renkailla (3/3,5 bar) ja vanhalla teräspyörällä 28 mm rengastuksella (4/5 bar). Leveämpirenkainen vie tuota toista sekä rullaavuudessa että mukavuudessa kuin litran mittaa. Eivät toki ole mitenkään vertailukelpoisia, mutta kuitenkin.
Miksi noissa Bad Boyssa, Camaleonteissa ja vastaavissa on niin usein kampisettinä tripla? 3 x 9 kaupunkipyörään? Tuon tyyppisessä pyörässähän vois tyyliin 34/46 edessä ja 2 x 6 tai jotain vastaavaa.
Miksi noissa Bad Boyssa, Camaleonteissa ja vastaavissa on niin usein kampisettinä tripla? 3 x 9 kaupunkipyörään? Tuon tyyppisessä pyörässähän vois tyyliin 34/46 edessä ja 2 x 6 tai jotain vastaavaa.
Koska tavallisen kuminkuluttajan korvaan 27 vaihdetta kuulostaa paremmalta kuin 12.
Koska tavallisen kuminkuluttajan korvaan 27 vaihdetta kuulostaa paremmalta kuin 12.
Ehkäpä. En itse kuitenkaan haluaisi kaupunkiajoon 27-vaihteista käsivaihteista autoakaan.
2x10-setit on kalliimpia kuin noi 3x9:t. Takarattaita tarvitsee enemmän sen takia, että välitysalue saadaan laajaksi toimivuuden kärsimättä, vierekkäisten rattaiden kokoero ei saisi olla liian suuri. 3x9 pakassa on todella paljon päällekkäisiä vaihteita, mutta tavoitteena on kuitenkin yleensä saada mahdollisimman laaja (usein tarpeettoman laaja) välitysalue.
Nuo triplakammet on mustakin kyllä todella turhat suunnilleen kaikkialla muualla kuin vuoristoon tarkotetuissa maantiepyörissä joilla sahataan 10% mäkiä vuoronperään ylös ja alas.
Harhailija
17.11.2012, 12.30
Kyllä noi triplat on joskus paikallaan, kun on ihan puhki ja haetaan kevyintä välitystä. Ei se pienin ratas paljon oikeeesti paina. Mulla on triplat molemmissa pyörissä.
Mä päivityn hetki sitten fitness hypriitin 3x9 setin 2x10 maastosettiin ja vaihetieden käyttö loogistui todella paljon, säätö helpottui ja pienin välitys jopa pieneni hieman (fillarissa oli alkuperäisasennuksena tripla maantiekammet) Ainoana miinuspuolena aiemmin pystyi polkemaan välitysten puolesta 60km/h vauhdeissa lisää vauhtia, joka ei enää onnistu, mutten pidä tuota suorasarvisessa työmatka-/talvi-/reissufillarissa kovin suurena ongelmana.
2012 malliston Bad Boy 8, eli Alfine 8:lla ja jäykällä keulalla varustettu malli olis aika bueno, vaan eipä sitä tunnu enää olevan saatavilla. Velosportissa taisi olla XL-kokoinen, mutta se on liian iso. 2013 -mallistossa ei vastaavaa mallia sitten olekaan.. harmillista.
dirtyrider
19.11.2012, 21.11
Mulla on 2012 Bad Boy 4 ja hinta oli jotain 890e. Mitä tosta nyt sanois, voimansiirto ja jarrut nyt on aika heikot, mutta toisaalta aikalailla sitä tasoa mitä pyörän hintaan nähden voi odottaa. Stemmi ja tanko on hitsattu yhteen, ja paketti on hienon näköinen, mutta tangossa on aivan liikaa backsweeppiä. Pyörän etupää on tosi tukeva 1.5 jäykän keulan ansiosta. 28mm nakeilla minimipaineilla (6bar) tuntuu kuopat ja muut röykyt aika epämukavilta. Sanoisin, että pyörä kaipaa 35mm renkaita minimipaineisiin pumpattuna, tosin onhan tää myös makuasia. Mutta jos mietitään hybrideitä tai urbaanikonkeleita, niin kyllä Bad Boy mielestäni on oman sarjansa kärjessä. Ja tuostahan periaatteessa saisi renkaat vaihtamalla 29er maastopyörän...
Onko em. puutteet ja miinukset syynä fillarin myyntiin vai tuliko muita suunnitelmia?
mehukatti
19.11.2012, 21.19
Onko em. puutteet ja miinukset syynä fillarin myyntiin vai tuliko muita suunnitelmia?
No jos seuraavaks kokeilis levyjarrucrossaria.
JohannaKN
25.11.2012, 20.30
Täysin OT, mutta sulla o söpö avatar.
Kyllä noi triplat on joskus paikallaan, kun on ihan puhki ja haetaan kevyintä välitystä. Ei se pienin ratas paljon oikeeesti paina. Mulla on triplat molemmissa pyörissä.
Pakko päästä hehkuttamaan elämäni ensimmäistä (muualta kuin marketista ostettua) pyörää.
Kaikki lähti siitä, kun työpaikka vaihtui ja kuuden vuoden tauon jälkeen töihin pääsee pyörällä auton sijaan! Sen kunniaksi päätin hommata ikivanhan Scottin maastopyörän rinnalle hybridipyörän, työmatkapyöräilyä ja harrastustason kuntoilua ajatellen. Viikkojen googlettamisien jälkeen päädyin Cannondalen Bad Boy 6 -malliin. Tarjoukset otin kahdesta suomalaisesta liikkeestä (Pyörä-Pori ja Pyörä-Suvala). Pyysin tarjouksen paketista, johon kuului lokasuojat, nastarenkaat ja jalas. Pyörä-Suvalan tarjous oli parempi, joten sillä sitten mentiin. Mainittakoon, että tein tilauksen puhelimitse maanantaina klo 15:00 ja pyörä saapui seuraavana päivänä klo 17:30! Pyörä oli siis käyttökunnossa ja siihen oli tehty liikkeessä säädöt ja asennettu nastarenkaat (Schwalbe Active Winter), jalas ja lokasuojat (SKS). Melko nopeaa toimintaa!
Tässä muutamia ensifiiliksiä itse pyörästä ja sen osista:
1. Se on todella hieno livenä ja laadukkaan tuntuinen kaikin puolin.
2. Hydrauliset jarrut hoitavat tehtävänsä (ei mitään erityisiä huomioita).
3. Schwalben Active Winter -nastarenkaat tuntuivat laadukkailta, eikä jäisissä olosuhteissa hirvittänyt polkea.
4. Runko tuntuu jämäkältä. Lumen, veden ja jään sekaisella (auratulla) pyörätiellä ilmeni ajoittain pientä tärinää ja pomppimista, mutta se ei häirinnyt.
5. Pienenä miinuksena: kaikki vaihteet eivät vaihtuneet, tai vaihtuivat pienellä viiveellä. Tämä tosin oli vain ajoittaista. Saattaa johtua huonoista säädöistä, tai kyseessä on maksettu ominaisuus.
6. Pyörällä oli yksinkertaisesti ilo polkea, vaikka oli liukasta ja satoi vettä!
Suosittelen BB6:sta kaikille, jotka ovat harkitsemassa 700-1100 euron hintaluokan hybridi, tai urbaanipyörän hankkimista.
maudicel
02.01.2015, 12.30
Hienoa! Onnea uuden pyörän hankinnasta.
Itsellä on ollut Bad Boy vuodesta 2008 asti ja olen ollut oikein tyytyväinen. Parasta on ollut pyörän muokattavuus. Tällä hetkellä (pahoittelut kuvan laadusta) se on tämän näköinen.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/02/4a6da14520205607ad681312500694cb.jpg
- alkuperäiset 26" kiekot vaihdettu 28"
- aluhaarukka vaihdettu kuituiseen
- 3 x 9 vaihtunut 1 x 10
- suora stonga vaihtunut droppiin
maudicel: pyöräsi on komea! Toivottavasti myös minun hankintani on pitkäikäinen. Muokattavuus nousee itselläkin varmasti joskus arvoon arvaamattomaan, kun alkaa tehdä mieli päivittää kalustoa. Onko kellään muilla kokemuksia noista vaihteiden ajoittaisista vaihtumisongelmista?
Käyttökokemuksia vuoden pyörittämisen jälkeen. Olen käyttäny pyörää läpi vuoden työmatkojen taittamiseen ja kuntoiluun. Viime vuonna tuli 1000 km pyöritettyä asvaltilla.
Tässä muutamia havaintoja:
1) Edelleen mukava ajella. Vauhdin tuntua on ollut minulle riittävästi. Keskinopeudet lenkeillä on vaihdelleet 25-28 km/h (keskinkertaisella kunnolla)
2) Ei uskalla jättää kaupan pihaan pitkäksi aikaa, kun tuo varkaitakin houkuttelee
3) Edellisessä viestissä mainitsemani vaihteisiin liittyvä "ongelma" korjaantui, kun opettelin säätämään ne Shimanon tehdasasennusohjeen mukaisesti. Hyvin toimii varsinkin puhtaana.
4) Tärinät saisi todennäköisesti hallintaan vaihtamalla hiilikuituhaarukkaan. Huono kuntoisella asvaltilla kovilla rengaspaineilla rungon ja haarukan jäykkyys välittyy ranteisiin
5) Pyörä rullaa hyvin, ja ylämäet eivät tuota suurta tuskaa. Tätä helpottaa jälkikäteen hommatut lukkopolkimet (suosittelen)
6) Ajoasento on hieman pystyssä, joten tuulipussina toimiminen on tuttua. Tähän liittyen on harkinnassa tuon droppitangon hankinta.
Hienoa! Onnea uuden pyörän hankinnasta.
Itsellä on ollut Bad Boy vuodesta 2008 asti ja olen ollut oikein tyytyväinen. Parasta on ollut pyörän muokattavuus. Tällä hetkellä (pahoittelut kuvan laadusta) se on tämän näköinen.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/02/4a6da14520205607ad681312500694cb.jpg
- alkuperäiset 26" kiekot vaihdettu 28"
- aluhaarukka vaihdettu kuituiseen
- 3 x 9 vaihtunut 1 x 10
- suora stonga vaihtunut droppiin
Mikä hiilarikeula tuossa on asennettuna ?
maudicel
11.04.2016, 15.18
Mikä hiilarikeula tuossa on asennettuna ?
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-carbonfork-1-1-8-for-disc-83031/wg_id-207
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.