PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörän huolto sovitussa ajassa - onko mahdollista Helsingissä?

Sirkku Salminen
04.11.2012, 12.02
Etsin pyörälleni huoltoa, jonne voisin viedä pyöräni etukäteen sovittuna päivänä ja kellonaikaan, ja hakea pyöräni huollettuna etukäteen sovittuna päivänä ja kellonaikaan. Ajan pyörälläni päivittäin ympäri vuoden kaikki kaupunkimatkat. Voin luopua pyörästäni vain matkojen ajaksi. Kahdesti olen Helsingissä yrittänyt sopia huoltoajan etukäteen. Kyse on ollut rutiininomaisesta napavaihteisen huollosta sekä renkaiden vaihdosta.

Ensimmäinen näistä tapauksista, pyörähuolto Latokartanossa, sopi viime keväänä kanssani kirjallisesti sähköpostilla tuonti- ja hakuajat kellonaikoineen, mutta viedessäni pyörääni ko yritykseen ilmeni ettei pyöräni huoltoa ensinnäkään ollut heillä listoilla eikä pvämäärää tai kellonaikaa noudostakaan voinut mitenkään sopia etukäteen, vaikutti olevan herrassa. Ajoin pyöräni saman tien pois. Toinen tuoreempi tapaus viime kuulta suullisesti lupasi 2-3 pvän toimitusajan etukäteen tiedusteltaessa. Kun paikan päällä ilmoitin haluamani noutopäivän ja kellonajan, vänkylöinnistä ei saanut selvää, mutta tulin kuitenkin jättäneeksi pyörän. Melkein viikko meni, puheluihin tai tekstiviesteihin ei vastattu, ja lopulta menin paikan päälle hakemaan pyörääni pois. Mitään ei oltu tehty eikä selitetty, miksi ei ollut tehty. Paikka oli Cycle Center Mäkelänkadulla, josta olin keväällä tullut ostaneeksi uusimman pyöräni.

Olen pyöräillyt hyötymatkani ympäri vuoden eri maissa koko ikäni ja aiemmin tein pääosin huollotkin itse, joten tiedän mitä sen tekemiseen menee aikaa. Nivelrikkoni takia en haluaisi enää tehdä mitään pyörälleni itse, säästäisin sormiani pianon soittoon.

YT
04.11.2012, 12.10
Paljonko saa maksaa?

mutanaama
04.11.2012, 12.13
Voisin kuvitella, että ainakin hi5bikessa tuo onnistuu, sellon pyörääkin kannattaa kokeilla, vaikka onkin nippa nappa espoon puolella.

Juha Jokila
04.11.2012, 12.14
Ei näköjään suomalaisen pyöräkaupan alennustila ole muuttunut mihinkään 20:ssä vuodessa. Surullista. Sitten kun joku jotain tekee, niin mistä tiedät, että jotain on oikeasti tehty, eikä vaan ruiskittu öljyä sinne tänne, että vähän kiiltelisi?

platipus
04.11.2012, 13.43
Samaa itsekin yrittänyt, ja saman vastauksen saanut.

Pedalatleten
04.11.2012, 18.45
Larun pyörässä on toiminut ainakin määräaikais/vuosihuoltojen yhteydessä, kannattaa kysyä:

http://www.larunpyora.com/huolto.php

Toinen paikka missä toimi oli Best brakes (ainakin Larun liike), mutta se on nyt suljtettu.

Offtopiccia jatkaakseni niin ihme ja kumma että kun huolto on harvoja asioita mitä paikalliset kivijalkaliikkeet voivat tarjota mitä ei nettikaupoista saa niin homma ei toimi tämän paremmin. Oltuani aika kädetön huoltoasioissa kotoa löytyy nyt tarvittavat työkalut ja Saksan nettikaupoista tilatut osat, kiitos suomalaisten pyöräliikkeiden huollon huono saatavuus ja epätasainen laatu.

Jukkis
04.11.2012, 19.57
On kyllä vähintäänkin kumma, ellei Kivenlahden Pyörähuolto täytä noita vaatimuksia,,,

via
04.11.2012, 20.04
Kyllä ainakin Tampereella kysytynlainen huolto toimii.

pöökke
06.11.2012, 21.00
Helsingissä olen saanut kysytynlaista palvelua cycle center hesarilta sekä mountain bike shopista läntiseltä brahenkadulta.

hoohoo
06.11.2012, 21.07
On kyllä vähintäänkin kumma, ellei Kivenlahden Pyörähuolto täytä noita vaatimuksia,,,

Kivenlahdesta olen saanut kysyjän ehdot täyttävää palvelua, myös korkeasesongin aikana. Toki sijainti taitaa tässä tapauksessa olla hiukan hankala?

OMT
07.11.2012, 09.04
Toimisikohan tässä tapauksessa Liikkuva Huolto (http://liikkuvahuolto.com)?

drop
07.11.2012, 10.50
Hi5bikes on aina pitänyt kiinni aikatauluista, samoin fillariosa.fi. Molemmat kyllä vähän kauempana keskustasta, mutta kaikilla muilla testaamillani liikkeillä on aikataulut heitellyt.