PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kauhajoki MTB -reitit

msl
22.10.2012, 13.06
Terve, onkohan paikalla Kauhajoen lokaaleja? Mistä tuolta löytyisi polkutyyppistä reittiä? Sotkasta? Mieluummin maasturi- kuin crossaripolkuja. Parikymmentä kilsaa voi autoillakin, mutta mieluummin lähempänä centrumia, jottei mene turkasesti aikaa siirtymiin. Kiitosta!

H.Å
23.10.2012, 16.15
Sotkassa on jonkinlaista reittiä. On siellä järjestetty allue-cupin osakilpailukin. Itse en ole ajellu siellä. Mutta reittejä ilmeisesti vähän. Muurahaisessa (Honkajoelle päin) saattaa jotain olla. Karijoella ja Kristiinassa olen itse ajellut. Asustatko Kauhajoella päin? Itse kuljen siellä töissä. Voisi joskus lähteä kattelemaan polkuja.

JVi
23.10.2012, 17.48
Mun anoppila on Kauhajoella ja Sotkassa tuli sotkettua kans viimekesänä. Tänäkesänä jäi vähemmälle. Jotain moottorikelkkareittejä tuli päästeltyä silloin sieltä sotkan päältä. Karijoki-Kristiina-akseli kiinnostaisi itseäkin. Näyttäisi kuitenkin nousumetrejä olevan tarjolla.

msl
23.10.2012, 18.07
Anoppila mullakin siellä. Krossarille sopivia hiekkamaantielenkkejä tuolla on tullut ajettua, mutta nyt ajattelin josko loppusyksyn reissuille ottaisi maasturin. Ensi lauantaina aamupäivällä ehkä pääsisi lenkille...

Toi Muurahainen saattaisi muuten olla ihan potentiaalinen, hyvä vinkki. Mulla on varmaan lähemmäs 10v kun siellä olen käynyt, mutta muistelen kävelleeni ihan nättejä kangaspolkuja. Toisaalta taas se on yhtä kaukana kuin Karijoki...

msl
23.10.2012, 18.17
Ai niin, löysin netistä vanhan maasturikisan reittikartan. Sotkasta siis. Laitan linkin jos löydän vielä.

H.Å
25.10.2012, 16.03
Pyhävuori-paarmanninvuorilla on kyllä korkeuseroja ja paljon polkuja ja metsäautoteitä ristiinrastiin. Voisin joskus lähteä oppaan tapaiseksi. Katsoo nyt tuleeko tuota lunta enempää. Kakkorinvuori-parra on jäänyt kokonaan koluamatta. Lauantaina en kyllä jouda kauhajoelle ajelemaan. Joka päivä saa ajella tuonne sen 50 kilsaa suuntaansa. Lauhanvuoren kansallispuistossahan pyöräily on kielletty poluilla. Alueella muuten kyllä saa pyöräillä.

msl
25.10.2012, 17.34
Ja ensi viikonlopun reissulla en pääse minäkään ajamaan, mutta marraskuun puolivälissä ollaan viikko maisemissa.

JVi
26.10.2012, 10.32
Joku muutos noihin kansallispuistoihin tuli, että siellä sais pyöräillä. Pyöräilyä siellä ei ole kielletty, mutta sitä ei suositella vaaratilanteiden ja luonnon kulumisen välttämiseksi. Tuostakin taisi olla joku ketju, jossa hieman spekuloitiin sitä kulumista, mutta siitä on lisää siinä ketjussa. :) Ollaan käyty kaks kertaa tänävuonna Lauhanvuorella polkemassa ja aina se on yhtä hienoa, kun vertaa näihin Jouppiskan maisemiin.

http://www.luontoon.fi/Retkikohteet/kansallispuistot/lauhanvuori/ohjeetjasaannot/lauhanvuorenkansallispuistonjarjestysaanto/Sivut/Default.aspx

H.Å
26.10.2012, 19.37
Ok. Tuosta on ollut ristiriitaista tietoa. Oltiin loppukesästä patikoimassa tuolla ja näin lauhanvuoren luonto-oppaan ja hän sanoi ettei saisi pyöräillä poluilla. No jos tuolla pyöräilee niin ottaa huomioon muutkin niin ei tule sanomista. Krossarin kanssa tuolla pärjäilisi hyvinkin. Hyviä siirtymäreittejä. Pitääpä miettiä jos järjestäisi epävirallisen pyörätapahtuman tuolla ensi keväänä tai kesänä.

JVi
08.04.2014, 10.59
Nostetaas tätä vähän ylemmäksi.