PDA

Näytä tavallinen näkymä : ACT / Hepo tiistai lenkit cc/ mtb lokakuu-joulukuu 2012.

lynxlynx
01.10.2012, 21.39
Tiimin sisällä ja Hepo-keskusteluissa olen yrittänyt viritellä keskustelua aiheesta. Kiinnostus on ollut melko laimeaa mutta ajatukseni olisi että Maunulan majalta lähtisi ko. lenkki klo:18:00 ja suuntaisi aina Paloheinään, josta mukaan voisi liittyä klo:18:20. Todennäköisesti osanottajaväki ja kalusto on huomattavan vaihtelevaa, mutta pyrittäisiin siihen että jokainen voisi halutessaan ajaa pk-tasolla. Crossarit ja parhaat valot on enemmän keulilla. Koeluontoinen avaus olisi tiistaina 9.10 johon mä voin suunnitella Paloheinästä (klo:18:20) jonkun alle 2h kestävän kierroksen.

karhile
02.10.2012, 11.41
Itse olin mukana viime kaudella joitakin kertoja näillä tiistain lenkeillä ja ihan hyvä maku niistä jäi. Meikäläisestä ei enää taida mitään kunnon krossaristia saada ja teknillisemmillä pätkillä ja mudassa tulee käytännössä aina jäätyä jonkun verran taitavammista/rohkeammista ajajista, mutta tiistain lenkeillä tuollaisia osuuksia oli oman tuntemukseni mukaan vähemmän, kuin joillakin Sellon keskiviikon lenkeillä, joten enköhän pyri mahdollisuuksien ja sään mukaan paikalle tulemaan. Joskus matkojen pituuksien ja rasitusten takia voi joutua myös valitsemaan tiistain ja keskiviikon krossilenkkien välillä, vaikka tuli niitä viime syksynäkin välillä molemmat ajettua.

Lainaus Villen aikaisemmasta kirjoituksesta: "Viime syksyn lenkit ajettiin reipasta vk-tasoa, joten tässä se mietinnän paikka! Mä ajaisin mieluummin lokakuu-joulukuu säävarauksella lähempänä pk-tasoa vaikka vedoillla höystettynä kuin kahta tuntia reippaasti."

Tuo vauhdin rauhoittaminen sopii hyvin ainakin itselleni. Jaksaa sitten paremmin nuo mahdolliset keskiviikonkin lenkit.

VPR
02.10.2012, 11.54
Ite olin viime kaudella kaks kertaa mukana ja molemmilla kerroilla ajettiin mielestäni sopivaa PK-vauhtia.

MajorTom
06.10.2012, 13.52
Täytyy yrittää ehtiä crossarilla mukaan tiistaina Paloheinästä.

jjyrki
06.10.2012, 15.14
Kävin surraamassa pari tuntia Keskuspuistossa, suorastaan pakahduttava keli, puisto muuttaa nyt muotoaan joka vikko, nyt kujat lehtien peittämiä. Siäl vain aika paljon ulkoiljoita ja kaikki eivät osaa muistaa että Suomessa on oikeanpuolinen liikenne, joten kärsivällinen pitää olla.

lynxlynx
07.10.2012, 17.11
Kävin tänään koeajamassa tiistaille kaavailemani reitin. Ihan hauska sekoitus kaupunkicrossia ja maaseutua, eli Maunula-Paloheinä-torpparinmäki-tuomarinkylänkartano (mennään joen itäpuolelle)- Siltamäki-Tikkurila (vaihdetaan joen puolta)- Pitäjän kirkko-Tammisto-Kartanonkoski-Pakkala- Väinötannerintietä kohti Voutilaa, pikkupolkua ylästöön-Silvolantietä pitkäkoskelle ja haltialankautta Paloheinään / maunulaan. Reipas 40km kaikkineen, siirtymät huomioiden varmaan ihan passeli arki-illaksi.

lynxlynx
09.10.2012, 19.29
Liekö happirikas sää vai mikä ollut syynä, mutta Maunulan majalla oli 3 pikkupoikaa crossailemassa ja Paloheinässä ei kuskeja senkään vertaa :( No tulipahan sentään reilu pari tuntia ajeltua.

Myöskään Jjyrkin varoittelemat ulkoilijat olivat melko harvassa.

Tassu
09.10.2012, 20.00
Munhan piti tulla, mutta pääsin töistä 10 myöhemmin kuin piti ja sit meni vähän kiireiseksi tuo varustautuminen. Pääsin kuitenkin matkaan suunniteltuun aikaan, mutta jossakin vaiheessa tajusin, että kengänsuojat unohtu kotiin, ja sit kun se eka kunnon sadekuuro tuli niin se oli sit siinä. Aattelin, että kahta tuntia ei viitti jalkoja liottaa ja kylmettää. Josko ensi viikolla olis parempi keli sitten, ja ajoin minä kuitenkin sen 30 km. Mutta satoko siellä?

lynxlynx
09.10.2012, 20.03
Viiden jälkeen kotoa lähtiessä isompi kuuro, muutoin tasaista tihkua koko ajan. Kyllä sitä kastui mutta kun oli suht lämmin niin ei tuo ainakaan mua haitannut.

Risto Koivunen
09.10.2012, 21.35
Itse harkitsin jossakin vaiheessa paikalle ilmaantumista, mutta katsoin lopulta tärkeämmäksi lähteä hieman aikaisemmin pidemmälle 60 km tiedusteluretkelle viikonlopun lenkkiä varten [mainos: Maunulan majalta lauantaina 10:30].

Vettä tuli niskaan jonkin verran, ja paikoitellen on reitit aika kosteina. Vantaanjoki ei sentään tulvinut tielle asti.

karhile
09.10.2012, 23.44
Sade vei itseltäni innon lähteä:(. Ensi viikollahan voi ajaa saman reitin ellei Ville ole jo siihen kyllästynyt.
Ulkoilijoistakin lienee kuitenkin enemmän riesaa kauniissa säässä viikonloppuna kuin sateessa arki-iltana. Jjyrkin havainto lienee lauantaina tehty.

lynxlynx
10.10.2012, 19.33
Juu näillä näkymin työvuoron puitteissa pääsen mukaan, eli ajetaan vaan tuo kieppi, ihan mielenkiintoinen, ajaa sitten myötä- tai vastapäivään. :)

lynxlynx
15.10.2012, 19.57
Vähän heikosti pääsee meidän miehiä huomennakin mukaan, mutta ilmaannun taas tarkistamaan löytyykö ajoseuraa tällä kertaa.

Chenotte
15.10.2012, 20.05
Jos ei mitään ihmeitä satu, niin mä ainakin tuun Paloheinästä ajelemaan.

karhile
15.10.2012, 22.28
Oma cc lähti huoltoon palatakseen takaisin todennäköisesti vasta keskiviikoksi. Tiedä sitten uskaltaisiko lähteä maasturilla, jonka vaihteet hyppii muutamaa lukuunottamatta. Tulihan silä toki ajettua lauantain 70km:n cc-lenkki, joten pitänee miettiä pärjäisikö taas muutamalla vaihteella tiistainakin?

kenaattori
16.10.2012, 08.31
Jos ei mitään ihmeitä satu, niin mä ainakin tuun Paloheinästä ajelemaan.

+1

Lähtö Paloheinän ulkoilumajalta?

Pekka Sirkiä
16.10.2012, 09.42
Nämä lenkit, imho, voisi merkitä myös Fillarikalenteriin :) Ja laittaa sinne tekstin, että "lenkit ajetaan ACT:n ja HePon yhteistyönä"*.

Tsemppiä vaan kaikille cyclokrossailijoille syksyn "tuuleen ja tuskuun"!!!

*Samaan tapaan kuin lentokoneissa on nykyisten lentoyhtiöallianssien (http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentoyhti%C3%B6allianssi) aikana kuulutukset: "Lennetään yhteistyössä X:n kanssa" ;)

karhile
16.10.2012, 10.41
+1

Lähtö Paloheinän ulkoilumajalta?

Kannattanee katsoa aloitusviestiä. Kaiketi se pitää paikkansa edelleen? Eli klo18.00 Maunulan maja ja klo18.20 Paloheinän ulkoilumaja.

TumeT
16.10.2012, 13.51
Ajattelin tulla maunulasta mukaan. Nähään!

lynxlynx
16.10.2012, 14.53
Näyttäis keli jopa hieman paranevan, eli ajelemaan vaan. Tosiaan 18 Maunula, 18:20 Paloheinä.

lynxlynx
16.10.2012, 20.18
Tänään löytyi jo 6-kuskia crossailemaan. Ajeltiin tuo viime kerralle suunniteltu reitti ja vauhti pysyi maltillisena, omaan mittariin kaikkine siirtymineen 62km ja reilu 3h. Suuri osa ajeli paloheinä-Paloheinä välin jolle matkaa kertyi kai 32km.

kenaattori
16.10.2012, 21.28
Tänään löytyi jo 6-kuskia crossailemaan. Ajeltiin tuo viime kerralle suunniteltu reitti ja vauhti pysyi maltillisena, omaan mittariin kaikkine siirtymineen 62km ja reilu 3h. Suuri osa ajeli paloheinä-Paloheinä välin jolle matkaa kertyi kai 32km.
7:s kuski olis ollu myös mukana jos olis kerinnyt ajoissa paikalle, noh lähdin seuraamaan trailejanne, hauskaa oli, pörräsin mm. jonkun hevostilan läpi ja löysin itseni Ylästöntieltä. Kameroin lenkuran, laitan jakoon kun saan valmiiksi.

JiiTee
18.10.2012, 14.59
Minut taas jätti nuha kotiin.

lynxlynx
20.10.2012, 14.48
Pekan pyynnöstä nää on myös tuolla: http://www.fillarikalenteri.fi/eventinstance/1247/2012-11-6

Tassun, Juhan ja Riston nimesin vetäjälistaan, kysymättä.

Minä vedän vielä ensi tiistain kierroksen, ja ajellaan vantaalla myötäpäivään, osin edellistä reittiä, osin uutta, vähän pitempi siivu.

Risto Koivunen
20.10.2012, 22.14
Tassun, Juhan ja Riston nimesin vetäjälistaan, kysymättä.

Täytynee sitten varmaankin speksata joku kiva iltareissu, vaikkapa Keimolan moottoriradan suuntaan.

lynxlynx
22.10.2012, 19.10
Huomista reittiä kävin vähän hahmottelemassa äsken. maunula-paloheinä pitkäkoski- Vantaanlaakso (tämä väli ajetaan joen vasenta puolta) -Voutila- ylästö -pakkala- kartanonkoski -Pitäjän kirkko Siltamäki -Pukinmäki -Torpparinmäki-Paloheinä välillä pyöritään. Aika paljon sain tuohon eri baanaa löytymään kuin viimeksi vaikka samoilla kulmilla ajellaankin.

lynxlynx
23.10.2012, 21.41
Huomista reittiä kävin vähän hahmottelemassa äsken. maunula-paloheinä pitkäkoski- Vantaanlaakso (tämä väli ajetaan joen vasenta puolta) -Voutila- ylästö -pakkala- kartanonkoski -Pitäjän kirkko Siltamäki -Pukinmäki -Torpparinmäki-Paloheinä välillä pyöritään. Aika paljon sain tuohon eri baanaa löytymään kuin viimeksi vaikka samoilla kulmilla ajellaankin.

Jotain tuollaista pyöriteltiin tänään kuuden kuskin voimin. Ensi tiistaina mun mukaan ehtimiset on vähän niin ja näin, joten joku muu vois speksailla reititystä.

karhile
24.10.2012, 14.21
Kiitos vain eilisestä itselleni syksyn ensimmäisestä todellisesta pimeälenkistä, oli juuri sopiva cc-ajo meikäläiselle. Ei ajettu ojanpohjia eikä upottavia peltopätkiä. Omaan tyypilliseen tyyliini alkumatkassa sai ponnistella hiukan enemmän pysyäkseen mukana, mutta joko vauhtiin tottui tai se hiukan hidastui, mutta joka tapauksessa loppumatka meni jo ihan rennosti. Jalat saattoi toki olla myös alkumatkasta hiukan hapoilla siirtymän vauhdikkaan ajon seurauksena. Keskari taisi olla 21.8 eli vauhtihan ei varsinaisesti kova ollut.

Eiköhän sitä vastaisuudessakin ole mukana säävarauksella ja ehkäpä ensi kerralla ehtii jo Maunulan majallekin ajoissa, nyt piti siitä jatkaa suoraan Paloheinän lähtöpaikalle, jonne onneksi ehti sopivasti 20 minuutin lähtöeron ansiosta.

lynxlynx
25.10.2012, 20.24
Kiitos Kari palautteestasi. Yleinen mielipide tuntuu olevan että Tiistai-lenkit ajetaan hiekkateillä enimmäkseen. Huomiosi vauhdin hiipumisesta oli varmaankin oikea, tulin melko suoraan duunista ja syöminen jäi vähiin, energiat vaan loppui. Muutoin 2x on ajettu kyllä hyvin speksien mukaan, alle 22 vauhtia ja kisaorientoituneet kuskit on ajanut 112-140 keskisykkeellä, joten tasainen rasitus ja pitkähkö pk toimii kyllä. Risto tai joku muu voisi kehitellä ensi tiistain lenkin, tai sit mä tuun duunista tuhatta ja sataa ja improvisoin jotain. Kiinnostusta näille lenkeille selkeästi on.

Risto Koivunen
25.10.2012, 22.08
Risto tai joku muu voisi kehitellä ensi tiistain lenkin, tai sit mä tuun duunista tuhatta ja sataa ja improvisoin jotain. Kiinnostusta näille lenkeille selkeästi on.

Voisin varmaankin pyörittää vajaan 40 km lenkuran Keimolan moottoriradalle ja takaisin, olettaen että lunta ei ole kovin paljoa. Noilla nurkilla on myös teitä joilla koiranulkoiluttajia on vähän harvemmassa.

Risto Koivunen
28.10.2012, 21.58
Näyttäisi lumet sulavan tiistai-iltaan mennessä, joten päästään varmaankin taas nauttimaan aavistuksen kuraisista teistä. Joista osa tulee olemaan valaisemattomia, joten ottakaa jokin henkilökohtainen valonheitin tms. mukaan.

lynxlynx
29.10.2012, 14.48
Jos pääsen livistämään töistä ajoissa ja pyörä toimii ees jollain tapaa niin tulen Paloheinästä mukaan.

Risto Koivunen
30.10.2012, 21.11
Ajeltiin rauhalliseen tahtiin suunnitellun mukainen lenkki, matkaa majalta majalle 44 km. Mukana yhteensä neljä kuskia.

JiiTee
30.10.2012, 22.55
Kiitokset Ristolle vetohommista ja reitin suunnittelusta! Kiva oli ajaa yhteislenkkiä pitkästä aikaa. Tässä vielä reittilinkki (http://connect.garmin.com/activity/238686728). Rauhallinen keskari 20.2 majalta majalle. Ajoaikaa 2h 10min.

lynxlynx
30.10.2012, 23.52
Mä olin duunissa vielä 18:20. Näköjään speksien mukaan on ajettu jälleen kerran. Vähän mietityttää kannattaako näitä järkkää, jos kiinnostus on alle 7-kuskin luokkaa. Tosin ainakin 3 kuskia puuttui aikataulusyistä, joten jatketaan ensi viikolla mun tai Tassun vedolla. Ristolle kiitos tästä.

VPR
31.10.2012, 00.01
Vähän mietityttää kannattaako näitä järkkää, jos kiinnostus on alle 7-kuskin luokkaa.
Montako pitäisi olla että lenkin järkkääminen olisi kannattavaa?

lynxlynx
31.10.2012, 00.35
Ei näistä arki-iltojen ajeluista varmaan koskaan ja millään mittarilla kannattavaa saa, mutta kyllä mun mielestä joku 6-7 kuskia pitäis olla, koska joku kuitenkin käyttää omaa aikaansa ja speksaa reitin. Mun mielipide on vaan mun.. Saa ottaa kantaa vapaasti, tai tulla vetämään. Oman työn ja seuratyön ohella minäkin näitä järkkään, jos kaikkea aina vaan kritisoidaan ja kitistään niin ajelkaa sitten keskenänne vaan.

Lasol
31.10.2012, 00.42
Osallistuisin vähintään 50% näistä lenkeistä mutta en omista cx pyörää enkä edes maasturia. Hankinnassa on, mutta paalun puutteen takia en voi mennä markettiin ja ostaa nishikiä tosta vaan.

Tassu
31.10.2012, 09.04
Tiistaina 6.11. poikkeava järjestely. EI kuljeta Paloheinän kautta EIKÄ lähetä Maunulan majalta.

Lähtö kahvila Torpanrannan parkkialue/välitön läheisyys klo 18.00.
http://www.torpanranta.fi/yhteys/

Reitin suuntana Espoo > http://ridewithgps.com/routes/1853189 suurinpiirtein noin. Mitä ite olen tuolla iltasin vähä pyöriny niin muita liikkujia ei ole ollut liikaa. (joku tästä kuitenkin valittaa)

Lenkin pituus on pitkä eli 50 km. Lisään tämän illalla vielä fillarikalenteriin. (Kunhan saan ensin oikeudet homman hoitoon.)

Jos/kun tämä lenkki toteutuu niin speksaan vielä toisen reitin Espoon keskuspuistoon, jossa on enempi mäkiä.

Säävaraus.

JiiTee
31.10.2012, 15.32
Kuskimäärissä on varmaan vaihtelua luonnollisestikin. Tiedottaminen on myös tärkeää. Voisin kuvitella, että HePo ketjua seuraa useampi kuin tätä. Eli sielläkin voisi välillä mainostella lenkkiä myös?

Risto Koivunen
31.10.2012, 20.52
koska joku kuitenkin käyttää omaa aikaansa ja speksaa reitin.

Itse tulen joka tapauksessa speksailleeksi pidempiä lauantailenkkejä (70+ km), osasta noista saa aika vaivattomasti speksattua lyhyemmän (40+ km) version hyvin pienellä lisävaivalla.

Esimerkiksi ensi lauantaille suunnitellusta lentokentän kierroksesta (reilut 70 km) näyttäisi saavan hyvin arki-illaksi sopivan version (45 km) kun trimmaa kaikki ylimääräiset kiemurat pois. Eli voisin ehkä vedättää sellaisen lenkin joskus ensi kuun puolella.

lynxlynx
31.10.2012, 22.46
Kiitosta vaivannäöstä aktiiveille. Tassu vetää 6.11 poikkeavan espoon lenkin, katsotaan seuraavaa tiistaita lähemmin. Itsellä tuntuu tällä hetkellä et työt kaatuu päälle, ja pyörät hajoo alle, eli on kiva kun löytyy muitakin tekijöitä.

kp63
01.11.2012, 09.39
Montako pitäisi olla että lenkin järkkääminen olisi kannattavaa?

Selkeä vastaus yksi. Mun lenkit lähtee yleensä itsestä (poikkeuksena jotkut Hepo-lenkit, joiden vetäminen on vähän niinku takaisinmaksua). Eli tommosen vois ajaa ja sit pieni lisätyö on vaan laittaa se näkyville ja toivoa josko olis muitakin kiinnostuneita. Eli ei oo koskaan ollu sellasta fiilistä et olisin jotain sellaista "järkkäämässä", jonka kannattavuutta pitäisi tossa mielessä pohtia. Forumille laitto on aina kannattavaa, jos saa lenkille sitä kautta edes yhden kaverin :). Ja jos ei saa, niin joku saa valmiin reitin eli kannattaa sekin. Ja sit Ville, jos teen itteni näköisen speksin,on satavarmaa ettei se kaikille sovi ja nurinaa tulee, entäs sitten?
Eli jatkat vaan hienoa työtä ja otat lunkimmin (ja vähän itsekkäämmin....)

Tassu
01.11.2012, 20.54
Tiistaina 6.11. poikkeava järjestely. ...

Reitin suuntana Espoo > http://ridewithgps.com/routes/1853189 suurinpiirtein noin.
Reitti tänään koeponnistettu ja hyväksi todettu. Toivotaan, että kelit pysyvät suotuisina.

Lasol
01.11.2012, 21.35
Selkeä vastaus yksi. Mun lenkit lähtee yleensä itsestä (poikkeuksena jotkut Hepo-lenkit, joiden vetäminen on vähän niinku takaisinmaksua). Eli tommosen vois ajaa ja sit pieni lisätyö on vaan laittaa se näkyville ja toivoa josko olis muitakin kiinnostuneita. Eli ei oo koskaan ollu sellasta fiilistä et olisin jotain sellaista "järkkäämässä", jonka kannattavuutta pitäisi tossa mielessä pohtia. Forumille laitto on aina kannattavaa, jos saa lenkille sitä kautta edes yhden kaverin :). Ja jos ei saa, niin joku saa valmiin reitin eli kannattaa sekin. Ja sit Ville, jos teen itteni näköisen speksin,on satavarmaa ettei se kaikille sovi ja nurinaa tulee, entäs sitten?
Eli jatkat vaan hienoa työtä ja otat lunkimmin (ja vähän itsekkäämmin....)

+1

Kaikki on bonusta.

lynxlynx
01.11.2012, 23.29
Tänks Kari. Omia lenkkejäni mä en useinkaan suunnittele ennakkoon, vaan ajan fiiliksellä. Vetämissäni lenkeissä toki hyödynnän jo olemassaolevaa reittien tuntemustani. Ja koska on itse tämän oman seuran perustamiseen
lähtenyt, niin täytyy myös itse nähdä vaivaa. Vaikka joku ehkä luulee, että nuo kuntoajojen ja lenkkien järjestelyt olisi kultakaivos, niin voin rikkoa illuusion ja kertoa että ei ne ole. Yhdistystoiminta on puuhamiesten laji, ja minuakin se potuttaa välillä, niin on se silti myös se voima joka ajaa eteenpäin. Seuratoiminta vaan vaatii urpoja, mitkä uhraa oman vapaa-ajan ja mielenterveyden asioiden järkkäilyyn, mutta on meitä vielä olemassa.

(täysin off-topic avautuminen)

Mika H.
02.11.2012, 19.34
Jos ei duunireissut olisi sotkeneet plänejä niin varmasti olisin käynyt näillä tiistaiajeluilla, nyt se on jäänyt vain yhteen kertaan. Eli loistavaa Ville kun jaksat laittaa itseäsi peliin. Ja näillä näkymin olen mukana Tassun ensi tiistain Espoon ajelulla.

Mika H.
05.11.2012, 13.54
Reitti tänään koeponnistettu ja hyväksi todettu. Toivotaan, että kelit pysyvät suotuisina.

Huominen Espoon ajelu jää sittenkin väliin omalta osalta. Eipä tuo keliennustekaan vaikuta tällä hetkellä kovin suotuisalta, tosin sehän riippuu siitä mistä kukin tykkää.

Tassu
05.11.2012, 17.59
Keliennuste on aika huono tällä hetkellä, mutta huomennahan sen vasta näkee. Päätetään huomenna iltapäivällä mitä tehdään. Pyrin ilmoittamaan viim. klo 15.30 jos perun omalta osalta. Syy moiseen (jos näin tapahtuu) tulee olemaan liukas keli. Nastoja ei ole vielä alla enkä kyllä vielä aio vaihtaa.

Mutta uskon vakaasti että täällä mitään lunta huomenna ole.:)

lynxlynx
05.11.2012, 20.00
Oma ajokalusto saavutti kuntohuipun kun JiiTeen ja Tassun kanssa sunnuntaina crossailtiin vähän pidempi siivu, joten jää väliin. Toivottavasti pääsette ajamaan.

Tassu
06.11.2012, 22.43
Mutta uskon vakaasti että täällä mitään lunta huomenna ole.:)
Ei ollu lunta ei, vaan vähän märkää, mutta sekin oli maassa jo valmiiksi eikä taivaalta tullu yhtään lisää. Oikeastaan aivan loistava keli ilta-ajelulle. 5 kuskia lähti matkaan, mitä pidän vallinneessa säätilassa vallan mainiona määränä. Ajettiin speksattu lenkki (50 km) ja kierrettiin kaikki matkan varrella olleet (ja tiedossa olleet) teknisemmätkin pätkät. Ajoaika oli minuutin yli ihanneajan, ollen 2h 31 min. Mentiin täysin henkilökohtaisen ajatuksen mukaisesti. Loppumatkasta alko pikkasen pakastaan, mutta tämä ei vaikuttanu ajamiseen kuin että otettiin parissa paikassa pikkasen rauhallisemmin. Kotisiirtymällä lähes viimeisessä mutkassa meinas lipsahtaa pyörä alta eli voipi olla huomennaamulla liukasta.

Lämmin kiitos ajoseurasta!

lynxlynx
06.11.2012, 23.14
Act Vetäjän näkökulmasta hieno homma, peukut kuskeille. Ensi viikon osalta en osaa sanoa vielä mitään, valuuttaa tulee vasta keskiviikkona ja pyörät on "levällään", palataan lähemmin.

JiiTee
07.11.2012, 10.13
Kiitos Tassu vetohommista! Ja kaikille hyvästä ajoseurasta! Minun piti ajaa tosi hissukseen kotiin ja etsiä pidempiä mutta hiekkapohjaisia reittejä. Silti useaan otteeseen musta jää oli yllättää.

THU
07.11.2012, 18.10
Kiitos Tassu vetohommista! Ja kaikille hyvästä ajoseurasta!
+1!
Luksusta päästä saunaan suoraan lenkiltä :). Tiistai-ilta Torpalta olisi loistava paikka ja ajankohta. Tulen uudelleen jos tilaisuus tulee, Maunula jää turhan kauas arki-iltaisin.

Risto Koivunen
09.11.2012, 17.54
Ensi viikon osalta en osaa sanoa vielä mitään.

Tarvittaessa voin ajattaa tiistaina lentokentän kierroksen.

lynxlynx
09.11.2012, 18.19
Kävin tänään hakemassa vähän varaosia, katsotaan miten Merida vkl aikana kunnostuu, mullakin olisi valmiina yksi lenkki. Ilmoittelen viim. maanantain aikana.

lynxlynx
10.11.2012, 19.54
Merida toimii taas jotenkuten, joten näillä näkymin vedän tiistai-lenkin. Ajetaan maunula-paloheinä-torpparinmäki-tuomarinkylä-oulunkylä-siltamäki-tikkurila-tammisto-ylästö-vantaankoski-paloheinä akselilla, pääosin hiekkateitä. Maunula-Maunula välille kertyy 44km. Itse tulen todennäköisesti vasta paloheinään, joten tulkaa sinne jos ei maunulassa näy.

Martina
11.11.2012, 00.32
Hei, onko enää mitään yhteisajoja tiistaisin ja viikonloppuisin vai ovatko ne loppuneet jo ? Ja toinen kysymys: onko kukaan käynyt ulkomailla pyöräilemässä? Minua kiinnostaa lähteä n. viikoksi joko heti joulun jälkeen tai sitten alkuvuodesta (tammi- tai helmikuu) johonkin vähän lämpimämpään paikkaan. Onko tiedossa joku hyvä paikka ja järjestäjä tai joku ryhmä joka olisi lähdöstä täältä Suomesta? Olen pyöräillyt n vuoden eli en ole mikään "superproo". Keskinopeus n 20-25 km/tunnissa.

Privileged
11.11.2012, 01.05
Hei, onko enää mitään yhteisajoja tiistaisin ja viikonloppuisin vai ovatko ne loppuneet jo ?

Eivät ole loppuneet.. (maantielenkit taitaa kylläkin olla jo ohi) tuolta lisätietoa ajankohdista ja reiteistä http://fillarikalenteri.fi/

(http://fillarikalenteri.fi/)

Tassu
12.11.2012, 20.43
Oispa huomenna yhtä hyvä keli kuin tänään (joka oli siis loistava). Tulossa ellei mitään forcemajour juttuja satu.

lynxlynx
12.11.2012, 21.55
Ennusteet ainakin vaikuttaa olevan ok. Sen verran kiireinen työpäivä on tosiaan tiedossa, että ehdin vasta Paloheinään.

JiiTee
12.11.2012, 23.04
Minulta jää työesteen takia huominen väliin. Sääli.

lynxlynx
13.11.2012, 21.36
Syksyn parhaassa kelissä ajeli 5-6 kuskia Paloheinä-Paloheinä välillä noin 40km lenkin. Luksusta kun ei tarvinnut pestä pyörää lenkin jälkeen. Ensi tiistaina en pääse, joten joku muu saa speksata vuorostaan.

Timo Viitasalo
13.11.2012, 22.07
Syksyn parhaassa kelissä ajeli 5-6 kuskia Paloheinä-Paloheinä välillä noin 40km lenkin. Luksusta kun ei tarvinnut pestä pyörää lenkin jälkeen. Ensi tiistaina en pääse, joten joku muu saa speksata vuorostaan.

Saanko kysyä milloin ja mistä tämä lenkki ajettiin? Itselläni oli aikomus osallistua tälle lenkille, mutta olin myöhässä, ja tulin Maunulan majalle hieman kello kuuden jälkeen. Koska siellä ei näkynyt ketään jatkoin suoraan Paloheinään, jonne saavuin sen tiilirakennuksen (Paloheinän ulkoilumaja?) seinällä olevan kellon mukaan 18:17. Pienen odottelun jälkeen paikalle tuli toinenkin lenkille aikova kuski, mutta muita ei sitten näkynytkään. Pienen tilanteen ihmettelyn jälkeen päädyimme ajelemaan vajaan tunnin ajan pitkin Keskuspuiston sorateitä.
Kuten edellä todettiin keli oli mukavan kuiva, eikä kylmyyskään haitannut liikaa. Kiitos myös seurasta toiselle ajajalle.

lynxlynx
13.11.2012, 22.17
Mun kellon mukaan lähdettiin Paloheinästä Klo 18:18. Lähdettiin tosiaan ehkä aavistus etuajassa, mutta kaikki oli ajaneet siirtymää jonkin verran pohjalle niin ei viitsitty turhia palella.

Timo Viitasalo
13.11.2012, 22.30
Mun kellon mukaan lähdettiin Paloheinästä Klo 18:18. Lähdettiin tosiaan ehkä aavistus etuajassa, mutta kaikki oli ajaneet siirtymää jonkin verran pohjalle niin ei viitsitty turhia palella.

Kiitos tiedosta. Pitänee vastaisuudessa olla aikaisemmin paikalla niin ehtii mukaan.

Tassu
13.11.2012, 23.07
Jee, keli oli kyllä kohillaan. Kiitos Ville ja kumppanit suht reippaasta lenkistä. (6 kuskia, joista yksi lähti omille teilleen Pitkäkosken majan nurkilla, jolloin oli 25km ajettu.

Jotta joku muukin voi joskus vetää (uudestaan) tai ajaa vaikka yksin näitä speksattuja lenkkejä niin tässä tämän päiväisen reitin linkki > http://connect.garmin.com/activity/243088443

Mulla olis ens tiistaina työvuoro ihan kohillaan, mutta en tiedä kehtaisko jo nyt ottaa toisen Espoon lenkin (eli poikkeavan lenkin). Täytyy pohtia tilannetta.

Filokalenterissa tämä lenkki on laitettu alkavaksi Paloheinästä klo 18.20. Pitäskö se muuttaa klo 18.15 alkavaksi, koska ymmärrykseni mukaan Maunulasta ajaa alle 15 minuutissa Paloheinään?

lynxlynx
13.11.2012, 23.27
Harkitsin jo alun alkaen tuota 18:15 aikaa, muuttelen kun ehdin, näillä keleillä kun ei viitsi turhia seisoskella. Sovi vaikka Riston kanssa ensi tiistai, mulla on FORCE MAJOR este.

Risto Koivunen
18.11.2012, 16.00
Jos yliannostus espoota uhkaa olla vaivana, niin voin tarjota vaihtoehdoksi tiistaille lenkuran Petikon suuntaan (40 km Maunulan majalta laskettuna).

Tassu
20.11.2012, 00.08
Mä oon tulossa ajaan, ja voin vetääkin, mutta speksaa sä Risto reitti vaan. Jos mua ei näy majalla ennen kuutta niin oon menny suoraan Paloheinään. Tarkoitus ajaa hyvät pohjat.

Risto Koivunen
20.11.2012, 11.19
Selvä, elikäs ajetaan sitten Maunulasta Paloheinän, Haltialan ja Martinlaakson kautta Petikkoon, heitetään siellä kahteen kertaan 4,7 km lenkki, ja lopuksi körötellään Variston ja Malminkartanon kautta takaisin Maunulaan.

Risto Koivunen
20.11.2012, 21.11
Käytiin ajamassa suunnitellun mukainen lenkki 8 kuskin voimin. Matkaa tuli vähän yli 40 km ja takaisin Maunulassa oltiin vähän kahdeksan jälkeen. Keli oli oikein mukava, vaikka loppumatkasta tulikin pikkuisen tihkusadetta.

Petikon 4,7 kilometrin lenkistä oli yllättäen puolet valaisematta jostakin syystä. Ja loppumatkasta havaittiin Ruosilantien kohdalla valkoinen farmariauto, jonka kuljettajalla olivat ilmeisestikin väistämissäännöt hieman kateissa.

Tassu
20.11.2012, 21.50
Kiitos Risto. Oli mukava lenkki. Petikon rata oli hauska. Mulle lenkin osuus oli 36 km, mutta sain silti yli 90 km plakkariin tänään. Ruoholahdesta kun palailin takas, alko sateleen vähän enempi, joten tuli sit vähä kastuttuakin.

lynxlynx
20.11.2012, 22.25
Hyvä että krossit kiinnostaa, ensi viikolla ehtinee taas.

JiiTee
21.11.2012, 01.01
Kiitos! Mukava lenkura oli taas! Rauhallisesti ajeltiin. Osalla vetoja Petikon radalla. Mun reittidata (http://connect.garmin.com/activity/245260612) ohessa. Matka 41.5, keskari 20.7 km/h ja ajoaikaa 2h 4s.

Mika H.
21.11.2012, 17.15
Kiitos lenkistä, siirtymät mukaan lukien 65 kilsaa plakkariin. Aikamoista kieputusta paikoitellen, hienosti oli Ristolla lenkki hattugepsillä hallussa.

lynxlynx
26.11.2012, 18.59
Ainakin tällä hetkellä sääennuste huomiselle näyttää oikein hyvältä, joten ajamaan vaan. Reittiä kaavailin Maunula (18)-paloheinä (18:15) pitkäkoski - haltiala - tammisto-Pit.kirkko - Heureka - Siltamäki - oulunkylä - Torpparinmäki - paloheinä akselille, joku 40km about. Aika moneen kertaan ja suuntaan ajettuja pätkiä, mutta ainakin 1 uusi reitti osuu Haltialan ja P-kirkon väliin ja sillä välttää valot ja tienylitykset :)

Tassu
26.11.2012, 21.38
Todennäköisesti ajan huomenna oman lenkin jo aikaisemmin.

lynxlynx
27.11.2012, 21.05
Kaikkiaan 7-kuskia ajeli yllä mainitun reitin, kivisiltaan ja portaisiin jalkautuminen oli oikeastaan aika hauska lisä muuten helpohkoon ajeluun. Mainio sää houkutteli ajamaan vähän extraa joten omaan mittariin 71km / 3h20min.

lynxlynx
03.12.2012, 19.44
Ainakaan minä en ole ajamassa huomenna.

Tassu
04.12.2012, 00.01
Enkä mää. (muutama merkki lisää että saa viestin lähetettyä)

lynxlynx
09.12.2012, 19.58
Tiistaille pukkaa iltavuoroa ja ennusteen mukaan lumisadetta, joten voisin jonkinlaisen lenkin vetää jo huomenna, eli Maanantaina 10.12 klo:18 PALOHEINÄSTÄ lähtien. Kiinnostuneet ilmoittautukoot, tosin ajelen luultavimmin paloheinään kuudeksi anyway.

JiiTee
10.12.2012, 01.17
Kiitos. Yritän ehtiä. Maasturilla

lynxlynx
10.12.2012, 21.54
Kahteen mieheen ajeltiin, yhteislenkkiä varmaan joku 30km, siirtymineen tuli 2 1/2h tavoite täyteen. Vähän aletaan olla kelien armoilla, mut katellaan viikko kerrallaan eteenpäin. Jossain kohtaa on varmaan ainakin pakko siirtyä Leistin Mikon ehdottamaan maasturi lenkkeilyyn.

lynxlynx
17.12.2012, 21.13
Sääennuste ja aurauksen taso on sitä luokkaa, että vaikeaksi menee crossit. Jos huomisen keli on vähääkään siedettävä voisi kyllä vielä jotain ajella, vahvistan huomenna klo:15 mennessä. Jos ajetaan niin klo:18 Paloheinästä.

lynxlynx
18.12.2012, 13.52
turhan vaikeakulkuista porukkalenkkiin, ajelen omia aikojani jos ajelen.

lynxlynx
18.12.2012, 21.23
Ajeltiin sit kuitenkin Juhan kanssa tänään :) Seuraavan kerran 8.1 jos sää sallii.

JiiTee
18.12.2012, 23.45
Kiitos lenkurasta!

lynxlynx
07.01.2013, 20.42
Jos sade ei huomenna ihan pyryksi mene, niin voisi huomenna jonkinlaisen lenkin ajella Paloheinästä Klo:18. Varmistan vielä säätilanteen huomenna iltapäivällä.

lynxlynx
08.01.2013, 15.49
meni keli turhan haastavaksi, ensi kertaan.

lynxlynx
09.01.2013, 22.14
Tiistai ta torstai, ei se oo niin tarkkaa, eli huomenna klo: 18:15 Paloheinästä parin tunnin lenkki. Omien osallistumisesta ei tietoa, mut kurvaan anyway katsomaan näkyykö siellä ketään. Hyvää lupaa sään puolesta, ja aurauksestakin on havaintoja.

karhile
09.01.2013, 22.33
Pistetään harkintaan. Onko tarkoitus ajella kelveillä? Talviset kapeat polut ei ole oikein meikäläisen intohimon kohde, joten en viitsi ehdoin tahdoin sellaiselle lenkille itseäni tunkea. Loppuviikostahan pakkanen taas kiristyy eli torstaina olisi vielä "lämmintä" ajella.

lynxlynx
09.01.2013, 23.10
Jep, kelvejä ja keskuspuiston "takuu" väyliä, kevyesti pk-sykkeillä.

lynxlynx
09.01.2013, 23.40
Paloheinä-pitkäkoski-kaivoksela-vantaanlaakso-pakkala-pukinmäki-länsipakila-pirkkola-paloheinä on torstain reittihahmotelma, hyväkuntoista pintaa joku 34km alle kahteen tuntiin. Ajan anyway tuon setin paloheinästä 18:15, tuli muita tai ei. Starttaan majan edestä tasan 18:15.

karhile
10.01.2013, 17.48
Täyty nyt kuitenkin omalta osalta jättää lenkki väliin, kun siirtymät on sittenkin hiukan liian rankat talviselle iltalenkille, mutta ehkäpä voimat taas pikkuhiljaa lisääntyy ja kelikin paranee vielä hiukan lentävämmäksi. Siirtymät ei syksyllä rasittaneet liikoja, mutta nyt nastat ja maasturi pudottavat tehoja ansiokkaasti.

lynxlynx
10.01.2013, 21.16
Joo eipä näkynyt muitakaan, miinus 6c, tuuli ja lumisade teki kelistä melko inhan, mutta 2h tuli kuitenkin kurjisteltua. 10 minuuttia mäkivetoja lenkin puolivälissä palautti tehokkaasti lämpöjä kroppaan, täytyy muistaa jatkossakin tämä konsti :D

lynxlynx
12.01.2013, 21.23
Huomenna sunnuntaina ajetaan Paloheinästä klo:12.

karhile
12.01.2013, 21.46
Huomenna sunnuntaina ajetaan Paloheinästä klo:12.

Onko mitään ajatusta kuinka kauan suurinpiirtein ajetaan?

Huomiseksihan rupeaa vaihtoehtoja riittämään yllättävän paljon! Eipä ole edes kesälläkään näin hyvästä tarjonnasta joutunut valitsemaan.

- klo xx.xx oma lenkki
- klo 10.30 Maunulan maja n.70km ja n.4 tuntia
- klo 11.00 Maunulan maja todennäköisesti retkiryhmä
- klo 12.00 Paloheinä

Tämä olikin näemmä viestini nro. 500 eli pääsin vihdoinkin jäseneksi. Pitäisi varmaan sen kunniaksi ajaa huomenna 100 km, mutta saas nähdä...

lynxlynx
12.01.2013, 22.33
Me liikutaan vähän eri suunnista, mut yhteislenkin osio olis joku plus 2h. Tassu meinaa ajaa satasen, mä joku 4h et ihan fiiliksen mukaan mennään. Ajellaan hissuksiin pk:ta <17kmh nenää jäädyttämättä.

VPR
12.01.2013, 23.11
Pitäiskö otsikkoa päivittää kun ei enää puhuta tiistailenkeistä syksyllä 2012?

lynxlynx
12.01.2013, 23.15
En oo viitsinyt päivittää tai laittaa fillarikalenteriin kun tän vuoden treeniasiat on vielä TIIMIN kesken sopimatta. Nää nykyiset on ns. ex-tempore settejä.

lynxlynx
12.01.2013, 23.48
Tulen kyllä keskustelemaan ACT / Hepo lenkkien tulevaisuudesta Jannen, Pekan ja Kalevin kanssa. Meillä on suht pieni porukka, joten suljettujen lenkkien pitämisessä ei oo oikein järkeä. Hyvin tuo ti / to jako toimi viime kesänäkin.

JiiTee
13.01.2013, 00.52
Tämä olikin näemmä viestini nro. 500 eli pääsin vihdoinkin jäseneksi. Pitäisi varmaan sen kunniaksi ajaa huomenna 100 km, mutta saas nähdä...
Onnittelut! Mulla ei edes ihan puoliväli vielä :(

lynxlynx
13.01.2013, 21.09
Kolmistaan ajeltiin Tassun ja JiiTeen kanssa, yhteinen osio 58km ja vajaa 3h. Tiistaina sään salliessa Paloheinästä 18:15 taasen.

Tassu
13.01.2013, 22.25
Kiitos äijät! 106 km puhdasta kammenpyöritystä, teki eetvarttia. Huomenna pidän luppopäivän.

JiiTee
14.01.2013, 13.16
Kiitos! Mainio lenkura, sopiva vauhti ja hyvä ajokeli! Mitä muuta tarvitsee?

lynxlynx
14.01.2013, 20.44
Tiistaina 15.1 noin 1h 45 min crossilenkki Paloheinästä klo: 18:15.

lynxlynx
15.01.2013, 21.22
Tiistai-lenkillä koettiin eläinkunnan ihmeitä kun ilves ja susi jolkottelivat sulassa sovussa 30km kierroksen.

JiiTee
15.01.2013, 23.57
Varmaan vähän kylmempää kyytiä kuin helteisessä Motivuksessa...

Tassu
16.01.2013, 00.12
Tuuli oli aika purevaa tänään, huomattavasti viileämpää kuin sunnuntaina. Sama vaatetus mulla, paitsi kypärämyssyä ei ollu ja sen huomas alkumatkasta (kotoa siis kun ajeli vastatuuleen). Nyt ajelin mennen tullen läpi keskuspuiston (sen mitä ajoin) ja hitsi ne väylät on hyvässä kunnossa.

lynxlynx
21.01.2013, 20.46
Tällä viikolla olisi torstaina aikaa ajella iltalenkki, jos kiinnostusta joiltakin löytyy. Lähteä voisi vaihteeksi Pirkkolan harjoitus(jää)hallin edestä klo:18. En ilmesty Pirkkolaan, jos kukaan ei ilmaise olevansa tulossa.

lynxlynx
24.01.2013, 21.50
Arki-iltojen talvipyöräily-lenkeille on kiinnostusta melko vähän. Pitäisiköhän nää Espoon lenkit ja ACT/HEPO tiistai lenkit yhdistää niin, että ajettaisiin ne Espoo, Helsinki-Vantaa alueella niin että Sellolta lähdettäisiin keskiviikkoisin klo:18.15, oltaisiin Pirkkolan jäähallilla(harjoitus) aikaan 18.xx Jari osannee arvioida siirtymään kuluvan ajan. Ajettaisiin niin että Pirkkola-Pirkkola välinen rundi olisi noin 30km, siirtymää olisi joka suuntaan jonkin verran mutta joka suunnasta voisi osallistua ilman huolta siitä että lenkistä tulee turhan pitkä. Kommentteja!! Saataisiin vähäiset yhteislenkkeilijät yhteen, ja vaihtelevalla vetäjällä tulisi kenties uutta reittiä vastaan.

Jari Kulmala
27.01.2013, 19.29
Arki-iltojen talvipyöräily-lenkeille on kiinnostusta melko vähän. Pitäisiköhän nää Espoon lenkit ja ACT/HEPO tiistai lenkit yhdistää niin, että ajettaisiin ne Espoo, Helsinki-Vantaa alueella niin että Sellolta lähdettäisiin keskiviikkoisin klo:18.15, oltaisiin Pirkkolan jäähallilla(harjoitus) aikaan 18.xx Jari osannee arvioida siirtymään kuluvan ajan. Ajettaisiin niin että Pirkkola-Pirkkola välinen rundi olisi noin 30km, siirtymää olisi joka suuntaan jonkin verran mutta joka suunnasta voisi osallistua ilman huolta siitä että lenkistä tulee turhan pitkä. Kommentteja!! Saataisiin vähäiset yhteislenkkeilijät yhteen, ja vaihtelevalla vetäjällä tulisi kenties uutta reittiä vastaan.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?15602-Espoon-lenkit&p=1969331#post1969331

Jari Kulmala
04.02.2013, 20.26
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?15602-Espoon-lenkit&p=1973189#post1973189

lynxlynx
09.02.2013, 21.37
Edelleen keskiviikko kokeilu voimassa. http://www.fillarikalenteri.fi/eventinstance/1235/2013-2-13

lynxlynx
25.02.2013, 20.54
Keskiviikko 27.2.
http://www.fillarikalenteri.fi/eventinstance/1235/2013-2-27

lynxlynx
28.03.2013, 23.30
Pitkäperjantai, klo 14 pk-lenkki Vantaankoskelta. Cyclo / road. 3-4h.

TumeT
29.03.2013, 12.56
Pitääpä tulla ajelee ku jäi aamulenkki välistä.

lynxlynx
29.03.2013, 19.08
Myöhäisestä infosta huolimatta lähtöpaikalle löysi 4-kuskia. Tuohon aika speksiin olin epähuomiossa laskenut ajan talvivauhtien suhteen, mutta joku 60+km ajeltiin Vuelta / Rusutjärvi mix. Reittiä, noin 28 avg vauhtia.

Koska noita aamuajoja on tarjolla muualta jatketaan me näitä päiväajeluita. Eli Lauantaina klo:14 Vantaankoskelta noin 50km / 2h kevyt tasaisen rasituksen lenkki taasen.

lynxlynx
30.03.2013, 21.31
Jannen Hepo-lenkin vaihtoehdoksi klo:13 Vantaankoskelta maltillinen, tasavauhtinen lenkki. Ajonaikainen keskinopeustavoite 26. Kesto +2h

lynxlynx
31.03.2013, 22.40
Me keräiltiin Juhan kanssa kilsoja kahteen mieheen, niitä ny sentään tuli 100+, keskari alle 24.