PDA

Näytä tavallinen näkymä : Superstar Components

Chenotte
11.09.2012, 22.02
Onkos kellään kokemusta Superstar Componentsin tuotteista?
http://www.superstarcomponents.com/

Lähinnä navat kiinnostaa... Onko esim näistä mihinkään...
http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=31&products_id=594
http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=31&products_id=593
...vai ostanko suosiolla Hopen navat. Endurotyylistä menoa tulisi kestää ja tärkein kriteeri, värin pitää olla sininen!!

J-M
12.09.2012, 09.03
Ihan hyviä ne ovat olleet, itselläni ainakin ovat kestäneet ihan hyvin. Varsinkin nuo heidän polkimensa ovat hyviä. Kaipa ne navat samalla tavalla kestävät. Sitäpaitsi hinta on ihan kohdallaan.

AK-87
12.09.2012, 09.25
Juu kyllä meillä on käytetty Superstarin tuotteita (napoja, stemmejä, jarrulevyjä jne) ja asiallista kamaa on.

ilkkaluukkonen
12.09.2012, 17.00
Mullakin on pelkkiä hyviä kokemuksia noiden tuotteista ja toimituksesta. Nopeesti tulee monenlaiset romut. Ja sieltä saa isolle kädelle isoja grippejä :) Ainoa huono puoli noissa gripeissä on se, että ne ei ole älyttömän pitkäikäisiä.
Jarrupalat on kanssa mukavan edullisia.

telliv
12.09.2012, 17.14
Jarrulevyjä sekä paloja on tullut osteltua ja jälkimmäisiä ihan jokunen kerta. Eipä niistä mitään valittamista oikein tuohon hintaa keksi kun hinta on vain murto-osa valmistajaan omiin verrattuna :). Tietty ei ihan samassa sarjassa ominaisuuksiltaan ole.

kauris
12.09.2012, 19.49
Mulla tilattu etujarrulevy ei ole priimalaatua. Jarruttaessa tasaisella voimakkuudella alamäessä pyörä nykii eli ilmeisesti levy on vähän paksumpi yhdestä kohtaa ja ohuempi muualta. Painoeron alkuperäiseen joskin hinnaltaan nelinkertaiseen formulan levyyn myös huomasi selvästi levyn asennuksen yhteydessä levyjä kädessä pitäessään.

kooki
13.09.2012, 12.12
Mie kasasin niiden Switch EVO napojen ympärille kiekot eikä kyllä oo ollut mitään valittamista. Ajettu pari kertaa sen verta syvästä vedestä, että koko rengas on ollut näkymättömissä ja hyvin suojatut noi konelaakerit siellä on. Porukka on välillä etunavan 15mm ja 20mm adapterien väljyydestä valitellut. Net on vähän muoviset mutta mulla sattu sopivat. Samoin oon tykänny kyllä niistä Kevlar-jarrupaloista melko paljon ja onhan nuo putkiosatkin ihan ok. Polkimet tosiaan on varsin hyvätkin.

Noista jarrulevyistä tai enemmänkin niiden sopivuudesta (floating rotor nimenomaan) on ollut aika paljon penseilyä isojen poikien internetfoorumeilla.

Trifon
16.09.2012, 23.25
Switch EVO -napojen alumiinisia vapaarattaita on halkeillut käsittääkseni sen verran monilta, itseni mukaanlukien, että itse en ainakaan pidä kyseistä tuotetta kovin laadukkaana. Haulla varmaan löytyy se ketju missä on asiasta ihan kuvien kera. Seuraava oma kasauskiekko tulee jollakin muulla navalla. Toisaalta, halvat ovat ja postihan tuo tarvittaessa nopeasti uuden vapaarattaan aina kun menee päreiksi. Takuuvaihtokin tuntuu pelaavan. Mikä strategia ketäkin miellyttää.

Nallekarkkeja on sitten turha odotella takuuvaihtojen yhteydessä:rolleyes:

juminy
16.09.2012, 23.31
Noista polkimista olen tykännyt, mulla on kahet, tosin toisilla ajettu vasta reilu vuos ja toisilla ehkä 15 lenkkiä. Nano flat tjsp. ei thru pin.

Mulla kans meni vapaaratas Svits Evosta. Pidin vaatimusta risan lähettämisestä perseilynä ja ostin omalla rahalla teräksisen. Eivät halunneet hyvittää siitä mitään kun en kerran lähettänyt kuin kuvan viallisesta. Varmaan se perseily oli siis minun puolellani. Ostin sittemmin toisetkin EVOt ja täytyis varmaan jaksaa lähettää se risa, että vois pyytää teräksisen tilalle.

kauris
17.09.2012, 09.38
Mä tilasin oman vapaarattaan suoraan teräksisenä, jonka vaihtoivat valmiiksi paikoilleen toki ilman veloitusta. Vähän painavampi se varmaan on.

Tmh
17.09.2012, 11.01
Täällä meidän suunnalla noita SC:n kiekkosettejä Switch EVO navoilla on käytössä kohtuu määrä ja yhtäkään ei ole tainnut vielä hajota. Ehkä huono erä jossain vaiheessa?

Hyvin on oma kiekkosatsi pelittänyt pian pari vuotta ja edes kasauksesta ei voi valittaa. Ainoa valituksen aihe on tuo 20mm adapterin klappi. Etukiekosta meni laakerit vaihtoon hiljattain ja en ole vielä kokeillut onko tuota klappia edelleen kun kiekot on kiinni enimmäksen pikalinkulla.

Grr
17.09.2012, 12.02
Mulla on kans EVO navat, vapaarattaat, 15 ja 20 mm adapterit pelanneet kuin buicki.
8" flame jarrulevy nykii hiukan, mutta oon niin rinsessa etten huomaa tätä kuin asvaltilla.

Ultra Mag pedaalit sensijaan alkaa olla aika morjens eikä noilla ole edes ajettu paljoa. Laakereissa on klappia aika rajusti, pyörivät kuitenkin vielä. Matalat, paksut piikit ei pitäny alunperinkään ja ovat alumiinisina turhan kuluvaista sorttia.

Petter
19.10.2012, 11.00
Superstarin asiakaspalvelu on saanut reilusti pyyhkeitä ulkomaisilla foorumeilla, joten laitanpa vähän päinvastaisia kokemuksia:
- Kyselin toimituskuluja kiekkosetille + pikkusälälle. Vastaus tuli kolme(3) minuuttia sähköpostin lähettämisen jälkeen ja toimituskulut varsin inhimilliset 12£.
- Tilasin yllä mainitun kiekkosetin + pikkusälät. Tilaus lähti liikkeelle seuraavana päivänä ja saapui noin viikossa. Osa pikkusälästä kuitenkin puuttui paketista joten laitoin valituksen sähköpostilla. Parin tunnin päästä tuli pahoitteluviesti ja ilmoitus puuttuvat tavarat sisältävän paketin postittamisesta

Itse pääasia eli kiekot vaikuttivat ensihipelöinnillä varsin laadukkailta ja hyvin kasatuilta mutta ajamaan en ole vielä ehtinyt. Takanavan vapaarattaan vaihdoin teräksiseen tämän ja muutaman muun foorumin palautteen perusteella. Superstarin AM-490(uudelleenbrändätty Alex Rimsin FR30) vanteet toimivat muuten tubeless-touhuissa todella hyvin. Hi5:n alesta joskus vitosella ostettu Syncroksen BHT-2 2.5, joka ei tietääkseni ole tubeless-ready eikä mitään muutakaan erikoista, piti ilmat ensimmäisestä pumppauksesta lähtien. TLR Fat Albertin kanssa sai työskennellä pari minuuttia, mutta varsin vähällä vaivalla sekin nousi.

Luu
22.10.2012, 11.32
Ultra Mag polkimet on kestäny hyvin jo noin kolme vuotta, välillä olen putsannut ja rasvannut laakerit, näissä oli pitkät ohuet teräs piikit ja painoa tasan ilmoitettu 310 grammaa.

kooki
22.10.2012, 22.03
Jahas. Tuli testailtua tuo noiden myymä brittikeskiön rotsaus ja feissaus -työkalustin. Ihan hyvin näyttää toimivan. Eiköhän tolla mun seuraavan 10 v. rungot laita.

TimoF
23.10.2012, 20.50
Endurotyylistä menoa tulisi kestää ja tärkein kriteeri, värin pitää olla sininen!!

Hitto kun on tutunoloiset kriteerit...

Kiekot ja vähän muuta tavaraa tilasin perjantaina, maksoin yms. Parin tunnin päästä tuli sähköpostia, jossa pyysivät lisää rahaa postikuluihin, kun kiekkojen postitus onkin vähän tyyriimpää. Maksoin kiltisti. Viikonlopun kai lepäilivät ja eilen rakensivat kiekot, kun tänää oli paketti lähteny liikkeelle. Katellaan mitä tulee.

kooki
24.10.2012, 11.41
Perustoiminto näyttää olevan. Mä kysyin etukäteen paljon vanteiden lähettäminen maksaa ja totesin, että eipä paljoa enempää. Kuitnenkaan maksuvaiheessa se kauppa ei vielä tunnista onko kyseessä "suurempi paketti", joten myöhemmin tuli spostin kautta tuo lisämaksupyyntö. Nopeesti on kyllä kaikki kama tullut perille tuolta, siitä ei voi valittaa.

Hitto kun on tutunoloiset kriteerit...

Kiekot ja vähän muuta tavaraa tilasin perjantaina, maksoin yms. Parin tunnin päästä tuli sähköpostia, jossa pyysivät lisää rahaa postikuluihin, kun kiekkojen postitus onkin vähän tyyriimpää. Maksoin kiltisti. Viikonlopun kai lepäilivät ja eilen rakensivat kiekot, kun tänää oli paketti lähteny liikkeelle. Katellaan mitä tulee.

juu-zo
24.10.2012, 12.15
Sieltä kaupasta löytyy magic coinseja joilla ne ainakin minua ohjeisti maksamaan sopivan lisäsumman postikuluihin kiekkoja ostettaessa.

ilkkaluukkonen
24.10.2012, 12.36
Tosissaan Shipping & Returns sivulla lukee näin: NOTE: large items Eg Wheels and rims have additional courrier charge outside UK mainland.Email for postage prices for cranks, wheelsets etc outside UK mainland.

Olen lähettänyt viestin, jos olen epävarma, että meneekö tilaamani tuote tuohon isompaan kategoriaan. Vastaavat kuitenkin nopeasti.

Petter
29.10.2012, 01.04
Firman kiekot ovat toimineet loistavasti mutta postitus ei pojilla oikein suju :D

Jarrupalat ja 20 mm adapterit puuttuivat alkuperäisestä tilauksesta, ja yhden yrityksen jälkeen jarrupalat on nyt saatu perille. Jännityksellä odotan mitä seuraava paketti sisältää...

Ainakin Superstarin tarroja alkaa olemaan kohtalainen kasa kun joka paketissa tulee uusi satsi.

TimoF
30.10.2012, 19.08
Lähetti soitteli eilen ja kiikutti kiekot kotiin. Painoivat sata grammaa enemmän ku spekseissä lukee ( :eek: ) mut muuten ei valittamista, pinnat kireällä eikä heittoja.

Ajulle sit joskus keväämmällä kun loput osat tulee...

duris
14.01.2013, 16.02
Kiekot kiinnostaa. Paljon porukka on niistä maksanut postikuluja?

juu-zo
14.01.2013, 17.12
Viimeksi kun kiekot ostin niin posteja tuli £22. Mukana tulee kaikkea pientä mikä kiekkolaatikkoon mahtuu.
edit. Tämä oli siis 2011 elokuussa. Samat kiekot pyörivät vieläkin alla.

Petter
14.01.2013, 23.46
12£ pyysivät vielä viime vuoden lopulla. Kannattaa vielä varmistaa sähköpostilla sillä vastaus tukee yleensä todella vikkelästi.

Jukhaha
18.01.2013, 14.30
Mites kauan teillä on toimitukset tuolta kestäneet? Nyt on ollut tavara 8 päivää matkalla.

HanttaHoo
18.01.2013, 16.40
Oon 3 kertaa tilannu ja pääsääntöisesti ovat kyllä tainneet aina viikon sisään tilauksesta tulla. Tosin nämä olleet kirjekuoreen/pienehköön pakettiin menevää tavaraa.

aki53bmx
28.03.2014, 14.44
Tiistaina tuli halpiskiekot, postikulut oli 12£ ja samassa paketissa tuli vielä muutakin pientä sälää.

Homma toimi sujuvasti, tän kokemuksen perusteella uskallan suositella.

Sent from my iPhone using Tapatalk

troh
16.04.2015, 21.20
Tulipa tutustuttua heidän takuuehtoihin (http://www.superstarcomponents.com/index.php/en/terms-and-conditions/). Normaaliin tapaan vaurioitunut tuote pitää lähettää heille tutkittavaksi. Lähetyskuluja korvaavat max 6.5£ (tai pitää ottaa yhteyttä heihin ja neuvotella). Käytännössä 2 vuoden takuu on siis hyvinkin rajallinen. Minun tapauksessa vaurioitunut osa on kiekkosetti, tai oikeastaan vapaaratas. Kiekkosetin kun paketoi ja lähettää, menee varmaan 50€. Kuraisen osan vastaanotosta peritään vielä 20£ ekstraa. Eihän se tietenkään ole kiva likaisia osia ihmetellä. Ei paljoa kalliimmaksi tulisi, jos vain tilaisi uuden vapaarattaan ja kynnet (pawl). Superstarcomponentsin kaupassa ei tosin ole myynnissä Tesla-navan vapaarattaan kynsiä.

Vanha sanonta kuului jotenkin niin, että miksi taistella napojen kanssa, kun DT swiss 240 on keksitty. Niimpä niin.

ealex
17.04.2015, 14.04
Tuohan Tesla ei näytä ollenkaan järkevältä ratkaisulta (kuten tosin ei muutkaan kiinanavat) kun kynnet ovat navassa kiinni, kuinka paljon sinun napa on kärsinyt?

Tässä on yksi esimerkki: http://s143.photobucket.com/user/barikhan/media/Tesla%202%20wheel%20fail/B_Khan_Image_4_zps4139a884.jpg.html

Nyt saisi Ryde Trace Trail kiekkoja sieltä edullisesti, mutta tuo Tesla-napa ei innosta...

troh
17.04.2015, 14.46
Navassa ei näy muita vaurioita, kuin yksi "pawl" kolmesta ja vapaarattaan rungon hammastus. Lupasivat maksaa 30£ lähetyskuluja ja Postin nettisivujen mukaan alle 2kg paketti menisi 26.30€:lla. Kun mitä ilmeisesmminkin koko napa menee vaihtoon, niin kai tämä korti on nyt katsottava.

Tässä ketjussa tuntuu Superstarcomponentsin kiekot ja navat olevan positiivisesti esillä. kun vähän googlaa, niin löytyy muitakin kokemuksia. Esim https://youtu.be/Tuzvsf9hudU

Blackborow
15.09.2016, 10.38
Asiallisen oloisesti kasattu custom-kiekkosetti reilussa viikossa ovelle. Posteja 5 puntaa ja kiekkosetin hintakin oli punnan kurssin ja kamppiskoodin siivittämänä varsin kohtuullinen. Ei valittamista.

N-K
01.10.2016, 20.17
Tuli tilailtua vähän kaikenlaista osaa tuolta. Kiekkosetistä oli kuitenkin vapaaratas lievästi lommoilla poljinpaketin osuttua siihen kuljetuksessa. Yhteydenoton jälkeen laittoivat saman tien uuden vapaarattaan tulemaan ja joku nelisen arkipäivää meni niin uusi oli perillä.
Muutenkin laatukamaa tuntuu olevan ainakin nuo briteissä tehdyt osat.

Mielestäni asiallista palvelua.

Jenkka
01.10.2016, 22.44
Tuli trailikiekot switch navoilla. Tahmeat olivat ja laakerinsuojat sikakireällä. Lisäksi molemmissa rihtauspukissa hieman liikaa klappia. Laitoin takaisin. Vaihtoivat navat ja rihtasivat. Nyt paremmat. Asialaspalvelusta kiitettävä, mutta laatu ei kyllä tässä ensimmäisessä tilauksessa vakuuttanut - ainakaan vielä.

Pesku
09.02.2017, 14.58
En nyt tiedä kuuluuko tänne vai onko UPSilla oma keskustelu täällä, mutta oma kokemus on tähän asti seuraavanlainen:

Tilasin kehät ja kaksi muuta pientä tavaraa 31.1. ja UPS "lupasi" paketin perille 8.2... NOH, nyt seurannan mukaan kuljettaja on käynyt kahden päivän aikana KOLMESTI toteamassa taloyhtiön pihalla että ovessa on ovikoodi eikä minkään laista kyselyä ollut tähän mennessä tullut minulle. Noh, soitin asiakapalveluun 8:40 tänä aamuna ja lupasivat paketin huomiseksi... KÄSITTÄMÄTÖNTÄ roskaa tämä UPSin palvelu (ollut ongelmia ennenkin).

P.S. DPD on ainut kuriirifirma joka on toiminut omalla kohdalla todella hyvin, joka kerta. Kaiken lisäksi vielä iloisilla kuljettajilla ja ovat jopa joskus soittaneet vaikka ei olisi edes tarvinnut :)

EDIT: Tämän ketjun voisi siirtää Kaupat osioon

Lakuduunaa
04.08.2017, 10.28
http://www.superstarcomponents.com/en/slackerizer-angle-headset.htm

Kellään kokemuksia tämän firman anglesetistä ?

vihtis83
07.10.2017, 17.31
Kiekkosetti XX27 kehillä ja Fuel navoilla tuli tuolta hommattua edullisesti. Vapaaratas kesti vain 400 kilsaa, yksi kuudesta kynnestä repesi irti. Melko pehmoista alumiinia tuntuu olevan, pakka oli pureutunut noillakin kilsoilla jo aika syvälle vapaaratasrunkoon. Katsotaan nyt sitten miten takuuhommat pelaa.

vihtis83
20.10.2017, 20.36
Kiekkosetti XX27 kehillä ja Fuel navoilla tuli tuolta hommattua edullisesti. Vapaaratas kesti vain 400 kilsaa, yksi kuudesta kynnestä repesi irti. Melko pehmoista alumiinia tuntuu olevan, pakka oli pureutunut noillakin kilsoilla jo aika syvälle vapaaratasrunkoon. Katsotaan nyt sitten miten takuuhommat pelaa.

Tasan kaksi viikkoa sähköpostin ja kuvien laitosta UPS kiikutti uuden vapaarattaan kotiovelle. Takuu ainakin siis toimii. Vanhaakaan ei tarvinnut lähettää vaan pelkät kuvat piisasivat.

N-K
24.10.2017, 21.52
3 arkipäivässä tilauksesta tuli kiekot tällä kertaa ja kaikki näytti hyvältä. Vaikuttaa kyllä hyvältä setiltä tuo Electro-trail24 kiekkopari ~300 euroon.

EvilOne
05.03.2018, 13.50
Onko kellään näiden Nano-X Evo polkimia? Millaisia kokemuksia?

N-K
10.03.2018, 11.55
Löytyy vanhemmat Nano-X:t ja uudemmat Evot. Ei mitään pahaa sanottavaa. Älytön pito ja laatu on todella hyvä.
Eroa vanhoihin ei suoraan huomaa, mutta tulee varmaan esille pitkäikäisyytenä. Vanhoissa ainakin alkoi tulla vähän klappia kun tarpeeksi kauan hakkaa kiviin.
Tuskin tulen enää muita polkimia ostamaan. Varsinkin kun näitä saa 20-30% alennuksilla välillä.

santei
10.03.2018, 22.07
https://www.superstarcomponents.com/en/switch-ultra-centrelock-11speed-rear-hub.htm

Onko kellään tietoa onko näiden napojen grafiikat tarralla toteutettu vaiko etsattu tms? Meinasin tarrat irroittaa, mutta en onnistunut. Joko en vain löytänyt tarran kulmaa tai sitten tarra on lakan alla tms. Hiustenkuivaajallakin yritin lämmittää.

Moska
10.03.2018, 22.41
Maalatultahan tuo näyttää, voi lähteä liuottimella, mutta voi lähteä muutakin.

santei
10.03.2018, 23.47
Maalatultahan tuo näyttää, voi lähteä liuottimella, mutta voi lähteä muutakin.

Nojoo, jotenkin ei tullut mieleen, että voisi olla maalattu. Mutta oikeassa varmaan olet.

Pitänee vain sietää väritystä tai sitten tilata uusi tarrasarja.

EvilOne
11.03.2018, 19.27
Löytyy vanhemmat Nano-X:t ja uudemmat Evot. Ei mitään pahaa sanottavaa. Älytön pito ja laatu on todella hyvä.
Eroa vanhoihin ei suoraan huomaa, mutta tulee varmaan esille pitkäikäisyytenä. Vanhoissa ainakin alkoi tulla vähän klappia kun tarpeeksi kauan hakkaa kiviin.
Tuskin tulen enää muita polkimia ostamaan. Varsinkin kun näitä saa 20-30% alennuksilla välillä.

Ok, kiitos tiedosta. Tilasin noi Nano-X Evot, toimitus kuun lopulla joten vielä ei ole päässyt testaamaan.

N-K
11.03.2018, 23.51
Kannattaa muuten laittaa kierrelukitetta suoraan piikkien kierteisiin heti uutena ettei ala putoilemaan.
Sama pätee toki kaikkiin muihinkin polkimiin. Näissä se on helppoa kun piikit tulee irtonaisina.