Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kona Rove

Sivut : 1 2 [3]

SotkuPekka
05.05.2019, 13.17
Pienemmässä rungossa ohjaamo sitten jää taas alemmaksi. Jos ei ole kokemusta droppitankoisella ajosta niin se pyörä kyllä tuntuu lyhenevän kilometrien myötä hieman verrattuna siihen mitä se ensilenkillä ehkä tuntuu.

HannaM
05.05.2019, 17.36
Ok, kiitos! Näillä mennään...

kwsela
14.09.2019, 17.19
Tämän ketjun kommenttien perusteella 56 ois mulle (pituus 181 cm, jalan sisämitta ~86 cm) sopiva Rove-koko, mutta sitä en tiedä onko 2019-> mallit erilailla mitoitettu ja itsellä olisi se alumiininen NRB-versio kiikarissa. Osaako joku kommentoida? Harmittavasti testimahdollisuutta ei ole.

ATK
14.09.2019, 21.18
Työpaikan vaihtuessa olisi tarvetta hieman huokeammalle ajokille (<1000€), kun pyörän joutuu jatkossa lukitsemaan huomattavasti vilkkaampaan paikkaan työpäivän ajaksi. Samalla tulisi paikattua mahdollisesti gravel-pyörän tarvetta. Rove-malliston halvimmat mallit ovat vaikuttaneet varsin kiinnostavalta tähän tarkoitukseen. Kysymysmerkkinä on lähinnä renkaiden sopivuus: kuinkahan isot renkaat menevät esim. Rove DL (http://konaworld.com/rove_dl.cfm) 2020 malliin, ei taida yli 40mm sopia? Kuvien perusteella ei näytä olevan juurikaan ylimääräistä tilaa etuhaarukassa vakiona olevan WTB Riddler 700x37c renkaan kanssa:

https://images.konaworld.com/2020/details/rove_dl/8.jpg

Rove ST (http://konaworld.com/rove_st.cfm):ssä tilaa olisi reilusti, mutta pyörä on turhan hintava niin käyttötarkoituksen kuin säilytyspaikan mahdollisen turvattomuuden vuoksi.

hsa
14.09.2019, 22.41
^puolisolla 2019 malli ja tubeleksena venynyt gk sk 38mm alla ilman ongelmaa.Todellinen leveys varmasti lähentelee tuota 40mm.

Hirveesti leveämpi ei tuon DL-version lokarin kanssa välttämättä mene, mutta ilman lokareita 42mm menee vielä varmasti. Ehkä 45mm myös, mutta takana alkaa olemaan siinä vaiheessa jo tila tiukilla.

En ole kokeillut tuon alu-version kanssa, mutta rove st menee 42mm contrin spike-nastat bluemels 53 lokareilla, enkä usko että tilanne olisi eri alumiinisen Roven kanssa. Tuo kuva vääristää kyllä tilannetta tuon keulan osalta, ellei nyt 2019 ja 2020 versioissa ole jotain olennaista eroa.

Mohkku
14.09.2019, 23.10
Kwsela, kysäise Ajopyörästä /Bikeshopista testipyörää.

ATK, olisiko Felt Broam 60 kiinnostava, sekin löytyy Ajopyörästä. Tarjoushinta alta tonni.

hphuhtin
15.09.2019, 00.02
En ole kokeillut tuon alu-version kanssa, mutta rove st menee 42mm contrin spike-nastat bluemels 53 lokareilla, enkä usko että tilanne olisi eri alumiinisen Roven kanssa. Tuo kuva vääristää kyllä tilannetta tuon keulan osalta, ellei nyt 2019 ja 2020 versioissa ole jotain olennaista eroa.

Ei voi teräsversiosta päätellä mittoja alurunkoihin. Silminnähden selvästi erikokoisia on Rove ST ja alu-versio ainakin jos kyseessä on perus ”Rove” ilman muita merkintöjä. Onhan myös toinen 650b kiekoilla ja toinen 700c. Pätee sekä 2019 että 2020, niillä on keskenään vain väri erona. Olen liikkeessä katsellut noita ja 2020 malli on kotonakin, eikä kuvat netissä näytä yhtään vääristyneiltä. Ajattelin muksun perus-Roveen kokeilla WTB Bywaytä 40mm levyisenä, josko mahtuisi lokasuojien kanssa.

hsa
15.09.2019, 00.31
Ei voi päätellä ei, mutta on tullut vertailtua talossa olevia st 2018 (eli 700c) ja dl 2019, joka on perus Rove mutta trp spyreillä, eri voimansiirrolla ja lokareilla. Tuo yllä oleva kuva kyllä mun silmään näyttää siinä mielessä vääristävältä, että tuo 37 Riddler näyttää jo syövän tilan keulasta, vaikka mahtuu kyllä myös isompi kumes.

Jos Byway 40mm koko pitää paikkansa, niin pitäisi mennä kyllä lokareista riippuen. Rove DL vakiolokareiden kanssa voisi tehdä hieman tiukkaa, kun vaikuttavat vähän ahtaammilta kuin esim bluemels 53.

tosminen
29.01.2020, 20.05
Heips,

mitenköhän tuollaiseen 2016 teräs-Roveen menisi 650B-kiekot ja/tai hiilikuituhaarukka? Tämä on siis se vuosimalli, jossa surullisen ahdas etuhaarukka, ja mietin miten tuohon voisi saada leveämpää rengasta.

Puskis
29.01.2020, 22.27
Kuvittelisin toimivan 650b-kiekoilla ja oon miettinyt tuota itsekin, mut todennäköisemmin vaihdan pelkästään haarukan, jos jotain teen. Onkohan jotain muita sopivia haarukoita nykyään kuin Fyxation Sparta ja Cinq Touring? Useimpia kuituhaarukoita saa vain taperedina. Teräshaarukoista ainakin Surly Straggler toiminee ihan hyvin, jos haluaa vain lisätä rengastilaa. Tuommoisesta setupista oon nähnyt kuvankin.

JackOja
29.01.2020, 22.44
Noista haarukoista oli ihan justiinsa puhetta...
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?60883-Hiilikuituhaarukat

tosminen
01.02.2020, 01.01
Joo, kiitoksia. Mielenkiintoinen vaihtoehto myös tuo Stragglerin haarukka (ja löysinkin kuvan Rovesta sellaisen kera). Saattaa tosin olla, että ensi kesäksi heitän vain lokarit pois ja laitan niin leveät kumit alle kuin nyt mahtuu. 700x40c vissiin menee; tässä ketjussa on aiemmin mainittu WTB Nano, onko muita hyväksi koettuja vaihtoehtoja?

Puskis
01.02.2020, 10.52
Tuokin taitaa olla vähän yksilökohtaista, että mitä tohon haarukkaan mahtuu. Omassani hankasi 35mm sliksi lokasuojaan, ilman lokasuojaa ei oo ollut ~38mm voyager hyperiä isompaa, enkä ees muista paljonko silloin tilaa jäi. Kruunun alta voisi varmaan viilailla epätasaisuuksia pois ainakin.

Nano ei taida olla ihan paras rullaavuudessa, mut kestävä. Gravel King SK on ainakin tykätty rengas.

kaakku
01.02.2020, 11.19
120 tpi Rambler on ollut suosikki tähän asti, Nano ei oo ihan yhtä nopea mutta luotettavuus näin sepelikeleillä vie voiton. Ja tan wall tekee pyörästä kuin pyörästä nopeamman ;)

Mohkku
01.02.2020, 16.06
Rengaskeskustelussa on pitkä ketju sopivista renkaista.

brilleaux
04.05.2020, 08.17
Rove ST; vm. 2020 vs 2019; onko merkittäviä eroja?

Kokopolitiikasta; Kuski 173cm, inseam 79cm, syliväli 175cm. Josko 52 natsaisi?

hphuhtin
04.05.2020, 08.45
Rove ST; vm. 2020 vs 2019; onko merkittäviä eroja?

Kokopolitiikasta; Kuski 173cm, inseam 79cm, syliväli 175cm. Josko 52 natsaisi?

Eroina taitaa olla rungon väri ja renkaat. 52 vaikuttaisi sopivalta koolta, olen saman kokoinen ja 52 sutra ja 52 rove istuu itselle.

brilleaux
15.05.2020, 07.32
52 Rove ST matkahuollossa Turussa kolmatta päivää jemmassa, saa nähdä saavatko viikonlopuksi tänne. Turusta Jyväskylään on pitkä matka...
Saattaa olla tämän vuoden Roven saanti nihkeää, ei taida kummoisesti Suomen kaupoissa olla enää.

brilleaux
25.05.2020, 15.30
Oisko n. 150km ajoa Rove ST:llä takana ja olen kyllä erittäin tyytyväinen hankintaan. Ei moitteen sijaa vielä tähän mennessä.
Berhoudin satula vaatii vielä tunteja alleen jotta saadaan itselle hyväksi.

Ja ne nahkaiset tankonauhat pitäis ottaa asiaksi...

Hiski Läpsteri
29.05.2020, 20.07
Ite totuttelen toista kuukautta 2020 Rove DL:ääseen. Vaikka vakiokokoonpano selviää kyllä kaikesta, mitä mä jaksan ja rohkenen sillä toistaiseksi tehdä, niin leveämmät renkaat voisivat olla ensimmäinen päivityksen kohteeni. DL:ssä 700c-takarenkaan suurin leveys lienee kuitenkin vain noin 40 mm. Nykyisillä 37mm renkailla takahaarukan putkiin on väliä voimansiirron puolella 17mm ja jarrun puolella 6mm, joten ei siinä kauheasti tunnu sooloilun varaa olevan.

Yleisten rengastopikkien lukeminen on työn alla, mutta Kona-kohtaiset kokemukset kiinnostelee kovimmin. Siksi kysyn ensin täältä, notta:
Onko täällä 700c-koolla ajavia tai siitä 650b-kokoon vaihtaneita soran ja sekateiden vääntäjiä? Oletteko lähteneet rengaskoon leventämisen tielle, ja miten se on mennyt?

brilleaux
01.06.2020, 08.59
Jos tolla Rovella mielis ajaa enemmänkin maantiellä ja hankkis toiset kiekot sitä varten(halvempaa kuin dedikoitu maantiepyörä) niin olisi kai suositeltavaa hankkia kiekoiksi 700c?
Samalla tietty pitäis kai päivittää voimansiirto edessä 2x...

Ja sitten sillä rahalla löytää jo käytetyn maantiepyörän? :rolleyes:

Edit: Onko Rove ST:ssä oleva eturieska tämä (https://www.bike24.com/p2132660.html)?
Josko aluksi harkitsisi hiuka isompaa eturatasta, etupäässä ajan kuitenkin asfaltilla/hiekkateillä.

Puskis
01.06.2020, 12.29
Meinasin tulla huutelemaan, että Apexissa on eri pulttijako kuin Rivalissa, mut tän vuoden mallissahan onkin S350 (ollutkin näköjään jo vuodesta 2017), joka käyttää 110 bcd:n rattaita. Luulen joo, että Rivalin ratas. Ite ajelen ihan tyytyväisenä 700c-kiekoilla ja 38t eturattaalla.

gallodepelea
02.06.2020, 00.16
Mulla on Kona Rove ST:ssä 1 x 11 / 700 kiekot ja välillä "suorilla" kaipaan isompaa rieskaa. Rove on läpivuoden pyörä (talvella nastat), jolla menee kaikki kaupunkiajot sekä ajot metsässä & soralla ja tarvittaessa asfaltilla. Ajelen 35 tuuman renkailla enkä ole niitä ainakaan leventämässä. Uskon että Rove voi korvata maantiepyörän jos renkaat on sileät, stemmiä voi pidentää/laskea. On mulla maantiepyöräkin, mutta Rovella pärjäisin, jos pitäisi valita vain yksi pyörä.

brilleaux
02.06.2020, 09.10
iCanin hiilarikiekot oli paksussa, ei kyllä moitteen sijaa. Melko edukas vaihtoehto jos 700c kiekkoja Roveen lähtis hankkimaan.

https://icancycling.com/collections/cyclocross-wheelset

Oulunjulli
02.06.2020, 15.00
Ei vissii ole Icanilla edelleenkään "EU warehouseissa" levyjarrukukiekkoja ainakaan halpispäässä?
Minä ostin vanhaan Roveen Primen kiekot ~500eur. Toisen vaparin otin heti varulle kun se on juuri sen näköinen ettei vältsiin kauan kestä, toisaalta vähän varauduin että jos tuo ei kestä kesää pidemmälle niin vaihtaa taakse navan.
Toistaseksi kuitenkin kiekot on kestänyt semmoista rymmyytystä mihin itse jousittamattomalta ilkeää alkaa. Painavathan ne on vaikkakin 50mm korkeat, mutta käsittääkseni napa noissa painaa aika paljon, eikä toki pinnatkaan ole mitään parempaa sorttia näissä hintaluokissa. Bike24 kauppasi niitä myös, eikös se Wigglen kanssa samaa puljua olekkin.

slaz
06.06.2020, 11.13
Hei mulla on samanlainen Rove ST pyörä ja ajattelin myös toisia hieman erityylisiä kiekkoja vaihtareiksi. Sopiikohan tällaiset kyseiseen pyörään? https://www.rosebikes.fi/dt-swiss-e-1800-spline-23-db-rennrad-laufradsatz-28700c-2667649. Onko näistä kokemuspohjaa?

kranssi
11.06.2020, 00.11
Hei, samanlaista kyselen.

Itsellä Kona Rove ST 2020. Kiinnostusta olisi ajaa maantiellä, mutta nuo mukana tulleet wtb renkaat on aika raskaat siihen tarkoitukseen.

Löytyykö 650b maantierenkaita?

Istuuko 700c kiekot tähän 650b pyörään. Esim juuri kuten edellisessä viestissä slaz tiedusteli.

brilleaux
12.06.2020, 08.29
Itse kokeilen ensin Spessun Pathfinder Prota (https://www.specialized.com/us/en/pathfinder-pro-2bliss-ready/p/157870), ovat tilauksessa jo. Olettaisin noiden rullaavan paremmin.

https://cyclingtips.com/2019/08/specialized-pathfinder-pro-gravel-tyre-review/

"The Pathfinders roll quickly and quietly, with little discernible difference in speed compared to a road tyre"

Toki 700c-kiekko on kai maantielle parempi vaihtoehto, mutta itse pyrin pitämään asiat simppelinä. Ja joskus vaan on kiva maantielenkilläkin kurvata hiekkatielle. Eli yksillä kiekoilla mennään, ainakin vielä.
Mun käsittääkseni 700c-kiekot pitäisi istua ongelmitta Roveen.

slaz
12.06.2020, 09.49
Sain nyt nuo DT swissin 700c kiekot ja Continental gp5000 32mm renkaat pyörääni. On täysin yhteensopiva Roven kanssa ja siitähän muodostui kunnon maanteiden kiituri. Nopeutta ja keveyttä tuli mukavasti, ylämäetkin menee helpommin. Tietysti asteen verran enemmän väheni iskunvaimennus verrattuna tehdas asetuksiin. On kiva pyörä siinä mielessä että voi noin laajalla skaalalla pyörittää eri koon kiekkoja/renkaita.

brilleaux
12.06.2020, 10.05
^Kannattaa muuten tarkkailla noita Centerlock-adaptereita(jos käytössä), omassa paksussa ne tuppas löystymään. Kerran ajaessa irtosi levy..
Melkein ensitöikseen tarkastaisin onko lukitetta kierteissä, jos ei niin kannattaa laittaa.

EDIT: ei ole kyllä pahan hintaiset kiekot.
Uskaltaako noilla Conteilla ajella pieniä pätkiä hiekkateitä? Mökille menoa mietin lähinnä, 45km asfalttia ja 3-4km hiekkatietä.

slaz
12.06.2020, 11.39
Joo huoletta, hiekkatiet menee pehmeesti. Jos on tietöitä ja isompaa sepeliä niin pitää kieli keskellä suuta köristellä. Tietääkseni tosi kestävät renkaat ne taitaa olla, mutta sen puolesta ei vielä omaa kokemusta karttunut. Täytyy todeta että yllättävän hyvin ne alkuperäisetkin pyörii asfaltilla niin leveiksi renkaiksi.

TERU
12.06.2020, 12.51
Conteja jokunen sarja ollut, ei kuitenkaan gp 5000, lievää pettymystä ajokeston ja ikäkeston osalta. Nyt ensimmäinen tuhat täynnä Vittorian 32 mm halparenkailla, kaukomailla idässä valmistetaan nämäkin italorenkaat, hyvät ajaa ja hiljaiset ovat.
Ps. Pyörä ei ole Kona, joten sikäli toisaalta tavallaan väärä vihje.

https://www.bike-discount.de/en/buy/vittoria-zaffiro-pro-iv-graphene-2.0-folding-tyre-871597

kranssi
12.06.2020, 21.07
Kiitokset. Täytyypä miettiä, että onko tarvetta 700c kiekoille. Pistin itse tilaukseen https://www.rosebikes.com/wtb-horizon-tcs-650b-road-plus-road-gravel-and-cross-tyre-2681171

brilleaux
21.06.2020, 10.25
Sain nyt nuo DT swissin 700c kiekot ja Continental gp5000 32mm renkaat pyörääni. On täysin yhteensopiva Roven kanssa ja siitähän muodostui kunnon maanteiden kiituri. Nopeutta ja keveyttä tuli mukavasti, ylämäetkin menee helpommin. Tietysti asteen verran enemmän väheni iskunvaimennus verrattuna tehdas asetuksiin. On kiva pyörä siinä mielessä että voi noin laajalla skaalalla pyörittää eri koon kiekkoja/renkaita.

Onko kertynyt lisäkokemuksia? Harkitsen ihan vakavasti 700c kiekkoja, maantiellä/asfaltilla tulee viihdyttyä kyllä eniten.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

maalinni
21.06.2020, 11.14
Nyt ostin minäkin isommat kiekot, että pysyy kaverin perässä maantiellä.

brilleaux
21.06.2020, 13.38
Kyllä mä kallistun noihin DT Swisseihin, hinta/laatu kai kohtaa noissa ihan ok?
https://www.bike24.com/p2335775.html

Jos samaan konkurssiin ottais sen 11-36 takapakan..

Edit: kiekot, pakka ja ketjut tilattu. 650b-setti saa jäädä talveksi, leveämille renkaille.

slaz
22.06.2020, 01.14
Kyllä ne päivittäisessä työmatkapyöräilyssä on käytössä ja erittäin hyvältä tuntuu, hintalaatu suhde enemmän kuin kohdillaan. Nimenomaan keveyttä ja nopeutta maanteillä. Samaan hengenvetoon täytyy todeta että vielä aika noviiseja ollaan näissä pyörä hommissa, eli vertailupohjaa ei liiemmin ole kertynyt. Huomasin että sama kiekko/rengas kombo on myös Canyonin uusissa pyörissä.

MKK
23.06.2020, 22.55
Minullakin vähän Konakriisiä, alla on noin kuukauden vanha Rove ST (2020), ja olen ajanut 90 % asfaltilla/maantiellä jossa tuntuu että vauhti loppuu kesken sekä renkaiden että vaihteiden osalta. En nyt oikein tiedä mitä pitäisi tehdä - periaatteessa tykkään tästä pyörästä todella paljon, ja parasta on se että ei tarvitse kahdesti miettiä uskaltaako pienemmillekin maastopoluille, mutta vähän on alkanut korpeamaan kun porukkaa menee ohi vasemmalta ja oikealta vaikka kuinka verenmaku suussa polkee (omassa kunnossahan ei tietty ole mitään vikaa :D). Viikonloppuna pyöräilin yhteensä reilut 100 km maantiellä ja todellakin haaveilin vähän menevämmästä pelistä.

Nyt sitten mietin että pitäisikö alkaa upgradamaan vaihteiden ja renkaiden osalta, vaihtaa suosiolla kokonaan johonkin toiseen pyörään vai tyytyä osaani. Olenkin näköjään enemmän kilpailuhenkinen ja vauhdin perään kuin uskoinkaan. Maantiepyörää en halua, graveli on passeli mutta lujempaa pitäisi kyllä päästä.

Jami2003
23.06.2020, 23.46
No pitää tietysti kysyä miksi et halua maantiepyörää jos pyöräilet maantiellä ja siellä haluat päästä lujempaa.

Jos jätetään jotku 3T:t pois laskuista niin gravel pyörällä annat väkisin pitkän tasoituksen maantiellä enkä näe mitään järkeä yrittää muuttaa gravel pyörää sellaiseksi että se toimii maantiellä täysverisesti.

Mulla itsellä on kuituinen hieman aero maantiepyörä ja Kona Rove ST vm 2013. Siinä vielä riittää vaihteitakin mutta jos kierrän noille pyörillä saman maantielenkin, on Roven keskinopeus samalla polkemisella vähintään 5 km/h pienempi kuin maantiepyörässä.

Eli päätä ensin mitä haluat ajaa ja tee sitten vasta päätökset millä pyörällä.

karjala67
24.06.2020, 00.32
Kyllä Jami on oikeassa.
Ei Roven vaihtaminen toiseen gravel-pyörään muuta tilannetta olennaisesti, ei niissä niin paljon eroja ole. Jos vaikka otat 2-3 kg kevyemmän, et huomaa keskareissa eroa, luulen ma.

brilleaux
24.06.2020, 08.29
Rove on itselle ensimmäinen kippurasarvi ja melko nopeasti on käynyt selväksi että pidän myös maantieajosta. Ja paukutusta ei olkapää kestä joten sen suuremmin en varmaan koskaan graveloikaan.
Työmatkat ajan Rovella myös. Mutta kuitenkin mun reitteihin kuuluu myös satunnaisia hiekkatien pätkiä ja pidän ajatuksesta että en lenkeillä ole välttämättä sidottu 100% asfalttiin.

Ehkä mulla on edessä hidas siirtymä; tilasin nyt aluksi 700c kiekot ja 32mm Contin GP5000:t, katsotaan mihin asti niillä pääsen omine tarpeineni. Ideaaliahan olisi kun olisi se yksi pyörä jolla hoitaa kaikki ajonsa. Tietty se tarkoittaa kompromisseja, aika näyttää sopeudunko kompromisseihin vai onko joskus vielä oikea maantiepyörä alla.
Rovesta en kuitenkaan vielä ole moitittavaa löytänyt, maantietkin on menny kivasti orkkis rengastuksella. Pidän pyörästä todella paljon.
Toki vasta ensimmäinen 1000km tulossa täyteen että ollaan vasta yhteisen elon alussa.

karjala67
24.06.2020, 09.50
Itse ajan nykyisin myös lähes pelkästään sorapyörällä. No maantiepyörää ei tällä hetkellä olekaan. Tiedostan, että ei se gravel-pyörä nopein vaihtoehto asvaltilla ole, mutta meno on kuitenkin aivan riittävän rullaavaa, jotta se ei tunnu ollenkaan turhauttavalta.
Ja 37 mm renkaat laajentavat niin paljon reittimahdollisuuksia verrattuna johonkin maantiepyörän 25 millisiin, että muutaman kilometrin keskinopeuden pudotuksen kanssa on helppo elää.
Ainakin jo tässä iässä..

Penator
25.06.2020, 14.19
Mulla itsellä on kuituinen hieman aero maantiepyörä ja Kona Rove ST vm 2013. Siinä vielä riittää vaihteitakin mutta jos kierrän noille pyörillä saman maantielenkin, on Roven keskinopeus samalla polkemisella vähintään 5 km/h pienempi kuin maantiepyörässä.

Tekisi mieli sanoa, että en usko, ennen kuin näen dataa. Kuulostaa hurjalta erolta. Tuskin renkaiden takia keskari paljo yli kilometrillä muuttuu ja muu eroavaisuushan olisi vain pyörän aerodynamiikkaa. No toki ajoasentokin voi vaihtua, mutta se riippuu myös siitä miten siinä pyörän päällä istuu. Niin ja vaihteiden välitykset ei ehkä ole aivan optimaaliset. Toki Rove leveine haarukoineen on itsessään varmasti hyvin epäaerodynaaminen, mutta en jaksaisi uskoa eron olevan kovin valtava. Tietenkin vähän eri juttu, jos kyseiset nopeudet ovat luokkaa 33 km/h vs. 39 km/h.

Mitenkäs 650B vs 700C kiekkoja kokeilleet, kuinka paljon nopeammin ajo maantierenkailla sujuu? Numeroita tiskiin, jos on tarjota kiitos!

brilleaux
25.06.2020, 14.51
700c kiekot ja 32mm Contin GP5000:t tulossa, laitetaan faktaa kun saadaan kokemusta alle.
Nyt näyttäis 650b kiekoilla ja 47mm WTB Ventureilla peruskuntoilijan keskarit olleet 24,9-28,7km/h, matkat 20-50km haarukassa.

velib
25.06.2020, 14.56
Numeroita ei ole tarjolla, mutta huomasin kaverin kanssa lenkillä että asfaltilla alamäissä rullatessa hän karkasi hieman. Minulla oli WTB Bywayt (650b 47mm) vajaa 3 bar paineilla ja hänellä jotkut nappulaiset Schwalben 33m cyclocrossrenkaat melko koviksi pumpattuina. Aika tahmealta tuo Byway tuntuu asfaltilla, ainakin pienemmillä paineilla. Tämä lähinnä huomiona siitä, että sileä rengas ei aina rullaa paremmin. Soralla toki tilanne voisi olla toinen. En ehkä tuollaista leveää pistosuojattua 650b-rengasta suosittelisi pelkkään maantieajoon, ellei sitten katsele Rene Hersen renkaita.

Osmonautti
26.06.2020, 16.39
Kokeillaan täälläkin kepillä jäätä - en tiedä meneekö ihan sääntöjen mukaan ja pahoittelut, jos ei. Minulla on 2019 Rove ST koossa 52 (vihreä), mutta nyt noin 168cm pituisena alkanut kokemaan sen kuitenkin liian isoksi itselle. Eihän kellään sattuisi olemaan päinvastaista tilannetta, että haluaisi harkita vaihtoa pienemmästä isompaan 50 -> 52? Tuossa kun on jo valmiina melko lyhyt stemmi ja satulan paikkaa kokeillut vaihdella, mutta meinaa alaselkä kipeytyä ja kurkottelun tunteeseen alkaa kyllästymään. Muuten pidän kyllä pyörästä paljonkin.

brilleaux
26.06.2020, 20.48
^alaselän kipuilu saattaa johtua muustakin, vikaisepa tuolta ajotekniikka osiosta.

Aloittelijan ajoasento-ongelma
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=16643&share_tid=39910&share_pid=2990031&url=https%3A%2F%2Fwww%2Efillarifoorumi%2Efi%2Fforu m%2Fshowpost%2Ephp%3Fp%3D2990031&share_type=t&link_source=app

Itsellä alaselän kipuilu loppui kerrasta kun sain vähän ohjeita ajotekniikkaan.
Itsellä mittaa 173cm, inseam 79 ja 52:n fits laik ö glööv.
Että toki se 52 voi olla vähän iso sulle...

TERU
27.06.2020, 08.35
Sentti stemmiä lyhemmäksi ja satulatolppa lyhyemmälä jätöllä, että saat satulaa puolisenttiä edemmäksi. Saattaisi riittää ja runkokokojen välinen 15 mm vaakamitan kokoero kuittautuisi. Noilla ei vielä hirmuinen ajoa pilaava vaikutus pitäisi olla, kun ei kisaväline.
Joko tankoa olet laskenut lähelle alinta kohtaa, se "pienentää" pyörää kummasti?

Viimmeinen keino: suora tanko sopivine kahvoineen ja toinen sopiva runko maantietangolle ynnä nykyisestä jääville osille. Hyvän suoratankoisen sais.

TERU
27.06.2020, 09.09
Näin pitäisi ensimmäinen maantietankoinen pystyä hankkimaan, kyllä se siitä sitten...

https://youtu.be/DLxz2cwOKyE

Osmonautti
29.06.2020, 15.51
Kiitokset vinkeistä. Täytyy vielä perehtyä tuohon ajoasentoon keskittymiseen. Nyt olen kokeillut siirtää satulan aivan eteen, mutta ilmeisesti sekin saattaa aiheuttaa kurottelun tunnetta, kun painoa enemmän käsillä. Täytyy kokeilla vielä säätää ja testailla eri kohdissa.

Stemmin vaihto olisi varmaan tehokkain tapa. Rovessahan on jo uutena melko lyhyt 80mm stemmi, mutta ehkä 70mm olisi vielä ajettavissa.

brilleaux
08.07.2020, 10.00
Mitenkäs 650B vs 700C kiekkoja kokeilleet, kuinka paljon nopeammin ajo maantierenkailla sujuu? Numeroita tiskiin, jos on tarjota kiitos!

Ei ole vielä pidempää maantielenkkiä alla mutta pari paljon poljettua lyhkäistä Stravan pätkää kertoilis kyllä että 700c kiekoilla ja Contin GP5000:lla mennään paljon lujempaa kuin 650b WTB Ventureilla. Toki tuossa on muutakin eroa kuin pelkkä kiekkokoko.
200m -2s
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200708/c2919564b6ba007e8a9c59b1feee3fc5.jpg

1,9km -7s
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200708/b5986ed66b85f7cb99ea736271bc2d62.jpg

Molemmat pätkät kokolailla tasaista asfalttia. Ja molemmat ajettu väsyneillä jaloilla. Lujempaakin pääsee jos lepäis pari päivää ensin. :rolleyes:
Mutta näähän on tämmösiä päivän kunnosta/tuulesta jne riippuvia hommia, ei juuri todellisuuspohjaa kai. Pääasia että renkaat(ja kiekot) tuntuu nopeilta (https://media.giphy.com/media/C429iD9jGChRm/giphy.gif), olkoon vaikka placeboa, ei väliä. :D
Katsotaan mitä näyttää maantiekeskarit kun kerkiän ajamaan.

Puskis
08.07.2020, 11.04
Onko mitään käsitystä, että onko noi Roven mukana tulevat Venturet samanlaiset kuin kaupassa myytävät vai jotain halvempaa ja huonompaa kamaa? 2016 Rovessa olleet Clementit oli 30tpi, kun erikseen myytävänä sama malli oli tarjolla vain 60 tai 120tpi:n versiona.

brilleaux
08.07.2020, 12.34
https://www.wtb.com/products/venture

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200708/9d1983b45135e46c4b0358268f16b5d3.jpg

Puskis
08.07.2020, 12.52
Jos WTB valmistaisi kompliittien mukana myytäväksi halvempia ja huonompia renkaita, niin sitä tietoa ei todennäköisesti löytyisi WTB:n sivuilta. Kunhan arvailen, että tuollainenkin lisäsyy voisi osaltaan selittää eroa rullaavuudessa.

brilleaux
08.07.2020, 12.59
Jos WTB valmistaisi kompliittien mukana myytäväksi halvempia ja huonompia renkaita, niin sitä tietoa ei todennäköisesti löytyisi WTB:n sivuilta. Kunhan arvailen, että tuollainenkin lisäsyy voisi osaltaan selittää eroa rullaavuudessa.

Voisiko tuossa olla osasyy? :rolleyes:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200708/7028d198e9fab77987361a08b08c84fa.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200708/4b7300c0453bac2209cca4904efddca9.jpg

brilleaux
09.07.2020, 08.47
Nyt on ajettu kerran lähes sama reitti kummallakin rengastuksella; eipä tuossa nopeudessa käytännön eroa juuri ole.
Toki tänään tuli vedettyä heti alussa hapoille, Strava pakotti.
Mutta tämäkin vain yksi satunnainen vertailu, paljon muuttujia.

Suurin subjektiivinen ero on kyllä siinä kun nousee ylämäessä putkelle + kiihtyvyyden kepeydessä.
Noi erot on sitä luokkaa että väistämättä tulee mieleen kuinka suuri ero olisikaan Kona Roveen ylipäätään jos hankkisi ihan oikean maantiepyörän. Köh.

EDIT: ai niin, onhan tuossa kyllä erona mittausväline; Apple watch ja Garmin Edge 530. Ja tuulensuunta.

Venturet 650b
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200709/17a16d27ef6c7be1cf3193e9f8eac1a3.jpg

Contit 700c
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200709/d5eda51c0e7487381593231da10bcb93.jpg

brilleaux
13.07.2020, 15.57
Vähän vaikuttaisi siltä että voisi kasvattaa eturattaan kokoa Rovessa, taakse vaihdoin jo 11-36t-pakan.
Onko olemassa mitään teknisiä esteitä asialle; vaihtaja ei rajoita eturattaan valintaa tms?

Roveenhan käy siis tämä?
https://www.bike24.com/p2132660.html

Ja kai tuohon käy muutkin Sramin rattaat kunhan jako passaa? Sramin 1x rattaissa sama offset? Ja tietty on olemassa myös ne ovaalit. (https://absoluteblack.cc/cx-oval-sram-direct-mount-chainring-cx1/)..

Jona
13.07.2020, 17.50
Vähän vaikuttaisi siltä että voisi kasvattaa eturattaan kokoa Rovessa, taakse vaihdoin jo 11-36t-pakan.
Onko olemassa mitään teknisiä esteitä asialle; vaihtaja ei rajoita eturattaan valintaa tms?

Roveenhan käy siis tämä?
https://www.bike24.com/p2132660.html

Ja kai tuohon käy muutkin Sramin rattaat kunhan jako passaa? Sramin 1x rattaissa sama offset? Ja tietty on olemassa myös ne ovaalit. (https://absoluteblack.cc/cx-oval-sram-direct-mount-chainring-cx1/)..

Todistetusti ainakin 44T menee, ketjun saattaa joutua vaihtamaan. Ei ole mitään teknisiä esteitä, linkkaamasi ratas käy.

Hower
13.07.2020, 19.21
Kokeillaan täälläkin kepillä jäätä - en tiedä meneekö ihan sääntöjen mukaan ja pahoittelut, jos ei. Minulla on 2019 Rove ST koossa 52 (vihreä), mutta nyt noin 168cm pituisena alkanut kokemaan sen kuitenkin liian isoksi itselle. Eihän kellään sattuisi olemaan päinvastaista tilannetta, että haluaisi harkita vaihtoa pienemmästä isompaan 50 -> 52? Tuossa kun on jo valmiina melko lyhyt stemmi ja satulan paikkaa kokeillut vaihdella, mutta meinaa alaselkä kipeytyä ja kurkottelun tunteeseen alkaa kyllästymään. Muuten pidän kyllä pyörästä paljonkin.
Pikkasen myöhään tähän reagoin, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Olen täsmälleen saman pituinen kuin sinä ja eka pyöräni (joka siis Myytiin minulle mukamas oikean kokoisena) oli Meridan 52-kokoinen cyclocrossari. Tuntui ajan mittaan pikkusen isolta... kaikkia mittoja en jaksa luetella mutta reach oli 379mm. Parempaa piti saada jonkun ajan kuluttua ja keskityin enemmän siihen kokopuoleenkin. Nykyinen fillari on Focus S/51-kokoa, jossa reach 369mm. Tuossa 52-kokoisessa Konassa reach taulukosta katsoen on 383. Vertailun vuoksi Focuksessa tuo reach saavutetaan vasta L-kokoisessa pyörässä. Eli lienee kookas fillari meidän pituisille.
On kyllä erittäin tyypillistä että kaupoissa myydään pois vaikka vääränkin kokoinen fillari, että saadaan kaupat tehtyä pyörästä joka on jäänyt nurkkiin pyörimään tai oikeata kokoa ei löydy.

brilleaux
15.07.2020, 13.51
Jos 2020 Rove ST:n mielis kahta ratasta eteen, onko ohessa oikeat hilppeet?

https://www.bike-components.de/en/SRAM/Rival-22-DoubleTap-2-11-speed-Mechanical-Shift-Brake-Lever-p40222/

https://www.bike24.com/p294762.html

Puskis
15.07.2020, 16.05
Miten Rival1-takavaihtaja mahtaa toimia etuvaihtajan kanssa? Ja uudet kammetkin joutuisit hankkimaan.

Vaihtoilmoituksella varmaan saisi helposti jonkun vaihtamaan koko 22-voimansiirtonsa tuohon kyl.

brilleaux
15.07.2020, 16.15
^No niimpä kyllä onkin.
Josko kuitenkin mennään 1x11-voimansiirrolla.
Kun tarvitaan 2x11, lähdetään sitten katselemaan sitä oikeaa maantiepyörää siinä vaiheessa. :p

villepolkee
23.08.2020, 21.20
Lähti Kona Rove LTD tilaukseen. Ajatuksena on, että tällä saisi syys- ja talvikauden ajettua työmatkat. Hienolta peliltä vaikuttaa.

villepolkee
01.09.2020, 21.59
Rove saapui ja on todella hieno! Tänään aamulla 20km töihin ja iltapäivällä 45km lenkki. Tällä on todella hieno polkea! Koko 50 oli mulle (170cm) aivan täydellinen.
2021-mallissa on GRX 2x11 -voimansiirto. Vaihteet riittää mun käyttöön, alamäkeen pääsee 40km/h eikä nopeempaa tarttekaan. Suurin yllätys oli se, miten nopeesti tällä menee hiekkatietä.

Jos viikonloppuna ehdin puuhailemaan niin vaihden renkaista sisurit litkuun ja putsaa & vahaan ketjun.

Mikkomoe
06.09.2020, 08.23
Rove AL 52cm tammikuussa ostettu pyörä jossa lokasuojat tuntuu huonoilta, rämisee ja etäisyys renkaaseen takana todella pieni ja edessä ottaa kengänkärkiin kiinni välillä ja eikä pysy suorassa.. jää sivulle keskilinjasta ja sangat ottaa renkaaseen. Haluaisin paremmat näiden tilalle, tiedättekö mitkä ois paremmat?

hphuhtin
06.09.2020, 08.58
^Mitkä lokarit siinä nyt on, tietääkseni tehtaalta ei tule valmiina mitään? Jos on toe-overlappia, siihen ei lokasuojan vaihto juuri auta. Lokasuojan poistaminen auttaa vähän. Kolinaan ja sivussa olemiseen auttaa parempi asennus tai ehkä mallin vaihto. SKS:n joku malli (en millään muista mikä, olisikohan Bluemels 45 tms.) muksun Rovessa on, ja kolisee ne jos ruuvit löystyy tai jossain mukulakivillä ajaa, mutta muuten hiljainen eikä hinkkaa.

Aikakone auttaisi myös, valitsee vaikka AL 650B-mallin AL 700-mallin sijaan. En ole ihan varma onko noilla malleilla keskenään sama runko, todennäköisesti on jolloin voi vaihtaa 28”-kiekot ja renkaat 27.5”-kokoon.

Mohkku
06.09.2020, 09.03
En muista merkkiä (SKS?) ja mallia, mutta itselläni on edessä kaksoisaisat, eikä rämise. Takana ei aisoja ollankaan, vaan lokari kiinni tavaratelineen takavalokiinnikkeessä.

Sangan osuminen renkaaseen viittaa turhan kapeaan lokariin. 10 mm leveämpi voisi olla parempi. Samalla tulee väljyytä muutenkin kumin ja lokarin väliin. Korkeussuunnassa etäisyyshän säädetään aisoilla pl. runkoon kiinnitettävät kohdat.

Monissa pyörissä varpaat osuu renkaaseen tai ainakin lokariin. Klossia siirtämällä voi saada tilaa, jos säätövaraa on jäljellä. Toisaalta harvoin itselläni varpaat osuu käytännön ajossa lokariin. Jyrkissä käännöksissä en polje. Maastoajo on asia erikseen, mutta siellä maasturi on mielekkäämpi valinta kuin krossari.

Mikkomoe
06.09.2020, 09.35
Joo ei se varpaiden osuminen lokariin ole iso ongelma ja siihen tottuu ajan kanssa. Mut korkeussuunnassa säätö on aivan tappiin asti ja silti ahdasta.. lokarit tuli pyörän mukana bikeshopista. Tosiaan, lokarit voivat olla liian kapeat.. pitää katella sks malleja..

Jami2003
16.09.2020, 09.02
Onko joku vaihtanut Kona Rove ST:hen hiilikuitu haarukkaa ja osaako suositella jotain sekä mitkä oli fiilikset. Mulla on vm 2013 oleva Rove ja välillä olen kipuillut koko pyörän vaihtamista moderniin graveliin mutta ei kuitenkaan varmaan tälle syksylle vaihtoa tule tehtyä niin jos vaihtaisi keulan. Haluaisin pikkasen herkemmän ja tasapainoisemman Rovesta. Eikä tietysti haittaa vaikka hieman kevenisikin. Nyt pyörä on hassusti samaan aikaan kankea kuin juna mutta kuitenkin sellainen ettei esim ilman käsiä voi ajaa ollenkaan vaan pyörä lähtee heti kaartamaan jompaankumpaan suuntaan...

nure
16.09.2020, 09.15
Eikös Rovessa ole perinteinen suora kaulaputki? Saman tyyppiseen All-Cityyn vaihdoin Ritcheyn kuituisen ja muuttui kyllä aikalailla tuntuma ja olemus, löytyy suorallakin putkella, suosittelen.

Jami2003
16.09.2020, 09.34
Joo perinteinen. Kiitos vinkistä, täytyypä noita selailla.

Puskis
16.09.2020, 14.36
Fyxation Sparta ja Genesis Cgr1 on 400mm A-C:lla, mikä on varmaan suunnilleen oikein.

Oulunjulli
16.09.2020, 18.43
Tuollahan aiheesta kävin oikein täsmäkeskustelun ja minulle päätyi Ritcheyn keula joltain topicin lukijalta. Alkuun tuo lyhyt AC mitta vähän ärsytti, mutta toisaalta sen ansiosta se lie riittävän maantiemäinen ja silti kulkee sopivasti hiekkatielläkin.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?60883-Hiilikuituhaarukat&p=2980557&highlight=#post2980557

Tältä se nyt suunnilleen näyttää. Carbondan CFR696/Free ranger/Vitus/minä lie sitä myydäänkään, harkitsin aika vakavissaan vaihtaa tuohon vielä sellaisen rungon jolloin kammet olisi ainoa alkuperäisosa, vaan taidan pitää tästä liikaa sen tehdäkseen.
https://pic.useful.fi/_qjU78HcJ.jpg

jepjepjee
05.10.2020, 00.53
Vielä kokoaan etsiville. Olen 180 ja koko 54 on täysin oikea Kona Rovessa

jepjepjee
05.10.2020, 23.27
Ajattelin tässä vähän kokemuksesta kirjoittaa. Maantiepyörä toimii vain asfaltilla. Vanha teräshybridi toimi niin kauan kun osat kestivät. Jeps, alumiini/hiilellä ajanut. Jeps, raskaalla teräksellä ja väärällä vaihteistolla ajanut. Kokemusta 20v+. Tämä Kona Rove DL yhdistää teräshybridin mukavuuden ja maantiefillarin poljennan vimman. Miksi kukaan ei keksinyt tätä aikaisemmin?

Jami2003
10.10.2020, 08.45
No nyt tuli Konaan uusi keula, Genesiksen Adventure. Vähän lähti laukalle kustannusten puolesta mutta höyhenen kevyt, paljon kiinnityspisteitä ja koeajossa kivan herkkä. 100 m pitempään ei voinut ajaa kun tietenkin unohdin tilata jarrusatulalle uuden adapterin.

Seuraavaksi voisi vielä päivittää ohjaamoa vähän sellaiseen missä on flarea (ihan vaan muotijuttu ja vaihtelu virkistää). Sekä vaihteiston 1x11 konversioon hydraulisilla jarruilla.

Eikös nyt ole niin että tuohon 2013 Sram apex 2x10 tilalle käy heittämällä 2020 Sram Apex 1x11? Siis kun koko groupsetin vaihtaa. Ihan järkevään hintaan lähtisi noita ja kun hydraulisia jarruja tekee mieli sekä vanha voimansiirto aika loppuun ajettu niin olisi kokonaisedullista. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201010/76d6e2539b5f3c0f943ea405155164ae.jpg

Oulunjulli
11.10.2020, 21.21
Enpä keksi miksi ei passaisi. Minä ostin Ribbleltä hullun halvat Force kahvat satuloineen, alkuperäisiin kampiin 48t Sramin rattaan, Apex vaihtajan ja SLX 11-40 pakan.
Vaihevaijeri kannattaa vetää koko pitkällä kuorella, justiin vaihoin silleen kun tammikuussa tuli laitettua alkuperäistyyliin pätkissä. Tuosta sinun kuvasta näkyvästä runkoon hitsatusta säätöpulikasta ilman sitä säätöpulikkaa se kuori menee läpi, keskiön alueella ja haarukassa meneekin sitten nippusidehommiksi.
Kampilaakerista nakkasin muuten silloin ratasta vaihtaessa sen muovisen väliputken kuikkaan, oli kovasti märkää siellä ja tarkoitus oli tilata uusi laakeri ja ihmetellä joskus ajatuksen kanssa että tukkiiko se putki koko tuuletuksen vai mistä johtui...enpä ole muistanut, enkä nyt kyllä muista oliko siellä edes reikää vai pitäisikö tuonne porata yksi..

Mohkku
12.10.2020, 10.25
No nyt tuli Konaan uusi keula, Genesiksen Adventure. Vähän lähti laukalle kustannusten puolesta mutta höyhenen kevyt, paljon kiinnityspisteitä ja koeajossa kivan herkkä. 100 m pitempään ei voinut ajaa kun tietenkin unohdin tilata jarrusatulalle uuden adapterin.

Seuraavaksi voisi vielä päivittää ohjaamoa vähän sellaiseen missä on flarea (ihan vaan muotijuttu ja vaihtelu virkistää). Sekä vaihteiston 1x11 konversioon hydraulisilla jarruilla.

Eikös nyt ole niin että tuohon 2013 Sram apex 2x10 tilalle käy heittämällä 2020 Sram Apex 1x11? Siis kun koko groupsetin vaihtaa. Ihan järkevään hintaan lähtisi noita ja kun hydraulisia jarruja tekee mieli sekä vanha voimansiirto aika loppuun ajettu niin olisi kokonaisedullista. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201010/76d6e2539b5f3c0f943ea405155164ae.jpg

Tuo 2013 Rove vaan jaksaa joka kerta näyttää yhtä upealta, eikä musta haarukka sitä yhtään huononna.

Alkuperäisen haarukan offset on 43 mm ja netistä kaivetun tiedon mukaan Genesiksen haarukassa se olisi 50 mm. Genesiksen haarukan pituus on ilmeisesti 399 mm, Konan vakio on 403 mm.

Laitatko heti raporttia, kun saat pyörän kunnon koeajoon.

Mikkomoe
16.10.2020, 18.51
Mulla on rove AL 700 vuosimallia joko 2020 tai 2019, eli tummanvihreä runko keltaisilla logoilla. Nyt ajanut jotain 200km verran työmatkoja ja koko ajan ollut semmonen tunne että polkeminen on tahmeata. Joko renkaat rullaa huonosti tai mitä siinä voi olla.. mul on maantiepyörä hyvillä renkailla, tottunut siihen rullaavuuteen. Mutta on mulla myös raskas kona unit x , jotenkin siinä en koe samalaista tahmeutta kuin rovessa. Unitissa on speed king renkaat..

Rovessa on alkuperäisrenkaat, taitais olla WTB Riddler Comp 700x37c.. onko nää renkaat erityisen huonot rullaavuudeltaan? En oikein nauti tästä pyörästä..

hphuhtin
16.10.2020, 19.14
2020 malli lienee, 2019 taisi olla musta ja 2021 on oranssi. Sama löytyy taloudesta.

Riddlerit on ihan ookoo, mutta ei mitkään kevyimmät.

Pyörä istuu itselle aika hyvin vaikka onkin perheessä toisen ”oma”. Jotenkin se kieltämättä ei tunnu nopealta, mutta olen ajellut sillä välillä vaihteluksi työmatka-ajoa ja siltä pohjalta Stravan segmenttivertailun perusteella ei se pahemmin nopeammalta tuntuvalle Sutralleni häviä. Jonkun verran toki jää. Pyörässä on erona myös lokasuojat ja tarakka, jo ne vaikuttaa.

Vaihdoin Riddlereiden tilalle WTB Byway 40mm koska käyttäjä halusi ruskeakylkiset renkaat. Kiekot vaan on ilmeisesti surkeat Bywayn kanssa, ei meinannut millään saada renkaita olemaan jumpsuttamatta (paremmille kiekoille meni laakista tasaiseksi kun kokeilin). Bywayt oli muuten mieluisat, mutta kesti ehkä 2-300km ja tipahti rengas taas osin vanteen sisään ja alkoi jälkeen jumpsuttaa. Saattaa olla kyse rengaserästäkin, koska kahdella renkaalla oli samaa haastetta.

Äsken vaihdoin WTB Raddler sitten tilalle. Ne sentään sopi vanteille tasaiseksi. Riddlerit näistä ehkä sopi pyörään kuitenkin. Bywayt olisi parhaat asfaltille, jos ne pysyisi tasaisena vanteella.

RCZsta löytyi Roveen edulliset uudet kiekot, kun vaan tulisi, pari kk tässä odoteltu. Pitää sitten katsoa miltä pyörä tuntuu.

Mikkomoe
17.10.2020, 07.55
^ Joo pitäis kokeilla jotain muita renkaita. Näihin riddlereihin ei saa pumpata 4bar enempää paineita.. se harmitti, olisin halunnut pistää vaikka viiteen ne paineet.

hämeenhitain
17.10.2020, 14.23
Mulla on rove AL 700 vuosimallia joko 2020 tai 2019, ... En oikein nauti tästä pyörästä..

”En oikein nauti tästä pyörästä” on tismalleen se miltä Rove AL on tuntunut kun olen muutaman kerran sitä alumiiniversiota joutunut ajamaan. Ajotuntumaltaan se on aivan eri pyörä kuin teräsrunkoinen Rove ST. Jälkimmäisellä olen ajanut päälle 10 000 km ja edelleenkin siitä oikein nauttii. Aluversiolla ei huvittaisi ajaa yhtään minnekään.

Mikkomoe
17.10.2020, 19.38
”En oikein nauti tästä pyörästä” on tismalleen se miltä Rove AL on tuntunut kun olen muutaman kerran sitä alumiiniversiota joutunut ajamaan. Ajotuntumaltaan se on aivan eri pyörä kuin teräsrunkoinen Rove ST. Jälkimmäisellä olen ajanut päälle 10 000 km ja edelleenkin siitä oikein nauttii. Aluversiolla ei huvittaisi ajaa yhtään minnekään.

Voitko kertoa tarkemmin, millä tavalla nää eroavat toisistaan? Rullaa paremmin vai kui?

Jami2003
17.10.2020, 20.02
Tuo 2013 Rove vaan jaksaa joka kerta näyttää yhtä upealta, eikä musta haarukka sitä yhtään huononna.

Alkuperäisen haarukan offset on 43 mm ja netistä kaivetun tiedon mukaan Genesiksen haarukassa se olisi 50 mm. Genesiksen haarukan pituus on ilmeisesti 399 mm, Konan vakio on 403 mm.

Laitatko heti raporttia, kun saat pyörän kunnon koeajoon.No nyt on eka lenkki heitetty. Keula siis vain vaihdettu. Voimansiirto ja varsinkin jarrut menee vaihtoon kunhan keksii mitä laittaa.

Todella paljon muuttui pyörän luonne parempaan. Nyt kulkee suoraan ilman että kädet on tangossa mutta ohjaus silti herkempi. Aiemmin tuntui että pyörää pitää kääntää kallistamalla ja heti kun kädet päästi tangosta lähti se johonkin suuntaan kallistumaan. Mutta eihän tämä vieläkään mikään tykki ole tällä kokoonpanolla. 11 kg tietämissä paino.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201017/a1efee9aba23a7a282ece0f6c21d8920.jpg

hämeenhitain
18.10.2020, 11.26
Voitko kertoa tarkemmin, millä tavalla nää eroavat toisistaan? Rullaa paremmin vai kui?

Ero ei ehkä niinkään tule rullaavuudesta kuin siitä, että AL tuntui tosi kovalta ajaa. ST tuntuu selkeästi kevyemmältä ja joustavammalta, vaikkei ole mikään kevyt pyörä painoltaan (itsellä yleensä vielä kaikenlaista satula-, tanko- tai runkolaukkua kiinni lisäkuormana). AL:n satulassa joka töyssy esim. iskee käsiin ihan eri lailla kuin ST:llä, eli joustavuudessa tuntuu suuri ero.

Muutenkin AL vain tuntuu painavammalta ja kömpelömmältä, vaikka onkin painoltaan kevyempi kuin oma ST. Tuossa jonkun verran ajamassani AL:ssä on viistoputki selvästi paksumpi kuin ST:ssä, lisäisikö se vielä sitä kömpelyyden ja jäykkyyden tuntua, materiaalieron lisäksi. Kaikissa vuosimalleissahan viistoputkessa ei ole ollut juurikaan paksuuseroa ST:n ja AL- tai NRB-mallien välillä, mutta joissain on ollut.

hphuhtin
18.10.2020, 13.48
Kävin jälkikasvun Rove AL:llä juuri pienellä lenkillä ja pohdin näitä kommentteja ja kovuutta. No, ei se kyllä itseä häiritse, ihan ilokseni ajelin. Pyörässä on penkki pari senttiä liian alhaalla itselleni, kun en viitsi sotkea varsinaisen käyttäjän säätöjä, siitä tulee ehkä oma ”hitauden” tunne. Jarrut olen vaihtanut TRP Spyreihin. Alkuperäisetkin toimi, mutta vinkui aina. Tämän hetken heikkous on etuvaihtaja, vaatii rutkasti voimaa ja hinteläsormisempi pääkäyttäjä ei tahdo jaksaa vaihtaa isommalle etuselle: Paremmat kiekot ja tubelessiksi olisi varmasti myös parannus mukavuuteen.

Sopii muuten todella hyvin WTB Raddlerit tällaiselle kelille kun on paljon märkiä lehtiä ja mutaa paikoitellen. Riddleriä karkeampi kuvio toimii luottamusta herättävästi. Silti mahtuu lokasuojat.

Sinänsä Rove AL on ”halpispyörä”, se näkyy osissa. Hintaa vain on tuon tason pyörään pelkästä Kona-merkistä lyöty arviolta 300€ lisää. Tämän pyörän käyttäjälle 2020 kameleonttiväri oli tärkeä, joten se hinta kannatti maksaa jotta pyörä olisi mieluisa :)

Rove ST miettivälle suosittelisin kokeilemaan myös Sutra LTD:tä. Saa omasta mielestä enemmän lisää pyörää kuin hintaero on. Mainio pyörä Rove ST on, varsinkin jos haluaa 27.5” rengaskoon.

hämeenhitain
18.10.2020, 14.13
Alkaako ST:ssä nykyisin olla järkiinsä 650B-kiekot? Omassa oli ja on edelleen 700C, mutta niinhän tässä jonakin viime vuosista katsoin, että oli uudemmassa mallissa muuttunut.

Täältä löytyy ST:n lisäksi Sutra LTD ja on nämä mieltymykset kyllä veikeitä - jos haluan lähteä oikein naatiskelemaan, otan Roven. Sutra on sitten se millä menee hyötyajo kuorman kanssa varsinkin talvisin (nastarenkaina ISP:t, talviajossa Sutra on erinomainen). ST vain sattuu passaamaan oman ahterin alle niin kuin tilaustyönä olisi tehty.

Jpkainulainen
19.10.2020, 19.57
Kiinnostelisi työmatkakulkineeksi hankkia kippurasarvi ja mm. Kona Rove kiinnostaa. Poikkeuksellisesti taidan ostaa pyörän kotimaasta ja kivijalassa, kun ei näiden geometriat kerro itselle mitään.

Myöskään maantiepuolen osasarjoista ei ole harmainta aavistustakaan, niin viitsisikö joku heittää valistuneempaa mielipidettä onko tuo DL SE malli 200 euron lisäinvestoinnin arvoinen?

https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-AL-700/ekauppa/pKOROVAL/

https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-AL-DL-SE/ekauppa/pKOROVALDLSE/

Puskis
19.10.2020, 21.47
Jos voisi olla etukäteen varma, että pystyisi tyytymään ton kalliimman pyörän osasarjaan, eikä olisi heti seuraavana vuonna päivittämässä kaikkea, niin sitten ehkä se. Eli en tiiä. :p

hphuhtin
19.10.2020, 22.02
Claris sarja on kyllä suhteellisen heppoinen, joskin kyllä tuo 2x8 kohdalleen säädettynä ihan hyvin pelaa ja pysyykin säädöissään. Varsinkin eturatas on kuin jostain läkkipellistä tehty. Jarrutkin on DL:ssä ne mitkä vaihdoin AL:n Hayesin tilalle, taisi maksaa jotain yli 100€ pelkästään ne. Lokasuojatkin maksaa muutaman kympin, joten juu, on sille hintaerolle perustelu. Kumpikaan ei ole listahinnallaan mitenkään edullinen osiinsa nähden.

Omasta mielestä värin osalta AL vie voiton :)

Sivumennen, olin näköjään Roven mallinimistä ihan pihalla, Konan sivuilla 2021 mallistossa Rove DL on entinen Rove ST ja sen yläpuolelle on tullut (takaisin) Rove LTD. Vaikuttaisi aika makoisalta retkipyörältä tuo Rove LTD. Bikeshopin DL AL lienee 2020 malli.

tosminen
24.02.2021, 13.01
Täällä edelleen alla 2016 Rove ST. Viime kesän retkipyöräilyt tuli hoidettua sillä, rengastuksena oli 38 mm Gravelkingit. Paljon leveämpiä tuohon ei viitsi kyllä yrittää. Retkillä fiilis oli vain välillä vahvasti se, että leveämpää kumia olisi kaivannut. Olen miettinyt pyörän vaihtoa, josta vähän tuolla Paras retkipyörä? -topsussa ja toisaalta mahdollisuutta Roven päivittämiseen. Kyselin Konalta 650b-kiekoista ja vastaus oli tämä:

Hi yes that will work but I’m not able to give you a max tire size value since we’ve never tested one in house.
Just so you know though when offroad 700c rolls better than 650b since it will clear roots and rocks better. Just like the way 29” replaced 26”.

650b is best on smooth pavement where the smaller contact patch will roll faster.

Happy Trails!

En ihan täysin ymmärtänyt tuota 700c vs. 650b -kommenttia, kun leveämpi kumi kuitenkin kasvattaa myös renkaan halkaisijaa. Vaikea myös arvioida, että kuinka leveä rengas tuohon nyt sitten menisi. Varsinkin chainstayn seutu näyttää melko ahtaalta, vaikka sinne koittaisi 650b-kiekkoja kuvitella. Onko kukaan täällä kokeillut moista? Tämä lisäksi pitäisi vielä tehdä välityksille jotain, nykyinen 38 x 11-36 ei meinaa kuorman kanssa riittää. Pitäisi nyt päättää, että lähdenkö päivittämään vanhaa vai vaihdanko pyörää.
https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

MKK
02.04.2021, 23.42
Osaisikohan joku täällä auttaa: harkitsen viime vuonna ostetun Kona Rove ST:n (50) myymistä - mitäköhän sille kannattaisi laittaa hinnaksi? Ajoa on vain reilut 700 km, ja kunnossa ei moittimista. Mikä on paras myyntipaikka?

Täysin varma en vielä ole, pyörässä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta käyttö on osoittanut että maantiepyörä voisi olla sopivampi omaan käyttööni, sen verran olen viihtynyt vain asfaltilla.

pyöräsimo
03.04.2021, 12.08
Nyt lienee myyjän markkinat, kun uusia kunnollisia pyöriä on tarjolla heikosti. Fillaritori on hyvä paikka myydä.

spaddu
03.04.2021, 13.43
^^ Entäs jos kokeilisit vaihtaa maantiekumit alle? Itsellä ainakin Kona Rovessa ensiasennusrenkaat WTB Riddlerit tuntuvat asfaltilla melko aneemisilta ja huonosti rullaavilta. Voi olla että ite kokeilen jossain vaiheessa maantienakit vaihtaa alle (samoille vanteille), nyt toisaalta tulee ajettua aika paljon soralla joten sorarenkailla mennään kuitenkin toistaiseksi.

Edit: Itsellä siis Roven alumiininen perusversio vm 2021, tuossa varmaan on virittelymahdollisuuksia mukavasti, esim hiilarikeula varmaan parantaisi ominaisuuksia mukavasti. Tuo Jami2003:n hiilarikeula ainakin näyttää hyvältä. Lisäksi maantiekumit alle niin varmaan menisi jonkinlaisesta maantiepyörän korvikkeestakin toisinaan. Pyörän ajoasento ainakin itselle tuntuu tosi hyvältä, varmaan hieman rennompi mitä varsinaisissa maantiepyörissä yleensä.

MKK
03.04.2021, 14.34
Nyt lienee myyjän markkinat, kun uusia kunnollisia pyöriä on tarjolla heikosti. Fillaritori on hyvä paikka myydä.

Huomasin tämän juuri tosiaan kun ryhdyin miettimään potentiaalista seuraajaa, aika tyhjältä vaikuttavat nettikauppojenkin hyllyt... Ongelmaksi voisi siis muodostua se että saanko mitään järkevää tilalle.

MKK
03.04.2021, 14.35
^^ Entäs jos kokeilisit vaihtaa maantiekumit alle? Itsellä ainakin Kona Rovessa ensiasennusrenkaat WTB Riddlerit tuntuvat asfaltilla melko aneemisilta ja huonosti rullaavilta. Voi olla että ite kokeilen jossain vaiheessa maantienakit vaihtaa alle (samoille vanteille), nyt toisaalta tulee ajettua aika paljon soralla joten sorarenkailla mennään kuitenkin toistaiseksi.

Edit: Itsellä siis Roven alumiininen perusversio vm 2021, tuossa varmaan on virittelymahdollisuuksia mukavasti, esim hiilarikeula varmaan parantaisi ominaisuuksia mukavasti. Tuo Jami2003:n hiilarikeula ainakin näyttää hyvältä. Lisäksi maantiekumit alle niin varmaan menisi jonkinlaisesta maantiepyörän korvikkeestakin toisinaan. Pyörän ajoasento ainakin itselle tuntuu tosi hyvältä, varmaan hieman rennompi mitä varsinaisissa maantiepyörissä yleensä.

No tämä on tietysti yksi hyvä vaihtoehto nyt kesäkaudeksi, pohdin aikaisemminkin. Täytyy tutkia tätäkin lisää.

MKK
03.04.2021, 21.34
Kävin tänään polkaisemassa noin reilu 33 km josta asfaltin lisäksi monta kilometriä hiekkatietä, sekä myös mukulakiveä, routavauriota ja erinäisiä tietyömaita. On se Rove ST kyllä sen verran mukava peli, ettei sitä pois voi laittaa. Täytynee ostaa vaan sitten aikanaan erikseen maantiepyörä tähän rinnalle kunhan tarjontaa taas joskus on enemmän.

anelkka
05.04.2021, 22.15
Itsellä ollu koht vuodenpäivät teräs Rove päivittäisessä käytössä. Työmatkat ja lenkit tullut ajeltua ja on kyllä huippufillari täytyy sanoa. Tälle keväälle tullut kuitukeula vaihdettua ja lomalla ois tarkoitus käydä pidempi reissu polkemassa pohjoisessa.

nure
05.04.2021, 23.29
Kainulaisen kummatkin versiot hieman vanhanaikaisia, toinen kasilla ja toinen ysillä alemman sarjan osilla. Ajaa nillä mutta jos hiemankin pitemmällä tähtäyksellä ajattelen niin unohtaisin ja panostain ST:hen.

gallodepelea
26.05.2021, 23.04
2022 Kona Rovet on julkaistu : https://cog.konaworld.com/call-it-blue-steel-call-it-magnum-the-steel-roves-are-here/
Mikähän näiden saatavuus tulee olemaan. LTD malli näyttää hienolta, tosin 1x11/12 riittäisi mulle.

Vispe
26.05.2021, 23.33
https://www.bikeshop.fi/Cyclocross-gravel/ekauppa/c4550/?search_group=4550

Ensimmäisten teräsversioiden arvioidut saapumiset.

Asd13
25.01.2023, 18.40
Jos tälläisen haluasi gravel pyöräksi, niin tekeekö tällä perus mallilla mitään https://www.jonito.com/en/bikes/kona-rove-2023m vai kannattaisko laittaa kättä syvemmälle taskuun ja hankkia dl malli? Ltd ois kova mutta alkaa olla turhan suolainen hinta

SuccessFactor
25.01.2023, 20.21
Jos tälläisen haluasi gravel pyöräksi, niin tekeekö tällä perus mallilla mitään https://www.jonito.com/en/bikes/kona-rove-2023 vai kannattaisko laittaa kättä syvemmälle taskuun ja
hankkia dl malli? Ltd ois kova mutta alkaa olla turhan suolainen hinta

400€ lisähinnalla näyttäisi saavan mekaanisten jarrujen sijaan nuo TRPn "hydromekaaniset", joista löytyy aika vähän käyttökokemuksia mutta varmaan paremmat kuin pelkät mekaaniset. Vaihteisto sitten päivittyy Sora -> Rival 1, joka ilmeisesti on Shimpan 105 vastaava. Ihan kohtuullisen fiksulta lisäpanostukselta tuntuu.

Asd13
25.01.2023, 21.39
Joo voi olla järkevämpi ostaa dl jos nyt sattuu moisen ostamaan. Ovat vaan aika karsean värisiä. Toi punainen ois hieno. Eipähän tässä kiirettä ole. Kattelee rauhassa jos tulee tarjouksia tai sopivan kokoinen Ltd käytettynä myyntiin:)

nure
25.01.2023, 23.47
Hyvät mekaaniset toimii mainiosti, Spyre kärkikaartia ja joku sanonut että noissa hydromekaanisissa yhdistyy kummankin jarrutyypin huonot puolet.
Lisäksi on tuo 2x9 hieman mennyttä maailmaa vaikka kyllä niilläkin ajaa. Kannattaa ostovaiheessa hieman aina panostaa koska päivittäessä aina tulee kalliimmaksi.

Gambinamiäs
26.01.2023, 01.32
Rove ST DL on ainakin hyvä fillari. Rengaskoko ehkä se ongelma joillekin, valikoima rajallisempi eikä oikein nastoja löydy. Hi5bikesistä 2022 malli halvalla, tosin enää 50-koko jäljellä. Tulikohan bikeshop.fi myös alennusta 22-mallista, sillä ne tuli muistaakseni myöhään, vasta alkusyksystä liikkeisiin ja 2023-mallit tulivat juuri.

https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/kona-rove-st-dl-2022/

JackOja
26.01.2023, 08.19
...ja joku sanonut että noissa hydromekaanisissa yhdistyy kummankin jarrutyypin huonot puolet....

Joku toinen on sanonut, että yhdistyvät kummankin jarrutyypin hyvät puolet.

Asd13
26.01.2023, 08.54
Bikeshopissa 2022 dl 1899€. 2023 2099€. Se vihreä väri on kyllä vielä karseampi kuin se sininen. Hi5bikesin 50 on liian pieni. 54 varmaan sopiva minulle. Canyon grail ja white GX Ltd:hän ne varmaan olisivat järkevimmät, mutta ei jotenkin nappasi. Onneks on vielä lumi maassa niin ei oo kiire

nure
26.01.2023, 11.11
^^En juuri noilla ajanut mutta RS:n vastaavilla ja joillakin Taiwanilaisilla. Ei kai mitään ero toiminnassa kunhan toimivat, kylläkään en näe mitään pointtia moisiin kun sekä mekaanisia ja hydraulisia saa edullisesti "laadukkaitakin".

velib
26.01.2023, 12.42
Minusta tuo vihreä näyttää hienolta, mieleen tulee 2015 Jake the Snake (https://2015.konaworld.com/jake_the_snake.cfm), vaikka väri ei olekaan täysin sama. Ja yleensä väri on aina parempi todellisuudessa kuin kuvissa. Sanoisin että joka tapauksessa 400€ hintaerolle saa vastinetta, ainakin siinä mielessä että DL:ssä ei ole päivitystarvetta, ainakaan vaihteiston tai jarrujen osalta. Halvemman version päivittäminen vastaaviin osiin maksaisi huomattavasti enemmän kuin tuon.

Kiekkokokoa en pitäisi ongelmana muuten kuin nastarenkaiden puutteen osalta. Tarvittaessa voi sitten myöhemmin hankkia 700c-kiekot jos haluaa nastarenkaat tai juuri jotkut tietyt renkaat joita ei saa 650b-koossa.

Gambinamiäs
26.01.2023, 12.49
Bikeshopissa 2022 dl 1899€. 2023 2099€. Se vihreä väri on kyllä vielä karseampi kuin se sininen. Hi5bikesin 50 on liian pieni. 54 varmaan sopiva minulle. Canyon grail ja white GX Ltd:hän ne varmaan olisivat järkevimmät, mutta ei jotenkin nappasi. Onneks on vielä lumi maassa niin ei oo kiire
Joo, toi on vielä se 22 hinta. Pohdin siis sitä, että ne myydään aidosti alennettuun hintaan pois tieltä, kuten Hi5bikes teki.

Canyonilta ottaisin mieluummin Grizlin, mutta saatavuus sitten jotain lopukesää.

edit. Yksi vaihtoehto on toki Focuksen Atlas. Onhan toi alurunkoisesta vähän suolainen hinta, mutta meillä on yksi 6.9-malli taloudessa ja mielestäni ihan pätevä peli kyllä. Muutaman kerran olen lainannut ja tykkäsin. Ketterän oloinen peli ja matala standover mahdollistaa vähän isommankin koon ostamisen, jos esim pitkän selän takia haluaa vähän isomman koon itselleen. Tuossa 6.7-malissa 2*11 vaihteisto, kun 6.9.ssä on 1*11.
https://larunpyora.com/tuote/2023-focus-atlas-6-7-grey/

Asd13
26.01.2023, 13.18
Joo, toi on vielä se 22 hinta. Pohdin siis sitä, että ne myydään aidosti alennettuun hintaan pois tieltä, kuten Hi5bikes teki.

Canyonilta ottaisin mieluummin Grizlin, mutta saatavuus sitten jotain lopukesää.

edit. Yksi vaihtoehto on toki Focuksen Atlas. Onhan toi alurunkoisesta vähän suolainen hinta, mutta meillä on yksi 6.9-malli taloudessa ja mielestäni ihan pätevä peli kyllä. Muutaman kerran olen lainannut ja tykkäsin. Ketterän oloinen peli ja matala standover mahdollistaa vähän isommankin koon ostamisen, jos esim pitkän selän takia haluaa vähän isomman koon itselleen. Tuossa 6.7-malissa 2*11 vaihteisto, kun 6.9.ssä on 1*11.
https://larunpyora.com/tuote/2023-focus-atlas-6-7-grey/
Noita focuksiakin on tullut katseltua. Varmasti oikein hyviä. Larulla on myös salsa journeyer jota on arvosteluissa kehuttu. Aika paljon tuossa noin 2k€ luokassa vaihtoehtoja. Orbea, ns bikes, rondo, Cannondale, radon, ghost ym. Kaikissa enempivähempi samat osasarjat, joten tuskin niissä kummempia eroja on. Käydään hiihtolomalla helsingissä niin vois yrittää käydä larulla ihmettelemässä paikanpäällä

Gambinamiäs
28.01.2023, 21.51
Cube alurungolla, kuitukeulalla ja Tiagra 2×10 vaihteistolla.
https://rtech.fi/tuote/cube_nuroad_pro_2022_gravel_grinder?attr1_id=311
Tai 1x11 GRX:llä
https://rtech.fi/tuote/cube_nuroad_ex_2022_gravel_grinder?attr1_id=412

Asd13
28.01.2023, 23.49
Cube alurungolla, kuitukeulalla ja Tiagra 2×10 vaihteistolla.
https://rtech.fi/tuote/cube_nuroad_pro_2022_gravel_grinder?attr1_id=311
Tai 1x11 GRX:llä
https://rtech.fi/tuote/cube_nuroad_ex_2022_gravel_grinder?attr1_id=412
Ohoh? Tuossa alemmassa on kyllä varmaan aika lyömätön hinta/laatusuhde. Ei varsinaisesti kyllä helpota valintaa:) Vielä lisää tuli sekoittamaan työpaikan viime viikolla julkistama fillarietu gobybiken kautta. Siitä johtuen on kalkkiviivoilla olleet Kona rove Ltd ja orbea terra h30 1x. Hinnat vain mietityttää. Tuo cube kyllä hinnaltaan todella houkutteleva

Asd13
29.01.2023, 00.00
Ja tietysti vielä kun ottaa ulkomaisetkin nettikaupat lisäksi niin voivoi....

Asd13
04.02.2023, 00.06
Pitkän arpomisen jälkeen pistin rove Ltd:n tilaukseen. Alumiini ja hiilikuitu löytyy jo niin kokeillaan vielä teräskin:)

nure
04.02.2023, 09.41
^Ei huonoin vaihtoehto.

Asd13
04.02.2023, 11.36
^Ei huonoin vaihtoehto.
Näin kyllä ajattelelen itsekin. Aika paljon noita tuli mietittyä ja luulisin että tuo on minun käyttötarkoitukseen sopiva. Leppoisaan lenkki/arki ajeluun tulossa. Plussaa tietty että voi tukea kotimaista pyöräkauppaa

nure
05.02.2023, 11.30
Jos runko miellyttää niin aina voi päivittää paremmilla osilla. Teräksessä ei koskaan mene paljoa pieleen.

Maaku79
06.05.2024, 15.05
Ajattelin laittaa kohtuullisen vähän ajetun, loistokuntoisen Kona Rove ST:n vm 2020 eteenpäin työsuhdepyörän tieltä. Vastaakohan tuo vuoden 2020 ST-malli nykyistä ST-mallia? Käsittääkseni nimi vaihtui jossain välissä DL:ksi ja sitten kenties DL ST:ksi ja sitten tipahdinkin jo kärryiltä missä mennään :) Pyörän koko on 50, väri musta, pk-seudulla. Mikähän olisi realistinen hintapyyntö tälle?

nure
06.05.2024, 16.43
Kunnosta paljon riippuu ja nyt aika kysyntä graveleille eikä Rove ole huono teräksisenä, veikkaus on että joku 800€ vois olla aloitushinta.