PDA

Näytä tavallinen näkymä : Specialized Enduro ja Stumpjumper FSR käyttäjäkokemuksia kaivataan

Sivut : 1 [2]

JMJP
17.01.2017, 21.30
Eikös Treellä ainakin Signature kauppaa Spessua, sieltä kyselyä. Ja sosiaalinen meediahan on oiva kanava löytää maastopyöräporukoita(eli testattavia pyöriä), löytyy ainakin Mtb Enduro Tampere..
Eikä ton SJ:n valinnassa pahasti voi pieleen mennä.

Stumpperi
03.03.2017, 14.41
2017 stumpjumper comp 29. Siinähän on 1x11 vaihteet. Vaihdoin 28t etutattaan 30 hampaiseen versioon. Onkohan syytä hankkia pidempi ketju?
Kokeilin katkaisemalla ketjun ja ketju isoimmalle takarattaalle, EI vaihtajan läpi, niin suurinpiirtein 3 lenkkiä ylimääräistä ketjua+ liitososa.
Lienee riittävä?

Kalle H
04.03.2017, 01.14
Lienee riittävä?
Taitaa olla tuo mitta kyllä aika rajoilla. Olihan sulla mittauksen ajan takaiskari pohjassa (jolloin takahaarulla on "pisimmillään")?
Vaihtaako se edelleen ihan hyvin/esteettä, jos ajelet pihalla ympyrää matalilla iskari paineilla ja vaihtelet isoimmalle takarattaalle samalla kun pumppaa pyörää?

ReaL
26.03.2017, 23.46
Moikka, oli ulkoilun puute ja kävin hiukan fiilistelemässä Stumpilla. Sori huonosta musiikista ja muutenkin huonosta videosta. Hauskaa oli,,,

https://www.youtube.com/watch?v=Yhn0W-r4RS8
Minkä pituinen olet? Onko Specializedin runkokoot miten samat kuin Canyonissa? Canyonissa M tuntuu hyvälle, joten onkohan spessussa M vai L?

Marcolli
23.04.2017, 23.43
Sain tänään uuden Stumpjumper FSR 29 Carbon rungon takuuna rikkoutuneen -13 mallin tilalle. Huomasin ilokseni , että loivemman keulakulman lisäksi takahaarukassa on reippaasti tilaa entiseen verrattuna. Osaako joku sanoa, miten leveä gummi menee, ja minkä levyisillä vanteilla, jos päivittäisi kiekot 27,5+ kokooon.

Sambe
23.04.2017, 23.55
Sain tänään uuden Stumpjumper FSR 29 Carbon rungon takuuna rikkoutuneen -13 mallin tilalle. Huomasin ilokseni , että loivemman keulakulman lisäksi takahaarukassa on reippaasti tilaa entiseen verrattuna. Osaako joku sanoa, miten leveä gummi menee, ja minkä levyisillä vanteilla, jos päivittäisi kiekot 27,5+ kokooon.
2015 enduroon menee vain 2.6. ongelmaksi tulee keskiön laskeminen. 2.6 renkailla tuo laskee vajaa 2cm jos oikein muistan

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Marcolli
24.04.2017, 00.45
Juu, keskiön putoaminen alemmas ei suotavaa. Kammet kolisevat nytkin ihan tarpeeksi jopa pikku kiviin ja juuriin. Mutta tämä on siis -17 malli ja tilaa lienee haarukassa enemmän kuin - 15 mallissa. Nyt on alla 29" 2,4 ardent ja tilaa näkyisi jäävän sentin verran molemmille puolille.

Sambe
24.04.2017, 08.49
-17 mallista en ole varma. Onko tuo suoraan boost navoille? Jos on mahtuu kyllä isompi. DHF 2.5 verrattiin eilen butcherin 2.3 niin nuo oli aika saman kokoisia. Riippuu myös renkaan muodosta tuo

Marcolli
24.04.2017, 21.05
Navat on samat kuin vanhassa rungossa, mutta tilaa jää siis todellakin 2.4 tuumaisen noin sentin molemmille puolille. Eli kaiken järjen mukaan eli kaiken järjen mukaan 3 tuumainenkin pitäisi mahtua 27,5 vanteilla. Tällöin kai kehämittakin alkaisi olla kakysin kanssa abaut sama. Näihin seikkoihin kaipailen vahvistusta.

efut
24.04.2017, 21.40
Itselläni on ajossa 2016 Stumppi 27.5 plussana. Runko ei mielestäni ole muuttunut tälle vuodelle kuin väreiltään. Samoin runko on sama 29 ja 27.5+ versiossa. Vain keulan pituudessa on eroa. Spessu itse mainostaa että kaikkien eri rengasmerkkien 27.5 renkaiden pitäisi mahtua alle kolme tuumaa leveinä.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Marcolli
24.04.2017, 23.22
OK, kiitos tiedosta. Jospa vain saisi jossain vaiheessa budjettiin mahtumaan välikoon kiekot.

JackOja
25.04.2017, 09.27
Täällä kuitenkin liikkuu kaikensorttisia pellepelottomia ja Spessun myynti- ja huoltopuolen jamppojakin niin kysyisin kommenttia raisuun, mutta kenties epätoivoiseen ajatukseen.

Voisiko olla mahdollista, että näiden uudempien 6Fattie-Stumppien takakolmion saisi joillain tempuilla asennettua aikaisemman vuosimallin (esim. 2014) fillariin?

Ajatuksena siis tuon tempun lisäksi keulan vaihto niin saisi tuunattua kaksysäristä plussakoon kiekoille soveltuvan.

Tietenkin voi olla kustannuksiltaan toteuttamiskelvoton idea vaikka takakolmion saisi erikseen ostettua.

Hazzu
27.04.2017, 09.52
Voisiko olla mahdollista, että näiden uudempien 6Fattie-Stumppien takakolmion saisi joillain tempuilla asennettua aikaisemman vuosimallin (esim. 2014) fillariin?

Tais näissä uudemmissa Stumpeissa olla hitusen erilainen linkusto/iskarin kiinnitys, jos oikein muistan. Eli taitaa olla lähes mahdotonta. Voi tietty olla että mun on mahdoton muistaa oikein.

miku80
27.04.2017, 13.43
Uudemmassa stumpyssa on täysin erilainen geometria esim takahaarukka on toista senttiä lyhempi..

Farina
01.06.2017, 10.08
Onko kukaan asennellut hissitolppaa 2015 alu-Stumpyyn? Yritin etsiskellä läpivientejä, mutta ilmeisesti rungossa ei ole. Pitääkö kaapeli viedä alakautta muiden roikkuvien seurana?

Jenkkipalstoilla useampi oli päivittänyt perus-Fox Float takaiskarin RS Monarchiin RC3 Plussaan ja kehunut päivityksen onnistumista. Onko päivityskokemuksia täällä? Tuntuu tuo takapumppu ajoittain hengettömältä ja tunnottamalta. Huoltokin voisi auttaa, mutta saakohan tuosta kummoista kuitenkaan.

JackOja
01.06.2017, 10.12
...Onko päivityskokemuksia täällä? Tuntuu tuo takapumppu ajoittain hengettömältä ja tunnottamalta. Huoltokin voisi auttaa, mutta saakohan tuosta kummoista kuitenkaan.

Ei ole kokemuksia, mutta jotain tarttis tehdä. On se jotenkin onneton patukka. Jopa minusta vaikka en erityisen analyyttinen kuski. Ei sitä vaan saa säädettyä miellyttäväksi. On huollatettukin, mutta ei vaikutusta.

JMJP
17.06.2017, 12.17
Piti lähettää -17 Endurosta MonarchPlus jo toisen kerran takuuhuollettavaksi, tällä erää kai öljypuolen tiiviste pettänyt. Vaihdettu uusi IFP, tiiivisteet ja öljyt. Oireilu kun alkoi bikepark reissulla, niin ohut harmistus ajoi siihen että posti toi jo Bikeyoken ja tulossa ois VividAir.
Onkos kokemuksia tuosta kombosta?

Stumpix
24.10.2017, 16.18
Olen tässä pohitunut Specializedin Enduron ja Stumpjumperin väliltä. Tarvitsisin ulkopuolisen arviota, joten kerron vähän taustoja ja käyttötarkoitusta.

No lähdetään siitä liikkeelle että olen teinivuodet ajellut street/dirt hommissa ja ripauksen dh-ajoa. Nyt 10 vuotta myöhemmin piti keksiä hyvä kuntoharrastus ja maastopyöräilyn löysin uudelleen. Edelleen löytyy kikkailutaitoa, uskallusta.

Olen nyt käynyt Helsingin keskuspuiton 16 km lenkeistä kivikon 7 km endurorykäisyihin vanhalla jäykkäperäisellä 26" maasturillani. Helsingissä poluthan on kalliomäistä juurakkoihin ja kivikkoihin. Haastavat nousut ja juurakot olisi mukava päästä ketterästi ja voida nauttia mutkittelevista enduro-osuuksista ja hypyistä. Pitoakin olisi hyvä olla märillä keleillä ja kantavuutta. Ketteryyttä myös arvostan.

Kysynkin kumpi teistä vaikuttaisi minulle paremmalta valinnalta. Spessun enduro vai stumpjumper? Ihan halvimpaa mallia meinasin. Sitten on vielä nuo renkaat. 27,5" 27,5" plussa ja 29"? Siinä on aika monta yhdistelmää valittavissa. Vartta itseltä löytyy 173 cm.

järtsy
24.10.2017, 21.22
Mulla oli 2016 6fattie alu stumppi ja ymmärtääkseni runko ei ole muuttunut 2018 mallissakaan toisin kuin Endurossa, voin olla väärässäkin.

Nyt pyöränä 2017 Enduro 29/6fattie ja ensituntuma 29:nä oli kyllä että poluilla kömpelömpi ja raskaampi, oletan että johtui pidemmistä joustoista ja onhan se hiukan painavampikin.

Kaikkeen tottuu ja nyt Enduro tuntuu hyvältä varsinkin plussakiekoilla ja 3" kumeilla polkuajoissa, 29:nä mennään sitten mäessä.

Enduron halusin koska käyn jonkun verran mäessä ja onpa muutama kisakin tullut ajettua. Stumppi tuntui vauhdikkaammassa menossa ja hypyissä hiukan kiikkerältä ja lyhyeltä, mulla siis mittaa 175cm ja koko oli M

Enduroa en ole kunnolla missään hypyissä päässyt testaamaan mutta tuntuu se vakaammalta kovemmassa vauhdissa, koko siis tässäkin M mutta geo on pidempi/matalampi kuin Stumpissa.

Yhteenvetona totean että Stumppi parempi/ketterämpi poluilla ja Enduro mäessä. Tosin jos nyt ostaisin Stumpin niin ottaisin L kokoisen.

Muuten tykkään tuosta mahdollisuudesta valita ajaako 29 vaiko 27.5+ kiekoilla eli Stumppi 6fattie toimii myös 29 kiekoilla.

Sambe
24.10.2017, 22.26
Mulla oli 2016 6fattie alu stumppi ja ymmärtääkseni runko ei ole muuttunut 2018 mallissakaan toisin kuin Endurossa, voin olla väärässäkin.

Nyt pyöränä 2017 Enduro 29/6fattie ja ensituntuma 29:nä oli kyllä että poluilla kömpelömpi ja raskaampi, oletan että johtui pidemmistä joustoista ja onhan se hiukan painavampikin.

Kaikkeen tottuu ja nyt Enduro tuntuu hyvältä varsinkin plussakiekoilla ja 3" kumeilla polkuajoissa, 29:nä mennään sitten mäessä.

Enduron halusin koska käyn jonkun verran mäessä ja onpa muutama kisakin tullut ajettua. Stumppi tuntui vauhdikkaammassa menossa ja hypyissä hiukan kiikkerältä ja lyhyeltä, mulla siis mittaa 175cm ja koko oli M

Enduroa en ole kunnolla missään hypyissä päässyt testaamaan mutta tuntuu se vakaammalta kovemmassa vauhdissa, koko siis tässäkin M mutta geo on pidempi/matalampi kuin Stumpissa.

Yhteenvetona totean että Stumppi parempi/ketterämpi poluilla ja Enduro mäessä. Tosin jos nyt ostaisin Stumpin niin ottaisin L kokoisen.

Muuten tykkään tuosta mahdollisuudesta valita ajaako 29 vaiko 27.5+ kiekoilla eli Stumppi 6fattie toimii myös 29 kiekoilla.Vähän kaukaa aihetta mutta itse en ole tykännyt spessun 3" purgatorista verrattuna 2.3" vertailuna pyörinä ollut enduro 2015 ja levo jossa nuo 3" jotenkin tuo 3" kelluu. Tänää testailin 2.8 butcheria joka oli paljon parempi omasta mielestä

Jamppe
13.01.2019, 00.21
Iskarin päivittäminen 2014 Stumpjumper Compiin mielessä. Olisiko Monarch Plus RC3 DebonAir hyvä valinta? Ja mikähän tune siinä pitäisi olla?