Näytä tavallinen näkymä : Nummelan maastot?
Jaahas, eipä tuolla tule paljon käytyä. Tänä kesänä vain kerran. Ihan kiva kallio, mutta aika vähän polkua ja melko kaukana täältä :seko:
Pitäis käydä useammin niin setä tottuis fillaristeihin:D.
Kiekot on nyt sitten litkutettu. Yllättävän kivuttomasti onnas, tais USTius autaa. Toka kiekko meni varmaan muutamaa minuutissa, kun teki eritavalla mitä oli ohjeissa.
Tästä joudut antamaan työselostuksen seuraavalla yhteisellä lenkillä. Mä pistin vielä Hanssit sisureilla.
Jaahas, eipä tuolla tule paljon käytyä. Tänä kesänä vain kerran. Ihan kiva kallio, mutta aika vähän polkua ja melko kaukana täältä :seko:
Varsin mukava polku, muutama ylimääräinen runko tosin esteenä. ;)
Pitäis käydä useammin niin setä tottuis fillaristeihin:D.
Ehdottomasti! Täytyy lisäksi mainostaa kaikille. ;)
Mikäli keli ennusteen mukaisesti poutaantuu illaksi, niin polkaisen tänään 17:30 Harjun parkkiksen kautta.
Mikäli keli ennusteen mukaisesti poutaantuu illaksi, niin polkaisen tänään 17:30 Harjun parkkiksen kautta.
kipeenä vihdoinkin, joutuu passaan:(.
Soolona vedin pari tuntia ja pakko lainata Timo Silakkaa: "Maastopyöräily on hieno laji ja mulla on kotiasiat kunnossa!" Tai no ainakin laji on hieno. Ainoastaan yhdet pannut ja nekin ehjälle kyljelle. ;)
Uudet renkaat ja valo tuli testattua, molemmat toimivat hienosti. Hans Dampfit tuntuvat varsin passeleilta näihin keleihin ja maastoihin.
Kelien salliessa torstaina seuraavan kerran.
Ke eli huomenna kukaan lähdössä?
Tänään 17:30 Harjulta (paitsi jos sataa kovasti). Anyone?
kipeenä vihdoinkin, joutuu passaan:(.
edelleen:(.
Tänään 17:30 Harjulta (paitsi jos sataa kovasti). Anyone?
Satoi, mutta ei kovasti. Soololenkki taas, liukasta oli.
Mites tämä mammuttimarssi? Oliko lähtijöitä fillarilla 170km lenkille? Reitti julkaistu tänään
http://mammuttimarssi2012.blogspot.fi/2012_10_01_archive.html
Mites huomenna ja/tai lauantaina yhteislenkki? Anyone?
Mites tämä mammuttimarssi? Oliko lähtijöitä fillarilla 170km lenkille? Reitti julkaistu tänään
Mites huomenna ja/tai lauantaina yhteislenkki? Anyone?
Mammutin jätän suosiolla kovemmille jätkille. La OK.
Juhan kanssa meinataan ajaa 170. Lähdetkö messiin?
lauri ässä
19.10.2012, 11.12
Monen aikaan lauantaina ootte menossa? Voisin tulla mukaan.
Monen aikaan lauantaina ootte menossa? Voisin tulla mukaan.
Mulle passais parhaiten aamusta, oisko 10 mitään?
Mulle passais parhaiten aamusta, oisko 10 mitään?
klo 10 harjun parkkis käy
Juhan kanssa meinataan ajaa 170. Lähdetkö messiin?
Juhan kanssa viestittelin privana. Pitää katsoa onko sopivat vermeet (reppu/valot yms. ja riittääkö kunto teidän kyydissä) mutta voisin ainakin osallistua suunnitteluun niin siinähän se tarkentuu. Kyllä kiinnostaisi kokeilla omia rajoja.
klo 10 harjun parkkis käy
Roger that.
lauri ässä
19.10.2012, 21.27
Nähdään harjulla siihen aikaan siis.
Ennätystä sivuttiin viisi kuskia, muutenkin vitoslenkki, n. 5h, n.50km ja keskari siis 2•5km/h
Kaasuputki oli tosi jees (not).
Ennätystä sivuttiin viisi kuskia, muutenkin vitoslenkki, n. 5h, n.50km ja keskari siis 2•5km/h
Kaasuputki oli tosi jees (not).
Mukava lenkki vaikkei kirvesmiestä tavattukaan.
Oisko huomenna tiistaina lähtijöitä, vai joko kaikki herkistelevät Mammuttia varten? Vaikkapa 17:45 Harjulta.
Mää lähden, valo (MJ-856b) on vasta matkalla, joten mulla on vaan se onneton pikku tuikku.
Mää lähden, valo (MJ-856b) on vasta matkalla, joten mulla on vaan se onneton pikku tuikku.
Kuulostaako liian romantilliselta jos lupaan valaista polkusi?
lauri ässä
22.10.2012, 22.07
Mä pääsisin keskiviikkona, oisko joku silloin menossa? Tänään kävin testaamassa valoa ja toimii hyvin.
Mä varmaan käyn keskiviikkona testaamassa vermeitä mammuttimarssia varten. Vois kokeilla semmoista helppoa maastoa/hiekkateitä. Ei mitään hirveen raskasta ja pitkää lenkkiä kuitenkaan.
Kuulostaako liian romantilliselta jos lupaan valaista polkusi?
Ei ennen kuin niin kirjoitit, mutta anyways see you;).
Mä varmaan käyn keskiviikkona testaamassa vermeitä mammuttimarssia varten. Vois kokeilla semmoista helppoa maastoa/hiekkateitä. Ei mitään hirveen raskasta ja pitkää lenkkiä kuitenkaan.
Mä en pääsekkään tänään harjulle. Käyn himasta pyörähtää pikkulenkin joskus kasin aikaan.
lauri ässä
24.10.2012, 20.03
Iskikin laiskuus, samalla säästyy energiat perjantaille. Satkulle tuli ilmottauduttua, kohta alkaa varmaan huimaamaan.
Löytyykö ti/to/pe-iltoina kiinnostusta, vai vieläkö kaikilla on hanurit hellinä Mammuttimarssista?
Löytyykö ti/to/pe-iltoina kiinnostusta, vai vieläkö kaikilla on hanurit hellinä Mammuttimarssista?
Hanuri ok, mutta polvet on vähän kipeät. Noista päivistä pe on ensimmäinen joka kävis mulle.
Sää varmaan kaipaat valoasi, jos oot ma ip himas mä voin tuoda sen sulle. Ti vois heittää pienen valolenkin.
Ilmeisesti jonkin verran MaMa oli ottanut koville. Kun kävin hakee poikaa lauantai-illalla jäähallilta pari isää kyseli oonko mä humalassa. Oma teoriani on viimasta kärsineet silmät ja posket:).
Samu ei oo ilmeisesti vielä käynyt palauttavalla lenkillä, veikkaan että satulan päällä hanuri fiilis olis hieman erilainen.
Grr:n kuvista oli kiva tsiikata uintityylejä mä vs. Klasu. Mulla oli tekemisen maku, jopa ihte J. Weismylleri ois ollu kateellinen.
Samu ei oo ilmeisesti vielä käynyt palauttavalla lenkillä, veikkaan että satulan päällä hanuri fiilis olis hieman erilainen.
Mietin aluksi josko kävisin äänestämässä fillarilla mutta tyydyin lopulta auton pehmeämpään satulaan.
Grr:n kuvista oli kiva tsiikata uintityylejä mä vs. Klasu. Mulla oli tekemisen maku, jopa ihte J. Weismylleri ois ollu kateellinen.
Klasu veti selkeesti potkutekniikkaharjoittelua. Mulla oli paniikin omaista selviytymistaistelua alussa. Tämmöinen muistikuva jäi ja kuva tukee ajatusta. Shokki meni kyllä nopeasti ohi ja viimeiset vedot ehkä muistuttivat etäisesti jo rintauintia.
Sää varmaan kaipaat valoasi, jos oot ma ip himas mä voin tuoda sen sulle. Ti vois heittää pienen valolenkin.
Ma himassa joogaleskenä neljästä eteenpäin. Oisko ti 17:45 Harjulta?
Noistahan sais vaikka poikakalenterin. ;)
Hihhihii, oli kyllä semmoset kuvausolosuhteet tolle markan pokkarille että hyvä että kuvat kelpaa. ;) Kovia sällejä, *tuttaa etten ite päässy lähtemään mukaan, mutta nyt kävi näin. Kävin sentään tänään fiilistelemässä kasirastilla, ei ollut renkaanjälkiä Komiharjulla mutta juoksijoita sieltä oli oikonu aika lauma.
Ihan kokemuspohjaisena vinkkinä että nyt kannattaa olla about viikon verran aika hiljaksiin liikunnan kanssa vaikka hanuri oliskin ehjänä. Syökää ja nukkukaa hyvin ja silleen. Ehkä maksimissaan vajaan tunnin _kevyttä_ pyörittelyä.
Hihhihii, oli kyllä semmoset kuvausolosuhteet tolle markan pokkarille että hyvä että kuvat kelpaa. ;) Kovia sällejä, *tuttaa etten ite päässy lähtemään mukaan, mutta nyt kävi näin. Kävin sentään tänään fiilistelemässä kasirastilla, ei ollut renkaanjälkiä Komiharjulla mutta juoksijoita sieltä oli oikonu aika lauma.
Ihan kokemuspohjaisena vinkkinä että nyt kannattaa olla about viikon verran aika hiljaksiin liikunnan kanssa vaikka hanuri oliskin ehjänä. Syökää ja nukkukaa hyvin ja silleen. Ehkä maksimissaan vajaan tunnin _kevyttä_ pyörittelyä.
Oikkaria mietittiin ko. kohtaan, mutta ei uskallettu. Oisko kannattanut? Muut oikkarit oli kivaa vaihtelua, mutta ajallisesti otettiin tod.näk. takkiin.
Oikkaria mietittiin ko. kohtaan, mutta ei uskallettu. Oisko kannattanut? Muut oikkarit oli kivaa vaihtelua, mutta ajallisesti otettiin tod.näk. takkiin.
Pyörällä ei, juosten juu. Toi polku on paikoitellen aika olematon, ei pysty 80 cm kapealla tangolla ajamaan kolisematta. Maisemat on päivänvalossa upeat, varsinkin Valkealammin kohdalla.
Oliko teillä muuten GPS:ää mukana, reitinvalinnat kiinnostaa?
Pyörällä ei, juosten juu. Toi polku on paikoitellen aika olematon, ei pysty 80 cm kapealla tangolla ajamaan kolisematta. Maisemat on päivänvalossa upeat, varsinkin Valkealammin kohdalla.
Oliko teillä muuten GPS:ää mukana, reitinvalinnat kiinnostaa?
Kiva kuulla ettei turhaa rämmitty.
Muutamalla oli träkkerit mutta ne sammu about heti. Reitit oli aika varmaan kaikilla about samoja, ainoat polut oli ennen Röykän sairaalaa ja R10(tunkkausta vähän) ja R14-R15 välillä (enemmän tunkkausta)
Klasu veti selkeesti potkutekniikkaharjoittelua. Mulla oli paniikin omaista selviytymistaistelua alussa. Tämmöinen muistikuva jäi ja kuva tukee ajatusta. Shokki meni kyllä nopeasti ohi ja viimeiset vedot ehkä muistuttivat etäisesti jo rintauintia.
Onneksi on toimaria lainaten "liian leveet hartiat" niin ei tarvinnut pukea sitä jäätävän nihkeää liiviä päälle.:)
Siinä muuten Oravalantiellä pannuttaessani meni jarrukahva vaihtoon ja polveen tuli paljon isompi reikä kuin housuihin (miten lie mahdollista). Lähellä oli ettei matka katkennut loppumetreillä...
Onneksi on toimaria lainaten "liian leveet hartiat" niin ei tarvinnut pukea sitä jäätävän nihkeää liiviä päälle.:)
Siinä muuten Oravalantiellä pannuttaessani meni jarrukahva vaihtoon ja polveen tuli paljon isompi reikä kuin housuihin (miten lie mahdollista). Lähellä oli ettei matka katkennut loppumetreillä...
Oli niissä liiveissä säädöt;).
Loppumetreillä? Vain 15km jäljellä mää olisin voinut hinata sut, jos oisit pysyny pyörän päällä. Pannut oli kyllä tosi nopeet, mä kerkisin sanoa kis, ja sä olit kyljelläsi/nassulasi. Onneksi hamit säily ehjinä. Polven isompi reikä selittyy sillä, että iho on liikkunut vaatteen sisällä kyntövaiheessa.
...Kävin sentään tänään fiilistelemässä kasirastilla, ei ollut renkaanjälkiä Komiharjulla mutta juoksijoita sieltä oli oikonu aika lauma...
Onko siellä sen vertaa polkuja että kannattaa käydä maasturilla ajelemassa lenkkiä?
Edit:Tossa meidän Mammutin reitti siihen asti kuin akku riitti. Kaikki reitinvalinnat laskettiin arvioidun nopeuden mukaan ja mentiin siis sitä reittiä mikä nopein. Ainut jossa mentiin hitaampaa oli R9->R10, mutta pidimme asfalttikiertoa varmempana vaihtoehtona. Eroa kun oli suorimpaan reittin laskelmamme mukaan alle minuutti. Akku riitti itse asiassa vielä Oravalasta vähän eteenpäin, mutta olin vahingossa pysäyttänyt ajanoton Vihtiin tullessa:http://connect.garmin.com/activity/238615145
Onko siellä sen vertaa polkuja että kannattaa käydä maasturilla ajelemassa lenkkiä?
Mitenköhän tämän muotoilisi. Polkujen määrä suhteessa tiesiirtymiin on niin huono että ei. Mutta jos on ajelemassa metsäautoteitä maasturilla, kannattaa ehdottomasti koukata polun kautta. :)
Edit: Olisin mennyt 9-10 välin muuten Nummelan jengin tapaan, mutta kiertänyt viimeisen kilsan pohjoisen kautta pikkutietä.
AaPe joutui tänään perumaan ja ajelin soolona harjulla. Lankilan tienoilla tuli polulla vastaan tuplavaloilla varustettu maastopyöräilijä. Hätäännyin ja häikäistyin, enkä älynnyt "Terve!":ttä enempää jäädä jorisemaan. Jos oli joku tätä lukeva, niin morjensta vaan ja sori.
Olisko lauantaiaamuna lähtijöitä?
No on team probike ollut tosissaankin Pro. Ajastakin sen näkee;). Seuraavalla oli ollut 2,5h suurempi aika Vrt. 100 m 10s vai 12,5s
9-10 välillä tuli pieni karttafiba ja ajauduimme eteläisemmälle reitille, varmasti hieman hitaampi mutta myös hauskempi. GPS:lläkin ois ilmeisesti voinut suunnistaa???? Oma karttatelinehän irtisanoutui jo 2-3 välillä, joten suunnistusmokista voin syyttää muita (15 min. yhteensä suurinpiirtein). Suunnistus onnistui kyllä about nappiin lienee kotikenttä edusta ollut hyötyä. 9-10 välillä ihmettelinkin, ettei CX-kumin jälkiä näkynyt, mielestäni niitä oli aiemmin ollut.
AaPe joutui tänään perumaan ja ajelin soolona harjulla. Lankilan tienoilla tuli polulla vastaan tuplavaloilla varustettu maastopyöräilijä. Hätäännyin ja häikäistyin, enkä älynnyt "Terve!":ttä enempää jäädä jorisemaan. Jos oli joku tätä lukeva, niin morjensta vaan ja sori.
Olisko lauantaiaamuna lähtijöitä?
0930 harjun parkkis?
No on team probike ollut tosissaankin Pro. Ajastakin sen näkee;). ...
No ei tuota viitsi suuremmin liputtaa kun ei tarvinnut edes tosissaan ruveta ajamaan, keskisykkeet alapeekoolla;). Garminilla me mentiin, mutta ei sillä pikkunäytöllä kovin hyvin suunnistamaan pysty, vaan kartta täytyi painaa mieleen etukäteen. Kartat oli kyllä takataskussa, muttei tarvinnut kaivaa esiin kertaakaan, vaikka sen karavaanarirastin olinkin merkannut vähän väärään paikkaan Garminiin. Ja loppu mentiin sillä kartalla joka päähän oli tankattu.
0930 harjun parkkis?
Jeppis, yhdeltä pitää olla himassa. Kävin just hakemassa Driftit, syytän sua jos ei oo hyvät. ;)
0930 harjun parkkis?
Pientä nuhaa nenässä mutta jos ei pahene niin mukana ollaan.
Jeppis, yhdeltä pitää olla himassa. Kävin just hakemassa Driftit, syytän sua jos ei oo hyvät. ;)
Vettä näyttäis satavan, mutta ei haittaa, kun on Gt kengät;).
Pientä nuhaa nenässä mutta jos ei pahene niin mukana ollaan.
Tänään alkoi mullakin nokka muistuttaa Niagaraa. Laitan aamulla tekstiviestiä jos kunto ei kestä lenkille lähtöä.
Herätys nukkuva Nummela!
Olipa kiva lenkki, paljon uusia kivoja polkuja. Niitä ei löydä ilman uhrauksia, yksi upea OTB, jota kaksi 40 kg koiraa ilman isäntää rupesi haukkumaan.
La aamulla yht. lenkki?
La aamulla yht. lenkki?
Flunssa päällä edelleen, mutta mukana jos lauantaiksi helpottaa.
La aamulla yht. lenkki?
Lauantaina mukana. Oisko se 9:30 ja harjun parkkis?
Joo, sulla on toi sama forever-flunssa. Se kestää 8 viikkoa, jos ei lepää ja vain 2 kk jos lepäilee.
0930 harjulta OK.
Miks vaan te noin aikasin lähdette, emmää jaksa herätä viikonloppuisin. :)
Tuu suoraan baarista, niin ei tartte herätä. ;)
Oisko 1000 parempi aika?
Tarkemmin ajatellen ei, Messukeskus kutsuu lauantaina 0930. Koira, pentu, 30,6 kg.
Keuhkot hinkuu ja vinkuu siihen malliin, että en viitsi lähteä teille riipaksi.
Olen tulossa la 9:30 espoolaisen kaverini kanssa harjun parkkikselle. Onkohan lähtöaika 9:30 vai 10?
Olen tulossa la 9:30 espoolaisen kaverini kanssa harjun parkkikselle. Onkohan lähtöaika 9:30 vai 10?
0930
Kävin kuokkimassa Nummelan poluilla, mukana Aape, Mucha ja Juhhha. Hienot maastot oli. Kiitoksia kärsivällisyydestä, "perässä" pysyi helposti. Reittivalinnat olivat tyyppiä hyviä oikoreittejä, samat sauvakävelyllä olleet neidit ohitettiin 3 kertaa (minä 4 kertaa, kun tulin ohitetuksi, onneksi ei ollut työmatkatempo), liekkö ollut minulla parempi taktiikka ;).
Ensi kerralla sukset ja kumivene ja parempi kunto mukaan.
http://img.tapatalk.com/d/12/11/10/yjusega9.jpg
Tylsä ajaa samoja polkuja eestaas, joten tuli vähän loppuun ylös-alas suhausta. Samalla näky maisemiakin.
Pikkasen pitää uutta reittiä vielä hieroa Salmen pohjoispuolella, tosin GT-kengät rules:). Kiitos kaikille osallistuneille, viikolla sitten valolenkkiä.
Kiitokset ajoseurasta. Mukavaa oli kuten aina. Loppumatkasta tosin meinas kastuneet varpaat vähän kohmettua. Valolenkkimahkut Ma, Ke, Pe klo 18->
Kiitoksia kärsivällisyydestä, "perässä" pysyi helposti.
Olipa hyvä, että jarrumiehen rooliin löytyi lomittaja. ;) Enkähän mäkin kohta pääse taas mukaan jarruttelemaan.
Tylsä ajaa samoja polkuja eestaas, joten tuli vähän loppuun ylös-alas suhausta. Samalla näky maisemiakin.
Oliko kellään reittiä jakaa?
Valolenkkimahkut Ma, Ke, Pe klo 18->
Mulle käy nykytietämyksen mukaan ti, ke ja pe. Huomenna päivällä saatan käydä pyörähtämässä.
Hieno reitti - tästähän maastopyöräilyssä on oikeesti kyse. Jos nyt vähän upottaa suolla, niin sehän kuuluu asiaan. Tässä mun reitti trakkaus http://www.sports-tracker.com/#/workout/juhhha/bei7bfd1t9dafe05. Viikolla voisi tosiaan ottaa otsalamppukierroksen jonain päivänä - ma, ke mahdollisuuksien rajoissa
Juhhhalla sportstrackerillä, ja mä voin jakaa polarin tracking kun saan ladattua.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Huomenna (ti) 17:30 Harjulta, anyone?
Huomenna (ti) 17:30 Harjulta, anyone?
Mä
Kiitti lenkistä
http://www.sports-tracker.com/#/workout/juhhha/dj24skag3aiaji92
Kiitti lenkistä
Joo, tackar. Perstaina aikaisintaan seuraava lenkki.
Joo, tackar. Perstaina aikaisintaan seuraava lenkki.
perstai kuulostaa hyvältä
Perstaina aikaisintaan seuraava lenkki.
perstai kuulostaa hyvältä
17:45 Harjulta?
Samulle kiitokset hyvästä lenkkiseurasta. Mun keuhkot jäi Ojakkalan endurospooriin, löytäjä palauttakoon. Yhteystiedot YV:llä.
Samulle kiitokset hyvästä lenkkiseurasta. Mun keuhkot jäi Ojakkalan endurospooriin, löytäjä palauttakoon. Yhteystiedot YV:llä.
Tattista vaan. Pimeäajo on hauskaa vaihtelua
Mä oisin menossa su 1600 keuhkoja etsimään. Muita?
Mä oisin menossa su 1600 keuhkoja etsimään. Muita?
Ei aikaisemmin onnistuis? Neljältä pitäis olla jo himassa.
Ei aikaisemmin onnistuis? Neljältä pitäis olla jo himassa.
Kiireinen aamu, mites 1800?
Kiireinen aamu, mites 1800?
Yli seiskan menee reilusti... Mä meen varmaan päivällä omin päin. Viikolla ainakin tiistai-ilta onnistuis.
Lähden su messiin.
AaPe: Mulle lähtö klo 16 toimii hyvin. Oletko edelleen lähdössä?
JouMar mihin aikaan olet lähdössä? Mulle toimisi vähän aiemminkin kuin 16
JouMar mihin aikaan olet lähdössä? Mulle toimisi vähän aiemminkin kuin 16
Sori, jäi tämä huomaamatta ajoissa. Kävin eilen jo vähän puolenpäivän jälkeen kurvailemassa.
Tiistaina 17:45 lähtijöitä?
Sori, jäi tämä huomaamatta ajoissa. Kävin eilen jo vähän puolenpäivän jälkeen kurvailemassa.Tiistaina 17:45 lähtijöitä?Mä
Sunnuntain sadepäläjäyksen träkkäys ala juhhha ja mucha
http://www-fb.sports-tracker.com/u/juhhha/workout/bvkohagul2mmcr7h (http://www-fb.sports-tracker.com/u/juhhha/workout/bvkohagul2mmcr7h)
Jounille iso kiitos lenkkiseurasta. Kivaa oli:).
Jounille iso kiitos lenkkiseurasta. Kivaa oli:).
Kiitokset, oli kyllä mukavaa.
Keuhkot löytyi ja klossin ruuvi katosi samoihin maisemiin. Sääressä puolikkaan pingispallon kokoinen patti, mutta EI HAITTAA. :D
Ilmeni yllättävä mahdollisuus lähteä huomenna (torstaina) kurvailemaan. 17:45 Harjulta anyone?
Jos viivästäis akateemisen vartin verran? Yritän ehtiä 18:00 pelipaikalle.
Jos viivästäis akateemisen vartin verran? Yritän ehtiä 18:00 pelipaikalle.
Kyllä sen verran voi aina joustaa. ;) 18:00 Harjulla siis.
Kyllä sen verran voi aina joustaa. ;) 18:00 Harjulla siis.
Mulla peruuntui kanssa sulkis joten lähden mukaan
Kiitokset mucha & Grr. Kivaa ja vauhdikasta oli niin kauan kuin sitä kesti. Saldona tällä kertaa sijoiltaan mennyt pikkusormi...
Saldona tällä kertaa sijoiltaan mennyt pikkusormi...
Mites sormi jakselee? Pääsetkö huomenna poluille?
Mites sormi jakselee? Pääsetkö huomenna poluille?
Sormi jakselee paksusti, mustasti ja teipatusti. Huominen menee kakaroiden kanssa vaimon mökkeillessä. Sunnuntai-iltapäivä mahdollinen, mutta ajoseuran kanssa taitaa olla hiljaisempaa...? ;)
Mahottoman-mammutin jälkilöylyt heitettiin NUMaFon pikkujoulutunkkauksessa. Kiitos: Mucha, AaPe ja 26er
http://www.sports-tracker.com/#/workout/juhhha/7oldvl47m1i9dr41
Lauantain omituisen naksumisen syyt alkaa hahmottua. Taka-akselissa on klappia ja rengasta pyörittämällä kuuluu epäilyttävää rahinaa. Kokeilen vielä putsata kaikki osat ja katsotaan miten käy mutta alan jo henkisesti varautua navan vaihtoon. Kertokaas muuten kannattaako ja voiko edes laakereita vaihtaa vai onko parempi vaihtaa koko napa kerralla? Navan vaihdossa arveluttaa vähän tuo pinnojen takaisin laitto. Pitääkö/kannattaako pinnat ja ne kiristysholkit vaihtaa samalla? Kuinka kireälle ne vedetään? Saanko kiekon suoraksi? Vai pitäiskö hakea kokonaan uusi kiekko tai viedä vanha kiekko huoltoon? Tämä kysymys nyt ois varmaan kuulunut johonkin toiseen threadiin mutta pistetään nyt tänne ensin spekuloitavaksi.
Lauantain omituisen naksumisen syyt alkaa hahmottua. Taka-akselissa on klappia ja rengasta pyörittämällä kuuluu epäilyttävää rahinaa. Kokeilen vielä putsata kaikki osat ja katsotaan miten käy mutta alan jo henkisesti varautua navan vaihtoon. Kertokaas muuten kannattaako ja voiko edes laakereita vaihtaa vai onko parempi vaihtaa koko napa kerralla? Navan vaihdossa arveluttaa vähän tuo pinnojen takaisin laitto. Pitääkö/kannattaako pinnat ja ne kiristysholkit vaihtaa samalla? Kuinka kireälle ne vedetään? Saanko kiekon suoraksi? Vai pitäiskö hakea kokonaan uusi kiekko tai viedä vanha kiekko huoltoon? Tämä kysymys nyt ois varmaan kuulunut johonkin toiseen threadiin mutta pistetään nyt tänne ensin spekuloitavaksi.
Noh. Mitäänhän mä en tiedä, mutta spekuloida osaan.
Mä varmaan tuossa tilanteessa ostaisin uudet kiekot ja tutkisin / korjaisin vauriot ajan kanssa. Avot, sulla on 2 settiä kiekkoja eri rengastuksilla. Säädyllisen painoisia kiekkosettejä saa alkaen parisataa juroa (+jarrulevyt & takapakka).
tutkisin / korjaisin vauriot ajan kanssa.
Tämän vinkin osalta tiedän miten siinä tulisi käymään.... tuskin tulisi vanne kuntoon.
Sen verran löysin juttua kiekkojen kasaamisesta että en taida itse jaksaa alkaa nyhräämään navan kanssa. Avaan paketin ja jos on sökönä ja laakerit ei suostu vaihtumaan niin uutta kiekkoa hankkimaan. Hätävarana ajattelin kokeilla josko Konan rengas menisi alle heittämällä - jaa - pitänee varmaan ainakin pakka vaihtaa shimano->sram.
Hätävarana ajattelin kokeilla josko Konan rengas menisi alle heittämällä - jaa - pitänee varmaan ainakin pakka vaihtaa shimano->sram.
Jos on sama määrä rattaita, niin pitäis kai käydä ristiinkin.
Vielä ehtii ennen lumen tuloa. Löytyykö innokkaita valopäitä tänään 17:45 Harjulta?
Lenkki ois kyllä jees, mutta ei ehdi:(.
Samu, navan huolto pitäis olla n. 30€ osineen, joko paikallisessa tai spessuliikkeessä (jos spessun napa). Toiset kiekot ois kyllä hyvä idea, varsinkin kun säilytystilaa on.
PS. Kiitokset kaikille numafon minimammuttilaisille kivaa oli.
navan huolto pitäis olla n. 30€ osineen, joko paikallisessa tai spessuliikkeessä (jos spessun napa).
Kiitos vinkistä. Pitää kysellä hintoja. Luulin että halvimmillaankin huolto pamahtaa 100€ pintaan mutta jos selviäisi muutamalla kympillä niin tuo voisi kannattaa.
Lenkki ois kyllä jees, mutta ei ehdi:(.
Maastopyöräily on vähän kuin seksi - kivaa yksinkin. ;) Kävin pari tuntia möyrimässä harjulla, olipahan oikein erinomaisen liukasta. Sääennustetta kun katselee, niin näinköhän jää vuoden viimeiseksi lenkiksi...
Tiistaina n.1800 kevyttä harjupörräilyä?
Tiistaina suksin vit... siis Vihti Ski:hin. Lauantaina kävin kokeilemassa pyörän kanssa ja voin todeta kelin olevan aika kaukana kevyestä. Selkeä tilaus läskipyörälle...
Ti ei käy mutta jos saan vanteen huollosta ke niin ehkä torstaina vois lähtee kokeilemaan polkujen kuntoa.
Kävikö kukaan? Mikä oli polkujen tola?
Kävin harjulla hiihtämässä purtsia ympäri. Vitonen oli oivassa kunnossa vapaan sivakoitsijoille...
Kävikö kukaan? Mikä oli polkujen tola?
Lenkki vaihtu joogaan, mutta ainakin H.rannassa polut ok. Huomenna lenkkiä?
Lenkki vaihtu joogaan, mutta ainakin H.rannassa polut ok. Huomenna lenkkiä?
Huominenkin mennee rinteessä, mutta viikonloppuna vois käydä.
Huomenna lenkkiä?
Mulle kävis huominen jos ei ihan heti aamusta lähdetä. Puolilta päivin ok.
p.s. sain tänään vanteen huollosta. Korjaajan ensimmäinen kysymys oli missä olet uinut pyörän kanssa. Akseli oli ruostunut kiinni, kuulat muistutti hiirenpapanoita ja vapaaratas täynnä hiekkaa. No ilmeisesti siitä saatiin kuitenkin vielä ajokelpoinen napa.
Korjaajan ensimmäinen kysymys oli missä olet uinut pyörän kanssa.
Riittikö tunti kaikkien syksyn uimapaikkojen luettelemiseen? ;)
Riittikö tunti kaikkien syksyn uimapaikkojen luettelemiseen? ;)
Syksyn pisin uimalenkki taisi olla se about 85 km:).
Mulle kävis huominen jos ei ihan heti aamusta lähdetä. Puolilta päivin ok.
p.s. sain tänään vanteen huollosta. Korjaajan ensimmäinen kysymys oli missä olet uinut pyörän kanssa. Akseli oli ruostunut kiinni, kuulat muistutti hiirenpapanoita ja vapaaratas täynnä hiekkaa. No ilmeisesti siitä saatiin kuitenkin vielä ajokelpoinen napa.
1200 harjulta?
1200 harjulta?
jees, tuo käy.
Huhhuh, olipa kevyttä;), takajarrukin oli about lukossa kokoajan, että saisi vähän sykettä.
La aamuna uusinta?
Huhhuh, olipa kevyttä;), takajarrukin oli about lukossa kokoajan, että saisi vähän sykettä.
La aamuna uusinta?
Oli aika punaposkisia polkijoita VihtiSki:n parkkiksella, varmaan viima käynyt poskiin... ;)
La mahdollinen, stay tuned.
Tuossa pieni kooste päivän ajoista http://youtu.be/5pHRzFnWR2E. Kiitos Aapelle. Suoriuduit pääroolista kunnialla. Kuvaaja ei meinannut ihan aina pysyä kyydissä mukana
Kamera hyytyi kesken matkan ja parhaat palat jäi taltioimatta. Mm. se kun sukelsin kylki edellä ajoradalle. Kiitokset sille autokuskille joka tajusi ohittaa kahjot pyöräilijät riittävän hitaalla nopeudella ja ehti väistää. Säikähdyksellä selvittiin tällä kertaa. Muille vinkiksi että ajoradan reunat voivat olla petollisia etenkin talvella. Penkka oli aurattu tasaiseksi ja leveäksi joten ajattelin väistää takaa tulevaa autoa. Päällysteen reuna oli piilossa ja eturengas tippui päällysteeltä. Sitten mentiin kylkimyyryä.
Kamerakin lähti himassa toimimaan uudelleen kun tajusi painaa reset-nappulaa joten otetaan parempia shotteja tulevilla reissuilla.
lauantai aamu on ok jos ei kauheasti tule uutta lunta.
Teillähän on siellä pohjoisessa vähemmän lunta kuin täällä etelässä, täällä menee kyllä aika tunkkaamiseksi, jos auratulta kelviltä joutuu sivuun. Täytyy varmaan lähteä pohjoisen-leirille että pääsee mastoon ajamaan.
Tänään on kyllä lunta tullut "mukavasti" lisää... Eniveis, oisko huomenna 2h lumipörräystä esim 0930 harjulta?
PS. Samu upeeta kameratyöskentelyä ja hyvä, että kamera on kondiksessa (sekä tietysti mies)
0930 harjulta?
sopii.
Maggo tervetuloa huomenna mukaan. Tosin en uskalla luvata että ajokeli olisi täällä sen parempi. Paikotellen aika raskasta ja lisää lunta tulee hiljalleen
Kiitoksia kutsusta, mutta ei jaksa noin aikaisin herätä, täytyy käydä tuolla rannassa pörräämässä parituntinen.
Tänään koettiin todellista vauhdin hurmaa, kun mummotkin ohittivat kävellen. Toivottavasti pääsitte ajamisen makuun meikäläisen luovutettua. Hauskimpia kotivideoita odotellessa...
Tänään koettiin todellista vauhdin hurmaa, kun mummotkin ohittivat kävellen. Toivottavasti pääsitte ajamisen makuun meikäläisen luovutettua. Hauskimpia kotivideoita odotellessa...
Keuhkoahistus pysyi ainakin vakiona;). Nyt kaipaisi pientä lumetonta pätkää, oli meinaan hieman raskasta ja teknistä eilisen sateen jäljiltä.
Samulle pikaista paranemista, toivottavasti olka on OK.
toivottavasti olka on OK.
Olka vielä rikki mutta epäilen lihasvenähdystä. Tänään käyn hakemassa virallisen diagnoosin lekurista. Vielä elättelen toivoa että ensi viikonloppuna pääsisi taas ajamaan.
Tuossa kotivideo osa 2. Tekee kipeetä näytellä itse omat stuntit. Ajassa 1:30 näkkyy miten aloin epäröimään kummulla ja pyörä vetäs poikittain. Epäröinti ei kannata ja vauhti olisi todenneköisesti korjannut tämänkin virheen.
http://youtu.be/729qlyWzTM0 (http://youtu.be/729qlyWzTM0)
p.s. piti poistaa aiempi kotivideo osa 1. Lopun scooter remix muistutti jonkun mielestä liikaa alkuperäistä esittäjää.
Olka vielä rikki mutta epäilen lihasvenähdystä. Tänään käyn hakemassa virallisen diagnoosin lekurista. Vielä elättelen toivoa että ensi viikonloppuna pääsisi taas ajamaan.
Toivottavasti tokenee nopeasti.
Tuossa kotivideo osa 2.
Tulihan sitä vauhtia lisää meikäläisen luovutettua. ;) Hieman hymyilyttää "FIRST KISS" related videoissa. :eek:
p.s. piti poistaa aiempi kotivideo osa 1. Lopun scooter remix muistutti jonkun mielestä liikaa alkuperäistä esittäjää.
Suojellaanko tällä alkuperäistä esittäjää vai versioijaa????
Alussa vaaratilanteita, lopussa vauhtia??
Noihin stuntteihin tarvitaan promiähiä Samu. Sää lätkähdit suoraan maahan, pro olis pyörinyt ainakin 3 kuperkeikkaa tolla kineettisellä energialla. Toivottavasti handu ok.
Jos lunta ei hirveesti satele, niin to ois valolenkki poluilla.
Ps. Joo teutoonien trancedance-guruhan se oli:)
Siisti oli syöksy ja näytti paikoittain melko hapokkaalta meno.
Handu on ok. Lekuri päätyi samaan diagnoosiin. Pelkkä revähdys. Saa jatkaa ajoja heti kun kivuiltaan kärsii.
To Samu: mukava kuulla;)
To AaPe: Taitaa sitä lumenp#&kaa tulla ärriturri:-(
Hola los Nummela!
Terveisiä aurinkoiselta lentokentältä, keli on mahtava ja polut upeita.
Tosin esim. Lankilasta Ojakkalaan hieman liian haastavia;).
Huomenna aamulenkkiä anyone?
Voisin olla tulossa, mutta ei täältä Lohjalta niin aikaseen sinne selviä pyörällä.
Terveisiä aurinkoiselta lentokentältä, keli on mahtava ja polut upeita.
Joko ne polut on oikeasti ajettavia vai narraaxä?
Huomenna aamulenkkiä anyone?
Mä taidan odotella pakkasen lauhtumista...
Joko ne polut on oikeasti ajettavia vai narraaxä?
Mä taidan odotella pakkasen lauhtumista...
Well, osa on osa ei... eniten käytetyt on hyvässä kunnossa, mutta sitten vastaavasti osa oli tyylin 1-5m eteenpäin ja talutusta.
Mihes aikaan Lohjalta keritään Nummelaan?
Ehkä siihen yhdeksitoista ehtisin harjun parkkikselle.
Ehkä siihen yhdeksitoista ehtisin harjun parkkikselle.
Mites ois, jos 10.45 lähtisin polkee seisakilta kohti Lohjaa?
Mites ois, jos 10.45 lähtisin polkee seisakilta kohti Lohjaa?
Käyhän se näinkin. Jos poljetaan harjun päällä kevliä pitkin niin eiköhän siinä jossain vaiheessa vastaan tulla:).
Käyhän se näinkin. Jos poljetaan harjun päällä kevliä pitkin niin eiköhän siinä jossain vaiheessa vastaan tulla:).
Asia sovittu.
Jos ei ketään näy niin checkpoint vaikka siellä seisakkeella 11.00. Niin ja maasturilla olen myös liikenteessä joten voidaan suhata ihan polkuja niin paljon kuin löytyy ja ehtii.
Jos ei ketään näy niin checkpoint vaikka siellä seisakkeella 11.00. Niin ja maasturilla olen myös liikenteessä joten voidaan suhata ihan polkuja niin paljon kuin löytyy ja ehtii.
Lohjan polkukone kerkeskin paikalle hieman etuajassa, sorry odottelusta. Polkuja kerettiin suhaamaan pari tuntia, kiitokset hyvästä ajoseurasta.
Ja oikein hyvää joulua kaikille!
Oliskohan nuo polut huomenna kunnossa kun lupasi pakkasta? Voisin pyörähtää siellä ajelemassa jos vain löytyy alkuasukkaita oppaaksi talvipoluille:).
Oliskohan nuo polut huomenna kunnossa kun lupasi pakkasta? Voisin pyörähtää siellä ajelemassa jos vain löytyy alkuasukkaita oppaaksi talvipoluille:).
Polut on melko ok, itse oon Lempäälässä katsomassa junnuhokia.
Polut on melko ok, itse oon Lempäälässä katsomassa junnuhokia.
OK. Käyn sitten pyörimässä itekseni Lohja-Nummela -polkuja. Muut taitaa olla talviunilla?
Muut taitaa olla talviunilla?
Ei ihan, mutta tänään lähden mieluummin kaupunkiin ostoksille. Vaimon mielestä.
Ei ihan, mutta tänään lähden mieluummin kaupunkiin ostoksille. Vaimon mielestä.
Vähän sama homma oli täällä, mutta onnistuin kääntämään asetelma itselleni edulliseksi paasaamalla hesassa autolla kaupoissa käynnin etiikasta ja ympäristövaikutuksista;). Ja polut oli muuten aika hyviä että kannattaa lähteä testaamaan pyörällä kun vain ehtii. Mulla huomenna hiihtopäivä, joten silloin ei pääse. Viikolla menee taas plussalle ja vesiräntää luvassa.
Mites huomenna? Näyttäisi että ilmat vähän lämpenis niin voisi ajella jotain lenkkiä. Vaihtoehtona olis jotain pidempää heti aamusta alkaen tai sitten aamupäivästä hiihtoa ja iltapäivästä lyhyempi lenkki pyörällä.
Viikonloppuna voisi polkaista Nummelan suuntaan. Polutkin alkaa sitten olemaan kait kunnossa.
Viikonloppuna voisi polkaista Nummelan suuntaan. Polutkin alkaa sitten olemaan kait kunnossa.
Poluista en tiedä kun en ole tänä vuonna vielä ajellut mutta lauantaina voisi lähteä kokeilemaan jos ei pakkanen kovin paljon kiristy.
Ainakin Lohjalla polut alkaa olla ajettavia, mutta miten siellä? AaPe on varmaan ehtinyt jo tutkailla tilannetta? Mulle käy viikonloppuna kumpi päivä tahansa. sunnuntaina noi polut vois olla paremmin talsittuja, mutta taisi Foreca luvata jotain pientä lumisateen riskiä.
Ainakin Lohjalla polut alkaa olla ajettavia, mutta miten siellä? AaPe on varmaan ehtinyt jo tutkailla tilannetta? Mulle käy viikonloppuna kumpi päivä tahansa. sunnuntaina noi polut vois olla paremmin talsittuja, mutta taisi Foreca luvata jotain pientä lumisateen riskiä.
Moi,
Polut on ehdottomasti ajokondiksessa. Pistetäänkö lenkkiä la 1000? Sunnuntaina päivä meneekin lastenharrastuksissa;).
Kympiltä seisakkeella? Käyhän se kun vain herää ajoissa;). Näyttäisi olevan huomenna vähän lämpösempi päivä ajella.
1000 seisakilta, voin kruisailla kohti Lohjaa, jos sulla tekee tiukkaa keretä paikalle.
Mä tuun kanssa 1000 seisakkeelle. Taidan tulla Mäyrääntien kautta joten Aape oottele mua seisakkeella ennen kuin lähdet valumaan Lohjalle päin.
Harjua ylös-alas-ylös-alas. Polut hyvässä kunnossa tosin paikoitellen väsyneenä hieman kapeilta vaikutti. Tais olla vuoden tähän menessä rankin lenkki ja samalla ensimmäinen. Kiitos ajoseurasta.
Polut on paikoitellen kapoisia ja taisihan siellä kaikki tasapuolisesti käydä kerran kyljellään. Hieno päivä ja mukava lenkki: reilut 4h ja 65km, josta poluilla varmaan matkallisesti alle puolet.
Joo, polut oli Nummelassa hyvässä kunnossa, miehet ei.... Nastaa oli, vaikkakin melko rankaa ( ai määkö sen vauhdin keulilla määritinkin)
( ai määkö sen vauhdin keulilla määritinkin)
Pitikö sun mennä vaihtamaan ne palat. Meidän pitää varmaan hieman tuunata sitä sun takajarrua ennen seuraavaa lenkkiä.
Moro, jos sää sallii, niin maanantaina vois lyhyesti ja rauhallisesti pörräillä Nummelan poluilla kera valojen. Esim. 17.30 harjulta??
Moro, jos sää sallii, niin maanantaina vois lyhyesti ja rauhallisesti pörräillä Nummelan poluilla kera valojen. Esim. 17.30 harjulta??
Pöh, jäi lauantain aamuseisakit väliin, ja niin jää maanantain iltapörräilytkin. Jonain yönä vois olla aikaa...
Moi, voisin perustaa NuMaFo joukkueen Kilometrikisa 2013:een. Olisiko innokkaita jäseniä?
http://www.kilometrikisa.fi/site/index
Moi, voisin perustaa NuMaFo joukkueen Kilometrikisa 2013:een. Olisiko innokkaita jäseniä?
Mukana ollaan
Kai ny määki. Avasin muuten tänään Kuuman Maastopyöräilykesän 2013. Olipa siistiä pitkästä aikaa, vaikka pyöräilyvaatteet olivatkin käyttämättömyyttään kutistuneet kaapissa.
Kai ny määki. Avasin muuten tänään Kuuman Maastopyöräilykesän 2013. Olipa siistiä pitkästä aikaa, vaikka pyöräilyvaatteet olivatkin käyttämättömyyttään kutistuneet kaapissa.
Nummela näyttäis vähän heräilevän talviunesta ;).
Mites polut?
Ja ainakin lycra-asusteilla on taipumus negatiiviseenjoustoon, jos niitä ei käytä pikkaseen aikaan (oma empiirinen tutkimus).
Mites polut?
Ryntäilin tunnin verran harjua eestaas ja niiltä osin polut olivat varsin mainiossa kunnossa.
Täytynee siis ihtekkin ulkoiluttaa villaria pitkästä aikaan.
Ostin Probiken tarjouslaarista nastakumit. Vois joku päivä lähteä testaamaan... Toinen asia: kilometrikisaan halukkaat voivat ilmoittautua tällä sitellä tai laittaa mulle viestiä - laitan yksityisviestissä ilmoittautumiskoodin tiedoksi
Täytynee siis ihtekkin ulkoiluttaa villaria pitkästä aikaan.
Joo, Kona kävi ulkona... ei metsässä vaan järvellä:). On ne sukset paremmat siihen hommaan. Polku alas järvelle oli ok kunnossa tosin.
Ehdotuksia kevään ekalle yhteislenkille?
:rolleyes:Huomenna käy mulle......
Ehdotuksia kevään ekalle yhteislenkille?
Lauantai?
Lauantai?
Arkena ei ehdi. Ajattelin lauantaina hiihtoa kun vielä kelit sallii. Tosin kyllä fillarointi on hauskempaa joten ei tee tiukkaa vaihtaa lajia
Arkisin ehtis 18:00 jälkeen. Tarttee nöyrtyä ja vaihtaa nastarengas myös taakse, tuolla on aika jäistä tota.
Lauantaiaamu kävis hyvin, mut roppa ei oo päättänyt tullaanko kipeex vai ei:-(.
Lauantaiaamu kävis hyvin, mut roppa ei oo päättänyt tullaanko kipeex vai ei:-(.
Vähän on samaa ilmassa. Sovitaanko lauantaina klo 10 kipeysvarauksella?
It's a deal
Kipeenä ollaan.
Kipeenä ollaan.
Harmillista, paranemisia. Syssymmällä sitten.
10 on vähän aikasin. Vormulat tulee 9ltä ja päivemmällä ois varmaan vähän lämpimämpi
10 on vähän aikasin. Vormulat tulee 9ltä ja päivemmällä ois varmaan vähän lämpimämpi
12? Mulle käy huomenna oikeastaan mikä aika hyvänsä. Nastoilla vai ilman?
12? Mulle käy huomenna oikeastaan mikä aika hyvänsä. Nastoilla vai ilman?
12 käy. Ilman nastoja mennään. Onkohan harjulla parkkitilaa. Veikkaan että jokunen hiihtäjäkin on voinut eksyä mestoille.
12 käy. Ilman nastoja mennään. Onkohan harjulla parkkitilaa. Veikkaan että jokunen hiihtäjäkin on voinut eksyä mestoille.
Asia pihvi, liukastellaan yhdessä. Jos tekee tiukkaa, niin uimahallin parkkista voi kokeilla.
Noniin, porukkalenkkikausi avattu pariajeluna, kiitokset muchalle. Pari tuntia, vajaa 20 kilsaa. Polut hienossa kunnossa, nastarenkaille ei tarvetta.
Kiva, että oli edes jollain mukavaa... Melkein 39 kuumetta ja joka paikkaa särkee aivan sairaasti :p
Tattis joumar. Pitoa riitti, polut paikoin kapeat. Aapelle paranemisia.
Kiva, että oli edes jollain mukavaa... Melkein 39 kuumetta ja joka paikkaa särkee aivan sairaasti :p
Veikkaan, että oma olotila huomenna on kuumetta lukuunottamatta sama. ;)
Jaha, meikämannen hyvin alkanut pyöräilykausi jatkuukin aikaisintaan kuuden viikon päästä. Kaatuminen rinteessä -> olkapää sijoiltaan & murtuma.
Niin, että voiko siihen kuolla? Vitutukseen nimittäin.
Jaha, meikämannen hyvin alkanut pyöräilykausi jatkuukin aikaisintaan kuuden viikon päästä. Kaatuminen rinteessä -> olkapää sijoiltaan & murtuma.
Niin, että voiko siihen kuolla? Vitutukseen nimittäin.
:( Voihän mylkky, tseppii sulle.
Oma käyrä influessan jälkimainingeissa laski heti huomattavasti alemmalle tasolle.
Ps. Tilastoituja kuolintapauksia ei ole ko. syystä, tsemii.
Jaahas, 1h ja 12 km polkuruisailua harjulla. Vähän on vielä heikko olo. Kenenköhän renkaanjäljet oli harjulla oli aikas leveet, oisko jopa olleet fatbiken?
Paska juttu JouMar. Olisko niille nastoille sittenkin ollut vielä käyttöä vai oliko ns. tekemätön paikka ?
Paska juttu JouMar. Olisko niille nastoille sittenkin ollut vielä käyttöä vai oliko ns. tekemätön paikka ?
Tais olla skimbat jalassa siinä rinteessä.
OK, vaarallista puuhaa tuo mutkamäkihomma,,,
OK, vaarallista puuhaa tuo mutkamäkihomma,,,
Näköjään. Pyörälenkeillä olen ollut naamallani n+1 kertaa ilman sen suurempia vammoja (nojoo, parit kylkiluut ja jotain pientä), mutta mäessä riitti paljon vähempi yrittäminen.
Jaahas, 1h ja 12 km polkuruisailua harjulla. Vähän on vielä heikko olo. Kenenköhän renkaanjäljet oli harjulla oli aikas leveet, oisko jopa olleet fatbiken?
Siellä käy joku ajelemassa maastoyksipyöräisellä (luit oikein), olisko olleet sen jäljet...
Siellä käy joku ajelemassa maastoyksipyöräisellä (luit oikein), olisko olleet sen jäljet...
Ok, oon mää nähnytkin MUNIa aikaisemmin. Taisin nähdä harjullakin joku kesä. MUNI kuulostaa tod.näk. teorialta, koska jäljet oli aika usein vierekkäin;).
Jaahas, kesähän se on saapunut (takana eka lenkki vajaamittaisilla pöksyillä ;-)).
Näytti harjulla olevan tuoreita renkaan jälkiä, eli kuka harjoittelee salaa.
Ja sitten asiaa: viikonloppuna lenkkiä?
Näytti harjulla olevan tuoreita renkaan jälkiä, eli kuka harjoittelee salaa.
Taitaa olla seinänaapuri, se on käynyt ulkoiluttamassa uutta pyöräänsä.
Ja sitten asiaa: viikonloppuna lenkkiä?
Kovasti polttelis. Tosta olkapäästä ei kuulemma tule kalua ilman puukkoa, joten mun logiikan mukaan sitä ei tarvitse enää varoa. ;) Sunnuntaina kävin ihan teitä pitkin ajamassa Tour de Enäjärven ja aika hyvältä tuntui. Johonkin hissunkissun helppoon lenkkiin saattaisin viikonloppuna uskaltautua mukaan.
Teitä pitkin vai maastoon?
Uskon, että polttelee... possun upeeta oli. Yritin ittekin liittyä sun ja Samun olantelomisklubiin, mutta vähän epäonnistuin ja kaaduin hieman liikaa selälle/pepulle. Tämä siis viime perjantaiaamuna omalla pihalla pieneen jääpolanteeseen.
Katellaan viikonlopuksi pieni ja mukava harjulenkki perjantain räntäsateen jälkeen.
Teitä pitkin vai maastoon?
Maastopyörä tykkää kun sillä ajetaan maastossa. Mihinkään kovin kinkkiseen maastoon en tämän olkapääni kanssa tohdi.
Yritin ittekin liittyä sun ja Samun olantelomisklubiin, mutta vähän epäonnistuin ja kaaduin hieman liikaa selälle/pepulle.
Amatööri. ;)
Katellaan viikonlopuksi pieni ja mukava harjulenkki perjantain räntäsateen jälkeen.
Jees, mulle käy näillä näkymin kumpikin päivä.
Olisiko lauantaina klo 11 harjun parkkis OK? PS Mavic SLR kiekot (UST), tubeless ready renkaat, stans notubes litkut, toiset jarrulevyt ja takapakka tilattu. En varmaan pääse sen nopsempaan, mutta onpahan sitten hienot systeemit....
Käviskö 1000, niin kerkiäis ajoissa syömään.
Käviskö 1000, niin kerkiäis ajoissa syömään.
Mulle käy. Lähden siis tosiaankin kokeilumielellä liikenteeseen. Lääkärin määräyksestä kaatuminen on kielletty ja muutenkin täytyy kuulostella olkapään kuntoa. Jos tuntuu liian pahalta, niin feidaan takavasemmalle.
Jos ehdin lähtee ajoissa niin tuun sinne lenkille. Jos en ehdi niin ajelen Lohjan polkuja eli ei tarvii odotella.
saatan myös ilmestyä pelipaikalle.
Kiitos ja anteeks kaikille.
Naapuri olikin tullut teitä vastaan hetikohta erkanemisemme jälkeen. Olimme lähteneet 5 minuutin välein kotoa, eri suuntiin. Agitoin porukkalenkille mukaan, näinköhän saataisiin vielä uusi osanottajaennätys aikaiseksi tänä kesänä. ;)
Kiva kimppalenkki oli. Itse jouduin uhrautumaan ja hoidin lenkin pakollisen Josakin, ei näyttänyt muita kiinnostavan. Himaan polkiessa bongasin kaksi muuta maastofillaristia joita sitten agitoin lenkeille messiin eli uusien nöösien viestejä odotellaan.
Hei, vasta kolme henkilöä ilmoittautunut NuMaFo joukkueen kilometrikisaan. Käykääpä ilmoittautumassa http://www.kilometrikisa.fi/site/index joukkueeseen NuMaFo. Ilmoittautumiskoodi on NuMaFooruMI2013.
Kiitti lauantailenkistä - Veikkolasta tullee tulevaisuudesta lisäosallistujia. Hienoa, että alkaa kiinnostus NuMaFoon laajentua!!!
Naapuri olikin tullut teitä vastaan hetikohta erkanemisemme jälkeen. Olimme lähteneet 5 minuutin välein kotoa, eri suuntiin. Agitoin porukkalenkille mukaan, näinköhän saataisiin vielä uusi osanottajaennätys aikaiseksi tänä kesänä. ;)
Enköhän mä vielä kesällä porukkalenkille uskaltaudu, kunhan ensin vielä vähän harjoittelen tuon pyöränrakkineen hallintaa kivikoissa ja pusikoissa :) Toistaiseksi nuo hankalammat osuudet ovat vielä vähän räpeltämistä...
17.45 pikku pyörähdys harjun parkkipaikalta (sorry myöhänen viesti, nuhaa pukkaa edelleen eikä osaa päättää to lenkkii or not to lenkkii ;))
Marko K:lle, eikun messiin vaan!
17.45 pikku pyörähdys harjun parkkipaikalta
Tänään ei pysty, mutta huomenna samoihin aikoihin?
Ei irronnut lähtölupaa tänään, pitää hakea tytär harrastuksista klo 18:15. Myöhemmin ehtis.
Samoin huomenna vasta noin 19:30, kun rouva tulee jumpasta.
Moi,
Pe jäänee mulla lepopäiväx, mut la 9 tai 10?
Pe jäänee mulla lepopäiväx, mut la 9 tai 10?
10 käy.
Jaaha, mä lepuuttelen olkaa ainakin tämän päivän. Katsotaan päivän kunto huomenna.
1000 Harjun parkkikselta ja kaikki saa siis tulla messiin naatiskelemaan.
Ööh siis huomenna lauantaina ;).
Koetan yrittää suoriutua la klo 10:ksi. Onneksi meillä on rennompaa tekemistä kuin joillain muilla porukoilla http://www.youtube.com/watch?v=DImxGczuYJI (Ruotsin pojat ovat muuten harvinaisen sisukkaita maastopyöräilijöitä)
Mukana jos olka ei vihoittele.
Kolmen kimppalenkkikin oli ihan jees. Paljon oli taas uusia "polkuja" ja polkuja, eiköstä vaan.
Huomenaamuna uusiksi? 1000 harjun parkkikselta taasen. Pitää saada niitä kilomeetrejä kisaan, ollaan nyt sijalla 250:p.
Taitaa muuten olla jollain kylillä ns. uphill challengeja, tais tän päiväinen töyräs olla Nummelaan sopiva challengi. Pikis vois olla alhaalta köydeltä ylös sähkölinjan polun risteykseen.
Kolmen kimppalenkkikin oli ihan jees. Paljon oli taas uusia "polkuja" ja polkuja, eiköstä vaan.
Huomenaamuna uusiksi? 1000 harjun parkkikselta taasen. Pitää saada niitä kilomeetrejä kisaan, ollaan nyt sijalla 250:p.
Taitaa muuten olla jollain kylillä ns. uphill challengeja, tais tän päiväinen töyräs olla Nummelaan sopiva challengi. Pikis vois olla alhaalta köydeltä ylös sähkölinjan polun risteykseen.
Kivaa oli, kiitos taas polkujen "keksimisestä".
Huomisaamu ei mulle sovi, mutta neljän jälkeen iltapäivällä onnistuis.
Omalta osaltani voin heti nimittää AaPen ko. kukkulan kuninkaaksi.
Jos ensi vuonna saisi Nummelan uphill challengin suoritettua - nyt loppui happi kesken. Kiitti AaPelle guidauksesta. Sovin jo mantsa verryttelyä naapurin kanssa juuri klo 10 sunnuntaiksi.
Olka vihoittelee sen rankasti, että tänään pitää sittenkin mun lepuutella. Katsotaan viikolle joku/jotkut lenkit.
NuMaFo kilometrikisassa nyt sijalla 77
Olka vihoittelee sen rankasti, että tänään pitää sittenkin mun lepuutella. Katsotaan viikolle joku/jotkut lenkit.
Ma ja to ainakin käy.
NuMaFo kilometrikisassa nyt sijalla 77
Kärkisija häämöttää, nyt jo 67!
Ma ja to ainakin käy.
Mihes aikaan tänään?
Mihes aikaan tänään?
17:45?
Jounille kiitokset lenkkiseurasta. Itse yritän huomennakin keritä kilometrejä keräämään, aika vielä auki.
Jounille kiitokset lenkkiseurasta. Itse yritän huomennakin keritä kilometrejä keräämään, aika vielä auki.
Tackar, oli hyvä lenkki. Mä speksailen pari päivää, torstaina seuraava lenkki. Vinkkejä hyvähköistä, kevyehköistä ja edullisehkoista kiekkoseteistä vastaanotetaan.
Tackar, oli hyvä lenkki. Mä speksailen pari päivää, torstaina seuraava lenkki. Vinkkejä hyvähköistä, kevyehköistä ja edullisehkoista kiekkoseteistä vastaanotetaan.
Ja eessä sulla oli 15mm ja takana?
Ja eessä sulla oli 15mm ja takana?
Jep, edessä 15mm läpiakseli ja takana normi pikalinkku.
Vinkkejä hyvähköistä, kevyehköistä ja edullisehkoista kiekkoseteistä vastaanotetaan.
Itse itselleni vihjaillen, nämä vaikuttais aika hyvältä diililtä: http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=40&products_id=496
Stans ZTR Crest kehät, Switch Evo navat. Painoa 1650g ja hinta 265€ kotiin kannettuna. Miksi en jo tilaa?
Supastarit toimii juu. Satunnaisilla internetpyöräilijöillä on ollu ongelmia köykämiinistä tehdyn vapaaratasrungon kanssa, mulla on kestäny ongelmitta kevyttä ajoa pari kesää.
Vaihtoehto B, paitsi että out of stock: http://www.merlincycles.com/bike-shop/wheels/mountain-bike-wheels/sale-wheels/pair-xt-disc-hubs-15mm-front-ztr-355-rims.html
Supastarit toimii juu. Satunnaisilla internetpyöräilijöillä on ollu ongelmia köykämiinistä tehdyn vapaaratasrungon kanssa, mulla on kestäny ongelmitta kevyttä ajoa pari kesää.
Kiitti, oikean ihmisen kokemus on arvokas tieto, internetpyöräilijöiden mielipiteisiin täytyy aina suhtautua varauksella... Kovin ristiriitaisia kommentteja noista löytyy. Aika monilla on ollut huonosti rakennettuja kiekkoja, joista ovat pinnat löystyneet muutaman lenkin jälkeen. Mulla on aika "raskaat luut", joten kestävyydellekin täytynee ajatus tai kaksi uhrata.
Muutama muu vaihtoehto:
- Stans Alpine kehät, RCZ brändätyt navat (mitälie?), 1450g, 285€, mutta kuski aika tasan 85kg:n painorajalla:
http://www.rczbikeshop.com/englishue/rcz-012-wheelset-marathon-light-ztr-alpine-disc-6-holes-white-black-axle-15mm-front-9mm-rear.html
- Stans Arch kehät, RCZ navat, 1675g, 279€
http://www.rczbikeshop.com/englishue/rcz-wheelset-race-am-ztr-arch-disc-6-holes-axle-15mm-black-black-black-2013.html
- Stans Crest kehät, Shimano XT navat, 1420g, 359€
http://www.bike-discount.de/shop/k735/a87425/wheelset-ztr-crest-shimano-xt-26-black.html?mfid=537
- Fulcrum Red Metal 3, 1685g, 339€, UST-vanne, miten toiminee non-UST renkaiden kanssa litkutettuna?
http://www.bike-discount.de/shop/k735/a43023/red-metal-3-disc-6-bolts-black.html?mfid=451
Noista BD:n Crest/XT-kombo vaikuttaisi tällä hetkellä vahvimmalta vaihtoehdolta. EDIT: Noi olikin center lock navoilla, pahus.
Itse (yli)arvostan Shimanon vapaarattaiden ja laakeroinnin luotettavuutta ja huollettavuutta, eksotiikka on aina eksoottista. Superstaarilta kandeisi ehkä tilata toinen vapaaratas samaan pakettiin:D.
Ps. Mulla pitäis olla CL-> 6-pultti adapterit
Itse (yli)arvostan Shimanon vapaarattaiden ja laakeroinnin luotettavuutta ja huollettavuutta, eksotiikka on aina eksoottista. Superstaarilta kandeisi ehkä tilata toinen vapaaratas samaan pakettiin:D.
Shimano taas tuntuu arvostavan center lock- kiinnitystä. Shimanon 6-pulttinapoja näkyy kiekkoseteissä huomattavan vähän.
0900 harjun parkkikselta to aamuna, ketä messissä?
Tarvitaanko jarrumiestä matkaan? Voisin lähteä mukaan lyhyelle pätkälle, jos vain jalat toipuvat tän päivän ja eilisen lenkeistä, eikä sää ole ihan karmea.
Lämmitä on, niin pienet sadekuurot ei haittaa, elikkäs parkkiksella nähdään.
Katson tilanteen aamulla ja kuittaan 8:30 mennessä.
0900 harjun parkkikselta to aamuna, ketä messissä?
No mä, mutta onko ajankohdassa neuvotteluvaraa? Iltapäivä näyttäis vähemmän sateiselta ainakin Forecan mukaan.
Valitettavasti vain aamu käy mulle.
Valitettavasti vain aamu käy mulle.
Roger, ysiltä siis.
Ps. Mulla pitäis olla CL-> 6-pultti adapterit
Jaa, sellaisiakin on... Aina oppii uutta ja taas meni pohdinnat uusiksi. ;)
Mä tulen hetkeksi jarruttelemaan teitä ja jättäydyn sitten vauhdista kun pohkeet jumahtaa ;)
Mä tulen hetkeksi jarruttelemaan teitä ja jättäydyn sitten vauhdista kun pohkeet jumahtaa ;)
Kettu kuittaa, lähtö 8:55.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.