PDA

Näytä tavallinen näkymä : Renkaan vaihto Michelin Pro 3

Cayo
25.07.2012, 18.59
Moikka kokeneemmat.

Mulla ois pari vuotta vanhat Michelin Pro 3 Racet vielä avaamattomana paketissa. Onkohan näistä enää mihinkään vai onkohan kumi kuoleentunut?? Eli kysymys kuuluu kannattaako suosiolla hakea kaupasta uudet renkaat ja heitää nämä mäkeen.

Renkaan vaihto muuten varmaan aika helppo? Ehkä varmuuden vuoksi ostan yhden ylimääräisen sisäkumin varmuuden vuoksi. Onko sisäkumeissa eroa pyörän ajettavuuteen, vai onko ainoat erot paino ja kestävyys??

Taas yksi nöösi kiittää!!!

mk
25.07.2012, 19.06
Eiköhän nuo vielä toimi, jos paketissa olleet sisällä.. kokeile? (Itse ainakin ostin noita misukoita kakkospyörään ja nyt keväällä laitoin taakse pari vuotta vanhan pro2 eikä siinä mitään uutta kummempaa näkynyt) Sisureista on käyty vääntöä mm.. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38353-Lateksiset-sisäkumit-ovat-parhaita mahdollisimman ohutta niin rullaavuus paranee (keston kustannuksella) .. sisureita kannattaa olla varalla muutamia, sillä alkuun noita tahtoo rengashommissa mennä rikki melkein itsestään :p

appmot
25.07.2012, 19.26
Alle vaan. Voi jopa olla hyvästä tässä tapauksessa. Kivien keräilyominaisuus on saattanut heiketä.

Jeesu
28.07.2012, 17.49
Tuubeja ainakin puritaanit säilyttävät varastossa ikääntymisen ja paremman kestävyyden toivossa. Eiköhän avojen kumi ole samaa matskua. Ja ProRace on hyvä rengas IMHO.

Jake_Kona
28.07.2012, 18.02
Auringon valo vahingoittaa renkaita. Vaikkakin sen vahingoittavan vaikutuksen odottelu vie n. 10 vuotta. Ei ole siis ongelma polkupyörän renkaille.
Sen renkan kumin kunnon näkee ihan silmällä. Joissain traktorin renkaissa näkyy ikääntyminen ja ne on seisonut ulkona 20+ vuotta.

arctic biker
28.07.2012, 18.51
Tuo mun Natikka on ny seissy 35+ vuotta samoilla renkailla, enimmän aikaa kyllä ladon suojissa, pykiihän nää traktorinkin kumit jossain vaiheessa...
Cayon renkaat on kyllä varmasti hyvässä kunnossa.Just tutkailin yhtä prorace2 rengasta, ihan timmikunnossa oli, jotain 5 vuotta hällä ikää, pintaa vielä sen verran että varapäälikumina päässee syksyn mittaan käyttöön. Prorace3 23mm/prorace4 25 mm ja latexisisurit. Kun en paremmasta tiijä niin noita hyvinä pijän.

arctic biker
28.07.2012, 18.55
tarkennan että kyllä tää international 574 traktori on ihan ajossa edelleenkin, tommosena varhais-eläkeläisenä.

Velogi
28.07.2012, 20.39
Alle vaan. Mulla oli just ajossa vähintäänkin saman verran paketissa ollut Lithion eikä siinä mitään halkeamia ilmennyt. Tosin ei ollut alla kauaa kun sai sepelistä haavan kylkeensä. Auringonvalo se tosiaan kumin vanhentaa.

Jani R.
05.08.2012, 09.39
Renkaan vaihto muuten varmaan aika helppo? Ehkä varmuuden vuoksi ostan yhden ylimääräisen sisäkumin varmuuden vuoksi. Onko sisäkumeissa eroa pyörän ajettavuuteen, vai onko ainoat erot paino ja kestävyys??

Michelinin lateksisisurit on todella suositeltava valinta noiden kanssa. Pyörä kulkee sen jälkeen kuin sukkasillaan eli höyhenen kevyesti =)