PDA

Näytä tavallinen näkymä : jäykkäperäisen päivitys täysjoustorungolla

reboad
30.06.2012, 16.57
Eli nyt on iskenyt himo täpäriin, ja pitäis budjetti mielessä saada runkoa päivittämällä hoidettua homma.

Löysin sopusuhtaiseen 599e hintaan scott spark 40 -rungon, johon pitäisi vielä iskari laittaa, rokkarin ario?

Vanhasta cubesta tulisi muut osat, lähinnä xt:tä ja recon silver tk solo air, jonka voisi muuttaa 120mm pituuteen

Onko tässä nyt lyömässä rahaa kaivoon? Parempaa vaihtoehtoa?

Runko on tosiaan vm 09

nure
30.06.2012, 21.32
Sopiiko laakerit ja satulatolppa? Vaijerit ja letkut tod.näk. uusiksi... Makuasia jos pelkällä täpärillä pärjäät mutta varo ettei tule himo jäykkikseen...

reboad
30.06.2012, 22.03
Vaijerit ja letkut on melko sivuseikka, nehän näprää kätevästi uusiksi. Ohjainlaakeri menee uusiksi, keskiö passaa nykyisestä.

Jos jäykkistä tulee ikävä niin sitten lähden vanhalla feltillä liikenteeseen, siinä nimittäin on jäykkään verrattava joustokeula :D

Tuli viimeinen niitti kun huomasin tuohon 599e hintaan sisältyvän juurikin sen rokkarin arion (töissä kännykällä huonolla saksalla ei huomannut), eli tilaukseen lähti. Tuskin tästä halvemmalla saa vastaavanlaatuista täpäriä omaan käyttöön, ja kun geometrialta ainakin lukujen perusteella vaikuttais ihan menevältä.

BadM
30.06.2012, 23.09
Miksi Nure vastailet 1-3 rivin urputuksilla? Lauserakenteesta ja kirjoitusvirheistä päätellen oot tosi tollo nälvijä. Maksan sun Mensan testin, niin jatkuvalle hoidolle löytyy perusteita.
Luulen et suurin onnesi on päästä iltamien järjestysmieheksi, mut pulassa oot kun miehet saapuu pirskeisiin...

JohnFr
01.07.2012, 08.45
Miksi Nure vastailet 1-3 rivin urputuksilla? Lauserakenteesta ja kirjoitusvirheistä päätellen oot tosi tollo nälvijä. Maksan sun Mensan testin, niin jatkuvalle hoidolle löytyy perusteita.
Luulen et suurin onnesi on päästä iltamien järjestysmieheksi, mut pulassa oot kun miehet saapuu pirskeisiin...

Miksi BadM valitat kaiken aikaa? Sanoit hilluneesi täällä jo useamman vuoden. Silti olet ollut hiljaa koko sen ajan. Vasta nytkö planeetat ovat sopivassa kulmassa, vai mikä ahdistaa?

Olet sitä mieltä, että Nuren, minun ja kumppaneiden kommentit ovat halvan pään halveksuntaa, joten sovitaan että ne ovat sitä. Silti ne käsittelevät aihetta enemmän kuin omat viestisi, joista ymmärtääkseni mikään ei ole vielä hivunnut lähellekään varsinaista keskustelunaihetta.

Ja muuten, henkilökohtaiset hyökkäykset julkisella foorumilla ovat aika säälittäviä. Jos on oikeasti ongelma, niin tuonne (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?67-Off-topic) tai sitten yksityisviestiä kehiin. Joka tapauksessa tämä alkaa kuulostaa huonolta trollilta...

crcm
01.07.2012, 10.35
Minä olen taas sitä mieltä, että Nurella pitäisi olla oma palsta täällä: Kysy Nurelta. :D

JohnFr
01.07.2012, 10.50
Minä olen taas sitä mieltä, että Nurella pitäisi olla oma palsta täällä: Kysy Nurelta. :D

+1 Kannatetaan!

nure
01.07.2012, 11.28
Kiitos kaikille osalistuneille... Monasti vastaukseksi riittää tuo muutama rivi, ei pitkä, jaaritteleva vastaus tee ilmaisua lainkaan älykkäämmäksi... Ja Bad... Ei sinne toista kertaa tarvi mennä...

reboad
01.07.2012, 13.47
Paljonko liikkeet yleensä veloittaa ohjainlaakerien kuppien asennuksesta? Vai pitäisikö ostaa itselle asennustyökalu ihan suosiolla?

ellmeri
01.07.2012, 13.57
Paljonko liikkeet yleensä veloittaa ohjainlaakerien kuppien asennuksesta? Vai pitäisikö ostaa itselle asennustyökalu ihan suosiolla?

Mun asioimissani liikkeissä ei ole veloitettu mutta että palvelu pelaa seuraavalla kerralla kun menee niin olen kolehtia heittänyt kippoon palvelun ollessa hyvää ja ystävällistä.

Jokainen omantunnon mukaan.;)

juminy
01.07.2012, 14.03
Paljonko liikkeet yleensä veloittaa ohjainlaakerien kuppien asennuksesta? Vai pitäisikö ostaa itselle asennustyökalu ihan suosiolla?Jos vähänkään enempi rakentelee, niin oma työkalu puoltaa paikkaansa. Mulla ei ole, mutta olen ahkerasti lainannut (kiitos Kuntoilija 2009-2011).

reboad
01.07.2012, 14.38
Toisaalta, en ole täysin luottavainen paikallisiin pieniin puljuihin, joissa taidetaan lähinnä vaihdella kettinkejä tuntureihin ja helkamoihin. :P

Ja täytyy sanoa itsekkin nuren kommenttiin jotain, esitti hyvän pointin ja ilmaisi myös mahdollisen kaipuun. Omasta mielestäni asiallisesti.

nure
01.07.2012, 16.31
Toisaalta, en ole täysin luottavainen paikallisiin pieniin puljuihin, joissa taidetaan lähinnä vaihdella kettinkejä tuntureihin ja helkamoihin. :P

Ja täytyy sanoa itsekkin nuren kommenttiin jotain, esitti hyvän pointin ja ilmaisi myös mahdollisen kaipuun. Omasta mielestäni asiallisesti.

Kiitos, olen myös aina pyrkinyt vastaamaan asiallisesti asiallisiin kysymyksiin jos on näkökulmaa, selkeällä suomenkielellä...

xtrainer80
01.07.2012, 16.44
Eli nyt on iskenyt himo täpäriin, ja pitäis budjetti mielessä saada runkoa päivittämällä hoidettua homma.

Oletko minä? Ihan samaa projektia suunnittelen, ja samaa saksalaisen nettikaupan tarjousta olen harkinnut. Lisäksi pari viritystä käytetyistä rungoista. Mulla on tällä hetkellä Scale 30 kuitujäykkis, painoa ajokunnossa ~9 kg. Sparkin runkoon saisi siis rakennettua sellaisen 10,5 kg xc-täysjouston. Taidan laittaa itsekin rungon tilaukseen, jos ei sopivaa käytettyä löydy. Mietityttää vain toimitusaika, kun melko nopeasti tekisi mieli saada pyörä alle.

Niin ja tuo Sparkin geometria pitäisi toimia myös 100 mm keulan kanssa, sellaisen ainakin itse aion siihen laittaa jos Sparkkiin päädyn.

larppa
01.07.2012, 18.19
Nyt on Tahko takana ja hymy korvissa. Näin kevyeltä ei 120km ole tuntunut koskaan enne. Ajoin lenkin keskustelun aiheena olevalla Scotilla, johon osat siirsin allekirjoituksen Trek 8500:sta. Kokonaisuudesta tuli noin 12kg menopeli, kun Trek painoi karvan päälle 11kg. Kilometrejä ja liikuntaa oli alla huomattavasti vähemmän kuin koskaan aikaisemmin. Nopeaksi se kai siis täytyy todeta.

Xtrainer80:ole lupasin kertoilla jotain perän toiminnasta. Lukkoon olen nyt kahden lenkin jälkeen todella tyytyväinen. Eihän se jäykkäperä ole, mutta hyvä kompromissi. Tekniset paikatkin helpottui kummasti jäykkäperään verrattuna. Toisella kierroksella ajoin mielestäni melko haastaviakin paikkoja läpi nollakosketuksilla, vaikka väsy jo vähän painoikin. Mäkiäkin kiipeää melko kivuttomasti ilman neulomista.

Toimitusaika oli 5 arkipäivää, kun tilauksen muut osat mm ohjainlaakeri oli hyllytavaraa.

Pistäkää hyvät miehet tilaukseen, kun ajamaan kuitenkin mieli tekee.

reboad
01.07.2012, 19.56
Tilasin jo, ja nyt voi vain kuumeisesti odotella :D
'
Itse taidan tosiaan tuosta reconista poistaa holkin ja muuntaa sen 120mm pituuteen, kun ilmeisesti sellaiselle se kuitenkin on tarkoitettu.

Oma peli pysyy varmaankin siinä 12kg tienoilla missä se on nytkin. En ole varma acidin rungon painosta, mutta kovin keveä se ei taida olla.

xtrainer80
02.07.2012, 08.02
Larppa, kiitos kokemuksista, hyvältä kuulostaa. Turha kait tässä on pidempään arpoa, etenkin kun m-koon runko ei näytä olevan in-stock tavaraa, vaan arvioitu varastoonsaapumisaika (delivery period) 2-7 päivää joten hetki menee ennen kuin rungon saa kotiin.

arctic biker
02.07.2012, 09.06
Kiitos kaikille osalistuneille... Monasti vastaukseksi riittää tuo muutama rivi, ei pitkä, jaaritteleva vastaus tee ilmaisua lainkaan älykkäämmäksi... Ja Bad... Ei sinne toista kertaa tarvi mennä...
Mitä te Nurea haukutte? Lyhyt ja ytimekäs vastaushan on kaiken paras. Nurella on oma tyylinsä ja isäntä tietää pyöristä ihan riittävästi, eikä Nuren yhden miehen sota hyrbiidin joustokeuloja vastaan aivan höpinää ole, imho
Ja oisko BadM:llä tämmönen paha vaihe päällä? Ittellä kun talvella oli pahempi tauti leikkausta vailla niin johan olin varsinainen riesa, foorumillakin:mad:

arisaast
02.07.2012, 09.08
Kiitos Larppa! Itsekin tuota samaista runkoa kuolannut kuten tekin. Tässähän pitää kohta aktivoitua kuun foorumistit tilaa hyllyt tyhjäksi.

reboad
10.07.2012, 16.46
Hyviä ja huonoja uutisia

Runko saapui ehjänä ohjainlaakerin kanssa. Ohjainlaakerin asennus onnistuu vasta perjantaina liikkeiden jonojen vuoksi.. kunpa olisin vain itselle tilannut sen asennustyökalun samalla. Voisi miltei käydä ostaan kierretangon, pari mutteria ja prikkoja.

Polte ajoon on suuri, ja oli aikomuksena mennä viikonlopuksi syötteelle pyöriin, mutta kiireiseksi menee

Sain vanhan pyörän purettua ja käytin rungot puntarilla: cube 2150gr, scott iskarin kanssa 2400gr. Ei tässä näköjään tule painossa juuri mitään takkiin, vaikka jäykän täpäriksi vaihtaakin :D