PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantiepyörä vs cyclocross

Gieggoilija
28.06.2012, 22.35
Päätin luoda tälläisen ketjun, koska itselleni on aika vaikea valinta kumpi mahtaisi olla parempi maantiefillari vai cyclocross.
Cyclocrossinhan etu on, että siihen saa laitettua vähän paksumpiakin renkaita kuin 23-25mm, mutta kysymys kuuluu onko cyclocross jollain tavalla huonompi kuin maantiepyörä? Jos oletetaan, että pistetään cyclocrossariin samat kiekot kuin maantiepyörässäkin ja samat renkaat niin onko "maantiepyörä" silti parempi ja millä tavalla?

sakuvaan
28.06.2012, 22.40
:rolleyes:

käytä hakua.

CamoN
28.06.2012, 22.43
Onhan puhdasverinen maantiepyörä aina oletuksena kevyempi ja geometrialtaan enemmän kilpailukäyttöön soveltuva, eli nopeampi. Mutta se nopeusetu rapisee pois sitä mukaa kun alusta heikkenee täydellisen tasaisesta ja kovasta asfaltista joksikin muuksi.

Olet käsittääkseni pähkäillyt tätä samaa asiaa jo monta kuukautta. Kun on selvää ettet selkeästi tarvitse maantiepyörää, osta cyclocross. Suorituskykyä löytyy monipuolisempaan ajoon etkä tule huomaamaan eroa maantiepyörään kuin porukkalenkeillä tai maantiepyörää koeajaessa.

Matsuma
28.06.2012, 22.55
Löytyykö tallista muuta pyörää? Jos ei löydy mitään käyttökelpoista, niin sitten cyclo, koska se on monipuolisempi. Jos sulla jo on hybridi, maastopyörä tms., niin sitten hommaisin maantiepyörän.

VeeVee
28.06.2012, 23.03
Kuinka monta pyörää aiot ostaa? Muistaakseni etsin opiskelijan kukkarolle sopivaa, mutta olet kysellyt hybridejä, maastopyöriä ja cycloja ja nyt tiedustelet maantiepyörää. Yritä saada ostettua se cyclo. Jos saat pyörän ostettua, niin luultavasti mietit pääsi puhki, että ostitko kuitenkaan oikean pyörän ja olisiko pitäny ostaa maantiepyörä tai cyclo tai maastopyörä ja se ajaa hiljalleen huulluuden partaalle. Hyvä on miettiä asioita, mutta rajansa silläkin.

Osta cyclo. Et pääse maantiepyörällä juurikaan kovempaa. Älä edes koeaja maantiepyörää niin et tiedä eroa. Muistaakseni etsit pyörää erilaisille alustoille joten osta cyclo ja lopeta pähkäily. Ostat parin vuoden päästä maantiepyörän tai maastopyörän tai molemmat, jos siltä tuntuu.

Privileged
28.06.2012, 23.13
Jossain vaiheessa mietit muistaakseni sellaista, että ostaisit nyt maantiepyörän ja sitten myöhemmin 29erin... minusta tuo kuulostaisi järkevimmältä :p

Picquish
29.06.2012, 09.30
Itse uusi täällä mutta huomannut jo kuukauden aikana että eräs ei osaa päättää millaisen fillarin haluaa..

Typykkä
29.06.2012, 11.15
Se on kuulkaas sillä tavalla, että kesä on ihan justiinsa ohi jos vielä kauan mietit :). Talvella et tee maantiepyörällä yhtään mitään.

kolistelija
29.06.2012, 11.20
Talvella et tee maantiepyörällä yhtään mitään.
Voi kuinka väärässä oletkaan!
Tavlella voi istua maantiepyörän vieressä ja speksata uutta traineria foorumilla. Keväällä kun trainerin osto koittaa voi sitten lopultakin siirtyä ulos ajamaan. :rolleyes:

Typykkä
29.06.2012, 11.22
Oi sori :D. Pitääpä ottaa asioista paremmin selvää ensi kerralla, ennen kuin päästelee suustaan mitä sattuu

rysäkoijari
29.06.2012, 13.08
Voi kuinka väärässä oletkaan!
Tavlella voi istua maantiepyörän vieressä ja speksata uutta traineria foorumilla. Keväällä kun trainerin osto koittaa voi sitten lopultakin siirtyä ulos ajamaan. :rolleyes:

vaan milläs ajaa ku ei oo pyörää! :)

GTJamppa
29.06.2012, 13.10
Jos ajat maantietä, maantiepyörä, jos ajat hiekka/sora tietä cyclocross, jos molempia cyclocross. Ainakin näin mää ajattelisin. Tietysti jos ostaa jonkun pyörän niin sillä ajetaan sitten sen mukaan mihin se soveltuu. Pääasia että ajaa. Mieti millaisia reittejä ajat tämän hetkisellä pyörällä.

hkultala
29.06.2012, 13.26
Jos ajat maantietä, maantiepyörä, jos ajat hiekka/sora tietä cyclocross, jos molempia cyclocross. Ainakin näin mää ajattelisin. Tietysti jos ostaa jonkun pyörän niin sillä ajetaan sitten sen mukaan mihin se soveltuu. Pääasia että ajaa. Mieti millaisia reittejä ajat tämän hetkisellä pyörällä.

juu.

ja jos talvella, cyclocross.

IncBuff
29.06.2012, 13.28
Jos ajaa kelvejä niin cyclocross tai 29er maasturi. Maantiepyörällä ei järin mukavaa hommaa.

Kettu-Pekka
29.06.2012, 13.55
Maantiepyörällä tievalikoimaa on paljon vähemmän. Eli reitteihin kyllästyy pikkuhiljaa. Cyclolla kun pääsee kaikenmaailman pikkuteille ja poluille, niin motivaatiota riittää uusien paikkojen ja reittien tutkimiseen.

StantheMan
29.06.2012, 13.59
Cyclolla, kuten maastopyörälläkin, tulee ajaessa hiki. Maantiepyörällä ei ;)

izmo
29.06.2012, 15.10
Cyclolla, kuten maastopyörälläkin, tulee ajaessa hiki. Maantiepyörällä ei ;)

Suttupuhetta... Eilen kalllioilla 66km ja vaippa kuivanap

Gieggoilija
29.06.2012, 15.14
Joo no enköhän minä jossain vaiheessa päätä.. Se on aika varmaa, että nyt tulee hankittua lenkkipyöräksi ja tulevaisuudessa ehkä työmatkapyöräksikin cyclocrossari tai maantiepyörä ja lisäksi koulumatkaan tulee hankittua joku halpa pyörä niin ei itketä jos pöllitään. Olen kallistumassa cyclocrossiin päin ja varmasti ostaisinkin sellaisen jos olisin varma noista koko asioista.

Miltä kuulostaa 58cm seattube, 53cm standover ja 54,5cm top tube ? Pituus 178cm ja inseam noin 88cm.

izmo
29.06.2012, 15.23
Joo hyvät mitat... Ota se

nure
29.06.2012, 17.28
Kuulostaa juuri sulle sopivalta ;-)

Frank
29.06.2012, 17.37
Liian pieni, osta isompi

arctic biker
29.06.2012, 18.00
Liian iso, osta pienempi

eppe
29.06.2012, 19.43
Haet kaupasta cannarin kuiturunkoisen superäxän kaksilla kiekoilla. Ajat kesän maantielenkit ja syksyn soratieajot sillä ja palaat sitten palstalle kertomaan kokemuksista.

Ossipoika
29.06.2012, 19.43
*reps* (hyviä kommentteja)

Osta se :)

JohnFr
29.06.2012, 19.54
Kone jumahti näiden loputtomien paskanjauhantaketjujen takia.

Toi koko on ihan passeli sulle. Sovitaanko, ettet enää jatka aiheesta, jotta me halvempien tietokoneiden käyttäjätkin pystyisimme edelleen seuraamaan foorumia?

arctic biker
29.06.2012, 20.54
Ei, olin väärässä vähintään 5 cm isompi pitää olla.

Justiina
29.06.2012, 21.13
Ja tekö olette sitä mieltä, että tuollainen halpamainen ***tuiluspämmi on kypsempää ja esimerkillistä käytöstä? Mieluummin minä luen kysymyksiä ja vastauksia fillareista, tämä on kuitenkin fillarifoorumi. Jos teinikollin kyselyikä ottaa noin kovasti kupoliin, suosittelen koneen sulkemista ja painumista fillarilenkille. Rispektiä teille, jotka jaksatte vastailla aloittelijoiden kysymyksiin ja kaulinta teille, jotka kykenette vain lapselliseen väninään ja korkeintaan "osta cyclocrossari vähintään 105 osasarjalla" tasoisiin postauksiin.

Yst.terv. nimim. "Nickinsä veroinen"

Muoks: Voisitte vaikka taas hiukan miettiä, minkälaisen kuvan välitätte fillariharrastajista muulle maailmalle? Tässä alkaa itsekin nöösinä miettiä, viitsiikö tänne enää aloittelijan typeriä kysymyksiä postatakaan, kun joko niihin ei saa vastausta tai joku liian pieni kypärä päässä tulee kertomaan, oliko kysymystä ylipäätään lupa esittää foorumilla.

(Voi olla että olen vain itse katkera, kun kaikkiin omiin kysymyksiini ei ole vastattu, eikä kukaan fillaroitsijakaan ikinä morjesta tien päällä :rolleyes:)

Musashi
29.06.2012, 21.20
Justiina puhuu toisaalta ihan asiaakin tuossa vaikka topicin aloittajan ämpyily aika raskasta seurattavaa onkin.

JohnFr
29.06.2012, 21.22
Ja tekö olette sitä mieltä, että tuollainen halpamainen ***tuiluspämmi on kypsempää ja esimerkillistä käytöstä? Mieluummin minä luen kysymyksiä ja vastauksia fillareista, tämä on kuitenkin fillarifoorumi. Jos teinikollin kyselyikä ottaa noin kovasti kupoliin, suosittelen koneen sulkemista ja painumista fillarilenkille. Rispektiä teille, jotka jaksatte vastailla aloittelijoiden kysymyksiin ja kaulinta teille, jotka kykenette vain lapselliseen väninään ja korkeintaan "osta cyclocrossari vähintään 105 osasarjalla" tasoisiin postauksiin.

Muoks: Voisitte vaikka taas hiukan miettiä, minkälaisen kuvan välitätte fillariharrastajista muulle maailmalle? Tässä alkaa itsekin nöösinä miettiä, viitsiikö tänne enää aloittelijan typeriä kysymyksiä postatakaan, kun joko niihin ei saa vastausta tai joku liian pieni kypärä päässä tulee kertomaan, oliko kysymystä ylipäätään lupa esittää foorumilla.

(Voi olla että olen vain itse katkera, kun kaikkiin omiin kysymyksiini ei ole vastattu, eikä kukaan fillaroitsijakaan ikinä morjesta tien päällä :rolleyes:)

OT: ei tyhmät kysymykset haittaa, niitä seuraa tyhmiä vastauksia, mutta pakkoko se kysymys on esittää 20 kertaa?

Justiina
29.06.2012, 21.24
Ämpyilyä ei kenenkään ole pakko seurata. Jos näpit eivät kykene olemaan klikkaamatta Gieggoilijan ketjuja auki ja silmät sivuuttamaan tämän viestejä, voi nickin laittaa omalle ignore-listalleen, joka löytyy tältäkin foorumilta oman profiilin asetuksista nimellä "hylkylista".

Tebb0
29.06.2012, 21.28
Jos ei näillä kommenteilla pojan fillari-innostusta lopeteta, niin millä sitten? Itsellä ei ole sen enempää kokemusta, kuin että koeajo, koeajo ja koeajo. Sen tunsi kyllä fillaria ostaessa, mikä oli liian suuri tai pieni. Kokoa suurempi tuntui heti alaselässä epämiellyttävältä lyhyellä testiajolla. Ei muuta kuin kivijalkakaupasta ammattimyyjän suosittelema koko alle ja kovaa ajoa.

Nikkke
29.06.2012, 21.31
Ei tuollaista huopaamista kenenkää tarvi sietää. Huono trolli, voit lopettaa jo. Huomista "musta vai punainen" -tankonauha topicia odotellessa gieggoilijalta. KU EI OSAA PÄÄTTÄÄ!

mehtä
29.06.2012, 21.40
Ei liity mitenkään aiheeseen, mutta tuli mieleen Hermanni Hiiri...

http://www.youtube.com/watch?v=XaQz48WNdtE (http://www.youtube.com/watch?v=XaQz48WNdtE)

Esanssia
30.06.2012, 13.34

Hyvä kommentti!

Ihmettelen todella, että millainen porukka tätä polkupyöräilyä oikein harrastaa! Sen tasoista tuo kommentointi on. Ei kyllä muilla foorumeilla (esim. moottoripyörä.org) keskustelu ole ollenkaan näin luokatonta! Itsekin olen juuri pohtinut pyöräilyn (ei moottoroidun, sitä harrastan jo ennestään :) ) aloittamista muun urheilun lisäksi ja mielenkiinnolla yritin etsiä oikeanlaista pyörämallia itselleni.

No eniweis, tuollaiseen cyclocrosseriin varmaan päädyn. Onko tällaisesta mitään kokemuksia: http://www.ridley-bikes.com/pd/fi/en-gb/4/353/cyclocross/x-ride

Jake_Kona
30.06.2012, 13.46
Joskus nuorempana tuollainen pähkäily ja päättämättömyys, mutta samalla asiaan täydellä vihkiytyminen oli itselläkin tapana. Rajoittavana tekijänä harrastustarvikkeiden ostoon oli vain raha. Ensimmäisen kameran ostoa mietin 4kk ennenkuin sain kesätöistä rahat. Ensin ostin kuitenkin 12?-vaihteisen tunturin. Kaikki rahat meni viimeistä penniä myöten. Jos olisi elellyt omassa taloudessa en olisi luonnollisesti voinut tuhlata harrastukseen niin paljon. No mutta liiallinen kommentointikin voi ärsyttää joitain foorumilaisia ( itse olen syyllinen tähän) saatikka sitten runsas uusien ketjujen aukaisu.
Eiköhän tässä pärjäillä. Tämäkin ketju on 2v. päästä ihan jokapäiväinen nahistelukenttä cc vs road ;)

hannupulkkinen
30.06.2012, 13.57
Hyvä kommentti!

Ihmettelen todella, että millainen porukka tätä polkupyöräilyä oikein harrastaa! Sen tasoista tuo kommentointi on. Ei kyllä muilla foorumeilla (esim. moottoripyörä.org) keskustelu ole ollenkaan näin luokatonta! Itsekin olen juuri pohtinut pyöräilyn (ei moottoroidun, sitä harrastan jo ennestään :) ) aloittamista muun urheilun lisäksi ja mielenkiinnolla yritin etsiä oikeanlaista pyörämallia itselleni.

No eniweis, tuollaiseen cyclocrosseriin varmaan päädyn. Onko tällaisesta mitään kokemuksia: http://www.ridley-bikes.com/pd/fi/en-gb/4/353/cyclocross/x-ride

Suurin osa tällä foorumilla vastaajista on ihan asiallisia ja vastaukset myös. Samaa asiantuntemusta ei muualta löydä.
Tuo Ridley on ihan asiallinen vehjes. Kolmoisohennettu alurunko ja hyvät (Shimanon) osat.
Jos kisakäyttöön ostat niin ok, jos yleispyöräksi niin harkitsisin levyjarrullista cc-pyörää.

Olen minäkin täällä pähkäillyt monta kertaa mitä hankkisin vaikka rahoitus ei vielä olekaan ollut järjestyksessä. Nuorena voi olla mielikuvistus sen verran vilkas, että ei oikein osaa erottaa totuutta haaveista.

Hippo
30.06.2012, 17.21
Minusta tuntuu, että tässä Giekkoilijan joukkomuljuttamisessa on kyse kanssafoorumilaisten turhautumisesta siihen, että osallistuja G ei nähtävästi lue lainkaan, tai ei jaksa hyväksyä käyttökelpoiseksi tiedoksi jo kirjoitettua tekstiä vaan haluaa saman asian toteamista yhä uudelleen, vaikka se edellinenkään ei ole vanhenemaan päässyt.
Giekkoilijan kohdalla jokainen haluava voi tarkastaa hänen muutaman kuukauden takaisista viesteistä suorastaan huiman kehittymisen kirjallisessa ilmaisussa. Foorumiaktiivisuus on siis osittain hyvinkin lyhyessä ajassa paikannut sen mitä on selvästi peruskoulussa laiminlyöty vuositolkulla. Nyt vaan näyttää siltä, että tästä huolimatta luetun ymmärtäminen on edelleen hakusessa.
Eihän tämä toki ole syy olla kenellekään ilkeä, vai onko?
Saako ihmislle vastata lopulta nuivaan sävyyn, jos hän esittää kuudennen kerran saman kysymyksen, kun on siihen jo viisi kertaa asiallisen vastauksen saanut. Tai jos hän selvästikään ei ole nähnyt pienintäkään vaivaa syventyä, eli hakea tietoa niistä tuhansista asiallisista vastauksista tai keskustelunpätkistä joita löytyy usien juuri samasta säikeestä jossa hän asiaansa esille tuo, tai ainakin siitä muutamaa otsikkoa alempaa.

Giekkoilija itse on nähtävästi erehttynyt luulemaan, että foorumilta saa yksittäisinä viesteinä tai joidenkin foorumihahmojen toimesta selvästi parempaa tietoa kuin sen ulkopuolelta kokeilemalla, katselemalla tai kuuntelemalla. Toivottavasti viimeistään nämä viimeaikaiset vastaukset ovat kaikille -myös G mukaan lukien- osoittaneet, että foorumiviisaus koostuu usein vasta laajalti kunkin lukijan itse kokoamana. Kuten Hannu tuossa yllä mainitsee, täältä löytyy äärimmäisen paljon hyvää ja käyttökelpouista dataa. Mutta se löytyy enemmän lukemalla kuin kyselemällä.
Harva tänne kirjoittava on itse totuus. Vaikka lähetettyjä visteja saattaa olla useita tuhansia, voi viestin sisältö olla heikompaa kuin hänellä jolla avatarin alla lukee vielä nöösi.
Täällä liikkuu kaiken maailman peruspellejä ja matalaotsaisia ihmisenkuvia. Harrastajia, enemmän ja vähemmän. Joku tietää jotain jostain, toinen vähän enemmästäkin. Silti jokainen näkemys on vain kunkin oma totuus, ei yleinen. Parhaimmillaan näkemykset ovat kokemusperäsiä, turhan usein eivät sitäkään.

Rumaltahan tämä ketju näyttää jos, ja kun, tänne esim. vuoden kuluttua untuvaisena pölähtää. Toisaalta aktiivifoorumilaiselle meneillään on varmasti hyvinkin ennakko-odotusten mukainen keskustelu.

Mutta hei, eikös tämä ylläkuvailtu käytös kysyä, kysyä ja kysyä lukemisen sijaan ole ollut kasvava trendi jo jonkun aikaa. Ei tämä ole ensimmäinen tapaus, ainakin se toinen.

Jaa, että asiaakin otsikon alle?
Giekkoilija, pohjatyöni mukaan sinulla on jalan sisämitta kasvanut kevään ja kesän aikana ainakin 4 senttiä. Samaan aikaan olet vaihtanut suunnitelmaa tulevasta pyörätyypistäsi ainakin kolme kertaa. Sinulla ei ole selvästikään ajokokemusta niistä pyörätyypeistä joita allesi suunnittelet. Mene kauppaan. Koeaja pyörä tahi kaksi, jopa neljä. Rohkeasti vaikka väärän kokoinenkin jos kaupassa ei ole sitä lähtökohtaisesti sopivinta.
Siksi ne kaupat siellä ovat. Kohtaa ihminen - myyjä, unohda internet. Kokemus opettaa ymmärtämään lisää.
Ei tarvitse montaa koeajaa, et nimittäin huomaa loppujen lopuksi juuri mitään eroa. Se on ihan ok. Joku niistä kuitenkin tuntuu hiukan paremmalle kuin toinen, sen verran, että sen huomaa. Ehkä se vaan on paremman värinen.
Hanki se. Osta siltä seisomalta tai palaa kotiin ja tilaa Saksasta. Saatat säästää kypärän hinnan tai ainakin tunnet itsesi voittajaksi. Tai jos et tilaa sitä, niin tilaa se joka edes hiukan muistuttaa sitä geotaulukoiden ym. mukaan (suurin osa niistä muuten loppujen lopuksi muistuttaa toisiaan). Penkki liikkuu ylös-alas-eteen-taakse ja stemmillä löytyy tangolle paikka. Loppu onkin sitten vain pyörälläajoa. Siinä vaiheessa, kun olet ladannut ihmiskauppiaan tai persoonattoman internetmyyjän tilille lähes tuhat rahayksikköä (käsittääkseni kuvailemasi budjetti) ja saat pyörän allesi niin se aivan taatusti tuntuu hyvältä. Olet nimittäin jo siinä vaiheessa unohtanut miltä joku muu tuntui ja salainen alitajuntasi ei anna sinulle pienintäkään mahdolisuutta kokea pyörää kehnoksi.

Ai niin, kaikesta huolimatta, henkilökohtaisesti uskon Giekkoilijan edelleen olevan ns. foorumipeikko. Olemme nähneet sellaisia täsmäiskuja herkkiiin kohteisiin, että vain ihmeen kaupalla kyseessä on oikea eksyksissä oleva sielu.
Onnea, olet saanut aikaan paljon sanoja.

JiiPee
30.06.2012, 17.39
Läskipyörä ja kasvihuoneilmiö jääny mainitsemati. Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä.

timoe
30.06.2012, 17.44
Ennen kuin alatte julkisesti pilkata kaveria ottakaa huomioon, että on olemassa pakkoneuroottisia henkilöitä, jotka eivät TODELLAKAAN PYSTY PÄÄTTÄMÄÄN asioista, se on erittäin v----mainen tauti. En toivo kenellekään.

Mutta tuo 58cm satulaputki ja 54.5 vaakaputkiko se oli kuulosti kyllä trollilta, tahtoisin tietää missä pyörässä on noin ybertiukka geometria...

Gieggoilija
30.06.2012, 18.44
Ennen kuin alatte julkisesti pilkata kaveria ottakaa huomioon, että on olemassa pakkoneuroottisia henkilöitä, jotka eivät TODELLAKAAN PYSTY PÄÄTTÄMÄÄN asioista, se on erittäin v----mainen tauti. En toivo kenellekään.

Mutta tuo 58cm satulaputki ja 54.5 vaakaputkiko se oli kuulosti kyllä trollilta, tahtoisin tietää missä pyörässä on noin ybertiukka geometria...

Tässä http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-cross-pro-rs-2000-4636-530693/aid:530695. Mietin, että olisiko tuo koossa 58 sopiva minulle. Vaakaputken mitta näyttää ainakin hyvältä, mutta standover on 83cm (inseamini noin 88cm) ja satulaputki on 580cm niin mietin jääkö satula turhan alhaalle?

-
Tietysti paras olisi mennä kauppaan ja kokeilla niin kuin moni totisikin, mutta täälläpäin olen käynyt kaupoissa, mutta siellä ei näkynyt olevan sopivia pyöriä joita voisi sovittaa.

Ja jonku foorumilaisen kommentti oli, että inseamini olisi kasvanut kesänaikana 4cm, joka ei pidä paikkaansa vaan en mitannut oikeaoppisesti sitä alussa.

Ja kyllä olen lukenut monta ketjua mm. tuon cyclocross ketjun kokonaan läpi, mutta näköjään en ole saanut vastauksia tuohon koko asiaan oikeastaan. Ja kyllä, olen kysynyt monta kertaa tuota koko asiaa, mutta se on liittynyt eri pyöriin tai en ole saanut mielyttävää vastausta.

arctic biker
30.06.2012, 19.05
Toivoton tapaus.

Ipa
30.06.2012, 19.11
Moi Gieggoilija,
tuossa Rosen geometriataulukossahan mainitaan aivan selkeästi, että runkokoon 58 suositushaaramitta on 87-89 cm eli se sopii sinun mittoihisi (jos olet mitannut oikeaoppisesti). Jos et voi luottaa pyörän valmistajan suosituksiin, niin miten luulet saavasi täältä luotettavia vastauksia?
Tilaa nyt vaan tuo fillari niin pääset ajelemaan.

90kg
30.06.2012, 19.15
Gieggoilija, voiko etu-giekon laittaa taka-giekon paikalle ja taka-giekon etu-giekon paikalle? En osaa päättää.

mk
30.06.2012, 19.33
Tässä http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-cross-pro-rs-2000-4636-530693/aid:530695. Mietin, että olisiko tuo koossa 58 sopiva minulle. ... kysynyt monta kertaa tuota koko asiaa, mutta se on liittynyt eri pyöriin tai en ole saanut mielyttävää vastausta.

vaikuttaa oikeinki sopivalta sulle , kokeilemaan vaan saman geometrian omaavia pyöriä ... Kysymällä ehkä oppii ja saa lopulta sen mielluttävänki vastauksen ..
(Mikäli Gieggoilijan kirjotukset ei miellytä niin nehän saa tuolta bannilistalta piiloon kuten aiemmin joku mainittikin)

timoe
30.06.2012, 20.24
Tähän alkuun totean että en ole mikään assssiantunnnnntija enkä ole näitä v pohdintuja lukenut mutta

1) kannattaa lopettaa pähkäily ja mennä asiantuntevaan pyöräliikkeeseen, sellaiseen, joka myy vain polkupyöriä.

2) kysyä neuvoa, ja kertoa minkälaiseen käyttöön pyörän tarvitsee.

3) koko asia selviää parhaiten menemällä esimerkiksi velosportiin helsingin käpylässä, ja mittauttamalla itsensä mittapenkissä asiantuntevan myyjän avustuksella. Mittauksen hinta vähennetään pyörän hinnasta jos ostaa sen sieltä.

4) Ensimmäiseen pyörään kun saa kerralla oikeat mitat harrastus on mukava aloittaa, ja helpompi osta jatkossa sitten seuraava itse...

5) Mä olen erittäin hyvä siinä mitä mä teen työkseni. Tajuan etten voi mitenkään olla niin hyvä missään muussa, ja koska työssänikin joudun usein kyymään neuvoa itseäni viisaammilta, ei netissä, vaan ihan oikeasti, tajuan etä vapaa-aikana mun tietämys on niin rajallinen, että olen valmis maksamaan asiantuntemuksesta, se todella kannattaa.

6) Kaikkea hyvää sulle sekä pyöräharrastuken parisa, että elämässä yleensä :)

PS jos vertaat vaikka saman runkokoon toisiin saksalaissiin, vaikka cube ja focus cc pyöriin, niin toi 545mm kuulostaa lyhyeltä, eli pitkäjalkaisen ja lyhytselkäisen pyörältä?

Aa-si
30.06.2012, 20.45
+1 edelliselle, täys aasi!

:rolleyes: