PDA

Näytä tavallinen näkymä : nopeaa rengasta testailisin (28 mm)

Tietämätön
14.06.2012, 12.41
Sinkulassa on ollut 32 millin Panaracerin t-serv. Nyt tekisi mieli kokeilla jotain nopeaa maantiekumia nähdäkseni, että kuinka paljon sitä eroa oikein on verrattuna tuollaiseen "urbaani"-renkaaseen.
Vanteelle ei taida 28 milliä kapeampaa mennä, joten ihan kisarengasta ei oikein pysty testaamaan.

Mikäs olisi 28 millisistä parhaiten rullaava ja kuinka iso ero niissä on kisarenkaisiin?

Continental grand Prixiä saisi 20 euroa kappale, joten sitä olen harkinnut. Olisiko kuitenkin huomattavasti parempaa tarjolla 28 millin levyisenä? Olen koittanut etsiä tuoreita rullaustestejä netistä, mutta aika heikolla menestyksellä.

veekoo
14.06.2012, 13.09
Käy kurkkaamassa "Kesäkumit crossariin" juttuja. Siellä on sivukaupalla juttua juuri tuon kokoluokan renkaista. Rullaustestejä löytyy Tour Magazinen sivuilta, jos saksa vähänkään taipuu ja on pari euroa valmis maksamaan artikkeleista.

Tietämätön
14.06.2012, 13.15
Kiitti, yritin etsiä tietoa vanhoista jutuista, mutta tuo crossari viittisi omasta mielestäni jonnekin maastoon, joten jäi se ketju tsekkaamatta.

Juha_H
14.06.2012, 14.09
Vittorian Open Corsa EVO:a taitaa saada 25millisenä ja uskoisin että tuon saa vielä vanteillesi ihan ok (ilmeisesti 19millinen vanne). Hinta vähän suolanen ja pistosuojaus korkeintaan tyydyttävää tasoa, mutta keveyttä ja rullavuutta löytyy kyllä vastapainoksi.

Itse olen ajellu nyt pari kesää noilla kumeilla ja tyytyväinen olen ollu. Plussaa myös siitä että olen oppinu renkaiden ansiosta reippaalla treenillä suht nopeaksi renkaanpaikkaajaksi ;)

Tietämätön
14.06.2012, 17.49
Vittorian Open Corsa EVO:a taitaa saada 25millisenä ja uskoisin että tuon saa vielä vanteillesi ihan ok (ilmeisesti 19millinen vanne). Hinta vähän suolanen ja pistosuojaus korkeintaan tyydyttävää tasoa, mutta keveyttä ja rullavuutta löytyy kyllä vastapainoksi.

Itse olen ajellu nyt pari kesää noilla kumeilla ja tyytyväinen olen ollu. Plussaa myös siitä että olen oppinu renkaiden ansiosta reippaalla treenillä suht nopeaksi renkaanpaikkaajaksi ;)

Mä en uskalla koittaa, että meneekö 25mm alle ja siksi koitan pelata hiukan varman päälle.

Huomasin muuten että Schwalbe ZX löytyy myös 28 millisenä valmistajan sivuilta. Se pitäisi kai olla myös kisarengas, jossa on ihanan lyhyt käyttöaika.
Mutta mistäs kaupasta sitä löytäisi myös tolla koolla? Parissa kaupassa on vain 23mm tarjolla.

FillaRilla
14.06.2012, 20.01
Kiitti, yritin etsiä tietoa vanhoista jutuista, mutta tuo crossari viittisi omasta mielestäni jonnekin maastoon, joten jäi se ketju tsekkaamatta.
Kannattaa sitten tsekata. Crossari tarkoittaa cyclocross- pyörää, joilla yleispyöränä ajetaan myös tiellä. Etenkin maantierenkailla varustettuna.

karhile
14.06.2012, 20.48
Huomasin muuten että Schwalbe ZX löytyy myös 28 millisenä valmistajan sivuilta. Se pitäisi kai olla myös kisarengas, jossa on ihanan lyhyt käyttöaika.
Mutta mistäs kaupasta sitä löytäisi myös tolla koolla? Parissa kaupassa on vain 23mm tarjolla.

Ellet löydä lähikaupasta, niin täältä ainakin löytyy: http://www.bike-discount.de/shop/k373/a59745/ultremo-zx-700x28c-black.html 29,90€/kpl

Tietämätön
18.09.2012, 08.55
Mä en uskalla koittaa, että meneekö 25mm alle ja siksi koitan pelata hiukan varman päälle.

Nyt on sitten tullut testattua. Ostin kerralla 3 rengasta, niin voisin sitten vaihtaa taakse renkaan kun se on kulunut loppuun. Muutaman viikon perusteella näitä renkaita ei pysty ajamaan loppuun. Ne hajoavat sitä ennen.

Osuin pyörätiellä pienee kiveen ja lopputuloksena renkaaseen tuli jumalaton reikä. Vastaavia kivien yli ajamisia tulee vuoden aikana niin paljon että totesin ettei näissä maisemissa voi noin heikolla renkaalla ajaa. On se kyllä nopea rengas.

Käyttämätön gummi on nyt huutonetisssä myynnissä, jos joku muukin halajaa kokeilla kisrengasta.

Mika K
18.09.2012, 09.47
Tuolla merkillä itsellä on ollut aina ongelmia viiltojen ja puhkeamisten kanssa ja useamman rengasmallin kanssa mukaanlukien Durano ja vanhempi Stelvio.

Jos haluat kokeilla jotain hyvin kestävää, mutta kohtuullisen ok rullaavaa rengasta, niin Continentalin Gatorskin 25 millisenä on erittäin kestävä kumi, myös sepelin kanssa. Ja uskaltaisin myös arvella, että menee kyllä vanteellesi ihan ok ja ilman ongelmia, kun itselläkin toiminut hyvin hieman järeämmällä touring/cx-vanteella..

keski-ikäinen
18.09.2012, 10.03
Jostain luin uudesta Conti Gator Hardshellistä, jossa kylkiä vielä vahvistettu pistosuojauksella, testaajan arvio taisi olla aika positiivinen. En tiedä sitten, miten saatavuuden kanssa on, kun on uusi malli.

Coasting
18.09.2012, 11.20
Mulla on 25 mm Gatorskin edessä ja 28 mm Hardshell takana. Molemmat tuntuvat hyviltä. Tuo 25 mm on viikattavaa mallia ja painaa 250 g. Takanakki vaijerilla ja painoa 100 g enempi. Tähän asti todella tyytyväinen (kops kops)

Tietämätön
19.09.2012, 09.37
Tuolla merkillä itsellä on ollut aina ongelmia viiltojen ja puhkeamisten kanssa ja useamman rengasmallin kanssa mukaanlukien Durano ja vanhempi Stelvio.

Jos haluat kokeilla jotain hyvin kestävää, mutta kohtuullisen ok rullaavaa rengasta, niin Continentalin Gatorskin 25 millisenä on erittäin kestävä kumi, myös sepelin kanssa. Ja uskaltaisin myös arvella, että menee kyllä vanteellesi ihan ok ja ilman ongelmia, kun itselläkin toiminut hyvin hieman järeämmällä touring/cx-vanteella..

Mulla oli jo valmiina Marathon Racerit. Ne oli tarkoitus laittaa alle, mutta sitten innostuin kokeilemaan noita Ultremo ZX:iä. Kyllähän sen tuntee ihan näpeissään kuinka Racerin kumilaatu on aivan erilainen ja seinäpaksuutta on enemmän. Sen minkä kestävyydessä voittaa, niin nopeudessa häviää ja toisinpäin. Mikään rengas ei kyllä ole niin nopea, että sillä saisi ajettua kiinni renkaanpaikkaukseen menneen ajan.

Ovat muuten vanteille asennettuna täsmälleen yhtä leveät eli 30 milliset. Racerin pitäisikin olla 30 millinen, mutta Ultremo on 2 milliä ilmoitettua leveämpi. Olisiko niin, että Ultremo on ilmoitetun levyinen 15 millin vanteella ja kun mulla on 19 millinen, niin se leviää hieman.

Tietämätön
20.09.2012, 16.28
Ovat muuten vanteille asennettuna täsmälleen yhtä leveät eli 30 milliset. Racerin pitäisikin olla 30 millinen, mutta Ultremo on 2 milliä ilmoitettua leveämpi. Olisiko niin, että Ultremo on ilmoitetun levyinen 15 millin vanteella ja kun mulla on 19 millinen, niin se leviää hieman.

Kun kummiskin joitakin kiinnostaa painotkin (mua ainakin ja jos sen löytäisi sitten täältä, jos joskun on tarvetta), niin 700X30 Marathon racer painaa 298g (pakkauksessa 325) ja 700x28 Ultremo ZX painaa 230g (pakkauksessa 235).

Racereita ei näköjään kyllä tehdä enää tuolla koolla.

Jake_Kona
25.02.2013, 22.46
On eri pyörissä alla paritkin sarjat michelinin dynamic sport 28mm. Ei pahaa sanaa kun ei alla vielä yhtään rengasrikkoa 3:en vuoteen millään rengastuksella. Ollut alla contia, schwalbea, misukkaa, nokiaa, maxxisia..