PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ajopaidat ja housut . Kokemuksia tänne.

am8119
13.06.2012, 20.27
En löytänyt haulla mitään keskustelua joka käsittelisi maantiepyöräilyyn soveltuvia suositeltavia paitoja ja housuja.
Ja nyt en vaivaa teitä pitkään vaan kysyn vaan mikä näistä mielestänne olisi hyvä hinta/laatu suhteeltaan ?

Jatkossa tänne voisi laittaa kokemuksia tuotteista mikä on itselle kolahtanu, ja mitä haluaa välttää kuin ruttoa ja miksi.

Lyhyesti siis: + ja - näistä paidoista kiitos.

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=12812&catid=3936 (http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=12812&catid=3936) alennuksen jälkeen 55,90e

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11275&catid=3715

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=14178&catid=3725 alennuksen jälkeen 42e

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=12797&catid=3936 alennuksen jälkeen 63,90e

am8119
13.06.2012, 22.02
Hannuuu! kerro sää kun kuitenkin tiiät .

rjrm
13.06.2012, 22.12
Ihan oikeasti, jos aiot kaikista pyöräilyvarusteista kysyä, niin kannattaa käyttää hakukoneita. Ainakin housukeskusteluja on vaikka kuinka paljon: pakkaskelin housua, sadekelin, lyhyttä bibsiä, pitkää windstopperia ja vaikka mitä aiheita on.

Tietenkin, jos haluaa vaan herättää keskustelua, niin nytkin onnistuit siinä.

Oman ketjun voit aloittaa seuraavaksi ketjunkatkaisijasta, ketjupesureista, öljyistä, vaseliineista ja pumpuista. Lisää tulet löytämään. Kannattaa ihan oikeasti vähän selata, että mitä aiheesta on keskusteltu aikaisemmin.

Ettei menisi ihan minun marinaksi, niin paitoja on monenlaisia: Aidolla Assoksen paidan hinnalla saat 5 kpl Assoksen taikka minkä tahansa muun paidan kopioita cycling-jerseystä. Lidlissä on keväisin hyviä paitoja. Talvella saat mistä tahansa web-kaupasta alesta yksittäisiä vaatteita halvalla. Tilaten voit saada sopivia kokoja ja väärän kokoisia, jotka voit myydä torilla.

Vinkki: osta pyöräilypaita, jossa on takana taskuja ja irtohihat samassa "paketissa", ainakin mavicilla on moisia. Ei tartte erikseen hommata kalliita irtohihoja. Irtolahkeet on myös tarpeen.

Ja.... käytä hakua. Vaikenen omasta puolestani tämän "säikeen" nyt kuoliaaksi.

tunkkari
13.06.2012, 22.14
http://www.evanscycles.com/products/castelli/prima-fz-short-sleeve-jersey-ec033330

Tuon tilasin valko/punaisena ja on kyllä mahtava paita, voin suositella. Jos nuo Castellin versiot saman tasoisia, niin varmasti ok.

am8119
13.06.2012, 22.20
Vinkki: osta pyöräilypaita, jossa on takana taskuja ja irtohihat samassa "paketissa", ainakin mavicilla on moisia. Ei tartte erikseen hommata kalliita irtohihoja. Irtolahkeet on myös tarpeen.

Ja.... käytä hakua. Vaikenen omasta puolestani tämän "säikeen" nyt kuoliaaksi.

Käytin kyllä hakua. Useilla eri hakusanoilla. Ei löytynyt kyllä paidoista juurikaan. Löytyykö Saldenilta tuollaisia irtohihallisia mitä suosittelet ?

hannupulkkinen
13.06.2012, 22.44
Hannuuu! kerro sää kun kuitenkin tiiät .
En mä muuta tiedä kun sen, että pitää ostaa noita tiimiasuja. Ne on suunniteltu proffia varten ja nehän eivät huonoilla aja.
Quick Stepin kolmisen vuotta vanha asu on osoittautunut todella hyväksi ja edelliset Bianchin tiimiasut myös. Muita kun ostaa niin yritys ja edehdys vain kertoo pelaako ja se tulee kalliiksi. Paidalla ei nyt ole niin väliä, mutta housujen on istuttava just. Muuten saa munat ruvelle.

Näitä vanhempia tiimiasuja saa todella edullisesti. (http://www.bobshop.de/en/Pro-Teams/Set-Offers-Pro-Teams/)

Tuon Quick Stepin tiimin asut on tehnyt Vermarcspor (http://www.vermarcsport.be/site/en/cycling/)t. Näissä minä pysyn jatkossakin vaikka vähän katseita saa vanha ukko röllykkänsä kanssa kun menee tiimiasussa ABC:lle kaffelle. Mutta nautitaan siitä.

TMS
14.06.2012, 11.27
http://www.evanscycles.com/products/castelli/prima-fz-short-sleeve-jersey-ec033330

Tuon tilasin valko/punaisena ja on kyllä mahtava paita, voin suositella. Jos nuo Castellin versiot saman tasoisia, niin varmasti ok.

Me kun ollaan ilmeisesti suht saman kokoisia, niin minkä kokoinen Castellin paita sulla on? Ajattelin tilata L-kokoisen, mutta viime vuoden keväällä kun Mallorcalla sovittelin jotain mallia L-koossa niin se oli aika tiukka. Mä en oikein viihdy ihan ihon myötäisissä paidoissa mutta ei ne purjeitakaan saa olla.

kilppis
14.06.2012, 11.53
Ajopaidat taitavat valtaosin olla suunniteltuja tiimalasin muotoisille photoshopilla jälkikäsitellyille vartaloille? :D

Itse olen käyttänyt paremman puutteessa Nalinin kahden äxän MTB (http://www.nalini.com/dettaglio-EN.asp?c=2&id=468&sc=38) paitaa joka on pituudeltaan melko passeli, eikä ahdista pötsistä tai kainaloista, vaan on kauttaaltaan aavistuksen väljä. Taskuthan tuosta puuttuvat, eli ylipitkä juoksupaita ajaisi varmaan saman asian :(

PS: Nalinin laadusta en sano mitään, vertailukohtia löytyy vain juoksuvaatteiden puolelta.

tunkkari
14.06.2012, 19.03
Me kun ollaan ilmeisesti suht saman kokoisia, niin minkä kokoinen Castellin paita sulla on? Ajattelin tilata L-kokoisen, mutta viime vuoden keväällä kun Mallorcalla sovittelin jotain mallia L-koossa niin se oli aika tiukka. Mä en oikein viihdy ihan ihon myötäisissä paidoissa mutta ei ne purjeitakaan saa olla.

L-koko on. Olen sen verran rimpula ja ite tykkäään napakasta paidasta. On juuri sopiva. Vetoketjua saa jonkin verran venyttää kiinni ja paita istuu kuin toinen iho.

kauris
14.08.2014, 16.10
Onko tämä Castellin paita ns. verkkopaita vain näyttääkö se vain verkkomaiselta mutta on kuitenkin umpinaista kangasta?
http://castelli-cycling.com/en/products/detail/784/

Pakkoko tuon mallitorson olla paidan värinen niin ei näe näkyykö siitä iho läpi vai ei.

Petri_K
14.08.2014, 16.46
Onko tämä Castellin paita ns. verkkopaita vain näyttääkö se vain verkkomaiselta mutta on kuitenkin umpinaista kangasta?

http://road.cc/content/review/85987-castelli-seamless-sleeveless-base-layer

Siinä arvostelu ja parempi kuva.

Grugi
14.08.2014, 17.01
Hinta/Laatu kohdillaan Wigglen myymissä dhb:n tekstiileissä.

http://www.wiggle.co.uk/dhb/

Nelisilmä
15.08.2014, 08.24
Itse köyhyyttäni ramasin CRC:ssä halpauksessa olleisiin Onetenin kamppeisiin. Ensimmäisistä bibseistä lähti eka lenkillä pehmuste irti tikkauksista kokonaan. Onneksi uudet sai tilalle helposti ja tinkaamatta. Nekin kyllä kulahti Syötteen 60 km:n aikana vähän "sipsulle" haarovälistä. Lyhythihaisia paitoja otin parit, mutta niistäkin toisessa on jo pientä skrubua pinnassa - pientä purkaumaa hihoissa tms.

Hinta oli edullinen ja mukavuuskaan ei niin kovin huono, mutta työn ja materiaalien laatu on kyllä aika vaatimattomalla tasolla.

mjjk
15.08.2014, 08.45
Köyhyyttäni tilasin kokeilumielessä Kiinalaisilta 2 ajoasuyhdistelmää. Bibsit ja lyhythihainen paita yhteensä alle 22 euroa. Toistaiseksi parin viikon testauksen jälkeen olen ollut ihan tyytyväinen. On nuo olleet mukavammat päällä kuin esin Lidlin tai muiden kotimaisten halpakauppojen halvat joita olen kokeillut. Housut ottaisin seuraavalla kerralla numeroa pienemmät.

VesaP
15.08.2014, 09.03
Köyhyyttäni tilasin kokeilumielessä Kiinalaisilta 2 ajoasuyhdistelmää...Housut ottaisin seuraavalla kerralla numeroa pienemmät...

Varmaan todella nautittavan hyvät jotkut liian isot kiinalaiset kopiohousut :)

T: Viidet Castellin Progetto X2 säämiskäiset omistava

ps) Ja juu, tämmöinen geneerinen "ajopaita ja housut" ketju on aika kuolleena syntynyt ajatus... Joten minunkin panos tähän ketjuun saa olla tässä.

JackOja
15.08.2014, 09.08
...tämmöinen geneerinen "ajopaita ja housut" ketju on aika kuolleena syntynyt ajatus...

Ja kun vielä ketjun aloittajakin kyllästyi ja lopetti pyöräilyn parin sadan kilsan ajelun jälkeen... :rolleyes:

J.F
15.08.2014, 09.52
Ihan hyviä ne kiinakopiohousut on. Kokemusta muutamasta parista eikä mitään heikkoa. Toisaalta jos oikein pitkälle lenkille lähden niin laitan varmuuden vuoksi ihan oikeat jalkaan. :)

LJL
15.08.2014, 10.03
Ja kun vielä ketjun aloittajakin kyllästyi ja lopetti pyöräilyn parin sadan kilsan ajelun jälkeen... :rolleyes:

Ai tää oli tämän kaverin ketju :D Innostuminen ja innostumisen laantuminen, eräänlainen analogia tämän päivän parisuhteisiin... Köhöm, asiaan, samaa mieltä VesaP:n kanssa

mjjk
15.08.2014, 11.52
Varmaan todella nautittavan hyvät jotkut liian isot kiinalaiset kopiohousut :)

T: Viidet Castellin Progetto X2 säämiskäiset omistava

ps) Ja juu, tämmöinen geneerinen "ajopaita ja housut" ketju on aika kuolleena syntynyt ajatus... Joten minunkin panos tähän ketjuun saa olla tässä.

Olen täysin vakuuttunut VesaP että olet oikeassa, nuo laatuvalmistajien omat ovat varmasti joka suhteessa paremmat kuin halpakopiot. Kyllä noillakin tosin yli satasen lenkit onnistuu ilman hiertymiä tai muita kiputiloja.

Monesti olen haaveillut paremmista ajovarusteista, tehnyt ikkunaostoksia ja täytellyt nettikauppojen ostoskoreja. Mutta aina ennen tilausnapin painamista olen muistanut että haluaisin lasteni syövä n seuraavassa kuussa muutakin kuin kaurapuuroa. Niin kauan kuin tilanne jatkuu tällaisena olen pakotettu etsimään halvempia vaihtoehtoja.

kolistelija
15.08.2014, 11.58
VesaP on kyllä väärässä. Huhujen mukaan Castelli ei kestä edes spinninkiä. Ostaisin Assoksen tuotteita jos olisin minä.

VesaP
15.08.2014, 12.26
VesaP on kyllä väärässä. Huhujen mukaan Castelli ei kestä edes spinninkiä. Ostaisin Assoksen tuotteita jos olisin minä.

HAH! Ainut asia mikä Castellin housuissa ovat menneet "rikki", on ne tyhmät skorpion-logot reisissä. Reiska kun levittää logoa, ei se montaa käyttökertaa kestä kun alkaa logo halkeilee. Mutta sehän ei haittaa menoa ja sen logon voi repiä aina pois jos alkaa ärsyttää.

Aikaisemmin joskus minulla oli pari zipaletta silloisen Assoksen kalleimpia housuja. Maksoivat perkeleesti, ja molemmista saumat irtosi sairaan nopeasti säämiskästä. Ainakaan ne omat kappaleeni ei kestäneet siis käyttöä paljon mitään. Hyvät ne muuten ajaessa toki olivat.

Eli älä Kolistelija usko huhuihin, testaa itse niin tiedät! :)

Edit: Eiku sori, 7:t Progetto X2:set... Unohdin kahdet pitkät talvihousut. :)

Ja jotta ei mene liiaksi kehumiseksi, toistan joskus täälläkin haukkumani asian, eli noissa toisissa Castellin pitkissä housuissa niin idiootit saumat jätetty ja niin idiooteissa paikoissa että kerran kun erehdyin pistämään ne 15 tuntiselle brevetille, oli saumojen kohdissa iho verillä jaloissa. Niin paljon hiersivät ja hinkkasivat. Käsittämätöntä! Mutta noi Castellin Free Aerot on kuninkaat, niissä ei saumat hierrä! :)

puffe
15.08.2014, 17.06
http://road.cc/content/review/85987-castelli-seamless-sleeveless-base-layer

Siinä arvostelu ja parempi kuva.

Jaahas, taas oppi uutta. Sen jälkeen, kun Campagnolo iski hanskat naulaan teryleenien osalta, en ole löytänyt kunnollisia verkopaitoja. Kuvassa näyttävät aika hyvännäköisiltä. Koko taas hieman ihmetyttää, s/m ja l/lx - keljumaista - ostaako isompaa vai pienempää. No, ei voi valittaa, kun kropan yläosa on kuin Davidin patsaalla, pakarat kuin kaksi kirsikkatomaattia ja silmät kuin nuorella Sean Conneryllä - samettisen pehmeät naisille ja armottamat miehille (sitten heräsin unesta ja päästin kissan ulos).
Onko kellään ollut käytössä kumpaakaan kokoa?

kauris
15.08.2014, 17.34
Juu mäkin olin kuullut ettei verkkopaitoja löydä mistään mutta tuolta wigglestä/castellin valikoimasta löysin. Tuo testin kuva vielä vahvisti asian ja laitoin tilaukseen. Koko oli tosiaan outo. Paidan on varmaan oltava kuitenkin tiukasti vartaloa myötäävä, jotta toimii ja otin tuon pienemmän. Edellinen hihaton castellin flanders-mallini on m-kokoa ja just menee hyvin. Siinä ja siinä ettei kainoloiden alta kyljistä sauma tunnu tiukalta mutta ajaessaei huomaa. Kaulastahan se on tiukka saada pään läpi pukiessa ja varsinkin riisuessa ilman, että korvat irtoaa! Pitkähihainen tyyliin +10, +12 kelin castellin paita tai takki mikä lie on hihojen riittävyyden takia L ja se vois kyllä olla tiukempi vartalosta mutta minkäs teet. Toisaalta se ei valmistajankaan mukaan ole tiukin racefit tms. leikkaus.

Olispa muuten näissäkin esim TmLewin uk vaatekaupan tyyliin valittavissa toisistaan rliippumatta leikkaus (normal, slim fit, fitted, superfitted), kaulus puolen tuuman välein ja vielä hihan pituus tuuman välein. Laitoin just tilaukseen yhden fitted ja yhden superfittedin 16,5 kauluksella mutta pitkällä 36 tuuman hihalla. Paitojen hinta-laatu kohdallaan varsinkin kun tilasin kaverin kanssa vähintään neljä paitaa ja postikulutkin menee siten puoliksi.

sledgehammer
15.08.2014, 17.46
Mä olen havainnut Pearl Izumin kamppeet hyviksi itselle. M-koon trikoot vastaa suomalaista käsitystä M-koosta. Tuntuvat kestävän hyvin käyttöä ja istuvat hyvin. Skinssit kanssa ihan jees. Helppo tilata kun kokotaulukot ovat toimivat. Gore ei enää oikein passaa. Jostain syystä se sohvasäämiskä ei enää sovi mun persiille. Hiertää ja menee välillä kaksinkerroin kun käy nopeasti putkella.

puffe
15.08.2014, 17.59
Koko oli tosiaan outo. Paidan on varmaan oltava kuitenkin tiukasti vartaloa myötäävä, jotta toimii ja otin tuon pienemmän.

Täytyypä odotella sen verran ennen omaa tilausta, että posti ehtii tuoda sinulle tilauksesi ja kysellä sitten lisää kuinka istuivat päälle. Itse olen 181/78 ja laardi jakautuu tasaisesti ympäri kroppaa.
Toisaalta Campagnolon verkkopaidat taisivat olla myös tolla mystisellä mitoituksella ja pienempää kokoa myös käytin. Näyttivät kuin olisivat tarkoitettu 10-vuotiaalle pikkupojalle, mutta hyvin menivät päälle ja miellyttäviltä tuntuivat.

puffe
15.08.2014, 18.28
Skinssit kanssa ihan jees.

Ei taidettu Skinssillä revetä riemusta, kun mannekiinina toimi Norjan oma poika: http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20110803060222/nonsensopedia/images/5/5f/Breivik.jpg

sledgehammer
15.08.2014, 19.11
Ihan sama, miten toi nyt mihinkään liittyy. Saattoihan sillä olla vaikka Björn borgin bokserit jalassa... Jokaisella, jopa Breivikillä on vapaa mahdollisuus valita kamppeensa. Kaivetaanko seuraavaksi vaikka raiskaajien kuvia ja tutkitaan mitä niillä on päällä...

puffe
15.08.2014, 19.54
Ihan sama, miten toi nyt mihinkään liittyy. Saattoihan sillä olla vaikka Björn borgin bokserit jalassa... Jokaisella, jopa Breivikillä on vapaa mahdollisuus valita kamppeensa. Kaivetaanko seuraavaksi vaikka raiskaajien kuvia ja tutkitaan mitä niillä on päällä...

Jos vaikka onkin lyhyt vieteri, niin älä nyt pienestä hermostu Liedon mies...ei tämä ollut hyökkäys sinua tai Skinssiä vastaan :) . Skinssi on ihan jees merkki.

sledgehammer
15.08.2014, 20.33
No ei, jotenkin vaan ärsytti :D Toi Breiviikki....

Needleman
16.08.2014, 09.52
Lainaa tätä aihetta kysyäksi millasia ajokamoja pidätte maantielenkillä näin kun syksyn kylmyys alkaa tulemaan? Itsellä kesä ja talvi kamat kunnossa mutta nyt pitäs lähtee kauppaan katseleen ns välikelin ajokamoja. Onko esim 3/4pitkät housut ok ja sit tuuliliivi ja irtohihat vai onko joku pitkähihanen ajopaita parempi?

sledgehammer
16.08.2014, 11.11
Tuuliliivi on ihan kurko kampe. Se ja irtohihat niin pärjää hyvin. Pelkkä liivikin riittää aika pitkälle. 3/4 housut on vähän niin ja näin. Paljonko se nyt sitten hyödyttää jos saa vaaksan verran säärtä näkyviin. On mulla semmoset ja käytänkin niitä, mutta ihan yhtä hyvin vois olla vaan lyhyet ja pitkät. Varsinkin kun noiden 3/4 housujen etumuksen tuulenpitävyys on ihan yhtä huono kuin shortseissa. Napakka ajotakki korvaa mulla paksumman paidan usein kokonaan, en välttämättä laita sinne alle mitään, ennen kuin on pakko. Thermoajopaidat toimivat myös hyvin pitkälle syksyyn, varsinkin jos se tuuliliivi löytyy takataskusta. Kylmällä sateella alkaa kyllä nopeasti kaivata sadetakkia keskikropan pitämiseksi lämpimänä.