PDA

Näytä tavallinen näkymä : Crescent Anaris työmatkapyöräilyyn?

sheila
13.06.2012, 16.52
sdfghjkljhgf

Reetu
13.06.2012, 19.20
Ihan asiallinen pyörähän tuo... Keula vaan on vähän huono varsinkin talvisin (jumittaa).
Tuohon hintaan saisi olla hieman parempi osasarja ja lokasuojat.

Ympäri vuotiseen käytöön sopii paremmin Crescent Rissa (ei jousto keulaa ja kappa vaihteet ... y.m y.m).

Peregrinus
14.06.2012, 01.09
Hei!

Olen ostamassa ensimmäistä ns. "kunnon pyörää". Aikaisemmin minulla on ollut kolmivaihteisia second-hand -pyöriä sekä muutama halpispyörä ja yksi kilpapyörä jossa oli vikoja.

Pyörän pääasiallinen käyttö olisi työmatkat, 13 km päivässä (6,5 + 6,5 km). Pyöräilisin mahdollisesti vuoden ympäri. Pyörän pitäisi olla naisten malli. Koen sen korkealla olevan tangon hankalaksi.

Katselin Crescentin Anarista. Törmäsin tällä listalla kuitenkin viestiin, jossa tätä pyörää harkinnelle sanottiin:

"Teit ison virheen. Jos yhtään lohduttaa, niin eivät nuo muutkaan vaihtoehtosi olisi olleet parempia.
Pura kauppa, perusteena se, ettei pyörä toimi. Sen jälkeen hanki oikea retkipyörä. Helsingissä vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon: Cicli B, Salsa, SURLY, Rossano jne."

#11 http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?35599-Teink%F6-el%E4m%E4ni-virheen

Ei kannata ottaa nimimerkki Kpyoran kommentteja niin tosissaan. Kpyora on palstan virallinen hybridivihaaja, jolle suoratankoinen pyörä on saatanasta. Sinullekin kpyoran ratkaisu olisi varmaankin hinnat alkaen maantiepyörä.

rjrm
14.06.2012, 08.04
En minä ostaisi Helsingissä työmatkaa varten joustokeulalla varustettua pyörää, josta puuttuu tarakka ja lokarit.

Ei tuota keulaa tarvitse asfaltilla.

sheila
14.06.2012, 09.49
En minä ostaisi Helsingissä työmatkaa varten joustokeulalla varustettua pyörää, josta puuttuu tarakka ja lokarit.

Ei tuota keulaa tarvitse asfaltilla.

Tarakan siihen saa lisävarusteena, varmaan myös lokarit? Onko tuosta jousituksesta muuta haittaa sen lisäksi, että se saattaa talvella jumittaa? Onko kenelläkään esittää pyöräsuosituksia?

sheila
14.06.2012, 09.50
Ihan asiallinen pyörähän tuo... Keula vaan on vähän huono varsinkin talvisin (jumittaa).
Tuohon hintaan saisi olla hieman parempi osasarja ja lokasuojat.

Ympäri vuotiseen käytöön sopii paremmin Crescent Rissa (ei jousto keulaa ja kappa vaihteet ... y.m y.m).
Mitä ovat kappa-vaihteet ja millä tavalla ne ovat paremman kuin Anariksen vaihteet?

eupa
14.06.2012, 10.06
Äitimuori on hankkimassa kanssa uutta pyörää tänä kesänä lyhyisiin työmatkoihin. Hänelle suosittelin juuri tuota Crescent Rissaa ja on nyt päättänyt sen ostaa. Siinä on nexus 8 vaihteet ja EI joustokeulaa. Itse kävin pyörää paikallisessa katsomassa ja tarkoitukseensa näytti toimivalta. Suosittelen sinuakin katsastamaan tuon!
Ja elä tosiaankaan ota tosissaan näitä puristien juttuja. Citypyörät ja jäykkäkeulaiset hybridit on ihan loistavia vaihtoehtoja rauhalliseen arkiajoon!

veekoo
14.06.2012, 10.58
Onko tuosta jousituksesta muuta haittaa sen lisäksi, että se saattaa talvella jumittaa?

Halpisjouston hyöty hukkuu raskaasta keulasta tulevaan lisäpainoon. Saldo jää jo tuossa miinuksen puolelle. Päälle vielä sen turhista liikkuvista osista johtuva vikaantumisherkkyyden lisääntyminen.

vema60
14.06.2012, 11.23
Tuohon käyttöön jos itse valitsisin niin. 28 tuumainen rengas ehkä talvella parempi. Napavaihde on helppohoitoisempi jos ei itsellä ole huoltohaluja. Jos vaihteita pitää olla enemmän kuin 3, niin pikaisella googletukslla en löytänyt kuin Helkamalta esim. Kaunotar

OMT
14.06.2012, 13.50
Jos tuollainen urheilullisempi hybridi on ostoslistalla, niin kannattaa tutustua muidenkin merkkien valikoimiin. Parempaa hinta-laatusuhdetta saattaa tulla vastaan esimerkiksi Feltin, Trekin, Cuben, Meridan, Radonin tai Specializedin mallistoista varsinkin jos olet halukas tilaamaan pyörän nettikaupasta.

eupa
14.06.2012, 14.34
Näihin nettipyöriiin täytyy sitten itse ostaa päälle lokarit, tarakat, valot ym. Ja sitten pitää vielä asentaa tai asennuttaa ne. Ainiin, postikulut vielä.

OMT
14.06.2012, 17.35
Näihin nettipyöriiin täytyy sitten itse ostaa päälle lokarit, tarakat, valot ym. Ja sitten pitää vielä asentaa tai asennuttaa ne. Ainiin, postikulut vielä.

Saako ne varusteet kivijaloista ilmaiseksi?

rjrm
14.06.2012, 18.40
Alkuperäiselle kysyjälle... saa varmasti lisävarusteena lokarit ja tarakan, mutta kauppa ottaa siitä 60e lisää. Lopputuloksena saa oikeasti tosi painavan pyörän, jossa on melko hyödytön joustava keula. En pysty suosituksia itse kertomaan, olen ostanut lähinnä harrastepyöriä viime aikoina.

Vilkaisin Crescentin sivua (jos siinä merkissä pysytään), niin siellä näyttäisi olevan Rissa ja Bjork aivan järkeviä valintoja.
Satulat noissa on todennäköisesti aivan liian pehmeitä miellyttävään ajoon. Renkaat ovat leveät, niillä pärjäisi talvellakin matalammilla paineilla. Siis ilman nastoja, jos uskaltaa ajaa. Kapeamman renkaan laittamalla saisi kesäksi lisää ajonopeutta. Renkaissa on heijastimet, ja ohjainkannattimessa on säätömadollisuus, joka kaupunkiajeluun on aivan ok.

Jos olisin rouvalle ostamassa pyörää noista kahdesta, niin kokeilemalla selviäisi, kumman ostan. Muitakin vaihtoehtoja on, ja todella paljon.

edit: Muokkaanpa vielä sen verran, että noissa molemmissa on valmiina myös lukko ja napadynamo. Säästää siinäkin monta kymppiä kun ei tarvi hommata.

eupa
14.06.2012, 18.51
Saako ne varusteet kivijaloista ilmaiseksi?

Tottakai saa! Jouduitko sä muka maksamaan? :)
Lähinnä tarkoitin sitä, että ei kannata tehdä tilausta pelkän halvan hinnan perusteella. Valmiiksi varusteltu pyörä kotimaasta voi tulla jopa halvemmaksi, kun ostaa riisuttu malli netistä ja marssia sen jälkeen pyöräliikeeseen kasauttamaan pyörä ja ostamaan siihen lisäpalikkaa..

Noh enivei. Ei jaksa alkaa vääntämään tästä. Eiks jeh?

OMT
14.06.2012, 20.50
Tottakai saa! Jouduitko sä muka maksamaan? :)
Lähinnä tarkoitin sitä, että ei kannata tehdä tilausta pelkän halvan hinnan perusteella. Valmiiksi varusteltu pyörä kotimaasta voi tulla jopa halvemmaksi, kun ostaa riisuttu malli netistä ja marssia sen jälkeen pyöräliikeeseen kasauttamaan pyörä ja ostamaan siihen lisäpalikkaa..

Noh enivei. Ei jaksa alkaa vääntämään tästä. Eiks jeh?

Nettikaupoista on saatavilla myös lokareilla, telineillä ja valoilla varustettuja pyöriä. En silti näkisi tuota varusteiden asennuspuolta ongelmana edes asiaan vihkiytymättömälle. Kyse on ruuvien lähinnä kiristelystä. Onpahan ainakin syytä alkaa opettelemaan ja siinä sitä samalla tutustuu uuteen pyörään.

Ei se tosiaan ole kovin halpa tuntihinta, jonka niiden muutaman asennuksen tekemisestä joutuisi liikkeessä maksamaan, mutta onko sillä loppupeleissä eroa siihen, että ostat pyörän kivijalasta ovh-hintaan ja myyjä lupaa lokarien asennuksen kaupan päälle? Suostun kuitenkin olemaan vääntämättä asiasta, koska se ei auttaisi ketjun aloittajaa yhtään.

via
14.06.2012, 20.54
Satulat noissa on todennäköisesti aivan liian pehmeitä miellyttävään ajoon.

Onneksi sanot "todennäköisesti". Ilmeisesti ei ole omaa kokemusta, minulla on muutama sata ja vaimolla toista tuhatta pitkälti leveästä ja pehmeästä geelisatulasta. On mukava, vaikka istuu tunteja päivässä.

Jos olisin rouvalle ostamassa pyörää noista kahdesta, niin kokeilemalla selviäisi, kumman ostan. Muitakin vaihtoehtoja on, ja todella paljon.

edit: Muokkaanpa vielä sen verran, että noissa molemmissa on valmiina myös lukko ja napadynamo. Säästää siinäkin monta kymppiä kun ei tarvi hommata.

rjrm
14.06.2012, 21.09
Sanoin "todennäköisesti", koska meillä on kaksi "vastaavaa" crescenttiä muiden fillareiden lisäksi.

sheila
15.06.2012, 19.05
ddfghjkljhgfd

rantanr
15.06.2012, 19.40
Ehkä ymmärsin sen väärin?
Mitä muuta 6,5 km Arabia-Kamppi työmatkapyöräily voi olla kuin rauhallista arkipyöräilyä? Kamikaze-pyöräilyä? Vielä sanoit ekassa viestissä, että olet valmis hyväksymään naisten rungon tuoman ylimääräisen painon. Sanoisin, että aivan turhaan hermostuit.

Justiina
15.06.2012, 19.54
Mitä muuta 6,5 km Arabia-Kamppi työmatkapyöräily voi olla kuin rauhallista arkipyöräilyä?
Työmatkatempoilua. Töö!

sheila
16.06.2012, 09.50
dfghjklhgft

via
16.06.2012, 10.47
ajan napa- / kappavaihteisella cityajoa, valoista valoihin tai muuten yhtenään vaihtuvia tilanteita jalankulkijoiden kesken puikkelehtiessa. kyllä ainakin Rohlolla vaihtaa sukkelammin kuin ketjuvaihteella, 8-pykäläisestä Nexuksesta ei ole kokemusta.

Pyöräni on ns pystypyörä - Pelago Stavanger. en tällä mainosta kysyjälle Rohloa, vaan napavaihteen etuja. rauhallista ajo on vasta kun olen päässyt ns. omaan tahtiin. mainitulla välillä Hesassa sellaista pätkää ei ole ehkä ollenkaan.

Matsuma
16.06.2012, 12.19
Jos tuollainen urheilullisempi hybridi on ostoslistalla, niin kannattaa tutustua muidenkin merkkien valikoimiin. Parempaa hinta-laatusuhdetta saattaa tulla vastaan esimerkiksi Feltin, Trekin, Cuben, Meridan, Radonin tai Specializedin mallistoista varsinkin jos olet halukas tilaamaan pyörän nettikaupasta.

Ilman sarvia, miksi näissä mainitsemissasi merkeissä hinta-laatusuhde olisi parempi, kuin Cressussa?

H. Moilanen
16.06.2012, 12.43
Ilman sarvia, miksi näissä mainitsemissasi merkeissä hinta-laatusuhde olisi parempi, kuin Cressussa?

Jos toisen merkkisen pyörän saa samoilla tai jopa paremmilla osilla halvemmalla, eikö se silloin tarkoita parempaa hinta/laatu-suhdetta? Rungot näissä volyymipyörissä on kaikissa samaa bulkkitavaraa. Värit ja tarrat vaihtelevat.

eupa
16.06.2012, 14.17
Hei eupa, lasketko työmatkapyöräilyn "rauhalliseksi arkiajoksi"? Kerroin ensimmäisessä viestissä aiemmista pyöristäni, ja niillä on kyllä rauhallinen arkiajo onnistunut loistavasti. En todellakaan tullut tänne palstalle kysymään neuvoa ostaakseni pyörää "rauhalliseen arkiajoon". Suositteletko pyörää "rauhalliseen arkiajoon" koska ole nainen vai lasketko miestenkin työmatkapyöräilyn rauhalliseksi arkiajoksi? Anteeksi vaan, mutta tuo viestin sai kyllä mun päässäni kiehumaan. Ehkä ymmärsin sen väärin? Kiitokset kaikille muille vastaajille ja anteeksi kiivastumiseni, mutta olin aistivani tuossa viestissä ikäviä sukupuoleen perustuvia stereotyyppisiä oletuksia, joita en voi sietää.

Olen sanaton.
Kuuleppas, yritin ihan vilpittömin mielin auttaa ilman mitään sukupuoleen perustuvia stereotyyppisiä oletuksia. Mainitsitko viestissäsi, että haet pyörää kovavauhtiseen ajoon? Mä en nyt oikein millään pysty käsittämään mistä sä vedät tässä herneen nenään???
Kepeitä kilsoja sulle kuitenkin...

Justiina
16.06.2012, 14.52
En minäkään nähnyt kyllä mitään "stereotyyppisiä oletuksia" eupan viesteissä, vaan päinvastoin vilpitöntä auttamisen halua ja viestinsä olivat asiaa. Tämän foorumin mittakaavassa alle 10 km:n työmatka Helsingin keskustassa on todellakin leppoisaa arkiajoa ja laittamasi esimerkkifillarikin edustaa sitä.

T: Maantiepyörällä leppoisaa arkiajoa harrastava naisihminen :)