PDA

Näytä tavallinen näkymä : Felt F3 vs Forme Zenith. Toinen pyörä kolarissa vaurioituneen tilalle 2000-2700€.

Nickor
13.06.2012, 12.22
Hei!

Olen foorumeilla ja pyöräilyssäkin suhteellisen uusi tulokas (viime kesältä aktiivisesti aloittanut).
Tulin pyytämään hieman neuvoja uuden pyörän valinnan suhteen.
Taustana voidaan mainita että aloitin ajamisen viime syksynä tällä: http://www.vitusbikes.com/road-bikes/venon-vr
Olen 165cm pitkä ja tuon Venonin 51cm runko tuntui mielestäni hyvältä, mutta mitään vertailukohtaa minulla ei ole.

Nyt kuitenkin kauden alussa kävi niin että harjoituslenkillä otin kaksintaistelun pakettiauton kanssa ja hävisin.
Seurauksena se että pyörä ja solisluu kärsivät. Olen siis etsimässä nyt tilattavaksi uutta pyörää, jotta pääsen heti ajamaan kun käsi paranee.

Olen itse nopealla selailulla löytänyt 2 vaihtoehtoa:
1. http://www.bike-discount.de/shop/k1848/a55650/f3-2011.html
2. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71984

Onko noista hyvää/huonoa sanottavaa kellään? Myös muita ehdotuksia tuossa 2000-2700€ hintaluokassa otetaan vastaan.
Pyörällä olisi tarkoitus osallistua Tour De Helsingille, mikäli käsi vain paranee niin että saan treenattua tarpeeksi.

Keskiäkäinen lohjalainen
13.06.2012, 13.43
Olen itse nopealla selailulla löytänyt 2 vaihtoehtoa:
1. http://www.bike-discount.de/shop/k1848/a55650/f3-2011.html
2. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71984

Onko noista hyvää/huonoa sanottavaa kellään? Myös muita ehdotuksia tuossa 2000-2700€ hintaluokassa otetaan vastaan.

Ainakin noita Felttejä on jotkut foorumilaiset tainneet tilata. Heistä ei ole sittemmin kuulunut mitään :)

Mun vakiosuositukseni tuossa hintaluokassa on tsekata Canyonin (www.canyon.com (http://www.canyon.com)) ja Rosen (www.rose-versand.com (http://www.rose-versand.com)) tarjonta. Molempien puotien tuotteet pärjäävät testeissä erinomaisesti. Esimerkiksi mikä tahansa Canyonin Ultimate CF -runkoon speksattu kulkine on käypä peli.

30 hampainen
13.06.2012, 15.27
Myös muita ehdotuksia tuossa 2000-2700€ hintaluokassa otetaan vastaan.

Cube Litening Super Pro. Ei ole pyörästä kokemuksia mutta voitti fillari-lehden testin täysillä pisteillä.

arctic biker
13.06.2012, 19.00
Tour 5/12 kolme 162 cm, 159 cm ja 162 cm kuskia vertaili. Felt F4 oli subjektiivisesti paras. Cube Axial WLS GTC SL hinta/laatu suhteessa paras ja Trek Madone 5.2 WSD paras kun mittaustulokset painoi.

Nickor
13.06.2012, 21.14
Okei, pitää pistää ehdotukset harkintaan.

F3 on tällä hetkellä ehkä oma voittajasuosikki, mutta vielähän tässä ehtii muuttaa mieltään (vaikuttaa olevan niin hyvä hinta tossa viime vuoden mallissa).

Cube liteningia ei näkynyt bike-discountin sivuilla ainakaan kuin 56cm mallina.

Mistäs Trekin pyöriä kannattaisi katsoa tilattavaksi kun BD eikä CRC kumpikaan näytä tarjoavan?

SuperD
13.06.2012, 21.49
2011 F3 tuli joku aika sitten. Muutaman lenkin jälkeen positiiviset kokemukset, tosin Sramin Redin DoubleTapping vaati kotvan totuttelua Shimanon ja Campan jälkeen. 54 kokoisena fillari painaa 6.7 kiloa ilman polkimia ja pullotelineitä --> kulkee lähes itsestään, mitä nyt välillä vähän tarvii ohjailla.
Huomioi kuitenkin että jarrut, rataspakka ja ketjut eivät ole Rediä. Tämä tietysti tarjoaa oivan mahdollisuuden keventelyyn :)

vellu80
14.06.2012, 22.10
Ainakin noita Felttejä on jotkut foorumilaiset tainneet tilata. Heistä ei ole sittemmin kuulunut mitään :)

Jaa sekö tekee filosta huonon jos ei tää joka päivä oo heruttamassa miten hyvä tuli hommattua.. Oikeesti! Itellä on toi Feltti F3 2011 eikä tod oo huonoo sanottavaa.äärettömän upea ja nopea pyörä. Canuunaa olin eka hommaamas,mutta feltin hinta/osien laatu vei selkeen voiton!

Ei muutaku feltti tilaukseen jos B-D:sta viä niitä löytyy.

Keskiäkäinen lohjalainen
15.06.2012, 10.39
Jaa sekö tekee filosta huonon jos ei tää joka päivä oo heruttamassa miten hyvä tuli hommattua.. Oikeesti!

En minä niin sanonut :) . Vaihtoehtojahan on kaksi:

- pyörä on niin hyvä, että sillä ajaa mieluummin kuin roikkuu netissä.
- tuli ostettua susi, eikä kehtaa tunnustaa.

Veikkaan, että tuo ensimmäinen vaihtoehto on todennäköisemmin oikein.

Nickor
15.06.2012, 10.51
Kiitokset avusta. Pitää palata asian äärelle kun saan selville korvaako vakuutusyhtiö koko pyörän vai korjauttaako se vanhan.
Mikäli saan rahat koko pyörästä ja F3:sia on vielä jäljellä tilaan sellaisen.

30 hampainen
15.06.2012, 17.05
Kiitokset avusta. Pitää palata asian äärelle kun saan selville korvaako vakuutusyhtiö koko pyörän vai korjauttaako se vanhan.
Mikäli saan rahat koko pyörästä ja F3:sia on vielä jäljellä tilaan sellaisen.

Mieti vielä, eturattaat on niin julmat että ainakin tämmöistä lievästi ylipainoista hirvittää. Ne voi tietysti vaihtaa pienempiin, mutta Redinä ne ovat kalliit.

arctic biker
15.06.2012, 17.30
Alkutalvesta pyöränosto oli mulla tapeetilla, mutkien kautta jouvuin tyytymään halvempaan alufelttiin. nyt jos ois ja ois niin BikeD:n F3 olis ollu se munkin unelmien vehe. Mutta ihan kivalta tää alunenkin tuntuu varsinkin pienten osavaihtojen jälkeen. Kun sen uuven pyörän sitten saa varsinkin vähillä rahoilla niin kummasti sitä ittensä motivoi että tämä on sitten se paras. 7.45 kg iliman polkimia ja kiekot alle 2.4 kg pikalukkoineen ja renkaineen. Pirtsakka vehe. Ja jos luoja suo niin ostan sitten F3:n. Eli merkissä pysyn.

arctic biker
15.06.2012, 17.41
Tämmösenä paluumuuttajana tähän maantiehommaan pitää keskiäkäselle todeta että kun joskus ennenkin mulla näitä raasereita ollut niin ei Feltin maantiepyörät aivan huonoja ole, mulle ainakin natsaa merkin geometria kuin nenä päähän. Rosen aluzeon oli hankinnassa mutta ekonomisesti kävi kuin kävi. Ja parempi kai näin, pyörä istuu mulle pirun hyvin, tykkään ajaa sillä eikä Felttiä merkkinä tarvii hävetä, itteasiassa päinvastoin.

Steni
15.06.2012, 18.44
Yep

Felt F3 2011 mullakin nyt 7.5.2012 lähtien ollut.
Tänään sillä taitaa tulla 2000 km täyteen.
Me happy.

arctic biker
15.06.2012, 19.04
Kiekkojen ja tangon ja satulan ja kampien ynnä jarrujen vaihdon jälkeen Me Happy Too.

vellu80
15.06.2012, 19.33
Kiekkojen ja tangon ja satulan ja kampien ynnä jarrujen vaihdon jälkeen Me Happy Too.

Eikös noi sramin kiekot oo aika jees? Ainakin omasta mielestä paaljon pehmeämmät ajaa kuin ksyrium elitet ja väittäisin että rullaki paremmin.. tietty jos on hyllyssä jotku yyber hipo kiekot..

PMoi
15.06.2012, 21.09
Rullaavuudesta en tiedä, mutta Tour:in testistä poimittuna tehohukka eri nopeuksissa:

30 /40 / 50 (km/h)
Mavic Ksyrium Elite 7,2w 17,2w 33,5w
SRAM S30 Al Comp 5,7w 13,5w 26,4w

Ja sitten F3:een, etusisurin elo oli 0km, ensi lenkille lähtiessä paineidentarkistuksen jälkeinen pumpun pään irroitus irroitti myös venttiilin varren. Takasisuri sitten antautui alle 1000km venttiilinympäryksen ja varsinaisen kumin rajalta. Sellaisia ne Kendan (ensiasennus) kevennyssisurit siis on.

vellu80
15.06.2012, 22.05
ööö eli srammit on jonninverran paremmat? Ite vaihdoin orggissisurit heti lateksisiin. Eihän niillä sit mitää tee -> saa heittää hyllyltä roskii..

Lasol
15.06.2012, 22.27
Noi srammin kiekot lienee aika hepposet. Itellä 68kg eikä oo enää täysin suorat 3700km jälkeen. Toki täysin ajettavat vielä, mutta jos esim 80kg painoa ni varmaan menee kenoks takakiekko. Kuitenkin vaan 20 pinnaa takana (sapim cx-ray). Tosin hypin esim rotvalleilta alas, mutta niin varmaan kaikki..

Hyvä on pyörä. Jarrutkin pelaa ihan hyvin ei niitä pakko oo vaihtaa. Takapakan ja kettingit vaihdoin 0km kohdalla shimanoksi. Ja niinku sanottu srammin vaihtosysteemiin menee vähän aikaa totutellessa. Hyvin kyllä vaihtaa kun käskee oikein. Orkkissatula ei sopinu itelle, vaihdoin sen.

Miksi tanko pitäs vaihtaa? mikä vika kuitusessa? Eiks proffilla oo (yleensä) alu sen takia ettei se hajoo joka kolarissa vai oonko ymmärtäny väärin?

PMoi
15.06.2012, 22.55
Alkutalvesta pyöränosto oli mulla tapeetilla, mutkien kautta jouvuin tyytymään halvempaan alufelttiin. nyt jos ois ja ois niin BikeD:n F3 olis ollu se munkin unelmien vehe. Mutta ihan kivalta tää alunenkin tuntuu varsinkin pienten osavaihtojen jälkeen. Kun sen uuven pyörän sitten saa varsinkin vähillä rahoilla niin kummasti sitä ittensä motivoi että tämä on sitten se paras. 7.45 kg iliman polkimia ja kiekot alle 2.4 kg pikalukkoineen ja renkaineen. Pirtsakka vehe. Ja jos luoja suo niin ostan sitten F3:n. Eli merkissä pysyn.

Miksi tanko pitäs vaihtaa?

arctic biker:llä ei ole F3...

vellu80
16.06.2012, 12.29
Noi srammin kiekot lienee aika hepposet. Itellä 68kg eikä oo enää täysin suorat 3700km jälkeen. Toki täysin ajettavat vielä, mutta jos esim 80kg painoa ni varmaan menee kenoks takakiekko. Kuitenkin vaan 20 pinnaa takana (sapim cx-ray). Tosin hypin esim rotvalleilta alas, mutta niin varmaan kaikki..

Mä oon ainaki runtannu menemään sirolla 95 kilon elopainollani ja vielä ovat suorat.. Takana karvan alle 1000km.

Nickor
09.07.2012, 23.52
Kiitoksia kaikille apua tarjonneille. Vanha pyörä saatiin kuin saatiinkin kuntoo eli sillä jatketaan ainakin tämä kausi :) Nyt sitten katsotaan saadaanko mies siihen kuntoon että Tour De Helsinki saadaan poljettua.