PDA

Näytä tavallinen näkymä : Garmin kadenssi

ananas
14.05.2012, 11.27
Morjens

Nyt on ongelma, jonka ratkaisusta saa paljon pisteitä. Meikäläisellä on pari vuotta vanha forerunner 310xt ja keväällä ostettu kadenssimittari. Nyt suureksi yllätykseksi mittariin ei tule mitään tietoja kadenssianturilta. Kadenssin valo kyllä vilkkuu ja tarvittavat päivitykset/ asetukset mittariin on hoidettu. Kysymys kuuluukin, että olisko kuitenkin jäänyt jotain oleellista huomaamatta vai onkohan kenelläkään ollut edes samanlaisia probleemia?

Voin tietenkin lähettää mittarit Garminin huoltoon, mutta siinä taitaa mennä muutama viikko arvokasta mittausaikaa.

VPR
14.05.2012, 12.37
Onhan anturi linkitetty laitteeseen kunnolla ja oikea fillariprofiili valittu?

Jusso
14.05.2012, 13.07
Minulla on sama ongelma Garminin Edge 305:n kadenssianturin kanssa. Yhtäkkiä kadenssitieto lakkasi tulemasta laitteelle, vaikka anturi on oikeassa kohdassa. Kadenssianturin yhteydessä oleva takarenkaan pinnamagneettia lukeva nopeusanturi toimii, joten lähetin itsessään on kyllä kunnossa. Jos joku tietää/keksii miten tuon saa taas toimimaan, niin vinkit ovat tervetulleita.

hannupulkkinen
14.05.2012, 13.19
Minullakin on sama ongelma. Garminin kysymyksiä ja vastauksia osastolta bongsin seuraavan ohjeen:

Kadenssianturi voidaan buutata laittamalla patteri väärin päin noin 15-20 sekunnin ajaksi. Sen lisäksi on hyvä pitää anturia ilman patteria kansi auki lämpimässä muutamia päivä, että mahdollinen kondensoitunut kosteus ehtii poistua.

En ole itse vielä tätä kokeillut.

magnuken
14.05.2012, 14.15
Itselläni oli myös aikoinaan ongelmia parittaa 310XT ja GSC 10. Nyt on ilmeisesti niin, että sen fillarianturin täytyy lähettää dataa silloin kuin kello yrittää parittaa anturia. Eli sillä aikaa kun anturin merkkivalo vilkkuttaa punaista ja vihreätä pitää kellosta käynnistää "Restart scan" toiminto. Vaihtoehtoisesti voi Rescannin aikana pyörittää fillarin kampea.

Tässä vielä Garminin tarkemmat ohjeet paritukseen:
To pair your GSC 10 on a Forerunner 910XT or 310XT:

Press and hold Mode to access Change Sport
Select Bike
Press Enter
Press Mode to access the Main menu
Select Settings
Select Bike Settings
Select your bike name (Bike #, by default)
Select ANT + Spd/Cad
Press the Reset button on your GSC 10 (the white button)
Wait for the Reset button to flash red/green
Select Yes under Bike sensors present?
Select Restart Scan to rescan for GSC 10
Pedal your bike to see alternating red/green blinks on the GSC 10 reset button

The speed/cadence icon will show unblinking on the main menu when pairing is successful.

Mr. Kape
14.05.2012, 22.57
Mulla kerran katosi kadessianturi omasta 310 XT:stä, mutta uudelleen paritus auttoi.

ananas
15.05.2012, 08.01
No niin

Suurkiitokset kaikille ja varsinkin magnukenille vastauksista. Mittarit toimii ja elämässä on ainakin yksi murhe vähemmän.

Ynnykkä
25.04.2017, 11.32
Minulla kadonnut kaikki kadenssianturit polkimista (yhteensopivat GSC10 kanssa). Aikaisempi siis ollut magneettitoiminnolla kadenssinopeutta mittaava anturi. Näyttää käyvän tämä uusi anturi https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/517580#overview
Siinä ei todennäköisesti tarvitse olla vasta-anturia sillä mittannee kauko-yhteydellä? Mittarini Garmin forerunnet 910xt.

gobbif
26.04.2017, 22.11
Minulla kadonnut kaikki kadenssianturit polkimista (yhteensopivat GSC10 kanssa). Aikaisempi siis ollut magneettitoiminnolla kadenssinopeutta mittaava anturi. Näyttää käyvän tämä uusi anturi https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/517580#overview
Siinä ei todennäköisesti tarvitse olla vasta-anturia sillä mittannee kauko-yhteydellä? Mittarini Garmin forerunnet 910xt.

Uudemmat anturit eivät käytä magneetteja, vaan havaitsevat sen kotelon pyörimisen kiihtyvyysantureilla, kun kampea pyöritetään (kiinnitys siis kampeen). Uudet nopeusanturit tulevat napaan kiinni ja pyörivät pyörän mukana ja ovat myös magneetti-vapaita.