Näytä tavallinen näkymä : Klaukkala ja ympäristö
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
Mitäs Porissa?
HÖHÖ! Mä menin ja ilimottauduin Tour de Pori (http://www.pota.fi/tourdepori/) häppeninkii. Aktiiviajajat ryhmässä meinasin ajaa, saa nähä kui käy.
Ja mä oon menossa toho hitaisiin hämäläisiin eli Pitkää Ensioo
Kmw, millä �� koskelle?
Jaa tää ei tunnista kuvatuksia. Eli munkki on noitte salmiakkien kohal
Odottakaa
11.10.2016, 21.30
Kmw, millä �� koskelle?
Jaa tää ei tunnista kuvatuksia. Eli munkki on noitte salmiakkien kohal
Oletan, että Tässä tarkoitetaan pitkäkosken majaa (?). Se Maja mikä on siinä Silvolan tekoaltaan lähettyvillä. Autolla pääsee Kaivokselan suunnalta. Tuolla on ainakin hiton hyviä munkkeja.
http://www.ulkoilumaja.net
Tiä viä onko tuolloin Sitikka naisillani vai mulla.
Dannyn uusin (https://www.youtube.com/watch?v=K_7k3fnxPq0&feature=youtu.be). Toisten tarttee varta vasten liukastaa tukit, meillä ne usein on riittävän liukkaita luonnostaan :rolleyes:
Odottakaa
12.10.2016, 22.43
Dannyn uusin (https://www.youtube.com/watch?v=K_7k3fnxPq0&feature=youtu.be). Toisten tarttee varta vasten liukastaa tukit, meillä ne usein on riittävän liukkaita luonnostaan :rolleyes:
Tää oli hyvä! Parhaita noi kohtaukset lopussa, missä näytetään, että ei ne aina ekalla otolla onnistu ;)
Joo, just ni. Niiku se hyppy junalaiturilta kiskoille menee nii nätisti, et kuvittelee sen olevan ihan lasten leikkiä tolle hemmolle. Sit lopus käy ilmi, ettei se nyt mennytkää iha laakista purkkiin.
eki_boomer
13.10.2016, 22.40
Hyvät oli taasen juurihoidot Syväojalla! Muutama uusi kohta tuli taas onnistuneesti ajettua, ja pääsi pitkästä aikaa sotkemaan metsässä litkujen kanssa, eli sisurin joutu heittää paikoillen... :/ Kiitos mutis & co!
mutanaama
13.10.2016, 23.07
Kiitos koko retkueelle sujuvasta lenkistä. Viina(vesi)pullomäen kiven vieressä vedin sykepohjat 179, on se mulle vähän hapokas joo.
Odottakaa
13.10.2016, 23.36
Kiitos seurasta. Kivvoo ol!
https://www.dropbox.com/s/0970xsyoq1ww0m6/BB_iltalenkki.jpg?raw=1
Odottakaa
14.10.2016, 20.19
Oliskos sunnuntaina läskilenkille lähtijöitä? Saa toki muillakin vehkeillä tulla..
Aikataulusta mitään tarkkaa vielä, mutta olisiko lähtö noin 10-11 aikoihin? Jos suuntana olisi vaikka Aittakallio - Numlahti tai jotain? Kokoontuminen vaikka jossain tuolla Haikalan Alepan luona tai jotain.
Olis, mut pitäis olla kotona jo puolenpäivän maissa. Suunta on hyvä
eki_boomer
14.10.2016, 20.48
Eli kympiltä Su aamu Haikalan Alepa it is.
Odottakaa
14.10.2016, 21.15
Olis, mut pitäis olla kotona jo puolenpäivän maissa. Suunta on hyvä
Eli kympiltä Su aamu Haikalan Alepa it is.
On tää hienoa, kun me ollaan näin hyvin itseohjautuvia. Näemme siis siellä.
Kävin eilen ettiis sitä tuulimyllyn perustusta, josta Rokky joskus kertoi. Vanhan liiton miehenä, mielessäni pyöri kuva satavuotiaasta maahan romahtaneesta myllystä, joka loistonsa aikoina on jauhanut viljat koko kylälle. No, tämmöiset tuulimyllyn perustukset löytyivät:
https://lh3.googleusercontent.com/uVUS-Tl48vRbQS-NR2rxxgtoWctlNbxTTf3Wi7rUBClwH4AVcQiS-bBFyXW4OfzjO-Z4raOFFzan2582UzkPV_tMmrSEZaK2Gk8S2lBSZuxIGdd4niXw XWGaiupDx8WelXgmTOUhy5ipVrThLNpvJUrKGZgHSadVDsrqz9-bm_lp3sSmwkwuJX62gkc5fdm048U5ggZxSBNQBBsVmuzNy90Ic T2Z1zZhsl4q1tFy2Fv3W8N_kSTFjgQscpcBdGKztUhBIBM6IjN qKdKWAsu1HdHUKuuGm7j5HuCGQf3hg3qwB2km_NoXcqUxchn8s dNnGai5pum_HTFVCRjsOqEK8CizjmXlRic6FPVdssdzop2oUAX FcjxVZWGUJcLNTohfukSsiSIMP_a7XUVkzlbHXOBUzp6D8wMYD MFow2oFddIPFwlq5qsjqzix9V7dGp5MzLeOMNM3I9dxZYYKYMt 87aumxGzqmDImuZWLCJTo4IgOyuDnOnVQyzfmvKpwCtsHeqLHi WLpvH1t44VZXLVSql0TXjtWnvy3_03HI7JYg8K1G889vWrcUeA TYueKIJdeRgobgegNbWq630llchNUm3a0Uc1fUjLKTKhyZ_eI2 GlXJrma=w1375-h916-no
Tuon tuulimyllyn loiston aika ei taida olla sadanvuoden takaa :rolleyes:. Mutta olihan paljon jäkälän peittämää kallioo, polut vain puuttuivat.
Samalla tuli avattua Rinnekodin Jyrkempää ajokuntoon. Ajettava alamäki, jonka alapäässä pieni kivikko ja hankalahko ojan ylitys tielle :cool:
https://lh3.googleusercontent.com/oe34K5Neti6KhSOyJtiO-AYQzxrZi7giUN28SDnH54kFn0DMiW_nNNMTNOsSVofkeYwy5JL RLzG4gOKQ3Ncx-co8lHMwbTtKK4N7ApscdASAiTdZKbYnkCOkRDPM25jgM01uDqt-x1O2WXOxlOsHpBb-lxO_vmFAXMh-dMugEvUdEiIZTEFi6iB9EWh3ZhiTTxSjBLXLRaKp-wf8kWFN8MqyEpn36P5NBNwlIVmcB_yzSWps03fyObxnCJYXPhI pYiBIG46CUF2XUIkxt4uPddSaoHylB5O7d-hssegrnaVCM6dcUS24qqNS62wS-hFQAqlezrRmXGaydR2v2J5mMXsNqxYAtZvvR-_Y24hyDvxMLUzrsiDKaR6AE5l1ItfOS9v3qp0vq80VhngrLLhu soluTeqVuIeK08DncUxBdtWlZeL-p3aMnDF2zyZMpK-7iqhxpB6rWXVKnOb2-y9FbsfxGGur_e4Jnaq58WM9iAcy3nCqNVCrvZCB94MyYBBopWS VN9s_UaEO5e7fhw5yagUaBA2Q9Y4i_kVbmiOIWqORJf97tvdwr DooG5Vz0o8oIrjFFNWj0p6QfAiSJZ3WgczTrFkaBVChZ-1dopEhua_Pw09v=w611-h916-no
HTM_line
21.10.2016, 13.54
Tervehdys syksyisille metsäpyöräilijöille! Kutsutaanpa kaikki lehisedun pyöräilijät lauantaina 5.11.2016 nautiskelemaan Sääksjärven ja Kiljavannummen maastoista. Samalla voisimme treffata Nurmijärven Ladun uudessa tukkikohdassa Veteraanien majalla, Särkilahdentie 84, Röykkä kello 11-15 välillä. Ladun maastopyöräilijät virittää mökille nuotion tulille ja keittelee kahfetta valmiiksi, joten ei muuta kun tulkaa moikkaamaan meitä ja muita tuttuja maastopyöräilyn merkeissä. Kahvit, teet ja mehut tarjoaa talo, mutta makkarat ja muuta evästä kannattaa varata omaa reppuun. Lenkinkin saa jokainen suunnitella oman fiiliksen mukaan. Ohessa vielä lisää infoa tapahtumasta: Kokoontumisajo Sääksissä 5.11.2016 (http://www.nurmijarvenlatu.fi/tapahtumat/?sivu=t&ilmo=11166)
Kävin eilen ....
Samalla tuli avattua Rinnekodin Jyrkempää ajokuntoon. Ajettava alamäki....
Ei toi oo se Jyrkempi.
Jyrkempi erkaantuu ~100m ennen tuota vasemmalle eli länteen.
eniveis - tnx polkukeijulle
Ei toi oo se Jyrkempi...
Eiks? Sit mää oo taas ollu eksyksis :seko: Mut mulle toiki (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=Jyrkempi%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6693470&x=370895&lang=fi) o ihan tarpeeks jyrkkä :), ekaks siit avokaltsin vierestä ja sit suoraan eteenpäin tai ehkä jopa pikkasen vasemmalle. Mut joo, toi kohta nyt on kuiteski ajettavis.
Mites huominen? Mynämäel ei ny sit tuu lähdettyy tänä vuonna, mut jotain ajoo vois kehitel. Ehkä jonnekin ton Vaakkoi, Karjakaivo suuntaan. Onko kiinnostuneita?
Vasta iltapäivästä pääsen irtoamaan jonnenniin. Ehkä piitkästä aikaa Munqq-Aida-Munqq, ehkä.
Alkuehtoosta peesailin ku Eki ja Odottakaa veti Syrjälää. Mitä lie ollu äijien aamupuurossa nääsku vauhtia oli ainaskii yllin&kyllin mun tarpeisiin. 1h riitti mulle, mut kiits kuitenkin vetureille. Mää viä pienet palauttelut vesitornin ympärillä, silleen herrasmiesmäisen ylvään rauhallisesti.
5.11 merkitty almanakkaan.
Odottakaa
21.10.2016, 20.24
Alkuehtoosta peesailin ku Eki ja Odottakaa veti Syrjälää. Mitä lie ollu äijien aamupuurossa nääsku vauhtia oli ainaskii yllin&kyllin mun tarpeisiin. 1h riitti mulle, mut kiits kuitenkin vetureille. Mää viä pienet palauttelut vesitornin ympärillä, silleen herrasmiesmäisen ylvään rauhallisesti.
5.11 merkitty almanakkaan.
Normi puuro mutta sulta puuttu vaihteet ja jousto =D On muuten hemmetin Kiva ja nopea se alapolku.
eki_boomer
21.10.2016, 20.26
Eiks? Sit mää oo taas ollu eksyksis :seko: Mut mulle toiki (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=Jyrkempi%3F&srs=EPSG%3A3067&y=6693470&x=370895&lang=fi) o ihan tarpeeks jyrkkä :), ekaks siit avokaltsin vierestä ja sit suoraan eteenpäin tai ehkä jopa pikkasen vasemmalle. Mut joo, toi kohta nyt on kuiteski ajettavis.
Mites huominen? Mynämäel ei ny sit tuu lähdettyy tänä vuonna, mut jotain ajoo vois kehitel. Ehkä jonnekin ton Vaakkoi, Karjakaivo suuntaan. Onko kiinnostuneita?
On kiinnostusta. Monelta ja mistä?
...On muuten hemmetin Kiva ja nopea se alapolku.
Mu mielest se pohjonen on kiva ja eteläinen on nopee :cool:
On kiinnostusta. Monelta ja mistä?
Ei niin hirmusti välii. Ehkä ekaks kuiteski moottorisiirtymä sin jonneki ja vast siä kauramoottoril eteenpäin?
eki_boomer
21.10.2016, 20.48
Mu mielest se pohjonen on kiva ja eteläinen on nopee :cool:
Ei niin hirmusti välii. Ehkä ekaks kuiteski moottorisiirtymä sin jonneki ja vast siä kauramoottoril eteenpäin?
Ok, tuunko vai tuutko hakeen? Täpäri vai pläski?
Katotaas tuleeks viä muita lähtijöit vai mennääks kahestaa. Mut kyl mä voisi tul hakee sut. Aamuseks o luvattu vähä viileet, mut olisko lähtö kympin pintaa OK? Kuin pitkää ajellaan?
Odottakaa
21.10.2016, 21.18
Katotaas tuleeks viä muita lähtijöit vai mennääks kahestaa. Mut kyl mä voisi tul hakee sut. Aamuseks o luvattu vähä viileet, mut olisko lähtö kympin pintaa OK? Kuin pitkää ajellaan?
Mua kiinnostaa. Mulla on vaan se ongelma, että olen huomenna menossa hakemaan lämpösempiä tossuja, ku varpaille tulee liian viileä jo noissa kesätossuissa. Kauppa aukeaa klo 10.
eki_boomer
21.10.2016, 21.27
Kymppi ok, ajoaika vois olla jotain 2-4h, miks ei pidempääkin. Voidaan myös venaa jäsen Odottakaa kenkäkaupoilta, mut sit varmaan menis lähtö 11 pintaan?
Mulle passaa kyl iltapäiväajelutki, jos Odottakaa haluu mukaan. Ip on lämpösempääki :)
eki_boomer
21.10.2016, 21.30
Myös IP ok. Silloin voi hoitaa perhejutut aamusta.
Sillanalta
21.10.2016, 21.33
Mukana ajasta riippumatta
Ip 25% enemmän lämpöasteita ennusteessa (3->4) :)
Odottakaa
21.10.2016, 21.40
Mulle passaa kyl iltapäiväajelutki, jos Odottakaa haluu mukaan. Ip on lämpösempääki :)
Myös IP ok. Silloin voi hoitaa perhejutut aamusta.
Mukana ajasta riippumatta
Ip 25% enemmän lämpöasteita ennusteessa (3->4) :)
Joo yritän kerkee sinne kaupan ripaan roikkumaan klo 10 (mäkelänkatu). Kenkine sovitus ja takaisin himaan niin klo 11 voisi olla jotenkin realistinen aika lähdölle Klakesta (ehkä tai 11:30) tai jotain.
Läskeily vai sovinnolla ihan herrasmiesmäisesti sohvalla? Tarviikko maggaraa mukaan vai ostaa matkan varrelta?
Laitetaas kokonaan uusiks: Vai pitäskö viä antaa lounaan hetki laskee ennen lähtöö? 12:00 lähtö ja munkkikaffeel Haltiaan? Läski vois vaihteeks olla jees.
Odottakaa
21.10.2016, 21.42
Moneltas Odottakaa ehtis? Vai pitäskö viä antaa lounaan hetki laskee ennen lähtöö? 12:30 lähtö ja munkkikaffeel Haltiaan?
No toi voisi olla hyvä, niin ei ole mitään kielivyönalla säätöä.
eki_boomer
21.10.2016, 21.44
Eli 12:30 lähtö, tuleeko Kapu eka meille ja sit haetaan Odottakaa? Vai oliko sulle kolmee telinettä? Mulla on kolme, eli voin myös hakee?
Tää alusta ei oikeen toimi näin nopeel tahdil.
Mut ehdotetaan nyt näin: lähtö Klakesta Tornimäen Parkkikselta klo 12:30, ni ehtii se lounas vattaan asti. Mun kyytiin mahtuu yks-kaks muuta kuskii ja filoo (2x2,4" tai 1x4,8" :rolleyes: tai jotain sinnepäin). Ajetaan Velskolaan ja sieltä filot alle. Suuntana Haltia, jossa kaffeet tai mitä kukin sitten halajaa. Ja sit paluu jotain reittii takas Velskolaan. Arvioitu ajoaika 3h, tohon sitten kaffeet ja tauot päälle.
eki_boomer
21.10.2016, 21.54
Ok, eli hep kapun kyytiin 1x2,25 ja iso ukkeli.
Sillanalta
21.10.2016, 21.57
Tulen autolla tornarin parkkikselle 12:30. Autoon saa neljä pyörää. En ole testannut yli 2,25 renkaita
Meitä on nyt lähdössä 4, mä, Eki, Odottakaa ja Sillanalta. Nippa nappa mahdutaan kyl kulkee munkin kyydis.
OK mä+Eki ja Sillanalta + Odottakaa, OK?
Vähän vaiheessa vielä mun la aamun aikataulut, mutmut mää tulen Sillanalustan kyytiin jos olen paikalla puol1. Jos ei mua näy niin elkää suotta ootelko.
Odottakaa
21.10.2016, 22.04
OK mä+Eki ja Sillanalta + Odottakaa, OK?
Mulle sopii jos Sillanalta käy? Mulla on 2.8 nakki, meni ainakin Ekin katolla prorideen (remmi kaksi napsua molemmilta puolilta). Jos menee säädöksi niin voin tulla omalla piilillä ;)
@ kmw, kyl sul paikka löytyy, jos vaa ehit mukaan.
Sillanalta
21.10.2016, 23.23
Sopii. Katolla proride 591, max 2,5. Peräkoukun telineeseen lupaavat menevän minkä tahansa rengaskoon
Odottakaa
22.10.2016, 16.54
Kiitos hyvästä lenkistä ja seurasta
eki_boomer
22.10.2016, 17.43
Kiitos lenkistä, hyvät muNkit oli Haltiassa.
Sillanalta
22.10.2016, 17.55
Suurkiitokset uusien reittien esittelystä ja seurasta. Tämä reissu oli ollut jo pitkään mielessä ja nyt sen pääsi ajamaan. Kiitos!
Kiitokset vaan kaikille. Ihan mukavan leppoisa lenkki. Mutta onneks oli kumipyörät alla, ei olis yhtään napannut lähtee vetään asfalttisiirtymää kotiin tossa tuulessa.
Kun ei taho löytää kartalta vastausta, niin ajattelin, että paikalliset varmasti tietää, kuinka päästään esim. Luukista Nurmijärven Metsäkylään? Reitin voisi itse etsiä, mutta nyt olisi tarkoitus päästä järkevään aikaa talkoilemaan kaverille. Eli jos jotain suuntaviivoja olisi jollain antaa niin olisin erittäin kiitollinen. Movescountista yritin vähän heatmappiä tavata, mutta ei sielä löydy. Kiitos ja anteeksi ketjun sotkemisesta.
^asfaltti- ja soratiet varmast löytyy kartoilta, joten tarkotit sä ehkä jotai polkui? Mun tietääkseni tolla välil niit ei oo turhan paljoo. Lepsämän- ja Luhtajoetkin pikkasen rajoittavat, siltoi ku ei oo kovin tihees. Luuki kartanolt pääsee ulkoilureittei vähä matkaa ja sit Hauklammen lähelt tulee Ketunkorven läpi yks polku Ketuntielle. Siit asfalttii Klakee. Klakesta Metsäkylään pääsee taas pikkasen oikaseen, jätevedenputsarilta pohjoseen menee peltotie, jonka pääs o silta. Sit siit joko vasen tai oikee sen mukaan minpäin Metsäkylää o menos.
Mutast o molemmin poluil ja jos aatteelit oikeesti talkoilla ni mee vaa asfalttii.
Polkuja oli hakusessa ja kyllä sitä puita jaksaa tehdä, vaikka vähän polkuja tempois pohjille. :) Kiitos vinkeistä. Laitetaan ylös ja aletaan suunnittelemaan reittiä.
Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla
Jätän tämän (https://www.youtube.com/watch?v=Nl6wEH36FU8) vain tähän :)
mutanaama
28.10.2016, 20.03
Ei hajuakaan koko paatista, ollut jo kuukausia kateissa. Viime vkl tuolla oli kolme juoppoa vetämässä kaljaa: Minä, HC ja Petjala. Laitettiin jo lautojakin tuulensuojaksi, ja päätettiin että seuraavalla kerralla vois ottaa rakennusmuovia mukaan. Hyvä mesta, kivaa porukkaa, miinuksena huono kalustus, mut olut oli hyvää ja jotain tiukkaakin tais olla tarjolla.
Tuonne vois joku järjestää uusintaretken joskus😊
Lähteekös nyt sunnuntaina Tornarilta 10 maissa muita ajamaan jonnekin kuin mää, odottakaa ja sillanalta?
Odottakaa
28.10.2016, 22.56
Tuonne vois joku järjestää uusintaretken joskus
👍
Lähteekös nyt sunnuntaina Tornarilta 10 maissa muita ajamaan jonnekin kuin mää, odottakaa ja sillanalta?
Ei varmaan muut tienneet vielä tästä mahdollisuudesta, kun ei täällä olla huudeltu ;)
Ei pyfty, ku köh köh ja muut menot tässä päällä. Mut uskokaa! Kyllä mä vielä ajan :D
Ei se kait pahaksi ois noista wassuppilenkeistä huudella toisinaan täälläkin :D Vaikka valtaosa ryhmässä onkin. Saadaan ainakin foorumistatseja ;)
Odottakaa
29.10.2016, 11.05
Ei pyfty, ku köh köh ja muut menot tässä päällä. Mut uskokaa! Kyllä mä vielä ajan :D
Ei se kait pahaksi ois noista wassuppilenkeistä huudella toisinaan täälläkin :D Vaikka valtaosa ryhmässä onkin. Saadaan ainakin foorumistatseja ;)
Siis Mehän perustamiskokouksessa päätettiin, että foorumi on PR:ää varten ja wazzzzzup on inside-porukalle ;-)
Enska Pena
29.10.2016, 16.42
Mulla on kiinnostusta kyllä sunnuntai aamun lenkille, joten saavun Tornariin kympiksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161029/9533e295e719aca5c2b87a11a72430a2.jpg
Hieno ajokeli tänään, mut kyl alkaa oleen hiukka liukasta ja upottavaa kapeille renkaille. Yks puolikas otb tänään ja tukku läheltäpiti tilanteita.
Pitää varmaan kohta ripustaa naulaan tää ja siirtyy levempään kalustoon ihan just kohta
Raumance
29.10.2016, 19.42
Joo vois kans tulla huomenna. Hirveet kitkut.
Tänään oli kyl kelit kohdallaan. Tunkkaustauko Syvä-Antiaksen kaltsin päällä:
https://lh3.googleusercontent.com/Nco-Lul4Tp7Jgs3nlam6TjICLiMsyYZ4rSAJSCKoMRjdvFamNxsRl2 x1hF4jE3if-qvaRl9fnn-7acl93dbHjGvCxxzmdmhLJ9wcmDO7kjoTyiZgItrc5Tjhk_ElI okg5ekTK1Gp7y9Rcmly3SxuO7Mqb2g4dmOf3v7pmGlGdC_1fpw DEN1Q_tGttJKdlTu6AbeBaEie6hjTorY19XE30NXJ8w43muaEk 2Ju73rubMKrKKyC7fRuRH5MCk-eP5MSfOKbJIB7k3WxtfaxAYTCr_Oexv66xJQe7dKswydpuHMy2 0o-XfYGFBrsgYw3feDhBoNamzueZo6fMoLBaBVyzmTGPgtg4J-qsc2PDmf3esjev-rmkaR0jVFu2YU8kTMbuCAHmjgjVbRDWg4foWEMOC0-KulsFBtW2omygnamvGcTgYKGkLNHMf0sbKQ3c4lV5HPjnUZ__7 BIEacVuKdtyF9KoynNTKdNBpRGIuvY7_MqKLuYBtabfTQIZpcE bwKRBGgGKmR9yLKhxnePFq2uxjnm67sWvyDFwpTRy0jCPSHZsr cQ_LjYIxcS6airphUfU7uN4NqwKhoixIIGqFomSWtAHFkxoiNt fHJj_-dTosftuhyx=w687-h916-no
^ hieno otos.
Sunnuntaille vahva ehkä.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161030/8e2464010bcf6c341324dc9f4812e460.jpg
Tänään oli ohjelmassa Palomäkeä, tunkkausta Konkoonkalliolle ja mutaa yllinkyllin
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161030/354944d7201e6dff94768d11c3723e02.jpg
https://static.ylilauta.org/files/pt/orig/qiwbvdzu/coco.jpg
Siis Mehän perustamiskokouksessa päätettiin, että foorumi on PR:ää varten ja wazzzzzup on inside-porukalle ;-)
Nii siis parhaat mestat on piloilla, kun joku muu tulee sinne pörräämään :) Täysin pilalla...
Odottakaa
30.10.2016, 20.21
https://static.ylilauta.org/files/pt/orig/qiwbvdzu/coco.jpg
Löysit mun "pattaja" kuvan jostain..
Nii siis parhaat mestat on piloilla, kun joku muu tulee sinne pörräämään :) Täysin pilalla...
Joo. Kongoon johtava TR-ura oli kyllä onnistuneesti pilattu mudalla tänään.
Kongoon johtava TR-ura oli kyllä onnistuneesti pilattu mudalla tänään.
Taitaa olla aina :)
Ei oo liian montaa kuivaa polkua vissii tällä hetkellä täs meitin ympäristössä :/
... Kongoon johtava TR-ura oli kyllä onnistuneesti pilattu mudalla tänään.
Oliks siä taas kaivettu ojat tie molemmilt puolilt auki ja levitetty savet tiell? Semmost siniseharmaat tököttii, joka tarttuu ku tauti? Ne teki sillee joskus v. 2008 tai 2009. Mä olin just saanu puhuttuu emännän ympäri ja maasturilenkille. Siä mudassa se sit veti nutullee. Ei oo sej jälkee tullu ajelee mun kans :(
Odottakaa
31.10.2016, 20.18
Oliks siä taas kaivettu ojat tie molemmilt puolilt auki ja levitetty savet tiell? Semmost siniseharmaat tököttii, joka tarttuu ku tauti? Ne teki sillee joskus v. 2008 tai 2009. Mä olin just saanu puhuttuu emännän ympäri ja maasturilenkille. Siä mudassa se sit veti nutullee. Ei oo sej jälkee tullu ajelee mun kans :(
Lyhyesti ja minimi merkkimäärä täyttäen: Kyllä
Ensilumen lenkki heitetty, jos tuota sumua voi ensilumeksi kutsua. Puolisentoista tuntia tuli höntsäiltyä ihan rauhalliseen tahtiin ja tunnusteltua, että jokos se on flunssanpirulainen tipotiessään. Takagummissa ei tahtonut pysyä ilmat sisällä, joten tuli käytyä pakollisella kuvapaussilla maisemapaikalla ja rullailtua kotiin, vaikka virtaa olisi vielä ukossa riittänyt.
https://www.dropbox.com/s/ted6aglmsshybsh/Maisemapaikka%202.11.jpg?raw=1
eki_boomer
02.11.2016, 16.23
Klo 18 Tornarin parkkikselta johonkin suuntaan. Esim. Tornari, Palomäki, Toivola, Pietarinmäki, Mustamäki...
Odottakaa
02.11.2016, 16.37
Klo 18 Tornarin parkkikselta johonkin suuntaan. Esim. Tornari, Palomäki, Toivola, Pietarinmäki, Mustamäki...
Tää on tulossa
HTM_line
02.11.2016, 22.17
Muistutuksena ensi lauantain kokoontumisajo Kiljavan maastoihin, eli suunta Nurmijärven Ladun mökille (Veteraanien maja), Särkilahdentie 84. Klo 11-15 nuotiot, kahfet, ym. tarjolla. Ja ajomaastot, vola! Tervetuloa!
mutanaama
04.11.2016, 17.38
Syväojalla huomenna lauantaina ajoa n 11:00-14:00. Lähtö meiltä sompiontie 13, vantaa. Ei tarjolla kahvia, notskia eikä makkaraa. Ajomaastotkin on vähän mitä sattuu, mutta loivia alamäkiä riittää.
Mukana tässä syväojan lenkissä
eki_boomer
04.11.2016, 18.04
Mie myös Syväojalle.
Odottakaa
04.11.2016, 18.44
Syväojalla huomenna lauantaina ajoa n 11:00-14:00. Lähtö meiltä sompiontie 13, vantaa. Ei tarjolla kahvia, notskia eikä makkaraa. Ajomaastotkin on vähän mitä sattuu, mutta loivia alamäkiä riittää.
Tää saapuu paikalle.
Oli hyvä, dänksistä liidauksesta ja odottelusta.
Syväojan loivat alamäet pitäisi Guinessin ennätyskirjaan. Yhtä loivaa ja yhtä hapottavaa ei voi olla missään :)
http://cloud.tapatalk.com/s/581dd5e28fae8/20161105_120431.jpg?
Kylläpäs saatiin nauttia hienosta kelistä ja hyvästä seurasta Syväojalla tänään.
Kiitti retkueelle.
http://cloud.tapatalk.com/s/581dd5e28fae8/20161105_120431.jpg?
Kylläpäs saatiin nauttia hienosta kelistä ja hyvästä seurasta Syväojalla tänään.
Kiitti retkueelle.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161105/a860a574b8621ef3bad57a5c5f1eadc1.jpg
^ muut tunnistan mut kuka toi pulska keltatakkinen tosa vasemmalla on?
Joku pullantuoksuinen aboriginaali. Kuvaaja käski sanoa joko muikku tai mulkku mut se ketatakkinen vaan mököttää.
mutanaama
05.11.2016, 15.10
Joku juoppo varmaan, kun ajaa käytetyllä pyörällä.
Odottakaa
05.11.2016, 15.10
Kiitos porukalle! Hauskaa oli koko rahalla ;) Lopussa se keltatakkinen opas olis halunnut kestitä meitä mut kaikki selitteli, että kiire kotiin.
eki_boomer
05.11.2016, 15.49
Liekkö mitä kotipolttosta ois tarjonnu. :) Oli kyllä melekosta rytkytystä tuolla läskillä nuo Syväojan neulaspolut ja loivat alamäet. Voipi olla että jotuu pari palautusjuomaa ottaa illalla.
olipaha lenkki, täytyy sanoo ettei tuollaseen ajoon tuo 65 asteen keulakulma ole niitä parhaimpia :) renkaatki paskat, kunto kanssa, mutta pylly tykkäs boutique hipsteripenkistä.
kiitti kaikille seurasta vielä.
mä pidän kaljattoman päivän, mut huomenna viikoks kursseille opiskelee palauttavia :D nyt on sentäs navigaattori.
Miten on ukkojen huomisen kunto? Mulla menee myöhään tänäön, mutta puoliltapäivin vois koittaa jotaa lenkintynkää kehitellä. Hitaasti ja vähän hengessä.
Puol viis meinasin kiepata pariksi tuntia tohon Haikalaan. Pyörähdän Isoniitun koulun kautta, jos on mukaanlähtijöitä.
Tänään vartin yli kuusi raapastaan Isoniityn koululta liikkeesse maastoilemaan. Suuntana vesitornin kautta tornarin/palomäen maastoihin, jos ei toisin ajeta.
eki_boomer
08.11.2016, 22.54
Ihan asiallinen lenkura siitä kehkeytyi, monta sukellusta saatiin aikaiseksi, onneksi lumi on pehmeää.
mutanaama
08.11.2016, 23.22
Kiitos seurasta jälleen kerran, onneksi ei kenellekään käynyt sen kummemmin, vaikka melkoisia muksahteluita tuolla olikin. 10-20cm pöpperölunta laitto renkaat toimimaan komeasti käärmeinä hetkittäin.
HC Andersen
08.11.2016, 23.44
Mukavan leppoisa flunssanjälkeislenkki, mä huomasin kanssa hetkitäistä renkaan kiemurtelua kun kokeilin mutiksen pyörää.
Odottakaa
09.11.2016, 05.41
Kiitos hyvästä lenkkiseurasta. Hauskaa oli ja actioniä tarpeeksi [emoji16]
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161109/8335006e338bc5a97e6dde3ef713fe40.jpg
Dillinger 4 ja 5 nastoilla testilenkillä Mäntysalossa.
Molemmat jatkoon.
Tänään lähimaastoajelua alkaen klo 10:45. Lähtö tornarin parkkipaikalta.
Odottakaa
13.11.2016, 10.35
Tänään lähimaastoajelua alkaen klo 10:45. Lähtö tornarin parkkipaikalta.
Lähtö paikka muutos, lähtö meiltä
Odottakaa
13.11.2016, 14.05
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161113/4f7529f1c6eb5b50aa6f0c86d0da9678.jpg
Ryhmä rämä tauolla.
Huonolta tuntuu katella kun muut ajelee. Josko piakkoin itekin kun saa tikit pois handusta. Mikä toi ekin? Fillari on.
Odottakaa
13.11.2016, 19.40
Huonolta tuntuu katella kun muut ajelee. Josko piakkoin itekin kun saa tikit pois handusta. Mikä toi ekin? Fillari on.
Ihmetelty missä olet, kun ei ole mitään kuulunut susta toviin. Parane pian ja tuu messiin :)
Ekillä on Rose, mutta loput saa itse kertoa ;)
Haikalan polkuja kävin tänään katselemassa ja mukavasti reilu parituntinen pyörähti ajellessa. Pääpolut ihan hyvin tamppautuneet ja hieman koitin muillekkin ajaa jälkiä, jos saataisiin koirankusettajat ja pyöräilijät menemään niitäkin.
907 tuntuu nappihankinnalta, kun saa nuo "Pahat tubeless ongelmat" korjanneeksi :)
mutanaama
14.11.2016, 18.10
Mä olen huomenna himassa koko päivän, saa tulla pyörähtämään
Raumance
14.11.2016, 22.31
http://i.imgur.com/u1v01PK.jpg
Mustamäeltä jonku läskiraideri taukopaikka. Siitä huippubaanan alotusnyppylän jyrkän alta.
Odottakaa
15.11.2016, 19.33
^ Eki_boomer saattaa tietää tosta jäljestä enemmän, taitaapi olla vastuussa siitä ;-D
(Jos mää Luin oikein rivienvälistä)
Mun kenguruloikka löytyy sieltä sähkölaitoksen vieressä olevasta vikasta mäestä.
*nips* ...kun saa tikit pois handusta. *naps*
Montako niitä tuli? Tapahtumapaikalla tunnistin kasvot, mutta nimi ei kytkeytynyt ajatuksenjuoksuun... Välillä lyö tyhjää jopa tavallista enemmän :o
3. Pieni mutta syvä vekki. Parempi kuitenkin ehkä että en tarrautunut sun "vesi" voiteluun.
Ei ollu aamusel paljoo jälkii Numlahden valtatiell. Iltapäiväl oli jo yhet seurattavaks :) Mut ei kyl ollu JumpoJimis yhtää liikaa vetopitoo. Eikä kyl sivuttaistakaa.
Paluumatkal tuli vastaa kaveri kaks koiraa hihnois (rispektii) ja jälkikasvu repus. Kehu, et seutu o mukava rauhallista. Edellise kerran oli tavannu vastaatuleva fillari viime kevään, vaik käy kävelees siä vähintää kerra päiväs...
Edit: empä tienny tänää mettässä körötellessäni ajelevani tulevan ohikulkutien (http://www.ely-keskus.fi/documents/10191/18206843/2.1T-1/78cc5659-8542-4bb2-9922-ab8619428356) pohjilla...kehitys kehittyy.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161116/dcb11b2a500bfaad0a17cb37a65fe7a1.jpg
Ei ollut Teponkalliollakaan kukaan ajanut. Jalanjälkiä oli kyl.
Haikalassa bongasin matkan päästä viiden jälkeen läskipyöräiljän. Perä vaan vilahti, en ehtinyt ees huudella mittää
Raumance
17.11.2016, 10.01
Tuolla näyttäis olevan suunnitelma enemmän pohjosessa, 4.2 kohta http://www.nurmijarvi.fi/filebank/6576-Tie-_ja_katuverkkonet.pdf
Sivu 42 löytyy kiirellisyys asteet tie projekteille. Ois ihan kiinnostava nähä onko mitään konkreettisempia aikatauluja olemassa, tietäis missä pitää käydä ajamassa ennenku projektit alkaa.
Toi mun linkkaama on tält vuodelt ja vaikuttaa ny oleva vaa toteuttamist vaill. Yks valitus siit o vetääs. Mut en löis vetoo sen menestymise puolest. Rahojaki o budjetoitu, joten voi liikahtaa ihan pariss vuodess. Osa mettistähä o jo kaadettu tual.
Toi toine o v.2005 tehty pitkä tähtäime suunnitelma. Ohikulkutien linjaus on se jälkeen eläny aika moneen kertaan. Mut siin näkyy se Ekin naapurii suunniteltu Tornimäentie. Ei tuu toteutuu kymmenee vuotee, ellei tontita ala menee kaupaks aika vauhdikkaast.
eki_boomer
18.11.2016, 21.34
Se on ROSE The Tusker, protomalli. Löysin sopivasti käytettynä, niin ajattelin kokeilla läskiä. Tuotantomalliin erona on aluhaarukka kuitusen tilalla, seatstay erilainen muotoilu, ja parempi voimansiirto, SRAM GX osien tilalla X01 osasarja. Ihan asiallinen vehje. 1x11, guide jarrut, ethirteen kammet, easton / raceface putkiosat. Tosin navat / kiekot on hinnat alkaen kamaa, takanapa hajos ja uusi on tällä hetkellä tilauksessa.
eki_boomer
18.11.2016, 21.37
http://i.imgur.com/u1v01PK.jpg
Mustamäeltä jonku läskiraideri taukopaikka. Siitä huippubaanan alotusnyppylän jyrkän alta.
Juu mää siinä vähän kokeilin onko Veetiressä sivuttaispitoo, ei ollu.
Reitti2000 Rinnekodilt pikase länteepäi oli ilmestyny uudet pitkokset:
https://lh3.googleusercontent.com/Fu9derFI6ccnYOEX58vkLRIJc1KLBDJieIywqrwr5YBZhMETqI-vLQn90hiwwEXXrVzwVRluTsvBJA=w1920-h1080-no
Muute oli kyl aika märkää, tääki o polku:
https://lh3.googleusercontent.com/R5x4nEbg-VljRJKMyNjUS8dJYKQHgqSs_nIa45_Oj_COQBHRYMJ0rlGtiaP HcQxIDTrCk34TMC_T1AI09A-4NKHli52qjKm1MpTfvrQCHx4Ezu1BLhKgYOP9B0_XYb-KzkJjXmd9TSm5TNcSOCjZ7O4z3Vpce3ddZP530fGSzZZ6Xv8Ec 9x_NdVO191WhmyBU4RP5-dZsIQ_sX4-YI2FYRWLcJBXL8ueveh_sZyN4e2xQhYYLRqtSUykQRvukRXqhm c-qLGIaugJhtJJ16t2nvbDg6iQDiLOiaQl4wEkG-4ck3p0Gz8MgQR5QoiELzJeCKMcaPrhGmAjzE_ELyxe4eAV8ItX sqHNqkkPgnTZ7ADDNij8rxb1gdbQIND1C7Pb41GyHFgrT54WZJ pOLztnw6CA_yjgXSUo6rjFoJrdAexXhI914SMg0fGrwyJhjG7m efs_5tLtakyszPsTvh3RHURFk9XdOWk-wAX_wBudw1JqxKPAoX3tLihQef7YZkjBkSBzH_cgvqV3fQv-3d7YApARZmI-uLA4F1lxrE0TGdCBnKV22PS3AVnU2S2pv81duapwrPsrffrzIf GMWbh81iR3YE59t3eGq0TssZeDOWgx4FKz=w611-h916-no
Ja oli siä viä paikotelle pikkase jotai valkos putuu polul:
https://lh3.googleusercontent.com/bYlaW3SEICXOkH_ogn0YC5O8ZpI5UTm2L50bEf-hiZaY6TuKjsCxizpZtlV7bjZdmlCjGm99nZqbpA=w1920-h1080-no
Mut iha OK lenkura. Ja Haltias oli kyl iha yyber hyvä safka!!!
Odottakaa
19.11.2016, 19.12
Tuollahan on talvi! Meidän lenkillä ei lunta näkynyt mutta märkää oli. Sealskinz sukka piti veden ulkopuolella vaikka tunkkasin suossa säärtä myöten [emoji16]
Reitti2000 Rinnekodilt pikase länteepäi oli ilmestyny uudet pitkokset:
Sää käyt sielä liian harvoin - syyskuun alussa noi tohon ilmestyi.
Tuollahan on talvi! Meidän lenkillä ei lunta näkynyt mutta märkää oli. Sealskinz sukka piti veden ulkopuolella vaikka tunkkasin suossa säärtä myöten [emoji16]
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161119/968252fb812de02fa4cf0c012fd46a20.jpg
Montamonta läskiä tuolla lenkillä ja pari kapeetakin
Sää käyt sielä liian harvoin...
Toi o kyl kans tot. Mut tarttee sitä joskus makail kotisoffallaki ;)
Huomenna lauantaina olis klo 10:30 alkaen lähimaastoajelua tarjolla. Lähtö tornarin parkkikselta.
eki_boomer
25.11.2016, 22.32
Tulossa huomenna, oisko Valkjärven kierto?
Odottakaa
25.11.2016, 22.37
Tää on myös messissä
HC Andersen
25.11.2016, 22.59
Niille jotka oli kiinnostuneita Juggernaut Pro 4,5":sta niin niitä on tod. näk. tulossa Shocktherapyyn jollain aikataululla.
Odottakaa
26.11.2016, 13.48
Joku voisi laittaa sen kuvan siitä "tukkisilta" ylityksestä :-)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161126/ab8b19a8a5edb4e712034deb9a46486d.jpg
Ja hyvin onnistui ylitys😊
Raumance
26.11.2016, 20.06
Hahahah onko mäntysalosta?
Mäntysalo / haikalakin on märkää muttei näin paljon.
Tää on Isosuon laidalta.
Ajojen jälkeiseen TV:n katselun lomaan voi heittää pikkasen keskivartalotreeniä:
https://www.hikipanta.com/triathlon/pyoraily/keskivartalosta-voimaa-pyorailyyn/
Odottakaa
27.11.2016, 17.20
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161127/fdbc67d778ddb24d58cac2213991f735.jpg
Luutalammi / Loppi
Aina ei kaiken tartte oll kallist ja vimpan pääl viimest teknolokiaa. Nää o vissiin semmosii kmw-henkisii fiilistelijöit. Mut hauskaa o :cool: single 42x18, brakeless, no-sus: Klunk N' Funk (https://vimeo.com/191678427)
eki_boomer
29.11.2016, 20.57
Jaa että maastoilua täysjäykällä sinkulalla ilman jarruja... Nooh, kukin tyylillään. :)
Odottakaa
29.11.2016, 21.02
^^-- tota mekin aletaan harrastamaan seuraavaksi..
Kai sitä ny tolleen ku saa pitää jalkoja paikallaan. Hauska raina kyl :)
Onkos Klaukkalassa huomenna mitään ajeluita?
Odottakaa
05.12.2016, 15.17
Onkos Klaukkalassa huomenna mitään ajeluita?
Ollaan menossa huomenna Myllykoskelle (Nurmijärvi) ajelemaan. Lähtö klo 10 sieltä. Ilmeisesti se parkkipaikka siinä toimii starttipaikkana.
Sen verran peilijäässä oli ainakin Lintumetsän polut nyt että käytän huomisen päivän nastarenkaiden rakenteluun. Palaan asiaan kun kalusto saatu talvikuntoon.
Odottakaa
06.12.2016, 18.26
Ollaan menossa huomenna Myllykoskelle (Nurmijärvi) ajelemaan. Lähtö klo 10 sieltä. Ilmeisesti se parkkipaikka siinä toimii starttipaikkana.
4 tuntia pyörittiin tuolla ja hienoa polkua oli tarjolla. Ilman nastoja olisi ollut haasteellista. Unohdettiin räpsiä kuvia ja somettaa ;-D
Voi hitto tätä kehitykse (?) vauhtii :mad: Nym mä e vissii osaa ees käyttää Karttapaikkaa enää- no katotaas ny.
@kmw: Isosuosta. Jäähallin parkkikse lounaisnurkast suoll, siit menee iha hyvä polku sin "kodall" asti... ei kai sitä kukaa viä oo purkanu? Ja sit viä pikkasen keskemmäll. Öpaut täst (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6695582.12087912&e=375193&title=Polku%3F&desc=Parkkiksen%20lounaiskulmalta%20suolle%20ja%20 hetki%20keskelle.%20N%C3%A4ilt%C3%A4main%20sitten% 20l%C3%A4nteen.&zoom=10&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %5D) oikeel ja kohti länttä. Kiva teknine pläjäys kuoppien kiertelyy ja pääsee tän (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6695514.12087912&e=374437&title=Polkuu%3F(2)&desc=Ja%20ihan%20mielenkiintoista%20ajettavaa%20(% 3F)%20riitt%C3%A4%C3%A4%20t%C3%A4nne%20saakka&zoom=10&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %5D). Ja sit o ainaski kesäl otettava pelloll ku suo o pikkase liia märkää. Pello jälkee takas suol (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6695718.12087912&e=374211&title=Polkuu%203&desc=Pellolta%20oja%20yli%20ja%20n%C3%A4il%20mailt %20sitte%20kohti%20luodetta.&zoom=10&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %5D) ja "ihan kohtuullinen" polku, ainaski osall matkaa, vie ekan lounaasee ja sitt se alkaa kiertyy länne kautt etelää. Wotsapin ryhmäkuva o tält osuudelt... Sit sä melkee ookki täs silla piäles (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6695118.12087912&e=373729&title=Polkuu4&desc=T%C3%A4s%20o%20se%20hiano%20silta%20vaikeuksi e%20vee%20yli&zoom=10&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %5D). Siit sit tuleeki sua etelälaitaa myötäille oikee valtatie tän Syrjälä pualel. Sual pääsee pois joko täst (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6694692.12087912&e=374459&title=Ausfaht%201&desc=T%C3%A4st%C3%A4%20makee%20tr-ura%20ja%20kerrassaan%20upee%20puhelintolppasilta% 20Kuonom%C3%A4entielle&zoom=10&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %5D) tai sit täst (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6694976.12087912&e=374571&title=Ausfart2&desc=M%C3%A4kee%20yl%C3%B6s%20ja%20ladol&zoom=10&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %5D).
^dänksistä vinkkilinkeistä, jatkan tutkimusretkeilyä. Paras olis kun pakastuisi kunnolla ja sit vähän lunta niin et näkee missä on menty. Kinppalenkeiltä ei useinkaan jää yhtään mtn reittejä mieleen.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161210/521d40af70a89a22c58297ef1642b1b0.jpg
Syväojan syvänteiden ja juurakoiden vierässä Metsäkylään päin löytyi korkea ja kallioinen näköalamesta ja muutenkin hyvää talvella ajettavaa polkua.
Kävin ajelees Palomäel. Tän näreen:
https://lh3.googleusercontent.com/60kBgYnkgxQG-GiK0i6lqCr748IR6mjX5ZXIxzH1RMdpuKYrQnqdeFQMMDoHnSt 0cs_yEld2G5S2kq2bCGXXh9PmTRWa7-Wb1pVWITOycvxEYS6k3Bs5KywegEJuHi4cCBGifxj_tpsmv4YB UH7_ogBKFlO0_qhL5Nau8UT4Gzlv2UnV-M5xqBL026bbx_BK6uoiNuLU-QAoE4pNLlvZ1_ue8V4rwRo0z4vkiNaCbLFs0BZ4WDfIG8sZiC7 HNhqj4dGNnunMnVlr6PJM6D82PCv1RWJAtNfI0JWbsAgfQZb2v Zdq8sB475FK-LMZej2kplcLg36tRPTqEcoM8sH74jHBUWSruqClOSD3Aunspg1 gpOZlpRLNCmd1JHN4RMLzROn3ie249PW5UjARJZAk1ITlUhR1N fs9Ar3YcLwu__disi8i5o9yFp7mQdXKO8xycr2Do7P_yRulnbh aIZOhuMFQhOfPxmlMy96br5lECJZbtmBY2ToaQII6FoAsp1Agn N1vP4W552ILy84LXbSRHijz4090-tKZg0MZqX8s5GZceFf4uGJIRkvD6W5q1IXJ8mEQ6kL45tzsJOo NH-jbxO4y5fqZxPkg6-K5_YemIJoP4VPOxvbD=w611-h916-no
tienoilt itää löytyy melko vähäll siivoomisell polku hakkuu läpi. Tarttee käyd siivoos ja merkkaas joskus. Se o ny jo semmone aika hyvä ja siit saa semmose iha ajettava.
Mut tuli taas vaihteeks vähä tunkkailtuuki. Mä koiti kattel löytyskö semmost mukavaa uraa sin Palomäen eteläpää lammikol ja takas. Jotai ajatuksii heräs, mut tarttee viä pari kertaa varmaa käyd tsekkailees enneko rupee tekee muut.
Kyl muute kuura ja jäähiput kiilteli auringonpaistees aika makeesti. Kumma ku se kimaltelu ei sit ikin näy nois mu kuvis :rolleyes:
https://lh3.googleusercontent.com/cfFcRf8UBAZGcj_W-qOjOqrM18eQD2Kwn11J5x6mKRUMoNqClS_kyQpmtGY3TeF8Y6M 4kMK-kRzefmPgU90p1Dh8ATzWrOOO-ktw92HHhEU_jW4BDLi2VFrIrW_71QqnCP_0TS8V3lmGXutMo1W vbFurlD5CfSiQ8tiXmwz7NS4Sm9cP9sNbOmjfa3jo_B1QwridQ 6IEAKR1FAW1d1gC6uBcB_WouVIkPs8nWA1JhU9I2LXu64MLqbn mraGD_cyEfFGt9ceH-GGgCqXqmZjYY_NvVmhZ0RPFF7VlPWwwuc6cb91vLOpBhjYCi7Y hWvpdMyPjOiLbS1Kx1UDnO-UH7XOBYROXZVWjfzMEki2slU81sXcFVuisCNyuzIwDAy_dGLG6 l6NVhK0edjnzEun14Zk7jIcjeGWXe1J9iymQ7VWXA9A9XsHTEp 4XxB1DY1SN3mKwBk7P6esEGmu4TNFYPwhEO4T7cpM6nhs8Ksfm ldtIkU_gnKgpzoQz822b8Hwfwkg3wYXlgYyPyNPTnQPxUwrkAR 4p2ICx5mRG3w7aSR_AZvDUmPaSaV0U5jQMkLtXFs_s6PM9bVy1 7TKSgdCyCsk-0XDYCZzteBgvveHbqY6_gGiIY5UW=w1375-h916-no
mutanaama
12.12.2016, 14.36
Aattelin huomenna tiistaina vetää väsyneen iltalenkin syväojalla, alustavasti oli puhetta kello 19:00. Aika vähän jäätä näytti olevan, kuraa ei yhtään[emoji12]
Aattelin huomenna tiistaina vetää väsyneen iltalenkin syväojalla, alustavasti oli puhetta kello 19:00. Aika vähän jäätä näytti olevan, kuraa ei yhtään[emoji12]
Sent from my iPhone using Tapatalk Voisin tulla lenkille. Mahtuuko auto olemaan sun pihassa?
eki_boomer
13.12.2016, 10.13
Mukana. Tuun kans autolla aikataulusyistä. Jos tulis läskillä, niin pärjäiskö ilman nastoja?
mutanaama
13.12.2016, 10.19
@Lates, hyvin mahtuu, ajakaa vaan autot rohkeasti perille asti, tosin tonttitiellekin menee jokunen peräkkäin.
Sanoisin näin, että 97% reissusta ei tarvii nastoja, ja niissäkin paikoissa voi valita polun B.
mutanaama
14.12.2016, 01.13
Hyvä lenkkihän siitä tuli, kalustorikkoja ja kaikkea. Kiitos taas kaikille seurasta. :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161216/23c1cc5172f622f1116a67c38fd3dba6.jpg
Klaukkalan Isosuolta löytyi tiipii ja vapaaehtoinen inkkaripäällikkö sotureineen
Odottakaa
16.12.2016, 21.14
Komeita nuoria miehiä ;-)
Hmmm .... no miehiä ainakin. Toi valkonaama on toosi valkonaama.
Sillanalta
16.12.2016, 21.52
https://vimeo.com/196007948 driftausta Isosuolla.
Kiitos seurasta. Löytyihän sieltä makeitakin polkuja - vai olivatko ne jäätyneitä ojia?
https://vimeo.com/196007948 driftausta Isosuolla.
Kiitos seurasta. Löytyihän sieltä makeitakin polkuja - vai olivatko ne jäätyneitä ojia?
[emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106]
Odottakaa
16.12.2016, 22.04
driftausta Isosuolla.
Harmi ku sitä pisintä ei saatu VHS:lle.
Suolla voi siis harrastaa muutakin ku eukon kantoa
Harmi ku sitä pisintä ei saatu VHS:lle.
Suolla voi siis harrastaa muutakin ku eukon kantoa
Jäipähän sit tavotteita seuraavaankin kertaan. 3 kierrosta...?
Onks teillä joku eri paikka nykyään missä huutelette lenkeistä?
eki_boomer
17.12.2016, 14.18
Joo vaihtelevasti myös whatsapp ryhmässä, pistä privalla nro niin lisätään ryhmään.
eki_boomer
17.12.2016, 14.19
Huomenna Sunnuntaina 10:30 Tornarin parkkikselta joku 2-3h lähipolkuja.
Odottakaa
18.12.2016, 11.40
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161218/53e0116c3ac750d6f6743e4b998e6c4b.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161218/4bc96ab5d5e1ec5db4c897ca92def126.jpg
Hei moi.
https://vimeo.com/196323340
Tiernapojat jouluisella matkalla
Odottakaa
19.12.2016, 21.16
Kaikilla oli niin mukavaa, oi jospa oisit ollut mukana, niin..
Kai naskaleilla avannon teitte?
Odottakaa
19.12.2016, 22.17
Kai naskaleilla avannon teitte?
Ensi kerralla sitten.
Nyt ehjättiin seiniä. Huomaa paskahuusin "reikä" uusiokäytössä tulisijan oikealla sekä uusi vasen seinä
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161219/ef2fad91c7561cb64a6fbc30938a87ff.jpg
mutanaama
19.12.2016, 23.08
Kiitos makkaroista ja älyllisesti haastavista jutuista. :)
Onko tänään valopäälenkkiä?
Oliko? Mää melkein meinasin, mut en sit kuitenkaan.
Toissailtana kävin kooämween kanssa ajelemassa ja ujosti heittelin ajatusta ilmoille että uudenvuoden tuntumassa voitaisiin ajella kinkkuja sulaksi joko omissa metsissä tai vaihtoehtoratkaisuna jossakin muualla mikäli saadaan ajosäitä.
Pyhät ja välipäivät menee allekirjoittaneella töiden puitteissa onneksi, joten viikolla ehkä jotakin aamulenkkimeininkejä.
Syökää ja juokaa riittävästi ja kohtuudella. Rauhallista joulua koko porukalle!
Takapalkilla Oukitelin kiinaihmeellä.
Hyviä Jouluja itse kullekin!
Mä kävin laittelees melkee rullallise orkkuu pitkin poikin Palomäkeä. Tais tul merkittyy neljä semmosta lyhyttä "oikopoluu" ja neljä pikkasen pitempää pätkää. No, ei nekää nii kovin pitkii oo. Menkäähä ettii!
Oliko? Mää melkein meinasin, mut en sit kuitenkaan.
Eipä ollu. Meni tonttuiluks aaton aatto.
eki_boomer
26.12.2016, 07.18
Hyviä Jouluja itse kullekin!
Mä kävin laittelees melkee rullallise orkkuu pitkin poikin Palomäkeä. Tais tul merkittyy neljä semmosta lyhyttä "oikopoluu" ja neljä pikkasen pitempää pätkää. No, ei nekää nii kovin pitkii oo. Menkäähä ettii!
Mää voisin Perjantaina mennä joskus 10 aikoihin aamusta, saa lähteä mukaan.
Ysiltä vois allekirjoittanut lähtee, ni kerkeis varmaan pualikspäiviks kotiin.
Vuodenvaihde lähenee, joten pitäisi varmaan toteuttaa uhkaus CCG:hen siirtymisestä. Mitenkäs se nyt tapahtuikaan? Asia on kyllä selitetty suullisesti useampaankin kertaan, mutta enhän mä nyt enää muista miten se meni. Jotakin tietoja piti lähettää jollekulle, mutta mitä ja kenelle? Olen mielestäni joskus nähnyt ohjeet kirjallisenakin, mutta ainakaan seuran sivuilta en sellaisia nyt löytänyt.
HC Andersen
26.12.2016, 20.14
Vaatii kahden vanhan jäsenen suosituksen.
Odottakaa
26.12.2016, 22.40
Töihin siitä.. Lauantaina aamusta uusiksi?
*muokkaus, ai niin, et taida mennä perjantainakaan. Laho pää mulla.
eki_boomer
27.12.2016, 09.03
Töihin siitä.. Lauantaina aamusta uusiksi?
*muokkaus, ai niin, et taida mennä perjantainakaan. Laho pää mulla.
Njoo, saapa nähdä milloin pystyy seuraavan kerran ajamaan. Sen verran on toi kylki kipeä.
Tulevana Lauantaina meinasin ottaa suunnaksi tuon Numlahti-aittakallion ja mennä tiirustamaan tulvatien läheisyydessä Lopentien myötäisiä polkuja, joita luulel nähneeni autolla ajaessani. Tiedossa todennäköisesti märät kengät ja paljon tunkkaamista. Lähtöä vois suunnitella tuohon ysin ja kympin väliin ja pimeään mennessä kotiin ja uudenvuoden viettoon. Jos alustavissa puheissa lähtö ysiltä Isoniitun koululta ja Haikalan ympyröiden ja Valtatien kautta eksymään.
Yleisön uhkailusta ja kiristyksestä johtuen lähtö kymmeneltä. Koska ilmeisesti Mäntysalon edustajistoakin on tulossa paikalle voidaan aloitus siirtää Haikalan Alepalle kymmeneksi.
Ehkä on vahva ehkä. Tulen jos olen paikalla.
Joskus on kotona ajoaikaa anottava. Tässä hyvä lomake (http://www.sci.fi/~alphabet/lomahak2.html). Printatkaa niin etteivät heti lopu.
Yep
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Joo-o... En nyt tiedä mitä tässä sanoisi. Lenkkihän lähti ihan kivasti käyntiin ja ihan mukavalla temmolla meni ensimmäinen kilsa, jonka perään satulatolppa ratkesi liitoksistaan ja löysin itseni tutkimasta maanpinnan biologiaa lähemmältä kantilta. MArkon pyörävarastosta uusi pyörä alle ja kovaa ajoa ja kas perkelettä housut päättivät revetä kahteen osaan. Pieni omantunnon tuska siitä, että kutsun lenkkiä kasaan ja veturina on 90% ajasta joku kuu, kuin minä. Mutta onneksi tein vielä MaastoAndyn kanssa kuningasratkaisun ja luikin ennen aikoja kotiin. Kiitos koko porukalle lenkistä. Paljon hauskoja juttuja ja märkiä polkuja, kuten aina. Huomenna ei jaksapystyykyetä, mutta ehkä joku päivä jossakin jotenkin........
Odottakaa
31.12.2016, 14.30
Virallinen tiedote: Klaukkalassa ajetaan seuraavan kerran ensi vuonna. Hyvää uutta vuotta. Terveisin Klaukkalan muovi & rauta perheineen ja tukijoukkoineen
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161231/d716b1524e85240a8c2b595db42010c3.jpg
Sillanalta
31.12.2016, 15.02
Etsitty siltahttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161231/51e212cba3a3bd3493a62ddfb47b2be5.jpg
Viiden maissa meinasin pariksi tuntia ajamaan kotipolkuja. Valot päähän ja jos pyörä kestää niin torilta torille olis reitti.
Pimiää oli, mutta hyvä parituntinen taittui Haikalan metsissä. Cuution etuvaihtaja sai vedet päälleen ja päätti jäätyä, mutta housut ja satula tuli ehjänä kotiin :)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170101/4e50a68bd83b9316540380601180bea3.jpg
Mää oo täs vaa nukuskellu ja tukenu kotimaist puunjalostusteollisuut kastelemall säkillise nesduukei. Mut jaksakoha (=viittiksiköhä) sitä aikuste oikeesti joskus ruvet tekee vaik tämmöst reenii? (https://www.hikipanta.com/triathlon/pyoraily/keskivartalosta-voimaa-pyorailyyn/)
Nyt o Erik Plankton (http://www.packgofind.com/iceland) alias Erkki Punttila (http://www.roadbikereview.com/reviews/singlespeed-bike-packing-in-finland) päässy aika hyvää jakeluu. Tarttee varmaa koht ruvet haaveilee omistaki kesäretkuist.
Kunnei sormet ja pää taivu tual kännypuolel, ni täs olis linkk (https://connect.garmin.com/modern/activity/1509988507)i ja tos al o viä kuva. Nii ja sit niit kalossijälkii o kyl ny helppo seuraa.
https://lh3.googleusercontent.com/YyzE6pae1ARiOAvON0QkXKPugpxr_TYlV76lQ5foK-tI9JNk95HojwN9yNe_fcKY4etn2rn8BLoXAxGGCr1Js5nQRMIl FHjvt8TIOp49X9ySiS0qsZXSo_zDdwGSy85Z2SHYHDykA770ZN rPta0qEeD08uGf_KvIQb0hi5vhAvyLy23ufnMefurL6322n-PYMqRR55KtFIGkv0Z3doNohlQGDSDh2MvbBH7GinvWmiSADc6x TarQ3-p_fDIxa_J-_XRStBG1cb6_JGqQor_JSpjJHMVTEi4ZMbtFTNLuCigaOKlhCj SsxZiFA0nWCH4ZQNKfPEUO5MSqYZtmQ_XvyR8DR2XG4j2OELKx hMkmm2TYWmUQF1SWvvWhrkqcnRk0LY9-WpI5ZnCHBFTD2wRpwe-rmUWO2EBJLRqlX1DZhlfkjjr4EyrPbm5Zhu4cMWwMBxbk5bIX5 umeGFHzk_CNpR1EgTl0Ut5selDq_aTo0fEnqLZLWN74rc4Z7TH tQBLBHr9_W01tCJburh4C4XdSsheAaoad_57vgXSW0Vbj08fSi ALjuI-j7Vw3GqTmCS64Y_QUVb1nQeQZbF7qtimzgkDRnD-A158DiW99JAO98zzes-1VIxsk=w1436-h844-no
Pitkä ykköne menee kivasti pohjosest etelää. Pitkä kakkonen mitenpäi vaa. Lyhkäset lähtee luontevast siit keskelt, mut voiha ne kyl ajaa peräkkäi pohjosest eteläänki. Aikataulu ei antanu periks tänää dallaa niit pohjose urii. Ehkä sit söndaagin pääsis jo putkikameli pääl?
Hienon vidjon Kapu linkkasi, kiitokset hänelle. E. Punttilan puntissa on oikeeta jerkkua kun tuolleen jaksaa viittiä. Asialliset vehkeet, mut painoa tulee väistämäti silleen et ei olis minusta tuohon, vaikka lievästi 1-v suuntautunut olenkin.
Mut kesä *kaipaushuokaus* Olen n.16v haaveillut ajavani kotoa Kajjjaaniin, niin liki itärjaa kuin mahdl. ja gg-painotteisesti. Jokohan toteutuu?
eki_boomer
05.01.2017, 20.09
Olipahan upean näköistä Islannissa. Kiitos Kapulle linkistä.
Pitää varmaan Su mennä tsekkaamaan nuo Palomäen uudet, lähden meidän pihalta 10:00, saa tulla mukaan tai olla tulematta.
Odottakaa
06.01.2017, 19.36
7.1. klo 11 lähtö Klaukkalan jäähallin p-paikalta.
Ajatuksena, että suunnataan Valkjärven jäälle ja johonkin siihen ympäristöön ja sitten mahdollisesti isosuolle.
Odottakaa
07.01.2017, 14.00
7.1. klo 11 lähtö Klaukkalan jäähallin p-paikalta.
Ajatuksena, että suunnataan Valkjärven jäälle ja johonkin siihen ympäristöön ja sitten mahdollisesti isosuolle.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170107/3bcb7fe6e3462070ab16bfc810727488.jpg
Skipattiin isosuo ja ryystettiin sumpit lopuksi tebarilla.
eki_boomer
07.01.2017, 14.27
Olipahan upean näköistä Islannissa. Kiitos Kapulle linkistä.
Pitää varmaan Su mennä tsekkaamaan nuo Palomäen uudet, lähden meidän pihalta 10:00, saa tulla mukaan tai olla tulematta.
Aikataulu muutos, lähtö klo 11
Mites kylki jakselee, eli oliks aatellu fillarilla vai fillaritta? Paljons siä muutes ny o lunt?
eki_boomer
07.01.2017, 21.00
Mites kylki jakselee, eli oliks aatellu fillarilla vai fillaritta? Paljons siä muutes ny o lunt?
Yritän fillarilla. Varmasti on lunta, sit tunkataan jos ei muuten onnistu.
eki_boomer
08.01.2017, 16.36
Aika paljon saatiin aikaa tuhl.. siis käytettyä hyödyksi 13km tamppauslenkkiin. Nyt olis polut timanttikunnossa ennen seuraavaa lumisadetta.
Jep, kiitos ajoseurueelle. Nopeesti kulahti toi aika.
Susihavainto varmistui koiraksi!
(http://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/472937-useita-susihavaintoja-klaukkalassa-varmistui-koiraksi)
Aamulla kot'polkujen skouttailua: Haikalan Ympyrät on 4/5, normi kelkkaura Metsäkylästä Syväojan suuntaan 0,5/5. Ympyröistä löytyi mopokelkan ja hepan jälkiä (ei susihavaintoja). Ei isompaa haittaa kummastakaan, mut jos se hevonen ihan tavakseen otta tuol pyörimisen niin sit khyl. Jostakin Numlahden suunnalta tullut.
Oli niin makiata et ehkä poikkean ehtoommalla uuwestaan. Kiinnostaako?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170111/6a1e12e7da77e69ec8ea00338cf539f4.jpg
Kävin kans Syväojan naapurissa.
Ei näkynyt possuja, ei susia, eikä muitakaan elikoita. Läskipöörän jälkiä oli ja täysin ajamatonta polkua kans.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170111/d7b80e2b5b0fc97333e15305ad4b50fa.jpg
Pyörä ja kuu. Aika rauhallista tuolla metsikössä.
Enska Pena
13.01.2017, 14.44
Juniori rupesi kinuamaa uutta fillaria, joten ajattelin kääntyä viisaampien puoleen. Tarve siis olis riittävän hyvälle fillarille, jolla uskaltaisi myös metsään. Tavoitteena kun olisi saada lenkkikaveri, jonka kanssa tunkkailla Mäntysalon metsiä. Juniori on vähän vaille 150 senttiä pitkä.
Joku xs 26"? Vaik'en kuskia tunne niin silti suosittelisin umpijäykkää. Ei tartte säätää ja vähempi rikkoontuvia osia. Vaihteet suotakoon :)
Jos 26" liian iso niin http://konaworld.com/shred_24.cfm voisi olla ihan näpsäkkä. Eikä huono varmasti tämäkään https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/306/714459/2016-mondraker-panzer-20
@EnskaPena: jos oikeesti etit fillarii junnulle mettäpyöräx, ni sun pitää pikkasen satsata. Et sä voi vetää edel jollai 12 kg painaval täpäril ja junnu peräs 15 kg painaval Ins*ran umpirautamurikal. Pikkunen ja kevee ei oo iha halvin ja helpoite löydettävä. Ja ku kuski kasvaa, ni vaihto on edes vähintää joka toine vuos. Toki vanhan saa aina menee mukavasti eteepäi.
Mut semmosel keveekulkusel junnuki kyl nauttii ajamisest. Rengaskokon 26" olis passeli. Harmi vaa, et niitte saanti alkaa olee pikkase hankalaa. Keulana kevee ilmakeula, semmone josa riittää säätövaraa. Halpoi sä et saa säädettyy riittävä herkäks. Jotai tyylii Reba tai Sid. Kovaperäne menee kyl iha hyvi ja semmosel ajo opettaa kattoo ajolinjoi ja keventää ahterii. Osasarjoil ei nii välii, ku ei sitä ajoo nii kauheesti kuiteskaa tuu. Ellei sit kavereil tartte kehuu et mul o 30 vaihdet.
Islabikesin suurimmat (Craig26?) vois viel men ens kesän, sit saa ruvet kattelee jotai "tavallist" merkkii ku varsi venyy. Naisten malleis o usei vähä pikkasempii runkoi. Jos vaa värit sopii, ni niist voi löytyy ihan hyvii vaihtoehtoi. Jakkara ehkä tarttee vaihtaa. Trekil olis muuten aika kiva pikku täpäri, olisko ollut Trek Fuel JR. Mut sen kans ei enää oikee malttas päästää ajelee koulumatkoi...
Odottakaa
13.01.2017, 23.49
@Enska Pena
Tuossa Kapu ja kmw jo kertoikin mitä etsiä, enää vain budjetti. Sillon ku vanhemmalle (öpaut 3 tai 4 vuotta sitten) etsin pyörää, niin jäykkäkeulasta ei löytynyt vaan kaikissa oli joko huono tai sikahuono keula. Lopulta löyisn ylivuotisen halvennuksesta ilmakeulalla (commencal).
Aika huonosti löytyy 26" pyöriä enää, joko ne on 499,- ja sitten niissä on se 2.5kg ankkuri keulalla, joka ei sitten ole tarpeeksi herkkä skidille (kyllä sen ilmakeulankin kanssa sitä samaa ongelmaa on, että saako sen tarpeeksi löysäksi) tai sitten maksaa yli tonnin (toki riippuu budjetistasi).
Tuossa 27.5 https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-attention-sl-grey-n-flashred-467930/wg_id-17103 mutta onkohan liian iso?
Trekiltä lasten superfly: http://www.trekbikes.com/us/en_US/kids-mountain-bikes/superfly-26/p/1583600-2017/ (keulasta mitään hajua)
Tai sitten kyttää fillaritoria ja toivoo, että joku ei ylihintainen löytyisi sieltä.
Enska Pena
14.01.2017, 10.56
@Odottakaa
Tuosta Commencal:sta sainkin jo vihjeen. Täytyy yrittää löytää ylivuotinen tai käytetty jostain.
Olitte varmaan kmw ja muut teikäläiset, jotka tapasin hiihtolenkillä Sääksissä. Jälistäpäin tajusin, et mulla oli iso kamera mukana, olis saatu hieno porukkakuva teistä. Ens kerralla sitte. Ensi sunnuntaina olen tosin pois, pojalla Niki, SM Wattbike 10 km kisa Helsingissä.
^ Juuh, perinteinen 50/60 Karinpäiväkruisailu. Oli hauskaa, mut varsinkin Röykän päässä aikas hapottavaa. Siellä selvästi enempi lunta kuin Rajamäellä.
Huomenna sunnuntaina ryhmäajelua Klagen lähimaastossa. Lähtö Tornimäen parkkikselta klo 10:30. Tähtäillään 3-4 h ulkoiluun.
Mikäs on pläni, eli kaffet termariin mukaan vai kuinkas?
Ajetaan ja huilataan.
Mennään ekaks eksyilemään Isosuolle ja jos löydetään polku Lepsämään päin, niin jatketaan Valkjärven ympäristön poluille. Kahvithan vois vetästä vaik Hyypiänmäen päällä.
Odottakaa
21.01.2017, 19.27
Mikäs on pläni, eli kaffet termariin mukaan vai kuinkas?
Kahvithan vois vetästä vaik Hyypiänmäen päällä.
Siis kahvitellaanko me nykyjään? Otatteko oikeasti kahveeta mukaan? Pitääks mun nyt alkaa etsimään jostain jotain pientä termaria, en todellakaan rupea vierestä katsomaan jos kiskotte kahvia!
Hyypiänmäen laen sijaan voitais mennä lippaluolaan..
Saat multa kaffetta jos kelpaa ilman mausteita. Kuksa mukaan.
Munkin termarista saa lirauksen helposti, jopa kaks.
Lippaluola hyvä ajatus.
MaastoAndy
21.01.2017, 21.21
Eiks me voitais vain ajaa lenkki ja viedä sen jälkeen pyörät Legsan olohuoneeseen säilöön ja mennä Pihviin?
Juu. Vaimo itseasias alko just pullaa leipoo teit varte tossa.
Odottakaa
21.01.2017, 22.29
Saat multa kaffetta jos kelpaa ilman mausteita. Kuksa mukaan.
Munkin termarista saa lirauksen helposti, jopa kaks.
Lippaluola hyvä ajatus.
Löysin pienen hienon design termarin :D Tuon siis omat kaffet.
Odottakaa
22.01.2017, 12.41
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170122/10b99821445eb3fcbeb35bb40f2fe91a.jpg
Tauko
Hyvä lenkki. Kahdeksan pyörää lähto ja kuusi rullasi loppuun asti. Teknisiltäkin taidettiin suurinpiirtein välttyä mun ripiseviä vaihteita lukuunottamatta. Tiistaina valosan tai pimeen aikaan meinasin ajella.
Millaisen reitin teitte Valkjärven ympäri? Onko jollain jakaa reittiä?
t: Oranssi kypäräinen kanjonisti
MaastoAndy
23.01.2017, 12.16
Mulla on Garminissa reitti. t. keltanen Pole
Ihan turhaa mainitsit Polen....
Tänään 17.30 ajoja pitkin pimeitä polkuja. Lähtö tuosta isoniitun voimalan kupeessa olevalta puomilta. Pari tuntia miten nyt jaksaa rullailla.
Odottakaa
26.01.2017, 19.25
Millaisen reitin teitte Valkjärven ympäri? Onko jollain jakaa reittiä?
t: Oranssi kypäräinen kanjonisti
Ei tainnut Andy laittaa sulle reittiä? No tässä kuvatus reitistä (30km).
https://www.dropbox.com/s/ymnr7mgu95lbj71/valkjarvi-kierto-2017.jpg?raw=1
Kesäaikaan ajetaan tuosta järven päässä olevasta padosta yli ja sitä kautta Holman läpi.
Eilen illalla ajettiin Omenan kanssa tuota mutislandiaan vievää mönkijäuraa tms. Metsäkylään ja käytiin kolmosteiden välillä pyörimässä. Pehmeää oli siellä suunnalla ja duunia sai etenemiseen tehdä ihan kunnolla. Ajetut urat paikkapaikoin peilijäässä. Täältä jatkettiin Teponkalliolle ja sieltä mopobaanan kautta Haikalan maisemapaikalle ja kotiin. Teponkalliolla ja Haikalassa pohja vielä ihan ajettavassa kunnossa, kun on mukavasti tamppaantunut. Kaikki vaatteet sai kyllä lenkin perään heittää pesuun. Senverta oli märkää maastossa.
Onko tammikuun ajot ajettu vai onko joku illalla menossa?
Ajoin tammikuun valmiiksi jo 22.1, ..ttu.
Olis tarkotus lähtee ajelemaan. Kun vielä pieni pakkanen tulee niin pääsen tuolla kapea renkaisellakin eteenpäin.
Meinasin lähteä nyt, mutta voisin siirtää lähdön iltaan ja katsoa jos saataisiin enemmän porukkaa kasaan
Kapeella pärjää mainiosti. Haikalan maisemapaikalla tällä hetkellä ja tunnin sisään kotiin pimeetä karkuun :)
Liivi menee itseksee. Lenkki siirtyy huamiselle
Ok. Mää vetäsen tässä sit vähän purtavaa naamariin ja lähden tutkiskelemaan polkuja
Jooh elikkäs... Kävin kuutiolla ajamassa vakilenkit Haikalassa ja hyvin pärjäsi ilman nastoja. Parissa kohtaa joutui tunkkaamaan, mutta pehmeää ja karheaa oli valtaosassa polkuja. Jos loppuviikosta jaksan, niin aamulenkkiä saatan kehitellä.
Raumance
31.01.2017, 23.49
Lähti autotalli alta niin roskiin menevää kamaa jos joku haluaa.
http://imgur.com/a/rDIx9
Laatikosta en ole luopumassa, mutta hiomapaperit, hioma...luuttu?, meisselit, mittanauhat, ja 4 pyöräkuokkua ja sitte 26" renkaanoikaisinteline.
Maksaa kaikki rahat mitä lompakossa ja autossa on.
Oisha sen lenkin lähtöajan ja paikan voinu tännekin laittaa... No, lenkki heitettiin ja liukasta oli ilman nastoja. Ens lenkin yritän muistaa ilmoittaa ennen ku lähtö on.
eki_boomer
04.02.2017, 18.34
10:30 Huomenna Sunnuntaina Tornarilta. Noin 3-4h Valkjärven ympäri polkuja.
Odottakaa
04.02.2017, 19.25
Tulossa.
Jos heräilen ja on hyvät fiilikset aamusta, niin liityn iloiseen joukkoonne. Tai joukkoonne ainakin. Jos mua en nävy, niin menkää ilman.
Näillä näkymin voisin lähteä myös mukaan
Odottakaa
05.02.2017, 22.39
Saatiin ihan jees lenkki. Tornari - Isosuo kierto - Mäkelä / Toukola - Hyypiänmäki - Valkjärvi kierto jäätä pitkin - Holma - Tulvatie - Hakala - Koivumäki / Suontaankulma - ja samaa reittiä Haikalaan. Karvan alle nelkyt kilometria.
Ei tainnut Andy laittaa sulle reittiä? No tässä kuvatus reitistä (30km).
Kesäaikaan ajetaan tuosta järven päässä olevasta padosta yli ja sitä kautta Holman läpi.
Kiitos.
[Neumannin äänellä laulaen] Sinä ja minä Äss-marketin liikennevaloissa huomenna10.00. Kuulemma Valkjärvi jne.
eki_boomer
11.02.2017, 19.17
Mugana kuin peräpugama.
Niin pitkäks aikaa tuun, ku jalat kestää.
Hyvä lenkki saatiin 7 fillarin voimin ja 5 ajoi loppuun asti. Kelit mitä parhaimmat ja rotarien rokka oli Lähtelän rannassa vallan mainiota. Kiitos koko seurueelle hyvästä lenkistä!
Oli hyvä lenkki taas. Jalat ois riittäny pidemmällekin, mut häntäluu rupes ilmottelee olemassaolostaan ikävästi. Rokka oli kyl hyvää!
Mä kävi hätäsee pyörähtääs Palomäes. Nyt o renkaan jälki siä pohjose puoleiselki uudel ural.
Käytii tänää Eki kaa taas pyörätääs Palomäes. Nyt siä olis jalan tallattuu uraa testattavaks.
eki_boomer
26.02.2017, 20.33
Huomenna olis tarkoitus käydä kokeilemassa oliko lumikengillä tamppauksesta hyötyä, eli pyörällä Palomäkeen. Fatti suositeltava, mutta kyllä siellä kapeempaakin voi taluttaa. Lähtö vaikka meiltä 18:30
Odottakaa
27.02.2017, 15.12
Käytii tänää Eki kaa taas pyörätääs Palomäes. Nyt siä olis jalan tallattuu uraa testattavaks.
Loistavaa!
Huomenna olis tarkoitus käydä kokeilemassa oliko lumikengillä tamppauksesta hyötyä, eli pyörällä Palomäkeen. Fatti suositeltava, mutta kyllä siellä kapeempaakin voi taluttaa. Lähtö vaikka meiltä 18:30
Messissä.
Mä kävin tänään sotkemassa tuon isosuo - lintumetsän reunassa oleva oja välin pariin kertaan. Ihan jees polkua taas. Parissa kohdassa liukasta lunta, huomaa kiemurtelevasta jäljestä :D
eki_boomer
27.02.2017, 17.23
Lähtöaika 18
Odottakaa
28.02.2017, 17.30
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170228/d4029c70d71b8d590bd9e9363d42a3a7.jpg
Isosuolla oli mukavampaa kuin tornari/palomäki akselilla.
Joku täältä käväissyt aamutuimaan läskillä Isosuolla? Sramin kulmalta seurasin jälkeä, mut kohta käännyin takas. Oon niin herkkäperse nääsku polulla ~10cm sulaa vesisohjoa eikä ollut takalärpäkettä. Ensi yön pakkasten jälkeen menee taas helposti.
Joskus puheltiin kevätretkestä Fiskarsiin. Tuos on päivä, ugh. Enempikin G-miehiä on lähöllään
https://www.facebook.com/events/1253066008112249/?ti=as
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170305/463cf0296bc16412ecc9a135671e5536.jpg
Isosuolla hyvä hankikanto aamupäivästä ja huippukeli.
eki_boomer
05.03.2017, 17.41
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170305/222e7fe065316c704001f726daf87f15.jpg
Hyvin kantoi vielä iltapäivästäkin, upee keli ja seurakin menetteli :)
Nyt on kyllä aika puhki.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.