PDA

Näytä tavallinen näkymä : Laadukasta MTB huoltoa etsitään pääkaupunkiseudulta.

-Cube-
08.05.2012, 14.50
Mä tässä olen yrittänyt etsiä tolle mun Cube LTD Race 2010 kaunottarelle hyvää täyshuoltopaikkaa joka myös käyttäisi laadukkaita/alkuperäisiä varaosia. Noita huoltopaikkoja kun tuntuu olevan aika pirusti missä hinnatkin vaihtelevat pelkän huollon osalta 60€ - reilusti yli 200€. Ja aika negatiivista palautetta olen lukenut osasta paikkoja vaikka ulkoisesti ne näyttäisivätkin laadukkailta paikoilta.

Mä ostin ton pyöräni http://www.pyorahuolto.com/ joten sieltä varmaan saisi sille huollon alkuperäisosilla. Mutta haluaisin kuulla että löytyisikö myös jotain muita hyviä vaihtoehtoja mistä olisi hyviä kokemuksia pääkaupunkiseudulta.

Risto Koivunen
08.05.2012, 15.34
täyshuoltopaikkaa joka myös käyttäisi laadukkaita/alkuperäisiä varaosia

Onko tuossa pyörässä sitten jotakin eksoottisia osasia? Onko sinulla listaa pyörässä alunperin kiinni olleista osasista?

Suurin osa noista kuluvista osista on erityisten osavalmistajien (SRAM, Shimano jne.) valmistamia, eikä niillä ole juuri tekemistä sen kanssa, minkä pyörävalmistajan tarra siinä pyörän rungossa on kiinni.

sakuvaan
08.05.2012, 15.36
Ja onko pyörässä paljonkin osia rikki mitä pitää sitten vaihtaa?

nure
08.05.2012, 17.43
Opettele huoltamaan itse...

ellmeri
08.05.2012, 17.47
Koita avautua mitä siihen pitäisi päivittää...

kmw
08.05.2012, 17.48
Vie pyörä Epulle Yläfemmaan ja elämä hymyilee. UGH.

-Cube-
08.05.2012, 20.21
Opettele huoltamaan itse...

Kato ku ei satu kiinnostamaan. Ja täytyyhän jonkun niitäkin rahoittaa jotka sitä työkseen tekee vai mitä?

elasto
08.05.2012, 21.16
1. Hi5Bikes
2. Fillariosa
3. Pyörähuolto

Tossa pääkaupunkiseudun huoltoa suorittavat fillariliikkeet mun omien henkilökohtasten kokemusten perusteella järjestyksessä.

-Cube-
09.05.2012, 13.45
Onko tuossa pyörässä sitten jotakin eksoottisia osasia? Onko sinulla listaa pyörässä alunperin kiinni olleista osasista?

Suurin osa noista kuluvista osista on erityisten osavalmistajien (SRAM, Shimano jne.) valmistamia, eikä niillä ole juuri tekemistä sen kanssa, minkä pyörävalmistajan tarra siinä pyörän rungossa on kiinni.

Onhan mulla lista noista alkuperäisistä osista eikä ne toki mitään eksoottisia ole. Kysymys on vaan siitä että joissain paikoissa niiden osat mitä ne myy on jotain biltema tasoa ja puolet siitä hinnasta mitä Shimanon alkuperäisosat maksaa. Hyvistä osista olen alunperin maksanutkin ostaessani ton pyörän enkä halua siihen mitään pilipali palikoita tilalle. :)

ellmeri
09.05.2012, 13.51
Onhan mulla lista noista alkuperäisistä osista eikä ne toki mitään eksoottisia ole. Kysymys on vaan siitä että joissain paikoissa niiden osat mitä ne myy on jotain biltema tasoa ja puolet siitä hinnasta mitä Shimanon alkuperäisosat maksaa. Hyvistä osista olen alunperin maksanutkin ostaessani ton pyörän enkä halua siihen mitään pilipali palikoita tilalle. :)

Kyllä ne laittaa sitä mitä haluat,mulla on XTR:ää vaitajat esim.
Sanot vaan ettei huonompaa laita vaan pikkasen parempaa niin siitä se pyöräkin tykkää.

Elaston mainitsemista paikoista varmaan löytyy sellaisia osia mitä BILTEMAsta ei saa edes rahalla.:cool:

-Cube-
09.05.2012, 14.08
Kyllä ne laittaa sitä mitä haluat,mulla on XTR:ää vaitajat esim.
Sanot vaan ettei huonompaa laita vaan pikkasen parempaa niin siitä se pyöräkin tykkää.

Elaston mainitsemista paikoista varmaan löytyy sellaisia osia mitä BILTEMAsta ei saa edes rahalla.:cool:

Tommoset osat tossa on alkuperäisenä ja olen toistaiseksi ollut tyytyväinen niihin. Kaipa vielä se ahneus iskee jonain päivänä ja rahaa alkaa palamaan urakalla parempiin osiin... :D

Original Spec Features
Brand Cube
Model Year 2010
Color Name White Metal Green
Model Name LTD Race
Frame Material Aluminium
Frame Alu Superlite AMF 7005 Double Butted, RFR-Geometry
Fork Rock Shox Reba SL 100mm, Motion Control, PopLoc Remote Fork Lock out
Headset FSA No.10 semi-Integrated
Stem Easton EA30 Oversized
Handlebar Easton EA30 Lowriser Oversized
Grips CUBE Double Duometer
Rear Derailleur Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Front Derailleur Shimano Deore XT FD-M770, Top Swing, 34.9mm
Shift Levers Shimano SLX SL-M660 Rapidfire-Plus, 9-speed
Front Brake Formula RX hydr. Discbrake 180mm
Crankset Shimano Deore FC-M532 2-Piece 44x32x22, 175mm, Integrated BB
Cassette Shimano CS-HG50 11-32, 9-speed
Chain Shimano CN-HG53 108 links
Wheelset Sunringlé Ryde XMB Wheelset
Front Tire Schwalbe Nobby Nic Performance 2.25
Rear Tire Schwalbe Racing Ralph Performance 2.25
Saddle Selle Italia Q-Blk
Seat Post Easton EA30 31,6mm
Seat Binder Scape Varioclose 34.9mm
Weight 11,50 kg
Rear Brake Formula RX hydr. Discbrake 160mm
Chainrings 44x32x22

nure
09.05.2012, 17.16
No eipä tuossa mitään mainittavaa ole, perus Shitmanoa...

-Cube-
09.05.2012, 17.51
Niinhän mä tietääkseni sanoinkin ettei tossa mitään erikoista ole. Vai onko lukutaito hukassa?

KriHa
09.05.2012, 21.21
Vaihtoon menevät osat voi ostaa etukäteen ja pyytää huoltoa vaihtamaan jos ei huollon omiin komponentteihin luota...

Michael L.
09.05.2012, 21.51
Niinhän mä tietääkseni sanoinkin ettei tossa mitään erikoista ole. Vai onko lukutaito hukassa?

joo ei paljoo kannata välittää.. asenneongelmia ihmisillä ja perus "shitmano" kommentteja. :D yli 5000 viestiä saa helposti ylläolevalla tavalla...

-Cube-
09.05.2012, 22.34
Vaihtoon menevät osat voi ostaa etukäteen ja pyytää huoltoa vaihtamaan jos ei huollon omiin komponentteihin luota...

Sitäkin vaihtoehtoa olen toki miettinyt pariin kertaan. Mieluiten tietysti haluaisin kaikki samalla kertaa ja samasta paikasta. :)

-Cube-
09.05.2012, 22.36
joo ei paljoo kannata välittää.. asenneongelmia ihmisillä ja perus "shitmano" kommentteja. :D yli 5000 viestiä saa helposti ylläolevalla tavalla...

Joo-o, joka foorumeille riittää noita pelle hermanneja... :D

H. Moilanen
10.05.2012, 03.56
Sitäkin vaihtoehtoa olen toki miettinyt pariin kertaan. Mieluiten tietysti haluaisin kaikki samalla kertaa ja samasta paikasta. :)

Mikä tässä on ongelma? Kyllä ihan mikä tahansa pyöräliike laittaa vastaavan tason osia kiinni pyörääsi, mutta suomalaisella hinnoittelulla loppusumma karkaa johonkin älyttömän ja poskettoman välimaastoon. Loppu on ihan omasta maksuhalukkuudesta kiinni..

nure
10.05.2012, 04.22
Raha ratkaisee ja huoltavan liikkeen into asentaa muualta hankitut osat... Ovat useat törmänneet ilmiöön että "Ei me tuolla veloituksella muuta kuin meiltä myydyistä osista"... Mutta Saksasta tai CRC:stä tilaamalla saa tuohon kelvollista palikkaa alle tonnilla kun tulee vaihto haluja...
Ja nööseille, asenne ei ole ongelma vaan se että itse osaa jotain ja välillä nuo kädettömien jutut ärsyttää... ;-) Ei kannata olla niin herkkä...

Jukkis
10.05.2012, 07.07
Käytin Spessuni Fillariosassa kausihuollossa nyt keväällä. Mitään erityistä korjaustarvetta fillarissa ei ollut tiedossa; viime kesänä ehdin ajaa edellisen kausihuollon (silloin Sellon Pyörässä teetetty, josta fillari on ostettukin) vain naurettavat 800 kilsaa. Takavaihtajan säädöt pyysin fiksaamaan, koska ei toiminut ihan kuin pitäis. Noh; ketjut olivat vaihtaneet, koska kuulemma olivat jo tuolla matkalla loppu, vaikka voitelusta ja puhtaudesta olinkin kyllä huolehtinut eikä ajokausi muutenkaan ollut mitenkään sellainen, että keliolosuhteiden takia olis ketjut ollu lujilla. Maaliskuussa tapahtuneen huollon jälkeen kuluikin toista kuukautta ennen kuin ehdin pyörällä metriäkään ajaa. Totesin samantien, että ei takavaihtajan toiminta ollut miksikään muuttunut ja lisäksi vaihteistosta kuului mielestäni ääntä, jota ennen ei ollut. Tuli tuolla kuitenkin sitten vaan ajeltua temppuilevia vaihteita vältellen ja musaa kuunnellen, jotta vaihteiston raksutus ei haittaisi ;)
Eräänä päivänä sitten kuitenkin nakkasin pyörän selälleen ja ajettelin selvittää, mistä raksutus johtuu. Iski tällaiseen noviisiin vahva epäillys, että kuuluuko tuon ketjun ihan oikeesti kulkea tota kautta ? Pahoittelut kun nuo kuvat nyt on laadultaan mitä on, mutta tuossa kulkureitissä on oleellista se rissojen puolivälissä takahäkissä poikkituki/ohjuri; mikä nyt sitten nimeltään onkaan,,,

Niin ja syy, miksi täällä taas yksi epätietoinen asiakas urputtaa foorumilla eikä mene liikkeeseen reklamoimaan johtuu siitä, että tuo huoltopaikka tuli valittua ikäänkuin sattumalta foorumin suositusten rohkaisemana ja ehkä suurimmaksi syystä en ole putiikkiin poikennut on se, että asun liki 70 kilsan päässä paikasta ja pyörä tuli käytettyä huollossa "työkomennuksen" aikana ja ansioista.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/xWxdJ45Cyjkhxxk5aA7gQNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=d irectlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/TzyMNenqfyAmLqN_1CtSaNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=d irectlink

ottojussi
10.05.2012, 07.41
Kyllä se ketju menee väärin, jos se hankaa siihen rissojen välissä olevaan metallilätkään. Jos ketjussa on pikalukko, pystyy tuon ketjun kulkureitin korjaamaan helposti itsekin.

Muuna huomiona vois sanoa, että ketjuun on jätetty aivan liikaa öljyä tms. mikä edes auttaa ketjun + rattaiden nopeaa kulumista.

Jukkis
10.05.2012, 08.05
Kyllä se ketju menee väärin, jos se hankaa siihen rissojen välissä olevaan metallilätkään. Jos ketjussa on pikalukko, pystyy tuon ketjun kulkureitin korjaamaan helposti itsekin.

Muuna huomiona vois sanoa, että ketjuun on jätetty aivan liikaa öljyä tms. mikä edes auttaa ketjun + rattaiden nopeaa kulumista.

Tässä vaan epäilee itseään niin tyhmäksi, että ajattelin varmistaa epäillykseni ketjun väärästä asennuksesta. Kiitos epäillykseni oikeaksi todistamisesta.
Mitä tuohon ketjun öljyisyyteen tulee, niin se ei ole Fillariosan vika. Olin juuri ennen kuvan ottamista suihkuttanut ketjuun reilusti öljyä ja jätin muhimaan yön yli. Ennen ajoonlähtemistä pyörittelen fillari selällään ketjua ympäriinsä kunnes ketju on pyyhitty froteepyyhkeeseen kuivaksi ja vain niveliin jää liukasta jäljelle.

Jukkis
10.05.2012, 08.20
Lopputulema tässäkin asiassa on se, että on se karmeeta ja täysin käsittämätöntä, että on sitten kyse autosta, veneestä tai fillarista, niin minkään kanssa ei uskalla enää luottaa ulkopuolisen tekemiin huoltoihin. Ammattiylpeys ja halu tehdä hyvää duunia on hukassa. Kahden muun eli auton ja veneen osalta tosin en ole maksullisiin miehiiin koskaan turvautunutkaan ja tietysti tyhmä olen, kun en ole fillarin huoltamistakaan itse opetellut. No; homma ei onneksi ole mitään rakettitiedettä eli nyt opettelen. Rihtauksen ehkä jätän jatkossakin muiden tehtäväksi (olisko Kivenlahdessa hyvä paikka), koska siinä on helppo todeta, onko vipottava vanne saatu suoraksi vai ei. Huolto maksoi Fillariosassa ketjunvaihdon kanssa 97 € ja olkoonkin, että on edullisimmasta päästä pääkaupunkiseudulla, on siinä joka lati liikaa, jos niinkin perusasia kuin ketjun vaihto on tehty väärin. Eihän tuota fillaria ole mitenkään voitu tuon jälkeen pyörittää telineessä koeajosta puhumattakaan; olishan tuo asennusvirhe sillon väkisinkin huomattu. Ellei sitten asentajalla ole ollut poppi soimassa korvalapuissa kuten mulla kevään reissuilla useimmiten ja siksi en tuota raksutusta joka ketjun väärästä kulkureitistä johtui itse kuullut.

Tomi L.
10.05.2012, 08.24
5. ratas on kulunu niin paljon ettei ihme jos vähän rutisee uudella ketjulla. Eikä loppupakkakaan ihan uuden veronen enää ole. Kuluu se uusikin ketju nopeasti vanhan pakan kanssa.

VPR
10.05.2012, 08.52
Ja jos ei ole pikalukkoa niin vaihtajan häkin voi avata.

Jukkis
10.05.2012, 10.26
5. ratas on kulunu niin paljon ettei ihme jos vähän rutisee uudella ketjulla. Eikä loppupakkakaan ihan uuden veronen enää ole. Kuluu se uusikin ketju nopeasti vanhan pakan kanssa.

Jaa, Fillariosassa eivät puhuneet mitään pakan vaihdon tarpeesta. Kaveri kysyi vaan, että monennetko ketjut menossa ja kun kuuli, että tokat niin sanoi, että seuraavalla kerralla sitten vaihdetaan pakka. Vielä ei tarvetta,,,

rantanr
10.05.2012, 12.43
Anteeksi huoltoliikkeet, mutta tässä ohje kaikille aloittelijoille huoltokulujen puolittamiseen.

1) Opettele puhdistamaan fillari.
Ei vaikea juttu, mutta kuitenkin homma pitää opetella. Jos katsot esim. Jukkiksen kuvia ylhäällä, siinä on esimerkki huonosta puhdistuksesta. Paskasten ketjujen päälle on roiskittu öljyä.

2) Opettele mittaamaan ketjun venyminen.
Esim. tämä työkalu tekee homman helpoksi. http://www.bike-components.de/products/info/p30054_Kettenpruefer-CC-3-2-Modell-2012-.html . Kun ketju on venynyt 0,5-0,75 %, on huollon aika.

3) Opettele vaihtamaan ketjut.
Vaihda joka toinen kerta itse ja vie fillari joka toinen kerta liikkeeseen. Ketjun vaihtamista varten tarvitset ketjuleikkurin. http://www.bike-components.de/products/info/p27984_Kettennieter-.html . Liikkeen huollossa voit pyytää/varmistaa, että takapakka vaihdetaan.

Säästöä tulee kahta kautta. Ulkopuolisten huoltojen määrä vähenee heti puoleen. Lisäksi huoltojen ajoitus osuu kohdalleen huollon tarpeen kanssa.

TuH
10.05.2012, 12.57
Olin juuri ennen kuvan ottamista suihkuttanut ketjuun reilusti öljyä ja jätin muhimaan yön yli.

Vaihteiden toimintaan muuten puuttumatta, uuteen ketjuun ei missään nimessä kuulu eikä tarvitse suihkuttaa mitään ylimääräisiä öljyjä. Alkuperäinen tehdasrasva ovat paras mahdollinen voitelu ketjulle, mitään omia tököttejä ei kannata lisätä sekaan ennen kuin on pakko.

Jukkis
10.05.2012, 16.11
Ketju oli kyllä tuota eilistä "uittamisprosessia" ennen jo kuiva eli tehdasrasvat kaikonneet. Oli miten oli, itse asiaan palatakseni;

Purin tuon takahäkin, koska se itse asiassa käy melkein kätevämmin kuin ketjun katkaisu (vaikka pikalukolla onkin) ja nyt kulkee ketju taas sitä kautta kuin pitääkin. Kuvista huomaa, että ei kannata ajaessa eikä muutenkaan jo yksin turvallisuussyistä kuunnella poppia. Silloin ei nimittäin kuule, että takahäkkiä sorvataan joka polkaisulla ;-)

https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/8AhZoOg6BYJcCqiJoeDpENMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=d irectlink)

https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/qb7RWLLVSKlRUzC-yr12Y9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)

https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink (https://picasaweb.google.com/lh/photo/84j5w382ziQD7tHt-XCay9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)

-Cube-
10.05.2012, 21.57
1. Hi5Bikes
2. Fillariosa
3. Pyörähuolto

Tossa pääkaupunkiseudun huoltoa suorittavat fillariliikkeet mun omien henkilökohtasten kokemusten perusteella järjestyksessä.

Kiitän kovasti elastoa tosta listasta ja olisin kiitollinen jos joku muukin heittäisi mielipiteitänsä noista huoltopaikoista.

Täällä takuulla on paljon muutakin MTB porukkaa kuin minä joka teetättää kunnon huollot ammattilaisilla. Kun omat taidot taikka aika ja kiinnostus ei riitä moiseen... :D

mutanaama
11.05.2012, 00.18
Oma ammattitaito riittää varmasti paremmin kuin hyvin perushuoltoihin ja vaikeimmistakin on selvitty mm Epun(hi5) ja Markuksen (Fillariosa) avulla tai viemällä kulkine heille huoltoon.

Mitä tuohon ketjun katkaisuun tulee, niin oletko Jukkis ihan tosissasi, että ketjun katkaisu pikalukoista on vaikeampaa kuin häkin purku.????
Pikalukon avaus ja takaisin kiinnitys vie noin 30s, joskus jopa ilman työkaluja.
Nämä on sellaisia perusasioita, joita kannattaa opetella, ihan kuin kumin paikkaus.

zeizei
11.05.2012, 07.15
Kiitän kovasti elastoa tosta listasta ja olisin kiitollinen jos joku muukin heittäisi mielipiteitänsä noista huoltopaikoista.

Henk.koht -huoltokokemusta ei ole noista mistään mutta sen mitä olen muuten kyseisissä liikkeissä asioinut ja foorumia muutaman vuoden lueskellut niin eiköhän tuo ole juurikin oikea lista.

rantanr
11.05.2012, 07.39
Henk.koht -huoltokokemusta ei ole noista mistään mutta sen mitä olen muuten kyseisissä liikkeissä asioinut ja foorumia muutaman vuoden lueskellut niin eiköhän tuo ole juurikin oikea lista.
Näinhän tämä menee keskustelupalstoilla. Sekalaisten kirjoittajien sekalaisista kommenteista muodostuu totuus. Huoltojen tasoa arvioivat lähinnä ne, jotka eivät huolloista mitään ymmärrä. Tyytyväinen on asiakas, joka vie ehjän fillarin huoltoon ja saa sen vielä ehjänä takaisin.

ellmeri
11.05.2012, 08.04
Hi5bikessä oleva huoltomies on ainakin minun pelit saanut kuntoon oli vika vaikka kuinka vaikea niiin paneutuminen 100%nen oli ennen Ajomiehessä mutta onkin sittemmin aateloitu..:D

Fillariosassa Markuksen kanssa asiat sujuneet mallikkaasti.Kerrottu mitä tehtiin ja mitä havaittiin ongelmia.

Tärkeänä olen pitänyt että kiitosta annetaan hyvästä työstä ja vaikka tippiä,toki jos on jotain kommentoitavaa niin sekin kannattaa antaa rakentavassa mielessä,sitä kautta palaute on parasta tekijälle, mielestäni kommentit saa välillä aikamoiset mittasuhteet palstalla.

humppakuutio
11.05.2012, 08.12

Huollan pyöräni pääasiassa itse, joten liikkeessä pyörää tulee käytettyä vain erityistapauksessa (esim. kun ei kannata hankkia jotain erikoistyökalua). Hi5Bikesin huoltoa uskallan suositella. Oma pyörä tuli siellä lopputalvesta kuntoon ammattitaidolla ja nopeasti. Huollon ja uusittujen osien (mm. kammet, ohjainlaakeri) hintakin oli erittäin kohtuullinen.

zeizei
11.05.2012, 08.45
Näinhän tämä menee keskustelupalstoilla. Sekalaisten kirjoittajien sekalaisista kommenteista muodostuu totuus. Huoltojen tasoa arvioivat lähinnä ne, jotka eivät huolloista mitään ymmärrä. Tyytyväinen on asiakas, joka vie ehjän fillarin huoltoon ja saa sen vielä ehjänä takaisin.

Mielipiteeni olen muodostanut siitä, että tätä yhtä tässä ketjussakin ollutta huonoa kokemusta ennen en ole ainuttakaan huonoa kokemusta kuullut varsinkaan listan kahdesta ensimmäisestä liikkeestä. Ja tosiaan ostosmielessä olen asioinut kaikissa listan liikkeistä ja homma toiminut erittäin mallikkaasti. Yleensä ne huonot kokemukset kuitenkin löytävät tiensä foorumeille niin ne on ne mitkä vaikuttavat. Eli jos ei kuulu mitään tai tässä tapauksessa pelkkää positiivista niin uskaltaisin kyllä oman pyöräni noihin liikkeisiin viedä. Ja ne positiiviset kommentitkin ovat tulleet henkilöiltä, joiden uskon foorumihistorian perusteella jotain pyöristä ymmärtävän.

-Cube-
29.06.2012, 21.53
Hi5Bikesin huoltoa uskallan suositella. Oma pyörä tuli siellä lopputalvesta kuntoon ammattitaidolla ja nopeasti. Huollon ja uusittujen osien (mm. kammet, ohjainlaakeri) hintakin oli erittäin kohtuullinen.

Täytyypä tuota paikkaa nyt sitten kokeilla kun sitä on kovasti kehuttu. :) Tänään alkoi kesäloma joten täytyypä yrittää että kävisikö mulla tuuri ja saisin pyöräni lomani aikana huollatettua.

Pattaya68
05.07.2012, 21.56
Missäs liikkeissä osataan huoltaa myös täpärin jousitukset asiantuntevasti muiden huoltotoimenpiteiden yhteydessä?

elasto
05.07.2012, 23.21
Missäs liikkeissä osataan huoltaa myös täpärin jousitukset asiantuntevasti muiden huoltotoimenpiteiden yhteydessä?

Fillariosassa.

Pattaya68
08.07.2012, 15.44
Kai pääkaupunkiseudulla nyt joku muukin liike kykenee huoltamaan jousituksen vai onko tosiaan niin, että pitäisi olla täysjäykkä pyörä, jotta olisi varaa valita huoltopaikka?

elasto
10.07.2012, 22.57
Kai pääkaupunkiseudulla nyt joku muukin liike kykenee huoltamaan jousituksen vai onko tosiaan niin, että pitäisi olla täysjäykkä pyörä, jotta olisi varaa valita huoltopaikka?

Mä luulin, että sä kysyit jotain suosituksia. Vie ihan minne haluat, eiköhän suurimmassa osassa paikoista osata jousitus huoltaa.