PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mittarisuosituksia ja -kysymys

Noooli
25.04.2012, 11.44
Kaikki palstan mittarikeskustelut ovat vanhoja ja kaipa silläkin suunnalla jotain tapahtuu, joten:

Miten luotettavia langattomat mittarit tänä päivänä ovat verrattuna langalliseen?
Tarkoitan nyt nimenomaan pyörämittareita, jotka antureineen asennetaan pyörään.

Voitteko suositella langatonta edullista mittaria perustoimintoineen.

Gibsy
25.04.2012, 13.51
Ostin joku aika sitten http://www.cateye.com/en/products/detail/CC-RD300W/ ja olen ollut erittäin tyytyväinen ja vaikuttaa luotettavalta perusmittarilta. Hinta ostopaikasta riippuen ~50-70€

LJL
25.04.2012, 13.54
Blackburnin Atomi 5.0 (joskin linkistä poiketen edeltävää mallia) on toiminut loistavasti pari vuotta: http://www.blackburndesign.com/cyclometers/wireless/atom-sl-5-0-cyclometer-382

…olisikohan maksanut discountissa jotain 30€.

-Lauri

Gibsy
25.04.2012, 14.10
Blackburnin Atomi 5.0 (joskin linkistä poiketen edeltävää mallia) on toiminut loistavasti pari vuotta: http://www.blackburndesign.com/cyclometers/wireless/atom-sl-5-0-cyclometer-382

…olisikohan maksanut discountissa jotain 30€.

-Lauri

Kovin on himmeät tekstit näytössä?

Mihail
25.04.2012, 18.46
Mulla on kakkosmittarina langaton sigma, jonka ostin ihan prismasta. Taisi maksaa 40€ sitä ennen oli cateye, jonka ostin suomen urheilupyörästä.
Luovuin cateye:stä sen takia kun oli hankalampi irroittaa telineestään kuin sigma joka siis oli ihan alkujaan langallisena mulla ja halusin siirtyä langattomaan.
Cateye palvelee edelleen hyvin veljeni pyörässä, kun sen ei tarvi säilyttää missään polkupyöräsuojassa fillariaan.
Yhtä luotettavia mittareita yhtä kaikki olleet langalla tai ilman.
Muttasiis mun valinta perusmittarissa sigma ja maantiepyörässä polar cs200cad ja mietinnässä garmin 500 tai 800.

JackOja
26.04.2012, 10.13
Miten luotettavia langattomat mittarit tänä päivänä ovat verrattuna langalliseen?

Onhan langallinen tietenkin aina luotettavampi. Kunnes lanka napsahtaa poikki.
Mulla ei ole ollut langattomuuden kanssa isompia ongelmia.

Voitteko suositella langatonta edullista mittaria perustoimintoineen.

Heti kun kerrot mikä on edullinen? Onko syke perustoimintoja? Jos on, niin Polarin CS100 (http://www.bike-discount.de/shop/k1058/a10652/cs100-radcomputer.html?mfid=51) esimerkiksi?

miku80
26.04.2012, 11.03
Mul oli kans joskus sellane Sigman halvempi alle 40€ langaton mikä ny ajoi ihan asias et ainut mikä häiritsi oli taustavalon puute näytössä .. Nykyään on Sigmaa myös http://www.bikeshop.fi/Mittari_Sigma_BC_1609_STS/ekauppa/pSIG01691/&listpos=8 .. Tuohon oon ollu ihan tyytyväinen ja näyttää kaiken mitä ite "tarvii" ja vähän enemmänki ..

Leopejo
26.04.2012, 11.06
Langatonta Sigma 1606L:ää en voi suositella, sen verran paljon ongelmia sen kanssa oli, että luovuin siitä kokonaan. En tiedä vaikuttiko ongelmiin se, että Polar CS600X oli käytössä samaan aikaan. Varmaan luit itsekin tuosta mittarista jossain noista vanhoista mittarikeskusteluista.

nuubiainen
26.04.2012, 11.14
Vähän vaihtelevia kokemuksia Sigman mittareista. Nyt on kaikissa kolmessa pyörässä langaton 1609, joka on toiminut hyvin. Ainoa ongelma on, että pehmeä muoviruutu naarmuuntuu helposti.

Langallisuus ei ole mikään autuuden tae. Johto hajoaa helpommin kuin tyhjä avaruus. Langalliseen liittyy kontaktit mittarin telineessä, joihin voi tulla kontaktihäiriöitä. Mulla langattomat mittarit ovat toimineet paremmin.

Markku Lehikoinen
26.04.2012, 21.51
Männä kesänä ostin perheen maantiepyöriin Motonetin halvennuksesta Sigmat
(mikälie mallinumero?) sykevyöllä muutamalla kympillä. Muuten hyviä, mutta
molemmissa maksiminopeus on aina 99,99km/h, vaikka yrittäisi kuinka hissutella.

Markku Lehikoinen

Tuomo O
26.04.2012, 22.36
Spessun langaton ja aiemmin ciclon langaton ovat toimineet moitteetomasti. Ei niissä mitään isoja ongelmia ole. Muutamalla kympillä niitä saa.

LJL
26.04.2012, 23.20
Kovin on himmeät tekstit näytössä?

Kontrastia voi säätää ainakin tuossa omassa Atomissa, sen kun laittaa kynpille niin ei ole ollut himmeysongelmia.

-Lauri

ratikka
27.04.2012, 08.11
Itse olen ajatellut ostaa Garminin 910 xt:n, jota sitten käytän mittarina. Kuinka hyvä kontrasti näytössä on? Näkyykö aurinkoisella kelillä?

Sanokaas paikkoja ulkomailta, josta saa tilattua edullisesti Garminin tuotteita.

J.F
27.04.2012, 08.39
Itse olen ajatellut ostaa Garminin 910 xt:n, jota sitten käytän mittarina. Kuinka hyvä kontrasti näytössä on? Näkyykö aurinkoisella kelillä?

Sanokaas paikkoja ulkomailta, josta saa tilattua edullisesti Garminin tuotteita.

Aikoinaan kun Garminin ostin päädyin ihan kotimaiseen vaihtoehtoon. Marineassa (http://www.marinea.fi/shop/) sai hyvään hintaan ainakin silloin.

zeizei
27.04.2012, 09.39

http://www.handtec.co.uk/

Ja tulee parissa vuorokaudessa Suomeen.

Oatmeal Stout
27.04.2012, 10.23
Muuten hyviä, mutta molemmissa maksiminopeus on aina 99,99km/h, vaikka yrittäisi kuinka hissutella.

Markku Lehikoinen
Eikö niillä voi mitata maileja? 99,99mph on yli 1,6 kertaa niin nopeaa kuin 99,99km/h!

Markku Lehikoinen
28.04.2012, 20.44
Eikö niillä voi mitata maileja? 99,99mph on yli 1,6 kertaa niin nopeaa kuin 99,99km/h!

Onkos semmoista mittayksiköä kuin kilojalka?
Osuisi lähemmäksi minun vauhtejani.
Juuri kun pääsin vekotinta parjaamasta, niin suostui toimimaan oikein.
Hyvässä myötäleessä viilettelin Tuusulan peltoaukeita ja Sigma
ilmoitti lenkin jälkeen mxs 50,8km/h.

Markku Lehikoinen

AxHu
04.05.2012, 13.13
Bike-discountista tilasin tämmöisen, hyvin toimii, anturin saa kiinni litteisiin pinnoihin, lähetinyksikkö mene kiinni paksuun etuhaarukkaan ja on edullinen.
http://www.bike-discount.de/shop/k1058/a56779/cm-308-blackline-drahtlos.html?mfid=368
Aiemmin käytössä oli Sigman langallinen, Prismasta, samaa hintaluokkaa, jonka anturi ei pysynyt pinnoissa kiinni.

Oatmeal Stout
04.05.2012, 13.41
Onkos semmoista mittayksiköä kuin kilojalka?
Osuisi lähemmäksi minun vauhtejani.
Juuri kun pääsin vekotinta parjaamasta, niin suostui toimimaan oikein.
Hyvässä myötäleessä viilettelin Tuusulan peltoaukeita ja Sigma
ilmoitti lenkin jälkeen mxs 50,8km/h.

Markku Lehikoinen
Tuo kilojalan saa määriteltyä hyvinkin kertomalla kehäpituuden sopivalla luvulla mailit kilojaloiksi kerroinluku on 1/52,80 :)

ratikka
04.05.2012, 14.05
Aikoinaan kun Garminin ostin päädyin ihan kotimaiseen vaihtoehtoon. Marineassa (http://www.marinea.fi/shop/) sai hyvään hintaan ainakin silloin.

Marineasta hain. Hyvä peli.

jtl71
04.05.2012, 19.25
Millaisia kokemuksia teillä on tästä Sports- Trackerista?
Itse testasin sitä eilen ensimmäistä kertaa ja tuntui pelaavan ihan hyvin.
Näytti n. 50 km:n lenkillä Sigman mittarin kanssa lähestulkoon samoja lukemia.

kpyora
04.05.2012, 20.25
...edullista mittaria perustoimintoineen.

Kannattaisi varmaan määritellä perustoiminnot. Minusta tärkeimmät perustoiminnot pyöräilymitarissa ovat kampikierros, syke ja matka. Tähän asti mitarit ovat olleet erillisiä, mutta nyt on halua yhdistellä koko setti iPhonen ympärille.

Sykevyön on saanut iPhonelle ilmeisesti tästä keväästä alkaen. Kampikierrosanturia en ole vielä nähnyt.

Rajoittava tekijä on vielä halu kyetä mittaamaan myös retkiajossa. Esimerkiksi iPhonen akku kestää GPS-toiminnon päällä pitoa vain muutamia tunteja.

Sportstrakkeristä ei ole omia kokemuksia, mutta moni työkaveri käyttää sitä. Heidän kokemuksensa ovat pääosin positiivisia.

Noooli
04.05.2012, 21.25
Kannattaisi varmaan määritellä perustoiminnot. Minusta tärkeimmät perustoiminnot pyöräilymitarissa ovat kampikierros, syke ja matka. ...

Totta.

No, matkan (ja osamatkan) lisäksi minulle riittäisi ajanotto(/-tot), nopeus, keskinopeus.
Semmoinen perusmittari.
Langattomana ja luotettavana.

Kampikierros olisi mukava lisä, mutta hirveästi en siitä välitä maksaa.

Jani R.
04.05.2012, 21.31
Kannattaa ostaa mittari, jossa on kadenssitoiminto, esim. vastaava kuin tämä:
http://www.bikeshop.fi/Mittari_Sigma_BC_1609_STS_Cad/ekauppa/pSIG01692/

Ostin tuon saman joskus alle 50 eurolla.

Paapaa
20.05.2012, 18.23
Sigman langallinen 1609-mittari toiminut mainiosti. Sisältää perustoiminnot (myös kadenssi), ja vähän muutakin. Tämä on ainakin Saksasta ostettuna edullinen mittari. Maksaa 19,90 ilman kadenssisensoria. Tuon rikkoontuminen ei kauheasti häiritse budjettia :)

arctic biker
21.05.2012, 19.50
Ciclon Cm 4.2 langaton on pelannut 1,5 vuotta hyvin, kohta lähtee tilaukseen 4.2HR versio,Bike discountilla ihan järkihinta, tulee myös sykemittaus. No onpahan sitte varakappaleita. Langalliset jotenkin rietoo...Kadenssinkin sais
extrana mutten oo nii kiinnostunut, tähän ikään kammet pyörii sen verta tihiään kuin niitten tarvii.

pölhö
09.06.2012, 22.05
Jatketaan tähän ketjuun.

Ostin kolmisen vuotta sitten maantiepyörääni (johdollisen) Cateye Strada Cadencen, lähti muistaakseni 40 €:lla Jenkilän-reissulta, koska taala oli silloin heikko. Toimi moitteetta, katkoin piuhat ja ostin pelkät uudet piuhat, toimi jälleen moitteetta. Niin kivasti, että ostin viime talveksi myös talvipyörääni piuhat, jotta pärjään samalla mittarilla molemmilla ajokeilla. Toimi moitteetta molemmissa pyörissä (jee!). Aluksi.

Jossain vaiheessa talvella hukkasin kaatuessa kadenssianturin, joten kadenssinnäyttö loppui talvipyörällä. Vähän sen jälkeen alkoi nopeusnäyttökin pätkiä ja lopulta loppui kokonaan, joten päättelin piuhojen talven remellyksessä vaurioituneen.

No, kevät koitti ja ta-daa: mittari pätkikin myös kesäpyörässäni, jota oli säilytetty koko talvi lämpimässä. Buuttasin mittarin, vaihdoin pariston ja tarkistin anturien paikat. Yhä vain pätkii ja itse asiassa nopeusnäyttö kadenssinäyttöä enempi.

Oma diagnoosi: mittari on jotenkin vaurioitunut talven aikana kylmyydestä, kosteudesta tai molemmista. Mittari lienee mennyttä.

Mitäköhän kannattaisi tehdä – hankkia uusi vastaava mittari vai jokin toinen?

Uutta Cateyta puoltaa se, että mulla on jo valmiiksi kahdet piuhat, eli kävisi automaattisesti molempiin pyöriin (ja olisi yhdet varapiuhatkin).

Vaan kieliikö nyt tapahtunut halpismallin epäluotettavuudesta ja olisi fiksua ottaa opikseen ja vaihtaa merkkiä – olkoonkin, että joudun ostamaan lisäksi sen kakkospyörän setin?

Eihän kolme vuotta nyt niin huonosti ole noin halvalta peliltä, mutten ihan periaatteesta tykkää hankkia "kertakäyttökamaa"...