PDA

Näytä tavallinen näkymä : Trek Skye SLX vs. Focus Whistler

kettu repolainen
23.04.2012, 16.55
Hei!
Uutta pyörää etsiskelen pienestä kaupungista ja otsikoissa mainitut pyörät ovat syystä tai toisesta minua miellyttäneet. Nykyinen pyöräni on ikivanha Scott, ja nyt täytyisi saada uusi. Olen siis nuori nainen ja ajelen miesten pyörällä, joten minulle ei tarvitse suositella Helkama-tyyppisiä pyöriä :) Osaisitteko auttaa minua valitsemaan tai kenties neuvoa muiden pyörien pariin. Ajan viikossa 50-100km milloin maantiellä, milloin maastossa. Pyöräily on minulle oheisharjoittelua toiselle lajivalinnalleni, joten aivan huippupyörää en kaipaa.

miku80
23.04.2012, 17.07
Mikäs on budjetti pyörälle?

kettu repolainen
23.04.2012, 17.14
600-1000€. Tietenkin jos perustellaan ja puhutaan ympäri, niin täytynee harkita budjettia uusiksi :)

miku80
23.04.2012, 17.55
sitä piti viel kysyy et millast se sun maastoajo on et ryskytät kivikoissa ja juurakoissa vai jotain lenkkipolkuja ajelet?

kettu repolainen
23.04.2012, 18.16
Enimmäkseen helppoja polkuja (pientä juurakkoa ja kiveä) tai lenkkipolkua. Taitotaso, eikä tällä hetkellä pyöräkään, taida kestää kovimpia kivikoita. Kovemmatkin maastot houkuttavat, mutta täytynee ensin saada kilometrejä ja taitoa taakse.

miku80
23.04.2012, 18.45
No nois mitä olit ajatellu nii on kummassaki auttamatta huono keula .. Ei ol mitenkään pitkäikäisiä ja ei noita taida yksikään liike huoltaa eikä taida helpolla saada varaosia .. Vähän paremman keulan kanssa on paljon huolettomampaa ku ne voi huollattaa ja ovat toiminnaltaan oikeasti parempia ..

Saksasta saisi rahoille enemmän vastinetta esim: http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58202/zr-team-6-0.html?mfid=52 ... Onhan niitä naisillekkin suunnattuja runkoja mut tuo esimerkkinä ... Nuo Radonit saa tilattua myös fillariosa.fi kautta jolloin saat pyörän kasattuna ja valmiiksi säädettynä sekä mahdolliset takuuasiat hoituu suomeksi mille itse antaisin arvoa .. Täytyy vaan tietää oikea koko kun tilaa mut varmaan foorumilta löytyy naispuolisia neuvomaan sen suhteen ..

Keskiäkäinen lohjalainen
23.04.2012, 18.51
Enimmäkseen helppoja polkuja (pientä juurakkoa ja kiveä) tai lenkkipolkua. Taitotaso, eikä tällä hetkellä pyöräkään, taida kestää kovimpia kivikoita. Kovemmatkin maastot houkuttavat, mutta täytynee ensin saada kilometrejä ja taitoa taakse.

Jos kerran maasto houkuttaa, valinta taitaa osua jäykkäperämaasturiin. Germaanit myyvät hyvää halvalla:

http://www.bike-discount.de/shop/k1283/a58280/zr-lady-6-0.html

Tuo fillari on jo isoa pykälää parempi kuin mainitsemasi Trek ja Focus.

EDIT: Pakollinen Radon & Bike Discount & Fillariosa -suositus ehtikin ennen minua. Mallistosta löytyy siis myös naisten malleja.

kettu repolainen
23.04.2012, 21.36
Kiitoksia paljon avusta! Tutkin vielä nuo linkit ajatuksen kanssa!

Antti_S
24.04.2012, 09.56
Appiukkoehdokkaalle hommattin syntärilahjaks lahjakortti pyörän hankintaa varten. Osti sitten vastoin neuvoani tuommoisen Focuksen Whistlerin. Kyllä hää sillä töihin on ajellu, mutta jo hiekkatieajossa saatikka maastossa tuo ankkuri on osoittautunut surkeaksi valinnaksi. Painaa kuin synti ja tuo hyppykeppikeula on luokattoman *aska! En kyllä suosittelis tuota pahimmalle vihollisellekkaan.

Toverit tuossa edellä jo hyvät ehdotukset heitti ilmoille. ZR lady 6.0 tai 7.0.