Näytä tavallinen näkymä : Viimeisin hankintasi, vol II
Kyllä Milwaukeeta pidetään hieman laadukkaampana kuin makitaa. Lisäksi niiltä löytyy valikoima vehkeitä joita makitalla ei ole valikoimissa, ja jotka sopii tohon tallikäyttöön.
Poraamiseen ja ruuvinvääntöön käy mikä vaan.
Sähkökitara, vahvari, kaapeli,...naapurin riemuksi junnu aloittaa skeban soiton, eka tunti huomenna. Katsotaan kuinka hermo kestää ja sormet taipuu.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Influenssadiagnoosi. Avokonttorikonseptille kiitos.
Otan osaa. Voin halutessasi tulla aivastamaan päällesi, niin saat lisäksi myös noroviruksen. Silloin on aikaa vessassa istuessa opetella vaikka nokkahuilun soiton alkeet, mm. Edelweiss
Ei hemmetti, sama on edessä minulla ensi joulukuusta alkaen.
Tosin jouluna sairastin influenssan ihan vaimon tartuttamana ja mulla oli rokotuskin. No oli ehkä lievemmät oireet ja lyhyempi kesto sen rokotuksen takia.
Vajaa 70 litraa diesel polttoainetta ja vihree ED.
https://photos.smugmug.com/HerpGalleries/Mexico-Sonora-2014/i-9CjdgQG/2/20f28edf/L/_MG_9959-L.jpg
Kunkku (Afrikka) ja Viljis (USA) saa kaverikseen (eri lootaan toki) Maitokäärmeen (Meksiko) vajaan viikon päästä kun terran sisustus saadaan kondikseen.
F. Kotlerburg
08.03.2019, 13.27
Kiekon kasaus palveluna.
29+ kiekkotarpeet lähti tilaukseen r2.com kaupasta
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
F. Kotlerburg
08.03.2019, 18.54
29+ kiekkotarpeet lähti tilaukseen r2.com kaupasta
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta TapatalkillaMinkälaista vermettä tuli?
Minkälaista vermettä tuli?Tuollainen setti (liite). kasaus alustavasti lähiliikkeessä kunhan pkt saapuuhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190308/cc82b680eddd373dbdc0b639dfea5858.jpg
F. Kotlerburg
08.03.2019, 20.15
Jaha ihan sama setti (navat + kehät) meni itselläni tänään kasaukseen paikalliseen. Tosin ostin bike24:stä kun oli muutakin tarvetta.
tempokisu
10.03.2019, 08.51
^^ nyt olisi Vesa sun aika perustaa kiva käärmetopicci :) mä lupaan aktiivisesti vierailla topicissa.
No, piti ostaa kalapinssejä muutenkin....äh, taimen putosi ja meni ilmeisesti kirjahyllyn taakse, tason takana olevasta rakosesta. Sitä ei saa sieltä mitenkään pois, hyllyä ei pysty siirtämään kun on senverta painava.
Eli ostin ahven.net kalapinssejä, nämä on tosi hienoja. Harmi ettei ole nahkiaista, ankeriaan olen ostanu.
F. Kotlerburg
12.03.2019, 08.03
Hiilikuitukeula ja 29er kiekot Briteistä vielä ennen brexitiä.
tempokisu
15.03.2019, 19.22
Tämmöiset ostin, 9 dollaria ja kolme kivaa kirjasta :D
https://i.pinimg.com/236x/ea/0e/5d/ea0e5d3c62687a7f41370ee6d375b096.jpg
toki oston syy oli tuo The Pacific Lamprey Experience
Ruuvi Tag joka lyhyen kokeilun perusteella hyvä lämpömittari ilman mitään asentamista tai johtohässäköitä. Pyykinpesukoneen alle liukuesteet jottei kone vaella enää olohuoneeseen
ValtioRautatiet lippuja pääsiäisen "etelänreissua" varten [emoji6]
Uutta konaa ja käytettynä laket. Kyllä nyt kelpaa
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190316/c927b47353db9e3fae09edcd36cc2c45.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tilaukseen nettikaupasta crossariin tarviketta :
- " Michelin Power Gravel Tubeless Competition Line " 33mm levyisinä ...
- etulokasuoja vinoputkeen ..
Asennus sitten kun tässä klv.t sulaa niin että cc.llä pystyy ajamaan.. Ennusteessa arviolta viikko
Tuli tilattua äsken pari remmiä ja tollanen turvavyökin:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0153/3399/products/Two_Piece_Seatbelt_Navy_Baron_2_grande_669500b7-62a4-4770-8f8e-34c510e0d3b9_900x.jpg?v=1550504424
:p
Kilon pussi Lindt Lindor Straciatella valkosuklaapalleroita. Kolme kiloa Kitkat ja Lion suklaapatukoita (eri makuja).
Jopotuinen
19.03.2019, 19.26
Rosen halpuutuksesta
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=20147&d=1553016285
arctic biker
19.03.2019, 19.49
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-jealous-al-10.0-787113 ja nämä https://r2-bike.com/NEWMEN-Wheelset-29-Evolution-SL-XA25-Aluminum-Gen2
Ynnä kuitutolppaa ja tankoa ynnä rengasta. Ja jotain muuta kuten nää https://r2-bike.com/PRAXIS-WORKS-Crank-Set-Road-Zayante-Carbon-M30-Direct-Mount-X-Spider
Mun toiset Praxiksen kammet, minusta pirun hyvät.
Ny sitten olen köyhänä hiljaa ja edelleen ilman hyvää kameraa mutta perushyvää ajokalustoa on loppuiäkseni.
Koko pyörä, hintaviakin ja uusia osia, hintavia nekin, vai tuleeko pyörä runkosarjana? Onko projektissa täällä jossain pääpiirteittäistä kokonaistietoa?
Hyvin sopivasti omaan talliin valittu suoratankoinen maantietankoisten seuraan, on hyvin mukavaa vaihtelua ajoon antava.
Asetoni & Asetonista DT Swissin 350 -navat cuitukiekkoprojektiin, 165€ posteineen. Ei paha. Toivottavasti tulee tällä viikolla.
^GG/CX vai MTB? Mikkä kehät, kerro heti. Ja kuka kasaa?
^GG/CX vai MTB? Mikkä kehät, kerro heti. Ja kuka kasaa?
MTB, Mcarbon 29" kevyet, Eppu.
Palvelu oli alustavasti/saamarin hyvää, nyt täytyy vaan saada ne navat :)
tempokisu
21.03.2019, 08.12
:D pajama-trousers, otin pirteen punaset housut, ja samalla nahkeen teepaidan. Näitä tarvii aina.
Markku Liitiä
21.03.2019, 15.39
Viikko sitten torstaina ostin keikalta Dobranotch-bändin cd:n, 15 euroa. Jos lounaskuppilassa käyntejä ei lasketa, en ole sen jälkeen tainnut ostaa/hankkia mitään.
Plussa pyörään kiekkosetin = DT Swiss XM551 & Hope Pro 4.
Jopotuinen
24.03.2019, 16.14
Western Digital 1 Tt WD Blue 3D 2.5" SATA -SSD
Jopotuinen
24.03.2019, 18.26
Kuulokejakki pöytäkoneeseen Rouvan rikkoman tilalle.
AliPapalta, oikeastaan aika halpa 0,05 €, mutku pienin erä on 10 kpl, niin vahingon suuruudeksi tuleekin 0,49 €.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB17.WrF4GYBuNjy0Fnq6x5lpXaj.jpg
Avustin vaimoa Asiapesukoneen hankinnassa.
Edellinen särkyi.
Pro Vibe Di2 Carbon Aero tanko, Syncrosin stemmiin kiinnitettävä etuteline garmin edge -laitteille.
Avustin vaimoa Asiapesukoneen hankinnassa.
Edellinen särkyi.
En tiedä mikä tuo on mutta kuulostaa hyvälle;)
^ Ikävä kyllä se oli astianpeskune.
^ Ikävä kyllä se oli astianpeskune.Joka kuulostaa vielä hassummalta
Ontopic: Revolutionrace GPx Pro zip-off housut alesta..
Vartan CR1/3N-paristoja vectoreihin.
Hintavinkki: motonetin hinta on täsmälleen puolet verkkokauppa.comin hinnasta.
Torstaiksi Läskiä alle.
Jåhan nyt on markkinat
Mika_koo
26.03.2019, 18.36
Torstaiksi Läskiä alle.
Herralla on pidemmät piuhat kuin meikäläisellä, jos oikein muistan jostain harkinta-topicista. Itsellännihän ääneen lausutusta pohdinnasta toimitukseen taisi mennä viikon verran.
Mutta voimia sen läskin kanssa!
P.S. Minkä muuten hankit?
Pari pussia kuivalihakundin beef jerkyä, savu ja habanero mausteilla..
arctic biker
26.03.2019, 21.44
Poron kuivalihat tilasin jo syksyllä Rovaniemeltä... Niin paljon kuin 50ekulla saan. Toimitus lienee ens kuun lopulla.
Pimennysverhot ikkunoihin Ikeasta, pimeässä nukkuu paremmin.
Lisäksi tilasin kesän kuumia lämpöjä varten jo Moondream-nimiset heijastavat verhot, jotka siis heijastavat lämpöä takaisin. "tekninen, huomaamaton ja käytännöllinen ratkaisu, jonka ansiosta voit tehdä verhoistasi lämpöä eristävät ja lisätä huoneen viileyttä kesällä jopa 7°C ilman valon menetystä." Vaikuttaa ihan lupaavalta keksinnöltä.
Herralla on pidemmät piuhat kuin meikäläisellä, jos oikein muistan jostain harkinta-topicista.
Eikäku torstaiksi, VAIN torstaiksi. Vuokraläski Ylläksen reiteille hiihtoniiloilun välipäiväksi. Läskineitsyys menee, saa nähdä innostuuko. Toivottavasti ei. Reitit näyttää niin kovapohjaisilta, että ajelisi normikumeillakin eikä ahaa-elämystä ole välttämättä tarjolla.
Paljon noita täällä liikkuu. Oon pitänyt hiihdellessä lukua, että 6-7% olis sähkömoottorilla. Minultakin ensimmäiseksi kysyttiin tuleeko sähköllä vai ilman. Meinasin kysyä näytänkö minä joltain sähköpyöräilijältä :)
P.S. Minkä muuten hankit?
Trek Farleyn sanoin haluavani. Saa nähdä mitä saan. 26" kiekoilla en kyllä aja.
MCarbonilta tubeless flättikorjaussarjaa eli Sahmurai S.W.O.R.D ... Jos tässä alkaa cyclocross/gravel -lenkkikelit [emoji41] (laskee rengasrikon riskiä murto-osaan, kun on jotain mukana renkaassa olevan litkun lisäksi)
Jopotuinen
29.03.2019, 20.12
SAAB Virtalukon pohja.
Ensin velmuili 3x sammuttamalla moottorin kesken menon, mutta jostain syystä älysin heti vauhdissa tarttua virta-avaimeen ON >OFF>ON ja matka jatkui keskeytyksettä. (Rattimiehiä:))
Tiesin murheen löytyvän virtalukon pohjasta.
Pakkaskauden tähden en viitsinyt kiirehtiä korjausta. Mutta sitten ilmaantui toinenkin vaiva. Virtalukko lopetti automaattisen (jousi) palautuksen START asennosta ON asentoon, vaan se pitää kääntää itse siihen asentoon käynnistymien jälkeen, muuten jää startti rallattaan.
Onneksi remppa on helppo, luokkaa varttitunti ihmettelyineen.
Uusi osa kallis, jotain 1600 SEK. Rommarin hinta 40 € + 10 € toimitus.
Sitten tärppäsi. SAAB foorumilta löytys mukava kaiffari, jonka kanssa pääsin kauppoihin 30 € toimitettuna. Toki, tämähän ei takaa sitä, että ensiviikolla sama vika.
SAABismi on ekologisuuden edelläkäyntiä, ei sairautta :)
Kyllä, minulla on edelleen tallessa dokumentit, joissa todistetaan SAAB moottorin sisään virtaavavan Lontoon ilma on puhtaampaa sen tullessa ulos pakoputkesta. TM julkaisema artikkeli.
Jos Suomessa kaikki ajais Saabeilla, niin Maailma pelastuisi.
xc-pyöräilijä
30.03.2019, 23.12
Kiinankuitukiekot, xx1 kampea, maguraa, tilpehööriä, työmatkapyörää varten.
tempokisu
31.03.2019, 15.26
^^^ pimennysverhot on loistava ratkaisu, itellä on kaikissa huoneissa ja ne on aina alhaalla. Inhoon valoa.
Mutta ostin itelle vielä L-koon nahkeet legginssit, ja nahkeita pieniä tarroja lisää. Kaikissa aihe "Swim of the Lamps" ( lamps on sama kun nahkikset suomeksi)
ja yhden nuken
JBL clip 3 pyörään, vaihtelua kuulokkeille ja kuulee muutakin kuin musiikin.
Jokunen päivä sitten 9 kpl Shell Perfect Tornado pesukoodeja. Oli paras tarjous mitä ever, "Maksa 1, saa 3 pesua". Otin kolme pesua, eli 9 koodia. Naurettavan halvan 13.33e/pesu. Irtopesuna 40e/pesu.
JohannesP
09.04.2019, 11.05
Jokunen päivä sitten 9 kpl Shell Perfect Tornado pesukoodeja. Oli paras tarjous mitä ever, "Maksa 1, saa 3 pesua". Otin kolme pesua, eli 9 koodia. Naurettavan halvan 13.33e/pesu. Irtopesuna 40e/pesu.
Ei sentään ollu mitään kampanja-aikaa ilmoitettu?
Joskus tein saman lähes ilmaisilla ABC:n tarjouspesuilla. Pesukoodit olisi muka pitänytkin käyttää kampanjan aikana, vaikka sitä ei missään lukenut. Neuvottelemalla sain käytettyä, mutta lisäsivät tuleviin tarjouksiin muutaman ehtolauseen.
Jopotuinen
09.04.2019, 11.27
Taivaanisä pesee Esterin kaa mun kaaran, eikä se maksa mittä
tempokisu
09.04.2019, 12.12
^ joo, ilmanen pesu tulikin tarpeeseen :)
Ei sentään ollu mitään kampanja-aikaa ilmoitettu?
Joskus tein saman lähes ilmaisilla ABC:n tarjouspesuilla. Pesukoodit olisi muka pitänytkin käyttää kampanjan aikana, vaikka sitä ei missään lukenut. Neuvottelemalla sain käytettyä, mutta lisäsivät tuleviin tarjouksiin muutaman ehtolauseen.
Kamppis oli voimassa yhden ko päivän milloin ostin mutta koodit toimivat (kuten Shellin pesukoodit yleensäkin) 5kk ostopäivästä. Ja vähän aikaa tuolla ollut voimassa että ko koodit käy ympäri Suomen kaikilla saman ketjun asemilla! Joten kovin kätevää jos on reissussa, voi jo maksetuilla koodeilla käydä pesussa reissussakin. :)
Eihän kukaan järki-ihminen normihintoja noista toki maksa, Shellilläkin se paras Tornado pesu on sen 39.90e/kpl olevinaan mutta jos ostaa koodit etukäteen niin 5-päkeissä netistä niin pesun hinta joku about 22e/kpl.
Ontopic: Vihree ED.
Suht harvinainen veri pyton (blood python) äijänköriläs. Tulee samalla kuljetuksella mitä lady kunkku pyton. Tuosta ekasta tulee meidän eläintarhan isoin otus. :cool:
Edit: Kokoluokka näkyy tästä netistä löydetystä kuvasta tuolle ekalle otukselle:
https://img.photobucket.com/albums/v515/Kell_boy/SAM_0095.jpg
(https://img.photobucket.com/albums/v515/Kell_boy/SAM_0095.jpg)
Meidän otus on aivan erivärinen mitä toi tosin.
kuovipolku
10.04.2019, 10.39
Kirppislöytö.
https://i.imgur.com/zg9w0QB.jpg
Ecuadorin tie jalkapallon MM-kisojen lopputurnaukseen katkesi aina 2000-luvulle saakka jo karsintalohkossa eikä sitä huonommin ole Etelä-Amerikan sisäisissä turnauksissakaan menestynyt kuin Venezuela. Mutta hienoin väriyhdistelmä sillä on peli- ja verryttyelyasuissaan ollut lähes aina ja etenkin 1980-luvulla.
Punainen ED.
Edit: ^Tuo päällä voi kuunnella loistavaa musiikkia, eli SASH discomättöjengin Ecuador biisiä!! :)
tempokisu
10.04.2019, 12.57
No vitsit olin saanu hienoja kuvia yhdestä nukestani - ja olin myyny nuken pois. Nyt tulin sitten katumapäälle, katselin vielä eilen ottamiani kuvia ja päätin että pakko se nukke on takas itelle ostaa. No ostin sitten.
ps. pelottavan kokoisia käärmeitä Vesalle tulossa....
ps. pelottavan kokoisia käärmeitä Vesalle tulossa....
En haluu kokeilla VesaP vs VeriPyton painimatsia. Toivottavasti on säysee kaveri eikä joku pain-in-the-ass versio. Täytyy suhtautua kunnioituksella herra ylhäisyyteen.
tempokisu
10.04.2019, 14.15
^ no luontoon ja luonnon eläimiin - myös pikkunahkiaisiin - pitää suhtautua kunnioituksella. Luonto pärjää ilman meitäkin vallan hyvin, mutta me ei pärjätä ilman luontoa.
Sä voit Vesa kyhätä ovenpieleen kyltin "täällä vartoin minä ( käärmeestä pelottava kuva, suu ammollaan)" minulla on nahkiaisen suu-tarra auton sähkötolpassa, tunnistaa oman tolppansa paremmin kun se on merkitty.
^Miksi sie ei tee itelles hienoa akvaariota, nahkiaisista? Pari kolme luikeroa hienoon akvaarioon. Tuskin ne siellä hirveesti kärsii jos syötät viimesen päälle jne? Ainakin tuossa ei näytä olevan mitään ihmeellistä luonnonkaloja käyttää akvaariokaloina "luonnonkalat akvaariossa" googlehaun mukaan?
Nämä omat käärmeet tietysti on vartavasten toki terraeläimiksi jalostettuja vaikka ovatkin sinällään villieläimiä. Mutta virallisen sukutaulukon omaavista vanhemmista tehty suljetuissa terraariolosuhteissa jne. Vähän erilaista täysin villejä elukoita ois kahlita tietysti, eikä niin saa tehdäkään, mutta kalat/nahkiaiset?
Edit: "lamprey aquarium" löytää hittejä joo, eli joku on tehnyt moisia kyllä. Sorry tää nahkiaiskeskustelu väärässä ketjussa tosin...
tempokisu
10.04.2019, 15.40
^ Nakkilan pojat kokeili ei-hyvällä-menestyksellä- , veden lämpötilan pitäminen tarpeeksi kylmänä oli ongelmallista ja se akvaario olisi pitäinyt olla I S O .... sen sai sitten totetuttaa Kotkan Maretarium.
Kyllä no akvaariohommatkin pitää tehdä huippuammattitaidolla eikä huviksi, Mä ajelen mielellläni Kotkaan...
Jopotuinen
10.04.2019, 18.28
Nyt kannattaa harkita tarkasti.
No onhan sen tankin oltava iso, että sinne mahtuu hevosen pää.
Sitten on tietenkin se, että mistä niitä hevosen päitä saa.
Ei oma hankinta vaan pomo hankki mulle (ainakin ennakkoon) ärsyttävän lisäprojektin :mad:
EDIT: ja tämähän on aivan epätoivoinen paskahomma tosiaan :mad::mad:
- Iso kotimainen terraario tilattu custom mitoilla pikatoimituspyynnöllä
- Läjä terraariokamaa amazon.de:sta
- Läjä terraariokamaa toisesta Saksalaisesta matelijakaupasta
- Läjä terraariokamaa suomalaisesta matelijakaupasta
- Ikeasta tuunattu pöytä tämän terran jalustaksi ja jotain pikkusälää
- Vihree ED
Näistä tuloo äijälle kämppä. ED ei mene ko äijälle tosin.
tempokisu
11.04.2019, 14.04
^Miksi sie ei tee itelles hienoa akvaariota, nahkiaisista? Pari kolme luikeroa hienoon akvaarioon. Tuskin ne siellä hirveesti kärsii jos syötät viimesen päälle jne? Ainakin tuossa ei näytä olevan mitään ihmeellistä luonnonkaloja käyttää akvaariokaloina "luonnonkalat akvaariossa" googlehaun mukaan?
...
Joo tutkailtu on. Pitäisi olla "aika iso" akvaario joku 77 gallonaa ja hiekkaa ja kiviä vaikka miten paljon pohjalle, ja nahkiaisille pitäisi hankkia eläviä kaloja ravinnoksi sun muuta.....:D taitaa olla parempi että mä en moiseen hommaan rupea. Omaa vertani olisin kyllä valmis tarjoomaan nahkiaisille, jos heille kelpaisi...
^Tuota noin, siis 77 gallonaa, 290L???? Sehän on mitättömän pieni akvaario! :D
Litraa
Mitat
43
50 x 27 x 32 cm
63
60 x 30 x 35 cm
75
65 x 33 x 35 cm
96
70 x 36 x 38 cm
120
75 x 40 x 40 cm
167
95 x 40 x 44 cm
248
110 x 45 x 50 cm
343
125 x 50 x 55 cm
450
150 x 50 x 60 cm
540
150 x 60 x 60 cm
720
200 x 60 x 60 cm
Siinä esimerkkejä. 720 litranenkaan ei oo kuin 2m pitkä ja 60cm syvä ja korkee. Tuo 77 gallonaa on joku mitätön 115 x 50 x 50cm. Mistä kohtaa se on ISO???? :rolleyes:
Edit: Siis piti sanomani ettei toi oikeesti nyt mikään ihmeellinen ole tuommonen 300L akvaario. Eli se nyt ei syynä voi olla että ei viittis hommaan ryhtyä. Ja jos ei viitti alkaa sisustaa ja huoltaa sitä niin sit toki ei kannata sillä sehän on tuon(kin) harrastuksen yksi pääpiirre että saa/joutuu nysväämään sen lasilootan kanssa. Voit vaan kuvitella kuinka montakymmentäsataa tuntia meilläkin on terroja ja niiden sisustuksia speksattu jne. Mutta sehän ei haittaa, sillä speksauksessa kuitenkin kyse ko otusten piiiiiitkäaikaisista asunnoista, noi meidän rottiaiset elää jopa >30 vuotta! Mutta pahoittelut, ei tämä(kään) kuuluisi "Viimeisin hankintasi, vol II" ketjuun.
tempokisu
11.04.2019, 16.08
^ en mä tiedä, kopioin vaan siitä tekstistä. No joka tapauksessa, ei meille mahdu enää mitään kaksimetristä(kään)...no on kyllä nahkiaiselle aika pieni koppero, ei kiva. Mä tyydyn nahkeisiin tyynyihin ja peittoihin, ja mukeihin ja koruihin sun muihin..legginsseihin. Nahkiaiset uiskennelkoot vapaina Kokemäenjoessa yms. ja käyn aika ajoin Nakkilassa nahkiaisia katsomassa. Ja loppukuusta Kotkassa. Tämä minulle paras vaihtoehto.
tempokisu
11.04.2019, 18.19
...takaisin aiheeseen. Yritin ostaa pehmonahkiaista, mutta ei onnistunu....jotenkin 10 dollarin nahkis meni 0.69dollariksi ja ei se tilaus sitten menny.
Pakko kokeilla sitten ostaa Redbubblesta nahkee "Swim of the lamps"-paita. Se onnistui. Joku juttu tuossa edellisessä ei vaan toimi...antaa olla sitten...
Kissan krematointi ja uurna.
Saatanan saatanan saatana.
https://gzhls.at/i/65/30/1396530-n0.jpg
Endura MT500 II
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1072/5654/products/Red_Wing_Harvester_Boots_2944_front.jpeg?v=1448643 812
Red Wing Harvester
Sudenhanpaan dm ovulaatioratas gg-fillariin.
Pari Exoterran keraamista lämmitintä ja yksi suojavarjostin/kupoli/mikätoionnimeltään noille on nyt auton penkillä odottamassa kotia vientiä. Toisellekin olis ollut tarve mutta eipä ollut kaupassa joten täytyy hommata muualta. Nämä tulee verikäärmekselle että poitsu tarkenee Klaukkalan ghetossa kunnolla.
Edit: Ainiin, ja Vihree ED. Ei tosin oo autossa vaan mahassa jo. Kohta varmaan firman pöntössä. :(
Pyörähankinnoista pari päivää sitten tilasin Leatt dbx-maastohousut (myös työmatka-ajoon), työmatkamaasturin Sidiin tiivistesarja ja jotain minkä jo unohdin :)
aina kiva tietty löytää paketista yllätyksiä :)
https://www.leatt.com/shop/pub/media/catalog/product/cache/image/560x690/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/l/e/leatt_pant_dbx4.0_ink_frontright_5019021290_1.jpg
Oranssit Foxin maastoajokäsineet kokoa YS.
Siskonpojan uusi lempiharrastus + lempiväri + lempieläin (kettu) = tädin helpot lahjahankinnat tästä lähtien.
Markku Liitiä
24.04.2019, 15.52
Motonetista 5 metrin viemärirassi, 13,90 e. Mökillä pikku projekti, prkl.
1 x Vihree ED (nyt pakkasessa)
1 x Keltainen Zero Cokis (nyt työn alla)
Edit: Ja eilen tuli käärmeiden ruuille ihan ikioma pakastin. :)
https://www.severin.com/sites/default/files/styles/galleryformatter_slide/public/productimages/KS-9807.jpg?itok=6E77uIRX
....ja 5 muuta pakettia terraariokamaa.
VesaP on nyt kyllä huolella hurahtanut käärmeisiin (EDin ohella)!!! Upean näköisiä väriensä myötä toki mutta itse katson mieluiten vain ja ainoastaan kuvia tai enintään videoita.
akku-rälläkkä aka "yleis-avain", ruosteenpoistoon ynnä muuhun, ei "fillari-ostoon"
12 spd liipasin gripparin tilalle.
Jopotuinen
26.04.2019, 16.39
Kimpaleen naudan maksaa, oliskos ollu 1,65 €.
Kg hinta taisi olla 3€ tuntumassa, hyvää ja halpaa :)
Kaupassa oli ISO altaallinen näitä, ei taida olla pakastettavissa?
kuovipolku
26.04.2019, 17.13
Mikä kysymys tuo nyt oli:seko::eek:
Totta kai maksaa voi pakastaa eikä sen maku tai mikään muukaan kärsi! Tietysti kannattaa esityöt ja halutunlainen paloittelu tai viipalointi tehdä jo ennen pakastamista, mutta jos aikoo käyttää jauhettuna, sen voi jättää tehtäväksi sitten kun ottaa maksan pakkasesta.
Peukkua ja kudosta siitä ettet arastele tai kaihda maksan syömistä! Muistelisin että olen jo kerran sen tainnut tehdäkin - jos en sinulle, niin jollekin toiselle täällä:cool:
PS Jos en jostain syystä olisi siinä käsityksessä että asut ja vaikutat jossain varsin kaukana pääkaupunkiseudulta, olisin kysynyt missä kaupassa tapaat käydä:rolleyes: Täältäpäin tosin löytyy niin sanotuista etnisistä ruokakaupoista maksaa kolmen euron kilohintaan, mutta se on tanskalaista tai latvialaista broilerinmaksaa tuoreena tai pakastettuna. En ole kaamea aktivisti enkä suurien periaatteiden tinkimätön noudattaja, mutta broilerinlihaa enkä -maksaa en suostu ostamaan.
JohannesP
26.04.2019, 17.15
Kuitutanko (3T ernova ltd) ja kivivasara
Jopotuinen
26.04.2019, 19.55
Maksahan suurta herkkua, myös Mustille :)
Pyysin rouvaa tsekkaamaan vielä pienellä präntätyn bästa före päiväyksen, ihan varoks, ja sehän oli huomiseksi :(
Paloiteltuna sitten kermakastikkeessa porkkanoiden kera sitten.
Harmi, ehdin jo haaveilla uuden isomman kikkareen noutamisesta ja XL maksapihvien paistamisesta.
Nyt hankitun kikkareen muoto ei siihen käyttöön oikein visuaalisesti sovelias (=> useampi pienempi kikkare).
Ei sunkka maksan syönti mittä erikoista ole???
Iltapaskat taisivat tietää, että maksalaatikko kauppojen valmissafkoista se suosituin?
kuovipolku
26.04.2019, 21.36
Maksalaatikon suosio perustuu siihen ettei siinä juurikaan ole maksaa:cool:
Mutta edelleenkin väittäisin - ja perustan väitettän paitsi useilla tuntemillani ihmisillä jotka ylpeästi ilmoittavat inhoavansa maksaa myös useamman lihamyyjän kommentteihin siitä että maksa ei tunnu kelpaavan eikä sitä kannata ottaa myyntiin niin paljon kuin sitä olisi tarjolla - joko maun, vaikeaksi koetun valmistamisen tai takavuosien huonon maineen (A-vitamiinikohu, väkevä maku) takia - että maksan syöminen on harvojen ja valittujen tehtävä.
Parasta ennen -päiväykselle olisit voinut antaa palttua - siinä muuten toinen jota kauppias ei vaivoikseen halua mutta joka ennen oli jopa menekkitavaraa: veri - sillä ihan hyvin se olisi kelvannut vielä pakastettavaksi tai olisi riittänyt kun valmistaa muutaman päivän sisällä.
PS Naapurit ovat jo oppineet tarjoamaan muka vanhentuneita elintarvikkeita minulle ennen kuin kantavat ne roskiin:rolleyes::eek:
Monet ihmiset eivät muiden ennakkoluulojensa lisäksi syö maksaa varmaan siksi, että ovat joskus syöneet kengänpohjaksi korvennettua maksaleikettä. Jos siitä on vielä unohdettu ottaa kalvot pois, niin ikuinen inhokki on valmis. Toinen monien erityisesti hylkimä on lammas, joka kuulemma maistuu märälle villatumpulle jota ovat kakarana imeskelleet.
Omasta mielestäni suuria herkkuja ovat kermaan tehty maksakastike ja lammaspata eri muodoissaan. Mutta nähtävästi ne eivät ole käypästä apetta sellaisille jotka jatkuvasti sipsejä rouskuttavat ja colaa litkivät ja suurimman kaloritarpeensa tyydyttävät rasvaisilla pitsoilla ja suolaisilla ranskiksilla..
tempokisu
28.04.2019, 05.31
^ aamulla leipä ja illalla pussikeittoa, nyt on mentävä niukalla. Maksaruoat on hyviä; maksamakkara, maksalaatikko ( rusinoilla) ja maksapihvit.
Autoon bensaa, kääk sinne muljahti 45euroa. Kotkan reissua varten tankkasin.
Jopotuinen
28.04.2019, 08.55
Jos siitä on vielä unohdettu ottaa kalvot pois, niin ikuinen inhokki on valmis.
Rouva tiesi ostaneensa myös S-kauppa) valmiiksi nyljettyä maksaa.
Tuossa mun tuomassa kimpaleessa oli kalvot paikoillaan, mutta eipä tuo iso homma ole kiskaista pois. Mutta tosiaan, jos ei ole ennen valmistanut, eikä tiedä tuosta kalvosta ja kun se niin huomaamatonkin on, niin...
On topic;
Paketin lammaksen paistikkeita, 4 kpl/pakkaus, Liiterin pakastealtaasta.
Loistavaa pihvikamaa grilliin.
Jopotuinen
28.04.2019, 12.13
^Done that and soooo good!
Jopotuinen
28.04.2019, 12.18
Liitereistä 3x keltainen ruusuntaimi Polyantha rose yhteensä alta kymppi.
Vielä pitäisi keksiä niille paikka.
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2FYouGarden%2FWe b%2F500x500%2F530365.jpg&f=1
Jopotuinen
28.04.2019, 18.59
Tilaisikohan tällaista ohutta nahkaa harrastekäyttöön.
Olisi uteliaisuutta laajentaa kädentaitoa ja osaamista nahotus hommiin.
Tämä on hyvin ohutta tavaraa, joka venyy ja muotoutuu maltillisesti kaareville pinnoille ja kiinnitys kontaktiliimalla. Jyrkempiin paikkoihin viiltoja jne. Työskentely vaatii pientä suunnitelmallisuutta ja järkeilyä työjärjestyksessä ja viiltojen suhteen.
Periaatteessa tollasella voisi nahoittaa vaikkapa auton koelaudan päällisen, jos vain on riittävän kokkonen vuota käsillä.
Pienempänä puuhasteluna vaikkapa kännykän takakuori, tai läppärin etu- ja takakuoret.
Seuraava steppi on tietenkin ne näyttävät ompeleet.
Materiaalia olisi saatavilla ihan kohtuu hintaan, mutta käyttökohteita pitäisi vain keksiä.
Seuraava steppi paksummat materiaalit ja kuvioiden työstö ym. jutut.
Auton ohjauspyörän aion joka tapauksessa nahoittaa uudelleen, mutta se onkin vähän eri juttu ja kiinnitys tapahtuu yksinomaan ompelemalla ja rasti on varsin helppo valmiiksi esityöstetyn nahkapalan kanssa.
Link (https://www.ebay.com/itm/Tan-color-Ship-raw-leather-hides-from-Prodigy-leather/293032532211?_trkparms=aid%3D888007%26algo%3DDISC. MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131227121020%26meid%3D1c493 79c59bb489bad07a433d76718d7%26pid%3D100009%26rk%3D 1%26rkt%3D2%26sd%3D123202814126%26itm%3D2930325322 11&_trksid=p2047675.c100009.m1982)
https://i.ebayimg.com/images/g/-48AAOSwXItb9C8D/s-l1600.jpg
tempokisu
28.04.2019, 19.41
Tämän mä halusin, 5 usd niin siihen oli varaa
https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/233166168605_/Latvia-2005-First-Day-Cover-Lampetra-fluviatilis-620.jpg
Menin ostamaan BBB:n seinätelinettä varastoon. Sain sellaisenkin, mutta tuli reissulle vähän enemmän hintaa kun hommasin Park Toolin korjaustelineen (se perusmalli) samalla vaivalla.
No, hankintaan se olisi joka tapauksessa mennyt ennemmin tai myöhemmin.
Tilaisikohan tällaista ohutta nahkaa harrastekäyttöön.
Olisi uteliaisuutta laajentaa kädentaitoa ja osaamista nahotus hommiin.
Tämä on hyvin ohutta tavaraa, joka venyy ja muotoutuu maltillisesti kaareville pinnoille ja kiinnitys kontaktiliimalla. Jyrkempiin paikkoihin viiltoja jne. Työskentely vaatii pientä suunnitelmallisuutta ja järkeilyä työjärjestyksessä ja viiltojen suhteen.
Periaatteessa tollasella voisi nahoittaa vaikkapa auton koelaudan päällisen, jos vain on riittävän kokkonen vuota käsillä.
Pienempänä puuhasteluna vaikkapa kännykän takakuori, tai läppärin etu- ja takakuoret.
Seuraava steppi on tietenkin ne näyttävät ompeleet.
Materiaalia olisi saatavilla ihan kohtuu hintaan, mutta käyttökohteita pitäisi vain keksiä.
Seuraava steppi paksummat materiaalit ja kuvioiden työstö ym. jutut.
Auton ohjauspyörän aion joka tapauksessa nahoittaa uudelleen, mutta se onkin vähän eri juttu ja kiinnitys tapahtuu yksinomaan ompelemalla ja rasti on varsin helppo valmiiksi esityöstetyn nahkapalan kanssa.
Maantiepyörän ohjaustanko?
Kiinankuitusatulaan päällys?
Mutta tosiaan, jos ei ole ennen valmistanut, eikä tiedä tuosta kalvosta ja kun se niin huomaamatonkin on, niin...
Kalvot, ja ne verisuonet... Itse haluan, että kaikki liha (ja maksa) on 100% kalvotonta samoin kuin kala ruodotonta (pl. silakat/muikut, ym).
Mut maksa haudutettuna kermassa ja syödään perunoiden ja puolukkahillon kanssa. Nam!
Itseäni ei ole ne verisuonet pahemmin haitanneet. Mutta jos ne pois haluaa, niin leikkaa ohuita viipaleita ja suonenpätkät nyhertää veitsen kärjellä pois. Tosin siitä jää se leike vähän repaleisen näköiseksi, mutta eipä se makua haittaa.
Itse olen tehnyt paljolti tämän ohjeen mukaan, eikä ole koskaan kotona makua moitittu. https://yhteishyva.fi/reseptit/maksaa-kermakastikkeessa/recipe-140
Oho oho... kuvia?
Anteeksi, että vastaan vasta nyt - en lue viikon loppuisin foorumia.
Ei ole kuvaa, mutta sellainen löytyy Pelagon sivuilta.
Oakleyt hankin pitkän harkinta-ajan jälkeen https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190429/34c8429a2546d5e6001f1fcc27a25cfc.jpg
Jopotuinen
29.04.2019, 21.59
Lisätään tuohon vielä water transfer paint film jutut.
https://www.aliexpress.com/item/TAOTOP-TSWL016-0-5m-2m-Popular-High-Quality-Wood-Water-Transfer-Printing-Film-Hydrographic-Film/32789270572.html?spm=2114.10010108.1000014.3.399c4 9192eGiss&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.112237.000000000000000&scm_id=1007.13338.112237.000000000000000&scm-url=1007.13338.112237.000000000000000&pvid=a52a5946-827f-404e-856f-eb76c17312ec&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.13338.112237.000000000000000,pvid:a52a594 6-827f-404e-856f-eb76c17312ec
Löytyy myös carbon look...kätevää!
Kannattaa kysellä tosta you tube, löytyy kyllä vaikka mitä.
Kesää kohti mennään kovaa, niin luonnollinen hankinta tässä kohtaa oli uudet lasketteluhousut.
Garmin Forerunner 645 ja Forerunner 735XT. Kumpikaan ei tosin tule omaan käyttöön.
F. Kotlerburg
05.05.2019, 19.47
Kona Unit X.
Iglumies
07.05.2019, 09.10
https://static.garmincdn.com/en/products/010-02064-00/v/cf-lg-18a7a0af-8bbf-4bba-9468-e4969090e9ca.jpg
kivijalasta (https://fi-fi.facebook.com/EHTarvikeTmi/)
Malamuutti
09.05.2019, 06.09
Käytetty Felt F4.
Markku Liitiä
09.05.2019, 08.47
Ostin syyskaudelle Helsingin kaupunginorkesterin kausikortin Musiikkitalolle.
Assoksen halvimmat perushousut Xxl-alesta. Saa nähdä, kuinka lycra lepattaa ajossa, mille on hieman muita malleja väljempi leikkaukseltaan.
Housut tulevat varastosta Ruotsista, mikä toivottavasti takaa sen, ettei niitä ole joku jo koeajanut. :rolleyes:
Pari 15*21*4 laakeria, kunhan nyt vaan tulisivat kohtuuttoman nopeasti.
Juha Lehtinen
10.05.2019, 15.55
Fizik Arione R3 Open. Toivottavasti takapuoli pitää tuosta satulasta pidemmilläkin lenkeillä.
Hanssi renkaaksi taakse sekä parit sukat ja 5 geeliä.
lukkopolkimet. voi olla ettäjotku meinaa että ne on turhat mutta se on henkilökohtainen asia ja minä itse olen tyytyväinen. mun ajotyylille niistä on hyötyä.
Jopotuinen
12.05.2019, 13.08
USB Bluetooth / WiFi dongle pöytäkoneeseen. Kympin makso.
Toi on kyllä USB2, mutta ei sen väliä, kun on kirjoituskoneen käskytys sen ensisijainen tarkoitus.
Kone on LAN kaapelilla langattomassa reitittimessä, mutta en saanut sitä kautta yhteyttä rakennettua, ehkä taitamattomuutta. Kokeillaan nyt sitten näin ja tuleehan tuossa se Bluetuuttikin.
Toisilta koneilta saan kyllä WiFi yhteyden pöytäkoneeseen, mutta..???
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB10oqCaEOWBKNjSZKzq6xfWFXa5/AC600-600Mbps-WPS-free-driver-USB-WiFi-Adapter-5G-WiFi-Antenna-PC-Computer-Network-Card-802.jpg_640x640.jpg
Boa Constrictor.
Nyt vaimon xxxxs koon käteen sopiva pieni narukerä. Isona tytöstä tulee sit vastaava kuin tämä...
https://www.boa-constrictors.com/sites/default/files/BigBoa.jpg
Tästä tulee meidän isoin otus. Päihittää suht reilusti vielä edellisen isoimman, eli veripytonin. Meillä otus kuvasta poiketen punasävyinen "sunglow" väritys. Tulee olee upee! :cool:
Jopotuinen
13.05.2019, 10.33
Oho, tohonhan mahtuis jo sisäänkin. Toivottavasti mato ei saa samaa ideaa.
tempokisu
13.05.2019, 13.46
Löysin Ideaparkin Suomalaisesta Kirjakaupasta just oikean opuksen, pienen luonto-oppaan ( samanlainen jonka kadotin...) ja ostin myös Suomen kalojen tunnistusoppaan ( katsoin että siellä on myös nahkiainen ja pikkunahkiainen ) ensin oli tarkoitus ostaa iso luontokirja, mutta nämä pienikokoisemmat on mukavampia.
no aina ei osu...pienessä luonto-oppaassa oli nahkiaisesta aika hassusti kirjoitettu: poikaset elävät joessa 3-5 vuotta ja nahkiainen on yleinen Pohjanlahdella...
Jos ihan superlyhyesti; toukat elävät joen pohjahiekassa 3-7 vuotta, jonka jälkeen nahkiainen vaeltaa mereen ja palaa kotijokeensa syksisin. Talvehtii, ja kutee keväällä, ja kudun jälkeen nahkiaset kuolevat. Nahkiaisia esiintyy kaikissa mereen laskevissa joissa.
sori nyt tämä nahkiais-info, pakko oli kommentoida. Muuten pieni luonto-opas on kiva, tienvarren ja lähimetsän kasvit ja sienet tunnistaa tämän avulla mukavasti, mua häiritsee jos on kasvi ja en tiedä nimeä? linnuissa on paljon opettelemista, en millään opi mutta yritän koko ajan.
Leffa:
https://trailers.apple.com/trailers/independent/calum-von-moger-unbroken/images/poster-large.jpg?lastmod=1
tempokisu
15.05.2019, 16.50
No kun sain säästettyä, ostin mustan nahkiaiskorun ( 25usd + posti). Se kylläkin tulee nukelle, kudon parhaillaan sopivaa villapaitaa ja koru tulee siihen rinnuksiin.
Addun Terrex Trailcross Protect -kengät flättipolkimiin yläfemmasta. Sopii paremmin noi Addut mun jalkaan kuin viis-kympit. Ja nythän noissa on sama pohjakin, kun addu osti viis-kympin.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmBmeCPGkXhA8rVh7esArVdx6_U6Spq 83LIvmY7ARSvGl3AN4Z
Se aikoinaan kuupailtu Tivoli Audion 3-systeemi uudistuvaan köökkiin. Ihan toimivan oloinen mööpeli ko. käyttötarkoitukseen. Evakkokeittiössä juuri testailen.
arctic biker
17.05.2019, 18.26
Puhelinta hakiessa tarttui matkaan Televirmiltä Stanleyn termari, ainakin väri on se ainoa oikea vihreä. Made on China, 20€. Niinkuin noita ei ois muttei mulla ikuna ole Stanleytä ollut.
tempokisu
18.05.2019, 00.34
Mä en ihan vielä toista kultaista nahkiaiskorua raskinu....mutta ostin mustat sellaiset, kaksi kappaletta. Toinen tulee itselle, ja toinen nukelle. Tumma nahkiainen. Dark Lamprey. Oli 24 usd per nahkiainen.
Ostin myös Redbubblelta 2 nahkeeta paitaa värillä "berry" ei kaikkien paitojen tarvi olla turkoosia tai harmaata, joskus on kiva vähän värikkäämpää. Sain kyseiseen puljuun 20% alennukset. Suosittelen, hyvälaatuisia tuotteita ja teepaidat on pehmeetä materiaalia.
Se muuten on punainen ainoo oikea termarin väri.
tempokisu
18.05.2019, 11.22
Tästä on ....ainakin 15 vuotta kun viimeksi söin jäätelöä. Eilen tuli semmoinen tunne että jäätelöä pitää saada ja aamulla kävin ostaan paketin vanilijakermajäätelöä sekä mansikoita. Tarkoitus oli ostaa tuoreita mansuja mutta ei ollu niin ostin pakastemansuja. Meinaan jotain pirtelön tapaista tehdä.
Ennen tykkäsin mahdollisimman kovasta jäätelöstä, mutta nyt tuntuu että hieman pehmeempi maistuisi paremmin.
callahan
18.05.2019, 13.13
Parit salihanskat, tilasin sportamorelta kun niken hanskoihin tottunut ja ne istuu hyvin eikä niitä enään prismasta löydy niinkuin takavuosina.
Ilahduttavaa oli että olivat tarjouksessa.
Varustelusavotan alkuun nuppia varten Bell Formula Mips. Jalkaan Shimano CT500.
Myprotein TheWhey "Mansikka pirtelö" proteiinijauhetta, 100 annoksen 2.9kg säkki.
Edit: Ja nyt perään vielä 2 x vihree ED. Ostin kaupan viimeiset. Ja ainakin 5 kauppaa käyty läpi ja missään ei ole ollut vihreetä enää jäljellä. Ei kait ne oo lopettamassa sitä!!!!!!1!!!!! Jeesus sentään jos näin!
Eka paketti tuloo Englannista, pullot paikallisesta Äss-Marketista.
Tolkun mies
20.05.2019, 13.35
Silmäasemalle ruokatunnilla. Silmälääkärin aika varattuna ja Oakley Holbrook -kehykset.
Syynä tälle on eilinen maantie lenkki ja jonkun öttiäisen lentäminen tavan aurinkolasien sivulta silmään. Takana oli reilu 50km ja edessä 40km ja seudun mehukkaimmat ylämäet. Öttiäinen silmässä, silmä kiinni ja vettä valuen ajoin ketutuksen kiroilun säestämänä reilut 30km ennen kuin ötökkä irtosi silmästä. Näkökenttä oli mitä oli ja viidennen routakuopan tai kaivon kanteen osuman jälkeen totesin että ei ole niin kalliita ajolaseja olemassa että en niitä hankkisi. Tänään on silmätippa päivä ja huomenna mennään punaisin silmin asiakkaisiin. On tämä vaan hieno harrastus.
(kiitos että jaksoit lukea)
https://www.framesdirect.com/product_elarge_images/oakleyraw/oakley-sunglasses-holbrook-OO9102-e9-infield.jpg
Työmatkafillariin uusi lukko Ibikesta
http://ibike.fi/wp-content/uploads/2016/02/Kryptonite-ketjulukko.jpg
Entisen (~22 vuotta vanhan!) ainut jäljelläoleva avain hajosi.
^Onko jo liian grazy snake man kun ekana iski silmille suora ajatus tuosta kuvasta että "Jaska ostanut maitokäärmeen!"
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSu2gnJilqZuq-83sl9ZrTEtJjYugwpCGKBWQ8a1LSrV7R4V0ttyQ
Vähän käytetyt pyöräilykengät edukkaasti Fillaritorilta. Juuri sellaiset kun oli kyttäillytkin.
Jopotuinen
23.05.2019, 21.22
^^ Tarkkana nyt kummin nuihen kanssa, ettei päädy Vaienneet foorumilaiset - topiciin
https://www.youtube.com/watch?v=z7AvjtJBY84
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/6413600014805?w=800&h=500&fm=jpg&q=90&fit=clip&bg=fff
Vanha kilpasoutaja kotiutti tuollaisen vähän käytetyn C2 model E:n. Nyt tosin enää vain kuntoillaan.
https://i1.wp.com/www.eluir.com/wp-content/uploads/2014/12/concept2-rower-model-e-pm5.jpg
Litran pänikkä Taikamaitoa.
tempokisu
25.05.2019, 19.11
No mä ostin yhden nuken. Ja taimen-aiheisen kravatin zazzlelta, kravatista tulee nukelle pitkä mekko ja myös kesämekko toiselle nukelle. Kangas tarvii vaan asetella siten että taimenet tulee sopivasti.
tempokisu
27.05.2019, 11.39
Kävin katsoon olisko Motonetissä vielä ( valikoima vaihtuu tosi nopeesti...) kala-aiheisia buff-huiveja :D no oli, ja nyt 60% alennuksella joten ostin kaksi.
arctic biker
01.06.2019, 18.40
husqvarna lb 146p .
arctic biker
01.06.2019, 18.45
320 ekua mökilletuotuna käyntikunnossa, bensaa ei ny sentään. Vanhassa alakaa koppa taas hajoamaan, kolmatta kertaa en pyöräkärryllä vie enää hitsattavaksi.
Taisin ostaa sähkäriin uuden pomppukeulan. Revelation vaihtuu Pikeen. Onko hinnan väärti? Tuskin, mutta mikä oikein olisi?
...mutta mikä oikein olisi?
eBike spesifi Fox36 [emoji6] omassa ainaki toimii hienosti!
^Ei taida olla 130-millin mitassa? Vai voiko tuota lyhentää vapaasti? Trail-keuloja ei ole liiaksi, kun kaikki haluaa ajaa enskaa...
^Ei taida olla 130-millin mitassa? Vai voiko tuota lyhentää vapaasti? Trail-keuloja ei ole liiaksi, kun kaikki haluaa ajaa enskaa...140mm on oma, ei tuntunut vaikuttavan vähääkään negatiivisesti, kun laitoin 120mm kepin tilalle..
Airshot Tubeless tyre inflator. Toimii.
http://www.airshotltd.com/
Tuollaisen lintupullotelineen maantiesinqlaan
https://www.sjscycles.co.uk/bottles-cages/black-pdw-the-bird-bottle-cage/
Airshot Tubeless tyre inflator. Toimii.
http://www.airshotltd.com/
Eikös kotimainen napsautin olisi ollut halvempi ja ajanut saman asian?
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/444/718578/napsautin-normaali
arctic biker
03.06.2019, 18.03
Työnnettävä ruohonleikkuri, Huskgvarna LB 146P , 330€ mökille tuotuna ja käyntikungossa, öljyt ja tankki puolillaan bensaa. Kaksi edeltäjäänsä olen perinyt käymättöminä romuina joitten koppia pitäny hitsata kasaan ym kaikenlaista. Kai tähän ikään ny eka uus on asiaa?
Emme ole vanhoja kun jotain vielä ensikerran koemme, sitten kun koemme kaiken viimeistä kertaa
- olemme vanhoja.
Mukaellen Lätsä-sarjakuvaa vuosien takaa.
^^ Onnea uudelle silppurille, tänään kävin noutamassa postin remonttiosastolta,
Stigulin vastaava pitäisi saada töihin kohtuu nopeasti, kunhan pääsemme takaisin.
BTW täällä evakko-osastolla on nurmenpieksäjä, joka vaatii lyijyllistä bensiiniä?
Toisaalta näillä on joku 240-sarjan Volvo 2XBT-tekniikalla, stripille tarkoitettu...
Jopotuinen
03.06.2019, 22.34
Liiterin Parksiden akku alkoi kettuileen, jokin suojapiiri kai.
Akussa led indikaattoreiden mukaan sähköä, mutta kone ei inahdakaan, eikä laturi tunnista akkua. Neljällä kympillä ulkomailta saisi uuden, mutta pikaiseen toimitukseen Bauhausilta sitten tämmönen.
https://media3.bauhaus.fi/media/catalog/product/cache/1/image/480x/4137ef87ab25d1c965127f50051627d6/6/1/61072723.jpeg
arctic biker
04.06.2019, 06.27
Spassiiba väärtit, päältä ajettavakin sai uutta osaa, osan laitoin ja korjasin ja kunhan herään niin sitten viimeisen. Jos se isävainaan sanaan sitten mun loppuiän kestäisi.
Onnittelut Jopotuiselle, laatumerkki.
tempokisu
04.06.2019, 17.07
No voi että, Taigakorun tuotteista moni hieno "laji" on poistomyynnissä, valmistus lopetetaan näiden osalta ( mm. poronsarvet, riite...) ja oli 70% alennuksessa.
Mä sitten ostin niitä joita ei kohta enää ikinä saa. Yksi koru tuli jopa itselle - muut tulee nukeille.
Jopotuinen
04.06.2019, 18.59
^^ Oih, kiitos paljon!
Vähän oli sattumankauppaa, hetkisen Googlasin salkullista mallia pikkuakulla ja tässä osus hinta kohilleen. Tupla-akku tosin turha omassa käytössä, mutta menkööt.
Vääntöä tuossa on liki tuplat Parksideen, vaikka senkään vääntö ei koskaan vähäisyyttään osoittanut omassa kevyessä käytössä.
Motonetistä olis saanut samaan rahaan lisäksi iskevän mutterivääntimen, mutta kun sille ei oikeastaan mitään käyttöä, niin en sitten halunnut sitä kalustoon vaivoikseni muun roinan lisäksi.
Uus 12-vaihteinen xt-osasarja ja microspline vapaaratas Dt swiss napaan.
Uuden mallisia kampia en tilannut, kun tarvikkeena saa jo 12-vaihteiselle ketjulle sopivaa ratasta vanhoihin kampiin
https://www.tonitoni.fi/assets/shop/images/items/5e/5eb6f1dc52af1135911845d8c5ba08e5.jpg
Jos vaikka fillari kulkis kovempaa kun on hienot popot:)
Jopotuinen
07.06.2019, 19.45
Että joo. DeWalt Lähetys tuli ja kone varmastikin on hyvä.
Mutta se salkun koko! Herran jestas, yli 2x kookkaampi kuin Liiterin Parksiden salkku ja enimmäkseen tyhjää täynnä :(
Liiterin Parksiden kompakti salkku oli tosi näppärä koti-vene-mökki hommeleissa, pienen kokonsa tähden kulki aina sujuvasti matkassa. Tietysti ensiviikolla on joku 75 € tarjous Liiterissä…
No joo, ymmärrän kyllä ton pro salkkupolitiikan, että ne ovat pinottavissa toisiinsa ja yhdestä kahvasta kanniskellen sitten siten setti konesalkkuja, keikkatyöläisen mieleen toki loistava ratkaisu.
Paitsi, että Makitan salkut ovat pienempiä :rolleyes:
cyclomiha
07.06.2019, 20.40
Polar Vantage V Titan
https://www.polar.com/en/vantage/v-titan
Wanha V800 siirtyi hyvin palvelleena eläkkeelle.
AKG K845BT bluetooth kuulokkeet.
https://www.hifistudio.fi/fi/servlet/FetchImage?id=8292264009&size=2&imagecount=1
Castelli Diluvio Pro -kengänsuojat syksyä varten odottamaan. Jos logot eivät pelota, tuota korkeampaa mallia saa (ilmeisesti vieläkin) puoleen hintaan https://store.teamsky.com/.
Jopotuinen
10.06.2019, 19.38
Saksan Amazonista (https://www.amazon.de/BRANDSON-Turmventilator-Fernbedienung-Geschwindigkeitsstufen-Betriebsmodi/dp/B07NS43DHJ/ref=sr_1_3?fst=as%3Aoff&qid=1560182443&refinements=p_72%3A419117031&rnid=419116031&s=kitchen&sr=1-3). Toimituskulut 3,30 €!
https://www.amazon.de/BRANDSON-Turmventilator-Fernbedienung-Geschwindigkeitsstufen-Betriebsmodi/dp/B07NS43DHJ/ref=sr_1_3?fst=as%3Aoff&qid=1560182443&refinements=p_72%3A419117031&rnid=419116031&s=kitchen&sr=1-3https://www.amazon.de/BRANDSON-Turmventilator-Fernbedienung-Geschwindigkeitsstufen-Betriebsmodi/dp/B07NS43DHJ/ref=sr_1_3?fst=as%3Aoff&qid=1560182443&refinements=p_72%3A419117031&rnid=419116031&s=kitchen&sr=1-3https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71xcSCo5i4L._SL1500_.jpg
arctic biker
10.06.2019, 20.01
Ospreyn Escapist 25 reppu ,muuta pikkuhilua ynnä Kraudasta Thermacell Halo hyttyskarkoitin. Jos ystäväni Miikan kanssa Jehovan todistajien jutuista ilman ininää tingattais ja sitten kun esikoinen tulee niin rantasaunassa muita juttuja ja jos Miika ynnä Olli ynnä Samuli sattuu yhtäaikaa jokirantaan niin sitten puhumme pyöristä, ehken . Ainakin niistä mitä olen kasannut ja rakentanut. Sikäli kuin tuo karkoitin toimii, 69€ ja päivitykset sitte oma lukunsa.
Jopotuinen
10.06.2019, 20.39
Thermacell myös hankintalistalla. Tänään tulleessa Tokmannin läpyskässä retkimallin hinnassa oli havaittavissa lievää huojennusta, 34,95 => 29,95.
1+3 täyttöpakkaus näyttäisi olevan 9,99 €
Jopotuinen
13.06.2019, 18.43
Tokmannin läpyskässä retkimallin hinnassa oli havaittavissa lievää huojennusta, 34,95 => 29,95
Tänään kävin Tokmanninsta noutamassa. Kauppaan ajellessa alkoi tosin hieman harmittamaan, kun Motonetti kuulutti radiossa hintaan 26,90 € Tokamnnin ilmoittamaan 29,95 € hintaa vasten.
Kaupassa puolestaan ihmetystä herätti, kun hyllyssä oli ensin hintalappu 26,95 € ja sen vieressä hintalappu 34,95 €, jonka päälle oli laitettu se tarjouslappu 29,95 € ja sen vieressä sitten vielä kolmaskin lappu, 34,95 €.
Pysyittekö vielä mukana? Minä en.
Viittelöin ohi kulkeneen myyjän avuksi, kun hyllyn ilmoittelun logiikka kävi ylivoimaiseksi ja asia selvisikin mukavan myyjän avustuksella. Siinä oli lopulta kolme erilaista laitetta: Halvin viimevuotinen retkimalli, tarjoustuote täysin sama kuin viimevuotinen malli, ilmeisesti ainoastaan pakkaus muuttunut ja se kolmas sitten se pöytämalli. Myyjä kertoi myös itse omaavansa viimevuotisen mallin.
Valistuksen jälkeen otin matkaan sen viimevuotisen vekottimen tarjoustakin edullisempaan hintaan, sekä täyttösetin 3x + 1 :)
tempokisu
13.06.2019, 18.49
^ kannattaa omata huono hemogobiiniarvo niin hyttysiäkään ei kiinnosta, että on ihan omasta verestä hyttyskarkoitin....
callahan
13.06.2019, 18.59
Työpöksyt. Firma kyllä hommaa, kuten kuuluu mutta ne on halvimmat mahdoliset ja hanuri ja pallit niissä hikoo ja hiertyy tärviölle. Panostan mieluusti satkun koska oma hyvinvointi :)
Jopotuinen
13.06.2019, 19.33
^Itse olen sellainen itikkamagneetti, että Rouva käyttää surutta mua syöttinä ja itse saa olla rauhassa :(
Tuossa vielä DIY niksi Thermacell kaasusäilön täyttämiseen.
https://www.youtube.com/watch?v=opgu1otx2oc
Uudet maastojuoksukengät. Neljä vuotta taukoa tullut pidettyä juoksemisesta polviongelmien vuoksi, mutta nyt tekee mieli taas yrittää. Pelkkä pyöräily ja talven satunnainen lumikenkäily ei oikein riitä.
Firlefanz
15.06.2019, 21.04
^ Pakko olla setämäinen ja varoittaa innostumasta liikaa jos ja kun juoksu tuntuu alkavan sujua.
Viisitoista minuuttia yhtäjaksoista juoksua on jo iso kerta-annos. Jos haluat tehdä tunnin lenkin, juokse minuutti ja kävele kaksi. Puoli tuntia usein on tosin parempi kuin tunti puolet harvemmin. Juokse minuutti ylämäkeen ja kävele alas. Viisi kertaa riittää alkuun. Juokse puoli minuuttia alamäkeen ja kävele ylös. Kun kymmenen menee ilman että haluaa jo lopettaa, voit juosta kaksikymmentä minuuttia.
Pitkät, rauhalliset lenkit voivat olla hienoja, mutta niillekin tulee vielä aikansa!
Kypärä (Bontrager) ja ajolasit (Oakley). Vanhoilla olikin menty jo tarpeeksi pitkään.
hphuhtin
15.06.2019, 21.20
Kypärä (Bontrager) ja ajolasit (Oakley). Vanhoilla olikin menty jo tarpeeksi pitkään.
Tuliko edullinen aaltosolu-kypärä?
Firlefanz
16.06.2019, 08.18
Tuliko edullinen aaltosolu-kypärä?
Ei sentään - vaikka ei 150-160 euroa (Bontrager Specter) voi pitää kohtuuttoman korkeana hintana siitä että voi ajatella pitävänsä päässään markkinoiden parhaiten aivotärähdyksiltä suojaavaa kypärää. Mutta Bontragerin markkinointiväitteitä ja sen tueksi esitettyjä tutkimustuloksia on useammaltakin taholta melko perustellusti arvosteltu eli vaikka WaveCel--kypärät ovat varmasti huipputurvallisia, ne eivät ole niin paljon parempia kuin muut eivätkä ilmeisesti juuri lainkaan parempia kuin MIPS-kypärät yleisesti.
Tarkan markan miehenä ja kaikenlaiselle megahypelle allergisena valitsin keskihintaluokan mallin (Circuit MIPS), joka tuntui sopivan omaan päähän ja jota on kuvattu suhteellisen hyvin tuulettuvaksi ja hiljaiseksi (vaikka molemmat lienevätkin pitkälti kiinni käyttäjän pään ja kypärän yhteensopivuudesta; tiedän että ainakin kokemukset siitä miten pahasti tuuli ulisee tai humisee korvissa voivat poiketa suuresti toisistaan).
Jännä juttu muuten että Specter menestyi Virginia Techin turvallisuustestissä paremmin kuin miltei tuplasti kalliimpi huippumalli XXX. (260 euroa *on* kova hinta, vaikka miten katsoisi..)
https://www.helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html
https://road.cc/content/tech-news/258730-mips-says-wavecel-helmet-results-far-below-bontragers-claims
https://cyclingtips.com/2019/03/bontrager-wavecel-helmets/
https://cyclingtips.com/2019/06/bontrager-specter-wavecel-helmet-review/
https://www.cxmagazine.com/review-bontrager-wavecel-helmet-tech-specter-xxx
Merrell Fluxion GTX goretossut
Jopotuinen
16.06.2019, 19.33
4 mottia klapeja. Jussi laitto ovelasti hintapyynnön 37 € +ALV. Ei tainnut tietää, että kauppa on 10 000 €/v asti verovapaata...
Kun ihmettelin ALV osuutta, niin kertoi sitten, että käteisellä ja ilman kuittia on ilman :D
Selvästikin yritti vedättää itselleen myös ton ALV osuuden! :D :D :D
Mika_koo
16.06.2019, 21.10
Gopro hero 7 black tai joku, eihän näissä mallimerkinnöissä pysy kyllä oikein mitenkään mukana. Toivottavasti on hyvä, kallis oli ainakin
kumeja 5000 kun niissä on mukamas 12% pienempi vierintävastus kun 4000:sessa Tire Continental Racer Grand Prix 5000 700 x 32C xxl:ässä oli halvin hinta kun missään muualla koko muailmassa 38.90
€
arctic biker
18.06.2019, 17.36
Keith Richards
Talk Is Cheap Deluxe
Kolmas levy tälle vuosituhannelle.
arctic biker
18.06.2019, 17.39
Thermacell myös hankintalistalla. Tänään tulleessa Tokmannin läpyskässä retkimallin hinnassa oli havaittavissa lievää huojennusta, 34,95 => 29,95.
1+3 täyttöpakkaus näyttäisi olevan 9,99 €
Tänään tallilla tätä isompaa (Halo) koestin ja piru vie toimii. Taijan huomenna Tokmannilta hakea tuon pienemmän. Toki Offin hyttyssavua on jemmassa pari pakettia.
Päänsuoja maastoon.Noh, hain vielä maantiemallisenkin gg-käyttöön.
arctic biker
19.06.2019, 19.13
Thermacell MR300 , oli loppu Tokmannilta joten K-raudasta kalliimpaan hintaan. Ynnä täyttöpakkaus. Halo toimii niin hyvin että tää pienempi pääsee rantasaunan terassille. Tarvii muistaa mukaan ottaa.
Thermacell MR300 , oli loppu Tokmannilta joten K-raudasta kalliimpaan hintaan. Ynnä täyttöpakkaus. Halo toimii niin hyvin että tää pienempi pääsee rantasaunan terassille. Tarvii muistaa mukaan ottaa.
Thermacell ja täyttöpakkaus bauhausista. Toimii, ei hyttysten hyttystä rantasaunalla. Loistava vehje +++
Kevytkipsaus oikeaan pikkusormen.
Lenkkiavain ratkesi väännettäessä isommin. Rehti viistomurtuma...
Kevytkipsaus oikeaan pikkusormen.
Lenkkiavain ratkesi väännettäessä isommin. Rehti viistomurtuma...Oho, nyt on pakko kysyä että millainen avain oli kyseessä? Jostakin on leuka sujunut ja myljännyt kannan, mutta poikki en ole saanut koskaan.
tempokisu
21.06.2019, 17.00
Nahkeet huivit, nahkee musta t-paita ja nahkee kravatti
tempokisu
22.06.2019, 11.00
^ jaha, ostin ne sitten. No yksi huivi tulee itelle, toisesta teen nukelle laahuksellisen iltapuvun ( kysyin neuvoa kummitytöltä että mitens olisi ja hän oli sitä mieltä että hyvä idea..) pusero tulee itelle, ja krakasta tulee nukelle sitten iltapuku merinahkiaisen suu-printeillä ja hopeisilla kala-koruilla ( jotka on jo hankittu).
Ehkä pitää ostaa tähän projektiin ainakin nyt vielä yksi nukkekin.
No, äskön kävin ostaan mansikoita 2 pientä rasiaa, ja omenasiideriä.
32mm Travel Contactit kybällä rismasta :)
arctic biker
25.06.2019, 18.27
Rollei City Traveler Mono - jalusta Amazonilta, kevyt ja lyhyt pakattuna, maksimipituus just riittävä ja toki carbonia.
Kun kerrankin pääsen tähän ketjuun kirjoittamaan, niin tykkään kaksi viimeisintä hankintaani. Kun niitä piti olla vain yksi, mutta lopulta kävi hyvin. Eli toiseksi viimeisin Scott Spark 930 ja viimeisin Specialized turbo levo expert (käytetty)
^Voihan tänne kirjata vaikka mitä hankintoja. Kuten omat eiliset:
Vinkkupullo ja 930g Fazerin kinuskikakku (-50% leimalla).
Offt: ei kasvanut varmaan pala noistakaan muuta kuin tuo iso onepack :(
Jopotuinen
28.06.2019, 13.23
Jaa no sitte! Vaikkapa yksi punkkulaatikko mökkieväiksi. Eikäku, perhana, väärä säie tämähän kuuluu tohon seuraava hankintasi, mutta hitto, mihinkäs hemmettiin se koko säie kadonnut :seko:
Jätän sitten postaukseni tähän.
M.2 512 GB Samsung 970 Pro bulk "kovalevy", Akai K550 MK III Reference luurit.
arctic biker
28.06.2019, 17.55
Vuoden turhake mallia 2000 eli lehtipuhallin. Sillai lääniä että haravoiminen alkaa rietoa. Kieltämättä pienellä riskillä mutta paikalliselta tullu sen verran kalustoa hommattua jotteivät ylenkatsele jossen osaa ite korjata. FUXTEC FX-LB133T Petrol Backpack Leaf Blower
CC. Mielenkiinnolla odotan mikä seuraava herätehankinta on, edellinen oli noi Reference luurit :rolleyes:
Osttiroler viljamylly
Vastakaarijousi, taulun tausta ja hiilikuitunuolia.
Takapihalle kesätekemistä:)
Mökille olen taljajousta harkinnut ...
Mökille olen taljajousta harkinnut ...Kiva laite, mutta tehoa helposti hieman liikaa ammuskeluun.. Perus hiilikuitunuolet menee kappaleiksi kun osuu puuhun ja taustakin on lujilla.
Jopotuinen
29.06.2019, 09.48
Vauhtipyörän kiila ruohonleikkuriin.
Saas nähä lähteekö vauhtipyörä irti, jos on liiskautunut sinne väliin. Ja voihan se kampiakselikin olla vääntynyt.
Kolme euroa kustansi.
Hoppyhallista saisi nyt koko 3,5 hp leikkurin hintaan 128 €. Epäilyttävää.
Iglumies
29.06.2019, 10.22
https://www.sportax.fi/tuotekuvat/258x258/main_99479eu-02e_dirt-5_blackout_001_161709_png_zoomsq.jpg
Paikallisesta (https://www.sportax.fi/product/2281/oakley-drt5blackout) kovakuorisen hatun, missä näppärä tiiviste otsalla siirtämässä hien pois silmistä.
callahan
29.06.2019, 17.40
Nokia 8110 4G työpuhelimeksi.
Jopotuinen
30.06.2019, 22.35
Vauhtipyörän kiila ruohonleikkuriin.
Saas nähä lähteekö vauhtipyörä irti, jos on liiskautunut sinne väliin. Ja voihan se kampiakselikin olla vääntynyt.
Kolme euroa kustansi.
Hoppyhallista saisi nyt koko 3,5 hp leikkurin hintaan 128 €. Epäilyttävää.
Vaan eipä auttanut tämä kiilan hankinta, koko vauhtipyörä on mennyt halki. Kiila itse silti säilynyt liki moitteetta. Kampiakselin pysähdyttyä vauhtipyörä jatkanut pyörintäänsä vielä n. 90 asteen verran.
Täytyy lähteä kyselemään uutta tilalle, veikkaan hinnan olevan n. 50 € uutta konetta huokeampi.
Voisihan tuossa myös viihdyttää itseään kuuntelemalla vakuutusyhtiön lausuntoautomaattia: ”…kyllä, mutta emme korvaa”.
https://pic.useful.fi/Aurw4dJqG.jpg
Kränzle 10/122 ja vaahdotin. Wanha kärcherin 595 alkoi polttamaan sulakkeita ja tuo vaikutti sopivalta.
Jopotuinen
01.07.2019, 16.56
Nyt vaikuttaa silleen hyvältä, että olisin saamassa tuon ruohonleikkurin haljenneen osan tilalle uuden kympillä (10 €). On toki käytetty, mutta mitäs siitä, kuha ei ole halkinainen :)
Sitten jänskätään, onko kampiakseli edelleen suora, vai täristääkö stefat väljiksi ja öljyt pellolle.
Design-hökötyksen (209€) kotiin. Alennusmyynnistä farkut (30€) ja kauluspaidan (50€), molemmat kyttäräeläimen mukaan nimetty. Uimasortsit (15€). Ja ruokaa Alepasta.
Boschin jiirisirkkeli ja pöytä.
https://elhandel.no/media/catalog/product/cache/1/image/aede8c5f5bdf9b3c4d7058de47dcdca0/g/c/gcm_med_sagbord3800.jpgx
^Tuolla on hyvä tehdä PALA! :)
Lomaan valmistautumiseksi verkkokauppa.comin alelaarista hifistely Black Diamond vaellussauvat vaimolle ja itselle Tern Verge D9 veneilylomaa varten..
Kävin pari päivää sitten kaupassa. En ostanut EDiä tarjouksesta 1.99e hintaan kun ajattelin että säästän nyt enkä juo näitä litkuja.
Ontopic: Vihree ED firman kahviosta 3.20e hintaan. Vttu.
tempokisu
04.07.2019, 15.17
2 edullisinta maksamakkarapötköä ( 0,69e/kpl) ja kolme tomaattia ( 1.59e/kg joten noin 0,45e) -"mun" kaupassa EDit on 2.69kpl eli tosi kallista - vain erityistilanteisiin tai juhlajuomaksi, puolentoista litran appelsiinivirvoitusjuoma 0.82e ja suosin tätä.
Farley , pyörä-suvala oulu... eilen eestaas hakureissu
Jopotuinen
05.07.2019, 12.14
Nyt ei yhtäkkiä näytäkään hyvältä. Kauppias kertoi tsekanneensa useamman purkumoottorin, mutta useimmissa se limpun läpimitta hieman eri. Löytyi kuitenkin yksi läpimitaltaan sama, mutta magneettien paikat limpussa ovatkin hieman eri. Voipa olla ettei hyrrä hyrähdä ja taas pääsin luistelemaan leikkuusta.
Kauppias oli reilu ja sano, että kokeile ensteks ja tuo sitten kun joudat kymppi tai limppu takas.
Ilmeisesti Brigss&Staratton kaiffarit torppaavat menettelyllä kinuskeilta halpojen varaosa copyjen massavalmistuksen – muutetaan hieman magneettien paikkaa ja kokoa aina muutaman vuoden välein.
^Eikö olis helpompi ostaa uusi laite? :seko:
Ontopic: Aamulla tankillinen dieseliä.
Edit: Ja nyt perjantaipullo. Eli Pepsi Max Lime, 0.5L.
Pojalle vinyylisorvi huomiselle 18-v lahjukseksi. Appilan väki kustansi ajo-oikeutusosion pitkällä kaavalla.
Uutta kenkää itselle, koska Shimanon "skede"-kengällä ajettu vuoden verran ja nyt oli aika panostaa vähän parempaan [emoji1305]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190705/d20f8e835287f24f8b114660c643cb25.jpg
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Jopotuinen
05.07.2019, 21.46
^Eikö olis helpompi ostaa uusi laite? :seko:
Olis, tai siis ei...
Näin menetellen voin vetkutella ruohon leikkuutta pidemmälle ja pidemmälle.
Ehkäpä huomenna naputtelen sitten nettiin vakuutusyhtiölle kerjuukirjeen ja taas saan nurtsin ajelua pitkitetyksi korvauspäätöstä odotellessa :D
Toiseksi, nuo saamarin paskahanhet viihtyvät ainoastaan lyhyellä nurmella.
Ruohon leikkuu on tylsää, paitsi jos on se päältä ajettava. Nii ja se lumilinko kans! :)
Muikkuverkon ja lootan keskitsiä.
Niskasuoja Moponetista hyvässä tarjouksessa. Piti tosin ajaa itähelsinkiin hakemaan.
Netistä lähti tilaukseen pojalle jalkapallo Intersportista ja saksanmaalta itselle olkapään ja rinnan suojaava Leatt-paita.
Sekä Shimanon endurokengät koossa 45 ja 46. Toiset tietty palautan.
Tätä 7 mallia en ole nähnyt Suomi kaupoissa ja hintakin on tuolla kohdillaan.
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=295888;menu=1000,18,58;mid %5B1292%5D=1;page=2
Itse tilasin Bikesteristä Sidi Eagle 7 Megat. Ja Power2maxilta wattimittarin.
Jopotuinen
06.07.2019, 20.58
Pieni pussukka M5 ja M6 haponkestäviä ruuveja, prikkoja ynnä nylonlukitteisia muttereita.
(Liittyy hankkeeseen vaihtaa 6 vuotta vanha hapantunut kaasugrillin yläosa uuteen, jota vaihto-osaa on hillottu 6 vuotta kellarissa.) :)
tempokisu
08.07.2019, 17.26
Vihdoin löytyi oikea paidan koko, slim fit naisten malli koko M - ostin 2 paitaa lisää, tulee varmaan yllätyksenä että näissä on merinahkiaisen kuva, pohjaväreinä nyt army ja musta. Ollut muuten kirkkaita värejä ja tummillekin on käyttöä ( siis ehdinkö mä elinaikanani käyttään näitä kaikkia paitoja...mutta siinähän on hyvä syy elää vähän pitempään...)
https://www.fahrrad.de/dw/image/v2/BCZF_PRD/on/demandware.static/-/Sites-master-catalog-bikester/default/dw385a50d7/images/372/658/856273/orbea-gain-f40-green_s19.jpg?sw=595
Sähkis
tempokisu
11.07.2019, 10.23
:) jipii, Sisu-viinan valmistus EI ole lopetettu, oli vain tilapäinen toimituskatkos. Eli perhepullo ( yhden hengen perhe) Sisu-viinaa, ja 2 kerää sinistä ( eri sävyiset) nukenvillapaita-lankaa.
Laitetaan kuva myös
https://images.alko.fi/images/cs_srgb,f_auto,t_products/cdn/178158/sisuviina-muovipullo.jpg
tempokisu
11.07.2019, 11.11
..ai joo, ostin myös kotimaisia mansikoita rasian :)
Bike24 teipillä koristeltu laatikko ilmestyi tänään portaalle ja sieltä löytyi gp5t pari, Holmenkol pullo, nastoja ja toivottavasti viimeinen pumppu jonka tarvitsen: Rennkompressor.
Pepsi Max Cherry, 0.5L. Vedän parhaillaan raakana suoraan pullosta.
arctic biker
12.07.2019, 14.51
Varavirtalähde, Otterbox 20000 maH, paikalliselta Televirmiltä.
https://www.ridemore.fi/images/products/j327ttcc-wr-side-wild-ht-40-27_orig.jpg
^oho!
Goren C7 bibsit xxl:n alesta.
^ No mikäpä siinä on polkiessa, kun XXL:n tuotekuvauksen mukaan "Selässä radiotasku"!
callahan
17.07.2019, 19.03
Pari laatikkoa mustikoita.
Tolkun mies
18.07.2019, 06.00
Työpöytä autotalliin
https://static1.motonet.fi/img/7/7001067/500/7001067.jpg
Camelbak juomareppu xxl alesta
Työpöytä autotalliin
https://static1.motonet.fi/img/7/7001067/500/7001067.jpg
Jotain tuonkaltaista oma autotallinikin kaipailisi - saako kysellä merkkiä?
tempokisu
18.07.2019, 17.47
Kävin pakettia ( eilen tilasin hiusvärit, tänään pakettiautomaatissa, great!) hakemassa ja samalla reissulla kun sai mansikanmyyjältä maistiaisen niin ostin pienen kipon mansikoita 6e. Lisäksi niitten kanssa pienen tölkin jotain PinaColada-tyyppistä juomasekoitusta ( joka on nyt jääkaapissa jäähtymässä).
https://cdn.bike24.net/i/p/0/4/298340_00_d.jpg
Edellisen maastopyörän ostosta olikin varmaan 25 vuotta. :)
3 x Kärmes ja jäätävä määrä romua ko hankintaan liittyen. Osa hankittu ja osa tullaan vielä hankkimaan. Romut tulee ympäri eurooppaa.
Il ciclista di Roine
20.07.2019, 22.06
Välähti Suurkaupunkimarketissa PrePaid-sim 30 vrk rajoittamattomalla nettikäytöllä ostettavaksi.
Tänään kävin Pirkkalassa ostamassa käytetyn 4G-modeemin Ruotsin lomailua varten, raahaan sinne toisen telkkari-PC:n VPN-softalla ja HDMI-kaapelin. Nyt sitten voin käyttää YLE Arenaa, aamuisin ja päivisin maakuntaradiota tai Puhetta, iltaisin televisiota. Ylistys VPN:lle!!
Tästä koituu €70,00 menoerä, kyllä kannattaa mukavuuden nimissä. Totta kai SVT:n tv-alueuutiset (säätiedot) täytyy nähdä, samoin Uutiset (SVT:n suomenkielinen).
Tämän lisäksi on kaksi muuta aktiivi-sim-korttia, toinen symbian-puhelimessa puhelin-käyttöä varten ilman henkilökohtaisia tietoja vaativia sovelluksia (kaikki kuntopyörätapahtumadata vuodesta 2011 samassa laitteessa!!) ja toinen kannettavan tietokoneen sisäisessä sim-korttipaikassa.
Wahoo Elemnt ROAM Sportamoren alesta. Kun halvalla sai... nyt sitten halpuutus jatkuu, kun pitää ostaa kiinnikkeitä joka fillariin. Ihanan halpaa tämä tarjoushaukkailu.
Unohtui raportoida Gimballi digijärkkärille
tempokisu
22.07.2019, 16.59
Ruokaa JA lääkkeitä. Ruoka maksoi ( ei kustansi :D ) 1.65e ja lääkkeet huimat 36,50e. Ruokalaskua pienesi palautuspullojen pantit ( 1.45e). Yhden juomapullon noin 3euroa vielä ostin kun kerta tänään 110km ajelin.
Sramin rattaista irtosi hammas
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190722/00fc053a2bf706caa909ae6c23020c67.jpg
Tilalle ostin vähän käytetyn Shimanon pakan
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190722/9ccaf183c02467e4363805ecad8552d4.jpg
Tuntui huomattavasti paremmalta. En tiennyt ennen tätä, että takapakka voi vaikuttaa ajotuntumaan.
Kävi perinteisesti kun piti ostaa ihan vain halpa Vituksen jäykkäperä ja yhtäkkiä sulla onkin 2000€ luottolasku... Kiekkoja, osasarjaa, hissitolppaa...
Bont Riot MTB+ (BOA) Cycling Shoe, koko 44.5.
Kokeillaan nyt oisko näissä väljempi varvastila mitä missään muussa kokeilemassani. Ja näköjään Wiggle nostanut DHL Expressin hintaa. Ennen oli muistaakseni 14.99e, nyt lähes 19e. No, laatu maksaa...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.