PDA

Näytä tavallinen näkymä : Corratec Shape Pro

M.V
06.04.2012, 00.15
Hei,

http://www.corratec.de/en/bikes2011/trekking/cross/shape_pro.php

Olen katsonut kyseistä pyörää työmatkoille, sekä lenkkikäyttöön. Tulevana talvena olisi myös tarkoituksena jatkaa ainakin työmatkojen osalta pyörällä kulkemista,
tässä kohtaa mietityttää että pärjääkö tällä, vai kannattaako hommata joku maastopyörä toiseksi fillariksi talvikäyttöä varten?

Työmatkat suurimmaksi osaksi asfalttia, mutta en silti haluaisi maantiepyörää..

En löytänyt juuri yhtään keskustelua kyseisestä pyörästä.

Mielipiteet ovat tervetulleita! :)

JohnFr
06.04.2012, 09.18
...talven pöperöihin sinkulamaastopyörä 29" kiekolla, nastarenkailla ja jäykällä kiekolla.

Tarkoitit varmaan jäykkää keulaa?

nure
06.04.2012, 10.17
Ei nuo levyt mitenkään pakolliset, pysähtyy kyllä noillakin. Nykyään on tullut oletus noista levyjarruista että mitkään muut ei toimi vaikka maantiepyörät kuitenkin kaikki tehottomilla jarruilla verrattuna esim. V-jarruihin.
Ainoa vika minkä keksin tuosta on tuo alukeula, saattaa olla äärettömän kova, jos saman saisi hiilarikeulalla niin on varmaan mainio kysyjän tarpeisiin...

pakuri
12.04.2012, 15.54
Haen perjantaina 13 päivä corratec pron itelle, toivottavasti se ei ole enteellistä. Tykkäsin että tuo on hyvillä pulikoilla 105/tiagra, viimeksi ajoin Nishiki pro:lla tommoset 40000km ja hyvin kesti toki sitä tartti huoltaa ja pestä. Toivon samaa tosta corratecistä samaa kestävyyttä ja helppo käyttöisyyttä kuin niskahiellä joka oli saamarin hyvä pyörä arki käyttöön ja lenkille.

helppo67
12.04.2012, 16.17
Hei,

http://www.corratec.de/en/bikes2011/trekking/cross/shape_pro.php

Olen katsonut kyseistä pyörää työmatkoille, sekä lenkkikäyttöön. Tulevana talvena olisi myös tarkoituksena jatkaa ainakin työmatkojen osalta pyörällä kulkemista,
tässä kohtaa mietityttää että pärjääkö tällä, vai kannattaako hommata joku maastopyörä toiseksi fillariksi talvikäyttöä varten?

Työmatkat suurimmaksi osaksi asfalttia, mutta en silti haluaisi maantiepyörää..

En löytänyt juuri yhtään keskustelua kyseisestä pyörästä.

Mielipiteet ovat tervetulleita! :)
http://www.corratec.de/en/bikes2011/trekking/cross/shape_urban.php
Tuommoinen tuli tiistaina kotia ja taitaa olla tuon katsomasi pyörän paremmin varusteltu, painavampi ja halvempi sisarmalli.
CRC:stä saapi 500€ hintaan tuota, joten mielestäni oli aika edullinen.
Ihan hyvältä on vaikuttanaut tähän menessä, vaikka aika kovalta tuo tuntuu maastopyöriin tottuneelle.

M.V
12.04.2012, 18.33
Haen perjantaina 13 päivä corratec pron itelle, toivottavasti se ei ole enteellistä. Tykkäsin että tuo on hyvillä pulikoilla 105/tiagra, viimeksi ajoin Nishiki pro:lla tommoset 40000km ja hyvin kesti toki sitä tartti huoltaa ja pestä. Toivon samaa tosta corratecistä samaa kestävyyttä ja helppo käyttöisyyttä kuin niskahiellä joka oli saamarin hyvä pyörä arki käyttöön ja lenkille.

Pakuri, voisitko postata tänne ekoja fiiliksiä pyörästä jahka sen käsiisi saat. Sitten olisin taas viisaampi, pyörän osto kun kuumottelee jo!

pakuri
17.04.2012, 17.55
Sain just lyötyä lukot paikalleen ja lähen kuntosalille tolla pyörällä joten laitetaan uutta asiaa myöhemmin.

M.V
17.04.2012, 18.37
Ympärivuotiseen käyttöön olisin hakemassa pyörää, joten levyjarrut varmaan parhaimmat, Työmatka / Lenkkikäyttöön.

Silti mahdollisimmat kevyt, ei tarakkaa (en koe tarvitsevani tätä, käytän reppua), jolla voisi myös vetää hieman pidempiä lenkkejä (Talvella lenkit jäävät lyhyemmäksi).

Nastarenkaat ja lokasuojat mahduttava. Shape Prossa nyt sitten ei ole taas levyjarruja.. jos talvikäyttöä miettii :/

kahvipaussi
17.04.2012, 19.05
Maantiepyörän vannejarruja ei kannata verrata Canti- tai V-jarruihin. Toimintaperiaate on maantiejarruissa pikkusen toisenlainen (lue parempi). Kahvan voima puristaa jarrulänkiä ja vastavoimana toimii länget yhdistävä teräksinen pultti. Canteissa ja V- jarruissa vastavoimana on pyörän haarukka, joka antaa periksi. Mulla on CC -pyörässä levyt ja olen tyytyväinen.

M.V
17.04.2012, 19.05
Sitten tietty olisi Univega Antaris X-Pro, http://www.bestbikes.fi/product_details.php?p=13 tai Univega Antaris X-Pro 2012 http://www.bestbikes.fi/product_details.php?p=23 vähän eri osilla.

Hinnat ihan kohdallaan, mutta taas kysymys meneekö myös talvella, eivät ole levyjarrullisia kumpikaan. *korjataas hieman*, Tuossa 2012 mallissa nähtävästi onkin.

M.V
17.04.2012, 19.07
Mulla on CC -pyörässä levyt ja olen tyytyväinen.

Millainen CC sulla on käytössä kahvipaussi?

kahvipaussi
17.04.2012, 19.16
Meridan CycloCross 3D, jossa Avidin BB5 -mekaaniset levyjarrut. Maksoin paikallisesta liikkeestä ostettuna viime syksynä tonnin.

pakuri
17.04.2012, 20.41
Okey kävin tekemässä koeajon tolla Coralla ja se oli minusta perusjämäkkä eleetön kulkija. Vaihtajat oli minusta omituiset koska ne oli sijoitettu ohjaustangon alle, avokäsin niitä on helppo käsitellä mutta kinttaan kädessä tosi hankalaa. Jarrut ei antanut syytä hymyillä mielummin päinvastoin. Vaihteet hyppi/napsahteli jonkin verran, en oikein saanut hyvää meininkiä tuosta Corrasta mutta kerron lisää kun saan kilometrejä taakse.

helppo67
18.04.2012, 08.15
Mistäs hommasit tuon oman shape pro:n? Oma shape urban tuli crc:stä ja siinä oli ainakin vaihteet aika mukavaksi kohillaan ja paremmin tuntui vaihtavan kun maastopyöräni hieman kalliimmat osat (säädöt ei kovin kohillaan).
Eipä nuo v-jarrut kyllä mitkään erikoiset ole, kun on tottunut Formulan oroihin, mutta ainakin vielä noissa tektron jarruissa on ihan hyvin tehoja ja kyllä noilla tuntui selviävän perus kaupunkiajelussa ihan hyvin. Voihan ne v-jarrutkin vaihtaa, kun niissäkin on eroja ja esimerkiksi tämmöset on saanu hyvää palautetta: http://www.bike-discount.de/shop/k234/a1679/v-brake-digit-7-front.html .

maantienässä
18.04.2012, 13.15
minkähänlaiseen "lenkkikäyttöön" te havittelette noita Corrateccejä, Siwassako niillä käytte. Maantiepyörä on lenkkipyörä ja maasturilla ajaa työmatkat ympärivuoden

Halloo halloo
18.04.2012, 19.12
Minulla on ollut vajaan vuoden Felt QX-85 käytössä ja varsin tyytyväinen olen ollut. Etenkin hydraulisten jarrujen taattu toiminta kaupunkiliikenteessä on ollut hienoa. Talvella oli nastat alla, nyt tietty kesänakeilla, täyspitkillä lokareille. Ei tietenkään vedä vertoja täysjoustetuille maastureille, mutta en ole kallioilta vielä hyppinytkään.