PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hybridi tai vastaava lenkille ja poluille?

Icony
06.03.2012, 12.23
Hei, olen tässä koittanut katsella menopeliä ja päädyin kysymään täältä missä tuntuu olevan tietoa.
Etsin pyörää kesäkäyttöön lähinnä hiekkateilla ja metsäpoluille. Entinen fillari on ollut schwinn mesa enkä enään halua pelkäksi maastopyöraksi luokiteltua peliä. Budjettina on max. 800e ja sekin jo kipurajoilla.
Oiskohan teillä suosituksia tässä hintaluokassa(kunnon cyclocrossia tuskin tähän hintaan löytyy?)

Kiitos

am8119
06.03.2012, 12.37
Ridley X-bow. Keulan voit vaihtaa hiilikuituiseen kun saat rahaa. On kovahko.
http://www.cyclecenter.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=xbow-a-

Tai tästä käytetty BMC jos koko natsaa. Tuo 50e on varmaan neuvoteltavissa .
( Ps. Ei minun ) http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=13&t=6073&sid=1d593e87ec877889636adcba891c9398

Icony
06.03.2012, 12.54
Ei taida kooltaan natsata tuo käytetty. Olen 175cm eli eikös silloin katella jotain 52 kokoja?
Cyclocross on itelle ihan uusi tuttavuus(ilmeisen suosittuja)...ilmeisesti nämä "hybridit" joidenkin mielestä ihan turhia vekottimia?(katsellut Kona dew +)

ppikkupe
06.03.2012, 13.48
ilmeisesti nämä "hybridit" joidenkin mielestä ihan turhia vekottimia?(katsellut Kona dew +)

Ei kait ne turhia ole. Riippuu ihan siitä mitä pyörältään hakee. Minäkin kuljin tämän talven arkiajot ihan tyytyväisenä jäykkäkeulaisella Nishikillä. Paljon mukavammin meni kuin edellinen talvi, joka kammettiin teräsrunkoisella sinkulalla.

Toki muutamaan otteeseen olisi ajatus joustokeulasta houkutellut, mutta vähiin ne ajokerrat lopulta jäivät. Perhostanko oli työmatkoille aika turha, mutta kesällä taas tarpeen, jolloin renkaiksi vaihtuu Marathon Supremet tai Racerit ja todennäköisesti jossain vaiheessa lähdetään muutamaksi päiväksi kiertämään laukkujen kanssa tuonne pohjoisemmaksi. Ilman laukkuja tapahtuvaan ajeluun on sitten muut pelit.

Jos hybridistä ei odota savaansa ketterää ja kevyttä urheiluvälinettä, niin mikä ettei niilläkin ole mukava poljeskella. Pelkästään paremmilla renkailla ja oikeilla rengaspaineilla ajomukavuuteen saa paljon lisää. Vielä ajoasento kohdalleen ja lukkopolkimet, niin jo vain.

Ja ylipäätään ei kait mikään pyörä turha ole, jos sen pitää huollettuna ja kunnossa? Ketjujen pesu kerran kesässä ei välttämättä vielä riitä... :)

Icony
06.03.2012, 19.05
Mitäs tuollaisesta ollaan mieltä? Olisko ehdottaa vastaavia samassa hintaluokassa(jos pyörän saisi suomesta olisi plussaa:))?
http://www.bike-discount.de/shop/k647/a54998/nature-pro-black-n-grey-n-green.html

kpyora
06.03.2012, 20.36
Mitäs tuollaisesta ollaan mieltä? ...

Minusta tuollainen on täysin järjetön vehje. :D Siihen on kerätty kaikki mahdolliset huonot puolet yhteen pakettiin.

(Kysyit mielipidettä, saat sellaisen. ;) )

jartsuli
06.03.2012, 20.38
En osaa pyörää suositella mutta pyydän funtsimaan että haluatko hybridiin todella joustokeulan? Tätä sanon siksi että ne harvoin on kovinkaan hyviä, miksi siis ei unohtaisi koko ongelman ja katsoisi hybridiin vaikka valinnaisena varusteena hiilikuitukeulan (saa jostain halvallakin). Joustokeuloista omakohtaista kokemusta on Rokkarin Reba SL:stä joka tuntui sekin vaativan jonkimoisen pneumatiikan tutkinnon jotta se olisi aina säädöissään .. ja niitäkin pitää toki huoltaa. Kova keula on helppo vaihtoehto joka ei huoltoa tarvitse, ajamiseen pehmeyttä voi sitten tuoda tarpeen mukaan vaihtelemalla rengaspainetta.

Myös minä vinkkaisin kokeilemaan cyclocrossaria, on nimittäin erittäin hyvä pyörä monentyyppiseen menemiseen jota voi mukauttaa oikeastaan mihin vain.

JohnFr
06.03.2012, 21.04
Mitäs tuollaisesta ollaan mieltä? Olisko ehdottaa vastaavia samassa hintaluokassa(jos pyörän saisi suomesta olisi plussaa:))?
http://www.bike-discount.de/shop/k647/a54998/nature-pro-black-n-grey-n-green.html

Ei tuollainen ainakaan omasta mielestäni täysin tyrmätty ajatus ole. Hakkaa moninkertaisesti oman, kertaluokkaa halvemman värkkini (http://www.bikeshop.fi/Nishiki_XC_3_11/ekauppa/pN11XC3M/), joka myöskin on ihan riittävän hyvä kulkine jos/kun vaihtaa kunnon renkaat alkuperäisten tilalle. (Huomaa siis, etten tosiaan tiedä paremmasta) Toisaalta suosittelen, edellisiä myötäilläkseni, seuraamaan myös noita käytettyjen syklojen markkinoita.

Icony
07.03.2012, 03.01
Minusta tuollainen on täysin järjetön vehje. :D Siihen on kerätty kaikki mahdolliset huonot puolet yhteen pakettiin.

(Kysyit mielipidettä, saat sellaisen. ;) )

Kiitos mielipiteestä..nyt kaipaan perusteluita miksi tämä on järjetön vehje tarpeisiini? Oisko suositella samaan hintaan jotain järkevämpää?

nure
07.03.2012, 16.19
Perusteluksi riittää kyllä tuo surkea ja tarpeeton keula. Jos hybridiä haet niin hae jäykällä keulalla varustettua ja jos joustoa pitää olla niin maastopyörää mutta sitten budjetti jo nouseekin...

wirillion
07.03.2012, 17.07
Onko tuo keula ihan oikeasti niin huono? Voisi toimia ihan hyvin soratieajelussa, mutta maastossa renkaiden pieni ilmatilavuus taitaa olla ensimmäinen rajoite. Itse aloittelin vanhemmalla Cuben sl crossilla (http://www.bike-discount.de/shop/k647/a55083/sl-cross-black-n-red.html) pyöräilyn ja totesin sen olevan maastoon soveltumaton noiden kapeiden renkaiden takia. Hyvillä, juurettomilla ja kivettömillä poluilla ajelee kyllä ja hyvillä sorateillä. Sulle se voisi olla kuitenkin vaihtoehto, jos et halua maasturia. Suosittelelisin kuitenkin foorumilla paljon ehdoteltua 29" maasturia. Radonin saa tuohon 800 euron budjettiin samasta nettkaupasta tai sitten ihan Suomen Fillariosasta. Toimii maastossa ja sorateillä hienosti.

Zeipii
07.03.2012, 20.31
cyclocrossejakin saattaa löytyä ja sellainen kannattaa kyllä hankkia. Jos ei niin tosta http://www.bikeshop.fi/Kona_Dr_Dew_11/ekauppa/pBB11DRDW/
53 koko vois sopia.

nure
07.03.2012, 20.39
wirillion, on juuri niin huono ja mihin sorateillä moista tarvii?

Icony
07.03.2012, 20.59
Taitaa tuo 53 olla liika iso. Tuolta bikediscountista mailailivat, että mitoillani paras olisi 50 tai max 52. Jännä miten metsään ilmeisesti menin kun kuvittelin noiden crossien oevan itselle juuri sopivia. Hyvät osat noissa ainakin näyttää olevan ja saahan tuon keulan lukittua.
Mites noi 29r toimii sitten pyörätie ja asfaltti osuuksilla..kannattaako noita katsella? Yhä uskon, että kunnon cycloa ei ainakaan uutena saa lähellekkään minun budjetillani.

substitute
08.03.2012, 00.28
Onko tuo keula ihan oikeasti niin huono? Voisi toimia ihan hyvin soratieajelussa, mutta maastossa renkaiden pieni ilmatilavuus taitaa olla ensimmäinen rajoite. Itse aloittelin vanhemmalla Cuben sl crossilla (http://www.bike-discount.de/shop/k647/a55083/sl-cross-black-n-red.html) pyöräilyn ja totesin sen olevan maastoon soveltumaton noiden kapeiden renkaiden takia. Hyvillä, juurettomilla ja kivettömillä poluilla ajelee kyllä ja hyvillä sorateillä. Sulle se voisi olla kuitenkin vaihtoehto, jos et halua maasturia. Suosittelelisin kuitenkin foorumilla paljon ehdoteltua 29" maasturia. Radonin saa tuohon 800 euron budjettiin samasta nettkaupasta tai sitten ihan Suomen Fillariosasta. Toimii maastossa ja sorateillä hienosti.

Eipä tuo(kaan) keula mitenkään ajokelvottomaksi pyörää tee mutta kyllä se kieltämättä aika tarpeeton on tuon tyyppisessä pyörässä/maastossa. Varsinkin kun tarjolla on samassa kaupassa tämäkin (http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a58240/zr-race-29er-5-0.html), niin en minäkään tuohon Cubeen taipuisi. Sopivan sileillä renkailla 29er menee varmaan ihan komeasti asfaltitkin. Joku moisen omistava osaa ehkä paremmin kertoa minkälaisia sopivia gummeja noihin olisi tarjolla.

Jos maastopyörä ei maita, niin oma valinta olisi seuraavaksi vaikkapa perushyvä Kona Dew (http://www.konaworld.com/asphalt_commuter.cfm?content=dew_plus) tai vastaava hybridi. Cyclokrossi olis varmasti näppärä valinta mutta sopivan käytetyn haeskeluun saattaa mennä todella pitkään, eikä sellasta kaikki jaksa :)

nure
08.03.2012, 05.46
Keulan saa lukittua ja viimeistään vuoden kuluttua se lukittuu joka tapauksessa. Miksi hankkia moinen ylimääräinen paino pyörään, harva kiviäkään repussa huvikseen kantaa? Tuo 29er on jo vaihto-ehto ja renkaita kyllä löytyy joka lähtöön...

wagner71
08.03.2012, 09.26
... Yhä uskon, että kunnon cycloa ei ainakaan uutena saa lähellekkään minun budjetillani.

Veljeni osti viime kesänä Fuji cross 3.0, ja ihan tyytyväinen on ollut. Muistaakseni menisi sunkin budjettiin oli nimittäin tinkausvaraa tuosta suht edullisesta hinnasta viime kesänä ainakin.. Livenä tuo pyörä on sitä paitsi yllättävän hyvän näköinenkin kuvaan verrattuna.
http://www.peloton.fi/pyoraily/pyorat/cyclocrosspyorat/fuji-cross-3-0.html

Icony
08.03.2012, 12.50
Radonilta ja Cubelta näyttäisi löytyvän molemmilta 29r samasta hintaluokasta(Cube pyörillä näyttää olevan lähes aina ilmainen toimitus). Siis tuollaista kannattaisi katsella vaikka oma maastoajaminen on ehkä jotain 15-20 prosentin luokkaa ajamisista? Mites tuollaisen koot menee..toimiskohan tälläisellä hukkapätkällä kuin itse olen(169cm)?

substitute
08.03.2012, 14.01
Kaipa tossa kannattaa funtsia miten siihen vähään maastoajamiseensa suhtautuu. Esim millaisia ne metsäpolut on joilla saattaisit ajella? "Polku" kun voi Suomessa olla vähän mitä vaan. Asfalttia, hiekkatietä, neulaspolkuja yms tosi tasaisia alustoja varten varmaan kyllä itse hankkisin ns. hybridin jäykällä keulalla ja 28" renkailla (vähintään), jos en mistään löytäisi cyclokrossia budjettiini. Tämä siis juuri siinä tilanteessa että alla olisi asfalttia suurimman osan ajasta. Olin tavallaan samassa tilanteessa viime kesänä ja silloin tuli katseltua pitkään tätä (http://www.velosport.fi/index.php/pyorat/29er/marin-muirwoods-29.html) ja edellä mainitun Kona Dewn kaltaisia pyöriä. Päädyin kuitenkin pitämään vanhan fillarini joten tarina jää vähän kesken siltä osin :) .

Eepu
08.03.2012, 15.10
Täältä ja ääni edellisen jatkoksi. Vanhassa vara parempi. Itse hankin nykyaikaisimman pyöräni 2003 Tunturi H-300 Nexave osasarjalla. Se täyttää tänä keväänä 9v. Vaihtaja on kerran vaihdettu, pari takakiekkoa, pakkoja/ketjuja ja tietenkin vaijeria sekä renkaita. Olen aika ajoin haikaillut uudempaa, lähinnä CC pyörää. Aina olen kuitenkin tullut siihen tulokseen että kun tämä näin hyvin toimii ja kaikki kestää niin miksi? Tällä ajaa hiekat ja neulaset, huonommat asfalttipätkät (mitä maaseudulla totisesti riittää) sekä ihanan tasaiset kevytväylät ja pientareet, eikä lennä stagan yli vaikka välillä pyörä tippuisi pinnalta pois. Kilsat taittuu ja pulssi nousee. Mahtavin reissupyörä mitä olen noin 35 vuoden aktiivipyöräilyn aikana saanut nauttia. Uber hyvä kärrin vetoon, kestää laukut ja ajoasento miellyttää, mäkikahvoilla saa moniuloitteisuutta otteisiin.

Ai niin vielä, tämä on hopeanvärinen eli kalliimpi malli. Sininen taisi olla halvempi.

PolkkaPilkku
12.03.2012, 14.27
Ei taida kooltaan natsata tuo käytetty. Olen 175cm eli eikös silloin katella jotain 52 kokoja?
Cyclocross on itelle ihan uusi tuttavuus(ilmeisen suosittuja)...ilmeisesti nämä "hybridit" joidenkin mielestä ihan turhia vekottimia?(katsellut Kona dew +)

Tässä hyvä mahdollisuus: Felt QX-85 itselläni samalnalinen käyttöpyöränä ja koko olisi se 52 ja tarjoushinta 699€

http://www.bikecompany.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=1_154&products_id=1618

bloodsport
22.03.2012, 15.20
Itellä vähän samansuuntainen pyörä hakusessa ns. aloittelijalle. Eli Jäykkärunkoinen Hybridi/Fitnesspyörä pääsääntöisesti asfaltille ja hiekkateille. Hintana toi 800€ on aika maksimi. Pituus on 180cm. Pari ok vaihtoehtoa tossa on tullukin. Itteäni ei tosin noi cycklot liiemmin kiinnosta.
Mitäs tästä ollaan mieltä http://www.cannondale.com/fin/bad-boy-0-25432
Onko tää esim. hinta/laatusuhteeltaan ok(799€). Näkö ainakin miellytäs mua kovasti

kpyora
23.03.2012, 08.38
Itellä vähän samansuuntainen pyörä hakusessa ns. aloittelijalle. Eli Jäykkärunkoinen Hybridi/Fitnesspyörä pääsääntöisesti asfaltille ja hiekkateille...

Miksi? Kun kerran speksaat maantiepyörän, niin miksi et osta maantiepyörää? Pahapoika olisi ihan ok kaupunkiin, mutta sitä et hae.

bloodsport
23.03.2012, 10.35
Joo no tuli aika harhaanjohtavasti laitettua toi "hiekkateille" kun tarkoituksena oli enemmänkin hiekkainen kävelytie/lenkkipolkku Helsingin alueella.

kpyora
23.03.2012, 10.52
Joo no tuli aika harhaanjohtavasti laitettua toi "hiekkateille" kun tarkoituksena oli enemmänkin hiekkainen kävelytie/lenkkipolkku Helsingin alueella.

Siis oletko etsimässä maantiepyörää vai crossaria? ;) Keskuspuiston hiekkakäytävillä menee ihan hyvin maantiepyörällä.

Jos oikeasti olet menossa maastoon, niin Fillarilehdessä oli juuri (1/2012) halpojen 29":n testi. Ne sopivat joten kuten yleispyöriksikin, kun hankkii kahdet renkaat.

bloodsport
23.03.2012, 11.20
No hemmetti tässähän joutu kunnon mankeliin:seko:. Ilmaisutaitoni ja tietämys pyöristä on sen verran surkea, että katon tosiaan Fillarilehdestä jonkun suht edullisen 29" yleispyörän. Kiitoksia vinkistä

maudicel
23.03.2012, 12.27
No hemmetti tässähän joutu kunnon mankeliin:seko:. Ilmaisutaitoni ja tietämys pyöristä on sen verran surkea, että katon tosiaan Fillarilehdestä jonkun suht edullisen 29" yleispyörän. Kiitoksia vinkistä

Minulla on maantiepyörän ohella käyttöpyöränä Cannarin Badboy 650, vuosimalli 2008. Voin aivan ehdottomasti suositella kyseistä pyörää. On toiminut moitteettomasti all around pyöränä kesät ja talvet ilman mitään vikoja. Pieniä lenkkejäkin sillä ajelin ennen maantiefillarin hankintaa. 26" vanteet tuli vakiona, mutta näyttäisi siltä, että 28" mahtuvat myös.

Jula
23.03.2012, 12.27
Kannattaa käydä pyöräliikkeessä kokeileen mahdollisuuksien mukaan eri pyöriä ja ottaa se, mikä tuntuu parhaalta ja mukavimmalta ajaa. Jos runko on toimiva, niin osiahan voi päivitellä myöhemmin sitä mukaan, kun kuluvat.

Jos aiot ajaa ympäri vuoden kaikenlaisessa säässä, niin katso, että pyörään mahtuu tarpeeksi leveät renkaat ja täyspitkät lokasuojat.

Muuten joudut ostaan 2 pyörää. Toinen hyville ilmoille ja toinen huonoille.

Jula
23.03.2012, 12.31
Minulla on maantiepyörän ohella käyttöpyöränä Cannarin Badboy 650, vuosimalli 2008. Voin aivan ehdottomasti suositella kyseistä pyörää. On toiminut moitteettomasti all around pyöränä kesät ja talvet ilman mitään vikoja. Pieniä lenkkejäkin sillä ajelin ennen maantiefillarin hankintaa. 26" vanteet tuli vakiona, mutta näyttäisi siltä, että 28" mahtuvat myös.

Tuossa uudessa Bad Boyssa näyttäis olevan 28mm 700c renkaat vakiona, eli kapeammat kuin cyclocrosseissa. En tiedä kuinka leveät siihen mahtuu. Itse hommaisin kyllä vähän leveämmät "all around" pyörään.

Miten siinä vuoden 2008 26" mallissa?

maudicel
23.03.2012, 12.44
Tuossa uudessa Bad Boyssa näyttäis olevan 28mm 700c renkaat vakiona, eli kapeammat kuin cyclocrosseissa. En tiedä kuinka leveät siihen mahtuu. Itse hommaisin kyllä vähän leveämmät "all around" pyörään.

Miten siinä vuoden 2008 26" mallissa?

Mulla on kesäisin 40mm Marathonit ja talvisin 47mm Marathon Winterit. Leveämmätkin mahtuisi.

Torres
23.03.2012, 20.03
Mulla on vanhassa fitness-kirosanassani nykyään Panaracer Ribmo 32mm renkaat. En näe mitään syytä, miksi ainakaan kesäkeleillä tarvitsisi leveämmät, saatika maastokuvioidut renkaat. Bad Boyssa vakiona olevat 28mm Schwalbe Kojakit ovat varmasti oikein hyvät. Tuo Bad Boy on muutenkin varmasti varsin oivallinen valinta tuohon tarpeeseen. Mukava kruisailla taajamassa ja pirun tyylikäskin. Tässä ei nyt kuitenkaan haettu varsinaista hiekkatiefillaria, minne cc olisi taasen omiaan.

Eiköhän tuohon talvea varten mene sen verran leveä, että joku nastoitettukin rengas saadaan tarvittaessa alle.