PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bianchi C2C via nirone 7 alu 2012

Jankke
26.01.2012, 07.24
Olisikos tuollainen hyvä valinta aloittelevalle maantiepyöräilijälle? Hyvännäköinen ja suhtkoht edullinenkin, tiagran osat. Kumit sais varmaankin olla kyl 23mm sijaan 25mm.
http://www.nummenpyora.fi/sivut/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=Bianchi_C2C_Via_ _4f19b4667d8e6.jpg&newxsize=525&newysize=450&fileout=

am8119
26.01.2012, 12.18
Olisikos tuollainen hyvä valinta aloittelevalle maantiepyöräilijälle? Hyvännäköinen ja suhtkoht edullinenkin, tiagran osat. Kumit sais varmaankin olla kyl 23mm sijaan 25mm.

Mistä ostaisit ja millä hinnalla ?

jartsuli
26.01.2012, 12.31
Mikäli se on sinusta edullinen, hyvän näköinen ja vielä sopivan kokoinen ja mukava ajaa niin osta pois, silloin se on juuri sinulle passeli. Tiagrat toimii hyvin, vaikka ei olekkaan osasarjojen paremmasta päästä.

Karelin
26.01.2012, 12.44
Itsekin aloitteleva maantiepyöräilijä olen, mutta pystyn Via Nironea suosittelemaan. Itse tilasin Via Nironen 2011 Campan Velocella muutama viikko sitten Saldenilta. Kaksi kertaa olen nyt käynyt veivaamassa sillä Ukin kuntoputkessa yhteensä 120 km. Säädöt alkavat asettua kohdilleen ja olen varsin tyytyväinen hankintaani. Stemmi täytynee vaihtaa kuitenkin lyhyempään.

Saldenilla näyttää nuota 2011 Via Nironeja olevan edelleen joitain kokoja jäljellä erilaisilla osasarjoilla. Oletko katsonut noita: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=2909
Sieltä löysin itse edullisimman. Täytyy tietysti olla oikea koko tiedossa.

Jos siis hinta on kohdillaan, anna mennä.

Jani Mahonen
26.01.2012, 13.53
Minulla oli 2010 Via Nirone, voin suositella. Erinomaisen hyvä hinta-laatu-suhde. Kannattaa harkita Ultegran osasarjaa Tiagran sijasta!

Human Traffic
26.01.2012, 18.37
Via nirone oli minun ensimmäinen "kunnon" pyörä. Sitä ennen ajelin hybridillä, ja kyllä siinä aikamoinen ero oli siirryttäessä bianchiin. Sillä pääsi aika kovaa eikä ylämäet tuntuneet ollenkaan pahoilta. Päinvastoin sitä oikein etsi ylämäkiä, kuin ne tuntuivat niin helpoilta kiivettäviltä. Voin suositella via nironea ja kyllä niillä tiagran romppeillakin pärjää, päivittelee sitten jos siltä tuntuu, niin minäkin tein. Alkuperäistä on jäljellä runko, tosin nykyään ajot maantiellä ovat vähäisiä. Ostin syksyllä 2010 maastopyörän...

Jankke
26.01.2012, 19.30
Kiitos vastauksista! :) Sporthybridillä vielä toistaiseksi ajellaan, mutta ensi kesäksi tekisi mieli aloittaa ajot maantiepyörällä. Tolle hinta osuisi siihen 1,100-1,150 välimaastoon.. Oon 182cm pitkä ja inseam noin 84-85cm eli koko 55 tai 57 saattais olla hyvä, kokeilemalla tietty selviää. Oliko se niin, että mielummin aavistuksen iso kuin aavistuksen liian pieni? Noita 2011 malleja saisi ihan hyvillä aleilla, mutta tuntuu et koot >57 ja <53 vaan monesti jäljellä. Itselle tuo pyörä tulisi pidempi aikaisemmaksi hankinnaksi, niin kiva, että miellyttäisi silmääkin. (Tiedetään, nälkä kasvaa syödessä..) Uskoisin, että pärjään tiagran palikoilla, kun tarkoitus vaan pari kertaa viikossa heittää reilu 50km lenkki ja ei edes oikeen aikaa enempään, kiitos yrittäjyyden!

Dieselman
26.01.2012, 20.12
Viime kesänä siirryin hybridistä vm.2011 Via Nironeen ultegroilla ja todella tyytyväinen olen ollut. Kuskilla oli aloittaessa painoa 115kg, eikä tuntunut pyörää haittaavan, 23mm kumit on ollut käytössä. Muutos oli uskomaton hybridistä maantiepyörään. Voin siis suositella.

Nikkke
26.01.2012, 20.13
Oliko se niin, että mielummin aavistuksen iso kuin aavistuksen liian pieni?

Eikös se ole juurikin toistepäin?

Jankke
26.01.2012, 20.26
Eikös se ole juurikin toistepäin?

Siksi kysyinkin. :) Kiitos sulle Nikkke vastauksesta. Eli 55 olis parempi jos molemmat sattuu tuntumaan "käteensopivilta".

Maasto+Maantie
26.01.2012, 21.35
Toisaalta kuski+pyörä yhdistelmä näyttää vähän naurettavalta jos pyörä on liian pieni. Itse olen 186cm pitkä ja inseam 88cm ja ajan 59 koon nironella enkä ottaisi kyllä pienempää kokoa. Aikaisempi pyörä oli 54cm vaakaputkelta ja pieneltä se näytti vaikka ajoasennon sai siinäkin sopivaksi stemmin pituutta jatkamalla. Hyvin tyytyväinen olen itsekin nironeen, mulla on 105 osasarjalla.

PMoi
26.01.2012, 22.12
Pituus 182cm ja 82 inseam Via nirone 7 alu carbon kokoa 57 vuodesta 2007 ja sopivalta tuntuu.

TuH
27.01.2012, 00.24
Oliko se niin, että mielummin aavistuksen iso kuin aavistuksen liian pieni?

Eiku just toisin päin. Liian isoa on paha mennä pienentämään, liian pieneen runkoon taas voi aina vaihtaa pidempää stemmiä, pidemmän reachin ohjaustankoa tai taakse taivutettua satulaputkea.

TuH
27.01.2012, 00.28
Toisaalta kuski+pyörä yhdistelmä näyttää vähän naurettavalta jos pyörä on liian pieni.

Makuasia. Sehän näyttää vain tosi prolta, kun satulatolppaa on 20 cm ulkona ;-). Kokonaan toinen juttu on sitten se, että harva maantierunko ainakaan kaunistuu, kun kokohaitarissa mennään kohti yläpäätä.

Jankke
27.01.2012, 01.22
Eiku just toisin päin. Liian isoa on paha mennä pienentämään, liian pieneen runkoon taas voi aina vaihtaa pidempää stemmiä, pidemmän reachin ohjaustankoa tai taakse taivutettua satulaputkea.

Kiitos! Järkeä oisin voinu itekkin tietty käyttää ja ajatella asiaa noin.. :P

Maasto+Maantie
27.01.2012, 09.03
Makuasia. Sehän näyttää vain tosi prolta, kun satulatolppaa on 20 cm ulkona ;-). Kokonaan toinen juttu on sitten se, että harva maantierunko ainakaan kaunistuu, kun kokohaitarissa mennään kohti yläpäätä.

Makuasia tosiaan toisaalta kun runko ei ole liian pieni tuohon nironeen ei tarvi spaceripinoa stemmin alle ja ajoasento on silti sopivan rento. Ja nuo bianchin runkokoot on ehkä pykälän alakanttiin siitä mitä on ilmoitettu

TERU
27.01.2012, 17.35
Bianchin kokonumero kertoo enemmänkin vaakamitan. Kokonumero 53 satulaputken mitta on vain 50 cm, kun taas vaakamitta on 53,5 cm. Oikeastaa hyvin järkevä tapa ilmoittaa rungon koko.

Maasto+Maantie
27.01.2012, 18.46
ja koossa 57 560mm

Jani73
27.01.2012, 18.52
Bianchin kokonumero kertoo enemmänkin vaakamitan. Kokonumero 53 satulaputken mitta on vain 50 cm, kun taas vaakamitta on 53,5 cm. Oikeastaa hyvin järkevä tapa ilmoittaa rungon koko.

Bianchi näyttäisi käyttävän mitoituksessa efektiivistä satulaputken mittaa.

Maasto+Maantie
27.01.2012, 19.03
Ja tuolta löytyy heidän suositustaulukkonsa http://www.evanscycles.com/product_document/file/713/8c5/422/315/bianchi-road-bike-sizing-chart.pdf

Vecculiko
29.01.2012, 21.27
Kiitos vastauksista! :) Sporthybridillä vielä toistaiseksi ajellaan, mutta ensi kesäksi tekisi mieli aloittaa ajot maantiepyörällä. Tolle hinta osuisi siihen 1,100-1,150 välimaastoon.. Oon 182cm pitkä ja inseam noin 84-85cm eli koko 55 tai 57 saattais olla hyvä,

Itse olen 181cm ja inseam 84. Koko 55 on ollut juuri sopivan kokoinen. Parin viime vuoden aikana ollut neljä Bianchia kokoa 55 ja kaikki juurikin sopivia. On ollut myös yksi 57 kokoa ja kyllä silläkin ajoi työmatkajoa, kun lyhensi stemmin 10cm mittaiseksi. Tuo EvansCyclesin suositustaulukko antaa kyllä liian suuren suosituskoon 58, paitsi että ei tuon kokoisia Biancheja taida paljon olla edes tarjolla kuin ovat yleensä parin sentin välein parittomia kokoja.

Sprintrs
30.01.2012, 03.03
Minä taas 176cm ja inseemi 82 cm. C2C -runko 53 -senttinen, joka tuntuu hieman liian pieneltä. Ensi kesäksi on jo 13 sentin ohjainkannatin Bianchistorelta tilattuna. Nyt ottaisin 55 -koon rungon. Mutta en kyllä tuon Evancyclesin suosittamaa kokoa.
Eli omat tottumuksetkin vähän taitaa painaa.

Mankka
30.01.2012, 14.26
Mä ostin Via Nironen Tiagran osilla 2007 kesällä. Nyt sillä on ajetty pikkasen vajaa 10K, enkä ole muuta päivittänyt kun kiekot ja polkimet + kuluvina osina pari kertaa ketjut ja takapakan sekä läjän kumeja. Sillon se makso just alle tonnin ja olen ollut erittäin tyytyväinen ostokseen ...ja ainakin ensi kesän ajan sillä vielä. Ja mitä tohon kokoon tulee niin mä oon vaan 173 cm ja 55-koon runko tuntuu just sopivalta.

Maasto+Maantie
30.01.2012, 16.50
Minä taas 176cm ja inseemi 82 cm. C2C -runko 53 -senttinen, joka tuntuu hieman liian pieneltä. Ensi kesäksi on jo 13 sentin ohjainkannatin Bianchistorelta tilattuna. Nyt ottaisin 55 -koon rungon. Mutta en kyllä tuon Evancyclesin suosittamaa kokoa.
Eli omat tottumuksetkin vähän taitaa painaa.

Eikö se evanssin taulukko juuri 55:ta suosittele jos jalan mukaan valitsee?

onnimanni
03.02.2012, 11.06
Kiitos vastauksista! :) Sporthybridillä vielä toistaiseksi ajellaan, mutta ensi kesäksi tekisi mieli aloittaa ajot maantiepyörällä. Tolle hinta osuisi siihen 1,100-1,150 välimaastoon.. ..Itselle tuo pyörä tulisi pidempi aikaisemmaksi hankinnaksi, niin kiva, että miellyttäisi silmääkin. (Tiedetään, nälkä kasvaa syödessä..) Uskoisin, että pärjään tiagran palikoilla, kun tarkoitus vaan pari kertaa viikossa heittää reilu 50km lenkki ja ei edes oikeen aikaa enempään, kiitos yrittäjyyden!

Ostin tuollaisen kakkos eli työmatkapyöräksi viime keväänä sora osasarjalla. Ehdottomasti hyvä hinta laatusuhde . Kannattaa kysellä Suomen urheilupyörästä... En tiedä mikä kampanja oli menossa, mutta tarjous oli kuitenkin sellainen, josta ei voinut kieltäytyä.

Petteri M
03.02.2012, 19.36
Kiitos vastauksista! :) Sporthybridillä vielä toistaiseksi ajellaan, mutta ensi kesäksi tekisi mieli aloittaa ajot maantiepyörällä. Tolle hinta osuisi siihen 1,100-1,150 välimaastoon.. Oon 182cm pitkä ja inseam noin 84-85cm eli koko 55 tai 57 saattais olla hyvä, kokeilemalla tietty selviää. Oliko se niin, että mielummin aavistuksen iso kuin aavistuksen liian pieni? Noita 2011 malleja saisi ihan hyvillä aleilla, mutta tuntuu et koot >57 ja <53 vaan monesti jäljellä. Itselle tuo pyörä tulisi pidempi aikaisemmaksi hankinnaksi, niin kiva, että miellyttäisi silmääkin. (Tiedetään, nälkä kasvaa syödessä..) Uskoisin, että pärjään tiagran palikoilla, kun tarkoitus vaan pari kertaa viikossa heittää reilu 50km lenkki ja ei edes oikeen aikaa enempään, kiitos yrittäjyyden!
Joskus mua hämmentää etenkin maantiefillareiden puolella miksi jengi ostaa tiagra/sora/alu -fillareita reilusti yli tonnilla? Samaan aikaan esim. fillaritorilla on myynnissä hiilikuitu-unelmaa paremmilla osasarjoilla melkein samoihin hintoihin (halvemmallakin). Miettikää nyt vähän: http://www.fillaritori.com/viewforum.php?f=13

drop
03.02.2012, 20.11
Mullakin oli joskus via nirone sora osasarjalla, ja olin tyytyväinen. Toki tähän vuoden aikaan kannattaa viimeiseen asti metsästää edellisen vuoden tarjouspyöriä, ainakin kaveri sai taannoin paremman bianchin 105/ultegra osilla samaan hintaan kuin minä maksoin tuosta...

Maantiepyörällä tuntuu olevan paljon pienempi ero alle tonnin ja viiden tonnin pyörän välillä kuin maastopyörissä.

Petteri M
03.02.2012, 20.36
Mullakin oli joskus via nirone sora osasarjalla, ja olin tyytyväinen. Toki tähän vuoden aikaan kannattaa viimeiseen asti metsästää edellisen vuoden tarjouspyöriä, ainakin kaveri sai taannoin paremman bianchin 105/ultegra osilla samaan hintaan kuin minä maksoin tuosta...

Maantiepyörällä tuntuu olevan paljon pienempi ero alle tonnin ja viiden tonnin pyörän välillä kuin maastopyörissä.

Ymmärrän kyllä jos esim. kokoa ei löydy käytettynä on silloin vähän pakko ostaa uusi. Mutta totuus on kuitenkin se että sen 2kg maantifillarin painossa kyllä huomaa. Etenkin vaihteiden käytössä eron vaikkapa Ultegran ja Soran välillä tosiaankin huomaa. Eli nyt kun on vielä talvi ja asfaltille ei pääse pitkään aikaan kannattaa ottaa iisisti ja tsekata huutonetit ja fillaritorit. Kärsivällisyys vielä palkitaan ja ehkä kesällä alla on se hiilikuitu-unelma:D