PDA

Näytä tavallinen näkymä : Puolison suusta:

Sivut : [1] 2

kebne
14.01.2012, 17.18
Ai mitä kommenttia tuli tänään :p:
Nastarenkaiden vaihtoa, lenkkikamojen levittelyä kahden pyörän verran olohuoneessa. Äänestä kuului sellainen ylpeä naurahdus: "No niin, olohuone alkaa taas näyttämään ihan pajalta!".
I love it!

EePee
14.01.2012, 18.10
Kuunteleeko joku, mitä puoliso sanoo?!? Heh, vitsivitsi.. :)

Enimmäkseen tulee ihan kannustavaa juttua. Silloin tällöin sieltä putoaa ainakin meillä joku kiusallisen osuva kommentti, joka lopettaa mun häröilyn kuin seinään. Viimeisin taisi olla, kun mä tässä tohkeissaan selitin, kuinka törkeää on, että jäähallin kahviossa kokistölkin hinta oli nostettu kolmeen euroon. Vaimo kuunteli hetken ja totesi kuivasti, että jos olisi kaljasta kyse, niin ei olisi mitään väliä. En ole sitten sen jälkeen palannut siihen asiaan.. :)

Jake_Kona
14.01.2012, 18.16
"Sukat pois lattialta".

-Mutta miksi ne ei saisi olla lattialla tv-tuolin vieressä?

dirtyrider
14.01.2012, 19.16
"Voitko huoltaa mun pyörän."

Virpi
14.01.2012, 19.19
^off topic, mutta mitäs vastasit vaimon kysymykseen?

Keskiäkäinen lohjalainen
14.01.2012, 19.22
"Kappas kun et Laatokkaa kierrä!"
(Kommentti, kun ilmoitin lähteväni kiertämään Lohjanjärveä)

HC Andersen
14.01.2012, 19.29
"Jaaaha, ja mitä herra meinaa semmosella tehdä" kysy rouva kun ilmoitin että tilaan Läskipyörän, ja sit se sano kanssa että "mihin ihmeeseen sä kolme polkupyörää tarvitset?" johon mä vastasin että "ajamiseen, ja pitihän sun myös saada kolmas koira jotta keskimmäisellä olisi juokukaveri. Samalla tavalla mun pyörätkin tarvii kavereita" Keskustelu tyrehtyi siihen kun kaikkiin kysymyksiin saatiin tyhjentävät vastaukset.

rjrm
14.01.2012, 19.49
"Meillä on pyöränvanteita jo ihan tarpeeksi", kun näytin kuvaa Rolf Priman kiekoista Road Bike Actionista. En ryhtynyt väittelemään, vaan olin samaa mieltä. En edes harkinnut ostamista.

Ines
14.01.2012, 19.56
"mä sulle täysjoustoo katselin".....kuntosali ja vehkeitä ilmaantui jolloin selitys "käsitin,että halusit"

H.Å
14.01.2012, 20.18
"Onko tuossa mitään järkeä?"

Aika usein kuultu :)

timoe
14.01.2012, 20.27
" mihin muka tarvitset uutta pyörää kun et entisilläkään aja"

" kultaseni ei harrastaminen sitä tarkoita"

hiljaisuus

Posankka
14.01.2012, 20.34
"mihin ihmeeseen sä kolme polkupyörää tarvitset?"

Saman tapainen kysymys täälläkin vaimolta, kun kolmannen pyörän ostin: "mitä noille vanhoille tehdään?" Ja minähän en tietenkään ymmärtänyt miksi sellaista kyseli varsinkin kun kaikki ovat erityyppisiä fillareita.

kebne
14.01.2012, 21.17
Joululahja oli onnistunut ja täydellinen yllätys:
"Sii-iii--iiis mitä, hä? mitä helvettiä, siis mitä ihmetttttä? m-i-t-ä ihmettä? Eikä! Eikä Mitä tää on? Mitä helve**ttiä, mitä h***ttiä!"
Paketissa oli Sidit, ja onneksi täydellisesti onnistunut koko/malli. Isäntä oli niin yllättynyt, ettei lopuksi saanu sanaa suustaan. Loistavaa :)

Harryupp
15.01.2012, 02.55
Mihin sää noita ajovaatteita tarviit, ethän sä aja paljon mitään talvella.

CyclingGoofy
17.02.2012, 22.48
"V*tun idiootti."

mutanaama
17.02.2012, 22.51
Haluutsä tänään?
>Kyse oli tietysti saunomisesta

kolistelija
17.02.2012, 23.03
Juotuani yhden: "Sä oot kännissä!"

HC Andersen
17.02.2012, 23.08
Haluutsä tänään?

Juomisen sijaan suosittelisin sulle tätä, ei tule krapulaa

http://www.youtube.com/watch?v=VqPRafCg9SE&feature=g-user-u&context=G23f255aUCGXQYbcTJ33b9_g2tY1EP36Ypweve u_ erpdlT0Im22eA

Kiovan Dynamo
17.02.2012, 23.10
"Succis"

...

CyclingGoofy
17.02.2012, 23.11
Ilmeisesti HC ehti juomahan itsensä mukavaksi.

Jousi
17.02.2012, 23.14
"Mitä vikaa niissä nykyisissä vanteissa, vai mikskä sä niitä sanot, on?"

kebne
17.02.2012, 23.28
Meillä oli töissä tossa taannoin tosi myöhäinen iltapalaveri, jonne piti vielä lähteä pitkän työpäivän päätteeksi.
Ensin vastaus tähän oli alakuloinen "Aijjjaaaa...." Kun sanoin, että voisin mennä vaikka fillarilla (ihan kauhea lumikeli) niin johan ääni kirkastui! "No sehän on ihan hyvä!" :D Taisi olla niitä talven ekoja lumimyrskyiltoja.

HC Andersen
17.02.2012, 23.32
Ilmeisesti HC ehti juomahan itsensä mukavaksi.

Perusmukavana kaverina siihen riittää yleensä lasi vettä :p

mutanaama
17.02.2012, 23.35
"älä nyt ala sniidaa, kato kuinka paljon mun harrastukseen menee"

japoo
17.02.2012, 23.54
"Mitä vikaa niissä nykyisissä vanteissa, vai mikskä sä niitä sanot, on?"Kutakuinkin näin kuulin kun omat vanteeni tilasin... Lisäksi tuli kysymys: No kuinka paljon lujempaa se pyörä kulkee tämän jälkeen? Tuumasin, että todennäköiseti ei yhtään lujempaa... Tuloksena syvä hiljaisuus.

mutanaama
18.02.2012, 00.08
Mutta eikös nekin harrasta hevosia? Sun pitää tulla meille saunomaan ja oppimaan tuo syyllistämisen takautuva traumaoppi.

Concorde
18.02.2012, 00.37
"Jos ton ostat, niin sitten myyt kyllä noi kaks muuta pois"

Kemmi
18.02.2012, 09.34
"Eikö tota voi säilyttää pyörävarastossa jos sihen hankkii kunnon lukon?" ;) ööö, ei.

heze
18.02.2012, 13.28
Noudin fillariosapaketin postista, vaimo kotona sanoi äkäiseen sävyyn, että mihin sä taas pyöränosia? minä siihen "kultaseni, sinun pyörään". Sitten laskeutui syvä hiljaisuus.

Polla
18.02.2012, 14.32
"mihin ihmeeseen sä kolme polkupyörää tarvitset?"

Heheh, ei oo puolisoa mutta konkeleitani huoltava mekaanikko tiedusteli tuota täysin samaa viime syksynä kun tuli perheenlisäys :D Mitäpä siihen muuta vastaamaan kuin että ajan?

En mul muuta, carry on!

H.Å
24.03.2012, 11.10
"Syötkö vai heitänkö roskikseen?"

HeliT
24.03.2012, 11.12
"Syötkö vai heitänkö roskikseen?"
Uuups, myönnän, että saatan joskus kysyä samaa, esim. mustuneista banaaneista :).

TeKu
24.03.2012, 15.21
Viimeisin taisi olla "Mikä siinä vanhassa kypärässä oli vikana?" mutta varsin hyväksyvää palautetta tulee kyllä pääosin.

Mihail
24.03.2012, 16.30
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=6350&d=1328294249Tähän hankintaan liittyi paljonkin kaikkea hauskaa emännän suusta:-Onpa tuo ruma pyörä, vai onko se sun mielestä hieno. Näyttää ihan sirkuspyörältä. -Onkos tämä miesten pyörä, kun maali on tuollainen glitteri.-No se on pääasia että itse pidät siitä.

pinohiiri
24.03.2012, 16.37
"Onko tuossa mitään järkeä?"

Aika usein kuultu :)

+1

Silloin tällöin kuuluu myös "No mitäs meni tällä kertaa rikki?". Kysymys kattaa sekä miehen että mukana olleen harrastusvälineistön.

JiiH
24.03.2012, 16.47
"On siitä leikki kaukana kun aikuinen mies harrastaa."

Ja pojan suusta, oli kai viisivuotias silloin: "Isi, miksei mulla ole kun kaksi pyörää?"

Mike
24.03.2012, 17.25
"Pitääkö se aina tehdä joku maailmanmestaruuslenkki..."

Aina kun kavereiden kanssa menossa pidemmälle lenkille (>2h)... :)

Kare_Eskola
24.03.2012, 17.27
"Miks muuten nykyään on sisällä neljä mun pyörää ja vaan kaksi sun?"
"Rakas, sun pyörät on hienompia ja vähän puhtaampia."

Kari H
24.03.2012, 17.44
"Et varmasti laita pyörää siihen roikkumaan" kuului emännän kommentti kun mallailin fillarin seinätelinettä vierasmakkarin seinälle. "No ei sitten", totesin siihen. Nyt pyörä nojaa vaatekaapiston oveen ja on koko ajan tiellä..

Jousi
24.03.2012, 19.16
Vaimo tyttärelle: " isä lähtee taas kuolaamaan niitä Gir's:ejä..."

Puhuu pyöristä jo merkkejä käyttäen. Olemme oikealla tiellä.

apatceh
24.03.2012, 19.51
" Sun fillarointi on tärkeempää kuin mä" Tuon kommentin jälkeen täytyykin pitkään vakuutella että asia ei ole niin.

Rituli
24.03.2012, 20.02
Vaimo tyttärelle: " isä lähtee taas kuolaamaan niitä Gir's:ejä..."

Puhuu pyöristä jo merkkejä käyttäen. Olemme oikealla tiellä.

;) elikkä vaimolle Gir“s

Jousi
24.03.2012, 20.07
;) elikkä vaimolle Gir“s
:D

Vaimo on maratoonari, eikä "tykkää pyöräilystä yhtään". Elikkä mulle...

Junnuraita
24.03.2012, 20.12
Tyttö kysy: Isi mitä sä juot?? Menua....ei vaan kaljaa....mitä siihen sit enää vastaa...

Highlander
24.03.2012, 20.16
Viimeisimpiä..

"Olis kyllä niin mielenkiintoista nähdä sun veriarvot"

"Kuinkahan moni mies räplää muniaan aamiaispöydässä?"

ErkkiM
24.03.2012, 20.57
"Voisit pitää useammin noita säämiskähousuja niin huomais jotain...."

sattuu...

:)
-E

HC Andersen
24.03.2012, 21.16
"Kuinkahan moni mies räplää muniaan aamiaispöydässä?"

öööh, eikö me kaikki?

Highlander
24.03.2012, 21.41
öööh, eikö me kaikki?

Ei kuulemma mene täydestä jos "satusetä" sanoo noin. Näin ilmoitettiin keittiöstä :D

jarit
25.03.2012, 06.42
"Etkö tosiaan meinaa laittaa maantiepyörää tälle kesälle?"

("laittaa"-verbiä käytetään pohjanmaalla kuvaamaan ostamista. Lupa siis olisi, kiinnostukseni on vähän kysymysmerkki)

mk
25.03.2012, 07.17
"Etkö tosiaan meinaa laittaa maantiepyörää tälle kesälle?"
("laittaa"-verbiä käytetään pohjanmaalla kuvaamaan ostamista. Lupa siis olisi, kiinnostukseni on vähän kysymysmerkki)
nyt kannattaa iskeä, kun lupakin on saatu :p .. Ainakin speksailla valmiiks vaikkei polte kova olisikaan, hakea kataloogia ja esitteitä leviteltäväksi. :)

mutanaama
25.03.2012, 09.22
Ei kuulemma mene täydestä jos "satusetä" sanoo noin. Näin ilmoitettiin keittiöstä :D

Ei varmaan sitte auta jos mutanaama sanoo samoin.

kenaattori
25.03.2012, 09.35
"en suosittele että kokeilet jänishyppyjä, jos vain keskittyisit ajamaan pyörällä"

Grandi66
25.03.2012, 10.11
Tytgöjen suusta. 'Iskääää! Äiti tuli' kun äiti tuli maastolenkiltä, tiesi ottaa työkalut ja enaiapu tarvikkeet esille.

Kemmi
25.03.2012, 10.48
Avokki pyys, josko voisin vaihtaa sille paremmat renkaat ja rasvata ketjut, ku: "Tuntuu niin raskaalta polkea toi fillari..."

Mä pidin sille sitten pienen luennon, että toi on pyöräilijöiden klassisin selitys sille miks ei kulje. Vika on aina renkaissa, ilmanpaineissa tai sit joku jarru laahaa vanteeseen...

HC Andersen
25.03.2012, 18.45

Onko mulla joku kyseenalainen maine täällä vai:seko:

jtl71
25.03.2012, 20.34
"-Milloin me ostetaan ne Cannondalet?"
Eli Cannondale CAADX 105 crossarit molemmille...

Aijai, että kortti vinkuu...!

Highlander
26.03.2012, 12.41
Tuskin täällä ainakaan on :D

kolistelija
26.03.2012, 12.44
Jos joku asia on varma, se on aivan varma.

VesaP
26.03.2012, 12.52
"Toivottavasti ajat tuolla sitten enemmän kuin mitä ne maastopyörällä tulleet kolme kertaa."

NE kertoo aina totuuden... :eek:

Lucky13
26.03.2012, 14.14
Ääneen pohtiessani työmatkapyörän hankintaa ja vanhan kaluston kiertoon laittoa vaimo totesi ettei tuo rupinen maastofiksi ole minkään arvoinen ja että varastossa on kyllä vielä tilaa yhdelle pyörälle. Huh. Tältäköhän naisista tuntuu jos mies tuo kukkia yllättäen. Mitäköhän tuo on oikein tehnyt?

MacGyver
26.03.2012, 14.24
Yleisin taitaa olla: "Eikö tuota voisi tehdä parvekkeella".

rjrm
26.03.2012, 17.30
Täällä yleisin "Ostitko pyörän", tai "Oletko taas ostamassa pyörää?"

Vaikka ed. kerran ostin itselle lähes 2a sitten ja rouvallekin jo pari kk sitten.

haedon
26.03.2012, 17.46
Tänään lenkiltä tultua:"Et sitten käynyt kaupassa?".

Mä:" joo en, kun piti ehtiä lenkille ja olin pyörällä töissäkin".

Tää:"Olisit käynyt ennen lenkkiä".(Naisen logiikkaa että olis pitänyt tulla pyörällä kotiin, lähteä kävellen kauppaan parin kilsan päähän ja sitten vasta lenkille.)

Mä:"siellä on jääkaapissa kaikkea mitä tänään tarvii".

Tää:"Ei täällä ole kananmunia".(Tottakai niitä munia tarvii just sillon kun niitä ei ole).

Mä:"Sä oot ollu autolla töissä ja sä mitään munia tarvii kun et ole mitään tehnytkään"(Tämmöinen kommentti oli tietenkin totaalinen virhe).

Loppu onkin sensuroitu ja loppuilta tulee olemaan ihanan hiljaista;).

Sanna04
28.03.2012, 19.37
Eksyin jonnekin verkkokauppaan shoppailemaan ja katselin noita kivan värikkäitä Tacxin tiimijuomapulloja. Siinä sitten ääneen arvoin, ottaisko Liguigasin vai Vacansoleilin. Kommentti vierestä oli " miten monta juomapulloa sä oikein tarviit?".

Siis häh? Voiko niitä olla koskaan liikaa?? Ja ois nyt vaan tyytyväinen, että mun voiko-niitä-olla-koskaan-liikaa-juttu on sentään vain juomapullot...

tipsu
28.03.2012, 20.40
Eksyin jonnekin verkkokauppaan shoppailemaan ja katselin noita kivan värikkäitä Tacxin tiimijuomapulloja. Siinä sitten ääneen arvoin, ottaisko Liguigasin vai Vacansoleilin. Kommentti vierestä oli " miten monta juomapulloa sä oikein tarviit?".

Siis häh? Voiko niitä olla koskaan liikaa?? Ja ois nyt vaan tyytyväinen, että mun voiko-niitä-olla-koskaan-liikaa-juttu on sentään vain juomapullot...

Oi, tää kuuluu näihin juttuihin, mitä miehet ei vaan ymmärrä:) Tietysti pulloja pitää olla kaikenvärisiä ja kokoisia. Ei koskaan voi tietää, tahtooko tänään lenkille vihreän, turkoosin, keltaisen vai kenties pinkin pullon... Ja eri pyörien ja vaatteiden väritkin pitää huomioida.

Kemizti
28.03.2012, 20.52
"Sun fillarointi on tärkeempää kuin mä"
Toi on niiiiiiiin tuttu lause..

ja tänään vaimon suusta kuultua, kun paljastin ostaneeni yhet ajohousut crc:n poistomyynnistä: "nyt VIIMEISTÄÄN oot käyttäny sun tänvuoden fillarointibudjetin..!!"

HeliT
28.03.2012, 21.22
^apatceh ja Kemizti: Ostakaa vaimolle kunnon pyörä ja koukuttakaa se ajamiseen, sitten rahaa voi tosin mennä ajokamoihin tuplasti...
Mulla on pyöräkuume useammin kuin miehellä...

Ossipoika
28.03.2012, 21.27

ja tänään vaimon suusta kuultua, kun paljastin ostaneeni yhet ajohousut crc:n poistomyynnistä: "nyt VIIMEISTÄÄN oot käyttäny sun tänvuoden fillarointibudjetin..!!"

Ai nyt jo käytetty ja vuosi on vasta alkamassa :( Osanottoni!

Kiovan Dynamo
28.03.2012, 22.08
^apatceh ja Kemizti: Ostakaa vaimolle kunnon pyörä ja koukuttakaa se ajamiseen, sitten rahaa voi tosin mennä ajokamoihin tuplasti...
Mulla on pyöräkuume useammin kuin miehellä...

En suosittele. Melko kallis ratkaisu...

JK71
28.03.2012, 22.29
Täpärini hankintaa kommentoitiin malliin: "ethän sä nytkään aja kovin paljoa maastossa"
Hankinnan jälkeen vaimo lähti koeajolle ja pyörä istuu mitoiltaan myös vaimolle: "täähän on kiva, pääsin sen ja sen ylämäenkin ylös melkein heittämällä, pitäisköhän munkin päivittää?"

Päivitystä ei ole vielä tapahtunut kun pienten lasten vanhemmat käy vuorotellen harrastamassa (se ajaa MUN fillarilla...). Arvon otanko osuusmaksua, josta on ollut puhetta... Toisaalta, kun se on koukussa oon saanut ottaa taas kakkospyöränkin sisälle ja tilailla tavaraa vapaasti...

Hiks
28.03.2012, 22.35
"joku mummo starttasi liikennevaloista nopeammin kuin minä, voisitko ostaa mulle uuden pyörän?" (vaimo kuullu kun olen jutellut kavereiden kanssa että jotkut pyörät kiihtyy paremmin kuin toiset)

KehveliSki
28.03.2012, 23.50
Ostin itelle reilun hintasen maantiemankelin ja siitä emäntä innostuneena hommas itelle tonnin "fitnesspyörän". Kun myyjä sit kysy, että meinnaatteko samalle lenkille (meinas, että sit pitäs olla silläki maantiemankeli) ni vastaus kuulu, että ei ja jos mennään ni sit mä hommaan kans maantipyörän! Ei paha, ei valittamista?

Kemizti
29.03.2012, 09.09
Ostakaa vaimolle kunnon pyörä ja koukuttakaa se ajamiseen..
Ei toiminut, kyllä mulle silti avaudutaan.. ja osti kyllä pyöränsä itse.. :P

Risto Koivunen
01.04.2012, 15.53
Tietysti pulloja pitää olla kaikenvärisiä ja kokoisia. Ei koskaan voi tietää, tahtooko tänään lenkille vihreän, turkoosin, keltaisen vai kenties pinkin pullon... Ja eri pyörien ja vaatteiden väritkin pitää huomioida.

Ei pidä myöskään unohtaa, että pullojen tyylin tulee sopia yhteen pullotelineiden kanssa. Itse tulin viime keväänä päivittäneeksi pullotelineet, ja samalla piti tietysti hankkia uusien telineiden kanssa yhteensopivat pullot.

Noiden lisäksi itselläni on tietysti kesäkäyttöön takataskuun mahtuva pikkupullo, pikkupakkasille kevyesti eristetty termospullo, ja sitten vielä varapullo ihan varmuuden vuoksi. Ja sitten jossakin on kaksi vanhempaa pulloa, jotka olen onnistunut rikkomaan, mutta en ole raaskinut vielä heittää menemään.

Steni
01.04.2012, 20.32
Yep

"Heitä ne vaatteet suoraan pyykkiin, ne haisee tänne asti!"
Ja mä kun ajattelin vielä huomenna niillä ajella.....

26v. yhdessäolon kokemuksella nöyränä tottelin,
ei kiinnosta ulkoruokinta pätkääkään.....

samooja
02.04.2012, 15.31
sä olet alisuorittaja.

- myönnetään.

fiber
02.04.2012, 15.44
Lauantain pyörälenkillä: "Mikäs fillari toi on?"

Kyllä se pikku hiljaa alkaa lämmetä ostamaan itselleen uuden, kun mullakin näitä tulee hankittua.

Oatmeal Stout
02.04.2012, 15.52
26v. yhdessäolon kokemuksella nöyränä tottelin,
ei kiinnosta ulkoruokinta pätkääkään.....
34 vuotta saman katon alla, mutta en jaksa uskoa tuollaista tarjottavan ilman nyrkkipyykin pesua.

Gaissa
04.04.2012, 08.09

Koulutus vain pahasti kesken :D

VesaP
04.04.2012, 08.57
"Miehet!!"

Kun naureskelin partaani kun en provosoitunut vieressä olleen "urheilumersun" coupe E250CDI erikoisrekkareilla armottomasta kiihdytyksestä liikennevaloista. Kiihdytin pintakaasulla vähän mesen takaviistossa ja jätin äijän siihen uskoon että se pesi Volvon kiihdytyksessä. Pelastin siis mersukuskin päivän! Ja omat nastarenkaani kun jätin sen kaasun painamatta...

"Siirrä Pinasta ne niin voit ostaa siihen uudet..."

Kun spekuloin että täytys cyclocrossariin hommata Super Recordin osat. Koulutus EI ole kesken vaan vaimo ymmärtää prioriteetit! Maantiepyörä ensin, sitten vasta "maastopelit"! :D

Edit: Koulutuksesta... joku aika sitten join sohvalla vinkkua ja vaimo etsi mulle netistä uusia ajohousuja tarkkaan annettujen speksien mukaisesti. Helppo oli vain sit kävellä koneelle ja syöttää "verified by visa" koodit kun ostoskori jo valmiiksi tehty. :)

Highlander
04.04.2012, 09.40
"Miehet!!"

Kun naureskelin partaani kun en provosoitunut vieressä olleen "urheilumersun" coupe E250CDI erikoisrekkareilla armottomasta kiihdytyksestä liikennevaloista. Kiihdytin pintakaasulla vähän mesen takaviistossa ja jätin äijän siihen uskoon että se pesi Volvon kiihdytyksessä. Pelastin siis mersukuskin päivän! Ja omat nastarenkaani kun jätin sen kaasun painamatta...

VesaP...ei näistä kannata julkisesti kirjoitella. Rähjähtävä kiihtyvyys yhtälössä n. 300 hv ja nykyaikainen malmikasa - omapaino yli 1700 kg ei kulje kuitenkaan käsi kädessä ;) Saat anteeksi kun myönnät nyt heti, että käytännön suorituskyky tuossa mursussa ja sun vokkelossa on melko samaa luokkaa. :rolleyes:

pinohiiri
05.08.2012, 19.22
"Sovitaanko, että minä päätän milloin sua sattuu niin paljon, että pitää mennä lääkäriin?"

Pari päivää tässä kärvistellyt varpaan kanssa ja tänään, kun sitten lopulta menin tohtorissedälle niin olihan sillä lääkkeet vaivaan. Itse olin kieltänyt tosiasian ja olin sitä mieltä, että ei näin vähän takia muka lääkäriin kannata mennä, kun muka itse tiedän minkä verran saa sattua, että se on vielä "normaalia"... :D

Neitihän totesi heti tuoreeltaan, että eikö tuota kannattaisi käydä näyttämässä lääkärissä. Tai sanoihan se itseasiassa aika monestkin...

arisaast
09.08.2012, 08.09
"Osta mullekin uus pyörä."

Koulutus alkaa vähitellen puremaan. Itsellehän voi samaan tilaukseen speksailla kaikenlaista "samoilla postikuluilla".

JohannesP
09.08.2012, 08.31
Ei puolison vaan naispuolisen kämppiksen suusta tuli alkuun paljonkin ihmetystä minkä takia kannan joka kerta pyörän 6 kerrokseen kun kellarissa on tilat pyörille. Kertomalla riskit ja hieman pyörän arvosta niin ymmärsi syyn. Sitä ei ole viellä nähnyt kun huuhtelen joka kerta lenkin jälkeen pölyt pois kylpyammeessa. Ei ole muuta mahdollisuutta ellei hanki erillistä painepumppua, mutta viellä menee näin ennen kun tulee enemmänkin sanomista. Kylpyammeeseen ei jää mitään roiskeita, mutta pelkästä ajatuksesta tulisi varmasti väittelyä. Sentään se olen minä joka useimmin pesee kylpyammeen. Maantiepyörä siis kyseessä joten ei se hirveesti tuo kuraa asuntoon muutenkaan.

Samoin kommenttia tulee kun täytän tiskikaapin juomapulloilla joita löytyy 6 kpl. Jokaseen tarkotukseen sopiva pullo, jotka kylläkin löytävät tiensä nopeasti pois sieltä sen jälkeen kun ovat kuivuneet.

BONK
12.08.2012, 19.03
"Siis anteeksi mitä?"

Totesi vaimo, kun ilmoitin jotta ämpärit esiin nainen, nyt lähdetään mustikoita poimimaan! Joskus aikanaan vannoin, että en IKINÄ lähde marjastamaan, kun lapsuuden kauhukokemukset hardcore-marjastajien jälkikasvuna aiheuttivat lievähköä suurempia inhotiloja marjastamisen suhteen. Tämän olen ilmoittanut vaimollekin heti avioliiton alkumetreillä, joten asiasta ei ole tarvinnut sen kummemmin kättä vääntää. Varsinkin, kun hän näki aikanaan anoppinsa tositoimissa marjametsässä niin olen saanut joskus jopa myötätuntoa osakseni. No, onhan tuosta poimimattomuudesta tullut lipsuttua piirakkamarjojen verran aiemminkin, mutta kun aamulla löysin niin jumalattoman hyvän mustikkapaikan jotta olisi ollut ihan järjenvastaista jättää marjat metsään.

TaitettaVille
12.08.2012, 19.20
"Näytetäänkö me oikeasti niin hassuilta?" Tämä sattui ajellessamme tandemilla Hyvinkään keskustan läpi ja nuorisolauma kulmiksen terrassilla tirskui kuuluvasti.

Namusetä
22.08.2012, 14.42
"Tilaa vaan, sulla ne tulee kuitenkin käyttöön."

Sama vastaus aina, kun kysyn. Itse joudun siis vetämään rajan millon menee överiks.

Tuhat1000
23.08.2012, 07.57
"Tilaa vaan, sulla ne tulee kuitenkin käyttöön."

Sama vastaus aina, kun kysyn. Itse joudun siis vetämään rajan millon menee överiks.

Sama homma, ainoa oikea vastaus.

majis
25.08.2012, 11.37
"Mitä? Juot sä vettä? Ethän sä koskaan juo vettä?"

kolistelija
25.08.2012, 16.47
"Pulisongit pois ennen ku mennään mihinkään!"

Pöh! Rumat ja tuuheat viikset saan kyllä pitää, mutta harvat pulsarit pitäisi mukaa ajaa pois ennen kylille lähtöä.

Rickmaple
15.09.2012, 07.18
Tänä aamuna kuultua: "Mä juttelin yhen mun työkaverin kaa ja senkin mies pyöräilee. Se oli ollu siellä Espoon Girossa ja Tour De Helsingissäkin. Ja se ei saa kotona tehtyä mitään ku se roikkuu kuulemma ihan aina siellä fillarifoorumilla..."

janne68
15.09.2012, 07.44
Meilläpä meni maailmankirjat sekaisin:Katselin netistä ensimmäistä täpäriä ja todettuani sen melko arvokkaaksi,ni avoke räjäytti pankin:Onhan sulla tilillä rahaa.No eipä ole enää...

kolistelija
15.09.2012, 08.05
Katsellessani wattinapoja netistä: "Niin..? (korostetun kovaääninen avaus) Ollaanko me lähdössä sinne reissuun ens kesänä?" :o

Tebb0
15.09.2012, 08.05
Meilläpä meni maailmankirjat sekaisin:Katselin netistä ensimmäistä täpäriä ja todettuani sen melko arvokkaaksi,ni avoke räjäytti pankin:Onhan sulla tilillä rahaa.No eipä ole enää...

Täälä tuli vastaavaa kommenttia: "Ostat sitte sellaisen pyörän, ettet ala puolen vuoden päästä mulle valittaan, että miksen mä ostanut sitä parempaa".

Jio
27.09.2012, 12.49
"Jos minä kiellän sinua ajamasta, niin sinä käyt ajamassa salaa!" (ranne nyrjähti/venähti edellisellä ajokerralla kaatumisen vuoksi ja otin puheeksi jonkun helpon reitin pyöräilyn, kun rannekin alkoi tuntumaan paremmalta).

Smo
27.09.2012, 17.31
Jaahas, mustanaamio saapui.. sukkiksissa ja mustassa softshell-takissa naama mudassa kotiutuessa.

Rikke
28.09.2012, 06.45
Aina sää ostat vaan kaikkee elektroniikkaa,tämä kyllä taisi osua.Auts!Pitänee jättää hankinnat vähemmälle ;)

mutanaama
28.09.2012, 07.24
No mä voin ottaa ton paksupyörän ja mun vanha fillari menee mutsille. Osta sitten itselles uus ;)

samooja
28.09.2012, 15.29
ota saunaolut. eiku otat nyt. (edellisestä on niin pitkä aika, että varmaan kihahtaa huppuun ja nukkumaija tulee aikaisin)

Oksanen
21.10.2012, 21.40
"Etkä myöskään tule ostamaan". Kun mainitsin, etten vielä ole ostanut läskipyörää. Kuumottais tuo On One aikas paljon...

Premnas
21.10.2012, 22.27
Voi vitsit jos mun mies haluisi kerrankin keräillä mieluummin pyöriä kuin elektroniikkaa/komponentteja. Pyörässä ne komponentit olisivat paljon siistimmässä läjässä. On sillä joku kevyt pyörä (hitto kun en muista mitä laatua), josta se tosin ei pidä kummoistakaan huolta. Olen sille monta kertaa sanonut että vie se huoltoon tai huolla itse, jos se kerta niin tärkee hälle on ettei halua edes uutta pyörää hommata vanhan tilalle/rinnalle. Sillä on kuulemma tunnearvoa, koska on ensimmäinen itse ostamansa pyörä...

Mies on kyllä siitä kiva ettei se muistaakseni ole huomautellut mistään hankinnoista. Ei mulla kyllä olekaan kuin yksi pyörä. Jos olisi varaa ja tilaa niin olis varmaan 2-3.

Eipä sen haavekomponentitkaan ole ilmaisia. Puhumattakaan työkaluista ja laitteista, jotkut voisivat kustantaa jopa tuhansia. Jotenkin olisi paljon helpompi sanoa että osta, jos se ehdottaisi pyörän hommaamista kuin jos se ehdottaisi koneita ja laitteita.

VesaP
22.10.2012, 10.50
"Sillävälin kun olit lenkillä niin etsin sulle täältä CRC:stä tämän ja tämän ja tämän hienon pyöräkrääsän mitä sulla vielä ei ole. Ne on valmiina jo ostoskoriin laitettu oikeassa koossa ja väreissä."

Ai thanks, "click" --> "thank you for shopping CRC ja bla bla" :D

Edit: Helpoksi tehty tää shoppailu pyöräkaupoissa kun ei ees itte tarvii etsiä haluamiaan romuja. Joten lisää Campan vaatetta tulossa tällä kertaa. :cool:

ToniR
22.10.2012, 13.50
Kaivelin uutta pyörää pahvilaatikosta...
Vaimo: "Myythän sä sitten yhden pyörän pois?"
Minä: "Joo, ehkä.."
Vaimo: "EI MITÄÄN EHKÄ!"

Dark
22.10.2012, 19.09
"Sillävälin kun olit lenkillä niin etsin sulle täältä CRC:stä tämän ja tämän ja tämän hienon pyöräkrääsän mitä sulla vielä ei ole. Ne on valmiina jo ostoskoriin laitettu oikeassa koossa ja väreissä."

Ai thanks, "click" --> "thank you for shopping CRC ja bla bla" :D

Edit: Helpoksi tehty tää shoppailu pyöräkaupoissa kun ei ees itte tarvii etsiä haluamiaan romuja. Joten lisää Campan vaatetta tulossa tällä kertaa. :cool:

Hienoa, kun vaimo ymmärtää, ettei ole varaa seuran jäsenmaksuun eikä seura-asuihin !

Jopoman
22.10.2012, 20.15
Taasko sä menet puunaamaan sitä pyörääs?

LJL
31.10.2012, 16.54
"Tuolla on tubelessia" (vaimon kommentit, kun kylppärin lattialla oli litkua pienten tiivistymisongelmien jäljiltä)

-Lauri

sanaksenaho
31.10.2012, 20.51
HOOOO LOISTAVA KETJU!
Muutama päivä sitten oli vielä 2 konkelia viikon alussa tuli perheen lisäystä! Aijemmat kaksi roikkui hikisessä naulakossa kiikkerästi notkuen puolelta toiselle.
tähtäimessä pitkän aikaa oli katto lattia teline minkä hommasin perheen lisäyksen yhteydessä! Telineen hakureissulla paukuttelin hekseleitä et "Nonii nonii nyt on sit telinettä et ei tarvi kitistä".
telineen asennuksen jälkeen kaikki pyörät siinä telineessä ja yks siinä edessä! puoliso sitten meni makuuhuoneeseen kattomaan: MILLON MEIJÄN MAKKARISTA ON TULLU JOKU HELVETI PYÖRÄVARASTO?.... jotain keskustelua aiheesta... JA ***** TOI TELINEKKI ON IHA RUMA EIKÄ EES PYSY TOSSA!
kiitos rakas!

samooja
29.11.2012, 16.40
Minä: Missä sinä olet?
Puoliso: Helsingissä.

...aina pitäisi olla täydellisesti muotoiltu kysymys, että ei tarttis jatkokysymyksiä.

Maggo
29.11.2012, 17.04
Scenario: Tulin eilen myöhään töistä kotiin, mikä on melko normaalia

Minä: Sorry - olen ollut pahoilla teillä...
Vaimo: ai ostit uuden pyörän vai ?

Olemmeko me miehet näin läpinäkyviä, koska en ollut aikeestani mitään hallitukselle maininnut ?

JohannaKN
29.11.2012, 23.12
Naispuolisen kaverin kommentti nettiin, kun näki kuvan Canyonista paketista nostettuna: Onks toi sellainen koottava pyörä?

Nappulakenka
30.11.2012, 08.05
"Mä haluat sitten huomenna(siis tänään) ne nastarenkaat heti pyörään, että uskallan ajaa sillä(Focuksen Super Budilla). Saat sitten tilata ne uudet nastarenkaat Spessuun."

Nyt pitääkin pähkäillä, että 2.35 ISP:t vai nokialaiset..

Tupe
30.11.2012, 08.47
Hehkutin innoissani, että tänään on varmaan vuoden paras pyöräilysää. Puoliso vastasi: ehkä sulle, mutta ei mulle. Lähti autolla. Minä luonnollisesti pyörällä.

Sää on talven eka kunnon lumipyry. Tuulta puuskissa 12 m/s ja pientä pyryä taivaalta.

--+MM+--
30.11.2012, 10.22
Säköpostikeskustelua uudesta rossiraamista:

- Mutta eikö olis mukava kun meillä olis tällainen pinkillä
ohjainlaakerilla oleva rossari?

- Joo oishan se. :) Ostat sellasen, jos rahaa jäi vielä verhojen jälkeen.

µ

samooja
17.12.2012, 07.34
Nuorempi russelli tekee paistia vaimon nyrkkeilyhanskoista: se on niin mainio!! Juon aamukahvia ja hymyilen.

tviQ
17.12.2012, 08.58
Nuorempi russelli tekee paistia vaimon nyrkkeilyhanskoista: se on niin mainio!! Juon aamukahvia ja hymyilen.

Kun piski iskee silmää vielä syödessään, ei voi kun nauraa.
antaa mennä nyt vaan kun on alkuun päästy.

http://distilleryimage11.s3.amazonaws.com/99a580b6481711e287a122000a9f13ec_6.jpg

timoe
17.12.2012, 09.31
[QUOTE=samooja;1950542]Nuorempi russelli tekee paistia vaimon nyrkkeilyhanskoista: se on niin mainio!! QUOTE]

kumpi :)

samooja
17.12.2012, 09.58
Kumpikin! Ja vanhempiki hurtatar.

BONK
17.12.2012, 09.58

Kyllä hymy hyytyy kun vaimo ensimmäisen kerran vetelee korville ilman nyrkkeilyhanskoja...

Ipa
17.12.2012, 11.25
"Ei j********a, nyt saat kyllä hommata minut johonkin hoitoon. Ei tässä oo mitään järkee." Kun oli lähtenyt fillarilla töihin (=kantamaan pyörää Kuliksen sillan suolapaskassa).

samooja
17.12.2012, 11.37
Kyllä hymy hyytyy kun vaimo ensimmäisen kerran vetelee korville ilman nyrkkeilyhanskoja...

Hei mulla on rillit!

St0neyNut1
17.12.2012, 12.46
Avopuoliso: "Taasko sä räpläät niit pyöräs muttereita" Vaihdoin vassuja pyörien napoihin :)

ellmeri
17.12.2012, 13.03
Avopuoliso: "Taasko sä räpläät niit pyöräs muttereita" Vaihdoin vassuja pyörien napoihin :)

Oliko hätähuuto tarkoitettu viestiksi sulle::rolleyes: räpläisitkö minuakin tuollaisella hartaudella.:Dtsiisus noita naisia ne on kaikesta kateita.

Jousi
17.12.2012, 13.26
"Mä en edes kysy mitä sä siitä maksat" (uusi Gir“s).

japoo
17.12.2012, 13.51
"Mä en edes kysy mitä sä siitä maksat" (uusi Gir“s).Meidän perheessä sama keskustelu hivenen eri muodossa käynnissä (ja samanlaisesta pyörästä....)

Niin ja on-topic: Mitä haluat joululahjaksi vai piisaako lupa ostaa uusi fillari?

Jousi
17.12.2012, 15.49
Niin ja on-topic: Mitä haluat joululahjaksi vai piisaako lupa ostaa uusi fillari?

Ei muuta ku tankonauhoja speksaamaan.. ;)

Hannem
17.12.2012, 15.56
"Mä en edes kysy mitä sä siitä maksat" (uusi Gir“s).

Fillarin kanssa ei ikävä kyllä onnistu naisellinen tapa tehdä hankintoja.

Ostetaan jotain helevetin kallista ja tungetaan jonnekin kaapin perukoille jemikseen. Jonkun ajan kuluttua hankinta "vahingossa" löytyy sieltä kaapista näillä sanoilla saatettuna:

"Hemmetti, enhän mä muistanu että mulla on tällänenkin täällä, aikoja sitten ostanu alennusmyynnistä...."

Kemmi
18.12.2012, 12.00
Myytiin mun BMX avopuolison veljenpojille, minkä jälkeen tyttöystävä sano mulle:
"Mä haluun, että sä ajat ton niille. Mä haluun nähdä ku noin kankee jätkä ajaa tollasella lasten pyörällä."

Minäkö kankea? BMX:kö lastenpyörä?

Mika A
18.12.2012, 13.11
Minäkö kankea? BMX:kö lastenpyörä?
Ja miä kun ehdin jo luulla, että racing bmx:t ovat ensi kevään suuri hitti kankeiden ikämiesten piirissä...:o

samooja
19.12.2012, 07.06
Avioero on tulossa postissa, hyvää joulua.

Hymy ei hyydy?

JackOja
19.12.2012, 08.41
"Pitää sun varmaan se titaanipyörä saada, eikös jokaisella miehellä pidä olla edes yksi titaanipyörä viimeistään 50-vuotiaana?"

:eek::eek::eek::eek::eek::):):seko::seko::seko::se ko::seko::p

Apua, nyt pitäisi toimia äkkiä, mistä fyffet? ...ja tuo olisi pitänyt "saada nauhalle".

Pave
19.12.2012, 09.02
^ Sarkastisella äänensävyllä? Myö miehet kun ei välttämättä aina osata tuota tunnistaa kovin selkeästi, varsinkaan tuollaisessa yhteydessä, jossa viestin houkutteleva asiasisältö varastaa kaiken huomion... :D

Highlander
19.12.2012, 09.33
^^Ooks sää jo viiskymppinen??

JackOja
19.12.2012, 10.04
^no ei ihan vielä sentään, muutamia vuosia armonaikaa :)

^^ ei ollut havaittavaa sarkasmia, ihme juttu. Saattoi olla ihan tosissaan. Voi olla, että mä olen ääneen ajatellut liikaa 29er-projektia ja tuskaillut valintojen vaikeutta :)

VesaP
19.12.2012, 10.08
^no ei ihan vielä sentään, muutamia vuosia armonaikaa :)

^^ ei ollut havaittavaa sarkasmia, ihme juttu. Saattoi olla ihan tosissaan. Voi olla, että mä olen ääneen ajatellut liikaa 29er-projektia ja tuskaillut valintojen vaikeutta :)

Eikö noin wanhat herrasmiehet ajele jo pelkästään maantiellä uudenkiiltävillä Colnagoilla eikä metsässä ötököiden keskellä jollain paksurenkaisella? :eek:

Edit: Myös Pinarellot käy tietysti Colnagon sijaan. :rolleyes:

mhelander
19.12.2012, 12.19
Eikö noin wanhat herrasmiehet ajele jo pelkästään maantiellä uudenkiiltävillä Colnagoilla eikä metsässä ötököiden keskellä jollain paksurenkaisella? :eek:

Ei vaan omatekosella täpärillä ja ihan missä vaan. Nojaillen tietysti ! Hulluna tietysti pidetään mutta se on puoli hauskuutta koko touhussa.

mutanaama
19.12.2012, 13.23
Mitä sä siinä kiertelet, osta se!. Sit sä kuitenkin mariset kun ei tullu hankittua..

Highlander
28.12.2012, 09.23
Oon tässä kasvattanut vähän partaa viime aikoina.

"Mun mieheni on saman näköinen kuin Clint Eastwood nuorena, mutta p*nee paremmin"

...että semmoista tällä kertaa :rolleyes:

VesaP
28.12.2012, 09.39
mutta p*nee paremmin

Mersumiehille kovin yleinen kommentti varmaan? Laadukkaasti jokaisessa asiassa myös autoilun ulkopuolella. :rolleyes::cool:

Highlander
28.12.2012, 10.24
Mersumiehille kovin yleinen kommentti varmaan? Laadukkaasti jokaisessa asiassa myös autoilun ulkopuolella. :rolleyes::cool:
Taitaa paremminkin olla vaan jotain hienoviritteistä sarkasmia vaimolla lauseen alku- sekä loppupäässä
:D

Tommi K
28.12.2012, 10.38
Lainaus FB-statuksesta tältä aamulta: "En tiedä minkä kanssa olen naimisissa, mutta illalla se teki repustaan mystisen tornin, jonka avulla se voi "vihdoin yhdistää juoksu- ja hiihtolenkit", ja aamulla lähti monta tuntia ennen töiden alkua vähän rukoilijasirkan näköisenä."

HC Andersen
15.03.2013, 20.59
Onx susta tullu vanha kun sä nykyään körröttelet liikenteessä?

Sirkkusofia
10.04.2013, 09.36
"Sull' on penkki huurussa"

EePee
10.04.2013, 13.48
jos edes harkitset meneväsi hulluille päiville ostamaan paitoja, vilkaise ensin kaappiisi paitatangolle..

HeliT
10.04.2013, 16.36
jos edes harkitset meneväsi hulluille päiville ostamaan paitoja, vilkaise ensin kaappiisi paitatangolle..

Mulle sanotaan usein sinne isolle kirkolle yksin tullessa, että "käytkö katsomassa" Stockalta paitaa..." Hyvä paita(kin)kauppa siis.

Risto Koivunen
10.04.2013, 18.41
En muista nähneeni Stockmannilla pyöräilypaitoja myynnissä, mutta ehkä en vain ole käynyt oikealla osastolla... ei sen puoleen että kärsisin mistään paitapulasta.

HeliT
10.04.2013, 20.43
^ No kun pitää tehdä töitäkin eikä vaan ajaa. Voi olla, että töissä olemista ajopaidassa ei pidettäisi oikein sopivana.

lviz
11.04.2013, 07.22
Avioero on tulossa postissa, hyvää joulua.

Uudenvuoden aattona: "Haluan erota"
Irtos sillä hetkellä sokat polvista, ettei ole tullut pyöräilystä enää mitään.

Jake_Kona
18.05.2013, 22.42
" Ei kai tossa roteiinirahkassa vaan ole mitään douppinkiia?"

Tässä paraikaa douppaillaan rahkaa mustikoiden ja vadelmien kanssa. Et on hyvää kylmänä

kolistelija
18.05.2013, 22.47
"Ootsä tosissas? Justhan sä kävit."

Kysyin vaan että eikai oo paha jos käyn huomenna aamupäivällä pyörähtämässä parin-kolmen-neljän tunnin lenkillä. Montakohan kertaa tuo sanantarkkaan sama kyssäri on kuulu...

Kari H
18.05.2013, 23.16
"Viet kyllä molemmat autotalliin, ei minullakaan ole hevosta sisällä" tuumasi emäntä tänään toisessa makkarissa olleista maantie- ja cyclopyörästä kun asunnon ostajaehdokas oli tulossa. Olisi pitänyt pitää pää kiinni mutta tokaisin takaisin "vähemmän nuo fillarit paskaavat kuin hevoses."

Tank Driver
19.05.2013, 11.03
"No mikä toi nyt sitten on?"

Rovva löysi pajan työpöydältä mun puoliksikasatun täpärirojektin.

-VsQ-
19.05.2013, 11.15
"Toin sun lusikkas!"

Projektipöörän haarukan toi hukkareissulta takas.

AK-87
19.05.2013, 11.29
"Monikohan pyöräilijöistä on homoja?"

Esittelin innostuneena uusia maantiespändexejä, jotka oleellisesti poikkeavat siis mun tavallisesta pyöräilyvaatetuksesta. Moukkamainen kommentti ei onnistunut pilaamaan fiiliksiä. Hmph!

Mihail
19.05.2013, 12.22
^Olisit esittänyt vastakysymyksen: Moniko jumppamuija on lesbo? Kans aika ihonmyötäisillä mennään silläkin saralla. :)

Kuutio
20.05.2013, 19.51
"Älä sitten valita, ettei oo rahaa muuhun", sanoi puolisoni, kun tuumin ostavani kohta uuden yli tonnin maksavan pyörän. Paria päivää aikaisemmin olin valittanut, että kun ei oo rahaa ostaa 30 euron päivälippua erääseen pienempään musiikkitapahtumaan. Tärkeysjärestys se olla pitää. Pyöräilyyn on aina rahaa. :D

PedroK
20.05.2013, 20.09
"Tää sun pyöräilytouhu alkaa mennä överiks"

Tässä nyt kuitenkin vasta ajellaan pikkulenkkejä Tunturin hybridillä ja cyclocrossin osto on vasta suunnitelmissa! Mikä mahtaa olla sen jälkeen se kiukuttelun määrä? Oliskohan se parempi viettää sitten vaan aikaa nakkikioskilla ja pubissa?

HiMa
20.05.2013, 20.13

Tää oli hyvä :)

-VsQ-
20.05.2013, 22.02

Tässä nyt kuitenkin vasta ajellaan pikkulenkkejä Tunturin hybridillä ja cyclocrossin osto on vasta suunnitelmissa! Mikä mahtaa olla sen jälkeen se kiukuttelun määrä? Oliskohan se parempi viettää sitten vaan aikaa nakkikioskilla ja pubissa?
Pari vuotta ite kuunnellu juurikin samaa. Eipä toi oo näyttäny enempää vaivaavan kuitenkaan. Välillä rouva on tokassu 3h lenkin jälkeen "joko nää nyt tulit?!"

J-M
21.05.2013, 06.29

Kaiken voi vetää överiks, ja kun sen vetää tarpeeksi paljon överiks, siitä tulee harrastus.

Nufan
21.05.2013, 06.38
Parempi överit, kun vajarit :)

Hääppönen
21.05.2013, 07.55
Vertaistuki on aina hyvä kortti vetäistä esiin tiukan paikan tullen. Kerrot kavereista, joilla on useita filoja & oma varasto pyörille & varaosia pienen pyöräkaupan verran kotosalla. Seuraavaksi lupaat pitää omien pyörien määrän n. viidessä...

kolistelija
21.05.2013, 08.03
Vertaistuki on aina hyvä kortti vetäistä esiin tiukan paikan tullen. Kerrot kavereista, joilla on useita filoja & oma varasto pyörille & varaosia pienen pyöräkaupan verran kotosalla. Seuraavaksi lupaat pitää omien pyörien määrän n. viidessä...
Kerrot sitten kolistelijasta kun on oikein tiukka paikka. Neljä fillaria olkkarissa ja vaatekaapissa enää kaksi hyllyä arkivaatteille... :cool:

"Mä haluun asua kodissa enkä pyörävarastossa!"

Uomo
21.05.2013, 08.16

Onneksi vaimoni ei ole käynyt varastossa. Viikon aikana pyörien määrä lisääntynyt yhdellä kokonaisella ja kahdella rungolla. Kesällä ois tarkoitus siivota varasto, niin saa nähdä mitä sanoo, kun näkee kaikki talven aikana haalimani osat. :D

PedroK
21.05.2013, 08.20
Vanhana autoharrastajana tulee varmasti aloitettua joku projektikin kun saan vaan paikat talveksi sellaiseen järjestykseen. Olen vaan tullut siihen lopputulokseen, että teet niin tai näin niin aina on jotain nalkuttamista :) Onhan tähän tullut jo viimeisen kymmenen vuoden aikana totuttua. Olen myös ehdottanut, että aloittaa itse jonkun liikunnallisen harrastuksen ja sen jälkeen otetaan kaverikortti esiin. Ei pyöräilyynkään kaveria tarvita. Tälläistä puolison tukemista meidän taloudessa.

Hääppönen
21.05.2013, 08.33
Kyllä kaikkein paras tapa on tartuttaa tauti puolisoon. Itsellä nykyisen elämäntilanteen myötä vapautunut yksi huone asunnossa. Siitä huoneesta tuli loistava pyörien (neljä omaa + naisen yksi) säilytys- ja korjaustila. (Loput omat ulkovarastossa toistaiseksi.) Yhteenmuuttamista jo pidempään ollaan suunniteltu ja suunnitelma pitää sisällään pyörille oman huoneen jatkossakin. Kerran annoin kiitosta siitä, että hän ei ole koskaan kyseenalaistanut fillarihuonetta. Totesi siihen, että "siellähän se (tulevaisuudessa ne) minunkin pyörä(t) säilyy ja tulee huollettua...". :)

Velogi
21.05.2013, 08.36
"Hyvä että säkin joskus ostat vaatteita" kun tilailin pyöräilyvehkeitä. Normaali vaatekauppaan mua kun ei tahdo saada. Muutenkin yleensä kommenteissa on kiitettävän positiivinen vire "mites pyörälenkki sujui" jne. Taustalla ilmeisesti kirjoittamaton sopimus että hän saa saman verran omaa laatuaikaa ja minä olen vuorostani muksujen kanssa. Tosin viimeksi oli pientä kireyttä havaittavissa kun pyysin lämmittämään saunan valmiiksi siksi kun tulen lenkiltä...

Off topic: Pojan tekemässä isänpäiväkortissa oli täydennettäviä lauseita. Kohtaan "isäni ihailee" hän oli vastannut "polkupyörää". Tekstin laatija lienee ajatellut ihailun kohteeksi henkilöä tms.

PedroK
21.05.2013, 09.34
Kyllä kaikkein paras tapa on tartuttaa tauti puolisoon. Itsellä nykyisen elämäntilanteen myötä vapautunut yksi huone asunnossa. Siitä huoneesta tuli loistava pyörien (neljä omaa + naisen yksi) säilytys- ja korjaustila. (Loput omat ulkovarastossa toistaiseksi.) Yhteenmuuttamista jo pidempään ollaan suunniteltu ja suunnitelma pitää sisällään pyörille oman huoneen jatkossakin. Kerran annoin kiitosta siitä, että hän ei ole koskaan kyseenalaistanut fillarihuonetta. Totesi siihen, että "siellähän se (tulevaisuudessa ne) minunkin pyörä(t) säilyy ja tulee huollettua...". :)

Tätä olen itsekkin suunnitellut. Lapset vaan on vielä sen verran pieniä, että yhden perävaunun se vaatii mutta alan lämmittämään ajatusta syksyn aikana. Ehkä ensi kesänä sitten. Olisi ainakin perheelle yhteistä tekemistä.

Jousi
21.05.2013, 09.44
"Nyt meet ostamaan uudet ajokengät. Jätät noi varalle"

Rimpuilin eilen kuluneen Boa-räikän kanssa kun ei tahtonut kiristyä. Sanoin kyl, että varaosiakin räikkään saa, mut käskettiin ostaa uudet/toiset. No ei tarvii toista kertaa käskeä.. :)

mhelander
21.05.2013, 09.44
Mulle vaimo tuumasi eilen että mikset ajanu pidempää lenkkiä. En kyllä muista milloin viimeksi, jos koskaan.

Kun kävin ajamassa tyttären pesispelin aikana, itse peli oli tylsää katsottavaa kun oli aivan liian helppo vastus...

Rautaperse
21.05.2013, 10.32
Puoliso muksulle:
Meiltä löytyy aina sisältä neulasia, ihan kuin meillä olisi joulukuusi ollut joskus kotona. Tuo sun isisi tykkää niitä kannella mukanaan metsästä.

erinne
21.05.2013, 10.48
Kun uusi projekti oli kannettu parvekkeelle:

"Niin, mitä sä ajattelit tällä tehdä? Ajaa vai vain rakastaa?"

LJL
21.05.2013, 11.23
Puoliso muksulle:
Meiltä löytyy aina sisältä neulasia, ihan kuin meillä olisi joulukuusi ollut joskus kotona. Tuo sun isisi tykkää niitä kannella mukanaan metsästä.

*Reps* :D Loistava kommentti. Meillä sanottu joskus kurasta vastaavaa, en sanatarkkaan nyt muista mitä. Ei liene kovin harvinainen kommentoinnin aihe.

-Lauri

Jake_Kona
12.08.2013, 19.15
M- Tuleppas katsomaan mun kuntoajokuvia.
P- ....
M- Ei kestä kuin 5 sekunttia
P- Ei Kestä.

Kaikki on aina sanojen tulkinnasta kiinni ;)

devon
12.08.2013, 20.03
Tänään kuului: "Joku on vaihtanut minun vaimon! Olit märkä ja likainen ja kotiin oli vielä matkaa ja sinä vaan NAUROIT!"

Käytiin siis pienellä maastolenkillä juuri kun sade alkoi (minun aloite)... Ilmeisesti minun ei oletettu olevan iloinen pienestä liikuntahetkestä enää tuossa vaiheessa reissua??

Fjälle
12.08.2013, 20.50
Mistäs tuollaisia löytäisi.
Isosti onnea :)

Risto Koivunen
12.08.2013, 21.09
Tuossa on selvästi löydetty maastossa ajamisen syvin olemus!

tirsintarsi
13.08.2013, 06.49
Tuossa on selvästi löydetty maastossa ajamisen syvin olemus!

Jep.

Tank Driver
13.08.2013, 08.29
"Mutta eihän mun satula sovi tohon yhtään!"

Tiedusteltuani huolisiko rovva mun Pugsleyn jos sattuisin inostumaan kasaamaan uuden läskin.

Risto Koivunen
13.08.2013, 08.46
Tankin täytynee ostaa vaimolle lahjaksi sopivampi satula?

Tank Driver
13.08.2013, 08.49
Joo. Edellinen kriteerit täyttävä maksoi sataneljäkymppiä.

BONK
13.08.2013, 09.17
Tai sitten uusi vaimo? Se nyt tietysti on ihan ultrakallis ratkaisu...

Tank Driver
13.08.2013, 09.29
Helpompi kai hankkia vaimoon sopiva satula kuin satulaan sopiva vaimo.

Löytyi onneksi rovvalle kypärä joka sopii sekä Pugsleyn että satulan väreihin. Katotaan mitä kehkeytyy.

devon
13.08.2013, 11.53
Mistäs tuollaisia löytäisi.
Isosti onnea :)

Onkohan tämä nyt tarkoitettu miun miehelle vai minulle :D

tempokisu
13.08.2013, 13.32
Helpompi kai hankkia vaimoon sopiva satula kuin satulaan sopiva vaimo.

.

Mun satulanetsimiskokemukseni perusteella menee toistepäin.
Onneksi sulla ei ole mua vaimona...

Risto Koivunen
13.08.2013, 15.59
Tempokisu ei kai kuitenkaan ole itse kokeillut, kuinka helppoa tai haasteellista sellaisen oman vaimon löytäminen on?

Fjälle
13.08.2013, 17.45
-> Devon

Ei oikein se mies kiinnosta, tuommoisen polkunaaraksen kun saisi narutettua.
Mites sun sisko/kaveririntamalla...olisi lihavahko viiskymppinen tarjolla. Hidas, onneksi ;)

majis
13.08.2013, 18.55
Vähän varovaisesti kerroin rouvalle että ostan uuden pyörän. Rouva sanoi ettei yhtään uutta pyörää ennen kuin talo on liitetty kunnallistekniikkaan. viisi vuotta asiaa suunnittelin.]

pekoni
13.08.2013, 19.14
"Anoppisikaan ei ymmärrä miten sä voit ostaa tässä tilanteessa tonnin fillarin"

p-olkisin
13.08.2013, 19.22
"Anoppisikaan ei ymmärrä miten sä voit ostaa tässä tilanteessa tonnin fillarin"

Anoppi on oikeassa ja tietää että tonnin fillari tulee kalliiksi kun siihen joutuu kuitenkin päivittää kaikki osat!

kolistelija
13.08.2013, 19.30
"Tottakai sun pitää myydä fillareita pois!" :(

Metsänpeikko
13.08.2013, 19.57
"Tottakai sun pitää myydä fillareita pois!" :(

Siis sehän tarkotti tietenkin sitä, että kun myyt yhden, saat ostaa kaksi tilalle.

Fjälle
13.08.2013, 20.59
Oikein !!!

pekoni
13.08.2013, 23.27
Anoppi on oikeassa ja tietää että tonnin fillari tulee kalliiksi kun siihen joutuu kuitenkin päivittää kaikki osat!

Pitää kertoa anopille, että sitä hiilari-Beargreasea ei vielä saanut siinä vaiheessa.

Gaastra
13.08.2013, 23.59
"Anoppisikaan ei ymmärrä miten sä voit ostaa tässä tilanteessa tonnin fillarin"'

Eikös kaava yleisesti mene niin, että vaimolle/tyttöystävälle (anopille?) markkinoitaessa uusia hankintatarpeita pitää hankintahinnasta vähentää noin 50% eli tässä varmastikin puhutaan tosiasiallisesti noin 2000 euron pyöräinvestoinnista.

LJL
14.08.2013, 06.23
Eikös kaava yleisesti mene niin, että vaimolle/tyttöystävälle (anopille?) markkinoitaessa uusia hankintatarpeita pitää hankintahinnasta vähentää noin 50% eli tässä varmastikin puhutaan tosiasiallisesti noin 2000 euron pyöräinvestoinnista.

Kirjanpidollisesti voi olla vaikea hävittää 1000€ kuprua perheen taloudessa, mutta kyllä kannattaa aina selittää, kuinka paljon kyseinen osa/vaatekappale "oikeasti" maksaa ja että nyt on hyvä alennus ;) Ups, tää kuuluisi varmaan paremminkin "mitä puolisolle kannattaa sanoa jotta voi harrastaa kuin poikamies" -ketjuun

-Lauri

Tank Driver
14.08.2013, 08.42
Onneksi sulla ei ole mua vaimona...

Tuntuis, että tohon on äkkiseltään melko vaarallista vastata yhtään mitään...

timoe
14.08.2013, 09.31
Vähän varovaisesti kerroin rouvalle että ostan uuden pyörän. Rouva sanoi ettei yhtään uutta pyörää ennen kuin talo on liitetty kunnallistekniikkaan. viisi vuotta asiaa suunnittelin.]

Jäi nyt epäselväksi kumpaa suunnittelit 5 vuotta...etkö ole käynyt ajelemassa kun ei ole ollut trekki selällään kuvia facebookissa? (kyllä meilläkin osataan, tytär täräytti samasta montusta sentin snakebitet sekä eteen että taakse :->)

No itse aiheeseen:

" miksi sulla on noin monta pyörää kun sä et aja niillä kuitenkaan"

" sun ei olisi pitänyt myydä sitä sun ruskeaa sinkulaa" ... tämä osui kipeästi kun olen katunut itsekin.

pekoni
14.08.2013, 09.40
'

no oikeasti ei ollut lupaa eikä perusteluja. Pyörän ostaminen oli itse asiassa ehdottomasti kielletty. No mut jos ostaa runkosetin, vähän osia jne...
Summa summarum, on helpompi saada anteeksi kuin lupa.

Metsänpeikko
14.08.2013, 09.42
Meillä käytiin myös joskus keskustelu siitä että miksi pitäisi olla useampi pyörä, kun vaan yhdellä voi ajaa kerrallaan. Tuli sitten hölmöyksissään mainittua rouvan käsilaukuista... ei olisi pitänyt.

Grandi66
14.08.2013, 10.11
Samoin ku ei kannata mainita paremman puoliskon kenkien määrästä.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

--+MM+--
14.08.2013, 10.18
Samoin ku ei kannata mainita paremman puoliskon kenkien määrästä.

Vaikeampi ymmärtää kenkäselityksiä, kuin useampia ulottuvuuksia tai kvanttifysiikkaa.

µ

Justiina
14.08.2013, 10.25
Minen ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset tarvitsevat lupia hankintoihinsa? Ettekö te sitten osta niitä fillareita omilla rahoillanne? Tietysti joillain voi olla kaikki rahat yhteisiä, mutta siinä on maito kaatunut pöydälle jo aiemmin, jos on alistanut kaikki tulonsa ja varansa puolison veto-oikeuden alaisuuteen. Tai jos kyse on säilytystiloista tms. niin ehkä niille harrastepeleille olisi hankittavissa jokin sellainen paikka, joka puolisoakaan ei närästäisi (närästelin minäkin käyttämättömästä cc:stä joka vei turhaa tilaa parvekkeella, mutta toisaalta en närästele yhtään jos sen tilalle tulee ajopeli joka on oikeasti käytössä ja hieno)? Sori OT.

mutanaama
14.08.2013, 10.31
Tyypillistä naisen puhetta :D

tempokisu
14.08.2013, 10.35
Tempokisu ei kai kuitenkaan ole itse kokeillut, kuinka helppoa tai haasteellista sellaisen oman vaimon löytäminen on?

No jossain vaiheessa nuorena aattelin jos olisi mies-ystävä. Vaikeeta, vaikeeta oli. Eikä onnistunutkaan.
Vaikeeta oli saada tanssikurssillakin itteleen kaveri. Jäi 3 kurssia kesken kun kukaan ei halunnut tanssiparikseni.

Mutta se mikä on joillekin helppoa on toisille vaikeeta.
Toi mainittu vaihe on tosin mennyt jo ohi, ja hyvinhän se luonto luotsasi. Kaveri on hyvä olla, mutta seurustelu- tai muuta kumppania - ei kiitos.

Justiina
14.08.2013, 10.49
Tyypillistä naisen puhetta :D
En tiedä mitä tällä tarkoitit, mutta selvennetään nyt vielä, että minusta molemmilla osapuolilla pitää olla oikeus omiin rahoihin ja niiden vapaaseen käyttöön. Minun oikeustajuuni ei yksinkertaisesti mahdu se, että minä voisin kieltää tai minua kiellettäisiin tekemästä jotakin itse ansaitsemillani rahoilla - siis niillä, jotka ovat jääneet kun omat ja yhteiset taloudelliset velvoitteet on ensin hoidettu. Tietysti juttu on eri, jos niitä tonnin tai kahden hankintoja mennään tekemään yhteiseltä taloustililtä. Jos on itse ensin kaikki tulonsa yhteiselle tai puolison tilille siirtänyt, niin sitten on vain hölmö (tai liian pienituloinen tekemään niitä kalliita hankintoja, jos ei jää lainkaan omaa rahaa).

--+MM+--
14.08.2013, 10.55
Meillä saa kuulemma tehdä omilla rahoilla ihan mitä vaan, paitsi käydä maksullisissa naisissa.

(oletuksena tietty, että perusasiat on hoidossa)

µ

Grandi66
14.08.2013, 10.56
Meiltä löytyy nuori naisen alku, hänellä on tällä hetkellä juhlakenkiä vaivaset 27 paria plus muut päälle.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

gnothi seauton
14.08.2013, 10.58
Minen ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset tarvitsevat lupia hankintoihinsa? Ettekö te sitten osta niitä fillareita omilla rahoillanne? Tietysti joillain voi olla kaikki rahat yhteisiä, mutta siinä on maito kaatunut pöydälle jo aiemmin, jos on alistanut kaikki tulonsa ja varansa puolison veto-oikeuden alaisuuteen.

Samaa ihmettelen itsekin. Ihmeellistä venkoilua. Meillä on omien pankkitilien lisäksi kolmas tili, jolta kaikki yhteiset maksut hoidetaan. Omat jutut maksetaan omilla rahoilla.

Ehkä kyse on sittenkin säilytystilan rajallisuudesta?

Highlander
14.08.2013, 11.05
Jos on itse ensin kaikki tulonsa yhteiselle tai puolison tilille siirtänyt, niin sitten on vain hölmö (tai liian pienituloinen tekemään niitä kalliita hankintoja, jos ei jää lainkaan omaa rahaa).
Mä en taas ymmärrä tätä jos ihmiset ovat kerran menneet naimisiinkin, niin miksi pitäisi olla eri rahat /taloustili? Kaikki omaisuushan on kuitenkin yhteistä mikäli mitään avioehtoa ei ole tehty. Paljon selvempi kuvio kun molemmat ovat täysin selvillä taloustilanteesta. Meillä ei ole ollut 17 vuoden aikana mitään ongelmia yhteisen tilin/rahojen kanssa. Alkuun vain mulla oli palkkatuloa ja vaimolla muistaakseni opintotuki ja lainaakin taisi vähän ottaa..eipä ollut silloinkaan. Nykyään vaimo saa käteen tonnin enemmän kuin minä eli mikäs tässä ollessa ;) Hankinnoista ym. pitää tietysti pystyä keskustelemaan tasapuolisesti, mutta jos ei siihen pystytä, niin varmaan aika moni muukin asia on vähän vinksallaan...

Justiina
14.08.2013, 11.08
Samaa ihmettelen itsekin. Ihmeellistä venkoilua. Meillä on omien pankkitilien lisäksi kolmas tili, jolta kaikki yhteiset maksut hoidetaan. Omat jutut maksetaan omilla rahoilla.

Ehkä kyse on sittenkin säilytystilan rajallisuudesta?
Meillä on sama systeemi ja hyvin toimii.
Mitä säilytystilaan tulee, niin sehän on vain järjestely- ja neuvottelukysymys.

Justiina
14.08.2013, 11.13
Mä en taas ymmärrä tätä jos ihmiset ovat kerran menneet naimisiinkin, niin miksi pitäisi olla eri rahat /taloustili? - - - Meillä ei ole ollut 17 vuoden aikana mitään ongelmia yhteisen tilin/rahojen kanssa.
Tällaisessa tilanteessa ei tietysti olekaan välttämättömyys, jos ei kaipaa yksityisyyttä ja omaa reviiriä ja luottaa siihen että tulevaisuudessakin asiat hoituu aina jouhevasti. Täällä nyt vain tuntuu olevan ihmisiä, joilla omien hankintojen tekeminen ja oma harrastaminen närästää puolisoa, joten niissä tilanteissa täysin yhteiset rahat ei ainakaan paranna asiaa.

Muoks: Niin ja kaikki ei ole naimisissa, eikä naimisissa ollessakaan omaisuus ole yhteistä. Avio-oikeus ei tarkoita sitä. Ja hyvin mekin olemme taloustilanteesta perillä tuon yhteisen taloustilin ansiosta. Omat rahat on sitten oma asia ja ne käytetään niinkuin itse parhaaksi näkee.

Mika K
14.08.2013, 11.15
Mä en taas ymmärrä tätä jos ihmiset ovat kerran menneet naimisiinkin, niin miksi pitäisi olla eri rahat /taloustili? Kaikki omaisuushan on kuitenkin yhteistä mikäli mitään avioehtoa ei ole tehty. Paljon selvempi kuvio kun molemmat ovat täysin selvillä taloustilanteesta. Meillä ei ole ollut 17 vuoden aikana mitään ongelmia yhteisen tilin/rahojen kanssa. Alkuun vain mulla oli palkkatuloa ja vaimolla muistaakseni opintotuki ja lainaakin taisi vähän ottaa..eipä ollut silloinkaan. Nykyään vaimo saa käteen tonnin enemmän kuin minä eli mikäs tässä ollessa ;) Hankinnoista ym. pitää tietysti pystyä keskustelemaan tasapuolisesti, mutta jos ei siihen pystytä, niin varmaan aika moni muukin asia on vähän vinksallaan...
Just näin!

Ja mitä ylläolevaan keskusteluun naisen kenkien lukumäärästä, niin olen huomannut sen keskusteluln lopputuloksen olevan myös soveltuvin osin hyödynnettävissä keskusteluun mun fillarien määrästä. Mutta muistakaa olla varovaisia - you have been warned :D

kolistelija
14.08.2013, 11.16
Meillä on sellainen systeemi että rouva opiskelee ja minä tienaan 85% perheen tuloista. Teenkö niin että teen rahoillani mitä lystään ja oletan rouvan hoitavan oman osansa vuokrasta ja lapsiperheen juoksevista kuluista? Mamma jää tässä yhtälössä varmaan noin 300€/kk velkaa, jos ei tule tarvetta esim. ehjille kengille tai vaikkapa hiustenleikkuulle. Raskauden ja kotihoidon ajalta taitaa olla piikkiä noin 25000€. Voin mä sit lainata lisää jos tarttee, mut en mitään ulkomaanmatkaa varten sillä ne on muutenki kivempia yksin... eiku... Ai niin, se perspektiivi. Jotkut eivät näköjään ihan oikeasti ymmärrä. Omat tilit... :D

Justiina
14.08.2013, 11.21
^ No mutta silloinhan olet valinnut käyttäväsi omat rahasi yhteiseen hyvään? Taisin kyllä mainita jotain, että omat ja yhteiset velvoitteet hoidetaan luonnollisesti ensin. Jos siitä ei sitten jää enää omaa rilluttelurahaa, niin sitten ei jää. Jos jää, niin sinä saat valita pihvaatko ulkomaanmatkan vai ostatko fillarin? Vai pitääkö lupa siis kysyä siinäkin tapauksessa, että sinulla jää rahaa ylikin?

Iglumies
14.08.2013, 11.30
Määkin saan Vaimolta rahaa hankintoihini tarvittaessa, 18 vuoden naimisissaolon aikana ei vielä ole kuulemma tarvetta ilmennyt.

pekoni
14.08.2013, 11.31
Meillä on sellainen systeemi että rouva opiskelee ja minä tienaan 85% perheen tuloista. Teenkö niin että teen rahoillani mitä lystään ja oletan rouvan hoitavan oman osansa vuokrasta ja lapsiperheen juoksevista kuluista? Mamma jää tässä yhtälössä varmaan noin 300€/kk velkaa, jos ei tule tarvetta esim. ehjille kengille tai vaikkapa hiustenleikkuulle. Raskauden ja kotihoidon ajalta taitaa olla piikkiä noin 25000€. Voin mä sit lainata lisää jos tarttee, mut en mitään ulkomaanmatkaa varten sillä ne on muutenki kivempia yksin... eiku... Ai niin, se perspektiivi. Jotkut eivät näköjään ihan oikeasti ymmärrä. Omat tilit... :D

Sinänsä ymmärrän justinaa koska meilläkin oli joskus kaaaauuuan sitten toi tilanne. Nyt kaikki menee ihan kolistelijan kertoman tarinan mukaan. No nyt vaimo ehkä pärjäisi vähän paremmin kun äitysrahat alkoi pyörimään, mutta viimeisen vuoden ajan ollaan menty 85/15 kaavalla.

Ja muuten, ei tota fättäriä seisomaan ostettua vaan sillä viedään isompi muksu hoitoon päivittäin. Sitten polkaisen itse duuniin. Vähän laskutavasta riippuen veikkaan, että autoiluun nähden fättäri haukkuu hintansa yhden talven tai vuoden aikana. Ja lisäksi ajallisesti matka vielä lyhenee. Eilen muuten oltiin sitä mieltä, että oisin voinut kyllä ajaa vaimon helkama kaunottarella saman matkan. Kuulemma hyvä talvifillari (vastaajalla talvikilsoja noin nolla).

kolistelija
14.08.2013, 11.32
^ No mutta silloinhan olet valinnut käyttäväsi omat rahasi yhteiseen hyvään? Taisin kyllä mainita jotain, että omat ja yhteiset velvoitteet hoidetaan luonnollisesti ensin. Jos siitä ei sitten jää enää omaa rilluttelurahaa, niin sitten ei jää. Jos jää, niin sinä saat valita pihvaatko ulkomaanmatkan vai ostatko fillarin? Vai pitääkö lupa siis kysyä siinäkin tapauksessa, että sinulla jää rahaa ylikin?
Totta munassa pitää kysellä mitä tehdään jos sitä jää yli, en minä nyt oikein kehtaa rouvan kanssa työsopimustakaan tehdä niille vuosille kun hän on hoitanut lapsia kotona ja ollut käytännössä ilman tuloja. Viikkorahakaan ei mielestäni ole kahden aikuisen väliin sopiva sopimustapa. Eli kyllä, asioista pitää neuvotella tällaisessa tilanteessa. En voisi paljon vittumaisempaa kuvitella kuin oletus siitä että äiti on kotona pennittömänä ja minä määräisin 100% siitä miten paljon rahaa hän saa ja milloin.

Ihan samalla tavalla kuin lapsiperheessä kysytään aina toiselta jos ollaan lähdössä rilluttelemaan, vaikka "lupa" heltiäisi kysymättäkin. Se vaan on niin. Sama koskee myös sitä että mennäänkö perheen kanssa lomamatkalle vai ostanko fillarin. Minä olen perheeni rahallisesta riippuvuudesta ihan yhtä suuressa vastuussa kuin vaimoni, hänelle kuuluu silloin oikeus osallistua päätöksentekoon kunnes ollaan tilanteessa jossa molemmilla on "löysää rahaa". Fillarin hankinta lomamatkan sijaan on sitten omantunnon asia, onko minulla otsaa hankkia itselleni neljäs fillari ja samalla evätä lapsilta lomamatka?

pekoni
14.08.2013, 11.34

kolistelijan tulotasoa tietämättä veikkaisin, että tässä sivistysvaltiossa ei yhden ihmisen tuloilla ja opinto/äitiystuilla sitä rahaa jää ihan hirveästi yli. Ainakaan mä en voi ostella fillareita ihan joka kuukausi.

Snigge
21.08.2013, 09.08
"Ostit sitten stay upit?!" kun lähetti oli yöllä pudottanut postilaatikkoon polven lämmittimet, joita aamulla sovitin jalkaan.

fyah
21.08.2013, 11.53
Ei sinällään puolison suusta mutta menköön. Kummityttö (3v) tutki kesällä kiinnostuneena pyöräilykamojani, oli löytänyt bibsit ja tokaissut: ”Miks Petri-setä pitää vaippoja?

reappear
04.09.2013, 13.10
"Siis sä möit mun polkimet?"

Näin taisin tehdä :D en löytänyt muitakaan kun myin toisen fillarini. Piti ottaa puolison fillarista sit. Omia en ois myynyt :)

Risto Koivunen
04.09.2013, 20.22
Parempi käydä vauhdilla hankkimassa uudet ja entistä paremmat polkimet, ennen kuin käy hassusti...

Tank Driver
04.09.2013, 20.59
Parempi käydä vauhdilla hankkimassa uudet ja entistä paremmat polkimet, ennen kuin käy hassusti...

Tai sitten ei...

Lainasin rovvan pyörästä Shimanon numerosarjalaiset jarrulevyt toiseen projektiin. Ostin tilalle XTR:n ice techit. Kuulemma aika sama.

e150330
06.09.2013, 12.23
"Osta pois! Muuten mites sen mun kasvihuoneen kanssa on?"

Vaimo mankusi pari vuotta kasvihuonetta pihalle ja kun ilmoitin viime keväällä uuden pyörän hankinnasta, niin yllättäen 1.3 ns viiveellä tuli ko. kommentti.

Että ne osaa...

Risto Koivunen
07.09.2013, 13.56
Kasvihuonehan on järkihankinta - kuten myös uusi pyörä.

Halloo halloo
14.09.2013, 13.45
Et mene sunnuntaina kisaamaan, jos sulla on perjantaina ollut man flu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Man_flu

Jake_Kona
14.09.2013, 14.26
Et mene sunnuntaina kisaamaan, jos sulla on perjantaina ollut man flu.
http://en.wikipedia.org/wiki/Man_flu

Suomentaisiko joku.
"Siis englannissa se on miesflunssaa kun on oikeasti ainoastaan kylmettynyt" en edelleenkään ymärrä?

devon
30.09.2013, 06.18
"Nyt taas kyllä yllätit minut ihan täysin, en olisi uskonut että haluat maastoon pimeässä..."

Minua oli jo viikon poltellut päästä testaamaan miten hyvin noilla valoilla (huonosti) näkee metsässä, kun on oikeasti pimeää. Viikon mittaan pudottamiani vihjeitä oli pidetty vitsinä ja vielä ajaessakin ukko yritti pari kertaa kammeta helpommille tai valaistuille reiteille. Kotona mies on sitten sen näköinen, että ei oikein tiedä tunteeko minua vaimokseen :D

OJ
01.12.2013, 17.04
"Nyt sä olet tuhonnut mut ihan täysin. Perustelen itselleni, että kyllä sun läskipyörä pitää saada ja pidän omia perustelujani fiksuna."

Toisaalta, niin se vaimoke speksaa itselleen crossaria ja maastopyörää, jotka pitäisi kuulemma olla mahdollisimman kevyitä (kaikkea se ei vielä ihan täysin tiedä) ja pitäisi saada ensi kesäksi.

Nizcu
01.12.2013, 18.14
Rakas avomieheni: "perustele miksi minä muka tarvitsen maastopyörää" - lopputulos: nyt on molemmille tulossa jäykkäperäiset maasturit :D
(Itse ajanut kaksi vuotta maastopyörällä ja avomiehellä ollut vain hybridejä ja cyclocrossari, mikä rajoittanut vähän reittivalintaa :D)

samooja
02.12.2013, 10.14
On se vaan aina yhtä virkistää, kun kehotetaan olemaan paikallis-junan alla tai kuolemaan Hiv-tartuntaan.

Ja kyllä minä mieluummin ottaisin mopedin ja ajaisin junaa päin kuin suomalaisilel tyypillisellä tavalla munattomasti jäisin vain makaaman ja odotan että joku muu hoitaa homman minun puolesta. Parempi ku teke ite niin saa sellaisen mikä ei kelpaa muille. Ja sitä se isäkin snao, kato kenen taki lähet ku lähet.

Liitot ja suhteet on just niinkuin laumassa yleensä.

Ei ihmistä voi omistaa, eikä siitä kannata koittaa muokata mieleistään, eikä itseään ole syytä muuttaa toisten tähden. On vain hyvä kun ei ota huomioon muita.

Minä en ota enää yhtään henkilöä vakavasti. Jokainen jolla on mielipide sinusta, niinkuin minusta on, he ovat varmasti sen ansainneet.

Miksi pitäisi kiinnostua toisten asioista, edes puolison?

Aidosti, miksi ihmiset eivät osaa kunnioittaa ihmisyyttä. Jos toista ei huvita, niin miksi tuputtaa tai vongata.

Kun minä en halua tehdä koulutusta vastaavaa työtä koska anteeksi vaan, alan ihmiset ovat raha-ahneita ääliöitä ja täysiä idiootteja. Niin jos sitä sitten valitsee vaikka kadunlakaisijan työt, jotta on tekemistä, niin eihän se nyt ole kuin muiden häpeä että kun he eivät ymmärrä miksi muka älykäs jätkä heittää kaiken ketuille ja tyytyy vähään.

Ulkopuolinen ei koskaan tiedä mitä sinä oikeasti tunnet ja ajattelet.

Minusta jokaisen jolla on lahjoja, pitää antaa tilaa niille joilla on helvetisti tahtoa vaan ei taitoa.

tempokisu
02.12.2013, 11.47
Off ( koska en voi osallistua on topicciin) ^ samooja, nyt oli ajatusta postauksessasi.

Ainoo vaan että vaikka miten yritin, ei kukaan ottanut ei-koulustavastaaviin(kaan) töihin, olisi mieluusti mennyt tekemään jotain muuta työtä.
Mutta ei kelvannu. Siksi pitää nyhjätä toimistolla ja täytellä lomakkeita.

Toisten asioista on kuitenkin jossain määrin hyvä kiinnostua...

vema60
22.12.2013, 22.50
"huvinsa kullakin" oli vaimon kommentti, kun kerroin sille tuosta talvipäivänseisaus ajosta. Taidan jättää tuon Aida jutun herkempään hetkeen.

Jousi
22.12.2013, 23.49
"... jaa, taidatte olla aika seipäissä kun tuutte kotiin..."

Kun kerron vaimolle että paluumatkalla Mallorcalta on 4:n tunnin koneenvaihto-odotus Düsseldorfissa.

Smo
31.12.2013, 23.21
"Ex-puoliso" : Sä saat fillarin bussin kyytiin

Kampinalle
31.12.2013, 23.43
Fillaroin vuoden viimeisenä päivänä töistä kotiin ja kun sen jälkeen istuttiin syömään, puoliso nosti olutmaljan ja sanoi "Sun tämän vuoden pyöräilyille".

Ei se pahalta tuntunut :)

peruspertti
31.12.2013, 23.50
Aja kuinka paljon ajat, kunhan et ota

Steni
01.01.2014, 09.57
"Uusi vuosi, uudet dopingit"

On se vaimo jotain oppinut näiden vuosien varrella.......

Rautaperse
01.01.2014, 23.10
Pitäisikö tehdä niin, että molemmilla on kaksi harrastuspäivää viikossa.

Alku viikosta edes yksi harrastuskerta oli ongelmallinen, kun kuuden yövuoron putki oli päällä. Tietysti alle 1v lapsen, hoidon kokonaisvastuu on puolisolla, kun itsellä on yövuoroja, joten väsyminen on ymmärrettävää. Ilmeisesti rauhallisesti neuvottelemalla ja perustelemalla voidaan vielä edetä asiassa.

Varmistin vielä, että ymmärtää pyöräilyn vievän vähintään 2-3,5h/kerta. Asiat taitaa olla hyvin....:rolleyes:

Hiks
03.01.2014, 23.42
Fillaroin vuoden viimeisenä päivänä töistä kotiin ja kun sen jälkeen istuttiin syömään, puoliso nosti olutmaljan ja sanoi "Sun tämän vuoden pyöräilyille".

Ei se pahalta tuntunut :)

Uskomaton puoliso! 1.1.2014 sanottuna vois mennä luu kurkkuun

Rautaperse
10.03.2014, 21.46
Paidan, kun otat pois niin näytät ihan Boratilta (jalassa sukkikset).

hannahoo
18.03.2014, 14.10
Kävimme keskustelun:

Minä: "Jos olisin jarru, niin millainen jarru olisin?"
Hän: "Campagnolon Delta-jarru. Kaunis katsella, mutta..."
Minä: "Ai huono?"
Hän: *selittelyä*
Minä: "Mä oon sun mielestä huono!"

Vinkki kaikille puolisoille: oikea vastaus tämäntyyppiseen kysymykseen ei koskaan ole se surkein mahdollinen vaihtoehto.

tempokisu
18.03.2014, 14.16
^ kansiiko sitten kysyä, jos mahis on ettei vastaus miellytä? ( tosin ei hajuakaan mikä vika voisi olla Campagnolon jarruissa, eikös se ole parempi ettei sanonu Shimanon jarru?)

Mä kysyn; mikä kukka oon jos oon? kaktus. Kaikki muut vastaukset on valehtelua.

hannahoo
18.03.2014, 14.29
^ kansiiko sitten kysyä, jos mahis on ettei vastaus miellytä?

Noo, eiköhän tässä ollut kaikki suhteellisen huumorilla heitettyä, myös loppukaneettini. :)

hannupulkkinen
18.03.2014, 14.44
Deltat ovat kauniit katsella, mutta vaikeat säätää tasapainoisesti toimiviksi.

tempokisu
18.03.2014, 15.17
^^ hannalle, olen vanha...ikäneito, niin en osaa hahmottaa parisuhteen koukeroita, ja onko siinä nyt huumoria vai pahastuiko toinen. Luulin jälkimmäistä.

Risto Koivunen
18.03.2014, 16.30
Vinkki kaikille puolisoille: oikea vastaus tämäntyyppiseen kysymykseen ei koskaan ole se surkein mahdollinen vaihtoehto.

Ole nyt kuitenkin onnellinen, että tulit verratuksi aitoon Campagnoloon, etkä mihinkään vinkuvaan mummonpyörän jalkajarruun...

slow
18.03.2014, 17.50
"Eiköhön sitä proteiiinia perheelle tulisi varmemmin kun uisit ympyrää suonsilmäkkeessä ja haravoisit planktonia partaasi.."

Tämän sain siis miesten kalastus/mökkiviikonlopulle lähtevänä kuulla.

Ines
19.03.2014, 12.07
" ois aika kiva jos tulisit vaikka viikoksi tänne....katselin sulle lentoa..." ....oishan se iiiihana mennä, mutta nyt tämä la mujer casada rämpii täällä Pohjolassa...

Rautaperse
19.03.2014, 14.13
Puoliso katseli muksun intoilua potkupyörän kimupussa (muksu "sääti" kuusiokolosarjan avulla pyörää) ja totesi "kohta mulla on kaksi pyörähullua miestä".