PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cube maastopyörä

JiiJii78
07.11.2011, 20.34
Olen hankkimassa maastopyörää ja tullut siihen tulokseen, että Cube LTD Race olisi sopiva peli minulle.
Aikaisempia kokemuksia maastopyöräilystä ei kovastikaan ole (perehtynyt enemmän maantieajoon), joten osissa on paljon outoja merkkejä/mallinimiä.

Kyseistä pyörää olisi vielä tarjolla 2011-mallia ja 2012-mallia ja hintaerokaan ei ole kovin merkittävä.

www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57167 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57167)
www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=72842 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=72842)

Karkeasti sanottuna: Tämän vuoden mallissa paremmat jarrut ja ensi vuoden mallissa enemmän XT-palikoita. Navat ym. eivät kerro itselle juuri mitään.

Kumman itse valitsisit ja miksi?
Mielipiteet ovat kovasti tervetulleita!

timppi
07.11.2011, 20.49
Olen hankkimassa maastopyörää ja tullut siihen tulokseen, että Cube LTD Race olisi sopiva peli minulle.
Aikaisempia kokemuksia maastopyöräilystä ei kovastikaan ole (perehtynyt enemmän maantieajoon), joten osissa on paljon outoja merkkejä/mallinimiä.

Kyseistä pyörää olisi vielä tarjolla 2011-mallia ja 2012-mallia ja hintaerokaan ei ole kovin merkittävä.

www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57167 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=57167)
www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=72842 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=72842)

Karkeasti sanottuna: Tämän vuoden mallissa paremmat jarrut ja ensi vuoden mallissa enemmän XT-palikoita. Navat ym. eivät kerro itselle juuri mitään.

Kumman itse valitsisit ja miksi?
Mielipiteet ovat kovasti tervetulleita!

Mitä järkeä on ostaa ulkomailta, jos nuo hinnat pitävät paikkansa..?

R-techiltä (http://www.rtechsuspension.fi/index.php?cPath=219_405_406&sort=3a&page=2) Tampereella saa halvemmalla..

Antti_S
07.11.2011, 20.53
Ja Fun Cornerista 2011 malli vielä halvemmalla.

http://fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&product=A006166&sidDEMOSHOP=07cf4a1ce01dca8c9fc1eec3b8c7c3f3

JiiJii78
07.11.2011, 21.00
Arvasinkin että joku takertuu hintoihin =) Pitikin lisätä, että kyseiset sivut eivät liity ostopaikkaan mitenkään. Tuolla vaan osaluettelot suht selkeästi luettavissa

jan52
07.11.2011, 21.17
Itse valitsisin 2011 mallin, lähinnä jarrujen takia ja muutenkin "vanhalle" mallille saa yleensä paremman hintalaatusuhteen.

Sprintrs
07.11.2011, 22.36
Kesän ajellut kyseisellä pelillä. Tahko ja Vuokatti MTB kierrettynä. Jarrujen takia vanha malli, ovat kyllä todella hyvät. XT-palikoilla ei kummoisia etuja saa kuin korkeintaan painon muodossa. Vanteet tuntuvat järeiltä ja kestäviltä (ja painavilta), renkaat ei vissiinkään parhaat mahdolliset ainakaan liukkaammilla keleillä.
Myymässä tosin olisin kun täysjoustoa kaipaa...

nure
08.11.2011, 05.57
Ihan jees pyöriä kummatkin mutta mikä noissa painaa noin paljon? Saisi olla melkein pari kiloa kevyempiä että viitsis hankkia...

JackOja
08.11.2011, 08.48
...hankkimassa maastopyörää ja tullut siihen tulokseen, että Cube LTD Race olisi sopiva peli minulle....

Miten olet päätynyt tuohon tulokseen?

JiiJii78
08.11.2011, 10.48
Alunperin ajattelin laittavani suunnilleen tonnin maastopyörään.
Cube ei ollut edes ensimmäisenä mielessä kun rupesin katselemaan pyöriä.
Kävin ajamassa pyörää ja vaikutti ihan pätevältä vrt. muut noin tonnin pyörät.
Cube on kaiketi aika kustannustehokas merkki.

Painosta vielä, että eipä taida kyseiseen hintaluokkaan olla olemassa kaksi kiloa
kevyempiä vehkeitä?

Tietysti vaihtoehtoja saa heitellä ilmoille! =)

duris
08.11.2011, 11.37
Painosta vielä, että eipä taida kyseiseen hintaluokkaan olla olemassa kaksi kiloa
kevyempiä vehkeitä?

Tietysti vaihtoehtoja saa heitellä ilmoille! =)
Tässä olisi pari kiloa kevyempi vaihtoehto :)
http://www.bike-discount.de./shop/a46188/black-sin-6-0.html

JiiJii78
08.11.2011, 12.08
Näköjään =)
Ei varmastikaan mikään huono pyörä

Oksanen
08.11.2011, 12.53
Tuo duriksen linkittämä Radoni on varmasti hyvä pyörä, jos koko täsmää. Siinä saisi kuitupyörän pilkkahintaan. -->JiiJii78 osta se :)

Willie
08.11.2011, 13.38
Ihan soivan näköinen peli! Onhan sinulla tiedossa että kuiturunkoa ei sitten kannata pahemmin kolhia...

akkki
08.11.2011, 13.39
Ihan jees pyöriä kummatkin mutta mikä noissa painaa noin paljon? Saisi olla melkein pari kiloa kevyempiä että viitsis hankkia...

Kiekkosetti on varmaankin melko ankkuri, http://www.sun-ringle.com/mtb/wheelsets/ryde-comp/ tuo comp malli painaa yli 2 kiloo, on tosin ilmeisesti hieman erilainen mitä tuo XMP?

Runko on kaksoisohennettu, ei kolmois.

Putkiosat vaikuttavat myös halvoilta (painavilta).

Iteltä löytyy ko. rungon (18") ympärille rakennettu maasturi SID-keulalla, paremmilla putkiosilla, Formula PURO -jarruilla ja 3x10 SLX/XT palikoilla. Paino 11,5kg polkimien ja juomapullotelineen kanssa. Ensi kesäksi tarkoitus päivittää RFR ZX24 kiekot parempiin litkujen kera. Tavoitteena 11kg fillari ajokunnossa.

Tykkään fillarin geometriasta ja ajettavuudesta. Jos alle tonnilla saa vakio-osilla niin ihan kelpo peli lenkkeilyyn ja kisoihinkin.

Jahvetti
08.11.2011, 14.08
Ihan soivan näköinen peli! Onhan sinulla tiedossa että kuiturunkoa ei sitten kannata pahemmin kolhia...

Eiköhän sitä voi kolhia sen verran kuin alurunkoakin, on ne sellaisia oluttölkkejä kyllä:)

Onpas tosiaan halpa kuitupeli!!

JiiJii78
08.11.2011, 14.19
Kyllähän Radonissa saisi kuiturungon tosi edukkaasti, mutta en ainakaan vielä
haluaisi kuiturunkoa maastoon.
Maantiepyörän runko on kuitua ja sitä tulee tietenkin pidettyä niinkun sitä kipeetä p... =)
Alulla voi rymistellä vähän suruttomammin.

Cuben keula on ilmeisesti parempi kuin Radonin? Korjatkaa toki jos olen väärässä!

izmo
08.11.2011, 14.37
Kuiturunkoo kolhia...????:rolleyes:

sakuvaan
08.11.2011, 15.19
Cuben keula on ilmeisesti parempi kuin Radonin? Korjatkaa toki jos olen väärässä!

Se on parempi siinä vaiheessa jos tykkää että keulassa lukee Fox, Rock Shoxin sijaan, lähinnä.

nure
08.11.2011, 16.52
Ei tosiaan kannata noita alurunkojakaan kummemmin kolhia... Turhaa sen vuoksi hiilaria pelätä jos edullisesti saa...

LJL
08.11.2011, 19.08
Onhan sinulla tiedossa että kuiturunkoa ei sitten kannata pahemmin kolhia...

Hmmh, tämä kategorinen argumentaatio aina vähän närästää, "kuiturungot" sitä, "alumiinirungot" tätä, ihan kun niitä olisi olemassa tasan yhdentyyppisiä… Kun kuiturunkojakin on todella monenlaisia, kestävämpiä ja varmasti myös vähemmän kestäviä. Sama koskee alumiinirunkoja. Oma kokemus on että tuollaisella 1200g painoisella järeämmällä jäykkiskuiturungolla voi käytännössä rällätä ja kaatuilla aivan rauhassa. En saanut itse rikki mitenkään, vaikka olenkin aika tunari, mutta kolari moottoriajoneuvon kanssa olikin sitten luku erikseen.

-Lauri

Jahvetti
08.11.2011, 19.55
..."kuiturungot" sitä, "alumiinirungot" tätä, ihan kun niitä olisi olemassa tasan yhdentyyppisiä… Kun kuiturunkojakin on todella monenlaisia, kestävämpiä ja varmasti myös vähemmän kestäviä. Sama koskee alumiinirunkoja...

Juurikin näin. Itsellä mennyt kaksi kevyehköä alurunkoa poikki joista toinen(sattumoisin Cube) meni mitättömän tuntuisen kolhun seurauksena.

elasto
08.11.2011, 21.58
Täälläkin kuiturungot kestänyt vuosia maastossa rymistelyä ja kaatuilua. Aika terävään kiveen saa mällätä, että rikki menee. Huono tuuri voi tietenkin käydä, mutta siihen ei paljoa rungon materiaali vaikuta.

Tässä olisi pari kiloa kevyempi vaihtoehto :)
http://www.bike-discount.de./shop/a46188/black-sin-6-0.html
Ei kannata kuitenkaan sokeasti noihin netissä ilmoitettuihin painoihin luottaa...

JiiJii78
11.11.2011, 17.31
Tänään tuli kotiutettua 11-mallinen Race =)

sianluca
12.11.2011, 08.28
Olen syksyn rymistellyt Cuben AMS HPC- täysjoustohiilarirungolla, kaatuillen säännöllisesti. Mies on saanut vaurioita (korjauksessa käytetty tikkejä yms), runko ei.

Hepe
12.11.2011, 09.56
Onko takahaarukan laakerointi keskiön yläpuolelle pysynyt välyksettömänä ?, minulla 08-mallin HPC:n laakerointia piti korjataa n.450km:n välein
(5 kertaa).Tänävuonna sain takuuseen 2011 mallin rungon, jossa suunnittelijoiden mukaan laakeroinnin pitäis kestää, mutta 400km:n jälkeen alkoi sivuttais välystä olemaan, joka korjattiin R-techissä vaihtamalla titaani-akseli alumiiniseen, saa nähä kauanko kestää ?.

Olen syksyn rymistellyt Cuben AMS HPC- täysjoustohiilarirungolla, kaatuillen säännöllisesti. Mies on saanut vaurioita (korjauksessa käytetty tikkejä yms), runko ei.

sianluca
12.11.2011, 17.09
Toistaiseksi ongelmia ei ole ollut sillä alueella...

Jami2003
17.08.2015, 17.50
Nostetaas vanhaa ketjua.

Nyt on jo pitkien harkintojen jälkeen sormi tilaus liipasimella Cube Stereo 120 HPC pro tai sama pyörä Race mallina:

Pro: http://www.fun-corner.de/index.php/en/Cube-Stereo-120-HPC-Pro-29-black-grey-green-2015/c-WG001036/a-A018075

Race: http://www.fun-corner.de/index.php/en/Cube-Stereo-120-HPC-Race-29-carbon-n-white-2015/c-WG001036/a-A018076

Hinta-eroa on pro n. 2500 ekee ja Race n. 3000 euroa.

Molemmat ovat varmasti erinomaisia mutta kumman ottaisi. Racessa on Srammin XO vaihteet 2 lehtisellä etupakalla vs Pron Shimanon 3 lehtinen XT. Itse olen kyllä mieltynyt enemmän Srammiin kuin Shimanoon. Ja keula on eri, pron Reba vs Racen Sid.

Kumman otan. Jos hinta olisi sama niin ehdottomasti Race mutta kannattaako maksaa 500 euroa enemmän. Pelkään että Prossa jään varsinkin harmittelemaan etten ottanut sittenkin Racen XO vaihteita.. Vaikeaa...

Sori sekava viesti.

willes
17.08.2015, 17.58
En tiedä onko tästä mitään apua mutta itse olen nyt kuukauden verran ajellut Race versiolla ja tykkään kuin hullu puurosta. Vähän on vielä välillä hakusessa sopiva välitys siirryttyäni 3x10 XT maailmasta 2x10 Sramiin. Hissitolppakin on varsin kiva. Sitäpaitsi maksoin omastani reilusti alle 3000, kivijalasta. Arastelin ensin vähän hiilarikampia mutta suojatuttien kanssa ne on vielä toistaiseksi säilyneet isommilta osumilta.

sirrautio
17.08.2015, 18.27
En tiedä onko tästä mitään apua mutta itse olen nyt kuukauden verran ajellut Race versiolla ja tykkään kuin hullu puurosta. Vähän on vielä välillä hakusessa sopiva välitys siirryttyäni 3x10 XT maailmasta 2x10 Sramiin. Hissitolppakin on varsin kiva. Sitäpaitsi maksoin omastani reilusti alle 3000, kivijalasta. Arastelin ensin vähän hiilarikampia mutta suojatuttien kanssa ne on vielä toistaiseksi säilyneet isommilta osumilta.

Samat kommentit täältä myös. Välitykset on vielä hakusessa, aluksi tuo 36 etukiekko hirvitti, mutta nyt käytössä on osoittautunut vallan mukavaksi, tosin mielessä pyörii kyllä 1X10 konversio talvella.
Kaikin puolin mahtava pyörää, tuntuu että kiipeää vaikka suoraa seinää ylös ilman että pito katoaa ;-) Niin ja itse myös kivijalasta kuukausi sitten ostin Race version ja selvästi alle kolmen donan jäi. Fun cornerin tsekkasin myös, tosin Pro:n osalta, muta siinäkin hintaero oli niin minimaalinen että ei kannattanut tilata.

ilaril
17.08.2015, 23.58
Jos sramin osat miellyttää niin ilman muuta kannattaa se ottaa nyt. Itsellä on eri valmistajan pyörä, mutta samainen sramin voimansiirto ja ei voi kuin kehua sitä.

0802905
30.09.2017, 07.35
HEI kaikki cube maastureiden omistajat. Kuinka leveätä rengasta mahtuu 2016, 29" runkoihin?
Tarkoitus hankkia Reaction gtc pro / race 29. BD:n tarjousrungot..

Jami2003
30.09.2017, 08.23
Melko tilava runko kyseessä. Alla 2.3 nobby nicit ja sentti tilaa puolellansa. Muutenkin erittäin laadukkaan oloinen runko. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170930/b279a372286ed84262a4a43bbd66c01f.jpg

noniinno
30.09.2017, 18.01
Mulla oli 29x3" Panaracer Fat-B Nimblet 30mm sisämitan kehillä. Pyörä meni vaihtoon kun on makuuni liian lyhyt ja korkea geometria.

0802905
01.10.2017, 08.18
Kiitos vastauksista. Täytyy varmaan laittaa tilaukseen. Harmi ettei rocket roneja löydy 2,6"
Tuo "side-swing-lisäliite" ei taida tuoda yhtään enempää lisää rengastilaa, jos lähtökohta on ajaa ilman etuvaihtajaa. Vai onko runkoon tehty jotain muokkauksia mitkä leventävät tilaa renkaalle.

0802905
01.10.2017, 14.24
Ei s*******, Cuben aspasta tuli varsin informatiivinen viesti, koskien utelemaani rengasleveyttä:"To determine tyre widths, each model was tested with the appropriate width rims. Widths are based on Schwalbe tyres - bear in mind that tyre width measurements can vary from manufacturer to manufacturer."

noniinno
01.10.2017, 14.35
Kiitos vastauksista. Täytyy varmaan laittaa tilaukseen. Harmi ettei rocket roneja löydy 2,6"
Tuo "side-swing-lisäliite" ei taida tuoda yhtään enempää lisää rengastilaa, jos lähtökohta on ajaa ilman etuvaihtajaa. Vai onko runkoon tehty jotain muokkauksia mitkä leventävät tilaa renkaalle.No ei tuo leveyttä. Lähinnä tuo "side swing" tarkoittaa, että vinoputken kylkeen on tehty vaijerin läpivienti. Myös Nobby Nic 2,6" leveänä sopi hyvin, mutta vähän alamittainenhan tuo kumi on.

Asamat
01.11.2017, 11.27
Lainataanpa tätä ketjua. Kaipaisin vinkkiä pyörän koon kanssa. Olisi 29 Cube Race One jäykkäperä kiikarissa, mutta on oikein pääse koosta selvyyteen. Omistin joskus vajaa 10v sitten koon 20" Cuben 26-renkailla mikä oli ihan sopiva koko. Edellinen fillari oli 19.5" Trek 26-renkailla mitä pidin hieman pienenä itselle. Mies on 184cm, 90kg ja n. 87cm jalan sisämitta. Olisiko 21 oikea koko tähän Race Oneen? Pienenpi vaihtoehto on 19. Cube suosituksissa vähän ristiriitaista infoa, pituuden puolesta olisi 19 oikea koko, mutta jalan sisämitan perusteella 21.

JJB
02.11.2017, 18.05
Minulla Cube LTD Pro, runkokoko 21. Omat mitat 188 cm / 82 kg / 87 cm. Pyörän koko vaikuttaa tämän syksyn pyöräilyjen perusteella varsin sopivalta.

Asamat
02.11.2017, 20.28
21” koko lähti jalan sisämitan ja myyjäliikkeen suosituksesta tilaukseen. Ensi viikolla selviää kuinka koko osuu.

Jona
03.03.2018, 18.43
Lainaanpa minäkin ketjua... mitäs arvon raati on tällaisesta mieltä? https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-race-blacknblue-2018/

Pyörä olisi tulossa ihan yleiskäyttöön, ympärivuotisesta työmatkapyöräilystä lähtien. Mitään kovin hirmuista rymistelyä ei ole tarkoitus harrastaa, joten esimerkiksi tuon keulan osalta ei ole suuria vaatimuksia (ja voihan sen päivittää jos kärpänen puraisee). Amatöörin silmään tuo näyttäisi ihan siistiltä paketilta, ja jos haluaa alkaa päivittelemään niin on leveämmille renkaille hyvin tilaa (tällä videolla näkyy hyvin: https://youtu.be/hi8OfC4SVYk), 15 mm läpiakselit ja läpivientejä rungossa jne. Parempia polkimia ja satulaa löytyy jo omasta takaa, iskaripumppu pitäisi hankkia. Painoahan tuolla on jonkin verran, mutta epäilemättä kevenisi reippaasti paremmilla kiekoilla ja keulalla. Sillä ei toisaalta ole juuri nyt mitään merkitystä, sillä kuskilla on ylimääräistä ainakin tuon pyörän painon verran, kevennetään siitä ensin.

Saksasta kotiin toimitettuna 1299 euroa: https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-race-black-n-blue-652371?varid=652375

Kiitos jo etukäteen :)

edit: Tähän siis siirrytään vanhasta napavaihteisesta ja rullajarrullisesta hybridistä, joka saa jäädä toimittamaan kauppakulkineen virkaa. Halvinkin uusi maasturi olisi varmasti valtava parannus, mutta eihän sellaista kannata pitkässä juoksussa ostaa. Tuo 1300 euroa on varsin tiukka yläraja.

ivuorine
17.06.2019, 13.58
Kaipaisin apua Cube Reaction C:62 Race:n koon valinnassa. Valitettavasti ei ole mahdollisuutta päästä kokeilemaan pyöriä. Pituutta on 183cm ja jalanmitta on 86cm. Cubeissa tuntuu olevan lyhyehkö reach. Kannattaako valita sen takia isompi 21" vai kuitenkin 19"? Kiitos!