Näytä tavallinen näkymä : Tampereen Sportax
Tästä liikkeestä ei vielä omaa ketjua ole, niin aloitetaan se.
http://www.sportax.fi
Vuosia sitten päätin että en enää ikinä kyseiseen puljuun mene kiusaamaan itseäni, tai ainakaan osta sieltä pyörää. Jostain syystä tuli pari kertaa tänä vuonna käytyä siellä renkaita potkimassa ja todettua että meininki on aika lailla muuttunut. Omistaja taitaa olla vaihtunut tässä välillä.
Ja tommonen Tallboy sieltä tuli sitten ostettua:
http://www.freeimagehosting.net/newuploads/23dc4.jpg
Tarjous runkosetistä etuhaarukalla oli edullinen ja kesti vertailun mihin tahansa googlettamalla löytyvään. Halvimmasta päästä se oli. Suostuivat myymään vain kokonaisena kasattuna pyöränä tulliteknisistä syistä. No mua ei ihan ne Santa Cruzin vakiokokoonpanot napanneet ja osaa piti saada valkata, ja kas, sehän sopi. Tarkkasilmäisimmät onkin varmaan huomanneet että ihan kaikkea osaa tuossa ei ole Sportaxilla edustuksessa, mutta ei sekään muodostunut ongelmaksi. Ilman mitään pottuilun häivääkään pystyi myyjä keskusteleen erilaisista muista liikkeistä tilattavista vaihtoehdoista kokonaisuuteen ja liikkeen oma tarjous vaihtoehdoista tuli hetkessä siihen rinnalle. Aivan täydellistä palvelua.
Tilaus sisään ja suhteellisen nopea toimitusaika luvattiin. Parasta on että oli arvio oli varman päälle ja kamat tuli etuajassa. Samana päivänä kun osat tuli Santa Cruzilta Sportaxiin, kävin viemässä itse hankkimani osuuden komponenteista ja seuraavana päivänä puolilta päivin oli pyörä valmiina.
Annan paljon edesmenneitä vihreitä palleroita tälle kaupalle! Jos on vähän huonoja muistoja menneiltä vuosilta niin kannattaa kaydä antamassa uusi mahdollisuus.
Ja ettei tulis ihan maksettu vaikutelma niin semmonen miinus täyteen kymppiin että koeajolle lähetettiin ketjun tappi vain puoliksi sisään työnnettynä. No ei onneksi pettänyt ketju kuitenkaan. Ilmeisesti se oli vaan unohtunut laittaa loppuun saakka kun oli tsekkailtu ketjun pituutta jousitukseen tms. Aika paha, mutta tekevälle sattuu. :o
Ei nyt juuri muistu mieleen koska olis näin hyvin mielin luopunut muutamasta tuhatlappusesta. Toivottavasti jäi myyjällekkin vähän makkaraa leivän päälle. :)
Juha Lehtinen
18.10.2011, 00.57
On kyllä yksi hienoimmista maastopyöristä minkä olen ikinä nähnyt. Tietysti ne vanhat Kleinit on myös mutta meikäläisen silmä pitää tuosta.
+1! Ja Crankin kiekotkin vielä!
On kyllä hieno pyörä ja samaa mieltä oli kaikki kolme pojan kloppiakin tuossa seläntakana:)
Kaksi pyörää Sportaxista ostettu + muuta sälää ja aina palvelu todella hyvää. Sähköposteihin vastaillaan nopeasti ja hinnoista ollaan päästy hyvin sopimukseen. Suosittelen!
Erittäin hieno Tallboy kh:lla!
Täytyy myöskin kehua Sportaxin toimintaa, joka kerralla on palvelu pelannut, kun on tässä liikkeessä asioinut. Etäisyydestä johtuen harvoin pääsee paikan päälle, mutta onneksi kusti polkee ja puhelinlangat laulaa. Kyllähän se niin on, että sieltä mieluiten ostaa missä saa parasta palvelua ja itse arvostan hyvää palvelua enemmän kuin sitä halvinta mahdollista hintaa.
En nyt menis hehkuttamaan Sportaxin toimintaa ihan näin paljoa.
Omat kokemukset esimerkiksi SC:n varaosien hoidossa ei aivan vastaa tätä positiivisen hehkutuksen määrää. Sillä saralla ehkä yksi huonoimmista esityksistä. Tämä siis koitettu pariin otteeseen viimeisen puolen vuoden sisällä. Edelleenkin odottelen yhteydenottoa viimeisen keissin osalta... Tosin kyllästyin odotteluun ja sain jo suoraan jenkeistä tarvittavat varaosat tilalle viikossa yhteydenotosta sinne suuntaan. Joten plussat Santa Crutsille ja isot miinukset Sportaxin suuntaan. Kyllähän ne tuhatlappuset revitään käsistä mielellään kaupanteko vaiheessa mutta after salesissa se asiakaspalvelu yleensä mitataan.
Huono liike. Myyjät ei tunnu tietävän oikein edes fillaroinnin perusteita ja kyselevät aina siltä, joka huoltaa pyöriä, että miten on. Huolto on yhtä tyhjän kanssa, koska fillari on kuitenkin sitten itse käytävä läpi kotona uudestaan. Osa pulteista löysällä, poljin löysä ja oon nyt oottanu erästä osaa 7 kuukautta ja kysynyt sitä puhelimitse neljästi. Onneksi Chainreactionilta sain kolmessa päivässä. :)
Parempi firma tämä kuitenkin on kuin SPPT. Tai en nyt tiedä.
Tank Driver
20.10.2011, 00.16
Hyvä kauppa se on, älkää mussuttako.
Kiukkuisen näköinen Strutsi!
Hyvä kauppa se on, älkää mussuttako.
Kiukkuisen näköinen Strutsi!
Hyvä sana kuuluu kauas ja huono vielä kauemmas... totuus on tuolla ulkona.
Etsittiin akalle pyörää syssyllä. Käytiin kyseisessä liikkeessä katsomassa tarjonta. Paikalla kaksi myyjää tiskin takana, eikä mitään tekemistä, paitsi juttu kesken. Saatiin katsottua koko liike läpi keskenämme. Paljon oli kaikenlaista. Yhtään pyörää ei ostettu, kun yhtään pyörää ei tarjottu. Ostettiin toisesta paikasta samalla reissulla. Tämä oli varmaan tämmönen klassinen esimerkki maajussista autokaupoilla. Euroja mennyt tänä vuonna varusteisiin n.7k, enkä ole edes maajussi vaikka Jussi olenkin.
Terv. Jussi
Sampan kanssa kannattaa tuolla asioida. Palvelu, asiantuntemus ja asenne kohdillaan. Muiden henkilöiden kanssa vähän niin ja näin. Melkein tuolta yhden SC:n jo ostin, mutta parempi koeajomahdollisuus (oikea testilenkki) käänsi valinnan toiseen merkkiin ja liikkeeseen. Monissa uudemmissa liikkeissä on paremmin ymmärretty, että nykyään hinnoissa kilpaillaan nettikauppoja vastaan ja hyvällä palvelulla, kuten koeajotilaisuuksilla saadaan asiakas hyväksymään se pieni hintatappio.
Jatkossakin tulee Sportaxilla kyllä vierailtua ja tilanteen mukaan ostoksia tehtyä.
Neljä fillaria, kaksi aikuisten ja kaksi nuorten/lasten, olen Sportaxista ostanut 90-luvulta lähtien, mutta en ole enää viiteen vuoteen viitsinyt edes käydä katsomassa mitä siellä on tarjolla. Jos meno on muuttunut, niin sitten voi harkita uudelleen käyntiä. Neljästä fillarista kolmen kanssa oli joko pientä tai vähän isompaa ongelmaa, joiden kuntoon laittaminen oli joko iso tai vielä isompi ponnistus. Eikä siinäkään mitään, mutta kun ASENNE noiden asioiden kuntoon saattamisessa oli ihan etelästä, niin eipä sitä tässä kapitalistisessa maailmassa viitsi itseään enempää kiusata asiantuntemattomilla myyjillä ja jonninjoutavilla selittelyillä, miksi se-ja-se asia on hoitamatta, unohtunut jne.
Ihan hyviä merkkejähän siellä on edustuksessa, toivottavasti ovat saaneet hommat vähän paremmalle tolalle.
Yleensä on kaikista fiksuinta mennä liikkeeseen "ihan uunona" ja pyytää myyjää selittämään mitä kaikkea hienoa tässä mallissa on, mihin käyttöön pyörä soveltuu, mitä eroa on osasarjoilla, iskareilla jne. yms. Siinä saa parissa minuutissa selville, onko myyjällä muutakin annettavaa prosessiin kuin hintatarjous.
ps. Niin ja on toooodella komea Tallboy, onnittelut vaan!
mehukatti
20.10.2011, 10.13
Pari Santa Cruzin runkoa hain tuolta ja ainakin myyntitapahtumat sekä niitä edeltänyt yhteydenpito sujuivat ilman ongelmia. Jälkimyyntiin liittyviä palveluita ei ole ainakaan vielä tarvinnut hyödyntää, joten vaikea sanoa miten homma toimii niiden osalta. Uskoisin kuitenkin, että ainakin Sampan kanssa asioidessa hommat sujuvat. Mutta Propackit ja muut nippelit tulen luultavasti tilaamaan suoraan Santa Cruzilta, joten en välttämättä tarvi enää Sportaxin tukea, ellei sitten tule jotain takuuseen tai crash replacementtiin liittyviä asioita eteen.
Highlander
06.11.2012, 09.39
Kehutaanpa tätä nyt. Eilen töissä lähtiessä maastopyörän kumi oli tyhjä eikä tietenkään varasisuria mukana. Olin ollut kylläkin siinä uskossa, että kumit ovat tubeless kun kerran vanteet ovat. Pyörä on ollut mulla 2 kk enkä edes tuota ollut vaivautunut tarkistamaan :rolleyes: No, eipä ollut onneksi pitkä matka taluttaa Lapintielle. En ole käynytkään kyseisessä liikkeessä sen jälkeen kun uusi kauppias aloitti.
Sieltä löytyi sikahintainen sisuri, 8 €. Sain luvan vaihtaa kumin sisällä liikkeessä. Eipä ole koskaan varmaan ollut maasturin rengas yhtä tiukassa vanteella kun nyt oli. Mavicin vanne ja NBX. Jonkin aikaa nyhräsin ennen kuin sain kumin vaihdettua ja sitten vaan ilmaa sisään....niin...pstyyh...onnistuin rikkomaan uuden sisurin :o Nyt alkoi hävettämään...varmaan muutamia kymmeniä kertoja tullut vaihdeltua ja eka kerta kun käy näin. Tässä vaiheessa kauppias tulee apuun ja ottaa uuden sisurin hyllystä sekä suorittaa vaihdon. Muistaa myös poistaa sen lasinpalan ulkorenkaasta mitä mä en sitten ollut löytänyt :d Sain sentään pumpata kumin täyteen :p
Ei veloittanut toisesta sisurista eikä avusta mitään. Propsit loistavasta palvelusta - ostan varmasti jotain kyseisestä liikkeestä jatkossa :)
Tere, olen uusi jäsen foorumeilla ja enenevässä määrin pyöräilystä kiinnostunut!
Tampereen Bike Kingin Jani on tosiaan ostanut Sportaxin, eli omistaja on hiljan vaihtunut. Jani on mielestäni reilu ja reipas ja joustaa hyvin, kuten tuossa ylläkin todettiin. Itse kun olen aika käsi niin on askarrellut minulle ilmaiseksi juttuja, joita moni myyjä ei varmaan olisi tehnyt. Ja on itse aktiivipyöräilijä, tietää mitä puhuu. Jos jotain negaa niin elektronisista laitteista (valoista yms.) ei ole ehkä niin hyvin perillä, omienkin sanojensa mukaan ei koskaan lue käyttöohjeita. :)
Pyörii siellä toinenkin myyjä, jonka kanssa en ole ollut juuri tekemisissä.
Hyvä putiikki. Se että kaikki ei tykkää johtunee ehkä siittä että on hieman tuollainen tietyn tyyppinen ilmapiiri. Lippa kenossa ja foxin tpaita päälle ni pääsee fiilikseen :D
Noniin, en käytännössä koskaan kirjoita tällaista, kun olen melko pitkäjänteinen tyyppi, mutta jossain menee meikäläisenkin raja.
Vein Sportaxiin pyörän jälleen kerran huoltoon -- kuten olen tehnyt viimeiset 10 vuotta. Pyöränä Konan 26" renkailla oleva jäykkäperäinen nestelevyjarrulla varustettu maastopyörä.
Huollon aiheet:
- Etuvaihtajan hienosäätö kun hieman naputti pienimmillä vaihteilla
- Takavanteen pinnojen kiristys
- Takajarrun ilmaus ja jarrupalojen vaihto
OK. Viikon jälkeen tulee viesti ja lähden hakemaan pyörää, tulos:
A. Takajarrukahva menee pohjaan asti, jarruttaa vähän. Kysyin että no mitäs tämä, vastaus "Jarrun männät on painettu niin syvälle, että kahvaa pitää painella pidemmän aikaa että palautuu normaaliksi"
Jeps. Näin moottoripyöriä ja autoja ajavana sekä tämän fillarin omistaneena noi jarruhommat on tulleet melko tutuiksi, ja kahvan pitäisi kyllä palautua parilla kolmella painalluksella normaaliksi. Käskin ilmauttaa uudelleen.
B. Etuvaihtaja on kokonaan vaihdettu uuteen, Alivioon. Vanha oli siis Deore, astetta parempi. Syyksi selvisi etuvaihtajan se siirtorauta, oli kuulemma liian käyrä niin vaihtoivat kokonaan uuteen Alivioon (35EUR).
??? Olin ajanut sillä koko kesän ongelmitta, ainoo oli se pieni naputus mitä se piti pienimmillä vaihteilla. Hieno syy vaihtaa kokonaan uusi halvempi vaihtaja? Noita rautojahan pystyy suoristaankin tongeilla jos ovat käyriä, monesti Sportaxissa ennen tehty niin, itsekin oon niitä pistänyt suoraksi.
---
Noh, toinen viikko kun jarru ilmattiin. Tänään hain villarin. Oli vaihdettu kokonaan uusi jarrukahvahässäkkä, Hayes Sole -nimeltään, kuulemma 50 euron systeemi. Nyt vasta kotona katselin niin aika ruhjusen näkönen, liekö käytetty, en huomannyt kysyä paikan päällä. Mutta, tuokin oli pistetty kiinni liian pitkällä pultilla, joka yltti alas vaihdevipuihin jotka taas eivät pystyneet liikkumaan tuon takia: vaihteita ei pystynyt vaihtamaan. Ei muutakun uutta pulttia pistään ja lähti sitten spelittämään.
Niin, ja etuvaihtajan vaijerissa on tajuton määrä ylimääräistä vaijeria. Sojottaa suoraan sivulle polkimeen johon se hankaa ja kilisee polkiessa - ok, pistin sen nippusiteellä runkoon kiinni, mutta silti, onko tätä kertaakaan koeajettu huollossa?
Kotiin polkiessani kiepsasin toisen pyöräkaupan kautta ja näytin takavanteen pinnoja ja kysyin ovatko kireellä, tämän hässäkän jälkeen luotto ei nimittäin ollut enää kovin kova. Kommenttiksi tuli; "Inasen voisi olla kireemmällä", ok. Olen siihen tyytyväinen, eli onnistui ainakin pinnojen kiristys suht hyvin.
----
Tällainen kokemus täältä. 10 vuotta sitten ostin tuon pyörän kyseisestä puljusta, ja siitä hetkestä asti joka kevät ja syksy huollattanut sen siellä. Ilmeisesti omistaja vaihtunut (ja koko muu konkkaronkka) nyt vähän ajan sisään. Tähän loppui meidän yhteistyö lopullisesti, ikävä kyllä. Paljon on hyvää juttua lähtenyt puljun kanssa ja monet fillarit kavereillekin haettu. Meidän porukka ei tosin enää ko. puljussa käy, kun on muitakin vaihtoehtoja saatavilla.
ps. Onneksi en lähtenyt sillä ilmaamattomalla jarrulla ajelemaan Tampereen keskustasta pois(!!).
orc biker
19.07.2014, 17.04
Tällainen kokemus täältä.
Kuulostaa harmilliselta. Kyllähän se niin on, että ammattiylpeä ammattilainen ei laske käsistään laitetta, joka ei ole kunnossa. Vaikka olisi miten kiire, koska eihän se ole edes hyvää bisnestä. Tuossakin menettivät suoraan pitkäaikaisen asiakkaan (uskollisen asiakkaan elinkaaren aikana tuoma arvo on melkoinen, kun sinäkin noin säännöllisesti huollatit pyörää) ja kuinka monta meneekään, kun kokemukset leviävät suusta suuhun tai netistä nettiin nykyaikana. 50 € uudesta jarrukahvasta? Shimanon uusi SLX-jarru kokonaisuudessaan ilman jarrulevyä maksaa suunnilleen tuon verran (ulkomailta netistä, mutta kuitenkin). Antoivatko etukäteen mitään hinta-arviota vai ihanko kysymättä mitään vaihtoivat uusia osia? Eihän nykypäivänä autoremonttiakaan voi tehdä niin, vaan aina pitää antaa korjausarvio ja varmistaa asiakkaalta, jos siinä ei pysytä.
Siis en maksanut kahvasta mitään, korjautettiin veloituksetta ja uusi kahva. Siitä siis suuret pisteet.
Harmillisia tapauksia on, hyviä tapauksia, on kaikkia on. Nyt kävi näin.
Hinta-arvio tuli, mutta kysymystä ei uudesta vaihtajasta, selvisi vasta maksupäätteen ääressä. Hauska kun mainitsit ton autokaupan, aika monet autokaupat nykyään vaihtaa osia ilman kysymistä ja sitten vaativat velotusta. Ei ihme että ovat suomessa saavat eniten valituksia kuluttajaviranomasille yms kun mitkään muun alan firmat.
orc biker
19.07.2014, 19.07
Siis en maksanut kahvasta mitään, korjautettiin veloituksetta ja uusi kahva. Siitä siis suuret pisteet.
Ok. Sittenhän sen ymmärtää, jos se on mahdollisesti käytetty.
Tänään vihdoin kävin ekan kerran ja aion kaydä toistenkin, hyvä kauppa!
Kauppias hoitaa homman, näin tälläkin kertaa. Talvi saa tulla.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/11/3e933b6d4406c8100040cce54effe508.jpg
Sent from my iPad using Tapatalk
Onkos tästä liikkeestä suht tuoreita kokemuksia? Pitäisi tehdä keulahuoltoa, ei mitään ihmeempää.
Onkos tästä liikkeestä suht tuoreita kokemuksia? Pitäisi tehdä keulahuoltoa, ei mitään ihmeempää.
Ensihuollosta alkukesältä pari pikkuhuomiota. Ennen huoltoa hyvin toiminut etuvaihtaja oli säädetty pieleen (toimi varmaan säätöpenkissä mutta ei ajaessa) eikä kiekkoja oltu rihdattu (ainakaan kunnolla). Reklamaation käsittelystä ei tullut kokemusta, koska etuvaihtajan opettelin säätämään itse ja kiekot suoristettiin "lähikaupassa" toisen säätötyön yhteydessä. Noin yleisesti asiakaspalvelu toimii hyvin ja muut pienet säätötyöt on hoidettu jopa odottaessa todella asiallisesti.
Pelkkä otsikko sai verenpaineen nouseen ja jonkun ”postraumaattisen stressireaktion aikaiseksi”
Vahva varoitus huollosta, meinas ittelle käydä huonosti kun tuli lennettetyä ohjaustangon yli kun huollosta tullessa oli käpyyn menevä ruuvi oli löysällä ja stemmin kaksi ruuvia kadonnut..
Vein pyörän voimansiirron asennukseen ja oltiin sovittu että pyörä jäisi viikoksi huoltoon, koitin tavotella loppuviikosta mutta kukaan ei vastannu sposteihin, annoin jonkun määräajankin seuraavalle viikolle jolloin tulen pyörän hakemaan oli valmis tai ei,
siinä oli säätöä, uusi takakiekko ei ollut pyörään sopiva ja jouduin toimittaa uuden.
jokatapauksessa sovittiin että se LAITTAA PYÖRÃN AJOKUNTOON.
Vein uuden keulan ja kiekot sportaxiin.
Ja sovittiin että laitetaan kaikki samalla kertaa ajokuntoon.
Kaupassa asioidessa ihmittelin vähän kun siellä ravattiin huollosta myymään, eli kaverin piti huoltaa pyörää tuli asiakkaita liikkeeseen ja menään kesken kassalle..
Lopputulema oli että kun sain pyörän maksettuani huolloista,
pyörään tehty tubeless ei kestänyt vaan rengas lässähti10m matkalla autolle,
olin vaan iloinen että saan pyörän pois liikkeestä en jaksanut alkaa riiteleen,
joku nainen toi paperia sentään sisältä kun koitin imeyttää pihalla litkua.
Siitä kotiin testaamaan pyörää pihassa ja ohjaustanko vääntyi alla, kiristin käpyyn menevän ruuvin ja ajattelin sattuupa näitä näköjään ammattilaisillekin,
seuraavana päivänä lenkille, siirtymä 3-4km asfaltilla en huommat mitään, sitten polulle ja eka vähän teknisempi alamäki hups, lensin tangon yli kun ohjaustanko mutkassa kääntyi, keräsin luuni ja aloin selvittää mitä kävija huomasin ettei stemmissä ollut kumpaakaan ruuvia..
Asfaltteja pitkin kotiin, viesti myyjälle mitävittua??, ihme luimistelua ja ei ollut kuulemma koskenut stemmin ruuveihin, ei hänen syynsä? Olin siis vienyt pyö huoltoon ilman keulaa ja jonkun youtube videon ohjeiden mukaisesti löydyttänyt stemmin ruuvit ja olivat stemmin kierteissä.
Hain sportaxista puuttuvat ruuvit ja siellä se kauppias luimisteli, ei tullut sanomaan mitäänn eikä ittellä oikein puhehaluja, enemmän halua käyttää nyrkkejä..
Itselle tullut vahvemmin ajatus siitäettäen halua viedä pyörääni enäähuoltoihin ikinnä vaan pittää opetella tekeen kaikki itse ja toinen tarinan opetus on että huollon tekijän kannattaisi keskittyä kerralla yhteen asiaan ja pyörä mekaanikon ei välttämättä tarvi olla mikään pyöräilevä”guru”vaan miellummin sveitsiläinen kelloseppälentomekaanikko joka on huolellinen työssään
Ja tarkastaa onko ruuvit kiinni jos myy huoltoo jossa laitetaan kaikki kuntoon.
Huollatin pyöräni (keula mukaan lukien) kesällä Sportaxissa ja huolto meni muilta osin OK, mutta taisivat unohtaa laittaa keulan paineet kuntoon. Ensimmäisellä lenkillä keula tuntui heti kättelyssä hyvin lötköltä ja kun pumppasin sitä käsivoimin alas niin se kolahti helposti pohjaan asti. Tarkistin kotiin päästyäni paineet ja yllätyksekseni pumpun mittari näytti suunnilleen nollaa...
Peeveli. Sportax lopetti.
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
^iso yllätys, ja harmi. Pari fillaria tuli ostettua, ja hyvää palvelua sain aina.
Mistäs tää tieto on, Sportaxin sivuilla ei asiasta mainita?
^ esim. https://www.facebook.com/sportaxfi
Jokkepappa
10.03.2021, 11.55
Tämmöstä. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/9bbfc008e4baa4e9f07bdd63e554e9d3.jpg
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Onpas harmillista, omat ostokset liikkeestä oli kovin pieniä mutta kavereilla oli hyvä meininki ja paljon tietoa pyöränostoa pähkäillessäni pari vuotta sitten.
Ei yllätä konkurssi yhtään. Valikoima tuntu vaan kutistuneen vaikka muuttivat isompiin tiloihin. Renkaanpotkimisen ohella tuli Lapintieltä vuosien aikana ostettua yhtä sun toista ja pari pyörääkin, mutta Tohlopista taisin kerran yhdet ketjut hakea, en muuta. Palvelun taso myös laski reilusti loppuvuosina. Pojat on varmaan kovia polkemaan, mutta myyminen ei tuntunut juuri kiinnostavan. Nettikauppa oli aina oikeastaan huumoritasoa. Osia saldoilla, mutta kun olisit halunnut ostaa, niin meni monta päivää, että oikea osa löytyi jostain laatikosta.
Tämmöstä. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/9bbfc008e4baa4e9f07bdd63e554e9d3.jpg
Tuli käytyä, lähti ihan hyvään hintaan jotain mukaan. Aika tyhjiä hyllyt näin muuten.
Jokkepappa
13.03.2021, 15.39
Piti mennä mutta en sit jaksanut. Oliko pyöriä yhtään?
Olisinko 2 pyörää nähnyt kun kävin n. 13 aikoihin. Yksi pieni maantiepyörä ja joku sähköpyörä.
Jokkepappa
13.03.2021, 20.48
Olikohan cruzit lähtenyt takas maahantuojalle vai oliko niitä myymälässä enään ollenkaan.
Olikohan cruzit lähtenyt takas maahantuojalle vai oliko niitä myymälässä enään ollenkaan.
En mitään Cruzin pyöriä havainnut itse ainakaan.
Eikö Sportax ollut maahantuoja? Ennen ainakin oli mutta nythän Rutseja myy Larunpyöräkin joten tiedä siitä sitten. Vai toimivatko molemmat maahantuojana?
Sent from my iPhone using Tapatalk
SamiMerilohi
14.03.2021, 12.19
Menin heti aamulla kymmeneltä paikalle, jono oli siihen Valintatalolle asti (vai mikä K-Market se on nykyään). Varmasti toistasataa ihmistä. Käännyin samantien takaisin.
Kaveri oli jonottanut aamulla yli tunnin sisäänpääsyä. Ei ihme jos iltapäivällä ei ollut mitään jäljellä.
Jokkepappa
14.03.2021, 12.21
Menin heti aamulla kymmeneltä paikalle, jono oli siihen Valintatalolle asti (vai mikä K-Market se on nykyään). Varmasti toistasataa ihmistä. Käännyin samantien takaisin.
Kaveri oli jonottanut aamulla yli tunnin sisäänpääsyä. Joten ei ihme jos iltapäivällä ei ollut mitään jäljellä.Joopa joo[emoji16] onneks ei tullut mentyä.
https://www.lainvoima.com/kohde.php?id=10436&pid=128443
Loput tavarat myynnissä huutokaupassa. Ainakin satunnaisia pyöräkamoja isoissa erissä ja paljon työkaluja yms.
^Työkalut tällä hetkellä 900€, vaikka huutopäiviä on jäljellä vielä kolmin kappalein. Mihinhän asti kipuaa? Toinen yllätys on kahvikone, tällä hetkellä 440€.
^Työkalut tällä hetkellä 900€, vaikka huutopäiviä on jäljellä vielä kolmin kappalein. Mihinhän asti kipuaa? Toinen yllätys on kahvikone, tällä hetkellä 440€.
Tuo kahvikone näyttää uutena maksavan USA:ssa 8999$, ilmeisesti ei aivan amatööritason vehje.
Tuo kahvikone näyttää uutena maksavan USA:ssa 8999$, ilmeisesti ei aivan amatööritason vehje.
No niinpä näyttää olevan. Onneksi en juo kahvia.
Sotanorsu666
17.03.2021, 18.23
Kauppias näköjään huudettu motokeitaan remmiin.
Jokkepappa
17.03.2021, 18.27
Kauppias näköjään huudettu motokeitaan remmiin.Kirjanpitoon?
Minä kävin pari kertaa liikkeessä kun Tampereella vierailin. Cruzit olis kiinnostaneet mutta vaikka koronaa ei oltu vielä keksitty oli pyöriä saaneet tosi heikosti. Silloin oli Megatower julkaistu ja olisin halunnut nähdä sen mutta vastaus oli, että puoli vuotta aiemmin julkaistua hightoweriakin oli tullut vasta 1 kpl ja sekin tietty myyty.
Toinen mikä vähän kummastutti pari vuotta sitten Fiskarsin messuilla, että pyöriä ei saanut koeajaa. Kaikki muut valmistajat ja maahantuojat mielellään laskivat kiinnostuneet koeajolenkille.
Joo santa cruzien koeajosta joutuu maksamaan.
No ei ihme jos firma kippasi, kun kahvinkeittimeen oli varaa ja perusteluja laittaa kymppitonni...
pturunen
18.03.2021, 15.38
Tämä ei pidä paikkaansa. Larunpyöora.com:in SC:tn demopyörät ovat ihan normaalisti koeajettavissa henkilötietoja ja vastuuvakuutusta vastaan.
pturunen
18.03.2021, 15.45
Eikö Sportax ollut maahantuoja? Ennen ainakin oli mutta nythän Rutseja myy Larunpyöräkin joten tiedä siitä sitten. Vai toimivatko molemmat maahantuojana?
Pon Holding -yrityskaupan jälkeen Larunpyörä on ollut virallinen maahantuoja. Sportax toimi jonkun aikaa rinnalla toisena maahantuojana eli tilanne oli juuri niin sekava kun voi kuvitella.
Tämä ei pidä paikkaansa. Larunpyöora.com:in SC:tn demopyörät ovat ihan normaalisti koeajettavissa henkilötietoja ja vastuuvakuutusta vastaan.
Tämä piti paikkaansa Sportaxissa jos halusi parkkipaikkaa kauemmaksi mennä. Ja siihen Sambolo varmasti viittasi. Larussa ei maksua niin kuin ei normaalisi muuallakaan.
Nyt kun Sportax on historiaa niin missähän on lähin Rockarin huolto?
Jokkepappa
18.03.2021, 16.36
Nyt kun Sportax on historiaa niin missähän on lähin Rockarin huolto?Motokeidas?
Sportax mainosti niitä vuokrapyörinä. Joutuuhan niistä silloin vuokraa maksamaan.
Ei noita maastodemopyöriä ihan joka liikkeessä taida olla. Sitoo rahaa ja aikaa.
Pon Holding -yrityskaupan jälkeen Larunpyörä on ollut virallinen maahantuoja. Sportax toimi jonkun aikaa rinnalla toisena maahantuojana eli tilanne oli juuri niin sekava kun voi kuvitella.
oletko varma tästä? Minun käsittääkseni SC tuossa vaiheessa karsi maahantuontiportaan pois välistä ja jokainen liike tilasi pyörät suoraan. Ostin Sportaxista uuden Cruzin 2019 vuoden lopulla ja silloin molemmat Laru ja Sportax möi niitä ja molemmilta tarjousta kysyin ja siitä olen 100% varma että suoraan tehtaalta (euroopan kokoonpanotehdas) se tilattiin eikä Larun kautta.
Motokeidas?
Sehän on mopofirma. Tekevätkö oikeasti myös miniatyyri-iskarien huoltoa?
Jokkepappa
19.03.2021, 08.33
Sehän on mopofirma. Tekevätkö oikeasti myös miniatyyri-iskarien huoltoa?Spessun maahantuoja. Motokeidas racing team jossa pää kuskina ville huikuri. Luulisi että tuolla yks rokkarin keula huolletaan.
Pyöräkauppa Keskiön kautta onnistuu myös rokkarin huollot.
Spessun maahantuoja. Motokeidas racing team jossa pää kuskina ville huikuri. Luulisi että tuolla yks rokkarin keula huolletaan.
Spessun jälleenmyyjä - Ei maahantuoja. Spessulla, kuten suurimmalla osalla merkeistä ei ole maahantuojia, vaan jälleenmyyjät ostavat suoraan valmistajalta. Ei Larunpyörä myöskään ole mikään SC:n maahantuoja.
Jonkinlainen organisaatio Spessulta löytyy Suomesta, tosin varastoa ei eli pyörät ja varusteet toimitetaan suoraan muistaakseni Hollannista jossa lymyilee Euroopan varasto.
Tuolla olen iskarit huollattanut, hoituu useammankin merkin huolto Tampereella https://servizio-corse.com/ . Hyvät aukioloajat, jopa sunnuntaina.
pturunen
19.03.2021, 15.25
Spessun jälleenmyyjä - Ei maahantuoja. Spessulla, kuten suurimmalla osalla merkeistä ei ole maahantuojia, vaan jälleenmyyjät ostavat suoraan valmistajalta. Ei Larunpyörä myöskään ole mikään SC:n maahantuoja.
Larunpyörän verkkosivuilta:
Larunpyora.com / Bikeimport Finland OY on Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Yritys toimii myös Saksalaisen Derby Cycle AG:n tuotteiden virallisena maahantuojana: Focus (https://www.focus-bikes.com/), Focus sähköpyörät (https://www.focus-bikes.com/), Santa Cruz Bicycles (https://www.santacruzbicycles.com/en-US), Cérvelo (https://www.cervelo.com/en), Kalkhoff (http://www.kalkhoff-bikes.com/en.html) ja Kalkhoff sähköpyörät (http://www.kalkhoff-bikes.com/en.html).
roadking
19.03.2021, 15.48
Jos liike tilaa pyörät suoraan valmistajalta EU:n ulkopuolelta, niin se toimii myös niiden maahantuoja ja vastaa maahantuojan velvoitteista. Mikäli liike tilaa pyörät EU:n tukkurilta (kuten ilmeisesti Spessun tapauksessa), niin liike toimii vain jälleenmyyjänä ja maahantuojan velvoitteet ovat sillä EU tukkurilla.
https://www.minilex.fi/a/maahantuojan-tuotevastuu (https://www.minilex.fi/a/maahantuojan-tuotevastuu)
^mutta huoltavatko ne itse vai lähettävätkö muualle?
v-sick-o
27.03.2021, 17.04
Iskari- ja pyörähuoltojen tekoa jatkan Motokeitaalla
Terv.
Entinen kauppias
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.