PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ulkomaiset pyöräilyaiheiset lehdet

J.F
08.10.2011, 08.23
Itselle kusti kantaa tällä hetkellä kahta eri ulkomaista lehteä. MBUK sekä Singeltrack (joista Singletrack ehdottomasti enemmän mieleeni).

Mutta yksi asia minua ihmetyttää lähinnä MBUK osalta. Lehti ilmestyy lehtipisteisiin n 3 -4 viikkoa ennen kuin saan sen kotiin? Eka pistin siitä valituksen joka kuukausi joka johti siihen että pistivät irtonumeron postiin joka tuli nopeasti ja sen jälkeen joskus tuli se tilattu kappale. Sitten lopetin valittamisen ja odotin vaan kiltisti ne viikot jotka sen tuleminen kesti. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja tai teoriaa miksi tämä tilatun lehden saapuminen voi kestää niin kauan?

Edit: Otsikon mukaan tänne siis myös höpötystä ulkomaisista lehdistä muutenkin.. ;)

pötkö
08.10.2011, 08.45
Mää käyn säännöllisesti hakemassa stokkan lehtiosastolta mba:n, what mtb:n, dirt:in tai singletrackin. riippuen siitä missä on hyviä ja kiinostavia juttuja. kun lehden avaa ja selaa tietää heti tuleeko se himaan vai ei.

vähän sama ku nuorena poikana lostarissa mammojen kanssa....

Harrastuksen jo muinoin aloittaneena lehdet tuntuu joitenkin "kotoisalta" ja turvalliselta. Silloin "ennen internetin ihmeellisen maailman"-aikaa tieto tai taidot sai nimenomaa vain lehdistä. eikä tietokonetta voi sitäpaitsi ottaa veskiin mukaan, mutta lehdet voi meillä jopa säilyttää veskissä kun koko perhettä myöten aihe kiinnostaa sen istunnon verran.

Kaikki se tieto mikä lehtiin laitetaan löytyy jo täältä jostain, mutta nimenomaa se fiilis tulee siitä lehden rapistelusta ja juttujen tavaamisesta.

cuppis
08.10.2011, 09.00
Itse tykkään plärätä maantieaiheisia lehtiä kuten Rouleur ja Peloton Magazine. Peloton kylläkin toistaiseksi vain nettiversiona. Privateer vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta ei ole vielä tullut hankittua kun ei maastoilu ole lähinnä sydäntä (tosin jossain pernan paikkeilla hivuttautumassa kohti sydäntä).

J.F
08.10.2011, 09.16
Kyllähän se läppäri sylissä huussilla istuminen kieltämättä tuntuu vähän ikävältä.

Dirt ja Cykling plus sekä what Mtb myös sellaisia joita ostan irtonumeroina silloin tällöin.

mjpk
08.10.2011, 09.18
Melko erikoista tuo MBUK:n viipyily. Itse tilaan Singletrackiä ja välillä MBA:ta, ja näistä myös jälkimmäinen, vaikkakin on jenkkilehti, tulee kotiin aiemmin kuin ilmaantuu lehtipisteeseen. MBUK:n täytyy käyttää jotain kustannuksiltaan minimoitua menetelmää jossa lehtiläjät makoilevat eri puolilla Eurooppaa aina ennen kuin ne liikahtavat eteenpäin. Ehkä kyse on lopulta samasta kotiinjakelutavasta kuin MBA:n ja yleensäkin monien jenkkilehtien kohdalla - MBA ilmestyy käsittääkseni useamman viikon aiemmin jenkeissä verrattuna tulemiseen saataville Suomessa.

Singletrack taas tullee "normaalin" postin mukana sillä se tulee minusta nopeasti lehden brittijulkaisun jälkeen; ei mene muistaakseni kuin muutama päivä siitä kun ovat avanneet tuoreen numeron pdf:nä Premium-sitelleen ja sanoneet että lehti on jakelussa.

Sinänsä ST:n sähköinen lukumahdollisuus on todistanut minullekin sen, että paperilehdestä lukien lehdestä nauttii enemmän - ainakin tuollaisesta hyvin taitetusta ja kuvitetusta. Sähköinen tulee kuitenkin yleensä vilaistua läpi, ja siinä yhteydessä luettua kiinnostavimmat "asiajutut" (lähinnä tuotearvostelut), mutta fiilistelyjutut jää aina odottamaan paperisen saapumista.

Edit: Täppäri kyllä on muuttanut suhtautumista sähköisen sisällön lukemiseen, tosin en ole vielä pytylle asti se näpeissä mennyt - tosin en ole koskaan lehteäkään siellä lukenut... :o

TaitettaVille
08.10.2011, 09.24
Postiluukusta kolahtaa
AtoB (taitto- ja sähköpyöriin sekä julkiseeen liikenteeseen erikoistunut brittijulkaisu), tulee parin viikon päästä ilmestymisestä, mutta netissä vo selata pahimpaan hätään
VeloVision (erikoispyörien erikoislehti from UK) Sama kuin yllä, eli ainakin pari viikkoa ilmestymisestä. Netissä pahimpaan hätään.
Electric Bicycle (UK) Sama kuin yllä.
Bicycle Times (US) Netissä samaan aikaan kuin muillakin.

Mike
08.10.2011, 11.20
Mutta yksi asia minua ihmetyttää lähinnä MBUK osalta. Lehti ilmestyy lehtipisteisiin n 3 -4 viikkoa ennen kuin saan sen kotiin?

Taitaa olla sama monen ulkomailta tilatun lehden kanssa. Vaimolle tilasin joululahjaksi lehden UK:sta (valitettavasti ei pyöräilylehti :)) ja se kanssa viipyy matkalla todella pitkään. Vaimo on jo sanonut monta kertaa että numero jäänyt kokonaan välistä kunnes se tulee postilaatikkoon juuri ennen kun kaupassa on jo seuraava numero. Kyllä toi vähän harmittaa...

Sinänsä ST:n sähköinen lukumahdollisuus on todistanut minullekin sen, että paperilehdestä lukien lehdestä nauttii enemmän - ainakin tuollaisesta hyvin taitetusta ja kuvitetusta. Sähköinen tulee kuitenkin yleensä vilaistua läpi, ja siinä yhteydessä luettua kiinnostavimmat "asiajutut" (lähinnä tuotearvostelut), mutta fiilistelyjutut jää aina odottamaan paperisen saapumista.

Itse olen lukenut padillä muutamia pyöräilylehtiä mutta ei se kyllä anna samaa fiilistä kuin paperiversio!

Matkoilta olen yleensä ostanut paikallisen maan maastopyörälehtiä. Vaikka ei kieltä osaisikaan niin kiva selata ja huomaa selvästi että eri maissa eri pyörämerkit esillä (Ranska / Espanja).

Redfive
09.10.2011, 11.34
Onko kukaan tilannut Dirttia? Tuleeko about samaan aikaan kuin kauppoihin? Muutama vuosi sitten karsastin dirttia, kun tuntuu, että tekevät mikrotekstiä, jota saa sihtailla mutta sitten pääsin yli siitä ja huomasin, että tämähän on oikeasti ihan hyvä lehti vauhtilajeista pitäville. Hyvät artikkelit, haastattelut ja hienot kuvat. Mtbuk tulee ostettua myös ja ihan jees lehti. Singletrackkia ja Wmtbuk yms. voisi lukea myös mutta eihän niitä Etelä-Karjalan kauppoihin tule..

Juha_H
09.10.2011, 12.30
Itse tykkään plärätä maantieaiheisia lehtiä kuten Rouleur ja Peloton Magazine. Peloton kylläkin toistaiseksi vain nettiversiona.
Mullakin tarttui cittarista Pelotonin irtonumero mukaan ja olin kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt kyseisestä lehdestä. Tuon on just sellainen "elämäntapalehti" missä on sopivassa suhteessa vähän kaikkea todella hyvillä kuvila varustettuna ja paperiversion painolaatu miellyttää muutenkin. Pitkästä aikaa lehti mikä tuli oikeasti lueskeltua ihan kannesta kanteen.

hannupulkkinen
09.10.2011, 15.31
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?29071-Mit%E4-py%F6r%E4ilylehti%E4-luet&highlight=lehdet

Mr.Auer
09.10.2011, 16.18
Mulle ei tuu paperiversiona mitään lehteä.
Kaveri tilas Singletrackin pari vuotta sitte, itse ostanu tuota lehteä ennen irtonumeroina ja sitte lueskelin kaverin tunnareilla pdf-arkistoa. Joku aika sitten maksoin sen pelkän sähköisen tilauksen, Singletrackillä saa pääsyn kaikkiin numeroihin eli 2000-luvun alusta asti saa joka lehden ja sitten uudet numerot vuoden verran. Makso huikeat 17 euroa :) Ne on tullu jo kaikki luettuakin läpi. Ehdottomasti suosikkilehteni.

Tykkään toki enemmän paperilehden lukemisesta, siksi ostankin edelleen usein irtonumeroita. Sähköinen formaatti ei kuitenkaan ole este, kunhan hinta ja esillepano on ok, kuten ST:n tapauksessa - reilusti paperiversiota halvemmalla saa kaikki ikinä julkaistut numerot pdf:inä, sekä uudet numerot. Olen kuitenkin niin paljon lukenut erilaisilta näytöiltä tekstiä että se ei sinänsä ole este.

MBUKta ostan joskus kaupasta, Cycling Plussaa kanssa ihan viihteeksi vaikken maantiepeleillä ajelekkaan itse.

N.N.
09.10.2011, 20.04
Cycling Plus tulee mulle - yleensä muutamaa päivää myöhemmin kuin keskustan Akateemiseen. Tuo lehti, kuten lehdet aina, toistaa itseään. Kyllä se aina tulee innokkaasti luettua, on se ihan eri tasolla kuin Fillari, jolta puuttuu ammattitaitoinen aikakauslehtitoimittaja (nyt taisi lipsahtaa epäortodoksinen kommentti, sensuroidaankohan tämä?). Plussan tuotetestit eivät pärjää Tekniikan maailman testeille, ovat aika ylimalkaisia. Joitakin hyviä harjoitusvinkkejä on löytynyt. Ja hyviä mainoksia! Plussan kautta löysin tämän: http://www.bikeradar.com/road Siellä on runsaasti uusien tuotteiden esittelyjä/testejä.

J.F
10.10.2011, 10.58
Cycling Plus tulee mulle - yleensä muutamaa päivää myöhemmin kuin keskustan Akateemiseen.
Aika jännä juttu. Cykling plus taitaa kuitenkin olla saman kustantajan lehti kuin MBUK joka siis nippa nappaa ehtii postilaatikkoon ennen seuraavan numeron ilmestymistä. No, tilausta en uusi vaan tästä lähtien haenkin sen Akateemisesta.

Singletrackisssä mulla kestotilaus + se webbilukujuttu. Olen vain huomannut että en ikinä lue sitä netissä vaan pelkästään paperisena.
Kuten Redfive totesi niin Dirtissä todella pikkupränttiä, Pitäis laittaa vahvemmat Clas Olssonit nenälle kun sitä lukee.. :)

PaH
10.10.2011, 11.13
Aika harva tuntuu löytäneen MBR:n (Mountain Bike Rider/UK) kun noita kommentteja lukee.
Juu, ei löydy hyllystä suomessa mut tilaamalla saa. Noista lontoonkielisistä sisällöllisesti lähimpänä
Singletracksiä.

Nuo lenskarikenttien lehtivalikoimat on olosuhteiden pakosta tullu tutuiks ja aina se vaan jaksaa
hämmästyttää tuo valikoiman määrä noita ei_englanninkielisiä maastopyöräilyyn keskittyviä lehdyköitä.
Uskoin pitkään et saksankielinen valikoima on laaja, mut höpöhöpö - espanjassa, italiassa, ranskassa,
tsekeissä, puolassa, benelux-maissa jne on paikallisia lehtiä aikas hurrrjasti.

J.F
10.10.2011, 11.15
MBR mulle uusi tuttavuus. Pitää tutkia. Vielä jos sisällöltään Singletrackin kaltainen niin voisi vaikka kolahtaa.. Kiitos vinkistä.

Veivaaja
10.10.2011, 13.38
Radwelt

Koska otsikossa puhuttiin ulkomaisista lehdistä yleensä, mainitsen tuon, se ei liene monelle tuttu.

Olin pari vuotta Radweltin lukija. Se on ADFC:n eli Saksan pyöräily-yhdityksen (suuntaa antava käännös) julkaisu. Käsittelee enimmäkseen arki- ja retkipyöräilyä. Runsaasti myös juttuja retki- ja kuntoilureiteistä ja pyöräilypolitiikasta. Ja siis saksankielinen. Omalla alallaan hyvä lehti.

Lauttis
10.10.2011, 19.08
Mä tykkään eniten kanssa MBR:stä, tulee sähköisenä tilauksena, mutta paperista on mukavampi lukea. Kaupasta ostan irtonumeroita, MBUK ja WMTB useimmiten. Minusta hämmästyttävää on, että jenkkilästä ei oikein löydy maastpyöräilylehtiä, löytyykö muita kuin Dirt ja MBA? Ainakaan paikallisen kirjakaupan lehtihyllyllä ei ollut muita. Olisi tietysti pitänyt käydä, jossain pyöräliikkeessä.

rhubarb
10.10.2011, 22.37
CX Magazine olisi kiva saada johonkin lehtihyllyyn; muistelen joskus Akateemiselle sitä ehdottaneeni. Nykyisellään tilaan kohtuuhalpaa nettiversiota, mutta lukusofta on aika kökkö.

Muita lehtiä ei enää oikein tule luettua.

Torspo
25.10.2011, 17.42
Nyt on Saksan Mountainbike:ssä Suomijuttua Lapista. Prismasta ostin.

Samuli
26.10.2011, 09.12
Nyt on Saksan Mountainbike:ssä Suomijuttua Lapista. Prismasta ostin.
Tais olla Pia opastamassa saksalaisia Lapin reitteihin.

Torspo
26.10.2011, 11.03
Tais olla Pia opastamassa saksalaisia Lapin reitteihin.

Aivan totta, Ylläksen ja Levin seudusta puhutaan yhteensä kahdeksan sivun verran.

rjrm
29.10.2011, 10.28
Tilaan Road Bike Actionia. Paperi on halpaa, eikä semmoista kuin esim Pelotonissa tai Nordean asiakaslehdessä. Vuositilaus maksaa 30 taalaa, kotiin kannettuna. Tuohon ei monikaan muu ulkomainen lehti pysty. Valitsin tilaukseni hinnan perusteella ja siksi, että kirjastossa olen lukenut "sisarlehti" Mountain Bike Actionia joskus. Suosittelen. Joku englantilainen Cycling-plus-tyyppinen lehti olisi myös kiva luettava, mutten ole hinnan takia viitsinyt tilata.

8 1/2
29.10.2011, 11.28
Dirt ja Singletrack tulee tilattuina. Dirtin kotiovelle saapumisessa kestää about 1-2 vkoa ilmestymisestä, mutta en oo tuota kokenut ongelmaksi. Singletrack on mahdollista tilata myös nettiversiona, saa koko lehden ladattua PDF:nä koneelle. Lisäksi saa vanhat lehdet myös luettavaksi. Ihan kätevä.

JoP
29.10.2011, 12.52
Singletrack tipahtaa ihan postilaatikkoon asti ja CX Magazinea tulee luettua netistä. Molemmat lehdet sisällöllisesti omaan makuuni tosin CX Magazinen lukusofta on kuten jo Rhubarb edellä totesi melko kökkö.

Matsuma
29.10.2011, 22.52
Tilaan Road Bike Actionia. Paperi on halpaa, eikä semmoista kuin esim Pelotonissa tai Nordean asiakaslehdessä. Vuositilaus maksaa 30 taalaa, kotiin kannettuna.

Millainen lehti tuo on Cycling plussaan verrattuna? Millaisia juttuja, onko kovin jenkkipainotteisia?

Jousi
29.10.2011, 23.41
Bicycling on (tällä hetkellä) mun eniten lukema lehti. Sisältää sopivasti kaikkea pyöräilyyn liittyvää, aivan laidasta laitaan.

J.F
30.10.2011, 07.32
Dirt ja Singletrack tulee tilattuina. Dirtin kotiovelle saapumisessa kestää about 1-2 vkoa ilmestymisestä, mutta en oo tuota kokenut ongelmaksi. Singletrack on mahdollista tilata myös nettiversiona, saa koko lehden ladattua PDF:nä koneelle. Lisäksi saa vanhat lehdet myös luettavaksi. Ihan kätevä.

Singletrack mullakin tilattuna niin että se sähköinen arkisto käytettävissä. Kertaakaan en ole käyttänyt...

tapna
17.11.2011, 17.14
CN:n foorumi riittää.:D

rjrm
17.11.2011, 20.28
Bicycling olisi tosi halpa usassa. Taalan numerolta, mutta tnne tilaten 50 taalaa 11 numeron hinta.

rhubarb
17.11.2011, 20.41
Bicycling olisi tosi halpa usassa. Taalan numerolta, mutta tnne tilaten 50 taalaa 11 numeron hinta.

Ziniossa 15,99€/11.

Risto Koivunen
17.11.2011, 22.00
Bicycling on (tällä hetkellä) mun eniten lukema lehti. Sisältää sopivasti kaikkea pyöräilyyn liittyvää, aivan laidasta laitaan.

Onhan siinä paljon juttuja, mutta itselleni ei ole vielä tähän asti satunnaislukemisella oikein kolahtanut; suuri osa noista artikkeleista tuntuu jotenkin suppeilta ja pinnallisilta.

Kal Pedal
18.11.2011, 11.58
Jenkkilehdet on aina sikahalpoja jenkkilässä koska ne elävät enemmän mainostuloilla ja nostavat levikkiä halvoilla hinnoilla jotta voivat nostaa mainosten hintoja. Se ei kuitenkaan auta meikäläisiä. Itse en ole oikein syttynyt yhteenkään amerikkalaiseen pyöräilylehteen. Peloton on toki kunnianhimoinen, mutta minä haluan pyöräilylehdestä lukea pyöräilystä ja pyöristä, en ranskalaisista viineistä tai viiksienkasvattamisesta(!). Kirjoitukset Pelotonissa ovat toki korkeatasoisia verrattuna liki minkä tahansa maan vastaaviin lehtiin- varsinkin amerikkalaiset fillarilehdet tuntuvat usein hyvinkin pinnallisilta. Jos Peloton vähän fokusoi niin saatan tilata, nyt tyydyn brittiläisiin sekä Tourin irtonumeroihin.

Leopejo
18.11.2011, 12.44
Jos italiankielen taitoa jonkin verran löytyy - ranskan tai espanjan pieni osaaminen varmaan riittää - niin itse laitan maan pyöräilylehdet seuraavaan järjestykseen. Maastopyöräilylehtiä en mainitse erikseen, vaikka niitäkin löytyy yllättävän paljon, sillä itse en niitä lue. Valitettavasti postitoimituskulut ulkomaille ovat uskomattoman korkeat.

*****, eli viisi tähteä: BiciSport (BS) (http://www.compagniaeditoriale.it/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=35&Itemid=53). Maantiepyöräilyn ehdoton ykkönen Italiassa jo monta kymmentä vuotta. BS keskittyy ammattilaispyöräilyyn, vaikka muutama sivu käsittelee Italian U-23 ja Elite-sarjoja. Naispyöräilystä puhutaan vain harvoin, esim. MM-kilpailuiden yhteydessä. Italialaiset pyöräilijät ovat etusijassa, mutta tilaa saavat myös ulkomaalaiset polkijat. Toukokuunumero on ehdoton MUST: siinä pitkä, päivä päivältä kuvareportaasi "pohjois"-klassikoista, E3 Harelbeke:sta Liege-Bastogne-Liege:en. Erikseen Giro-opas, Giro- ja Tourkertomus, vuosikertomus, yms.

**** Ciclismo (http://www.ciclismo.it/liride-di-giorgia-e-la-copertina-di-novembre-ciclismo-21797). Uudempi ja nykyaikaisempi lehti, joka keskittyy kaikkiin osa-alueisiin, maantiestä maastopyöräilyyn, ammattilaisista kuntotapahtumiin, unohtamatta naisia tai triathlonia. Pyörätestejä on, kuten treenikaavioita ja terveysvinkkejä. Jos BiciSport:n toimittajat kirjoittavat runollisesti, Ciclismon nuoremmat toimittajat taas kirjoittavat teknisesti.

*** Cicloturismo (http://www.compagniaeditoriale.it/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=58). Sama kustantaja kuin BiciSport, Cicloturismo keskittyy maantiepyöräilyn harrastuspuolelle: Granfondojen esittely ja jälkeenpäin niistä raportteja, harjoitusvinkkejä, pyörämatkailua, kilpapyöriä, yms.

** Granfondo (http://www.rivistagranfondo.it/), kuten nimi kertoo, granfondoihin eli kuntotapahtumiin keskittyvä lehti, eli raportteja granfondoista, ml. voittokamppailuista, sekä tulevien granfondojen esittely.

* La Bicicletta, Cycling Pro, Mountain Bike World, Il giornale delle granfondo (http://www.cycling.it/abbonamenti/abbonamenti.asp): ennen vanhaan oli vain joka aiheesta puhuva La Bicicletta, mutta vuosien varrella kustantaja on tuonut markkinoille uusia lehtiä ja jakanut aiheet vastaavasti, joten nyt on neljä lehteä, jotka yo. järjestyksessä keskittyvät (maantie-) kuntopyöräilyyn yleisesti, ammattilaispyöräilyyn, maastopyöräilyyn ja granfondoihin.

8 1/2
19.11.2011, 16.11
Singletrack mullakin tilattuna niin että se sähköinen arkisto käytettävissä. Kertaakaan en ole käyttänyt...
Se on tosi kätevä ominaisuus, lehdet saa tosiaan kokonaisuudessaan PDF:nä koneelle. Oon lueskellut useampiakin vanhempia numeroita sähköisenä.

J.F
19.11.2011, 21.43
Se on tosi kätevä ominaisuus, lehdet saa tosiaan kokonaisuudessaan PDF:nä koneelle. Oon lueskellut useampiakin vanhempia numeroita sähköisenä.

Pitääpä tutustua palveluun paremmin. Tabletillakin oma proggis olemassa sen lukemiseen.

Mike
19.11.2011, 22.02
Olen nyt muutaman numeron ostanut MTB uk ja WMTB lehtiä ipadille. On se ihan ok, mutta ei se kyllä paperista versiota korvaa. Toistaiseksi on vanhempia numeroita saanut jopa ilmaiseksi :)

TaitettaVille
19.11.2011, 22.10
Liityin ACA:an, joten Adventure cyclist alkaa tipahtamaan luukusta. Yhtään numeroa en ole vielä nähnyt, joten mielenkiinnolla odotan ensimmäistä lähetystä.

Jazman
19.11.2011, 23.42
http://www.imbikemag.com/

E (http://www.imbikemag.com/)i tainnut olla vielä mainittu?
Maastopyöräilyyn erikoistunut suht uusi nettijulkaisu ja vanhat "lehdet" saa PDF:nä tai mobiiliversioina, mikä ainakin itseä kiehtoo suuresti. Ja kun julkaisu on lisäksi ilmainen ja mielestäni todella laadukas, niin mikäs sen parempi :)

PeteF
20.11.2011, 20.24
Jotenkin kävi masentamaan kun lähikaupan lehtihyllyllä on kaksi, kolme fillarilehteä ja about kakskyt käsityölehteä, naistenlehdistä puhumattakaan. Damn! Pitääkö vaihtaa pyörät villalankaan...

OsQ
20.11.2011, 21.04
Postiluukusta kolahtelee Dirt, sähköpostiin latautuu Mountain Bike Action. MBA:n nettitilaus on naurettavan halpa, joten katsoin aiheelliseksi tarttua. MBA:sta saa kriittistä tietoa uusista tuotteista, Dirtistä enemmänkin fiilistä ryskäämiseen sekä lukuelämyksiä.
Dirtin hidas toimitus häiritsi DH:n maailmancupin aikaan, kun lehdessä kirjoitettiin tulevista osakilpailuista, jotka lehden kotiin tultua olivat jo menneitä tapahtumia.

mjpk
21.11.2011, 22.08
MBA:n nettitilaus on naurettavan halpa, ...

No todella, kiitos vinkistä!

Kal Pedal
22.11.2011, 14.06
Procycling-lehti ja sen sisarjulkaisut on nyt tilattavissa digitaalisessa muodossa http://www.bikeradar.com/road/news/article/buy-your-favourite-magazines-from-apples-newsstand-32037

crcm
02.02.2013, 18.19
Tilaakos kukaan Mountain Bike Actionia? Sain joululahjaksi paperiversion. On muuten suht edullinen. Noin 30€ 12 numeroa. Hämmentävää vaan on se, että eka lehti tuli tammikuun lopussa ja siinä lukee March 2013. Lehden sivuilla (http://www.mbaction.com/Main/News/VOLUME-28-NUMBER-2-FEBRUARY-2013-6169.aspx) on vielä February 2013 volume 2. Odotin että lehdet tulee viiveellä eikä rankasti ennakkoon?

arctic biker
02.02.2013, 18.27
Muutaman vuoden MBA;ta lueskelin mutta kun toi Cunningham sieltä lähti niin lopetin. Riku on kuiten noita alan vanhoja väärtejä.

rjrm
02.02.2013, 18.35
Tuo ennakkoon ilmestyminen on maan tapa. Tilasin RBA:ta joskus. Siinä oli sama homma.

Ohiampuja
20.02.2016, 11.42
Koetin juuri kaupasta etsiä jotain lehteä, jossa olisi esitelty tämän vuoden tallit, niiden kuskit ja kalusto. Mutta enpä löytänyt.

Eli onko teillä tiedossa millä lehdellä olisi tuollainen numero olemassa?

TetedeCourse
20.02.2016, 13.06
Luen noin kuutta eri digitaalista fillarilehteä, ainakin seuraavissa oli: Cycle Sport March 2016, ProCycling February 2016

fiber
30.03.2016, 07.23
Oletteko huomanneet, että Road-lehden digiversion saa ainakin iPadille ilmaiseksi, myös arkiston vuoteen 2009 saakka. Uusimman numeron aiheena on Gravel. Hyvin kirjoitettuja ja upeasti kuvattuja&taitettuja juttuja.

Hidastelija2
06.07.2019, 16.01
Onkohan MBUK lehteä myynnissä jossain vielä Turun seudulla? Toiseksi viimeisin lehti tuli kesäkuun alussa matkaan Prismasta, mutta uusinta lehteä en ole löytänyt mistään...

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla

häggens
11.07.2019, 17.18
Sähköisesti tuo löytyy PressReader-palvelusta. Itse luen sitä pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen mandaatilla, mutta PressReader on myös Turun kirjaston palveluita. Eihän siinä paperifiilistä ole, mutta tulevat nopeasti, lehdet vuodesta 2014 ja ilmainen (verolla maksettu).

Löytyy ainakin

Cycling Plus
Cyclist
Procycling
Bikes Etc
Cycling Weekly
Bicycling

Mountain Biking UK
Australian Mountain Bike (AMB)
Big Bike Magazine (ranskankielinen freeride/dirt/enduro/dh, en ymmärrä katson kuvia)

sekä suuri joukko muita ulkomaankielisiä lehtiä

Nämä Helmetin kokemuksella, en osaa sanoa onko muilla koko palvelu käytettävissä. Helmetillä ne toimii offline eli ei tarvitse olla Hotspotin esim. kirjaston wlanissa kiinni.

karhile
12.07.2019, 10.06
Onkohan MBUK lehteä myynnissä jossain vielä Turun seudulla? Toiseksi viimeisin lehti tuli kesäkuun alussa matkaan Prismasta, mutta uusinta lehteä en ole löytänyt mistään...

https://www.lehtipiste.fi/806909.html
Haun perusteella Turusta pitäisi löytyä Akateemisesta kirjakaupasta Eerikinkadulta, K-Citymarket Länsikeskus, Prisma Itäharju , K-Citymarket Kupittaa ja Prisma Mylly Raisio.

Tarkemmin katsottuna uusimman lehden ilmestymispäiväksi on merkitty 10.7 eli ei ihme, ettei ollut vielä löytynyt kirjoituksen aikaan. Kirjoittaja ei ole selvästikään toiminut nimimerkkinsä mukaisesti.

Hidastelija2
12.07.2019, 10.45
Eilen lehti löytyi matkaan Prismasta. En tosiaan ollut ymmärtänyt, että lehden ilmestymisen jälkeen myyntiin tuleminen kestää noin kauan. Kesälomalla ei olisi malttanut odottaa :)

Täytyy käydä katsomassa myös tuota kirjaston digivalikoimaa. Kiitokset vastauksista.