PDA

Näytä tavallinen näkymä : Michelin Pro 4

appmot
18.09.2011, 11.06
Näyttäisi jo olevan myynnissä. http://www.bike-components.de/advanced_search_result.php/language/en/keywords/michelin pro 4 (http://www.bike-components.de/advanced_search_result.php/language/en/keywords/michelin%20pro%204)
Onko vielä kenelläkään alla mitään versiota näistä?

Pekka L
18.09.2011, 11.21
Voi jumalauta mitä hintoja... eiköhän tässä äänestetä lompakolla. En edes harkitse tuohon hintaan.

fiber
27.03.2012, 18.30
Löytyykö nyt kokemuksia? Ajattelin laittaa Shimanon RS80-vanteelle Pro4 Service Courset

arctic biker
27.03.2012, 18.49
schwarz/700x25
35,95 EUR
delivery period approx. 20 days or more

Tossa mun dealbreaker, tyyvyn Pro3raceen, varsinkin kun itähelsingin Oscar saa tilaisuuden panna samaan pakettiin unohtamansa laakerin, 25 ekua kipale.

fiber
27.03.2012, 18.58
Kakskolmosena varastossa. Aattelin tilata nyt sellaiset ja työmatkakiekoille kaksvitoset sitten, kun niitä on B-D:ssä saatavilla.

arctic biker
27.03.2012, 19.30
Hyödynnän. Saksan Bike noita maastosisureita testasi ja vierintävastuksen suhteen Misukan lateksi oli ylivoimainen.
Mites maantiepuolella foorumin näkemys ja kokemus?

-Sammy-
01.04.2012, 11.24
Onks kenelläkään kokemuksia pro4 endurance kumeista? Korvaako tää malli Krylion carbonit?

appmot
01.04.2012, 19.26
Onks kenelläkään kokemuksia pro4 endurance kumeista? Korvaako tää malli Krylion carbonit?

Ei ole kokemusta, mutta malli korvaa Krylionit. Eikä taida hetkeen tullakaan, kun sai edullisesti Carbonia ja PR3:sta 25mm leveänä CRC:stä...

-Sammy-
03.04.2012, 21.51
Ei ole kokemusta, mutta malli korvaa Krylionit. Eikä taida hetkeen tullakaan, kun sai edullisesti Carbonia ja PR3:sta 25mm leveänä CRC:stä...

löytyykö muuten pk-seudalta krylioneja mistään putiikista? Tai sitten tilailen CRC:stä.

bucinebikers
02.06.2012, 08.28
Onko kellään kertoa Michelin pro 4 renkaista käyttökokemuksia, onko väh. yhtä hyvä kuin pro3??

mpesu
02.06.2012, 13.48
Ajotuntuma on mielestäni vähintään yhtä hyvä. Kulutuskestävyydestä ei vielä osaa sanoa, sehän on se pro3:n heikko kohta.

bucinebikers
02.06.2012, 19.51
ok, kiitos, kokeilenpa sitä seuraavaksi, kyl pro 3 4500 km kesti ja edelleen vois kestää mut aikas loppu on...

appmot
05.08.2012, 21.20
No niin, kertokaas nyt sitten kokemuksia renkaasta. Pakko olla jo kilometrejä alla. En saa itse ajettua loppuun tänä kesänä noita pro3 25mm renkaita ja 4:set tilaan sitten, mutta olisi kiva kuulla jo kiistatonta faktaa kumista.

arctic biker
06.08.2012, 17.47
Kolme viikkoa ja jotain 800 km on Pro4 25 mm service course takana rullannut. leveyttä nyt 27 mm ja korkeutta pikkasen alle 26 mm. Ilmatilavuutta siis piisaa. Sisurina misukan latex. En voi juuri kehua maantierengaskokemuksillani mutta pirun mukava se on. Ei minkäänlaista viiltoa vielä vaikka sorallakin joutuu pistäytymään. Faktoista tiijä mutta minä tykkään.

fiber
06.08.2012, 20.17
Itsellä kahdessa fillarissa 23-milliset Service Courset. Ajoa nyt yhteensä Pro4:lla noin 2000-2500 km. Rullaavuuden eroa on vaikea sanoa, kun ei nyt samanaikaisesti ole verrokki-Pro3:ta alla. Kaiken kaikkiaan käyttäytyy hyvin ja pitoonkin olen tyytyväinen. Yksi rengasrikko. Ei tunnu viiltyvän niin helposti kuin Pro3.

arctic biker
06.08.2012, 21.11
Ennen nelosta oli takana pro race3 josta löytyi muutama hyvin pieni viilto,1500 km, ei rengasrikkoja kummallakaan, koputan puuta. Tosin kuski 64 kg.

Velogi
07.08.2012, 20.34
Voi jumalauta mitä hintoja... eiköhän tässä äänestetä lompakolla. En edes harkitse tuohon hintaan.

Minä komppaan tätä. Jos/kun Pro3 saatavus jossakin välissä huononee, vaihdan merkkiä.

arctic biker
07.08.2012, 21.33
Bike-Componentsilla Pro4 SC 33,95€. Mun painolla ja kilsoilla varmaan kesän kestää. En pahana pidä.

appmot
08.08.2012, 08.26
Ennen nelosta oli takana pro race3 josta löytyi muutama hyvin pieni viilto,1500 km, ei rengasrikkoja kummallakaan, koputan puuta. Tosin kuski 64 kg.
Mulla takarengas(pro3 25mm) takana jo aika kantikas, mutta ei siinäkään ole kyllä sen enempää viiltoja, kuin toisessa pyörässä olevassa Krylion Carbonissa. Ei ole myöskään puhjennut kertaakaan, vaikka noita sorapätkiä välillä tuolla tietyömailla onkin. Mulla painoa 85kg. Pahalla vesisateella en ole noilla ajanut, mutta ei kauheasti kiviä ole imuroinut. Oisko noi loppupään pro3:set sitten jo hiukan erilaiset, kuin ensimmäiset tuotantoerät?

fiber
08.08.2012, 17.36
Ei ole myöskään puhjennut kertaakaan, vaikka noita sorapätkiä välillä tuolla tietyömailla onkin.
Eipä ole Pro3/4 mullakaan puhjennut tai viiltynyt sorapätkillä, mutta ainakin stadissa käyttävät sellaista hiekoitussepeliä, joka on noille myrkkyä.

dj78
15.08.2012, 14.31
Ei ole kaupungissakaan Pro4 puhjennut, mutta takarengas alkaa olla selkeästi kulunut keskeltä reilun 2500km kohdalla. Vaihtamista en ole vielä ajatellut kuitenkaan. Välillä tulee ajettua keskuspuiston hiekkateitä ja työmaiden sorapätkiä enempää varomatta.

mpesu
15.08.2012, 14.41
Miulla tuli lienee jonkin pakkojarrutuksen seurauksena takapään pro4:n syvä kuluma josta kuteet jo näkyivät. Muuten rengas oli vielä aika hyvä joten lirautin liquisolea kulumaan ja se on pysynyt siinä jo yli 500km. Jee. Mutta nyt nelosilla ajettu 4500km ja tätä yhtä kulumaa lukuunottamatta ovat vielä hyvin ajokelpoiset. Viiltoja on useita ja kerran on puhjennut (metallinsäikeestä, ei sepelistä johtuen).

BONK
15.08.2012, 15.35
Eipä mullakaan PR3:sta ole mitään pahaa sanottavaa. Öpaut 2.500 km renkaat kesti siedettävän siistinä, takana kului enemmän. Kun on nyt hyllyssä muutamat vara-PR3:set, niin niillä mennään ensi kesäkin. Mielenkiinnolla odottelen pidemmän ajan kokemuksia PR4:sta, josko sitten seuraavaksi semmoisia...

arctic biker
26.08.2012, 21.30
Uusimmassa Tourissa rengastestiä, mukana myös maantietubeleksit. Vierintävastusta Pro4 Service Course 24,7W. Conti GP 4000S 23.1W. ultremo ZX 24W.

PeeHoo
31.08.2012, 13.34
Ranskan decathloneissa näyttää olevan tarjouksessa 29,95 €. Ostin sieltä kesällä kolmoset 21,90 €/kpl. Lokakuussa mennään Pariisiin, pitää katsoa tarviiko renkaita. Kolmoset näyttävät maksavan nyt 22,95 €.

Tässä päivän hinnat http://www.decathlon.fr/F-10941-pneus

Velogi
31.08.2012, 13.39
Oisko noi loppupään pro3:set sitten jo hiukan erilaiset, kuin ensimmäiset tuotantoerät?

Tuolla Pro3 säikeessä jo ihmettelinkin samaa asiaa. Nyt alla olevat eivät imuroi kiviä juuri lainkaan, tässä suhteessa aivan toista maata kuin aiemmat. Hyvä!

fiber
02.09.2012, 20.22
Aamulla meinasin kaivaa pikkukivet pois Pro4race-renkaista Tour de Helsinkiä varten. Ihmetys oli suuri: niissä ei ollut ainuttakaan.

Patrik28
08.06.2015, 15.42
Nyt näyttää, ettei Michelinillä ole laatu oikein kunnossa. Nimittäin mulla jo neljäs Pro4 SC rengas haljennut kauttaaltaan jo 400 km:n jälkeen näin (viimeisin asennettu 3 viikkoa sitten). Kaikki 2013 vuosikertaa (eri viikoilta), hyvin vähän ajettuja.

http://tinyurl.com/pz2mp3v

Kirjoittelin jo Michelinille raporttia renkaista mutta ei tunnu pahemmin kiinnostavan asia. Jos nuo syvät halkeamat eivät ole vaarallisia, niin ainakin ne keräävät kiviä ja pistoksia todennäköisesti tulee helpommin.

Frosty
08.06.2015, 18.03
Aika silkkinen tuo on sekä hyvässä että pahassa. Minulla kynnenpään kokoinen asfaltinmurunen repäisi SC:n kyljen korjauskelvottomaksia. Mutta kiva rengas ajaa.

Pate@
08.06.2015, 22.45
Mulla 23mm Pro4 service course on ollut ainoana renkaana käytössä nyt kolmatta kesää. Kahdet kumit kuluu mun ajokilometreillä per ajokausi. Elopainoa vajaat 90. Parempi puolisko veivaa samaisilla renkailla, samaten pari vakio lenkkikaveria. Kokonaissaldona 1 flätti, eli hyvin kestävät. Äärimmäisen mukavat ja luotettavat, se on mun arvio. Edes märällä asfaltilla ei kerää pientä kiveä juurikaan.

Taisin muuten osua paikalle kun Frostylla kävi tuo mainittu haveri. Selvisin itse vastaavasta vähemmällä. Irtokivi lähti kuin tykinsuusta alta ja kyljestä tuli kudos näkyviin. Ei haittaa menoa, langat ehjiä.

Vuonna -13 yksi Pro4 meni takuuna vaihtoon. Syy oli juurikin samanlaiset halkemat kuin melkein nimimerkkikaiman kumeissa. Tekovika, se oli jälleenmyyjän arvio. Sen jälkeen ei ole moisia onkelmia ollut, eikä mitään muutakaan valittamista. Eilen tilasin Jürgenin kaupasta taas uuden sarjan misukoita, merkissä ja mallissa pysyn.

Patrik28
09.06.2015, 10.07
Yhden Pro 4:n minäkin lähetin Michelinille takuuvaihtoon mutta postikulut siinä joutui itse maksamaan. Taisi olla lähempänä kymppiä britteihin. Ja paluupostissa tullut rengas halkeili samalla tavalla.

Useamman Pro 3 sarjan ehdin hyvin ajaa loppuun, ennen kuin halkeamia alkoi esiintymään. Nämä neloset ovat kyllä ennätys: juuri ehtii kulutuspinnalta ajaa karvat pois, niin saa jo vaihtaa kummia.

Frosty
09.06.2015, 17.15
Mulla 23mm Pro4 service course on ollut ainoana renkaana käytössä nyt kolmatta kesää. Kahdet kumit kuluu mun ajokilometreillä per ajokausi. Elopainoa vajaat 90. Parempi puolisko veivaa samaisilla renkailla, samaten pari vakio lenkkikaveria. Kokonaissaldona 1 flätti, eli hyvin kestävät. Äärimmäisen mukavat ja luotettavat, se on mun arvio. Edes märällä asfaltilla ei kerää pientä kiveä juurikaan.

Taisin muuten osua paikalle kun Frostylla kävi tuo mainittu haveri. Selvisin itse vastaavasta vähemmällä. Irtokivi lähti kuin tykinsuusta alta ja kyljestä tuli kudos näkyviin. Ei haittaa menoa, langat ehjiä.

Vuonna -13 yksi Pro4 meni takuuna vaihtoon. Syy oli juurikin samanlaiset halkemat kuin melkein nimimerkkikaiman kumeissa. Tekovika, se oli jälleenmyyjän arvio. Sen jälkeen ei ole moisia onkelmia ollut, eikä mitään muutakaan valittamista. Eilen tilasin Jürgenin kaupasta taas uuden sarjan misukoita, merkissä ja mallissa pysyn.
Se oli juuri se haveri, onneksi sattui silloin aivan lenkin aluksi, niin pääsi pienellä vaivalla takaisin. Taitaa Pro4 kestää joko todella hyvin, tai sitten ei alkuunkaan. Josko sitä harjoitusrenkaina noilla taas ajaisi. Continental GP4000sII:n toistaiseksi jokseenkin täydellinen toiminta ei vaan ole pahemmin motivoinut vaihtamaan takaisin.

jaksu
07.08.2015, 21.29
23mm Pro4 SC:t ajossa. Ei pahaa sanaa. Uskomaton kyky hylkiä kiviä. Seuraavaksi misukan lateksit noiden kaveriksi.

fiber
10.08.2015, 14.05
Misukka kehua retostelee tämän vuoden versiota. Nyt laitoin juuri tilauksen. Saa nähdä onko käytännön eroa viimevuotisiin, joita parhaillaan kulutan.
http://bike.michelin.com/bonus/new-brochure-michelin-tires-bike-michelin-pro4-2015-edition

huotah
10.08.2015, 15.33
Misukka kehua retostelee tämän vuoden versiota. Nyt laitoin juuri tilauksen. Saa nähdä onko käytännön eroa viimevuotisiin, joita parhaillaan kulutan.
http://bike.michelin.com/bonus/new-brochure-michelin-tires-bike-michelin-pro4-2015-edition
Nettikaupoissa Pro4:n V2 -versioita, onko tietoa onko se sama kuin 2015 ed.?

jaksu
13.08.2015, 07.55
23mm Pro4 SC:t ajossa. Ei pahaa sanaa. Uskomaton kyky hylkiä kiviä. Seuraavaksi misukan lateksit noiden kaveriksi.

Hitto, onnistuin tärvelemään takarenkaan ihan omaa tyhmyyttäni murskeessa. Kylki repesi. Nyt sitten arvonnassa hankkiako 23 vai 25mm tilalle.

Frosty
15.08.2015, 09.51
Hitto, onnistuin tärvelemään takarenkaan ihan omaa tyhmyyttäni murskeessa. Kylki repesi. Nyt sitten arvonnassa hankkiako 23 vai 25mm tilalle.
Ei nyt varsinaisesti ehdotonta mielipidettä tuohon ole, molempia rengaskokoja ollut muilta merkeiltä käytössä. 25 mm Pro4 on useamman millin ylikokoinen, kun taas 23 mm on tavanomaisen kokoinen. Kannattaa siis varmistaa että mahtuu.

Frosty
22.08.2015, 14.50
Mielenkiintoista. Tuo uusi Pro4 Endurance V2 (http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/michelin-pro-4-endurance-v2-2015) voisi olla aika kiva tuollainen fit&forget-tyyppinen harjoitusrengas. Aika kallis tosin ainakin vielä.

jaksu
26.08.2015, 11.18
Ei nyt varsinaisesti ehdotonta mielipidettä tuohon ole, molempia rengaskokoja ollut muilta merkeiltä käytössä. 25 mm Pro4 on useamman millin ylikokoinen, kun taas 23 mm on tavanomaisen kokoinen. Kannattaa siis varmistaa että mahtuu.

Pelasin varman päälle ja ostin Tony&Tony'lta uuden 23mm Pro4 SC:n. Mahtuupahan ainakin takahaarukkaan suosiolla.

fiber
26.08.2015, 11.52

Laittoivatkin vahingossa Pro4Comp-version, joten ei voi suoraan verrata.

joni33
21.04.2016, 21.27
Mielenkiintoista. Tuo uusi Pro4 Endurance V2 (http://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/michelin-pro-4-endurance-v2-2015) voisi olla aika kiva tuollainen fit&forget-tyyppinen harjoitusrengas. Aika kallis tosin ainakin vielä.

Endurance V2:t laitoin tänään pitkän pohdinnan jälkeen Wigglestä tilaukseen. Tuon linkin arvostelu sai mut päätymään näihin renkaisiin. Toivottavasti ovat hyvät.