PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Nerve XC

V!LL3
03.09.2011, 10.25
Hei, laitoin jo aiemmin viestiä siitä että olen etsimässä ensimmäistä täpäriäni, joku ehdotti minulle Canyon-merkkistä pyörää. Mitä mieltä olette tästä:

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2072

Pyörän hinta olisi hyvä, mutta onko hinta-laatusuhde kohdallaan. Myös 6.0 olisi vielä kohtuu hintainen.

http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B10OND&listpos=6

K (http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B10OND&listpos=6)onankin pyörä on hyvän hintanen, ja kun en tiedä mistä voisi Canyonin suomesta saada?

Lyrete
03.09.2011, 10.28
Canyonia voi tilata vain tuolta niiden sivuilta.

OLMO
03.09.2011, 10.42
Kannattaa tilata pyörä suoraan Canyon.com outletistä. Sieltä olen ostanut muutaman pyörän hyvällä alennuksella.

CamoN
03.09.2011, 11.25
Hei, laitoin jo aiemmin viestiä siitä että olen etsimässä ensimmäistä täpäriäni, joku ehdotti minulle Canyon-merkkistä pyörää. Mitä mieltä olette tästä:

Pyörän hinta olisi hyvä, mutta onko hinta-laatusuhde kohdallaan. Myös 6.0 olisi vielä kohtuu hintainen.

Minä hankin 5.0:n viime tammikuussa ja olen ollut hinta/laatuun tyytyväinen. Tosin 6.0:ssa on muutamia ratkaisevia eroja (mm. keula ja jarrut) jotka tekevät sen hinta/laatusuhteesta vieläkin paremman.

Hinta/laatu on vähän suhteellinen käsite, etenkin tällaisten kulutushyödykkeiden kanssa. Minulla on suunnitelmissa päivittää pyörää ensi kesäksi n. 1400 eurolla sellaiseksi että osittain pyörä on Nerve XC 9.0:n tasolla. Vehkeen kokonaisarvo nousee selvästi yli Nerve XC 9.0:n mutta toisaalta jääpähän hyllyyn mm. varakiekot, putkiosia, jarrut yms. joita voi sitten hätäpäissään pultata kiinni jos jotain leviää. Miten paljon sitä sitten haluaa laskea arvoa varaosille jotka kerää pölyä hyllyllä, se varmaan on jokaisen oma asia. Ja on siinä tietysti sekin että pyöräänhän haluaa kuitenkin jossain vaiheessa tehdä jotain muutoksia. Onko se sitten parempi että pyörässä on kallis osa ja hyllyssä keskihintainen vai halpa osa jota on kokeillut ja todennut riittämättömäksi/sopimattomaksi, vaikea sanoa.

Canyon julkisti juuri 2012 mallistonsa. Uudesta Nerve XC 5.0:sta ei kuulunut mitään mutta ilmeisesti 6.0 muuttui joltain osin. Nerve XC -rungot pysyi käsittääkseni samanlaisina väritystä lukuunottamatta. Uusien vuosimallien tulo tarkoittaa tietysti että jos välttämättä haluaa sitä kuuminta hottia, kannattaa odottaa sen aikaa että ne saapuvat myyntiin. Tai sitten kannattaa ruveta väijymään sitä Canyonin Outlettia kohta polkuhintaan myytävien 2011-mallien toivossa.

IncBuff
03.09.2011, 11.32

Hyvä pyörä. Harkitsisin kuitenkin 6.0:aan panostamista tai Canyonin tyhjennysmyynnin odottelua, itse ostin viime syksynä 6.0:n 5.0:n hinnalla. Hinta-laatusuhde on kyllä kohdallaan. Ajomaastoista riippuen kannattaa harkita myös AM 5.0:aa.

j0nttu
03.09.2011, 11.56
Itseä houkuttaa myös Canyon Nerve, mielessä oli ostaa AM versio mutta 5.0 on ainakin myyty loppuun, pitää odotella jos tuota 6.0 AM:ää saisi alennusmyynneistä.
Muina vaihtoehtoina on pyörinyt Lapierre Spicy ja Zesty, Specialized camber sekä Radonin AM pyörät.

Keskiäkäinen lohjalainen
03.09.2011, 12.51

Sanoisin, että Nerve XC 6.0:n hinta-laatusuhde on parasta, mitä tällä hetkellä on tarjolla. Niitä on vähän paremmin saatavilla kuin 5.0:aa. Alennusmyyntejä ei kannata odotella, koska varastossa näyttää jo nyt olevan aika niukasti tavaraa.

Tämä Radon painii samassa sarjassa:

http://www.bike-discount.de/shop/kS1/a46851/stage-5-0.html

V!LL3
03.09.2011, 16.12
Pyörä hommataan vasta ens syksynä jolloin pitäis olla rahnaa tililläkin. En malta oottaa sitä et pääsis jo ajaa kunnolla. X-vert motion on alkanu jo puuduttaa.

Jooseppi
03.09.2011, 17.14
Nerve AM 7&5 pyörät tarjoaa kanssa käsittämätöntä hinta-laatusuhdetta. Ainakin osien laadun puolesta. Hiukan himottaisi itteänikin.

IncBuff
03.09.2011, 17.35
Ei kellään Canyonin omistajalla sattuisi olemaan takavaihtajan korvaketta numero 16 hyllyssä? Ajoin juuri omastani paskaksi ja Canyonilla niitä ei näy olevan varastossa. Olisi kiva saada pyörä vielä ajoon tälle syksylle.

Edeus
05.09.2011, 12.54
Nerve XC 6.0 on jo ollut tarjouksessa noin kuukausi sitten ja toimitusajat pomppasi heti useilla viikoilla, kultaiset loppu samassa rytäkässä.
Elikkä tuskin tulee mahdottomia alennuksia enään tälle syksyä

Hanger 16, ei löydy hyllystä mutta nummero 19 ois tarkotus alkaa tekemään ite.

jani86
06.09.2011, 16.21
Ei kellään Canyonin omistajalla sattuisi olemaan takavaihtajan korvaketta numero 16 hyllyssä? Ajoin juuri omastani paskaksi ja Canyonilla niitä ei näy olevan varastossa. Olisi kiva saada pyörä vielä ajoon tälle syksylle.

Mulla olisi tuommoinen uusi ja kaipa siitä sopivaa hintaa vastaan voisi luopua, kun ei ainakaan tällä hetkellä ole vielä tarvetta ollut sille. Varalle sen tuossa noin kuukausi sitten itselleni ostin.
Tulee vaan aika paljon kuluja tuolta, kun joudun sitten jossain vaiheessa uuden itselleni tilaamaan.

IncBuff
06.09.2011, 16.51
Mulla olisi tuommoinen uusi ja kaipa siitä sopivaa hintaa vastaan voisi luopua, kun ei ainakaan tällä hetkellä ole vielä tarvetta ollut sille. Varalle sen tuossa noin kuukausi sitten itselleni ostin.
Tulee vaan aika paljon kuluja tuolta, kun joudun sitten jossain vaiheessa uuden itselleni tilaamaan.Eipä ole enää tarvetta. Sain naputeltua vanhan sen verran suoraksi, että voi ajaa sen aikaa kun uusi tulee. Tilasin http://www.derailleurhanger.com nimisestä paikasta pari kipaletta korvakkeita. N. 33€ tuli maksamaan toimituskuluineen, joten aika paljon halvempaa kuin tilata Canyonilta erikseen.

Edeus
09.09.2011, 20.01
Kappas kehveliä olin väärässä, nimittäin on taas Canyonilla tarjouksessa XC, tai siis koko mallistokin.

Kysymys teille onnellisille XCn omistajille, miten iso rengas mahtuu taakse? takaa se on kuitenkin ahtaampi kuin edestä?
Jääkö miten paljon varoja esim ISP 2,35" leveenä, tai jotku Rubber Queen 2,4"?
Vanteena ne mitä saksassa sattuvat vakiona alle pulttaamaan.

Kiinnostas tälle syksyä kalustoa uusia ja tämmösiä kysymyksiä tällä kertaa tuli mieleen.

kolistelija
09.09.2011, 20.05
Katso nyt ensin onko noita fillareita enää saatavilla. Näyttäisi olevan melkein pelkkää S tai XL kokoa ja nekin harvoissa malleissa...

Edeus
09.09.2011, 20.18
Ohops, niimpäs on loppu näköjään.

Juuh taisin kirjoittaa pikkusen hämäävästi, olen tiedostanut Canyonin toimitusajat piiiiiiiiiitkiksi joten mulla on ollu XC tilattuna jo siitä edellisestä tarjouksesta
sillä systeemillä että pitää maksaa ennen toimitusta, jos haluaakin perua.
Samalla kytätty esimerkiksi Radoneita, jostakin syystä vaan tehny enemmän mieli Canyonia ja jatkan odottelua.
Nyt olikin mielessä jo tulevat päivitykset, ei juuri kyseisillä renkailla välttämättä vaan yleensä että miten ahdas se takahaarukka on.

IncBuff
09.09.2011, 20.25
Aika tiukalta näyttää tuon oman 2010 XC:n takahaarukka jo 2,25" Nobby Nicillä että kovin läski rengas siihen tuskin menee.

Jooseppi
10.09.2011, 08.44
Jatkokysymys tästä: Käsittääkseni xc- ja am- versioissa on sama runko. Lienenköhän oikeassa? Jos näin on, niin kauhean rouheata rengasta ei all mountaininkaan saa?

Keskiäkäinen lohjalainen
10.09.2011, 08.52
Jatkokysymys tästä: Käsittääkseni xc- ja am- versioissa on sama runko. Lienenköhän oikeassa? Jos näin on, niin kauhean rouheata rengasta ei all mountaininkaan saa?

Ei ole. Olet siis väärässä :-) Katsopa vaikka satulaputkea. AM:ssa siinä on mutka.

IncBuff
10.09.2011, 09.50
Tältä (https://lh5.googleusercontent.com/-CIiTiXgLgA0/TmsWZ78eiAI/AAAAAAAAAVM/cnVtPzJLw3M/s1024/SAM_1237.JPG) näyttää 2,25" Nobby Nic Mavic Crossridellä Nerve XC:n takahaarukassa. Jokainen voi tehdä omat päätelmät millaisen kumin tuo syö.

jani86
10.09.2011, 10.11

Am on 2.4 kumit edessä ja takana.

Jooseppi
11.09.2011, 10.56
Hienoa olla taas kerran väärässä :D Kiitos vastauksista. Luin vaan ohimennen valmistajan sivuilta että sama runko molemmissa. Sitten tulin huutelemaan ilman sen suurempia varmisteluita.

Mitäs Jani on AM-versiosta tykännyt? Minkälaista ajoa?

Edeus
11.09.2011, 12.58
Tältä (https://lh5.googleusercontent.com/-CIiTiXgLgA0/TmsWZ78eiAI/AAAAAAAAAVM/cnVtPzJLw3M/s1024/SAM_1237.JPG) näyttää 2,25" Nobby Nic Mavic Crossridellä Nerve XC:n takahaarukassa. Jokainen voi tehdä omat päätelmät millaisen kumin tuo syö.

Kiitoksia kuvasta, tuo selventää jo paljon.

Meinasin että oisin laittanu jo tulemaan nerveen uudet renkaat ennenkuin se edes saapuu ja jumpata siitä Nobby Nicit vanhaan pyörään.
Taidan ootella että vehjes saapuu ja tehä sitten pitemmälle meneviä johtopäätöksiä.

mtb-zeta
11.09.2011, 20.18
Kyllä AM ja XC välillä on varsin iso ero. AM kulmat ovat loivemmat, ajoasento lyhyempi ja pystympi ja osat suunnattu "rankempaan" ajoon (kaverilla Nerve AM). Itselläni on Nerve XC 8.0 ja minun makuuni se on toisaalta aavistuksen lyhyt ja nyt valitsisin ehdottomari MR:n CC ajoon. Hankkiessani Canyonia vertailin eri vaihtoehtoja ja mielestäni hinta-laatu-suhde oli lyömätön. Takuun kanssa on tietenkin vähän niin ja näin jollei satu sitten säännöllisesti käymään Koblenzissa. Canyon.de:ssä on 2011 malliston tietyistä pyöristä ale joten nyt voi saada Canyonin vieläkin edullisemmin. Ainakin Nerve XC 8.0 ja XC 7.0 ovat alessa. Uusimmassa Bike Mazaginissa oli muuten juuri Nerve XC testissä. Kolmen pyörän tilauksessa saa shippauksen ilmaiseksi. Löytyisikö tilaajia, mulla saattaa mennä Grand Canyon AL 8.0W tilaukseen?

contest
12.09.2011, 13.36
Itelläki tässä hankinnassa maasturi ens kesäksi. Olen tässä puntaroinut just noiden mallisarjojen välillä. Eli XC vaiko AM. XC:ssä puolustaisi kevyempi paino, luokkaa 1kg vs AM. XC:ssä itelle passais xc 7-9 mallit ja am:ssa sitten taas 7-8 eli hintaa max 2500e. Am 8:ssa olisi tietty säädettävä satulatolppa noin plussana. Täytyy viel vartoa noita 2012 malleja ett sit pärjää taas vähän aikaa ( ja saa sen ens kesään mennessä :). Kumpikaan ei varmaan oo väärä valinta omaan käyttöön joka on enimmäkseen trail-tyyppistä näin Suomen osalta. Suurimpien korkeuserojen maissa tulee sit välillä vedettyä kovempaakin mäkiä alas jota AM eniten puolustaisi, mut nääkin siis vähenemään päin Suomeen palanneena :( Kompromissia ehkä yhtä kaikki. Sen mitä ylämaissa ja tasasella säästää häviää alamäissä, vaiko!? Tavoitteena kuiteki olis saada n. reilu 11 kilonen pyörä johon am ei oikein meinaa mahtua. Kiva ois ku pääsis kumpaakin ajamaan jonkin pienen testilenkin mut pitääkö sen takia koblenziin lähteä??

No kummallakaan noista en oo päässy ajamaan enkä pääsekään ihan heti ku käsi on kipissä ens kuuhun asti. Mut toki puoltavia kommentteja mielellään lukee. Itellä tähän asti kokemusta lähinnä Cuben ams 130 teamista ja satunnaisista ajeluista stereolla. Ainakin AMS 130 team oon tykänny kovasti. Nerve xc:ssä jo saa paljo parempaa osaa samaan rahaan eiks juu, ja himpun vähempi painoo... Ja malliltaankin osuu ehkä lähemmäs xc kun am tai jotain siltä väliltä.

t.kipsikätinen

mk
12.09.2011, 14.05
Itelläki tässä hankinnassa maasturi ens kesäksi. Olen tässä puntaroinut just noiden mallisarjojen välillä. Eli XC vaiko AM.
^^+1^^
valitettavasti itsellänikin polttelee täysjouston hankinta :p ... xc 6/7/8 lähinnä Ehkä pitää odotella halvennusmyyntejä tai ainakin 2012 mallistoa .. ja speksailla lisää talven aikana :)
nerve 7.0 (http://www.canyon.com/_uk/mountainbikes/bike.html?b=2074) vaikuttaa omaan käyttööni aika sopivalta ja värityskin miellyttäisi :(

IncBuff
12.09.2011, 14.10
Siellä on halvennusmyynti menossa että jos haluaa tän vuotisen ostaa halvennuksella niin kannattanee painaa kohta puoleen nappia jos omaa kokoa on haluamastaan mallista jäljellä.

contest
12.09.2011, 14.14
No juu. Näyttää kaikki olevan loppuunmyyty, paitsi jos s-kokoinen passais... Tai oisko am8 ollu ett joku M-koko oli jäljellä. Milloinkohan noi 2012 mallit siis tulee tilattavaksi? Ei kait niissä hirveitä muutoksia tuu ku vähä eri väritys ja ehkä jotain komponenttimuutoksia.

Edit: Siis am8 sai m-koossa, sitä huonommat mallit kaikki loppu. Nerve xc sama homma, ilmeisesti suosituin mallisarja....

IncBuff
12.09.2011, 14.31
Lokakuun alkua tais viime vuonna olla kun tämän vuoden mallisto tuli saataville.

Kivelae
17.12.2011, 13.36
Huhuu.
Nyt tarviis pari mielipidettä. Olen pyöritellyt hetken aikaa noita uusia Canyoneita ja lähinnä arvon xc 6.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2555):n ja 7.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2556):n välisiä eroja. Hankinnassa ensimmäinen täpäri joka on tulossa jokapaikanhöyläksi pääkaupunkiseudun poluille.

Kiekoista (DT Swiss x1900 vs Mavic Crossride) ei oikein meinaa kansantajuisia kommentteja tai vertailua löytyä. Lainapyörässä oli alla Crossridet, tuntuivat kestävän ryskytystä hyvin.
Keulat taitavat lukemani perusteella olla jokseenkin samantasoisia, Rebassa tosin on tankolukitus. Jääkö sellaista kaipamaan Foxin kanssa?
Mitenkähän lie peräpään notkuttimien erot?

Loppuviimein kysymys taitaa kuulua, että onko tuo 300€ parannus sellainen, josta ei maastonöösille niin ole merkitystä vai sellainen, joka on tyhmää jättää hyödyntämättä?

Edeus
17.12.2011, 14.09
Keulat taitavat lukemani perusteella olla jokseenkin samantasoisia, Rebassa tosin on tankolukitus. Jääkö sellaista kaipamaan Foxin kanssa?

Tankolukitukselle annetaan minun mielestä aivan liikaa arvoa.
Ensimmäinen modaus omaan 2011 Nerveen oli lukituksen poisto.
Reba ei tunnu suotta notkuvan siirtymillä mun säädöillä ilman lukitustakaan.

Keskiäkäinen lohjalainen
17.12.2011, 15.40
Huhuu.
Nyt tarviis pari mielipidettä. Olen pyöritellyt hetken aikaa noita uusia Canyoneita ja lähinnä arvon xc 6.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2555):n ja 7.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2556):n välisiä eroja. Hankinnassa ensimmäinen täpäri joka on tulossa jokapaikanhöyläksi pääkaupunkiseudun poluille.

Kiekoista (DT Swiss x1900 vs Mavic Crossride) ei oikein meinaa kansantajuisia kommentteja tai vertailua löytyä. Lainapyörässä oli alla Crossridet, tuntuivat kestävän ryskytystä hyvin.

Loppuviimein kysymys taitaa kuulua, että onko tuo 300€ parannus sellainen, josta ei maastonöösille niin ole merkitystä vai sellainen, joka on tyhmää jättää hyödyntämättä?

Crossridet kestää ryskytystä.
Reba on hyvä keula.
Lukitusta ei juurikaan tarvitse.

6.0 on täysin riittävä "ensimmäiseksi täpäriksi". Siinä ei ole yhtään kurakategorian osaa jota pitäisi lähteä jo ekana ajokautena päivittämään. 7.0:n speksit on joka alueella vähän paremmat. Saattaa sen seurauksena ajotuntumakin olla marginaalisesti parempi. En tiiä :)

CamoN
17.12.2011, 18.36

Osta se johon rahat riittää. Kun ajaminen alkaa innostaa tosissaan, sitä alkaa miettiä miten paljon kovempaa sillä kalliimmalla pääsisi. Riippumatta siitä minkälainen hintalappu nykyisessä kihnuttimessa on aikoinaan ollut.

Wili
19.12.2011, 14.03
Mikä on muuten yleinen mielipide tuosta Canyonin kokolaskurista? Uskaltaiskohan siihen luottaa, jos 165 -senttiselle naisihmiselle (78 inseam) tarjotaan maasturista S-kokoa (16'5")?

LJL
19.12.2011, 14.49
Mikä on muuten yleinen mielipide tuosta Canyonin kokolaskurista? Uskaltaiskohan siihen luottaa, jos 165 -senttiselle naisihmiselle (78 inseam) tarjotaan maasturista S-kokoa (16'5")?

Oman kokemuksen mukaan on luotettava. Tai ainakin omassa tapauksessa, kun 181cm/82cm oli niin selvästi M-koko. Siinähän voi kokeilla onko kuinka rajalla, eli vaihtuuko kokosuositus jos olisi vaikka 2cm pidempi kokopituus, selkä tai koipi. Rajatapauksessa kannattanee valita vaihtoehdoista pienempi.

Onko kyse tuosta naisten mallista (Nerve XC 7.0 W http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=2557)? Tukeeko tuo kokolaskuri noita XS-kokoja?

-Lauri

Keskiäkäinen lohjalainen
19.12.2011, 15.27

Laskuri on tänä vuonna erilainen kuin viime vuonna. Viimevuotinen oli aika /c:stä. Tämä nykyinen kysyy enemmän mittoja. Mulle laskuri kauppaa edelleen pykälää isompaa runkoa kuin millä ajan, mutta mää oonkin rajatapaus :-)

Kannattaa tsekata mitoitus myös vaikka competitive cyclistin sivuilta.

http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Graze
19.12.2011, 20.55

Tilasin S-koko (16") Luxin, ite oon jonkun sentin pitempi, mutta koipi lyhyempi, eli selvä tapaus :)

Kivelae
03.01.2012, 18.01
Justiisa painoin tilausnappia, tulossa olis XC 7.0.
Nyt jännittää..

cdRn
04.01.2012, 17.21
Tilasitko suoraan canyonin kotisivuilta?

kaakku
04.01.2012, 17.30
Canyonia myydään ainoastaan siellä kotisivuilla.

Kivelae
04.01.2012, 22.25
Jep, sieltäpä tilasin.
Onko muilla kokemuksia miten äkkiä ovat Canyonilla käsitelleet tilauksen?
Automaattinen tilausvahvistus tuli sähköpostiin mut nyt venaillaan käsittelyä. Ei vaan malttais.

kolistelija
04.01.2012, 22.29
Jep, sieltäpä tilasin.
Onko muilla kokemuksia miten äkkiä ovat Canyonilla käsitelleet tilauksen?
Automaattinen tilausvahvistus tuli sähköpostiin mut nyt venaillaan käsittelyä. Ei vaan malttais.
Tilasin viime vuonna näihin aikoihin ja fillari tuli noin viikossa ja toinen alle viikossa.

Kivelae
04.01.2012, 22.35
Ok, saatavuus näytti tilatessa "immediately" eli varmaan se sieltä tulee.
Tiliä ei vaan vielä ole veloitettu eikä tilausta ole käsitelty niin heti alkaa kummittelemaan, että mitäpä nyt tein väärin...

Kivelae
06.01.2012, 19.57
Tänään lähtenyt UPS:n kyytiin, kohta loppuu jo kynnet :o

Kivelae
11.01.2012, 23.01
Sieltäpä tuo tänään tuli, tilaus sisään ti 3. päivä eli 8 päivää kesti.
S-kokoinen tuntuis just sopivalta, mitoiltani olen juuri S:n ja M:n rajalla mut otin pienemmän. Tuolla (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?41309-Py%F6r%E4si-kuva-Vol-II&p=1763907#post1763907) kuva neitsytajelulta.

Edeus
13.01.2012, 15.12
Sieltäpä tuo tänään tuli, tilaus sisään ti 3. päivä eli 8 päivää kesti.
S-kokoinen tuntuis just sopivalta, mitoiltani olen juuri S:n ja M:n rajalla mut otin pienemmän. Tuolla (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?41309-Py%F6r%E4si-kuva-Vol-II&p=1763907#post1763907) kuva neitsytajelulta.

Oikeen komeen näkönen laitos, jotenki menevämmän olonen mittasuhteiltaan ku isommat.

Edittinä vielä sanottava että sun kuvissa mustavalkonen runko on paremman näkönen ku ranjonin sivuilla.

Edeus
08.02.2012, 17.02
Ajankulukseni ja mielenkiinnon takia purin ranjonini takakolmion osiin tarkastaakseni laakerien mallit ja kunnon.
Harmikseni huomasin että kaikki laakerit olivat kuluneet jo kuopille, pyörittäessä tuntui selvästi töksähtelyä. Olipa yhteen laakeriin Keijo K. Orroosiokin iskenyt.

Tekohengitykseksi päätin avata kaikki laakerit ja tunkea vasukkaa niin että piisaa, laakereihin ei ollut yhteenkään laitettu alunalkujaan kuin näkysästi jotain mujua.
Täytyy kevään aikana tutkailla tilanteen kehittymistä ja hommata uudet laakerit.
Laakerien mallit lisään tähän viestiin kunhan lapun taas löydän.

Eihän kellään sattus olemaan kiristysmomentteja kolmion pultteihin?

Syskuussa pyörä otettu käyttöön, kilometrit jossain 1500 paikkeilla, työmatkatempoa plus metsälenkkejä.

segrei
09.02.2012, 07.33
Minulla on reilu kolme vuotta/4tkm(pelkkää maastoa) vanha Nerve XC. Juuri nyt on menossa toinen takalinkun laakeriremppa. Orkkislaakerit meni alle vuodessa. Osa laakereista rahisi ja vähän jo jumikin. Ekalla kerralla vaihdoin halvimmat kiinalaiset laakerit, jotka laakerikaupasta löytyi. Ne olivatkin kahden ja puolen vuoden jälkeen paremmassa kunnossa kuin alkuperäiset eikä olisi tarvinnut vielä edes vaihtaa. Mutta kun pyörä oli jo osina ja talvella aikaa rempata niin tilasin Atlantin takaa Enduro Bearingsit. Niitä vielä odottelen.

Takaiskarin puslat olivat kuluneet väljiksi. Ne korvasin TFTunedin vahvemmilla puslilla (jotka eivät ole juurikaan kalliimmat kuin alkuperäisen malliset).

Onko nykyisessä mallissa myös tavalliset konelaakerit? Laakeriketjusta löytyy mallinumerot ja minulta 2008 mallit.

Laakereiden vaihtoon tarvitaan sitten kuumailmapuhallinta ja voimaa sopivasti annosteltuna.

Edeus
09.02.2012, 08.34
Kyllähän siellä kuulalaakerit on, paitsi alaalla ,onko se sitten pivot piste vai mikä, on jotkut ihmeelliset rimpulat.

Laakerijumppa on tuttua edellisestä elämästä ja työkaluja löytyy.