PDA

Näytä tavallinen näkymä : Insera CC7000 cyclocross- kannattaako ostaa????

piki
02.09.2011, 19.20
Onko kellään kokemusta yllämainitusta cyclocrossarista? Olen aikeissa ostaa sen. Koeajon jälkeen jäi hyvä tuntu pyörästä.

MRa
02.09.2011, 20.22
Voi tältä foorumilta olla vaikea saada Inserasta noin yleensä kehuja tai käyttökokemuksiakaan. Se ei tyypillisesti herätä hirvittävästi positiivisia väreilyjä.... Minkäs verran tuosta pyytävät?

Risto Koivunen
02.09.2011, 20.41
Näyttäisi kustantavan suunnilleen 849 euroa:

http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=42_43&products_id=2590

piki
02.09.2011, 20.54
Ajattelin sitä arkiajoon kesällä ja lenkkiajoon(ehkä 1-2 krt/vk) kesällä. Luulisi, että toimisi tällaisessa touhussa hyvin...haen alle 1000 € pyöriä, joten olisiko suositella jotakin?saisin muuten tuon inseran alle 700 €:n...

Risto Koivunen
02.09.2011, 21.02
Vähän vaikea arvioida kyseistä peliä, kun noita teknisiä ominaisuuksia ilmoitetaan aika niukasti SPPT:n sivuilla. Esimerkiksi kiekkojen napojen mallista ei ole mitään mainintaa.

Uomo
02.09.2011, 21.07
Jos jaksat, niin kantsis ehkä odottaa vielä parisen viikkoa, että hinnat laskee. Luulis että etenkin tota Inseraa saa ihan hyvin koon puolesta silloinkin. Ja silloin on voinut tulla muitakin kiinnostavia vaihtoehtoja.

hezekiel82
02.09.2011, 22.42
Mistä saisit pyörän alle 700€. Olen nimittäin itse myös kiinnostunut ko. pyörästä ja jos tohon hintaan lähtee, niin todella potentiaalinen vaihtoehto!

Cormick
02.09.2011, 22.52
Keväästä asti oon moisella härpäkkeellä ajellu ja hyvin on pelittänyt. Kilometrejä on nyt takana ~1500 ja vikoja ei ole ollut.
Ajelut on ollu pelkästään maantietä joten, jos nyt ostaisin pyörää niin puhtaan maantieraaserin hankkisin. Kumit ja satulan olen vaihtanut muuten on alkuperäisessä kuosissa.

Omasta puolestani voin suositella vaikkei merkki herätä ohiajavissa hirveitä huraa huutoja, mutta tuolla nyt ei ole väliäkään. Pääasia, että maisemat vaihtuu.

mantis
02.09.2011, 23.05
Kannattaa myös ottaa huomioon SPPT:n jälkipalvelut, jotka ei yleensä ole olleen häävillä tasolla. Haulla löytää. Noin yleensä pyörät on samaa ok tasoa kuin nishikit ja tunturit mutta markkinointi on aika härskiä. Mainostetaan sitä takavaihtajaa ja sit muut osat on tasan sitä kuraa mitä voi olla.

piki
02.09.2011, 23.18
Mistä saisit pyörän alle 700€. Olen nimittäin itse myös kiinnostunut ko. pyörästä ja jos tohon hintaan lähtee, niin todella potentiaalinen vaihtoehto!

Kannattaa kysästä Salon liikkeestä, josko niillä olisi vielä jäljellä, kun on loppuunmyynti...

VR74
03.09.2011, 07.03
Cycle centerissä Ridley x-bow 975€ ovh.1495€

nure
03.09.2011, 11.15
Mikä tahansa muu kuin Insera ja SPPT!

piki
03.09.2011, 15.13
Kävin hakemassa Insera CC7000- pyörän, kun halvalla sai :) Hintaa tuli 629 €, kun loppuunmyynti oli. Luulisi, että nyt olisi hinta-laatu-suhde kohdillaan....Pitää ostaa vielä lukkopolkimet + kengät....

Halloo halloo
03.09.2011, 16.40
Hyviä polkaisuja.

kpyora
03.09.2011, 18.39
Kohtuulliseen hintaan sait! :) Mikä liike on loppuunmyynnissä?

Inseran CC7000 oli viimevuoden keväällä jossain testissä mukana (TM?) ja sai ihan hyvät arvosanat hintaisekseen. Jarrut taisivat olla ainoa, josta tuli enemmän sanomista. Samalla mallinimellä näyttäisi olevan kaksi eri pyörää, joten niissä ollee eroja.

Suurin miinus minusta tuossa on vajaa kokojakauma. Niitä oli vain kolme, kun viimeksi katsoin. Varsinkin pienempiä kokoja kannattaisi tuoda maahan, sillä tuo olisi ihan järkeenkäypä koulumatkapyörä monelle.

nure
03.09.2011, 20.17
Tulee vain mieleen että miksi kysyt mielipiteitä ja silti toimit niin kuin toimit? Samaa periaatetta ennenkin kyllä ollut, ensin ostetaan ja sitten kysytään että ostinko paskan...

piki
03.09.2011, 20.32
Tulee vain mieleen että miksi kysyt mielipiteitä ja silti toimit niin kuin toimit? Samaa periaatetta ennenkin kyllä ollut, ensin ostetaan ja sitten kysytään että ostinko paskan...

Ne vastaukset, joita sain täällä olevilta, oli positiivisia ja negatiivisia. Jos ois ollut vain huonoa ko. pyörästä, en ehkä olisi silloin päätynyt tähän eli käyttäjien kokemukset VAIKUTTIVAT ostopäätökseeni enkä sanonut, että olin jo ostanut ja sitten kysellyt, tuliko ostettua paskaa vaan ensin kysely sitten osto...!

kpyora
03.09.2011, 21.06
Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa! Tuon hintaisessa pyörässä on varmasti omat haasteensa, mutta uskoisin sen kestävän hyvin huollettuna aikansa. Tuota pientä haastetta varten kannattaa hakea jostain halpa korjausteline (http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161369262), siinä on mukavampi säätää pyörää. Oma kokemukseni on, että halvemmat pyörä kyllä toimivat, mutta niiden kanssa on aina pientä askartelua.

Kenkä+poljin yhdistelmää kannattaa miettiä käyttötarkoituksen mukaan ihan kunnolla. Jos se tulee lenkkikäyttöön, niin hanki kunnollinen riittävän kovapohjainen kenkä. Jos taas koulumatka-/yleispyöräksi, niin sitten ehkä trekking kenkä. Ensimmäiset kengät + polkimet kannattaa ostaa yhdessä, jotta yhteensopivuus on myyjän harteilla.

Myikö SPPT sinulle työkalut tms? Oikea pyöräkauppias kysyy aina asiakkaalta, onko tällä: kypärä, polkimet, kengät, rengasraudat, yleistyökalu, paikkarasia, varasisuri, ja pikkupumppu. Lisäksi kannattaa ostaa ainakin housut, hanskat ja tornipumppu.

Mikäli pyörä tulee asfalttikäyttöön, niin myös regastus on syytä vaihtaa. Kuvan mukaan (tietoja sivuilla ei ole) pyörä myydään maastorenkaalla. Joku 23mm - 28mm semislicksi on asfaltille sulan maan aikaan paljon fiksumpi. Talvella itse käytän crossarissa Suomi Tyres'in kapeaa A10:ä (http://www.suomityres.com/specs.htm).

piki
04.09.2011, 13.53
Täytyy ottaa vinkkisi muistiin noista rengastuksista ja muista. Renkat ovat maastorenkaan malliset, joten rullaavammat ovat fiksummat. Kenkä-poljin-yhdistelmän haen ens viikolla,täytyy tutustua kunnolla, mikä sopii itselle. myös noita muita kamoja pitää hankkia vähitellen.

hezekiel82
04.09.2011, 15.16
Oliko siellä Salossa vielä paljon noita ton hintasia pyöriä jäljellä?

piki
04.09.2011, 16.05
Kannattaa soittaa liikkeeseen, tai jos asut siellä päin, niin käymään siellä. En osaa sanoa, onko siellä tarjolla enää...

PantiHose
10.09.2011, 18.23
Kävin tänään hakemassa tuollaisen Jyväskylän Laajavuoren liikkeen lopetuksesta hintaan 560€ (combo-polkimilla). Sinne ei tainnut jäädä enää kuin yksi 56cm, joka sekin ilmeisesti oli varattu. Sain itse kasata sen tuohon hintaan ;-)

kpyora
10.09.2011, 19.57
...Sain itse kasata sen tuohon hintaan ;-)

Ei välttämättä huono juttu. Pyörätukun vahvuusalueisiin ei kuulu testien mukaan huoltojen tekeminen ml. luovutushuollot. Tuo pyörä taas on hintaisekseen varmasti hyvä valinta.

kolistelija
10.09.2011, 20.14
Kyllä minäkin tuolla hinnalla olisin ostanut. Ihan mielelläni runnoisin ja kolistelisin tuollaisella Inseralla, ei tarvitsisi sääliä ollenkaan. Sama se on palasissa ottaa kun sen joutuisi todennäköisesti muutenkin kokoamaan uudelleen joten helpommalla pääsee noin.

mantis
11.09.2011, 03.11
Kannattaa tosiaan tarkastaa ja kasata itse. Myös niin sanottu ensi huolto on hyvä opetella tekemään itse. Eli jarrujen, vaihteiden ja pulttien tarkistus sekä vanteiden rihtaus (mikäli tarvetta).

PantiHose
12.09.2011, 10.43
Eihän tuo ihan hirveän monessa osassa edes ollut, mutta toden totta huomasin, että kannattaa käydä kaikki läpi: esim. etujarrun vaijeri läsähti irti jo säätövaiheessa. Ja juu, nimenomaan hinnan perusteella ostin tuon liki 15 vuotta palvelleen Nishiki-hybridin tilalle arkikäyttöön. Nyt kun on tullut mainittua sekä N- että I-merkkiset pyörät, niini voinkin varmaan ottaa takkini narikasta ja poistua.

hkultala
05.07.2012, 11.48
Onko tästä geometriataulukkoa nähtävillä jossain?

kpyora
06.07.2012, 00.43
Onko tästä geometriataulukkoa nähtävillä jossain?

Ei ole ja samalla mallimerkinnällä on tuotu suomeen ainakin kolmea erilaista pyörää. :D Miksi SPPT tössi tämänkin, kun heillä olisi voinut olla käsissään todellinen yleispyörä eli rahasampo. :(