PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cannondale CAADX Ultegra kokemukset ja jarrujen pito.

am8119
26.08.2011, 10.46
Mitäs mieltä ootte Cannondale CAADX Ultegra (http://www.cannondale.com/fin/2011/bikes/road/cyclocross/2011-cyclocross-caadx/2011-caadx-ultegra) cycklocrossista.
Velosportissa myyjä mainitsi, että jarrusysteemi
ei ole kovin hyvä tässä pyörässä.

Eli mites mielestänne jarruteho riittää.
Häviääkö teho merkittävästi sateella ?

Tarjosivat hintaan 1800e , onko järkevä hintaisekseen ?

elasto
26.08.2011, 10.57
Mitäs ihmeellistä tuossa "jarrusysteemissä" on verrattuna muihin crossareihin? Ihan tavalliset cantileverit näyttäisi olevan kuten suurimassa osassa muitakin crossareita jos nyt ei levyjarrullisista ole kyse. Paskoja ovat cantit mun mielestä jarruteholtaan, mutta oikein säätämällä saa kohtuulliseksi. Tietenkin myös oikeanlaiset ja laadukkaat jarrupalat auttaa, mutta pääosin huonompi teho noissa on kuin maantiejarruissa ja v-jarruissa. Maantiejarruille ei yleensä crossirungossa ole edes tappeja eikä crossirengas mahtuisi niiden kanssa edes pyörimään. V-jarruissa taas eri vetosuhde kuin maantiekahvoissa joten ne vasta vaikeat onkin säätää kunnollisiksi.

E.T.
26.08.2011, 10.58
Velosportissa myyjä mainitsi, että jarrusysteemi
ei ole kovin hyvä tässä pyörässä.

Eli mites mielestänne jarruteho riittää.
Häviääkö teho merkittävästi sateella ?

Canti jarrut on ihan yleisiä cc-pyörässä. TRP Euro X ei ole cantien huonoimmasta päästä. Hintaluokka on noin sata euroa ja painoa 144 grammaa per pää. Mulla noi jarrut ovat pitäneet ihan hyvin. Cantien sielunelämässä oli (on yhä) kylläkin opettelemista. Kai kaikkien vannejarrujen teho hieman kärsii sateella.

Leewi
26.08.2011, 11.04
Myyjä varmaan ajatteli tulevaisuuteen. Ei mene varmaan montaa vuotta kun lähes kaikki cc:t ovat levyjarrullisia :eek:. Tästä jarruaiheesta on jokunen säie täältä löydettävissä.

am8119
26.08.2011, 11.21
Kiitti vastauksista.

Osaisko joku auttaa ? Käytin hakua jotta löytäisin Cannondale CAADX Ultegra keskustelun, mutta en löytänyt.
Voisko joku pistää sen tänne, jos löytää, niin voin käydä katsomassa jutustelua kyseisestä pyörästä :cool:

pikku-mihkali
26.08.2011, 12.26
"V-jarruissa taas eri vetosuhde kuin maantiekahvoissa joten ne vasta vaikeat onkin säätää kunnollisiksi"

On olemassa ns. mini V-jarruja joissa lyhyempi länki ja pelaa maantiekahvojen kanssa. Itse olen vaihtanut
FRM:n (tosin melko arvokkaat) mini v-jarrut Ridley X-fireen ja ne pelaa yhtähyvin kuin DA:n maantie jarrut toisessa pyörässä
eli erinomaisesti.

Cantit on erityisen paskat jos niiden kuoren tukipiste ei ole haarukassa vaan ohjauslaakerin yläpuolella kuten X-firessä.
Googlaa brake shudder niin ymmärrät miksi....

JackOja
26.08.2011, 13.37
Cantit on erityisen paskat jos niiden kuoren tukipiste ei ole haarukassa vaan ohjauslaakerin yläpuolella...

Mulla ei ole ongelmaa asian suhteen Spessussa. Toisaalta olen miettinyt nyt ohjaamoremontin yhteydessä josko laittais haarukkaan kun netissä pojat on sanonut, että muuten tulee ongelmia.

elasto
26.08.2011, 13.50
Onkos noita mini v-jarruja kuinka iso valikoima? Sellasia voisi harkita crossariin. Ihme ettei niitä näy sen enempää crossareissa jos niissä on yhtä hyvä jarruteho kuin tavallisissa v-jarruissa.

LJL
26.08.2011, 14.17
http://www.frmbike.de/catalog/index.php?page=produkte&gruppe=22&kategorie=28&produkt=458

Siistin näköiset vempaimet. Kiinnostaisi kovasti, jos varaa krossariin olisi.

-Lauri

pikku-mihkali
26.08.2011, 14.21
Mulla on noi käytössä mutta mustana ja oli viime talvella jotain 220 € , mutta ne onkin hipo FRM:t

http://www.hibike.com/produkt/c51305b155eff92db32c01180901be74/FRM-DP-4-Ti-V-Brake-set-front-+-rear-CNC-gold-with-Pads-266gr.html

tossa on halvemmat ...
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34580

tossa siltä väliltä , varmaan ok

http://www.pricepoint.com/detail/20901-040_TRPC90-3-Parts-843-Cyclocross/TRP-CX9-Ti-Mini-Cross-V-Brake.htm

Näitä on vähän hintsusti noissa normi CRC,WIggle,Bike24 puljuissa mutta CX spesiaali siteilla löytyy jotain euroopasta ja jos googlaa

mini v-brakes cyclocross, niin tarinaa löytyy....

am8119
26.08.2011, 15.13
Kiitti vastauksista.

Osaisko joku auttaa ? Käytin hakua jotta löytäisin Cannondale CAADX Ultegra keskustelun, mutta en löytänyt.
Voisko joku pistää sen tänne, jos löytää, niin voin käydä katsomassa jutustelua kyseisestä pyörästä :cool:

Edelleen kiinnostais tällanen keskustelu kyseisestä pyörästä :rolleyes:

nure
26.08.2011, 15.32
http://www.westbrookcycles.co.uk/bikes-c5/cyclocross-bikes-c106/cannondale-caadx-bb30-ultegra-cyclocross-bike-2011-p88461 , tästäkö kyse? Ainakin kehtaavat kiskoa... Tätäkin halvemmalla löytyy jos viitsii hakea. Ei ole 1800 €:n arvoinen.

am8119
26.08.2011, 17.56
http://www.westbrookcycles.co.uk/bikes-c5/cyclocross-bikes-c106/cannondale-caadx-bb30-ultegra-cyclocross-bike-2011-p88461 , tästäkö kyse? Ainakin kehtaavat kiskoa... Tätäkin halvemmalla löytyy jos viitsii hakea. Ei ole 1800 €:n arvoinen.

Tästäpä juuri.
Niin vähän arvelinkin, että täällä kiskotaan reilusti hintaa.

Sanoivat vielä Velosportissa, että hintaa ei saa alemmas, kun
Cannari haluaa estää hintojensa polkemisen..:seko:

nure
26.08.2011, 19.13
Vertaa esim. Canyonin tai Rosen vastaavien hintoja niin saat osviittaa missä mennään... Tuo ei ole edes täys Ultegra ja Cannondalen osien taso ja loogisuus on hävinnyt vuosien aikana...

elasto
27.08.2011, 00.29
Vertaa esim. Canyonin tai Rosen vastaavien hintoja niin saat osviittaa missä mennään... Tuo ei ole edes täys Ultegra ja Cannondalen osien taso ja loogisuus on hävinnyt vuosien aikana...
Rosella on kyllä ainakiin osiin nähden edullisia crossareita, runkojen mitoitus niissä vaan mielestäni hieman outo. Ovat korkeita ja lyhyitä kuten taitaa olla esim. Ridleyt. Missä sä olet Canyonin crossareita nähnyt?

E.T.
27.08.2011, 07.51
Rosella on kyllä ainakiin osiin nähden edullisia crossareita, runkojen mitoitus niissä vaan mielestäni hieman outo. Ovat korkeita ja lyhyitä kuten taitaa olla esim. Ridleyt. Missä sä olet Canyonin crossareita nähnyt?Joku Ridleyllä ajava proffa perusteli tuota geometriaa että on helpompaa liikkua pyörän päällä edestakaisin lyhyen vaakaputken ansiosta esim. dropeissa. Sen verran tuo korkea keskiö on saanut kritiikkiä tiimikuskeilta, että Ridley on pudottanut sitä 3mm uusiin malleihin.

Itse haluan crossarin sopivan hyvin myös maantiekäyttöön, niin en valinnut Ridleytä. Jo painonkin takia.:) Mieli kyllä teki X-night ostaa ulkonäön takia.

haedon
27.08.2011, 07.55
Tästäpä juuri.
Niin vähän arvelinkin, että täällä kiskotaan reilusti hintaa.

Sanoivat vielä Velosportissa, että hintaa ei saa alemmas, kun
Cannari haluaa estää hintojensa polkemisen..:seko:
CaadX:ien hinnoista en tiedä, mutta ainakin toissaviikolla kun kyselin toista C:n pyörää niin kyllä siitä ainakin saa tingittyä hinnasta ihan kohtuullisesti. Ei ollut kyllä Velosport.

nilsson
27.08.2011, 08.26
Cännäristä kannattaa pyytää tarjoukset muiltakin kotimaisilta kauppiailta. Velo on ollut oman kokemuksen mukaan nihkein neuvottelemaan hinnasta.

Pasi A S
10.09.2011, 11.12
Cannondale cyclocross 2012 mallit löytyy vkon päästä Tampereen Sportaxista.Olin kiinnostunut uudesta Konan Jake the Snakesta,mutta Sportax empii ko pyöran tilaamista.Hinta on noussut.

eschamon
13.09.2011, 18.05
Löytyykö ajokokemuksia Cannondalen CAADX 105:sta?
Kuulemma 2012 mallissa ei ole muuta eroa kuin hieman erilaiset grafiikat. Runko kuitenkin edelleen harjattua alumiinia.

Kävin äsken koeajamassa Meridan CC 5:n ja täytyy kyllä sanoa että tuntui todella hyvältä:) Siinähän on vivut ja takavaihtaja ultegraa, etuvaihtaja 105:sta. Tuntui toimivan niinkuin pitääkin. Vielä olis tarkoitus käydä kokemassa Trekin XO-1 ja loppuviikosta Cannondalen CAADX 105 2012 malli.

Pasi A S
13.09.2011, 18.16
Mikä Cyclocross fillari on tehty rungoltaan lähelle maantie speksiä? Yksi myyjä heitti että Cännärin Caadx rungossä polkimet on korkeammalla kuin maantiefillarissa. Mun ajot osuu maantielle,mutta ajokaudeksi lasketaan myös talvi.

eschamon
13.09.2011, 19.37
Muunmuassa Focus

Kymppiuutiset
14.09.2011, 01.58
Löytyykö ajokokemuksia Cannondalen CAADX 105:sta?

Niin, löytyykö kellään kokemuksia tästä pyörästä? Ite oon pitemmän aikaa haaveillu crossarista ja nyt on tullut aika hankkia omani. Kävin paikallisessa pyöräliikkeessä ja myyjä suositteli Cannondalen CAADX 105:ta. Pyörän mukana sais kaikennäköistä sälää hyvällä tarjouksella mukaan, kun ajattelin varusteitakin ostaa näin aluksi. Kävin koeajamassa ja hyvältähän tuo tuntui. Sen mitä netistä lukenu, niin ihan positiivinen kuva jäänyt. Jos jollain on jotain sanottavaa pyörästä, niin mielelläni kuulisin. :)

Ps. Ensimmäinen viesti foorumille. Tullu luettua jo hetken aikaa, mutta vihdoin sain itekin tunnukset tehtyä. Tervehdys kaikille tasapuolisesti!

nicce
14.09.2011, 14.42
Kävin äsken koeajamassa Meridan CC 5:n ja täytyy kyllä sanoa että tuntui todella hyvältä:) Siinähän on vivut ja takavaihtaja ultegraa, etuvaihtaja 105:sta. Tuntui toimivan niinkuin pitääkin.

Viikonloppuna tuli tuollainen kannettua kotiin ja en nyt ole vielä ehtinyt ajamaan kuin 60 maantietä ja 20 latupohjaa, pururataa, finlandia mtb-reittiä jne. - todella tyytyväinen hankintaan ainakin vielä ja varsinkin tuolla poluilla on ollut todella kiva kikkailla. CC-pyöristä kokemukset hyvin rajalliset ja saatavuus paikallisesta kaupasta kallisti hankinnan meridan eduksi, mutta onhan tuossa hinta/laatu kohdillaan - tuosta ovh. hinnasta kun pystyy jonkinverran neuvottelemaan.

Ski
14.09.2011, 14.48
Mulla on ollu koko kesän tuommonen 2011 Caadx 105 ja en osaa sanoa mitään moitittavaa pyörästä. Täällä on keskustelua BB30 keskiölaakereiden napsumisesta, muuta todettua vikaa ilmeisesti ei, jos tuokaan on kaikilla ollut ongelma.
Olen 186 / inseam 90 harrastelija ja 58 runko tuli ostettua. Ajettu sepelihelevettiä, juurakkopolokuja, seurannu (kaukaa) näitä HULLUJA oululaisia masokistejä poluilla ja kivikoissa ja nurmikolla sekä menny mökille 180km juhannuksena. Penkin oon vaihtanu. Stemmiä lyhensin pikkasen ja tankoa laskin alemmas. Lokarit siihen saa ja paksut renkaat, mutta oon maantiellä ajanu joillakin Michelin proraceillakin. Nyt alla raskaat Schwalben CX Pro super puhkeamisenestojollain eikä oo enää puhennut ajaessa kumejakaan. Kevyt kokonaisuus. Voishan tuo olla kevyempikin, niinku moni asia muutenkin tässä elämässä joko kevyempi tai isompi tai paksumpi .... who cares hyvin kulkee tuohon hintaan.