PDA

Näytä tavallinen näkymä : Nyky enduroon renkaat

Sivut : 1 2 [3]

Pertsa78
23.08.2014, 10.37
Noita bronssoneita on kovasti kehuttu, olen sen huomannut, mutta en löytänyt 27.5" koossa, unohtui mainita alkuperäisessa viestissä koko. Eipä nuo contit paljon saksalaisella maksa.
Toki muitakin saa suositella

1muri
23.08.2014, 12.06
Morjens,
Pitäisi laittaa uutta kumia alle ja vähän homma vielä auki. Alla oli ennen Contin pikku-Baronit ja niiden märkäpito oli hyvä, mutta päätin kokeilla tubelesseja ja laitoin alle nurkissa lojuneet Mountain Kingit, jotka kuivalla tubelessina pitävät todella hyvin mutta märällä suhteessa Baroneihin melko surkeasti. Miten on, onko tubelessina ns "märän kelin renkaita" Magic Maryn lisäksi? Itselle ainakaan ei oikeastaan ole sattunut silmiin. Rullaavuudella ei niin väliä, pidolla on ja 26 tuumaista haetaan.

Nappulakenka
23.08.2014, 12.14
Hemmetti teidän kanssa kun tulitte taas suosittelemaan noita Bronssoneita!! Tänne lähti juuri yksi 26x2.3" pari CRC:stä kun myyvät niitä niin halvalla...

JaKon
23.08.2014, 12.19
En ihan ymmärrä tuon Bronsonin ylistystä. Jos pitoa vertaan, niin Trail King vie helposti voiton. Rullaavuudessa Bronson on edellä, mutta ei TK ihan onneton rullaamaan ole. Saatan vielä muuttaa mielipidettäni, pari sataa kilsaa vasta Bronsonilla takana :) Lenkkirenkaana kuivalla Bronson on ihan hyvä(märälle kelille turhan tiheä kuvio), mutta enskaa lähtisin kisaamaan mielummin TK:llä. MK2 en ole ajanut, joten siitä en voi sanoa mitään. Kaippa nää on osittain makuasiota, että mihin renkaaseen löytyy luottoa...

Nappulakenka
23.08.2014, 12.28
En ihan ymmärrä tuon Bronsonin ylistystä. Jos pitoa vertaan, niin Trail King vie helposti voiton. Rullaavuudessa Bronson on edellä, mutta ei TK ihan onneton rullaamaan ole. Saatan vielä muuttaa mielipidettäni, pari sataa kilsaa vasta Bronsonilla takana :) Lenkkirenkaana kuivalla Bronson on ihan hyvä(märälle kelille turhan tiheä kuvio), mutta enskaa lähtisin kisaamaan mielummin TK:llä. MK2 en ole ajanut, joten siitä en voi sanoa mitään. Kaippa nää on osittain makuasiota, että mihin renkaaseen löytyy luottoa...

Ei kai sellaista rengasta olekaan joka sopiisi kaikille :) Meillä jokaisella on kuitenkin oma ajotyyli ja omat mieltymykset jne. Jos rengas ei vaan sovi omaan tyyliin, niin onneksi niistä pääsee helposti eroon myymällä ne eteenpäin :) Alunperin mun piti ostaa yksi 2.5" Minioni testiin Ardent:n tilalle, mutta kun laittoi pari eroa lisää, niin sain yhden parin noita Bronsoneita. Heitetään eka täysjäykän alle ja siitä sitten täpäriin alle.

JaKon
23.08.2014, 12.41
Totta! Ja onhan se kiva kokeilla uusia kumeja, välillä löytyy sit aina helmiä :)

Verska-Vesa
23.08.2014, 17.56
Morjens,
Pitäisi laittaa uutta kumia alle ja vähän homma vielä auki. Alla oli ennen Contin pikku-Baronit ja niiden märkäpito oli hyvä, mutta päätin kokeilla tubelesseja ja laitoin alle nurkissa lojuneet Mountain Kingit, jotka kuivalla tubelessina pitävät todella hyvin mutta märällä suhteessa Baroneihin melko surkeasti. Miten on, onko tubelessina ns "märän kelin renkaita" Magic Maryn lisäksi? Itselle ainakaan ei oikeastaan ole sattunut silmiin. Rullaavuudella ei niin väliä, pidolla on ja 26 tuumaista haetaan.

Pitääkö siis olla UST? Jos ei, niin ihan hyvinhän nuo Baronit toimii tubeleksena, kunhan ei välitä siitä että aluksi kylki hikoilee vähän litkua läpi. Itselläni on ollut Baron tubeleksena sekä gorillateipatulla Stan Flow:lla, Mavic EX721:llä Stanin vannenauhan kanssa, että Mavic EN821:llä ihan paljaaltaan. Minkään vanteen kanssa en ole kokenut mitään ongelmia.

Polun tukko
23.08.2014, 19.18
Contin tk bc seoksella toimii hyvin, varsinkin eturenkaana. Pito on erittäin hyvä kuivalla ja märällä,myös kivikossa ja juurakossa. Taakse en tosin laittaisi kivikko jumppaan sillä nuo contien kyljet ei vaan kestä esim siinä missä maxxiksien joissa perus exo suojaus. Itse särkenyt tällä kautta yhden Rubber queen apex suojalla ja yhden trail kingin jossa apex+protection. Eikä oma ajo tyyli ole edes rankaisevin eikä paineet överi matalat.

Mutta pitoa noista löytyy.Edessä itsellä edelleen 2.4" TK bc seoksella. Tänään oltiin kuopion puijolla ja vaikka hieman satoi,uskalsi eturenkaaseen luottaa kaikilla alustoilla.
Pidon puolesta jatkoon,kylkien keston puolesta fifty-sixty dejavu.

Pertsa78
24.08.2014, 12.52
No minä en varmaan tänä suvena hirveästi kivikoissa ajele, enemmän menee vielä maastolenkin vauhdikkailla poluilla, missä on juuria ja satunaisia kiviä. Eli varmaan kestävät sivut conteissa. Enemmän huolettaa siirtymät sinne poluille, miten renkaat rullaa asfaltilla/hiekkapoluilla. Fillaritorilla joku möi mk protectioneja 35€/pari ja yhden racesport tk, niin taidan ne ostaan pois kulkemasta..
kiitos suosituksista

Polun tukko
24.08.2014, 14.43
Hyvin rullaa tk/rq, oman kokemuksen mukaa paremmin kuin mk2.

mehukatti
26.08.2014, 15.54
Nyt kun (ulko)renkaita puhkeilee toisinaan tubeless-käytössä, niin mitenkäs ootte niitä paikkaillu? Parhaat vinkit?

Kemizti
26.08.2014, 16.10
Sisurin pala (paksua, tai jos iso reikä, jopa ulkorenkaan soiro) liimalla sisäpuolelle ja vaikka jollain liquisole-tyyppisellä vielä päällipuolelta tukkoon..

kyprok
26.08.2014, 16.42
Sisurin paikka (esim. tip-top) toimii myös, mutta idea sama kuin Kemiztin esittämä. http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Three-Ways-to-Save-A-Leaky-Tubeless-Tire-2012.html

Vertti83
18.09.2014, 23.48
Mahtaako kansalla olla kokemuksia Miseliinin uusista renkaista ja niitten uusista seoksista(Magi-X & Gum-X) ja niitten toimivuudesta käytännössä?

Kiikarissa olisi potentiaalisesti "välikelin" takarenkaaksi Wild Rock'R2, mutta mietityttää että kummalla seoksella koittaisi. Taakse suosittelevat kovempaa Gum-X:ää(55a/52a), tosin paperilla ero numeroiden valossa Magi-X:ään(50a) ei ole hirveän iso, mutta pehmoisempi pitäisi oletettavasti paremmin kostealla juurakolla&kivikolla, ja miksei tuollaista voisi edessäkin koittaa käyttää, mut pääosin takarenkas siis haussa... Eli mahtaako tuo Magi-X olla kuinka purkkaa käytännössä ja onko ero Gum-X:ään huomattava?

Verska-Vesa
19.09.2014, 09.51
Jos nyt olen oikein käsittänyt Miseliinin mainoshöpötykset, niin Magi-X:ssä on pehmeyden lisäksi huomattavasti hitaampi rebound (=isompi hystereesi, palautuu muotoonsa hitaammin) kuin Gum-X:ssä. Tiedä sitten kuinka merkittävä ero niissä oikeasti on, en ole koskaan edes hipelöinyt kyseisiä kumeja saati sitten ajanut niillä.
Tuo Wild Rock'R2 näyttää kyllä kuvionsa puolesta loistavalta, mukavan tasainen ja hyvin tuettu rivi isoja reunanappuloita sopivalla etäisyydellä keskinappuloista, ja renkaalla näyttäisi olevan sopivan kulmikas profiili. Harmi ettei ne tee siitä mitään hiukan kevyempää versiota samalla kuviolla.

Henkka.k
19.09.2014, 13.02
Mahtaako kansalla olla kokemuksia Miseliinin uusista renkaista ja niitten uusista seoksista(Magi-X & Gum-X) ja niitten toimivuudesta käytännössä?

Kiikarissa olisi potentiaalisesti "välikelin" takarenkaaksi Wild Rock'R2, mutta mietityttää että kummalla seoksella koittaisi. Taakse suosittelevat kovempaa Gum-X:ää(55a/52a), tosin paperilla ero numeroiden valossa Magi-X:ään(50a) ei ole hirveän iso, mutta pehmoisempi pitäisi oletettavasti paremmin kostealla juurakolla&kivikolla, ja miksei tuollaista voisi edessäkin koittaa käyttää, mut pääosin takarenkas siis haussa... Eli mahtaako tuo Magi-X olla kuinka purkkaa käytännössä ja onko ero Gum-X:ään huomattava?

Mulla on yks Magi-X eturenkaana ja ei meinaa hermot kestää edes bike parkissa ajelua ku se seos rullaa niin huonosti. Luulen että niissä seoksissa on huomattava ero vaikka numeroista ei vois niin päätellä, en oo tosin kokeillu Gum-X:ää.

Polun tukko
01.12.2014, 22.10
Mites kun tuo uusi fillari tulee varustettuna siten että eessä ja takana on dhf 3c exo tr:t niin olen tuohon taakse miettinyt jotain nopeeta rengasta perus polku tykitykseen.
Onko kokemusta Ikonista tai crossmarkista? Molemmat toiminee kuivalla ainakin.
Enduroon sitten dhr2 taakse tai contilta mahdollisesti tulevat uudet mallit.

NikHa
10.03.2015, 09.05
Contin sivuilla on Trail King Protectionia 29x2,4 koossa. Mistähän tuota mahtais saada? Nettikaupoista en löydä kuin 2,2 tuumasta, joka tuntuu äkkiseltään vähän pieneltä.

ToLi
14.03.2015, 10.52
Onko kenelläkään vielä kokemuksia uudesta (2015) Nobby Nicistä? Ja jatkokysymyksenä, mistähän löytyis 27,5/2.35 Trailstar seoksella? Tuntuu kaikki putiikit myyvän ei-oota.

mehukatti
14.03.2015, 15.23
Tosiaan uudella 2015 Nobby Nicillä on huono saatavuus tällä hetkellä, mutta veikkaisin, että niitä alkaa saamaan kevään edistyessä ainakin Saksasta. Itteekin kiinnostaa nimenomaan 27.5x2.35 Trailstar-versio. Toi rengas tulee olee aika kiva Magic Maryn ja Rock Razorin rinnalle, jolloin kolmea rengas eri tavoilla yhdistelemällä saa erilaisia comboja. Jos tarvii paljon pitoa niin MM eteen ja NN taakse. Seuraava steppi parempaan rullaavuuteen on RR taakse. Tai jos ajaa pitkää retkiajoa tai XC-kisaa niin eteen NN ja taakse RR.

Tmh
14.03.2015, 20.58
Mulla on ollut tuo uusi Nobby 2.35" 26 koossa pacestar seoksella viime syksyn alla sekä ajoittain talvella edessä ja takana. Lähinnä talveksi hommasin "nastattomaksi" siksi pacestar. Kaiken puolin positiivinen yllätys ollut ajettavuudelta/käytökseltä. Jopa pacestar märällä vs. vanha 4X jolla ei tehnyt mitään kostealla vaikka reunat vertstar seosta. Stanin kehillä ei tartte ressata tubeless hommeleitakaan, riittää kun pikkupumpulla tai pahimmassa tapauksessa jalkapumpulla nostaa paikoilleen. Mukava yleisrengas. Profiili pyöreähkö joka tuo loivalla kulmalla varustettuun fillarin kivasti ketteryyttä lenkkikäytössä. Toisaalta toiminee kivasti leveemmällä kehällä varsinkin agressiivisemmassa ajossa.

Tuo voisi olla tosiaan aika hyvä tripla sekoittella tarpeen mukaan: Magic Mary, Nobby ja Rock Razor.

ToLi
15.03.2015, 10.33
Tosiaan uudella 2015 Nobby Nicillä on huono saatavuus tällä hetkellä, mutta veikkaisin, että niitä alkaa saamaan kevään edistyessä ainakin Saksasta. Itteekin kiinnostaa nimenomaan 27.5x2.35 Trailstar-versio. Toi rengas tulee olee aika kiva Magic Maryn ja Rock Razorin rinnalle, jolloin kolmea rengas eri tavoilla yhdistelemällä saa erilaisia comboja. Jos tarvii paljon pitoa niin MM eteen ja NN taakse. Seuraava steppi parempaan rullaavuuteen on RR taakse. Tai jos ajaa pitkää retkiajoa tai XC-kisaa niin eteen NN ja taakse RR.
Vähän oli samat ajatukset itsellä noiden eri kombojen suhteen, mutta lisäsin tuohon vielä HD:n. Tällöin eteen olis joko MM tai HD ja taakse NN tai RR. Sitten tarvttaessa joko HD taakse tai NN eteen, niin pitäis olla eri tarpeet aika hyvin katettu. Muut kumit on jo vanteilla, mutta noita NN:jä ei toisaan tunnu saavan mistään.

Prestige
22.03.2015, 16.22
Oma spekulointi ensikauden komboista Maxxiksen kumeilla -> https://enduristi.wordpress.com/2015/03/22/ensikauden-rengastukset/

syklopaatti
25.03.2015, 20.05
Oma spekulointi ensikauden komboista Maxxiksen kumeilla -> https://enduristi.wordpress.com/2015/03/22/ensikauden-rengastukset/
aika vaikuttavaa. Se pisti silmään ,et sulla on ikon rullaavana takarengasvaihtoehtona.
Et ole harkinnut ardentrace3c:tä sille tontille. Se rullaa ja siinä on isommat sivunappulat kun ikonissa ja enemmän kanttipitoa. /kai?):seko:

Tämä nyt on vaan asia mitä pohdin. Sinä tiedät renkaista satavarmasti enemmän kun minä mutta kiinnostaa vaan udella.

Polun tukko
25.03.2015, 20.22
Joskus kyselin ylävitosesta tuosta race ardentista niin jimmy sanoi ettei laittas sitä am/enduro ajoon. Profiili on matalampi ja pyöreämpi kuin perus ardentissa. Suositteli ennemmin perus ardenttia.

syklopaatti
25.03.2015, 20.31
Joskus kyselin ylävitosesta tuosta race ardentista niin jimmy sanoi ettei laittas sitä am/enduro ajoon. Profiili on matalampi ja pyöreämpi kuin perus ardentissa. Suositteli ennemmin perus ardenttia.
Voi olla muta kyllä race rullaa paremmin. On kokemusta molemmista. Itse tykännyt siitä kuivalla. Tosin vaan lenkkiajoa kun yritän pysyä näiden paikallisten
endurokuskien kyydissä tai edes näköetäisyydellä.

Polun tukko
25.03.2015, 20.33
Voi olla muta kyllä race rullaa paremmin. On kokemusta molemmista. Itse tykännyt siitä kuivalla. Tosin vaan lenkkiajoa kun yritän pysyä näiden paikallisten
endurokuskien kyydissä tai edes näköetäisyydellä.
Ne on kyllä kovia, paitsi quaddro...

syklopaatti
25.03.2015, 20.34
Heh. Jep. sehän se häviää ensimmäisenä näköpiiristä.;)

samu88
25.03.2015, 21.26
Mitkä kombot kannattaisi hommata vielä bronssonien rinnalle? Jos siis paremmin rullaavat ja hieman järeemmät olisi hakusessa? Ardent/Ikon ja Minion/Highroller?

Polun tukko
25.03.2015, 22.05
Heh. Jep. sehän se häviää ensimmäisenä näköpiiristä.;)

Täytyy tehdä pivotille jäynää.

Prestige
27.03.2015, 10.45
aika vaikuttavaa. Se pisti silmään ,et sulla on ikon rullaavana takarengasvaihtoehtona.
Et ole harkinnut ardentrace3c:tä sille tontille. Se rullaa ja siinä on isommat sivunappulat kun ikonissa ja enemmän kanttipitoa. /kai?):seko:

Tämä nyt on vaan asia mitä pohdin. Sinä tiedät renkaista satavarmasti enemmän kun minä mutta kiinnostaa vaan udella.

Polun tukko tuossa sen suuntaista kirjoittikin. Ardent race on kyllä minulla ollut 29" jäykkäperässä takarenkaana pari vuotta, ja tykkään siitä kovasti, mutta sitä ei tuossa 27.5 koossa saa kuin 2.2 leveänä. Ikonia saa 2.35 leveänä. Siksi Ikon.

Gibsy
31.03.2015, 10.01
Renkaat enskatykkiin hieman hakusessa. Eteen olen kaavaillut HR2 3C 2.4 ja taakse joko HR2 2.3 tai Ardent 2.25. Kumpi näistä se parempi vaihtoehto (kompromissi) traili- ja bikeparkkeiluun?

syklopaatti
01.04.2015, 20.22
Renkaat enskatykkiin hieman hakusessa. Eteen olen kaavaillut HR2 3C 2.4 ja taakse joko HR2 2.3 tai Ardent 2.25. Kumpi näistä se parempi vaihtoehto (kompromissi) traili- ja bikeparkkeiluun?
Minun mielestä ihan täysin rullaus vastaan pito kysymys. Ardent rullaa ihan eri luokkaa kun taas HR2 pitää. Osta molemmat ja vaihda kelin mukaan.
Edessä toi HR2 3C on mahtava rengas. Vaikea valinta. Entäs taakse ardent 2.4

Bässi
01.04.2015, 20.47
Ajelin viime kesänä aika paljon hr2 3c edessä ja ardent 2.4 takana. Ihan hyvä yhdistelmä, ainoostaan pahimmilla keleillä sitte hr2 taaksekkin.
Vaikka ardentin jarrutuspito onkin huono.

kalleA
03.04.2015, 19.19
Vähä offtopic, mutta tuleeko pyörän mukana tubeless venttiilit ja vanneteipit jos kiekot on tubeless sopivat?(olettaen, että siellä on sisurit)

Polun tukko
03.04.2015, 19.38
Wtb:ssä tuli,samoin staneissa. Bontragereissa ei.

kalleA
04.04.2015, 18.47
Tuleekos noissa pyärissä tubeless renkaita valmiina vai tuleeko normi renkailla?

miku80
04.04.2015, 19.00
rippuu valmistajasta.. kyllähän ne pyörien spekseissä lukee mitkä renkulat on alla..

Ketjureaktio
04.04.2015, 19.16
Ainakin Spectralin Mountain Kingit oli tubeless-valmiit, Maxxixet on toimineet tubelessinä myös vaijeriversioina.

kalleA
04.04.2015, 20.02
Mitkäs olisi hyvät renkaat enduroon? Samoilla renkuloilla pitäis sujua bikepark ajelut ,lenkit ja endurokisat, kun ei ole kuin yhdet kiekot. Mieluusti vielä ettei tarvitsisi vaihdella joka kelin mukaan. Maxxis DHR & HRii kombo?

Polun tukko
04.04.2015, 21.20
Mitkä kisat?

zeizei
05.04.2015, 17.21
Dhr2 + hr2 -kombolla pärjää ainakin hyvin enskailut ja bikeparkit. Lenkkeilyyn nyt löytyy rullaavampaakin, mutta ei tuokaan kombo nyt huonoin siihen ole. Aika hyvä kompromissi siis. 3C exona siis toki ja ehkä tuo hr2 vielä 2.3" versiona niin on lenkkikäyttöön vähän kevyempi. Itse ajoin koko viime kesän kaikki ajot dhr2 + ardent 2.4" -kombolla ja hyvin silläkin pärjäsi kaikki ajot kun ei mitään mutakelejä sattunut.

AK-87
05.04.2015, 17.46
Jokos joku on ehtinyt kokeilla taakse Minion SS rengasta?

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/03/maxxis-minion-SS-mountain-bike-tires01.jpg

miku80
08.04.2015, 08.36
Ei ole maxxisin mallista kokemusta, mutta spessun vastaavalla (slaughter) on tullut jokunen lenkki ajettua ja onhan se mukavaa että voi sutia kuivalla kalliolla ;).. Onhan tuollanen mukavan rullaava ja kanttipitoakin löytyy, mutta muutamat jarrut menny pitkäksi kun on rouheempaan takarenkaaseen tottunut ja vetopitokaan ei ylämäissä ole sieltä paremmasta päästä..

mehukatti
08.04.2015, 08.45
Liian kapeita noi 27.5x2.3 Maxxikset. Ovat ihan selvästi kapeampia ja pienemmän ilmatilan renkaita kuin wanhat ja hyvät Maxxiksen 26x2.5:t tai Schwalben 27.5x2.35:t. Omassa Nomadissa tuli 27.5x2.3 HR2:t ja taisin ajaa niillä pari päivää kun totesin ettei niillä oo mitään pitoa ja joutuu pitää liian kovia paineita. Tuntui kuin olis ajanu cyclocross-pyörällä maastossa.

miku80
08.04.2015, 08.55
Ite ajelin yhden vanteen kunnolla klommoille syysmärällä kun piti HR2:sta (29x2.3)laskea paineita, että sai pitoa ja luvattoman helposti tuntuivat lyövän läpi mikä sitten kostautui.. Nyt on tullut ajettua samoilla paineilla butchereilla 30mm leveillä vanteilla ilman ongelmia..

AK-87
08.04.2015, 10.23
Onko tuo Maxxiksen uusi 2.3" rengas rungoltaan kapeampi kuin Maxxiksen 2,25x26" Crossmarkeissa ja Ardenteissa? Jotenkin oletin että aika samasta leveydestä on kyse. Ja jos on, niin ite oon tykännyt takana pitää kyllä tuollaisia, edessä pitää olla pulleampi gummi sitten.

Grr
08.04.2015, 12.40
Maxxiksen koot on melkonen soppa. Kapeammasta leveämpään mennään suunnilleen seuraavassa järjestyksessä: 2.25 - 2.35 - 2.3 - 2.5/2.4
MUTTA eri malleissa sama numero tarkottaa erikoon runkoa että ota siitä nyt sitten taas selvää. Ennenwanhaan muoteissa oli sisällä valettuna aito runkokoko mutta sitäkään ei oo enää moneen vuoteen näkynyt. Ihanaa.

PS. Suosittelen itsekin spessua 50a seoksella niin ei tartte murehtia maxxiksen leveyttä eikä schwalben repeilyä.

zeizei
08.04.2015, 15.52
Maxxiksen 2.3" DHR2, HR2 ja Shorty vastaa rungoltaan suunnilleen 2.25 Ardenttia. Ja minun mielestä mutulla paksumpi kuin vanha 2.35 Minion DHF/HR. 2.4" HR2 on sitten selvästi pulleampi ja sopii hyvin ainakin eteen jos haluaa paksumpaa sinne. Rullaavaa, pulleaa ja kestävää vaihtoehtoa taakse ei tosiaan Maxxikselta oikein löydy. 2.4" Ardent on paksuin mutta vähän heppoisempi kuin kuin DHR2 tai HR2. Kaikki em. siis 27.5 EXO. Jos Minion SS:stä ja DHR2:sta saisi myös sen 2.4" -version niin olisi aika hyvin kaikki tarpeet katettu Maxxiksen valikoimista. Shortystä en paksumpaa kaipaisikaan, kun on kuitenkin vähän mutaspesiaali jolloin kapeampi puree paremmin. 2.4" saatavuus ei ole minulla kynnyskysymys, kun muuten Maxxis toimii ja kestää sen verran hyvin. Minion SS:ää ei taida vielä saada mistään.

wiggum
08.04.2015, 17.44
Mittailin tuossa työntömitalla noi hr2:n 2.4" ja 2.3" rungostaan, kun tuollaiset nyt alla pyörii samalla vanteella. Lopputulos oli, että ne ovat yhtäleveät(kapeat) ja korkeat(matalat):seko:
Nappuloissa niissä kyllä on aavistuksen eroa koon suhteen, niin leveydessä kuin korkeudessakin, mutta muutoin runko näyttäisi olevan sama. Jos kaipaa jotain 27,5+ rengasta, niin asia eri, mutta itse olen näillä Maxxiksen kapeuksilla pärjännyt hyvin.

pturunen
08.04.2015, 17.52
Ei ole maxxisin mallista kokemusta, mutta spessun vastaavalla (slaughter) on tullut jokunen lenkki ajettua ja onhan se mukavaa että voi sutia kuivalla kalliolla ;).. Onhan tuollanen mukavan rullaava ja kanttipitoakin löytyy, mutta muutamat jarrut menny pitkäksi kun on rouheempaan takarenkaaseen tottunut ja vetopitokaan ei ylämäissä ole sieltä paremmasta päästä..

Tästä täysin samaa mieltä. Slaughter kun vaihtui Butcheriiin, niin alkoi (veto)pitoa löytymään. En ajatellut laittaa takaisin.

Ketjureaktio
09.04.2015, 10.30
Renkaat mitataan nappulan reunasta. HR" 2.3 ja 2.4:silla on kyllä melkoinen ero nappulan koossa.

Mittailin tuossa työntömitalla noi hr2:n 2.4" ja 2.3" rungostaan, kun tuollaiset nyt alla pyörii samalla vanteella. Lopputulos oli, että ne ovat yhtäleveät(kapeat) ja korkeat(matalat):seko:
Nappuloissa niissä kyllä on aavistuksen eroa koon suhteen, niin leveydessä kuin korkeudessakin, mutta muutoin runko näyttäisi olevan sama. Jos kaipaa jotain 27,5+ rengasta, niin asia eri, mutta itse olen näillä Maxxiksen kapeuksilla pärjännyt hyvin.

mehukatti
09.04.2015, 11.23
Mä ajattelin tällä kaudella pysyä Schwalben 27.5x2.35 Magic Mary/Rock Razor/Nobby Nic (2015) -linjalla. Syynä tosiaan se, että Maxxikselta ei saa muuta kuin HR2:sta ja Ardenttia 27.5x2.4 koossa ja toisaalta myös se, että Magic Mary on helvetin hyvä rengas.

kalleA
09.04.2015, 11.58
Mistäs noita Schwalben renkaita saa? Meneekö tilailu hommiksi?

AK-87
09.04.2015, 13.22
Renkaat mitataan nappulan reunasta. HR" 2.3 ja 2.4:silla on kyllä melkoinen ero nappulan koossa.

Jos keskustellaan renkaan rungon koosta, niin silloin mitataan rungosta. Eikä tuo nappulan reunasta mittaaminen selitä ainakaan Maxxiksen kokoja aukottomasti, siksipä niitä täällä puidaan käyttäjien arvioiden ja mittausten valossa...

Mä ajattelin tällä kaudella pysyä Schwalben 27.5x2.35 Magic Mary/Rock Razor/Nobby Nic (2015) -linjalla. Syynä tosiaan se, että Maxxikselta ei saa muuta kuin HR2:sta ja Ardenttia 27.5x2.4 koossa ja toisaalta myös se, että Magic Mary on helvetin hyvä rengas.

Makuasioita, mutta mun mielestä Maxxiksen kumiseokset on parempia ja johdonmukaisempia kuin Schwalbella. Jolleivät nyt sitten ole tehneet jotain muutoksia 2015 mallistoihin, siis todellisen koostumuksen eikä markkinanimien puolesta. Sitä rohkenen epäillä kyllä.

Moby
09.04.2015, 13.54

Eikö tuossa Rock Razor ja Nobby Nic ole muulta kuin kanttipidoltaan melko lähellä toisiaan? Miksi ei toista korvaisi Hans Dampfilla? Mulla on suunnitelma ajaa pääosa kesästä ja eri keleistä Magic Mary edessä ja Hans Dampf takana. En jaksa vaihdella renkaita paitsi kisoihin ja silloinkin vain jos keli on tosi kuivaa tai tosi märkää.

wiggum
09.04.2015, 17.28

Tämä valtava ero on noin 2 mm, kun mittailin nappulan reunasta. Runko ja täten ilmatilavuus pitäisi olla edelleen sama noissa molemmissa.

Vertti83
09.04.2015, 20.20
Mahtaako HR2sen 2.3" ja 2.4" välillä olla eroa ETRTO mitassa?

Eli numero jotakin muotoa 57-622 ETRTO, tuon mitan pitäisi kertoa renkaan koon milleissä, ensimmäinen numero kuvaa renkaan rungon leveyttä ja jälkimmäinen vanteen halkaisijaa...

Jos kaikki menisi niinkuin elokuvissa niin tuon ensimmäisen lukeman pitäisi kertoa miten leveä renkaan runko on, riippumatta nappuloista. ISO 5775 standardi (http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_5775) ilmoittaa seuraavaa:

The first number (nominal section width) is essentially the width of the inflated tire (minus any tread).
The second number (nominal rim diameter) is the inner diameter of the tire when it is mounted on the rim.

Mutta vahvasti epäilen että renkasfirmat tätäkin tulkitsevat jotenkin "luovasti" jolloin tuo ei välttämättä oo hirveän vertailukelpoinen eri merkkien/mallien välillä...

zeizei
09.04.2015, 20.35
Tämä valtava ero on noin 2 mm, kun mittailin nappulan reunasta. Runko ja täten ilmatilavuus pitäisi olla edelleen sama noissa molemmissa.

Tää on kyllä jännää. Olin ihan varma että myös runko olisi isompi kun silmämääräisesti 2.4" näyttää selvästi isommalta, mutta ei siis todellisuudessa. Painossa on eroa noin 50g ainakin noissa omissa yksilöissä joten ei senkään puoleen isoa eroa. Ainakin tuo 2.4" HR2 on nykyinen oma suosikki eturenkaaksi. Puree kantatessa ja jarruttaessa todella hyvin ja pysyy mudassakin auki melko hyvin. Jopa perus maxxpro versiona todella monipuolinen rengas.

Henkka.k
10.04.2015, 09.59
Tää on kyllä jännää. Olin ihan varma että myös runko olisi isompi kun silmämääräisesti 2.4" näyttää selvästi isommalta, mutta ei siis todellisuudessa. Painossa on eroa noin 50g ainakin noissa omissa yksilöissä joten ei senkään puoleen isoa eroa. Ainakin tuo 2.4" HR2 on nykyinen oma suosikki eturenkaaksi. Puree kantatessa ja jarruttaessa todella hyvin ja pysyy mudassakin auki melko hyvin. Jopa perus maxxpro versiona todella monipuolinen rengas.

Paljo sun 2.3 painaa? 27.5 versio?

zeizei
10.04.2015, 18.46
Paljo sun 2.3 painaa? 27.5 versio?

HR2 exo 3c tr 2.3 880g
HR2 exo 3c 2.4 930g
DHR2 exo 3c tr 2.3 780g

Henkka.k
11.04.2015, 00.18
HR2 exo 3c tr 2.3 880g
HR2 exo 3c 2.4 930g
DHR2 exo 3c tr 2.3 780g

Kiitti. Harmittaa että Maxxis ei tee Minionista 2.4 versiota. Tuo 2.3 on varmaan ihan ok perus enskalenkille, mutta ei tuu kestään kisassa niin jää sit ostamatta. HR2 2.4 rullaa taas niin huonosti että ei ainakaan takarenkaaksi. Oikeestaan Maxxis:en katalogista ei löydy mitään takarengasta joka ois sopivan painonen kisakäyttöön. Jännä muuten että tuo HR2 2.3 on 100g painavampi kuin DHR2 2.3 leveenä, vaikka kaikki parametrit on muuten samat.

zeizei
11.04.2015, 09.22
Kiitti. Harmittaa että Maxxis ei tee Minionista 2.4 versiota. Tuo 2.3 on varmaan ihan ok perus enskalenkille, mutta ei tuu kestään kisassa niin jää sit ostamatta. HR2 2.4 rullaa taas niin huonosti että ei ainakaan takarenkaaksi. Oikeestaan Maxxis:en katalogista ei löydy mitään takarengasta joka ois sopivan painonen kisakäyttöön. Jännä muuten että tuo HR2 2.3 on 100g painavampi kuin DHR2 2.3 leveenä, vaikka kaikki parametrit on muuten samat.

Jep, samaa vähän harmitellut mutta minun vauhdeissa ja Suomen kisoissa tuo 2.3" DHR on kestänyt toistaiseksi. Muutaman päivän Madeiran kivikoita paiskoessakin meni ilman rikkoja vaikka vanteeseen sain lommon. Ja muistelisin että mm. Graves on käyttänyt myös tuota takarenkaana EWS:ssä. Mutta kyllä Maxxis saisi silti tuoda mallistoon tuollaisen mm. Schwalben super gravityä vastaavan rungon. 2.4" ja noin kilon painoinen ja nimenomaan takarenkaaksi sopivalla kuviolla.

Henkka.k
15.04.2015, 19.51
Ootteko leikannu Hans Dampf:stä niitä reuna- ja keskinappuloiden välissä olevia nappuloita ja alkoiko sen jälkeen reunanappulat heti murtumaan? Mietin vaan että kantsiiko leikata kun ne reunanappulat ei näytä kovin kestäviltä ja Schwalbe:n reunanappulat taitaa murtua ilman leikkaustakin...

Polun tukko
15.04.2015, 21.02
Alkoi viime kesänä murtumaan viiden lenkin jälkeen trailstar HD ilman leikkaustakin. Ei vakuuttanut laadullisesti.

Polun tukko
27.04.2015, 17.12
Kun ei muuten jo olisi vaikeaa niin juuri hankittu minion DHR2 3c exo tr repesi nappuloiden välistä noim.3km ajon jälkeen. Saman saatanan paikan olen ajanut sen miljoona kertaa.
On tämä saatana työmaa.

znood
28.04.2015, 20.14
2,6 ardentit pamahti tänään postiluukusta.
Ensivaikutelma on hyvin samanlainen kun 2,4 fat albert mutta ilmatila on noin sentin isompi perus enskalevyisellä vanteella. Leveys on samaa luokkaa tai muutaman millin leveämpi per puoli.
Rullaamisesta en osaa sanoa mitään täytyy käydä enemmän ajamassa, mutta renkaat vaikuttivat jo 1-1,2bar paineilla yli satakiloisen ajettavilta.

http://www.bike-discount.de/en/buy/maxxis-ardent-26x2%2C60-exo-maxxpro-60-folding-40323

Maxxixsen sivut ei tunne koko rengasta 2,6 leveydellä joten oikea paino lienee arvoitus. Veikkaan 800-900g.

Kemizti
28.04.2015, 20.37
Tykkäsin kovasti, oli Uzzissa aikanaan, paino tais olla ~960g.. Nyt 2,4" exo versiot käytössä, tykkään niistäkin.

mehukatti
09.05.2015, 18.37
Onko kellään kokemusta sekä Snakeskin että Super Gravity Rock Razorista? Onko jälkimmäinen miten paljon heikompi rullaavuudeltaan? Entä kulutuskestävyys ja puhkeamisherkkyys?

drop
16.05.2015, 12.37
Mulla on ollu jo kolmatta kertaa ardentit kevyemmillä vanteilla (2.4 exo), ja joka kerta puhjennut viimeistään toisella lenkillä. Yleensä löytyy aina looginen syy (terävä kivi, huono laskeutuminen tms), mutta muilla kumeilla (muddy mary, big betty jne) ei ole ollut ongelmia vuosiin.

Mites jos ardentissa on sen verran iso reikä ettei mene litkulla umpeen, uskaltaako paikata suoraan renkaaseen ja laittaa uudet litkut? Vai heitänkö vaan roskiin?

e-tracker
16.05.2015, 19.40
Noviisina tuli laitettua contin x-king takapyörälle väärinpäin, mitään erikoista en ole huomannut ajossa, periaatteessa kuvio näyttäisi purevammalta näin väärinpäin? :)

AK-87
20.05.2015, 18.24
Tuli ajettua Meri-Teijon kisa 2.4 Exo Ardenteilla ja Messilä 2.3 Minion Exo + 2.25 Ikon Exo combolla. Ardenteissa ei mitään yllättävää, ne nyt niin perus allrounderit kuin renkaat voi olla. Ei huiput missään, mutta ei myöskään surkeat missään. Hyvä lenkkirengas vaihtelevaan maastoon ja kisaan ehkä taakse. Toinen combo sit onkin jo vinkeämpi. Minion on edelleen mun suosikki eteen ja taakse toi Ikon toimi kuivalla hyvin. Onhan se aika liukas, jos mutkassa on jotain hiekkaa tai soraa, mut rullaa niin helvetisti! Kisainen setti ja tykkäsin. Minion SS tullee kyllä aikanaan kokeiluun, kunhan niitä alkaa saamaan vähän paremman reunanappulan vuoksi. Ja ainakaan mä en saanut kisassa paskottua noita kummeja.

mehukatti
20.05.2015, 21.10
Mä oon alkanut ajatella, että monet Maxxikset on oikeastaan aika paskoja kun miettii ihan objektiivisesti. Matkalla Schwalbe fanboiksi? Otetaan vaikka HR2. Kuvio matalaa randomia piperrystä ja sivunappulat liian lähekkäin toisiaan plus kaikki sanoo et se rullaa tosi huonosti. Kun pitää kädessä vierekkäin Magic Marya ja HR2:sta niin MM on rouhea kuin mikä ja näyttää päivänselvältä, että MM:stä löytyy pitoa ja HR2 on hyvä korkeintaan koneella tehdyillä kovapintaisilla bike park -baanoilla. Ardentissa taas sivunappulat on ihan paskat piperrykset eikä kuvio päältäkään näytä mitenkään älyttömän hyvin rullaavalta. Rock Razorissa taas on kunnon sivunappulat, lähes vastaavat kuin MM:ssä, ja lisäksi päältä kuvio on rehellistä semisliksiä ilman kikkailua. Messilässä mulla oli Ardent takana olosuhteiden pakosta ja se kyllä tuntui huonolta mutkissa ja offcamberilla. Tuli kyllä ikävä Rock Razorin sivunappuloita. Kolmantena Maxxiksena voisi mainita Shortyn. Siinä ei oo piikeissä yhtään rampitusta vierintäsuuntaan kuten MM:ssä, joten tuskin rullaa yhtä hyvin. Maxxiksen paskuuden kruunaa se, mistä olen monesti aikaisemminkin valittanut, eli 27.5-koossa tarjotaan 2.4" leveänä vain HR2:sta ja Ardenttia. Kaikki muut 27.5 Maxxikset on nimellisesti 2.3", mutta Schwalben 27.5x2.35":een verrattuna ne on käytännössä 2.2" XC-renkaita. Ajoin 2.3" HR2:lla yhen päivän Calpiksessa ja laitoin ne heti sen jälkeen myyntiin kun niissä ei ollu mitään pitoa kapeuden, pienen ilmatilan ja huonon kuvion takia. Schwalben ongelma eli nappuloiden halkeilu niiden juuresta on raporttien mukaan korjattu 2015-malleissa, joten ne alkaa olla aika ylivoimaisia.

Ari
20.05.2015, 21.29
Pyörässä tuli mukana hr2 2,3 koossa sisureilla, tuntui kuin olisi palannut 10v taaksepäin rengastekniikassa. Toki eivät sitä parempaa kumia olleet, pieni ilmatila ja olematon märkäpito. Nyt rock razor ja hans dampf litkuilla ihan eri maata, joustaa ja pitää. Bikeradar tai enduro kehui talvirengastestissään shortya, että rullaisi paremmin kuin magic mary, vaikka ei ulkonäöltä siltä näyttäisi. HD trailstarina hyvä edessä, ainakin metsässä.

Polun tukko
25.05.2015, 08.22
Eilen lähti saksasta tilaukseen 2kpl 2015 hans dampheja trailstar super gravitynä,1kpl rock razor trailstar super gravitynä.Alkoi männä viikonloppuna korpeamaan lopullisesti tuo 650b maxxisten pieni ilmatila

Moby
25.05.2015, 09.11
Laitoin Messilään taakse uuden Hans Dampfin eikä reunanappuloissa ole minkäänlaisia irtaantumisen merkkejä yhtään. Taitaa siis uuden svalpet olla ihan kestäviäkin.

Bässi
25.05.2015, 20.28
Asentelin Geax Goma 27.5 2.4 tnt renkaat alle. Pikasella mittailulla ne on vähän isompi runkoset kuin 2.35 schwalben.
paino samaa luokkaa kuin super gravityissä ja kyllä Goman kyljetkin tuntuu vahvoilta.
sitte pitäis vaan kokeilla.

ilkkaluukkonen
27.05.2015, 09.03
Laitoin Messilään taakse uuden Hans Dampfin eikä reunanappuloissa ole minkäänlaisia irtaantumisen merkkejä yhtään. Taitaa siis uuden svalpet olla ihan kestäviäkin.

Schwalbella on kyllä melko lailla vielä mainetta palautettavana. Jokainen rengas on ollut melkolailla susia omalle kohdalle, eikä ole aikomustakaan hetkeen kokeilla uudestaan, jos vain muita vaihtoehtoja löytyy. Muddy Maryä on tosin ollut positiivinen poikkeus, ei ole eturenkaana käytettäessä nappulat vielä irronneet.

Ihan näin pahasti ei kuitenkaan ole omista renkaista nappuloita revennyt: http://ep1.pinkbike.org/p4pb12266844/p4pb12266844.jpg

elasto
27.05.2015, 09.25
Eikös tuo Rock Razori ole vielä ihan uusi malli ja joku juuri sanoi, että uusissa asia on korjattu? :seko:

Itse ajelen vielä Maxxiksella, ei ole haitannut sen 2,3" kapeus kun en kuitenkaan mitään läskipyörää ole hakemassa.

sakuvaan
27.05.2015, 10.10
Mulla on ollu jo kolmatta kertaa ardentit kevyemmillä vanteilla (2.4 exo), ja joka kerta puhjennut viimeistään toisella lenkillä. Yleensä löytyy aina looginen syy (terävä kivi, huono laskeutuminen tms), mutta muilla kumeilla (muddy mary, big betty jne) ei ole ollut ongelmia vuosiin.

Mites jos ardentissa on sen verran iso reikä ettei mene litkulla umpeen, uskaltaako paikata suoraan renkaaseen ja laittaa uudet litkut? Vai heitänkö vaan roskiin?

Jännää mä olen EXO ardenteilla käynyt useemman kerran espanjan louhikoissa riivaamassa niitä ja kertaakaan ei ole kyljet hajonneet, yhestä eturenkaasta kyllä löysin kaktuksen piikkejä kun se meni vaihtoon kulumisen takia, ilmaa se piti kyllä ihan hyvin. :D

Polun tukko
27.05.2015, 12.58
Eikös tuo Rock Razori ole vielä ihan uusi malli ja joku juuri sanoi, että uusissa asia on korjattu? :seko:

Itse ajelen vielä Maxxiksella, ei ole haitannut sen 2,3" kapeus kun en kuitenkaan mitään läskipyörää ole hakemassa.

Eikös tuota rock razoria ole jo pari vuotta ollut.
Itse pääsenee ensi viikolla testimään vieläkö nappulat irtoaa. Jos irtoaa, eikun rekkulaa saksaan kuten viime kesänä.

Polun tukko
27.05.2015, 22.57
Onkos jollain muuten tietoa että onko tuo nappuloiden irtoaminen schwalbella vain esim evo mallien ongelma vai esiintyykö myös super gravity sarjassa? Omat viime vuotiset hanssit oli evo snakeskin. Nyt kaikki mitä tilasin on super gravityä.

Kanuunadale
28.05.2015, 09.48
http://maasturi.vuodatus.net/lue/2015/04/27-5-renkaiden-painoja-ja-mittoja

Mä kokeilin ekaa kertaa Maxxiksia (HR2 2.3 ja Ardent 2.4) ja vähän olen pettynyt pieneen ilmatilaan. Tuo HR2 2.3:na on 4mm matalampi ja 5-6mm kapeampi kuin Hansdampfi 2.35 puhumattakaan Magic Marysta joka on vielä 1mm korkeampi ja 1mm eveämpi kuin HD.
Onko suosituksia ison ilmatilan 27.5 renkaista treiliajeluun?

Sant
28.05.2015, 10.29
2.4" Continental Trail King on ainakin melko hyvällä ilmatilalla varustettu, RS Pike alkaa näyttämään melko ahtaalta ohuen roiskeläpän kanssa. Eriasia miten sitten renkaan muut ominaisuudet riittävät osaavammalle ja vaativammalle kuskille...

elasto
28.05.2015, 10.36
Eikös tuota rock razoria ole jo pari vuotta ollut.
Itse pääsenee ensi viikolla testimään vieläkö nappulat irtoaa. Jos irtoaa, eikun rekkulaa saksaan kuten viime kesänä.

Onkos jollain muuten tietoa että onko tuo nappuloiden irtoaminen schwalbella vain esim evo mallien ongelma vai esiintyykö myös super gravity sarjassa? Omat viime vuotiset hanssit oli evo snakeskin. Nyt kaikki mitä tilasin on super gravityä.

Mä muistelin, että olisi tuoreempi malli, tyyliin vuoden sisään tullut? No mut anyway, tuossa kuvassahan on juurikin super gravity -malli vai harottaako mun silmät, kun näen tuossa logon "SG"?

Polun tukko
28.05.2015, 11.35
2.4" Continental Trail King on ainakin melko hyvällä ilmatilalla varustettu, RS Pike alkaa näyttämään melko ahtaalta ohuen roiskeläpän kanssa. Eriasia miten sitten renkaan muut ominaisuudet riittävät osaavammalle ja vaativammalle kuskille...

Pitoa on mutta kyljet ei kestä kivikko jumppaa.

Elasto: ei harota. Niinhän tuossa kuvassa seisoo.

EE: Mä oon nyt toukokuussa paskonu kolme DHR2 exo tr 3c rengasta.Väitän, että isommalla ilmatilalla rikkoja olisi jopa kaksi vähemmän.Eli sais se DHL laittaa vauhtia siihen rengaslaatikkoon.
Aiemmin kun ajoin(melkein koko 2014 kausi) contin trail king protection apexeilla 2.4" leveinä, niin onhan nämä nyky maxxikset melkosia sirkkelin teriä niihin nähden.Conteja hajosi viime kesänä kaksi.

EEE: kun joku väitti että schwalbe on muuttanut renkaita ettei nappuloita niin pahasti enää repeilisi, niin missä tämmöistä on mainittu?

NikHa
31.05.2015, 17.00
Jonku ridereportin luin jenkkilästä missä Schwalben HD/MM laitanapit oli kestäneet ihan yhtä hyvin/huonosti kuin Maxxiksen DHF ja DHR2.. Toisaalta eipä 4 renkaan otos vielä mitään oikeasti kerro.

Polun tukko
01.06.2015, 08.47
Niin no. No niin. Olen nyt 2kk ajanut dhf 3c ja dhr2 3c combolla eikä nappulat ole irronneet. Kohta pääsee testimään 2015 schwalbea niin sittenhän tuon näkee.

NikHa
01.06.2015, 08.52
Kerrohan kokemuksia sitten. Pistin juuri kolmet Schwalbet tilaukseen. On sitten kelien ja ajojen mukaan vaihtaa alle 2,35sia MM,HD,NN (-15) ja RaRa. Jos nuo NN ja RaRa varmaan kestää ajonsa, mutta pitää tilailla sitten Maxxista jos nuo HD ja MM hajoo alle (molemmat trailstarina).

mehukatti
01.06.2015, 09.27
Onks 2015 Magic Mary (TL-Easy) 27.5x2.35 Snakeskinia näkyny jossain myynnissä? Tuntuis olevan suosituimmista kaupoista loppu Saksassa ja CRC:ssä on ilmeisesti vanhaa mallia.

Edit: löyty Wigglestä yks kappale varastosta.

Polun tukko
01.06.2015, 10.07
^ muistaakseni discount sai siitä jotain mallia varastoon.

Polun tukko
01.06.2015, 21.19
Ensi lenkki ajettu HD ja razor combolla. Edessä on pitoa, mutta rullaavuus ei tuossa hd:ssa ole parasta. Joskin rock razor takana paikkaa sen rullavuuden sitten :) Epäilyksiä oli tuon rr pitoon jarrussa ja vedossa mutta pitää mielestäni erittäin hyvin.

Lisää rapsaa jahka saa puolen kymmentä lenkkiä alle,niin näkee alkaako murentua.

phebis
07.06.2015, 22.24
Mites teillä on reklamaatiot onnistunu schwalben renkaiden kanssa? Mulla on viime lokakuussa eteen pyörimään laitetusta hanssista alkanu nappulat repeytymään.. yhtään ei vielä ole irti, mutta lähes kaikki jo osittain ratkenneita.

Millä kaavalla olette edenneet ja mikä on ollut lopputulos?

Polun tukko
08.06.2015, 02.04
Mulle bike components vaihtoi hanssit vapaa valintaisiin maxxiksiin.
E: halusivat renkaat nähtäväksi saksaan jossa totesivat niiden olevan sököt.

Bässi
10.06.2015, 20.14
Oma viime vuotinen magikki murtuu ja tarviis jotain uutta. Mihinkä "raportteihin" Mehukatti viittaa vm 2015 paremmasta nappuloiden kestävyydestä?

Polun tukko
10.06.2015, 20.41
Jaaha

Kaks lenkkiä ajettu hanssilla edessä (2015,SG,trailstar) ja osoittaa pieniä olkanappuloiden repeämis oiretta. On Kyllä hyvää paskaa.Se siitä paremmuudesta vuonna 2015.
Täytyy ajaa niin pitkälle kuin pääsee ja vaihteeksi reklamoida myyjälle.

Bässi
10.06.2015, 20.53
Mmm tämäpä sattu.. Muista raportoida ;)

Kerroinki asentaneeni Geax gomat. rullaa oikein makeesti noinkin iso nappulaiseks. Tosin sain etuseen reiänkin jo kolmannella ajokerralla, se oli kylläkin bike parkissa niin en oikein tiedä kestävyydestä vielä. Ja siitä huomasin schwalben murtuneen. Ei oo heleppoo!

mehukatti
10.06.2015, 21.02
Mihinkä "raportteihin" Mehukatti viittaa vm 2015 paremmasta nappuloiden kestävyydestä?

Se oli Facebookissa kahden kuskin empiirinen kokemus, joista toinen asuu Isojen Mäkien äärellä. Jos ei pidäkään paikkansa, niin ikävä juttu. Ostin itsekin juuri äskettäin 2015 Magic Maryn ja 2015 Rock Razorin, joten kohta näkee miten kestää.

Polun tukko
10.06.2015, 21.06
Ei voi kuin ihmetellä.Renkaat muuten todella hyviä...iso ilmatila,pitoa ja rullaavuttaa.Maxxikxiin en mee takas ennen kuin leveyttä vähintään 60mm 650b koossa.
Täytyy varmaan vaihtaa contin TK:hon vaikka sen kyljet onkin melko paskoja.

Jokaisessa vikansa :D

mehukatti
12.06.2015, 12.39
Maxxikselta piti tulla 27.5x2.5 Minion DHF, mutta ei oo näkynyt. Se mainittiin mainosplakaatissa joltain messuilta otetussa kuvassa. Se olis mun mielestä ainoa varteenotettava vaihtoehto 27.5x2.35 Magic Marylle. Se ja taakse Minion SS 27.5x2.4 vois olla todella kova combo. Mutta itse ajan Schwalbeilla ennenkuin Maxxis alkaa tarjota näitä leveämpiä vaihtoehtoja.

MarkoKoo
12.06.2015, 19.58
http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOCM65/on-one-chunky-monkey-650b-tubeless-ready-tyre

Nämä toimivat ainakin kaksysinä hyvin. Iso ilmatila ja rullaa kohtalaisen hyvin.

Ari
12.06.2015, 23.45
Mulla on kestänyt hd ja rock razor hyvin 10 lenkkiä, ja ovat perusmallia. Rullaavuuskin parani merkittävästi sisäänajon jälkeen eikä valittamista. Parkit vielä ajamatta..

Polun tukko
19.06.2015, 20.30
Täytyy perua puheita tuosta mitä aiemmin kirjoitin. Ei olekkaan vielä repeämiä näkynyt. Tiiä sit mitä unia nähnyt [emoji16]
Ajeltu nytten yli 5 lenkkiä ja tässä ajassa viimekesänä hd oli ihan finaalissa. On siellä jotain muutettu.

Grr
22.06.2015, 10.27
Kertokaapa mulle, kuinka noi super gravity runkoiset renkaat rullaa normi snakeskiniin verrattuna? Ja/tai löytyykö muilta valmistajilta vastaavaa ei-ihan-DH luokan kumia jolla vois syöttää huoletta kivikkoon? Spessun SX on tiedossa ja se ei rullaa mihnään.

mehukatti
22.06.2015, 10.39
Mä vaihdoin just Rock Razorin Snakekin-versiosta Super Gravityyn. Toi Snakeskin-versio on kevyt ja rullaa tosi hyvin, mutta on loppupeleissä aavistuksen puhkeamisherkkä kovemmassa ryskeessä. Super Gravity on painavampi ja jytkymmän oloinen kuten pitääkin. Rullaavuus on mielestäni aavistuksen heikompi, johtuen varmaan pienestä painon lisäyksestä ja Pacestar-seoksen vaihtumisesta Trailstar-seokseen. Mutta siis kyllä se edelleen rullaa tosi hyvin ja nyt ei tarvi miettiä puhkeamista.

ilkkaluukkonen
22.06.2015, 12.48
Onko porukalla kokemusta WTB:n "uusista" renkaista? Ajattelin, että noilla Tough malleilla präjäisi varmaan Åressakin hyvin. 29" koossa kun ei varsinaisia DH-renkaita ole saatavilla.

http://www.wtb.com/products/breakout
http://www.wtb.com/products/trailboss
http://www.wtb.com/products/vigilante

Grr
22.06.2015, 12.51
Hyvä, hyvä. Mites Misukan Wild Rockr 2, onko siitä kenelläkään kokemuksia nykysuomienskassa?

Bässi
27.06.2015, 08.32
Kohta pääsee nauttimaan 27.5 2.5" minion dhf:stä.
http://www.pinkbike.com/news/enve-goes-wide-with-hv-rims-first-look-2015.html

ilkkaluukkonen
28.06.2015, 11.39
Täytyy perua puheita tuosta mitä aiemmin kirjoitin. Ei olekkaan vielä repeämiä näkynyt. Tiiä sit mitä unia nähnyt [emoji16]
Ajeltu nytten yli 5 lenkkiä ja tässä ajassa viimekesänä hd oli ihan finaalissa. On siellä jotain muutettu.

Vieläkö tuo on pysyny kunnossa? Voi olla, että joutuu ostamaan Schwalbea Super Gravitynä Åreen backupiksi, kun en varmaan pelkkään EXOon uskalla luottaa ja muilla merkeillä ei tunnu tarjonta vastaavan kysyntää.

Polun tukko
28.06.2015, 11.57
Vieläkö tuo on pysyny kunnossa? Voi olla, että joutuu ostamaan Schwalbea Super Gravitynä Åreen backupiksi, kun en varmaan pelkkään EXOon uskalla luottaa ja muilla merkeillä ei tunnu tarjonta vastaavan kysyntää.

Ovat täysin kunnossa.

ilkkaluukkonen
04.07.2015, 17.56
Ovat täysin kunnossa.

Päädyin nyt kuitenkin vielä tämän kerran Maxxikseen, varsinkin tämän kuvan jälkeen se tuntui hyvältä päätökseltä. Olisiko osassa renkaista veiläkin ongelmia. Tietysti tää maailmankappireehoo on vähän kovempaa renkaille kuin allekirjoittaneen ajot, mutta kuitenkin.

http://www.pinkbike.com/photo/12411557/?s6

Polun tukko
04.07.2015, 18.10
Ei ongelmia vieläkään.

Fillarimies
05.07.2015, 21.55
Itellä omassa enskassa hans damf 2,35 edessä trailstar ja takana pacestar, tubeleksenä tietty. Yllättävän hyvin rullaa nuin rouheiksi renkaiksi. Kestää hyvin kiveä ja iskua. Kulumisesta en osaa vielä sanoa, mutta veikkaan että kuluu melko nopeaa pehmeän seoksen takia.
Aikaisemmin ollu monta vuotta contin raceking 2,2" jotka nekin hyvät, mutta ei kestä vetää täysillä terävään kivikkoon :o

Grr
23.07.2015, 20.22
Koska Schwalbe ei kerro niin piti mitata ite.
Magic Mary supergravity trailstar, pakasta vedettynä keskinappuloiden kovuus noin 60 ShA ja reunanappuloiden ~50 ShA. Nyt on odotukset korkealla.

ollikolli
30.07.2015, 22.20
Vaikka en varsinaisesti enduroa ajakaan niin Michelinin Wild Rock'r2 tuntuu Hans Dampfien jälkeen mainiolta renkaalta.
Pitää paremmin ja on ennustettavempi kuin HD eikä ole samanlaista ilmapallofiilistä kuin HD:ssä. Haarukkaankin jää enemmän tilaa mudalle ja kävyille.
Rullaa tiellä ja kiihtyy alamäissä hieman heikommin isoista nappuloista ja 250g suuremmasta painosta johtuen. Ero on kuitenkin yllättävän pieni.

NikHa
04.09.2015, 13.52
Uudesta Nobby Nicistä on nyt sen verran kokemusta, ettei kestä. Laitimmaisten nappuloiden viereen ilmaantuu reikää (ei tapahtunu HD:llä, eikä vanhemmalla Nobbyllä) ja ne lähtee irti.

Verska-Vesa
01.10.2015, 12.33
Onko muuten kellään kokemusta vielä Magic Mary + Rock Razor combosta?
Itse en oikein ymmärrä tuota komboa, eteen tuommoinen lähestulkoon mutakumi ja taakse semisliksi?
Itse aion parittaa taka-Rock Razorin etu-Minion DHF:n kanssa, luulisin että se on tasapainoisempi parivaljakko kuiville keleille.

Nyt kesällä Magic Marylla ajelleena täytyy todeta, että se on kyllä sittenkin hyvä rengas jopa hiukan kovemmallekin alustalle. Parhaimmillaan kyllä silloin, kun on jotain mihin nappulat pääsevät vähän uppoamaan. Kuluu kyllä hirvittävällä tahdilla, ainakin Verstar-versiona...
Rock Razorikin on periaatteessa ihan kiva kumi, mutta ainakin Pacestar-version pilaa tuo surkea Pacestar-kumi: se ei oikein pidä millään sileämmällä alustalla, eikä myöskään kestä kulutusta niinkuin kovemman kumin kuuluisi.

Olishan se sittenkin varmaan ihan hyvä idea pitää edessä Magic Marya lähestulkoon vuoden ympäri, ja vaihtaa takanakiksi semisliksiä tai nappulakumia olosuhteiden mukaan.

Gibsy
14.10.2015, 12.55
Kumpi rengas taakse HR II vai DHR II? Edessä nyt HR II 3C. Kumpi järkevämpi valinta yleisrenkaaksi?

mehukatti
14.10.2015, 20.48
Sanoisin, että Minion SS. Jos on tollaset paskasti rullaavat renkaat edessä ja takana niin metässä ajaminen on yhtä tuskaa. Eri asia tietysti, jos haluaa tehdä voimaharjoituksen. Mutta jos Bike parkissa ajosta on kyse, niin sitten sanoisin, että DHR II.

elasto
13.03.2016, 12.21
Onkos kukaan ajellu muuten tuollainen Maxxis Ikon EXO TR 27.5x2.35 takana kuivalla kelillä?

Eli tämä rengas: http://www.hi5bikes.fi/~xRDOx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB85956000

Mietin vaan kun tulee tuolla enskapyörällä ajettua aika paljon ihan normilenkkiäkin ja haluisin hyvin rullaavan renkaan ainakin taakse. Pärjäisiköhän tuolla enduro-kisoissakin jos on vaan kuiva keli?

EDIT: Tietty nykyään olis myös sitten se Minion SS.

Polun tukko
13.03.2016, 12.32
^ei kestä, ainakaan tahkolla.

miku80
13.03.2016, 13.02
Spessulta löytyy vastaavaa semislicksiä Slaughter (https://www.specialized.com/fi/en/components/tires-tubes/slaughter-control-2bliss-ready/105780) jolla ite tuli ajettua viime kesä.. Rullaa mukavasti, hyvä kanttipito ja vetopitokin on kuivalla ihan ok.. Aluksi meni parit mutkat suoraksi kun jarrupito ei ollu ihan samaa tasoa mitä Butcherissa jonka tilalle vaihdoin tuon.. Mikä parasta tuossa niin ovh on 38.90€ control mallissa..

Sambe
13.03.2016, 16.08
Itse ajoin viime kesänä bike parkkeja slaughterilla ja ground controllilla kun hyllyssä oli noita. Kuivalla pärjäsi hyvin mutta jos oli yhtään märkään niin jarrupitoa olisi kaivannut enemmän. Samoilla renkailla tuli ajettua mettälenkit ja välillä työmatkatkin.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Grr
13.03.2016, 18.53
Onks 26" slaughteria kotimaassa missään hyllyssä? Nimim. Highroller SS antautuu ihan kohta.

miku80
13.03.2016, 19.05
Sitä on tuotannossa ainoastaan 27.5" ja 29"..

Grr
13.03.2016, 19.35
Kato ku 2015 tehtiin pieni erä 26" koossa ja ameriikan ja UK nettikaupoista löytyy vielä, mut lähikauppa ei halunnu tilata mulle yhtään. Ja haluaisin silti suosia suomalaista. (Edit: spessun US sivut listaa edelleen myös 26" koon, FI ei...)

miku80
13.03.2016, 19.45
Ok.. Ei sitä enään nykypäivänä ole ainakaan tilattavissa.. Täällä pohjoismaissa ei ole edes kaikkea saatavilla spessun valikoimasta..

suomto
22.03.2016, 21.47
Millainen ero on pidossa ja rullaavuudessa rock razorilla trailstarin ja pacestarin välillä? Schwalben sivujen mukaan trailstar ei rullaa erityisen hyvin, toisaalta pacestar pitää kuitenkin kohtuullisesti.

Minion ss voisi olla myös vaihtoehto. Kuinkahan leveä (vai kapea) tämä on todellisuudessa?

Ari
22.03.2016, 22.09
Täällä odottaa uusi pacestar rock razor kesäkelejä. Hyvin piti viime kesänä pacestar, ja kevyt rengas mutta kesto suht lyhyt. Trailstar menee vielä nopeemmin.. Uusi maxxis vaikuttaa kuvissa myös pätevältä.

Lammila
24.03.2016, 21.53
Onko kellään kokemusta Contin Der Baron Projektista? (https://www.bike-components.de/en/Continental/Der-Baron-Projekt-26-Faltreifen-Modell-2016-p45482/) Paperilla näyttäisi ihan pätevältä renkaalta. Ja on vielä yksi niistä harvoista uutuusrenkaista, jota saa vielä 26":sena...

stumpe
02.04.2016, 20.19
Mikäs olis sellanen rengas, mikä rullais hyvin, mutta vois ajaa suomienskaa kuivalla kelillä (ei kisata) koossa 27.5?

Rock razor/slaughter?

miku80
02.04.2016, 20.33
Slaughterilla tuli viime kesä ajettua. Ekalla lenkillä meni parit mutkat hieman suoraksi kun ei jarrpito ollutkaan ihan samaa tasoa kuin Butcherissa, mutta kyllähän tuo siihen verrattuna mukavasti rullaakin. Kestävyydessäkään ei moitittavaa vaikka sitä muutama kuukausi tuli tehokkaasti kiviin hierottua niin ei kyljetkään antautuneet.

Polun tukko
02.04.2016, 20.36
Mikäs olis sellanen rengas, mikä rullais hyvin, mutta vois ajaa suomienskaa kuivalla kelillä (ei kisata) koossa 27.5?

Rock razor/slaughter?

RR:lle ääni täältä. Viime kesä supergravityllä eikä ongelmia. Nyt sama plus eteen magic mary.

Lare
06.04.2016, 16.49
Mistä kandee hommata Maxxis 26 renkaita? Hi5:ssä ei ole eikä ne tiedä milloin ja mitä tulee. AHaussa Ardent 2.4 ja HR2 2.3 3c

pkka
26.04.2016, 22.31
Uudessa pyörässä on alla Maxxis DHF TR 3C EXO - renkaat. Ajattelin käydä Teijon warm up kisassa kokeilemassa, mennäänkö näillä? Litkut olis tarkoitus laittaa sisään.

suomto
02.05.2016, 21.28
Kylläpä oli pettymys kuinka kapeat 2.35 schwalbet on!? Uusi 29" Nobby nic trailstar vain 57mm leveä 25mm sisäleveyksisellä vanteella. Rullasi kuitenkin kivasti ja pitoa oli hyvin. Samalla vanteella edessä kuitenkin magic mary on 62mm leveä, sama trailstar 2.35x29 tämäkin. Ihmeellisesti vaihtelee todellinen koko vaikka nimellinen koko onkin sama. Onko kellään kokemusta kuinka leveä rock razor todellisuudessa on? Tällaista kun ajattelin kesän kuiville.

Saa myös ehdottaa muita renkaita taakse. Sellaisia joissa iso ilmatilavuus, esim leveydet yli 60mm. Tyyliltään jotain nn ja rr väliltä, allroundereita.

N-K
03.05.2016, 08.47
Täältä löytää jonkun verran renkaiden leveyksiä: http://www.reifenbreiten-datenbank.de/reifen-Schwalbe-Rock%20Razor-27.5x2.35.html

itv
03.05.2016, 09.41
Uudessa pyörässä on alla Maxxis DHF TR 3C EXO - renkaat. Ajattelin käydä Teijon warm up kisassa kokeilemassa, mennäänkö näillä? Litkut olis tarkoitus laittaa sisään.

Perusvarma valinta, sanoisin. Itsellä Teijoon alle DHF (2.35") ja HR2 (2.4"), DH-kyljillä, litkuilla. Mun tuurilla ja ajotaidon puutteella noikin puhkeaa muutamaan otteeseen, ei edes viitsi yrittää enää kevyemmillä versioilla.

Nana
03.05.2016, 17.40
Kylläpä oli pettymys kuinka kapeat 2.35 schwalbet on!? Uusi 29" Nobby nic trailstar vain 57mm leveä 25mm sisäleveyksisellä vanteella. Rullasi kuitenkin kivasti ja pitoa oli hyvin. Samalla vanteella edessä kuitenkin magic mary on 62mm leveä, sama trailstar 2.35x29 tämäkin. Ihmeellisesti vaihtelee todellinen koko.

Saa myös ehdottaa muita renkaita taakse. Sellaisia joissa iso ilmatilavuus, esim leveydet yli 60mm. Tyyliltään jotain nn ja rr väliltä, allroundereita.

Onkohan 29 renkaat kapeampia kuin 27,5? Kun musta Rorot on aika kapeita ja silti noilla omilla Cresteillä nekin 2.25 koossa noin 60mm nappulasta nappulaan.

ben
03.05.2016, 18.07
Onkohan 29 renkaat kapeampia kuin 27,5? Kun musta Rorot on aika kapeita ja silti noilla omilla Cresteillä nekin 2.25 koossa noin 60mm nappulasta nappulaan. 27.5 Snakeskin 2.35" MM ja RR molemmat 30 mm (iw) kehällä aika tasan 60 mm nappulasta nappulaan ja kyljestä kylkeen, molemmat kyllä sisureilla nyt. MM:n on raportoitu olevan lähempänä 65 millistä leveämmillä kehillä (30/35 mm), mutta ei tuo oma ainakaan ole.

VanhaPate
03.05.2016, 18.37
Onko kellään kokemusta kuinka leveä rock razor todellisuudessa on? Tällaista kun ajattelin kesän kuiville.

Mulla on 29" Nobby Nic ja Rock Razor vanteella, jonka sisäleveys on 24mm. Toi on kuitenkin sellanen "hookless" mallinen. NN leveys on 58mm, oikeestaan ihan sama rungon ja leveimmän nappulan kohdalta. RR on 59mm rungon kohdalta ja 60mm reunanappulan kohdalta.

Nana
03.05.2016, 20.26
27.5 Snakeskin 2.35" MM ja RR molemmat 30 mm (iw) kehällä aika tasan 60 mm nappulasta nappulaan ja kyljestä kylkeen, molemmat kyllä sisureilla nyt. MM:n on raportoitu olevan lähempänä 65 millistä leveämmillä kehillä (30/35 mm), mutta ei tuo oma ainakaan ole.

Ok, nuo omat Crestit ei kovin leveät ole, mutta itselle on riittänyt renkaiden leveydet noillakin. Aika monet renkaat olen mitannut siinä 60mm paikkeille napusta napuun.

suomto
03.05.2016, 20.50
Mulla on 29" Nobby Nic ja Rock Razor vanteella, jonka sisäleveys on 24mm. Toi on kuitenkin sellanen "hookless" mallinen. NN leveys on 58mm, oikeestaan ihan sama rungon ja leveimmän nappulan kohdalta. RR on 59mm rungon kohdalta ja 60mm reunanappulan kohdalta.
Se on hyvä kuulla, että RR olisi edes tuon levyinen. Toivoa ei ole menetetty [emoji4]

Wtb trailboss 2,4 taitaa olla melko leveä pienen googlettelun jälkeen. Kellään kokemusta?

suomto
05.05.2016, 19.16
Pientä päivitystä tähän..
Näköjään uusi rengas (tai ainakin tämä schwalbe) venyy melko paljonkin muutamassa päivässä ennen kuin asettuu lopullisiin mittoihin. 57mm oli mitattu heti asennuksen jälkeen, nyt tänään oli tasan 60mm, samat paineet.

NikHa
08.07.2016, 22.12
Tilasin sitten uuden MM:n trailstarina eteen ja taakse RR:t trail ja pace kumeilla. Pysysköhän noilla pystyssä Levillä?

pkka
13.07.2016, 08.03
Olis tarkoitus lähteä enskapyörän kanssa retkeilemään, pariin päivään kertyisi reilut 200km matkaa, josta suurin osa asfalttia/hiekkatietä, toki myös metsä polkua, mutta asfalttia enimmäkseen. Minkälaista rengastusta suosittelisitte? Täytyisi siis olla mahdollisimman hyvin rullaava. Ajatuksena olis että renkaille olisi jatkossakin käyttöä polkuajelussa yms. Eli ei mitään katuslicksiä kuitenkaan. Mitä muuta tulisi ottaa huomioon, että matka taittuu mahd kivuttomasti, pyörä kun ei ole tuohon tarkoitukseen paras mahdollinen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

NikHa
24.07.2016, 08.30
Rock Razor yhen lenkin perusteella rullaa hyvin (ainaki pirun paljon paremmin ko HD) ja pitää huvin kuivalla. super gravity kyljillä todella helppo saada vanteelle ilman kompuraa. Ei se ihan toivoton ole pehmeälläkään, sen mitä sattu tasasella mutakkoja vastaan.

Joku Muu
27.01.2017, 16.06
Herätelläänpä kesärengastusspekulointia, kausi kolkuttaa kohta ovella.

Itseä kiinnostelee kovasti nämä "uuden sukupolven" plusmiinuskeskisemipullukat renkaat. Ei siis nämä hypetetyt 3.0 tai 2.8 pyöreäprofiiliset ohutseinämäiset cruisailurenkaat, vaan plussakoon ja perus 2,3/2,4-koon väliin asettuvat mallit. Esim Butcher Grid 2.6 ja Slaughter Grid 2.6 kiinnostaa kovasti, varsinkin jos koko on tosiaan isompi kuin esim MagicMary 2.35. Tällä hetkellä (kesärengastuksena siis) MM SuperGravity 2,35 edessä ja takana pitää kyllä hyvin ja kestää kivikossa sen mitä kestää, mutta painaa myöskin. Kiekot olisi tarkoitus päivittää ja meinasin nykyisen DT Swissin 25mm sisäleveän vanteen vaihtaa esim Flow MK3:siin (29mm) ja tuollainen Butcher/Slaughter 2.6 koossa sen kanssa kimpassa tipauttaisi rullaavaa massaa 400gr ja samalla ilmatilavuus kasvaisi(?)

Tärkeintä olisi se, että kanttipitoa olisi edelleen maksimaalisesti mutkissa ja kovaa ajettessa, mutta samalla saisi isomman ilmatilan tuomia etuja nykyistä kiekko(1905gr)+rengasyhdistelmää(2200gr) pienemmällä painolla ja paremmalla rullaavuudella. Spessun Grid-kyljistä ei kokemusta, mutta luulisin että uudella kombolla puhkeamisia tulisi yhtä harvoin kuin nykysetupilla.

mtv
08.08.2019, 00.17
Onkos tällä saralla tullut uusia hyviä renkaita/komboja?
Kellään Vittorian renkaista kokemuksia? Tai Michelin Wild endurosta?

kauris
08.08.2019, 07.33
Nimimerkki Sambolo tulee ihan kohta kertomaan sulle Michelinien erinomaisuudesta :)
No ei ne huonot varmasti ole, kun mm Samm Hill niillä ajelee.

Itse aloitin nykyisellä täpärillä exo-kylkisillä DHRII ja DHF renkailla. DHR puhkesi kaksi kertaa kivikossa ei kyljestä vaan nappuloiden välistä vanteen reunan kohdalta. No painettahan olisi voinut pitää enemmän. Syksyllä ja talvella ajoin edessä MagicMaryllä softina takana pyörien edelleen se sisäpuolelta pyöränkumipaikalla ja ulkopuolelta kumiliimalla hieman paikkailtu DHR. Keväällä vaihdoin sitten takaisin eteen DHF:än ja taakse ostin Schwalben Hans Damphin speedgrippinä. Tänä kesänä endurotyyppisen lähinnä Espoon keskuspuistomaaston ja noin 5 bike park ajelun jälkeen Hanssin nappulat ovat kuluneet selvästi. Nappulat ovat jäljellä mutta rosoiset vaikka olin valinnut tämän kovimman seoksen. Puhkeamisia ei ole tullut.
Seuraavaksi tekisi mieli ehkä vaihtaa taakse EXO+ vahvistettu DHR. Eturenkaiksi kelpuutan nuo vielä hyväkuntoiset MM ja DHF gummit. Kaikki ovat 27.5 x 2.6.

Sambolo
08.08.2019, 17.04
Ei ole mulla michelinin wild enduroja, mutta ehkä seuraavaksi tulee;) jos se on jämäkämpi kun wild am niin varmaan maailman paras rengas ;)

3001
09.08.2019, 09.33
Menisikö tuollaset wild endurot syksyn märillä reiteillä miten? Mitä kannattas katella jos nuo ei ole ihan optimaalisin vaihtoehto?

stumpe
09.08.2019, 10.30
Menisikö tuollaset wild endurot syksyn märillä reiteillä miten? Mitä kannattas katella jos nuo ei ole ihan optimaalisin vaihtoehto?

Jäykkäperässä Maxxis Aggressor 2.5 takana ja wtb vigilante 2.6 edessä. Joskus oli minion dhf takana mutta rullas liian tahmasesti.

Täpärissä spessun slaughter takana gripton seoksella, ihmeen hyvin sekin pitää märällä mutta perse täytyy olla penkissä. Rullaa hyvin. Vigilante 2.8 edessä.

kauris
09.08.2019, 14.21
Wild endurossa taisi olla se ”ongelma” kun niitä vakavasti hetken harkitsin tilaavani, että rengasta ei saanut 2.6 koossa. Olikohan 2.4 se ainut. No hyvin tai paremminhan (tarkempi ohjaus) ne monen mielestä toimii 30 sisäleveillä vanteilla mutta vaikuttaisi ehkä hieman paitsi pitoon niin myös pyörän korkeuteen. Mulla on ollut alusta asti nää 2.6 kumit ja kampia olen sittemmin lyhentänyt 170 milliin ja keulaa pidentänyt sentillä. Nyt polkimen ja kammen osumat kiviin on hyvällä tasolla eli vähäiset. Paluu matalampiin renkaisiin ei siksi ole toiveissa ellen sitten taaksekin saisi sentin lisää joustoa mikä rungon puolesta kyllä onnistuisi. Mun 2018 spectral myytiin 150/140 joustolla ja 2.6 renkailla. Tän vuoden mallissa 160/150 ja 2.4 wt kumit.

Sambolo
09.08.2019, 16.57
Meinaat varmaa 29” koossa? 27.5 saa ainakin 2.6 ja 2.8.

kauris
09.08.2019, 20.51
wild enduroako?

mtv
09.08.2019, 21.10
Laitoin tänään Minion dhf.n 2.5 eteen ja Minion SS 2.3 taakse. Ss oli positiivinen yllätys takana noin poluilla. Mäessä en osaa sanoa. Koko 29"

Sambolo
10.08.2019, 01.18
wild enduroako?
Kyllä,
eteen:
https://www.bike-components.de/en/Michelin/Wild-Enduro-Front-Gum-X-27-5-Folding-Tyre-p70439/
taakse:
https://www.bike-components.de/en/Michelin/Wild-Enduro-Rear-Gum-X-27-5-Folding-Tyre-p70441/

kauris
10.08.2019, 08.16
Jopas jotakin. Michelinin omilta sivuilta olin jäänyt eri käsitykseen. Nuohan eivät ole edes kovin kalliit. Harmi kun eturenkaat varsinkin kuluu niin hitaasti ettei mitään oikeaa tarvetta ole vielä vaihtaa. Sekä dhf että magic mary vieläkin huippukunnossa ja ovat kuitenkin hyvin samanlaisia renkaita michelinien kanssa ja eivät huonoja missään nimessä nekään. Wild enduron takarengasta saattais ens kesänä kuitenkin pistää kokeiluun mutta toisaalta haluais ne kerralla eteen ja taakse...

3001
10.08.2019, 10.41
Onkohan mitään saumaa saada 2,6" wild enduroja eteen ja taakse, kun 2,4 ardenteilla jää tän verran tilaa?
https://imgur.com/3IUcgPqhttps://i.imgur.com/3IUcgPq.jpghttps://i.imgur.com/WdRwbPv.jpg

Sambolo
10.08.2019, 11.19
Eipä muuten michelinin sivuilla näy noita kokoja.
Hinta yks syy miks noita misukoita suositellu, niitä saa parin muiden merkkien yhden renkaan hinnalla. Itellä nuo wild am edessä ja takana, takanen alkaa olla jo vähän kulunut, mietin jos siirtäis edestä renkaan taakse ja hommais eteen enduron. Toisaalta minioniakin tekis mieli kokeila joskus. Joku oli kirjottanu arvosteluun että tuo endurokin olis aika pehmee kylkinen.

3001: mittaa kumit, ainakin wild am 2.8 on ilmoitetun levyinen 40 sisäleveellä vanteella. Hirveen kapeelle vanteelle en laittais, jos nuo endurot tosiaan myös pehmeä kylkiset.

3001
10.08.2019, 11.44
64 näytti rullamitalla. Kun ei tönäriä löytynyt. Taakse mahtuisi 70mm, mutta hyvähän se ois jos jänis vähän liikkumatilaa. Spankin vanteille olisi tulossa, missä sisäleveys 35mm. Kai se pitää laittaa tilaten :)