PDA

Näytä tavallinen näkymä : Täysjousitettua etsimässä

V!LL3
22.08.2011, 19.46
Hei, olen pitkään harkinnut täysjousitetun pyörän ostoa ja päättänyt että ensi vuoden syksyllä sellaisen hankkisin (kesätöiden jälkeen). Hintahaarukka olisi 1000-2000e ja pyörän pitäisi olla kohtalaisen kestävä ja laadukas. (Hinta haarukka ei tietenkin karsii parhaimmat pyörät pois.) Vuosi on pitkä aika ja uusia pyöriä varmasti tulee. Ajelen perus traileja ja hieman alamäki-ajoa. En ole koskaan ajanutkaan täysjousitetulla pyörällä mutta koen että vuoden 2007 Corratec X-vert motion ei riitä minulle. Ehdotuksia voisi lisätä ja samalla voisi kertoa saako suomesta esimerkiksi vanhempia vuosimalleja. esim. ensi vuoden syksyllä tämän vuoden pyöriä. ? Olen täysi ummikko näiden pyörien suhteen ja samalla voisi selostaa minkälaiset ominaisuudet ovat täysijousitetussa pyörässä tärkeimmät.

PS. Mitä mieltä olette Corratecista? Onko heidän Täysjoustoista kokemusta. ?

znood
22.08.2011, 20.20
Radonin pyöriä kannattaa zuumailla.

nure
23.08.2011, 04.16
Canyon Saksasta, taitaa olla ehkä paras hinta/laatusuhde...

sakuvaan
23.08.2011, 09.50
Hei, olen pitkään harkinnut täysjousitetun pyörän ostoa ja päättänyt että ensi vuoden syksyllä sellaisen hankkisin (kesätöiden jälkeen). Hintahaarukka olisi 1000-2000e ja pyörän pitäisi olla kohtalaisen kestävä ja laadukas. (Hinta haarukka ei tietenkin karsii parhaimmat pyörät pois.) Vuosi on pitkä aika ja uusia pyöriä varmasti tulee. Ajelen perus traileja ja hieman alamäki-ajoa. En ole koskaan ajanutkaan täysjousitetulla pyörällä mutta koen että vuoden 2007 Corratec X-vert motion ei riitä minulle. Ehdotuksia voisi lisätä ja samalla voisi kertoa saako suomesta esimerkiksi vanhempia vuosimalleja. esim. ensi vuoden syksyllä tämän vuoden pyöriä. ? Olen täysi ummikko näiden pyörien suhteen ja samalla voisi selostaa minkälaiset ominaisuudet ovat täysijousitetussa pyörässä tärkeimmät.

PS. Mitä mieltä olette Corratecista? Onko heidän Täysjoustoista kokemusta. ?

Ai siis että onko 2011 malleja myynnissä vielä 2012 syksyllä?

Tuskin, 2011 mallit on jo nyt/kohta ulosheittohinnoissa kun 2012 puskee päälle, 2011 mallin ehkä löytää jos olet kääpiö tai jättiläinen... ja tämäkin suuri ehkä.

JackOja
23.08.2011, 10.42
...olen pitkään harkinnut täysjousitetun pyörän ostoa ja päättänyt että ensi vuoden syksyllä sellaisen hankkisin...

Hyvin harkittu on puoliksi tehty :)

Ainakin sulla on nyt aikaa käydä fillistelemässä alan liikkeissä ja koeajaakin niitä täpäreitä. Jospa se pikkuhiljaa hahmottuisi millaisen haluat. Ja täällä palstalla kannattaa ahkeraan kysellä mielipidettä "löydöksistä" ja tuntemuksista.

Jos sulla ei ole paljoa kokemusta fillarin ostoista niin kannattaa ehkä harkita hankintaa hyvämaineisesta paikallisesta fillarikaupasta myyjän avustuksella postimyynnin sijaan.

Mitä mieltä olette Corratecista?

Mun mielestä perushyvä saksalainen peruspyörä siinä missä nuo pari ensiksi mainittuakin. Suomessa kärsii maahantuojan/myyjäliikkeen ansiosta suotta huonosta maineesta. Ei herätä varmaan kenessäkään suuria intohimoja. Jos "katu-uskottavuus" on sulle tärkeää niin harkitse jotain muutakin vaihtoehtoa.

V!LL3
23.08.2011, 18.31
Tosiaan unohdin tuohon laittaa pituuspainoni joka on 170/60, aika kevyt rakenteinen olen siis.

Onko muuten konan pyöristä mihinkään? esim. Kona TAnuki 999e Laajavuoren myymälässä.

usko juntunen
23.08.2011, 20.28
^
Sopisiko tämä paremmin tuonne...http://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?57-Fillarisuositukset Tuolta varmaan löytyy valmiiksi pureskeltuja ehdokkaita pilvin pimein

alteregoni
23.08.2011, 22.35
Tossa aika kova ehdokas: http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?cPath=219_405_406&products_id=7408 . Ite olen 168cm lyhyt ja mulla 16" Cube XMS. Ja tosta näyttäs olevan 16 ja 18 tuumaset sopivasti jäljellä. Tosin tuo Cuben XMS:kin on hintalaatu suhteeltaan hjyvä. AMS:kin 16 tuumasena alennuksessa.
Paha ehdotella muita merkkejä kun ei oo muista kokemusta. Mutta Radonithan ne täällä kuumaa kamaa tuntuu olevan ja Canyonit myös. Ei siinä hienoja vehkeitä.
Niin ja tiadat kuulua siihen ryhmään jolleka "sopii" kaksi eri runkokoa; 16 ja 18" joten kannattaa käydä jossain liikkeessä ainakin väijymässä että kumpi tuntus sopivammalta

Penseilijä
24.08.2011, 15.43
Tossa aika kova ehdokas: http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?cPath=219_405_406&products_id=7408 . Ite olen 168cm lyhyt ja mulla 16" Cube XMS. Ja tosta näyttäs olevan 16 ja 18 tuumaset sopivasti jäljellä. Tosin tuo Cuben XMS:kin on hintalaatu suhteeltaan hjyvä. AMS:kin 16 tuumasena alennuksessa.

Itse kävin tuossa pari kk sitten poimimassa tuommoisen ja sanoivat puhelimessa, että on vain yksi 16 tuumainen jäljellä, jonka siis vein. Tiedä sitten oliko se jotain satunnaista löpinää, vai onko sivut tosiaan päivittämättä. Fillarista sen verran, että itse myöskin 60-kiloisena kärpäsenä tuo TALAS on melko alkujäykkä, eli sillä saa tuutata pienilläkin paineilla aika rajusti ennen kuin alkaa kunnolla poimimaan epätasaisuuksia. Mainio peli alamäkivoittoiseen maastoon ja ihan hyvin se kiipeääkin, mutta hiljaisessa juurakkoajelussa keula on aika kankea. Tai sitten en osaa säätää. Muuten oiva peli.

alteregoni
24.08.2011, 23.00
Tuntuu päivittävän hitaanlaisesti. Itse kans vein viimmosen -10 XMS:n ja vielä kummitteli kuukaudenkin perästä vielä sivuilla.

Oksanen
05.09.2011, 15.37
Mitäs mieltä raati on; onko 19,5" Trek EX 8 sopivan kokoinen 189cm pitkälle (insteam 90cm)?

nilsson
05.09.2011, 18.39
Mitäs mieltä raati on; onko 19,5" Trek EX 8 sopivan kokoinen 189cm pitkälle (insteam 90cm)?

Kyllä se melkein kokeilun paikka on. Kuutisen senttiä molemmissa mitoissa pienempänä menisi 18,5" ja 19,5" Fuelit EX, joista päädyin pienempään.

Tom1
05.09.2011, 19.31
Mitäs mieltä raati on; onko 19,5" Trek EX 8 sopivan kokoinen 189cm pitkälle (insteam 90cm)?Tuolla samalla runkokoolla on tullut keväästä saakka ajeltua pituutta 186cm. Tuntuu oikein passelin kokoiselle kokeilin myös ostaessa suurempia runkokokoja mutta ne tuntui vähän kömpelölle.

xc-pyöräilijä
14.09.2011, 13.54
Onko tietoa pivotin hinnoista? mach 5.7 slx osilla ja firebird halvimmilla osilla? paljon tulee hintaa? pyörähuolto vissiin myy vai?

JackOja
14.09.2011, 14.00
^ai nyt olet ostamassa Pivotia?

Pyörähuolto.com tosiaan myy, hintaa kannattaa kysyä suoraan sieltä

Soita 050 380 4577 tai 040 592 4664 ;)

sakuvaan
14.09.2011, 21.44
Onko tietoa pivotin hinnoista? mach 5.7 slx osilla ja firebird halvimmilla osilla? paljon tulee hintaa? pyörähuolto vissiin myy vai?

On, ei halpa. :D

Arpoisin että pari donitsia pelkkä runkosetti, voin olla väärässä.