PDA

Näytä tavallinen näkymä : 200 km kerralla vuoden jokaisen kuukautena

Sivut : [1] 2 3

StantheMan
18.08.2011, 12.43
Tällaisen "kisan" järjestän motivoidakseni itseni ajamaan läpi vuoden reippaita matkoja. Huhtikuussa oma eka 200 km tuli ajettua ja sen jälkeen joka kuukausi olen 200km tai enemmän ajanut, joten oma tilanteeni on:

Huhtikuu
Toukokuu
Kesäkuu
Heinäkuu
Elokuu

PS. Fiksua olisi tietenkin ajaa tammikuun ja joulukuun välillä, mutta 12 peräkkäistä kuukautta maaliskuusta helmikuuhun on ihan riittävä tavoite itselleni.
PS2. Ajetetaan ns. brevet-säännöin eli pyörän päältä saa nousta kahvittelemaan välillä jatkaakseen taas matkaansa.
PS3. Tällähän on maailmalla oma nimensäkin. Ainakin Amerikoissa harrastavat tällaista hommaa.

VesaP
18.08.2011, 12.49
Hyvä systeemi!!

Tempokisu kuitenkin kohta kysyy jos ajaa 875km niin kattaako se neljän kuukauden kakssataset kerralla!

Mutta joo, itse aloitin tuon taisikos se olla huhtikuussa. Lopetin sen huhtikuuhun. Tai selkä lopetti mun puolesta. Aivot olis ollut mukana pitempään, ja jalat....

Onko tämä valmistautumista 2015 P-B-P:hen? Eli ei saa tulla luppokausia ajeluihin vaan pitää vetää raivona läpi vuoden neljä vuotta että sit on elokuussa 2015 iskussa?

Pirkka
18.08.2011, 13.18
Mä luin otsikon huonosti, että nyt ruvetaan ajamaan 200 km päivässä.

StantheMan
18.08.2011, 13.43
Näköjään uusi "leiska" on tehnyt tehtävänsä ja kirjainkin otsikosta tipahtanut. Saa ajaa ihan päivittäinkin, mutta välillä pitää hoitaa nesteytystäkin, joten minä en siihen ainakaan kykene.

kuovipolku
18.08.2011, 14.38
PS2. Ajetetaan ns. brevet-säännöin eli ei pyörän päältä saa nousta kahvittelemaan välillä jatkaakseen taas matkaansa.

Tuossa on varmaan ajatuskatko tai editointivirhe eli pyörän päältä *saa* nousta eli "ei" oli tarkoitus deletoida.

Brevet-aikarajahan on 13,5 h.

PS Audax-tyyppisessä ajossa tähdätään 22,5 km/h keskaria, mutta se taisi tarkoittaa nimenomaan ajoajalle laskettua vauhtia (eli tauon aikana mittari ei käy)?

StantheMan
18.08.2011, 16.33
*kele! Kerrankin selvin päin kirjoittelen ja heti virheitä. Kahvittelemaan saa ryhtyä ja lähes pitääkin. Joo, 13 tunnin nurkille ovelta ovelle kun reissun ajaa, niin ei muuta kuin seuraavassa kuussa sama uusiksi. Hätähousuthan tuuppa matkan 7 tuntiin ja kevyesti.

HiMa
19.08.2011, 17.21
Se olis sitten talvi vietettävä jossain lämpimässä maassa, että tähän uskaltais ryhtyä ;)

fiber
19.08.2011, 18.46
( tylsä offtopic, ammuin alas :) )

Esa S
24.08.2011, 10.33
Se olis sitten talvi vietettävä jossain lämpimässä maassa, että tähän uskaltais ryhtyä ;)

UKI:n putkessa tuon voisi kerran kuussa käydä ajamassa. Siis jos on taipuvainen tällaisiin pakkoprojekteihin.
Toissa talvena käväistiin tuolla juurikin n. kerran kuussa, mutta tyydyttiin yleensä vähän reiluun satkuun, paitsi RR300 tapahtumassa melkein kaikki ajoi ainakin sen 200. Lyhyemmillä sisäradoillakin tuo onnistuisi, mutta on vähän haasteellisempaa ;)
Meidän Pirkkahallin vuoro oli viime talvena vain 2 tuntia, siinä ei ehdi ihan pakkosatastakaan...

Inline Biker
24.08.2011, 10.51
Tuo "200km vähintään kertaalleen kunkin kalenterikuukauden aikana" voisi ollakin mielenkiintoinen haaste. Tänä kesänä toteutunut kuitenkin vain heinäkuussa :-(
Olettaisin, että kisan "järjestäjä" hyväksyy myös rullilla tai trainerille ajetun 200 kilometrisen. Ei taida tuommoinen kuulua monenkaan normiohjelmaan...

asb
24.08.2011, 10.59
Olettaisin, että kisan "järjestäjä" hyväksyy myös rullilla tai trainerille ajetun 200 kilometrisen. Ei taida tuommoinen kuulua monenkaan normiohjelmaan...

Varmasti hyväksyy, koska kyseessä on jumalattoman kova temppu. Itsellä on kokemusta vain rullista, mutta niilläkin lenkin pituus on poikkeuksetta ollut tasan nolla metriä. Pitää olla aika kova kuski, että saa rullilla ajettua 200 kilometriä.

StantheMan
24.08.2011, 11.06
Varmasti hyväksyy, koska kyseessä on jumalattoman kova temppu. Itsellä on kokemusta vain rullista, mutta niilläkin lenkin pituus on poikkeuksetta ollut tasan nolla metriä. Pitää olla aika kova kuski, että saa rullilla ajettua 200 kilometriä.

asb sen sanoi ;)

tempokisu
24.08.2011, 11.55
Hyvä systeemi!!

Tempokisu kuitenkin kohta kysyy jos ajaa 875km niin kattaako se neljän kuukauden kakssataset kerralla!

?

Pidätkö mua tyhmänä? Kuulehan, ei se kata. Eikä pidäkään.
Mulla tuli kuntohuippu vasta heinäkuussa, mutta ensi vuonna tämä on oikein hyvä idea. Tosin kesällä tämä voisi olla 200km joka viikko, tai 200km tai pidempi joka viikko. Kerran kuussa - ei haastetta ( jos on kunnossa ja inspiraatiota). Voi alkaa huhtikuusta 2012.

HEI! :D asbi hyvä juttu, kiitos! ( asbi tietää kyllä mikä)

VesaP
24.08.2011, 12.05
Pidätkö mua tyhmänä?

En toki. Suomalainen nainen ei ole tyhmä koskaan. Härmäläiset geenit pitää siitä huolen.

tempokisu
24.08.2011, 12.19
En toki. Suomalainen nainen ei ole tyhmä koskaan. Härmäläiset geenit pitää siitä huolen.

No hyvä. Koska tyhmä on sellainen kun ei opi virheistään. Mielestäni oon kantapään kautta jokusen asian oppinu.

E.T.
25.08.2011, 09.03
PS2. Ajetetaan ns. brevet-säännöin eli ei pyörän päältä saa nousta kahvittelemaan välillä jatkaakseen taas matkaansa.
PS3. Tällähän on maailmalla oma nimensäkin. Ainakin Amerikoissa harrastavat tällaista hommaa.Voisin lähteä tähän mukaan. Eipä ole koskaan talvikuukausina tullut kakssatasia heitettyä, ja epävarmaa onnistuuko nytkään. Ja brevet-säännöillä tottakai. Eli mitään sisäpyöräilyjä ei sallita.:) Mites Stan, edellytetäänkö osallistujilta brevetkortin täyttöä?

StantheMan
25.08.2011, 09.05
Ei tarvitse korttia. Minä yleensä olen porukan epärehellisin tyyppi, joten jos minä ilmoitan ajaneeni 200 km, niin uskon kyllä muidenkin ilmoittaneiden sen ajaneen.

StantheMan
25.08.2011, 09.08
Minä olen maaliskuussa pari kertaa 190 km ajanut nollakelissä. Kovilla pakkasilla (-28 C aamulla lähtiessä) olen kyennyt sellaisen 70 km ajamaan, joten tässä joutuu himpun verran matkaa ensi talvena pidentämään.

HiMa
25.08.2011, 09.19
Hmmm... tarviiko ajaa talvella muuten, jos hiihtää, spinningiä tms. että onnistuisko 200 km kylmiltään kerran kuussa? Ihan selkeetä pohdiskelua täällä tähän hulluuteen...

VesaP
25.08.2011, 09.40
Talvella ei kestä jäädä pakkasessa bussipysäkille tirsoja ottamaan kesken ajon... (ei, minä en jäisi kesälläkään mutta eikös se joillain ole tapana ;))

Ja HiMalle, riippuu tietysti paljonko hiihdät ja spinningöit. Mutta jos edes vähän, niin kyllähän se 200 nyt kerran kuussa onnistuu. Kunhan selkä ei hajoa...

StantheMan
25.08.2011, 10.36
Viime maaliskuun vajaa kakssatanen oli oikeastaan ihan mukava reissu. Kääntöpaikassa Pieksämäellä olin ihan seis, kun juominen kylmällä jäi vähäksi, mutta kevyt syöminen piristi ja loppu tuli jo ihan mukavasti. Talvella kannattaa reissut ottaa enemmänkin ns. retkiajomeiningillä ja jättää kiire pois ja katsella ympärille ja miettiä mukavia asioita. Jostain luin, että ilman vastuskin kasvaa 7% per joku asteluku, koska kylmempi ilma on tiheämpää kuin lämmin. Siihen päälle kitka ja ajovaatteiden paino, niin kylläpä vastaa kesän 300 km lenkkiä (lähes). Meikäläisen vauhdeilla tulee olemaan talvella yli 10 tunnin reissu.

cuppis
25.08.2011, 17.29
Juomiseen tosiaan kannattaa panostaa talvella. Kylmässä ei janoa tunne mutta munuaisten toiminta kiihtyy.

znood
25.08.2011, 17.49
eikö vuoden jokaisena päivänä olisi parempi ?

HiMa
25.08.2011, 19.27
Itse asiassa kylmällä kelillä juomaa pitää saada vielä enemmän kuin helteellä, näin kuulin tuossa jokin aika sitten.

izmo
25.08.2011, 21.25
Tämmöseen ei uskalla lähtee kun luulen että kunto riittää just satasen matkaan... kova suoritus on

tempokisu
26.08.2011, 11.41
Itse asiassa kylmällä kelillä juomaa pitää saada vielä enemmän kuin helteellä, näin kuulin tuossa jokin aika sitten.

:p just, mun keho on eri mieltä.
Jos ei ihan älyttömiä pakkasia ole, kyllä parisatanen onnistuu talvellakin. 2008 ajoin sellaisen itsenäisyyspäivänä, ja vasta ihan lopussa oli hankalaa koska meni näkö, ja juomat oli jäätyny.
2009 tein noita pitempiä, pari parisatasta ja lähes, ihan talvella mutta oli hyvät kelit.

E.T.
27.08.2011, 18.18
Aamulla siirryttiin Mustalahteen ja kanuunaporukan peesissä Valkeakosken tielle asti. V-kosken ja Lempäälän kautta Säijään ja rantatietä kotiin. Pikkusen ihmettelin kun rantatiellä ensin tuli vastaan ilm. Järppä rossarilla ja pari sataa metriä perässä josku ja sitten heti kohta vielä Kontulan Jaakko. Olikohan tässä jotenkin porukka revennyt palasiksi?:D

Kotona kilsoja 140 vasta ja ruokaa kupuun ja pyörän vaihto rossariin. Kaupin latupohjaa keskustaan ja osin TdT maisemareittiä mukaillen, ja toki näin helteisellä ilmalla osin omaa, uimarannoilla pistäytyvää "maisemareittiä";) mukaillen takasin keskustaan ja latupohjaa kotiin. Pari kilsaa vielä puuttu niin koukkasin hakeen orimuskioskista pari karhua ekan kakssatasen kunniaksi.

Vähän jäin miettiin että mitä toi "kerralla" tarkoittaa? Hyväksyykö tuomari tämmösen kun kotona poikettu syomässä ja ison porukan peesissä körötelty pätkän matkaa..??..

Bruttoaika pikkusen yli 9 tuntia.....

StantheMan
27.08.2011, 18.43
Peesaus ei haittaa. Kotona syöminen vähän niin ja näin, mutta koska tuomari on helposti lahjottavissa munkkikahveilla, niin tällä kertaa hyväksytään ;)

E.T.
27.08.2011, 18.59
Peesaus ei haittaa. Kotona syöminen vähän niin ja näin, mutta koska tuomari on helposti lahjottavissa munkkikahveilla, niin tällä kertaa hyväksytään ;)No kyllähän mä noi tarjoon, mieluimmin kuin lähden huomenna uudestaan....

StantheMan
27.08.2011, 19.09
Saahan sitä brevet-säännöillä käydä, vaikka naapurin rouvan luona syömässä, joten jatka samaan tahtiin syyskuukin.

telipyörä
30.08.2011, 22.50
Huhtikuusta lähtien kaksisatanen joka kuussa, kun tänään tuli ajettua hienossa säässä 227 km. Lähtö meni vähän myöhään, kun huomasin vasta puolilta päivin, että tiet olivat jo sulia. Kura roiskui pakoin puolimatkan jälkeen ja vettä ripotteli, mutta lämpötila ja tuuli oli sopivia. Vt 12:a pääsi nauttimaan koko rahan edestä Pälkäneen ja Lahden välillä.
Hangessa en tosin aio ajella edes lyhempiä matkoja.

hutikka
12.09.2011, 22.16
Vaikuttaa mielnkiintoiselta, millaiset nama brevet saannot ovat? Itse en ole ikina kuullutkaan moisesta

Pirkka
12.09.2011, 22.25
Vaikuttaa mielnkiintoiselta, millaiset nama brevet saannot ovat? Itse en ole ikina kuullutkaan moisestatäältä löytyy tarinaa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?40907-Suomen-brevetit-vuonna-2011

StantheMan
13.09.2011, 12.30
Tulevana perjantaina ajattelin startata syyskuun 200 kilometriä ajamaan. Lähtö illalla kuuden nurkilla ja paluu aamuyöstä. Suuntana luultavasti pohjoinen eli Iisalmen pohjoispuolella kääntyminen ja samaa reittiä takaisin. Mukaan pääsee, kunhan on mukana yöajovarusteet.

StantheMan
17.09.2011, 03.40
Reissu tuli tehtyä huolimatta torstain kamasutrapilateksen jälkikivuista ja löysästä asenteesta. 201 km ja 10h21min. Kuopio-Iisalmi vähän siellä täällä - Kuopio. Kotona olin 4:11. Vettä tuli alussa vähän ja tuuli oli alussa reippaan vastainen. Nyt suihku ja särkylääkettä. Kiitos kannustuksesta VesaP ja kumppanit. Tuli ihan tippa silmään tai tässä iässä paremminkin housuun ;)

http://www.sports-tracker.com/#/workout/StantheMan/5billvabgbg57naq

telipyörä
17.09.2011, 22.52
Syyskuun vapaaehtoinen kaksisatanen tuli retkeiltyä Tampereelle, 307 km 14:40 h. Rautajärvi-Sahalahti-Lukonmäki-Pispalanharju-Pitkäniemi–Lempäälä. Illemmalla tuli vastaan jonkinlainen Tour de Retula, johon oli järjestetty jopa raadonkeräilyauto. Peräkärriin olikin laitettu nätisti läjään muutama pyörä. Pari kaveria epäili, että olin menossa väärään suuntaan.

StantheMan
26.09.2011, 16.42
Onko muita mukana, kuin minä ja telipyörä? Vielä ehtii syyskuun kakssatasen ajamaan. Lokakuun reissu on jo piirustuspöydällä ja tuskaa on tiedossa, kun jälleen olen ajatellut yöllä sen ajaa osana Turun käyntiä.

Ilkka Nykanen
26.09.2011, 19.45
Mukana ollaan. Pari viikkoa sitten kävin Tupoksen abs:llä lauantai-iltana syömässä pihvin ja ajelin yötä myöten pois. Parin viikon päästä aion käydä uudelleen, jos ilmat vain suinkin sallii.

Kiovan Dynamo
27.09.2011, 13.28
Onko muita mukana, kuin minä ja telipyörä? Vielä ehtii syyskuun kakssatasen ajamaan. Lokakuun reissu on jo piirustuspöydällä ja tuskaa on tiedossa, kun jälleen olen ajatellut yöllä sen ajaa osana Turun käyntiä.

Minä meinasin liittyä retkikuntaan, kunhan saan kisakauden alta pois. Eli lokakuun kaksisatanen on jo suunnitteilla. :)

StantheMan
27.09.2011, 13.35
Mukana ollaan. Pari viikkoa sitten kävin Tupoksen abs:llä lauantai-iltana syömässä pihvin ja ajelin yötä myöten pois. Parin viikon päästä aion käydä uudelleen, jos ilmat vain suinkin sallii.

Sinä Ilkka olet vähän liikaa "alan miehiä", joten ikävä kyllä sinun pitää läpi vuoden ajaa 300 km kuukausittain. Sori! ;) :)

Hyvä, että tulee vähän "paineita", kun on useampi mukana. Voi olla kohta puolin "motivaatio" vähän hukassa, mutta eiköhän tämä tästä.

HiMa
27.09.2011, 14.22

Eli reilu 300 km tulee edestakaisin, eikö?

StantheMan
27.09.2011, 14.26
Eli reilu 300 km tulee edestakaisin, eikö?

Joo. Ilkalle normi "iltalenkki".

MTB 50+
27.09.2011, 15.34
[QUOTE=Esa S;1686857]UKI:n putkessa tuon voisi kerran kuussa käydä ajamassa. Siis jos on taipuvainen tällaisiin pakkoprojekteihin.
Toissa talvena käväistiin tuolla juurikin n. kerran kuussa, mutta tyydyttiin yleensä vähän reiluun satkuun, paitsi RR300 tapahtumassa melkein kaikki ajoi ainakin sen 200. ....QUOTE]

RR300 tulee taas talvella.

Matti
27.09.2011, 20.11
Tavoitteena on minullakin ja syyskuu on jo hoidettu. Ensimmäinen 200 oli toukokuussa, joten on tässä vielä tekemistä ja aikaisemmin talvipyöräilystä on hyvin vähän kokemusta. Kuittaan sitten kun lokakuu on hoidettu.

Ilkka Nykanen
09.10.2011, 14.03
Lokakuu tehty. Ja taisi olla samalla vuoden viimeinen yöpyöräily. Viime yö oli muuten mahtava ajaa maantiepyörällä: täysi kuu, kuivat tiet, yöllä melko tyynikin, eikä tullut hirveä hikikään. Vesi jäätyi pulloon!

StantheMan
09.10.2011, 14.45
Hienoa Ilkka! Mulla menee kuun loppupuolelle, kun ensi viikonloppuna pitää maastoa ajaa. Kyllä teki jo satanenkin tiukkaa tänään.

E.T.
09.10.2011, 15.34
Hienoa että jotkut jaksaa. Sairastelin vähän syyskuussa ja jäi se ajamatta. Taidanpa muutenkin hypätä tästä junasta. Ei riitä motivaatio.

telipyörä
09.10.2011, 21.12
Lokakuun kakshunttinen tänään Riihimäki-Järvenpää-Pukkila 247 km. Luontoelämyksestä vastasivat hirvi ja vasa, jotka ryntäsivät tien poikki n. 50 metrin päässä. Vasa kepsahti vielä nurin asfaltilla.:p

Pirkka
09.10.2011, 21.41
Täälläpäs on kovaa porukkaa, kun tämmöisillä ja vielä viileämmillä keleillä kakssatasia ajavat. Lumipinnalla haaste vaan kovenee. Ei ole meikäläisestä(kään) tähän projektiin. Kesällä se oli niin helppoa ajella satasia vaikka joka päivä.

px
09.10.2011, 21.58
No helkkari, tähänhän pitää ruveta. Miulla on jo pidemmän aikaa ollut tavoitteena ajaa vähintään yksi vähintään satasen lenkki joka kuukausi, ja tuo onkin näemmä pitänyt jo reilut kaksi ja puoli vuotta putkeen (maaliskuusta 2009 alkaen). Kakssatasiakin on tippunut lähes jokainen huhti-, touko-, kesä-, heinä-, elo- ja syyskuu, mutta voisihan tuota tosiaan yrittää venyttää talvikuukausillekin.

StantheMan
13.10.2011, 14.53
Lokakuun 200 km ehdin aikaisintaan 21.-23.10 välillä ajamaan. Voi olla ehkä surullisen kuuluisa yöajo perjanta-illasta lauantaiaamuun tai jos järkeä on vielä päässäni, niin lauantaina aamusta aikaisin liikkeelle. Jos yöllä, niin reitti Pieksämäki (ennen puolta yötä) Varkauden kautta takaisin Kuopioon. Aikaa menee näillä keleillä jo reilusti yli 10 h. Saapi tulla mukaan, jos järkeä on vähän. Reissu riippuu vähän tuulista. Sateen sattuessa ajetaan!

Matti
15.10.2011, 19.38
Nyt on lokakuun 200 takana. Yllättävän raskas, ilmeisemmin kylmä keli hidasti (mitenkähän helmikuussa). Yksi rengasrikko, mutta muuten pyörä pelitti ongelmitta. Marraskuuta odottaen.

StantheMan
21.10.2011, 12.36
Kohtahan sitä pitäisi lähteä tätäkin ajamaan. Yöksi ei mitään hirmupakkasia ole luvattu, mutta voipa vilu ja liukkaus yllättää. Maantiepyörällä mennään ja lähtöaika klo 17. Kuopio-Pieksämäki-Varkaus-Kuopio. Paluu n. 4:00.

Jousi
21.10.2011, 13.58
Kohtahan sitä pitäisi lähteä tätäkin ajamaan. Yöksi ei mitään hirmupakkasia ole luvattu, mutta voipa vilu ja liukkaus yllättää. Maantiepyörällä mennään ja lähtöaika klo 17. Kuopio-Pieksämäki-Varkaus-Kuopio. Paluu n. 4:00.
Tsemppiä koitokseen ja turvallista matkaa.

mk
21.10.2011, 15.19
Tsemppiä täältäkin ,,, !!! Tarkenemista reissuun, hyviä tuulia ja toivottavasti ei liukkaus pääse yllättämään :)

StantheMan
21.10.2011, 22.32
130 km takana. Eka ja vika tauko Varkauden abc. Ei tää maantiepyöräily kovin järkevä " talvilaji " ole ja miksi ihmeessä ajan öisin näitä reissuja. +2 näyttää mittari. Pimeetä hommaa.

Pirkka
21.10.2011, 22.39
130 km takana. Eka ja vika tauko Varkauden abc. Ei tää maantiepyöräily kovin järkevä " talvilaji " ole ja miksi ihmeessä ajan öisin näitä reissuja. +2 näyttää mittari. Pimeetä hommaa.Stanille tsemppiä loppumatkalle!

StantheMan
22.10.2011, 02.40
Hep! 210 km / 22 km/h. Loppu sujui vähän paremmin. Kiitokset kannustuksesta - ei ollu helppoo

StantheMan
01.11.2011, 16.10
Marraskuun ajo 5.11. lauantaina. Sadetta on luvattu, mutta eipähän hiekka pölise. Perinteinen Keiteleen kierros suunnittelilla. Lähtö 6:30 Kuopion linja-autoaseman Shell. Mukaan mahtuu. Ajonaikainen keskinopeustavoite 22 km/h ja taukoja kolme, varmaankin.

Matti
01.11.2011, 18.19
Hoidin oman 200 jo tänään, kun en usko, että kelit enää lämpenee ja aikataulullisesti tänään onnistui hyvin. Tämä meni helposti, seuraavat kolme kuukautta on vaativimmat.

Hapa
04.11.2011, 16.54
Marraskuun ajo 5.11. lauantaina. Sadetta on luvattu, mutta eipähän hiekka pölise. Perinteinen Keiteleen kierros suunnittelilla. Lähtö 6:30 Kuopion linja-autoaseman Shell. Mukaan mahtuu. Ajonaikainen keskinopeustavoite 22 km/h ja taukoja kolme, varmaankin.

Minä voisin lähteä peesailemaan aamulla kun kerran kelikin näyttää melko hyvältä. 6.30 Shellillä.

StantheMan
04.11.2011, 17.53
Sori! Reissu vasta sunnuntaina ja lähtö 7.00 ja Leväsen Shell. Meitä on kaksi lähdössä ja etelän kautta.

telipyörä
05.11.2011, 18.11
Reissu Kotkaan, menomatka 204 km eilen.

StantheMan
06.11.2011, 16.48
Jep. 203 km. 10 h ovelta ovelle. Onneksi sain pari kaveria ajoseuraksi. Ensimmäinen läpimäräksi kastuminen tuli tälle kaudelle. Ei satanut, mutta sumu ja tosi märkä tie teki tehtävänsä. Eka satanen myötäiseen ja toka tuskalla vastaiseen. Raaka reissu.

H.Å
06.11.2011, 17.38
Ootte te hulluja! Pääkoppa on varmaan kovilla kanssa tuollaisessa suorituksessa. Mielenkiinnolla odotan sydäntalven raportteja. Mahtaa sauna maistua tuollaisen reissun jälkeen.

Ilkka Nykanen
06.11.2011, 17.45
Well done pojat!
Itse anon lupaa skipata yli marras-, joulu- ja tammikuun ajot. Pakkasin juuri pyörän piiiiitkälle reissulle Afrikkaan. Katso bike-dreams.com ja sieltä Timbuktu.

StantheMan
06.11.2011, 17.52
Sulla on jo sellaiset suoritukset plakkarissa, ettei näihin "kyläkisoihin" tarvitse enää osallistua. Pysyhän reissulla terveenä ja turvallista matkaa!

mk
06.11.2011, 17.55
Onnittelut kovasta suorituksesta StantheMan:lle !!!! "on se äijä" :)

HiMa
06.11.2011, 20.03
Itse anon lupaa skipata yli marras-, joulu- ja tammikuun ajot. Pakkasin juuri pyörän piiiiitkälle reissulle Afrikkaan. Katso bike-dreams.com ja sieltä Timbuktu.

Mä puollan anomusta. Korvauksena ajat sitten koko Timbuktun :).

StantheMan
08.11.2011, 10.32
http://www.bike-dreams.com/TT/EN/00_Home.htm Taitaa Ilkka ihan riittävästi ajaa reissullaan ;)

StantheMan
15.11.2011, 12.05
Kuopion seudun joulukuun 200 km ajetaan toivottavasti Itsenäisyyspäivän tienoilla. Otin jopa vuoden viimeisen lomapäivän käyttöön, että jää vähän lähtöpäivälle pelivaraa.

Ilkka Nykanen
15.11.2011, 14.20
Minun seikkailun etenemistä voitte seurata bike-dreamsin sivuilta. Valitkaa Timbuktu ja sieltä Participants sivulla on kaikkien osallistujien kuvat. Kuvien vieressä on linkit joitenkin pitämiin blokeihin.

StantheMan
01.12.2011, 21.24
Kuopion seudun joulukuun 200 km ajetaan toivottavasti Itsenäisyyspäivän tienoilla. Otin jopa vuoden viimeisen lomapäivän käyttöön, että jää vähän lähtöpäivälle pelivaraa.

Lauantai on tällä hetkellä suunnitelmissa ajopäiväksi. Pari viikkoa flunssaa pidellyt, mutta kun tuo kunto ei ole muutenkaan ollut kaksinen, niin ajamaan olen lähdössä. 6.30 linja-autoaseman Shell ja luultavasti Varkauden kautta Pieksämäelle ja sieltä Kuopioon. Talvipyörä ja nastarengas edessä - näillä mennään mitä on ;)

Ja äsken jo kävin palkinnoksi ostamassa litran lonkerotölkin. Eiköhän tällainen juoppo sen takia 200 km kevyesti ajele.

StantheMan
04.12.2011, 07.57
http://www.sports-tracker.com/#/workout/StantheMan/3m1lt3e46s6vgcf8

Eilen ajoin joulukuun annoksen. Sää oli niin hyvä, ettei edes säälipisteitä reissun tekemisestä irtoa. Kuopio-Leppävirta-Jäppillä-Pieksämäki-Kuopio. Sisätauot pidin 50 ja 150 kohdalla. Kaksi pientä karjalanpiirakkaa, kaksi munkkia, kaksi kahvia ja kaksi patukkaa ja yksi iso geeli. Siinä matkan eväät. Edessä oli hybrissä nastat. Jäppilä ajettiin porukalla kesällä, eikä se niin pahalta tuntunut. Mutta nyt, kun oli hitaasti rullaava pyörä, sieltä löytyi jatkuvasti jyrkkiä täysin jäisiä mäkiä. Vastatuuleen tyhjensi jalat kyllä täysin. Takarengas suti nousuissa, vaikka istuin ja pidin painon takana. Viimeinen 50 km meni tasaisella 9-tielllä helpommin. Kaksi edellistä viikkoa oli flunssassa, joten nostan itselleni kypärää. Yksi nuhaton päivä ehti olemaan ennen starttia. Ajopaino pyörällä ja kuskilla oli varmaan jo lähes 120 kg. Vaatetta oli paljon. Palellut ei. Lämpötila -4 - +1 näin naamatuntumalla. 201,5 km ja 11 h. Ajonaikainen keskari sinä 20 km/h paikkeilla. Hyvä reissu (jos vain olisin syönyt enemmän).

twentyniner
04.12.2011, 08.22
Hieno suoritus, nyt alkaa kelit olemaan aika hyiset :)

CRPWR
04.12.2011, 13.48
Tämä haaste otetaan vastaan tammikuusta alkaen. Tai sitten voisi aloittaa jo välipäivinä.

MTBVespa
04.12.2011, 13.56
Tämä haaste otetaan vastaan tammikuusta alkaen. Tai sitten voisi aloittaa jo välipäivinä.

Mitäs täällä uhotaan?:)

CRPWR
04.12.2011, 23.24
Mitäs täällä uhotaan?:)

Perus motivaationkohotusuhoa...Onkos sulla välipäivinã töitä jos töräytettäis pari hunttia?

Matti
10.12.2011, 18.35
Kuitataan oma joulukuu hoidetuksi. Vauhti oli hidasta ja sykkeet taivaissa, siis hyvä "kuntolenkki". Tässä vaiheessa alkaa homman mielekkyys hieman arveluttamaan, mutta kuka on väittänyt, että tässä mitään järkeä olisi. Ja oma valinta on olla mukana.

Matti
10.12.2011, 21.25
Täytyy vielä lisätä, että minun tasoiselle viikonlopputissuttelijalla, ei riitä litra lonkeroa. Pullo viiniaä ja litra olutta kruunaa tämän suorituksen.

Pirkka
10.12.2011, 21.42
Kovia kuskeja! Meikäläinen ei tällä loskakelillä meinaa päästä edes pihalle.

StantheMan
11.12.2011, 16.38
Täytyy vielä lisätä, että minun tasoiselle viikonlopputissuttelijalla, ei riitä litra lonkeroa. Pullo viiniaä ja litra olutta kruunaa tämän suorituksen.

Hyvä, että joku on vielä hommaa kirittämässä. Enkä minäkään sitä litran lonkeroa saanut. Vaimo oli sen "huomaamattaan" tyhjentänyt. Jääkaapissa oli lähes tyhjä purkki odottamassa. Onneksi monipuolisella sekakäytöllä sain reippaan "fiiliksen" ko. iltana aikaiseksi ja seuraavaksi aamuksi veemäisen olon.

StantheMan
02.01.2012, 11.44
Uusi kuukausi ja seuraava 200 km. Viime kerran jälkeen päätin, että vähän harjoittelen ja kuntoutan itseäni ennen seuraava ajoa. No höpö höpö. Huonompaan suuntaan on elämä mennyt kunnon suhteen. Kuitenkin tulevan pitkän viikonlopun aikana olisi tarkoitus tammikuun 200 km ajaa. Riippuu kyllä lumen tulosta. Pääteitä joutuu varmaan ajamaan, jos ennusteet pitävät paikkaansa. Ajopäivä ehkä lauantai 7.1.

VesaP
05.01.2012, 10.04
Tsemppiä Stänille! Kova äijä olet vetämään siellä savossa! Itteäkin kiinnostas suunnattomasti liittyä tähän 200K/kk hullujen kastiin, mutta ei uskalla kyllä vielä, eikä itse ajokuntokaan kyllä kestäisi varmaankaan 200K reissua toistaiseksi. Kuntoutetaan paikkoja ja sit joskus kun kroppa antaa myöten ja 200:set kestää terveenä läpi niin mukana olen varmasti! :)

Ja sit kun nämä alkas menemään ok, niin sittenhän seuraava steppi on 300K...? :cool:

Ja sit Subzero-Brevet, eli brevettisarja läpi alle 0-asteen kelissä. :)

StantheMan
05.01.2012, 10.28
Kiitos kannustuksesta. Kyllä tässä vähän jo jännittää, kun tuo joulun ja uudenvuoden aika meni vähän "nesteissä". Reitti on suurimmaksi osaksi pyörätietä ja senkin kunto vähän huolettaa. Viitostien reunaa pitää sitten ajaa vajaa 100 kilometriä ja toivottavasti aura-auto on lauantaina ollut liikkeellä hyvissä ajoin. "Ennätyspakkaset" ovat luvassa lauantaiaamulle. Ensimmäiset koko talvelle. Saa nähdä miten keuhkot kestää. No, kyllä maantie aina kotiolot voittaa ;)

Matti
06.01.2012, 13.00
Tsemppiä matkalle, onneksi ei ole ennustettu lumissadetta. Minun osalta tammikuu tehdään myöhemmin, mutta mukana ollaan.

StantheMan
07.01.2012, 19.12
201 km / 12,5h ja n. -8 C. Jos en olis tällainen neiti, niin vetäisisin kunnon kännit. Sairasta hommaa.

Pirkka
07.01.2012, 19.17
201 km / 12,5h ja n. -8 C. Jos en olis tällainen neiti, niin vetäisisin kunnon kännit. Sairasta hommaa.Loistavaa! Eipä tulisi ittelle mieleen edes kokeilla tämmöisillä pakkasilla tuota matkaa.

Kalasi
07.01.2012, 19.47
201 km / 12,5h ja n. -8 C. Jos en olis tällainen neiti, niin vetäisisin kunnon kännit. Sairasta hommaa.

Kovan luokan suoritus näillä keleillä, kyllä voi vetää ansaitut kännit.

mk
07.01.2012, 19.52
Kovan luokan suoritus näillä keleillä, kyllä voi vetää ansaitut kännit.
^+1 Kova suoritus! Onnittelut ajosta ja tuo vaatinee ainakin parit palauttavat, jos ei kännin paikalta ottaiskaan :rolleyes:

HiMa
07.01.2012, 20.08

Et sä mikään neiti ole! Toivottavasti helmikuussa on myös suotuisat säät, ettei olis ainakaan enempää pakkasta tai tuulta.
Mulle riitti aivan hyvin 51 km tälle kelille. Mut mä oonkin nöösi. ;)

StantheMan
07.01.2012, 20.20
HiMalle kiitos Iisalmen kierroksesta. En kovin virkeä silloin ollut. Juoman puute vaivasi, kun pullot jäätyivät. Eka 60 km meni liiankin hyvin, mutta sitten meni jalat hyytelöksi. Keskieturattaalla meni kuitenkin koko reissu, joten hieman kehitystä on tapahtunut. Keli mitä parhain. Kolme sisäpaussia. Nyt ollaan tipattomalla seuraavaan yirtykseen asti. Pitäisi edes kerran olla jonkinlaisessa "hyvässä" kunnossa, eikä näin hemmetin löysässä pullukkakuosissa.

VesaP
07.01.2012, 20.24
12,5h ja n. -8 C.

On se KONE! Ei voi mitään! *iso peukku*

Matti
07.01.2012, 21.04
Onnittelut, laitaa paineitta, että saataisi sinulle edes joku kirittäjä helmikuuksi. Sen jäkeen tämä on helppoa.

StantheMan
07.01.2012, 21.11
Nyt oli ihan optimaalinen keli, tien pinta, pyöräteiden kunto ja sää. Silti teki tosi tiukkaa. Voi olla helmikuussa suru puserossa. Matille yhtä hyviä olosuhteita! Onhan tässä vielä aikaa.

suurtumpelo
09.01.2012, 19.54
Onnittelut myös täältä Hämeenlinnasta talven taistelijoille.

Viestiketjun inspiroimana päätin ottaa osaa tai ainakin kerran kokeilla, vaikka "ylipitkät" talvilenkit ovatkin vieraita.
Jos keskiviikon lämpöaaltolupaus pitää paikkansa suoritetaan tammikuun perinteinen mustamakkara-ajo 1'sen kerran.

Tarkoitu olisi ajaa HML-Pälkäne-TRE-Nokia-Lempäälä-Akaa-Iittala-HML kierros, siten että tuo 200km täyttyy.
Tuo mustamakkara nautitaan Tampereella Laukontorin kioskilla energialatauksena paluumatkalle.

Joten keskiviikon sään varmistumista odotellessa tarkistan varusteet valmiiksi.

http://img838.imageshack.us/img838/5844/200kk.jpg

timoht
10.01.2012, 08.13
Laukontorilla ei ole talvisaikaan mustamakkarakioskia, lähituntumasta kauppahallista löytyy sitten useampiakin bläkärin myyntipisteitä, tosin sisätiloissa. Jos nautintahetki pakko speksata pihalle on Tammelantorilla muistaakseni talvellakin mustamakkaran myyntipiste.

Ettei homma nyt tähän tyssää...

suurtumpelo
10.01.2012, 12.10
Laukontorilla ei ole talvisaikaan mustamakkarakioskia, lähituntumasta kauppahallista löytyy sitten useampiakin bläkärin myyntipisteitä, tosin sisätiloissa. Jos nautintahetki pakko speksata pihalle on Tammelantorilla muistaakseni talvellakin mustamakkaran myyntipiste.
Ettei homma nyt tähän tyssää...

Katsos vain ja kiitokset infosta. On se huonoon menny tamperelaisillaki. Toistaseolisillo kumääolinuari.
Onneksi tuo Tammelantori on Pälkäneen suunnasta tullessa matkalla ja pääkallopaikalta Harjuntaustasta luulisi ainakin löytyvän. Joten ei se nyt ihan tuohon kaadu ;) .

10.1.2012 klo 17.54 Lähtöpäätös tehty, joten huomenaamulla 7-8 välisenä aikana starttaa punamusta BMC CC reppuselkäisine kuskeineen Tamperetta kohti.
Tavoitteena edetä mahdollisimman paljon pääteitä vältellen.

11.1.2012 klo 7.24 Viimeinen päivitys ennen paluuta. Klo 7.30 päästiin matkaan.

timoht
11.01.2012, 15.30
Haastavaksi alkaa varmaan muodostua Hämeenlinnan kuskin loppumatka jos vielä reitillä, Tampereella ainakin tullut lunta puolestapäivästä lähtien yhtä soittoa. Onneksi tuulta ei sentään ole nimeksikään. Toivotaan että saa tavoitemetrit täyteen.

Omat talvilenkit tahtoo jäädä maksimissaan 60-70km/3h mittaisiksi, sitten alkaa jotenkin homma kypsyttää vaikkei olisi edes paha keli. Yksi syy on se että pitemmille lenkeille on hankala saada ajoseuraa mikä tekisi matkanteosta rattoisampaa. Tästä huolimatta oma tavoite olisi ajaa alkaneena vuotena myös näin talvikuukausina kerran kuussa se "pakkosatanen" mikä kokeneemmille ajomiehille (ja naisille) on tietty jokaviikkoista ja helppo homma.Vaan ei mulle, ainakaan vielä.

Lähdenpä tästä sitten ladulle kun tuli kutsu porukkalenkille vaikkei siihenkään lajiin nyt aivan optimikeli....palatessa pukannee jo reissuraporttia Hämeenlinnan suunnalta.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kauden avaushiihtolenkki suoritettu vastasataneessa pöperölumessa, hikisiä metrejä, lenkkiin kulunutta aikaa
saati sykkeitä ei tosin kehtaa julkaista tässä eikä missään muussakaan topikissa.

Ehkä kuitenkin söi vähemmän miestä kuin (maantie)pyöräily tänään....

suurtumpelo
11.01.2012, 21.18
Tehty on ja sää kyllä yritti tehdä parhaansa myös. Tarinoin tähän myöhemmin, jahka tokenen ;)

StantheMan
11.01.2012, 21.36
Hieno homma! Helmikuussa uudestaan ;)

jartsuli
11.01.2012, 21.52
Tehty on ja sää kyllä yritti tehdä parhaansa myös. Tarinoin tähän myöhemmin, jahka tokenen ;)

Huh huh .. Tänään, tuossa myräkässä .. Ei voi ku ihmetellä

suurtumpelo
11.01.2012, 22.44
Tässä lyhyt matkakertomus.

Aamu oli lauha, kun matka alkoi. Kiertelin Laitikkala Pälkäneen ohi pikkuteitä Vehoniemeen.
Leuto sää oli saanut runsaasti aamun ihmisiä liikkeelle Pälkeneellä ja oli siellä torikojukin avattu:

http://img577.imageshack.us/img577/3253/200kkpalkane.jpg

Tammelantorille saapuessa oli sää jo niin huono, että mutustellessani olin ainoa Tapolan asiakas, eikä Ullan Grilli'lläkään ollut kuin pari pakettiautomiestä autossaan syömässä:

http://img201.imageshack.us/img201/4710/200kktapola1.jpg

Lähdin kiertämään Pyynikin, Pispalan ja sitten Pyhäjärven länsirantaa. Sää vain huononi ja Rajasalmen sillalla Pitkänniemen kohdalla tuntui, että tässähän tulee hulluksi kohta ;)

http://img513.imageshack.us/img513/7521/200kkrajasalmi.jpg

Säijäntie(Vanha Rantatie) oli sitten jo oma seikkailunsa, ei aurausta, autot ajalleet siellä täällä, eikä toisinaan meinannut tietää missä tie menee.
Kuokkalan kelvillä oli pari muksua jäänyt Stigalla jumiin :) , mutta eipä jumi kaukana ollut minullakaan.

http://img545.imageshack.us/img545/9619/200kkratasjumi.jpg

Lempääpän kohdalla alkoi onneksi olemaan toisinaan aurattujakin väyliä ja kun hain Siwa'sta pullon kolaa säijän tunkkaukksen energiavajeeseen meni matka Iittalan melkei huomaamatta. Iittalasta Hämeenlinnaan tuli tiepiiri onnekseni sen verran vastaan, että aurasivat vanhan kolmostien priimaksi pyöräillä.

Kokonaisuutena ihan mielenkiintoinen kokemus ja taatusti erilainen kuin kesällä. Ei ehkä fyysisesti aivan hirmu kova, mutta henkisesti tosi vaikea kyllä.
Kyllä meinasi Säijässä usko loppua umpihangessa, kun ajatteli - "se on nyt sitten tätä seuraavat 80km". Onneksi ei tullut niin paha retki sentään ;)

Tässä vielä Sports Tracker data taukoineen, lujempaa en edes yrittänyt päästä :) . (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/b5v1i5st4kk75plg)

Pirkka
11.01.2012, 23.15
On tuossa sitkeyttä tarvittu, kuten kuvistakin voi päätellä! Kesällä samalla energialla menee ainakin 400 km reissu. Tuttuja teitä minulle viime kesältä lähes kaikki Hämeenlinnan keskustan mutkia lukuunottamatta.

timoht
11.01.2012, 23.42
Kovasti vaan rispektiä täältä Tampereen suunnasta myös minulta. Itseasiassa kävin kaupunkiasioillani poikkeemassa Tammelantorin laidan kuppilassa syömässä yhden maissa jos matkalaista näkyisi, ilmeisesti olit kuitenkin jo aikaisemmin poikennut torilounaalla.

plr
12.01.2012, 00.48
Kivat välitykset tuossa alimmassa kuvassa. Eihän sitä nyt vielä näillä keleillä pikkurattaalla.. :D

suurtumpelo
12.01.2012, 07.22
Hieno homma! Helmikuussa uudestaan

Mitään varmaa ei uskalla sanoa, koska viimetalvena tulehtui molemmat etureidet pakkasen vuoksi ja koko kesän sai tuosta kärsiä.

Kuitenkin jos lauhaa säätä piisaa, niin helmikuun perinteinen "Marskin malja-ajo" voisi startata ensikerran ;) .

On tuossa sitkeyttä tarvittu, kuten kuvistakin voi päätellä! Kesällä samalla energialla menee ainakin 400 km reissu....

Kyllä nyt seuraavana aamuna ainakin tuntuu siltä, että ainakin 400km on tullut ajettua :) . Ei tuo sää kuitenkaan kovin paha ollut jos matka olisi normi 50-60km lenkki, mutta talvi ja 200km matka asettivat asian uuteen valoon ;) .

.... Itse asiassa kävin kaupunkiasioillani poikkeamassa Tammelantorin laidan kuppilassa syömässä yhden maissa jos matkalaista näkyisi, ilmeisesti olit kuitenkin jo aikaisemmin poikennut torilounaalla.

Enpä kovin kaukana kuitenkaan ollut. Kuvan exif -datan perusteella olen lähtenyt torilta heti puoli yhden jälkeen.

Kivat välitykset tuossa alimmassa kuvassa. Eihän sitä nyt vielä näillä keleillä pikkurattaalla..

Rimppakintun propagandakuva ;) . Oikeasti tuossa on taidettu yrittää avata takapakkaa lumesta vaihtamalla edestakaisin rattaita, oli tuo takapakan umpeenmeno lievä ongelma lenkin tuossa vaiheessa.

Matti
14.01.2012, 19.28
Kuitataan tammikuu ajetuksi. Täytyy heti mainita, että nämä kilsat tuli ajettua Saksan maalla, ettei tule ansiotonta arvonnousua. Aamuisin täälläkin on pakkasta, mutta onneksi ei lunta, päivällä nousee muutamaan plusasteeseen, mutta mäkinen maasto antaa oman haasteensa.

Helmikuu ajetaankin sitten taas Suomessa, sitä odotellessa.

suurtumpelo
15.01.2012, 11.14
Onnittelut hienosta suorituksesta.
Tuo Saksassa suorittaminenhan vain lisää meidän muidenkin lenkkien arvoa, kansainvälisyys nääs ;) .

jartsuli
15.01.2012, 12.21
Ajaa sen missä vaan niin aika hemmetinmoinen suoritus se on ..

StantheMan
06.02.2012, 14.23
Kuopion 200 km tulevana lauantaina. Lähtö 6.30 l-aseman Shell ja sitten noin 7.00 Leväsen Shell. Lähtölämpötilalla ei väliä, kunhan päivän mittaan on "lämmintä" eli pakkasta enintään 13,5 astetta. Suuntana Pieksämäki.

Johan Moraal
06.02.2012, 17.38
Kuopion 200 km tulevana lauantaina. Lähtö 6.30 l-aseman Shell ja sitten noin 7.00 Leväsen Shell. Lähtölämpötilalla ei väliä, kunhan päivän mittaan on "lämmintä" eli pakkasta enintään 13,5 astetta. Suuntana Pieksämäki.

:eek::eek::eek:
Hullu se on.:)
Itse ajoin tänään 3,5 h / 60 km tuossa lämmössä ja ihan tuo riitti miulle.

Matti
06.02.2012, 21.59
Itsekin harkitsen ajamista lauantaina. Reittinä olisi Tampere - Lempäälä - Vesilahti - Punkalaidun - Urjala - Toijala - Lempäälä - Tampere. Säätä kyllä on tarkoitus seurata ja pakkasta täytyy olla alle 10 eikä tuulta kovinkaan paljon. Nykyinen ennuste näyttää aika hyvältä.

Ja ei tässä tunnetusti ole mitään järkeä. Onneksi täältä löytyy toinenkin hullu...

TKT
06.02.2012, 23.51
Kuopion 200 km tulevana lauantaina. Lähtö 6.30 l-aseman Shell ja sitten noin 7.00 Leväsen Shell. Lähtölämpötilalla ei väliä, kunhan päivän mittaan on "lämmintä" eli pakkasta enintään 13,5 astetta. Suuntana Pieksämäki.anin

Nyt ei TheManin Stanilla vauhti päätä pakota jos meinaa Shellien väliä puoli tuntia tahkota. Itse en ehdi mukaan kun on valmennushommia toisessa lajissa. Enkä kyllä olis lähtenyt muutenkaan tällä harjoittelulla.

StantheMan
11.02.2012, 20.38
Kovat oli odotukset, mutta ei jaksanut, ei. 211 km ja 13,5 h. -7 - -12 C.

HiMa
11.02.2012, 20.59

***sanaton***

Johan Moraal
11.02.2012, 21.55

Tajuton jätkä!

ROTOЯ
11.02.2012, 22.20
Meikäläinen ei aja edes kesällä jos näyttää vähänkin siltä että alkaa satamaan:o

StantheMan
11.02.2012, 22.36
Jos olisi taivaalta yksikään lumihiutale tipahtanut, niin olisin heittänyt pyörän hankeen ja tilannut taksin.

Jani T.
11.02.2012, 23.04

Iso peukku! Hurja mies!

Johan Moraal
12.02.2012, 06.17
Jos olisi taivaalta yksikään lumihiutale tipahtanut, niin olisin heittänyt pyörän hankeen ja tilannut taksin.

No nyt se uhoaa;)

Matti
12.02.2012, 07.49
Minulla tuli kilsoja 201 ja ajoaika noin 10 h ja taukoja reilun tunnin verran päälle. Pakkasta olil -9 ja -7 välillä. Missään vaiheessa ei palellut, mutta lopussa oli energiat vähissä. Tiet olivat melko lumiset, joten rullaaminen ei ollut parasta mahdollista ja alamäet meni hieman hukkaan, kun ei uskaltanut niitä hyödyntää. Mutta kuitenkin helmikuu kuitataan suoritetuksi.

Sen veran täytyy vielä kommentoida, että kyllä tuo vastaa kesän 300 km lenkkejä.

Stanille onnittelut ja loppuhan on paljon helpompaa. Muistaakseni sinulta puuttuu enää yksi kuukausi, minulta kaksi.

OpenRoad
12.02.2012, 09.15
Kävin eilen kokeilemassa miltä tuntuu ajaa talvella 200 km.
Ajelin reitin Hikiä-Riihimäki-Läyliäinen-Pilpala-Räyskälä-Porras-Tammela-Forssa edestakaisin.
Matkaa tuli 203 km.
Pyöränä oli cyclo ja alla Nokian w240.
Olisin voinut vähän miettiä tarkemmin tuota reittiä,
sillä mäkiä riitti varsinkin Läyliäinen-Räyskälä välillä.
Ne veivät voimat ja matka takaisin tullessa sujui tuskastuttavan hitaasti.
Aikaa reissuun kului kaikkiaan 13,5 tuntia, josta taukoja oli melkein kolme tuntia.
Sauna ja olut tuntui mahtavalta reissun jälkeen.

StantheMan
12.02.2012, 09.20
Joo. Maaliskuu vielä. Luulin, että nyt kulkee, mutta jostain syystä ei ollut minun päiväni. Oli jopa alkuun eka 150 kilometrille vetomieskin hankittu, mutta en pysynyt hänen peesissään metriäkään. Yhdessä ajettiin vain, kun hän malttoi minun takani ajaa. Uusi 1,5 litran termospullo on hyvä. Unohdin kyllä sen välillä täyttää, joten lopun 60 km ajoin parilla desillä. Jotain hyvää, jos hakee, niin 150 km jälkeen vauhti parani.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/stantheman/99pnr49n0mtcrge9

Nousumetrejä 4700, joten sai läski kyytiä.

twentyniner
12.02.2012, 11.10
Onnittelut hurjille, kesäkelejä odotellessa :)

Matti
12.02.2012, 12.31
Katselin omia lukemia Garminista ja seuraavaa kertoo. Keskinopeus 19,9 km/h, keskisyke 142 ja viimeisen kympin keski- ja maksimisyke 122/132, mikä kertoo energioiden loppumisen aika hyvin. Nousumetrejä minulle tuli vain 1354.

Epäilen tuota 4700 nousumetriä, koska se tarkoittaisi, että on ajettu 100 km 4,7% nousua, mikä Suomessa on käytännössä mahdotonta. Itse en luota Sports Trackerin korkeuden mittaamiseen pätkääkään sen jälkeen, kun se mittasi järven jäälle hiihtolenkillä yli 100 metrin korkeuseron. Joka tapauksessa noususumma on Savossa suurempi kuin Pirkanmaalla. Itse suuntasin vielä Punkalaitumen suuntaan välttääkseni pahimmat mäet. Toisaalta päädyin pienemmille teille, jotka olivat valitettavasti aika polanteisia. Toisaalta tärinä piti kädet lämpöisenä :rolleyes:

Semmoinen vielä, että Garminin akku ei kestä pakkasessa luvattua n. 12 tunnin aikaa. Minulla oli akku käytännössä loppu 9,5 tunnin ajon jälkeen. Onneksi sain sen ladattua. Tämän vuoksi minulla on suoritus kahdessa tiedostossa, joten lukujen summaaminen vaati pienen vaivan.

Laitetaan tuo reitti vielä tänne sillä tarkkuudella, kun sen sai tehtyä. http://www.bikemap.net/route/1412784

StantheMan
12.02.2012, 12.33
Joo, normaalit nousumetrit tuolle reissulle ovat huomattavan paljon pienemmän. Ehkä tuo ST aistii ajajan tuntemukset reissun raskauden suhteen ;)

twentyniner
12.02.2012, 21.15
Nuo nyt on pikku nousumetrejä siihen verrattuna, mitä Garmin antoi yhden päivityksen jälkeen. Ajelin semmoisia 2-4h maastolenkkejä täällä Hyvinkään maastoissa ja nousua oli 1500 ja 3000m välillä noilla kilometreillä...ei tuota nyppylää turhaan Hyvinkään Sveitsiksi kutsuta. Kun korjasivat seuraavaan päivitykseen tuon bugin tippui nousumetrit noin 90% :)

StantheMan
26.02.2012, 16.13
10.3. on seuraava yritys. Vähän kaukaiselta nyt tuntuu pitkän matkan ajaminen. Viikon räkätauti vei vähäisiä voimia, mutta eiköhän tästä vielä nousta.

suurtumpelo
29.02.2012, 19.12
Tulipa tuo helmikuun kaksisatanenkin sitten ajettua, tosin viime hetkellä ja vielä karkauspäivänä.
Tänään olikin todella upea päivä ja ajelin reissun retkipyörällä termarikahvi ja voileivät tarakkalaukussa :) .

Tässä sports tracker -data reissusta. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/2cdnpva7cg5tba4v)

Ja tällä pelillä mentiin tällä kertaa:
http://img845.imageshack.us/img845/5117/cnnndl.jpg

Matti
29.02.2012, 22.44
Onnittelut. Sää oli todella mitä parhain ja onneksi sattui olemaan tuo yksi ylimääräinen päivä tänä vuonna. Toivottavasti jaksat jatkaa tulevaisuudessa, ettei tämä hullutus kuole. Joskin omalta osaltani en ensi talvesta lupaa mitään, kunhan saadaan yksi vuosi täyteen.

StantheMan
08.03.2012, 10.10
10.3. on seuraava yritys. Vähän kaukaiselta nyt tuntuu pitkän matkan ajaminen. Viikon räkätauti vei vähäisiä voimia, mutta eiköhän tästä vielä nousta.

Ei ole vielä noustu, mutta katsotaan minkälaiset kelit ovat sunnuntaina. Lauantain lumisateeseen on turha näillä lihaksilla ja tällä nuhalla lähteä.

MarkoA
12.03.2012, 00.47
Mulle tämä juttu on täyttä utopiaa! Hatun nosto kaikille jotka 200km talvella ajaa!?! Minulla on varpaista tunto pois jo 30km jälkeen jos on yhtään pakkasta. Mitä teillä on jaloissa, ettei kylmä pääse puremaan? Ajatuksena kyllä aivan mahtava tuo 200km joka kuukausi ympäri vuoden ja houkuttaa hitosti osallistua mukaan, mutta ensin pitäis tämä jalkaterien palelu ongelma selvittää. Mulla on reilunkokoiset kengät ja vuorelliset päälliset urheiluareenasta. Mutta tuntuu, että aivan sama mitä laitan jalkoihin niin se tunti on aikalailla maksimi. Oon kokeillut paristokäyttöisiä pohjallisen lämmittimiä, mutta nekin lämmittää vain päkiän alta eikä niistä ole mitään apua varpaisiin.

StantheMan
12.03.2012, 08.15
Ei onnistunut lähtö vielä nyt maaliskuun ajoon. Sunnuntaina suunnittelusti vain 110 km ja kunnon testauksena lauantaina 70 km. Kahden viikon päästä sitten.

N. -13 C oli kylmintä tänä talvena 200 km lenkillä. Jaloissa minulla oli Laken talvikengät, Vauden karvasuojat, urheliluvillasukat, lampaanvillapohjallinen, alumiinipäällysteinen huopapohjallinen ja sitten käytän ns. ruostepusseja tarvittaessa. Akkupohjalliset oli tuolloin myös, mutta ilman niitäkin taidan pärjätä. Toinen veijari ajoi flättipolkimilla ja tavallisilla lämpimillä talvisaappailla.

Matti
12.03.2012, 21.27
Ilmeisimmin minä pärjään vähemmällä, joskin en aja pitkiä lenkkejä, kun lämpötila on alle -10. Minulla on Sidin talvikengät, alumiinifoliota pohjallisen alla, softshell-sukat ja 3 mm neopreenipäälliset. Kyllä varpaisiin tulee kylmä, mutta ei ne jäädy :) Suurin ongelma on lukkopolkimista tuleva kylmyys, joten minulla pohjallisen lämmittimet kyllä toimisivat. Flättipolkimia minäkin olen harkinnut, aikaisemmin käytin niitä, joskin lenkit oli melko (tosi) lyhyitä.

Maaliskuun osalta elättelen toiveita lämpöisistä keleistä, että pääsisi ajamaan maantiepyörällä tuon 200 km. Tampereen seudulla alkaa olla isot tiet jo kohtuullisessa kunnossa. Toivottavasti lunta ei tule lisää, niin kahden viikon päästä voisi ajaa pois tuon 200 km pienemmillä teillä.

Ilkka Nykanen
12.03.2012, 21.32
Minä en enää tarkene Laken kengilläkään, vaan kovemmilla pakkasilla olen käyttänyt Neosin overbootseja, joiden sisällä on Palaun lämpölaajennetut sisäkengät. Laajensin ne niin väljäksi varvasosasta, että siellä on reilusti tilaa liikuttaa varpaita ja vaikka lämpöpussille. Paljaassa jalassa on joskus ohut linersukka ja sitten RHB desingin Varp Therm vapor barrier sukka ja sitten kunnon villasukka ym. Ideana on se, että vapor barrier sukka estää muiden sukkien kastumisen hiestä säilyttäen lämmöneristyskykynsä. Toki niissä bootseissakin voi käyttää sähköpohjallisia.
Over- ja inerbootsit yhdessä ovat aika jäykkiä pohjasta ja niillä voi ajaa flattipolkimilla, mutta itse tein lasikuidusta remmeillä kiinnitettävät irtopohjalliset, joihin laminoin cleatsit , joten voin käyttää maastopolkimia. Hiilikuitu olisi varmaan parempaa. Tärkeää on myös, että overbootsit ovat todella isot. Jopa alkaa tareta vaikka kovemmallakin pakkasella!

StantheMan
23.03.2012, 10.14
Huomenna vihdoin ja viimein viimeinen 200 km ajo 200 km joka vuoden kuukausi -sarjassa. Kesärenkaat ovat jo alla ja täällä on aika talvista. Saas nähdä miten äijän käy.

VesaP
23.03.2012, 10.51
Ota Stäni kuitit matkan varrelta niin saat samalla kätevästi jo ajettua 200 brevetinkin? Voit sit ensikuussa vetää suoraan 300K kesäpyörällä jo. Näiden sun talviajelujen jälkeen 300 menee vaikka ilman satulaa toinen käsi taskubilistä pelaten.

StantheMan
23.03.2012, 11.02
Joo, on kortti jo valmiina odottamassa. Jos lähihuoltoasema on aamulla 7 aikaan auki, niin ajan brevettinä. 300 km ehkä Pääsiäisenä.

BONK
23.03.2012, 11.47
Nostan virtuaalista hattuani tälle 200 km varvi per vuoden jokainen kuukausi -projektille. Kovvoo hommoo!

suurtumpelo
23.03.2012, 20.54
Maaliskuun 200-satanen kuitataan suoritetuksi, satasen sakkolenkkeineen.
Päivä oli aurikoinen, mutta 7 m/s puhaltava luoteistuuli teki reissusta riittävän haastavan. ;)
Nyt on parina päivänä sulaneet tiet hyvin, silti isonkin tien laitaa joutui ajamaan. Onneksi vomakas tuuli vei pölyn mukanaan.

Tässä sports tracker data reissusta. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/er58655h3bhr6dob)

Ja vielä kuva urheasta rospuutto-ratsustani, 140km taukopaikalla: :)
http://img17.imageshack.us/img17/4157/chebiciroad2.jpg

StantheMan
23.03.2012, 21.00
Raaka jätkä ja joutuisa peli sinulla. Onhan nuo välipäivien reissusikin olleet aika hirvittäviä lähes päivästä toiseen!

StantheMan
24.03.2012, 17.57
No, nyt ne on ajettu! Hyvä me. 10,5h ja 204 km.

telliv
24.03.2012, 18.02
No, nyt ne on ajettu! Hyvä me. 10,5h ja 204 km.

Tunti etuajassa :)!

OpenRoad
24.03.2012, 19.54
Minun piti viime kuussa vain kokeilla miltä tuntuu ajella talvella 200km. Tuli kuitenkin tänään ajeltua Hikiästä Mäntsälän ja Porvoon kautta Pellingin lossille.
Vanha polvivaiva ilmoitteli itsestään tietenkin vasta reitin kauimmaisessa pisteessä. Takaisin piti sitten ajella hyvin rauhallisesti.
Matkalla poikkesin Brunbergilla ostamassa kotiin tuliaisia. Kilometrejä tuli 205 ja aikaa kului kaikkiaan 11,5 tuntia.

HiMa
24.03.2012, 19.58
Onnea Stan!

Matti
24.03.2012, 20.19
Onnea vaan Stan. 12 kk takana, joten hieno suoritus. Samoin Suurtumpelolle onnittelut, 100 km sakkorinki on kunnioitettava.

Itse hoidin maaliskuun 200 km tänään. Täytyy sanoa, että jo oli paska keli. 100 km kohdalla päätin, että nyt on mentävä kotiin vaihtamaan kuivaa ylle. Suunnitelmista poiketen tuli kaksi lenkkiä 158 ja 42. Kuitenkin homma tuli hoidettua. Ajoaika hieman alle 9 h ja kokonaisaika kahdella tauolla 9:50. En ole koskaan tullut niin likaiseksi pyöräillessä, vaikka nyt oli sentään lokasuojat. Kulkupelinä oli 29" maasturi.

StantheMan
24.03.2012, 20.23
Kiitos! Nämä ajot antoivat ryhtiä elämään. Koville otti joka reissu, varsinkin kuutena talvikuukautena hybridillä ajetut. Tänään oli aivan hyvä keli ja sää. Vähän oli märkää, mutta ei paha ollenkaan.

Onpahan nyt jotain tehtynä mitä voi muistella myöhemmin.

Ja tässä vauhdin jako tältä päivältä: http://www.sports-tracker.com/#/workout/StantheMan/bndt6cd6k8uhglre

suurtumpelo
25.03.2012, 18.01
Onnittelut täältäkin StantheMan 12 perättäisen kuukauden johdosta!!! "äijä on äijä, ylävitonen!" :)

Myös Matti'lle ja OpenRoad'lle onnittelut. Osui tosiaan melko sateinen päivä eilen, onneksi ensi kuussa taitaa olla jo kesäkelit.

twentyniner
25.03.2012, 19.56
Kyllä olette kovia jätkiä, täytyy nostaa hattu. Onhan tuo kieltämättä hullua, mutta positiivistä semmoista.

OpenRoad
25.03.2012, 19.57
Myös täältä onnittelut StantheManille mahtavasta suorituksesta! Sitkeä äijä!

Onnittelut myös Matille ja Suurtumpelolle!

Katselin tuota Suurtumpelon reittiä ja oltiin ajeltu pätkä samaa reittiä 54 tiellä.
Eilisessä kunnossani tuntui käsittämättömältä, että toinen oli ajanut kolmesatasen sinä ajassa kun minä tahkosin oma kahtasatastani.

Sää oli kyllä eilen harvinaisen vaihteleva. Alun kuivasta ja pikku pakkasesta se vaihtui lumi-, räntä-, vesisateen kautta sumuun.
Joku fiksumpi olisi varmaan laittanut käteensä vedenpitävät hanskat. Minun hanskani imivät joka ainoan pisaran itseensä ja
välillä sormet olivat ihan tunnottomat. Pyörä ja mies olivat ihan kurassa lenkin jälkeen.

JiiTee
25.03.2012, 22.01
Onnittelut Matti! Täällä vain nuhan varjolla kitataan jotain...

JiiTee
25.03.2012, 22.03
Hyvä Kuopijo! Kova suoritus!

OpenRoad
09.04.2012, 20.02
Hikiä kuittaa huhtikuun ajetuksi. Ajelin lauantaina 200km brevetin Riihimäen, Hämeenlinnan ja Pälkäneen kautta Kangasalle ja takaisin.
Oli mukava ajella, koska tie oli kuiva ja aurinkokin paistoi.
Viileää oli edelleen, mutta eiköhän se kesä sieltä hiljalleen jo tule.

Matti
12.04.2012, 08.30
Onnittelut suorituksesta ja kiva, että tämäkin hullutus jatkuu...

OpenRoad
17.04.2012, 06.54
Kiitos onnitteluista. Minusta tämä on siitä hyvä hullutus, että on kannustetta pitää itsensä kunnossa ympäri vuoden. Vaikka ennenkin on tullut pyöräiltyä talvisin niin keväällä on tullut huomattua,
että eipä se kunto ole kovin hääppönen. Lenkit ovat olleet talvella yleensä lyhyitä, eivätkö ole pitäneet yllä kestävyyttä.

Matti
21.04.2012, 17.51
Kuitataan huhtikuu ajetuksi. Kilsoja tuli yhteensä 222 (201 brevet ja 21 siirtymiä). Ei isompia ongelmia ja oli kiva ajaa maantiepyörällä.

Nyt on 12 kk takana ja uutta en lupaa. Nyt ollaan yhtä kokemusta rikkaampi, mutta viisaudesta en tiedä. Pöydällä odottaa avattuna pullo 2005 Pomerolia :p

StantheMan
21.04.2012, 18.30
Minä ajoin äsken myös toisen 200 km lenkin tässä kuussa. Raskasta oli sateessa ajo. Takarengas räjähti, mutta onneksi huoltoaseman lähellä. Aikaa tuhrautui korjauspuuhissa vähän liikaa.

OpenRoad
21.04.2012, 19.39
Onnittelut Matille! Noihin kahteentoista yli 200km lenkkiin mahtuu varmasti monenlaista eikä varmaan aina ole ollut ihan helppoa.
Olet ansainnut juomasi, joten nauti siitä:-)

StantheMan
21.04.2012, 19.43
Voipi olla, että tähän hullutukseen ei tulee enää ryhdyttyä. Se hyvä puoli talvella pitkien matkojen ajosta on, että eipä tule sulalla kelillä hirveästi valiteltua olosuhteita. Tänäänkin sateessa ajo oli kuitenkin lasten leikkiä verrattuna helmikuun kolmea tuntia pitempään reissuun. Hyvä me!

suurtumpelo
26.04.2012, 06.19
Onnittelut muille urheille ja kuitataan täältäkin huhtikuun 200km ajetuksi, tälläkertaa tuplana eli nelisatasena.

Mietteet lenkin jälkeen oli hieman kaksijakoiset. Moni asia meni pieleen jo reissun suunnittelussa tai oikeammin suunnittelematta jättämisessä.
Pää ja kroppa puolestaan toimivat kaikesta huolimatta hyvin. Matkanteko pikkuharmeineen ei tuntunut fyysisesti raskaalta missään vaiheessa.
Sai silti olla viimeinen +200 lenkki talvitamineissa tänä keväänä.

Muutamia virhearviointeja
- Lähdin yöllä matkaan klo 02.30 pelkillä knog huomiovaloilla. Öisin olikin vielä tosi pimeää ilman katuvaloja.
- Auringonnousun aikoihin asfaltinpinta jäätyi ja contin 28mm 4season rengas ei ollut paras valinta aamuntunteina.
- Erityisesti tiet 55 ja 6 olisi pitänyt korvata pikkuteitä kulkevilla reiteillä. Liikenteen kosteasta tien pinnasta nostama hienojakoinen hiekkapöly tunki ketjuihin vaihteisiin hampaisiin.
- Tällainen ”suorittava” reissu kannattaisi ehkä suunnata entuudestaan tuntemalleen reitille, välttääkseen turhaa eksyilyä ja kartanlukua.
- Kun yöllä on pikkupakkasta ja päivällä +15 astetta lämmintä olisi pukeutumiseen kannattanut kiinnittää paljon enemmän huomiota. Nyt yöllä hieman paleli ja päivällä oli aivan liian kuuma.

Kokonaisuutena reissu oli kuitenkin mukava ja nyt seuraavana aamuna kroppakin tuntuu unohtaneen matkan rasituksen. :)

Linkki reissun gps-dataan. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/1ou5eftcgctrrdm9)

StantheMan
26.04.2012, 07.03
Sinähän hurjaksi olet ruvennut! Tuo "hosumalla" lähteminen on tuttua minullekin. Viimeksi unohtui eväät. Yleensä vaatteet tai muuta ratkaisevaa. Minä olen ajanut nelisatasen yleensä illasta iltaan tyylillä. Ja siihen minulla on vakiolenkki Pielisen ympäri. Nyt kyllä ajattelin lähteä ihan uuteen suuntaan eli suoraan länteen. Sielläpä tulee sitten eksytty ;). Suurtumpelo on kyllä hirveä sissi, kun ymmärtääkseni, että ei mikään "hoikka" poika ole, kuten en minäkään ;) ?

Matti
26.04.2012, 08.18
Aikamoinen suoritus virhearviot huomioiden, onnittelut. Itse vihaan tuota hiekkapölyä yli kaiken, kun se yleensä päätyy nivuksiin santapaperiksi. Onneksi kaikkien ei ole pakko ajaa nelisatasia.

milan1
26.04.2012, 12.01
Ei voi kyllä kuin ihailla millaisia lenkkejä tyypit vetelee... iso kypärän nosto siis teille sisseille!!

BONK
26.04.2012, 12.52
Energiaa kulunut vaatimattomat 18.519 kaloria... :D

LJL
26.04.2012, 13.24
Uskomatonta touhua… :D Erittäin iso käsi suurtumpelolle.

-Lauri

nuubiainen
26.04.2012, 22.03
Hattua täytyy nostaa. Millaisella tankkauksella tuollaisia 400 km+ lenkkejä vedetään? Ruisleipää huoltsikalta?

HXX1100H
27.04.2012, 05.28
Tuttu fraasi jostain laulekukilpailuista : hyvin vedetty. Minua myös kiinnostaisi tuo tankkaus ja varsinkin "vesihuolto" koska tarkoituksena on juhannuksen tienoilla ajaa n 350 km matka.

suurtumpelo
27.04.2012, 05.49
Kiitokset vain kaikille kommenteista.

Tuosta tankkauksesta osaan sanoa vain sen verran, että se on kaiketi hiukan henkilökohtainenkin juttu.
Kuten StantheMan jo arvelikin, en tosiaan edusta vuorikauriiden painoluokkaa, vaan nykyiset mitat on 186cm ja 97kg.

Ravinnon tankkaus ei ole minulle kovin kummallinen juttu, ellei tarkoitus ole saada aivan maksimitehoja irti.
Nestetasapainon ylläpito on se tärkeämpi juttu ja sen laiminlyönti kostautuu varmasti sippaamisena.
Juomana en juurikaan käytä "urheilujuomia" vaan vettä tai mieluummin tavallista mehua.

Esimerkiksi tuo viimekertainen retki meni suuripiirtein seuraavin eväin:
Juuri ennen lähtöä iso lautasellinen kaurapuuroa mustikkasopalla ja kahvi.
150km kohdalla 25g myslipatukka
180km kohdalla 25g myslipatukka
210km kohdalla 25g myslipatukka
250km kohdalla 25g myslipatukka ja cokis-tölkki
290km kohdalla 25g myslipatukka
330km kohdalla reissumies-ruisleipa kinkku-juusto täytteellä ja wissyä janoon.
360km kohdalla 25g myslipatukka
390km kohdalla cokis-tölkki
410km kohdalla eli kotona puolipannua kahvia, tosi iso pala täytekakkua ja päälle kunnolliset yöunet.
Edellisten lisänä meni reissun aikana noin 3litraa mehua pulloista ja litra wissyä.

Kesäisin ostelen sämpylät tai hampurilaiset matkalta kun sopiva ulkoterassi tms. osuu kohdalle.
Näin keväisin pidän evästä varmuudeksi mukanakin, koska lukittuihin oviin on tullut kolkuteltua usein.
Mainittu ruisleipä on ehkä paras mahdollinen eväs pitkällä matkalla, etenkin muna-anjovis-suolakurkku täytteellä.

Seuraavana päivänä on sitten mukava korjata kropan rasvaprosentti kuntoon. Tällä kertaa meni reilusti lohta, bratwurstia ja pari olustakin. ;)

OpenRoad
27.04.2012, 07.08
Iso hatunnosto täältäkin Suurtumpelolle! Mahtava suoritus kun vielä Sports Trackerin mukaan näytti olevan vain pari päivää väliä 176 km lenkkiin!
Noista eväistä ei ihan tuo 18 000 kaloria tule täyteen, joten jälkeenpäin varmasti maistuu ruoka.
Samanlaiset eväät minäkin olen havainnut hyväksi. Reissumies maistuu minullekin ja juomana käytä joko pelkkää vettä tai aitoa Vichyä.
Joskus olen vetänyt matkan varrella pizzankin, mutta se ei ollut hyvä juttu.

StantheMan
27.04.2012, 07.37
Minä olen onneton syömään järkevästi. Eka tauolla n. 40-60 km kohdalla syön munkkikahvit ja karjalanpiirakan. Sitten seuraavalla yritys on syödä noutopöytälounas tai sitten sämpylää, karjanlanpiirakkaa tms. Juon urheilujuomia sekä kesällä on myös pelkkää vettä toisessa pullossa / vesirepussa. Ja usein tuolla pulla/karjalanpiirakka/reissumies tyylillä menee koko reissu. Matkalla syön patukoita satunnaisesti ja jos oikein heikottaa geelin. Parilla geelillä munkin ja karjalanpiirakan kera menee kyllä 200 km. Itsellä huono juttu on se, että panttaan syömistä liian pitkään. Syytä en tiedä. "Uran" alussa oli omat eväsleivät ja banaanit mukana, mutta nyt ei enää. Parhaimmat elpymiset sisätauoilla ovat tapahtuneet vissyn ja tukevan tuoremehun sekoituksella. Niillä olen itseni muutaman kertaan varsinkin kesäkuumalla nostanut haudasta matkaa jatkamaan. Vissypullon pyrin vähintään kerran reissulla juomaan. Coca Colasta lähtee taju vähäksi aikaa. Sitä ei oikein kestä. Kerran alkuaikoina join energiajuomatölkin ja olo oli ihan sama, kuin olisi kossupullon juonut. Ratekiset mitat minulla on 189/93 ja mäet ovat myrkkyä *kele! Loppupuoliskolla ei minulla enää mitään sykkeitä ole, joten ei kai siinä enää mitään kulukaan. Tasaisella viimeisen satasen 400 kilometrin ajosta olen ajanut 110 sykkeellä, kun maksimi on 170+.

nuubiainen
27.04.2012, 08.41
Eli suurtumpelo on vetänyt 150 km pelkällä mehulla ja sen jälkeen suunnilleen myslipatukka 30 km välein. Aika yllättävää, että noin vähällä ravinnolla voi pärjätä.

suurtumpelo
27.04.2012, 09.44
Tällä kertaa näin, mutta tärkein tuossa lienee lähtiessä syöty puuro ja tuo ruisleipä.
Nuo myslipatukat ja colat on tarkoitettu vain kropan hämäämiseen.

Tämä taktiikka sopii vain sellaisiin yhden päivän "vaelluksiin", joissa ei joudu fyysisesti aivan sinne äärirajoille.
Jos vauhtia nostan rupeaa myös energiageelejä kulumaan, juotavaa saattaa mennä kolminkertainen määrä ja juomaan on lisättävä hiukka suolaa.

Jos useiden tuntien pyörittämiseen ei ole tottunut kannattaa ottaa muutama ylimääräinen evästauko, eikä edes yrittää selvitä parilla patukalla.

Matti
27.04.2012, 09.45
Nuo 200 km lenkit menee ilman sen kummempaa tankkamista, kunhan ei edellisenä iltana ole tullut juotua paljoa alkoholipitoisia nesteitä. 300 ja 400 km varten on hyvä syödä edellisenä iltana runsas ateria. Aamulla kaurapuuroa, leipää ja banaania. Eväänä banaaneita, lakuja ja suklaapatukoita, joita alan syödä noin tunnin kohdalla ja sen jälkeen noin 30-60 minuutin välein riippuen tuntemuksista. (Siinä mielessä Suurtumpelon aloitus oli jäätävä ja 25 g myslipatukka pieni.) 200 km menee yhdellä "kauppatauolla", jolloin ostan tyypillisesti lisää banaaneja ja suolakurkun. 300 ja 400 vaatii yhden ruokatauon, jolloin ihan kunnon ruokaa nassuun. Minulla on tyypillisesti juomana vettä, mutta myös vichy maistuu ja on parasta kuumana kesäpäivänä. Itse en juo kahvia ollenkaan, colaa harvoin, mutta helposti palkitsen itseni matkan loppupuolella yhdellä oluella. Vesitaukoja tarpeen mukaan, 1,5 ltr riittää näin keväällä hyvin, mutta kesällä menee kahdessa tunnissa. Lisäksi otan tarpeen mukaan magneesiumnameja. Kuulun samaan melko isojen sarjaan, mutta pikkuisen hoikempi olen (196/95), joten energiaa kuluu minullakin.

nuubiainen
27.04.2012, 10.44
Joo, luulen että noihin vetoihin pitää hieman totutella. Joutuisin tiputukseen, jos lähtisin vetämään 400 km jollain myslipatukoilla.

StantheMan
27.04.2012, 10.49
Satanen kesässä lisää matkan pituuteen on ihan hyvä kehittämistavoite, jos ilman "hiihtotaustaa" aloittaa tyhjältä pöydältä liikunnan, kuten minä.

HiMa
27.04.2012, 10.54
Kyllä se on se vauhtirasitus, joka syö energiat. Kevyellä poljennalla pääsee pitkälle.

VesaP
27.04.2012, 11.02
Kevyellä poljennalla pääsee pitkälle.

Valitettavasti varsinkin vastatuuleen jos polkee kevyesti, ei pääse eteenpäin. Tietysti riippuu mikä on polkijan tuottamien wattien määrä "normisykealueella". Jos on iskussa, kevyestikin polkemalla pääsee pitkälle ja nopeasti mutta semmoiset polkijat on harvassa.

Tämän kevään ylivoimaisesti pisimmän lenkin 203 kilsasen keskisykkeet lähes 160. Maksimisykkeet olleet joskus kuusi vuotta sitten 201, nykyään tuntuu saavan vain joku vähän reilut 190 mittariin vaikka kuinka repii. Oli kovastikin rasitusta vaikka vauhti ei todellakaan päätä huimannut... 8h40min ajoaika tuolla siivulla muistaakseni. Nappulakumit, talviajoakamat päällä ja cc pyörä nosti toki aavistuksen sykettä/rasitusta, mutta kyllä se se moottori on mikä eniten ahistaa...

telipyörä
17.05.2012, 17.58
Tämä projekti jäi hankeen. Talvella tuli kuitenkin jonkin verran ajettua pakkaskilsoja.

OpenRoad
20.05.2012, 15.24
Ajelin eilen 400km brevetin, jolla kuittaan toukokuun ajetuksi.

suurtumpelo
25.05.2012, 20.57
Onnittelut alkuun OpenRoad’lle.
Olemmekohan me ainoat, jotka tämän hienon harjoitteen parissa tällä hetkellä pakertavat.

Kävin myös suorittamassa toukokuun kaksisataseni osana pidempää lenkkiä.

Asetin itselleni ”salaisen” sivutavoitteen aloittaessani 200km/kk/v-projektin tammikuussa.
Tässä suoritteessa nostaisin vuorokausimatkani pituutta 100km kuukausittain, kunnes kesäkuussa ajaisin 600 km alle 24 tunnissa.

Seuraa opettavainen tarina:
Matkat olivat kuukausittain kasvaneet maltilla ja niin helposti, että ajattelin 600km/24h -lenkin olevan minulle jo ”kakkupala”.
Olin näiden "ultramatkojen" vastapainoksi aloittanut tempoajo kokeilun. Hml Tarmon vetämässä Rastilan tempossa 10,5 km matkalla keskiviikkoisin.
Joten ajattelin, että kun pusken nyt toukokuussa 500km sijasta 600km alle 24h, niin voin rauhassa keskittyä tempoiluun ensikuussa.

Eipä sitten onnistunut kuusisatanen. :(
Olisi onnistunut muuten kyllä, mutta se yön kylmyys vs. pelkät irtohihat ja –lahkeet lyhythihaisen tuuliliivin kanssa.
Tästä tuli jäinen viimahelvetti, enkä muista koska olisin palellut niin paljon, kuin viimeyönä ajaessani Virroilta Lempäälään.
Keskinopeus putosi dramaattisesti ja hyvä kun pystyin laskettelemaan mäet turvallisesti vilunväreiden vuoksi.
Mutta liikkeellä pysyin ja puolentunnin tauko Lempäälän Neste(?) huoltamolla, jossa pari ruisleipää kahveineen teki ihmeen.
Lähtiessä jatkamaan aurinkokin alkoi jo lämmittää, joten loppumatka tuntui oikeastaan mukavalta ajelulta.

Alkumatkan reippaan vauhdin vuoksi nyt taittui sentään 549km/24h ja tuohan riittää toukokuun alkup. tavoitteeseen joka oli 500km.
Ja kokonaismatkaa tuli ajettua 572km.

Opetus oli se, että tavoitteissaan kannattaa pysyä, eikä yrittää oikoa suunnitelmissaan.
Joten kesäkuussa ajan tuon 600km/24h asiallisella vaatetuksella ja nyt tunnen myös hyvien taukopaikkojen sijainnit.
Enkä eksy tielle joka tielle, jonka asfaltti 10km jälkeen muuttuu hiekaksi. Korpilahdelta yrittäessäni Petäjävedelle näin kävi(reitti 607), palasin takaisin ja ajoin Jämsänkosken ja Mäntän kautta Keuruulle, joka olikin hieno reitti. Tuo jatkuva tarkistava kartanluku on muuten tylsää ja aikaa vievää hommaa reissussa.

Vanha lisäakkuni ei oikein riitä uudelle puhelimelleni näin pitkälle reissulla. Hauskasti se kesti lähes minuutilleen 24h, sammuen Iittalssa Siwan pihaan. ;)
Tässä tuo parikymppiä vajaa sports tracker data, muutamalla kännyvalokuvalla. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/53goudb3pml7bo5d)

StantheMan
25.05.2012, 21.15
Aika moottori sulla on! Brevet-ajojen ansiosta 200 km tulee ajettua kevät- ja kesäkuukausina automaattisesti. Itse ajan 24h max 450 km itkun kanssa. Enempään ei fysiikka riitä tämän elämän aikana. Seuraavassa uudet vinkeet.

HiMa
25.05.2012, 21.24
Todellakin olet kone, suurtumpelo!

Pirkka
25.05.2012, 21.28
Aika reipas matka näin viileillä keleillä! Yöllä kun lämpötila laskee reilusti, niin samalla myös kosteus nousee korkealle. Onpa itsekin tullut ajeltua pitkiä matkoja liian vähillä varusteilla ja myös kastuttua kunnolla. Vajaa kaksi vuotta sitten innostuin kokeilemaan yksin tuota kuussatasta hieman reilumpaa kyytiä Tre-Lpr-Tre: eka puolikas 31,5 ja toka nilkutellen katkenneella takavaihtajan vaijerilla, lopputulos n. 30 km/h koko matkalle + n. pari tuntia taukoja, että alle 24h meni.

OpenRoad
26.05.2012, 12.14
Kiitos ja onnittelut Suurtumpelolle! Jälleen kerran mahtava suoritus! Vaikka jäit vähän tavoitteesta niin tuo on kova suoritus. Reitti ei näytä olevan tasaisimmasta päästä ja kylmyydestä huolimatta olet sinnitellyt hienosti.
Muistui tuosta kylmästä elävästi mieleeni viime kevään 400km yritys. Jo ekan satasen aikana polvi vihoitteli niin, että oli pakko ottaa mäet rauhallisesti. Auringonlaskun jälkeen tuli kylmyys. Olin olettanut, lämpötila yöllä olisi lähemmäs kymmenen astetta. Ei olisi kannattanut olettaa. Lämpötila laski pakkasen puolelle ja pellot olivat valkoisena. Toijala - Forssa välillä olin aivan umpijäässä. Välillä oli pakko kävellä, jotta saisin jalkoihin edes vähän tuntoa. Kädet vapisivat ja vatkasivat niin, että oli pakko puristaa kunnolla ohjaustankoa, ettei ote irtoa. Polveenkin sattui koko ajan enemmän. Kun pääsin Forssan Automaailmaan kävelin suoraan vessaan ja lämmittelin pitkän tovin käsienkuivaajan alla. Kahvikupista piti pitää kiinni kaksin käsin, jotta sai ohjattua sen huulille.
Pyörä oli pakko kääntää polven takia kohti kotia eikä se kotimatkakaan ollut kovin lämmin. Olipahan reissu...

Minä en tällä erää tavoittele 600km matkaa, mutta eihän sitä tiedä jos vaikka mieli muuttuisi kesän edetessä.

BONK
26.05.2012, 12.39
Herranen aika, mitä reissuja Suurtumpelolla!!!

suurtumpelo
25.06.2012, 18.17
Hieman myöhästynyttä päivitystä kaksisataisten tilanteeseen, joka tuli ajeltua jo ennen juhannuspyhiä.

Oli taas tarkoituksena ajella sellainen pitempi reissu vuorokauteen, mutta aivan ”putkeen” ei kyllä kulkenut tälläkään kertaa. ;)

Reitin olin suunnitellut kulkevan Päijänteen itäpuolta Korpilahteen ja sieltä Jämsänkosken kautta Keuruulle jne.. Säätiedotus kuitenkin lupasi Korpilahden seudulle melko reilua sadetta, enkä halunnut ajaa 9-tien ruuhkassa ”sumutettavana”. Joten päätin tehdä typerästi ja suunnittelin pikaisesti uuden reitin Porin suuntaan ja vieläpä suurelta osin tuntemattomalle reitille.

Lähdin keskiviikkona 21 jälkeen ajamaan ja alkuun kaikki menikin hienosti ajoittain melko voimakkaasta vastatuulesta huolimatta. hevosopiston suunnasta Ypäjän keskustaan laskevassa jyrkässä alamäessä sain esimakua, siitä mitä Fortuna oli minulle tälle retkelle varannut.
On muuten yllättävän kova ääni, minkä rikkoutunut etupyöränlaakeri voi suviyössä saada aikaan. ;) Asiaa tutkittuani tulin tulokseen, että ehkä tuolla reissun ajaa varoen jarrutuksia ja nopeita laskuja ja ääntäkin navasta kuului vain vanteen mennessä riittävästi vinoon. Joten jatkoin matkaa.

Seuraava vastoinkäyminen tuli Alastaron jälkeen Virtaan kohdalla, jossa olin vetänyt reittini hiekkatielle. Vaikka 25mm Rubino Pro’t ei parhaat cross-renkaat olekaan selvisin tuosta n. 10km koettelemuksesta ilman rengasrikkoa.

Reposaarta kohti mennessä oli ihan kiva vastatuuli ja vielä tietöillä höystettynä. Pohjoisella satamatielle kääntyessä jäi tuuli hieman selän puolelle ja luulinkin että vihdoin myötäistä. 23-tielle kääntyminen kertoi kuitenkin totuuden, sillä tuulensuunta oli sivusta ja olisin jatkanut mieluummin vastatuuleenkin.

Noin 350km kohdalla iski outo väsymys, siis sellainen jossa meinasin torkahtaa tankoon. Tälläistä en ollutkaan ennen kokenut ja tilanne oli vaarallinen liikenteen seassa, onneksi piennar oli sentään leveä. Nyt edettiin hitaasti ja kun jonkun ajan kuluttua jalkaterää alkoi särkeä, niin ”avot”.

Olin reissua varten vaihtanut CB Candy maastopolkimet helpottamamaan jalkautumista, mutta kengillä en ollut ajanut aiemmin yli 300km lenkkiä, enkä aja. ;)
Pysähdyin levähdyspaikalle, otin kengät pois ja valmistauduin pika-analyysin jatkosta.

Jalkaterän sai onneksi helposti teipattua ”metrilaastarilla” ja ”torkahtamiskohtauskin” oli menossa ohi.
Päätin jatkaa, mutta nyt ajaisin vain tuon suunnitellun reitin loppuun hissukseen, eikä kulutetulla ajalla olisi enää mitään merkitystä.
(Päätin myös, että tämän vuoden 600-sataset oli tässä ja tunnustin lähteneeni hieman ”soitellen sotaan”. Ainakaan 25-vuoteen en ole ajanut lähellekään näin pitkiä lenkkejä, joten ei ihan menneet ”lihasmuistilla”. ;) Tänä vuonna menee sentään helposti 400’set, joten eiköhän ensivuonna mene myös 600’set, kun otan järjen ja valmistautuminen reissuihin mukaan.)

Loppumatka sitten vain suoriuduttiin hissukseen ilman sen kummempia ongelmia, mitä nyt pari kertaa Kurun mäkien laskuissa meinasi rikkoutunut etulaakeri unohtua ja piennar pöllähtää.

Perille lähtöpaikkaan saavuttiin takaisin perjantain vastaisena yönä noin kello 2, joten sentään 30-tuntia alittui reilusti. :)

Puhelimen akku hyytyi taas hieman ennen perille pääsyä, vaikka en ottanut virtaa säästääkseni edes kuvia matkalta. :(
(Kotona odotti reissusta palatessa postin saapumisilmoitus tehokkaammasta lisä-akusta ;) .)
Lisäksi datassa on ylimääräinen n.35km virhehyppäys ennen Räyskälän kantatielle saapumista, joka täytyy jättää huomioitta.

Tässä tuo puutteellinen Sports Tracker –data. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/afu7snf7turhmniu)

Toteutunut data Polar’sta kertoo matkaa ajetun 608,3km, ajamiseen aikaa kulutetun 24t 47min 39sek ja ajonaikainen keskinopeus ollut 24,5km/t(näissä tiedoissa ei pysähtymisiä mukana).

------------------------------

ps. Tänään tulin hyvälle mielelle, kun reissussa kärsineeseen etuvanteeseen(Mavic Ksyrium Equipe) löytyi helposti uudet SKF’n laakerit kympillä posteineen (http://www.bearing-king.co.uk/bearing/6001-2rsh-c3-skf/4184).
Näiden korjausosien saaminen kun ei tänä kulutushysterian aikana ole mitenkään itsestäänselvyys ja sekös meitä tumpeloita harmittaa. ;)

OpenRoad
25.06.2012, 20.23
Onnittelut Suurtumpelolle!
Sitkeä mies kun kaikista vaikeuksista huolimatta ajoi yli 600km!

Minä kuvittelin, että kesäkuukaudet ovat kaikista helpoimpia ajella näitä kakssatasia.
Kesäkuussa on kuitenkin ollut vaikka mitä pakollisia menoja ja sitten iski kova flunssa. Nyt vasta alkoi tuntua siltä, että flunssa jälkeen voisin ajella kakssatasen.
Olin ladannut Garminin illalla, mutta aamulla se ilmoitti, että virta vähissä. No onneksi on varavirtalähde ja nappasin sen mukaan.
Olin ajatellut käydä kääntymässä Pellingin lossilla. Tarkoitus oli lähteä aikaisin ja ehtiä heittämään lenkki suurimmaksi osaksi ennen sateita.
Nukuin tietysti pommiin ja tuli lähdettyä myöhään. Heti matkan alussa selvisi, että tauti on vienyt voimat eikä auttanut kuin ottaa rauhallisesti.
Sade alkoi jossain Porvoon jälkeen. Takaisin tullessa se lakkasi hetkeksi, mutta jatkui sitten entistä rankempana.
Kotiin päästyä olin niin märkä ja rapainen, että oli pakko riisua kuteet kuistilla.
Siinä tuli mieleen, että ne pikalokasuojat auttaisivat enemmän jos ne olisivat pyörässä kiinni.
No kesäkuu tuli hoidettua, joten olen tyytyväinen:)

Tässä dataa reissusta. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/vanhaka/bkl8a6d3rhqnf1ja)

Matti
26.06.2012, 12.25
Onnittelut vaan molemmille. Kyllä tuolle Suurtumpelon sitkeydelle on pakko nostaa hattua, itse olisi vakavasti harkinnut keskeytystä ja uutta yritystä. Reittivalinta on mielestäni kuitenkin parempi (siis helpompi) kuin tuo Päijänteen itäpuoli. Ja vanha totuus on se, että noin pitkille matkoille vain vanhoja vaatteita/kenkiä päälle, joskin ei sitä aina lähtiessä muista:)

Itse olen ajannut touko- ja kesäkuun kaksisataset vaikka pakkoa ei enää ole. Katsotaan, jos koko kalenterivuoden saisi sen ajettua, kun viimeksi aloitin toukokuussa.

OpenRoad
15.07.2012, 18.41
Kuittaan heinäkuun kakssatasen ajetuksi. Ajelin eilen 212km ympyrälenkkinä Hikiä-Jokela-Pornainen-Askola-Artjärvi-Nastola-Hollola-Hikiä. Lähdin liikenteeseen sadekuurojen loputtua iltapäivällä ja sää oli mitä mainioin. Jossain Askolan jälkeen oli mukava yllätys kun pieni tyttö myi mansikkamehua tien vieressä vanhempiensa avustamana. Mehu oli todella hyvää ja virkisti. Olisi mukava jos tällaisia mehuasemia olisi enemmänkin:) Pyöräilyn keskinopeus oli 25.4km/h. Yritin laittaa dataa Sport Trackeriin, mutta palvelu näytti olevan alhaalla.

suurtumpelo
31.07.2012, 14.50
Heinäkuu kuitataan suoritetuksi 205km ajelulla. Sunnuntaina 29.7 ajelimme 4 hengen porukalla Hml-Renko-Topeno-Pilpala-Kytäjä-Hyvinkää-Hikiä-Tervakoski-Vähikkälä-Virala-Hml lenkin.

OpenRoad
06.08.2012, 07.00
Hikiä kuittaa elokuun ajetuksi. Ajelin mökiltä Auttoisten läheltä Evon kautta Pulkkilanharjulle ja sieltä Heinolan kirkonkylään ja takaisin Padasjoen kautta. Kilometrejä tuli 208. Evon Metsäopiston kautta menevä tie on hieno. Sieltä tosin joutuu hiekkatielle, mutta muutenkin saan ajella mökiltä aina hiekkateitä pitkin, joten se ei ole ongelma.
Tässä vielä reitti (http://www.sports-tracker.com/#/workout/vanhaka/ahn0t4km4lh1hn3a).

StantheMan
06.08.2012, 09.16
Heinäkuuhun asti olen minä olen ajanut. Nyt vain pitää päättää lähdenkö toista talvea peräkkäin tahkoamaan. Vieläkin näen painajaisia helmikuun 200 km ajosta. Ei naurattanut silloin, eikä vielä nytkään ;) Ensi viikon loppuna ehkä kuitenkin kilometrikisan tiimoilta joutuu 200 km ajamaan, ettei joukkue"toverit" puhku renkaitani.

StantheMan
19.08.2012, 06.29
Tulipa elokuu eilen ajettua. Sama reitti, kuin helmikuussa. Aikaero lähes 6h ja lämpötilaero 40 C. Lopputulos sama: feeling shit ;)

suurtumpelo
31.08.2012, 11.46
Elokuun kaksisatanen (274km) kuitataan suoritetuksi.
Matka taittui mitä parhaimmassa kelissä, retkipyörällä leppoisasti ajellen.

Reissun sports-tracker data. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/6a9b8d8p8ft7pimq)

OpenRoad
02.09.2012, 09.20
Onnittelut StantheManille ja suurtumpelolle!
Minä ajelin jo syyskuun alta pois. Tuli ajeltua pääasiasiassa hiljaisia kylä-, hiekka- ja metsäteitä. Nuo metsätiet olivatkin reissun parasta antia. Kaksi kertaa tuli nähtyä valkohäntäpeuroja ihan läheltä. Joskus on mukava paahtaa täysillä maantiellä, mutta nyt nautin täysillä siitä, että sai ajella ihan yksikseen ilman liikenteen melua keskellä metsää. Jotkut pätkät olivat haastavia hienon upottavan hiekan takia ja yksi lyhyt pätkä hakkuujätteen takia. Aivan alussa päästelin turhan vauhdilla kuoppaisella ja kivisellä metsätiellä ja satulassa kiinni olleen laukun kiinnikkeet sanoivat sopimuksensa irti. Onneksi oli reppu mukana ja heitin sen sinne. Garmin ja maastokartta olivat hyviä metsässä - suurkiitokset maastokartasta Teemu Peltoselle!
Täällä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/vanhaka/7tgl6er0kpak28ma) dataa reissusta. Muutamia kuvia laitoin tänne (http://kavan.kuvat.fi/kuvat/200kmSyyskuu2012/#).

StantheMan
22.09.2012, 17.36
Syyskuu ajettu. Onneksi oli kaveri. Sadetta koko rahan edestä. Eipä ollut järkeä tässäkään reissussa ;)

http://www.sports-tracker.com/#/workout/StantheMan/f83uehv8kelvsgve

suurtumpelo
29.09.2012, 16.19
Syyskuun kaksisatanen suoritettu.
Sää osui mitä mainioin - ei sadetta, eikä juuri tuultakaan.
Sen verran syksyistä kumminkin, että jalkoja joutui vahvistamaan pitkillä ajohousuilla.

Sports tracker data lenkistä. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/12jgfn2fjmmficua)

OpenRoad
06.10.2012, 19.57
Onnittelut StanTheManille ja suurtumpelolle!

Minä ajelin tänään lokakuun kakssatasen.
Tällä kertaa ajattelin, että voisin ajella suurimman osan lenkistä hiekkateitä. Niitä kilometrejä tuli n. 190.
Heitin lenkin Hikiästä Erkylän, Kytäjän, Läyliäisten, Luutalammin ja Räyskälän kautta Liesjärvelle pitkin metsäautoteitä ja muita hiekkateitä. Heti alkumatkasta huomasi, että pitkä flunssa on vaatinut veronsa.
Lähdin klo 5:45 ja oli mahtavaa ajaa pimeässä metsässä. Tähdet ja kuu loistivat sumun takaa.
Kerran jänis juoksi valokeilassa ja pellon laidassa näin kolme valkohäntäpeuraa.
Me taidamme liikkua samoja reittejä, koska niitä on tullut nähtyä tänä kesänä paljon.
Luutalammen ympäristössä sai välillä jalkautua, sillä reitille oli kaatunut paljon puita.
Tarkoitus oli käydä Hämeen luontokeskuksessa, mutta tuli sokkailtua ja lähdin ajelemaan väärää tietä.
Koska alku oli sujunut vielä hitaammin kuin kuvittelin niin päätin kääntyä sadan kilsan jälkeen takaisin ja käydä siellä toisella kerralla.
Koville otti, varsinkin takaisin tulo. Välillä mietin, että olikohan tässä mitään järkeä,
mutta ainakin maisemat olívat hienoja, eikä tullut nähtyä montaakaan autoa.
Täällä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/vanhaka/5s539ve8c04otia4) on dataa reissusta ja täällä (http://kavan.kuvat.fi/kuvat/200km+lokakuu/)muutama kuva.

StantheMan
20.10.2012, 17.12
Tänään lokakuu. Kuopio- mutkan kautta Iisalmi - Kuopio. Tasan 200km. Kolme viikkoa on mennyt lähinnä sohvalla, joten lähdin ajamaan ilman aikatavoitteita. N. 11 tuntia meni ja 22 km/h. Vähillä eväillä meni, kun olen aika pulskassa kunnossa ja ajattelin, että matka menee vararavinnolla ja sehän meni. 4 astetta "lämmintä".

HiMa
21.10.2012, 11.52
Tänään lokakuu. Kuopio- mutkan kautta Iisalmi - Kuopio. Tasan 200km. Kolme viikkoa on mennyt lähinnä sohvalla, joten lähdin ajamaan ilman aikatavoitteita. N. 11 tuntia meni ja 22 km/h. Vähillä eväillä meni, kun olen aika pulskassa kunnossa ja ajattelin, että matka menee vararavinnolla ja sehän meni. 4 astetta "lämmintä".

Hyvinhän toi ajaminen näytti sujuvan :) Toivottavasti en ollu jarruna Iisalmen päässä...

hampurilainen
21.10.2012, 21.09
Katselin noita kuvia Open roadista ja täytyy sanoa että ne ovat todella vaikuttavia ja hienoja!!! Kiitos näistä. Ihmettelen kuinka ladatte näin pitkän reittin ja vieläkin hiekkatiellä ja löydätte sen? Onko teillä GPS-laite? Tekisi mieltä myös kokeilla hiljaset hiekkatiet. Asfaltitiet ovat jo kaikki tuttu, tekisi mieltä tutkia vähän muutakin! Kiitos vielä kerran että laitoit ne tänne!

StantheMan
22.10.2012, 08.56
Hyvinhän toi ajaminen näytti sujuvan :) Toivottavasti en ollu jarruna Iisalmen päässä...

Päin vastoin seura aina piristää.

Ja edelliseen. Minä en uskalla kovin pieniä teitä näillä reissuilla ajaa. Olen väsyneenä äärimmäisen huono suunnistamaan. Täällä meillä on onneksi aika selkeät tiet, jos ei nyt ihan kärryteille mene.

OpenRoad
22.10.2012, 21.58
Katselin noita kuvia Open roadista ja täytyy sanoa että ne ovat todella vaikuttavia ja hienoja!!! Kiitos näistä. Ihmettelen kuinka ladatte näin pitkän reittin ja vieläkin hiekkatiellä ja löydätte sen? Onko teillä GPS-laite? Tekisi mieltä myös kokeilla hiljaset hiekkatiet. Asfaltitiet ovat jo kaikki tuttu, tekisi mieltä tutkia vähän muutakin! Kiitos vielä kerran että laitoit ne tänne!

Kiitos:) Enemmänkin olisi kannattanut pysähtyä kuvailemaan varsinkin tällä viimeisellä reissulla, sillä vaikuttavia maisemia riitti reitillä.
Harmitti, etten ottanut jalustaa mukaan, sillä nyt piti tyytyä tukemaan kameraa aamun pimeydessä sillankaiteisiin yms.
Reitin suunnittelu pikkuteille on haastavampaa, koska samaa tietä on yleensä vain lyhyt pätkä ja kun mennään riittävän pienille teille, on joskus vaikea päätellä
minkä tasoinen tie on kyseessä. Joskus kartassa tieksi merkitty saattaakin olla umpeenkasvanut entinen tie.
Suunnittelin reitin tällä kertaa Garmin Connectissa ja latasin sen Garmin 800:een. Karttana käytin
siinä Karttahyllystä saatavaa maastokarttaa. Yhdistelmä on verraton tällaisella reissulla.
Varsinkin metsissä on mukavampi ajella kun tietää missä on ja mihin on menossa.
Minulta olisi mennyt tuolla reitillä pelkän paperikartan kanssa varmasti monta tuntia kauemmin.
Olen joskus pitkällä lenkillä väsyneenä seisonut ties kuinka monessa risteyksessä kartta kädessä ihmetellen missä olen.

Jos seudun maantiet alkavat olla tuttuja, suosittelen rohkeasti seikkailemaan pienemmillä teillä.
Kannattaa reititysohjelmissa laittaa jalankulku -asetus päälle ja jo sillä löytyy reittejä,
joiden olemassaoloa ei ole ennen huomannutkaan.

suurtumpelo
24.10.2012, 15.06
Suorite 10/12, eli lokakuun 200 ajettu tänään aamuyöhön lähtien.
Kylmää on luvattu loppukuulle, kuitenkin tänään oli 5 astetta lämmintä jäljellä.

Valkeakoski, Aitoo, Tuulos, Lammi osuivat reitille tällä kertaa.
Sports tracker data. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/428ioj0bov9e7q0q)

OpenRoad
11.11.2012, 09.54
Eilen tuli ajeltua marraskuun suoritus. Ajelin Hikiästä Lammin ja Kuohijoen kautta Rautajärvelle ja sieltä Hauhon kautta takaisin. Osa lenkistä oli taas hiekka- ja metsäteitä. Alla olivat nastat ja niitä tarvittiin.
Pienemmillä teillä oli jäätä urien kera ja sai tosissaan keskittyä pystyssä pysymiseen. Taisi tulla jännitettyä lihaksia tavallista enemmän, sillä niska, hartiat ja selkä olivat ihan jumissa lenkin jälkeen.
Täällä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/vanhaka/84hf9j0gnbp40s5c) dataa lenkistä ja pari kuvaa (http://kavan.kuvat.fi/kuvat/200km+marraskuu/).

StantheMan
11.11.2012, 18.53
Lauantaina minun vuoroni, toivottavasti. Ajattelin jo lopettaa, kun tuo terveys (kai) reistailee. Jos kuitenkin ajaisin ainakin vielä tämän kuun ja joulukuun, niin saisin koko kalenterin vuoden täyteen. Tänäänkin oli niin tautisen raskasta ajaa 50 km nastoilla märässä loskakelissä. 200 km tulee taas olemaan aika ylimaallinen suoritus näillä lihaksilla.

StantheMan
11.11.2012, 19.23
http://www.flickr.com/photos/gersema/sets/72157631981673379/with/8175590134/

Amerikan meininkiä heidän kakssataseltana. Vähän leppoisammannäköistä ajamista mitä meillä täällä.

OpenRoad
12.11.2012, 21.01
Lauantaina minun vuoroni, toivottavasti. Ajattelin jo lopettaa, kun tuo terveys (kai) reistailee. Jos kuitenkin ajaisin ainakin vielä tämän kuun ja joulukuun, niin saisin koko kalenterin vuoden täyteen. Tänäänkin oli niin tautisen raskasta ajaa 50 km nastoilla märässä loskakelissä. 200 km tulee taas olemaan aika ylimaallinen suoritus näillä lihaksilla.
Ikävä, että epäilet terveysongelmia. Jos lähdet kuitenkin ajelemaan niin otahan rauhallisesti....jo ihan alusta lähtien. Itse olen huomannut, että rauhallisesta ajosta on hyvin lyhyt matka itsensä piippuun ajamiseen. Vähänkin liian kova yritys voi kostautua ja loppumatka on selviytymistaistelua.
On vaan mukavampi jos onnistuu ajamaan koko matkan nautiskellen:)

StantheMan
17.11.2012, 20.39
Vajaa 12h ja 205km. Keitele jälleen. Feeling shit. Puola poikki puolivälissä. Pinna kesti.

OpenRoad
17.11.2012, 20.49
Vajaa 12h ja 205km. Keitele jälleen. Feeling shit. Puola poikki puolivälissä. Pinna kesti.

Onnittelut! Hieno juttu, että pääsit perille ongelmista huolimatta. Niin se homma etenee:)

vema60
18.11.2012, 00.04
Sellasen peukkuhymiön laittaisin jos osaisin.

Hääppönen
18.11.2012, 00.18
Palautumisia! Rihtaus kesti! Ansaittua nesteytystä!

StantheMan
19.11.2012, 13.21
http://www.sports-tracker.com/#/workout/StantheMan/8h82mkpvuhjn1ilh

Tässähän pikkuhiljaa toipuu reissusta. Eilen olin vielä ihan koomassa. On se kumma miten voi tuollainen reissu voimia kuluttaa. Olin kesälokasuojamaantiepyörällä liikkeellä. Ahtaat lokasuojat ja jarrut keräsivät tahnaa märästä tienpinnasta (kuva ST:ssa) ja voi olla että jäljet ovat jossain niin kuin olisi hiekkapaperilla hangannut. Laahaava ääni kuului koko reissun ajan, kun en kertaa enempää jaksanut mutaa raaputtaa lokasuojista ja jarruista pois. Dynamokiekko ja sen valo ovat jo talvipyörässä, joten valohomma ei oikein onnistunut. Valot sinänsä ovat ok, mutta ne olivat suunnattu varpaisiin, koska ohjaustanko on litteä. Loppupuoliskolla kun satoi, niin enpä juuri mitään nähnyt tummennettujen urheilulasien läpi ja niinpä eksyin Maaningalla suoralla tiellä. Ajauduin asustusalueelle, kun seurasin kirkkaita valoja. Niin pinna eli puola napsahti 110 km kohdalla poikka ja normaalisti matka olisi siihen päättynyt. Takakiekko kuitenkin kesti loppuun asti. Edellisen omistajan Rosella teetetyt kiekot. Läski mikä läski. Oli kyllä aika painava takalaukku.

Kahdella sisätauolla ajoin. Kolmanteen ei ollut aikaa, kun sauna odotteli. Loppu oli perinteistä konttaamista. Tiukkaa teki pitää nopeus edes lähellä 20 km/h. Toivottavasti virenimäinen pitkä loppukiri joskus irtoaisi ;)

J T K
19.11.2012, 13.29
Hattua nostan, onnittelut o/

suurtumpelo
25.11.2012, 11.22
Marraskuiselle pyörälenkille kerkisi Hämeestäkin ja ajokiksi valitsin retkipyörän yhdellä tarakkalaukulla.
Keli oli tasaisen harmaa ja kostea, kuitenkin sateen suhteen säästeliäs.

Reissun suuntasin Hämeenlinnasta Sastamalaan, josta Huittisten kautta takaisin.
Reissu meni mukavasti, varsinkin kun oli termarikaffea ja evasleipiä laukussa. ;)

Sports tracker data. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/3p9snt7g8mb0rcif)

StantheMan
25.11.2012, 13.11
Sulla meni reissu niin pahasti pitkäksi, että se pitäisi hylätä ;)

edu
25.11.2012, 23.35
Marraskuiselle pyörälenkille ... Sports tracker data. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/3p9snt7g8mb0rcif)

Jotain tällaista vähän aavisteltiin ;)

StantheMan
05.12.2012, 21.20
Nyt on kalenterivuosikin ajettu. 200 km tasan. Aika meni muutaman minuutin yli limiitin. Sallittakoon. Pakkasta max -20C.

HiMa
05.12.2012, 22.13
Nyt vetää hiljaseksi toi Stanin suoritus. Sulattelen hetken.

kuovipolku
05.12.2012, 22.23
You, Sir, are completely off your rocker!

Jos minulla olisi hattu päässä ja erehtyisin nyt kohottamaan sitä ilmaistakseni ihailuni, en varmaan ällistykseltäni saisi sitä takaisin päähäni.

Aki Korpela
05.12.2012, 23.32
Kowa suoritus!!! Meikäläisellä meinaa asenne loppua jo alle kahden tunnin työmatkasiirtymään, kun pakkanen laskee pariinkymppiin, mutta toiset ajaa yli 10 h tossa kelissä...

StantheMan
06.12.2012, 05.57
( otsikossa kuvan ottopaikka )

Jep. 21 kertaa peräkkäin 200 km kuukaudessa ja myös joka kuukausi kalenterivuodessa riitti minulle. Vein eilen aamu neljän nurkilla nuorison edustajan lentokentälle ja tarkoitus sen jälkeen oli startata matkaan. Viiden aikaan katsoin ulos ikkunasta ja sanoin , että v:tut ja menin sikiöasentoon sohvalle. Ei huvittanut pätkääkään. Lyhyt yö nukutti aivan kamalasti. Lunta satoi. Klo 7 kuitenkin Sports Trackerin kellarissa käynnistin ja ei muuta kuin pyörää raahaamaan ulos. Ja sitten takaisin hakemaan varusteita, joista osa tietenkin hukassa oli.

Reitiksi olin suunnitellut Iisalmi Martikkalan kautta. Lähdin yllättäen etelään. Leppävirta-Suonenjoki-Pieksämäki napsahti mieleen. Löysin itseni kuitenkin Puutossalmen lossilta ja paikallisen alppireitin alkuosasta. Tuppurimäen kautta Leppävirralle, jossa kävin kerämäässä 12 km Konnuksen kanavalla. Välillä kävin pystykahvit ja vischyn juomassa Konnuslahden eli Kaulamon kyläkaupassa. Leppävirralla söin lounaaksi perunoita ja jauhelihakastiketta ja tietenkin vischyä. Termarissa oli 1,5 litraa kuumaa mehua, mutta sitä käytin säästeliäästi. Leppävirralta suunnstin Sorsakosken mäkeen, josta kohti Varkautta. Tie tulikin 7 km ennen Varkautta 5-tielle, eikä mennyt keskustaan niin kuin muistelin. Uusi tien pätkä meikäläiselle! Ajoin enemmän latua muistuttavaa pyörätietä Varkauden keskustaan ja tarkistin matkan puhelimesta. 122 km, joten sitten takaisin Kuopioon. Leppävirralla jälleen Nesteellä join vischyn ja tuoremehun sekoituksen ja söin päivän kolmannen karjalanpiirakan ja ensimmäisen munkin (tai osan siitä, kun ei alas mennyt).

5-tiellä aiheutin autoilijoille varmaan sydämen tykytyksiä, kun tien reunassa taitelin. Tilaa oli yllättävän hyvin. Ja kirkkaat (kaksi) punaiset takavalot näkyivät hyvin. 30 km ennen Kuopiota pakkanen kiristyi huomattavasti. Keuhkoon pisti ja meinasi hengittäminen loppua. Loppu otti perinteisesti koville ja viimeiseen 10 km meni lähes tunti. Onneksi Pitkälahden ABC:een mittari näytti vain 17 astetta pakkasta. Harvoin sellainen pakkanen on lämpimältä tuntunut, mutta eilen tuntui.

Kotona vajaan tunnin puuskutti ja muuta en illalla alas saanut, kuin mukin kaakaota. Nyt virkkuna sitten nousinkin ennen viittä syömään. Joo, kyllä riitti meikäläiselle. Ei ole näin vanhojen ihmisten hommaa.

Ei ollut sähköpohjallisia. Laket, yksi sukka ja Vauden karvakengänsuojat. Kahdesti laitoin viimevuotiset ruostepussit, mutta ei niissä lämpö kauan pysynyt. Ei pahasti varpaita palellut (koko aikaa ainakaan). Käsissä kinttaat ja sisähanskat. Kastuivat ja jäätyivät tönköksi, kuten muut yläkerran vaatteet myös. Päällä alupaita, fleece ja Mavicin Inferno-takki. Päässä eka kertaa kypäräsuojus (huom. kuva) ja Windstopper-"pipo" mallia onneton ja vastaavaa materiaalia otsapanta korvien suojana Ja olipa extrana villakauluri. Näillä mentiin. Aikaa meni aika tarkkaan 13,5 tuntia ja matkaa 201 km.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9251&d=1354764123

(Kuva näkyy ja ei näy. No, profiilissa kuitenkin)

Matti S.
06.12.2012, 06.16
Loistavaa tarinaa. Sikiöasennot, kamojen haeskelut...niin tuttua! Thumbs Up!

Johan Moraal
06.12.2012, 07.48
Hiljaiseksi vetää. Sellaista määrää hulluutta on pakko kunnioittaa.

OpenRoad
06.12.2012, 08.40
Minunkin hattuni nousee kunnoituksesta päästä. 21 x 200km on enemmän kuin kunnioitettava suoritus...varsinkin kun se on ajettu Suomen keleissä...huh huh.. Siihen on vaadittu kovaa sitkeyttä. Viimeinen reissu vielä tosi kovassa pakkasessa... Ei voi kuin ihmetellä ja onnitella! Vedän lipun salkoon!

Hääppönen
06.12.2012, 09.41
Huimaa settiä! Stan the Äijä on käsite! Tuntemattoman Koskelan asema alkaa huojumaan... Ja onnittelut Stanille käsittämättömästä suorituksesta!!!

StantheMan
06.12.2012, 10.32
http://www.sports-tracker.com/#/workout/StantheMan/djh20q8rrfa63122

Tuossa taaperrusta. Harva hitaammin ajaa. Kiitokset mielenterveyspotilaan tukemista. Ei eilisessä mitään järkeä ollut. Nyt on kuin kovakin krapula. Ruoka onneksi alkaa maistumaan. Kohta menee pikkukivetkin ja vähän suuremmatkin.

Jake_Kona
06.12.2012, 11.16
Ettekö yhtään taktikoi ja odota suotuisampaa keliä? 20 asteen pakkasella aika ekstriimiä lumipöllyssä rekkojen seassa.
Itse pyörin sarjassa 55km joka kk ;) ja siitä huolimatta tammi ja helmikuu tekee tiukkaa

pätkä
06.12.2012, 11.26
Raju lenkki tuossa kelissä. Mulla jo tuo nimimerkki vääntyi mielessä muotoon "StantheMachineMan", tosin peruin ajatuksen heti kun tuli mieleen -20C:ssa tien varteen jäätyneet diisselit ja StantheMan vaan etenee eikä
hyydy :D

StantheMan
06.12.2012, 11.28
Talvella joko tuulee ilkeästi. On lauhaa, mutta sataa lunta tai muuten on ok keli, mutta kylmä. Näistä on valittava. Mulla ei voimat riitä lumessa ajamiseen, eikä oikein tuuleenkaan. En uskaltanut parempia kelejä odotella, koska sydämen tienoota sorkkivat joulun alla. Voi loppua ajot joksikin aikaa.

J T K
06.12.2012, 13.04
Chapeau! Ei jumalauta tuota hommaa enää tajua, ihan käsittämätöntä!

Matti
07.12.2012, 09.52
Suuri kunnioitus täältäkin. Itse kävin samana päivänä ajamassa 20 km ja jo se riitti jäädyttämään sormet. Samalla onnittelut kalenterivuoden läpi viemisestä, minulta se jäi tekemättä.

Ja pieni "krapula" on hyvin ansaittu vaikkakin toisenlailla saatu :)

OpenRoad
16.12.2012, 10.26
Kävin eilen ajelemassa 200km. Tuuli ja varsinkin pienemmille teille kasautunut lumi teki reissusta haasteellisen. Välillä vauhti pysähtyi kuin seinään kun tien tilalla olikin paksut lumikinokset. Jo aika varhaisessa vaiheessa kävi selväksi, että tahkoan tätä lenkkiä pitkään ja aikarajat paukkuvat. Päätin kuitenkin heittää lenkin läpi vaikka kuinka kauan kestäisi. Olkapäävaivan ja flunssan takia olen pystynyt ajamaan vain pari lenkkiä edellisen kaksatasen jälkeen ja sen kyllä huomasi jaloissa. Vielä kun loppumatkasta vanha polvivaiva ilmoitteli itsestään niin vauhti hidastui entisestään. Lenkki kesti kaikkiaan 14h45min. Oli sinänsä hauska ajella tuollaisessa vähän haasteellisemmassa säässä vaikka tuosta ei nyt virallista suoritusta tullutkaan.
Dataa lenkistä. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/vanhaka/61ovs5vrl3huqghv)

OpenRoad
16.12.2012, 14.24
eipä näy tämä

SP taas kiukuttelee... On kadottanut lenkin kun kirjaudun uudestaan. Laitan linkin sitten kun se taas toimii.

Hääppönen
16.12.2012, 16.59
Ainakin täällä näkyy, kun olen kirjautunut ST:n käyttäjä. Hattua nousee tuonkin kiekuran aikaansaamisesta! Ei ihan jokamiesluokan hapetuslenkki... Kysymys kuuluu: Pitäisikö onnitella onnistumisesta vai ottaa osaa? (Päädyn ensimmäiseen vaihtoehtoon). :D

StantheMan
16.12.2012, 17.32
Kylläpä ylituomari taitaa hyväksyä OpenRoadin suorituksen kunniamaininnan kera :-D

OpenRoad
16.12.2012, 21.20
Kiitän ylituomaria lenkin hyväksymisestä::) Tosin nythän se tarkoittaa sitä, että nyt täytyy ajella vielä yksi lenkki, jotta saan sen kaksitoista kuukautta kasaan:)

Tässä syksyn ja talven aikaan on tullut kilometrejä vähän ja sen huomaa näillä pidemmillä lenkeillä.Ei vaan löydy jaloista sellaisia voimia kuin toivoisi.
Lenkki otti voimille ja oli hengästynyt olo vielä pitkään jälkeenpäin.
Toisaalta nautin täysillä tuollaisessa haastavassa talvikelissä ajamisesta:)

Renkaina minulla oli Nokian w240. Niissä on hyvä pito, mutta ne eivät ole kaikista rullaavimmat.
Valitsen kuitenkin mielummin pidon, jotta olo on turvallisempi ja voi keskittyä pystyssä pysymisen sijasta etenemiseen.

Muistinpa heti lenkin alussa mitä minun oli pitänyt tehdä jo jokin aika sitten eli vaihtaa ketju ja rattaat. Keskimmäinen eturatas oli aivan käyttökelvoton, koska ketju hyppäsi rattaiden yli heti jos käytti yhtään voimaa. Suurimman osan lenkistä ajoin sitten pienimmällä rattaalla.

Minulla oli ekan kerran käytössä repun sisällä kolmen litran juomapussi. Letkussa on neopreenisuoja ja työnsin vielä letkun pään takin kauluksesta tuulensuojaan.
Se oli ihan näppärä ja toimiva systeemi talvikelille.

Nauratti kun juuri puskin naama jäässä vastatuuleen ja sitten kuului jäätelöauton kutsuääni.
Meinasin piruuttani pysähtyä ostamaan paketin jäätelöä. Ei se jätski kuitenkaan olisi ollut yhtään enempää jäässä kuin minun energiapatukkani:)

VesaP
20.12.2012, 12.06
Ei se jätski kuitenkaan olisi ollut yhtään enempää jäässä kuin minun energiapatukkani:)

Äijät on kyllä totaalisen hulluja! Oikeaa pitkänmatkanpyöräilyä eikä mitään nössöilyä! Onnittelut niin Stänille kuin OpenRoadille ja muillekin jotka noita hulluja pitkiä lenkkejä pakkasella ajelee. RESPECT!! *julmetun iso peukkuhymiö*

Vinkki btw noille energiapatukoille. Jäätyneille sellaisille. Ne kannattaa pilkkoa jo etukäteen kotona ennen lenkkiä suupalan kokoisiksi paloiksi. Eli aukaisee kääreen, pilkkoo patukan, laittaa kääreen takaisin kiinni. Sitten ajon aikana ottaa kääreestä vain niitä suupalallisia sulamaan suuhun. Ei tarvii hajottaa hampaitaan jäiseen patukkaan vaan voi mutjutella jäistä palaa suussa kielellä ja se sulaa siellä pikkuhiljaa. :) Toinen vaihtoehto että tunkee patukat mahan ja ajopaidan väliin. Siellä ne suht sulana pysyy. Tietysti se voi olla vähän viddumaista ajaa kun patukat tököttää vatsaläskeissä.

No, anyway, OOTTA ÄIJIÄ kyllä ettekä mitään pullamössöpoikia! :cool:

ps) Ja Stänikin vetää tuommosia vetoja "rikkinäisellä"(?) sydämellä? Mitä kykenetkään tekemään kun KONE on korjattu? Zeezus chraist sentään!

mhelander
20.12.2012, 13.29
Äijät on kyllä totaalisen hulluja! Oikeaa pitkänmatkanpyöräilyä eikä mitään nössöilyä! Onnittelut niin Stänille kuin OpenRoadille ja muillekin jotka noita hulluja pitkiä lenkkejä pakkasella ajelee. RESPECT!!

Ansaitsee tuplapeukut eikä riitä.

Ihan muka itse on tullu pitkiä lenkkejä pakkasissa ajettua (68 km tälle syksylle, pisin talvilenkki ikinä nojakilla) mutta kyllä tuplamarkka olis jo melkonen saavutus.

Ei tahdo aika riittää mokomaan, kesälläkin pisin oli 222 kilsaa ( / 7h) 12h kisoissa ja niiden ulkopuolella vain 150 tuli alkukesästä ajettua. Tommonen 130 kilsaa / 4 tuntia on semmonen mikä vielä sujuu, ja sama aika talvella, kilsoja tulee mitä tulee.

Ehkä ens vuonna... kun on ollu tapana yli tuplat edellisvuoden kilsoista saada ajettua...

suurtumpelo
29.12.2012, 10.17
Nyt kun pakkanen lauhtui uskaltauduin minäkin kaksisataselle, joka oli tällä kertaa melkoisen raskas.
Edellispäivän suojasää oli saanut tienpinnan monenkirjavaksi. Oli jäistä ryppyä ja rouhetta, jossa 37mm nastarengas ei meinannut edetä ja vastapainoksi vauhdikasta jääuraa.

Tässä tulikin kalenterivuosi reissuja täyteen, sillä joka kuukausi matkaan tuli lähdettyä vuonna 2012.
Nyt on aika hieman muuttaa omaa treeniä toisenlaiseksi, kun tämä kestävyyspuoli saatiin paranneltua :) .

Sports tracker data (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/et14qf08aqpb7a3u).

Onnittelut muille matkaajille mahtavista suoritteista, StanteMan'n pakkaslenkki on kyllä yliveto ;) .

StantheMan
29.12.2012, 10.37
Jo tässä yöunet meinasi mennä Suurtumpelon ajoa odotellessa. Hieno homma!

MiTö-76
29.12.2012, 13.34
Käsittämätöntä, ei voi ymmärtää. Olette Miehiä isolla ämmällä :D.

Matti
29.12.2012, 15.06
Onnittelut Suurtumpelolle. Tosi kova on sinunkin suoritus, kun mukana on reilusti ylimittaisia kaksisatasia.

OpenRoad
30.12.2012, 19.12
Onnittelut täältäkin Suurtumpelolle!
Hyvä, ettei suoritus jäänyt viime hetkeen:)

Ajattelin juuri eilen autolla ajellessani, että on onpas tiet huonossa kunnossa ja ettei tuollaisella möykkyisella tiellä olisi mukava ajella...ja Suurtumpelo olikin vetänyt kakssatasen!

twentyniner
30.12.2012, 20.02
Kovia äijiä olette, iso peukku teille.

OpenRoad
06.01.2013, 11.13
Eilen ajelin tammikuun suorituksen ja sain 12kk täyteen. Ajelin Hikiästä Riihimäen ja Hämeenlinnan kautta Viialaan ja takaisin. Poikkesin muutamassa kohdassa alkuperäisestä reittisuunnitelmasta teiden huonon kunnon takia ja jouduin kelaamaan lopussa kilometrejä Riihimäellä ja vielä Hikiässäkin. Alussa ihmettelin outoja nopeus- ja matkalukemia ja huomasin, ettei nopeusanturi ollut paikallaan. Pari kilometriä oli hävinnyt, mutta ne tulivat sitten Sports Trackerissä näkyviin. Kiirettä en pitänyt, sillä tautien ja muiden vaivojen takia minulla ei ollut tullut yhtään pyöräilykilometriä edellisen kakssatasen jälkeen.
Reissu oli rankka, mutta olin yhtä hymyä kotipihaan kaartaessani, koska olin saanut homman päätökseen. Kiitokset StantheManille ketjun aloittamisesta:) Tämän ansiosta on tullut koettua monia mieleenpainuvia hetkiä pyörän selässä:)
Täältä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/vanhaka/1mi8pmif0jisc2bg)löytyy dataa reissusta.

StantheMan
06.01.2013, 14.58
Eipä kestä. Saahan näitä jatkossakin ajaa;)

plr
17.01.2013, 22.56
Törmäsin toisaalla tällaiseen kohtuullisen kovaan suoritukseen: Keskimäärin 200 mailia (noin 320 km) päivässä vuoden ajan. http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Godwin_%28cyclist_born_1912%29. Vuodessa siis reilu 120 000 km. Saavutus on 1930-luvulta ja lienee edelleen ohittamaton.

Jottei mene ihan aiheen viereen, niin ajoin 200 km Uudenkaupungin kuntoputkessa pari viikkoa sitten. Näyttää tosin pahasti siltä, että helmikuussa ei yhden lenkin 200 km mene rikki mitenkään.

VesaP
24.01.2013, 11.23
Törmäsin toisaalla tällaiseen kohtuullisen kovaan suoritukseen: Keskimäärin 200 mailia (noin 320 km) päivässä vuoden ajan.

Vai kohtuullisen kova vain... :) Aivan älytön suoritus. Tuon rinnalla tämä näiden herrojen harrastama 200K/kk olevinaan näyttää vauvojen leikiltä. Paitsi ettei taatusti ole. Aivan tajuton suoritus vetää läpi talven edes kerran kuussa toi 200K läpi. Ei tainnut montaa äijää olla ketkä tuon läpi veti. Naisia vielä vähemmän. :)

Nyt olis ollut hyvä aloittaa moinen hullutus sopivasti vuoden alkajaisiksi, mutta suoritus olisi tehtävä tulevana viikonloppuna ja ei pelkillä salipohjilla oikein 10 tuntia taideta nyt tässä vaiheessa kautta istua satulassa vielä. Vähän eri hommaa kuitenkin kun vääntää prässillä satasia kohti taivasta salilla. :D