PDA

Näytä tavallinen näkymä : Itetehdyt tarrat



Earthquake
01.08.2011, 12.32
Sain kaks viikkoa sitten valmiiks uuden maalipinnan mun projektiin ja nytte ois seuraavaks vuorossa tsygän nimen lisääminen runkoon. Yritin hoitaa sen leikkaamalla muotin paperista mattoveitsellä mutta totesin ettei käyttämäni leivinpaperi ja kakspuolinen teippi -yhdistelmä toiminut. Jälki ei ollut sellaista mitä toivoin ja muotin kulma kohdat eivät olleet järin selkeän saati kauniin näköisiä. Oilisko kenelläkään parempia ideoita jotta toi menetelmä toimis?
Nimeks on tulossa Mosse ja maliimerkinnäks Nolla-Nolla. O:t, E:t ja A:t siis tuottaa ongelmia spray-menetelmässä...

Sitte kaveri ehdotti että iskisin omat tarrat runkoon. Surffasin netissä jonki aikaa mutta selkes että netin kautta tilattaessa pienimmät erät on siinä 100-250 paikkeilla eikä mulla ole tarvetta tehdä niin montaa saman nimistä pyörää:). Enkä raaski heittää niiin montaa turhaa tarraa menemään. Oisko kellään tiedossa paikkaa pk-seudulla tai netissä josta sais tilattua pieniä eriä teräsrunkoseen pyörään sopivia tarroja? tai muita ehdotuksia saada tarvittavat kirjaimet runkoon?:seko:

maalinni
01.08.2011, 12.42
Tulosta kalvolle ja leikkaa mattopuukolla, töpöttele maali sienellä.

nga
01.08.2011, 12.42
Testattu, toimitus noin viikossa. Kestää auringonvaloa ja tarrat hyvälaatusia, pysyvät kiinni.

http://www.vcgraphix.com/en/Store/detail.asp?invID=368&StartingRecord=1&subCatID=151&subCatName=Die+Cut+Frame+Kit&mainCatName=Bicycle+Frame+Kits

TheMiklu
01.08.2011, 13.08
Nettitarrasta tilasin Kaferaaseriin tarrat: http://www.nettitarra.fi/CS/cat/index.php
Näitä on muitakin mutta tuolt atilattaessa näkee miltä tarrat tulee näyttämään ku kokeilee värejä ja kirjaisimia.

https://lh4.googleusercontent.com/-vZ2cQwfosU8/TgClNJ_LP0I/AAAAAAAAAfQ/W9frWEqKAdc/s640/IMAG0162.jpg

Tarrat ei mielestäni hirmu kalliit olleet mitä nyt tilaamassani on kahta väriä/kaksi kerrosta tarraa. Toimitus kesti pari viikkoa. Ilmeisesti lomia oli tai jotain kun kommenttien perusteella ovat säpäkkään postitelleet. Samassa tilauksessa oli pari muutakin tarraa ja pistivät mukaan yhden ylimääräisen samaan hintaan.

Andrelli
01.08.2011, 13.52
Mulla olis sama projekti edessä jossain kohtaa ja kaverini joka näiden asioiden kanssa enemmän on tekemisissä työnsä puolesta, suositteli lasertulostimeen hommattavaa siirtokuvatarraa. Eli photarilla näpertää oikeenlaisen kuvan, tulostaa lasertulostimella ja tämän jälkeen kalvo jonnekin liemiin lillumaan. Kalvo sulaa ja hajoaa muualta kuin kuvien kohdalta. Homman jälki pitäisi olla uskomattoman tarkka (johonki 1/100 mm), mutta kuvat pitää sijoittaa lakkakerroksen alle. Mutta parremman näköstä ei kuulemma saa mitenkään, tarratkin kun jättävät sauman.

hartsu
01.08.2011, 17.10
Laitoin tuollaiset siirtokuvatekstit (http://farm4.static.flickr.com/3124/3243684019_239e51a749_b.jpg) jokin aika sitten jauhemaalattuun runkoon, niistä saa ihan hyvän näköiset jos on käytössä hyvälaatuinen laserprintteri. (Mustesuihkulle löytyy myös kalvoa).
Tosin alkuperäinen kuva tai teksti pitää olla hyvälaatuinen varsinkin jos sitä meinaa skaalailla. Mieluiten vektorigrafiikkaa niin pysyy reunat terävämpinä kuin jossain jpg-kuvassa.

kebne
01.08.2011, 17.48
Hyvä aihe tämä! Lisää vinkkejä kehiin! Itsellä sama edessä ihan lähiaikoina myös.

Mitä ovat nämä siirtokuvatekstit? Miten toimivat? Miten tehdään? Mistä saa matskut?

Aleksis Kiven kadun Deco-väristä (automaalikauppa) saa ko. tarkoitukseen maalikalvoa. Omilla sivuillaan mainostavat sitä parhaaksi saatavilla olevaksi laaduksi. 10€ kipale, tiedä sitten mikä on yksikkö (arkki, rulla, neliö...?)

Raikku
01.08.2011, 17.53
Mä tilasin mun yhteen noname-fillariin "Giant" ja "Scott"-tekstit(Giantin sitten laitoin), oli joku Ranskalainen firma josta voi netin kautta tilata monen eri merkin mukaan tehtyjä tarroja.

kebne
01.08.2011, 18.12
Löytyisköhän tuo pulju helposti googlettamalla?

Pekka L
01.08.2011, 18.32
Marssii vaan lähimpään (pieneen) mainostoimistoon ja pyytää tekemään halutut siirtotarrat. Kertoo millaisella fontilla ja kirjaimien haluttu korkeus pitää olla selvillä. Ja väri tietty. Ei maksa paljon paskaakaan.

ArtoW
01.08.2011, 18.57
Itse tilasin Ebay UK:sta uudet tarrat maalausprojektin jälkeen. Maksoi vähän yli 10e postikuluineen.
Hintaan kuuluui 2 isoa mitkä on kuvassa rungossa kiinni plus toisessa kuvassa näkyvät pienemmät.

Luulisi muihinkin pyörämerkkeihinkin löytyvän. Jos omalla tekstillä haluaa niin sitten tilaa jostain muualta.

Muistaakseni nettitarra.fi:n lähetin sähköpostia ja kyselin mitä maksaisi jos olisivat tehneet lähettämästäni kuvasta, mutta vastausta ei ikinä tullut.


http://www.hi5.pp.fi/images/tarra.jpg

http://hi5.pp.fi/images/tarrat.jpg

jaakko.k
01.08.2011, 19.22
espoossa toimii tarratalo oy hinnat ovat huimia yksivärisillä 1€ kpl pienet isot jopa 5€ kpl
esim tuollainen trekin tarra tulee odotellessa tullut teetettyä useampiakin tarroja tuolla

Nakkirakki
01.08.2011, 22.02
Laitoin tuollaiset siirtokuvatekstit (http://farm4.static.flickr.com/3124/3243684019_239e51a749_b.jpg) jokin aika sitten jauhemaalattuun runkoon, niistä saa ihan hyvän näköiset jos on käytössä hyvälaatuinen laserprintteri. (Mustesuihkulle löytyy myös kalvoa).

Kertoisitko tuon kalvon kauppanimen, jos vaikka löytyisi jostain... alkoi kiinnostaa tarrojen printtaus itse mm. toistaiseksi tarrattomaan työmatkafillariin :D

NoLogos
01.08.2011, 22.03
Tuossa yksi versio teksteistä. Printattu läpinäkyvälle siirtokuva-arkille ihan Wordillä tekemät kirjaimet ja veden avulla kiinnitys. Lakka päälle ja ei jää minkäänlaisia kohoumia. Noi on raidat tehty Paintilla.
Kalvoa saa Tietonikkarilta 5euroo A4:nen. Mustesuihku tai laaseritulostimeen.

http://i267.photobucket.com/albums/ii312/eihelv/Bicycles/w050.jpg

hartsu
02.08.2011, 09.31
Minä tilasin oman kalvon SP-Elektroniikasta http://www.spelektroniikka.fi/tuotteet/soitinrakennus-soitinpiirustukset-siirtokalvot/lasertulostinsiirtokalvot-101335

kebne
03.08.2011, 21.22
Ostin tänään Ruoholahdenkadun Tieto-nikkarista kaksi arkkia siirtokalvoa.
Varmaan tämän viikon aikana tulee tehtyä projektin nimikointi, kunhan huomenna ensin saa maalauksen tehtyä.

jani86
03.08.2011, 22.04
Sain kaks viikkoa sitten valmiiks uuden maalipinnan mun projektiin ja nytte ois seuraavaks vuorossa tsygän nimen lisääminen runkoon. Yritin hoitaa sen leikkaamalla muotin paperista mattoveitsellä mutta totesin ettei käyttämäni leivinpaperi ja kakspuolinen teippi -yhdistelmä toiminut. Jälki ei ollut sellaista mitä toivoin ja muotin kulma kohdat eivät olleet järin selkeän saati kauniin näköisiä. Oilisko kenelläkään parempia ideoita jotta toi menetelmä toimis?
Nimeks on tulossa Mosse ja maliimerkinnäks Nolla-Nolla. O:t, E:t ja A:t siis tuottaa ongelmia spray-menetelmässä...

Sitte kaveri ehdotti että iskisin omat tarrat runkoon. Surffasin netissä jonki aikaa mutta selkes että netin kautta tilattaessa pienimmät erät on siinä 100-250 paikkeilla eikä mulla ole tarvetta tehdä niin montaa saman nimistä pyörää:). Enkä raaski heittää niiin montaa turhaa tarraa menemään. Oisko kellään tiedossa paikkaa pk-seudulla tai netissä josta sais tilattua pieniä eriä teräsrunkoseen pyörään sopivia tarroja? tai muita ehdotuksia saada tarvittavat kirjaimet runkoon?:seko:

Tuolta tilasin itse omalla nimellä tarrat http://stores.ebay.com/Graphicity/Custom-Bike-Lettering-/_i.html?_fsub=13361599&_sid=52238950&_trksid=p4634.c0.m322 eivät vain ole vielä saapuneet, mutta eivät ainakaan hinnaltaan olleet mitkään kalliit.

Earthquake
03.08.2011, 22.33
Hei kiitti kaikista ehdotuksista! Täytyy katella millä methodilla meen mutta heti ku saan tarrat(/tai muun) runkoon kiinni niin pistän tänne kuvaa jäljestä. (Mennee varmaan reilu pari viikkoa ku runko on mökillä jemmassa)

Jio
04.08.2011, 10.44
Tuolta tilasin itse omalla nimellä tarrat http://stores.ebay.com/Graphicity/Custom-Bike-Lettering-/_i.html?_fsub=13361599&_sid=52238950&_trksid=p4634.c0.m322 eivät vain ole vielä saapuneet, mutta eivät ainakaan hinnaltaan olleet mitkään kalliit.

-Laitahan kokemuksia kun saapuvat!

jani86
10.08.2011, 15.31
-Laitahan kokemuksia kun saapuvat!

Tänään tulivat ja vaikuttavat kyllä ihan laadukkailta.
Toimitusaika oli noin viikko.

Edit: Olisi samantien pitänyt tilata noita enemmän, kun vain sen 2kpl tilasin niitä.

mause
17.04.2016, 10.09
Itse tilasin myös nettitarrasta pyörään tarran ja pitää myöntää että en odottanut sen olevan näinkin hyvä.
Hinta vähän päälle 8 euroa postikuluineen ja toimitus parissa päivässä.

Veivaaja
25.04.2016, 15.13
Mause: Kuva olisi kiva!

Jaakko Valaskivi
06.08.2017, 17.27
Moi. Mitäs suosittelette tekniikaksi jos tarve on kopioida/uusintaa vanhat ja kulahtaneet logot? Kuvaus digikameralla; siivous photoshopilla ja sitten kalvolle ilmeisesti? Kyse on Tampereen Tammelassa aikanaan kasatusta Peto Tuote Special mummiksesta. Osin maalaukset on kuluneet kokonaan pois, joten ne pitää keksiä omasta päästä...

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Nickname
19.06.2021, 10.55
Meinasin jo aloittaa uuden topin mutta löytyihän täältä vanhakin.

Pitäs saada teetätettyä muutamasta kuvasta tarrat mutta luotto firmani Tarratehdas on poistanut tämän mahdollisuuden valikoimastaan :(, missä saisi teetätettyä ulkokäytössä kestäviä hyviä tarroja?
Monet firmat vaatii tilaamaan usean kymmenen tarran satseja, mutta olisi tarve vain 2kpl per tarra. Kylttimax ainakin tekesi mutta en saanut tuota heidän ohjelmaa toimimaan, löytyykö muita firmoja?
Toki voisihan tuonne Kylttimaxille laittaa kuvan s-postilla ja mitat niin kai onnistuu niinkin.

Plus
19.06.2021, 11.15
Stickerappista saa tilattua vaikka yhden 20x30 arkin, johon voi sijoitella omat tarransa miten haluaa.

Nickname
19.06.2021, 12.09
Katoin tuon Stickerappin sivut ja kokeilin tehdä yksittäisen tarran, olisi pitänyt tilata 105kpl, tuo arkki tuote meni ohi. Nyt vaan on ongelma kun tuohon jää tyhjää tilaa, joutuu miettimään minkälaisia muita tarroja "tarvii" :D

Nickname
19.06.2021, 13.09
Se jäi vielä kysymättä että oletko Plus tilannut tuollaisen arkin Stickerapilta?
Kiinnostaisi tietää onko siinä oletuksena valkoinen pohja ja pitääkö ne leikata itse irti vai onko valmiiksi leikattu muodon mukaan? Arkin laatua en saanut vaihdettua ainakaan kirkkaaksi

Plus
19.06.2021, 15.12
Arkilla olevat tarrat tulevat leikattuna, jos aineistossa on määritetty leikkuulinja. Itse olen tehnyt cut contour -nimisen layerin illustratorissa ovarprinttaavalla spottivärillä, sen se ainakin tunnistaa automaattisesti. Leikkuuvara kannattaa muistaa myös.

Jos en ihan väärin muista, muös stickerappin työkalulla voi määritellä leikkulinjat sen jälkeen kun aineiston on syöttänyt systeemiin

Nickname
19.06.2021, 16.38
... cut contour -nimisen layerin illustratorissa ovarprinttaavalla spottivärillä...
Nyt meni hepreaksi mitä ei tavan pulliainen ymmärrä :rolleyes:
Mutta joo pitää ruveta sommittelemaan ja muistaa tuo leikkuuvara jättää.

lysmy
20.06.2021, 10.23
Jos Helsingissä niin eikös uudessa Oodi kirjastossa ole jokin tarratulostin ja systeemit asiakkaiden käytettävissä? ei kyllä mitään tietoa millaisia tarroja sieltä saa ja miten kestävät.