PDA

Näytä tavallinen näkymä : Wilier käyttökokemuksia

Sivut : 1 [2]

luuvan
12.06.2013, 10.23
Kannattaa kampien värien sijaan enemmän kiinnittää huomiota vaikkapa kiekkoihin mitkä paketissa tulee mukana. RS30:t on fletkut eikä noi Michetkään ole mitään kehuja keränneet. Sen sijaan Sciroccot on jo paremmat rinkulat (ei rimpulat), kuten oikeastaan kaikki Campan kiekot.

Just tän takia piti lähteä merta edemmäs kalaan kun Suomesta ei saanut niillä spekseillä kun halusin. Noh onneksi joku sentään viitsii tehä pyörästä toivomusten mukaisen osasarjaa, kiekkoja ja muitakin juttuja myöten.

HiMa
13.06.2013, 08.07
Tässä on oma Vili Vilperi, kokoa XS. Sen verran olen osia vaihtanut, että satula on Specialized ja sarvet on 3T Ergonova Pro, leveys 38 cm. Pullotelineet ovat rumat, mutta pätevät (Slidecage, SKS). Kuvassa on vain 0,5 l puteli paikoillaan. Yleensä pidän vaakatelineessä isoa, johon mahtuu muuten myös esim. Zefalin 0,9 litranen.
Vanteet on kans kyllä vaihdettu. Ja takana kuvassa "mäkipakka" Shimanon 105 sarjan 11-28.
Oma pituus on 163 cm. Tällä kyllä taittuu pidemmätkin matkat mukavasti.
e: Joku varmaan ihmettelee, että mikä mötikkä on satulan alla, niin se on mun "festaritelttalaukun" kiinnike. Lyhkäsillä lenkeillä kannan sisurit ja pumpun taskuissa.

https://lh6.googleusercontent.com/-bCg6SsS-4xI/UY-CASsZ4RI/AAAAAAAAFAw/_2jkSxktnBY/s640/P5090279.JPG

YocceT
13.06.2013, 08.43
Kannattaa kampien värien sijaan enemmän kiinnittää huomiota vaikkapa kiekkoihin mitkä paketissa tulee mukana.

Toisaalta, jos itsellä on jo vanhassa fillarissa kunnon kiekot, niin uudessa voi olla mitä tahansa, päittäin vaihto ja vanha runko myyntiin...

(Tai toisaalta: jos päivittäisi vanhan tekniikkaa niin säästyisi rahaa.. Alurunko. No kai silläkin nyt ajelisi vielä.)

Amatööri
14.06.2013, 09.55
Huoltoon liittyen oli tarkoitus kysyä, että onko Athenaan kalliimmat varaosat, kun huoltaa liikkeessä? Vaikka jakoavain jotenkin kädessä pysyy, en ajatellut tuon hintaluokan pyörää joka kerta itse huoltaa/korjata. Shimanon 105 paremmin saatavissa jne. ?

Ulkonäöstä (ilman kokemusta vaikea muuta arvioida) :

Athena
-Kirkkaat kammet ei todellakaan sovi muuten mustaan pyörään.
+Kiekot taas huomattavasti tyylikkäämmät

105
+Mustat kammet! :)

Onko Athenan vaihtajavivuilla suurta eroa 105:iin? Koeajoa ainoastaan Shimanon sarjalla takana. Näyttävät ainakin hieman erilaisilta.

Nufan
14.06.2013, 10.44
onhan Campagnolo - shimano huomattavia eroja käytössä.

Campagnolo athenassa on peukalovipu vaihteen tiputtamiseen pienelle rattaalle ja jarrukahvan takana oleva vipu nostaa isommalle rattaalle.
myöskin kahvan muotoilussa on eroa, Campa sopii mielestäni paremmin pienempään käteen, mutta tämä ihan oma mielipide.

105 taas jarrun takaa pienemmälle rattaalle ja jarruvipua sisäänpäin painamalla isommalle rattaalle.

Ja saahan athenaakin mustilla kammilla sekä hiilikuituisena.

Athenan kammet jos on power torque malliset, niin kampien irroitus vaatii ulosvetäjän

Campagnolon varaosia jos tarvii, niin Velosport on hyvä vaihtoehto siihen.

jannevaro
14.06.2013, 16.21
Athenaan osat ei ole juuri kalliimpia muuta kuin että pakka maksaa sen satasen. Toki sillä ajaakin melko pitkään. Athena sarjaan ei ole pakkaa vaan käytetään kalliimpaa Chorusta. Siitä hinta, mutta myös laatu. Onhan Shimanollakin 11-lehtinen melko kallis.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

jiiteeteepee
18.06.2013, 18.54
Wilier kiikarissa. Koko mietityttää, mitat 173/80cm. Olisiko s vai m sopiva?

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

WetWillie
18.06.2013, 20.51
Käykö 10 lehtinen takapakka vaikka vaihtajana Campa 11 speed? Pyörän mukana tuli 11 lehtinen, haluaisin vaihtaa campan 10 lehtiseen joka minulla on toisessa, vanhassa vanteesa.

Privileged
18.06.2013, 22.30
Käykö 10 lehtinen takapakka vaikka vaihtajana Campa 11 speed? Pyörän mukana tuli 11 lehtinen, haluaisin vaihtaa campan 10 lehtiseen joka minulla on toisessa, vanhassa vanteesa.

Ei käy...

WetWillie
19.06.2013, 20.26
Ei käy...

Kiitos vastauksesta.

trentanove
19.06.2013, 20.47
Pyöräsi mukana tuli Campan 11sp osasarja ja haluaisit vaihtaa takapakan 10 sp .Miksi?

Janmppa
19.06.2013, 21.11
Kellään tietoa mikä on stemmin pituus Wigglen izoard xp L-koossa? Voisi sentin tai pari lyhentään, mutta onkohan se vakio sitten 110mm vai 100mm..

edit: 110mm se on

WetWillie
20.06.2013, 22.01
Pyöräsi mukana tuli Campan 11sp osasarja ja haluaisit vaihtaa takapakan 10 sp .Miksi?

Minulla on Mavic CXP 33 Campan Record hubeilla ja 10 lehtinen Record pakka, ajattelin fillaroida lenkit ja huonot kelit noilla Mischeillä jotka olivat alkuperäisasennuksena. Maviceilla tapahtuma ajot ja "kisat".

WetWillie
22.06.2013, 16.36
Miten selviää, käykö 11 lehtinen pakka Mavic CXP:n Record hubiin, muuten kuin kokeilemalla? Onko 11 lehtisessä ohuemmat rattaat kuin 10 lehtisessä?
Neuvoista kiitollinen.

WetWillie
24.06.2013, 19.59
Miten selviää, käykö 11 lehtinen pakka Mavic CXP:n Record hubiin, muuten kuin kokeilemalla? Onko 11 lehtisessä ohuemmat rattaat kuin 10 lehtisessä?
Neuvoista kiitollinen.

Homma purkissa. :)

WetWillie
24.06.2013, 20.12
Wilier kiikarissa. Koko mietityttää, mitat 173/80cm. Olisiko s vai m sopiva?

Itse olen 167cm, Izoard XP tuli ostettua S kokoisena, istuu lapaseen.. Voit tulla Porvooseen testaamaan, mikäli haluja.

lommi
29.06.2013, 09.38
Himottelisi tilata Wilier La Triestina 105:

http://www.wiggle.co.uk/wilier-la-triestina-105-2013/

Olen 180cm/86cm. Onko L-koko ok? Jos vaikka joku samoilla mitoilla ajava omistais Wilierin... Satula nousisi pienemmässä korkealle ja droppia olisi kai jo vähän liikaa. Ohjaamoksi mulle riittäis lyhytselkäisenä M. Reisi on 60cm.

Onko kenelläkään tietoa, mitkä on nuo kiekot Shimano RS00?

hannupulkkinen
29.06.2013, 09.47
Tietääkö joku onko Gt:ssä BB30 tai joku muu pressfitkeskiö. Nämä ovat saaneet niin paljon negatiivista kuuluisuutta, että ei uskalla ostaa maantierunkoa jossa on runkoon painettavat keskiölaakerit.

luuvan
29.06.2013, 16.14
Eka lenkki uudella Izoard XP:llä takana. Naama näkkärillä...

jiiteeteepee
29.06.2013, 16.31
Eka lenkki uudella Izoard XP:llä takana. Naama näkkärillä...

Kuinka kauan meni toimituksessa lähetyspäivästä?

luuvan
29.06.2013, 17.17
Kuinka kauan meni toimituksessa lähetyspäivästä?

Viikossa tuli Hollannista

timoe
29.06.2013, 17.36
Wilier Izoard XP ja Death Wobble? Taas se tapahtui. kerran aiemminkin ja nyt taas: vauhdin noustua alamäessä yli 55 km/h ja sivutuuli niin tuntui että haarukka alkoi väpättää? onko kellään vastaavaa kokemusta, vai onko se ajajasta kiinni?? Runko on XL kokoa, eli varsin korkea emäputki, spacereita ei ole kuin 1/2 cm stongan alla. Korkea etupää kieltämättä. Kiekot on fulcrum 1 eli ei mitkään korkeaprofiiliset, en panisi niiden piikkiin.

jruots
29.06.2013, 17.43
Wilier Izoard XP ja Death Wobble? Taas se tapahtui. kerran aiemminkin ja nyt taas: vauhdin noustua alamäessä yli 55 km/h ja sivutuuli niin tuntui että haarukka alkoi väpättää? onko kellään vastaavaa kokemusta, vai onko se ajajasta kiinni?? Runko on XL kokoa, eli varsin korkea emäputki, spacereita ei ole kuin 1/2 cm stongan alla. Korkea etupää kieltämättä. Kiekot on fulcrum 1 eli ei mitkään korkeaprofiiliset, en panisi niiden piikkiin.

Eipä ole omalle kohdalle sattunut, tosin ei mitään kauheaa tuultakaan ole ollut noissa kovavauhtisimmissa laskuissa. Parhaillaan Izoard XP on viilettänyt mittarin mukaan 73,55 km/h ja ihan vakaasti on pyörä edennyt. Pyörä on M-kokoa ja Fulcrum R7.

luuvan
29.06.2013, 19.26
Tietääkö joku onko Gt:ssä BB30 tai joku muu pressfitkeskiö. Nämä ovat saaneet niin paljon negatiivista kuuluisuutta, että ei uskalla ostaa maantierunkoa jossa on runkoon painettavat keskiölaakerit.

BikeRadarin mukaan:

The Gran Turismo sits toward the bottom of Wilier Triestina's eight-bike range so it's not surprising that it isn't awash in technobabble. Indeed, there's a straight 1-1/8in steerer on the all-carbon fork (albeit one that's surrounded by a comparatively enormous square-profile head tube), a conventional threaded bottom bracket shell, and the slight seat tube extension houses a round, telescoping 31.6mm seatpost.

Koko artikkeli: http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-wilier-bikes-gran-turismo-12-us-ultegra-build-46203

hannupulkkinen
29.06.2013, 23.32
BikeRadarin mukaan:

The Gran Turismo sits toward the bottom of Wilier Triestina's eight-bike range so it's not surprising that it isn't awash in technobabble. Indeed, there's a straight 1-1/8in steerer on the all-carbon fork (albeit one that's surrounded by a comparatively enormous square-profile head tube), a conventional threaded bottom bracket shell, and the slight seat tube extension houses a round, telescoping 31.6mm seatpost.
Koko artikkeli: http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-wilier-bikes-gran-turismo-12-us-ultegra-build-46203

Kiitos! Pitää vielä miettiä kumman ostan GT:n vai Infiniton. Jälkimmäinen olisi geomertialtaan vähän järkevämpi vanhalle miehelle.

jannevaro
01.07.2013, 14.31

Useamman merkkisille pyörille tuota on tullut. Ei muuta kuin runko vaihtoon, hengellään ei kannata leikkiä! Jos ois takuuta jäljellä niin auttaisi asiaan, toki valmistajlta/maahantuojalta voisi kysellä josko heitä kiinnostaa merkkinsä maine vaikka ei takuuta olisikaan?

pesuman
01.07.2013, 15.03
En laittaisi ilmiötä rungon piikkiin. Mikäli runko olisi löysä, niin ilmiö olisi toistuva.

Olen törmännyt kyseiseen ilmiöön Bontragerin Race Lite vanteilla. Runkona oli tuolloin taatusti jäykkä Trek. Ilmiö alkoi nopeuden kiihdyttyä yli 60km/h ja oli taatusti hiuksia nostattava kokemus. Vaihdoin vannemerkkiä, enkä ole toistamiseen törmännyt ilmiöön, vaikka välillä olen mennyt jopa kovempaakin.

Uskottavampaa on se, että vanne saattaa tietyissä olosuhteissa "resonoida."

Selvittäkööt tiedemiehet syvemmät syyt tähän.

WetWillie
01.07.2013, 18.25
Izoard xp kotona, ensituntuma hyvä. Nyt asennon säätöä ja sitten uudestaan, hiukan pidemmälle lenkille. Satula menee ensimmäisenä vaihtoon, Prologon Nago Evo TR löytyi Saksasta €39,95. Stemmin pituus 90mm, taitaa sopia. Campan Athena jarrulänget löytyy omasta takaa. Ensiasennusvanteet, Miche menee myöskin vaihtoon. Kuvia en nähtävästi saa vielä laitettua tänne?

jannevaro
02.07.2013, 08.51
En laittaisi ilmiötä rungon piikkiin. Mikäli runko olisi löysä, niin ilmiö olisi toistuva.
Selvittäkööt tiedemiehet syvemmät syyt tähän.

"Wilier Izoard XP ja Death Wobble? Taas se tapahtui." Eikös tuosta jo voisi päätellä että ilmiö on toistuva? Ei se varmaan takoita että jokainen Izoard tuota tekee, mutta tuo yksi kappale. Ja tietysti kukin valitsee omat riskinsä.

luuvan
02.07.2013, 15.21

Käytin omaani 57 km/h:n vauhdissa tänään, ei mitään ongelmaa. Mulla on XXL runko ja spacereitakin vielä 4 cm:n verran. Kiekkoina Scirocco35.

timoe
02.07.2013, 21.52
Joo Xp-n runko ei ole mitenkään tuntunut huteralta, vaan etuhaarukka, ja kummallakin kerralla olen ajanut alaotteella pitäen aikalailla ohjaustangon päistä kiinni. Yläotteella ajaessa ei mielestäni moista ole sattunut, eikä alaottaalla edempää pitäen??

luuvan
03.07.2013, 07.01
Joo Xp-n runko ei ole mitenkään tuntunut huteralta, vaan etuhaarukka, ja kummallakin kerralla olen ajanut alaotteella pitäen aikalailla ohjaustangon päistä kiinni. Yläotteella ajaessa ei mielestäni moista ole sattunut, eikä alaottaalla edempää pitäen??

Olet varmaan tarkistanut etuhaarukkasi takaisinkutsun varalta? http://www.wilier.it/en/warning-noti...ard-xp-owners/ (http://www.wilier.it/en/warning-notice-for-all-izoard-xp-owners/)

Tuommonen tärinä on kyllä kammottavaa. Mun Peugeot-retkipyörä joskus ennen modernia aikaa tapas tehdä ihan samaa yli 50 km/h:n vauhdeissa. Tuntu siltä että ensin hajoaa pyörä alle ja sitten äijä kun se löytää ittensä jostain ojanpohjalta pyöränromujen seasta.

hannupulkkinen
03.07.2013, 16.32
Ja varmasti ei ole ohjainlaakerissa klappia? Se kyllä aiheuttaa woblausta.

WetWillie
07.07.2013, 15.30
Eilen 100 km lenkki Izoardilla, paikkoja ei kivistänyt aamusta joten suht koht hyvät säädöt kohdallaan. Uusi satulakin tuntui todelta hyvältä (Nago Evo), ei ollut pikkuwili puuduksissa lenkin jälkeen. Misukan 3:set alla (butyylit) toistaiseksi.

Paljon asvalttinokareita Mäntsäläntiellä, ei huomautettavaa renkaista. Mukavaa kuunnella Campan rattaan ääntä laskuissa, Gps mukaan 57,3km/h huiput, ei väpättänyt etupää.

jiiteeteepee
08.07.2013, 19.51
Onko muilla izoard xp omistajilla takavaihtaja noin paljon sisäänpäin kääntynyt?
Ongelman kuvailin jarrut ja vaihteet osiossa vaihtajatopiikissa.http://img.tapatalk.com/d/13/07/09/quvababy.jpg

Privileged
08.07.2013, 20.08
Sinulla on luultavammin takavaihtajan korvake vääntynyt joka selittää sinun vaihtamis ongelmatkin.... oletko kolhassu takavaihtajan johonkin tai kaatanut pyörän?

jiiteeteepee
08.07.2013, 20.11
Kolhuja ei ole tullut. Uusi pyörä kyseessä. Pitääpä laittaa saldenille viestiä josko saisi uuden korvakkeen takuuseen.
Onko nuo suomessa ihan hyllytavaraa vai onko joka pyörämallille oman laisensa?

kolistelija
08.07.2013, 20.13
Tuo on kyllä stetsoniarviolta liian vinossa, vaikka kyllä se häkki vähän vinoon minunkin fillareissa menee kun ketjun laittaa ristiin...

Edit:
Tuossahan kyllä näkyy vääntynyt korvake, ellei kuvakulma ihan hirveästi vääristä.

jiiteeteepee
08.07.2013, 20.42
Tässä vielä kuva renkaan takaa josta näkyy molemmat haarukan alaputket. Vaihtajan puoli selvästi sisäänpäin kääntynyt. Toinen puoli suorempi, ainakin mielestäni.
Onko nyt niin että vika onkin rungossa? http://img.tapatalk.com/d/13/07/09/7upupady.jpg

WetWillie
08.07.2013, 21.25
Tässä vielä kuva renkaan takaa josta näkyy molemmat haarukan alaputket. Vaihtajan puoli selvästi sisäänpäin kääntynyt. Toinen puoli suorempi, ainakin mielestäni.
Onko nyt niin että vika onkin rungossa? http://img.tapatalk.com/d/13/07/09/7upupady.jpg

Laitoin viestiä.

jiiteeteepee
09.07.2013, 06.08
Kyllä se tosiaan näyttäisi että korvake on vino, jos vertaa tähän kuvaan:

Tässä ei niin vino mielestäni kuin minun pyörässä. Haarukka sen sijaan näyttää identtiseltä, joten vika siinä tuskin on.
http://bicyclingaustralia.com.au/media/Willier-Skinny-Rear.png

Kurt_Kobain
22.07.2013, 15.55
Terve,

Olen ostamassa Izoard XP ja mietiskelen vielä kumpi runkokoko olisi passeli M vai L.

Paikallisessa kivijalkaliikkeessä olisi tarjolla M - koko 105 osilla harmaan värisenä, joka miellyttää omaa silmää enemmän. L - koko taas on punaisena Campagnolon osilla. Sinänsä hieno sekin..

Omat mittani on 179 / 84. Onko tuo M koko liian pieni minulle?

Ps. kokeilin molempia kokoja ja en yhtäkkiä huomannut niissä eroja. Toisaalta eipä ole maantiepyöristä aikaisempaa kokemusta joten vaikea verrata.

Henk
22.07.2013, 17.47
Moi!
Itselläni 182/85 2013 mallia oleva Izoard XP L ja juuri oikean kokoinen, ei ainakaan yhtään liian suuri. Sinuna ottaisin tuon L-kokoisen ja varsinkin jos vielä saa Campan osilla (ja punaisena)...

centinel
05.08.2013, 13.18
Terve

Olen hankkimassa ensimmäistä maantiepyörää ja olen aika varmasti päätymässä wilier triestinaan ultegran osilla.
Onko tuossa järkeä? Pyörä tulee lenkki käyttöön aloittelevalle polkijalle ja hinta olisi juuri budjetin yläpäässä alennuksien kanssa. Itse olen 182 pitkä ja inseam 85 ja runkokona varmaan L on sopiva? Ajoasennon ei tarvitse olla erityisen hyökkäävä vaan ennemminkin hieman nautiskeluun päin kääntyvä. Onkohan tuossa triestinassa hiilikuitu vai alumiini haarukka runko on ainakin alumiinia. Olen ymmärtänyt, että hiillikuitu on parempi mutta minkälainen ero noilla on ja huomaako eroa kerran viikossa lenkillä käyvä polkija?

miku-72
10.08.2013, 00.14
Kaverilla oli samanlainen ilmiö cannondale super six pyörässä jotakin vuosia takaperin,alamäessä vauhdin noustessa juuri yli 50km/h alkoi etuhaarukassa tuntua väpätystä.Asiaa selviteltyään ko.liike pyysi lähettämään rungon liikkeeseen tarkistettavaksi mutta eivät löytäneet mitään vikaa siitä mutta sattuipa niin hyvin että maahantuojalla oli triathlonia harrastava kaveri töissä joka omisti saman mallisen pyörän ja hänellä oli myös samanlaista ongelmaa ollut pyörässä,maahantuojalla edustaja otti yhteyttä asiasta kuultuaan kaveriin ja pyysi lähettämään rungon maahantuojalla joka toimittaa rungon tehtaalle josta lähetetään uusi runko tilalle.Tehtaalta kertoivat etuhaarukassa olleen jotakin valmistus virhettä!Että näin sen homman kuulumisiakin toimia!!

miku-72
10.08.2013, 00.30
Moi!

Itselläni on jo toinen wilier menossa ja mitat kuskilla 180/87 ja runko on L kokoa,
ja stemmi 120mm pitkä.Joten suosittelisin sinulle myös L kokoa,tosin pienemmästä rungoista saa tehtyä isomman mutta liian isosta ei saa pienempää tekemälläkään.Omassa cento 1 on integroitu satulaputki josta ei tarvinnut sahata montakaan senttiä pois!

Isla
16.08.2013, 13.38
Wigglellä vielä Izoard xp:n pikkukokoja alehintaan. Tilasin XS-koossa (164cm, 74 inseam). Keväämmällä jäi potuttamaan, kun tarjous meni hintsusti sivusuun, mutta onneksi odotin! Nyt vähän sormet (ja reidet) syyhyää! ;)

feltti
18.08.2013, 15.15
Wigglestä ostin minäkin Wilierin (Izoard XP Red/White 105 vuosimallia 2013) kokoa Large, kun halavalla (1130 €) sattui saamaan. Viikossa tuli tänne periferiaan ja sangen hyvin pakattuna. Fillarissa oli 100mm stemmi, joka oli mulle aivan naurettavan liian lyhyt. Paikallisesta Wilier-puljusta ostin siihen 130mm stemmin ja nyt on hän kyllä oikeinkin hyvä ajettava, ketterä mutta vakaa kaikilla otteilla ja niin satulasta kuin putkeltakin, ja tehokas ajoasento tuntuu löytyvän niin vastamäkiin kuin -tuuliinkin. Pituutta mulla 181cm, sisäjalka 85.5cm ja kädet vissiin aika pitkät.

msl
05.03.2015, 07.07
Terve,

Olen ostamassa Izoard XP ja mietiskelen vielä kumpi runkokoko olisi passeli M vai L.

Paikallisessa kivijalkaliikkeessä olisi tarjolla M - koko 105 osilla harmaan värisenä, joka miellyttää omaa silmää enemmän. L - koko taas on punaisena Campagnolon osilla. Sinänsä hieno sekin..

Omat mittani on 179 / 84. Onko tuo M koko liian pieni minulle?

Ps. kokeilin molempia kokoja ja en yhtäkkiä huomannut niissä eroja. Toisaalta eipä ole maantiepyöristä aikaisempaa kokemusta joten vaikea verrata.
Kokoisellesi L-koko on leppoisampi, itse ottaisin tämän. M-taas alkaa olla jo kisakireämpi eli droppia satulan ja tangon väliin alkaa tulla, mutta jos siitä pitää niin se sitten. Stemmin kanssa pelaamalla molemmista saa toimivan.

Olen sinua 2cm pienempi molemmissa ja olen muutaman vuoden omistanut M-koon. Ottaisin nyt L:n, mutta hyvin menee ämmälläkin.

Oho, olikin vanha viesti mutta menköön..

Nelisilmä
17.06.2015, 20.46
Maastopyörän kaveriksi on katselussa edullinen käytetty maantiefillari ja tarjolla olisi nyt edullisesti vanhempi Wilier. Myyjä mainostaa mallia Triestinaksi, mutta internjetsi pitää sitä Escapena. Vuodelta 2007 ja Campan osilla joka tapauksessa, Centaurin kahvat, mutta Velocea muuten. Eniten mietityttää koko. Omat mitat on 182/87 ja tarjolla oleva filo on pystyputkeltaan 52 cm. Tarkempia mittaustuloksia rungosta ei ole, mutta jälleen käännyin ystäväni internetin puoleen ja löysin M/L-kokoiselle rungolle yläputken pituudeksi 55.5 cm. Se ei periaatteessa kauhean kauaksi heitä, mutta jos runko on tosiaan noin matala, niin meikäläisen inseamilla penkin ja tangon väliseksi korkeuseroksi tulee varmasti aika hirveitä senttejä. Eli aggressiivista etukenoa olisi tarjolla?
Mitä viisaammat mieltä? Itse epäilen kokoa liian pieneksi. Hinta olis kyllä aika sopiva, mutta eipä näitä aina ihan sen perusteella voi...

OAT
21.08.2015, 23.23
Wilier pyörinyt mielessä yhtenä vaihtoehtona kun ole ruvennut harkitsemaan nykyisen Bianchi Via Nirone Tiagran päivittämistä täysihiilikuituiseen runkoon ja parempaan osasarjaan. Tarkemmin sanottuna ole harkinnut tätä mallia: http://www.wiggle.com/wilier-gtr-centaur-2015/#. Kommentteja? Mitä mieltä Centaurista? Myös tarjolla olevan (ja Wigglen sivuilta löytyvän kokotaulukon suositteleman) M-koon sopivuus mietityttää (pituus 174/inseam 80)...

Sent from my iPhone using Tapatalk

tunkkari
22.08.2015, 06.51
Mulla on GTR ollut yhden kesän ja sitä ennne Gran Turismo 2 kesää. Olen todella tyytyväinen. Hiilikuiturunkoisista ei ole muita kokemuksia, mutta vielä viime päivinäkin olen ihastellut ajaessa rungon mukavuutta. Suomen teidän epätasaisuudet poimii mukavasti pois ja ei tule iskuja käsille eikä persauksille. Eli pidän pyörästä todella paljon.
Centaurista ei ole kokemusta, mutta vaimon pyörä on Izoard Velocen osilla ja toimii loistavasti. Itsellä Wilierin crossari 105 osilla ja vaihtaisin heti Veloceen jos se olisi mahdollista :) Veloce vaihtaa täsmällisesti ja luotettavasti verrattuna 105:een. Ja mulla on ollut kahdet 105 osat enkä ole tykännyt kummallakaan kerralla niistä.
Centaur käsittääkseni aika sama mekanismi kuin Velocessa, joku voi oikaista jos olen väärässä.
Itse olen 182 ja inseam 88-89. GTR L-koko ja juuri sopiva. Wilierin koko taulukon mukaan M 171-176 ja inseam 80-84. S 164-170 ja inseam 76-80. Joku paremmin sun kokoinen osaisi kertoa sopivuudesta...

OAT
22.08.2015, 09.44
Kiitos vastauksesta! Koko mietityttää edelleen, vaikka tosiaan Wilierin oman kokotaulukon mukaan M pitäisi olla passeli. Se, mikä kokoasiassa mietyttää on erityisesti pyörän korkeus (530) verrattuna vanhaan pyörääni (500), jonka olen kokenut itselleni melko sopivaksi.

Miten tuo Centaur suhtautuu Shimanon saman hintaluokan(?) 105-osasarjaan? Entä Campan kalliimpaan Athenaan, jolla varustettua Wilierin GTR:ää olisi Wigglellä tarjolla 300 euroa kallimpaan hintaan.

tunkkari
22.08.2015, 10.21
Veloce vastaa 105, mutta toimii paremmin. Osta ilman muuta Athenalla jos rungon väri on on ;) Saat 11s ja se on iso etu 10 verrattuna. Molemmat on itellä. Athenassa on jo Ultrashift mekanismi.http://www.campagnolo.com/WW/en/Technologies/ultra_shift_system

Koita löytää jostain reach ja stack mitat vertaa niitä..

tunkkari
22.08.2015, 10.26
Mikä koko sulla on Vironesta?

OAT
22.08.2015, 10.37
Mikä koko sulla on Vironesta?

Nykyinen pyörä on kokoa 53.

GTR:n paino kiinnostaisi myös, sillä en ole googlettamalla onnistunut löytämään tietoa asiasta. Tiedustelin asiaa Wiggleltä ja sieltä luvattiin palata asiaan, mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut vastausta.

Peksi
24.08.2015, 21.02
Mulla L-kokoinen GTR painoi Campan Zonda kiekoilla n. 8kg ilman polkimia, pullotelineitä yms.

OAT
25.08.2015, 08.41
Kiitos vastauksista! Maantiepyörän valinnan vaikeus on melkoinen ja nähtäväksi jää, mihin ratkaisuun päädyn. Päätlksentekoa ei helpota sekäön, että huomasin GTR Ultegra Mixin olevan tarjouksessa Saldenilla 1199 €, mikä vaikuttaisi houkuttelevalta hinnalta. Sivuilta ei kuitenkaan löytynyt tarkempaa osalistaa, minkä lisäksi kokoasia mietityttää edelleen...

tunkkari
25.08.2015, 09.02
Saldenilla hollanninkielisiltä sivuilta näkee kokoonpanon paremmin. Ultegra mix tarkoittaa, että kaikki ei ole Ultegraa. Näyttäisi olevan vielä kaikenlisäksi 10S. Etuvaihtaja Shimano FD-4600.
Ota vaan se Athena 11S :) Jos koko on ok. Täällähän on se koeajo pankki, pistä sinne kyssäri löytyykö keneltäkään.

Ronde79
06.05.2016, 15.14
Mitäs arvon palstaveljet on mieltä tällaisesta:
http://www.salden.nl/en/bikes-and-frames/roadracing/roadbikes/wilier-triestina-ultegra-mix.html

Minkäslainen kokoonpano oikein on kyseessä? Hieman niukat tiedot tuolla sivustolla noin yleensäottaen. Mutta jos miettii hintaa niin ei kovin pahalta kuulosta, vai?

Frame: Wilier Triestina
STI: Shimano Ultegra 6700
Achterderailleur: Shimano Ultegra 6700
Voorderailleur: Shimano 5700
Crankset: Shimano FC-R565 50/34
Remmenset: Shimano BR451L
Cassette: CS4600
Ketting: CS4601
Stuur: Deda RHM1
Stuurpen: Deda Zero 01
Zadelpen: Deda Zero 01
Zadel: Prologo EM
Wielset: Shimano WH-RS31
Banden: Michelin Dynamic sport SW
Pedalen: Geen.

Miten nämä Willierit noin muuten, onko kuinka "sporttista" kyytiä tiedossa, vai saako nämäkkin säädettyä mukavaksi niin ettei ajoasento tule liian matalaksi. Tuo nyt alkaa vahvimmin olemaan ehdolla korvaamaan Focus Mares AX4.0 Disc cycloa, kun eipä sitä noita sivuteitä tule ajeltua.