PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä kuuntelet pyöräilyn aikana?

Some1
27.06.2011, 23.33
Noniin, kertokaa ihmeessä mitä musiikkia kuuntelette ajon aikana vai eikö musiikkia mielestäsi tarvitse??

Itsellä soi laidasta laitaan, aina metallista rennompaan esim. suomipoppiin :cool:

En löytänyt hakemalla tästä aihetta, mutta luotan että sanotte minulle jos tälläinen aihe on jo olemassa :)

hannupulkkinen
27.06.2011, 23.45
Luonnon ääniä.

Some1
28.06.2011, 00.08
Aivan, tosin maantiellä ei kuulu juuri muuta kuin autojen ääniä. ;/

TuH
28.06.2011, 00.28
Luonnon ääniä.

Sama.

Musiikkia pakkosyötetään muutenkin 24/7 kaikista mahdollisista tuuteista, joten se on suunnilleen niitä viimeisiä asioita, joita lenkillä osaisin kaivata. Minusta muutaman tunnin lenkki maaseudun rauhaan on mitä suurimmassa määrin tarpeellista irtiottoa aistiärsykkeillä kyllästetystä kaupunkiympäristöstä.

H.Å
28.06.2011, 00.49
En myöskään kuuntele musiikkia lenkillä. Yksi aisti vähemmän käytettävissä.

Harryupp
28.06.2011, 03.04
Tuulen huminaa korvissa.

mkpaa
28.06.2011, 03.08
Musiikki on toisinaan hyvä pitämään mielen vireänä. Pääasiassa ajan ilman musiikkia tai kuuntelen podcasteja.

Lista on myös aika laidasta laitaan Sabatonia, Kuhaa, Midlakea, YUP:ta ja Falkenbachia taisi löytyä viimeiseltä listalta.

Slim_Jim
28.06.2011, 07.20
Kaupungin ulkopuolella tulee kuunneltua,
keskustassa ja kelveillä ajaessa ei.

Peruskuuntelussa yleensä A State Of Trance, Trance Around The World tai Global DJ Broadcastin viimeisin jakso. Tränsee.
Sitten välillä tulee soiteltua kaikkea letkeetä, vaikka Mr. Scruffia ja Ninja Tunesin tavaraa. Tai Musea ja Coldplayta.

JackOja
28.06.2011, 07.22
Monesko :eek:

Luonnon ääniä & vapaarattaan rutinaa

dirtyrider
28.06.2011, 07.47
Metallimusiikkia eli ketjujen räminää.. :D

kolistelija
28.06.2011, 08.02
En kuuntele mitään. Ei vaan toimi, tulee epävarma olo kun ei tiedosta ympäristöä.

drop
28.06.2011, 08.07
Jos kuuntelen musiikkia (mitä en ole tainnut taas yli vuoteen tehdä) niin sitten jotain tosi energistä, vaikka System Of A Down tai Rancid. Kummasti sillä saa kyllä lisää puhtia, mutta luomuna on nautinnollisempaa.

samooja
28.06.2011, 08.18
omaa iloista möykkää

JiiH
28.06.2011, 08.24
Kaikkein mieluiten lenkkikaverien tyhmiä juttuja.

random5
28.06.2011, 09.10
Tuulen huminaa, hiekan rapinaa ja lintujen laulua.

VesaP
28.06.2011, 09.23
Eurodancea. Mulla on joku "miljoonan tunnin" kokoelma noita ja samalla nopealla biitillä tuloo tunnista toiseen sulosointuja korviin. Tuulen humina vain välillä vastatuuleen ajaessa häiritsee musiikkinautintoa.

Joskus satunnaisesti myös Scooteria, Lady Gagaa tai vastaavaa tosin vaihtelun vuoksi.

Kun ajan yksin niin AINA on poppikoneen korvanapit päässä!

Some1
28.06.2011, 10.06
Eurodancea. Mulla on joku "miljoonan tunnin" kokoelma noita ja samalla nopealla biitillä tuloo tunnista toiseen sulosointuja korviin. Tuulen humina vain välillä vastatuuleen ajaessa häiritsee musiikkinautintoa.

Joskus satunnaisesti myös Scooteria, Lady Gagaa tai vastaavaa tosin vaihtelun vuoksi.

Pystyn samaistumaan, energinen musiikki on minunkin mieleen, vaikka metalli-miehiä olenkin.. :rolleyes:

PeteF
28.06.2011, 10.13
Maantiellä renkaiden huminaa kuumalla asvaltilla, maastossa soran rapinaa ja pauketta alumiinirunkoa vasten. Sekoitukseen myös ketjun miellyttävää kevyttä ratinaa, vapaarattaan tikitystä, jarrujen valitusta sekä sekalaisia luontoääniä. Unohtamatta tietenkin omaa läähättävää hengitystä. :p

Tarviiko sitä muuta?

ketti
28.06.2011, 10.14
En mitään. Kokeilin joskus 15 vuotta sitten silloisella kasettiwalkmanilla eikä toiminut. Ympäristön äänien puuttuminen tekee ajamisesta vaarallisen tuntuista.

Talvella salille jos hairahdun niin kuntovehkeisiin täytyy ottaa mukaan napit. Siis korvanapit.

hannupulkkinen
28.06.2011, 10.15
Minä olen joskus kokeillut ajaa napit korvissa. Kokemus ei ole ollut mukava.
Musiikki sulkee itseensä ja nauttiminen rasituksen tuomista tuntemuksista ja liittyminen ympäristöön loppuu kokonaan.

Joskus olen ajatellut, että kun väkisinkin ajaa samoja reittejä vuodesta toiseen niin ei sillä ympäristön havainnoinnilla ole niin väliä ja ehkä sillä ei olekkaan, mutta omien sisäisten tuntemusten ja sisäiseen dialogin pois jättäminen ei tunnu hyvältä. Pyöräily on kuten joogakin sisäänpän kääntymistä ja mietiskelyä, rentoutumista ja transsia, johon ei musiikkia kuuntelemalla pääse. Kun sitten keskittyy vain musiikkiin niin sen avulla voi kyllä sitten rentoutua ja saada hiennoja elämyksiä. Yhdessä liikunta ja musiikki tuhoavat toistensa henkisen merkityksen.

Iko
28.06.2011, 10.21
Kuuntelen, mitä ympärillä milloinkin tapahtuu. Jos pyörän äänet häiritsee liiaksi linnunlaulua, niin tulee välillä jopa pysähdyttyäkin!

Some1
28.06.2011, 10.37
Mielenkiintosia vastauksia. Pitää itsekkin kokeilla tänään, minkälaista on ajaa pitempää matkaa ilman musiikkia. :)

Nufan
28.06.2011, 11.26
Metallimusaa laidasta laitaan. Sellaisella volyymillä, että kuulee vähän mitä ympärillä tapahtuu. Ei sitä monokokkirungon onttoa rohinaa pitkään jaksa kuunnella ;)

kenaattori
28.06.2011, 11.46
ympäristöä

VesaP
28.06.2011, 12.09
Minä olen joskus kokeillut ajaa napit korvissa. Kokemus ei ole ollut mukava.

Tykkään ajaa niin paljon musanapit korvissa pyörällä että autoonkin on pitänyt valita parhaimmat poppivehkeet mitä löytyy... Samahan se millä ajaa, kunhan basso jytää 3 kertaa sekunnissa vähintään niin että tärykalvot paukkuu! :cool:

Ainiin, ja töissä tietysti kuuntelen jumpetta myös, 8h/päivä. Pulsradio, WoED, Technobase.FM ym ym...

Yhdessä liikunta ja musiikki tuhoavat toistensa henkisen merkityksen.

Mielipiteitä on monia. Minusta tuntuu orvolta yrittää ajaa fillarilla ilman musiikkia. Aikoinaan kun "nuorena poikana" porukkalenkeillä ajelin vielä niin monesti oli toisessa korvassa musanappi, toinen korva naturellina että kuuli mitä laatukamaa muut höpöttää. :)

Some1
28.06.2011, 12.24
No nyt nappas silmään tuo Technobase.FM.. Hyvää musiikkia ja sopii hyvin kuunneltavaksi vaikkapa foorumia selaillessa ;)

VesaP
28.06.2011, 12.30
No nyt nappas silmään tuo Technobase.FM.. Hyvää musiikkia ja sopii hyvin kuunneltavaksi vaikkapa foorumia selaillessa ;)

Joo, tuo on hyvä. Siihen asti kun siellä joku tyhmä dj alkaa puhuu paskaa vähän väliä. Eli puolivuorokautta on "puhevapaa" ja sit jossain vaiheessa iltapäivää alkaa armoton mölötys muutaman minuutin välein. Yleensä aamupäivän kuuluu täysin ilman puhetta. :) Tästä on tykimpi versiokin olemassa eli HardBase.FM. Tulee vielä "hardcorempaa" tuolla jälkimmäisellä.

Some1
28.06.2011, 12.48
Hahah, sinäpä sen sanoit :D

Käsittääkseni tämä armoton mölötys on saksan kieltä, mutta kieltämättä se hiukan häiritsee nautintoa.. ^.-

Risto Koivunen
28.06.2011, 12.52
Sydämen tykytystä.

Raikku
28.06.2011, 12.58
Lauleskelen itse. Tai sitten kiroilen kuinka raskasta on ja kuinka henki lähtee.

jartsuli
28.06.2011, 13.14
Itte olen kans tykänny ajaa ilman musiikkia vaikka muutoin olenkin ahkera musiikin kuuntelija (jazzista dimmu borgiriin). Ajattelinkin pitää mielen avoimena ja vaikka seuraavalla lenkillä testata musaa, pitää vaan valita jotain sopivan letkeetä joka toivottavasti on katalyyttinä hyvälle fiilikselle.. Leevi and the leavings vois toimia

Edit, hyi saatana mitä jätettä tuo mainittu technobase fm lähettää YÖK

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

VesaP
28.06.2011, 13.28
Leevi and the leavings vois toimia

Edit, hyi saatana mitä jätettä tuo mainittu technobase fm lähettää YÖK

Hyi helvetti mitä jätettä joku Leevi and the jämät on! YÖK :D

Heli
28.06.2011, 13.43
Hengitystä, ketjujen rapinaa, renkaiden tömähdyksiä ja luonnon ääniä (puiden suhinaa, lintujen laulua, rasahduksia ympärillä), ulkona mennään siis ihan naturellina, luonnon äänet on parasta lepoa korville mitä tiedän. Kisoissa sitten pään sisäinen jukeboksi pistää bileet pystyyn ja soittaa aina ne "parraat" hitit. Mitä tarttuvampi renkutus, niin sen varmempi että se soi päässä repeatilla koko kisan ajan.

Risto Koivunen
28.06.2011, 13.49
jotain sopivan letkeetä joka toivottavasti on katalyyttinä hyvälle fiilikselle.. Leevi and the leavings vois toimia

Leevin varhaiskaudelta löytyvä Elämänmeno voisi sanoitustensa puolesta toimia monellakin reissulla:

Ylämäki, alamäki, ylämäki, alamäki, yhdessä kulkien
Ylämäki, alamäki, ylämäki, alamäki, löydämme rakkauden
Ylämäki, alamäki, ylämäki, alamäki, lupaan sinulle sen
että pilsneriä en ota enää ikinä!

kukavaa
28.06.2011, 14.27
mongo ninjaa, infernöö, kasari trässii, texas faggottii ja muuta suomisaundii, joskus jopa poppii niinku killers tai sounds, jos kiukuissa 1349 tai vastaava nopee kama sopii nimenomaan täysiipyöräilyn rasitukseen. kesällä jopoillessa auringossa jotku morriconen 60-luvun ei länkkäri jutskat ja jeffersson airplane ja gong tyyppinen hippeily toimii. hawkwind sitten trippitempoiluun.

Korhonen
28.06.2011, 14.50
Pyöräillessä en kuuntele mitään. Kävelylenkeillä silloin tällöin tulee kuunneltua Ylen Radio Puhe:tta.

blind
28.06.2011, 14.57
Työmatkoilla aikaisemmin Ylen Aikaista, sitten se alkoi tympiä. Tällä hetkellä nostalgisesti 70-80- lukujen suosikkeja. Esimerkiksi George Thorogoodin Who do you love pistää pyörään kyllä vauhtia vanhallekin miehelle.

perttime
28.06.2011, 15.00
Itte olen kans tykänny ajaa ilman musiikkia vaikka muutoin olenkin ahkera musiikin kuuntelija (jazzista dimmu borgiriin). Ajattelinkin pitää mielen avoimena ja vaikka seuraavalla lenkillä testata musaa, Älä ota mitään missä on erityisen mielenkiintoisia rumpu- tai bassoiskuja. Meinasin joskus kävellessä kaatua, kun korvissa oli vähän takapotkivampaa komppia.

Tiellä ajaessa kuuntelen autoja (varsinkin isin bemarin kiihdytysta takasektorissa). Maastossa kuuluu enempi vapaanavan räikkä, renkaiden töminä ja puuskutus.

Jack Bauer
28.06.2011, 15.43

Ilmeisesti tämän vuoksi ajeletikin sillä Watt Bikella yksin kotonasi, muutenhan olet hengenvaarallinen sekä itsellesi ja muille tiellä liikkujille.

nure
28.06.2011, 18.11
monesko :eek:

Luonnon ääniä & vapaarattaan rutinaa

+1

xx851z
28.06.2011, 19.07
Turvaudun edesmenneen Gösta Sundqvistin musiikkimakuun kuuntelemalla Koe-eläinpuiston jaksoja. Hervotonta juttua maustettuna mukavalla musiikilla.

ellmeri
28.06.2011, 19.14
Tuulen suhinaa ja vapaarattaan rallatusta..:rolleyes: siinä hermo lepää.

Jousi
28.06.2011, 19.44
Tuulen suhinaa, ketjun surinaa ja vapaarattaan rallatusta. Ja omaa ähinää...

EePee
28.06.2011, 20.42
tuulen suhinaa ja vapaarattaan rallatusta..:rolleyes: Siinä hermo lepää.

+1

Kuparinen
28.06.2011, 20.44
En uskaltaisi pyöräteillä enkä maantien laidalla kuunnella mitään musaa. Henkihän siinä menee!

Olen aina lenkkeillessä kadehtinut lehmiä ja jäniksiä, joiden korvat kääntyvät kätevästi taaksepäin.

Metsäteillä on ihan mukava kuunnella luonnon ääniä.

Some1
28.06.2011, 21.31
No eipä sitä musiikkia tarvitse täysillä huudattaa sillonkuin ajaa, kohtuudella kannattaa ajatella..

Itse kuulen kaiken oleellisen ympärillä tapahtuvan, vaikka napit korvassa olisikin. :)

Sepsal
28.06.2011, 21.38
Kampien rutinaa nykyisellä pyörällä.

Tomsson
28.06.2011, 21.39
Asvaltilla soi usein suomipoppi ja radiorokki, eikä sitä niin lujaa huudateta, ettei muut äänet nappien ohi kuuluisi. Rauhallisilla teillä ajelen. Välillä kyllä ihan turha tuulensuhinan takia koittaa edes napeilla mitään kuunnella. Saati kun keskittyy tykittämään kovalla sykkeellä, niin ei siinä ehdi ääniä edes prosessoida.

Maastossa en ole kuunnellut muuta kuin jousituksen sihahtelua, rengashuminaa, pölyyntyviä levyjarruja, häkkiä hinkkaavaa ketjua, kolisevia kiviä ja renkaan lipsuntaa. Vapaaratasta ei paljon kuule, se kun rallattaa pääasiassa vain DH röykyissä :) Mut hiton viiriäiset hetkittäin peljästyttää ihan kunnolla, kun keskellä ei mitään runnoo menemään jotain metsätietä iltahämärässä.

VeloGirl
28.06.2011, 23.16
Autoja.

Joskus tuli kuunneltua yhden napin verran musiikkia (kuuloke kummassakin korvassa=sakko) varsinkin kiivetessä pitempiä nousuja. Kuuntelut loppui kun silloinen iPodi tuumasi ettei minigrippipussissa ole kiva hikoilla. Uutta en raskinut rankaista heti. Joten unohtui koko soitin. Nyt tota ei ees kaipaa.

Muttei se tarkoita ettei musiikki sois, mulla on laaja valikoima lauluja nupissani, joskus jopa ääneenlaulettavaksi. Axea olen viihdyttänyt hoilaamalla Peppi Pitkätossua suomeksi ja ruotsiksi.

Ossipoika
28.06.2011, 23.22
Komppaan Vesa iso Peetä! Jos yksin ajelen niin lähes aina tränse soi. Yleensä joku ASOT, solarstone, gareth emery jne podcast päällä. Eihän omaa huohotusta kauaa jaksa kuunnella..

Pakko pitää jotain mjuusikaa, ettei kuule miten pahasti keskiö napsuu..

VesaP
29.06.2011, 07.13
En uskaltaisi pyöräteillä enkä maantien laidalla kuunnella mitään musaa. Henkihän siinä menee!

Miksi se henki menee?

Jos ajan maantienlaitaa eteenpäin, niin miten ajoni on epäturvallisempaa napit korvissa kuin ilman nappeja? Näen täysin edestä/sivuilta tulevat ja jos joku ajaa takaa päälleni niin ei se päälleajaja tiedä onko minulla napit vai ei korvissa...

Nufan
29.06.2011, 07.18
Ja autolla ajaessakin ollaan pelkän näköhavainnon kanssa liikenteessä.
korkeintaan hälytysajoneuvojen sireenit ja torvet kuulee.

Risto Koivunen
29.06.2011, 11.03
Ja autolla ajaessakin ollaan pelkän näköhavainnon kanssa liikenteessä.
korkeintaan hälytysajoneuvojen sireenit ja torvet kuulee.

Joissakin autoissa on täällä päin poppikoneet niin kovalla, että niiden lähestymisen taitaa kuulla toisenkin auton sisälle.

Tosin kyseisen jytäauton sisälle tuskin kuuluu ulkoa yhtikäs mikään.

Fin-76
29.06.2011, 11.22
tuulen suhinaa ja vapaarattaan rallatusta..:rolleyes: Siinä hermo lepää.
+1 ;)

perttime
29.06.2011, 11.23
Miksi se henki menee?

Jos ajan maantienlaitaa eteenpäin, niin miten ajoni on epäturvallisempaa napit korvissa kuin ilman nappeja? Näen täysin edestä/sivuilta tulevat ja jos joku ajaa takaa päälleni niin ei se päälleajaja tiedä onko minulla napit vai ei korvissa...Tottahan osaat ajaa sitä 20 cm leveää kaistaa myös kaivaessasi evästä paidantaskusta. Takaatulevan auton tai rekan kuuleminen antaa vähän aikaa varautua siihen että joku isompi tulee kohta ohi. ... tai vaikka nopeampi pyöräilijä.

Pari päivää sitten ajelin poikkeuksellisesti asfalttiväylillä ja nappikorvaiset rullahiihtäjät oli aina kovin yllättyneen näköisiä kun rullasin ohi. Hopen napa päristen.

Jani R.
29.06.2011, 11.45
Osalla meistä voi olla tietynlaista herkkyyttä sille että kun yhden aistin poistaa käytöstä (eli peittää korvakuulokkeilla), niin tulee tunne että on puolisokea. Sitä voisi verrata avokonttorissa työskentelyyn, jolloin hälyn takia et saa mitään tehtyä. Tästä johtuu että jos tottumaton ajaa napit korvissa, niin olo on kuin olisi unohtanut silmälasit / piilarit kotiin. Yksilöllisten erojen takia yhdeltä se onnistuu ja toinen ei totu millään.

Kuparinen
29.06.2011, 12.01
Miksi se henki menee?

Jos ajan maantienlaitaa eteenpäin, niin miten ajoni on epäturvallisempaa napit korvissa kuin ilman nappeja? Näen täysin edestä/sivuilta tulevat ja jos joku ajaa takaa päälleni niin ei se päälleajaja tiedä onko minulla napit vai ei korvissa...

Kuulee ne takaa tulevat minua nopeammat pyöräilijät jotka suhahtavat ohi noin 3,5 mm etäisyydeltä :)

Oikeasti, kyllä takaa tulevien autojenkin ääni on merkittävä informaatiolähde ainakin minulle.

Some1
29.06.2011, 18.57
Osalla meistä voi olla tietynlaista herkkyyttä sille että kun yhden aistin poistaa käytöstä (eli peittää korvakuulokkeilla), niin tulee tunne että on puolisokea. Sitä voisi verrata avokonttorissa työskentelyyn, jolloin hälyn takia et saa mitään tehtyä. Tästä johtuu että jos tottumaton ajaa napit korvissa, niin olo on kuin olisi unohtanut silmälasit / piilarit kotiin. Yksilöllisten erojen takia yhdeltä se onnistuu ja toinen ei totu millään.

Erittäin hyvä pointti.

dirtyrider
29.06.2011, 19.10

Kyllä tuo on jo todistettu yhdistetyillä klv:llä kulkevilla zombeilla (napit korvilla kulkevat jalankulkijat).. Niillä ei ole mitään käsitystä mitä ympärillä tapahtuu, puhumattakaan, että kuulisivat edes pyörän kellon soiton.. :mad: Pistä tollasia sitten pyörän selkään, niin tulee rumaa jälkeä.

Jenemon
29.06.2011, 19.26
Itse koen ainakin korvanapit korvilla ajaessa käy niin että helposti unohtaa ympäristön, eikä kiinnitä siihen huomiota tarpeeksi. Toki itsekin musiikkia kuuntelen satunnaisesti pitkillä lenkeillä, jotta saa rytmiä lenkkiin (sujuu pitkälenkki huomattavasti nopeammin). Mutta volumet on sellaisella että kuulee muutkin ympäristön äänet. Tulee turvaton olo jos ei kuule autojen ääniä..

Ja komppaa trancea kuuntelevia, toimii lenkkimusana parhaiten! ASOT, Tiësto ja muut. Toimivat myös maastojuoksulenkillä äärimmäisen hyvin.

Munamankeli
29.06.2011, 20.29
Accept, Mötley Crüe, Van Halen, W.A.S.P., Iron Maiden, Y&T, a-ha, Gregory Isaacs, Black Uhuru, Black Sabbath (Dio), Kanye West, Where Angels Suffer, Dissection, Kilpi, Queensr˙che, Bonfire, Judas Priest, yleensäkin 80-luvun heviä ja reggaeta.

Kuuntelen musiikkia aina yksin ajaessani. Täysin suljetulla korvatulpalla kuunneltaessa vierestä pyyhältävät autot pääsevät yllättämään. Ikävä kyllä. Ostin kokeeksi Bose IE2 joka on puoliavoin nappi- ja tulppakuulokkeen välimuoto ja ilokseni parasta, mitä olen kuullut kahteenkymmeneen vuoteen. Loistava bassosoundi, istuu hyvin, toimii jopa vauhdikkaassa juoksussa, hyvin suunniteltu johdotus ja muutenkin varsin pätevät.

mk
29.06.2011, 20.36
Maantiellä yksin ajellessa yleensä musaa mukana. Lenkin fiiliksistä riippuen hidasta tai raskaampaa, vähän laidasta laitaan. Pääosin kotimaista. Korpiklaanista Chisuun. Kotiteollisuus, Timo Rautiainen. Adele, Dire Straits, Semmarit, Late Tähkä, Shania Twain, Zen Cafe muutamia mainitakseni iTunesin soittolistalta. Soittimena iPod ja korvanappeina Klipsch image s4 ..

alteregoni
29.06.2011, 20.54
Omia ajatuksia lähinnä. Ja se ei ole hääviä kuultavaa se!:seko:

Slim_Jim
29.06.2011, 21.11
Tästä on tykimpi versiokin olemassa eli HardBase.FM. Tulee vielä "hardcorempaa" tuolla jälkimmäisellä.

Döö näyttää lähinnä hardstylea tulevan täällä,
vai onko tässä parikin kanavaa josta kuuluisi muutakin?
Hardcore-jyystö (mainstyle) iskisi meikään kovempaa.
Mutta danke tästä, kaveri kuuntelee varmasti aikamoisella innolla.

PetteriY
29.06.2011, 21.30
Lintujen laulua, autojen metelöintiä, kanssapyöräilijöiden juttuja tai sitten vaan korvien välistä huminaa...

Juha_H
29.06.2011, 21.45
Yleensä radiota, pidemmillä matka-ajorupeamilla äänikirjat on havaittu hyväksi ja jos on tarkoitus vetää reipastemposempaa treeniä niin sit myös reipastemopsempaa musaa ipodista. Työmatkat tuntuu menevän radion kanssa puolta nopeammin.

Vaikka napit on korvilla varmaan 90%:sti niin en tunnusta että olisin ikinä ainakaan havainnu siitä aiheutuneen ensimmäistäkään vaaratilannetta. Ja en tiedä johtuuko se korvista, kypärästä vai vauhdista mut mä en noita linnunlauluja, vastarasvattuja ketjuja yms. juurikaan kuule, vaan lähinnä sitä vtuttavaa tuulenhuminaa. Vilkkaammin liikennöidyissä keskustoissa otan napit pois korvista.

Iletys
11.03.2015, 22.11
Pakko puffata tänne Podcast asioita. Itse ollut tuottamassa inspirad.io podcasteja ja samalla tajusin, että nehän on aivan loistavaa lenkkiseuraa (siis podcastit yleensä). Voi valita jutun aiheen etukäteen. Musan valinta on tuskaa.

JuhoIlmari
12.03.2015, 07.47
Ympäristön ääniä, mutta erityisesti jokaista helähdystä, naksahdusta ja narahdusta joita pyörästä kuuluu.

mk
12.03.2015, 07.57
kuuntelin vuosia iPadilla musiikkia lenkillä ja kokeilin myös jotain podcasteja sekä äänikirjoja .. Nyt pari kolme vuotta on mennyt musiikitta ja tulee kuunneltua luonnon ääniä taikka ohittelevien autojen lähestymistä .. musiikin valinta ja säätäminen iTunesin kanssa alkoi tuntua liika vaikealta ..

pturunen
12.03.2015, 08.27
Riippuu tilanteesta. Yleensä musaa, toisinaan podcasteja ja joskus ei mitään. Ajaminen on omaa aikaa, jonka voi käyttää hyödyksi reitistä riippuen. Maastossa tosin en podcasteja kuuntele ja harvemmin musiikkiakin, kelveillä ja teillä (silloin harvoin kun niitä ajan) käytännössä aina. Siihen on jotenkin niin tottunut lapsesta asti, että ajaminen on pääasiallisesti näköinformaation varassa. Toisaalta kuulen kyllä äänet läpi, vain häiritsevät kitinät ym. pyörästä jäävät tiedostamatta :p

brilleaux
12.03.2015, 09.14
Läskikumin jurinaa ja lätinää, omaa naurua ja ähinää, luonnon ääniä. Joskus harvoin jopa omia ajatuksiani.

T.K.
11.08.2017, 12.26
Tuulen huminaa.

tempokisu
12.08.2017, 12.09
Luonnon ääniä, ja autojen moottorin murinoita. Ja omia ajatuksia; usein tulee ihan liikaa ideoita nukke-kuviin tai siihen harrastukseen - joo, niin mä teen! joo, ostan vielä sen nuken.

Mr_W
12.08.2017, 14.03
Välillä puhelimella ja kuulokkeilla FM-radiota tai jotakin sisältöä Yle Areena (http://areena.yle.fi/radio) -appista radiopuolelta.

Suosikkeja Areenan ohjelmistosta:

Julkinen sana
Kalle Haatanen
Lanttulataamo
Maailmanpolitiikan arkipäivää
Pietari K. kävi täällä
12 diktaattoria
Länsimaisen sivistyksen lyhyt oppimäärä
Hulluuden historia
Ajatusten miljoonalaatikko
Kuninkaansalista savupirttiin - suomalaista elämää keskiajalla

haedon
12.08.2017, 14.34
Luonnon ääniä, ja autojen moottorin murinoita. ...
Sama. Ja tenpokisun iloksi kerrottakoon että tänään pääsi Karjalohjalla kuuntelemaan punaisen Modenan sulosointuja:).

fezder
04.11.2017, 12.17
Autolla ajaessa kuuntelen kyllä musaa, mutta pyörällä sotkiessa en vielä ainakaan ole raaskinut. Johtunee osin siitä, että kuulokkeet mitkä omistan, humisee ajon aikana viiman takia.

puffe
04.11.2017, 12.20
Tinnitusta.

tommi2
04.11.2017, 15.32
Ympäristön ääniä, mutta erityisesti jokaista helähdystä, naksahdusta ja narahdusta joita pyörästä kuuluu.

tämä. ja saakutti joka pyörä naksuu ja rutisee tai ainakin vinkuu.

Jami2003
04.11.2017, 16.54
Viime aikoina crossarilla hiljaisuutta sen jälkeen kun otin lokarit pois. Aah :)

OKS
04.11.2017, 17.36
En musiikkia, vain sitä mitä ympäriltä kuuluu.

Köfte
04.11.2017, 21.45
Taustana/viihdykkeenä radiota; ympäristön toiminta huomioiden.
Satunnaisesti tiettyjä aika/matka kombinaatioita/musiikkiesitys.

P.S. liikennetiedotuksia saisi tunkea eetteriin/nettiin enemmänkin.

JiiPee
12.11.2017, 21.35
Vittuilua pääasiassa, niinq kotona ja töissä

LJL
12.11.2017, 21.57
Joskus, onneksi harvoin, omaa ns. leissönin heittämistä