PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kiinteät reidet naiselle pyöräilemällä

Jani R.
22.05.2011, 09.20
Naispuolinen henkilö lähestyi kysymyksellä että "Kuinka monta lenkkiä pitää ajaa viikossa että saisin kiinteämmät reidet?"
Koska en osannut suoralta kädeltä vastata, niin päätin kääntyä teidän puoleen.

Taustatiedot: n. 30v, 159,5 cm, 56-57 kg nainen. Ei urheilutaustaa, muuten kuin kävelylenkit 2 krt / päivässä (2-8 km). Joskus käy päivävaelluksilla (10-20 km). Kiinnostavia lajeja: Kävely, uinti, hölkkääminen, pyöräily, crosstreiner (kuntosalilla), juoksumatto (kuntosalilla).
Ruokavalio on tällä hetkellä hiilihydraattitietoinen.

Kunto on tällä hetkellä sitä tasoa että pitkä lenkki on 35 km pyörällä ja keskari alle 20 km/h. Alkuun lenkkien pitäisi siis olla alle 30 km. Pyöränä n. 13 kg painava hybridi. Jos pyöräily alkaa innostaa niin ensikesäksi tulee maantiepyörä.

Tässä vielä netistä lainattu kuva ongelmakohdista (jotka ovat siis isommat kuin kuvassa):
http://i56.tinypic.com/n3ptzs.jpg

Millaista kunto-ohjelmaa suosittelette?

hannupulkkinen
22.05.2011, 09.54
Ekana pitää hommata lukkopolkimet, jotta sääristä tulee sopusuhtaiset.

Rasvaahan ei paikallisesti voi poistaa, joten vain lihaksen kasvattaminen on mahdollista. Kolme kertaa viikossa on varmaan ihan riittävä määrä aluksi.
Pienillä välityksillä ekaksi ja sitten kun jalat kestää niin vähän isommilla vetoja kerran viikossa ja kaksi kolme lenkkiä nopealla kadenssilla.

Minulla tonnin pyörittely tuo takaisin talvella kuihtuneet reisi- ja pohjelihakset.

Polla
22.05.2011, 10.14
Riippuu siitä rasvan määrästä. Vuoden oon kohta mankeloinu ja parempaan suuntaan kokoajan menossa, mutta varmaan vasta ens kesänä on kiinteät ja rasvattomat reidet. Tosin se vaatii sitä että missään muuallakaan kehossa ei sitä rasvaa ole kun se sulaa tasaisesti pois eikä sieltä reisistä ainoastaan. Itselläni oli alkuu niin että isot reisilihakset kehityivät nopeasti mutta rasva oli ja pysyi päällä. pikkuhiljaa se rasvakerros siitä päältä on sulanut pois ja kavennusta tapahtunut.

Mäkien ajaminen on todella tehokasta vaikka pahalta se tuntuu.

Mutta siitä se lähtee! Stemppiä kaverillesi!

Itsok
22.05.2011, 10.29
Ei se kovin helppoa pyöräilemällä ole. Seuraavat asiat kuitenkin auttavat:
Painon pudottaminen hillitysti.
Lihasmassan kasvattaminen.

Lihasmassa kasvaa helpoiten salilla raskailla kyykkyliikkeillä ja vedoilla.
Ruokavaliota kannattaa koittaa muuttaa enemmän valkuiasainepitoiseksi. Edit. alkutiedoissa olikin hiilihydraattitietoinen eikä -pitoinen :D

Jani R.
22.05.2011, 11.44
Ekana pitää hommata lukkopolkimet, jotta sääristä tulee sopusuhtaiset.

Lukkopolkimet on jo, mutta nykyiset kengät on liian kapealestiset ja menevät vaihtoon.

nuubiainen
22.05.2011, 12.26
Naispuolinen henkilö lähestyi kysymyksellä että "Kuinka monta lenkkiä pitää ajaa viikossa että saisin kiinteämmät reidet?"

Varmaankin niin monta lenkkiä, että energian kulutus kasvaa suuremmaksi kuin saanti. Sehän on ainoa tapa polttaa rasvaa.

Lisäksi pyöräily ei tietenkään erityisesti polta reisistä rasvaa, vaan se vähenee joka puolelta tasaisesti. Tietysti reisilihakset kasvavat ajamisesta, mikä voi saada ulkomuodon paremmaksi. Isommat lihakset lisäävät energiankulutusta myös levossa, mikä voi auttaa hoikentumaan.

Sanoisin, että ajaa sen verran kuin tuntuu hyvältä, ja kiinnittää huomiota myös ruokavalioon.

vellu80
22.05.2011, 19.17
Mikä tuos kuvas on ongelmakohta :eek: .. makia puo sanoisin.

AnttiL
22.05.2011, 20.31
Mikä tuos kuvas on ongelmakohta :eek: .. makia puo sanoisin.

Ei siinä olekkaan, luetaan teksti ekana sit kuvat ;)

timoe
23.05.2011, 08.20
Muistan kyllä lukeneeni, että rasvaa palaa vähän enempi niiden lihasten ympäriltä, joita käytetään.

kaiken lähtökohta on järkevä syöminen nimenomaan määrän suhteen. Terveellistä monipuolista ruokaa mutta annoskoot järkevät ja säännöllinen ruokailurytmi.

Kovissa rypistyksissä palaa enemmän kaloreita, mutta silloin pääasiallinen energialähde on sokeri.

periaatteessa rasvaa palaa enemmän pitkillä (= 1.5 tuntia vähintään, mielummin pari tuntia ainakin, ja enemmänkin) rauhallisilla lenkeillä.

irene
23.05.2011, 09.14
periaatteessa rasvaa palaa enemmän pitkillä (= 1.5 tuntia vähintään, mielummin pari tuntia ainakin, ja enemmänkin) rauhallisilla lenkeillä.

Oma kokemus on just painvastainen. Itse sain reidet kiinteammiksi (ei pienemmiksi, mutta verisuonet nakyviin) lisaamalla VK/MK-spinningtunteja PK:n kustannuksella. Perustunee siihen, etta energiankulutus pysyy suurempana myos treenin jalkeen, toisin kuin PK:n tapauksessa.

Makin muistan lukeneeni ettei paikallinen rasvanpoltto ole urbaanilegendaa, mutta vaikutus on muistaakseni promillen luokkaa. Voin koittaa kaivella viitteen. Edit. tassa: http://ajpendo.physiology.org/content/292/2/E394.long

Jani R.
23.05.2011, 09.34
Nyt keskustelu alkaa mennä oikeaan suuntaan. Haluaisin myös ehdotuksia kunto-ohjelmaksi tyyliin: "3 rauhallista PK-lenkkiä ja sitten kerran viikossa intervalliharjoitus". Taustalla on myös sairaus ja siihen liittyvä lääkitys, nimittäin kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka lääkitys pitää painon aika lailla samoissa lukemissa, jos se lääkkeen määrä on valittu oikein.

Juha_H
23.05.2011, 11.19
Muistan kyllä lukeneeni, että rasvaa palaa vähän enempi niiden lihasten ympäriltä, joita käytetään.
Mun käsityksen mukaan se rasvasoluihin varastoitunut rasva pitää kierrättää maksan kautta että siitä saadaan lihaksille kelpaavaa polttoainetta ja tästä syystä rasva palaa tasaisesti koko elimistön rasvavaroista.

Jos kuntoiluun on käytettävissä rajallisesti aikaa, niin mitä tehokkaampi treeni sitä enemmän rasvaa palaa. Jos aikaa on käyttää "rajattomasti" niin suht kevyellä teholla tehty pitkäkestoinen treeni polttaa tehokkaimmin rasvaa nähtyyn vaivaan nähden.

Matsuma
26.05.2011, 22.34
Sori, mutta pakko vähän piikitellä aloittajalle. Päätit sitten oikein kaivaa netistä kuvan havainnolistamaan asiaa, jos jollakin on ongelmia luetun ymmärtämisessä :rolleyes:
Vähän tietty riippuu vartalonmallista, mutta noilla mitoilla ei kyllä kovin suuria ongelmiakohtia vartalosta löydy.

Jani R.
27.05.2011, 08.53
Sori, mutta pakko vähän piikitellä aloittajalle. Päätit sitten oikein kaivaa netistä kuvan havainnolistamaan asiaa, jos jollakin on ongelmia luetun ymmärtämisessä :rolleyes:

Piikittele vain. Sanotaan näin että kuvat ovat kivoja ja lisäävät mielenkiintoa ketjuun.

Vähän tietty riippuu vartalonmallista, mutta noilla mitoilla ei kyllä kovin suuria ongelmiakohtia vartalosta löydy.

No ei se kaukana kuitenkaan tuosta kuvasta ole. Pidetään sitä vaikka tavoitteena.

Harjoitusohjelma on alkanut kevyellä juoksulla.

Prinsessa
27.05.2011, 22.27
No ei se kaukana kuitenkaan tuosta kuvasta ole. Pidetään sitä vaikka tavoitteena.

Mä ottaisin noi reidet ihan koska vaan :rolleyes:

Varoita sitä naispuolista tulevaa himopolkijaa sitten siitä, että jos hän kuuluu lihastyypiltään siihen ns. pyöreät lihakset (eli lihasmassa näkyy nopeasti ja muokkaa vartaloa reilusti), niin pakaralihaksista saattaa myös tulla toivottua isommat :D

Itselläni nyt n.2500km jälkeen reidet kiinteytyneet, mutta myös lihasmassa kasvanut (tulos: entiset farkut mahtuvat huonosti jalkaan, vaikka jalat hoikistuneet, koska sekä etureisien että takareisien massa lisääntynyt). Entinen löllöpylly on vaihtunut takaisin voimisteluaikaiseen moodiin (:cool:) ja takalisto on saavuttanut sivusta katsottuna täysin uuden ulottuvuuden. *reps*

Marsteeni
02.06.2011, 00.40
Kappas, naisten suosikkiaihe! Mulle kävi niin kuin Irenelle, eli lihastonus kasvoi reisissä kun kävi spinningissä. Kyykkäily tehosti myös kummasti kiinteytystä. En tiedä onko geenien ansiota, mutta pakarat on ihan yhtä lurpat mitä syntymästä asti.

Kuitenkin todelliset vaikutukset tuli kiinteytykseen pyöräilyn, uinnin, spinninging, painonnoston lisäksi kun ruokavaliosta lähti turhat gluteenit. Muotivillitys tai ei tuo gluteeniton safka, mutta nyt jaksaa painaa salilla ja paino kevenee. Niin ja aamuisin 2 litraa vettä ennen aamiaista vai meneekö se jo lounaaksi :D

Ketjureaktio
07.06.2011, 13.31
Ei oikein tullut tästä ketjusta ilmi, mutta jos treenaa kovalla vastuksella niin kasvattaa lihasta, siihen tietty ravinto päälle. Eli mielummin kovaa pyöritystä, niin ettei mennä hapoilla.
Näillä ohjeilla (tai) tavoilla mun miespuoliset reidet eivät ole kasvaneet yhtään pariinkymmeneen vuoteen.

tempokisu
08.06.2011, 15.11

No kuva on todella paikallaan, sillä se "luetun ymmärtäminen" on täällä joskus aika hakusessa. ( asia joka voidaan ymmärtää väärin - ymmärretään väärin / armeijan aksiooma)

Noilla mitoillavoi todella olla ongelmakohtia. Epäilen kuitenkin onko esimerkkihenkilöllä ....sori, mutta noin leviä persii? :o
Saa takamuksessa muotoa olla, mutta ei sivusuuntaan noin paljo. Sanoo minä jolla persiitä ei ole lain, eli on sekin onkelmakohta! Lihaksikkaat reidet/pohkeet tai mikä tahansa, mutta ei läskiä kiitos. Peppukin olisi kiva :o:o mutta polvet ei kestä kyykkyjä yms. harjoitteita.

Paras keino lienee aerobinen harjoittelu eli vaikka tämä pyöräily, ja siihen lisättynä saliharjoittelu. Ainakin itellä tuotti lihaksia reisiin, ja vyötärö hoikkeni. Pelkkä ajaminen - ei ollenkaan sama. ( meen salille syksyllä jos on rahaa)

Oksanen
08.06.2011, 15.28
Jos olisin tempokisu, niin en puhuisi ihmisen painoista mitään... Parempi olla vähän ylimääräistä, kuin olla langanlaiha. Lääketieteen ihmisenä sun pitäisi se tietää... Tuossa kuvassa peppu on aikas makian näköinen. Ja sori täysi OT! Ja avautuminen...

...
Noilla mitoillavoi todella olla ongelmakohtia. Epäilen kuitenkin onko esimerkkihenkilöllä ....sori, mutta noin leviä persii? :o
Saa takamuksessa muotoa olla, mutta ei sivusuuntaan noin paljo. Sanoo minä jolla persiitä ei ole lain, eli on sekin onkelmakohta! Lihaksikkaat reidet/pohkeet tai mikä tahansa, mutta ei läskiä kiitos. Peppukin olisi kiva :o:o mutta polvet ei kestä kyykkyjä yms. harjoitteita...

Ketjureaktio
09.06.2011, 11.54
Kuvassa oli myös reiden sisäreunassa farkun lahkeen puhkikuluttavaa muodostumaa ;)

Jani R.
09.06.2011, 12.03
Kiitoksia vain offtopicista tähänkin ketjuun. Tavoite ei ole lähestynyt kun on tullut kilo lisää kuulemma. Henk. koht. takamuksen koko ei haittaa, mutta kiinteytystä tällä lähinnä haetaan ja jos samalla lähtee 3-5 kg pois, niin hyvä vain.

tempokisu
09.06.2011, 12.08
Jos olisin tempokisu, niin en puhuisi ihmisen painoista mitään... Parempi olla vähän ylimääräistä, kuin olla langanlaiha. Lääketieteen ihmisenä sun pitäisi se tietää... Tuossa kuvassa peppu on aikas makian näköinen. Ja sori täysi OT! Ja avautuminen...

Mä oon täällä siviilinä! Enkä ole painosta puhunu mitään ja nimenomaan tarkoitin sanoessani että "noillakin mitoilla voi olla onkelmakohtia" että niitä voi olla niin laihalla, hoikalla ( esimerkin 159.5cm/ 56kg), ns. normaalipainoisella+ ja tukevalla. Paino ei jakaudu aina niin ideaalisti. Ja se on aina ihminen ite joka määrittelee onko onkelmakohtia vai ei.
Samoin meillä on erilaisia mielipiteitä ja mieltymyksiä, mikä miellyttää ensinnä silmää, tai sitten omaa olotilaa.

Jos on joku tosi graavi tapaus, joskus pitää sanoa pahasti että uskotaan, eikä hyssytellä. Kohde voi suuttua, mutta se ehkä tehoaa.

Ja, eikös se juuri minä ole aika hyvä puhumaan ihmisen painosta? En todellakaan ihannoi laihuutta, päinvastoin. Ja nää on aika monimutkaisia juttuja, sitä ei itse aina voi olla sitä mitä pitää kauniina. Jos juttu menee ööveriksi, ei ole mitenkään yksinkertaista että sitten tehdään toisin - jos on laiha niin syö enempi tai päinvastoin.

Oksanen avautuu jossain muualla. Sori jos kuva oli siun tyttöystävästäsi.
Totuus voi joskus, ja usein, olla ei-kiva kuulla.

Markku Silvenius
09.06.2011, 12.51
Jani

Vaatii liikuntaa ja ruokavalion yhteisvaikutusta. Pelkkä liikunta ei välttämättä riitä. monet ruoat ovat niin energiatiheitä, että on hyvin helppoa luiskahtaa +500 kaloriin päivässä, joka käytännössä vaatii tunnin lenkin..lisää..sen tehdyn päälle. Siis että lenkkeilee ja ei huomaamattaan korvaa syntynyttä energiavajetta lisäsyömisellä.

Tietenkin on syötävä niin, että päivästä toiseen aktiviteetit säilyvät mielekkäinä. Kroppa kun tunnistaa nopeasti ylisuuren nälkiintymisen ja heittäytyy säästöliekille.

Pienessä nälässä elo ja ulkoilu on himpan taitolaji. Hyvä peruskeino on heittää syöminen kokonaan pois iltakuuden jälkeen, mutta sitä ei kannata tehdä jos lenkki on loppuillasta. Voi aiheuttaa virkeyttä illalla/yöllä. Ja taas katsottava, ettei seuraavan aamun syömisellä korvata kaikkea & ektraa minkä illalla menetti.

Tärkeä juttu lenkeillä on ensimmäisen vartin aikana hyvin iisisti sillä kroppa voi vauhtistartissa polttaa alussa paljonkin sokereita ja mikäli rasva-aineenvaihduntaa ei saada siististi päälle & ollaan vielä vesilinjalla, niin bonkkaus voi olla voimakas ja kynnys mättösyömiseen reenin jälkeen matala.

Kokonaisuus ratkaisee. Ei lenkillä energian naattiminen ole ongelma jos se samalla merkitsee sitä, että ei ole reenin jälkeen niin nälässä ja selviää ruokapöydästä maltilla.

Jani R.
12.06.2011, 17.40
Kalorilaskurin mukaan ( http://kalorilaskuri.fi/ ) päivän kalorimäärä jää muutamalla sadalla kalorilla vajaaksi ja sen mukaan pitäisi laihtua.

kivitatti
12.06.2011, 18.12
Pikkusen OT:ta. En voi vastustaa ;)
Kuvan takamukselle suosittelen pakara- ja reisijumppaa. Pakaran ja takareiden yhtymäkohtaan kun ei kuulu jäädä tuollaista taitetta, vaan niiden tulee yhtyä sileästi.

Asiaan: Niin paljon naistenlehdissä käytetty sana 'kiinteytyminen' tarkoittaa sitä, että rasva vähenee ja lihakset kasvaa. Eli eiköhän se treeni kuin treeni sen tee. Mutta pyöräily ei suinkaan ole nopein ja helpoin keino täydellisiin reisiin. Kuntosali on ainoa paikka, missä voi muokata kehostaan jotain tiettyä kohtaa ilman kirurgin palveluita. Liikkeet voi eristää niin hyvin että ne ottavat vain ja ainoastaan yhteen kohtaan. Ja aloittelijalla tuloksetkin näkyvät nopeasti.

ellmeri
12.06.2011, 18.24
Nyt keskustelu alkaa mennä oikeaan suuntaan. Haluaisin myös ehdotuksia kunto-ohjelmaksi tyyliin: "3 rauhallista PK-lenkkiä ja sitten kerran viikossa intervalliharjoitus". Taustalla on myös sairaus ja siihen liittyvä lääkitys, nimittäin kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka lääkitys pitää painon aika lailla samoissa lukemissa, jos se lääkkeen määrä on valittu oikein.

Lääkitystä voi kylläkin muuttaa ja kannattaa olla lääkärin kanssa yhteydessä jos alkaa todella kunnolla liikkumaan,mulla sama kilpirauhasvaiva ja lääkitys kohdillaan mutta jos nyt treenaa jonkun kuukauden tosissaan ja sitten ottaa kondrolli verenkuvan ja pähkäilee fiksun lääkärin kanssa niin eiköhän ne turvotukset lähde.:D

ps.piiitkiä rauhallisia lenkkejä vaan..;)

Raijkaard
12.06.2011, 18.30
Mä suosittelen, että tämä nainen ottaisi tangon kauniiseen käteen ja kokeilisi ihan itse. Ei oikeasti ole niin vaikeaa.

ellmeri
12.06.2011, 18.34
Varoita sitä naispuolista tulevaa himopolkijaa sitten siitä, että jos hän kuuluu lihastyypiltään siihen ns. pyöreät lihakset , niin pakaralihaksista saattaa myös tulla toivottua isommat :D

*reps*

Mä repesin kanssa kun luin ton perse jutskan,tossa 20 vuotta sitten yks nainen sanoi mulle että mulla on "ihana" perse! :eek: hämmästykseltäni toivuttua sanoin KIITOS,koskaan mulle ei oo sanottu noin ihanaa.:D

twentyniner
12.06.2011, 19.24
Mä repesin kanssa kun luin ton perse jutskan,tossa 20 vuotta sitten yks nainen sanoi mulle että mulla on "ihana" perse! :eek: hämmästykseltäni toivuttua sanoin KIITOS,koskaan mulle ei oo sanottu noin ihanaa.:D

Mun on pitänyt sanoa se sulle monta kertaa, mutta tulihan nyt sanottua, senkin herkkupeppu :)

twentyniner
12.06.2011, 19.27
Pikkusen OT:ta. En voi vastustaa ;)
Kuvan takamukselle suosittelen pakara- ja reisijumppaa. Pakaran ja takareiden yhtymäkohtaan kun ei kuulu jäädä tuollaista taitetta, vaan niiden tulee yhtyä sileästi.

.

Kuvan pakarat eivät kaipaa,kuin kovaa ajoa, kyllä ne siinä muokkaantuu
:)

ellmeri
12.06.2011, 19.54
Mun on pitänyt sanoa se sulle monta kertaa, mutta tulihan nyt sanottua, senkin herkkupeppu :)

Mokoma mörökölli :D et oo kumminkaan tosissas.

tienlaita
12.06.2011, 20.15
Otsikko on vähän hauska. Tulee mieleen Rotestilaulu... ja hyvä olis saada muijallekkin töitä - ittestä ei oo niin väliä juu ... (Simo Salminen)

Pyllyblogi
(http://pylly.blogspot.com/2010/09/pyorailymotivaatio.html)

Polla
12.06.2011, 20.49
joo-o, naisen paino, on se jännä. Jos kerran 57 kg on läski niin mä oon sitten sotanorsu, 161 cm / 65 kg :D Kummiskin uusi kevät takki on kokoa 34... Eli varoituksen sanana; lihas painaa! treenaamisen myötä saattaa vaaka alkaa näyttämään yllättäviä lukuja vaikka vaatekoko olisi kuinka pieni.

Janu
12.06.2011, 21.15
Raskaita kyykkyjä eikä mitään fillarin nitkuttamista jos haluaa kunnon reidet ja pakarat. Ja läskit pois.

tempokisu
13.06.2011, 05.38
joo-o, naisen paino, on se jännä. Jos kerran 57 kg on läski niin mä oon sitten sotanorsu, 161 cm / 65 kg :D Kummiskin uusi kevät takki on kokoa 34... Eli varoituksen sanana; lihas painaa! treenaamisen myötä saattaa vaaka alkaa näyttämään yllättäviä lukuja vaikka vaatekoko olisi kuinka pieni.

Niin. On se jännä juttu todella....mun 160/55 ja pusero on 40.
Jotkut farkut mahtuu kokoa 34 :D

Vaatekoko riippuu aika paljon valmistajasta. Italia/usa/suomi - ihan eri kaliiperin vaatteita. Italia-succis miesten koko L = Tamperelaisen valmistajan pökät XXS.

Ei kai se lihas nyt niin paljo paina...:rolleyes:

Polla
13.06.2011, 06.07
Niin. On se jännä juttu todella....mun 160/55 ja pusero on 40.
Jotkut farkut mahtuu kokoa 34 :D

Vaatekoko riippuu aika paljon valmistajasta. Italia/usa/suomi - ihan eri kaliiperin vaatteita. Italia-succis miesten koko L = Tamperelaisen valmistajan pökät XXS.

Ei kai se lihas nyt niin paljo paina...:rolleyes:

kyl se näemmä painaa, yks kaapissa oleva Nalinin ajopaita on kokoa M, vastaa jotain xs/s kokoa ja hyvin mahtuu päälle. Kevättakkia etsin kissojen ja hiirien kanssa ympäri cityä kun useimmissa putiikeissa 36 oli pienin ja roikkui päällä, sitten jos löytyi pieni takki niin hinta oli liian kova. Stockalta vasta löytyi the takki kun pyysivät lähtettämään oulusta sen 34 koon...

tempokisu
13.06.2011, 07.17
kyl se näemmä painaa, yks kaapissa oleva Nalinin ajopaita on kokoa M, vastaa jotain xs/s kokoa ja hyvin mahtuu päälle. Kevättakkia etsin kissojen ja hiirien kanssa ympäri cityä kun useimmissa putiikeissa 36 oli pienin ja roikkui päällä, sitten jos löytyi pieni takki niin hinta oli liian kova. Stockalta vasta löytyi the takki kun pyysivät lähtettämään oulusta sen 34 koon...

aaaa...Stockalta. Siellä on exclusive-vaatteita vain, juh! koko 40 on mullekin siellä teltta, mutta sieltä ei löydy omaa tyyliä.

Oon ostanu Back Streetiltä, niin sieltä pittää ottaa isoa kokoa :D
Putiikki Rannalla on kans exclusive-kauppa ja - pienin mahdollinen koko sopii.
Sanoisin että mulle sopii koko 34-42 :D

KonaGirl
13.06.2011, 17.30
Piti ihan vaan käydä tarkistamassa, ettei oma mieskulta ole tätä viestiketjua aloittanut...Ihania keskusteluja ja hauskoja aiheita!

Prinsessa
13.06.2011, 20.21
Noi kokojutut on sitte vääntö erikseen...

Muistan itse ollessani kaikista ns. pienimmässä kunnossa (lue rasvaton, pelkkää lihasta mitoilla 166cm, 50kg), että varsinkin housujen ostaminen oli äärimmäisen haastavaa juurikin reisikoon takia.

Reisissä ja pohkeissa oli kumminkin voimistelun vaatimaa jerkkua (eli lihasmassaa) ja sitten lantion+vyötärön ympärys olivat erittäin pienet. Ja tietysti tähän soppaan pitkät jalat, niin eipä löytynyt täältä pk-seudulta istuvia housuja.
Olis pitänyt olla vyötärö 32/34, lantio 34, reisien kohta 34/36 ja pituus kokoa 38. Morjens. :eek:

Jatkakaa :D

Teemu Kalvas
13.06.2011, 21.29
Olis pitänyt olla vyötärö 32/34, lantio 34, reisien kohta 34/36 ja pituus kokoa 38. Morjens. :eek:

Saatat muuten ilahtua jos luet internetistä Beth Newellin legendaariset blogipostaukset, hakusana "keirin cut" toiminee Googleen. Bethin ratapyöräilijän kroppa ei oikein istunut paikallisiin farkkuihin, joten hänpä aloitti (melko koomisen) kampanjan Michael Ballia kohtaan...

järppä
14.06.2011, 08.55
..., niin eipä löytynyt täältä pk-seudulta istuvia housuja. Olis pitänyt olla vyötärö 32/34, lantio 34, reisien kohta 34/36 ja pituus kokoa 38. Morjens. :eek:

Onneksi pyöräilijän elämän on yksinkertaisempaa, kun voi mennä succiksissa joka paikkaan :cool:

tempokisu
15.06.2011, 06.22
Noi kokojutut on sitte vääntö erikseen...

Muistan itse ollessani kaikista ns. pienimmässä kunnossa (lue rasvaton, pelkkää lihasta mitoilla 166cm, 50kg), että varsinkin housujen ostaminen oli äärimmäisen haastavaa juurikin reisikoon takia.

Reisissä ja pohkeissa oli kumminkin voimistelun vaatimaa jerkkua (eli lihasmassaa) ja sitten lantion+vyötärön ympärys olivat erittäin pienet. Ja tietysti tähän soppaan pitkät jalat, niin eipä löytynyt täältä pk-seudulta istuvia housuja.

Jatkakaa :D

KYLLÄ. Samoin kun kävin ahkerasti salilla, paino ei laskenut mutta minä kyllä pienenin. Reidet kasvoi, mitä ilolla tervehdin! Tosin lyhyet on..
Mutta farkkuostoksilla - painajaista. Jos menee reidestä - vyötärölle mahtuisi kaksi kisua. Jos ilmeisesti menisi vyötäröstä, ei mahdu polvia pitemmälle. Kaikista farkuista joutuu ottamaan 15cm vähintään lahkeista poies, tosin se on äkkiä tehty. ( nyt oon vieny kirpparille/heittäny poies kaikki tuommoiset minikoot, ne eivät ikinä tule mahtumaan tai en jää odottamaan)

Aamulehdessä oli muuten juuri ohjeita farkkujen ostoon. Kuulemma pitää ostaa niin kireät kuin mahdollista, kun ne kuitenkin venyy. No en suosittele, venyy ne, mutta kutistuu pesussa ja pitää ne alkuksikin olla hyvät jalassa. Ei kaikki pidä farkkujaan nukkuessaankin. Ja pituus on hyvä kun 5cm jää kantapään alle?? Myös napitus on parempi kun vetskari, mistä olen kokemuksen perusteella todella eri mieltä. :o ei, ei "sen takia" vaan kun on tämä suolistoleikkaus tehty...onneksi sentäs jo löytyy korkeavyötäröisiäkin malleja, ei tarvii olla se "vyötärö" ja lantio samaa kokoa.

BONK
15.06.2011, 09.33
Näin miesnäkökulmasta (ja jokseenkin paljon pakaroista kiinnostuneena :D) täytyy kommentoida, että fillarointi kyllä polttaa rasvaa oivallisesti ja toki kasvattaa lihasmassaakin ollen näin loistava ulkomuodon parantaja, mutta pakaralihaksiin ja reiden yläosaan/takareiteen muotoa tulee ehdottomasti paremmin puntilla.

Kyllä naisessa pitää olla hieman "sileyttä" eli älkää nyt hyvät naisihmiset kaikkia rasvoja pyöräilkö pois kesän aikana :eek:

Tämäkin kannattaa muuten pitää mielessä...

http://www.bicycle.net/wp-content/uploads/2007/08/womens-cycling-shorts.jpg

Jani R.
15.06.2011, 09.49
Mutta farkkuostoksilla - painajaista.

Jo vuosikaudet farkkuostoksilla näin miehenä on ollut helppo käydä. Katsotaan ensin lompakkoon, jos löytyy raha farkkuihin, niin mennään tutun kaupan tiskille ja pyydetään kokoa W31 L32. Sovitus varmuuden vuoksi ja sopii täydellisesti.
Kaikki muut vaateostokset onkin sitten tuskaa ja aiheuttaa hikoilua kun mitään ei löydy. Mutta se offtopicista.

Tässä on tullut hyviä vinkkejä. Ensinnäkin nuo kyykyt salilla. Keksin itse että pyöräilyssä kannattaisi keskittyä ylämäkivetoihin ja pyörittämiseen, koska ne ovat selvästi heikommat osa-alueet.

Eilen kierrettiin paikkakunnan pyöräkauppoja etsien leveälestisiä mieluiten alle satasen 38-koon käveltäviä eli "maasto" SPD-kenkiä ja kaikki myivät eioota tai sitten hinta kipusi 200 euroon. Se yksi ainoa sopiva vaihtoehto painoi yhdestä kohtaa. Suosituksia tai ulkomaan linkkejä saa laittaa tähän tai yv:llä.

apatceh
15.06.2011, 10.44
Jo vuosikaudet farkkuostoksilla näin miehenä on ollut helppo käydä. Katsotaan ensin lompakkoon, jos löytyy raha farkkuihin, niin mennään tutun kaupan tiskille ja pyydetään kokoa W31 L32. Sovitus varmuuden vuoksi ja sopii täydellisesti.
Kaikki muut vaateostokset onkin sitten tuskaa ja aiheuttaa hikoilua kun mitään ei löydy. Mutta se offtopicista.

Tässä on tullut hyviä vinkkejä. Ensinnäkin nuo kyykyt salilla. Keksin itse että pyöräilyssä kannattaisi keskittyä ylämäkivetoihin ja pyörittämiseen, koska ne ovat selvästi heikommat osa-alueet.

Eilen kierrettiin paikkakunnan pyöräkauppoja etsien leveälestisiä mieluiten alle satasen 38-koon käveltäviä eli "maasto" SPD-kenkiä ja kaikki myivät eioota tai sitten hinta kipusi 200 euroon. Se yksi ainoa sopiva vaihtoehto painoi yhdestä kohtaa. Suosituksia tai ulkomaan linkkejä saa laittaa tähän tai yv:llä.

Kävittekö kurkkaa Budget Sportin? siellä kattelin kolmisen viikkoa sitten useita eri ajokenkiä. Jos ei painolla ole väliä, tuolla saattaisi olla.

Jani R.
15.06.2011, 12.15
Kävittekö kurkkaa Budget Sportin? siellä kattelin kolmisen viikkoa sitten useita eri ajokenkiä. Jos ei painolla ole väliä, tuolla saattaisi olla.

Ostin sieltä itselleni kakkoskengät työmatkapyörään 65 eurolla, mutta nainen ei löytänyt kenkiä pyöräilyyn sieltä. Olivat liian kapeat.
Edellisen viestin jälkeen tuli yksi tarjous käytetyistä yv:llä...