PDA

Näytä tavallinen näkymä : Signature

tvo
17.05.2011, 20.02
Enpä silmähaulla enkä myöskään hakutoiminnolla löytänyt Signaturesta (www.signature.fi) säiettä, siispä aloitan sen.

Tajusin tarvitsevani Speedplay Zero -klosseihin jonkinlaiset suojat, että kivilattialla käveleminen olisi edes vähän vähemmän hasardia eivätkä klossit olisi koko ajan sorakosketuksesa. Ajattelin tukea kotimaista yrittäjyyttä sekä ennenkaikkea saada suojat nopeasti. Signaturella oli Speedplay-kamaa sivujensa mukaan hyllyssä, minkä Samu vahvisti soittaessani. Sovittiin että tilaan sähköpostilla ja maksan tilille. Näin tehtiin. Laitoin tilauksen sisään ti 26.4. illalla, sain laskun ke 27.4. illalla, eräpäivänä 30.4.2011. Maksoin muistaakseni saman tien, mutta joka tapauksessa ennen eräpäivää. Laskultakin näkyi, että toimitus kirjeenä.

...sitten odotettiin. Ke 11.5. kypsyin odottamiseen ja laitoin sähköpostia, että missäs ne klossinsuojat viipyvät; vastausta ei tullut, mutta pe 13.5. kotiintullessani odotti pehmokuori jossa tilatut suojat olivat.

Kyseessä on ehkä Suomen nopein pyöräkauppa, mutta pyöräilytarvikekaupan nopeus ei nyt oikein vakuuttanut "hyllykamalle". On tietysti voinut käydä inhimillinen erehdys, mutta sitä luulisi pahoitellun esimerkiksi vastaamalla sähköpostiin, että pahoittelumme, tämä oli jäänyt hoitamatta, lähetämme ensi tilassa. Samassa ajassa kun olisi tilannut vaikka hunneilta samat kamat...

8 1/2
17.05.2011, 20.20
Pääsit sentään puhelimella läpi ja meiliisi vastattiin, tuntuu nimittäin olevan aika hankalaa saada edes jnktyyppistä yhteyttä koko putiikkiin.

kolistelija
17.05.2011, 20.21
Pääsit sentään puhelimella läpi ja meiliisi vastattiin, tuntuu nimittäin olevan aika hankalaa saada edes jnktyyppistä yhteyttä koko putiikkiin.
Puhu foorumilla pahaa putiikin edustamista tuotteista niin kuuluu yleensä aika nopeasti... :p

No ei vaineskaa, Samu vaikuttaa aika aktiiviselta täällä palstalla joten ehkä privaviestillä saa yhteyden?

VPR
17.05.2011, 20.27
Naamakkain on homma toiminut, sähköpostilla ja postin kautta on ollut välillä jotain ongelmia.

Mihail
17.05.2011, 21.12
Itse myös tiedustelin tuossa taannoin kenkien, polkimien, klossien ja kaffeläpysköiden saatavuutta sähköpostin välityksellä. Olin kiinnostunut bontin a-2 kengistä ja niiden saatavuus sopivassa koossa lähinnä askarutti. Vastauksen sain seuraavana aamuna ja saatavilla oli vaan a-1 sopivassa koossa ja otin sitten puhelimella yhteyttä ja tiedustelin että sopiiko ne suomalaiseen jalkaan ja päätettiin että sopii. Menin paikanpäälle sitten tunnelmalliseen kivijalkakauppaan ja ei sitä suomalainen sen parempaa palvelua tarvi mitä sain, kengät oli sopivat ja hyvän näköiset ja kaikki tosiaan löytyi mitä tarvitsin ja hintakin oli niin hyvä että ei paljoa jäänyt eroa kenkämallien välille olen ollut tyytyväinen ja aijon kyllä vastakin vierailla ko. kaupassa, kun tarvitsen hyvää tavaraa.

Smu
18.05.2011, 08.29
Itse olen asioinut pari kertaa Signaturen "varastomyymälässä" Liedossa ja homma on pelannut mallikkaasti. Sähköpostilla olen ensin selvitellyt saatavuuden tms. ja sitten käynyt paikan päällä hakemassa tavaran. Toimii!

Makke
19.05.2011, 01.50
Kertaalleen olen tuolla "kellarissa" käynyt pyöriä katsomassa ja missään en ole niin hyvää ja asiantuntevaa palvelua saanut.

OMT
19.05.2011, 12.20
Signaturella on itseäni kiinnostavien merkkien edustuksia, mutta asiakaspalvelu yhden ostoyrityksen perusteella oli sellaista, että kaipa ne tavarat pitää jatkossakin tilata ulkomailta.

appmot
23.05.2011, 20.04
Sähköpostiin ei vastattu, kun kyselin satulatolpista. Toisaalta varmaan tulee paljon "tosiostajilta" postia, niin se varmaan pudottaa vastausprosenttia. Paras tapa asioida on soittaa ja sitten käydä paikanpäällä. Asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

MarkoA
04.06.2011, 14.46
Kahdesti olen asioinut Samun kanssa. Molemmat kerrat puhelimessa. Homma on ollut helppoa kun puhelimen päässä on kaveri joka tietää mitä myy, miksi maksaa, ja mitkä on yhteensopivia jne. Kaupat on sovittu, sopimus on pitänyt ja hyvä mieli ainakin asiakkaalla. Hyvää palvelua.

Takapainoinen Taapertaja
04.06.2011, 15.25
Kahdesti olen asioinut Samun kanssa. Molemmat kerrat puhelimessa. Homma on ollut helppoa kun puhelimen päässä on kaveri joka tietää mitä myy, miksi maksaa, ja mitkä on yhteensopivia jne. Kaupat on sovittu, sopimus on pitänyt ja hyvä mieli ainakin asiakkaalla. Hyvää palvelua.

Eipä ole itsellänikään muuta kuin kehuja annettavana kyseiselle yritykselle. Asiantuntemus kohdallaan eikä toiminnassa ole rahastamisen makua, vaikka kiirettä pitää.

J_K
09.06.2011, 21.41
Hyvin on pelannut kaikki, mitä nyt sähköposteissa on viivettä ollut hieman, mutta ei haittaa.
Ensimmäisellä kerralla ostin kengät ja polkimet. Toisella kertaa pyörän johon tehtiin halutut osien vaihdot. Toimitusaika pyörällä oli kohtuullinen, Rotor kampisettiä tosin odoteltiin muutama viikko kun Rotorilla toimitusvaikeuksia.
Eilen tilasin renkaat, tuubiteippiä ja paikka-aineita, tänään aamulla nouto matkahuollosta. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Jaho
21.07.2011, 09.44
Täytyypä sanoa että tosi ammattitaitoista huoltoa tällä liikkeellä. Eikä hintakaan ollu paha.

mk
21.07.2011, 12.48
puhelimitse ja paikanpäällä hommat toimii paremmin kuin hyvin (posteihin vastailu on vähän hidasta)
Hitusen pitkän olosen stemmin saa vaihdettua 10mm lyhkäsempään, jolloin Cervelon ohjaamo alkaa olla hienosäädettynä kohilleen :)

snowfake
28.08.2012, 12.50
Cervelon takuuhuoltoa jos pyörä ostettu muuaalta kuin Signaturelta ja siihen tulee takuuaikana vikaa:

"Takuu-asioihin liittyvä työ kuuluu meillä myytyihin pyöriin. Muut pyörät joista meille ei meille ole tulut mitään hyötyä, muutakuin työajan menetystä ja takuun hoidosta rahtikuluja (palautus tehtaalle), maksaa siksi erikseen. Asiashan saa valita mistä pyöränsä ostaa."

Voidaan varmaan tästä olla kaikki samaa mieltä että asiakashan onneksi voi valita mistä pyöränsä ostaa :)

frp
28.08.2012, 14.45
Eikö virallinen maahantuoja ole lain mukaan velvollinen hoitamaan takuuasiat huolimatta hankintapaikasta?

Mikrometri
28.08.2012, 18.19
Eikö virallinen maahantuoja ole lain mukaan velvollinen hoitamaan takuuasiat huolimatta hankintapaikasta?

Ei todellisuudessa kuin Canon, Apple jne. jolloin valmistaja itse on maahantuonnin takana. Miten jossakin Konan tapauksessa toimitaan kun maahantuojana on jokainen sitä myyvä liike? Arvotaan se joka sillä kertaa joutuu jutskan hoitamaan? Helpoin tapa on johonkin pöytälaatikkossa olevaan firmaan laittaa "lisä" maahantuonti ja sinne vaan kaikki takuunalaiset pyynnöt. Kerran kuussa Lontoosta tulee kirje jossa on sen firman postit. Muovit pois ja jäljelle jääneillä papruilla voi lämmittää vaikka saunan. Kysy vaikka Kuluttajavirastosta niin eivät ole velvollisia hoitamaan jos eivät itse halua niin tehdä.
Haulla löytää lisää tietoa.
Lisätään vielä että tietysti Cervelo voi maksaa Signaturelle muiden kuin hänen myymiensä filojen takuunalaisten asioiden hoidosta.
Perii sitten vaikka kulut alkuperäiseltä myyjältä tai kärsivät ne itse.

JanneR
28.08.2012, 19.23
Ei todellisuudessa kuin Canon, Apple jne. jolloin valmistaja itse on maahantuonnin takana. Miten jossakin Konan tapauksessa toimitaan kun maahantuojana on jokainen sitä myyvä liike? Arvotaan se joka sillä kertaa joutuu jutskan hoitamaan?

Kona on itse maahantuoja Suomessa. Ainakin tuon (http://www.konaworld.com/distributors.cfm) mukaan. Spessun Suomen maahantuoja on Hollannissa - Spessu itse. Ei se nyt ihan hirveän tavatonta ole. Eli se kivijalkakauppias on ainoastaan jälleenmyyjä. Heiltä voi tietty tiedustella takuukäytännöistä.

EU-kaupassa maahantuoja voi olla vastuussa takuuhuollosta, mutta ei välttämättä. Loppukädessä valmistajan velvollisuus on taata takuu jokaiseen EU-maahan yhteneväisenä (esimerkiksi sopimalla asiasta maahantuojan kanssa). Kun Signaturen vastaus on noinkin asiakaspalveluhenkinen ja muutenkin laadukas, niin ehkä kääntyisin valmistajan puoleen, että mitä pitäisi tehdä. Itse vältän asioimista ko. puljun kanssa, enkä ole sitä kenellekkään muullekkaan suositellut.

Tuossa (http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/faq/hakutulokset.aspx?ID=531e52c7-d3e0-4185-b526-b01b67f4bc05) vielä Kuluttajaviraston juttua aiheesta.

Pyöräpummi
28.08.2012, 19.49
Voisiko sellainen kauppa toimia liiketaloudellisesti, että porukka ostaa muista nettiliikkeistä vempaimet ja tulee sitten takuukorjaamaan ne liikkeeseen?

Näkisin kuitenkin hyvin kohtuullisena kieltäytymistä muiden myymien pyörien takuuasioiden hoitamisesta. Ehkä kieltäytymisen voisi ilmaista hiukan pyöreämmin.

Cycledrophis
28.08.2012, 19.56
Ihan oikea periaate, ei vaan voi poimia pelkkiä rusinoita pullista. Jos pystyy ostamaan pyörän netistä pystyy varmaan hoitamaan takuutkin siellä.

Jari

Mikrometri
28.08.2012, 20.25
Tuossa JanneR juttua todellisuudesta:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288339683179.html

Ja minun puolesta ota yhteyttä sinne Konan maahantuojaan Suomessa. Sen osoite kun on Monacossa.

Tuossa vielä lisää:

Kieltäytymisen mahdollistavat kaksi kilpailulainsäädäntöön sisällytettyä poikkeusta. Ensinnäkin maahantuoja on oikeutettu noudattamaan Suomessa käytössä olevaa takuulaajuutta, vaikka tuotteen ostomaassa olisi voimassa laajempi takuu.
Toiseksi tuote on saatettu ostaa "valikoivan jakelujärjestelmän" ulkopuolelta, siis merkkituotteiden villeiltä kauppiailta. Tällöin tuotteen maahantuojalla Suomessa ei ole velvollisuutta takuuhuollon järjestämiseen.

JohannesP
28.08.2012, 21.42
Ihan oikea periaate, ei vaan voi poimia pelkkiä rusinoita pullista. Jos pystyy ostamaan pyörän netistä pystyy varmaan hoitamaan takuutkin siellä.

Jari
Täysin samaa mieltä ja näinhän sen kuuluukin mennä. Takuuasiat on yksi minkä takia voi maksaa hitusen extraa kun tietää et niiden kanssa ei tule mahdollisia ongelmia.

hannupulkkinen
28.08.2012, 22.00
Takuu on myös kilpailuvaltti.
Toisaalta voi ottaa kyllä riskin ostaa pyörän mistä tahansa Euroopasta koska kuluttajalla on EU-alueella yhtäläinen takuusuoja.
Miksi siis yleensä ostaa muita kuin erooppalaisia pyöriä. Känädään asioiminen on aina hankalampaa kuin Italiaan, Saksaan, Ransikaan, Belgiaan jne.

Pyöräpummi
28.08.2012, 22.26
Pyöriä jotka ovat maalattuja Euroopassa?

Giantilla on suuri kokoonpanotehdas Alankomaissa, joka tuottaa vuosittain 200 000 pyörää. Kerran eräs hollantilainen luuli että Giantti oli hollantilainen merkki. Heidän Euroopan pääkallonpaikka löytyy myös sieltä.
Siinä mielessä Giant eurooppalainen merkki siinä kuin melkein joku muu. Paitsi että ei taida löytyä katalogista pyörää Campan osilla. Se ei kuitenkaan ketään estääniitä ripustamasta siihen.

Yleensä laadukkaat osat kestää yli takuunsa, mutta ne sitten maksavat.

Joskus voi olla etua takuun vuoksi jos ostaa maasta jossa takuu on pidempi.
Yleisesti ottaen Dura-Ace osien takuu on kolme vuotta, mutta ei aivan kaikissa maissa.
Mitenköhän on Suomessa?

VesaP
29.08.2012, 07.31
Cervelon takuuhuoltoa jos pyörä ostettu muuaalta kuin Signaturelta ja siihen tulee takuuaikana vikaa:

Miksi et voi hoitaa takuuasioitasi sieltä mistä pyöräsikin olet ostanut? Aivan yhtähyvin se takuu toimii oli pyörä ostettu vaikka hollannista ja hoitaa takuuasiat heidän kanssaan kuin että jos olisi ostettu vaikka nyt Sig liikkeestä ja hoitaa takuuasiat heidän kanssaan. Tai no, sig takuusta ei ole kokemusta, mutta hollantilaisesta on. Ei ollut mitään ongelmia asian suhteen (Pinarello + Salden). Varmaan Samu hoitaisi takuucasen ihan yhtä hyvin jos olis ollut vaikka nyt Cervelo+Signature kombinaatio kyseessä. Itselle tullut mieleenkään alkaa kiusaamaan jotain Pinarello kauppiasta suomessa asialla.

Takapainoinen Taapertaja
29.08.2012, 08.20

"Takuu-asioihin liittyvä työ kuuluu meillä myytyihin pyöriin. Muut pyörät joista meille ei meille ole tulut mitään hyötyä, muutakuin työajan menetystä ja takuun hoidosta rahtikuluja (palautus tehtaalle), maksaa siksi erikseen. Asiashan saa valita mistä pyöränsä ostaa."

Voidaan varmaan tästä olla kaikki samaa mieltä että asiakashan onneksi voi valita mistä pyöränsä ostaa :)

Ei voida olla samaa mieltä. Käsittämätön asenne Sinulla.

frp
29.08.2012, 08.52
Kyllä takuukulut maksaa lopulta valmistaja eikä se kauppias kuten tuossa on parissakin kohtaa mainittu. Toki jollakin myyjällä saattaa olla poikkeavia sopimuksia (esimerkiksi että työtä ei veloiteta valmistajalta vaan pelkät osat), mutta kyllä perusperiaate on, että takuuasiat laskutetaan valmistajalta. Valmistajat sitten seurailevat eri myyjiänsä, että tuleeko takuucaseja järkevä määrä muihin nähden. Olen kyllä samaa mieltä, että järkevämpää olisi, että netistä ostetun takuu hoituu myös sieltä, mutta kyllä laki aika vahvaa vastuuta laittaa "viralliselle maahantuojalle", jotka sitten käytännössä sitä kiertää minkä pystyy.

Paras kun hankkii noilta pelkiltä nettimyyjiltä (canyon, rose). Hinta-laatu kohdallaan ja käytännöt takuuasioissa hoituu.

pätkä
29.08.2012, 09.22
En kyllä itse kehtaisi edes vaatia takuuasioita myyjältä jolta en tuotetta ole edes ostanut, vaikka kuinka olisi ko. tuotemerkin edustaja. Jokainen jälleenmyyjä on varmaankin mitoittanut henkilökuntansa sen
mukaan että pystyy oman liiketoimintansa hoitamaan.

Mikrometri
29.08.2012, 09.24
Takuukulut kyllä maksaa aina ostaja. Ne on aina lisätty myyntihintaan sillä ei kai kukaan edes kuvittele että esimerkiksi Applen osakkeenomistajat maksaisi takuukulut? Valmistajat voi myöntää maahantuojille ylimääräisen alennuksen jos hoitavat takuut tai maksaa ne kulut jne. eli tapoja on monia mutta tuo että kuluttajalla on EU-alueella yhtäläinen takuusuoja on täyttä puppua. Jos valmistaja ei sitä halua niin sitä ei ole. Viranomaisten toivomus on että niin olisi mutta jos tavara on ostettu "valikoivan jakelujärjestelmän" ulkopuolelta, siis merkkituotteiden villeiltä kauppiailta niin tuotteen maahantuojalla Suomessa ei ole velvollisuutta takuuhuollon järjestämiseen.

hannupulkkinen
29.08.2012, 09.50
Miksi et voi hoitaa takuuasioitasi sieltä mistä pyöräsikin olet ostanut? Aivan yhtähyvin se takuu toimii oli pyörä ostettu vaikka hollannista ja hoitaa takuuasiat heidän kanssaan kuin että jos olisi ostettu vaikka nyt Sig liikkeestä ja hoitaa takuuasiat heidän kanssaan. Tai no, sig takuusta ei ole kokemusta, mutta hollantilaisesta on. Ei ollut mitään ongelmia asian suhteen (Pinarello + Salden). Varmaan Samu hoitaisi takuucasen ihan yhtä hyvin jos olis ollut vaikka nyt Cervelo+Signature kombinaatio kyseessä. Itselle tullut mieleenkään alkaa kiusaamaan jotain Pinarello kauppiasta suomessa asialla.
Juuri näin. Minä kyllä mielelläni ostan kaikki pyöriin liittyvä euroopasta. Takuu pelaa ja asiakaspalvelu on ystävällistä. Miksi ostaa sellaisesta paikasta, joka ei osaa palvella. Palvelu on viitseliäisyyttä.

Se mitä ostan Suomen pyöräkaupoista on joskus huoltoa kun ei itse jaksa. En kyllä veisi pyörääni edes huoltoon merkkiliikkeeseen, joka ei palvele omistamaani merkkiä.

lansive
29.08.2012, 09.57
Tämä menee nyt vähän ohi aiheesta, mutta uskokaa Mikrometriä. Ei Signaturella ole mitään velvollisuutta hoitaa muiden myymien pyörien takuuasioita jos ei valmistajan kanssa ole niin sopinut. Takuun järjestäminen on valmistajan vastuulla!

Voinko teettää tuotteen takuukorjauksen suomalaisen maahantuojan huollossa, jos olen ostanut tuotteen jostain muusta EU-maasta, esim. verkkokaupasta tai lomamatkalla? (http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?word=takuu)

Tarkista ensin takuuehdot. Niissä mainitaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, käänny suomalaisen maahantuojan puoleen.
Jos EU-alueelta ostetun tuotteen takuukorjaus ei hoidu maahantuojan kautta, tee valitus tuotteen valmistajalle. Jos tuotteella on valmistajan takuu, valmistajan on huolehdittava siitä, että sen yhdessä jäsenvaltioissa myöntämä takuu on voimassa myös muissa jäsenvaltioissa.

Voit lakisääteisiin oikeuksiisi vedoten kohdistaa reklamaatiosi aina myös myyjälle. Jos tuotteessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, voit ensin vaatia myyjää korjaamaan tai vaihtamaan tuotteen. EU-alueella myyjällä on aina virhevastuu tuotteen virheistä, jotka olivat tavarassa jo ostohetkellä.

Jos vika ilmenee 6 kuukauden kuluessa ostohetkestä, sen katsotaan ilman eri selvityksiä olleen tuotteesta jo ostettaessa. Myyjän vastuu virheestä kattaa myös tavaran huoltoon toimittamisesta aiheutuvat kuljetuskustannukset.

frp
29.08.2012, 11.53
Noniin?? Tuossahan tuo on melko selvästi sanottu. Jos ostettu euroopasta niin valmistaja on viime kädessä vastuussa, että takuu toimii muissakin eu-maissa. Cervelon sivujen warranty kohdassa käsketään katsoa paikallinen retailer ja siellä on Signature, joten mielestäni tämän perusteella ainakin EU-alueelta ostetun pyörän takuun pitäisi siellä hoitua. Ja vielä painavammalla syyllä, jos osto on tehty Cervelon authorized retailer kaupasta. Periaatteessa siis aloittaja voisi Cervelolta kysyä, että lähetänkö teille tehtaalle kun ei takuu pelaa täällä jolloin sieltä voisi tulla vähän painetta. Mutta lienee helpointa asioida myyjän kanssa.

Mikrometri
29.08.2012, 14.18
Jos filo on ostettu Cervelo authorized retailer kaupasta ja valmistaja on myöntänyt samalla EU takuun niin silloin maahantuoja on velvollinen hoitamaan takuuseen kuuluvat asiat. Milloinkaan muulloin näin ei ole. Ihme pellejä täällä kun luulevat että valmistajalle soitto/Fax/Email auttaa. Juuri valmistaja se on halunnut sen että miten toimitaan ja millä lailla takuut on voimassa. Valmistajalla on vielä oikeus antaa eri maahantuojille eri ehdot ja vaikkapa 15% lisäalennus sille joka viitsii kuunnella marisevia asiakkaita.
EU kuluttajaoikeuden tädit voi rauhassa jatkaa kaffen juomista Brysselissä. Heidän tekemisensä ei ketään kiinnosta.

rantanr
29.08.2012, 15.01
Ehkä vähän OT:na. Muistelin ostaneeni läppärin Gigantista jonne sen kiikutinkin takuukorjaukseen. Ilmeni, että muistin väärin, mutta ottivat asian kuitenkin hoitaakseen. Koneen sain korjattuna takaisin, eikä Gigantti veloittanut mitään lähtetys- tai muitakaan kuluja.

Takuuasioissa pääsääntö on kääntyä myyjän puoleen. Myyjä on velvollinen asiaa hoitamaan. En kehtaisi netistä ostamalleni fillarille vaatia takuukorjausta suomalaiselta myyjältä.

Pyöräpummi
29.08.2012, 16.43
Ymmärrän että isossa mittakavaassa lain kirjainta pitää noudattaa.
Suomessa kuitenkin pyöräala on niin pientä että vaikka minulla olisi oikeus mennä vaatimaan joltain kauppiaalta takuukohtelua muualta ostetusta pyörästä en sitä varmasti tekisi.
En usko että pyöriä myymällä yksittäiset liikkeet/yrittäjät rikastuvat vaan se on ennemminkin riskipitoista vähemmän tuottavaa toimintaa.
Ei ole mukava asioida liikeessä jossa henkilökunta on kuin verenhimoiset pedot kun näkevät että osia/pyörää ei olekaan heiltä ostettu.
Jos yrittäjä joutuu vastentahtoisesti hoitamaan takuuasiaa saattaa olla että se kestää pitkään.

Eikä se nyt niin hankala ole sitä takua hoitaa Saksaan, Alankomaihin tms. Heillä on useasti nopeammat yhteydet ko. merkin kanssa.

BONK
29.08.2012, 17.26
Myyntimies ajattelee asian toisin. Jos asiakas tulee liikkeeseen, niin otetaan vanha tavara sisään ja myydään uutta tilalle. Kas, takuuprojektistahan saattaisi jopa syntyä asiakassuhde. Katsokaas vaikka autokauppaa - ei se autojen myyminen ole paras bisnes, vaan varaosat ja huolto.

Valintojen maailma.

haedon
29.08.2012, 17.55
...Katsokaas vaikka autokauppaa - ei se autojen myyminen ole paras bisnes, vaan varaosat ja huolto....
Mitäs sitten käy kun menee vinkumaan siihen Saksasta ostettu autoon takuukorjausta tästä kotimaisesta merkkihuollosta;). Itse kyllä olen kiltisti hoitanut takuuasiat liikkeestä josta osa on myös ostettu. Molemmissa sekä kotimaisissa että saksalaisissa homma hoitunut yleensä mallikkaasti.

snowfake
29.08.2012, 20.40
Aika hieno asenne jengillä kun oletuksena on Suuri Pelko liikkeitä kohtaan että eihän sinne edes uskalla mennä jos on muuaalta ostanut :D Ja huudellaan vielä pelleiksi jne.

Sehän on aivan yksi haile mistä fillarinsa on hankkinut, jos se siis hajoaa normaalin virhevastuun kuuluvan ajan puitteissa. Eli vaikka olisi vaihtanut omistajaa, silloin on vielä "takuut" voimassa aivan kuten ennenkin. Noi elinikäiset takuut ovatkin sitten jo asia erikseen, mutta vuoden-parin ikäisessä fillarissa ei pitäisi mitään ongelmaa olla.

Ja sitten nämä "authorized" dealers jne "valtuutetut takuuhuollot". Juurihan tuo kumottiin paskapuheena autokaupassa kuluttajaviraston toimesta. Autonsa voi huoltaa missä tahansa ja takuu ei raukea tästä syystä. Eiköhän sama päde myös fillariin jos haluaa kinastella.

Kuluttajaviraston vinkki näihin fillariasioihin "Tarkista ensin takuuehdot. Niissä mainitaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, käänny suomalaisen maahantuojan puoleen."

On kyllä myyjän markkinat Suomen fillaribisneksessä jos ihmiset pelkäävät liikkeitä :D Ei ihme että Saksalaiset halpamerkit myyvät hyvin, ei tarvitse ainakaan v*****lua tai uhkailuja kuunnella Suomalaiselta pyöräliikkeeltä :) Kyllä se on sitten ihan fillarikaupan ja valmistajan välinen neuvottelukysymys että miten kulut jakaantuvat. Jos myyjäliike on niin kuutamolla ettei ole tajunnut neuvotella mitään korvauksia valmistajan kanssa takuuhuolloista, se on sitten ko. liikkeen henk. koht. ongelma eikä tätä osaamattomuutta pitäisi laskuttaa asiakkaalla. Harmi vain että ilmeisesti joku tähänkin huijaukseen menee?

JohannesP
29.08.2012, 21.22
Missä kohtaa tuossa oli v*****lua tai uhkailuja? Olisi kiva nähdä koko viesti ja samoin viesti minkä olet laittanut niin se voisi selvittää hieman. Viimeisin lauseen olisi voinut sanoa pyöreemmin, mutta silti mistä nuo väitteet tuli?

Et ole tosin viellä kertonut minkä takia et hoida takuuta myyvän liikkeen kanssa?

Pyöräpummi
29.08.2012, 21.38
Katsoin mielenkiinnosta Shimanon takuita. Amerikan Shimanolla se on hoidettu tosi hienosti! (http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/warranty3.html)
Making a Claim! (http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/tech_support/warranty3.download.-Par50lparsys-0002-downloadFile.html/SAC%20warranty.pdf)

Tässä (http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/tech_support/warranty3.html) on Euroopan takuuehdot Shimanolla.

Mikrometri
29.08.2012, 23.07
Aika hieno asenne jengillä kun oletuksena on Suuri Pelko liikkeitä kohtaan että eihän sinne edes uskalla mennä jos on muuaalta ostanut :D Ja huudellaan vielä pelleiksi jne.

Sehän on aivan yksi haile mistä fillarinsa on hankkinut, jos se siis hajoaa normaalin virhevastuun kuuluvan ajan puitteissa. Eli vaikka olisi vaihtanut omistajaa, silloin on vielä "takuut" voimassa aivan kuten ennenkin. Noi elinikäiset takuut ovatkin sitten jo asia erikseen, mutta vuoden-parin ikäisessä fillarissa ei pitäisi mitään ongelmaa olla.

Saksasta ostetussa fillarissa on Saksan virhevastuu ja hoidetaan sitten siellä.

Ja sitten nämä "authorized" dealers jne "valtuutetut takuuhuollot". Juurihan tuo kumottiin paskapuheena autokaupassa kuluttajaviraston toimesta. Autonsa voi huoltaa missä tahansa ja takuu ei raukea tästä syystä. Eiköhän sama päde myös fillariin jos haluaa kinastella.

Niin voikin kun itse vaan sen maksaa. Takuu ei siitä tosiaan raukea.

Kuluttajaviraston vinkki näihin fillariasioihin "Tarkista ensin takuuehdot. Niissä mainitaan tuotteen takuuhuoltopisteet. Jos suomalaista huoltopistettä ei ole mainittu, käänny suomalaisen maahantuojan puoleen."

Jonka ei lain mukaan tarvitse sitä takuuseen huoltaa jos se ei ole ostettu virallisen jälleenmyyjän kautta ja siinä ole valmistajan myöntämä EU takuu.

On kyllä myyjän markkinat Suomen fillaribisneksessä jos ihmiset pelkäävät liikkeitä :D Ei ihme että Saksalaiset halpamerkit myyvät hyvin, ei tarvitse ainakaan v*****lua tai uhkailuja kuunnella Suomalaiselta pyöräliikkeeltä :) Kyllä se on sitten ihan fillarikaupan ja valmistajan välinen neuvottelukysymys että miten kulut jakaantuvat. Jos myyjäliike on niin kuutamolla ettei ole tajunnut neuvotella mitään korvauksia valmistajan kanssa takuuhuolloista, se on sitten ko. liikkeen henk. koht. ongelma eikä tätä osaamattomuutta pitäisi laskuttaa asiakkaalla. Harmi vain että ilmeisesti joku tähänkin huijaukseen menee?

Ei kai se ole osaamattomuutta jos valmistaja ei anna tehdä takuuhuoltoja ja kieltää sen maahantuontisopimuksessa.
Loppuu se edustus siihen kun rikkoo sopimusta.

Ihme vänkääjiä täällä. Lain mukaan vaan pitää toimia.

Vinkkinä vielä että tuo kielto kannattaa pyytää jos se ei ole sopparissa ennestään. Valmistajat kyllä suostuu siihen tukeakseen maahantuojaa.

H. Moilanen
30.08.2012, 04.47
Mitäs sitten käy kun menee vinkumaan siihen Saksasta ostettu autoon takuukorjausta tästä kotimaisesta merkkihuollosta;).

Onnistuu.

haedon
30.08.2012, 07.18
Onnistuu.
Kunhan vain on ensin hoitanut takuuasian sen myyjäliikkeen kanssa ja saanut luvan korjauttaa sen paikallisessa liikkeessä. Joillain merkeillä kai toimii ihan suoraan paikallisen liikkeen kanssa, vai?

järppä
30.08.2012, 08.01
Joko kohta joku keksii, että fillaroidessa pitäisi yleensä käyttää kypärää? Niin kuin vähän aikaa sitten - http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?40190-Takuu-asiosta

maantienässä
30.08.2012, 08.29
minusta tuon nyt pitäisi sanoa jokaisen järki jo itsestään selvästi, että jos ostat pyörän (tai jonkun tavaran) putiikista x, niin sen kanssa hoidetaan takuuasiat ja reklamaatiot, eikä naapurikauppa y:n ta Z:n. Aivan oikea vastaus kauppiaalta sinulle.

Et kai mene Siwasta ostettua kauraryynipakettiakaan Anttilaan palauttamaan, jos asiasta haluat reklamoida.:cool:

eklami
30.08.2012, 08.37
Mites toimitaan tilanteessa jossa alkuperäinen kauppa on vaikkapa mennyt konkurssiin tai muutoin maahantuonti/maahantuojan edustajuus on vaihtunut toiselle firmalle? Tällöin kyseessä ei ole kaikkien kammoksuma ulkomaan harmaatuontipyörä edes vaan ihan rehdisti suomalaiselta viralliselta maahantuojalta ostettu pyörä, mutta jonka ostoliikettä ei a) ole olemassa tai b) ei enää vastaa ko. pyörämerkistä?

Esim. oma pyöräni on ostettu liikkeestä joka nykyään myy ihan erimerkkisiä pyöriä, enkä usko että heillä mahdollisissa takuuasioissa olisi enää paljon sanottavaa.

Alkaa menemään off-topiciksi kyllä pahasti. Olisiko syytä siirtää omaksi ketjukseen nämä takuuasioista yleisemmällä tasolla käytävät keskustelut?

mats sundin
30.08.2012, 08.42
Tuolla Signaturen sivuilla on mainittu, että takuuasiat hoidetaan myös muualta ostettujen Cerveloiden osalta, mutta että tähän käytetystä työstä täytyy asiakkaan maksaa. He siis hoitavat takuuasiat, mutta tekevät sen ilmaiseksi heiltä ostettujen Cerveloiden kohdalla. Mikä tossa on niin vaikeaa ymmärtää ja ennen kaikkea miksi asiasta täytyy tulla nettiin kitisemään?

frp
30.08.2012, 09.08
Edelleen: EU-alueelta hankittuun pyörään on valmistajan vastuulla antaa takuu toisessakin EU-maassa. Joten valmistajaan yhteys, jos tämä ei toimi jonkun liikkeen osalta. Signatureen on viitattu Cervelon takuuehdoissa, joten luulisi siellä asian hoituvan. Menee jopa ihan Cervelon omien sääntöjen mukaan jos hankintapaikka on ollut "authorized dealer", mutta taitaa kyllä lain mukaan olla ihan sama jos on EU:sta ostettu.

Järjestys menee: Paikallinen takuuhuoltopiste -> maahantuoja -> valmistaja, eiköhän jossain kohtaa se vastuun ottaja tule vastaan kun valmistajalla se viime kädessä on.

PS. Voi olla helpompi asioida myyjän kanssa, sekin on ihan ok vaihtoehto.

H. Moilanen
30.08.2012, 09.11
Ihme pellejä täällä kun luulevat että valmistajalle soitto/Fax/Email auttaa. Juuri valmistaja se on halunnut sen että miten toimitaan ja millä lailla takuut on voimassa.
Mistäs kävi ilmi, että valittu linja on Cervelon linjaus, eikä kauppiaan oma linjaus?

Kunhan vain on ensin hoitanut takuuasian sen myyjäliikkeen kanssa ja saanut luvan korjauttaa sen paikallisessa liikkeessä. Joillain merkeillä kai toimii ihan suoraan paikallisen liikkeen kanssa, vai?
Kyllä kai kaikilla automerkeillä on Euroopan laajuinen takuu, josta valmistaja vastaa. Sen puitteissa auton omistaja on oikeutettu takuukorjauttamaan autoaan vapaasti valitsemassaan, valtuutetussa (=merkkiiikkeen) korjaamossa tehdastakuun voimassaoloaikana.

Käytetyn auton virhevastuu (l. kun tehdastakuu on loppunut) kuuluu auton myyneelle yritykselle. Sen puitteessa toimiessa joutuu luvan kysymään myyjältä. Mutta tehdastakuistahan tässä keskustelussa oli muutenkin kysymys.

frp
30.08.2012, 09.15
Tuolla Signaturen sivuilla on mainittu, että takuuasiat hoidetaan myös muualta ostettujen Cerveloiden osalta, mutta että tähän käytetystä työstä täytyy asiakkaan maksaa. He siis hoitavat takuuasiat, mutta tekevät sen ilmaiseksi heiltä ostettujen Cerveloiden kohdalla. Mikä tossa on niin vaikeaa ymmärtää ja ennen kaikkea miksi asiasta täytyy tulla nettiin kitisemään?

Ehkäpä se vähän saattaa asianomaista kitisyttää, että
a) takuu on yleensä sitä että viat korjataan ilmaiseksi
b) yleensä (ja lain mukaan) takuun pitäisi ainakin EU:n sisällä hoitua lähimmässä takuuhuoltopisteessä (jollaiseksi Signature on selvästikin Cervelon sivuilla listattu)

Mikrometri
30.08.2012, 09.45
b) yleensä (ja lain mukaan) takuun pitäisi ainakin EU:n sisällä hoitua lähimmässä takuuhuoltopisteessä (jollaiseksi Signature on selvästikin Cervelon sivuilla listattu)

Edelleenkään lain mukaan ei pidä ilmaiseksi takuuseen huoltaa jos tuote ei ole ostettu valmistajan hyväksymän ostoketjun kautta.
Laissa on juuri tässä kohtaa poikkeus.

frp
30.08.2012, 09.56
Edelleenkään lain mukaan ei pidä ilmaiseksi takuuseen huoltaa jos tuote ei ole ostettu valmistajan hyväksymän ostoketjun kautta.
Laissa on juuri tässä kohtaa poikkeus.

No jännityksellä odotamme ilmoitusta oliko kysienen Cervelo ostettu valmistajan hyväksymältä myyjältä.

Kannattaisi varmaan Signaturen tarkentaa sivuilleen vielä tuota 150e veloitustekstiä, että se koskee vain ulkomailta ostettuja pyöriä, jotka ostettu hyväksymättömältä myyjältä. Nythän joku voisi luulla, että se koskee kaikkia ulkomailta hankittuja, mikä varmaan ei ole tarkoitus :-)

Mitenkähän tuo hyväksymätön myyjä määritellään? Jos se kuitenkin ostaa tuotteensa suoraan valmistajalta niin voiko se silti olla hyväksymätön?

Uomo
30.08.2012, 09.59
Mutta eikös jos esim. ostan Cervelon Aerobikelta Virosta, mikä näyttäisi olevan Cervelon virallinen myyjä, niin takuuhuollon pitäisi olla ilmainen Signaturella?

maantienässä
30.08.2012, 10.14
en edlleenkään ymmärrä näin maalaisjärjellä ajateltuna, miksi pitää saada huollattaa ilmaiseksi eri paikassa mistä vehkeensä ostaa. Eikö voisi silloin jo alunperin ostaa lähimmästä putiikista jos kerran pitää niin tiukasti kiinni siitä että haluaa huollattaakin ilmaiseksi siellä lähimmässä.

am8119
30.08.2012, 10.23

Mielenkiinnolla odotan Signaturen edustajan virallista vastausta tänne ;)

frp
30.08.2012, 10.37
en edlleenkään ymmärrä näin maalaisjärjellä ajateltuna, miksi pitää saada huollattaa ilmaiseksi eri paikassa mistä vehkeensä ostaa. Eikö voisi silloin jo alunperin ostaa lähimmästä putiikista jos kerran pitää niin tiukasti kiinni siitä että haluaa huollattaakin ilmaiseksi siellä lähimmässä.

Kyllähän se on valmistajankin (eli takuun maksajan) etu viime kädessä, että huolto tehdään lähimmässä pisteessä eikä pyörää lähetellä.

Aika hassuja tilanteita tulee jos näin ei ole. Ostat pyörän vaikka ulkomailla töissä ollessasi. Sitten muutat Suomeen etkä saakaan takuuhuoltoa lähimmässä takuupisteessä?

Miettikää jos autokin pitäisi viedä takuukorjaukseen Helsingistä Rovaniemelle kun satuit sieltä sen ostamaan.

jartsuli
30.08.2012, 10.38
Maantienässä, jos fillareiden osalta menee yhtään samallai kuin autoissa niin huolto saa takuunalaisesta työstä laskutusluvan maahantuojalle / takuunmyöntäjälle tehdystä työstä. Eli mekaanikko kyllä saa maksun työstä, maksaja vain ei ole asiakas.

Offtopiccina tulee mieleen taannoin tullut dokkari eräästä automerkistä, joiden moottorivikoja oli maksatettu sekä asiakkaalla että tehtaalla. Eli huollot ottivat röyhkeästi maksun kahteen kertaan.

snowfake
30.08.2012, 12.07
No jännityksellä odotamme ilmoitusta oliko kysienen Cervelo ostettu valmistajan hyväksymältä myyjältä.

Oli

Offtopiccina tulee mieleen taannoin tullut dokkari eräästä automerkistä, joiden moottorivikoja oli maksatettu sekä asiakkaalla että tehtaalla. Eli huollot ottivat röyhkeästi maksun kahteen kertaan.

Eipä sitä tiedä onko niinkään offtopiccia :)

frp
30.08.2012, 12.15
Tuossa tapauksessa kyllä jo ihan huvinkin vuoksi kysäisisin Cervelolta mielipidettä asiaan. Vaikka kaikki nämä lakipykälät heitettäisiin romukoppaan niin Cervelon omatkin sivut kyllä antavat kuvan, että takuuhuollon pitäisi toimia jokaisessa authorized dealer pisteessä. No tuskin sieltä Cervelolta kukaan mitään vastaa Suomesta tulevaan sähköpostiin, mutta aina voi kokeilla.

http://www.cervelo.com/en_us/company/support/warranty/
tuossahan onkin sopivasti tuollainen ASK US A QUESTION nappi :-)

Samuli
30.08.2012, 12.26

Ihan mielenkiinnosta mitä on hajalla, runko vai keula?

Mikrometri
30.08.2012, 12.31
Purchase Cervélo product only through authorized Cervélo retailers. This is your assurance of original Cervélo quality. Please visit our retailer locator (http://www.fillarifoorumi.fi/retailer-locator/) to identify your preferred, authorized Cervélo retailer. All authorized retailers are listed on this site.
Cervélo's warranty policy is valid only for Cervélo products purchased through authorized Cervélo retailers. Cervélo products purchased through any channel other than an authorized Cervélo retailer are not covered by the Cervélo warranty.
Subject to the laws of your jurisdiction which prevail where applicable over the terms of this warranty.

No tuskin sieltä Cervelolta kukaan mitään vastaa Suomesta tulevaan sähköpostiin, mutta aina voi kokeilla.

Sitä varten heillä on maahantuojia että he vastaavat. Normikäytännön mukaan tuo pyyntö ohjataan suoraan maahantuojalle tai maahantuojille ja he vastaavat.

frp
30.08.2012, 12.39
Mikrometri: Etkö lue noita viestejä? Kävi jo selväksi että pyörä oli ostettu "authorized retailer" myyjältä, joten se ei ole ongelma. Selväksi on myös jo käynyt, että oli oltu yhteydessä paikalliseen pisteeseen (Signature), mutta siellä takuuasia ei hoitunut. Mielestäni seuraava osoite on sitten kysyä Cervelolta suoraan, että eikö muka saakaan ilmaista takuuhuoltoa "authorized retailer" myyntipisteestä jos pyörä on ostettu toisesta "authorized retailer" myyntipisteestä? Eikö niin? Nythän Signature ei näytä noudattavan Cervelon antamaa "asiakaslupausta".

Ehkä on ihan hyvä jos ohjaavat kyselyn Signaturelle. Jos ei homma sittenkään toimi niin voi panna uutta kyselyä ja kertoa ettei edellinen kysely hoitunut...

rantanr
30.08.2012, 12.45
Nuo näkyy olevan jenkkisivut ja retailer locatorin avulla löytää Pohjois-Amerikan retailereita.

Sivuilta löytyy Suomen osalta seuraavan distribuuttorin yhteystieto:

Finland
info@energysport.dk
+45 4648 0575

Fillarin myyjään vaan rohkeasti yhteyttä, jos haluaa ilmaista takuupalvelua.

J_K
30.08.2012, 12.52
No tuskin sieltä Cervelolta kukaan mitään vastaa Suomesta tulevaan sähköpostiin, mutta aina voi kokeilla.

Sitä varten heillä on maahantuojia että he vastaavat. Normikäytännön mukaan tuo pyyntö ohjataan suoraan maahantuojalle tai maahantuojille ja he vastaavat.

Aina on kysymyksiin saanut Cervelon teknikoilta vastaukset, vielä kun sopivaan aikaan laittaa mailia niin vastaus tulee alle puolessa tunnissa.

frp
30.08.2012, 12.53
Nuo näkyy olevan jenkkisivut ja retailer locatorin avulla löytää Pohjois-Amerikan retailereita.

Löytyy sieltä Signaturekin. Voipi olla tuo distributor parempi kontaktikohde ja vasta sen jälkeen Cervelo.

VesaP
30.08.2012, 12.54
Fillarin myyjään vaan rohkeasti yhteyttä, jos haluaa ilmaista takuupalvelua.

Ja se "ilmainen" sitten voi olla suhteellista jos ja kun fillarin joutuu lähettämään Itellan avulla vaikka nyt Hollantiin. Maksoi runkolähetys pakettuna pienimpään mahdolliseen laatikkoon lähes 80e. Mutta sehän toki ei ole myyjän vika, vaan törkykalliin Itellan. Myyjä kyllä sitten toki hoiti rungon eteenpäin tehtaalle ja sieltä tulleen uuden rungon minulle ilmaiseksi.

rantanr
30.08.2012, 13.02
Löytyy sieltä Signaturekin.
Mistä? Em mää vaan löydä

Blackno1
30.08.2012, 13.07
http://www.cervelo.com/en_us/company/retailer-locator/

Kirjoita oikealle hakukenttään "tampere"

rantanr
30.08.2012, 13.39
Kirjoita oikealle hakukenttään "tampere"
Katos vaan. Onpa muuten huono haku. Löytääkseen liikkeen Suomesta, pitää tietää etsiä Tampereelta. Tai löytyyhän ne näköjään myös kartan mittakaavaa muuttamalla.

Samuli
31.08.2012, 21.06

Mitä meni säpäleiksi Cervelossa, keula vai runko? Vai minkä takia tarvitaan takuuhuoltoa? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Toivottavasti toistossa on tällä kertaa voimaa, eilen kysymys tais hukkua kohinaan.

E.T.
04.09.2012, 16.56
Maailman nopein Srammin kahvojen takuuseenvaihto tänään. Uudet lyötiin käteen ennenkuin ehti suutaan avata.:) Kahvat hommattu aikoinaan ulkomailta mutta silti. No tehtiin siinä vähän kauppaakin ja Super X saa uudet pornot vaijerinkuoret.:p Kiitokset!!!

VPR
08.10.2012, 16.19
Mitä meni säpäleiksi Cervelossa, keula vai runko? Vai minkä takia tarvitaan takuuhuoltoa? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
S1:n runkoon tuli halkeama satulaputkeen pannan alapuolelle, kuten niin moniin muihinkin alumiini-Soloisteihin. Homma sovittu ja kaikki kunnossa, runko vaihtuu S2:een :)

Monroe
10.10.2012, 07.22
Signaturelle iso kasa pisteitä eilisestä kenkäongelman mainiosta ja asiakkaalle järkevästä ratkaisusta. Kauppias "vaivautui" vieläpä kotoa paikalle vaikka ei ollut todellakaan tuottoisasta bisneksestä kysymys. Nyt sitä muistaa taas ainakin hetken miksi kannattaa ostaa Suomesta....

Ja toisaalta hyvä palvelu sai miettimään, että josko se olisikin se Cervelo oikea pyörä seuraavaksi kesäksi vaikka olen ihan muuta ollut hankkimassa. Vielä parin viikon ajan olisi pieni ennakkotilaajan alennus luvassa. Nyt kun tilaisi niin olisi alennuksen lisäksi se hyöty ettei tarvitsisi nettiä avata koko talvena (kun siis pyörä olisi jo päätetty)....

Huilutane
15.11.2012, 11.04
Kiitokset Samulle jälleen kerran loistavasta palvelusta! Tempotikut tulivat seuraavana päivänä tilauksesta ja reilusti mitään nettikauppoja parempaan hintaan.

usko juntunen
14.12.2012, 16.48
Erittäin sujuvaa ja asiallista palvelua sähköpostin välityksellä. Pari tiedustelua, joihin vastattiin lähes samantien ja kaupat syntyivät. Sovitut asiat pitivät prikulleen, tai toimitustavan osalta jopa
edullisemmin kuin mitä odotin! Eikä tarvinnut pelätä, että joku purmalainen hakkeri varastaa luottokortin tiedot...Sanottakoon vielä se ettei palvelua ostettu "suurella rahalla" vaan kyse
oli pienehköstä summasta.

jhalmar
15.12.2012, 09.34
Itse olin syksymmällä tosissani ostamassa Cerveloa, mutta sähköpostiin ei koskaan vastattu ja ostin Spessun Vengen lähikaupungista erittäin hyvällä palvelulla. Eli ei se aina taida mennä ihan putkeen?

steelmän
15.12.2012, 12.52
Itse olin syksymmällä tosissani ostamassa Cerveloa, mutta sähköpostiin ei koskaan vastattu.

No en tuosta nyt itse ottaisi nokkiini, jos jotain haluaa voi sitä hieman itsekin ponnistella ? Itsekin kypsynyt tekstarin lähettelijöihin jotain kaupatessani, jos oikeasti haluaa jotain niin kommunikaatio puhelimitse olisi se oikea tapa ? Joku loputon s-posti- tai tekstarilähettely ei oikein ole sitä bisnestä korkeimmillaan vaikka kyllähän sitäkin täytyy toki harrastaa.

Lyön vetoa että tulet itsekin otetuksi paremmin potentiaaliseksi asiakkaaksi jos soitat.

Ja tämä ei ole maksettu mainos vaan ihan yleinen kannanotto itse kaupankäyntiin.

rjrm
15.12.2012, 13.16
Kauppoihin on hankala soittaa. Niissä on asiakkaita, ja puhelimeen ei vastata. Sähköpostia käytän juuri sen takia. Signatureen en ole koskaan soittanut enkä mailannut. Ehkä pitäisi? :)

perttime
15.12.2012, 13.57
Joku loputon s-posti- tai tekstarilähettely ei oikein ole sitä bisnestä korkeimmillaan Toisaalta sähköpostista jää suht. pysyvä jälki, josta selkeästi ilmenee mitä on tai ei ole sanottu.

Sähköpostiin vastaaminen ei myöskään ole kiinni siitä, ehtiikö sen tekemään juuri sillä sekunnilla, kun viesti tulee.

Selkeän sähköpostin kirjoittaminen ei tosin kaikilta onnistu, eikä edes sähköpostin sisällön ymmärtäminen. Vaimo on ollut majoitusyrityksessä tekemässä tarjouksia. Päivittäin käy kuulemma niin, että on kertonut sähköpostissa, minkälaisia annoksia ravintolassa on tarjolla. Vastauspostissa sitten kysytään, minkälaisia annoksia ravintolassa on tarjolla....

steelmän
15.12.2012, 14.57
Toisaalta sähköpostista jää suht. pysyvä jälki, josta selkeästi ilmenee mitä on tai ei ole sanottu.

Sähköpostiin vastaaminen ei myöskään ole kiinni siitä, ehtiikö sen tekemään juuri sillä sekunnilla, kun viesti tulee.

Selkeän sähköpostin kirjoittaminen ei tosin kaikilta onnistu, eikä edes sähköpostin sisällön ymmärtäminen. ....

Se on tosi että jälki jää mutta vaikka asioita kirjoitetaan mitenkä tahansa niin jää mahdollisuus asian erilaisiin tulkintoihin, sama tosin

mahdollista myös puhuttuna. Tulkinta menee hyvin kirjavaksi kun keskustelussa on mukana eritasoisia asiantuntijoita, oikeanlainen

kommunikaatio on aina haaste.

usko juntunen
15.12.2012, 15.15
...
...
Tuossapa on yksi hyvä syy sähköpostin käytöön, silloin kun ei olla jäniksen selässä. Omalla kohdalla puhelimen käyttö työaikana on ongelmallista työpaikan melun takia. Jos jätän soittopyynnön
se menee hukkaan kun ei kuule puhelinta. Kauppiaan kannalta kaikkiin s-posteihin vastaaminen sillä sekunnilla varsinkin kiivaimman sesongin aikaan lienee aika haastavaa, kun kaupassa pyöriviä asiakkaitakin pitäisi palvella. Näin sesongin ulkopuolella sähköposti ko. kaupassa toimi kiitettävästi.

jhalmar
16.12.2012, 09.20
No en tuosta nyt itse ottaisi nokkiini, jos jotain haluaa voi sitä hieman itsekin ponnistella ? Itsekin kypsynyt tekstarin lähettelijöihin jotain kaupatessani, jos oikeasti haluaa jotain niin kommunikaatio puhelimitse olisi se oikea tapa ? Joku loputon s-posti- tai tekstarilähettely ei oikein ole sitä bisnestä korkeimmillaan vaikka kyllähän sitäkin täytyy toki harrastaa.

Lyön vetoa että tulet itsekin otetuksi paremmin potentiaaliseksi asiakkaaksi jos soitat.

Ja tämä ei ole maksettu mainos vaan ihan yleinen kannanotto itse kaupankäyntiin.

Sähköpostiani oli edeltänyt soitto ja keskustelua asiaan liittyen. Pyydettiin laittamaan sähköpostia. Toki olisin voinut vielä yrittää enemmän. Sain Spessusta kuitenkin niin miellyttävän tarjouksen, että oikeastaan se käänsi vasta kelkkani.

TuplaO
16.12.2012, 10.11
Joskus ostaminen on erikoistavaraliikkeissä kovin vaikeaa. Sama pätee Signatureen. Itse olen tuonne upottanut viisinumeroisen summan rahaa systeemin ajoittaisesta yskimisestä huolimatta. Kaiken kaikkiaan taso hakee kuitenkin vertaistaan. Kauempaakin kannattaa vääntäytyä ihan paikalle asti.

Teit jhalmar muuten ihan oikein, kun et saanut mitä halusit: äänestit jaloillasi. Eiköhän Venge pärjää Cervéloillekin ihan hyvin.

jhalmar
16.12.2012, 18.35
Juu eikä itselle jäänyt mitään liikettä vastaan ja luultavasti asioin heidän kanssaan vielä tulevaisuudessa. Soitettaessa asiantuntemus ja palveluasenne oli erinomaista. Oli tosiaan tarkoitus mennä sähköpostin lähettämisen jälkeen paikan päälle hieromaan tosissaan kauppoja, mutta tällä kertaa mieli muuttui vähän yllättäen tulleen hyvän tarjouksen ansiosta.

TetedeCourse
18.12.2012, 13.24
P5:n hankinnasta:

http://forums.cervelo.com/forums/t/11208.aspx

Samu Ilonen
18.12.2012, 16.22
Jos Yhtään P5:ta ei ole toimitettu Suomeen tähän asti, vaikka tilausessa on ollut jo yli vuoden 3kpl, ja asia on asiakkaalle heti alkuunsa tehty varsin selväksi P2:n ostohetkellä, että hän ostaa P2:n joka hyvitetään P5 saapuessa, ei asiassa ole mitään epäselvää. Tietenkin se on kypsää että vaihdossa saattaa tulla vuoden ajettu P2 eikä esim kuukauden ajettu. Ja toki asiakkaan kannalta kypsää että joutuu odottelemaan, mutta fakta on että on kuitenkin kelpo peli alla senkin aikaa. Näyttää vaan että Shimanon 11s. D-A osat on valmistuksen este tällä hetkellä. Luvattu toimitus on 15.4 mutta viitaten historiaan, ei se ole 100% varma. Myöskään itse en ole saanut omaa P5:tani joka oli myös varsin kypsää koska edellinen pyörä tuli myytyä jo ja kesäksi tarvisi hommata minunkin korvike.

TetedeCourse
20.12.2012, 10.28
P5:n hankinnasta: http://forums.cervelo.com/forums/t/11208.aspx

Vaihteeksi kehuja tässä casessa Samulle Cervelon edustajalta...:)

"..I assure you that Signature has been nothing but a great retailer and ambassador for Cervélo ..."

VesaP
20.12.2012, 11.05
Taitaa olla aika harvassa kaupat, mistä luvataan että "Osta tää ajoon siksi aikaa kun saat uuden version, ja maksamme vielä hankintahinnan takaisin". Taitaisi 99.99% kaupoista/kauppiaista nauraa päin naamaa jos moista menisi ehdottelemaan! :D

Nythän asiakkaan kannattaisi reenata tempoa niin maan perkeleesti, keleistä välittämättä, ja viedä sitten loppuunajettu P2 takaisin Samulle. :) Kauppiaan kannalta paska homma, asiakkaan kannalta huippu homma. Varsinkin jos P5 sit irtoaa vielä hyvään hintaan kun se joskus olis saatavilla. Tietysti vituttas kybällä itteäkin jos jotain uutta lelua ei vaan kuulu ampumallakaan mutta minkäs kauppias sille mahtaa jos kerta ei tehdas voi toimittaa. Ja asiakashan tuossa on väkisin myös sen riskin ottanut diiliä tehdessä että uutukaista ei välttämättä tule ihan heti.

Se mikä tässä on kussut on Cervelo, joka ei voi toimittaa pyöriä kaikille halukkaille. Mutta tuossakin ko firman edustaja myöntää sen suoraan, eli pisteet siitäkin taas. Varsin suoraselkäistä toimintaa tuokin.

Edit: Tietysti tuo euroopan Cervelon toimiston olisi pitänyt vastata asiakkaan reklamaatiomailiin jotain. Vastaamattomuus on pahasta ja luo vaan paskaa fiilistä kaikille.

Edit2: TetedeCoursella btw hieno layout tuossa avatar kuvassa. Melkein identtinen omani kanssa. :D

frp
20.12.2012, 13.34
Kyllä mullakin tässä menee sympatiat Signaturelle. Haiskahtaa vähän siltä, että P5 odottaja haluaa nyt vain perua kaupan muista syistä. Kenties toisenlainen pyörä alkanut kiinnostaan. Eiköhän se P5 sieltä ehdi ennen ensi kesää.

Enempi olisi kiinnostanut kuulla Cervelon kommentit tuohon aiempaan caseen, jossa authorized dealerilta ostetun Cervelon takuuhuollosta vaadittiin rahaa, mikä nyt on vastoin yleistä käsitystä takuusta ja Cervelo itsekin sanoo, että authorized dealeriltä ostettua pyörää pitäisi voida takuuhuoltaa kaikissa pisteissä. Tässä tapauksessa sympatiat kyllä ei mennyt Signaturelle täällä olleiden tietojen valossa. Eipä ole Samukaan tuota tapausta kommentoinut.

p bonk
20.12.2012, 13.39
Tossa P5 casessa nyt on asiakas pettynyt odottamiseen ja saanut itkupotkuraivarin ja päättänyt vielä kostaa viestintuojalle kaikin mahdollisin keinoin. Tai ainakin siltä vaikuttaa. Hieno mies.

TetedeCourse
20.12.2012, 13.56
Edit2: TetedeCoursella btw hieno layout tuossa avatar kuvassa. Melkein identtinen omani kanssa. :D

Sä vaan taidat vetää tossa avatarkuvassasi alamäkeen :D, kun taasen mä vedän Roque Nublon kohalla ylämäkeen kohti Pico de las Nievesiä :cool:

Leopejo
20.12.2012, 14.08
Kyllä mullakin tässä menee sympatiat Signaturelle.
Sama täällä, mutta ei Cervelolle. Pyörä on ollut tilauksessa "jo yli vuoden 3 kpl", ja "Luvattu toimitus on 15.4 mutta viitaten historiaan, ei se ole 100% varma". Eli yhteensä ainakin puolitoista vuotta, ei tällaista voi mitenkään hyväksyä.

VesaP
20.12.2012, 14.56
Sä vaan taidat vetää tossa avatarkuvassasi alamäkeen :D, kun taasen mä vedän Roque Nublon kohalla ylämäkeen kohti Pico de las Nievesiä :cool:

Kyllä se muistaakseni oli tasaista tai ihan lievästi nousevaa kun StePe kuvan otti aikoinaan. Ja tuokin otettu ulkomailla. Olisko ollut vuonna 2007 tai 2008 Vätternrundanilla jossain 200km kohdalla jos täysin väärin en muista.

Joko ollaan taas kerran offtopikin ytimessä? Sorry! :)

Samu Ilonen
28.12.2012, 09.02
No, mää tilasin ittelle 23.12.11 P5:en ittelleni, näkemättä edes kuvaa tai muuta tietoa fillarista, kuin vain kaksi kirjainta. Sitten paljon myöhemmin erehdyin lupaamaan että mun ittelle tilatun voisi myydä ekana kun sattuu olemaan samaa kokoa/mallia ja tiedän että selviän kyllä hetken kauemmin P2:lla tai P4:lla, kun em. jannu halusi sellaisen ja arvasin että jonoa noiden toimituksessa on. Ja koska toimituspäivää ei voi luvata ihan tarkasti, jos tehdas ei niin mullekaan tee. Tai siis saan päiviä joilla on tapana välillä muuttua myöhemmäksi. Lähinnä kaiken kalleimmat fillarit, koska niissä on osia joiden toimitus ei toimi. Kuten Shimanon Di2 D-A 11s kilkettä. Mullakin on jo toimitusta siirrettynä 2013' S5 VWD fillareissa joissa on noita virvelinosia. En tiedä miten Cervelo voisi kertoa 110% oikean ja varman toimitusajan jos Shimano ei toimita tarpeeksi osia, ja ajoissa....

Mihail
12.01.2013, 17.16
Taas kerran hyvää palvelua ja loistavaa kaupankäyntiä paikanpäällä.
Huomasin Signaturen olevan Nekalassa, mutta Sanna-Raipea en nähnyt missään.

jhalmar
24.07.2013, 17.29
ISM Adamo Prologue soitosta parissa päivässä kotiin ja edullisemmin kuin yhdessäkään ulkomaisessa nettikaupassa olen nähnyt. Kiitokset ja rouvan hanurikin kiittää.

Jman
21.08.2013, 11.18
Valitettavasti ainakaan hiilarikorjauksen suhteen toisella foorumilla ole kovin positiivisia kokemuksia.

Tiedä sitten mitä tässä on taustalla, mutta ei asiaa kyllä ihan vimpan päälle ole hoidettu...

How-do-I-contact-Samu?
http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=77885

JanneR
21.08.2013, 11.30
Valitettavasti ainakaan hiilarikorjauksen suhteen toisella foorumilla ole kovin positiivisia kokemuksia.

Tiedä sitten mitä tässä on taustalla, mutta ei asiaa kyllä ihan vimpan päälle ole hoidettu...

How-do-I-contact-Samu?
http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=77885

Aika identtisiä kokemuksia. Ei mua muuten haittaa jos kestää, mutta jos luvataan jotain, niin siitä pidetään kiinni tai sitten edes ilmoitetaan, että vielä kestää.

scf_
21.08.2013, 13.41
Aika identtisiä kokemuksia. Ei mua muuten haittaa jos kestää, mutta jos luvataan jotain, niin siitä pidetään kiinni tai sitten edes ilmoitetaan, että vielä kestää.
Saattaisi haitata kun: "OK, so here we are 3 years, 8 months later and Samu has done nothing for me. I have since changed bikes (original subject for the custom piece was stolen last June). I still want the AX Lightness post I sent to him repaired. He still does not respond to my attempts to contact him." May 21, 2013 (http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?p=989296&sid=5555bfbb087131abb8da7e4474fe50bc#p989296) Tollasta kohtelua (http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?p=1008461#p1008461) vois odottaa joltain vinkuintian postimyyntipuljulta...

pätkä
21.08.2013, 15.29
Omalla kohdalla palvelu on ollut aina parasta a-luokkaa, niin paikan päällä kuin tilatessa puhelimitse. Aika hämmentävää kertoa jonkun kolmannen osapuolen ongelmista koski ne sitten mitä tahansa asiaa.
Tällä perusteella kaikki kaupat, olkoon sitten kivijalka- tai nettikauppoja, ovat ihan pa*koja. Aina löytyy joku valittaja.

plr
21.08.2013, 16.17
Olkoon asia miten on, niin se olisi hyvä hoitaa kuntoon. Tuollaiset jutut leviävät yllättävän laajalle. Nytkin on jo melko moni suomalainen pyöräilyharrastaja lukenut tämän ketjun.

Ju$$i
21.08.2013, 17.05
Minä olen ainakin täysin tyytyväinen saamaani palveluun ja tuotteisiin. Kantanut jo useamman tilipussin liikkeeseen :D Tänään viimeks palvelu yllätti kun sain parintonnin maastokiekot lainaan kun omille tuli tenkkapoo:seko:

OJ
21.08.2013, 22.56
Riippuu aika pitkälle siitä, mitä tässä on oikein käynyt. Yleensä näissä jutuissa on kaksi puolta ja se totuus löytyy siitä väliltä jostain kohtaa ja Samun puolta ei ole edes tullut esille.

Jman
22.08.2013, 06.18
Riippuu aika pitkälle siitä, mitä tässä on oikein käynyt. Yleensä näissä jutuissa on kaksi puolta ja se totuus löytyy siitä väliltä jostain kohtaa ja Samun puolta ei ole edes tullut esille.

Aivan. Kuulosti aika uskomattomalta, kun tähän mennessä olen Samusta ja Signaturesta kuullut pelkkää hyvää.

JanneR
22.08.2013, 07.09
Tästä on jo jokunen vuosi aikaa, mutta näin kävi mulle, ei kenellekkään kolmannelle osapuolelle: Lähetin rungon korjattavaksi. En muista enää mitä tarkalleen sovittiin aikatauluksi, mutta ei ollu kiirettä, niin sanotaan että meni jokunen viikko enemmän kuin oli toivottavaa, ja soittelin perään, että milloinkohan tulee valmista: "Ens viikolla". Tää sama vastaus toistui joka kerta, kun sain puhelimella kiinni. Se meni jo vähän humoristisen puolelle, kun koskaan ei mitään tapahtunut. Sitten yks kaunis aamu, kun oli kulunut puolisen vuotta siitä, kun vein paketin lähetettäväksi, tuli Matkahuollolta ilmoitus, että ois ennakkomaksupaketti. Olin vähän ihmeissäni, koska puhelimessa oli sovittu alunperin, että laskulla. Tästä tuli mulle siis lisäkuluja, joita ei sovittu. Ehdin jo soitella kuluttajaneuvojalle asiasta, ja miten pitäis toimia. Hain paketin, oli pirun hyvää työtä tehty, ja jälkeä ei ees huomannut, niin kiukku suli kyllä sitä myöten pois, mutta koskaan, milloinkaan, ikinä en enää rahaa Tmi Signature:lle anna.

Jos siis jotain sovitaan, niin siitä pidetään sitten kiinni tai rehellisesti ilmoitetaan tilanne. Toisen henkilön useamman tuhannen euron omaisuuden pitäminen kauemmin kuin on sovittu ei ole ok. Mulle on kuluttajana aivan yksi ja sama mikä on syy taustalla - eikä voisi vähempää kiinnostaa. Jos nyt pitää spekuloida sitä syytä, niin kuitukorjaus on varmaan hinnoiteltu vähän alakanttiin, koska ei selkeesti oo ykkösenä prioriteeteissä.

OJ
22.08.2013, 15.00
Njoo...tunnistan tilanteen, ei toki omalla kohdalla Signaturen kanssa, mutta omalla kohdalla niin myyjänä kuin ostajanakin. Ei tietty auta asianomaisia, mutta sattuu tällaista muillakin aloilla ja muissakin firmoissa. Vähittäiskaupassa menee usein riidan puolelle.

Signatureen en ole senttiäkään rahaa kantanut, mutta silti palvelu on ollut aina asiallista. Muiden hiilarifirmojen toimintaa olen vähän nähnyt, ja Signaturen palvelu vaikuttaa näihin verrattuna oikein hyvältä.

J.S
23.08.2013, 13.24
Huoh omaa osaa odotellessa.. yes yes mies tämä Samu. Ei hyvä.. viedään rahat muualle!

onegear
23.08.2013, 17.02
Ensimmäiseen sähköpostiin saat vastauksen. Toiseen ehkä ja kolmanteen vastataan jos vastataan. Paikanpäällä asiat hoituu parhaite, mutta ei tamperee nekalaa aina jaksa lähtee.

Highlander
17.04.2014, 22.28
Hyvää palvelua oli tänään...ja heenoja pyöriä!

Sent from my iPad using Tapatalk

pesuman
10.08.2014, 07.43
Iltapäivällä soitto liikkeeseen. Kysymys onko tarvittavia osia. Hyllystä löytyy. Tilaus. Seuraavan päivän aamupäivällä matkahuolto ilmoittaa, että tavara noudettavissa.

Tuosta ei palvelu parane.

Petteri Ellilä
10.08.2014, 09.19
Suunnistus liikkeeseen ystävällismielisen hellehattuisen alkuasukkaan avustuksella. Kynnyksellä polvistuminen ja hetken hiljentyminen. Varovainen siirtyminen sokkeloisiin sisätiloihin.

High End-tavaraa on hyllyissä sisällä ja paljon. Ei ehkä parhaassa järjestyksessä mutta tälläkertaa se luo tietynlaista tunnelmaa. ;)

Kyllä. Tällaista sen kuuluu olla.

JohannesP
10.08.2014, 20.32
Ovat muuttamassa uusiin isompiin tiloihin syyskuun alussa. Facebookista kopioitu:

Kuoppamäentie 35. Noin 500m nykypaikalta. On pysäköintipaikkoja, oma ovi pyörähuollolle, näyteikkunaa 10x pyörälle etc. Suomen hienoin ja parhaiten varusteltu Bike-fit luola on suunnitteilla myös.

usko juntunen
09.12.2015, 19.41
Paikanpäällä liikkeessä en ole koskaan käynyt, mutta puhelimitse muutaman kerran vuodessa tilaillut. Mitään moitittavaa en kyllä keksi, vaan päinvastoin oikein asiallista ja ystävällistä palveua.
Jos jotain tarvitsemaani kilkettä ei hyllyssä ole sattunut olemaan, se on myös suoraan sanottu, sekä ilmoitettu kun tavaraa on saatavana.
Just vastikään tilailin rompetta ja tuli "vääränkätinen" sivusta ladattava juomapulloteline. Soitto liikkeeseen ja parin vrk. kuluttua tuli käypänen teline -veloituksetta:)

brilleaux
18.04.2016, 09.49
Lauantaina 16.4. laitoin postia Fatboyn toistamiseen poikineesta vaparista. Ensimmäinen meni takuuseen.
Tänään Klo 10.30 sain vastauksen jotta uudet osat on tilattu. Paremmalla vaparilla.

Mitä olen Spessun tiimoilta liikkeen kanssa asioinut, ei palvelussa juuri ole parantamisen varaa.
Loistavaa. (y)

JPK-works
14.04.2017, 10.25
Nykyisessä pyörässä on Force22 ja halusin uuteenkin (toiseen) samanlaiset. BMC:ltä saa RM02:ta vain Shimanoilla (RM01 saa runkosettinä, mutta siinä ei ole lokarikiinnikkeitä). Kyselin asiasta Signaturesta, he katsoivat hintoja ja 105->Ultegra mallien hintaero oli sen verran iso, että sillä pystyi rakentamaan Force22 (+Rotor RRing) fillarin. Tämän sitten tilasin ja tanko&kiekko uprade onnistui samalla sekä Curanan lokarit. Pyörä valmistui sovittuna ajankohtana ja juuri sellaisena kuin oli sovittu.

Samalla huomasin, että S-Work:ssa oli 165 mm kammet ja niiden vaihto 170 mm sujui vähintään jouhevasti. Näin molempiin pyöriin tuli samanlaiset kammet.

Tämä on minusta hienoa asiakkaan tarpeiden huomioimista. Tiedä sitten kuinka hyvää liiketoiminnallisesti, eli millä hinnalla ylijääneet osat menevät eteenpäin.

Ohiampuja
03.05.2017, 08.11
Onko Signaturen kotisivuilla ongelmia vai onko ongelmat mun koneella? Esim Cervelon hinnasto on vuodelta 2013.

VPR
03.05.2017, 09.44
Ei näytä olevan teknisiä ongelmia vaan syyllinen taitaa olla ajan/osaamisen puutteesta johtuva päivitysten unohtuminen. Viimeisin uutinen on vuodelta 2015 eikä Signature taida enää edes myydä Cervéloa.

Iglumies
03.05.2017, 10.13
Paikanpäällä käydessä on homma kumminkin hoitunut aina malllikkaasti.

marco1
03.05.2017, 12.25
Tähän tietenkin vois kaivaa Samun vanhat valitukset kaupoista ja kauppiaista jotka ei viitsi päivittää sivujaan :)

Paikan päällä homma vissin toimii erittäin hyvin mutta paikallisuus taitaa riittääkin tässä tapauksessa.