Näytä tavallinen näkymä : Cycle Center Mäkelänkatu - oma kokemukseni
tk_fillaroi
10.05.2011, 23.55
Toivottavasti muilla on ollut hyviä kokemuksia Mäkelänkadun Cycle Centeristä. Mulla tosin meni seuraavasti.
Vakiopaikassani Velosportissa oli huollossa ruuhkaa, niin vein fillarini (maasturi ja maantiepyörä) keväthuoltoon tien toiselle puolelle Cycle Centeriin. Jättäessä sanoin, että vaihtakaa mitä tarvitsee, mutta soitelkaa, jos meinaa mennä todella kalliiksi.
Olin iloinen, kun sain fillarini takaisin todella nopeasti. Niinpä vein sinne myös sinkulani huollettavaksi. Maantiepyörääni (Orbea Orca) oli vaihdettu jarrupalat. Muuten maantiepyörä oli liikkeen mukaan ollut osien puolesta kunnossa. Kysyin erikseen ketjuista. Nekin oli todettu riittävän hyviksi. Hintaa huollolle tuli 85 e per pyörä (+ jarrupalat 30 e)
Huoltoa seuraavana päivänä lähdin lenkille maantiepyörällä. Ylämäissä vaihteet eivät pysyneet ollenkaan päällä, vaan jurnuttivat ja vaihtuivat omia aikojaan. Vaihdot tasaisellakin menivät päälle omia aikojaan ja jarrutettaessa jarrupaloista lähti hirveä kirkuna. Vein tietenkin pyörän takaisin Cycle Centeriin fiksattavaksi heti, kun ehdin.
Uuden tarkistuksen tulos oli, että olin kuulma asentanut Polarin kadenssianturin väärin eli sitonut nippusiteillä alaputken alla kulkevat vaijerit jumiin. Olin hieman hämmentynyt ja sanoinkin sen, koska olin asentanut kadenssianturin vuosi sitten ja sen jälkeen olin ajanut fillarilla tyytyväisenä noin 6000 kilsaa. Oletin tietenkin asentaneeni anturin oikein. Muuta 'vikaa' pyörästä ei löytynyt. Nyt sen piti toimia kunnolla. Uudesta tarkastuksesta ei veloitettu.
Kun fillari ei seuraavillakaan lenkeillä toiminut kunnolla, hermostuin surkeasti toimivaan fillariin ja vein sen Velosportiin tsekattavaksi. Siellä todettiin heti seuraavat:
- Ohjainlaakeri oli kiristämättä >> Homma hoitui tietty parissa sekunnissa.
- Jarrupaloiksi mun maantiepyörään oli Cycle Centerissä asennettu jotkut 'hybridifillariin' tarkoitetut palat ja samalla heitetty menemään Campan jarrupalojen rungot. >> tilalle kunnon Campan palikat ja palat
- Vaihdevaijerit olivat vaihtokunnossa, mutta niitä ei siis oltu vaihdettu tai ehdotettu vaihdettaviksi >> uudet vaijerit
- Takapakasta totesimme, että kannattaa useiden kulumien takia uusia >> uusi Campan Record -pakka
- Ketju oli vaihtokunnossa >> tilalle uusi ketju
Suurkiitokset Velosportin Gökhanille, joka otti asian heti hoitoon ja teki fillarille pikarempan perjantai-iltapäivällä. Kiitos! Pelastit viikonlopun lenkit :) Hän hoitaa hommat aina jämptisti, mahtavalla asiakaspalveluasenteella ja kovalla ammattitaidolla. Menin kysymään häneltä apua huonosti toimivaan voimansiirtoon, ja kun sain pyörän taas hyvään ajokuntoon, niin hommasin samalla noitten uusien osien ja huollon lisäksi vähän varustetta ja lapsille uudet fillarit :) Näin se menee.
Seuraavilla lenkeillä homma toimi iloisesti ja fillarointi on taas just niin kivaa kuin se on!
Maksan erittäin mielelläni ammattikavereille fillarieni pitämisestä ajokuntoisena. Itse lähinnä keskityn ajamiseen ja ajoittaisiin pikkujuttuihin (harvoin). Siksi luotettavan ammattitaitoiset palvelut ovat minulle fillariliikkeen tärkein ominaisuus. Onneksi kotikylästänii Käpylästä löytyy sellainen!
rstone75
11.05.2011, 00.08
Kävitkö muuten kertomassa Cycle Centerissä, mitä tapahtui Velosportissa? Rakentavan palautteen antaminen kannattaa -on meidän kaikkien etu, että liikkeiden huollon taso nousee (ts. prosessi on riittävä laadukas eli pyöriä ei huolleta hutiloiden kuten tässä tapauksessa varmaankin on käynyt).
tk_fillaroi
11.05.2011, 00.22
ja listasin noi puutteet, mitä tuossa viestissäni toin esille.
Oletetaan, että skarppaavat jatkossa kaikkien huoltojen kanssa, niin ei tule muita huteja.
Pakko kai tästä on avautua täällä.
Uuden maantiepyörän uudesta takakiekosta hajosi napa/vapaaratas - Campan napa hiljeni täysin mykäksi ja vapaarattaan kynnet eivät enää ottaneet kiinni. Jos ei hetkeen polkenut ja polkaisi sitten, polkaisi käytännössä tyhjää puoli kierrosta. Keskellä parasta ajokautta, totta kai. Harmistuneena kiikuttelin pyörän huoltoon, mutta lupasivat ottaa sen työn alle heti ja hoitaa asian kuntoon, tarvittaessa olisin saanut varakiekon. Muutama päivä myöhemmin soittelin liikkeeseen ja kyselin tilanteesta. Pyörälle ei oltu tehty mitään. Varakiekkoa ei ollut antaa. En sinänsä yllättänyt, mutta sen verran tämä tilanne harmitti, että aika kovaan sävyyn vaadin sen hoitamista mahd. pian.
Maanantaina soitin liikkeeseen ja yllättäen pyörä olikin valmis. Jee! Hakiessani pyörää myyjä ei osannut sanoa mitä sille oltiin tehty ja kävin ajamassa pikaisen testilenkin ja kaikki tuntui toimivan, mitä nyt takanavan surraus oli edelleen kateissa. Myyjä sanoi, ettei surrauksella ole merkitystä, pääasia että vapaaratas toimii OK. Otin sitten pyörän, kun mieli kuitenkin teki ajamaan.
Tänään sitten lenkillä vapaaratas rupesi temppuilemaan samalla tavalla. Taidan mennä keskustelemaan asiasta ennemmin Hesarin liikkeeseen huomenissa..
Valitettavasti minulla hiukan samanlainen kokemus. Huollot tekee ilmeisesti eri henkilö, kuin myyjä, ja meidän kahdesta ensihuollossa käyneestä pyörästä jäi kuva, ettei pyörille tehty oikeastaan yhtään mitään. Toisessa pyörässä oli sovittu vaihdettavan huollon yhteydessä aiemmin rikkoutunut rengas, mutta tätä ei oltu tehty, ja myyjä ei muistanut muutenkaan koko asiaa enää (väliä 1,5 vrk). Toisen pyörän vaihteita oli säädetty, mutta eivät ne oikein kohdillaan olleet huollon jälkeenkään.
Huoltokokemus oli valitettava, koska liikkeen myyjä on palvelualtis ja ystävällinen. Jatkossa jatkuu siis hyvän huoltoliikkeen etsintä. Mitään katastrofaalista virhettä ei tapahtunut, mutta jatkossa huollatan pyörän vain paikassa, jossa on todella listattuna kaikki työt, mitä huoltoon kuuluu.
Mä ostin fillarin (Ridley X-Bow) tuolta ja palvelu erittäin asiallista ja asiantuntevaakin. Katsotaan miten ensihuolto menee (ehkä ensi viikolla vien pyörän sinne) - toivottavasti siinäkin menee kaikki hyvin.
Itse ostin vuosi sitten ensimmäisen cyclocrossini cycle Centteristä Hesarilta. Luulin ostavani pyörän asiantuntevasta liikkeestä, mutta toisin kävi! Möivät mulle selkeästi liian pienen rungon. Olen 194 cm ja rungon koko oli 56cc, vaikka mainitsin myyjälle asiasta niin myyjä vain todisteli että koko on kyllä oikea! Varmaan huomasi, että kyseessä oli vasta harrastusta aloittava ostaja, niin on ihan sama mitä sille myy! Ostin juuri oikean kokoisen fillarin ja enkä todellakaan samasta liikkeestä! Ps. ensihuoltokin oli vitsi, heti kotiin päin ajellessa huomasin, että jarrut oli säädetty päin p:tä!
tienlaita
19.06.2011, 11.34
Vitsikästä todella näin vain lukea näistä, kun ei ole tarvinnut kärsiä.
Näyttää siltä ettei tapahtuneita voi selittää millään anteeksiannettavalla, vaan kyseessä täytyy olla ammattitaidottomuus ja tai välinpitämättömyys. Nämä voivat liittyä mekaanikkoon tai liikkeenhoitoon tai molempiin.
Palaute hoituisi helposti lähettämällä ketjun linkki sinne.
arthur dent
23.06.2011, 18.22
Laitoin linkin Cyclecenteriin ja toivottavasti maailma taas loksahtaa paikalleen ja teillä liikkuisi tyytyväisiä pyöräilijöitä.
Vein aikoinaan Cycle Centeriin kalliimman puoleiset (>1ke) kiekot rihdattavaksi. Homma oli hoidettu niin, että molemmista kiekoista useat pinnat olivat taittuneet noin 90 astetta. Käytännössä vaati uudet pinnat tuohon.
Ei varmasti tule asioitua kyseisessä liikkeessä.
H. Moilanen
23.06.2011, 21.26
Taittuneet? Vai kiertyneet?
Odotan mielenkiinnolla päivää jolloin jollain on hyvää sanottavaa Cycle centeristä.
Viimeisen seitsemän vuoden kokemuksella ainoa mitä sieltä saa ilman pettymyksiä on sisärenkaita. :) Ilmeisesti tässä on välissä omistaja/pitäjäkin ehtinyt vaihtua muutaman kerran, mutta toiminta on pysynyt suunnilleen samana.
No jos ei osaa niin ei osaa.
Omat ja viimeiset kokemukseni Cycle Centeristä tältä kesältä (kun muualla olisi ollut about 2 viikon jonot).
Vein 29erin keulanvaihtoon - jäykän tilalle pogo. Ystävällinen myyjä sanoi että tottakai onnistuu, mutta menee muutama päivä kun heidän "keulan vaihdoista vastaava" työskentelee Kallion toimipisteessä ja pyörä pitää roudata sinne ja takaisin.
Sain pyörän takaisin n. viikon kuluttua. Kaikki tuntui olevan ok, mutta muutaman päivän ajelun jälkeen keula alkoi elää ja laakeriin tuli klappia. No konkeli takaisin putiikkiin, jossa myyjä tokaisi, että "eihän tolla voi ajaa, sun pitää jättää se nyt meille". No minähän jätin.
Meni taas viikko ja tuli soitto. "Pyörä on valmis". Sitä sitten hakemaan Mäkelänkadulta. Tähtimutterin alkuperäinen ruuvi oli kuulemma ollut liian lyhyt uuteen keulaan (?!), joten olivat laittaneet pidemmän. Otin pyörän sen enempää kokeilematta ja lähdin polkemaan kotiin. Saman tien huomasin, että nyt on vedetty laakeri tappiin ja tanko tuskin kääntyy.
Kesäloman fillari seisoi varastossa, mutta ensimmäisen työpäivän jälkeen kurvasin Foxcompiin ja kävin kysymässä neuvoa. Ystävällinen myyjä otti kiireidensä keskellä keulan ulos todetakseen, että ohjainlaakeri oli asennettu väärin päin. Lisäksi keulan kaulaputki oli jätetty sahauksessa pari milliä liian pitkäksi. Lisäksi tähtimutteri oli tungettu puoleenväliin kaulaputkea. Sanomattakin on selvää, että ohjainlaakerin käännön ja prikan laittamisen tähtimutterin kiristyslevyn alle keula on toiminut kuin pitääkin. Pisteet Foxcompille.
Kuulostaapa asiamestalta! :D
Kerran olen itse asioinut tuolla. Pyysin ilmaista pahvilaatikkoa. Sain ilmaisen pahvilaatikon. Ei valittamista siis. Mutta pyöriäni huoltoon tuskin tuonne veisin näiden kokemusten perusteella... :)
Andrelli
11.08.2011, 12.22
Huikee paikka joo, kaikesta päätellen, eikö yrittäjät tajua tänä päivänä kun on kaikennäköstä sosiaalista mediaa ja foorumia ym. niin toi juttu leviää kuin kulovalkea. Huonoa kokemusta kun kerrotaan eteenpäin monta kertaa nopeemmin ja enemmän kuin hyvää referenssiä.
Selailin noita firman sivuja niin kyllä ihmetyttää...
http://i56.tinypic.com/20aowly.jpg
Tulee pakostikin mieleen että täällä kirjoittelee kilpailijayritysten edustajat "tarinoitaan", niin uskomattomalta kuulostaa. :D
Meitä kilpailijoiden kätyreitä on lukuisia. Vuosia sitten käytätin maastokonkelia täyshuollossa hesarin cycle centerissä. Kolme kertaa kävin toteamassa, ettei puheista huolimatta mitään mainittuja vikoja oltu korjattu. Tästä lähtien olen huoltanut pyöräni itse, saapahan juuri niin laadukasta työtä kun mihin on valmis panostamaan.
Taittuneet? Vai kiertyneet?
Kiertyneet. Pinnat siis liian kireäksi laitettu tai vastaavaa. Alkuperäinen heitto kiekoissa tottakai jäi jäljelle pahempana.
Itse pyörää rakennellessa en saanut etuvaihtajaa toimimaan millään siten ettei olisi kihnuttanut ketjuun kuin 10-pakan 6 keskimmäisellä rattaalla. Veinpä sitten tähän liikkeeseen säädettäväksi. Nopeaa palvelua, seuraavana päivänä takasin. Ihmettelin, kun etuvaihtaja oli säädetty 10 mm verran isoimman rattaan hampaan korkeimman kohdan yläpuolelle. Vaihteet kuitenkin tuntuivat toimivan pikaisella testauksella joten ajattelin että näin se täytyy tehdä kun en itsekään sitä parin millin raolla saanut toimimaan.
Parin kuukauden päästä lumien sulettua ekalle lenkille ja sittenhän se ketju hyppäs yli aina kun vaihtoi 38 rattaalta 53:lle. Laskin sitten itse vaihtajaa ohjeen mukaiselle etäisyydelle ja alkoi toimimaan! Loppu hyvin kaikki hyvin vai miten se meni...
On kyllä sääli, jos huollossa näin töppäillään, kun tuon liikkeen myyjä on niin ystävällinen ja palvelualtis.
Alkuun pyörän historiikki (pakko avautua, Cycle Centeristä alempana):
Heti alkuun on myönnettävä, että tietämättömänä olin langennut SPT:n maamiinaan ja ostin Insera Relfex pyörän, kun vanhasta sai vaihdossa 200€ hyvitystä. Kusetustahan se oli, fillarin hinta kampanjan jälkeen kun oli suoraan tuo 200€ halvempi "hyvitys hinta". Noh joo tästä kohta jo kolme vuotta ja tyhmästä päästä saa kärsiä... (Myönnettäkööt, että vaihdossa vein vanhan ruosteisen romun vajan perukoilta :) )
Pyörä jäi ensimmäisenä vuotena varsin vähälle käytölle (paha virhe). Viime kesänä ehdin ajaa noin 400 km eli pari viikkoa töihin ja takas. Ajattelin, sitten hyödyntää ostotilanteessa tehdyn tarjouksen ensihuollosta, jolloin virhe tuli ilmi. "Iiihan liian kauan sitten ostettu pyörä, varmasti ajettu enemmän." Tappelun jälkeen sain alennettuun hintaan perushuollon.
Parin päivän kuluttua huollosta alkoi kuulumaan pientä suhinaa joka muuttui ruksutukseksi: etuvaihdin oli vinossa ja otti kiinni ketjuun. Tien päällä pikku fiksausta, että sain ruksutuksen veks ennen kuin ketjut katkeaisivat (tästä lisää myöhemmin). Melkein kotio asti ehdin, kun fillari kirjaimellisesti leikkasi kiinni. Etuvaihdin oli kääntynyt rungon ympärillä n. 45 astetta(!) ja pamahti polkimeen kiinni ja varmasti meni solmuun.
Ilmeisesti etuvaihtaja oli suht löysästi rungossa kiinni, ylämäessä pistin hieman painoa enemmän polkaisuun, ketju otti etuvaihtajaan kiinni, jännitystä, ketju ei katkea ja etuvaihtaja antaa periksi... Töihin en päässyt kuin pyörällä sillä viikolla, joten tulipahan sitten youtubesta etuvaihtajan säätöä opiskeltua muutaman opintopisteen edestä. Viikon ehdin tämän jälkeen töihin kulkea, kun sama tapahtui uudelleen ja hermothan siinä meni. Fillari vajaan ja loppukesä soveltaen töihin. Syksyllä otin itseäni niskasta kiinni, siirsin etuvaihtajan paikoilleen ja pyörä talviteloille.
Nyt tähän kesään ja asiaan eli Cycle Center Mäkelänkadulle. Ehdin kulkea pyörällä muutaman päivän kun tuttu ruksutus alkoi ja totesin, että nyt olisi aika näyttää fillaria ammattilaiselle. Lähin liike sattui olemaan edellämainittu, sinne siis. Myyjä oli mukava (joskin kiireinen) ja pahoittelevan oloinen ongelmatapauksen vuoksi. Aluksi sovimme vain etuvaihtajan uudelleen säätämisestä. Työ oli ruuhkan takia parissa päivässä tehty ja pyörä kulki taas peräti viikon ilman ruksusta! Ja historia toisti itseään: ylämäessä pikkasen painoa polkaisuun ja naps, kulunut ketju poikki.
Fillari uudelleen samaan paikkaan huoltoon, nyt sovimme etuvaihtajan vaihtamisesta laadukkaampaan. Edelleen ruuhkaa (vaiko mekaanikon kesälomaa?) ja huollossa menikin hieman yli viikko. Toissapäivänä hain pyörän veks, ja todettakoot, että pyörähuolloista maksaminen loppui tähän tällä opiskelijabudjetilla... Meinaan ruksutus alkoi taas.
Kenties diagnoosi on ollut väärä alusta asti (?). Vika tuskin on etuvaihtimessa vaan kampisarjassa tms. mikä vääntää ketjua sivuun polkiessa ja ketju edelleen vääntää etuvaihdinta tjsp. mistäpäs minä sen tietäisin. Joka tapauksessa mekaanikko "korjasi" tasan sen, minkä amatööri (minä) kuvitteli olevan vialla. Ilmeisesti on niin kauhea kiire, ettei töitä ehdi kunnolla tekemään... mutta nyt alkaa menemään hermot perkele.
Fillarin hinta oli tosiaan 400€, etuvaihtajan huolto CC:ssä 15€, ja etuvaihtajan vaihto yhteensä 85€, mistä etuvaihtaja (shimano deore) oli 45€, uusi ketju 15€ ja työ 25€. Eli neljäsosa pyörän hinnasta jo mennyt huoltoon ja noin 500km ajettuna...
Tänään otan yhteyttä liikkeeseen ja saas nähdä mitä käy. Toivottavasti tulevat asiallisesti vastaan ja korjaavat fillarin sopuhintaan toimivaksi. Jos eivät niin täytynee toivoa, että kaupan (huolto) saisi purettua ja jonkin korvauksen... huollon hinta kun vastaa opiskelijabudjetilla 3 vk ruokailuja :(.
Justiina
27.09.2011, 11.52
Valitettavasti vähän huono maku jäi allekirjoittaneellekin ko. putiikista, kun ostin sieltä elämäni ensimmäisen "kunnon" pyörän (cc:n). Liikkeessä ei ollut oikeaa runkokokoa, joten fillari tilattiin ja se tuli kyllä ihan ajoissa. Kuitenkin fillarin satulatolppa oli kolhittu niin että siitä puuttui pala maalia. Ei kuulemma ollut kuin kosmeettinen haitta. Satula laitettiin nopeasti suurinpiirtein oikealle korkeudelle, juuri muuta ei tarkisteltu. Lähdin kurvailemaan kotia kohti, mutta takarengas tyhjeni heti ennenkuin ehdin ajaa 500 metriä. Käännyin takaisin ja liikkeessä renkaaseen pumpattiin vain uudet ilmat (rengasta ei vilkaistu mitenkään, vaikka sanoin että jotain on varmaan pielessä koska en usko itse puhkaisseeni rengasta) ja käskettiin odottamaan hetki pysyykö ilmat. Sitten uusi yritys, tällä kertaa rengas tyhjeni onneksi vasta 12 km:n jälkeen kotiovella. Matkalla huomasin myös, että vaihteiden säädöt oli aivan pielessä, takarattaalla ketjut asettui suurinpiirtein kohdalleen vain keskimmäisillä rattailla. Soitin seuraavana aamuna (lauantai) liikkeeseen ja sovittiin, että vien takarenkaan sinne. Vasta paikanpäällä sanottiin, että saisin renkaan takaisin vasta maanantaina. Innokkaalle tuoreelle pyöränomistajalle tämä olisi ollut liian pitkä aika odotella, joten vein sitten renkaan naapurikauppaan VeloSporttiin jossa se paikattiin heti. Sisäkumi oli ilmeisesti ollut maanantaikappale. Ajattelin että sattuuhan näitä ja päätin kuitenkin antaa CycleCenterille vielä mahdollisuuden ja vein fillarin sinne vaihteiden säätöön, vaikka harkitsin jo säädättämistä Velosportissa. CycleCenter ei onneksi veloittanut säädöstä. Sain pyörän maanantaina (Velosportissa se olisi tehty odottaessa) Nyt vaihteet tuntuisi toimivan, mutta olen ehtinyt ajaa vasta kymmenisen kilometriä joten mene ja tiedä.
Minulle jäi kuitenkin varsin epävarma olo. Esim. noiden vaihteiden takia mulle meinasi käydä sillä ensimmäisellä kotimatkalla kalpaten, kun pienimmälle takarattaalle vaihtaessa polkimet polkaisivatkin tyhjää ja jalat lipesivät polkimilta (minulla ei ole vielä lukkoja) ja vauhtia oli kuitenkin mukavasti. Miten voin luottaa, onko ne nytkään asianmukaisesti säädetty (joku kirjoitti tähän ketjuun, että olivat ensin toimineet ok, vaikka olivatkin päin seiniä säädetty), tai voinko luottaa että esim. jarrut ym. jutut on käyty asianmukaisesti läpi ja voin ajaa pyörälläni turvallisin mielin? Joka kerta asioidessani liikkeessä myyjä on vaikuttanut todella kiireiseltä, jopa vaikkei muita asiakkaita edes olisi ollut. Liikkeessä tuleekin aina sellainen "anteeksi että häiritsen" -olo. Myöskään kolhittua pyörää, säätämättömiä vaihteita tai maanantai-sisärengasta ei millään tavalla pahoiteltu. Pyörää hakiessani ajoasentoihin tms. ei paneuduttu ollenkaan, eikä minulle kysymisestä huolimatta kerrottu miten minun pitäisi itse pitää huolta pyörästäni.
Nöösinä ajattelin, että ostan palvelun vuoksi pyörän kivijalkakaupasta enkä tilaa netistä. Maksoin siitä, että joku olisi katsonut ajoasennon kohdalleen, kertonut pyörästä ja sen huoltamisesta ja ollut kiinnostunut fiiliksistä ensimmäisten kilometrien jälkeen. Nyt jäi sellainen olo, että (helppo) raha kyllä kelpasi, mutta kassakoneen kilahduksen jälkeen ei CycleCenteriä asiakaspalvelu kiinnosta. Täällä puheena ollut huollon taso ja se että sitä ei ole tarjolla lauantaisin kertonee varmaan sekin asiakaspalvelun laatuun panostamisesta jotain. Itse käytän jatkossa vastapäisen putiikin palveluita, fiilis ko. liikkeessä on ihan toisenlainen - siellä asiakkaalle on ainakin aikaa.
Ostin alkusyksystä CycleCenteristä uuden maantiefillarin, pidin sattumaa onnellisena kun sieltä sattui saamaan Euroopan halvimmalla hinnalla kappaleen suoraan varastosta, ja kaupankäyntihetkellä kierretty korttelin ennen maksamista varmisti runkokoonkin oikeaksi. Myyjä (Hesarilla) oli todella ystävällinen ja asiallisen oloinen. Fillari oli koottu nopeasti ja oli valmiina sovittuna aikana. Tuohon asti olin enemmän kuin tyytyväinen.
Ihmettelin kuitenkin ensi lenkeillä etuvaihtajan melko vahvaa kihnutusta, "eihän ammattimaiset liikkeet voi jättää säätöjä pieleen"? Koska kaikissa postimyyntifillareissa niin briteissä (ei ihan yhtä tarkasti..) kuin sakuissakin oli aiemmin olleet säädöt kohdallaan asiakkaan luona. Voin vähän syyttää omaa kiirettäni koeajossa, mutta kun en luottavaisena ollut kiinnostunut kuin koosta..
Tämän ketjun luettuani en enää ihmettele. Ja taidan olla kaikin puolin tyytyväinen siihen, että säädin vaihteet itse, kun on tuota matkaa ja vaivaakin sinne (70 % ajasta landella ja fillari siellä). Myyntitapahtumasta siis iso käsi CycleCenterille mutta asennustoiminnasta meni pieni kivi kenkään. Se olisi kasvanut rasituksen herneeksi nenään, jollei säädöt olisi itselle tuttua puuhaa.
Ostin uuden Ridleyn CrossWIndin Hesarilta 2009 kesän alussa. Jotain pikkujuttua olen liikkeessä teettänyt (pari huoltoa jne).
En väitä että heidän perusajatuksena olisi asiakkaiden kusetus. Kyllä kai kaikki on tehty mitä on pyydetty, mutta aina siellä asioitua
jää fiilis että jäiköhän jotain tekemättä tai kertomatta. Syy miksi olen joutunut käymään on ollut takuunalaiset viat jolloin vaihtoehtoja ei ole
ollut.
Jos olet aloittelija tai muuten peukalo keskellä kämmentä, niin en missään tapauksessa suosittele liikettä. Jos tiedät mitä haluat ja ymmärrät tarkastaa mitä on tehty,
niin sitten varmasti hyvä vaihtoehto.
cycle centerillä on kaksi liikettä, toinen Helsinginkadulla ja toinen Mäkelänkadulla. Mäkelänkadusta en osaa sanoa yhtään mitään mutta Hesarilla homma toimii ja luottavaisin mielin jätän sinne pyörät laitettavaksi kun mitään muuta en osaa tehdä kuin vaihtaa kiekkoja/pakkoja/sisureita yms. muuta pikkuhommaa. Keskiö huollot, kiekkojen huollot ja osasarjoten vaihdot sun muut on menneet mallikkaasti ja kun itse olen jotain erehtynyt tekemään ja homman paskonut aivan täysin niin miehet on korjanneet tilanteen. Eli oon tykännyt :)
Petteri M
04.10.2011, 22.10
Cycle Centerillä on kaksi liikettä, toinen Helsinginkadulla ja toinen Mäkelänkadulla... Juurikin näin. Hesarilla ainakin itse sain esimerkillistä palvelua. Mäklänkadusta en kommentoi koska en ole siellä asioinut.
Huollosta en tiedä mutta sen verran pihi tyyppi olen että jos esim. Colnagon World Cup maksaa mäkelänkadun liikkeessä 300€ vähemmän kuin tien toisella puolella ostan sen halvemman... Ymmärrän kyllä muuten tämän ketjun pointin.
Petteri M
04.10.2011, 23.32
Itse käytän jatkossa vastapäisen putiikin palveluita, fiilis ko. liikkeessä on ihan toisenlainen - siellä asiakkaalle on ainakin aikaa.
Koska Velosport vedettiin tähän mukaan niin annetaan referenssiä. Mulle kävi näin. Kyseisten liikkeiden henkilökunta saa kommentoida vapaasti jos haluaa.
Ostin Cännärin Velosportista käytettynä. Olin aika aloittelija silloin ja mulle myytiin fillari josta ketjut katkesivat viikon sisällä ostosta ja eturattaat+ keskiöt vaihtoon kuukaudesn sisällä ostosta. Lähetin emailia firmaan ja mulle kommentoitiin että fillari oli sen ja sen henkilön pyörä eikä velosportin(?). Menin liikkeeseen ja selitin nuoremmalle kaverille tilanteen ja tyypit möivät mulle uuden eturattaan mutta en saanut edes alennusta. Tajusin että Cannariini oli heitetty joku vanha jämäkampisarja ja ketjut. Kuitenkin fillari myytiin mulle Velosportista ja maksoin sen kassalle... Hämmentää ja huono fiilis jäi.
Ostettiin vaimolla Meridan cyclocrossari hesarin Cycle Centeristä käytettynä. Pyörässä ilmeni muutaman ajolenkin jälkeen niin pahoja oireita että veimme sen huoltoon. Loppujen lopuksi saimme uuden x-bowin vaimolle tilalle kun eivät saaneet fillaria (tarpeeksi nopeasti?) kuntoon. Kieltämättä X-bowissa on kertaluokkaa huonompi osasarja, mutta saimme uuden fillarin tilalle ja itseasiassa se osoittautui paljon mukavammaksi ajaa... Jäi hyvä fiilis.
PS. Vieläkin ajan kyseisellä Cännärillä... Vaikka iso osa osista onkin jouduttu vaihtamaan.
Pariin kertaan tuolla Mäkelänkadun CC:ssa asioinut ja vähän jäänyt valju maku. Huollon jälkeen vaihteet eivät olleet täysin kohdillaan ja hiukan harmitti se, että fillari oli odottamassa noutoa ulkona kaatosateessa (no kyllä sillä tietysti kaatosateessa ajetaankin, mutta silti...). Kuitenkin aika paljon pienemmissä liikkeissä kuten Hesarin CC:ssa tai Ajomiehellä on pyörä aina mahtunut sisään. Yhden kerran olen asioinut Hesarilla ja siellä ainakin palvelu oli hyvää ja ensihuolto sujui ongelmitta.
Tänään kokeiltua: ainakin sähköposti tiedusteluihin vastaavat nopeasti ja ystävällisesti.
Justiina
05.10.2011, 17.41
Ostin Cännärin Velosportista käytettynä. Olin aika aloittelija silloin ja mulle myytiin fillari josta ketjut katkesivat viikon sisällä ostosta ja eturattaat+ keskiöt vaihtoon kuukaudesn sisällä ostosta. Lähetin emailia firmaan ja mulle kommentoitiin että fillari oli sen ja sen henkilön pyörä eikä velosportin(?).
Olitko kuitenkin saanut kuitin pyörästäsi, ja oltiinko sille luvattu takuu? Liikkeethän voivat myydä tai paremminkin välittää yksityishenkilön pyöriä henkilön itsensä lukuun, tai sitten omaan lukuunsa. Jälkimmäisessä tapauksessa saat kuitin ja olet kiistatta kuluttajansuojan piirissä koska myyjänä on yritys.
Minua eniten sieppaa palvelun ja toiminnan epätasapainoisuus. Se taas johtaa luottamuksen puutteeseen ko firman suhteen. Edellä oleva sai vastauksen meilitiedusteluun samantien. Minä pyysin puhelimitse osatietoja ja ehdotusta koska kannattaa tuoda fillari vuosihuoltoon viime lauantaina. Kaveri lupasi soittaa asiasta heti maanantaina. Taisi jäädä sopimatta minkä kuun....
Tekevälle sattuu ja ammatimiehillekin tulee vahinkoja. Tätäkin keskustelua leima aikamoinen laatutoleranssivaihtelu. Positiivista on viime kommentit. Ehkä puljun henkilökunta on ottanut palautteesta opikseen ?
Justiina
05.10.2011, 23.07
^ Olisi kiinnostavaa tietää, tiedusteliko Makke uutta fillaria vai jotain muuta?
^ Olisi kiinnostavaa tietää, tiedusteliko Makke uutta fillaria vai jotain muuta?
Jep uutta, mutta cyclocrossia. Tuo Ridley kun osuu mun silmään:)
Justiina
06.10.2011, 09.33
^ No olisko siinä se ratkaiseva ero - isomman rahan kaupanteko kiinnostaa, huollot ja varaosamyynnit ei... Harmi että taitaa olla ainut firma pk-seudulla joka myy Ridleytä. Jos tuolta päädyt ostamaan niin muista ainakin testata ja käydä fillari läpi huolella ennenkuin kannat/ajat fillarin ulos kaupasta.
Mä kävin elokuussa tuolla Mäkelänkadulla kattelemassa Ridleyn pyöriä. Kyllä se muuten oli ihan palveluhenkinen, mutta en olisi kuulemma tarvinnut koeajoa mihinkään. Jäi sitten pyörä ostamatta.
No huh huh. Joskus alkukesästä piipahdin putiikissa, ja siellä oli rivissä pyöriä joita oli selvästikin ajettu - siis koeajettu, ja myyjä antoi myös ymmärtää, että koeajot ovat ihan normi juttu, joten siltä puolin jäi ihan hyvä fiilis.
Noin yleisesti palvelusta on sitten jäänyt sellainen fiilis, että välillä kiinnostaa ja toisinaan sitten on muuta mielenkiintoisempaa mielessä. Vähän tuntuu että henkilökunta on ensisijaisesti pyöräilijöitä ja toissijaisesti pyöräkauppiaita.
Vai on tiellä noin käynyt cc-hesarilla?
Minulla näin : ostin uuden Olmon, polkimet ja kengät tytölle kun siellä sattui olemaan normihintainen, mutta sopivan kokoinen (s-koko) filo.
Onneksi pihalla autoon pakatessa kokeilin vaihteita, sillä nehän olivat pieleen säädetty ja rutisivat sekä osalle vaihteista ei vaihtanut ollenkaan. Eikun takas ja ne säädettiin odottaessa.
Polkimet sai heti mukaan mutta kengät meni tilaukseen ja lupasivat lähettää postissa kotiin. Kahden viikon päästä soitin ja kyselin perään niin hups, olivat unohtaneet tilata ne kengät. Nyt tilasivat ja kengät tuli postissa parin viikon päästä eli siis totaali 4vk odotusta. Mutta kengät oli ne mistä oli maksettukin joten kaikki hyvin.
Sitten about viiden lenkin jälkeen keskiö alkoi naksua, joten eikun pyörä takas pajalle. Viikon päästä soitettiin ja keskiö oli kuulemma rasvattu ja kiristetty, joka sitten myös lenkillä todettiin olleen oikea toimenpide, sillä naksunta oli hävinnyt. Lisäksi olivat kuulemma kiristäneet ohjauslaakeria joka oli ollut kovin löysällä, tätä tosin en ollut
huomannut, mutta ihan hyvä se oli tuon toimenpiteen jälkeen(kin).
Seuraavaksi ostin uuden Feltin, josta sitten kotona itse säädin vaihteet kun ei jaksanut enää jumpata liikkeen kanssa tommosen mitättömän asian kuin pieleen säädetyt vaihteet kanssa.
Muuten myyntitilanne ja myyjä oli mukava ja Feltissä hinta kohdallaan.
Ei isommalti valittamista tuosta liikkeestä, mutta kaikesta tästä on jäänyt semmoinen fiilis että sieltä voin kyllä kampetta ostaa jos hinta on kohdallaan mutta huollot tarvittaessa tehdään muualla!
Hyvä että voi antaa palautetta. Itse olen asioinut lähinnä Hesarin liikkeessä ja omat kokemukseni ovat olleet pelkästään positiivisia. Mäkelänkadun puodissa olen käynyt parisen kertaa, joten en osaa tai pysty sitä sen tarkemmin arvioimaan.
Kaiken kaikkiaan en voi olla ihmettelemättä sitä, että aika moni Mäkelänkadun liikkeestä valittanut on löytänyt ns. onnelan Velosportin puolelta. Ihan väkisin tulee mieleen että tässä Velosportin (kanta)-asiakkaat "ohjaavat" pyöräilijöitä omaan suosikkiliikkeeseensä. Ja aika uskomattomilta tarinoilta valitukset Cycle-Centerin toiminnasta kuulostavat.
Eritoten kun olen muutaman Velosportissa käynyt enkä mitään erityistä ammattitaitoa yms. sieltä ole löytänyt. Samanlaisia seiniinnojailijoita kaikki.
Mutta voin toki olla väärässäkin.
P.S. En aio keskustella asiasta tässä tämän enempää, pitäkää kadenssi riittävän korkealla:)
Oatmeal Stout
07.10.2011, 10.14
enkä mitään erityistä ammattitaitoa yms. sieltä ole löytänyt. Samanlaisia seiniinnojailijoita kaikki.
Siis amatöörimäistä seiniin nojailua?
Minusta siellä on ollut aika vähän vapaata seinätilaa (käymälän ja sovituskopin ulkopuolella) nojailla, mutta enhän toki ole kouliintunut arvioimaan aihetta etkä kerro missä olet liikkeen henkilökuntaa kohdannut.
Itse olen sieltä Hesarista kaksi pyörää ostanut. Huolto on kyllä surkeaa, Ensimmäisestä pyörästä campan keskiö naksui (tai niin luulin, vika oli lopulta ohjainlaakerissa) kampia oli silloin kiristetty niin, että toisesta kuusikolopultista oli meinannut tulla pyöreä. No sain toisen(käytetyn)tilalle, asentaja kertoi, "taisi avain kerran lipsahtaa" kiva kun ei heti sitä vaihtanut vaan antaa pyörän tuollaisena... Crossbown kun sieltä ostin ja kotiin lähdin ajamaan niin aloin ihmettelemään kun takajarru toimii huonosti. Pysähdyin ja totesin kiekon olevan pois paikoiltaan. Löysäsin pikalinkun ja tiputin kiekon uran pohjalle. Tästä muutama kilometri ja aloin ihmettelemään kun etukiekko vipottaa?? Fulcrum 5:sta yksi pinna ihan löysällä, kiristin ja pääsin kotiin...uskomatonta!!! Ostin sitten viime viikolla uuden maantiepyörän mutta en täältä :-) tämä on taas tarina erikseen löytyy kaupat osiosta SALDEN
Täällä olis yks huono kokemus lisää Mäkelänkadulta. Vein fillarini huoltoon Cycle Centeriin loppukesästä, koska halusin säästää sitä usein korjaavalta mieheltäni vaivan. Pyörä on perus kaupunkifillari, ei mikään hifipeli – enpä tiedä onko tämä syynä huonoon kokemukseeni, ehkä tavispyörien korjaaminen ei edes liikettä kiinnosta? Jokatapauksessa, pyörässä oli kaksi vibaa, joiden takia se oli ajokelvoton: takapyörä heilui niin, että luulin vanteen olevan soikea. Myös satula heilui kiristysyrityksistäni huolimatta. Cycle Centerin myyjä tsekkasi pyörän, ja ehdotti vuosihuoltoa. Sovimme, että sellainen tehdään, ja huolto myös sisältää heiluvien osien korjaamisen. Hain pyörän seuraavana päivänä. Ajoin sen kotiin, ja huomasin heti, että sekä pyörä että satula heiluivat edelleen. Vein pyörän takaisin. Myyjä lupasi, että tilanne korjataan. Menin takaisin uudelleen parin päivän päästä. Nyt myyjä kertoi, että satulaa ei voi korjata lainkaan, vaan se pitää vaihtaa. Kiristystä oli yritetty, mutta se ei kuulemma pysynyt. Takapyörästä hän kertoi, että vanne ei ollut soikea, joten se ei aiheuta heilumista. Hän myös kertoi, ettei voi tehdä enempää. Otin pyörän mukaani vähän hämmentyneenä. Koeajoin sitä kotona, ja totesin, että takapyörä heilui edelleen villisti, eli pyörä oli ajokelvoton. Olin jo maksanut huollosta, eikä mitään niistä osista, jotka olivat hajalla, oltu korjattu. Päätin viedä pyörän näytille Velosportiin kuullankseni, onko todella niin, ettei heilumiselle voi tehdä mitään. Pyörää vilkaissut myyjä totesi alle minuutissa, että vika löytyy renkaasta, joka pitää vaihtaa. Illalla mieheni kiristi satulan, eikä se ole sen koomin heilunut.
Tässä vaihessa otti aika paljon päähän. Tsekkasin, mitä kuluttajansuojalaki sanoo siitä, että rahat on maksettu mutta palvelun laatu kusee. Sain tietää, että voisin korjauttaa pyörän toisessa liikkeessä CC:n laskuun, jos he eivät suostuisi korjaamaan pyörää. Laitoin liikkeeseen sähköpostia, jossa kysyin asiallisesti mahdollisuutta tuoda pyörä vielä kerran korjattavaksi. Pyysin heitä vaihtamaan renkaan, joka aiheutti heilumisen. Ilmoitin, edelleen asiallisesti, että voisin viedä sen myös muualle. Tietenkin olisimme voineet vaihtaa renkaan myös itse, mutta koska vaihtamisesta oli tässä vaiheessa jo maksettu.. Vähän ajan kuluttua puhelimeni soi, ja myyjä huusi ravoissaan puhelimeen. Epämiellyttävän puhelun lopputulema oli, että sain luvan viedä pyörän takaisin. Rengas vaihdettiin, eikä takapyörä enää heilunut. Tunnelma oli sanalla sanoen hyytävä. Muistin tapauksen tänään, kun ihmettelin, miksei pyörän lamppu toiminut. Huomasimme, että pyörän vanne oli korjauksen yhteydessä asennettu väärin ja lampun sähköjohdot jätetty kiinnittämättä....
Jake_Kona
06.12.2011, 20.27
En näe äkkiseltään muuta vikaa korjauksissa, kuin ettei asiakkaalle kerrottu selkeästi kaikkea. Jos sovittu vuosihuollosta ja se tehty ja maksatettu, milestäni ok. Jos lisätyöstä sovittu ja sitä ei onnistuttu tekimään, eikä laskutettu, ei siinäkään mitää vikaa( liikkeessä). Saahan liike itse päättää mitä töitä tekee ja ei tuhlaa asiakkaan rahoja sohjon fiksaukseen. Ei kuluttajansuoja tosiaankaan anna lupaa korjauttaa 1. liikkeen laskuun 2. liikkeessä. Varsinkin jos työtä ei ole tehty alunperinkään.
Ei asiakas ole kuningas. Hyvä liike tietysti ei ole töykeä vaan asiallinen ja koittaa palvella oikein. Virheitä sattuu tekevälle, mutta asiakkaan näkemys on yleensä kuuntelemisen arvoinen.
Loppusäädöissä näyttäisi kylläkin tapahtuneen virhe. Ja pienellä pienellä palvelualttiudella koko ongelma ei olisi laajentunut.
Itse olen käsityöläinen ja palvelen asiakkaita vaikeissa asioissa päivittäin.
En näe äkkiseltään muuta vikaa korjauksissa, kuin ettei asiakkaalle kerrottu selkeästi kaikkea. Jos sovittu vuosihuollosta ja se tehty ja maksatettu, milestäni ok. Jos lisätyöstä sovittu ja sitä ei onnistuttu tekimään, eikä laskutettu, ei siinäkään mitää vikaa( liikkeessä). Saahan liike itse päättää mitä töitä tekee ja ei tuhlaa asiakkaan rahoja sohjon fiksaukseen. Ei kuluttajansuoja tosiaankaan anna lupaa korjauttaa 1. liikkeen laskuun 2. liikkeessä. Varsinkin jos työtä ei ole tehty alunperinkään.
Ei asiakas ole kuningas. Hyvä liike tietysti ei ole töykeä vaan asiallinen ja koittaa palvella oikein. Virheitä sattuu tekevälle, mutta asiakkaan näkemys on yleensä kuuntelemisen arvoinen.
Loppusäädöissä näyttäisi kylläkin tapahtuneen virhe. Ja pienellä pienellä palvelualttiudella koko ongelma ei olisi laajentunut.
Itse olen käsityöläinen ja palvelen asiakkaita vaikeissa asioissa päivittäin.
Hmm.. Oletkohan Cyclecenterin suuntaan jollain tavalla kytköksissä... Ihmeellinen asenne jos kerran työskentelet asiakaspalvelualalla.
Varsinkin pienissä ja keskisuurissa yrityksissä pitää asiakasta kohdella kuin kuningasta. En usko että cyclecenterilläkään olisi varaa valita asiakkaitaan, vaan luulisi heidän ottavan avosylin vastaan jokaisen. On sitten mummomankeli tai pinarello dogma 2.
Tietenkin lisätöiden ja osien vaihdosta täytyy tehdä varmistus asiakkaalta, muttei luulisi sen olevan kovin vaikeaa tähän maailman aikaan kun on matkapuhelimetkin keksitty (jo jokin aika sitten jopa). Liikkeen pitäisi myös ymmärtää sellaisia asiakkaita jotka eivät ymmärrä kovin paljoa pyörästään. Ajavat vaan, eivät säädä tai korjaile. Tälläisiä pyöräilijöitä on kuitenkin valtaosa.
Omakohtasta kokemusta paikasta ei ole. Kaveri kertonut ihan hyviä kokemuksia tosin..
Jake_Kona
06.12.2011, 21.11
Yrityksissä yritetään tehdä toimeentuloa. Lue kunnolla se tekstini. Enkä ole missään tekemisissä kys. firman kanssa. En edes asu siellä päinkään. Kun kirjoitin ettei asiakas ole kuningas, hän ei todellakaan ole kuningas vaan asiakas. Kuningas saa kaiken ilmaiseksi ja jos katsot viistoon, ottaa pääskin;)
Tarkennan nyt vielä, että sovimme nimenomaan, että heiluva takapyörä ja heiluva satula korjataan vuosihuollon hinnalla. Tästä sopimuksesta myyjä oli kyllä tietoinen, koska otti pyörän uudelleen sisään, kun sanoin, ettei vikoja oltu korjattu. Kolmannella kerralla myyjä väitti, ettei 1) satulaa eikä 2) rengasta voi korjata, vaan kaikki voitava on tehty. Vastapäisellä puolella tietä taas tiedettiin heti kertoa, mistä rengasvika johtuu. Satulan taas pystyi korjaamaan kotikonstein. Mistään lisätyöstä ei siis missään nimessä ollut kyse. Lisätyöstä ei myöskään myyjä missään vaiheessa maininnut, vaan kokoajan operoitiin jo maksetun hinnan puitteissa.
Jäi fiilis, ettei henkilökunta viitsi tai osaa korjata peruspyörää. Jälkimmäistä vaihtoehtoa epäilen, koska kyse oli niin perusjutuista. Ja kuluttajansuojalain tulkinta on kyllä aivan selkeä, jos maksaa renkaan korjauksesta eikä sitä korjata. Liikkeen myyjä suhtautui myös melko vihamielisesti siihen, että olin ottanut selvää oikeuksistani. Tein niin siksi, koska tuli vahvasti fiilis, että liike yrittää kusettaa asiakasta, joka ei ole teknisesti tarpeeksi valveutunut..
Toivon toki, muut saavat liikkeestä rahoillensa vastinetta :)
Jake_Kona
06.12.2011, 22.43
Joku viestikatkos on pakko olla. Eihän nyt vuoshuoltoon voi kuulua tuntenattoman vian korjaus ja osat lol. Siis vuosihulto voi olla jotain 75e. Oli pyörähuolto kuinka halpa tahansa. Jo sana vuosihuolto pitää sisällään käsitteen, että siihen kuuluu ylläpitoon ja säätöön liittyviä toimenpiteitä.
Ehkä on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Jos liike yrittänyt säätää pyörää ei korjata. Vipottava takapyörä yritetty luonnollisesti korjata säätämällä pinnojen kireyttä. Heiluvaa satulaa säädetty kiristämällä ruuvia. Jos vika renkaissa ja satulassa, tarvitaan osia. Ei kukaan oikeasti voi luulla että osat kuuluvat vuosihuoltoon.
Kuluttajasuojalaista vielä. Ei millään pahalla, mutta ei se kata mitään takuuta ja saneluoikeutta. Eikä siinä ole mitään rahojenpalautusautomaattia.
Työn tekijäfirmalla on oikeus korjata vika jonka se huomaa kohtuullisessa ajassa.
En asu siellä päinkään!
Lisään tähän vielä hieman jutskaa.
Mitä olen koko ajan koittanut yleisellä tasolla tarkoittaa on jonkinlaista asiakkaankin vastuuta kun tilausta tehdään. Hyvällä asenteella saa yleensä hyvää palvelua. Jos se ei auta kannattaa asioida muualla. Sehän aika selvää ja yksiselitteistä asiakkaan oikautta. Rahoille vastinetta.
Itse kohtaan työssäni tyytymättömiä asiakkaita viikoittain. Semmoista örrinmörriäistä (tyytymätön asiakas) ei olekkaan, ettei ymmärtävä ja ystävällinen sekä ripeää palvelu saisi ilmettä muuttumaan iloisemmaksi. Asiakkaan tyytymättömyys on pelkoa, että hänet jätetään yksin ongelmansa kanssa. Kun se angsti siirretään sivuun voidaan tarttua asiaan. Vaatii todellista kärsivällisyyden kunniajäsenyyttä, että voi hyvin palvella vihaista asiakasta. Siinä pitää vain muistaa ajatella eikä antaa tunteiden viedä. Iloisia pyöräilyhetkiä ja menestystä:):cool:
kolistelija
06.12.2011, 23.35
Myyjän sai kyllä huutamaan puhelimeen kun sinne soitti ja kysyi miksi kiekkojen toimitus kestää kolmeatta viikkoa luvatun parin päivän sijaan. Pari kertaa olen erehtynyt tuolla käymään ennen kuin opin että siellä on hyvää palvelua (lue. tolkutonta väkisinmyyntiä) vain siihen asti että saavat rahansa. Sen jälkeen toiminta on ollut jopa töykeää.
Joku viestikatkos on pakko olla. Eihän nyt vuoshuoltoon voi kuulua tuntenattoman vian korjaus ja osat lol. Siis vuosihulto voi olla jotain 75e. Oli pyörähuolto kuinka halpa tahansa. Jo sana vuosihuolto pitää sisällään käsitteen, että siihen kuuluu ylläpitoon ja säätöön liittyviä toimenpiteitä.
Ehkä on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Jos liike yrittänyt säätää pyörää ei korjata. Vipottava takapyörä yritetty luonnollisesti korjata säätämällä pinnojen kireyttä. Heiluvaa satulaa säädetty kiristämällä ruuvia. Jos vika renkaissa ja satulassa, tarvitaan osia. Ei kukaan oikeasti voi luulla että osat kuuluvat vuosihuoltoon.
Kuluttajasuojalaista vielä. Ei millään pahalla, mutta ei se kata mitään takuuta ja saneluoikeutta. Eikä siinä ole mitään rahojenpalautusautomaattia.
Työn tekijäfirmalla on oikeus korjata vika jonka se huomaa kohtuullisessa ajassa.
Hmm, oletkohan ao. liikkeen myyjä :) Teimme selkeän suullisen sopimuksen, että heiluva takapyörä ja satula korjataan vuosihuollon hinnalla. Sovimme tosin myös, että osista maksetaan erikseen, jos jotain pitää vaihtaa. Sitä, miksi myyjä on mennyt tekemään moisen sopimuksen, en tiedä. Lopputulema oli se, että liike yritti kahteen otteeseen selvittää mikä on vikana, kun takapyörä heilui edelleen, vaikka vanteessa ei ollut vikaa. Sitten he ilmoittivat, ettei hommalle voi mitään. Epäilin diagnoosia, ja kysyin mielipidettä vastapäiseltä puolelta tietä. Vika oli renkaassa, kerrottiin Velosportista, ja korjattavissa vaihtamalla. Tätä CC ei jostain syystä hiffannut. Tarinan opetus on, että sekä palvelu että jälki oli huonoa. Mutta tervemenoa kokeilemaan, itse pysyttelen tien toisella puolella :)
tempokisu
07.12.2011, 10.03
Suusan, vältä ko. liikettä. Poikkeuksetta mitä siellä puljussa on mun fillareitani laitettu ja huollettu, niin täälläpäin "alan miehet" eli luotettavat fillarikorjausgurut, on kyllä nauraneet että just mitä pskaa tähän on laitettu.....jos sielä pyörää meinaa huollattaa niin pitää olla ite vieressä katsomassa. Raha niitä tyyppejä kyllä kiinnostaa, ja kun on kerran maksettu niin ei sitä takasin saa vaikka tekisi mitä rikosilmoitusta tms. Tosin tyypit ( myyjät ja huoltomiehet tai kuka sen nyt omistaakaan sitten..) ovat varmaan osin vaihtuneet? mutta ei näytä meno muuttuneen.
:mad:
Tuoltako oli "SE kauppias"?! :seko:
Cycling Centerin kanssa sovitut asiat ei pidä. Tuoreen kokemukseni mukaan yrittävät vedättää maksujen kanssa lopussa: kun tilasin pyörän,
kirjasimme, mitä varusteita maantiepyörään asennetaan, ja tämän perusteella sain kokonaishinnan. Lopuksi kun sain pyörän, polkimet puuttuivat, vaikka ne oli mainittu pyörän tilauksessa. Kun menin myöhemmin hakemaan polkimia, myyjä yritti veloittaa polkimista 190€.
Jäi peen maku suuhun.
Jake_Kona
12.01.2012, 21.19
Jos hinta paperilla ja siinä millä varusteilla hinta toteutuu, pitäisi kunnon kauppamiehen kunnioittaa omaa sitoumustaan.
Sama onko omistaja tai työntekijä sen antanut. Sanallinenkin lupaus on sitova, mutta jälkeenpäin hankala todistaa.
Oliko kyseessä kustannusarvio vai kuitti/lasku/lähete?
Tai mitäs laitoit; tilauksen yhteydessä.
(Jos... mielestäni kustannusarvio vanhenee joskus) no ei tähän.
Yritti veloittaa 190e, oliko inhimillinen erehdys, vai tarkoituksellinen vilunkikauppiaan veto?:(
Itsekin olen joskus ottanut asiakkaan rahoja vastaan ja antanut vahingossa 10% alennuksen.
Että sitäkin sattuu:eek:
Putiikissa (Hesari) leijuu miellyttävän pyöräily-auran lisäksi ankara vedättämisen tunnelma.
Kaverille myytiin ilmeisesti hapertuneet sisärenkaat, koska molemmat hajosivat kättelyssä. Sai pitkän valituksen jälkeen vaihdettua uusiin. Toisaalta, toinen kaveri käyttää tuota hyvin mielellään (joskin harvoin, asuu kauempana) eikä hänellä ole huonoa sanaa sanottavana. Itselläni on valitettavasti lähinnä niitä huonoja sanoja:
Korjaukset ja lisävarusteet tahtovat unohtua tai mennä "vähän sinnepäin". Samoin laskutus. Uutta pyörää ostaessakin (useampi vuosi sitten) oli "merkillisyyksiä": pyöränjalka oli liian lyhyt (pyörä ei pysynyt pystyssä, varmaankin maastopyörän jalka! siitä valittaessa sai vastauksen, että "kyseessä on sopivin mitä tähän malliin on saatavilla" tjsp. vaikka jostain syystä biltemasta sai sopivan 7,90 eurolla). Pyörästä oli myös unohtunutlukko kokonaan, vaikka se oli jo maksettu. Onneksi muistin asian, ja hinnasta sai sen hyvityksen (koska jo ostettua ja maksettua lukkoa ei ollutkaan saatavilla). Mutta se hyvityskin tapahtui jotenkin semmoisella hengellä, että minä olisin ollut väärässä tai jotenkin "hankala asiakas".
Toissa kesänä säädätin hybridistä vaihteet ennen retkeä, koska edessä toimi vain kaksi pienintä vaihdetta. Hain fillarin korjaamolta ja lähdin seuraavana päivänä retkelle. Ehdin ajaa alle 5 km kunnes taas ei mennyt eturatas isoimmalle! En ollut uskoa todeksi. Aikaa ja tunnelmaa säästääkseni en halunnut palata. Siispä tienpäällä pikakorjaus toisessa liikkeessä ja; seuraavat 2000 km toimi moitteettomasti.
Olen kyllä saanut myös hyvää palvelua, kerran. Silloin olin hädässä ja kiireessä ja arvostin todella paljon sitä palvelua. Ensikertalaisena jäi todella hyvä maku, fiilis seudun parhaasta liikkeestä. Valitettavasti se vaikutelma on laskenut käynti käynnin jälkeen. Aina välillä taas unohdan, mikä meininki siellä yleensä on ja vien taas korjattavaksi pyörän. Yleensä sen jälkeen, kantapäiden pehmennyttyä, muistan taas, miksi niin ei pitänyt tehdä.
sergioramos
20.03.2012, 09.31
Mulla tälläinen omakohtainenn kokemus CC Mäkelänkatu. Viime syksynä ostin sieltä Feltin maasturin. Hintaa joku 800e.
Loppuvuodesta vein sen ensihuoltoon, vaihteiden päällemeno hiukan takkusi.
Sen jälkeen oikeastaan en ajellut, pari kertaa ehkä. Nyt kaivoin fillarin vajasta voi luoja kun takkuaa vaihteet. Olis pitäny sillon viime vuoden lopulla testaa tarkemmin vaihteet, nyt se on kai hiukan myöhäistä- oma vika.
Enkä taida nyt lähteä sinne kyselemään kuukausia vanhan jutun perään, kuitinkin heitin jo pois huollosta.
Kai tästä kaupungista löytyy joku mesta missä noi vaihteet saa säädettyä ammattitaidolla?
CC lienee avannut kolmannen putiikin Tehtaankadulle? Hesarilla jokin tyhjennysmyynti, lopettaako se??
H. Moilanen
20.03.2012, 10.51
Vaihteiden säätäminen on niin perusjuttuja, että kannattaa ehdottomasti opetella semmoinen itse vaikkapa näillä ohjeilla:
http://www.parktool.com/blog/repair-help/categories/derailleur-systems
Kaulaputken katkaisu venyi ilmeisesti mekaanikon sairauden ja kiireen vuoksi "alkuviikosta" perjantaihin ja viimeistely oli unohtunut (top capissa momentti 8 Nm kun pitäisi olla 1-2 ja sisältä täynnä purua), mutta palvelualttius oli kova koska ilmeisesti halusivat harrastajan liikkeen kanta-asiakkaaksi.
H. Moilanen
20.03.2012, 12.53
Milläs totesit pultin kiinnitysmomentin?
http://topeak.com/products/Tools/dtorq
H. Moilanen
20.03.2012, 15.17
Vääntämällä auki ja saamalla momentiksi 8 Nm?
7,78 oli momentti silloin kun lähti liikkeelle.
H. Moilanen
20.03.2012, 17.18
:facepalm:
Pakko antaa oma kommentti tähän ketjuun :
Ihmettelen kummasti negatiivista palautetta Cycle Centeristä , kokemukseni perustuvat vuodesta 2009 lähtien, tosin ainostaan Hesarin myymälää ja sen huoltoon.
Olen ostanut ko myymälästä 3 fillaria , 2 x Felt ja 1x hiilikuitumaantiepyörä , kilpailukykyiseen hintaan sekä kokemuksia monesta huollosta. Vuonna 2009 hyvä "aktiivifillaristi" ystäväni suositteli Hesarin Cycle Centeriä joten menin sinne ja olin tyytyväinen heidän fillariinsa sekä saamaamme huoltoihin ja palveluihin.
Juuri hain maantieunelmani huollosta ja myyjän suosituksestä laitetettiin "kunnon" Vittoriat alle ja pyörä kulkee kuin unelma sekä huolto oli muutenkin asiallisesti tehty ja aikataulussaan. Velosportissa ollut pari pettymystä myöhäissyksystä 2011 joten annan heidän palvella omia kanta-asiakkaitaan (tosin kokemukset vain asu puolelta). Itse palvelualan ammattilaisena valitsen palvelun ja laadun perusteella oman liikkeeni, en niinkään hinnan, tosin Käpylässä mielestäni aika kovat hinnat, ainakin tekstiileissä. Uskon että jokaiselle kaupalle riittää oma asiakaskuntansa joka puolustelevat valintaansa, niin teen myös minäkin.
t:) Hesarin tyytyväinen kanta-asiakas vuodesta 2009
Juuri ton takia mä olen kysellyt täältä mun MTB.lle hyvää huoltopaikkaa koska olen kuullut monesta paikasta todella negatiivistakin palautetta. Täytyyhän sen nyt niin olla että jos maksaa kovan summan huollosta niin silloin se huolto täytyy tehdä kunnolla ja ammattimaisesti.
Justiina
11.05.2012, 17.36
Mäkelänkadullahan on nyt henkilökunta vaihtunut ja itse uskaltaudun käyttämään jatkossa sen huoltopalvelujakin. Olen pari kertaa käynyt liikkeessä uuden vetäjän aikana ja vaikuttaa ihan hyvältä :)
Itselläni on Cycle Centeristä vain hyviä kokemuksia. Helsinginkadun liikkeessä olen asioinut lukuisia kertoja ja Mäkelänkadulla kerran. Huolto on aina ollut erittäin nopeaa ja hyvää.
Velosportistakaan ei ole muuta valittamista kuin että huolto kestää yleensä pitkään.
Oatmeal Stout
12.05.2012, 16.05
Pakko antaa oma kommentti tähän ketjuun :
Ihmettelen kummasti negatiivista palautetta Cycle Centeristä , kokemukseni perustuvat vuodesta 2009 lähtien, tosin ainostaan Hesarin myymälää ja sen huoltoon.
Vaikuittaisikohan asiaan se, että Hesarilla ja Mäkelänkadulla on eri henkilökunta?
Toisaalta voisi avata ketjun aiheesta, mitä yhteistä on eri Cycle Centereillä.
huomaa vasta kotona kampien olevan Fsa:ata.Tämä kertoo alalla valitettavasti olevasta käytännöstä.
Ite kun käytin pyörää Mäkelänkadulla siellä ihasteltiin kun sarja oli täys Ultegra ilman FSA:n osia. :rolleyes:
Kävin muutaman kerran aikoinaan asioimassa Cycle Centerissä Mäkelänkadulla, mutta huollossa tuli niin surkeaa palvelua, että vaihdoin Velosportiin ja muihin liikkeisiin. Nyt kun henkilökunta oli vaihtunut niin kävin asioimassa ja aivan eri liike on kyseessä. Mukaan on tuon jälkeen tarttunut mm. maantiefillari ja muuta tilpehööriä. Aion jatkossakin käydä Cycle Centerissä.
wagner71
06.06.2012, 17.18
Onko kellään sattumoisin havaintoa tältä viikolta onko Helsinginkadun liike ollut auki ihan normaalisti? Olen yrittänyt soittaa varmaan kymmeniä kertoja ilman vastausta, samoin sähköposteihinkaan ei ole vastattu (ei kyllä viime viikollakaan). Myöskään tuo nettikaupan neuvontanumero ei ole vastannut tällä viikolla... olis vaan aika tärkeää asiaa ollut.
Onko kellään sattumoisin havaintoa tältä viikolta onko Helsinginkadun liike ollut auki ihan normaalisti? Olen yrittänyt soittaa varmaan kymmeniä kertoja ilman vastausta, samoin sähköposteihinkaan ei ole vastattu (ei kyllä viime viikollakaan). Myöskään tuo nettikaupan neuvontanumero ei ole vastannut tällä viikolla... olis vaan aika tärkeää asiaa ollut.
Kovin sesonki käynnissä joten myydän tavoittelu voi olla melko hankalaa. Kannattaa melkein käydä paikan päällä mutta varoituksen sanana että jonottamaan saattaa joutua etenkin klo 16 jälkeen. Oma pyörä seissyt huolto ruuhkan takia liikkeessä viikon, osaakin on taidetttu joutua odottelemaan :)
Oma pyörä seissyt huolto ruuhkan takia liikkeessä viikon, osaakin on taidetttu joutua odottelemaan :)
Mikä oli Pollan pyörässä vikana? Eihän nyt fillaria kannata parhaimpaan ajoaikaan viikkoa seisottaa missään jonkun korjauksen takia! :O Toisaalta, äkkiähän tuo reilu viikko tuntuu menevän ilman pyöriäkin... Jos ei mikään ihmeosa ole niin esmes CRC:stä DHL:n kuriirilla osa käteen noin 20 tunnissa tilauksesta ja osan asennus 5-30 minuuttia ja pyörä ajoon. :)
Epäsuorasti siis höpötän että kantsii opetella itse korjailee. Yllättävän helppoja rojuja noi on ruuvata. Jos itsekin siihen kykenen, siihen kykenee kaikki muutkin! :)
Mikä oli Pollan pyörässä vikana? Eihän nyt fillaria kannata parhaimpaan ajoaikaan viikkoa seisottaa missään jonkun korjauksen takia! :O Toisaalta, äkkiähän tuo reilu viikko tuntuu menevän ilman pyöriäkin... Jos ei mikään ihmeosa ole niin esmes CRC:stä DHL:n kuriirilla osa käteen noin 20 tunnissa tilauksesta ja osan asennus 5-30 minuuttia ja pyörä ajoon. :)
Epäsuorasti siis höpötän että kantsii opetella itse korjailee. Yllättävän helppoja rojuja noi on ruuvata. Jos itsekin siihen kykenen, siihen kykenee kaikki muutkin! :)
Noi toi etuvaihtajan vaihtaminen uuteen ei ihan kuulu mun ydiosaamiseen :) Plus takuu case niin helpompi kierrättää liikeen kautta. Crossari kyseessä ja kaks muuta pyörää ollut ajossa joten ei tässä mitään hätää ole ollut :) Et ikävä kyllä jatkossakin nää korjaus hommat hoitaa ihan joku muu kuin minä. Sulle voi sit varmaan soittaa jos sattuu jotain kriittistä? :P
Sulle voi sit varmaan soittaa jos sattuu jotain kriittistä? :P
No jos leikkaat mun nurmen hajottamatta ruohonleikkuria (pihalla oleviin "piilokiviin") siinä odotellessa remonttia niin we have a deal! Inhoan tuon paskan pihan ruohonleikkuuta mutta mielelläni ruuvaan pyöriä. :)
Edit: Ja mulla olis ollut käyttämätön uusi Super Record etuvaihtajakin ihan joutilaana. :D
No jos leikkaat mun nurmen hajottamatta ruohonleikkuria (pihalla oleviin "piilokiviin") siinä odotellessa remonttia niin we have a deal! Inhoan tuon paskan pihan ruohonleikkuuta mutta mielelläni ruuvaan pyöriä. :)
Edit: Ja mulla olis ollut käyttämätön uusi Super Record etuvaihtajakin ihan joutilaana. :D
Uu mikä diili :D Mä oon Shimano tyttöjä joten joten toi campa ei järkyttäisi varmaan konkelia niin pahas että et se hajois. Vai pitääkö tää hajoilu ottaa nimenomaan vinkkinä siitä että campaa sen olla pitää?
Kuvaa hyvin puljun asiakaspalveluasennetta. Jos jollakin on asiaa, niin tulkoon jonottamaan paikanpäälle. -70 luvulla mentiin pankkiin ja Verottajalle hattu kourassa pyytämään palvelua.
Tuntuu aika hölmöltä ostaa sieltä fillari ja mennä sinne myöhemmin sen kanssa kyselemään paikanpäälle onnistuuko takuuhuolto. Itselläni ainakin on parempaa tekemistä kuin nöyristellä ko liikkeessä :)
Antevasin
09.06.2012, 18.09
Oma eka maantiepyörä kuntoiluun tuli hankittua vähän aika sitten tuolta Mäkelänkadun Cycle Centeristä, ja ei kyllä jäänyt kuin hyvää sanottavaa ko. liikkeestä ja palvelusta. Kävin aika monessa pääkaupunkiseudun pyöräliikkeessä ja kaikissa oli hyvä palvelu mutta Mäkelänkadulle taidan palata kun asiaa tulee, tuli semmoinen ' no bullshit' olo palvelusta vaikka täysi aloittelija olenkin. Ja tosiaan, vetäjä vaihtunut kuulemma. Oon kyllä niin onnellinen tuon pyöräni kanssa (endorfiinit :)) että en varmaan keksi mitään huonoa sanottavaa mistään ! Miksen tajunnut aikaisemmin että pyöräily voi olla näin ihanaa..
Jos henkilökunta on vaihtunut, niin tarkoittaako se sitä, että Mr. Pinarello on poistunut kuvioista?
Kuvaa hyvin puljun asiakaspalveluasennetta. Jos jollakin on asiaa, niin tulkoon jonottamaan paikanpäälle. -70 luvulla mentiin pankkiin ja Verottajalle hattu kourassa pyytämään palvelua.
Tuntuu aika hölmöltä ostaa sieltä fillari ja mennä sinne myöhemmin sen kanssa kyselemään paikanpäälle onnistuuko takuuhuolto. Itselläni ainakin on parempaa tekemistä kuin nöyristellä ko liikkeessä :)
Kävin itse tänään Hesarin CC:ssä klo 17 - 18 ja osittain ymmärrän miksei puhelimeen vastailla koko ajan. Tupa oli täynnä porukkaa ja kaikki henkilökunnan liikenevä aika meni asiakaspalveluun. Itselle jäi käteen uudet kengät ja koska halusin vetää kengät heti jalkaan, tarjouduttiin jopa siirtämään klossit vanhoista uusiin. No, osaan itsekin tehdä sen (jopa) joten annoin henkilökunnalle tärkeämpää tekemistä l. palvella asiakkaita. Itse olen aina saanut ystävällistä palvelua, mutta koska yleensä tiedän mitä haluan ja olen vain hakumatkalla, ei indiisiä henkilökunnan tietotaidosta kerry.
Kävin itse tänään Hesarin CC:ssä klo 17 - 18 ja osittain ymmärrän miksei puhelimeen vastailla koko ajan. Tupa oli täynnä porukkaa ja kaikki henkilökunnan liikenevä aika meni asiakaspalveluun. Itselle jäi käteen uudet kengät ja koska halusin vetää kengät heti jalkaan, tarjouduttiin jopa siirtämään klossit vanhoista uusiin. No, osaan itsekin tehdä sen (jopa) joten annoin henkilökunnalle tärkeämpää tekemistä l. palvella asiakkaita. Itse olen aina saanut ystävällistä palvelua, mutta koska yleensä tiedän mitä haluan ja olen vain hakumatkalla, ei indiisiä henkilökunnan tietotaidosta kerry.
Jeps, ymmärän hyvin ettei aina ehditä vastaamaan ja yleensä on reilua että palvellaan ensin niitä jotka vaivautuvat paikalle. Sitä en enään vuonna 2012 ymmärrä ettei "ehditä" vastaamaan soittopyyntöihin tai meileihin sitten hiljaisemmalla hetkellä. Tähän kun lisätään että jää vielä hoitamatta heidän puoleltaan luvatut yhteydenotot, niin eipähän tuo kovin mairittelevaa kuvaa anna heidän palveluhalusta.
Onhan heillä joskus valoisiakin hetkiä, mutta ei se ole minusta asiakkaan tehtävä arvuutella mikä aika on kuukaudesta menossa ja saako asiansa hoidettua.
Hyvin totesit sen että palvelu on hyvää kun tietää mitä haluaa. Asiaan vihkiytymättömän kannattaa miettiä onko oikea paikka.....
Justiina
12.06.2012, 18.11
^ Ja miksei palkata kesätöihin fillaroinnista kiinnostunutta lukiolais-/opiskelijapoikaa tai -tyttöä vastaamaan puhelimeen, joka osaisi omatoimisesti vastata yksinkertaisimpiin hintatiedusteluihin ja varailla huoltoaikoja, ja kirjata muut asiat soittopyynnöiksi? Varmasti maksaisi itsensä takaisin, sillä kalliimpaa on varmasti olla vastaamatta lainkaan ja menettää kauppoja.
^ Ja miksei palkata kesätöihin fillaroinnista kiinnostunutta lukiolais-/opiskelijapoikaa tai -tyttöä vastaamaan puhelimeen, joka osaisi omatoimisesti vastata yksinkertaisimpiin hintatiedusteluihin ja varailla huoltoaikoja, ja kirjata muut asiat soittopyynnöiksi? Varmasti maksaisi itsensä takaisin, sillä kalliimpaa on varmasti olla vastaamatta lainkaan ja menettää kauppoja.
..ja mainetta. Ja siten lisää kauppoja.
Pienuus ja kohtuus on kaunista mutta "käsitöiden maailman" yrittäjähenkisyydessä usein jää toiminnan kehittäminen ja säätäminen vähille.
Se hyvä kesäpoika/-tyttö olisi loistava käyntikortti mille tahansa bisnekselle, estäisi sen vastaamattomuuden huonon karman syntymisen - edullisesti.
H. Moilanen
12.06.2012, 19.43
Olen asiasta eri mieltä. Kesä-Esa (tai -Eija) maksaa yrittäjälle sivukuluineen jotakin kahden ja kolmen tonnin väliin kuukaudessa. Jotta edes palkka tulisi tienattua, myynnin pitäisi lisääntyä luokkaa 10k verotonta euroa kuukaudessa. Ja jotta palkkaamisesta olisi hyötyä, myynnin pitäisi nousta yli 20k euroa.
Mahtaakohan onnistua? Tuskin.
kolistelija
12.06.2012, 19.52
Olen asiasta eri mieltä. Kesä-Esa (tai -Eija) maksaa yrittäjälle sivukuluineen jotakin kahden ja kolmen tonnin väliin kuukaudessa. Jotta edes palkka tulisi tienattua, myynnin pitäisi lisääntyä luokkaa 10k verotonta euroa kuukaudessa. Ja jotta palkkaamisesta olisi hyötyä, myynnin pitäisi nousta yli 20k euroa.
Samalla on toki otettava huomioon myös se myynti joka menetetään, kun ei palkata Kesä-Esaa (tai -Eijaa)...
Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä... Jos ajatellaan että kesä-Esa maksaa sivukuluineen esim. 2500€/kk, miksi palkan tienaamiseksi myynnin pitäisi lisääntyä ~10k€/kk? Eikö palkka tule tienattua siinä vaiheessa kun työntekijän kustannukset työnantajalle ja myynnin lisääntyminen leikkaavat? Ja kaikki myynti tämän yli on hyötyä?
kolistelija
12.06.2012, 20.51
Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä... Jos ajatellaan että kesä-Esa maksaa sivukuluineen esim. 2500€/kk, miksi palkan tienaamiseksi myynnin pitäisi lisääntyä ~10k€/kk? Eikö palkka tule tienattua siinä vaiheessa kun työntekijän kustannukset työnantajalle ja myynnin lisääntyminen leikkaavat? Ja kaikki myynti tämän yli on hyötyä?
Myynti - kulut = kate
Kuten jo yllä mainittiin niin palkat pitäisi kuitata myynnin kautta saatavalla katetuotolla. Laskelma on suuntaa antava, mutta ei kymppitonnin lisämyynti kuukaudessa pitäisi olla mikään homma parhaana sesonkina.
Suurempi ongelma taitaa olla ettei Hesarin liikkeeseen edes mahdu yhtä ylimääräistä myyjää häsäämään. Valitettavasti CCn palvelukulttuurin olleessa ontuva ei siihen kesätyöntekijä paljon pysty vaikuttamaan. Muutaman työpäivän jälkeen olisi omaksuttu asiakkaita väheksyvä toimintatapa. Jotta kehitystä tapahtuu on toimivan "johdon" mietittävä mikä on toiminnan tavoitelaatu ja miten siihen päästään. Taitaa olla vain niin että standardit on valmiiksi varsin alhaalla joten matka ylös aika pitkä.
rstone75
13.06.2012, 09.51
En ole kuin kerran ohimennen Mäkelänkadulla käynyt, joten itse topiikkiin en osaa sanoa. Mutta onko teistä oikeasti kukaan missään töissä rekrytoinut uutta työntekijää, kouluttanut ja opastanut häntä? Ei se ihan niin mene, että puussa kasvaa valmiita pyöräkaupan ammattilaisia jotka tuosta vaan tulevat ja parin päivän opastuksen jälkeen osaavat perushommat. Jostain se kaveri pitää kaivaa, tuottavan työntekijän aika menee alussa siihen, että pitää kädestä kiinni. Ei kukaan hullu ota uutta työntekijää sesonkiaikaan, kun silloin palvelutaso väliaikaisesti em. syystä tippuu. Elikkä uusi jäppinen pitäisi kevättalvella saada jo sisään, taitavat vaan monet olla koulunpenkillä. Ja sitten jokainen voi täällä miettiä, että haluatteko asioida kaverin kanssa jonka ammattitaito alkuvaiheessa tällä tasolla:
Asiakas: löytyykö Ultegran 12-23 pakkaa hyllyssä ja paljon maksaa?
Harjoittelija: Hetki. Selvitän.... Pena, multegran pakka? Onko?
Myyjä (Pena): siellä hyllyssä takana
Harjoittelija: joo, on täällä tällainen 12-23 pakka. Tuletko hakemaan?
Asiakas: Paljonko maksaa?
Harjoittelija: Pena, paljon tää maksaa?
Myyjä: 60 euroa.
Harjoittelia (asiakkaalle): 60 euroa.
Asiakas: lähteekö 50:iin?
Harjoittelija: Pena, lähteekö 50:iin?
Myyjä: 55:een...
...
Ja asiakas saapuu noutamaan pakkaa...
Harjoittelija: tässä olis tää pakka
Asiakas: mutta tää on 6700, mä oisin halunnut 6600:en.
Harjoittelija: ??. Tässä lukee siis 12-23. Mikä 6600? Pena?
Justiina
13.06.2012, 09.54
En tiedä Cycle Centerin omistussuhteita ja -rakenteita, mutta kaikilla kolmella liikkeellä voisi olla yksi yhteinen toimistossa istuva suviuuno, jolle puhelut kääntyvät jos myymälän puhelimeen ei ehditä vastata. Tuon suviuunon palkkakustannukset tulisi katettua jo niillä muutamilla pelastetuilla kaupoilla, jotka nyt jäävät tekemättä. Kyse on bisneksen tajusta ja palveluasenteesta, joka näiltä fillarikauppojen pitäjiltä tuntuu aika pitkälti puuttuvan.
maantienässä
13.06.2012, 10.08
mutta pitäisi sen suviuunon olla ihan samoin perillä kuin oikea myyjäkin. En oikein ymmärrä tätä nykyasennetta, joka porukalla on että kadulla on jono osaavaa työhön tulevaa porukkaa ! eihän se näin mene, asiakaspalelija tai puhelimeen vastaaja on putiikin käyntikortti ja sen mukaan maksavat asiakkaat äänestävät.
En minä ainakaan firmasta ostaisi mitään jos puhelimeen vastaisi tai tiskin takana olisi jäppinen, joka ei ole mitenkään kartalla. Ja työntekijän opastaminen ja opettaminen vie aikaa...aikaa...aikaa
Justiina
13.06.2012, 16.39
^ Eihän sen suviuunon nyt herranjestas tarvitse mikään satunnainen jopoilija olla, eikös Suomessakin ole ihan juniortoimintaakin pyöräilyssä? Moni innokas lukioikäinen fillaristi olisi varmasti erittäin hyvä ja tunnollinen työntekijä fillariliikkeessä, eikä palkkakustannukset silti olisi kovin suuret. Ideahan oli siinä, että suviuuno olisi ikäänkuin puhelinvastaajana/sihteerinä/apulaisena, joka osaisi helppoihin kysymyksiin vastata itse ja kaikki muut kirjaisi ylös, jotta hiljaisina hetkinä ja putiikin mentyä kiinni yrittäjä ja/tai muu henkilökunta soittaa nämä soittopyynnöt läpi. Tai miksei sitten voisi olla palkattu kovalla rahalla ihan "oikea myyjä", joka hoitaisi vain asiakaspalvelua puhelimitse ja sähköpostitse?
Ihan utopiaahan tämä kuitenkin on, kun fillariliikkeet eivät ilmeisesti vastaa edes sähköposteihin, vaan yrittäjä painaa liikkeen oven sulkemisaikaan kiinni, eikä avaa ennen seuraavan aamun avaamisaikaa. Asiakkaita palvellaan korkeintaan se 8h/pvä, eikä oikeaa yrittäjyysajatusta, jossa ollaan töissä sesonkina ympäripyöreitä päiviä, omata fillarialalla kait ollenkaan. Kai ne huoltojonotkin olisivat lyhyemmät, jos aukioloajoista ei pidettäisi niin tiukasti kiinni. Itse yritin eräänä aamuna soitella tsadin fillariliikkeitä läpi klo 9.30, eikä kukaan vastannut. Se joka lopulta vastasi ja myi muuta kuin ei-oota, sai helpon fillarikaupan. Erääseen fillarifirmaan yli viikko sitten sähköpostilla jättämääni tarjouspyyntöön ei edelleenkään ole vastattu.
H. Moilanen
14.06.2012, 06.04
Itsekkin asiakaspalvelu tehtävissä toimineena olen tehnyt seuraavan havainnon: Yleensä ne, jotka tarvitsevat oikeasti jotakin, saapuvat liikkeeseen paikalle mikäli puhelimella ei pääse läpi. Ne, jotka vaativat parempaa puhelinpalvelua, ovat yleensä juuri niitä jotka kysyvät jotakin tuotetta ja hintaa ja sen jälkeen katselevat. Eli eivät tule ostoksille.
Justiina
14.06.2012, 08.33
Tai sitten ei. Kaikilla ei ole autoa/aikaa/intoa kierrellä lukuisia liikkeitä läpi, vaan ensin selvitetään puhelimitse tai netistä, mistä tuotteen saa. tällaiset olisivat vieläpä helppoja kauppoja myyjälle, koska ostaja ainakin suurinpiirtein tietää mitä hakee. Paikan päällä pörräävistä asiakkaista sen sijaan on varmasti suurempi osa niitä taivastelijoita, jotka joko jatkavat taivastelua vielä muissakin liikkeissä ja pahimmassa tapauksessa tilaavat lopulta netistä.
Itsekkin asiakaspalvelu tehtävissä toimineena olen tehnyt seuraavan havainnon: Yleensä ne, jotka tarvitsevat oikeasti jotakin, saapuvat liikkeeseen paikalle mikäli puhelimella ei pääse läpi. Ne, jotka vaativat parempaa puhelinpalvelua, ovat yleensä juuri niitä jotka kysyvät jotakin tuotetta ja hintaa ja sen jälkeen katselevat. Eli eivät tule ostoksille.
Näin markkinatalous toimii. Neuvostoliitossa kuului mennä paikanpäälle jonottamaan jotta edes olisi jotain saannut.
MarkoHoo
14.06.2012, 12.50
Sen verran matkaa tuonne puljuun, että viikko sitten tilasin pyörän tuolta netitse. Ei vastausta, soitin vielä kahteen eri numeroon, ei vastausta. Bikeshop saakoon rahani.
Michael L.
14.06.2012, 21.39
Joo ompas paskaa palvelua jos puhelimeen ei vastata liikkeen ollessa kiinni... ihme itkemistä.
Justiina
15.06.2012, 09.56
^ Itsekin pienessä myymälässä työskennelleenä (ei tosin samaa alaa) tiedän, että myymälässä ollaan mieluiten jo puoli tuntia ennen avaamisaikaa tekemässä aamun rutiineja. Kiireisimmät asiakkaat soittelivat jo tuolloin ja kyllä niihinkin puheluihin vastattiin. Voisi kuvitella että pahimpaan sesonkiaikaan yrittäjä on työssään vähintään tunnin tai pari aukioloajan ulkopuolellakin, jotta ehtii kaikki asiat hoitaa ja palvella kaikki asiakkaat. Tämä ei kuitenkaan ollut pointti, kunhan nyt vastaisivat edes aukioloaikoina. Mutta tämä nyt ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun, voisi vaikka perustaa yleisen ketjun fillariliikkeiden palvelun tasosta ja kehitysideoista yrittäjien vapaasti hyödynnettäväksi. :)
Yritin ostaa pyörää kyseisestä liikkeestä ja laitoin sähköpostia. Itsekään en jaksa juosta joka liikettä läpi, vaan selvitä joko puhelimella tai meilitse valikoimaa. Kysyin onko sitä mallia ja sitä kokoa. Vastaus oli lakonisesti kokoinaisuudessan "ei", eikä mitään muuta. Vastasin tähän, että olisikohan mahdollista tilata kyseistä pyörää. Ei ole tullut vastausta vielä. Kyselystä viikkoja. En vaivaudu asioimaan tässä liikkeessä enää!
Ei kyllä tarvi ihmetellä jos pyörät ja tarvikkeet tilataan Saksasta.
Olen ostanut tarvikkeita Mäkelänkadun Cycle Centeristä, en siis pyörää tai asusteita. Ainakin niiden osalta palvelu on ollut asiantuntevaa ja hinnat kilpailukykyisiä, tosin alennuksiin esim. juuri asusteiden osalta en ole koskaan törmännyt. Yksi myyjä tiesi että Shimano Ultegran 10-lehtisessä rataspakassa kannattaa aina käyttää mukana tulevaa 1 mm holkkia, vaikka Ultegran ohjeet sanovat ettei sitä tarvita jos vapaaratas on tarkoitettu 10-lehtiselle. Tuo holkki tekee pakasta tiiviimmän.
Jake_Kona
03.07.2012, 20.21
Lähetin kirjekyyhkyllä kyselyn mitä kaikkia pyöriä teillä on. Siitä on jo yli 4 vuotta.
Sitten lähetin postikortin ja taas pitkä hiljaisuus....;)
Pohjustus; vaihdettiin noin 2 viikkoa sitten fillariin alle Michelinin lateksiset sisäkumit ja Vittoria Evo CG:n ulkokumit. Pari lenkkiä tämän jälkeen pinna katkesi ja väänsi vanteen hyvin kiemuralle. Päätin rihlauttaa vanhan kiekon varoiksi kuntoon, mutta ostaa käyttökiekoiksi kuitenkin uudet Cycle Centeristä.
Perjantaina menimme Cycle Centeriin ja pyysin vaihtamaan alle Mavic Aksium -kiekot ja näihin nuo Vittorian kumit. Homma lähtikin hyvin pyörimään, ja nappasin vanhan kiekon samalta kädeltä tien toiselle puolelle Velosporttiin korjattavaksi. Ennenkuin ehdimme lähteä, huollon kaveri huikkasi meillä olevan "hauskan väriset sisäkumit". Eipä siinä mitään ihmeempää, jotain muka-vitsikästä sanoimme takaisin ja jatkoimme matkaa. Kun Velolta jonkin ajan kuluttua saavuimme pyörää noutamaan, olikin vaihto jo tehtynä. Kiitimme, ja lähdimme taluttamaan fillaria kohti autoa.
Matkalla sitten huomasimme, että meillähän on ainoastaan ylimääräiset ulkokumit pyörän päällä. Maviccien mukana olisi pitänyt tulla sekä uusi sisäkumi, että ulkokumi. Hetken ihmeteltyämme totesimme, että Vittorian ulkokumien sisälle olikin laitettu Maviccien mukana tullut Aksionin sisäkumi, ja nuo Michelinin lateksisisäkumit olivat vielä jossain kaupan uumenissa. 180 asteen käännös, ja hakemaan sisureita takaisin. Sisäkumit löytyivätkin pyytämällä, eikä tämäkään nyt vielä aiheuttanut sen suurempaa hätää. Olisin itse halunnut Mavicceihin tosiaan Vittorian ulkokumit ja Michelinin sisurit. Saatoin tämän tosin selittää hieman huolimattomasti, eli en Cylcecentteriä tästä oikein kehtaa syyttää.
Kotona sitten tutustuin hieman tarkemmin tehtyihin operaatioihin. Ensimmäinen huomio oli, että nämä "hauskan väriset" lateksisisäkumit olivat molemmat rikki. Kumpaisessakin pieni pistoreikä, ja tämän jälkeenhän ne ovat käyttökelvottomat. Eli ottaessaan sisäkumeja irti, oli hän työkalulla mitä luultavimmin puhkaissut molempiin pienet reiät. Tässä tilanteessa pinnalle nousi pienimuotoinen ketutus, olihan sisurit vasta n. viikon vanhat. Soitto perään, "näin on käynyt ja jotain hyvitystä aiheesta haluan". Sovittiin, että menen alkuviikosta käymään liikkeessä ja mietitään tilannetta siellä. Sattuneesta syystä aloimme tutkimaan fillaria sitten hieman tarkemmin. Mavicin kiekot olivat 15 -milliset, verrattuna vanhoihin 14 -millisiin. Tämän seurauksena jarrut ottivat kiekon reunaan kokoajan kiinni. Vähän mietitytti, että eikö niitä jarruja olisi voinut säädättää siinä samassa. Minulla oli vielä takajarru kokonaan irti vänkyrän vanteen takia (..jotta pääsimme ajamaan kotiin edes jotenkuten edellisenä iltana), ja irti se oli myös huollosta lähdettäessä. Tässä kohtaa ei olisi muuta tarvinnut kuin kokeilla jarrukahvaa, niin olisi huomannut jonkin asian olevan pielessä. Jarrut saimme laitettua kuitenkin kohdilleen, eivät onneksi ole mitään kovin vaikeita. Itse kuitenkin ajattelen, että nämä olisi voinut laittaa huollossa kuntoon, tai edes kysyä meiltä, tehdäänkö asialle jotain. He ovat kuitenkin huollon ammattilaisia, minä maalikkoasiakas - Mielstäni heidän tulisi tuo asia huomata.
Päälle huomasimme vielä yhden, hieman mitättömän asian: muovitulppa oli ruuvattu vain toisen renkaan ventiilin päälle. Tiedän, täysin merkityksetön asia, mutta kertoo kuitenkin jollain tasolla toiminnan huolellisuudesta, tai sen puutteesta.
Nooh, pyörässä oli kuitenkin ehjät renkaat, uudet kiekot ja nyt jarrutkin toimivat. Seuraavana aamuna lenkille siis. Pääsinköhän jopa parikymmentä metriä eteenpäin, kun tajusin että vaihteet ovat nyt ihan ketuillaan. Siinä matkalla miettiessä ja pikasäädöstä säätäessä tarina alkoi tulla hyvinkin selvästi. Takapakka vaihdettiin kiekosta toiseen, ja samalla se on siirtynyt hiukan. Täysin luonnollista kiekkoa vaihdettaessa. Jostain kumman syystä mieleen vain nousi kysymys siitä, että eikö näitä olisi voinut laittaa kuntoon, tai ainakin kertoa asiasta meille? Vaihteiden säätämiseen ei oma tietotaito enää riitä, joten olisin mielihyvin vaikka maksanut siitä, että vaihteet laitetaan kuntoon. Taas kerran, ilman kokemusta aiheesta omaavana en tätä osannut huomata tai kysyä, joten se jäi silloin liikkeesä sanomatta. Ammattilaisen pitäisi mielestäni tuo huomata, tai oikeastaan jopa tietää. Olisihan asiasta voinut edes mainita, jos nyt ei olisi samalla sitä kuntoon laittanut.
Lenkillä saimme pikasäädöstä vaihteet ihan suhteellisen hyvin toimintakuntoisiksi. Ensimmäiseen alamäki-ylämäki -yhdistelmään ketjut kuitenkin katkesivat pikalinkun kohdalta - se siitä lenkistä. En nyt uskalla tästä ketään syyttää: virheelliset vaihteensäädöt saattoivat tuon aiheuttaa, huolimaton vaihteen vaihto ylämkeen saattoi tuon aiheuttaa, pelkkä sattuma saattoi sen aiheuttaa ja vähän muutkin syyt. Periaatteessahan tuo oli oma moka, kun lenkkiä ei samantien keskeytetty. Mutta tiedättehän te, kun pienen tauon jälkeen lenkille taas pääsee, ei sitä vähällä lopeteta ;)
Maanantaina sitten takaisin Cyclecentteriin. Tarjosin heille seuraavaa ratkaisuehdotusta: ketju takaisin kiinni, vaihteiden säätö ja ohjauslaakerin tarkistus (jotain pientä kitinää havaittavissa). Tähän he suostuivat. Sopivaa pikalinkkua ketjuihin heillä ei hyllyssä ollut, joten sovittiin nouto huomiseksi. Tiistaina sitten kävin pyörän noutamassa, ja nyt sentään asiat olivat sinneppäin. Ketjut olivat kiinni, ja vaihteet olivat hyvin säädetty. Jopa hanska, jonka sisällä ketjut liikkeeseen toin, tuli pyörän mukana takaisin. Ohjauslaakerista en ole varma tehtiinkö sille mitään. Natina tuntui vähentyneen, mutta kyllä se siellä vielä oli. No, aivan sama, menkööt tällä kertaa. Näillä operaatiolla kuitattiin sitten nuo rikkoutuneet sisäkumit, minun kannalta jopa edukas diili.
Tässä kohtaa homma vaikutti hyvältä ja loppuun käsitellyltä. Matkalla kotiin kuulostelin takaa tulevan mielenkiintoista ääntä, mutta oletin sen vain olevan tuon uuden kiekon ominaiskolina. Kaverin kanssa kun sitten lenkille lähdettiin, päätimme jonkun matkan kuluttua kuitenkin ihmetellä äänen tarkempaa alkuperää. Takapakka oli asennettu niin, että (fyysisesti) pienimmästä rattaasta kiinni pidettäessä suurin pääsee liikkumaan melko huomattavasti. Minulla ei tieto riitä, onko tämä normaali ominaisuus, vai seurausta löysälle jätetystä pakasta. Ajattelin käydä jossain oikeassa liikkeessä tuota vielä kysymässä. Jos kyse on löysälle jätetystä pakasta, sen kiristäminen tuskin on iso homma. Enemmän vain huolettaa se, että meneekö vaihteet tämän jälkeen uudelleen säätöön. Siinä kohtaa voi nousta päälle jo pienimuotoinen v*tutus. Ja jos se tosiaan on löysällä, niin eikö kaveri ole tätä voinut huomata vaihteita säätäessä..?
Osaisiko joku foorumilainen sanoa jotain tuohon pakan löysyyteen?
Tässä kohtaa lienee kuitekin jo selvä, että ensikerralla vien fillarin johonkin oikeaan pyörähuoltoon..
[...] Tässä kohtaa homma vaikutti hyvältä ja loppuun käsitellyltä. Matkalla kotiin kuulostelin takaa tulevan mielenkiintoista ääntä, mutta oletin sen vain olevan tuon uuden kiekon ominaiskolina. Kaverin kanssa kun sitten lenkille lähdettiin, päätimme jonkun matkan kuluttua kuitenkin ihmetellä äänen tarkempaa alkuperää. Takapakka oli asennettu niin, että (fyysisesti) pienimmästä rattaasta kiinni pidettäessä suurin pääsee liikkumaan melko huomattavasti. Minulla ei tieto riitä, onko tämä normaali ominaisuus, vai seurausta löysälle jätetystä pakasta. Ajattelin käydä jossain oikeassa liikkeessä tuota vielä kysymässä. Jos kyse on löysälle jätetystä pakasta, sen kiristäminen tuskin on iso homma. Enemmän vain huolettaa se, että meneekö vaihteet tämän jälkeen uudelleen säätöön. Siinä kohtaa voi nousta päälle jo pienimuotoinen v*tutus. Ja jos se tosiaan on löysällä, niin eikö kaveri ole tätä voinut huomata vaihteita säätäessä..?
Osaisiko joku foorumilainen sanoa jotain tuohon pakan löysyyteen?
Viestissä tuli niin paljon tietoa että täytyy lukea paremmalla ajalla lävitse. Tuosta rataspakan löysyydestä sanoisin että jokin holkki on jätetty asentamatta ja kiristys on kyllä tehty päällisin puolin OK. Rataspakassa ei saa olla heittoa rattaiden välillä eikä suhteessa vapaarattaaseen. Oletan että kyseessä on ollut Shimano yhteensopiva Mavic Aksium takakiekko.
Kaiken kaikkiaan on sulla ollut huonoa tuuriakin matkassa.
Joo, huonoa tuuria, huonoa palvelua ja teknistä taitamattomuutta vähän kaikkea. Harmittaa tuollainen tietenkin. No, säädöt opit tekemällä ne itse, pakat, sisurit, kumit ja muut on helppo vaihtaa itse. Kiekonkin voi oikaista itse, se on ihan opittavissa.
Sen jälkeen ei ole kuin enää huonon tuurin mahdollisuus, ja kun pidät varaosia kotona, niin ei kulu aika siihen, että jumppaa pyöräliikkeen ovella.
Jatkoa edelliseen:
Vietiin tänään fillari sitten Kivenlahden pyörähuoltoon, ja alettiin tutkia tilannetta. Takapakasta oli tosieen sellainen pieni kiekko (n. 1 mm paksu ja 4 cm halkaisija, keskeltä ontto metallikiekko) jäänyt laittamatta. Kyseinen kapistus löytyy kotoa hyllyltä, se tuli Cyclecenteristä asennusohjeiden ja muiden Mavicin käyttöohjeiden kanssa samassa pussissa. Kiinni asti sitä ei vain ikinä saatu. Kiekko paikoilleen ja uudelleen kiristys, ja takapakka olikin sillä kasassa.
Seuraavaksi sitten vaihdeiden kimppuun. Sanoin edellisessä postauksessa, että vaihteet olivat hyvin säädetty. No, eiväthän ne olleet. Kivenlahden pyörähuollon kaveri sääti vaihteet, ja ne olivat aivan eri planeetalta kuin Cyclecenteristä lähdettäessä. Ei mitään ylimääräistä ääntä, ja vaihteet napsuivat lähes äänettömästi paikoilleen. Vaihteet eivät ikinä ole toimineet niin hyvin kun tuon huoltokeissin jälkeen.
Samalla sitten katsottiin se ohjainlaakerissa oleva nitinä. Jotain rasvaa (?) vain väliin ja johan hiljeni. Siinä samassa katsottiin vielä kaikki muutkin ruuvit, jarrut ja ylipäätään koko pyörän osat, ja tuon huollon jälkeen kunnossa olivat. Nyt on pakko olla tyytyväinen =)
Tosiaan ensikerralla kierrän Cyclecenterin kaukaa, ja Kivenlahden pyörän läheltä. Aivan mahtavaa toimintaa, ei voi kuin kiittää. Nyt on fillari kunnossa, ja nämä ongelmat tuntuisivat taaksejääneiltä. ROK!
Halloo halloo
07.07.2012, 21.56
^ hyvin kulkeva pyörä on iloinen asia. Hyvä, että homma taittui lopulta osaavissa käsissä plussan puolelle.
Onko muilla millaisia kokemuksia netin kautta tilaamisesta kyseisestä puljusta? Itse tilasin viikko sitten puljun verkkokaupasta fillarin ja varmistin vielä että kyseistä kokoa löytyy. Ja ei muuta kuin tilaus sisään, tilausvahvistus tuli heti mutta sen jälkeen täysi hiljaisuus. Olen koittanut kysellä sähköpostilla että missä mennään, mutta vastausta en ole saanut. Ei voi kuin ihmetellä!!!
Mulla oli pyörä täyshuollossa viime viikolla Mäkelänkadun Cycle Centerissä, koska muissa vakimestoissa ruuhkaa.
Hain pyörän ja lähdin lenkille.
Lopputulos: Kun olin ajanut 15km putosi vasen kampi ja poljin irti (105 sarja). Ei myöskään eturattaiden vaihtaja toiminut normaalisti.
Vein pyörän takaisin liikkeeseen WTF-teemalla, koska olisi voinut käydä tuossa todella huonostikin. Olivat pahoillaan olevan näköisiä ja korjasivat sen seuraavaksi päiväksi.
Conclusion: En vie enää koskaan pyörää tuonne minkäänlaiseen huoltoon enkä suosittele paikkaa muillekaan huollon osalta.
Justiina
09.08.2012, 13.46
putosi vasen kampi ja poljin irti
:eek:
Siis onko kukaan taluttanut tuolta fillaria ulos ajokuntoisena ensimmäisellä yrittämällä?
wagner71
09.08.2012, 17.24
Onko muilla millaisia kokemuksia netin kautta tilaamisesta kyseisestä puljusta? Itse tilasin viikko sitten puljun verkkokaupasta fillarin ja varmistin vielä että kyseistä kokoa löytyy. Ja ei muuta kuin tilaus sisään, tilausvahvistus tuli heti mutta sen jälkeen täysi hiljaisuus. Olen koittanut kysellä sähköpostilla että missä mennään, mutta vastausta en ole saanut. Ei voi kuin ihmetellä!!!
Puhelimitse tilasin keväällä uudet kiekot. Tuli ongelmia toimituksen suhteen, sen verran pitkä tarina etten jaksa alkaa nyt kertoa. Joka tapauksessa asian selvittely otti todella koville kun puljuun ei meinannut saada millään yhteyttä sähköpostitse eikä puhelimella. Varmaan kymmeniä soittoyrityksiä tein turhaan. Vieläkin homma on vähän kesken, täytyypä laittaa postia menemään... (kyseessä oli Helsinginkadun myymälä)
Esanssia
10.08.2012, 09.45
:eek:
Siis onko kukaan taluttanut tuolta fillaria ulos ajokuntoisena ensimmäisellä yrittämällä?
Omalla kohdalla homma meni näin:
Ostin liikkestä heinäkuun alussa Ridleyn X-Ride:n. Huomasin heti alkuun että ketjut rahisivat aina välillä etuvaihtajan häkkiin. Vein pyörän takaisin liikkeeseen ja kerroin että vaihteet eivät ole säädöillään. No ilmoittivat kyllä ystävällisesti säätävänsä vaihteet ja seuraavana päivänä tulikin ilmotus, että pyörä noudettavissa.
Lähdin koeajolle ja edelleen sama vika. Myyjä sanoi että ei ollut itse huomannut koeajossa mitään. Taas sama säätöhomma ja ilmoitus tuli että pyörä valmiina. No menin hakemaan, mutta sama vika oli edelleen (koettavatko he edes sitä pyörää). Tällä kertaa ajoin pyörän suoraan kadun toiselle puolelle Velosportiin, jossa he ilmoittivat että tekemätön juttu näillä osilla, kampisarjassa tai sen laakeroinnissa jotain vikaa. Tähän totesin että vien pyörän takaisin Cycle Centeriin, koska tällöin se menisi takuuseen.
No Cycle Centerin myyjä kävi TAAS koeajamassa pyörääni, mutta tällä kertaa suosittelemallani sivukadulla jossa ei ole häiritseviä sivuääniä. No nyt myyjä totesi, että ottaahan se siihen häkkiin kiinni. Aikamme keskusteltuamme tulimme siihen lopputulokseen, että he vaihtavat pyörän kampisarjan ja laakerit siihen. Onneksi sentään laittoivat hyvitykseksi alkuperäisten S-RAM:ien tilalle kalliimman Simpan setin.
Seuraavan viikon alussa tuli tekstiviesti että kampisarja vaihdettu. Tämän jälkeen ketjut eivät enää rassaanneet häkkiä.
Vielä sen verran jatkoa, että ohjaustanko oli kiinnitetty spacereitten lisäämisen jälkeen Cycle Centerissä väärin ja ohjauslaakeri oli löysällä. Tämä korjattiin Velosportin vierailuni aikana. Lisäksi jarrujen keskitys oli perssiillään.
Näistä tapauksistakaan en ottanut opikseni ja menin tilaamaan muiden niin turhaksi haukkuman "ensihuollon" Cycle Centeristä, kun muka halvalla sain kun pyörän sieltä ostin. Viedessäni pyörää huoltoon mainitisin ehkä hieman siipeensä saaneista kiekoista, (joiden rihtaus käsittääkseni kuuluu tuohon ensihuoltoon) mutta mitään kiekoille ei oltu tehty. Pyörä sekä ketjut oli ainoastaan pesty ja rasvattu.
No tästä opin sen verran, että jatkossa huollot kannattaa tehdä mahdollisimman pitkälle itse, ja kun joutuu huoltoon viemään, niin se huolto ei ole ainakaan Cycle Center.
Ainoat plussat tulee heille kilpailukykyisistä pyörien ja osien hinnoista, sekä palvelevasta henkilökunnasta. Huolto on sen sijaan aivan syvältä.
Puhelimitse tilasin keväällä uudet kiekot. Tuli ongelmia toimituksen suhteen, sen verran pitkä tarina etten jaksa alkaa nyt kertoa. Joka tapauksessa asian selvittely otti todella koville kun puljuun ei meinannut saada millään yhteyttä sähköpostitse eikä puhelimella.)
Kertoisit nyt vaan. Tänään huomasin netistä, että eräät hyvät kiekot olisivat myynnissä puoleen hintaan.
Toisaalta ihmettelin, että ensimmäinen lause ennen tuoteselostetta oli "toimitusaika useita viikkoja".
Meinasin huomenna soittaa ko. paikkaan, mutta aloin arpoa kun huomasin tämän viestiketjun huonot kokemukset.
Ei mulla niin toimituksella päivän päälle olisi, mutta jos pitää itse alkaa vahtimaan saako tuotteen koskaan itselleen,
niin siihen en jaksa ruveta.
Olen tässä jahkaillut uuden pyörän oston kanssa viimeiset pari viikkoa ja useampia sähköpostikyselyjä lähettäneenä ei ainakaan CycleCenter ole loistanut. Kyselin tietyn pyörän perään, löytyykö ja jos niin missä koossa. Vastaus oli, että mikä koko pitäisi olla? Ei tervehdystä, ei mitään terveisin (myyjän nimi). Vastasin kokoni ja tähän tuli, että löytyy eri pyörä kuin mitä kyselin.
Jätin asioinnin siihen.
Ei toki ole ainoa kauppa, jossa myyjät eivät myy vaan ilmeisesti kokevat asiakkaan tiedustelut lähinnä häiriköintinä. Ei ihme, että suomalaiset siirtävät ostojaan eurooppalaisiin nettikauppoihin.
Olen tässä jahkaillut uuden pyörän oston kanssa viimeiset pari viikkoa ja useampia sähköpostikyselyjä lähettäneenä ei ainakaan CycleCenter ole loistanut. Kyselin tietyn pyörän perään, löytyykö ja jos niin missä koossa. Vastaus oli, että mikä koko pitäisi olla? Ei tervehdystä, ei mitään terveisin (myyjän nimi). Vastasin kokoni ja tähän tuli, että löytyy eri pyörä kuin mitä kyselin.
Vähän samankaltainen tilanne. Laitoin 1.5 viikkoa takaperin meiliä ja kysyin löytyykö varastosta tiettyä pyörää halutulla runkokoolla varastosta. Eipä ole jaksettu vastata yhtään mitään.
JohannesP
14.08.2012, 19.33
Samanlaista kokemusta sähköposteihin vastaamisesta. Ihmettelen mitenkä tuollainen henkilö on päästetty asiakaspalveluun, tervehdys merkitsee jo paljon ja iso alkukirjain ainakin itselleni. Voi olla ihan hyvä myyjä, mutta hiukan täytyisi käytöstapoja opetella vaikkain olin yhteydessä sähköpostitse.
Velosportista on taas tullut kyseltua monta kertaa tuotteiden saatavuutta ja sieltä tulee aina nopeasti vastaus ja käytöstavat on hallinnassa. Yksi miinus Velosportissakin on, nettisivuja päivitetään turhan harvoin. Viimeksi vissiin talvella päivitetty tuotteet?
Hah, aivan helmi kokemus oli tämän firman kanssa itsellänikin tässä juuri..
Kyselin että saisinko pyörääni varaosana osaa xxxxx.. vastattiin että kysyn maahantuojalta...
tästä sitten meni päivä pari eikä mitään kuulunnut, laitoin viestiä että onko vastausta kuulunnut?
sain hetken päästä takaisin viestiä että maahantuojalla ei ole ko. osaa varastossa...
no uutta viestiä perään että no saisitko selville että saako ko. osaa tilattua maahantuojan kautta..
takaisin tulee viesti.. ok. kysyn.. ja sitten onkin ollut sen jälkeen hijaisempaa.. en muistannut laittaa viestiä että ilmoittelee sitten minullekin että miten käy....
toisen pyöräliikkeen kautta sama kysymys ja tulee kuin apteekin hyllyltä että ei ole, mutta maahantuojan kautta saa hintaan xxx ja xx viikon toimitus ajalla, tilaanko?
Mistäköhän nuo Ovh. hinnat on otettu ???
Saldenilla lähtöhinta 1999,- ja nyt 1399,- v.2012 malli.
Jopa uusin v.2013 malli on selvästi ovh. hinta halvempi. http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15246&catid=2916
Tuntuu vähän asiakkaan harhauttamiselta, SUURELLA ALENNUKSELLA ;).
http://www.cyclecenter.fi/filemanager/productpicsthumb/1169picture2Upload.png (http://www.cyclecenter.fi/filemanager/productpics/1169picture3Upload.jpg)
Giant TCR Composite 1 Ultegra Carbon-1699,00EUR 3100EUR
A direct descendent of the bikes ridden by Rabobank pros, TCR Composite has won riders over with its aggressive performance characteristics and its smooth ride quality
Features:
Shimano Ultegra chainset, brakes and front derailleur
Giant P-SL1 wheel system
Giant P-SL2 tyres
The Giant TCR Composite 1 2012 Features are:
Frame: Giant Composite Technology
Fork: Advanced-Grade Composite, Alloy OverDrive Steerer, 1 1/8-1 1/4 inch Bearings
Bars: Giant Connect SL, 31.8
Stem: Giant Connect SL
Speed: 20
Front Mech: Shimano Ultegra
Rear Mech: Shimano Ultegra
Shifters Shimano Ultegra
Chainset: Shimano Ultegra, 34/50
Bottom Bracket: Shimano, Press Fit
Cassette: Shimano 105 11x28
Chain: Shimano 105
Front Brake: Shimano Ultegra
Rear Brake: Shimano Ultegra
Rims: Giant P-SL1
Front Hub: Giant P-SL1
Rear Hub: Giant P-SL1
Spokes: Giant P-SL1
Tyres: Giant P-SL2 700x23mm, Folding Front Giant P-SL2 700x23mm, Folding Rear
Seatpost: Giant Vector Composite
Ostin Mäkelänkadun liikkeestä X-Firen joulukuussa. Nyt noin puolentoistasadan kilometrin ajon jälkeen huomasin, että oikeanpuoleinen kampi heiluu eli jotain siellä on löysällä. Vein pyörän eilen liikkeeseen ja tämän viestiketjun lukeminen pistää pelottamaan, että missähän kunnossa pyörä on, kun sen saa hakea takaisin. :D
Suututti siinämäärin tän liikkeen touhu, että kirjoitan tähän omatkin kokemukseni. Olin uutta cyclocrossaria etsimässä. Ensimmäinen paha enne oli, kun koeajoin liikkeen Nishiki Crossmasterin. 500 metrin ajon jälkeen koko takavaihtaja repesi irti. Se tapahtui ihan tasaisella suoralla rauhallisesti polkiessa. Pyörä kantoon ja takaisin kauppaan, "tä ei nyt oikeen vakuuttanut". Tässä vaiheessa olisi ollut järkevää ottaa jalat alleen, mutta halvat hinnat houkuttelivat ja tulin myöhemmin takaisin.
Lopulta kaupan kohteeksi valikoitui Ridley X-Bow tuhannen euron hintaan. Halusin siihen myös lokasuojat ja runkolukon, koska pyörä on minulle kulkuväline ja käyttöesine. Ne toki myytiin ja asennettiin. Olin jo kahdesti pyytänyt säätämään vaihteet kuntoon, koska ketjut hyppivät tietyillä vaihteilla. Kotimatkalla sitten huomasin, että ketjut hyppivät edelleen. V-käyrä alkoi nousta. Ajoin suoraan Itä-Helsingin pyörähuoltoon, missä sitten paljastui seuraavaa:
Runkolukko painoi vaihdevaijeria sotkien vaihteet, eikä lukkoa saanut asennettua mitenkään järkevästi muulla tavalla, eli se oli täysin pyörään sopimaton. Sekä etu- että takalokari otti kiinni v-jarruihin niin, että niiden jarrutusteho ei ole optimaalinen ja tulevat varmasti kulumaan epätasaisesti. Pari kertaa jarru on jäänyt laahaamaan, koska juuttuvat noihin lokareihin. Lokareita ei saa säädettyä, joten vaihtoehtoina on heittää ne helvettiin tai laittaa cantilever- tai levyjarrut. Polkiessa kuuluva epäilyttävä naksuminen paljastui löysästi kiinnitettyyn kampeen. Olisi kuulemma ennemmin tai myöhemmin irronnut. Bonuksena myös pyörästä puhkesi kumi kun ENSIMMÄISEN kerran ajoin lumettomalla asvaltilla, jonka päällä oli sepeliä. En tiedä mitä seitinohutta *askaa nuo ulkokumit olivat. Eihän sepeli koskaan hyvää tee, muttei vastaavaa ole minulle sattunut koskaan, ainakaan uusilla kumeilla.
Herää kysymys, kusettaako Cyclecenter tahallaan vai eikö siellä vaan osata? Pistää vihaksi tuollainen tapa tehdä bisnestä. Jos minulle olisi rehellisesti kerrottu, että tämä lukko ja lokarit eivät nyt vaan sovi, niin olisin todennäköisesti kaatanut lisää rahaa tiskiin kunnes homma saadaan toimimaan. Mutta ei sitten. Nyt kannan rahani toiseen paikkaan ja olen kaiken lisäksi täällä julkisella foorumilla *ittuilemassa. Hyvin hoidettu Cyclecenter.
...Kotimatkalla sitten huomasin.. Ajoin suoraan Itä-Helsingin pyörähuoltoon, missä sitten paljastui seuraavaa:
SNIP:<vikoja>
Miksi et pyytänyt myyjäliikettä hoitamaan asioita kuntoon?
Bonuksena myös pyörästä puhkesi kumi kun ENSIMMÄISEN kerran ajoin lumettomalla asvaltilla, jonka päällä oli sepeliä. En tiedä mitä seitinohutta *askaa nuo ulkokumit olivat. Eihän sepeli koskaan hyvää tee, muttei vastaavaa ole minulle sattunut koskaan, ainakaan uusilla kumeilla.
Kumin puhkeaminen ei voi mitenkään olla myyjäliikkeen vika :seko:
Herää kysymys, kusettaako Cyclecenter tahallaan...
Mun mielestä tää tarina on hieman yksipuolinen ja on ongelmallista, ettet antanut Cycle Centerille mahdollisuutta korjata virheitään. Ties kuinka hyväksi olis tullut :)
tempokisu
18.02.2013, 10.05
Olen samaa mieltä Gromin kanssa. Itekin piti viedä kaverille kaikki sieltä ostetut fillarit korjattavaksi/huollettavaksi. Ties on laitettu jotkut ikivanhat hapertuneet gummit myyntipyörään.
Ja älkää kysykö miksi ostit sitten toisenkin pyörän...mä sitä itekin suuresti nyt ihmettelen.
JackOja: En pyytänyt liikettä laittamaan noita kuntoon, koska siinä vaiheessa oli mennyt jo luotto putiikkiin. Kuten kerroin, olin jo koeajolla ja kauppoja tehdessä kaksi kertaa pyytänyt säätämään vaihteet. Kun ketju kotimatkalla edelleen hyppii, niin en pitänyt järkevänä pyytää sitä kolmatta kertaa. Eikä siitä olisi ollut mitään hyötyäkään, koska niitä ei ollut mahdollista säätää kuntoon tuon väärän lukon takia joka painoi vaijeria.
Meninkin myöhemmin valittamaan ja sain lukosta rahat takaisin ilman riitelyä, mistä kiitos. He tarjoituivat säätämään lokasuojia niin, etteivät ottaisi kiinni jarruihin. Tätä oli jo toisessa liikkeessä katsottu, eikä lokareita pysty enää laskemaan. Koitin sitä vielä itsekin kotona ja ei, lokarit ovat "ala-asennossaan". Eli edelleen, miten pyöräliike voi tehdä näin ilmiselviä virheitä ja myydä tällaista pyörää. Kyllä minua pystyy kusettamaan kun en ole mikään pyörämekaanikko, mutta enemmän olen valmis maksamaan jos minulle ollaan rehellisiä.
Mitä tulee puhjenneeseen kumiin, niin mielestäni ympärivuotiseen käyttöön tulevassa cyclocrossarissa pitäisi olla kumit, jotka kestäisivät sepeliä. Olen ajanut kaikenlaisilla halvoilla romuilla, eikä kumi ole koskaan puhjennut kun sille näyttää vähän sepeliä. Kyse on siis kuukauden vanhasta pyörästä.
Olin uutta cyclocrossaria etsimässä. Ensimmäinen paha enne oli, kun koeajoin liikkeen Nishiki Crossmasterin. 500 metrin ajon jälkeen koko takavaihtaja repesi irti. Se tapahtui ihan tasaisella suoralla rauhallisesti polkiessa. Pyörä kantoon ja takaisin kauppaan, "tä ei nyt oikeen vakuuttanut".
Hyvä helv*tti että nauroin tälle jutulle! :D
Mitä tulee puhjenneeseen kumiin, niin mielestäni ympärivuotiseen käyttöön tulevassa cyclocrossarissa pitäisi olla kumit, jotka kestäisivät sepeliä. Olen ajanut kaikenlaisilla halvoilla romuilla, eikä kumi ole koskaan puhjennut kun sille näyttää vähän sepeliä. Kyse on siis kuukauden vanhasta pyörästä.
Halvoissa romuissa on yleensä jotain 3mm paksua bilteman elefantinkorvakumia mikä ei puhkeakaan millään. Jos ostetaan laadukas crossari, vaikkapa joku kisakäyttöön fiksattu Ridley, on renkaat yleensä jotain "parempaa". Ja noi paremmat renkaat on optimoitu johonkin aivan muuhun kuin kestämään tappajasepeliä.
On sulla ihan oikeasti hiukan kohtuuton tuo vaatimus, ettei kuukauden vanhasta pyörästä saisi kumi puhjeta :rolleyes:
Halvoissa romuissa on yleensä jotain 3mm paksua bilteman elefantinkorvakumia mikä ei puhkeakaan millään. Jos ostetaan laadukas crossari, vaikkapa joku kisakäyttöön fiksattu Ridley, on renkaat yleensä jotain "parempaa". Ja noi paremmat renkaat on optimoitu johonkin aivan muuhun kuin kestämään tappajasepeliä.
On sulla ihan oikeasti hiukan kohtuuton tuo vaatimus, ettei kuukauden vanhasta pyörästä saisi kumi puhjeta :rolleyes:
Tuo ei ollutkaan vaatimukseni. Kuten kerroin, tuo oli ensimmäinen kerta kun ajoin tuolla pyörällä asvaltilla jossa oli sepeliä, eikä lunta pehmentämässä. Kumi puhkesi noin 50 metrin ajon jälkeen. Toisin sanoen minulle oli myyty väärät kumit. En pyytänyt kisakäyttöön fiksattua pyörää, vaan ympärivuotista ajoa kestävää. Tällä hetkellä pyörässä on kapeammat ja paremmin rullaavat kumit, jotka ovat kestäneet mainiosti. Ne ovat minun käyttötarpeisiini oikeat, jotka siihen olisi pitänyt alunperinkin laittaa.
Mun mielestä Oja Jäkin vänkäys jostain kumista on nyt tässä ihan epäoleellista. Faktahan näyttää olevan että ko liike myy paskaa, tai siis periaatteessa ok kamaa, mutta asentavat ja säätävät myymänsä laitteet päin persettä. Eihän kukaan itseään kunnioittava pyöräliike myy ja asenna jotain lokareita tai lukkoa siten että se haittaa mitenkään pyörän toimintoja. Ja vaihteetkin olisi säädöissään LAAKISTA. Tsiisuksen tsiisus sentään. Miten tämmöset paikat oikein pysyy hengissä vuodesta toiseen. No, sillä että jengi ostaa sieltä romunsa kun eivät tiedä paremmasta, vasta kuin ekan pyörän jälkeen.
Meillä romut tilataan netistä luotettavista liikkeistä, ja asentajana toimii VesaP. Tietää ketä syyttää jos "kampi löystyy" tms. Mutta eihän se löysty. Kun laittaa kiinni "riittävällä" momentilla...
Ja joo, kumit puhkeaa. Ja sepelit voi hajottaa uudenkin kumin vaikka 50m ajon jälkeen. Eriasia tietysti jos ovat siinäkin kädettäneet liikkeessä ja jättäneet sisäkumin esim vanteen ja ulkogumen väliin puristuksiin. Tai rengasraudoilla jo semihajottaneet sisuria asennuksen aikana. Joo, sitä voi sattua paremmissakin piireissä. Viikonloppuna meni 2 sisuria kun tämä kuningasmekaanikko asensi renkaita. Saatanan avorenkaat, tuubit on niiiiin paljon helpompia. :) Mutta empä antanutkaan "asiakkaalle" sen jälkeen ajoon vaan väänsiin uuden sisurin niin pitkään kehiin että piti lopulta ilmat sisällään. :D
Oma lusikka soppaan:
Ostimme Mäkelänkadujn Cycle Centeristä vaimolle Ridleyn perus alu cc'n. Samalla kymmenen vuotta ja noin 50.000 kilsaa tahkottu CicliB pääsi eläkkeelle lyhyen matkan terassi/uimaranta sinkulaksi. Ridley oli hintaisekseen mielestäni laadukas ja kaupan palvelu ystävällistä, mutta kokemukset pyörän kasauksesta ovat samanlaiset kuin näköjään monella muullakin. Liikkeessä vaihdettiin pyynnöstämme stemmi pdemmäksi ja asennttiin lokarit. Harmillisesti vaimoni meni omin hakemaan pyörän paikan päältä. Ekat sata metriä ajoa ja kivuliaasti turvalleen. Syy: ohjainlaakeri oli väännetty niin kireälle että stonga hädin tuskin kääntyi. Hän jotenkin onnistui pääsemään mustelmaisena himaan, ihmetteli vain miten tätä on niin pirun vaikea ajaa. Kotona homma toki selvisi heti mutta ohjainlaakeri oli oikeastaan jo pilalla; laakerikuppeihin oli tullut kunnon pykälät. Juuri tuollainen ohjanleegerin hampaat irvessä kiristäminen on sellainen virhe jonka aloittelija tekee mutta ammattiliikkeelle varsin noloa. Onneksi kultani selvisi pienillä kuhmuilla, ja pyörä on sittemmin palvellut hyvin. Jos Cycle Centeristä vielä joskus ostamme pyörän, laitan suoraan kasaustelineeseen ja tsekkaan joka ikisen säädön itse. Tai sitten ylitämme Mäkelänkadun, ja toivomme että siellä on asiat toisin.
Itelläkin väännettiin ohjainlaakeri kaulaputken lyhennyksessä niin kireelle, että momenttiavain näytti 8 Nm ennen kuin ruuvi liikahti. Ja sisällä oli kaikki sahauspölyt yms vielä jäljellä.
Ostin Mäkelänkadun liikkeestä X-Firen joulukuussa. Nyt noin puolentoistasadan kilometrin ajon jälkeen huomasin, että oikeanpuoleinen kampi heiluu eli jotain siellä on löysällä. Vein pyörän eilen liikkeeseen ja tämän viestiketjun lukeminen pistää pelottamaan, että missähän kunnossa pyörä on, kun sen saa hakea takaisin. :D
Löysällä ollut kampi kiristetty, ei selvinnyt syy löystymiselle. Ilmeisesti vaan alunperinkin oli liian löysästi kiinni.
Lisäksi tekivät pyörälle ensihuollon ilman veloitusta, meni tuon löystyneen kammen siivellä ikäänkuin goodwillin piikkiin. Nyt ajetaan ja katsotaan, pysyykö pyörä kasassa. Ensimmäisen lenkin perusteella ei mitään valittamista. Eli olen tyytyväinen saamaani palveluun ja ainakin toistaiseksi näyttäisi, että pyörä on kunnossa.
Asiakaspalvelusta myös kuittia tälle (piip, moderoitu)lafkalle. Viime kesänä Colnagosta, polkimista ja kypärästä kyselin tarjousta ja kerroin Velosportin vastaavan. Muistaakseni kamat makso jotain 1849e aika tarkalleen. Vastaus s-postiin oli tätä luokkaa: "tuotteet 1900e" Velosportissa vastasivat kaikkeen häiriköintiin oikein asiallisesti.
Pyöräpummi
26.02.2013, 19.01
Mäkeläkadun Cyclecenteristä olen nyt jonkun verran ostanut ja mielestäni siellä asenne on kohdallaan sekä hinnat ovat ihan oikeasti kilpailukykyisiä.
Tulen edelleenkin ostamaan heiltä ja suosittelen juurikin tätä Mäkelänkadun liikettä.
Luulen että heillä vaan on sesonkiaikaan niin kiire että sähköpostit saattavat jäädä lyhyksi.
Huollosta en voi sanoa mitään kun en ole käyttänyt.
Liikkeen päämerkki on Felt aurinkoisesta Kaliforniasta:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=1LzMM1QzK68
Jostain syystä täältä oli vahingossa poistunut tapaus jossa 168cm tytölle oli myyty 57cm vaakaputkella oleva pyörä eikä asian tullessa ilmi, pyörän vaihtoon oltu suostuttu. Kannattaa siis ensin tutkia netistä oikea koko suunnilleen ennen kuin menee aloittelijana ostamaan pyörää.
Jostain syystä täältä oli vahingossa poistunut tapaus
Taidettiin poistaa koska huhu.
Ei se ollut huhu. Ihmeellistä että poistellaan viestejä vaan sillä perusteella että joku epäilee niiden todenmukasuutta, samallahan tästä voisi poistaa koko ketjun, ei mikään välttämättä ole totta.
Mode se on ollut aktiivinen tälläkin viikolla
On outoa. Valheellisen tiedon esittäminen henkilöstä on kielletty, muttei firmasta. Tietenkin tarinalle saa uskottavuutta kertomalla enemmän yksityiskohtia.
Norjassa vaaditaan jo kuulemma svt:n poistamista kanavavalikoimasta. Että nämä cyclecenterjutut ovat pientä...
Sauli Lumikko
01.03.2013, 20.51
Oon ilman muuta Gromin linjoilla siinä, että jos joku asia toistuvasti mokataan (tai yhdenkin kerran semmosella tavalla, jossa selvästikään ei vaan ole kiinnostanut), mikä velvollisuus muka kuluttajalla on viedä pyörä takas uusintakierrokselle huonojen kokemusten jälkeen? Ennemmin vie pyörän ja jatkossa rahansa paikkaan, jossa fillari laitetaan kuntoon sen sijaan, että vain läiskitään osia kiinni niin, että jarrut ja vaihteet toimivat seurauksena huonosti.
Ja jos asiakkaalle myydään krossariin runkolukko ja lokarit ympärivuotisen käytön vuoksi, kyllä asiantunteva myyjä osaa ne herkästi rullaavat kisakumit suositella vaihtamaan pistosuojattuihin. Toki rengasrikko ei ole myyjän syy, mutta ymmärrän hyvin, että kuluttaja vähän ihmettelee pikaista puhkeamista. Renkaissa kun on isoja eroja.
Löysin tämän ketjun sen jälkeen, kun olin jo ostanut pyöräni Cyclecenteristä. Jos olisin lukenut tätä aiemmin, epäilen, etten edes olisi mennyt liikkeeseen. Itselläni ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi ole valittamista liikkeestä saamaani palveluun. Mutta tuskin vien pyörääni sinne enää huollettavaksi, toisaalta tässä ketjussa olevien tarinoiden perusteella, mutta toisaalta minulla on (onneksi) luottokaveri, jolla huollatan pyöräni.
Cycle Centerillä on kuulemma juuri aloittamassa uusi mekaanikko.
Oatmeal Stout
04.03.2013, 13.40
Jostain syystä täältä oli vahingossa poistunut tapaus jossa 168cm tytölle oli myyty 57cm vaakaputkella oleva pyörä eikä asian tullessa ilmi, pyörän vaihtoon oltu suostuttu. Kannattaa siis ensin tutkia netistä oikea koko suunnilleen ennen kuin menee aloittelijana ostamaan pyörää.
Onko kyseessä sama tapaus kuin FB:n puolella?
^minusta on aina virkistävää kun mussutuksen aiheena oleviin asioihin saadaan toinenkin katsantokanta :)
tempokisu
04.03.2013, 21.21
^minusta on aina virkistävää kun mussutuksen aiheena oleviin asioihin saadaan toinenkin katsantokanta :)
Joo varmaan tosi virkistävää, kun laitoin miespuolisen henkilön soittamaan asiastani, tarjottiin aivan eri tarinaa miten siinä oli tapahtunu.
Virkavaltakin uskoi että vuosi on "normaali tavarantoimitukseen liittyvä viivästys" ei siinä virkisty kun kukkaro kun siellä on tilaa.
Minuun otettiin yhteyttä Cycle Centeristä ja sain tarkemman kuvauksen tapauksesta.
Tarkistitko myös toiselta osapuolelta? Heillä luulisi olevan jonkinlaista näyttöäkin tarjota kertomuksensa tueksi?
Itselläni on ainakin vain hyviä kokemuksia Cycle Centeristä, joten hieman vaikea uskoa näitä pahimpia väitteitä. Enpä tämän enempään tähän puutu.
Vai mussutusta... Fakta kuitenkin on, että tässä on viisi sivua enimmäkseen negatiivista palautetta. Muista liikkeistä vastaavaa en löytänyt. Harmi, etten tätä keskustelua nähnyt ennen kuin itse tein kaupat.
J. Conrad
05.03.2013, 17.44
Joo varmaan tosi virkistävää, kun laitoin miespuolisen henkilön soittamaan asiastani, tarjottiin aivan eri tarinaa miten siinä oli tapahtunu.
Virkavaltakin uskoi että vuosi on "normaali tavarantoimitukseen liittyvä viivästys" ei siinä virkisty kun kukkaro kun siellä on tilaa.
Jottei nyt aivan pieleen menisi niin:
Kisu, sinä puhut edellisestä "omistajasta". Ja hän teki nuo sinun asiasi aivan "omaan piikkiinsä". Ja tapaus on, mitä, 8-9v vanha?
Jottei nyt aivan pieleen menisi niin:
Kisu, sinä puhut edellisestä "omistajasta". Ja hän teki nuo sinun asiasi aivan "omaan piikkiinsä". Ja tapaus on, mitä, 8-9v vanha?
Jolloin koko Mäkelänkadun liikettä ei ollut :rolleyes:
Michael L.
05.03.2013, 19.03
Ompas hämmentävää...?
tempokisu
05.03.2013, 21.53
Ai puhutaanko ny eri puljusta? eikö se ole siellä Linnanmäen lähellä, ennen Finlandiataloa käännytään vasemmalle ja mäki ylös ja oikeelle ( osaisin ajaa sinne mutta osoitteita tiedä)? Onko Toni enää siellä? Tai se hoikka poika Jani.
Aikaa on ehkä kulunu, mutta tuntuu kun olisi just tapahtunu, jäi senverta kaiveleen. Miksei joku omistajana esiintyny joutunut vastuuseen? Sitä mä ihmettelen. Suuresti.
Vai joutuiko? käsittääkseni ei, somessa sama meno jatkuu, voi elämä sentään...Mun mielestä vaan hämärää koko homma sen puljun kanssa senkin jälkeen.
Siksi olen ihan mielenkiinnolla lukenu näitä juttuja. Uskon ehdottomasti enempi asiakkaiden käsityksiä!!
Pyöräpummi
05.03.2013, 21.53
Näissä liikkeissä henkilökunta vaihtuu ja aina sinne mahtuu sekä hyviä että huonoja.
Mitä mekaanikkoihin tulee niin Suomessa vaan ei ole riittävästi ammattitaitoisia mekatsuja.
Ongelmana on että harvoille on tarjota ympärivuotista paikkaa, josta vielä saisi kunnollista palkkaa.
Useasti tulee uusia kasvoja joilta menee aikansa että oppivat tai sitten eivät opi koskaan.
Tässäkin kyseisessä Mäkelänkadun CC:ssä on henkilökunta vaihtunut, mutta nyt siellä on ollut hyvää palvelua. Mekaanikosta ei ole ollut kokemusta.
Niinkuin muissakin pyöräliikkeissä heillä on tosi kiire keväällä. Menkää nyt hoitamaan asianne. Varsinkin kiireimpänä aikana ei kannata mennä liikkeeseen silloin kun suurin osa käy siellä lounasaikaan taikka töiden päätyttyä.
Pyöräliikkestä riippumatta ei kannata ihmetellä jos kontaktit "pätkii" johtuen kevätkiirestä.
On hämärä muistikuva että liikkeeseen olisi tullut jonkunlainen laitteisto oikean runkokoon määrittämiseksi?
Pyöräpummi
05.03.2013, 22.21
Ai puhutaanko ny eri puljusta? eikö se ole siellä Linnanmäen lähellä, ennen Finlandiataloa käännytään vasemmalle ja mäki ylös ja oikeelle ( osaisin ajaa sinne mutta osoitteita tiedä).
Kisu varmaankin tarkoittaa että Kisahallin jälkeen ennen Oopperaa (kai sää nyt erotat Oopperan Finlandiatalosta?) käännytään Helsinginkadulle Ruuneberginkadun kautta tai sitten tullaan Urheilukadun ja Mäntymäentien kautta Helsinginkadulle. Voihan myös tulla Nordenskjöldinkadun ja Vauhtitien kautta Hesarille. Tämä myymälä on Helsinginkadun Cycle Center.
Kisulle ohjeeksi: Kun tulet sieltä Tampeerelta päin niin käännyt Kehä ykköstä itään kunnes tulee viitta "Keskusta" siitten ollaankin "Tuusuluväylällä". Saavuttuasi ensimmäisiin liikennevaloihin olekin jo Mäkelänkadulla jossa korttelin päässä onkin Cycle Centerin Mäkeläkadun liike, joka sijaitsee aivan vastapäätä Velosporttia.
Niinkuin säikeen otsikostakin ilmenee että keskustelemme juuri tästä liikkeestä eikä siitä mikä on siellä Hesarilla (Helsinginkadulla).
Cycle Centerillä on kolmessa paikassa liike.
tempokisu
05.03.2013, 22.28
Eli, summasummarum, voidaan todeta että semmoiset iki-kivijalkaliikkeet joissa on vuosikymmenien ajan samat naamat töissä ja näinollen myös kokemusta ja syntyy niitä pysyviä asiakassuhteita, niin ne on kaikkein luotettavimpia.
Vakityöntekijät osaa talon tavat, tuntee asiakkaat ja osaa operoida erilaisten asiakkaitten kanssa, ja tottakai sitä on sillee sitoutuneempi puljuun, kun semmoiset tuuliviirit jotka on vuoden jossain ja toisen muualla. Toki jos omistaja koko aika vaihtuu, tai siirtyy puljusta toiseen tai perustaa jonkun uuden, niin ei sekään nyt luottamusta herätä.
Pätee eri alojen puljuihin. Mutta SUP nyt oli perus-esimerkkinä.
Ai pahus! Mä en ole käynyt helsinkissä...tota, juurikaan 8 vuoteen, siis perus-helsinkissä, Lauttasaaressa olen käyny. Että en muista, eikö se nyt ollut Finlandia. Oliko se Ooppera, mutta ei, en taida erottaa. Oon kerran käyny Kansallisoopperassa, vuonna 2003.
Kisahalli? mikä se on. En mä tiedä mikä on ruuneberginkatu - paitsi että sinne mun pitäisi mennä 27.3 hammaslääkäriin! ai se on siellä eikä keskustassa, hyvä tietää! Urheilukatu? mäntymäki??
Mutta joo!! se oli HELSINKINKATU , ANTEEKSI!!!
anteeksianteeksi antakee anteeksi! mä oon valkeekoskelta! ja asun täällä maalla, emmäätunne helsinkiä.
kisu taitaa ny vaieta täältä! tän asian suhteen, oli aivan eri käsitys koko asiasta!
Avataanpa omakin sanainen arkkuni tästä liikkeestä.
Viime vuoden alku syksystä päädyimme ostamaan kauniimmalle puoliskolle kyseisestä liikkestä Ridley X-bowin. Pienin koko menee nippa nappan 160cm pituiselle naisihmiselle ja pyörästä itsestään ei olekaan mitään pahaa sanottavaa.
Liikkeen palvelusta sitten onkin. Palvelu koeajon aikana oli mielestäni hyvää. Vaihdettiin stemmiä ja hierottiin ajoasentoa kuntoon. Pyörä päädyttiin ostamaan, ja sen sai noutaa seuraavana päivänä (lokarit ja lisäjarrukahvat yms vielä laiteltiin).
Hyvinkin pian pyörän ajoon saamisen jälkeen löytyi pieniä vikoja, jotka korjaa kuka tahansa, kenellä ruuvimeisseli pysyy kädessä. Tässä vaiheessa periaate astuu peliin, ja tottakai uuden pyörän kohdalla pyörä huoltoon. Vikalistalla kaikkea pientä säätöä mm. jarrut, sekä edessä että takana, (mallia V) ottivat kiinni lokasuojiin eikä näin ollen palautunut tasaisesti, toinen puoli jää siis hyvin lähelle vannetta. Lisäksi eturengas oli aika reilusti kiertynyt (kumi jotenkin huonosti toiselta puolelta ja näin keskilinja ei joka kohdassa ollutkaan keskellä). Tämän listan kanssa ajelimme Cyclecenteriin (työpaikka noin 1km päässä joten töiden jälkeen kävi kätevästi), jotta pyörä tulisi kuntoon. Tässä vaiheessa pyörän saamisesta ajoon oli kulunut n. viikko.
Oletukseni oli, että näin pikku viat korjataan heti ja tarvittaessa vaihdetaan jarrulänget lokarien kanssa sopiviin, ellei muuten onnistu. Vastaus tulikin puskista. Jono huoltoon kuulemma hirveän pitkä, jonkin City-diilin ansiosta. Voisi kuulemma soitella, josko pystyisi tuoreena asiakkaan "etuilemaan". Asiakas tulee paikan päälle ja myyjä ehdottaa soittamista, ei hyvää päivää! Nopeasti myyjä katsoi "viat" joita ilmoitettiin ja mutisi että tuskin jarrut tuon paremmin toimivat ja rengas tasoittuu ajan kanssa, mutta tosiaan, soittaa voi. Siihen päättyi asiointi siinä liikkessä.
Jarrut "korjasin" laskemalla hieman kumpaakin lokaria, ei ota enää siihen kiinni (uskomaton virhe kasauksessa, ei vakuuta). Rengas oikeni kun päästi paineet nollaan, katsoi että rengas istuu kunnolla vanteeseen ja löi painetta sisään. Ei ole enää kierossa. Itselle hyvin pieniä hommia, mutta jos ostaa reilun 1k€ polkupyörän, olettaisi sen olevan ostettaessa kunnossa ja mikäli ei, hoidettaisiin homma tietenkin jonojen ohi.
Verrokkina voitaneen käyttää tien toisella puolella sijaitsevaa kilpailevaa liikettä, josta pari vuotta sitten ostin työmatkakäyttöön 350 euron hybridipyörän (siitä tämä aikuisiän pyöräinnostus lähti). Pyörää kotiin ajaessa huomasin vanteen jarrupinnassa epätasaisuutta, josta ilmoitin seuraavana päivänä. Kaveri pyysi tuomaan pyörän heti, ja sain pyörän vielä samana päivänä uudella kiekolla takaisin. Tästä mallia!
Omien kokemuksian pohjalta suosittelen kiertämään liikkeen kaukaa, ellei juuri se himoittu pyörä kyseisestä löydy. Kokemukset asiakaspalvelusta, kun rahat on saatu, on surkeaa. Itselläni on useita kokemuksia pyörän takuuhuolloista ja tätä lukuunottamatta aina pyörä on otettu huoltoon heti.
Kokemukseni Cycle Centerin Helsinginkadun myymälästä: ostin toukokuussa liikkeestä hybridipyörän mekaanisilla levyjarruilla. En ole varsinainen fillariekspertti, joten luulin, että kun uuden pyörän ostaa alan liikkeestä, niin saa hyvän valmiiksi ajokuntoisen kulkimen.
Sen verran silti ymmärsin, että testasin hieman jarruja lähtiessäni koeajolle ja ne toimivat Kaupat tehtiin ja ajeltuani pari päivää ja n.30km veljeni tyypitti pyörää. Hän runttasi takajarrun pohjaan sillä seurauksella, että jarruvaijeri irtosi ja luisti jarrusta. Etujarru teki saman.
Olivat antaneet minulle hengenvaarallisen pyörän ajoon. Veljeni tarkasti vielä muut paikat, loput osat olivat kiinni, etupyörän linkku vaan oli luvattoman löysällä.
Seuraavan pyörän aion aikanaan tilata halvalla netistä ja laittaa veljen opastuksella itse ajokuntoon. Älkää ikinä menkö Cycle Centeriin.
Aika surullista luettavaa taas. Omista huonoista kokemuksista Ridleyn kanssa on sen verran aikaa että on jo jäänyt unholaan.
Rouvalle olisin hakenut perus CC:n mutta tulipahan taas totuus putiikista kun kukaan ei ole viitsinyt muutamaan päivään ede sen vertaa vastata
olisin tsekannut onko kokoja paikalla.
Pitäkää fillarinne, onhan noita vaihtoehtoja tässä kaupungissa :(
Pyörän hankin aikoinaan Mäkelänkadulta, myyjä oli kyllä asiantunteva. Valitettavasti pyörän kanssa on joitakin ongelmia esiintynyt, kuten keskiön naksuntaa ja etuketju pomppaili välillä kammelle.
Sen jälkeen olen käyttänyt pyörää huollossa Cycle Centerissä Tehtaankadulla, jossa myyjä ei ole perinyt kuluja huolloista. Naksunta oli tosin sellainen vaiva, että käytin pyörän Hesarin Cycle Centerissä, jossa ongelma korjattiin eikä siitäkään kuluja peritty.
Etuvaihtajan lukuisista säädöistä huolimatta ketju hyppäsi edelleen kunnon runttauksessa välillä kammelle (jossa ikävästi sitten jää jumiin ja saa repiä hullulla raivolla irti rattaan ja kammen välistä). Mutta siitä ongelmasta teen ehkä oman ketjun.
Käväisin viime viikolla Hesarin myymälässä. Myyjät oli ihan asiallisia ja pääsin koe-ajamaan Ridleyn X-Bow:n pienen odottelun jälkeen -- joku ehti juuri ostaa alta esittelypyörän. Palvelussa ei ollut valittamista mutta harmi kyllä pyörässä mm. jarruja ei oltu sitten ehditty säätää prikulleen kuntoon ja itselle jäi koko pyörästä sen takia hieman epävarma kuva.
Siinä odotellessa pisti silmään että aika moni asiakas joka tuli sisään sai puhuttua lennosta hieman alennusta ostamiinsa tuotteisiin, oli sitten kyseessä kumit tai pyöräilyshortsit. Jos siis käy tuolla niin kannattanee ainakin kysäistä alennusta hintalapun ilmoittamaan lukuun oli tuote mikä vaan.
Alone in the fart
26.05.2013, 22.27
mosh mistä keskiön naksunta johtui? itsellä hieman samaa ongelmaa havaitsin nyt kun ekaa kertaa ajoin enemmän ostamallani pyörällä?
Hei!
Tämä menee ehkä hieman offtopicin puolelle, mutta sellainen kuumotus on nyt päällä tämän topikin luettuani.
Tilanne on siis tämä. Nyt on kevään ollu hirveä fiilis aloittaa pyöräily harrastus ja joitain alan liikkeitä kävin läpi ja cycle centeristä sitten löytyi omaan opiskelija budjettiin sopiva peli (ainakin nyt toivottavasti) eli ridleyn x-bow kuuleman mukaan hieman käytettynä. Nyt tosissaan nämä viestit luettuani en ole enää yhtään varma ovatko myymässä minulle pyörää jolla pääsen edes kotia asti kaupasta. Pystyisikö joka sanomaan tai auttamaan oikeaan paikkaa mistä tiedon voisi saada, että mitä pyörästä pitäisi katsoa ja miten että kaikki olisi kohdallaan?
Kiitokset jo etukäteen :)
Hei!
Nyt tosissaan nämä viestit luettuani en ole enää yhtään varma ovatko myymässä minulle pyörää jolla pääsen edes kotia asti kaupasta.
No kyllä se on erittäin todennäköistä että saat ihan hyvän fillarin. Pitää muistaa että näissä valivali-topiceissa huonojen kokemusten määrä ylikorostuu raskaasti: tyypillisesti se joka on tyytyväinen, on hiljaa ja joka on kokenut elämää suurempaa vääryyttä omasta mielestään, kirjoittelee kaikille mahdollisille foorumeille, valittaa Kuluttajaneuvojalle ja vielä avautuu Hesarin yleisönosastossakin. Noita huonoja palvelukokemuksia tapahtuu välillä jokaisessa fillarikaupassa tai autokaupassa tai sohvakaupassa mutta silti tavaraa ostetaan ja myydään..
Ja mikähän siinä on että joillekuille tulee jatkuvalla syötöllä vastaan näitä surkeita myyjiä ja kelvotonta palvelua. Voisiko sitä joskus vilkaista peilistä että josko se vika olisikin ihan omassa asenteessa..
Itse olen asioinut Cycle Centerissä, saanut mitä tilannut, siihen hintaan mihin sovittiin. Omasta puolestani voin suositella.
Itse olen asioinut Cycle Centerissä, saanut mitä tilannut, siihen hintaan mihin sovittiin. Omasta puolestani voin suositella.
Kiitokset :) Ainakin hieman helpottaa. Toivotaan että olisi nyt vähän onnea matkassa ettei tulisi ainakaan isompia ongelmia.
Privileged
11.06.2013, 17.59
Oman kokemuksen mukaan voin myös suositella :)
Ted Cosmic
11.06.2013, 20.12
Täällä myös positiivisia kokemuksia ko.liikkeestä. Hesarilla Tomilta aina ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.
Rohkeesti vaan kaupoille.
Omat kokemukseni ovat olleet positiivisia koko lyhyen kolmevuotisen asiakashistoriani ajan. Tomin kanssa asiointi on mutkatonta ja helppoa. Pari Ridleytä, jokunen kypärä, polkimia, kenkiä ja tarvikkeita sekä muita varusteita olen känyt satunnaisin väliajoin hakemassa. Viimeksi tänään hain Hesarilta 4ZA Cirruksesta korkanneen jarrupalan tappiin kiristyvän alumiinisen ankkuritapin. Kiitos ja kumarrus!
kuovipolku
25.06.2013, 13.14
En tunne koko konglomeraatin rakennetta enkä taustoja, mutta jotenkin harmi, että Mäkelänkadun liikkeestä saadut tai kuullut huonot kokemukset voivat leimata myös Helsinginkadun (eli mielessäni "sen oikean") Cycle Centerin. Edellisten kirjoittajien tapaan olen asioinut siellä asuste- ja tarvikeasioissa useampana vuotena ja palvelu on ollut aina ykkösluokkaa, valikoimat yllättävän runsaat ja hinnat vähintäänkin kilpailukykyiset enkä epäröisi neuvoa ketä tahansa suuntamaan sinne.
PS Toisaalta omalle kohdalle osui huoltopuolella yksi kiireestä, inhimillisestä erehdyksestä tai silkasta huolimattomuudesta aiheutunut kämmi, minkä takia en voi sanoa siitä samaa (vaikka huollolla olikin takuu eli homma olisi tietenkin korjattu). Tämä tuntuu tosin olevan yleisempikin eli koko alaa vaivaava ongelma silloin kun huoltopuolen työntekijät vaihtuvat tiheään (eikä ainakaan oudompi asiakas osaa vaatia että nimenomaan joku luottomekaanikko tekee työn).
mentunik
25.06.2013, 15.04
Mäkelänkadun liikkeestä ostan pikkukilkettä tai sellaista tavaraa josta ei tarvitse myyjältä kysellä. Hesarin liikkeestä asiakaspalvelun tasosta jäänyt huomattavasti parempi kuvat kuin mäkelänkadulta. Hinnat ovat tosiaan niin kilpailukykyisiä, että köyhä ei voi valikoida. Netistä tulee suurin osa ostettua, mutta joskus on jollain palikalla niin kiire että pakko saada heti.
Pattaya68
25.06.2013, 18.52
Mäkelänkadun liikkeestä en ole ostanut mitään, mutta kahden myyjän kanssa siellä pyöristä keskustellut, kun olen niitä käynyt katsomassa. Molemmilla kerroilla palvelu on ollut hyvää ja asiaan on paneuduttu. Eräällä kerralla olin jo menossa ostamaan yhtä pyörää, mutta myyjä kehotti vielä miettimään rauhassa, että onko juuri kyseinen pyörä sopiva minun tarpeisiini ja antoi myös muita vaihtoehtoja. Tästä sitten tulikin oivallus, että ehkä toisenlainen malli voisi olla parempi. Tällaista rehellistä palvelua arvostan, koska siinä olisi kaupat tehty hyvin nopeasti jos myyjä olisi ahneasti halunnut rahat pois. Voisin siis hyvinkin ostaa seuraavan pyörän kyseisestä liikkeestä, koska hyvä palvelu on se, joka minut saa kauppoihin palaamaan.
Rajapaimen
25.06.2013, 20.21
Mäkelänkadulta tullut ostettua kolme pyörää tänä vuonna. Itselle, emännälle ja vanhimmalle pojalle. En voi moittia vaan saanut joka kerta hyvää palvelua. Kaksi pyöristä käytin huollossa Helsinginkadulla ja se ei ikävä kyllä mennyt ihan nappiin vaan jatkossa huollot teetätän muualla. Mäkelänkadun liikkeessä tulen jatkossakin asioimaan, jos vain hinnat pysyy kilpailukykyisinä ja palvelu samanlaisena.
Tänään käväisin kysymässä liikkeestä tuubivanteita, minulle ryhdyttiin myymään tubeless-vanteita. No more comments.
Tänään käväisin kysymässä liikkeestä tuubivanteita, minulle ryhdyttiin myymään tubeless-vanteita. No more comments.
Jos tuubivanteita ei ollut?
PyöräIle
16.07.2013, 11.55
Ostin Mäkelänkadulta pari viikkoa sitten Nishikin kirjasto- ja kaupunkipyöräksi. Testilenkillä tuli hieman tiukempi tilanne eteen, jolloin sarvet kääntyivät mutta pyörä jatkoi suoraan: Vakava onnettomuus oli todella lähellä.
Stemmin toinen ruuvi oli sormin pyöritettävissä, ja toisessa sen verran kireyttä etten koeajopyrähdyksellä asiaa huomannut. Käyttöohjekirjassa varmaan kehotetaan käymään läpi jokainen mutteri ennen ajoon ryhtymistä, mutta en siinä liikkeen pihalla sitten tullut lukeneeksi kirjaa. Oma vika, niin kiire ei tietysti saisi kenelläkään olla.
Kirjoitin reklamaation liikkeeseen. Sieltä tuli saman päivän aikana pahoitteleva viesti että voisin viedä pyöräni takaisin liikeeseen ja he voisivat ilmaiseksi tarkastaa sen uudelleen. Vastauksessani kerroin, että olin jo valitettavasti joutunut itse tekemään kyseisen tarkastuksen, ja pyysin hyvitykseksi ensihuoltoa veloituksetta vaikka edelliseen sieltä ostamaani pyörään. Tähän ei sitten viikkoon olekaan tullut vastausta.
Näillä kokemuksilla suosittelen ottamaan työkaluja mukaan ja käymään pyörän läpi ennen mahdollista koeajoa, ja taluttamaan ostetun pyörän kotiin. Tai jos välttämättä haluaa ostaa pyörän joka ei mahdollisesti olisi luovutettaessa hengenvaarallinen, niin harkitsemaan ehkä myös muita alan liikkeitä.
Kävin heinäkuussa kyselemässä Hesarin liikkeestä Shimanon keskiölaakeria, jota ei sitten ollutkaan hyllyssä. Kysyin samalla, olisiko sitä saatavilla Mäkelänkadulta. Vastaus oli, että loppu on sieltäkin, ei yhtään ainutta jäljellä. Seuraavalla viikolla tulisi kuitenkin lisää. Muutaman aikaisemman kokemuksen perusteella tiesin ettei sanaan nyt voi aivan satavarmasti luottaa, joten ajelin kuitenkin Mäkelänkadun liikkeen kautta kotiin.
Keskiölaakeri löytyi hyllystä, samoin nappasini mukaan uuden pakan ja ketjut. Hinta oli ihan kilpailukykyinen saksan nettikauppojen kanssa. En tiedä onko noilla nyt kovinkin paha kilpailuasetelma keskenään, mutta ihmetyttää moinen meininki. Oon ajatellut tämän ja edeltävien kokemusten perusteella skipata Hesarilla asioinnin kokonaan jatkossa.
nuubiainen
01.09.2013, 12.12
Kaverille X-Bow Mäkelänkadulta, ei pahaa sanottavaa. Asiantunteva palvelu ja pyörä moitteettomasti kasattu.
trash-base
01.09.2013, 18.06
Tänne myös X-Bow Mäkelänkadulta, paremmalle puoliskolle. Ostosta on kyllä jo vähän aikaa ja muutamia osia vaihdettu, mutta silloin kaikki sujui hyvin eikä yllätyksiä tullut kasauksessa tms.
Ridley84
27.09.2013, 12.15
Henkilökohtaisesti aion kiertää jatkossa kaukaa cycle centerin liikkeet. Itselläni x-bowsta puuttui useampia osia, joita piti jälkeen päin käydä vaatimassa. Esimerkiksi kammista puuttuivat pultit.
Esimerkiksi kammista puuttuivat pultit.
Mitä niillä turhilla painoilla tekee... Ne oli varmaan liimanneet kammet kiinni?
Oliko kiekoissa pinnat sentään?
:D
ps) Vaikeeta uskoa oikeasti että iskevät kammet kiinni mutta eivät kiristä niitä mitenkään? Ei kait nyt kukaan voi olla niin tyhmä? Vähän sama kuin ostaisi auton mutta renkaista uupuu kiinnityspultit ja ne on vain nostettu paikoilleen. :seko:
Mulla puuttui myös kampien päistä pultit. Ratkaisin ongelman kiertämällä niihin polkimet. :)
Mulla puuttui myös kampien päistä pultit. Ratkaisin ongelman kiertämällä niihin polkimet. :)
Valitit sentään myyjäliikkeelle että "Saatana näissä myymissänne kammissa on päissä isot reiät!!!!" :eek:
Isä nitro
15.10.2013, 21.33
Omat kokemukseni suht lyhyesti. Kun pistää tonneja pöytään (eli ostaa pyörän) kaikki toimii moiteettomasti. Sitten kun tulee ongelmia tai ostetaan takavaihtajan korvaketta, katsotaan mistä on palvelu tehty. Valitettavasti sekä Helsingin- että Mäkelänkadulla olen kohdannut huoltopuolella ala-arvoista osaamista, jonka asialliseen ja rakentavaan reklamointiin sain vastaukseksi kaksi kertaa "että hei, kaikkihan me virheitä tehdään". Olen joskus ajatellut kirjoittaa yksityiskohtaisesti siitä, mitä oikein tapahtui ykkös-fulcrumeille ja sille korvakkeelle. Mutta en pysty vieläkään asiaa oikein kohtaamaan, kun alkaa v-käyrä nousemaan ja toisaalta samaan aikaan korostuvat asian koomilliset piirteet. Että kun esimerkiksi todetaan että nyt on talossa vihdoin huippuhuoltomies, jonka ammattitaidon näytteenä pystyheittoa on niin, että ei satulassa meinaa pysyä.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Asia kunnossa
28.10.2013, 18.04
Piti tämä paska sitten itse kokea. Ostin uuden pyörän Annankadun liikkeestä. Ei siinä mitään, ihan hyvä palvelu ja pyörä ehjä. Kuittia kummempaa ohje- tai huoltokirjaa en kuitenkaan mukaan saanut. Käytin fillarin Helsinginkadun liikkeessä ensihuollossa sillä seurauksella, että kotona piti korjata tehdyt virheet. Oli kuin pyörälle olisi tehty ennemmin ilkivaltaa kuin minkään valtakunnan huoltotoimenpiteitä. Jarruja säädellessä huomasin, että minulle syyskuun lopussa myydyssä pyörässä oli jarrusatulat, joista valmistaja oli elokuussa julkaissut seuraavan tiedotteen: http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/news_and_info/news/voluntary_recall_by.download.-mainParsys-0012-downloadFile.html/Web_Recall_FI_120813_RZ.pdf (huom. myös http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49728-Shimano-BR-CX75-BR-R515-JA-BR-R315-jarrusatulat-vapaaehtoinen-takaisinveto). Kysyin asiasta Cycle centeriltä sähköpostilla ja he vastasivat kopioimalla tiedotteessa olevat Shimanon yhteystiedot. Että näin.
Tätä ketjua lukeneena tiedän ja uskon, että muilla on ollut vieläkin ikävämpiä kokemuksia, mutta tässä oma pisarani tuohon kusilammikkoon. En luottaisi, että osaisivat Cycle centerissä huoltaa edes kottikärryä ja suosittelenkin kaikkia välttämään ko. puljua kuin ruttoa.
Halloo halloo
28.10.2013, 19.40
Jarruja säädellessä huomasin, että minulle syyskuun lopussa myydyssä pyörässä oli jarrusatulat, joista valmistaja oli elokuussa julkaissut seuraavan tiedotteen: http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/news_and_info/news/voluntary_recall_by.download.-mainParsys-0012-downloadFile.html/Web_Recall_FI_120813_RZ.pdf (huom. myös http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49728-Shimano-BR-CX75-BR-R515-JA-BR-R315-jarrusatulat-vapaaehtoinen-takaisinveto). Kysyin asiasta Cycle centeriltä sähköpostilla ja he vastasivat kopioimalla tiedotteessa olevat Shimanon yhteystiedot. Että näin.
Meilaa Shimano Suomelle, itse sain heiltä hyvää palvelua. Lähettivät uudet satulat ja pyysivät lähettämään vanhat heille. Palautuspaperit olivat mukana, joten kustannuksia ei tullut, mitä nyt vaiva viedä paketti postiin. Shimanolle pisteet.
Tirehtoori
12.11.2013, 00.23
Moi! Oon ajatellu ekan maantiepyörän ostoa ja eilen marssin kyseiseen putiikkin aikomuksena koeajaa muutamaa filallaria. Myyjät tuli oikeen ystävällisesti auttamaan. Hyvä pyörä löytyi, palvelu asiallista ja säätivät pyörää hyvin (vaihtoi esim stemmin). Pistin fillarin harkintaan ja kallistuin sen puolelle että sen otan kun on erittäin sopivaan hintaan. Mut nyt alko pelottaa ku luki näitä viestejä. Uskaltaako tuolta ostaa yhtään mitään?? :00
justus6969
12.11.2013, 01.49
^imho pyöräily ei eroa muista harrasteista siinä, etteikö joukkoon eksyisi vähän takakireetä ja äkkiväärää jengiä. Puolustelematta mitenkään erityisesti triidin cyclecenteriä.
Itse olen käynyt sellaisissa paikoissa kuin cyclecenter ja velosport, olen edelleen hengissä ja olen saanut OK ellei loistavaa palvelua molemmista paikoista. Välillä on ollut ruuhkaa ja olen joutunut odottamaan vuoroani hui hirvitys
Pyörän ostaminen kivijalasta on kuitenkin sellainen prosessi, ettei nettimaailman palautteista kannata liikaa välittää. IRLssä kemiat kohtaa tai sitten ei. Esim. viimeksi eräässä kivijalassa minua ennen asioinut henkilö kysyi jotain nippelinappelia, johon myyjä totesi 'ei ole hyllyssä'. Ostaja vetäsi 'ette sitten varmaan halua tehdä kauppaa' ja juoksi ulos. Myyjä snadisti hymähti.
Aina välillä näistä jutuista tulee mieleen: kemiat ei toimi->otat henkilökohtaisesti->avaudut palstalla->profit?
Mäkelänkadulta ostin juuri pyörän ja palvelu kaikkinensa todella hyvää. Itseasiassa puhuttiinkin mm. tästäkin säikeestä ja kaveri kertoi, että henkilökunta on vaihtunut huoltoa myöden. Itsellä ei mitään pahaa sanaa. Palvelu paljon parempaa kun monessa muussa kivijalka kaupassa. Niin ja pyöräkin oli säädetty oikein.
Veivaaja
12.11.2013, 10.03
Juu, nettikeskusteluissa taitaa tulla raportoitua enemmän niitä negatiivisia seikkoja. Korjaanpa asiaa omalta osaltani:
Olin koeajamassa ko. puljussa crossaria. Myyjä palveli sujuvasti loppujen lopuksi kolmea asiakasta, kaksi koeajamassa ja yksi korjauttamassa. Siinä sivussa laittoi koeajopyöräni stemminkin minulle sopivampaan asentoon. Ja teki pyörästä hyvän tarjouksen. Kun pyörä ei sopinut minulle geometrialtaan ja yksityiskohdiltaan, kyseli puhelimitse toista mallia. Vaikka kauppoja ei tullut, jäi hyvä vaikutelma.
Isä nitro
17.11.2013, 19.35
Mäkelänkadulta ostin juuri pyörän ja palvelu kaikkinensa todella hyvää. Itseasiassa puhuttiinkin mm. tästäkin säikeestä ja kaveri kertoi, että henkilökunta on vaihtunut huoltoa myöden. Itsellä ei mitään pahaa sanaa. Palvelu paljon parempaa kun monessa muussa kivijalka kaupassa. Niin ja pyöräkin oli säädetty oikein.
Palvelu oli minullakin erinomaista kun ostin pyörän. Muutama viesti takaperin kirjoitin siitä, että palvelun todellinen taso näkyy sitten kun tulee sen ostetun pyörän kanssa ongelmia. Hyvä jos on ollut puhetta tästä säikeestä. Ja minullekin sanottiin vuosi sitten, että nyt on porukka vaihtunut ja huippuhuoltomies tiimissä. Taitaa olla kova vaihtuvuus liikkeessä. Hmmm, mistähän se mahtaa kertoa?
Mitä tulee justus6969 kommenttiin siitä, että täällä olisi "takakireätä ja äkkiväärää jengiä" niin tuo on aika yleistävä heitto. Muutenkaan en oikein ymmärrä argumentointiasi. Sen sijaan jos olet liikkeeseen tyytyväinen, niin hyvä niin ja saat sitä minun puolestani olla. Minä ainakin puhuin omista ja toistuvista kokemuksistani ja olin ensimmäiset kuukaudet ongelmieni kanssa äärimmäisen kärsivällinen ja myötämielinen. Mitä taas tulee myyjän ja asiakkaan välisiin kemioihin, niin en ole siellä ystävää tai juttukaveria etsimässä vaan haluan saada asiallista ja asiantuntevaa palvelua. Mieluummin luen myös nettipalautetta kuin kaupan omia mainoksia, ja teen edellisistä ihan omia johtopäätöksiäni.
Palvelu oli minullakin erinomaista kun ostin pyörän. Muutama viesti takaperin kirjoitin siitä, että palvelun todellinen taso näkyy sitten kun tulee sen ostetun pyörän kanssa ongelmia. Hyvä jos on ollut puhetta tästä säikeestä. Ja minullekin sanottiin vuosi sitten, että nyt on porukka vaihtunut ja huippuhuoltomies tiimissä. Taitaa olla kova vaihtuvuus liikkeessä. Hmmm, mistähän se mahtaa kertoa?
.
Jaksa päätäni vaivata heidän kovasta työntekijöiden vaihtuvuudesta, mutta nähtäväksi jää miten ensihuolto ym. asiat jatkossa hoituu. Toivossa on hyvä elää:)
Oatmeal Stout
18.11.2013, 15.55
Ja minullekin sanottiin vuosi sitten, että nyt on porukka vaihtunut ja huippuhuoltomies tiimissä. Taitaa olla kova vaihtuvuus liikkeessä. Hmmm, mistähän se mahtaa kertoa?
Tai se johtuu franchising yrittäjyydestä.
Ostettiin Cycle Centerin uusimmasta Annankadun liikkeestä vaimolle Ridleyn crossari. Ajoasennon tarkistaminen tarkoitti satulan laskemista silmämääräisesti arvioiden, esim. satulan pituussuuntaisen asetuksen tai stemmin oikean pituuden määrittelyyn myyjältä ei apua herunut. Totesi vain että aja vaan ja tunnustele niin vaihdetaan ensihuollossa jos tarvii. No, alennus oli sen verran roima että ostimme pyörän ja lähdimme pois myyjän rauhaa häiritsemästä. Ensiajoilla vaihteen ja jarrujen säätöä osasin odottaa, mutta kammen putoaminen n. 20 km:n ajon jälkeen olikin melkoinen ylläri. Näköjään on totta, että joka ikinen ruuvi pitää tarkistaa jos tuosta lafkasta jotain hankkii. Stemmi menee vaihtoon kuten epäilin ja ensihuolto tehdään jossain aivan muualla…
Onkos nämä Cyclecenterit vielä pystyssä? Mikä liike mahtaa olla nettikaupan takana? Tilaus on ollut sisässä yli kolme viikkoa ja mitään ei kuulu. Myöskään sähköpostikyselyihin ei tule vastauksia. Aika kehno maku jää asiakaspalvelusta.. tai siis eihän sitä palvelua ainakaan minulle ole tullut missään muodossa.
Onkos nämä Cyclecenterit vielä pystyssä? Mikä liike mahtaa olla nettikaupan takana? Tilaus on ollut sisässä yli kolme viikkoa ja mitään ei kuulu. Myöskään sähköpostikyselyihin ei tule vastauksia. Aika kehno maku jää asiakaspalvelusta.. tai siis eihän sitä palvelua ainakaan minulle ole tullut missään muodossa.
itsekkin tilasin "poistomyynnissä" olevan fillarin kuukausi sitten, eipä ole näkynyt eikä sähköposteihin vastata. Onneksi valitsin "maksu käteisellä noudettaessa". Suosittelen muille erityistä varovaisuutta kyseisen firman kanssa asioimisessa, kaikki ei tunnu olevan kohdillaan puljussa.
Minullekaan ei ole edelleenkään vaivauduttu mitään tuolta vastaamaan. Kolme mailia ja yksi yhteydenottolomake ollut toistaiseksi käytössä. Ei tule minultakaan nettitilauksille suosituksia tähän putiikkiin. Huijauksen makua ilmassa..
okahkonen
07.04.2014, 15.24
Ensiajoilla vaihteen ja jarrujen säätöä osasin odottaa, mutta kammen putoaminen n. 20 km:n ajon jälkeen olikin melkoinen ylläri. Näköjään on totta, että joka ikinen ruuvi pitää tarkistaa jos tuosta lafkasta jotain hankkii. Stemmi menee vaihtoon kuten epäilin ja ensihuolto tehdään jossain aivan muualla…
Huh, miks jengi edelleen asioi noissa liikkeissä?
Justiina
07.04.2014, 16.17
Koska ei uskota mitä luetaan netistä? Tässäkin ketjussa on moneen otteeseen epäilty, että tarinat on sepitettyjä tai ainakin liioiteltuja ja että "ainahan niistä huonoista kokemuksista puhutaan muttei koskaan hyvistä" (mikä ei täälläkään pidä paikkaansa, tälläkin foorumin osastolla on myös ketjuja, jotka ovat lähes poikkeuksetta pelkkää kiitosta ja kehua). Ja kyllä meidänkin huushollin piti useamman kerran kokeilla otsikon putiikkia ja saman puljun Hesarin liikettä, ennenkuin ymmärrettiin tehdä päätös ettei kiikuteta enää senttiäkään niihin. Ehkä hätätilanteessa voisi sisurin ostaa, jos voi omin kätösin sen hyllystä noukkia ja omin silmin kurantiksi todeta, mutta moista tilannetta tuskin on, että naapuruston muut fillariputiikit olisivat kiinni tai myisivät ei-oota.
okahkonen
07.04.2014, 17.47
Kuvaavaa: Kotonani on päässyt loppumaan (kadonnut) hiilikuituosien asennuksessa käytettävä kitkatahna. Annankadun CC nyt sattuu olemaan lähin fillarikauppa, joten soitin sinne "lötyykö hyllystä?". -ei löydy. Aika hassua kaupalta jonka ikkunassa komeilee kai yli viiden tuhannen euron hiilikuiturunko, ettei tuollaista fillarin ylläpidon kannalta olellista kulutustuotetta kuitenkaan löydy. No, onneksi annankadulla on muitakin liikkeitä.
okahkonen
07.04.2014, 17.49
Koska ei uskota mitä luetaan netistä? Tässäkin ketjussa on moneen otteeseen epäilty, että tarinat on sepitettyjä tai ainakin liioiteltuja ja että "ainahan niistä huonoista kokemuksista puhutaan muttei koskaan hyvistä" (mikä ei täälläkään pidä paikkaansa, tälläkin foorumin osastolla on myös ketjuja, jotka ovat lähes poikkeuksetta pelkkää kiitosta ja kehua). Ja kyllä meidänkin huushollin piti useamman kerran kokeilla otsikon putiikkia ja saman puljun Hesarin liikettä, ennenkuin ymmärrettiin tehdä päätös ettei kiikuteta enää senttiäkään niihin. Ehkä hätätilanteessa voisi sisurin ostaa, jos voi omin kätösin sen hyllystä noukkia ja omin silmin kurantiksi todeta, mutta moista tilannetta tuskin on, että naapuruston muut fillariputiikit olisivat kiinni tai myisivät ei-oota.
Sinänsä ymmärrän hyvin ettei näitä cc tarinoita uskota todeksi - aivan uskomattomiltahan ne kuulostaa! Valitettavasti vain taitavat olla totta. Tai ainakin omassa lähipiirissä todella uskomattomia kokemuksia.
Sen verran aiheesta ja aiheen vierestä, että kävin tänään Hesarin liikkeessä katsomassa vaimolle fillaria. Vastaanotto oli kylmänkalskea ja vaikutelmaksi jäi lähinnä se, että liikkeessä ollut ainoa työntekijä lähinnä odotti että painuisin v*ttuun. Muita asiakkaita ei ollut, eli ilmeisesti keskeytin jotain tärkeää...Kyllä hän muisti mainita että on enemmän huoltopuolella ja sen kyllä huomasi. Myyjän vikaa hänessä ei ainakaan ollut. Aika eriskummallista, että tuo yritys silti porskuttaa menemään. Minä en kanna senttiäkään tuonne. Ajanhukkaa...
ps. en osta edes sisuria
Justiina
08.04.2014, 00.28
Siis yleensähän siellä nimenomaan myyntipuoli pelaa ja palvelu on oikein mukavaa ja sujuvaa - siihen asti kun kassakone on kilahtanut. Moni tässäkin ketjussa on kehunut palvelua ja myöhemmin viestissä todennut "en kuitenkaan ostanut kun ei ollut sopivaa" tai "ensihuolto on vielä edessä". Todellinen karva paljastuu yleensä kotimatkalla, ensihuollon jälkeen tai kun on tilattu jotain. Että sinänsä poikkeuksellista jos jo myyntikin on tökännyt.
Mäkelänkadulla oli hommissa Krisse viime vuonna, mutta en nähnyt häntä viime viikolla. Onko hän edelleen CC:ssä?
Madone 4.9
08.04.2014, 09.11
Mäkelänkadulla oli hommissa Krisse viime vuonna, mutta en nähnyt häntä viime viikolla. Onko hän edelleen CC:ssä?
Hän pyörittää Keravalla CC liikettä
Oatmeal Stout
08.04.2014, 09.42
Kysymys:
Huh, miks jengi edelleen asioi noissa liikkeissä?
ja oikean vastauksen löytää:
Kuvaavaa: Kotonani on päässyt loppumaan (kadonnut) hiilikuituosien asennuksessa käytettävä kitkatahna. Annankadun CC nyt sattuu olemaan lähin fillarikauppa, joten soitin sinne "lötyykö hyllystä?". -ei löydy. Aika hassua kaupalta jonka ikkunassa komeilee kai yli viiden tuhannen euron hiilikuiturunko, ettei tuollaista fillarin ylläpidon kannalta olellista kulutustuotetta kuitenkaan löydy. No, onneksi annankadulla on muitakin liikkeitä.
Kysyjä itse :seko:
okahkonen
08.04.2014, 10.43
Kysymys:
ja oikean vastauksen löytää:
Kysyjä itse :seko:
Juuri näin. Tosin onneksi ei tarvinnut käydä :)
Mun asia ratkesi käymällä Helsinginkadun liikkessä tänään. Ei näyttänyt juuri nettitilaukset kiinnostavan ja garminin telineetkin taisivat olla hepreaa.
Noh, kuukausi sitten turhaan maksetut eurot tulivat kassasta kouraani kivuitta. Lupasin, että en enää heitä häritse tilauksillani tulevaisuudessa.
Vähän hassua, että piti Hämeenlinnasta asti ajaa Helsinkiin ratkomaan tällaista asiaa nykypäivänä..
Nyt kyllä jurppii... Ostin pari viikkoa sitten Mäkelänkadulta Giantin cyclocrossin. Olin lukenut täältä huonot arviot huollosta, mutta ajattelin, että kun vaan ostan pyörän niin ei ole merkitystä. No ei mennyt ihan niin helposti kuin toivoin. Pyörässä valmiiksi kiinni olleet polkimet oli asennettu jotenkin väärin että eivät olleet kierteillä oikein (ihmettelen että miten on edes mahdollista). Huomasin tämän ekalla lenkillä, kun poljin alkoi lonksua. Poljinta ei saanut irti kohtuullisella voimankäytöllä ja vein pyörän takaisin liikkeeseen, jossa myyjä runnoi polkimen irti ja totesi että kierteet on entiset ja uudet kammet pitää vaihtaa. No sinne se pyörä jäi ostamista seuraavana päivänä ja lupailtiin että pari päivää menee ja vaihdetaan kammet uusiin. Nyt on mennyt kaksi viikkoa ja uusia kampia odotellaan, kun joutuivat tilaamaan ulkomailta. Väittivät myös että olisin itse rikkonut kammet yrittämällä vaihtaa niihin uusia polkimia väärin. Enkä siis ole koskenutkaan niihin...Vielä menee kuulemma joitakin viikkoja että tulee ne uudet kammet! Eli vähintään kuukausi menee tästä pyöräilykaudesta siihen.
Justiina
29.04.2014, 15.20
Kaupan purkua vaan! Ja tosiaan samat ihmiset ne fillarit siellä "ajokuntoon" laittaa kuin jotka huoltaakin. Siksi olenkin sanonut, että sieltä pihasta lähtiessä pitää itse käydä pyörä läpi tai suosiolla viedä fillari autolla kotiin tai kaverille läpikäytäväksi ennen ekaa lenkkiä. Uskomatonta mutta perusteltua.
Ja jälleen ihmetyttää miksi ihmiset menee ja ostaa näistä liikkeistä mitään kun moneen otteeseen on käynyt ilmi että homma ei vaan tahdo toimia.
Haet rahat takaisin ja viet ne johonkin oikeaan pyöräliikkeeseen.
Kaupan purkua vaan!
Ei kaupalla ole mitään syytä suostua kaupan purkuun, jos kammet pitää vaihtaa.
^ Jos toi menee takuuna kuten kuvittelisin niin kyllä liikkeellä on velvollisuus hoitaa asia kohtuullisessa ajassa ja kuukausi alkaa olemaan jo niin pitkä aika että kaupan purusta voi hyvinkin jo keskustella.
Justiina
29.04.2014, 17.44
Jep, tuo aika tuossa nimenomaan antaa aihetta keskustella kaupan purkamisesta. Yksi päivä ajoa puolikuntoisella fillarilla ja sitten yli kk odottelua ilman pyörää? Itse en suostuisi. Tässä on liike vielä itse sössinyt ne kammet, syyllistänyt sitten asiakasta ja lopulta odotuttaa uusien kampien tilauksen kanssa eikä pidä luvattua. Jos kieltäytyy vielä kaupan purustakin niin on sössitty jokainen mahdollinen kohta tuossakin asiakaskohtaamisessa. Sanattomaksi vetää.
Kuukausi ei ole yleisesti kohtuullisena pidetty aika virheen korjaamiseen. Vaadi kaupan purkamista.
Ja tuolta tarvittaessa lisäapuja: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/
Kiitoksia kommenteista ja neuvoista. Keskustelin myyjän kanssa ja ilmoille heitettiin mahdollisuus vaihdosta uuteen vastaavanlaiseen pyörään tai sitten vaadin rahat takaisin. Miettivät asiaa ja ilmoittavat miten toimitaan. Jouduin kyllä rautalangasta vääntämään että en itse ole koskenut polkimiin ollenkaan kun siellä (ilmeisesti huollon puolella) oli jostain keksitty että olen vaihtanut siihen polkimia ja rikkonut ne itse ja sitten vienyt pyörän takaisin. Kuulemma on jotain sen näköistä "kulumaa". No on varmaan kulumaa kun kaupassa polkimen väkivallalla ja otsa hiessä myyjä irti riehui. Asia otettiin kyllä asiallisesti heti käsittelyyn ja myyjä soitti itse takaisin, että edes siltä osin palveluun voi olla tyytyväinen.
Pyöräpummi
29.04.2014, 20.18
@WilJ
Vaikuttaa siltä että pyöriä kasaamassa on ollut joku kiireapulainen. Pyöräthän tulevat ilman polkimia kauppaan.
Muuten en käsitä miten tuollaista on yleensä voinut käydä.
Nyt tämä kiireapulainen ei vaan halua tunnustaa tekoaan. Polkimen laittaminen väärille kierteille on niin väkivaltainen teko että se vaatii huomattavaa voimaa.
Polkimille on suositusmomentit, mutta itse en koskaan kierrä niitä olleenkaan tiukkaan, koska poljenta automaattisesti kiristää liitoksen.
Aina pitää laittaa asennustahnaa polkimien kierteisiin, koska sillä liitoksella on taipumus ryytyä kiinni (teräs, alumiini).
Vaikuttaa aivan luonnollisesta että kaupassa annetaan jonkulle vähemmän osaavalle tehtäväksi kasata ne paketissa olevat pyörät.
Ajatellaan että ei se nyt niin vaativaa olekaan.
Justiina
29.04.2014, 20.40
Kuukausi ei ole yleisesti kohtuullisena pidetty aika virheen korjaamiseen. Vaadi kaupan purkamista.
Ja tuolta tarvittaessa lisäapuja: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/
Ei ole ei ja oman maineensa pelastamiseksi yrittäjän olisi aiheellista tarkastella asioita kuluttajan kannalta. Tuossakin tapauksessa olisi kaikista yksinkertaisinta hankkia ne kammet _nopeasti_ jostain, vaikka siitä kadun toiselta puolelta tai mistä tahansa mistä nopeasti saisi - silläkin uhalla että siinä pari kymppiä häviää. Tärkeintä kun olisi välttyä näiltä tällaisilta kirjoituksilta alan foorumeilla ja somessa. Ja jos uusia kampia jostain käsittämättömästä syystä ei tarpeeksi nopeasti saa, niin sitten vaihtaa pyörä identtiseen uuteen tai purkaa kauppa suosiolla. En tajua, miten fillarialalla asiakaspalvelu on niin tavattoman vaikea asia.
Kuukausi kampien tilaukseen on kyllä selkeetä kusetusta. Kaupan purkua kehiin ja fyrkat johonkin toiseen liikkeeseen.
Eräs kolleega osti hiljattain tuolta jonkun halvan cyclon. Itse pyörä on kait pysynyt ihan ok kasassa, mutta maksettuun hintaan sovituksi kuuluvia tarvikkeita piti kuulemma kysellä jälkikäteen useaan kertaan ennenkuin toimitus toteutui.
Sen verran aiheesta ja aiheen vierestä, että kävin tänään Hesarin liikkeessä katsomassa vaimolle fillaria. Vastaanotto oli kylmänkalskea ja vaikutelmaksi jäi lähinnä se, että liikkeessä ollut ainoa työntekijä lähinnä odotti että painuisin v*ttuun. Muita asiakkaita ei ollut, eli ilmeisesti keskeytin jotain tärkeää...Kyllä hän muisti mainita että on enemmän huoltopuolella ja sen kyllä huomasi. Myyjän vikaa hänessä ei ainakaan ollut. Aika eriskummallista, että tuo yritys silti porskuttaa menemään. Minä en kanna senttiäkään tuonne. Ajanhukkaa...
ps. en osta edes sisuria
Taisi olla sama hemmo johon viime viikolla törmäsin Mäkelänkadulla. Jonkinlainen "kiertävä tuuraaja" kai... Karkoitti minun liikkeessä ollessani ainakin kaksi asiakasta pois enkä usko heidän koskaan palaavan. Jos itselläni olisi ollut eka kerta siellä, en minäkään palaisi. Kuitenkin aiemmin Krisselta ja nykyään Villeltä saanut aivan mainiota asiakaspalvelua. Varmaan ollut tuuria koska huolloistakin tullut ulos kelvollista työtä, ainakin viimeisen vuoden aikana.
Cyclecenter lopulta hoiti tilanteen mallikkaasti. Ottivat pyörääni uudesta pyörästä kammet ja sain nyt omani takaisin + vähän tilpehööriä päälle. Heidän pussista meni koko juttu.
^ Hyvä niin mutta ei toi vielä tee liikkeen toiminnasta/palvelusta hyvää koska homma olisi heti pitänyt hoitaa tuolla tavalla.
Haha ovat varmasti lukeneet tätä ketjua ja tajunneet, että nyt on pakko ottaa uudesta pyörästä kampi! :D
Käväisin tovi sitten Mäkelänkadun Cycle Centerissä hakemassa pari sisuria. Myyjä yritti väenväkisin myydä ihan eri kokoluokan kumeksia kuin mitä pyysin.
Samaan aikaan liikkeessä oli naisimmeinen koeajamassa jotain pyörää. Pienen lenkin jälkeen hän ihmetteli kuinka vaihteet rutisee. "No ainahan nää pakkavaihteiset rouskuu vähän" sanoi myyjä. Tätä piti hiukan hämmästellä erään toisen asiakkaan kanssa.
Mikäs noiden yksittäiskappaleiden facebook -tarjousten idea on kun myydään 4000 euron alennuksella. Haiskahtaa pikkasen vilungilta.
Yhden noista tarjous pyöristä tilasin näkemättä sitä kampe on tiedossa millainen etukäteen joskus tutustunut. Tosin en tähän yksilöön. Matkahuollossa tuo jo nököttää ja odottaa maanantai noutoa.
Toivottavasti ei ole mitään ylläreitä ja kampe olisi sellainen kuin sen kuuluu olla ja sovitut kaupan päälliset mukana.
Yhden noista tarjous pyöristä tilasin näkemättä sitä kampe on tiedossa millainen etukäteen joskus tutustunut. Tosin en tähän yksilöön. Matkahuollossa tuo jo nököttää ja odottaa maanantai noutoa.
Toivottavasti ei ole mitään ylläreitä ja kampe olisi sellainen kuin sen kuuluu olla ja sovitut kaupan päälliset mukana.
Kannattaa ehkä katsoa erityisen tarkaan onko pintavikoja, maalaus ok jne.
Muutama naarmu nyt vältämättä mitään haittaa, kovaan käyttöön olen pyörän ostanut en koristeeksi. Onhan tuolla täysi tehtaan takuu joten mitä tuosta sen kummemmin ressaamaan, pari pyörää kuiten maailmaltakin uskaltanut tilata ja noissa rahti pelottaa jo enemmän mitä tuhoa se tekee.
Mikäs noiden yksittäiskappaleiden facebook -tarjousten idea on kun myydään 4000 euron alennuksella. Haiskahtaa pikkasen vilungilta.
Tuntematta tarjoustavaran taustoja kommentoin sen verran että joskus kun jokin tarjous on ollut houkutteleva, olen kuuklannut mitä sama laite muualla/maailmalla maksaa ja kyllä nuo hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä olleet. Omiin toiveisiin ei vaan ole sattunut juuri toivottua tarjousta kohdalle. Olen tuolla Mäkelänkadulla useita kertoja kyllä asioinut ja monesti saanut asiani hoidettuakin, mutta nykyään tykkään käydä Keravan myymälässä vaikka matka onkin pidempi, mutta palvelu ennalta-arvattavampaa. Sekä se että vastaavat myös meiliin ja puhelimeen.
Madone 4.9
26.07.2014, 20.34
Mielenkiintoinen kauppa. Yritin käydä viime kesänä hieromassa kauppoja 7K€ maantiekonkelista. Mutta ei siinä oikein päästy puusta pitkälle. Huollatin CC pyörän tuolla, en huollata enää mitään siellä. Mitään ei tehty pyörälle, keskiö vaihdettiin takuuseen mutta jarrut sekä vaihteet oli vieläkin huonosti säädetty.
Mutta ei se mitään, ostin muualta sitten sen pyörän.
Noudin liikkeestä (ei Mäkelänkatu -mutta palataan siihen, kun näen miten homma hoidetaan loppuun) Outlet-pyörän. Katsoin jo liikkeessä, että takakumi ei ollut ihan tuoreen näköinen, mutta ajattelin no ehkä sillä on muutama testiajo ajettu. Kysyin siksi, että onko tämä demopyörä ja vastaus oli, että joo on ollut liikkeessä esillä. No kai sen voi olettaa, että Outlet-pyörä ei ole ihan suoraan pakkauksesta otettu, mutta vähän rupesi mietityttämään. Nyt kun lähdin pyörällä töihin, heti ensimmäisessä risteyksessä jouduin laittamaan ketjun paikalleen, kun se hyppäsi yli kun käytin etuvaihtajaa ja isommalla rattaalla ajettaessa se hinkkaa mukavasti etuvaihtajaan. Takapyörässä vaikuttaa olevan hieman heittoa ja kumilla on kyllä ajettu enemmän kuin pari testilenkkiä. Näköjään on palattava liikkeeseen ja selvitettävä miten tästä edetään.
Näköjään ei ikinä pitäisi mennä liikkeeseen liian innostuneena noutamaan tuotetta. Jai järki kotiin, kun olisi pitänyt kyseinalaistaa asioita hieman enemmän eikä napata pyörää mukaan.
kävin vilkaisemassa fillaria päivänvalossa ja nyt kävi totuus ilmi. Kyseessä ei todellakaan ole mikään outlet-tuote vaan käytetty fillari! Nyt on kyllä aika paska fiilis, olisivat edes poistaneet havunneulaset tms. rattaiden välistä. Rattaissakin selkeää kulumaa.
kävin vilkaisemassa fillaria päivänvalossa ja nyt kävi totuus ilmi.
Ostitko pyörän pimeässä vai etkö muutoin ole aikaisemmin päivänvalossa "vilkaissut"? Yleinen kauppatapa on se, että tavara tarkastetaan ja koeajetaan huolellisesti ostajan toimesta ennen kaupantekoa.
Ostitko pyörän pimeässä vai etkö muutoin ole aikaisemmin päivänvalossa "vilkaissut"? Yleinen kauppatapa on se, että tavara tarkastetaan ja koeajetaan huolellisesti ostajan toimesta ennen kaupantekoa.
Ostin sen netin kautta ja kävin kiireessä noutamassa liikkeestä. Koska kyseessä oli Outlet-pyörä, eikä käytetty ja en nyt ajatellut, että sitä pitäisi läpikäydä samalla tavalla kuin varsinaista käytettyä pyörää. Näköjään olisi pitänyt!
Kauhea kiire oli saada pyörä alle, jotta pääsisi jo tänään nauttimaan siitä.
Näköjään olisi pitänyt!
Totisesti
kolistelija
30.09.2014, 16.08
kävin vilkaisemassa fillaria päivänvalossa ja nyt kävi totuus ilmi. Kyseessä ei todellakaan ole mikään outlet-tuote vaan käytetty fillari! Nyt on kyllä aika paska fiilis, olisivat edes poistaneet havunneulaset tms. rattaiden välistä. Rattaissakin selkeää kulumaa.
Jos nyt vähän nusnus pilkkujen kanssa niin...
Eikö outlet tavara voi olla käytetty? Yleisesti ottaen outlet tavaralla on kai tarkoitettu jotenkin vaurioitunutta tai muuten vaan tavaraa jota ei myydä ns. retailina.
Jos nyt vähän nusnus pilkkujen kanssa niin...
Eikö outlet tavara voi olla käytetty? Yleisesti ottaen outlet tavaralla on kai tarkoitettu jotenkin vaurioitunutta tai muuten vaan tavaraa jota ei myydä ns. retailina.
Yleensä Outlet-tavara on edellisvuoden malleja tms. Niin ainakin yleensä. Varsinkin jos liikkeellä on erikseen osiot "käytetyt" ja "outlet". Ei kuitenkaan sellaista josta löytyy viime syksyn paskoja rattaiden välistä. Tässä esimerkki liikkeen sivulta miten käytettyä myydään (näin ei todellakaan lukenut kyseisen pyörän kohdalla, joten oletus oli, että se ei ole kasattu uusimmista osista, mutta ei myöskään käytetyistä): käytetty Pinarello FP 3 (http://www.cyclecenter.fi/product/1263/kaytetty-pinarello-fp-3-campagnolo-centaur) Campagnolo Centaur vain 1999€ (4300€),
ja huom. kysyin onko kyseessä demo-pyörä. Vastaus oli -joo tämä on ollut meillä esillä täällä liikkeessä. Ei tainnut ihan olla totuus.
No kävin liikkeessä ja sovimme, että takapakka ja rengas vaihdetaan ja että säädöt käydään perusteellsesti läpi. Vanne rihdatiin saman tien. Myyjä pahoitteli, että pyörä oli vähän kiireellä luovutettu, eikä hän ollut ehtinyt käydä sitä kunnolla läpi. Palvelusta ei voi valittaa ja myyjästä ei mitään pahaa sanottavaa juuri tällä hetkellä, joten eiköhän tämä tästä.
Outlet-tavara on ainakin oman käsityksen mukaan uutta, yleensä tosiaan ylivuotista tai sitten mallikappaleita, jotka eivät ole päässeet tuotantoon asti. Kenkiä löytyy ainakin itselle monesti hyvinkin edullisesti kun itsellä on kokona mallikoko 41.
Tämä homma hoidettiin, kuitenkin lopulta ihan kiitettävästi loppuun (toivon mukaan loppuu tähän). Kun noudin pyörän eilen, siihen oli vaihdettu takapakka, takavaihtaja, renkaat ja ketju. Uskoisin asian nyt olevan loppuunkäsitelty ja liikkeen palvelussa ei ole moittimista, koska reklamaatiot otettiin tyynesti vastaan ilman vastaväitteitä ja homma hoidettiin kuntoon. Nyt pitäisi vaan ehtiä testaamaan, että kaikki on lopullisesti ok.
jannevaro
06.11.2014, 08.43
Viime keskiviikkona soitin liikkeeseen ja tiedustelin cyclocrossaria Ridleyn X-Bow Disc jo mielessä. Kyselin että löytyykö niitä, kuulemma on. Ville lupasi laittaa vielä sähköpostiin minulle henkilökohtaisen tarjouksen. Pian kilahtikin viesti jossa hinta oli pudonnut yllättävänkin reippaasti CC:n sivujen tarjoushinnasta (1250€). Siirsin rahat tilille ja laitoin viestiä että tarjous hyväksytty. Maanantaina oli pyörä toimitettu Turun Matkahuoltoon. Pyörä on juuri sellainen kuin luvattiin. Ainoa pieni miinus etteivät ilmoitelleet minulle kun pyörä oli lähtenyt, mutta soitin itse sinne perjantaina ja sain kuulla että se oli jo toimituksessa. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen kauppaan ja varmaan ostetaan rouvallekin Ridley tuolta jos niitä vaan on vielä jäljellä...
Pitää vähän päivittää näitä Mäkelänkadun Cyclecenterin palvelutasoa. Ostin Ridleyn X-Bowin joitakin kuukausia sitten ja olen ollut pyörään ja palveluun erittäin tyytyväinen. Pyörän sai kohtuu hinnalla ja itselleni sopivan ajoasennon hakemiseen halusivat todella palvella eikä tuputtaa väkisin omaa . Ensihuoltokin toimi todella nopeassa aikataulussa ja hyvin. Suosittelen lämpimästi!
Olen pitkään pyöräilyä harrastaneena sekä innokkaana lajin seuraajana ja paljon erilaisissa alan liikkeissä pyörittyäni ihmetellyt tuota Cyclecenterin toimintaa... Myyvät kalliita osasarjoja, tarvikkeita ja runkoja erittäin halvalla hinnalla. Ei siinä mitään asiakkaat ovat varmasti enemmän kuin tyytyväisiä kun saa halvemmalla kuin mistään keski-Euroopan verrkokaupoista. Nyt Facebookissa näyttäisi leviävän larunpyörän viesti jonka mukaan heiltä varastettu Cervelon pyörä on myyty uutena cyclecenterin liikkeestä. (Moderoitu yksi lause). Tänään oli myös Cyclecenterin verkkokauppaan ilmestynyt uutta 2015 vuoden Feltin F5X hiilikuiturunkoista cyclocrossaria, ovh. hinnaksi oli ilmoitettu 3599€ ja pyörä hinnoiteltu 1799€. Huntteri joka on ymmärtääkseni Feltin maahantuoja on ilmoittanut ovh. hinnaksi kyseiselle crossarille 1999€. Erittäin omistuista, JOPA rikollista toimintaa.. Näyttäisi olevan muidenkin pyörien kuin Felttien hinnoilla ovh. hinnat nousseet pilviin kun vertaa muiden Suomessa toimivien alan liikkeiden ilmoittamiin hintoihin. Onko muilla tullut eteen vastaavia kokemuksia?
JohannesP
01.12.2014, 19.41
CERVELO S3 Ultegra Di2 56cm 1999€, hiilikuitukiekoilla 2595€ (4999€)
Joku tullu myymään tonnilla ja Cycle centteri aatellu ottaa toisen mokoman välityspalkkiota? :D
Uusi CERVELO R3 runkosetti tai kasattuna Forcen osasarjalla alkaen 1399€!
Kai tämäkin 1399€ oli vielä forcen osilla kun niin nopee myyty etiäpäin...
On se kumma jos kaupastaki ostaessa joutuu jo miettimään onko liian hyvä tarjous ollakseen totta. Tosin vielä ei ole tuomittu julkisesti, mutta jotakin mätää noissa hinnoissa silti on.
Kaipa markkinatalouden rautaiset lait kostaa jos myy tavaraa liian halvalla, ja helkkarin enkelit voi palkata kostamaan, jos varastaa toisilta ja myy
vauhtikorjaavirheet
01.12.2014, 20.22
Toisesta ketjusta, http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=2299256
WTF...
Siis viitaten tuohon pari viestiä ylempänä mainittuun fillariin. Larun pyörä kyselee jonkun heiltä pöllityn ja CCstä kertomansa mukaan myydyn fillarin perään.
Vilpittömän mielen suoja suomessa menee uuten jännästi eritavalla riippuen, onko pöllitty tavarat ryöstöllä, varkaudella vai petoksella... Toki pieniä nyansseja vielä sen mukaan, että milloin omistusoikeus siirtyy, jos maksetaan osissa jne.
Sikäli kun noissa epäilyissä olisi perää, niin asia on kuluttajan kannalta aika outo. Itse olen aina ajatellut, et pöllitty tavara ei kiertäis kauppojen kautta, enemmin pohtinut moista yksityisten myymien halpojen tuotteiden kohdalla.
Pöllittyä tavaraa saattaa ostaa yksityiseltä ja liikkeestä, uutena ja käytettynä. Koskaan ei voi olla varma, mut jos jokin on liian halpa niin on syytä epäillä jotain outoa. Toki ei kukaan oleta ostavansa liikkeestä uutta pöllittyä. Ikävää kaikille, varsinkin ostajalle.
Olen pitkään pyöräilyä harrastaneena sekä innokkaana lajin seuraajana ja paljon erilaisissa alan liikkeissä pyörittyäni ihmetellyt tuota Cyclecenterin toimintaa... Myyvät kalliita osasarjoja, tarvikkeita ja runkoja erittäin halvalla hinnalla. Ei siinä mitään asiakkaat ovat varmasti enemmän kuin tyytyväisiä kun saa halvemmalla kuin mistään keski-Euroopan verrkokaupoista. Nyt Facebookissa näyttäisi leviävän larunpyörän viesti jonka mukaan heiltä varastettu Cervelon pyörä on myyty uutena cyclecenterin liikkeestä. (Moderoitu yksi lause). Tänään oli myös Cyclecenterin verkkokauppaan ilmestynyt uutta 2015 vuoden Feltin F5X hiilikuiturunkoista cyclocrossaria, ovh. hinnaksi oli ilmoitettu 3599€ ja pyörä hinnoiteltu 1799€. Huntteri joka on ymmärtääkseni Feltin maahantuoja on ilmoittanut ovh. hinnaksi kyseiselle crossarille 1999€. Erittäin omistuista, JOPA rikollista toimintaa.. Näyttäisi olevan muidenkin pyörien kuin Felttien hinnoilla ovh. hinnat nousseet pilviin kun vertaa muiden Suomessa toimivien alan liikkeiden ilmoittamiin hintoihin. Onko muilla tullut eteen vastaavia kokemuksia?
<implikointia>Tässä oli sen verran kiinnostava ja katkera sävy, että olis jännä tietää kyseisen kirjoittajan - joka selvästi tänne vain tätä varten rekkautui - taustat. :D</implikointia>
Edit: No joo ei tainnutkaan rekkautua. Ehkä.
Taas tulisi tarpeeseen rekisteri, josta voisi tarkistaa, onko pyörä ilmoitettu varastetuksi. Nyt cyclecenterin ylle jää epäilys, tiesivätkö vai ei pyörän varastetuksi, koska on vain sana sanaa vastaan.
vauhtikorjaavirheet
02.12.2014, 23.24
Ehkä tarinan kertominen voisi epäilyjä hälventää, mutta ehkä se ei ole kaikille niin mairitteleva tarina että viitsisivät.
Vaikea uskoa, että firma, jolla jonkin verran on nimeä, haluaisi riskeerata, yksittäinen heppu firmassa helpommin innoissaan ja ajattelemattomuuttaan.
snowfake
17.12.2014, 10.14
http://www.cyclecenter.fi/news/341/huutokauppa-avattu
Kätevä tehdä noin suljettuna, niin jos ei tulekaan tarpeeksi hyviä tarjouksia voi jättää myymättä ja sanoa että joku tarjosi enemmän :) Huuto.netissähän ei kannata myydä kun huudot olisivat julkisia.
^Aikamoista. Jotenkin on sellainen vieno palaneen käry jatkuvasti tämän puljun ympärillä.
Juuri pari päivää sitten ajokaveri haki tuolta pyöränsä vuosihuollettuna ja sai sen täysin ajokelvottomassa kunnossa. Vaihtaminen ei toiminut lainkaan eivätkä ketjut pysyneet aloillaan sen vertaa että olisi edes yhdellä vaihteella voinut ajaa. Palautti samantien.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.