above_forum

Collapse

Cycle Center Mäkelänkatu - oma kokemukseni

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • tk_fillaroi
    Nöösi
    • 07/2009
    • 9

Cycle Center Mäkelänkatu - oma kokemukseni

Toivottavasti muilla on ollut hyviä kokemuksia Mäkelänkadun Cycle Centeristä. Mulla tosin meni seuraavasti.

Vakiopaikassani Velosportissa oli huollossa ruuhkaa, niin vein fillarini (maasturi ja maantiepyörä) keväthuoltoon tien toiselle puolelle Cycle Centeriin. Jättäessä sanoin, että vaihtakaa mitä tarvitsee, mutta soitelkaa, jos meinaa mennä todella kalliiksi.

Olin iloinen, kun sain fillarini takaisin todella nopeasti. Niinpä vein sinne myös sinkulani huollettavaksi. Maantiepyörääni (Orbea Orca) oli vaihdettu jarrupalat. Muuten maantiepyörä oli liikkeen mukaan ollut osien puolesta kunnossa. Kysyin erikseen ketjuista. Nekin oli todettu riittävän hyviksi. Hintaa huollolle tuli 85 e per pyörä (+ jarrupalat 30 e)

Huoltoa seuraavana päivänä lähdin lenkille maantiepyörällä. Ylämäissä vaihteet eivät pysyneet ollenkaan päällä, vaan jurnuttivat ja vaihtuivat omia aikojaan. Vaihdot tasaisellakin menivät päälle omia aikojaan ja jarrutettaessa jarrupaloista lähti hirveä kirkuna. Vein tietenkin pyörän takaisin Cycle Centeriin fiksattavaksi heti, kun ehdin.

Uuden tarkistuksen tulos oli, että olin kuulma asentanut Polarin kadenssianturin väärin eli sitonut nippusiteillä alaputken alla kulkevat vaijerit jumiin. Olin hieman hämmentynyt ja sanoinkin sen, koska olin asentanut kadenssianturin vuosi sitten ja sen jälkeen olin ajanut fillarilla tyytyväisenä noin 6000 kilsaa. Oletin tietenkin asentaneeni anturin oikein. Muuta 'vikaa' pyörästä ei löytynyt. Nyt sen piti toimia kunnolla. Uudesta tarkastuksesta ei veloitettu.

Kun fillari ei seuraavillakaan lenkeillä toiminut kunnolla, hermostuin surkeasti toimivaan fillariin ja vein sen Velosportiin tsekattavaksi. Siellä todettiin heti seuraavat:
    - Ohjainlaakeri oli kiristämättä >> Homma hoitui tietty parissa sekunnissa.
    - Jarrupaloiksi mun maantiepyörään oli Cycle Centerissä asennettu jotkut 'hybridifillariin' tarkoitetut palat ja samalla heitetty menemään Campan jarrupalojen rungot. >> tilalle kunnon Campan palikat ja palat
    - Vaihdevaijerit olivat vaihtokunnossa, mutta niitä ei siis oltu vaihdettu tai ehdotettu vaihdettaviksi >> uudet vaijerit
    - Takapakasta totesimme, että kannattaa useiden kulumien takia uusia >> uusi Campan Record -pakka
    - Ketju oli vaihtokunnossa >> tilalle uusi ketju

Suurkiitokset Velosportin Gökhanille, joka otti asian heti hoitoon ja teki fillarille pikarempan perjantai-iltapäivällä. Kiitos! Pelastit viikonlopun lenkit Hän hoitaa hommat aina jämptisti, mahtavalla asiakaspalveluasenteella ja kovalla ammattitaidolla. Menin kysymään häneltä apua huonosti toimivaan voimansiirtoon, ja kun sain pyörän taas hyvään ajokuntoon, niin hommasin samalla noitten uusien osien ja huollon lisäksi vähän varustetta ja lapsille uudet fillarit Näin se menee.

Seuraavilla lenkeillä homma toimi iloisesti ja fillarointi on taas just niin kivaa kuin se on!

Maksan erittäin mielelläni ammattikavereille fillarieni pitämisestä ajokuntoisena. Itse lähinnä keskityn ajamiseen ja ajoittaisiin pikkujuttuihin (harvoin). Siksi luotettavan ammattitaitoiset palvelut ovat minulle fillariliikkeen tärkein ominaisuus. Onneksi kotikylästänii Käpylästä löytyy sellainen!
  • rstone75
    Vakiovieras
    • 06/2007
    • 183

Kävitkö muuten kertomassa Cycle Centerissä, mitä tapahtui Velosportissa? Rakentavan palautteen antaminen kannattaa -on meidän kaikkien etu, että liikkeiden huollon taso nousee (ts. prosessi on riittävä laadukas eli pyöriä ei huolleta hutiloiden kuten tässä tapauksessa varmaankin on käynyt).

Comment

• tk_fillaroi
      Nöösi
      • 07/2009
      • 9

Kävin kertomassa...

ja listasin noi puutteet, mitä tuossa viestissäni toin esille.

Oletetaan, että skarppaavat jatkossa kaikkien huoltojen kanssa, niin ei tule muita huteja.

Comment

• Fiz

Pakko kai tästä on avautua täällä.

Uuden maantiepyörän uudesta takakiekosta hajosi napa/vapaaratas - Campan napa hiljeni täysin mykäksi ja vapaarattaan kynnet eivät enää ottaneet kiinni. Jos ei hetkeen polkenut ja polkaisi sitten, polkaisi käytännössä tyhjää puoli kierrosta. Keskellä parasta ajokautta, totta kai. Harmistuneena kiikuttelin pyörän huoltoon, mutta lupasivat ottaa sen työn alle heti ja hoitaa asian kuntoon, tarvittaessa olisin saanut varakiekon. Muutama päivä myöhemmin soittelin liikkeeseen ja kyselin tilanteesta. Pyörälle ei oltu tehty mitään. Varakiekkoa ei ollut antaa. En sinänsä yllättänyt, mutta sen verran tämä tilanne harmitti, että aika kovaan sävyyn vaadin sen hoitamista mahd. pian.

Maanantaina soitin liikkeeseen ja yllättäen pyörä olikin valmis. Jee! Hakiessani pyörää myyjä ei osannut sanoa mitä sille oltiin tehty ja kävin ajamassa pikaisen testilenkin ja kaikki tuntui toimivan, mitä nyt takanavan surraus oli edelleen kateissa. Myyjä sanoi, ettei surrauksella ole merkitystä, pääasia että vapaaratas toimii OK. Otin sitten pyörän, kun mieli kuitenkin teki ajamaan.

Tänään sitten lenkillä vapaaratas rupesi temppuilemaan samalla tavalla. Taidan mennä keskustelemaan asiasta ennemmin Hesarin liikkeeseen huomenissa..

Comment

• tipsu

Valitettavasti minulla hiukan samanlainen kokemus. Huollot tekee ilmeisesti eri henkilö, kuin myyjä, ja meidän kahdesta ensihuollossa käyneestä pyörästä jäi kuva, ettei pyörille tehty oikeastaan yhtään mitään. Toisessa pyörässä oli sovittu vaihdettavan huollon yhteydessä aiemmin rikkoutunut rengas, mutta tätä ei oltu tehty, ja myyjä ei muistanut muutenkaan koko asiaa enää (väliä 1,5 vrk). Toisen pyörän vaihteita oli säädetty, mutta eivät ne oikein kohdillaan olleet huollon jälkeenkään.

Huoltokokemus oli valitettava, koska liikkeen myyjä on palvelualtis ja ystävällinen. Jatkossa jatkuu siis hyvän huoltoliikkeen etsintä. Mitään katastrofaalista virhettä ei tapahtunut, mutta jatkossa huollatan pyörän vain paikassa, jossa on todella listattuna kaikki työt, mitä huoltoon kuuluu.

Comment

• Harrier
            Nöösi
            • 05/2011
            • 3

Mä ostin fillarin (Ridley X-Bow) tuolta ja palvelu erittäin asiallista ja asiantuntevaakin. Katsotaan miten ensihuolto menee (ehkä ensi viikolla vien pyörän sinne) - toivottavasti siinäkin menee kaikki hyvin.

Comment

• sixpack

Itse ostin vuosi sitten ensimmäisen cyclocrossini cycle Centteristä Hesarilta. Luulin ostavani pyörän asiantuntevasta liikkeestä, mutta toisin kävi! Möivät mulle selkeästi liian pienen rungon. Olen 194 cm ja rungon koko oli 56cc, vaikka mainitsin myyjälle asiasta niin myyjä vain todisteli että koko on kyllä oikea! Varmaan huomasi, että kyseessä oli vasta harrastusta aloittava ostaja, niin on ihan sama mitä sille myy! Ostin juuri oikean kokoisen fillarin ja enkä todellakaan samasta liikkeestä! Ps. ensihuoltokin oli vitsi, heti kotiin päin ajellessa huomasin, että jarrut oli säädetty päin p:tä!

Comment

• tienlaita

Vitsikästä todella näin vain lukea näistä, kun ei ole tarvinnut kärsiä.

Näyttää siltä ettei tapahtuneita voi selittää millään anteeksiannettavalla, vaan kyseessä täytyy olla ammattitaidottomuus ja tai välinpitämättömyys. Nämä voivat liittyä mekaanikkoon tai liikkeenhoitoon tai molempiin.

Palaute hoituisi helposti lähettämällä ketjun linkki sinne.

Comment

• arthur dent

Laitoin linkin Cyclecenteriin ja toivottavasti maailma taas loksahtaa paikalleen ja teillä liikkuisi tyytyväisiä pyöräilijöitä.

Comment

• nga
                    Vakiovieras
                    • 08/2007
                    • 237

Vein aikoinaan Cycle Centeriin kalliimman puoleiset (>1ke) kiekot rihdattavaksi. Homma oli hoidettu niin, että molemmista kiekoista useat pinnat olivat taittuneet noin 90 astetta. Käytännössä vaati uudet pinnat tuohon.

Ei varmasti tule asioitua kyseisessä liikkeessä.
                    Reaktor Stanga Racing | https://www.facebook.com/reaktorstangaracing/
                    http://www.tonitoni.fi/

Comment

• H. Moilanen
                      Palstajyrä
                      • 06/2007
                      • 4047

Taittuneet? Vai kiertyneet?
                      Holokki auki ku H. Moilane.

Comment

• mkpaa
                        Aktiivijäsen
                        • 03/2005
                        • 2823

Odotan mielenkiinnolla päivää jolloin jollain on hyvää sanottavaa Cycle centeristä.

Viimeisen seitsemän vuoden kokemuksella ainoa mitä sieltä saa ilman pettymyksiä on sisärenkaita. Ilmeisesti tässä on välissä omistaja/pitäjäkin ehtinyt vaihtua muutaman kerran, mutta toiminta on pysynyt suunnilleen samana.

Comment

• mako
                          Vakiovieras
                          • 06/2008
                          • 164

No jos ei osaa niin ei osaa.

Omat ja viimeiset kokemukseni Cycle Centeristä tältä kesältä (kun muualla olisi ollut about 2 viikon jonot).

Vein 29erin keulanvaihtoon - jäykän tilalle pogo. Ystävällinen myyjä sanoi että tottakai onnistuu, mutta menee muutama päivä kun heidän "keulan vaihdoista vastaava" työskentelee Kallion toimipisteessä ja pyörä pitää roudata sinne ja takaisin.

Sain pyörän takaisin n. viikon kuluttua. Kaikki tuntui olevan ok, mutta muutaman päivän ajelun jälkeen keula alkoi elää ja laakeriin tuli klappia. No konkeli takaisin putiikkiin, jossa myyjä tokaisi, että "eihän tolla voi ajaa, sun pitää jättää se nyt meille". No minähän jätin.

Meni taas viikko ja tuli soitto. "Pyörä on valmis". Sitä sitten hakemaan Mäkelänkadulta. Tähtimutterin alkuperäinen ruuvi oli kuulemma ollut liian lyhyt uuteen keulaan (?!), joten olivat laittaneet pidemmän. Otin pyörän sen enempää kokeilematta ja lähdin polkemaan kotiin. Saman tien huomasin, että nyt on vedetty laakeri tappiin ja tanko tuskin kääntyy.

Kesäloman fillari seisoi varastossa, mutta ensimmäisen työpäivän jälkeen kurvasin Foxcompiin ja kävin kysymässä neuvoa. Ystävällinen myyjä otti kiireidensä keskellä keulan ulos todetakseen, että ohjainlaakeri oli asennettu väärin päin. Lisäksi keulan kaulaputki oli jätetty sahauksessa pari milliä liian pitkäksi. Lisäksi tähtimutteri oli tungettu puoleenväliin kaulaputkea. Sanomattakin on selvää, että ohjainlaakerin käännön ja prikan laittamisen tähtimutterin kiristyslevyn alle keula on toiminut kuin pitääkin. Pisteet Foxcompille.

Comment

• VesaP
                            Ei mikään tavis
                            • 10/2003
                            • 7935

Kuulostaapa asiamestalta!

Kerran olen itse asioinut tuolla. Pyysin ilmaista pahvilaatikkoa. Sain ilmaisen pahvilaatikon. Ei valittamista siis. Mutta pyöriäni huoltoon tuskin tuonne veisin näiden kokemusten perusteella...

Comment

• Andrelli

Huikee paikka joo, kaikesta päätellen, eikö yrittäjät tajua tänä päivänä kun on kaikennäköstä sosiaalista mediaa ja foorumia ym. niin toi juttu leviää kuin kulovalkea. Huonoa kokemusta kun kerrotaan eteenpäin monta kertaa nopeemmin ja enemmän kuin hyvää referenssiä.

Selailin noita firman sivuja niin kyllä ihmetyttää...

Comment

Working...