PDA

Näytä tavallinen näkymä : Motonet



cuppis
20.04.2011, 08.37
Motonet oli ottanut valikoimiinsa laajahkon setin kohtuu laadukkaan oloisia ja edullisia pyöränkorjaustyökaluja. Itselleni lähti mukaan hyvin varusteltu ketjunkatkaisija. Aika näyttää onko hyvä. Oli ilmestynyt myös kokonaisia työkalusettejä mutta niiden laadusta en osaa enempää sanoa. Laittakaapa kokemuksia jos sieltä työkaluja ostatte.

EDIT: vielä jäi mainitsematta kaksi erimallista/hintaista korjaustelinettä

Marsusram
20.04.2011, 11.32
Kiitos tiedosta. Viimeksi kun poikkesin toiseen niistä työmatkan varteen sattuvista, oli pyörätarvikkeiden tarjonta suunnilleen Prisman markettitasoa.

Pekka L
20.04.2011, 11.47
Mä ostin just mutterimopon sieltä. Ihan hyvä peli hintaisekseen (29,90), käytin sitä kun vaihdoin vaimon autoon kesärenkaat alle:)

Niin ja renkaantäyttölaite, niistä oli runsas valikoima. Päädyin sellaiseen keskihintaiseen. Siinä tuli mukana suutin, jolla onnistuisi jopa prestan käyttö, mutta eipä jaksa pelleillä kun on huippu jalkapumppu käytössä...

BONK
20.04.2011, 12.01
Mä ostin just mutterimopon sieltä. Ihan hyvä peli hintaisekseen (29,90), käytin sitä kun vaihdoin vaimon autoon kesärenkaat alle:)

Niin ja renkaantäyttölaite, niistä oli runsas valikoima. Päädyin sellaiseen keskihintaiseen. Siinä tuli mukana suutin, jolla onnistuisi jopa prestan käyttö, mutta eipä jaksa pelleillä kun on huippu jalkapumppu käytössä...

Noita kompuran perään laitettavia rengaantäyttösysteemejä olen itse hankkinut vuosien varrella pari halpista (molemmat meni paskaksi about heti) ja yhden arvokkaammaan, joka on sitten kestänyt. No, ehkä lähinnä siksi, että sillä on täytetty vain autojen ja muiden moottorikulkimien renkaat pari kertaa vuodessa, mutta ei ole näppäryydessä hyvän jalkapumpun voittanutta.

Ripa523
21.04.2011, 00.27
Motonet oli ottanut valikoimiinsa laajahkon setin kohtuu laadukkaan oloisia ja edullisia pyöränkorjaustyökaluja. Itselleni lähti mukaan hyvin varusteltu ketjunkatkaisija.

Itsekin noita katselin eilen käydessäni. Osa oli oikein hyvän näköisiä, esim pakka-avain ja keskiöavaimet, laadukas koneistusjälki ja viimeistely. Mut sitten osa ei ihan niin suurta luottamusta herättänyt. Toki olivat varsin maltillisesti hinnoiteltuja, joten työkalupakkia tulee varmaan kasvatettua. :)

Ja se oli ylen postitiivista, että valikoima oli työkalujen osalta hyvinkin kattava - niillä vois vaikka pienen verstaan pistää pystyyn. Muutoin pyöräilyyn liittyvien osien ja tarvikkeiden tarjonta suunnilleen samalla tasolla kuin ennenkin.

frööbeli
29.04.2011, 09.11
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-1043

onko joku hankkinut tätä? tekeekö mitään?

jukra
29.04.2011, 10.15
Mulla on just samannäköinen mallia LIDL.. ihan pätevä teline, pystyy pyörittämään kampia kun fillari on asennettuna ja ainakaan vielä ei ole kertaakaan tullut kenttään (teline ollut 2 tai 3 vuotta aktiivikäytössä) tuosta pyörä.

Huonona puolena ainakin tuossa LIDL versiossa, että tuo keskiömuhvin pidike on jollekin lastenpyörille tehty. Kaikkien allekirjoittaneen pyörien muhvit on liian isoja siihen ja keskiö nojaa "sielä päin" eikä pidikkeen pohjalla. Tuo aiheuttaa vähä epämääräistä heilumista telineessä kun fillaria rassaa. Tuota pidikettä vois vähä modailla mutta jäänyt tekemättä laiskuuttaan.

StantheMan
19.05.2011, 13.12
Äsken työreissun puitteissa tärväsin 50 € Motonetin pyörätuotteisiin. Työkaluja ja "nesteitä" tuli ostettua. Motonetin pyörätyökalusarja, jossa on välinettä laidasta laitaan varmaan "työmatkapyöräilijälle" kelpaa.

kpyora
27.04.2012, 12.37
Motonetti myy nykyään myös Parktool'in työkaluja. Valikoima on suppea, mutta esimerkiksi SK-1 perussarja maksaa 90€!

Saintnoaim
27.04.2012, 14.32
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-1043

onko joku hankkinut tätä? tekeekö mitään?

Mulla on juurikin tuollainen teline. Se alaputken kiristäjäremmi ei futaa, mutta muuten toimii hyvin. Oon pistänyt irtoremmillä kiinni. Siinä on kiva puunata pöörää, tosin se alaputken alaosa jää pesemättä kun filo telineellä. Hinta/laatu suhde kyllä kohtaa.

Lare
18.05.2016, 08.32
Kävin katsastamassa Roihupellon Motonetin. Sangen kattavat valikoimat ajovaatetusta. Etenkin lasten/nuorten valikoima on hyvä. 5v. kundille löytyi hanskat ja paita. Itelleni löysin 100% merkin hanskat.

viivi
15.07.2016, 22.46
Niiden takuu- ja palautuskäytäntö on jostain viime vuosituhannelta. Ostin pari kuukautta sitten Roihupellon liikkeestä zefalin minijalkapumpun joka toisella käyttökerralla hajosi käsiin. Kuittia ei tietenkään ole tallella enkä ole rekisteröitynyt heidän kanta-asiakkakseen. Tiskillä täti-ihminen sanoi että sitten asialle ei voi mitään. Sanoin kiitos ja hei ja jätin paskana olevan pumpun tiskille ja jatkoin kesuskustelua sähköisessä muodossa.

Vastaus tuli nopeasti ja siinä kysyttiin ostinko kenties jotain muuta ja maksoinko kortilla. En kuollaksenikaan muista ostinko muuta ja millä maksoin. Seuraavassa viestissä sanottiin että jos haluan niin pankkikortin numerolla voi etsiä ostotapahtuman.

Ei prkl! Kuinka paljon työtä ne ovat valmiita tekemään muutaman kympin takia? Ne yritykset jotka ymmärtävät jotain kaupankäynnin päälle tietävät että mahdolliset väärinkäytökset kuitittomissa palautuksissa tulevat monin verroin takaisin asiakastyytyväisyydessä.

En jaksa vääntää niiden puupäiden kanssa. Itse asiassa, niillä ei ole mitään mitä en saisi muualta. Pitäkää tunkkinne, eiku pumppunne.
Arvasin että niillä on asenteessa vikaa kun avajaispäivänä ei ollut kahvitarjoilua. Tulee ne asiakkaat ilman kakkukahvejakin.

alteregoni
15.07.2016, 23.30
Niin, mun mielestä myös meillä kuluttajilla on myös oma vastuumme, ja itse ainakin otan omaan piikkiini jos kerran kuitin olen hukannut. Aika hyvin yrittivät mielestäni palvella ja auttaa, kun vaihtoehtoja tarjosivat.

noniinno
15.07.2016, 23.42
No jopas outo aihe mielensäpahoittamiseen. Eivät ne pienipalkkaiset kassaihmiset siellä käytäntöjä keksi, eivätkä voi niitä soveltaa kuinka haluavat. Ota yhteys maahantuojaan, äläkä kiukuttele työntekijöille. Hiukan ihmetyttää koko avautuminen, Motonetin työntekijätkö sen ostotositteen hukkasivat? Monessa muussa liikkeessä et olisi sähköpostiisi saanut koskaan vastausta. Nämä jaksavat vääntää näköjään puupäidenkin kanssa.

viivi
16.07.2016, 00.45
Mut on kai sit hemmoteltu pilalle sellaisissa kaupoissa kuin esim Biltema, Stockmann ja LBS.
Se on täysin totta että minä sen kuitin olen hukannut. Jotkut kaupat vain mielestäni osaavat tällaiset asiat paremmin kuin muut.

noniinno
16.07.2016, 00.52
Itse hukkasin puupäissäni Motonetin pumpusta suukappaleen. No can do -vastauksen jälkeen otin yhteyttä maahantuojaan, joka lähettikin yllätyksekseni kokonaan uuden pumpun. Motonet on aika monessa suhteessa oman tiensä kulkija ja ilmeisen tarkka takuukäytännöistään. Toisaalta kanta-asiakkuus toimii hienosti esim ajokorttia vilauttamalla eikä noita kuitteja tule tämän vuoksi edes otettua.

orc biker
16.07.2016, 00.53
En jaksa vääntää niiden puupäiden kanssa. Itse asiassa, niillä ei ole mitään mitä en saisi muualta. Pitäkää tunkkinne, eiku pumppunne.
Arvasin että niillä on asenteessa vikaa kun avajaispäivänä ei ollut kahvitarjoilua. Tulee ne asiakkaat ilman kakkukahvejakin.
Olen sanonut tämän ennenkin, mutta lähimmässä Motonetissa heillä on politiikkana 90-luvun joidenkin kauppojen pikaisen kokeilun tyyliin kytätä reput. Ei tosin kaikilta. Esim. edellä mennyt mummeli sai ison kassinsa kanssa mennä syynäämättä, mutta minä en oman reppuni kanssa. En kyllä avannut reppua, mutta kyllä kassa intti pitkään. Olisi pitänyt kävellä vain heti ulos, mutta valitettavasti luulin tarvitsevani paria pientä tuotetta, niin intin takaisin (lopulta luovutti), maksoin ostokseni ja sanoin, että en tule enää jatkossa. Enkä ole mennyt. Enkä mene. Tuli vain mieleen tuosta sinun kertomuksestasi, että tiskillä homma tyssäsi heti siihen kuitin puutteeseen "no can do".

Niin, että ei ihme, koska tuossa firmassa ei selvästikään luoteta asiakkaaseen, vaan jopa kohdellaan oletusarvoisesti myymälävarkaana, kunnes asiakas reppunsa avaamalla todistaa, että hän ei ole myymälävaras. Tai näköjään voi kieltäytyä, kuten lain mukaan voi, mutta melkeinhän tuo kassa soitti vartijan, mikä ei olisi vieläkään reppua auki saanut. Poliisi olisi. Ei olisi kiva vaivata poliisia turhaan, mutta enhän minä sitä olisikaan vaivannut, vaan he. Sen verran pitää pitää kiinni omista lain suomista oikeuksista, ettei kuka tahansa pikku nilkki tule halutessaan kurkkimaan minun tavaroihini. Jos toiset ovat niin typeriä, että haluavat tosiaan sen poliisin paikalle vain siksi, että heillä on sellainen älystä vapaa politiikka, että pitää päästä sorkkimaan asiakkaiden tavaroita, niin ei se ole minun vastuullani, vaan pelkästään heidän.

Mohkku
16.07.2016, 07.57
Toisaalta kanta-asiakkuus toimii hienosti esim ajokorttia vilauttamalla eikä noita kuitteja tule tämän vuoksi edes otettua.

Liityin kanta-asiakkaaksi, kun systeemin aloitusvaiheessa sillä sai kympin alennuksen ostoksista. Sen jälkeen ei mitään hyötyä olekaan ollut, joten en ole antanut kaupan kerätä dataa ostoksistani, enkä oikein ymmärrä kommenttiasi hienosti toimivasta kanta-asiakkuudesta.

kauris
16.07.2016, 09.34
Mä olen kanssa miettinyt, että mitä ihmeen hyötyä siitä heidän kanta-asiakkuudesta on. Mutta tietty tosiaan tuo takuukuittien säilyttämisen tarpeettomuus on hyötynä mutta harvoin minä mitään takuutavaraa sieltä ostankaan. Tyyliin autonpesuaineesta ei paljon takuuta tarvita.

Pekka L
16.07.2016, 11.10
En mitenkään varauksetta suosittele Motonetia, mutta on tuo kanta-asiakkuus etuja tuonut. Kerran ostin vaimon autoon jarrulevyt, niin kassalla lyötiin käteen bräkleen-pullo kun näytin korttia samalla. En edes tiennyt että tuollainen etu on silloin voimassa. Veneilyliivit ostin, niin kaupan päälle sai kelluvan avaimenperän. Tai kaksi, kun ostin kahdet liivit. Pari kertaa on tullut sähköpostia, että etukuponkeja olisi käytettävissä. 50€ ostoksesta 5€ alennus, 100€ ostoksesta 10€ ja yhdestä erillisestä ostoksesta (en muista oliko rajaa) sai 10%. Nämä kolme siis tuli kerralla.
Sonyn Actionkamera oli tarjouksessa silloin, siihen 10% alekupongin käyttö niin GPS:llä varustetun Full-HD kameran ~140€ hinta tuntui varsin mukavalta.:)
Kaipa sitä korttia pitää ensin käyttää että saa em. edut.

TemMeke
16.07.2016, 11.36
Kaipa sitä korttia pitää ensin käyttää että saa em. edut.

Ei tarvii, mut jos ei satu käymään oikeaan aikaan (tai seuraa uutiskirjettä/mainontaa), niin sittenhän nuo menee ohi. :)

Pekka L
16.07.2016, 12.30
Kuittia nyt vain ei tarvitse, jos tuotteessa on virhe ja siitä valittaa. Toki se helpottaa ostopäivän selvittämistä.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/Kuitti/
"Kuluttaja voi osoittaa tuotteen ostopaikan tai -ajan ilman kuittiakin."
Näin, ja tätä Motonet oli valmis selvittämäänkin, mutta Viivi ei. Joten melko turha purkaus.

mutanaama
16.07.2016, 12.34
Nyt on laadukasta nillitystä, jatkakaa hyvät ihmiset...

Greycap
16.07.2016, 16.40
Olen sanonut tämän ennenkin, mutta lähimmässä Motonetissa heillä on politiikkana 90-luvun joidenkin kauppojen pikaisen kokeilun tyyliin kytätä reput.

Siellä on sisääntullessa aika julmetun iso lappu jossa lukee tyyliin "jätä reppusi/kassisi/muu vastaava säilytykseen tai valmistaudu avaamaan se kassalla" ja jos siitä huolimatta menet minäminäminä-tyylillä repun kanssa sisään niin ei voi tulla kovin suurena yllätyksenä että avaamista saatetaan pyytää. Ihan olet omalla valinnallasi vaikuttanut lopputulokseen. Sama kuin tulisin teille kylään ja sanoisit että jätä kengät eteiseen mutta eihän minua tuollaiset ohjeet koske, savisilla lenkkareilla olohuoneen matolle vaan koska kyllähän minä näin saan tehdä, ei sitä ole laissa kielletty joten minulla on oikeus siihen. Se on kauppa, siellä pätee kaupan määräämät säännöt, noudata niitä tai kohtaa seuraukset.

noniinno
16.07.2016, 17.21
Toisaalla tällä foorumilla hehkutetaan puupökkelöpyöränrungon kehittäjiä ja tsemptaan yrittäjää. Täällä ollaan valmiita laittamaan boikottiin toimiva ja menestyvä kotimainen yritys, kun haluavat suojella liiketoimintaansa myymälävarkauksilta. Kanta-asiakkuuskin on huonoa, kun sai vain kympin alennusta. Itselleni muistaakseni alennus oli 10%. Se on eri asia kuin kymmenen euroa, mutta eivät varmaan sitäkään osanneet oikealla tavalla kertoa.

lai
16.07.2016, 17.55
Toisaalla tällä foorumilla hehkutetaan puupökkelöpyöränrungon kehittäjiä ja tsemptaan yrittäjää. Täällä ollaan valmiita laittamaan boikottiin toimiva ja menestyvä kotimainen yritys, kun haluavat suojella liiketoimintaansa myymälävarkauksilta. Kanta-asiakkuuskin on huonoa, kun sai vain kympin alennusta. Itselleni muistaakseni alennus oli 10%. Se on eri asia kuin kymmenen euroa, mutta eivät varmaan sitäkään osanneet oikealla tavalla kertoa.

Kyllä Motonetissä oletusarvona on aina "Asiakas on myymälävaras". Ostan 8€:n Volvon öljynsuodattimen varaosatiskiltä, ensiksi rekisteröidään järjestelmään kanta-asiakkuuteni ja olen saanut varaosatiskiltä filtterin. Sitten jonottamaan kassajonoon varkausboxin kanssa. Mun puolesta saavat pitää tunkkinsa.

J.Kottenberg
16.07.2016, 18.00
Minulla ei ole ollut vaikeuksia Motonetissa. Samoin kuin ei muissakaan kaupoissa.

Yksityinen kauppaliike ei ole julkisoikeudellinen toimija kuten vaikkapa kirjasto ja siellä voi olla omia sääntöjä.

Luulisi että toimet joita kauppaliike tekee vähentääkseen varastelua olisivat myös kaikkien rehellisten asiakkaiden intressi koska eihän kauppias omistaan varastettuja tavaroita maksa vaan ne kulut lisätään hintoihin jonka rehelliset asiakkaat maksavat.
Vähän sama kun kaupan kassa kysyy papereita varmistuakseen ettei alkoholia myydä alaikäisille. Kyllä tämäkin on minusta laikkien etu että pyritään pitämään lapset ja nuoret kaidalla tiellä eikä mitään asiakkaan kiusaamista. (tosin multa ei ole jostain syystä aikoihin enää kysytty papereita mutta jos kysyttäisiin niin en protestoisi)

ps. Toi varkaudenestoboksi on mullekin tyrkätty monesti kun olen ostanut varaosia mutta ei siitä ole minusta mitään haittaa. Myyjähän ne kamat sinne lataa ja kassa tyhjentää laatikon hihnalle. Aikaa kuluu joitain sekuntteja mutta ei muuta jonka voisi laskea haitaksi. En ole ymmärtänyt loukkaantua asiasta.

Fat Boy
16.07.2016, 18.11
En ole ymmärtänyt loukkaantua asiasta.

En minäkään, mutta yritän ottaa opikseni, toivottavasti sinäkin.. Mieli kuuluu pahoittaa jos siihen vähänkin haistaa syytä.

Mohkku
16.07.2016, 18.13
Mullakaan ei ole ollut hankaluuksia. Vaikka en koe saavani kanta-asiakkuudesta mitään hyötyä, teen silti ostoksia liikkeessä, kun katson tarpeelliseksi.

noniinno
16.07.2016, 18.19
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/397678-motonet-otti-rajun-linjan-nain-napistelija-saadaan-istumaan

Kerrankin liike jossa ei rikollisia hyysätä. Ihailen Motonettia siitä, kun (kuten Kottenberg ansiokkaasti kiinnitti huomionsa) minulla asiakkaana ei maksateta muiden rikollisen elämäntavan seurauksia. Taas yksi syy lähteä ostamaan huomenna edullinen pinnankireysmittari (http://www.motonet.fi/fi/tuote/385409/Super-B-pinnamittari). Kanta-asiakkaana tottakai, kun toimittavat verkkokaupasta kanta-asiakkaalle myymälään noudettavaksi. Mutta voittehan toki käydä vastaavan hakemassa Biltemasta tai Stockmannilta.

Ok, tässä oli jo tahallista ärsyttämistä. Olen vaan niin hankala luonne, ja sentään kyse on hirveästä asiakkaiden riistämisestä. Veikkaan, että siinä K-kauppiaallakin kohoaa hikikarpalot otsalle kun ryhmä yläkouluikäisiä pelmahtaa energiajuoma- ja kaljahyllyn ääreen pörräämään reppuinensa. Ja varsin hyvää palvelua tuntuvat jotkin vähemmistön edustajat saavan, kun kauppias itse seuraa ryhmän etenemistä myymälässä... liekö vain valmistautuu palvelemaan tarvittaessa. Ja Starkille kun menee vaihtamaan ilman kuittia tai etukorttia sitä kaksi kuukautta sitten ostettua Fiskarsin haravanvartta, niin voi varautua melkoiseen selittelyyn. Joten onko ihme että pyöräilijähampit ja varsinkin Volvoaan itse huoltavat ovat tiukassa syynissä Motonetissa.

Blackborow
16.07.2016, 18.32
Taas yksi syy lähteä ostamaan huomenna edullinen pinnankireysmittari (http://www.motonet.fi/fi/tuote/385409/Super-B-pinnamittari). Kanta asiakkaana tottakai, kun toimittavat verkkokaupasta kanta-asiakkaalle myymälään noudettavaksi.
Katsoppas siellä olisi myös edullinen rihtauspukki. http://www.motonet.fi/fi/tuote/385401/Super-B-rihtauspukki

Pitäisiköhän välittömästi käydä hakemassa, kun en ole vielä Motonetissä ymmärtänyt mieltäni pahoittaa.

J.Kottenberg
16.07.2016, 18.45
On kyllä sanottava että on tästä Motonetin törkeydestä hyvä, samoin kuin muidenkin liikkeiden julkeudesta, keskustella. Ei takuulla noniinno olisi muuten linkannut tota pinnankireysmittaria.
Varmaan hyvä apu verrattuna siihen että yrittää sormin puristelemalla ja ruuvarin kahvalla naputtelemalla arpoa pinnojen kireyttä.

Irocci
16.07.2016, 18.50
Jo on ongelmat, kun kaupassa käydessäkin pitää herneet nenään vetää ihan jonninjoutavasta asiasta.
Itse olen kanta-asiakkuudesta hyötynyt saamalla joitain tavaroita halvemmalla ja etuseteleitä saanut.

Nana
16.07.2016, 19.01
Mikä ihme on varkaudenestoboxi?
Minulle ei ole vielä semmoista annettu, vaikka olen käynyt useita kertoja motonetissä. On minulla reppukin, missä lompakko, ei tosin iso ole, mutta reppu anyway. Näytän sen kyllä jos joku haluaa nähdä mitä siellä on, vielä ei ole koskaan kukaan halunnut :D

J.Kottenberg
16.07.2016, 19.22
En muista mikä kauppa oli kyseessä mutta jostain syystä kassan jälkeen oleva varashälytinportti hälyytti kun kävelin siitä ja kassalla sattui olemaan ihan kivan näköinen kassaneiti niin totesin sille että "nyt sinun kyllä täytyy tarkastaa minut oikein kunnolla jossain takahuoneessa". Ei tarkastanut, puhui vain jostain häiriöstä ja nauroi. Kai siinäkin olisi voinut loukkaantua mutta enpäs hoksannut.

Juputti
16.07.2016, 19.25
Varkaudenestoboxi on läpinäkyvä muovinen lukollinen laatikko johon ostettu tuote laitetaan, yleensä varaosatiskiltä ostettu. Näitä saanut aina kun omaan autoon käynyt varaosia tai huolto-osia ostamassa.

Itsok
16.07.2016, 19.26
Joku pienehkö varaosa joka pitää hakea varaosatiskiltä, löydään jäätävään muovilootaan sähkölukon taakse ja hälärit soi, jos sen kanssa menee portista. Kassalla purkavat ne sitten maksaessa. Tosi monessa työkalussakin on nykyisin hälytinnappeja nyöritty.

J.Kottenberg
16.07.2016, 19.58
^Näin se maailma on muuttunut. Yksi hieno juttu joka tähän on johtanut on Schengeniin liittyminen ja ahh niin hieno vapaa liikkuminen. Ei turhaan olla rajoilla tarkastamassa eikä tietenkään ketään käännyttämässä. Ja eihän tietysti ole tarvettakaan koska Shengenin ulkorajoilla tarkastetaan kaikki ja näin sisäpuoilella kaikki ovat suht kunnollisia.

Nana
16.07.2016, 20.52
Okei, voi olla, etten ole moiseen törmännyt, kun olen hakenut sieltä vain Foxin reppua, Gorillaa ja sen sellaista, ei ole tainnut tulla varaosatiskillä vierailtua.

Greycap
16.07.2016, 21.25
Foxin repusta tulikin mieleen. Ostin taannoin Foxin juomarepun ja kotona rupesin sitten lappuja irrottelemaan missä vaiheessa huomasin että nyt on kyllä jotain pielessä, ei repusta pidä kuulua "kops" kun sen laskee pakastimen kannelle. Käänsin sen ympäri ja mithelv... täällähän on vielä hälytin kiinni ja ledi vilkkuu iloisesti. Reppu käteen, kuitti mukaan ja Volvon (kyllä, minä olen juuri tuollainen yllä mainittu itse Volvoaan huoltava pyöräilijähamppi) keula vähän vauhdilla kohti Motonetiä ennen kuin menee ovet kiinni. Reppu ja kuitti tiskille ja hälyttimestä kyllä pääsi eroon hyvin nopeasti. Mysteeriksi jäi miten pihalla se kassalla ollut suviuuno on ollut ettei ole huomannut alunperin sitä ottaa pois.

J.Kottenberg
16.07.2016, 23.46
ettei häirinnästä? suosittelen varovaisuutta mitä neideille käyt ehdottelemaan... ;)

Pieni offtopic, toivottavasti sallitaan.

Kyllä. Tuossa liikutaan helposti heikolla jäällä. Jos kohde kokee ehdottelijan kiinnostavana niin tilanne voi laueta vaikka miten hyvään molempia tyydyttävään lopputulokseen. Mutta jos kohde kokee ehdottelijan syystä tai toisesta epäkiinnostavaksi niin lopputuloksena voi olla rikos, seksuaalinen ahdistelu. Mielenkiintoinen juttu koska täsmälleen samanlainen teko voidaan periaatteessa tulkita eri tavoin.

hannupulkkinen
19.07.2016, 10.05
Minä olen kokenut Motonetin ihan hyvänä ja edullisena liikkeenä, jossa on myös hyvä palvelu ainakin ajoittain. Elämä on liian hankalaa jos antaa pienten asioiden kiristää pipoaan. Palautukset tai palautus sujui helposti kun kanta-asiakkuude takia ei kuittia tarvitse. Suomalainen perheyritys on minulla etusijalla ruotsalaisiin ja norjalaisiin verrattuna. Tosin Biltsu on joissain tavaroissa halvempi ja silloin nationalismini jää toiseksi.

tunkkari
19.07.2016, 13.47
Pelkkää positiivista. Kanta-asiakas systeemi on hyvä. Ajokorttia vilauttamalla saa kuitit unohtaa. Ja mua ei vois vähempää kiinnostaa kuinka paljon joku Motonet seuraa mun ostoksia ;) Pyöränpumppu laukesi puolen vuoden päästä ja sinne vain ja nimellä löytyi koneelta ja uusi pumppu mukaan alta aikayksikön... Loistava systeemi!

Jurpu
19.07.2016, 16.17
Ostin kans lohkolämmittimen joka hajosi vajaan vuoden käytön jälk. tarkastivat kuinka hajonnut ja Anto uuden. Kuitista ei ollut mitään tietoa.

J.Kottenberg
19.07.2016, 19.17
mä pidin motonettia ihan ookoo paikkana, mutta tätä ketjua luettuani se on oikeasti saanut mielikuvissani kurjan maineen... saa nähdä uskaltaako sieltä enää ostaa mitään.

Foorumilaisten mielipiteitä lukemalla saatu käsitys Motonetista kannattaa unohtaa heti ja ajatella ihan rauhassa kahvimukillisen kanssa sitä kuinka hyvä informaatiokanava foorumi oikeastaan on.

Olen asioinut ainakin Helsingin Konalassa, Espoon vanhassa Nimismiehenpellon ja uudessa Bembölen liikkeessä, Vantaalla sekä vanhassa että nykyisessä putiikissa ja Kotkan liikkeessä. Asiointikertoja on varmasti monia kymmeniä. Mistään liikkeestä tai käynnistä ei ole jäänyt mieleen mitään huonoa. Ja muistini toimii vähintäänkin normaalisti. Joten en kyllä pysty allekirjoittamaan sitä että Motonet olisi jollain tapaa huono liike.

Eihän Motonetistakaan kaikkea saa eikä kaikki varaosamyyjät ole tietämykseltään samanveroisia mutta näitä ei voi pitää vikana vaan aivan tavanomaisina seikkoina.

CamoN
19.07.2016, 19.40
Vähän liian hyvä ketjuliike. Auton varaosien, perustyökalujen ja kalastustarvikkeiden perässä ei tule oikein edes ajateltua lähtemistä mihinkään muualle, muuten kuin alennusmyynteihin. Kaikki takuuasiat, joita on tullut hoidettua muutamia, on hoituneet asiallisesti. Välillä jopa vähän ennakko-oletusta paremmin. Oikeastaan voisin närkästyä siitä, että Motonet kouluttaa asiakastaan kuitittomaan kuluttamiseen kokonaisvaltaisesti. Kuittien säilyttämättä jättämisestä tulee tapa, joka voi olla haitaksi sitten jossain muussa liikkeessä.



Muuten kauppa on julkinen tila koska sinne on yleisöllä vapaa pääsy. Tämän takia kauppa ei saa rajoittaa yleisön liikkumista oman repun kanssa. Alkoholin myynnin (tai tupakan) alaikäisille kieltää taas laki, joten iän tarkistaminen on aivan asiallista.

Tosin kauppias rajoittaa yleisön pääsyä kauppaan mm. aukioloajoin. Saako tästä närkästyä?

TemMeke
19.07.2016, 20.50
Motonettia tuettu muistaakseni vuodesta '91 lähtien ja ongelmat on ratkennu keskimäärin paremmin ku muualla, ni tuetaan jatkossakin.

Kieltämättä vaihdot ja takuuasiat sujuu toisaalla helpommin, esmes Lidlissä ei kysellä mitään, jos haluaa käydä vaihtamassa koon ja Biltemassa oon muutaman hajonneen hylsyn vaihtanu uuteen ilman kysymyksiä. Mut jos Motonet haluaa jollain tavalla nähdä, että oon ostanu vaihdettavan tuotteen heiltä, ni emmä osaa siitä pahoittaa mieltä. Palautuksia en oo tainnu koskaan tehdä Lidlissä/Biltemassa, kai nekin siitä jo tositetta vaatii? Motonetista tullu monesti ostettua pari vaihtoehtoa mukaan, kun ei oo ollu varmuutta kumpi varaosa sattuis sopimaan ja palauttanu sitten sen toisen. Aina kun ei oo mahista ottaa sitä vanhaa mukaan/irti, kun on tarvinnu liikkua just sillä autolla hakemaan uutta..

Pidän myös niitä pleksibokseja vähän hölmönä, kun parhaimmillaan alle euron osaa purkitetaan ens yhdellä tiskillä ja avataan toisella, mut eipä sekään multa oo pois, jos niin tykkäävät harrastaa. :)



Oikeastaan ainut valittelun aihe oli joskus vuosituhannen vaihteen nurkilla ollut käytäntö, että kauppoja peruessa ei meinannut millään saada rahoja takas, vaan aina tyrkyttivät summalle hyvityskuittia liikkeeseen. Ihan periaatteesta vänkäsin aina yhtään isommissa summissa rahat takas, vaikka ne kuitenkin tulis käytettyä sinne jollain ajalla..

Teemu H
19.07.2016, 22.29
Auton varaosat saattavat joskus olla aika paskaa laatua, mutta helposti hajonneet osat on aina saanut vaihdettua uuteen tai rahaan.

Weberin grillibriketitkin haen yleensä Motonetista, netistä voi sitten seurailla niiden kulutustahtia. Sama juttu on Verkkokauppa.comissa. Ei se ole monestikaan halvin kauppa, mutta joku siinä minua viehättää, kun saa netistä katsoa, montako kertaa olen ostanut vaikkapa jotain tiettyä erikoiskahvipapua.