PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mihin teippaatte ICE (in case of emergency) numerot?



J-M
14.03.2011, 09.17
Entisaikaan, kun puhelimet olivat vielä soittamista varten, pelastushenkilökunta kehoitti tallentamaan puhelimeen nimellä "ICE" jonkun perheenjäsenen tms. numeron. Tällöin onnettomuuden sattuessa pelastushenkilökunta ja miksei valveutunut ohikulkijakin pystyisi onnettomuuden jälkeen ilmoittamaan, että nyt on herralta henki pois.

Mullakin on ollut tuo numero luurissa jo vaikka kuinka kauan. Mutta toisaalta - mulla ei ole vuosikausiin ollut sellaista puhelinta, jolla kuka tahansa osaisi soittaa, saatikka saisi sitä auki erilaisten turvasysteemien takia, joiden tarkoituskin on pitää sivulliset poissa puhelimen sisuksista.

Onkos pyöräilijöillä jo jotain sovittua paikkaa, mihin tuon ICE -numeron voisi teipata? Vaikkapa kypärän lippa? Löytyyköhän sitä enää kunnon tärskyn jälkeen?

Jani R.
14.03.2011, 09.26
Laita vaikka ICE+numero kännykän taustakuvaan, niin että muokkaat kuvan koneellasi ja lähetät puhelimeen. Toinen vaihtoehto on tarra kypärän sisäpuolelle.
Pidän yleensä ajopaidan taskussa muovipussia, jonka sisällä on tiedot paperilapulla. Samassa pussissa on kännykkä, pankkikortti ja rahat. Paras olisi varmaan sellainen laminoitu kortti.

JeTi-
14.03.2011, 09.41
Itellä on vyöllä roikkuvissa avaimissa veriryhmä avaimenperässä ja ajattelin siihen oikeastaan kirjottaa toiselle puolelle tuon ice numeron. En ollu kuullutkaan tuosta ICE jutskasta ennen tätä ketjua. Kiitos tiedosta.

humppakuutio
14.03.2011, 09.42
Itse hankin tätä tarkoitusta varten RoadID-rannekkeen. Maksaa tosin muutaman kympin.

Kontti
14.03.2011, 09.48
Muistaakseni armeijassa opetettiin, että tunnistuskortit tulee rintataskuun, ja toiselle puolelle reisitaskuun.

Laminoitu kortti takataskuun ja teipattuna pyörään kiinni?
Lenkkipyörässä joka asuu sisätiloissa voisi olla pyörässä ihan kiinteästi paikallaan jossain?

JackOja
14.03.2011, 09.57
ICE-tatska olisi kätevä.

JeTi-
14.03.2011, 10.04
ICE-tatska olisi kätevä.
Paitsi jos numero muuttuu :D

asb
14.03.2011, 10.04
Ajokortti ja elintestamentti. Poliisi löytää omaiset niiden perusteella.

JeTi-
14.03.2011, 10.08
Ajokortti ja elintestamentti. Poliisi löytää omaiset niiden perusteella.
OT: jokos se säädös tuli että elimet jaetaan pois ellei kieltoa ole voimassa? Elikä elinluovutus testamenttiä ei näin ollen tarvittaisi enää? :OT

J-M
14.03.2011, 10.15
ICE-tatska olisi kätevä.

Mulla on muutama tuttu rauhanturvaaja, ja heillä on ollut olkavarressa henkilötunnus ja veriryhmä.

Itselläni on tuo numero kypärän sisäpintaan teipattuna. Tuo RoadID:kin kuulostaa kyllä houkuttelevalta...

Oboy
14.03.2011, 10.46
OT: jokos se säädös tuli että elimet jaetaan pois ellei kieltoa ole voimassa? Elikä elinluovutus testamenttiä ei näin ollen tarvittaisi enää? :OT

Juuri näin. Enää ei tartte kantaa luovutuskorttia mukana. Mutta jos haluaa ettei mene vahingon sattuessa varaosiksi pitää siitä erikseen ilmoittaa (ilmoitus on luonnollisesti helpompaa tehdä, kun on vielä elävien kirjoissa).

Ai niin. itse aiheen kysymykseen minulla ei ole ICE-numeroa kuin puhelimessa normaalin käytännön(?) mukaisesti. Jos puhelin on niin vaikeaselkoinen, että sitä ei osaa/saa ulkopuoliset avata niin eikö sen ICE-numeron voi vaikka teipata sen luurin selkäpuolelle. Puhelimesta kai sitä ICE-numeroa ensiksi etsitään.

Kiovan Dynamo
14.03.2011, 10.57
Pankkikortissa lukee sen verta harvinainen nimi, että viranomaisten ei tarvitse kauaa omaisia etsiskellä... ;)

Jani R.
14.03.2011, 11.09
Tuossa on avaimenperä, johon saa veriryhmän ja ICE-numeron:

http://www.portness.fi/images/products/874062.jpg
...ja väreissä löytyy.

Jos haluaa teipata kännykän takapuolelle numeron, niin olen huomannut että Brotherin tarrakirjoittimet tekevät kestävämpää jälkeä kuin Dymon tarrakirjoittimet. Sellainen maksaa 20 euroa ja sitä voi käyttää kaikkeen muuhunkin.

Sakari Kyrö
14.03.2011, 11.45
Itse olen kirjoittanut teippiin "Onnettomuuden sattuessa, soita vaimolleni xxxxxxxx numeroon xxxxxxxxxx".

Teippi on kiinni kypärän ulkopinnassa korvan yläpuolella. Jos on käynyt todella pahasti, voi kypärän sisäpuoli olla ongelmallinen, mikäli ensimmäinen henkilö paikan päällä ei uskalla ottaa kypärää pois päästä, tai ala kaivamaan taskuja.

RoadID olisi kätevä, mutta melkein toivoisin että niitä olisi olemassa tarranauhakiinnityksellä, jonka saisi kypärän remmiin kiinni.

Sen lisäksi pitäisi varmaan täälläpäin laittaa vielä hätäkeskuksenkin numero tarraan, kun eri viranomaisille on eri numerot. 112 on käytössä, mutta sitä ei pahemmin koskaan mainosteta. Jos käyttää perinteisiä hätänumeroita, on olemassa eri hätänumerot riippuen siitä onko onnettomuus sattunut kaupunkialueella, vai kaupunkien ulkopuolella!?! Paha soittaa yhteen, ja kuulla että sori... olet palvelualueemme ulkopuolella.

jaggi
14.03.2011, 12.01
Mulla on muutama tuttu rauhanturvaaja, ja heillä on ollut olkavarressa henkilötunnus ja veriryhmä.

Täähän kuullostaa tosi...oudolle.
Ja eikös niillä oikeesti kovilla jätkillä ollut se veriryhmätatska kainalossa? XD

Singer
14.03.2011, 17.37
Teippi on kiinni kypärän ulkopinnassa korvan yläpuolella. Jos on käynyt todella pahasti, voi kypärän sisäpuoli olla ongelmallinen, mikäli ensimmäinen henkilö paikan päällä ei uskalla ottaa kypärää pois päästä, tai ala kaivamaan taskuja.

RoadID olisi kätevä, mutta melkein toivoisin että niitä olisi olemassa tarranauhakiinnityksellä, jonka saisi kypärän remmiin kiinni.


Jos epäilee vähänkään kaularankavikaa, niin päätä ei siirretä, joten ei sitä kypärän sisällä olevaa teippi lueta.

Ranneke toimii hyvin hommaan.

Slim_Jim
14.03.2011, 20.57
Itse hankin tätä tarkoitusta varten RoadID-rannekkeen. Maksaa tosin muutaman kympin.

Tätä olen itsekin harkinnut.
Siihen sitten ICE-numeroa, veriryhmää, mahd. lääkeaineallergiat sun muut elintenluovutuspyynnöt.
Pistää nimittäin mietityttämään kun muutaman kerran sydän hypännyt kurkkuun tuolla liikenteen seassa...

Nappulakenka
14.03.2011, 21.15
Paitsi jos numero muuttuu :D
Aina voi vetää viivan yli ja laittaa uuden siihen alle :D

Jani R.
14.03.2011, 22.09
Teippi on kiinni kypärän ulkopinnassa korvan yläpuolella. Jos on käynyt todella pahasti, voi kypärän sisäpuoli olla ongelmallinen, mikäli ensimmäinen henkilö paikan päällä ei uskalla ottaa kypärää pois päästä, tai ala kaivamaan taskuja.

Laitoin nyt noin:
http://i55.tinypic.com/2gwf8er.jpg
(Kuva on vähän ylivalottunut, mutta kyllä siitä selvän saa)

MPI
14.03.2011, 23.22
Tuossa on avaimenperä, johon saa veriryhmän ja ICE-numeron:

Mulloon tuommonen, johon laminoin kyseiset tiedot sisään. Ja kultaisena tottakai :)

Polla
14.03.2011, 23.25
mä tilasin viimekesänä tämmöisen:

http://www.roadid.com/Common/Catalog.aspx?C=RoadID#37

siinä on kahden henkilön numerot, oma nimeni ja tieto että minulla ei ole allergioita.

edit. olihan täällä jo tostä lätinää :D

Jousi
15.03.2011, 09.48
mä tilasin viimekesänä tämmöisen:

http://www.roadid.com/Common/Catalog.aspx?C=RoadID#37

siinä on kahden henkilön numerot, oma nimeni ja tieto että minulla ei ole allergioita.

edit. olihan täällä jo tostä lätinää :D

Mä tilailin eilen aamupäivällä samanmoisen. Ja lähestulkoon vastaavilla infoilla.

Dalmore
15.03.2011, 10.02
http://www.safetband.com/index.html Tässä tälläinen ratkaisu aiheeseen.

ToniR
15.03.2011, 10.25
Vaikutti ihan hyvältä idealta!

J-M
15.03.2011, 11.19
http://www.safetband.com/index.html Tässä tälläinen ratkaisu aiheeseen.

Aika elegantti ratkaisu. Tämä olisi kätevä kypärässä. erottuukin sen verran, että sen huomaa. Tai sitten elvyttäjä luulee uhria sveitsiläiseksi...

"FREE Shipping & Handling with every order!!
International & U.S."

Pitääköhän paikkansa? No, kohtahan se nähdään...

pena57
15.03.2011, 11.37
Mulla on ollu vaan puhelimessa toistaiseksi noi ICE-numerot, kun en oo ajatellu, etteikö mun puhelinta osais käyttää kuka tahansa.

Toi on hyvä idea, että ICE-numerot on kypärän ulkopinnassa, täytyypä tehdä tulosteet pipoon.

Kiitos vinkistä!

ToniR
15.03.2011, 13.33
Aika elegantti ratkaisu. Tämä olisi kätevä kypärässä. erottuukin sen verran, että sen huomaa. Tai sitten elvyttäjä luulee uhria sveitsiläiseksi...

"FREE Shipping & Handling with every order!!
International & U.S."

Pitääköhän paikkansa? No, kohtahan se nähdään...

Ei siitä näyttänyt mitään lisäkuluja menevän, kun äsken tilauksen laitoin vetämään.

wanderer
15.03.2011, 13.52
Täähän kuullostaa tosi...oudolle.
Ja eikös niillä oikeesti kovilla jätkillä ollut se veriryhmätatska kainalossa? XDhttp://unsubstantiatedrumors.tumblr.com/post/1205808499/ss-blood-group-tattoos-german
http://en.wikipedia.org/wiki/SS_blood_group_tattoo

Jani R.
16.03.2011, 10.32
Yksi vaihtoehto, SOS-ranneke:
http://www.hyvanmielenkauppa.fi/tuote/170100/SOS-ranneke,%20nylon?openGroup=517

Huonona puolena kukaan tavis ei tuota yllä olevaa uskalla avata.

Toinen vaihtoehto, ICE ID wristband:
http://www.ice-id.co.nz/productdetail.asp

Grr
16.03.2011, 11.30
Ajokortti ja elintestamentti. Poliisi löytää omaiset niiden perusteella.
No nimenomaan just näin. Siinä tilanteessa ei oo enää kiire mihinkään, antaa ammattilaisten hoitaa homma kotiin. (sic)

Hääppönen
16.03.2011, 11.37
No nimenomaan just näin. Siinä tilanteessa ei oo enää kiire mihinkään, antaa ammattilaisten hoitaa homma kotiin. (sic)
Miten sitten, jos on jäänyt kitumaan? Jos vaikka diabetestä tai epilepsiaa tms. käynnissä. Mielestäni ICE on hyvä juttu. Tällä hetkellä vain puhelimessa (perusvehje, jota lapsikin osaa käyttää). Tarvitsee kyllä laittaa ICE ainakin kypärään. Voihan puhelin mennä päreiksi, jos tulee kunnon osuma.

Jani R.
16.03.2011, 13.06
Nyt on ICE-patentti valmis, jos kiinnostaa päästä halvalla, niin tässä on ratkaisu:
http://i51.tinypic.com/znah00.jpg

Grr
16.03.2011, 14.35
Miten sitten, jos on jäänyt kitumaan?
Ihan sama siinäkin tilanteessa, hätäilevät omaiset on vain tiellä. Mahdollisen hätäensiavun jälkeen oikea numero on 112. Aina.

Jani R.
16.03.2011, 14.46
Ihan sama siinäkin tilanteessa, hätäilevät omaiset on vain tiellä. Mahdollisen hätäensiavun jälkeen oikea numero on 112. Aina.

Jos kuski on tajuton ja lähtee ambulanssilla niin mitä ne tekevät yleensä mahdollisesti jopa arvokkaalle fillarille?

Hääppönen
16.03.2011, 16.56
Ihan sama siinäkin tilanteessa, hätäilevät omaiset on vain tiellä. Mahdollisen hätäensiavun jälkeen oikea numero on 112. Aina.
Olen käsittänyt tämän ICE-jutun niin, että siinä ei ole tarkoitus kutsua omaisia raadon äärelle, vaan saada nopeasti selvyys mahdollisista perussairauksista, lääkkeistä tai lääkeallergioista yms., jotta hoito saataisiin mahdollisimman äkkiä oikeille urille. Siis, jos henki vielä pihisee.
Edit. ICE on juuri 112-jengiä varten, eikä onnelliselle löytäjälle.

PMT
16.03.2011, 17.28
Jos kuski on tajuton ja lähtee ambulanssilla niin mitä ne tekevät yleensä mahdollisesti jopa arvokkaalle fillarille?
Mut on kerran viety abulanssilla paikattavaksi , kaverit kysy että mitä tehään 5000 pyörälle, sanoivat että oteteen mukaan ja jättävät sairaalan vahdeille säilöön siksi aikaa kun paikkavat , sieltä se vahti kopista löyty kun pääsin kotio,vartijat vaan olivat imetelleet millainen pyörä oli.:D

ellmeri
16.03.2011, 17.53
Mut on kerran viety abulanssilla paikattavaksi , kaverit kysy että mitä tehään 5000 pyörälle, sanoivat että oteteen mukaan ja jättävät sairaalan vahdeille säilöön siksi aikaa kun paikkavat , sieltä se vahti kopista löyty kun pääsin kotio,vartijat vaan olivat imetelleet millainen pyörä oli.:D

Oli se ilimalento aika hurja :eek:....pariviikkoa sittenhän käytiin sama mesta menttaaliharjoituksena/ajettiin läpi ja käytiin jälkiseurannan puinti ja spekuloinnit.:D

Vitamin A
16.03.2011, 18.29
ICEn vois tosiaankin laittaa näkyviin kypärän ulkopinnalle, kiitos tuosta!

Mulla oli ICE puhelimessa ja puhelin ehjänä reisitaskussa, kun tajuttomana kolarin jälkeen asfaltilla makasin. Kun ambulanssikyydillä lähdin, paikalle ensiksi ehtineet palomiehet veivät (ei-niin-arvokkaan) fillarini kotiosoitteeseeni, jonka olin siis vironnut kertomaan, kuulemma. Kotona hämmentynyt tytär otti fillarin ja tiedon vastaan ja viesti eteni miehelle saakka, pienellä viiveellä. Eipä noissa tilanteissa aleta taskuista puhelimia etsimään...

Jani R.
24.03.2011, 13.36
Tilasin tuollaisen, tuli kaiverrettuna viikossa ja bonuksena on tuo 2 GB USB-säilö verrattuna RoadID:seen:
http://i56.tinypic.com/24ci7v6.jpg

http://www.utagice.com/

ja mitäkö siihen kaiversin:
Oma nimi
syntymävuosi / veriryhmä
ICE-puhelinnumero
No allergies

USB-tikulla olevalla ohjelmalla saa sitten vähän tarkemmin ruksittua omia tietojaan.

JarkoH
24.03.2011, 13.54
Melko monelta luulisi löytyvän armeijan tunnuslaatta jemmasta. Sitä käytän itse ja eiköhän siihen mahdu kaivertamaan vielä lisää infoa tarvittaessa. Näitä tämän tyyppisiähän löytyy koruliikkeistä monenlaisia joihin voi kaiverruttaa tärkeimmät tiedot. Kulkee kaulassa helposti aina mukana.

Jani R.
24.03.2011, 14.02
Melko monelta luulisi löytyvän armeijan tunnuslaatta jemmasta.

Tämä on hyvä idea, mutta alunperinhän ensiapuhenkilöt eivät etsi hetuasi, joka lukee laatassa tai nimeäsi vaan tietoa onko allergioita tai muita asioita, jotka pitää tietää hoitoa aloittaessa. Sen takia he mahdollisesti etsivät kännykästäsi ICE-yhteyshenkilön numeroa, jos et onnettomuuden jälkeen itse ole tajuissasi.

Raikku
24.03.2011, 15.03
Mulla ei ole mitään tuollaisia koskaan mukana, enkä tosiaankaan kännyä mukana pidä jos fillaroin. Jos kuolema tulee niin sitten tulee.

Pekka Sirkiä
24.03.2011, 15.22
Wanha, informatiivinen tapa on kirjoittaa pyörän runkoon oma nimi, esim. vaakaputkeen. Nimilapun voi (esim.) tulostaa tietokoneella tavalliselle/värilliselle paperille, jonka "teippaa" runkoon koulukirjojen päällystämiseen käytetyllä muovikalvolla (...on hyvä suoja, btw, myös kännykän/gpsn/ym. näytöille). -- Varatkaa riittävän iso muovipala, ettei vesi & kosteus pääse paperia ja kirjoitusta sotkemaan ja/tai teipatkaa kahteen kertaan.

J.k. Kypärän sisäpuolelle (esim.) voi samalla tavalla "taiteilla" tarkemmat tiedot (veriryhmä, ICE-numero jne.).

hannupulkkinen
24.03.2011, 15.29
Helppo tapa on laittaa tiedot tavallisen avainrinksun nimilappuun ja ripustaa se vaikka satulan alle näkyvään paikkaan.

Edittiä: Idea on jo tuolla aikaisemmin.http://www.polarlahja.fi/pics/tuotteet/avperat/avper%E4vahvmalli_pieni.jpgmutta ei kai haittaa kun on hyvä ja halpa.

Luir
24.03.2011, 21.19
Kun mä lensin, ambulanssi otti fillarit kyytiin ja vei ne paloasemalle, josta mies ne sitten kävi hakemassa. (Mun ICE oli siis mukana, joten ei tarvinnut soitella ja lanssi ei vienyt mua, kun vamman vakavuus ei selvinnytkään siinä risteyksessä, vaan miehen veli haki meidät autolla.)
Mä olen pitänyt mukana jotain sellaista korttia, jossa on nimi ja sotu, mutta tuollainen avaimenperä vois olla hyvä. Tai sellainen lasten nimiranneke, joita eräs nimeltämainitsematon kaksikirjaiminen vakuutusyhtiö jakeli joku vuosi sitten...

kpyora
24.03.2011, 22.19
Itse käytän valtion meille miehille ilmaiseksi jakamaa levyä. :) Se on tarkoitettu juuri tunnistamiseen.

Jani R.
06.05.2011, 10.48
Kirjoittelin tähän ketjuun aiemmin asenteella: "Ei mulle koskaan mitään satu, mutta varaudutaan nyt pahimman varalle!". No eilen sitten maantie/yhteislenkillä napsahti (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1604914#post1604914) otsa tien pientareeseen, niin kerron miten asiat käytännössä meni.

- Se netistä tilattu ICE-ranneke oli unohtunut kotiin, mutta sitä ei tällä kertaa tarvittu.
- Kypärässä oli tarratulostimella kirjoitettu ICE-numero, mutta sitäkään ei käytännössä tarvittu koska olin tajuissani
- Avaimenperässäkin oli ICE-numero, mutta sitäkään ei kukaan ala kaivamaan taskuista tajuissaan olevalta henkilöltä.
- Takataskussa oli muovipussissa pankki/luottokortti ja lisäksi lappu, jossa oli kopio ajokortista ja muista tärkeistä korteista (kuten vakuutus).
- Kännykässäkin, joka oli takataskussa ehjänä muovipussissa on vaimon kohdalla ICE-numero.
- Pyörän rungossa oli emäputken alaosassa tarratulostimella yhteystiedot että mihin pyörän voi palauttaa.
- Ambulanssin miehistön jäsen nosti pyörän kyytiin ja sanoi "Eihän tämä paina paljon mitään".
- Koska asuin matkan varrella ja osasin kertoa osoitteeni niin ambulanssi koukkasi sen verran että heittivät pyörän kotiin vaimolle. Vaimo luuli sitä suunnilleen pilaksi, kun aloitin puhelun sanoilla: "Olen ambulanssissa ja he tuovat pyörän kotiin 10 minuutin päästä."
- Ambulanssin miehistön jäsen oli sanonut vaimolle että "ei hänelle pahasti ole käynyt kun ensimmäisenä on huoli pyörästä".
- Kiittelin pariinkin otteeseen hienosta toiminnasta.
- Ensiavussa jouduin pitkään odottelemaan särkylääkettä byrokratian takia, ilmeisesti hoitaja-opiskelija ei saanut antaa 600:sta buranaa ilman lääkärin lupaa.
- Ensimmäinen hoitaja oli hellävaraisempi, toinen kovakouraisempi ja ulkomaalaistaustainen lääkäri ompeli tikit silmäkulmaan puudutuksen jälkeen.
- Välissä oli pari tuntia odottelua ja pystyin kävelemään seuraavaan huoneeseen.
- Siinä poydällä maatessa pelkissä ajovaatteissa tuli pariin otteeseen todella kylmä ja sain peiton päälleni. Sen allakin vapisin vielä kylmästä.

Vasen puoli naamasta on hieman paketissa, kypärässä pari naarmua vain. Lievä aivotärähdys ja parin viime minuutin lähimuistin menetys. 6 tikkiä silmäkulmaan ja ylähuuli rullalla. Ajolasit ihan naarmuilla. Kypärä ehjä, vain pari pientä naarmua vasemmalla puolella. Jatkolahkeen vasempaan lahkeeseen tuli polven kohdalle reikä ja pitkähinainen ajopaita oli vähän veressä ja kurassa. Pyörästä oli vain jarrukahvat vääntyneet. Kädet ovat ihan ehjät, koska oli Yokon pitkät hanskat.

Lopputulos: kyllähän nuo ICE-numerot ovat hyvä olla olemassa, mutta ei niitä kukaan kaipaa jos olet tajuissasi. Ajelkaa varovaisesti.

J T K
06.05.2011, 10.53
Huh huh...pikaista paranemista!

Hyvä, että ei käynyt pahemmin; seurakaveri vetäisi hiljakkoin myös pahannöisesti katuun, selviten myös kolhuilla ja ruhjeilla. Se kypärä kantsii kyllä vaihtaa, uskaltaako enää luottaa..?

Jani R.
06.05.2011, 10.55
Se kypärä kantsii kyllä vaihtaa, uskaltaako enää luottaa..?

Se oli MET:n n. parin sadan kypärä. Tilailen varmaan seuraavankin samanlaisen tilalle, tuo nykyinen oli kivijalkakaupasta ostettu ylivuotinen ja alennustuote.

mustikka
06.05.2011, 18.24
En muuten ole vielä tullut ajatelleeksi että olisi kätevää laittaa nämä "ice" kontaktit ylös johonkin onnettomuuden sattuessa. Kiitos!

twentyniner
06.05.2011, 19.06
Jos epäilee vähänkään kaularankavikaa, niin päätä ei siirretä, joten ei sitä kypärän sisällä olevaa teippi lueta.

Ra nneke toimii hyvin hommaan.

Itse olen harjoittanut ihmisten auttamista reilu 15v. Vaikka useissa tapauksissa on ollut epäilys selkä/kaularankavammasta, ei minulle ole tullut mieleenkään jättää sitä päätä sinne metsään tai ajoradalle...muutaman kerran ne on kyllä joutunut siirtämään erillään :)

ICE numero on ihan ok siellä kännykässä, usein sen tai omaisten käsiin etsiminen jää sairaalan kontolle, koska akuuteissa tapauksessa resurssit eivät yleensä tuohon riitä.

Wannabe pyöräilijä
26.11.2011, 17.14
Itse tilasin tuollaisen RoadID:n, kun ei se loppujen lopuksi ole edes kallis. Sain eilen alennuskoodin, jolla saa huiman dollarin alennuksen seuraavan 30 päivän ajalta tilatuista uusista rannekkeista. Jos joku aikoo tuollaisen tilata, niin koodi on ThanksJohannes9405224.

MPI
27.11.2011, 11.18
Mulla on tällainen http://www.safetband.com/entry_page.html repussa sekä takin vetoketjussa jo moneen kertaan esillä ollut avaimenperä, jossa laminoituna noi lempiruokien tiedot.

Tossa SafeTbandissa on tosiaan se hyvä puoli, että siirtyy helposti hiihto- tai alamäkihommissa laseihin, kypärään tai reppuun.

Henki Hieveri
27.11.2011, 13.16
Minulla ei oikein ole ICE-yhtään ketään. ICE 112?

Henkka79
27.11.2011, 16.27
Itse käytän varusmiesajalta säästynyttä tuntolevyä. Ei siinä tosin ole kuin sotu, mutta parempi sekin kun ei mitään

GTMile
27.11.2011, 23.08
Itselläni ICE-numero on teipattuna kypärän ulkopintaan sellaiseen paikkaan, joka ei naarmuunnu pilalle kypärän kyntäessä maata.


ICE numero on ihan ok siellä kännykässä

Kännykässä saattaa olla suojakoodi, joka estää pääsyn yhtään koodin syöttöä pidemmälle. Näin sitä ICE-numeroakaan ei saa kännykästä kaivettua. Tajusinpa nyt itsekin, että se ICE-numero on siis aika turha siellä kännykkäni puhelinluettelossa. (Ja suojakoodia ei saa pois päältä, kun duunimeili kännykässä pakottaa koodin päälle.)

ppikkupe
29.11.2011, 01.11
Itse käytän varusmiesajalta säästynyttä tuntolevyä. Ei siinä tosin ole kuin sotu, mutta parempi sekin kun ei mitään

Minulla on visa-kortti ja parin tonnin luottoraja. Kyllä sillä pitäisi lenkiltä takaisin kotia päästä.

alli
29.11.2011, 02.26
Minulla ei oikein ole ICE-yhtään ketään. ICE 112?

Itelläkään ei yksinasunvana ole mitään ICE-numeroita. Tuli vaan tässä nyt mieleen sellainen kauhea ajatus, että jos vaikka onnettomuuden satuttua soittaisivat esim. kälylle, joka sitten alkaisi järjestellä asioitani, onhan meillä sama sukunimi, niin huh. Joten pitäisikö sittenkin siskon numero teipata johonkin.

Wannabe pyöräilijä
29.11.2011, 23.55
Itelläkään ei yksinasunvana ole mitään ICE-numeroita. Tuli vaan tässä nyt mieleen sellainen kauhea ajatus, että jos vaikka onnettomuuden satuttua soittaisivat esim. kälylle, joka sitten alkaisi järjestellä asioitani, onhan meillä sama sukunimi, niin huh. Joten pitäisikö sittenkin siskon numero teipata johonkin.

Itselläni Ice numerona on juurikin veljen ja äidin numerot.

kuovipolku
23.11.2015, 13.05
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/police-are-trying-to-identify-cyclist-who-died-in-cheshire-on-saturday-can-you-help-200858

Täällä tuskin tunnetaan Englannissa sairaskohtaukseen menehtynyttä De Rosa Merak -kuskia, mutta uutinen muistutti tästä jo neljän vuoden takaisesta ketjusta. Vaikka nykyään lähes kaikilla paitsi vanhoilla jäärillä ja muilla vastarannan kiiskillä on aina mukanaan jonkin sortin älypuhelin lenkkidataa vaten, itse asia ei tietenkään menettänyt tärkeyttään - eikä läheisille aiheutunut epätietoisus, huoli tai hätä muuttunut miksikään.

PS Itse sain jonkinlaisen muistutuksen kun syys-lokakuun vaiheesa onnistuin soololenkillä ajamaan itseltäni ilmeisesti pariksi minuutiksi tajun kankaalle. Koska olin lähtenyt spontaanisti kevyelle iltapäivälenkille ja ranteessa oli Garmin GPS-dataa varten, mukaan ei tullut sen paremmin puhelinta, henkilökorttia, tuntolevyä, ICE-numeroa kuin mitään muutakaan tunnistusta auttavaa,

CamoN
23.11.2015, 13.11
Road ID (http://www.roadid.com) -ranneke ranteessa aina kun sille tuntee tarpeen. Ei erikoisen edullisia tuotteita mutta korkealaatuisia.

mk
23.11.2015, 13.20
Road ID (http://www.roadid.com) -ranneke ranteessa aina kun sille tuntee tarpeen. Ei erikoisen edullisia tuotteita mutta korkealaatuisia.
^tuon tapaisen tarran kiinnittämisessä kypärään tai pyörän runkoputkeen voisi olla ajatusta (pitääpä jalostaa tarraks asti)
Nyt lähimmän henkilön yhteystiedoissa merkintä ICE, jos tarvetta ilmenee :/

SSGT-92
23.11.2015, 21.09
Tollasta kotomaasta,toinen kaulaan toinen pyörään ? Riittäisköhän kirjainmäärä ? https://www.varusteleka.fi/fi/product/us-dog-tags-tuntolevyt-omalla-tekstilla/13702?search_ref=dog tag

Codox
23.11.2015, 21.28
Itellä kaulassa intin tuntolevy. Saa nopsaa ainaki henkilötunnuksen jota kautta muut tiedot.

kervelo
24.11.2015, 11.03
Entisaikaan, kun puhelimet olivat vielä soittamista varten, pelastushenkilökunta kehoitti tallentamaan puhelimeen nimellä "ICE" jonkun perheenjäsenen tms. numeron. Tällöin onnettomuuden sattuessa pelastushenkilökunta ja miksei valveutunut ohikulkijakin pystyisi onnettomuuden jälkeen ilmoittamaan, että nyt on herralta henki pois.

Mullakin on ollut tuo numero luurissa jo vaikka kuinka kauan. Mutta toisaalta - mulla ei ole vuosikausiin ollut sellaista puhelinta, jolla kuka tahansa osaisi soittaa, saatikka saisi sitä auki erilaisten turvasysteemien takia, joiden tarkoituskin on pitää sivulliset poissa puhelimen sisuksista...

Vanha ketju, mutta laitetaan silti hiukan vinkkiä.

iPhonessa on mahdollista tallentaa omat tärkeät tiedot Medical ID -sivulle: ICE-puhelinnumero, tiedot sairauksista, elinluovutustieto jne. Tuo sivu löytyy sieltä puhelimen Health-sovelluksesta. Medical ID -tiedot näkyvät tarvittaessa sivullisille siellä puhelimen lukitussivulla.

Puhelimen PIN-koodin syöttösivulla on vasemmassa alanurkassa valinta Emergency, jolla päästään soittamaan hätänumeroon ilman että puhelimen PIN-koodi olisi tiedossa. Tuon hätäpuhelusivun alanurkasta löytyy linkki käyttäjän tallentamiin Medical ID-tietoihin.

mutanaama
24.11.2015, 14.48
Mulla se on kypärän sisällä

LJL
24.11.2015, 14.50
Täytyykin teipata! Voisi vaikka laittaa kyr.. kypärään ja fillareiden runkoon.

brilleaux
24.11.2015, 15.24
iPhonessa on mahdollista tallentaa omat tärkeät tiedot Medical ID -sivulle: ICE-puhelinnumero, tiedot sairauksista, elinluovutustieto jne. Tuo sivu löytyy sieltä puhelimen Health-sovelluksesta. Medical ID -tiedot näkyvät tarvittaessa sivullisille siellä puhelimen lukitussivulla.

Puhelimen PIN-koodin syöttösivulla on vasemmassa alanurkassa valinta Emergency, jolla päästään soittamaan hätänumeroon ilman että puhelimen PIN-koodi olisi tiedossa. Tuon hätäpuhelusivun alanurkasta löytyy linkki käyttäjän tallentamiin Medical ID-tietoihin.

Nyt tiedot on iPhonessa.
Ja erillinen ICE-sovellus kuvakkeena aloitusnäytöllä. Tämä parempi. Imo.
https://itunes.apple.com/us/app/ice-in-case-of-emergency/id380234187?mt=8

Tähän sai liitettyä mm. kuvat ajokortista.

Moska
24.11.2015, 15.29
Xperiassa onnistuu kanssa icen ja omien tietojen laitto niin että ne voi lukea vaikka lukittu

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

JackOja
24.11.2015, 15.33
Miten te varaudutte siihen, että mukkelon seurauksena puhelin lentää viidentoista metrin päähän heinikkoon? Tai karhu siirtää sen sinne?

Rannekoru on parempi ratkaisu. Toki kännykkäkin parempi kuin ei mitään.

YT
24.11.2015, 15.35
Minulla on jokaisessa yksittäisessä solussa DNA tunniste. En tarvitse mitään erillisiä numeroita.

brilleaux
24.11.2015, 15.53
Miten te varaudutte siihen, että mukkelon seurauksena puhelin lentää viidentoista metrin päähän heinikkoon? Tai karhu siirtää sen sinne?

Rannekoru on parempi ratkaisu.

Tai karhu siirtää sun kätes sinne 15 metrin päähän heinikkoon, kera rannekkeen? :rolleyes:
Mulla puhelin on aina ajaessa pyörän GasTankissa, sitä karhu ei syö.

Edit: Mutiksen tapaan pitänee kyllä laittaa myös potan sisälle. Siis tarra. Ei puhelinta.

Jopo81
24.11.2015, 15.59
En oo ees tullu aatelleeksi asiaa... pitääpä tosiaan kehittää kypärään ja fillariin jotkut tollaset tarrat tjtn.

IncBuff
24.11.2015, 16.00
En näe tarpeelliseksi. Haluan että onnettomuustilanteessa soitetaan 112 eikä mun mutsille.

JackOja
24.11.2015, 16.01
Tai karhu siirtää sun kätes sinne 15 metrin päähän heinikkoon, kera rannekkeen? :rolleyes:

Ai niin. No hetu ja veriryhmä viivakooditatskana joka raajaan ja niskaan.

Mtx
24.11.2015, 16.03
Mulla oli aikoinaan kännykkä sovellus missä kaikki tiedot. Noh kun tarve tuli niin kännykkä oli lentäny 60m päähän minusta ja mopon raadosta. Löytyi vasta pari päivää myöhemmin. Lompakossa oli onneks sitten kaikki tarpeellinen tieto.

Hääppönen
24.11.2015, 18.12
Kypärän tuuletussäleikköön sään kestävällä teipillä molemmille sivuille teipattuna. Pysyneet paikoillaan jo useamman vuoden.

makton
24.11.2015, 19.32
Road ID (http://www.roadid.com) -ranneke ranteessa aina kun sille tuntee tarpeen. Ei erikoisen edullisia tuotteita mutta korkealaatuisia.

En tiedä laadustakaan, vuodessa repesi rannekkeesta (sport) muovilenksun kiinnike. Toki kun ranneketta pitää kädessä 250 päivänä vuodesta, tulee sille kulutustakin. Ostinkin vastaisuuden varalle 4 ranneketta.

pena57
25.11.2015, 11.40
Käykääs joskus hakemassa SPR:n sovellus kännykkään, niin on suht helppoa laittaa ainakin wintoosaan etusivulle ICE-numero. Toki kannattaa laittaa tussilla ko. numero kypärään. On vielä hyvä syy vaihtaa kypärä uuteen, kun ICE/ICE-numero vaihtuu.

Jukkis
25.11.2015, 12.28
Käykääs joskus hakemassa SPR:n sovellus kännykkään, niin on suht helppoa laittaa ainakin wintoosaan etusivulle ICE-numero. Toki kannattaa laittaa tussilla ko. numero kypärään. On vielä hyvä syy vaihtaa kypärä uuteen, kun ICE/ICE-numero vaihtuu.

+ se näytönlukitus pois päältä jos tuollaisen luuriinsa lataa :)

oem
25.11.2015, 12.49
Tatuoida sotunumero?
Pysyis aina mukana.

wex4
26.11.2015, 12.40
Samsungissa hätänumero valikosta löytyy ICE numerot, jos niitä on laitettu, veriryhmää ei kannata tatuoida, se ritsataan joka tapauksessa onettomuus paikalla. Itsellä ICE numeroita myös kypärässä, lompakossa... tatuoituna myös oma nimi kansalaisuuden kanssa, muistona nuoruusvuosien maailaman matkoilta

Historic
26.11.2015, 13.53
Todella, Samsungissa on lukitussa tilassa käytettävissä punaisen luurin kuvan takaa hätäpuhelu. Sen avattuaan voi valita soitetaanko hätäkeskukseen vai ICE-listan johonkin numeroon. Riittää että itse liittää numeron(t) puhelimen muistissa valmiina olevaan listaan nimeltä ICE.

Ja ei, en ole teipannut numeroita minnekään. Pitäisiköhän...? Pyrin pysymään pois autojen alta. Jos joku ajaa ylitseni fillarilla, hänelle todennäköisesti käy huonommin kuin minulle.