PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rose bikes

Sivut : 1 [2]

MacBuggy
09.05.2013, 17.18
Tässä oma kokemukseni Rosesta. Tilasin pyörän CRS-3100 Di2
7.4.2013 tilaus sisään. Arviotu toimitusaika 1.5.2013
8.4.2013 tilaus vahvistus.
26.4.2013 ilmoitus, että tilaukset lähteneet (kaksi pakettia toisessa tarvikkeita)
3.4.2013 tuli tarvikepaketti
6.5.2013 tuli pyöräpaketti
Pyörä oli ehjä. Mittari oli asennettu valmiiksi samoin juomapullot! Paino piti hyvin paikkaa 6,90kg ilmoitettu ja todellinen paino 59 runkolla juomapullotelineineen,polkimet+mittari 7,6kg
Kaikki oli ok yhtä asiaa lukuunottamatta. Tilasin värin matt/red ja pyörä olikin matt/grey!. Tilausvahvistuksessa oli väri muuttunut erilaiseksi kuin tilasin. Asiasta ei kysytty minulta mitään haluanko eri värisen pyörän vai mitä tehdään. Mikä lie oikea käytäntö? No onneksi pyörän tuli tuolla värillä eikä esim. valkeana silloin olisin lähettänyt pyörän pois. Mielestäni muutokset pitäisi hyväksyttää asikkaalla. Katsotaan nyt mitä mieltä ovat Rosen edustajat asiasta. Eli tarkkana saa olla tilauksen kanssa. Lisäksi muokatun pyörän palauttaminen ei onnistu automaattisesti. Tänään ehdin käydä kokeilemassa ja voin suositella sähkövaihteita kaikille. Täsmällinen toiminta ilman virheitä. Kommentoin lisää kun kokemusta pyörästä tulee.
Jatkan tarinaani "kaupat" osiossa, koska sinne paremmin aihe kuuluu!

kolistelija
17.05.2013, 13.19
Rosella on fillareita testattavana Vantaan Myyrmäessä. Siis tänä viikonloppuna...

All set for Outdoor messut in Myyrmäki, Helsinki, Finland. Opening hours, today: 12-19, tomorrow 10-18, Sunday 10-17.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/s480x480/954613_569561919755812_180546799_n.jpg (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=569561919755812&set=a.126239084088100.13135.107568265955182&type=1&relevant_count=1&ref=nf)

Ei hajua mikä tapahtuma ja missä tarkalleen on.

lansive
17.05.2013, 14.15
Rosella on fillareita testattavana Vantaan Myyrmäessä. Siis tänä viikonloppuna...

Ei hajua mikä tapahtuma ja missä tarkalleen on.

Outdoor Messut (http://www.outdoormessut.fi/fi/) Myyrmäki-hallin ympäristössä.

ylha
24.05.2013, 14.56
Olen tässä jonkun aikaa pyöritellyt cyclocrosserin hankintaa ja Rosen Pro Dx Cross 2000 tuntuisi vastaavan tarpeisiin hintalaatusuhteen ja tyylikkään ulkonäön puolesta. http://www.rosebikes.fi/tuote/rose-pro-dx-cross-2000/aid:611965?bikevariantchanged=1 Runkokokoa tässä tuskailen, jos joku viisaampii osaisi neuvoa, kun pituutta on 164 ja jalan sisäsyrjä 80, niin onko toi 52 auttamatta liian iso? Luulen että se 48cm vaakaputki on se optimaali tässä mun kokoluokassa. Messut näköjään sopivasti missasin et ois päässyt testaamaan..

Maqolf
24.05.2013, 18.23
rungon koko

52cm
54cm
56cm
58cm

60cm
62cm
64cm

Suositushaaramitta (cm:ssä)

78-80
81-83
84-86
87-89
90-92
92-95
96-99

Siellähän ne kokosuositukset lukee Rosen sivulla.

ylha
24.05.2013, 20.19
Ah aloittelijan tunarointia. Kiitos!

Ana
05.06.2013, 21.05
Ana: Mun mielestä taas kuulostaa vähän oudolta, että kaksi runkokoa lisää rungon painoa noin paljon eli jotain 40-50%. Oman fillarini osalta kahden runkokoon ero oli n.100g. Ei se kuitenkaan ole kuin muutamat sentit lisää putkea. Eipä ole tätä ketjua tullut tarkastettua pitkään aikaan. Miten päädyt siihen laskelmaan että runko painaa 40-50% enemmän kuin luvattu paino.

Ana
05.06.2013, 21.16
Täälä oli aikaisemmin puhetta mattavalkoisen kuiturosen maalista. Voin antaa hyvän neuvon millä saa putsattua sen hyvin. Autoihin tarkoitettu cleaner vaha on nyt todettu hyväksi, sillä lähtee hyvin kaikki lika! Siihen päälle kun vetäsee vielä tavallisen kovavahan niin pysyy paremmin myös puhtaana. joo mäkin olen vahaillut ahkerasti. Pari kertaa olen tosin joutunut pyörää pyyhkiessä kastamaan rättiä parilla pisaralla lakkabensaa. Sitten kun piki ja muut mustat läikät lähteneet olen taas lisännyt vahan.

Ana
05.06.2013, 21.29
Tässä oma kokemukseni Rosesta. Tilasin pyörän CRS-3100 Di2
7.4.2013 tilaus sisään. Arviotu toimitusaika 1.5.2013
8.4.2013 tilaus vahvistus.
26.4.2013 ilmoitus, että tilaukset lähteneet (kaksi pakettia toisessa tarvikkeita)
3.4.2013 tuli tarvikepaketti
6.5.2013 tuli pyöräpaketti
Pyörä oli ehjä. Mittari oli asennettu valmiiksi samoin juomapullot! Paino piti hyvin paikkaa 6,90kg ilmoitettu ja todellinen paino 59 runkolla juomapullotelineineen,polkimet+mittari 7,6kg
Kaikki oli ok yhtä asiaa lukuunottamatta. Tilasin värin matt/red ja pyörä olikin matt/grey!. Tilausvahvistuksessa oli väri muuttunut erilaiseksi kuin tilasin. Asiasta ei kysytty minulta mitään haluanko eri värisen pyörän vai mitä tehdään. Mikä lie oikea käytäntö? No onneksi pyörän tuli tuolla värillä eikä esim. valkeana silloin olisin lähettänyt pyörän pois. Mielestäni muutokset pitäisi hyväksyttää asikkaalla. Katsotaan nyt mitä mieltä ovat Rosen edustajat asiasta. Eli tarkkana saa olla tilauksen kanssa. Lisäksi muokatun pyörän palauttaminen ei onnistu automaattisesti. Tänään ehdin käydä kokeilemassa ja voin suositella sähkövaihteita kaikille. Täsmällinen toiminta ilman virheitä. Kommentoin lisää kun kokemusta pyörästä tulee.
Jatkan tarinaani "kaupat" osiossa, koska sinne paremmin aihe kuuluu!

Mulla sama Fillari ja lähes samat kokemukset, tosin värikin oli sovittu. Syksyllä siis tilasin, mulla matt-white. Väri on vielä ainakin n.1000 km ajettuna tosi hieno, toivottavasti se ei muutu harmaaksi joskus. Sähkövaihteet ainakin vielä uutena tosi täsmälliset, pyörän ajomukavuus erinomainen, dura-acen kiekot tuntuu päteviltä, erityisesti ylämäissä ero vanhoihin valtava.

Aakoo
05.06.2013, 21.50
Eipä ole tätä ketjua tullut tarkastettua pitkään aikaan. Miten päädyt siihen laskelmaan että runko painaa 40-50% enemmän kuin luvattu paino.
Joutui oikein tarkastamaan mitä olin miettinyt joulukuussa... Vissiin sitä, että jos 57cm painaa 7kg, ja 61cm 7,5kg, niin runkohan tuossa painoa lisää, jos muut osat on samat. Rungon paino on 57cm koossa ainakin kilon, näin luulisin.

Hudeen
16.06.2013, 12.29
Olen harkinnut Xeon CRS:n ostoa. Olen puntaroinut tämän ja Canyonin 9.0 CF:n välillä. Pyörät vaikuttavat hyvin samankaltaisilta, mutta ajomukavuus mietityttää Rosessa. Joissakin testeissä kyseisen pyörän mukavuutta on parjattu. Mitä kokemuksia ja ajatuksia arvon foorumilaisilla on tästä? Tällä hetkellä ajan täysalumiinisella halpis maantiepyörällä, enkä ole siinäkään tärinöitä kokenut häiritseväksi. Nämä ovat aika pitkälti subjektiivisia asioita, mutta mielellään näistä asioista kuulisi toisten kokemuksia, ennenkuin lyö 2500e rahaa kiinni.

Canyonissa on ymmärtääkseni hyvin tärinöitä vaimentava satulatolppa, joka on yksi syy siihen, että pyörä on kerännyt kehuja mukavana ajettavana. Toinen joka varmasti vaikuttaa näiden pyörien mukavuuteen on geometria. Runkokoot eivät mene aivan yksiin, kun Canyon käyttää parillisia ja Rose parittomia kokonumeroita. Joka tapauksessa lähimpänä toisiaan olevia kokoja verratessa Rosen stacki näyttäisi olevan matalampi, eli ajoasento ymmärtääkseni on urheilullisempi. Vastaavasti Canyonissa pystympi ajoasento tuntuu varmaankin leppoisammalta. Omista lähtökohdista ajatellen itseäni Rosen matalampi ajoasento ei välttämättä haittaa. Alaselkä on varsin taipuisa, eikä ajaessa kipeydy tai tunnu muutenkaan huonolta. Ainoastaan niskassa saattaa hieman ottaa pidemmät lenkit, mutta ei mitenkään pahasti.

Ana
17.06.2013, 23.12
Oletko katsonut Rosen sivuilta linkit testiraportteihin. Sieltä löytyy useampia crs raportteja. Samoin kannattaa selailla muidenkin mallien raportteja niin näkee kokonaisuutta siinä missä rosella mennään. Hyvin ne on pärjännyt kokonaisuudessa myös ajomukavuudessa. En tiedä tosin ovatko linkittäneet vaan raportit joissa ovat pärjänneet hyvin, en ole tosin huonoja testituloksia löytönyt muualtakaan.
Crs on kyllä aika jäykkä pyörä, siihen voi kestää totutella jonkin aikaa. Mullakin vanha on alumiininen ja nyt reissussa oli vuokrapyöränä alumiininen. Kyllä ne on pehmeämmäntuntuisia ajaa, joka voi tehdä myös tunteen ajomukavuudesta. Crs vaatii ehkä tarkempaa tekniikkaa, mutta vastaa esim. voimakkaisiin polkaisuihin paremmin kuin kun vanha alumiininen,voima ei valu hukkaan vaan siirtyy etenemisvauhtiin.
Mulla on ajettu vasta 1000km ja pisin lenkki on 200 km, mutta ei ole mukavuudesta huonoa sanottavaa. Hyvin meni pidempikin lenkki. Vertailukohtia mulla ei tosin kuin kahteen hiilaripyörään joita olen kokeillut. Toinen oli vanhempi madone ja toinen muistaakseni canyon joululomalla. Vanhemman trekin hakkaa oma pyörä mukavuudessa, uudemman canyonin (malli?) kanssa mukavuus samalla tasolla.
Kaiken kaikkiaan olen ollut Crs3100 hyvin tyytyväinen. Ei taida olla kovin montaa merkkiä joilta saa hyviä hiilaripyöriä ainakaan kovin paljon edullisemmin.

Hudeen
19.06.2013, 15.29
Kiva kuulla, että olet pitänyt pyörästäsi. Itse olen juuri mieltynyt tuohon ärhäkkään ja jäykkään luonteeseen, josta olen muutamista testeistä lukenut. BikeRadar moitti mukavuudesta Brittiteillä. En sitten tiedä, missä kunnossa Enkkulassa tiet ovat, mutta muualta en ole vastaavasta epämukavuudesta lukenut.

Tällä hetkellä ongelmana on, kumman koon ottaisin, 53 vai 55? Rosen ylimalkainen haaramittalaskuri suosittaa 55. Tällä hetkellä ajan pyörällä, jossa kumpikin putki 530mm, emäputki 134mm, stemmi 100mm, satulankorkeus 700mm, reach 385mm ja stack 547mm. Jos silmä-tanko-napa -akselia katsotaan, niin tällä hetkellä kyllä näen koko etunavan tangon etupuolella kahvoilta ajaessa, eli tämän perusteella liian pieni pyörä. Rosen 53 reach on käytännössä sama, mutta toisaalta stack 55 on sama kuin nykyisessä pyörässäni. Stack sama ja hiukan pidempi reach, noin 8mm enemmän koossa 55, vaikuttaa äkkiseltään oikealta ratkaisulta, mutta olen hieman varautunut, kun nykytrendi tuntuu olevan, että pelotellaan liian isolla rungolla ja ihmisiä laitetaan TDF-muodin mukaisesti pienimmän mahdollisen rungon päälle kyykkypaska-asentoon. Itse en ole kilpailemaan menossa ja haen sopivaa lenkkipyörää. Tämän hetkisen pyörän n.6cm satula-tanko -droppi vaikuttaa ihan tarpeeksi matalalta. Tälläkin hetkellä alkukaudesta hieman niska ilmoittelee matalasta ajoasennosta.

Omat mittani ovat seuraavat:

Inseam: 82
Trunk: 63
Forearm: 35
Arm: 64
Thigh: 60
Lower Leg: 54
Sternal Notch: 143
Total Body Height: 175

Näiden perusteella, jos joku osaa veikata sopivaa kokoa tai muuten vaan heittää arvokasta pohdintaa asian tiimoilta, olisin kiitollinen.

ahtopaine
02.07.2013, 11.52
Mulla ollut keväästä käytössä Rose Carbon Pro ja itsekin arvoin pitkään Canyonin ja Rosen välillä. Tuo Carbon pro on enemmän mukavuusmitoituksella verrattuna Xeoniin - ja yllättäen myös verrattuna vanhaan alurunkoiseen kompakti Giantiin. Mukavasti oli tilattaessa vaihtoehtoja kokonaisuuden rakentamiseen komponentti komponentilta. Pyörä on ollut erittäin hyvä, vaikka asento on pysty, niin lenkkivauhtia on tullut lisää.

Rungon koko kannattaa nyrkkisääntönä valita isompi jos menee rajoille. Stemmin pituudella voi sitten hienosäätää.

Rosen ja Canyonon rinnalle vois vissiin heittää vielä Olmo Linkin - asento vielä matalampi kuin Rosessa

Unsteady
02.08.2013, 11.35
Onko kellään Rose Xeon CRS:ssä 25mm:n gp4000s renkaita? Itse asentelin tuommoiset, mutta eihän ne mahdu pyörimään takana, vaan ottaa korkeussuunnassa kiinni etuvaihtajan pantaan. Jännä juttu, että 25 mm:n gp4 seasoneilla pannan ja renkaan väliin jää 2mm:ä ilmaa, onko nuo tosiaan niin paljon korkeammat renkaat?

Miku
03.08.2013, 16.04
Minulla kyseinen pyörä Sramin vaihteilla, siihen pantaan jää puolisen senttiä ilmaa samoilla renkailla. Mutta etuhaarukan ja renkaan väliin ei jää kyllä juuri mitään,ehkä se yksi milli uudella renkaalla..pyörii kuitenkin..

Unsteady
04.08.2013, 18.01
Minulla kyseinen pyörä Sramin vaihteilla, siihen pantaan jää puolisen senttiä ilmaa samoilla renkailla. Mutta etuhaarukan ja renkaan väliin ei jää kyllä juuri mitään,ehkä se yksi milli uudella renkaalla..pyörii kuitenkin..

Onko sulla minkä vuosimallin pyörä? Mulla on 2012 ja siinä edessä jää yli puolisenttiä haarukkaan.

ubi
04.08.2013, 19.53
Tuohon takarenkaan ja etuvaihtajan pannan väliseen tilaan vaikuttaa myös rungon koko ja käytettyjen eturattaiden koko. Ainakin tuossa 2012 vuosimallissa satulaputken kulma on eri (loivenee suuremmille rungoille) mutta etäisyys keskiöstä takanapaan (CS-mitta) on vakio. Täten isommilla runkokoilla tilaa on vähemmän. Eturattaiden koko vaikuttaa siinä määrin, että kompaktiratastuksella etuvaihtajan panta tulee hieman alemmas kuin perus 53/39 rattailla ja tilaa renkaalle on täten enemmän. Myös vanteen sisäleveydellä on hiukan vaikutusta, mutta oletan että Unsteady on sovittanut renkaita samalla kiekolla?

Itselläni ei myöskään mahdu 25mm GP4000S taakse 53/39 eturattailla, mutta 50/36 kompaktilla menee juuri ja juuri. Eteen menee 25mm ns. heittämällä. Ja tämä siis vuoden 2012 Rose Xeon CRS koossa "59".

Ovat varmaan huomanneet ahtauden myös Rosella, sillä eikös uuteen 2013 vuoden malliin tullutkin erillinen etuvaihtajan kiinnike, eli pantakiinnikettä ei siinä enää käytetä?

Hudeen
05.08.2013, 09.32
Joo, uudessa CRS ei ole enää pannalla etuvaihtaja kiinni, ovat vaihtaneet laippakiinnitykseen.

Unsteady
05.08.2013, 12.10
Tuohon takarenkaan ja etuvaihtajan pannan väliseen tilaan vaikuttaa myös rungon koko ja käytettyjen eturattaiden koko. Ainakin tuossa 2012 vuosimallissa satulaputken kulma on eri (loivenee suuremmille rungoille) mutta etäisyys keskiöstä takanapaan (CS-mitta) on vakio. Täten isommilla runkokoilla tilaa on vähemmän. Eturattaiden koko vaikuttaa siinä määrin, että kompaktiratastuksella etuvaihtajan panta tulee hieman alemmas kuin perus 53/39 rattailla ja tilaa renkaalle on täten enemmän. Myös vanteen sisäleveydellä on hiukan vaikutusta, mutta oletan että Unsteady on sovittanut renkaita samalla kiekolla?

Itselläni ei myöskään mahdu 25mm GP4000S taakse 53/39 eturattailla, mutta 50/36 kompaktilla menee juuri ja juuri. Eteen menee 25mm ns. heittämällä. Ja tämä siis vuoden 2012 Rose Xeon CRS koossa "59".

Ovat varmaan huomanneet ahtauden myös Rosella, sillä eikös uuteen 2013 vuoden malliin tullutkin erillinen etuvaihtajan kiinnike, eli pantakiinnikettä ei siinä enää käytetä?

Joo samoilla Ksyrium elite s:lla kokeilin. Mulla on kanssa kompakti rattaat ja rungon koko suurin mahdollinen eli 63:nen. Noh, pitänee ajella sitten gp 4 seasoneilla takana, kun niiden kanssa ei ole mitään ongelmia mahtumisen kanssa

Miku
05.08.2013, 18.53
Onko sulla minkä vuosimallin pyörä? Mulla on 2012 ja siinä edessä jää yli puolisenttiä haarukkaan.

Pyörä on mallia 2012, mutta koko on "55". Ilmeisesti etuhaarukan pituus muuttuu vähän koon mukaan, mutta tuskin se haarukka tuosta enää lyhyemmäksi muuttuu pienemmissä koko luokissakaan..

frp
05.08.2013, 21.58
2012 xeon koko 57 kompaktikammilla ja mulla ahdistaa ensin edessä isommat renkaat

Halloo halloo
08.08.2013, 20.12
Joo, uudessa CRS ei ole enää pannalla etuvaihtaja kiinni, ovat vaihtaneet laippakiinnitykseen.

Millainen on laippakiinnitys? Olisiko laittaa linkkiä kuvaan?

IncBuff
08.08.2013, 20.38
Millainen on laippakiinnitys? Olisiko laittaa linkkiä kuvaan?
Tälläinen (http://cdn.media.cyclingnews.com/2010/09/26/2/cannondale_caad10_front_derailleur_600.jpg)

Tiukkakisu
19.08.2013, 11.24
Moi!

Amatööri kysyy asiantuntijoilta!

Olisin rose pyörää katsomassa ja olen kuullut paljon hyvää siitä!

kuitenkin kysyisin, että kumpi laadukkaampi ja järkevämpi vaihtoehto?

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-carbon-pro-rs-4400-605962/aid:605964/fromtopoffers:1#H-MHVF-MHWC-Mgax-Mgaw-MHO8-MHO9-MHMX-MHMY-MHMZ-MHMa-MHMb-MHMc-MHMd-MHMe-MHMf-MHN7-MHOr-MHMi-MHMj-MHMl-MHMm-MHMn-MHMo

vai

http://www.cyclecenter.fi/product/751/

Kiitos Paljon!

Pekka Sirkiä
20.08.2013, 12.23
Ridley on vähän halvempi ja saat siihen CycleCenterin huoltotuen. ...eikä Rosekaan huono ole... Kun en tiedä, millä harrastuksen tasolla ajat (...oletko harraste- vai kilpakuski, ts. tarvitsetko "rajuun ajoon" tehdyn vahvan, mutta herkästi reagoivan "kilpakoneen" vai haluatko "mukavamman", mutta ehkä hieman laiskemmin reagoivan "harrastepyörän"?), niin ko. velojen //ihan laadukkaita ovat siis molemmat// ajo-ominaisuuksien tarkempi teoreettinen vertailu on hankalaa - ellei turhaa - ja vasta konkreettisella, vaihtelevassa maastossa ja vauhdeilla tehtävällä koeajolla saat tietää, että miten hyvin (tai huonosti) ko. pyörä "istuu" juuri sinulle. -- Osasarjojen laatu = keveys//kestävyys/toimivuus jne. on sitten vielä toinen "diskurssi", mutta se(kin) liittyy harrastaminen vs. kilpaileminen -jakoon, ainakin joidenkin kuskien mielestä :)

Imho: Ottaisin sen pyörän, joka tuntuu "omalta" koeajossa; siis ajo-ominaisuuksien osalta minulle sopivalta (...toki pyörän osien; ohjaamon/voimansiirron/vaihteiden toimivuus myös vaikuttaa). -- Jos kaikista mahdollisista (hyvää tarkoittavista neuvoista huolimatta) ostaa/erehtyy ostamaan itselle jollain tavoin sopimattoman pyörän - aloittelija tätä ei välttämättä edes huomaa pitkään aikaan - voi pyörän vaihtaa sopivampaan 1-2 ajokauden jälkeen. Harvempi meistä on heti ekalla kerralla saanut hankittua sen itselle parhaiten sopivan "unelmapyörän", vaan "harjoittelukappaleita" on voinut olla useampia. --> Vinkki: jos sinulla on mahdollisuus koeajaa ajokavereidesi eriaisia fillareita (esim. pyöräilyseurassa), niin sinulla on enemmän "vertailukaiuttimia" sen "oman" pyörän koeajoa varten - oli se sitten Rose tai Ridley tai aivan joku muu.

Nimim. Keskihintaluokan-pyörillä-riittävän-hyvät-kyydit-jo-vuosikymmenten-ajan-saanut

Noooli
20.08.2013, 13.47
Nythän tuolla on alennusmyyntikin menossa ja vain ostamalla voi säästää.

http://www.rosebikes.fi/tuotteet/huipputarjous/pyoeraet/maantiepyoeraet/

Itselläni ollut edullinen Rose jo vuoden ja vain hyvää sanottavaa pyörästä ja firman palveluista.

JJ69
20.08.2013, 16.21
Ainakin tuo carbon pro rs3000 "alehinta" on ollut sama ainakin kesäkuun alusta jolloin oman pyöräni tilasin. Itsekin olen ollut pyörääni oikein tyytyväinen ja Roselta uskaltaa kyllä tilata kunhan tietää mitä on tilaamassa.

Noooli
20.08.2013, 20.48
Minulla on asiakaspalvelusta vain hyvää sanottavaa. Kun tilausvaiheessa kirjoitin ja kerroin olevani painava, totesi Mathias että samaan hintaan saa kyllä takuulla kestävät vanteet. Näin tehtiin ja hyvin ovat kestäneet Mavicin CXP 33.
Pumpun tilatessani pyysin heitä valitsemaan hyvän mallin, näin tehtiin.
Vastaavat aika nopeasti viesteihin.
Ja Suomen edustaja on hyvin avulias.

Hudeen
05.09.2013, 13.36
Pyörä tuli tuossa jo pari kuukautta sitten ja ei voi muuta sanoa kuin, että olen ollut todella tyytyväinen. Suomen avustaja Mats Ribacka jaksoi ystävällisesti ja kärsivällisesti auttaa runkokoon speksaamisessa. Päädyin lopulta myös Matsin ehdottamaan kokoon 53, vaikka Rosen sivuilla ja pääkallopaikalta suositeltiin 55. Pienempi runkokoko on kyllä aivan passeli. Toisaalta en sitä epäillytkään ennen tilausta, kun asiaa pyörittelin ihan exceleitä myöten ja paljon taustatyötä asian suhteen tein.

Muina vaihtoehtoina katsoin useita muitakin valmistajia, Canyon, Focus, Cube, Boardman, jne. Kertaakaan ei ole tullut pientäkään epäilystä etteikö olisi tullut valittua juuri oikeaa pyörää. Koeajoin myös ennen ostoa kaverin Focus Izalco pro 3.0:n ja en löytänyt ainakaan pienellä koeajolla oikeastaan mitään eroa pyörien väliltä. Uskoisin, että ominaisuuksiltaan Xeon CRS on ihan samoilla viivoilla paljon testeissä menestystä keränneiden Focus Izalcon ja Canyon CF:n kanssa. Canyon CF:n verrattuna pieni yksityiskohta vie mielestäni Xeon CRS voiton, jos jotain pitää keksiä. Kaapelit on vedetty esteettisesti siistimmin Rosessa, kun Canyonissa ne on edelleen vedetty ulkopuolella. Ulkonäkö seikat on tosin makuasioita, mutta itse kyllä tykkään pyörän stealth ulkoasusta. Se mikä loppu viimeksi ratkaisee ostoksen onnistumisen on fiilis. Voin sanoa, että tästä pyörästä itellä on kyllä todella hyvä fiilis ja sillä on kiva ajella lenkkiä. Vielä kun mielestäni speksit ja ulkonäkö on kohdillaan, ei voi kuin suositella.

Privileged
05.09.2013, 13.59
...kun Canyonissa ne on edelleen vedetty ulkopuolella...

https://www.canyon.com/_en/roadbikes/series/ultimate-cf-sl.html
https://www.canyon.com/_en/roadbikes/series/ultimate-cf-slx.html

Ei ole enään ;)

Gaastra
05.09.2013, 14.09
Hyvä ja hieno pyörä toi Xeon ehdottomasti on. Itse hankin pyörän viime jouluna ja joka kerta on sillä ilo lähteä lenkille. Tuossa vielä kuva omasta Xeon RS:stä:

http://farm4.staticflickr.com/3700/9680013346_2e0940b51e_b.jpg

vaskisielu
17.03.2014, 09.18
Minkälaisia alennuksia Rosella on ja mihin aikaan vuodesta? Koskeeko alet normaalisti kustomoituina myytäviä pyöriä?

Harkitsen poistohintaisen yksittäisfillarin tilaamista, mutta spekseissä olisi pientä viilaamista ja mietin että kannattaisiko kuitenkin odotella vielä mahdollisia alennusmyyntejä kesällä(?).

Nailoni
17.03.2014, 09.25
Minkälaisia alennuksia Rosella on ja mihin aikaan vuodesta? Koskeeko alet normaalisti kustomoituina myytäviä pyöriä?

Harkitsen poistohintaisen yksittäisfillarin tilaamista, mutta spekseissä olisi pientä viilaamista ja mietin että kannattaisiko kuitenkin odotella vielä mahdollisia alennusmyyntejä kesällä(?).

Yleensä syksyllä tulee jotain alennuksia tämän vuotisiin pyöriin, jos niitä on vielä jäljellä. Muistaakseni sai kustomoidakkin.
Kannattaa tuosta yksittäisfillarista olla yhteyksissä roseen ja kysyä josko sitä voisi viilata. Luulisi että on mahdollista jos se on uusi.

vaskisielu
17.03.2014, 13.59
Yleensä syksyllä tulee jotain alennuksia tämän vuotisiin pyöriin, jos niitä on vielä jäljellä. Muistaakseni sai kustomoidakkin.
Kannattaa tuosta yksittäisfillarista olla yhteyksissä roseen ja kysyä josko sitä voisi viilata. Luulisi että on mahdollista jos se on uusi.

Kiitos vinkistä, laitoin kyssärin menemään koska kyse on uudesta pyörästä. En hoksannut tuota optiota koska kysyin jo modausoptiota toiseen, käytettyyn malliin, mutta sitähän ei toki ole.

Millaisista ale-%:ta puhutaan syysalessa?

rikalar
17.03.2014, 14.15
Kiitos vinkistä, laitoin kyssärin menemään koska kyse on uudesta pyörästä. En hoksannut tuota optiota koska kysyin jo modausoptiota toiseen, käytettyyn malliin, mutta sitähän ei toki ole.

Millaisista ale-%:ta puhutaan syysalessa?

Viime syksynä oli -20% kun alet alkoi. Sattui sopivasti alkamaan mulla ostopäätöksen ja toimeenpanon välillä. Ja oli aika hyvin maastofillareita jäljelläkin kaiken kokoisia.

vaskisielu
17.03.2014, 17.53

..ja vastaus tuli, tällä kertaa jo samana päivänä, että ei ole mahdollista tehdä muutoksia koska nämä yksittäiskappaleet ovat jo kertaalleen koottuja.

vaskisielu
19.03.2014, 15.54
Juuri sopiva poistopyörä oli lävähtänyt tiskiin parin päivän mietintätauon aikana, joten tilaus lähti saman tien. Käytetty ylivuotinen Xeon RS Cosmic SL-kiekoilla, mojovalla alennuksella ja liki täydellisillä spekseillä omiin tarpeisiini nähden.

Sepsal
19.03.2014, 20.54
Rosen pyöriä tullut kummasteltu. Hankala on valita sopivaa pyörää nykyisen cyclon tilalle. Contin 4-season 28 mm on ollut tuon alla melkein alusta lähtien. Hyvät kumit mun mielestä.

Maantiepyörää olen haaveillut. Tuota Xeon CRS (http://www.rosebikes.fi/tuotteet/pyoeraet/maantiepyoeraet/maantie/xeon-crs/) on tullut kummasteltua muutaman kerran pitkin talvela. Xeon Team CGF (http://www.rosebikes.fi/tuotteet/pyoeraet/maantiepyoeraet/pitkille-matkoille/xeon-team-cgf/) vaikuttaisi myös näppärältä.
Lokasuojien laitto noihin on tietenkin hankalempaa, Team CGF olisi tältä osin parempi.

Cyclo, Pro DX Cross (http://www.rosebikes.fi/tuotteet/pyoeraet/maantiepyoeraet/cyclocross/pro-dx-cross/) taikka Cross Pro RS (http://www.rosebikes.fi/tuotteet/pyoeraet/maantiepyoeraet/cyclocross/cross-pro-rs/), olisi kyllä yleiskäyttöön parempi. Painavempia noi vaan ovat.

Niinpä niin. Liikaa vaihtoehtoja.

Vrad
23.03.2014, 09.14
itse päädyin tuohon CGF3000 settiin citecin kiekoilla. Pyörä saapuu alkuviikosta, voin tänne pistää tuntemuksia.

Lähetetty minun MediaPad 10 LINK laitteesta Tapatalkilla

Nuhtelija
23.03.2014, 11.08
Kellään tietoa toimiiko kyseisessä firmassa visa electron vai pitkääkö olla luottokortti?

Jake_Kona
23.03.2014, 12.45
Eikös se selviä nettisivuilta ja ihan parhaalla kotimaisella.

Nuhtelija
23.03.2014, 19.37
Eikös se selviä nettisivuilta ja ihan parhaalla kotimaisella.

Joo kyllähän sielä lukee, että mastercard tai visa.
Aattelin kysäistä täältä jos joku on maksanut electronilla, koska minulla on joissakin kaupoissa toiminut myös electron vaikka on lukenut pelkkä visa.

vaskisielu
24.03.2014, 10.15
Maksoin to-aamupäivällä suoralla tilisiirrolla (pankki olisi halunnut rahaa luottolimiitin nostosta - haista Danske p:a) ja nyt ma-aamuna tuli ilmoitus että maksu on vastaanotettu (2 arkivuorokautta). Eli jos noi korttijutut tuntuu hankalalta niin voin suositella ihan perinteistä tilisiirtoa. Nyt jännätään ehtiikö paketti ovelle vielä tällä viikolla.

duudi
24.03.2014, 12.12
Maksoin to-aamupäivällä suoralla tilisiirrolla (pankki olisi halunnut rahaa luottolimiitin nostosta - haista Danske p:a) ja nyt ma-aamuna tuli ilmoitus että maksu on vastaanotettu (2 arkivuorokautta). Eli jos noi korttijutut tuntuu hankalalta niin voin suositella ihan perinteistä tilisiirtoa. Nyt jännätään ehtiikö paketti ovelle vielä tällä viikolla.

Jos tilisiirto tuntuu hankalalta, voi omalle luottokorttitililleen siirtää etukäteen sopivan summan ylimääräistä. Tällöin ei limiittejä tarvi muutella ja säilyy kuitenkin tuo luottokunnan jonkinasteinen maksuturva. Toimii ainakin Danskebankin kanssa.

vaskisielu
24.03.2014, 13.19
Jos tilisiirto tuntuu hankalalta, voi omalle luottokorttitililleen siirtää etukäteen sopivan summan ylimääräistä. Tällöin ei limiittejä tarvi muutella ja säilyy kuitenkin tuo luottokunnan jonkinasteinen maksuturva. Toimii ainakin Danskebankin kanssa.

OK, homma toimii siis noinkin päin. Funtsin hetken että mahtaako onnistua mutten jaksanut alkaa arpomaan asian kanssa vaan laitoin suoraan tilille. Vähääkään epäluotettavamman toimijan kanssa olisin kääntänyt tuonkin kiven. Hyvä tietää jatkossa, kiitos tästä.

Nuhtelija
24.03.2014, 16.18
Kysäisin sähköpostilla ihan itse Roselta tuota electron hommaa ja vastauksena tuli että kyllä electron toimii.

Vrad
29.03.2014, 12.30
Xeon Team CGF 3000 saapui, ja pääsi eilen 100km neitsyt ajolle. Jumaskauti on sitten liukas fillari ja aivan mahtava ajaa.

antti86
16.05.2014, 15.57
Eilen lähti Rose pro dx cross cyclocross tilaukseen ja tänään tuli vahvistusviesti. "Estimated assembly date 14.7.2014". Onko tämä ihan normaali, että tosiaan kestää 2kk?

van damme
16.05.2014, 16.56
Jos kestää noin kauan ja on Shimanon 105 sarjalla niin odottaisin että Rose alkaa myymään pyöriä päivitetyllä 7800 versiolla. Kesä-heinäkuun vaihde on arvio milloin Rose siirtyy päivitettyyn versioon.

antti86
16.05.2014, 18.41
Shimano 105 sarjallapa hyvinkin. Pitkä odotusluvassa, kun tuli tuota vahvistusviestiäkin kurkkailtua spostista useaan otteeseen:)
Toivottavasti odotus kuitenkin palkitaan.

Aiemmin koeajamassa kahta cyclocross pyörää.
Trek crossrip 2013: Ihan jees pyörältä tuntui, näin keltanokan näkökulmasta. Vaihteisto vaan tuntui vähän rimpulalta toiminnaltaan tai sitten en vaan osannut. Hinta: 1000€
Nishiki cross master pro 2013
Tuntui selvästi jämäkämmältä pyörältä, mutta olin jo ehtinyt mieltyä rosen pyörään.

Kummassa on muuten laadukkaammat osat?

Nishiki:Runko: Kolmoisohennettu alumiinirunko
Etuhaarukka: Nishiki Ichiban hiilikuitu, kartioitu
Takavaihtaja: Shimano RD-6700 Ultegra
Etuvaihtaja: Shimano FD-4600 Tiagra
Vaihdevivut: Shimano ST-4600 Tiagra 20-vaiht.
Kampisarja: FSA Omega Compact 50-34T
Ratassarja: Shimano CS-4600, 12-28T
Jarrut: Shimano BR-R515 mekaaniset levyjarrut
Navat/Vanteet: Formula / DT Swiss X470
Satula: Prologo Kappa
Renkaat: Maxxis Mimo CX 35-622
Paino: 10,2 kg
hinta: 1300€

Rose:

ROSE PRO DX CROSS-2000 2014 (konfiguroitu pyörä)

http://media1.roseversand.de/configurator2/userconfiguratorarticle/119220_370.jpwpe6kdzx.jpg?ts=065247 (http://media1.roseversand.de/configurator2/userconfiguratorarticle/119220_370.jpwpe6kdzx.jpg?ts=065247)

Runko: 7005 T6 Ultralight Aluminium, triple butted, ab ca. 1.460 gHaarukka: PRO DX CROSS Carbon 1 1/8"-1.5" mit Aluschaft
Takavaihtaja: Shimano 105 5700 10-speedEtuvaihtaja: Shimano 105 5703 10/3-speed
Vaihdevivut: Shimano 105 triple/10-speed ST5703Kampisarja: Shimano 105 5703 3-speed 50/39/30Ratassarja: Shimano CS5700 10-speedJarrut: Avid BB 7 ROAD, mechanical disk brake 160 mmNavat/Vanteet: ROSE CR1900 DiscSatula: fi´zi:k Arione R7, Manganese GestellRenkaat: Schwalbe Racing Ralph Evo PSC, 33 c

Funktio
16.05.2014, 18.50
Eilen lähti Rose pro dx cross cyclocross tilaukseen ja tänään tuli vahvistusviesti. "Estimated assembly date 14.7.2014". Onko tämä ihan normaali, että tosiaan kestää 2kk?

Tilasin myös pro dx cross:in eilen. Minulle tuli estimated assembly date 23.6.2014

antti86
16.05.2014, 19.00
Tilasin myös pro dx cross:in eilen. Minulle tuli estimated assembly date 23.6.2014

Otitko CX50 osasarjalla vai vaihdoitko shimano 105 sarjan?
Ite otin 105 sarjalla

Funktio
16.05.2014, 19.06
Otin CX50 -sarjalla

antti86
16.05.2014, 19.10
Perhana, johtuiskohan tuosta 3 viikon ero

forrelly
16.05.2014, 19.13
Hei antti86, sopiiko kysyä minkä mittainen olet (pituus/inseam/paino)? Olen vähän samaa pyörää katsellut ja koko vähän arveluttaa (58 tai 60). Kannattaa kysäistä vaikka sähköpostilla miksi tilaus kestää noin pitkään. Oman pyöräni kohdalla kiekot oli ns. jälkitilauksessa tulipalon vuoksi ja kyselyn jälkeen he tarjosivat upgreidausta parempiin vastaaviin samaan rahaan. Mulle se toki sopi ja tämän jälkeen pyörä tuli viikossa kotiovelle. Eli voi olla, että jokin komponentti on odottamassa saapumista.

antti86
16.05.2014, 19.18
Hei antti86, sopiiko kysyä minkä mittainen olet (pituus/inseam/paino)? Olen vähän samaa pyörää katsellut ja koko vähän arveluttaa (58 tai 60). Kannattaa kysäistä vaikka sähköpostilla miksi tilaus kestää noin pitkään. Oman pyöräni kohdalla kiekot oli ns. jälkitilauksessa tulipalon vuoksi ja kyselyn jälkeen he tarjosivat upgreidausta parempiin vastaaviin samaan rahaan. Mulle se toki sopi ja tämän jälkeen pyörä tuli viikossa kotiovelle. Eli voi olla, että jokin komponentti on odottamassa saapumista.

Tere

174cm/81cm/90kg on mitat. Otin 54 rungon. Juu pitääkin ottaa yhteyttä

van damme
17.05.2014, 16.06
Shimano 105 sarjallapa hyvinkin. Pitkä odotusluvassa, kun tuli tuota vahvistusviestiäkin kurkkailtua spostista useaan otteeseen:)
Toivottavasti odotus kuitenkin palkitaan.

Aiemmin koeajamassa kahta cyclocross pyörää.
Trek crossrip 2013: Ihan jees pyörältä tuntui, näin keltanokan näkökulmasta. Vaihteisto vaan tuntui vähän rimpulalta toiminnaltaan tai sitten en vaan osannut. Hinta: 1000€
Nishiki cross master pro 2013
Tuntui selvästi jämäkämmältä pyörältä, mutta olin jo ehtinyt mieltyä rosen pyörään.

Tuo Nishikin tämän vuoden malli on ainakin pahasti ylihintainen. 1800€ yli 10kg painavasta pyörästä Tiagran osilla.

Olen testannut CrossRippiä ja tuntui vähän kömpelöltä.

Pro DX:n Stack to Reach on 1.49 ja CrossRipin 1.47 eli Pro DX:n ajoasento on hivenen rennompi. Tosin ero on niin pieni ettei taida pahemmin ajossa huomata.

Jalmari1969
17.05.2014, 16.45
Perhana, johtuiskohan tuosta 3 viikon ero

Vai johtuuko toimitus aika tuosta uudesta 105 osasarjasta joka heinäkuussa pitäisi tulla?
Eikös tuo cs5700 ole se uusi ?

Itse itseäni korjaten.. Se onkin 5800 kun julkaistaan heinäkuussa..

Unsteady
17.05.2014, 18.17
Itse tilasin tammikuussa tuon pro dx:n ja se tuli silloin alta kahden viikon, eli taitaa tällä hetkellä olla enemmän menekkiä noilla pyörillä. Mulla ei vaan kestänyt nuo cr1900 disc kiekot, vaan niistä katkeili pinnat pariin otteeseen. Nyt on alla fulcrum red power xl:t ja nuo on ainakin kestäneet suorina vaikka on välillä ajettu kunnolla monttuihin.

antti86
17.05.2014, 21.35
2 viikon toimitusaikaan olisin ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Laitoin sähköpostia, eiköhän maanantaina tule jonkinlainen selvyys/selitys

Ande749
19.05.2014, 12.18
Minä tilasin PRO DX CROSS-3000:n tuossa aivan alkukuusta. Alustava toimitusaika-arvio oli nelisen viikkoa, joka on sittemmin täsmentynyt kesäkuun kymmenennen päivän tietämille. Koko valintaprosessi perustui vahvaan mutuun ja arvauksiin, joten saa nähdä, kuinka käy. Ainoa crossi, jota pääsin kokeilemaan, oli paikallisessa liikkeessä ollut 58-kokoinen Merida 4D, joka tuntui ahtaalta. Rosen laskuri suositti (193/92) runkokokoa 60 mutta valitsin 62:n. Meridassa olleet 105-sarjan vivut eivät oikein miellyttäneet, Ultegraa en ole kyllä päässyt kokeilemaan lainkaan. 5D-Meridaa ei Suomesta kuulemma isolla rungolla saa lainkaan, eli tilaushommiksi jonkin nettikaupan kautta olisi mennyt senkin pyörän kanssa.

Tilaustani olen pariin otteeseen hieman päivittänyt pienillä lisäyksillä ja ainakin tuohon suuntaan, jossa tilauksen loppusumma kasvaa, tuntuu toiminta pelaavan varsin sujuvasti.

Tässä vaiheessa olen aivan tyytyväinen, joskin pyörästä olen nähnyt vasta kuvan...

van damme
19.05.2014, 17.34
Mikä noissa 105:ssa ei miellyttänyt?

antti86
19.05.2014, 17.50

Nyt tuli selvyys, pitkään toimitusaikaan. Rungot oli myyty loppuun.
Ilmeisen kova menekki.

Unsteady
19.05.2014, 18.55
Minä tilasin PRO DX CROSS-3000:n tuossa aivan alkukuusta. Alustava toimitusaika-arvio oli nelisen viikkoa, joka on sittemmin täsmentynyt kesäkuun kymmenennen päivän tietämille. Koko valintaprosessi perustui vahvaan mutuun ja arvauksiin, joten saa nähdä, kuinka käy. Ainoa crossi, jota pääsin kokeilemaan, oli paikallisessa liikkeessä ollut 58-kokoinen Merida 4D, joka oli tuntui ahtaalta. Rosen laskuri suositti (193/92) runkokokoa 60 mutta valitsin 62:n. Meridassa olleet 105-sarjan vivut eivät oikein miellyttäneet, Ultegraa en ole kyllä päässyt kokeilemaan lainkaan. 5D-Meridaa ei Suomesta kuulemma isolla rungolla saa lainkaan, eli tilaushommiksi jonkin nettikaupan kautta olisi mennyt senkin pyörän kanssa.

Tilaustani olen pariin otteeseen hieman päivittänyt pienillä lisäyksillä ja ainakin tuohon suuntaan, jossa tilauksen loppusumma kasvaa, tuntuu toiminta pelaavan varsin sujuvasti.

Tässä vaiheessa olen aivan tyytyväinen, joskin pyörästä olen nähnyt vasta kuvan...

Eiköhän tuo ole sopiva, itsellä on 62:nen 120 millisellä stemmillä ja olen 193cm ja inseam on 96cm. Rungon mitoitus on tosiaan lyhyt ja korkea

Ande749
19.05.2014, 21.45
Mikä noissa 105:ssa ei miellyttänyt?
Vaihdevipujen toiminta oli mielestäni vähän epämääräistä, liikeradat pitkiä eikä jarruissa ollut kehumista. Luultavasti kyse oli vain siitä, että pyörä oli nopeasti koottu esittelyyn ja kokeiltavaksi mutta kyllä minä ainakin myyjänä huolehtisin siitä, että koeajopeli olisi ehdottoman hyvin säädetty.

TANUKI
21.05.2014, 10.37
http://www.rosebikes.fi/bike/rose-dr...014/aid:652730 (http://www.rosebikes.fi/bike/rose-dr-z-2-29-2014/aid:652730)

Kellään kokemusta? Custoomina saisi vähän päälle 3k aika kovat osat. Sidiä, Foxia cashimalla, xx1, havenin kiekot....

defuncta
05.06.2014, 22.09
Hei! Eka viesti foorumille...

Tässä on nyt iskenyt niin järjetön fillarikuume että pakkohan se on ruveta laittaan crossaria alle. Tarkoituksena siis ympärivuotinen ajo mutta pääpaino maantieajolla, jonkin verran metikköä. Crossari oli aikalailla automaattinen vaihtoehto, sillä vaikka puhtaalle maantiefillarille hävitään nopeudessa, niin monipuolisuus kyllä voittaa ja helposti.

Oma hintaluokka oli alustavasti tuossa 1000-1300€, ja tuo Rosen Pro DX Cross 2000 kyllä osui just eikä melkeen siihen. Lisäksi täältä lukenut hyvää palautetta asiakaspalvelusta niin nyt on jo melkein varma, että sieltä tilaan fillarin.

Tässä suora linkki konffauksiin: Klikkaa tästä (http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-dx-cross-2000-2014/aid:692275#n-Siot-Siou-SitE-Sip4-Sip5-SirM-Siqk-Sip8-Sip9-SipA-UbLN-SipC-SipD-Sipr-SipG-SipI-ldmy-ldmz-ldn0-ldn1-ldn3-ldn4-ldn5-ldn6)

Hintaluokassaan mun mielestä tuossa kohtaa just tasan ne asiat mitkä kiinnostaa; levyjarrut, hyvin siedettävä paino, vaihtajat sekä ulkonäkö. Vielä pohdiskelen mitä osia olisi vielä siedettävään hintaan hyvä vaihtaa, mutta näin pohjimmiltaankin tuntuu olevan meikälle nappiostos. Koulumatkoille kuitenkin kertyy sen 27km per päivä + omat ajot päälle, niin se ajomukavuus ja luotettavuus olisi se ehdoton prioriteetti.

Täysi amatöörihän minä olen, joten saa ja kannattaa avittaa jos on antaa vinkkiä :)

van damme
06.06.2014, 01.20
Hyviähän Roset on. Tuossa on sitten aika matala ajoasento. Pari kolme senttiä matalempi kuin monen muun valmistajan maantiepyörissä ja melkein kolme senttiä matalempi kuin Rosen levyjarrullisessa maantiepyörässä.

Ande749
04.07.2014, 11.46
Pitkältä tuntuneen odotuksen sekä joidenkin viivästyksien jälkeen pyörä lopulta tuli. Kuten jo aikaisemmassa viestissä mainitsin, koko tuli valittua osin tuurilla, osin enemmän tai vähemmän valistuneilla arvauksilla mutta nappiin meni. Sen verran muistin lukeneeni, että Rosen rungot olisivat lyhyitä mutta korkeita ja sopisivat pitkäjalkaiselle, joten otin vielä varmuuden vuoksi 130 millisen ohjauskannattimen ja tuntuu, että pyörä kooltaan sopii juuri eikä melkein. Tosin, mitään vastaavankokoista käyräsarvista en ole ajanut, joten vertailukohtaa ei ole.

Aiemmassa kirjoituksessani moitin 105-sarjan tuntumaa vaihteissa. Luultavastihan kyse oli siitä, että liikkeen esittelykappale oli hutaisten kasattu ja säädöt päin sitä ruumiinosaa, jota vasten satula lähinnä säädetään. Niin tai näin, vaihteet toimivat kuin ajatus, ei rutinoita eikä ratinoita, vain naksahduksia vaihteen vaihtuessa. Levyjarrullista pyörää en ole aiemmin aivan pienen pientä pihapyöritystä lukuunottamatta ajanut ja on sanottava, että onpa aika iso ero hyvin säädettyihin v-jarruihin, jotka nekin kyllä puhtaaseen vanteeseen melko hyvin purevat.

En ole varmasti 25 vuoteen ajanut käyräsarvisella pyörällä mutta lyhyellä parin kympin koeajolla ei mikään paikka tuntunut puutuvan tai rasittuvan maastofillarista poikkeavan ajoasennon vuoksi.

Kyllä tuo ihan polkupyörästä käy.
http://ande749.kuvat.fi/kuvat/Fillari/PRO+DX+3000.jpg

tourer
28.08.2014, 11.44
olen hyvin lähellä krossarin tilaamista Roselta.

Kiekkovalinta askarruttaa:

Mitkäköhän kiekot tuohon kannattaisi valita:

Rose CR1900 Disc
Mavic Crossride
Mavic Crossone 29"
vai Rose Xeon DX-1850 CL disc

AIka hintsusti löytyy tietoa noista Rosen omista kiekoista?

Ainakin nuo Rosen kiekot näyttävät olevan kevyempiä molemmat verrattuna Maviceihin.

jmrr
05.09.2014, 16.41
Tuli tilattua maantiepyörä Roselta ja tänään tuli tilausvahvistus. Tilausvahvistuksessa "estimated assembly date" on 7.10.2014, mutta tilauksen tiedoissa Toimituspäiväksi on merkitty 12 viikkoa, onkohan tuo normaalia?

mxv
05.09.2014, 19.14
En muista mitä toimituspäiväksi on luvattu, mutta molemmat omat Roset ovat lähteneet kuljetukseen heti kasauksen jälkeen.

jmrr
05.09.2014, 19.51
En muista mitä toimituspäiväksi on luvattu, mutta molemmat omat Roset ovat lähteneet kuljetukseen heti kasauksen jälkeen.

Nyt näyttää olevan päivittynyt tuo toimitusaikakin oikein, n. 5 viikkoa lukee nyt. Elikkäs liian hätäinen olin :)

tero76
06.10.2014, 10.27
Milloinkaan tämä firma alkaa myymään 2015- mallistoa,tuollainen root miller saattaisi kiinnostaakin? Joko niillä on hinnat ja mallit jossakin?

Juniper
06.10.2014, 10.56
Milloinkaan tämä firma alkaa myymään 2015- mallistoa,tuollainen root miller saattaisi kiinnostaakin? Joko niillä on hinnat ja mallit jossakin?

Vahva veikkaus on tämän kuun loppupuolella tulisi 2015 mallit myyntiin.
2015 mallinen rootmiller supertrail ois kyllä tosi kiinnostava.....sais olla joku päivitys optio millä tän vuoden mallin saisi päivitettyä uudeksi :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

tero76
06.10.2014, 11.34
No tuo malli minuakin kiinnostaisi hieman. Onkohan siinä enemmän standover heightiä,eikös 2014 mallissa ole aika niukasti tuota?

Juniper
06.10.2014, 13.47
Eipä standover ole tässä wanhassakaan mallissa ollut ongelma, mutta eipä se lisätila yhtään haittaa.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nailoni
08.10.2014, 20.49
Tänään ilmestynyt jonkunverran uutta mallistoa lisää! :) Alkaa kuumottaa...

Ettan
19.10.2014, 20.08
Onko kukaan foorumilainen hankkinut ns pitkille matkoille suunniteltua Xeon CGF maantiepyörää? Itse oon tykästynyt rentoon ajoasentoon, ja edellinen maantiepyörä olikin Bianchin Infinito, mutta ostin liian ison. Nyt tiedän oikean koon, mutta toi Rose kiinnostais hinnan takia. Melkein puolet halvempi. Ja että pyörää voi muokata. Olen joutunut aina ostamaan leveemmän ohjaustangon ja Rosella saa heti valittua 44cm, ilman lisähintaa.
Olisin hankkimassa Ultegran sähkövaihteista niin kuin Bianchikin oli. Onko kenelläkään kokemuksia?

Rose
04.12.2014, 12.10
Moi!

Rose on saanut foorumin ylläpidolta luvan auttaa asiakaspalvelussa jonkin verran myös tätä kautta tarpeen tullen. Ensisijaisesti asiakaspalveluumme kannattaa kuitenkin aina olla yhteydessä suoraan osoitteeseen info@rosebikes.fi (suomeksi, ruotsiksi, englanniksi), sillä pystymme seuraamaan foorumin keskusteluja vain satunnaisesti. Jos jokin askarruttaa tilaukseen, kokovalintoihin yms. liittyen niin meihin voi aina ottaa yhteyttä.

/Mika Pensas
ROSE

frp
04.12.2014, 12.52
Kun noita pyöriä voi noin laajasti konfiguroida, niin miksei tarjota vaihtoehtoa hankkia kokonaan ilman kiekkoja (ja myös satula usein turha)?

Sant
04.12.2014, 13.00
Hienosti kyllä toimi tuo Rosen konfiguraattori, petollisesti vaan pääsi (2014) Granite Chief 1:n hinta nousemaan Granite Chief 2:n tasolle :rolleyes:. Pyörän saatua on vain voinut todeta mukavan eron edeltävään hyppykepeillä varustettuun markettipyörään, vaikka kummankin pään vaimennuksissa vielä hieman säätämistä:)

Mikaa saa varmaan syyttää Rosen sivuille eksymisestä...

Rose
04.12.2014, 13.12
frp: Jos pyörästä puuttuu yksikin osa, sitä ei OEM-sopimusten mukaan lasketa pyöräksi, vaan erillisiksi osiksi. Osien hinnoittelut ja verotukset toimivat eri lailla kuin kokonaisissa pyörissä, joten pyörä tulisi huomattavasti kalliimmaksi vähemmällä määrällä osia. Samoista OEM-sopimuksista johtuen pyöriin voi olla saatavilla osia, joita ei ole verkkokaupassa, ja verkkokaupassa olevia osia ei välttämättä aina voida tarjota pyöriin muuten kuin erikseen ostettuna.
Sant: Kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen hankintaasi! Toivottavasti oikeat säädöt löytyy pian :)

/Mika Pensas, ROSE

frp
04.12.2014, 14.35
Laittakaa sitten kaikkiin pyöriin yhdeksi vaihtoehdoksi kaikkein halvimmat mahdolliset OEM kiekot. Lopputulos on hinnan osalta aika lailla sama.

Rose
04.12.2014, 14.44
Laittakaa sitten kaikkiin pyöriin yhdeksi vaihtoehdoksi kaikkein halvimmat mahdolliset OEM kiekot. Lopputulos on hinnan osalta aika lailla sama.

Kiitos palautteesta, välitän sen eteen päin asiasta vastaaville henkilöille. Tällä hetkellä monelle mallille on tarjolla myös edullisempia kiekkoja, mutta vaihdosta edullisempaan ei yleensä anneta alennusta.
/Mika Pensas, ROSE

frp
04.12.2014, 17.05
Ongelma tulee varmaan todennäköisimmin kalleimmissa malleissa, koska niiden ostajilla on usein jo ennestään ne korkeaprofiiliset hiilarikiekot eikä ole paljoa mielenkiintoa maksaa turhista kiekoista uuden pyörän mukana. Varsinkin kun noissa kalliimmissa malleissa ne mukana tulevat kiekot usein on jo kuitenkin sen verran hyviä, että nostavat hintaa oikeasti (mutta silti omia entisiä huonompia).

Toki se konfiguraattori pitäisi sitten samalla muuttaa sellaiseksi että se osaa antaa alennustakin niistä halvemmista OEM-kiekoista, joilla kierretään kiekotta myynnin ongelma...

PeeHoo
23.01.2015, 11.22
Tilasin juuri ROSE X-LITE CRS-3000 (matt UD-carbon/black) -fillarin. Osina Ultegra, edessä kompaktirattaat, takana 11-32. Hinnaksi lähetyskuluineen 2240 €. Luvataan 57 cm:n koossa 6,75 kg, mutta mun fillari on 59 cm ja takarattaat painavat suurempina kai vähän enemmän. Ja Rosen ± 5 % tietenkin,

Luulen saavani sen maalisuussa.
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/p720x720/10950707_10205457008085183_8997418106512647159_o.j pg

frp
23.01.2015, 12.07
Kommentteja sitten kehiin kun tulee.
Eikö 11-32 ole vähän outo valinta Suomen teille?

TetedeCourse
23.01.2015, 12.10
PeeHoohan käy ajelemassa vuoristossa - mikset ottanut levariversiota ?

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-cdx-3000/aid:765919

PeeHoo
23.01.2015, 12.36
Joo, 11-32 on mummo/vaarisarja, mutta olen vaarin ikäinen. Olen päässyt ajamaan muutamaan otteeseen oikeissa mäissä ja tarkoitus ajaa ensi kesänäkin Alpeilla.

Esimerkiksi Mortiorolon 18 % ja Tuoro del Trasimenon 22 % vaatvat meikäläiseltä aika tiuhaa välitystä. Kun takana on 11-lehtinen pakka, välityksiä pitäisi riittää Pohjamaalla myötätuuleenkin ajoon. Eikä sitä 32-piikkistä ole kuulemma pakko käyttää joka ajossa.

Jokainen tekee tietenkin valintansa oman makunsa ja tarpeidensa mukaan.

Kommentteja tulee varmasti. Ajoasento on aika matala, saa nähdä miltä se tuntuu. Mulla on alumiini-Canyon, jossa on suunnilleen samat mitat. Kuvassa on Trek 4.5., joka taitaa mennä myyntiin... (Ajettu vain sunnuntaisin kirkkoon,,,,)
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/p960x960/10644180_10204554790890317_8367671547879219438_o.j pg

PeeHoo
23.01.2015, 13.09
PeeHoohan käy ajelemassa vuoristossa - mikset ottanut levariversiota ?

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-cdx-3000/aid:765919

Katselin tuotakin, mutta painavampi ja kalliimpi. Levareissa olisi kyllä ideaa.

JaniM
23.01.2015, 20.28
Komea pyörä tulossa PeeHoo:lle.

Voi johtua minusta...mutta en ymmärrä Rosen maantiepyörien mallien nimeämis- ja numerointikäytäntöä, enkä myöskään ymmärrä miten ne edistävät pyörien myyntiä.

PeeHoo
24.01.2015, 11.08
Komea pyörä tulossa PeeHoo:lle.
.

Kiitos! Se voi kulkea kovaakin, jos vaihtaa moottorin. Se on se heikoin osa kokonaisuudesta.

Just4fun
24.01.2015, 19.37
Tilasin juuri ROSE X-LITE CRS-3000 (matt UD-carbon/black) -fillarin. Osina Ultegra, edessä kompaktirattaat, takana 11-32. Hinnaksi lähetyskuluineen 2240 €. Luvataan 57 cm:n koossa 6,75 kg, mutta mun fillari on 59 cm ja takarattaat painavat suurempina kai vähän enemmän. Ja Rosen ± 5 % tietenkin,

Luulen saavani sen maalisuussa.

Itse olen tuijotellut Rosen pyöriä myös viimeaikoina. Iästä huolimatta olen noviisi pyörähankinnoissa, miten päädyit X-liteen vs CRS-3000 hintaeroa 150 painoeroa 100g. En kyseenalaista todellakaan valintaa vaan olen kiinnostunut perusteluista kun itse en tiedä mitä kannattaisi hankkia.

Rose
24.01.2015, 22.56
Itse olen tuijotellut Rosen pyöriä myös viimeaikoina. Iästä huolimatta olen noviisi pyörähankinnoissa, miten päädyit X-liteen vs CRS-3000 hintaeroa 150 painoeroa 100g. En kyseenalaista todellakaan valintaa vaan olen kiinnostunut perusteluista kun itse en tiedä mitä kannattaisi hankkia.

Moi!
Myös suoraan meihin voi ottaa yhteyttä käyttötarkoitukseen sopivan pyörämallin löytämistä ja oikean koon valintaa varten. Autamme mielellämme!
X-Lite CRS ja Xeon CRS valmistetaan samasta hiilikuitulaadusta. X-Lite CRS on täysin uusi malli kaudelle 2015 kun taas Xeon CRS on ollut jo pari vuotta tarjolla. Runkojen painot ovat hyvinkin samaa luokkaa, mutta X-Lite:n runko on muotoilunsa ja geometriansa ansiosta hieman mukavampi ja kiertojäykempi.

T. Mika Pensas, ROSE
mika.pensas@rosebikes.fi

Jyrki P
25.01.2015, 07.07
Joulun aikaan tilasin uuden maantiepyörän ja en ollut varma koosta ja otin Mikaan yhteyttä ja hänen suosituksesta tuli kyllä nappi-koko.
Pyörä vaikuttaa muutenkin todella laadukkaalta ja odotan kovasti kevään ensilenkkiä.
Pyörä on Rose Xeon RS-3100 Di2.

Kiitokset Mikalle asiantuntevasta avusta!

Sent from my iPhone using Tapatalk

PeeHoo
25.01.2015, 12.56
Päädyin X-Liteen siksi, että se on aavistuksen pitempi kuin Xeon. Se varmaan tekee fillarista aavistuksen rauhallisemman.

Kun hinta on melkein sama ja painoa aavistus vähemmän, valinta oli aika helppo. Ja kyllähän sekin vaikuttaa, että malli on uusi.

Jyrki P. hankki näköjään sähkövaihteilla. Varmasti mainio valinta.

Taulukko on koottu Rosen sivulta. Siinä on vain 59-senttisen tiedot, koska tein vertailun itselleni.

Ja tiedän kyllä, että pari milliä tai muutama gramma ei käytännössä merkitse harrastajakäytössä juuri mitään. Näin aikuisena pääsee itse valitsemaan (ja joutuu maksamaan) lelunsa, niiden pitää tuntua sopivilta.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10931182_10205469419795468_6095511362034405904_n.j pg?oh=d1edd10749371d845c6d37ab9cad225f&oe=55286624&__gda__=1431752242_c68e569595354eb8e08e74f8acb27b8 9

Jyrki P
01.02.2015, 19.23
Mulla on taas suht pitkät jalat(inseam 90.3cm ja pituus 184) niin tuo korkeampi runko osuu omalle kohdalle kivasti. Otin myös 59-kokoisen pyörän.
Ja myönnetään sähkövaihteet hieman kiinnostivat tuossa mallissa[emoji4]

goatse
08.02.2015, 22.29
Oma budjettipyöräni Pro sl-2000 saapui ja vaikuttaisi olevan koossa 57 passeli. Lyhyemmän stemmin voi ehkä tarvita. Nykyinen 100mm, mutta sen näkee sitten kun ajokausi alkaa. Jalan sisämitta 88cm, pituus 181cm. Satulaputkea ulkona 17cm, droppia taisi olla ~7cm stemmi käännettynä vaakatasoon, stemmin alla 2 spaceria, yheensä 1,5cm. Näiden alla vielä kartio jonka korkeus ~3cm, en ole kokeillut onko vain hienompi spaceri vai osa headsettiä tms. Kasauksessa kesti n. 3 viikkoa, ja paketin lähetysilmoituksesta kesti 5 päivää niin oli ovella. Lumien sulamista odotellessa...

PeeHoo
09.02.2015, 13.03
Oma budjettipyöräni Pro sl-2000 saapui...
Eikä melkein kaikki ole budjettipyöriä, jotain Trek Émonda SLR 10:ää ja muutamaa muuta lukuun ottamatta?

Onnea uudelle mankelille!

latemax
09.02.2015, 15.57
Moi. Olen hankkimassa uutta maantiepyörää. Tarkoitus olisi saada hyvä hiilarirunko laadukaalla osasarjalla (esim. ultegra). Kun budjetti on rajallinen, niin Rose vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta. Ongelmia tulee vain mitoituksen kanssa. Kävin juuri bikefittingissä, missä mitattiin pituudeksi 187cm ja jalan sisämitaksi 94,5cm. Eli jalat ovat TODELLA pitkät suhteessa torsoon. Shimanon mitoitussysteemit laski ihanteelliset mitat fillarille: Istuinputki 617mm, vaakaputki 563mm 120mm stemmillä. Reachia olisi 372 ja stackia 622. Näillä mitoilla ei tietysti saa suoraan mitään pyörää (pelimerkit ei riitä oman teettämiseen), mutta saisikohan esim. Rosen XEON TEAM CGF-3000 mukavuuspyörästä säädettyä hyvän pelin? Varmaan 59cm koko olisi lähimpänä totuutta.

Rungon koko
50cm
53cm
55cm
57cm
59cm
62cm

Satulatolpan halkaisija
27,2
27,2
27,2
27,2
27,2
27,2

Haaramitta (cm)
71-76
77-80
81-83
84-86
87-89
90-94

50cm
53cm
55cm
57cm
59cm
62cm

A - satulaputken pituus
450
475
495
515
540
570

B - Vaakaputken pituus
514
527
540
555
572
588

C - Ohjauskulma
71,25°
72,25°
72,5°
73,0°
73,25°
73,25°

D - satulaputken kulma
75,25°
75,0°
74,5°
74,0°
73,5°
73,25°

E - akseliväli
981
988
994
999
1008
1021

F - etupää
583
590
596
601
610
623

G - Takahaarukan alaputken pituus
408
408
408
408
408
408

H - Emäputken korkeus
135
153
168
185
205
225

K1 - Vaakaputken mitat 1 (korkeus/leveys)
42/48
42/48
42/48
42/48
42/48
42/48

K2 - Vaakaputken mitat 2 (korkeus/leveys)
22/37
22/37
22/37
22/37
22/37
22/37

L1 - alaputken mitta 1 (korkeus/leveys)
57/51
57/51
57/51
57/51
57/51
57/51

L2 - alaputken mitta 2 (korkeus/leveys)
61/70
61/70
61/70
61/70
61/70
61/70

M - stack
534
552
566
583
603
622

N - reach
373
379
383
387
394
401

goatse
09.02.2015, 19.12
Eikä melkein kaikki ole budjettipyöriä, jotain Trek Émonda SLR 10:ää ja muutamaa muuta lukuun ottamatta?

Onnea uudelle mankelille!

Budjetti, budjetimpi, budjetein.

PeeHoo
26.02.2015, 10.50
Tilanne tänään 26.2.215:

"Tuotteita valmistellaan kasaamista varten"

Fillarin ilmoitettu kokoamispäivä on 3.3.2015, eli ensi tiistai. Fillari voisi olla minulla seuraavalla viikolla. Maantiepyörää ei kyllä kannata viedä Espoon tappajasoran käsittelyyn, mutta voihan sillä kai ajaa rullilla ja taputtaa aina välillä.

Se on jo maassa!

Tue, 03.03.2015 16:45 h
--
The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

Tue, 03.03.2015 19:32 h
Dorsten, Germany

The shipment has been processed in the parcel center of origin

Wed, 04.03.2015 03:40 h
Hamburg, Germany
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.posti.fi/)

Wed, 04.03.2015 03:40 h
Hamburg, Germany
The shipment has been processed in the destination parcel center

Fri, 06.03.2015 11:42 h
Finland
The shipment has arrived in the destination country

30 hampainen
13.03.2015, 11.35
Olen tilaamassa tällaista:
http://www.rosebikes.fi/bike/rose-x-lite-crs-3100-di2/aid:753846
Mutta koko. Pituus 184.5 cm ja inseam 87 cm, niin eikös silloin 57 cm runko ole passeli?

PeeHoo
13.03.2015, 22.51
XLite tuli viime maanantaina ja olen ehtinyt ajaa sillä vasta 132 km. Tuntuu mainiolta laitteelta.

Fillari oli pakattu isoon laatikkoon. Takapyörä oli paikallaan ja renkaissa oli aika paljon ilmaakin. Satula ja tolppa olivat yhdessä, erikseen pakattuna ja etupyörä oli omissa pahveissaan. Stemmi oli löysällä ja tanko poikittain, jotta mahtui. Kokoamiseen meni alle viisi minuuttia, mutta pieniä säätöjä piti tietenkin tehdä ekalla lenkillä.

Kaikki toimii hyvin, vaihteet on oikein säädetty ja fillari on minusta kivan tuntuinen. Kahden kilon pudotus edelliseen verrattuna tuntuu ajossa.

Päätin, että vaihdan tai vaihdatan kahden vuoden kuluttua vaijet ja kuoret. Nyt uutena vaihteet ja jarrut toimivan loistavasti, mutta vaijerit ja kuoret kuluvat jäykemmin toimiviksi.

Olen tyytyväinen hankintaani.

Ai niin, mukaan tuli kevyt, metallinen pulloteline, yksi pullo ja kevyt Rose-reppu.

Mcross
14.03.2015, 22.58
Samalla tavalla oli pakattu krossari minkä tilasin 2013 lopulla. Pullotelineestä, pullosta ja repusta ei oltu mitään velotettu. Teline on edelleen käyttämättömänä hyllyssä, koska käytän juomareppua. Pullo unohtu yhdellä kertaa sulkopalloa pelatessa ja jäi sille tielle. Reppu on joskus käytössä, kun kuljetan mukana tavallisia kenkiä. Vaihteet oli minullakin hyvin säädetty. Vasta tänä vuonna piti koskea säätöihin ja kilometrejä on tullut reilu 10 tkm.

K1mm0
17.03.2015, 13.24
Onko kellään kokemuksia uudesta Root Milleristä?

am8119
06.04.2015, 16.42
Onko jollakin kokemusta budjetti rosen mukavuudesta ja siitä kuinka leveet renkaat mahtuu ? > http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-sl-2000-bike-now/aid:745543?bikevariantchanged=745547

YocceT
06.04.2015, 19.55
Taasko se am8119 on fillarikuumeessa? Edellisellä et tainnut paljoa ajaa.

am8119
06.04.2015, 22.32
Taasko se am8119 on fillarikuumeessa? Edellisellä et tainnut paljoa ajaa.

Jos ei ole mitään mielipidettä, niin piikittelyn voi jättää sikseen.. kiitos.

am8119
08.04.2015, 08.15
Minkä näistä ottaisi budjetilla ja miksi ?

Rose pro SL-2000 > http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pr...changed=745547 (http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-sl-2000-bike-now/aid:745543?bikevariantchanged=745547)

Canyon endurance AL 6.0 > https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3577

Rose Xeon DX-2000 > http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-dx-2000-761503/aid:761505

Rose Xeon team GF-2000 > http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-team-gf-2000-744845/aid:744905

Rose Xeon RS-2000 > http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-rs-2000-748107/aid:748220

Canyon endurance CF 7.0 > https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3694

JackOja
08.04.2015, 08.21
Sullakin on vielä prosessi kesken?

No noista Canyon koska se on TM-testivoittaja™ ja hiilikuituinen versio tietty.

Mutta tilaa nopeasti ennenkuin loppuvat!

TetedeCourse
08.04.2015, 08.27
Rosen hinnat nousevat 1.5 +8% - tilaa ennen sitä

am8119
08.04.2015, 08.33
Rosen hinnat nousevat 1.5 +8% - tilaa ennen sitä

Lukeeko tuo jossakin ? Canyonista näyttikin olevan runkokokoni loppu..

TetedeCourse
08.04.2015, 10.10
Luki saamassani Rosen sähköpostissa:

Pyörien hinnat muuttuvat 1. toukokuuta

https://dub126.mail.live.com/Handlers/ImageProxy.mvc?bicild=&canary=NwMiPlc5w2BGjdG1oRLIEPgckxdNJQko4o5WIw1rFWw %3d0&url=http%3a%2f%2fnews.rosebikes.de%2fresc%2f1%2f14 9cbfed52c%2f0%2ftransparent.gif

https://dub126.mail.live.com/Handlers/ImageProxy.mvc?bicild=&canary=NwMiPlc5w2BGjdG1oRLIEPgckxdNJQko4o5WIw1rFWw %3d0&url=http%3a%2f%2fnews.rosebikes.de%2fresc%2f1%2f14 9cbfed52c%2f0%2ftransparent.gif

Euron kurssi suhteessa dollariin on heikentynyt yli 20 % ja suuri osa kansainvälisestä kaupankäynnistä tehdään Yhdysvaltojen dollareilla. Pyöriemme suuren kysynnän takia olemme joutuneet tekemään uusia osatilauksia ja joudumme siksi tekemään muutoksia hinnoitteluun. Hinnoittelua ei kuitenkaan nosteta suoraan suhteessa euron kurssin laskuun. Tulemme nostamaan pyöriemme hintoja 8 % alkaen 1. toukokuuta 2015. Voit nyt ostaa pyörän vanhalla hinnalla, sillä hintojen nosto ei koske 30. huhtikuuta 2015 mennessä tehtyjä tilauksia.

am8119
09.04.2015, 11.04
Onko joku ajanut näillä molemmilla ? Millaiset kokemukset ?

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-rs-2000-748107/aid:748220

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-team-gf-2000-744845/aid:744877?bikevariantchanged=744905

Reach mitta on hyvin lähellä toisiaan rs-2000 382 team GF 379.
Painokin on 100g sisällä joten lähes identtiset. Kumpi oisi parempi yleiskäytössä maantielle ? Ei tarvetta ajaa soralla.

Auttakaa .. ei osaa päättää..

vilpertt
09.04.2015, 11.42
Toissapäivänä saapui oma SL-3000, rosen puolelta yhteydenpito oli varsin hyvä ja suomenkieliseen tukeen sai yhteyden suhteellisen nopeasti, kun kysymyksiä ilmeni tilausta valmistellessa ja sen jälkeen. Alkuperäinen rakennussaika-arvio piti paikkansa muutaman päivän marginaalilla, laskurin ajantasainen päivittyminen kevään edetessä ja lumien vähetessä taas ei niinkään.

Toimitus sujui DHL:n toimesta 2-3vrk suomeen, suomen Postin päässä taas vierähti kymmenisen päivää pyhät mukaanlukien(...). itseasiassa suomen päässä posti "löysi" koko lähetyksen järjestelmästään vasta kun sitä 7vrk lähettämisestä kyselin :D

frp
09.04.2015, 11.46
Ottaisin hiilikuituisen kuitenkin, koska siitä ei paljoa tule hintaan lisää.

am8119
09.04.2015, 12.16
Toissapäivänä saapui oma SL-3000, rosen puolelta yhteydenpito oli varsin hyvä ja suomenkieliseen tukeen sai yhteyden suhteellisen nopeasti, kun kysymyksiä ilmeni tilausta valmistellessa ja sen jälkeen. Alkuperäinen rakennussaika-arvio piti paikkansa muutaman päivän marginaalilla, laskurin ajantasainen päivittyminen kevään edetessä ja lumien vähetessä taas ei niinkään.

Toimitus sujui DHL:n toimesta 2-3vrk suomeen, suomen Postin päässä taas vierähti kymmenisen päivää pyhät mukaanlukien(...). itseasiassa suomen päässä posti "löysi" koko lähetyksen järjestelmästään vasta kun sitä 7vrk lähettämisestä kyselin :D

Miltä on tuntunut, ja miksi päädyit tuohon malliin ?

am8119
09.04.2015, 12.27

yli 300€ ero kyllä tuntuu köyhän lompakossa :)

IncBuff
09.04.2015, 12.47
Halvemmasta tulee pienemmät tappiot, kun pyörän myy syksyllä.

am8119
09.04.2015, 12.55

Löytyi myös tämmöinen argumentti > http://girodilento.com/tag/2015-rose-xeon-rs/

The 2015 Xeon RS 3000 (full Ultegra and Mavic Ksyrium Elite wheels) complete bike retails at just over £1400 and I thought it was a fantastic riding bike. Light, comfortable, fast, lively, good feedback. A fantastic road bike for the price and an amazing spec. The new aluminium frame and full carbon fork rode incredibly well in the admittedly only 30ish kilometres I rode. I preferred the ride of the aluminium frame to the new carbon ones as I felt it gave a bit more feedback (although it’s not quite as smooth).

JackOja
09.04.2015, 13.01
...I preferred the ride of the aluminium frame to the new carbon ones as I felt it gave a bit more feedback (although it’s not quite as smooth).

Tietty tulee alutäristimellä enempi fiidbäkkiä :)

Vähän kun kertoisi syövänsä mielummin sahajauhoa kuin kermavaahtoa koska se lihottaa vähemmän, muttei se ole yhtä hyvänmakuista.

Onko netissä muuta kuin tuo yksi argumentti aiheesta?

am8119
09.04.2015, 13.08
Tietty tulee alutäristimellä enempi fiidbäkkiä :)

Vähän kun kertoisi syövänsä mielummin sahajauhoa kuin kermavaahtoa koska se lihottaa vähemmän, muttei se ole yhtä hyvänmakuista.

Onko netissä muuta kuin tuo yksi argumentti aiheesta?

Tietenkin on .. mutta onko tuolla hiilikuidulla niin paljon eroa jos aattelee ettei koskaan aja yli 100km kerralla.. veikkaan että ei ole.

CamoN
09.04.2015, 14.48
Ainakin silloin alumiini on ihan perusteltu valinta jos pyörällä aikoo ajaa maksimissaan 100 kilometriä.

am8119
09.04.2015, 15.15
Ainakin silloin alumiini on ihan perusteltu valinta jos pyörällä aikoo ajaa maksimissaan 100 kilometriä.

Sitä minäkin.. en ainakaan usko että tänä vuonna onnistuu.. ja voihan sitä sitten pitää enempi taukoa jos ajaa pitempään...minkä toteutumista kyllä epäilen ;).

JackOja
10.04.2015, 07.47
Harmittaako sua sitten ensi kesänä muutaman satasen säästö kun haluaakin ajaa satkun+ lenkkejä?

am8119
10.04.2015, 07.52
Harmittaako sua sitten ensi kesänä muutaman satasen säästö kun haluaakin ajaa satkun+ lenkkejä?

Mutta jos tuo 1500 € on jo kipurajoilla niin yli 1800 € on selvästi liian paljon.

YocceT
10.04.2015, 10.17

Varmastikin. Tosin jos pyörällä aikoo ajaa vain sata kilometriä, halvin Yosemitekin riittää, eikä siihen kovin pitkää speksailukierrosta tarvita. Paitsi jos speksailu on harrastus polkemisen sijasta.

30 hampainen
10.04.2015, 13.26
Alumiini on perusteltu runkomateriaali jos oikeasti aikoo ajaa polkupyörällä. Jos lähinnä kiilloittelee ja puunaa, silloin hiilikuitu on parempi.

Jumo
10.04.2015, 13.48
Sitä minäkin.. en ainakaan usko että tänä vuonna onnistuu.. ja voihan sitä sitten pitää enempi taukoa jos ajaa pitempään...minkä toteutumista kyllä epäilen ;).

Mielikuvitusajeluun tilatun pyörän runkomateriaalilla ei ole mitään väliä.

Ei kannata mitään pyörää näin alkukaudesta tilailla, menee koko speksauskausi hukkaan jos jo heti alkuun jotain tilaa.

am8119
10.04.2015, 14.15
Mielikuvitusajeluun tilatun pyörän runkomateriaalilla ei ole mitään väliä.

Ei kannata mitään pyörää näin alkukaudesta tilailla, menee koko speksauskausi hukkaan jos jo heti alkuun jotain tilaa.

Täällä on selvästi seurattu edellistä maantiepyörän hankkimistani, kun ollaan niin kyynisiä :cool:

IncBuff
10.04.2015, 14.30
Jos mä olisin sinä niin ostaisin tuon 999 euroa maksavan Canyonin Endurancen, jos kerran budjettirajoitteitakin on. Siinä ei nyt ole pahoja puutteita ja ei hyvässä alurungossa ole mitään vikaa. Ajelet menemään pari kesää ja jos sitten tuntuu, että jotain puuttuu niin katsele niitä kalliimpia hiilaripyöriä.

vilpertt
13.04.2015, 11.27
Miltä on tuntunut, ja miksi päädyit tuohon malliin ?

1. Olin kuullut hyvää siitä että palvelu pelaa vaikka pääpaikka onkin saksassa
2. Hinta per varustelutaso, tässä kisassa ei oikeastaan ole kun kaksi kisaajaa(?) joilla kummallakin taitaa olla pääpaikka saksassa.
3. Laatukäsitys pyöristä oli hyvä.

Nyt eka viikonloppu ajeltu, 100 ja 60km lenkit, joten ei vielä ole sen tarkempaa tuntumaa...

am8119
13.04.2015, 15.45
Ihme juttu kun käyttää suomenkielisiä sivuja, sama pyörä maksaa enemmän, kuin silloin kun käyttää englanninkielisiä ja valuuttana euroa .

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-rs-2000-748107/aid:748220
1.509,89 €

http://www.rosebikes.com/bike/rose-xeon-rs-2000-748107/aid:748220
1.449,00 €

jone1
13.04.2015, 16.07
Kun sivusto tietää että olet Suomesta se ilmeisesti lisää hintaan Suomi alvin.

am8119
13.04.2015, 16.10
Kun sivusto tietää että olet Suomesta se ilmeisesti lisää hintaan Suomi alvin.

Mutta kun käytän muiden maiden sivuja näin ei tapahdu ? Outoa, koska kuljetuskulut on samat molemmissa sivustoissa.

Leewi
13.04.2015, 16.19
Mutta kun käytän muiden maiden sivuja näin ei tapahdu ? Outoa, koska kuljetuskulut on samat molemmissa sivustoissa.
Suomen alvi menee viimeistään suomalaista osoitetta täyttäessäsi. Verokarhua et pakoon pääse, ellet toimituta pyörää esim saksaan ja tuo itse veropetokseen syyllistyen tai puuttuvat alvit rajalla maksaen.

am8119
13.04.2015, 16.24
Suomen alvi menee viimeistään suomalaista osoitetta täyttäessäsi. Verokarhua et pakoon pääse, ellet toimituta pyörää esim saksaan ja tuo itse veropetokseen syyllistyen tai puuttuvat alvit rajalla maksaen.

Rehellisiähän tässä ollaan, mutta onko asia tosiaan noin. Eli ei pysty säästämään yhtään toisilta sivuilta tilattaessa ?

Jyrki P
13.04.2015, 19.36
Kyllä se noin on.

Kahvupaussi
13.04.2015, 20.01
-------------------------------------------
Mä nyt en noin sanoisi. EU:n sisällä on vapaa tavaroiden liikkuvuus. Oon kyllä ihmetellyt kumpi verottaa Saksa vai Suomi, kun ostat saksalaisesta verkkokaupasta. Siis Saksaanhan ne ALVit tietysti menee. Meiltä vaan otetaan löysät pois.

Hazzu
13.04.2015, 20.22
Jos nyt muistan alviasian oikein niin EU:n sisällä tehdystä postimyynnistä kauppa maksaa myyjämaan alvin tiettyyn rajaan asti ja siitä eteenpäin ostajan maan alvin. Tämä raja määräytyy maan mukaan josta osto on tehty. Suomessa 30000€. Eli jos Saksalaisella kaupalla kertyy Suomeen myyntiä yli 30000€ euron edestä, pitäisi tämän kaupan käyttää Suomen alvia. Tämän takia osa saksalaisista kaupoista myy Suomeen Saksan alvilla ja osa Suomen alvilla. Eli tästä voisi päätellä että ostaja ei ole millään tavalla velvollinen huolehtimaan oikeasta alvista. Canyon siis varmasti joutuu käyttämään Suomen alvia. Jos jollain on vielä parempaa faktaa niin saa korjata ;)

am8119
13.04.2015, 20.37
Jos nyt muistan alviasian oikein niin EU:n sisällä tehdystä postimyynnistä kauppa maksaa myyjämaan alvin tiettyyn rajaan asti ja siitä eteenpäin ostajan maan alvin. Tämä raja määräytyy maan mukaan josta osto on tehty. Suomessa 30000€. Eli jos Saksalaisella kaupalla kertyy Suomeen myyntiä yli 30000€ euron edestä, pitäisi tämän kaupan käyttää Suomen alvia. Tämän takia osa saksalaisista kaupoista myy Suomeen Saksan alvilla ja osa Suomen alvilla. Eli tästä voisi päätellä että ostaja ei ole millään tavalla velvollinen huolehtimaan oikeasta alvista. Canyon siis varmasti joutuu käyttämään Suomen alvia. Jos jollain on vielä parempaa faktaa niin saa korjata ;)

Nyt on niin hienoa argumentaatiota että ei täysin ymmärrä.. saako toisen maan lipun alla olevasta nettikaupasta kotiovelle halvemmalla, vai ei ?

IncBuff
13.04.2015, 20.42
Nyt on niin hienoa argumentaatiota että ei täysin ymmärrä.. saako toisen maan lipun alla olevasta nettikaupasta kotiovelle halvemmalla, vai ei ?
Ei saa. EU:n sisällä tuotteista veloitetaan kohdemaan alv. jos kaupan vuosittainen myynti on yli 50 000 euroa. Canyonin maksanee itse sen alv:n erotuksen kuten esim. bike-discount jolloin tavara on suomalaiselle asiakkaalle edullisempaa. Rose ei näin tee vaan veloittaa asiakkaalta suomalaisen alv:n mukaan, jolloin hinta on sen mukainen suomalaiseen osoitteeseen toimitettaessa.

JackOja
13.04.2015, 20.43
Mutta kun käytän muiden maiden sivuja näin ei tapahdu ?

Muiden maiden ihmiset eivät maksa Suomen alvia.

... saako toisen maan lipun alla olevasta nettikaupasta kotiovelle halvemmalla, vai ei ?

Ei.

Kahvupaussi
13.04.2015, 21.09
Ei saa. EU:n sisällä tuot teista veloitetaan kohdemaan alv. jos kaupan vuosittainen myynti on yli 50 000 euroa. Canyonin maksanee itse sen alv:n erotuksen kuten esim. bike-discount jolloin tavara on suomalaiselle asiakkaalle edullisempaa. Rose ei näin tee vaan veloittaa asiakkaalta suomalaisen alv:n mukaan, jolloin hinta on sen mukainen suomalaiseen osoitteeseen toimitettaessa.

Tämäpä on mielenkiintoista. On eri asia mitä tuotteista veloitetaan eri maiden asiakkaita (edellyttäen että liikevaihdon arvo ylittyy) kuin se mitä kauppias maksaa ALVia lähettäjä maassa. Idea lienee estää tavaran ostamisen keskittyminen halvimman verokannan maihin. Tämän logiikan mukaan esim ROSE saa paremman katteen suomalaisesta asiakkaasta kuin saksalaisesta asikkaasta. Joo, voin olla ihan väärässäkin, eikä tämä edes liity säikeeseen.

Leewi
13.04.2015, 21.10
saako toisen maan lipun alla olevasta nettikaupasta kotiovelle halvemmalla, vai ei ?

Ihan sama mille vinkuintiaanien kielellä kauppa on nettisivunsa vääntänyt, myyjä on kuitenkin ROSE Bikes GmbH
Saksan Bocholtista ja ostaja Vilenin Sulo Ylöjärveltä.

IncBuff
13.04.2015, 21.15
Tämän logiikan mukaan esim ROSE saa paremman katteen suomalaisesta asiakkaasta kuin saksalaisesta asikkaasta. Joo, voin olla ihan väärässäkin, eikä tämä edes liity säikeeseen.
Eikä saa. Rose saa molemmilta saman katteen, mutta suomalainen maksaa tuotteestaan enemmän, koska suomalainen alv. kanta on isompi.

Kahvupaussi
13.04.2015, 21.22
Eikä saa. Rose saa molemmilta saman katteen, mutta suomalainen maksaa tuotteestaan enemmän, koska suomalainen alv. kanta on isompi.

Jaa, no minne se erotusraha sitten menee? Saksan valtion kirstuun, Rosen kassaan vai Suomen valtion kirstuun?

imoth
13.04.2015, 21.37
Jaa, no minne se erotusraha sitten menee? Saksan valtion kirstuun, Rosen kassaan vai Suomen valtion kirstuun?

Verkkokauppa ilmoittautuu Suomessa arvonlisävelvolliseksi ja tilittää arvonlisäveron Suomeeen, jos myynti yksityishenkilöille (tai niitä vastaaville) Suomeen on vuodessa yli 35 000 euroa. Myyjä on Suomessa myös kirjapitovelvollinen ja tehtävä kausiveroilmoitukset.

IncBuff
13.04.2015, 21.40
Verot menee valtiolle kuten yleensä. Tässä tapauksessa kohdemaahan eli Suomeen.

Kahvupaussi
13.04.2015, 22.02
Verot menee valtiolle kuten yleensä. Tässä tapauksessa kohdemaahan eli Suomeen.

Olet oikeassa, nettikauppaa koskee omat sääntönsä.
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Kansainvalinen_kauppa/Kaukomyyntia_koskevat_arvonlisaverosaann%2812403%2 9

Rose
17.04.2015, 16.02
Moi,

ROSE on valitettavasti viettänyt jonkun aikaa hiljaiseloa täällä foorumilla, pahoitteluni siitä.
Tosiaan kuten Kahvupaussikin tuossa edellä mainitsee on EU:n alueella kaukomyyntiä koskevia erillisiä säännöksiä. Kaikista Suomeen lähetettävistä arvonlisäveron alaisista lähetyksistä maksetaan arvonlisävero Suomeen. ROSE on tehnyt sen päätöksen, että veroton hinta on kaikkiin euroalueen maihin sama. Alv:n maksussa noudatetaan siis kaukomyyntiä koskevia arvonlisäverosäännöksiä.
Ahvenanmaa on tässä asiassa poikkeustapaus, sillä maakunta ei kuulu Euroopan yhteisön arvonlisävero- eikä valmisteveroalueeseen. Ahvenanmaalle myynti tapahtuu verovapaana jolloin asiakas maksaa Suomen alv:n lähetyksen vastaanottamisen yhteydessä.

T. Mika Pensas, ROSE

Jullikka
15.05.2015, 17.30
Kokemuksia RoseBikesistä:
Loistavaa asiakaspalvelua, sähköpostitse sai suomenkielistä palvelua, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja asiallisesti, vaikka osa kysymyksistä olikin tyhmiä. Tilauksen muuttaminen ja pyörän modifiointi onnistui tilauksen jälkeenkin.

Toimitus kesti noin 6 viikkoa, paketit toimitettiin kotiovelle, ensin tuli pyörä ja öljyt, seuraavana päivänä loput tavara kuten, työkalut, pyöränhuoltoteline sekä polkimet.

Pyörää en ole vielä päässyt testaamaan, muutoin kuin lasten kanssa pyörälenkeillä. Yleisvaikutelma hyvä, pyörän säädöt kohdillaan ja laatuvaikutelma erinomainen.

Pyöränlähetyslaatikkoa oli pienen opiskelija-asunnon kokoinen, lapset saivat siitä erinomaista rakennustarviketta sisämajan rakentamiseen.

Hinta-laatusuhde mielestäni erinomainen, itse valitsin viimevuotisen mallin johon vaihdettiin parempaa osaa ja kilkettä asiakaspalvelijan avustuksella.

Kokonaisuutena kaupasta jäi todella positiivinen kuva ja aion jatkossakin asioida heidän kanssaan. Suosittelen!

jpee
15.05.2015, 17.32
Kokemuksia RoseBikesistä:
Loistavaa asiakaspalvelua, sähköpostitse sai suomenkielistä palvelua, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja asiallisesti, vaikka osa kysymyksistä olikin tyhmiä. Tilauksen muuttaminen ja pyörän modifiointi onnistui tilauksen jälkeenkin.

Toimitus kesti noin 6 viikkoa, paketit toimitettiin kotiovelle, ensin tuli pyörä ja öljyt, seuraavana päivänä loput tavara kuten, työkalut, pyöränhuoltoteline sekä polkimet.

Pyörää en ole vielä päässyt testaamaan, muutoin kuin lasten kanssa pyörälenkeillä. Yleisvaikutelma hyvä, pyörän säädöt kohdillaan ja laatuvaikutelma erinomainen.

Pyöränlähetyslaatikkoa oli pienen opiskelija-asunnon kokoinen, lapset saivat siitä erinomaista rakennustarviketta sisämajan rakentamiseen.

Hinta-laatusuhde mielestäni erinomainen, itse valitsin viimevuotisen mallin johon vaihdettiin parempaa osaa ja kilkettä asiakaspalvelijan avustuksella.

Kokonaisuutena kaupasta jäi todella positiivinen kuva ja aion jatkossakin asioida heidän kanssaan. Suosittelen!
Moi, milloin muuten tilasit kun oli noin lyhyt toimitusaika?

Sant
15.05.2015, 19.57
Itsellä helmikuussa tilattu Pro DX Cross 2000 saapui vajaat 4 viikkoa tilauksesta, syksyllä tilattu Granite Chief vajaan kuuden viikon odotuksella. Taitaa kesän lähetessä toimitusajatkin hieman kasvaa, kuitenkin offsesongin vajaa 6 viikkoa oli mielestäni melko hyvä suoritus ajatellen Rosen tarjoamia kustomointi mahdollisuuksia.

Veljella helmikuussa tilattu Uncle Jimbo tuli noin kaksi viikkoa tilauksesta, tosin kyseessä oli entinen esittelypyörä ilman mahdollisuutta vaihdella palikoita.

PeeHoo
22.05.2015, 10.37
Rose esittelee fillareita tänä viikonloppuna Tapiolan urheilupuistossa Espoossa. Se liittyy Giro d´Espoo -ajoon. Pitää mennä katsomaan, ajan paikalle Rosella.

TetedeCourse
22.05.2015, 10.40
Rose esittelee fillareita tänä viikonloppuna Tapiolan urheilupuistossa Espoossa. Se liittyy Giro d´Espoo -ajoon. Pitää mennä katsomaan, ajan paikalle Rosella.

Pannaan vielä ajat kaikille, ettei tule hukkareissuja:

Olemme paikalla Giro d'Espoon Tapahtumatorilla tulevana viikonloppuna perjantaista sunnuntaihin! Olemme paikalla pe n. klo 15-19, la n. klo 10-16 ja su n. klo 9-17. Tervetuloa tutustumaan pyöriimme!

PeeHoo
22.05.2015, 16.28
Tänään Tapahtumatorilla:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10391020_10206301410714721_3853053272930867903_n.j pg?oh=a24a4495dad203e8f6498e18aebdfcd1&oe=55BF07E9

am8119
22.05.2015, 17.33
Löytyykö tuolta läheltä ilmaista parkkitilaa ? Olisiko sunnuntaina enemmän tilaa vai onko väkeä silloinkin paljon (niille jotka vuosittain on osallistunut tapahtumaan )?

TetedeCourse
22.05.2015, 19.20
Koeajettu 5.8 kiloinen X-lite team, joka herätti kyllä omistamisen halua. CDX levyjarru malli ja aero malli olivat myös hienoja.

TetedeCourse
22.05.2015, 19.21
Löytyykö tuolta läheltä ilmaista parkkitilaa ? Olisiko sunnuntaina enemmän tilaa vai onko väkeä silloinkin paljon (niille jotka vuosittain on osallistunut tapahtumaan )?

Tuolta urheilupuistosta löytyy runsaat 1600 pysäköintipaikkaa, jotenka etkö sinäkin jonkin löydä

justus6969
05.06.2015, 11.33
+ palvelulle ja nopeudelle, kamat täällä kuudessa päivässä. Yllärinä your bike expert tms. muki :p

Markku Silvenius
17.09.2015, 10.34
Onko porukalla kokemuksia krossarista DX 3000 MB..? Kuinka leveän renkaan tuohon saa pyörimään järkevästi? (ja muutenkin käyttökokemukset ko mallista kiinnostaa :) )

Rose
23.09.2015, 15.23
Onko jollakin kokemusta budjetti rosen mukavuudesta ja siitä kuinka leveet renkaat mahtuu ? > http://www.rosebikes.fi/bike/rose-pro-sl-2000-bike-now/aid:745543?bikevariantchanged=745547

Kyseiseen fillariin voi laittaa 35 mm renkaat.

Pandee
04.10.2015, 15.11
Olen tässä ensimmäistä maantiepyörää hankkimassa. Hankinta on ollut pitkään mielessä, mutta ensi elokuussa on tarkoitus teräsmiesmatkan triathlon kisata, joten ensi kevääksi on pyörä saatava. Tällä hetkellä löytyy maastopyörä, jolla kampien pyöritystä voi treenata.

Toki olen miettinyt puhtaan triathlonpyörän hankkimista, mutta tuntuu että tavallinen maantiepyörä voisi olla parempi vaihtoehto ja siihen aerotanko. Jos triathlonkärpänen puraisee kovemmin, voi myöhemmin ostaa puhdasverisen triathlonpyörän sitten myöhemmin. Maanpyörällä voisi osallistua helpommin ryhmätreeneihin ja puhtaisiin pyöräkisoihin.

Ensimmäisenä vaihtoehtona on tällä hetkellä pyörinyt Rosen Xeon Team hiilarirungolla ja ultegran osilla. Onko tästä kellään kokemusia tai mielipiteitä. Etenkin kiekot kiinnostavat, kun tuohonhan voisi valita listasta muitakin kiekkoja. Että mitä suosittelette?

Linkki Roseen:
http://www.rosebikes.fi/bike/rose-xeon-team-cgf-3000-818234/aid:818294

Toisena vaihtoehtona on Larun pyörästä puoleen hintaan lähtevä Focus. Miten tuo vertautuu Roseen? Hinta olisi ainakin kilpailukykyinen.

Linkki Focukseen:
http://shop.larunpyora.com/tuote/focus-cayo-evo-3-0-2014/

Muitakin vaihtoehtoja saa esittää. Mielelläni otan vastaan kommentteja noiden pyörien välisistä eroista.

Viimeisenä kysymyksenä, kuinka suositeltavaa olisi käydä jonkilaisessa bikefittingissä ennen pyörän hankintaa. Auttaako se oikeasti vai saako Rosen oikeankokoisena heidän laskurillaan?

Rose
04.10.2015, 21.02
Maantiepyörällä kannattaa varmasti aloittaa. Jos triathlon ei sitten olekaan se juttu, maantiepyörällä voi sitten ajella muuten vaankin. Itsellä on kokemusta Rosen rungosta ja se on toiminut hyvin. Ultegra on myös hyvä valinta osasarjaksi. Kiekkoihin kannattaa satsata .
Bikefittingissä voi olla hyvä käydä. Itselläni Rosen taulukko toimi hyvin. Osuin kahden koon väliin, josta otin pienemmän. Jälkikäteen pidensin sitten stemmiä.

seppo_taalasmaa
06.01.2016, 14.34
Mites tuo rosen lähetyksen seuranta toimii? Tilasin kiekot viime viikolla ja tilillä lukee että ne on lähteny saksasta mutten ole kyllä saanut mitään tilausseurantakoodia ?

kaol
06.01.2016, 18.39
Mulla on näkynyt Rosen tilausyhteenveto-sivulla näin: paketin nro. 420xxxxxxxxx on viety seuraavalle toimittajalle: Post Ausland https://95485c880b3186c0c4b6c1cb05ffd901.lswcdn.net/1.66.3/img/pfeile/9_r_d_w.giftoimitusseurantaan.
Ja toimituksesta on tullut myös sähköposti, jossa on mukana linkki seurantaan DHL:n sivuille.

Laita sähköpostia myyntiin. Ne vastaa sieltä melko nopeasti.

Rose
07.01.2016, 12.22
Mites tuo rosen lähetyksen seuranta toimii? Tilasin kiekot viime viikolla ja tilillä lukee että ne on lähteny saksasta mutten ole kyllä saanut mitään tilausseurantakoodia ?

Hei, seurantanumeron pitäisi tulla automaattisesti sähköpostiin kun tilaus lähetetään. Ota vaikka yhteyttä asiakaspalveluumme info@rosebikes.fi ja laita mukaan asiakasnumero tai tilausnumero niin selvitetään mitä on tapahtunut. Joskus sähköpostiosoitteeseen on voinut vahingossa tulla typo tilausvaiheessa/rekisteröityessä, joskus viestit menee roskapostiin ja on tietenkin myös mahdollista, että jossakin on meidän puolella tapahtunut inhimillinen erehdys.

T. Mika Pensas, ROSE

PeeHoo
08.01.2016, 10.17
Ostin vuoden 2015 keväällä Rose X-Lite CRS:n. Hyvä peli. Ajoin sillä 2015 kymmenen sellaista Tourin ja Giron nousua, joissa on korkeuseroa vähintään kilometri.

Keveydestä on iloa. Jos maksaisi tonnin enemmän, saisi vielä kevyemmän...

http://www.helos.fi/photos/ventoux3.gif

Rose
08.01.2016, 16.14
Komea pyörä ja sille hyvin sopiva legendaarinen nousu, hienoa!
Hyvää viikonloppua!

/Mika

Ikämies
13.01.2016, 21.43
Tilasin laatikollisen erilaisia varaosia Roselta. Koska kaikki osat olivat vakiotavaraa, niin oli helppo tehdä hintavertailua, siten että täytin muutaman nettikaupan ostostokoria samoilla tavaroilla samanaikaisesti. Rose osoittautui halvimmaksi, joten painoin "Tilaa-nappia" heidän sivuillaan. Nettisivuilla laskuni loppusummana näytettiin 216,20 €. Välittömästi sama tilausvahvistus tuli sähköpostiini ja siinä tuo loppusumma olikin 224,99 € (sisältäen lähetyskulut molemmissa).

Jälkimmäinen suurempi summa oli oikein laskettu, mutta ostopäätökseni perustui tuohon halvempaan hintaan. Tiedustelin asiaa Roselta että miksi heidän nettisivu-laskuri laskee väärin. He pahoittelivat ja lupasivat tutkia asiaa. Tänään tuli sitten tavarat ja niiden mukana yhteenveto laskusta ja jossa oli tuo suurempi summa.

Minun olisi toki pitänyt laskea itse tuo loppusumma ennen tilauksen tekemistä, mutta tuli tyhmyyksissä luotettua Rosen nettisivujen antamaan informaatioon. En väitä että he olisivat tarkoituksellisesti johtaneet harhaan, siihen noin suurella yrityksellä ei ole varaa. Tarinan opetus oli kuitenkin se, että laske itse loppusumma, ennenkuin teet tilauksen.

Läskimasa
13.01.2016, 22.35
Johtuisko taas että tavaroiden hintaan lisätty Saksan ja Suomen alv-ero 5%?

Rose
14.01.2016, 10.30
Pahoitteluni tapahtuneesta. Olet varmaankin ollut asiasta yhteydessä johonkuhun suoraan Saksaan? Tarkemmin tapauksesta tietämättä kuulostaa hieman siltä, että pienempi hinta on Saksan ALV:llä ja suurempi hinta Suomen ALV:llä. Jos tilauksen tekee saksan tai englannin kieliseltä sivulta, niin ostoskorissa näkyy hinta Saksan ALV:llä (19 %) ja hinta päivittyy oikeaksi vasta osoitetietojen syöttämisen jälkeen. Uuden hinnan pitäisi näkyä viimeisessä askeleessa yhteenvedossa ennen tilauksen lähettämistä, mutta on tietenkin ymmärrettävää ettei siinä vaiheessa aina tule enää hintaan kiinnitettyä niin suurta huomiota. Suomen kielisillä sivuilla hinnat näytetään vakiona Suomen ALV:llä (24 %).

T. Mika Pensas, ROSE

arctic biker
14.01.2016, 15.05
Tilasin mennä viikkona uuden palttoon Roselta, toki käytin Suomen sivuja kun tään Alvin ikäväkseni tiedän. Takki on varsin super http://www.rosebikes.de/artikel/vaude-primapro-primaloft-jacke/aid:731863 Muualta Euroopasta en ees löytänyt omaa kokoani ja jos ois pieleen mennyt niin normiRosen palautus pelaa. Kiitos ja terveisiä Andrealle.

Rose
14.01.2016, 16.04
Tilasin mennä viikkona uuden palttoon Roselta, toki käytin Suomen sivuja kun tään Alvin ikäväkseni tiedän. Takki on varsin super http://www.rosebikes.de/artikel/vaude-primapro-primaloft-jacke/aid:731863 Muualta Euroopasta en ees löytänyt omaa kokoani ja jos ois pieleen mennyt niin normiRosen palautus pelaa. Kiitos ja terveisiä Andrealle.
Hyvä, että löytyi laadukas takki ja sopiva koko. Kerron terveiset eteenpäin :)
T. Mika Pensas, ROSE

seppo_taalasmaa
14.01.2016, 16.56
Tilasin kiekot Roselta. Erittäin kilpailukykyinen hinta ja vaikuttaa todella hyvältä. Odotan innolla kevättä niin voi laittaa noi mavicit alle.

Ikämies
15.01.2016, 19.17
Pahoitteluni tapahtuneesta. Olet varmaankin ollut asiasta yhteydessä johonkuhun suoraan Saksaan? Tarkemmin tapauksesta tietämättä kuulostaa hieman siltä, että pienempi hinta on Saksan ALV:llä ja suurempi hinta Suomen ALV:llä. Jos tilauksen tekee saksan tai englannin kieliseltä sivulta, niin ostoskorissa näkyy hinta Saksan ALV:llä (19 %) ja hinta päivittyy oikeaksi vasta osoitetietojen syöttämisen jälkeen. Uuden hinnan pitäisi näkyä viimeisessä askeleessa yhteenvedossa ennen tilauksen lähettämistä, mutta on tietenkin ymmärrettävää ettei siinä vaiheessa aina tule enää hintaan kiinnitettyä niin suurta huomiota. Suomen kielisillä sivuilla hinnat näytetään vakiona Suomen ALV:llä (24 %).

T. Mika Pensas, ROSE

Tilauksen tein Rosen eng.kielisiltä sivuilta. Siinä vaiheessa kun ostoskorini oli täynnä ja siirryin maksamaan niin Order from NN ilmoitti Subtotal incl. Vat 216,20 € ja tuossa vaiheessa oli jo syötettynä osoitteeksi Finland. Välittömästi tuon jälkeen tuli sähköpostiin tilausvahvistus jossa Total incl. Vat oli 224,99 € (ja osoite myös Finland). Molemmissa hinnat olivat verollisia, joten en edes tiedä mikä oli näissä ALV.n osuus (yksittäisissä komponenteissa tai yhteissummassa) ja minkä maan ALV. Kyse oli siitä että ostoskorin kahdeksan komponentin verollinen yhteissumma oli laskettu väärin 216,20 euroksi, eli tuolla Rosen virheellä ei ollut mitään tekemistä ALV:n kanssa.

Kyllä, olen ollut yhteydessä asiasta Roseen. Katsotaan nyt mitä veloitetaan kun luottokorttilasku tulee aikanaan. Veikkaan tuota suurempaa summaa, koska sen mukainen erittely oli myös paketissa ja tuossa suuremmassa summassa yhteenlasku oli oikein. Mutta koska ostopäätökseni perustui Rosen ilmoittamaan halvempaan hintaan ennen tilausnapin painamista, niin jäi hieman huono maku tästä diilistä. Ei ole aiemmin käynyt näin ja tulee kuitenkin tilattua melko lailla fillarin ja auton osia ym. monista nettikaupoista eri maista.

Rose
18.01.2016, 09.57
Ikämies: Lähettäisitkö varmuuden vuoksi minullekin sähköpostiin asiakasnumerosi ja tilausnumerosi, niin voin tarkistaa asian ja vältytään mahdolliselta kielimuurilta? Kun olet tilannut englanninkielisiltä sivuilta, niin kyseessä on todennäköisesti alvin muutos Suomen alviksi. Sen olisi tosin pitänyt tulla näkyviin jo ennen tilauksen lähettämistä, eikä vasta sen jälkeen.

T. Mika Pensas, ROSE
mika.pensas@rosebikes.fi

stumpe
18.01.2016, 19.49
Missä Rosen sivuilla näkee pyörien geometriat? En löytänyt mistään.

TetedeCourse
18.01.2016, 20.01
Vaikka tosta esim X-Lite Team:

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-x-lite-team-3000/aid:854442

Klikkaat runko välilehteä :rolleyes:

stumpe
18.01.2016, 21.31
Vaikka tosta esim X-Lite Team:

http://www.rosebikes.fi/bike/rose-x-lite-team-3000/aid:854442

Klikkaat runko välilehteä :rolleyes:

Kiitos. Kaikkea klikkailin. Mut en tota. :D

Ikämies
25.01.2016, 19.32
Selvisi syy siihen mistä johtui erilainen loppusumma Rosen nettisivuilla olleen tilausyhteenvedon ja sähköpostiin tulleen tilausvahvistuksen välillä. Tässä Mika Pensaksen saama vastaus Roselta - ja kiitos Mikalle hyvin hoidetusta asiasta:
Sain IT-osastolta tiedon, että virheellinen hinta liittyikin siihen, että eri maiden sivuilla on eri hintatasot kohdemaan alvista riippuen. Tulostetusta tilauksen yhteenvedosta kävi ilmi, että olit tilannut rosebikes.com nettisivuilta, missä hinnat ovat merkittyinä Saksan alvilla. Sen jälkeen kun annoit osoitetietosi tuotehinnat päivittyivät oikeiksi sisältäen Suomen alvin, mutta verkkokaupassa tapahtuneen teknisen virheen takia tilauksen loppusumman lukema ei päivittynyt oikeaksi tilausyhteenvetoon. Myös loppusumma oli lopulta oikein sähköpostiin tulleessa ilmoituksessa tilauksen vastaanottamisesta. IT-osasto tutkii verkkokaupassa olevaa vikaa ja sen pitäisi tällä viikolla olla korjattu.

Jenkka
28.01.2016, 23.18
Penteles..tilasin roselta maantiekiekot free jack navoilla (konelaakereilla ja 36 pinnaiset). Suoraan paketista rihtauspukkiin ja heittoa molemmissa. Takaisin lähtivät samassa laatikossa... Pahoittelut tulivat samantien...

frp
29.01.2016, 09.33
Eikö niitä voinut samantien siinä rihtauspukissaa oikaista?

Rose
29.01.2016, 13.10
Penteles..tilasin roselta maantiekiekot free jack navoilla (konelaakereilla ja 36 pinnaiset). Suoraan paketista rihtauspukkiin ja heittoa molemmissa. Takaisin lähtivät samassa laatikossa... Pahoittelut tulivat samantien...
Todella harmillista, että näin kävi. Kiekkojen rakentamisessa suoruuden toleranssi on 0,2 mm, joten jonkinlainen valmistusvirhe on varmasti kyseessä. Tällaisissa tapauksissa kiekot voi aina palauttaa tai vaihtaa uusiin ilmaiseksi. Pahoitteluni vielä tätäkin kautta.

T. Mika Pensas, ROSE

Mankelist
02.03.2017, 00.05
Tosi huonosti löytyy mitään tietoo Rosen The Uprising-maastopyöristä keskustelufoorumilta. Mitä mieltä porukka on näistä jäykkäperistä:
https://www.rosebikes.fi/bike/rose-the-uprising-special-model-shimano/aid:2672542
https://www.rosebikes.fi/bike/rose-the-uprising-special-model-sram/aid:2672300

Onko ihan soivia peli? Omaan silmään osat hyviä, rungosta en oikeen lontoon kielelläkään löytänyt mitään erikoista.

Mankelist
09.03.2017, 18.32
Up^. Eikö kellään kokemusta Rosen jäykkäperistä?

Rose
10.03.2017, 14.12
Moi! Teknisiin ratkaisuihin, kokovalintoihin ym. liittyen voi olla myös meidän asiakaspalveluun yhteydessä: info@rosebikes.fi
Ajo-ominaisuuksiin liittyen haluat ehkä hieman puolueettomampia kommentteja :) Mutta siitä varmaan lähes kaikki ovat samaa mieltä, että 29" alumiinirunkoisissa jäykkäperissä ei ole kovin suuria eroja ajo-ominaisuuksissa jos ne varustetaan samoilla osilla. Suurempi ero tulee materiaalivalinnoista alumiini vs. hiilikuitu. Toki alumiinista voi tehdä halvalla kaksikiloisia runkoja tai hieman kalliimmalla 1,2-1,5 kg painavia.
Täysjoustoissa erot ovat sitten isompia ja eri valmistajat suunnittelevat monesti hieman eri filosofialla priorisoiden eri ominaisuuksia.

T. Mika Pensas, ROSE

JimmyR
01.06.2017, 13.50
Miten toi rosen koko, olen itse 170 pitkä ja haarakorkeus hieman alle 78-79 cm. Olisko 51cm sopiva koko? Pyöräksi ajattelin Xeon crs..

Rose
01.06.2017, 14.20
Miten toi rosen koko, olen itse 170 pitkä ja haarakorkeus hieman alle 78-79 cm. Olisko 51cm sopiva koko? Pyöräksi ajattelin Xeon crs..

Moi!
Suosittelemme Xeon CRS:n koolle 51 haaramittaa 76-78 cm ja koolle 53 haaramittaa 79-81. Yleensä n. 170 cm pitkät pyöräilijät valitsevat tästä pyörämallista useammin koon 53 kuin 51. Jalkojesi pituus kuulostaa ehkä pari senttiä keskimääräistä lyhemmältä pituuteesi nähden, joten suosittelisin varmuuden vuoksi tekemään uuden mittauksen, mikäli et ole aiemmin sitä kovin tarkasti tehnyt. Vinkkejä löytyy esim. videostamme täältä: https://www.rosebikes.fi/sisaeltoe/info/loeydae-oikea-koko/
Vesivaakaa saa vetää voimalla ylös, että paine vastaa melkein satulalla istumista. Jo tästä voi tulla parin sentin mittavirhe, jos ei vedä tarpeeksi lujaa.

T. Mika Pensas, ROSE

JimmyR
01.06.2017, 14.36
Mittasin ja pituus 168 ja 80cm kengät jalassa jos ihan painaa kunnolla ylös. Olen varmaan aika siinä 51 ja 53 välissä. Mikä olis järkevin koko?

Rose
01.06.2017, 16.42
Moi,
Mittaus tulee tehdä ilman kenkiä, joten haaramittasi lienee 78-79 cm ja pituutesi 166-167 cm. Siinä tapauksessa suositukseni kallistaa kyllä koon 51 puolelle. Kun on juuri kahden koon rajalla, suosittelen yleensä pienempää kokoa maantiepyöristämme. Isommalla koolla joutuisit ajamaan sen verran lyhyellä stemmillä, että ohjauksesta tulisi liian hätäinen. Stack-mitassa, eli käytännössä ajoasennon korkeudessa, on vain 8 mm eroa kokojen välillä. Stemmiä ei siis saisi merkittävästi ylemmäs isommalla koolla mukavampaa ajoasentoa ajatellen. Toisaalta, jos etsii mukavampaa ajoasentoa ja runkoa, joka on erityisesti suunniteltu mukavuus edellä, niin suosittelisin ennemmin mallistostamme PRO CGF:ää.

T. Mika Pensas, ROSE

JimmyR
01.06.2017, 20.06
Kiitoksia vastauksista. Harmi vaan kun tuo PRO CGF on Bike Now. Ei pysty vaihtamaan vanteita.

Rose
02.06.2017, 07.50
Kiitoksia vastauksista. Harmi vaan kun tuo PRO CGF on Bike Now. Ei pysty vaihtamaan vanteita.

Moi, tosiaan PRO CGF on Bike Now -malli. Muutaman satasen kalliimpi XEON TEAM CGF olisi samalla geometrialla ja se on konfiguroitavissa. Sen vakio-osat ovat myös hieman paremmat kuin edullisemmassa PRO CGF:ssä. Xeonin runko on n. 100 grammaa kevyempi kuin Pro:n, vaikka ne ovat ajo-ominaisuuksiltaan lähes identtiset. Etuhaarukka on molemmissa pyörämalleissa sama.

T. Mika

Jenkka
28.09.2019, 12.50
https://www.rosebikes.fi/rose-backroad-force-etap-axs-ex-demo-bike-2685044?product_shape=teal-black&article_size=59cm

Välillä kun käy Rosen sivuilla, etenkin kuin meiliin tärähtää ale tiiseri, niin on kyllä joutunut hieraisemaan silmiään.

Nopea saisi nyt demo pyörän peräti 2 prosentin alennuksella?:)

ikispessu
29.09.2019, 18.00
^onkohan tuossa tapahtunut joku näppäilyvirhe alennusta listattaessa koska eihän tollasella jollain vähä yli 60€ alennuksella ole mitään merkitystä kun ostetaan reilusti yli kolmen tonnin fillaria. wtf?

-Sammy-
29.09.2019, 19.49
https://www.rosebikes.fi/rose-backroad-force-etap-axs-ex-demo-bike-2685044?product_shape=teal-black&article_size=59cm

Välillä kun käy Rosen sivuilla, etenkin kuin meiliin tärähtää ale tiiseri, niin on kyllä joutunut hieraisemaan silmiään.

Nopea saisi nyt demo pyörän peräti 2 prosentin alennuksella?:)Saksalaista huumoria?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Rose
30.09.2019, 10.01

Nopea saisi nyt demo pyörän peräti 2 prosentin alennuksella?:)

Moi! Verkkokauppamme näyttää valitettavasti tällä hetkellä alennettujen tuotteiden normaalihinnan Saksan alvilla (19 vs. 24 %). Tämä ominaisuus on ollut verkkokaupassa jo jonkin aikaa, joten valitettavasti bugi taitaa olla IT-ostaston to-do-listalla aika alhaalla. Varsinainen myyntihinta näkyy aina Suomen alvilla. Pyörän oikea hinta uutena on siis 3542€ €, eli alennusta on hieman päälle 200 €. Kyseessä on täysin uudenveroinen pyörä ja sille annetaan täysi uuden pyörän takuu, joten siinä mielessä kyseessä on ihan kohtuullinen alennus jos juuri tätä pyörää sattuu olemaan harkitsemassa.

T. Mika Pensas, ROSE

ikispessu
30.09.2019, 11.53
^tämä selventää. Kiitos vastauksesta!

lego
30.09.2019, 13.00
200e alennus demopyörästä on aika naurettava, demot on yleensä saanut aika kovaa kyytiä ja käsittelyä joten itse tilaisin silmiä räpäyttämättä uuden

Firlefanz
30.09.2019, 13.15
Riippunee siitä mitä demopyörällä tarkoitetaan? Saksaksi myydään "Ausstellungsradia" eli suunnilleen esittelypyörää. Voisi kai ajatella että se on lähinnä seisonut telineessä ja ollut katseltavana ja kosketeltavana?

Siis jos on olemassa erikseen ne pyörät joille kiinnostuneet ja halukkaat ovat päässeet antamaan aika kovaa kyytiä, tosin en ole ollenkaan tietoinen missä määrin Rosen pyörillä on mahdollista ajaa koeajoa muutenkin kuin lähinnä pysäköintialuetta vastaavissa olosuhteissa.

PS Saksalainen hinta kyseiselle pyörälle näkyy olevan 3.199,00 € eli alennus on tasan 200 euroa.

Rose
30.09.2019, 13.22
200e alennus demopyörästä on aika naurettava, demot on yleensä saanut aika kovaa kyytiä ja käsittelyä joten itse tilaisin silmiä räpäyttämättä uuden

Kyseinen Backroad on todennäköisesti ollut messuständillä muutaman viikonlopun (tuote on kuvassa). Varsinaisessa ajossa olleet ja enemmän käytetyt pyörät myydään kunnosta riippuen 15-40 %:n alennuksella. Esim. täältä löytyy ihan ulkona ajossa olleita demopyöriä, joiden alennukset ovat sitten vähän isompia: https://www.rosebikes.fi/demopy%C3%B6r%C3%A4t
Näistäkin pyöristä suurimmalla osalla on kyllä ajettu kauden mittaan vain muutamia tunteja, minkä takia niissä ei mitään älyttömän suuria alennuksia ole. Useimmissa tilanteissa koeajot kestävät vain muutamia minuutteja ja niillä käydään korkeintaan lähipolulla kääntymässä.

T. Mika Pensas, ROSE