PDA

Näytä tavallinen näkymä : Asiantunteva pyöräliike?

Fillaristi1st
17.01.2011, 13.44
Olen ostanut itse Velosportista (Hki, Mäkelänkatu) parikin kunnon pyörää (alk. 1500e) ja ohjannut n. 10 muuta ostajaa sinne. Ihmettelin omilla ostokerroillani myyjien ynseyttä ja palvelua, mutta ajattelin heitä persoonina.

Nyt kun minulta varastettiin talvisäilöstä kilpatason maastopyörä ja tarvitsin vakuutusyhtiötä varten hinta-arvion, niin kundit liikkeessä ensinnäkin halusivat 60 egee arviosta ja jälleen palvelu oli ala-arvoista. Arvatkaa ostanko minä tai suosittelenko ketään kääntymään heidän puoleensa ostaessaan/hankkiessaan pyörää? En todellakaan asioi ko. liikkeessä ikinä:mad:! Tilaan tai haen pyöräni ulkomailta tästä lähtien!!!

Ps. Toivottavasti velosportin kundit haaveissaan pärjäävät joskus kisoissakin. Muuallakin kuin kotikadun kisoissa;)

reif
17.01.2011, 13.59
Olen ostanut itse Velosportista (Hki, Mäkelänkatu) parikin kunnon pyörää (alk. 1500e) ja ohjannut n. 10 muuta ostajaa sinne. Ihmettelin omilla ostokerroillani myyjien ynseyttä ja palvelua, mutta ajattelin heitä persoonina.

Nyt kun minulta varastettiin talvisäilöstä kilpatason maastopyörä ja tarvitsin vakuutusyhtiötä varten hinta-arvion, niin kundit liikkeessä ensinnäkin halusivat 60 egee arviosta ja jälleen palvelu oli ala-arvoista. Arvatkaa ostanko minä tai suosittelenko ketään kääntymään heidän puoleensa ostaessaan/hankkiessaan pyörää? En todellakaan asioi ko. liikkeessä ikinä:mad:! Tilaan tai haen pyöräni ulkomailta tästä lähtien!!!

Ps. Toivottavasti velosportin kundit haaveissaan pärjäävät joskus kisoissakin. Muuallakin kuin kotikadun kisoissa;)

Ottamatta kantaa mainittuun pyöräliikkeeseen, niin toisinaan mitä erikoisempi erikoisliike on kyseessä niin sitä enemmän henkilökunta kuvittelee voivansa valita asiakkaansa.

Privileged
17.01.2011, 14.11
Minun mielestäni tuo 60euroa ei jää sinun maksettavaksi vaan sen korvaa vakuutusyhtiö sinulle pyörän korvauksen maksun yhteydessä?!?

Mikrometri
17.01.2011, 14.29
Ihan liikkeestä riippumatta kannattaa aina laittaa siisti puku ja ei niin hyvin räikeä kraka niin palvelu paranee. Ja ostajana eli arvion pyytäjänä on muistettava nöyrä ja hillitty käytös. Noilla jo pääsee pitkälle kaupanteossa ja voi jopa saada palvelua ja ostettuakin haluamansa tuotteen.
Todella ikävää tuollainen että asiakas ei osaa käyttäytyä ja joudutaan heittämään ulos liikkeestä.

A.A
17.01.2011, 14.33
Ihan liikkeestä riippumatta kannattaa aina laittaa siisti puku ja ei niin hyvin räikeä kraka niin palvelu paranee.

Tuo on kyllä niin totta.

Tärkeintä kuitenkin on ajaa paikalle työsuhde Alfa Romeolla jossa on V24 moottori ja ziljoona hevosvoimaa.

Polla
17.01.2011, 17.33
Cycle center avasi tänään toisen liikkeen velosporttia vastapäätä. Sinne vaikka sitten kokeilemaan josko sais parempaa palvelua :D

Risto Koivunen
17.01.2011, 17.39
Eikös tälle Velosportille ollut jo oma ketjunsa?

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=34900

OMT
17.01.2011, 18.48
Cycle center avasi tänään toisen liikkeen velosporttia vastapäätä. Sinne vaikka sitten kokeilemaan josko sais parempaa palvelua :D

Oho. Täytyy mennä pian käymään. Sieltä muuten on tähän saakka saanut ihan oikeasti parempaa palvelua. Jokohan Velosport joutuu kiinnittämään asiaan huomiota käytännön tasolla?

Polla
17.01.2011, 18.51
Oho. Täytyy mennä pian käymään. Sieltä muuten on tähän saakka saanut ihan oikeasti parempaa palvelua. Jokohan Velosport joutuu kiinnittämään asiaan huomiota käytännön tasolla?

Voi olla että palvelu paranee ja kipailu kiristyy hintojenkin osalta.

rhubarb
17.01.2011, 19.37
Minun mielestäni tuo 60euroa ei jää sinun maksettavaksi vaan sen korvaa vakuutusyhtiö sinulle pyörän korvauksen maksun yhteydessä?!?

Jos ei niin kannattanee vaihtaa vakuutusyhtiötä.

OMT
26.01.2011, 10.42
Miltä Cycle Centerin uusi myymälä vaikuttaa? En ole vielä päässyt käymään.

jaytski
26.01.2011, 11.53
Miltä Cycle Centerin uusi myymälä vaikuttaa? En ole vielä päässyt käymään.

Aika tyhjää oli tuossa noin viikko sitten. Ridleyn tsygiä ikkunalla muutama kappale. Biancheista via nirone ja sempre paikalla.

matula
21.04.2011, 09.11
Kiersin tuossa muutaman viikon aikana kaikki pääkaupunkiseudun pyöräliikkeet ja oikeastaan vain kahdessa-kolmessa oli vastassa asiantunteva ja asiakkaan huomioiva henkilö. Velosportissa Käpylässä koin saavani parhaan palvelun.

Niin, en ajanut autolla eteen, en asioinut puku päällä, ei sinne päinkään. Myyjä jaksoi kartoittaa minun, hankalan asiakkaan pyöräntarvetta ihan perusteellisesti ja kokemus oli hyvä.

Olisiko valittajien omassa asenteessa myös mahdollisesti syytä kohdalle osuneeseen nuivaan palveluun...

Ski
21.04.2011, 10.15
Miten asiakkaan asenne voi vaikuttaa myyjän palveluun.... ai niin, olemme Suomessa... :)

Voihan myös olla että joku on kertonut sinne että Täällä Foorumissa on tullut palautetta heidän huonosta palvelusta, ja he ovat päättäneet korjata asian ?

nilsson
21.04.2011, 12.01
Miten asiakkaan asenne voi vaikuttaa myyjän palveluun.... ai niin, olemme Suomessa... :)

Miten se voi olla vaikuttamatta? Kyseessä kuitenkin on kahden ihmisen välinen vuorovaikutus, jossa varmasti molempien asenne vaikuttaa lopputulokseen. Jopa ulkomailla...

Eso
21.04.2011, 13.02
Joskus muinoin IT-puolen takuuhommissa kärvistelleenä tuli kyllä huomattua, että maailmassa riittää asiakkaita, joiden mielestä myyjän tulee jo ammatin puolesta olla väärässä, kestää melkein mitä tahansa silmää räpäyttämättä jne. Onneksi oli kuluttajaneuvojat/asiamiehet vetämässä edes itse asian osalta jotain linjaa. Paskapäisiin asiakkaisiin sekään ei auta.

Asiakaspalvelutyö on kutsumusammatti, jota alkaa kummasti arvostamaan viimeistään siinä vaiheessa, kun saa vähän itse päin näköä. Jos on ylimalkaan kykenevä arvostamaan muita ihmisiä.

SvaR
21.04.2011, 14.17
Mistä syystä se aina haiskahtaa, kun joku ensimmäisenä viestinä puolustelee jotain kauppaa/tahoa? Onko silloin kuulunut jonkinlainen kalahdus vai?
Joka foorumilla tähän törmää...:rolleyes:

Samoiten törmää sekä hyviin että huonoihin kauppoihin asiakaspalvelun suhteen.
Itse kyllä palkitsen hyvät kauppiaat asioimalla heidän tykönään ja maksamalla palvelusta jopa pikkasen enemmän. Sitten taas se toinen äärilaita niin ompa semmoisiakin kauppoja joissa en varmana asioi ennenkuin omistaja vaihtuu.

N-Man
21.04.2011, 14.25
Itse olen saanut melkein liikkeessä kuin liikkeessa kohtuullisen asiallista palvelua. Toki virheitäkin on sattunut ja aina kaikki ei ole mennyt putkeen mutta molemminpuolisella ymmärtämyksellä on päästy sovussa eteenpäin. Väittäisinkin että kyllä asiakkaankin asenteella on vaikutusta siihen miten palvelu sujuu. On nimittäin ihmisiä joilla on taito joutua konfliktitilanteisiin melkein paikassa kuin paikassa.

Velosportista on itsellä pääsääntöisesti varsin hyviä kokemuksia. Ainakin pojan maantiepyörän hankintaan paneuduttiin hyvin, yksityiskohdat selvitettiin tarkasti ja toimitus oli luvattua nopeampi. Sähköposteihin vastaukset eivät aina ole olleet ihan nopeimmasta päästä ja vastauksetkin ovat olleet joskus vähän sinne päin ja vaihdelleet kerrasta toiseen. Mutta kukaanhan ei ole täydellinen.

Mikha
21.04.2011, 14.31
Ketjun aloittajalle väittäisin, että Velosport on varmasti yksi asiantuntevimmista liikkeistä mitä pk-seudulta löytyy. Mutta ehkä voi ajatella, että juuri sen takia asiakaspalvelun taso ei välttämättä aina ole niin korkealla. Kun ei ole riittävästi kilpailua, niin ehkä sitten on varaa olla ylimielinen tai koppava. Asiakkaita tuntuu riittävän joka tapauksessa.

Omien kokemuksieni mukaan, asiakaspalvelu vaihtelee ko. liikkeessä todella paljon. Riippuen kuka on tiskin takana ja kummalla jalalla on noustu sängystä.

Täytyykin käydä tutustumassa tuohon Cycle Centeriin.

Eso
21.04.2011, 14.39
Mistä syystä se aina haiskahtaa, kun joku ensimmäisenä viestinä puolustelee jotain kauppaa/tahoa? Onko silloin kuulunut jonkinlainen kalahdus vai?

Jos tuo oli tarkoitettu jatkoksi omaan kommenttiini, niin vastaan, että toki kalahti. Omaani edellisessä viestissä minusta tuli kuitenkin asian pihvi eli ihmisten kesken asioita hoidetaan ja se pitäisi muistaa tiskin molemmilla puolilla. Joillekin vaan käy ilmeisesti elämässä niin, että oli yksin tai porukassa, aina haisee:D

SvaR
21.04.2011, 15.08
Jos tuo oli tarkoitettu jatkoksi omaan kommenttiini, niin vastaan, että toki kalahti. Omaani edellisessä viestissä minusta tuli kuitenkin asian pihvi eli ihmisten kesken asioita hoidetaan ja se pitäisi muistaa tiskin molemmilla puolilla. Joillekin vaan käy ilmeisesti elämässä niin, että oli yksin tai porukassa, aina haisee:D
Ei ollu sinulle...sullahan reilu sata viestiä takana.

Minäkään en ihan pienestä säikähdä vaan toinen kauppa boikotissa valehtelun takia ja toinen myytyyän minulle hanskat tuplahintaan. Tuo tupla hinta kun tuli selville niin asiasta reklamoin ja vastaus oli että katsotaan sitä sitten joskus...noh kun ei kerta korvaus onnistunu sillä kertaa niin pitäkööt tunkkinsa.

matula
22.04.2011, 14.51
[QUOTE=SvaR;1595173]Ei ollu sinulle...sullahan reilu sata viestiä takana.

Kalahtamisjuttu taisi olla mulle?

Ei kalahtanut kyllä täälläkään vaikka viestejä on vasta vähän. Minullakaan ei ole mitään tekemistä ao. liikkeen kanssa...tai no kohta ilmeisimmin on yhteistä sikäli, että taidan hankkia sen tulevan pyöräni sieltä.

Kannanottoni on kirjoitettu sen vuoksi, että ketjun aloitukseen verrattuna omat kokemukseni ovat ihan päinvastaiset. Tosin huimaavalla yhden käynnin kokemuksella :D... vai taisin kyllä käydä vanhassa paikassa joskus 20v sitten kerran tai kaksi.

Monenlaista harrastaneena olen myös sitä mieltä, että erikoisliikkeissä on hyvinkin persoonallista asiakaspalvelua ja jokaiselle liikkeelle kertyykin siksi ihan omat vakioasiakaskuntansa joka saa sitten ehkä hieman henkilökohtaisempaa plus-palvelua.

Asiantuntemuksessa ja palvelun tasossa koin Velosportin ykköseksi. Hyvin lähellä on Fillarikellarin yksi myyjä. Kohtelu sielläkin oli asiallista kun taas Helsingissä noin yleinen tuntemukseni muuten oli, että tällaista vanhaa ukkoa pidettiin lähinnä pellenä joka häiritsi keskenään keskustelevien myyjien rauhaa.

Heikoin esitys oli kysellessäni n.1000€ maantiepyörää kun myyjä tokaisi, että "eiköhän mikä tahansa 200-300€ pyörä riitä Sulle, osta Jopo"

Ei ainakaan ollut myyntihaluja ja pokan arviointi ulkonäön perusteellakin meni pieleen.

Kyllä asiakas itse vaikuttaa hyvin paljon liikkeen/myyjän tarjoamaan nk. asiakaspalveluun. Jos asiakas itse kulkee vit....tuneena kainalot märkänä paikasta toiseen ja luulee olevansa maailman keskipiste niin silloin saa joka paikassa huonoa palvelua. Moottoripyöräliikkeissä kulkee paljon tällaista asiakaskuntaa ja jos jossakin joku myyjä ei tullut 15s sisällä kumartelemaan niin asiasta kirjoitellaan vielä vuosien kuluttuakin nettiin suu vaahdossa ja päivitellään maailman huonointa palvelua.

Moottoripyöräpuolella olisi kalahtanut :D

H

Bobo
25.04.2011, 21.12
Ihan asiallista palvelua sain kun kerran käväisin tuolla, mitään ei tosin tarttunut muukaan.

Tuosta palvelusta tuli mieleen huvittava tapaus kun kävin petikon Bike Planetissa. Katselin ja hipelöin pyöriä ja silmiini osuui Di2 -vaihteistoinen kilpuri. Kokeilin sähköistä vaihtajaa niin taakseni tuli myyjä ja alkoi tiukkaan sävyyn puhutella että ei saa koskea ja voi mennä rikki. Pyytelin nöyrästi anteeksi ja sanoin että voisiko laittaa jatkossa sähköt pois laitteesta tai kyltti että "älä koske".

tpievila
26.04.2011, 16.51
Pitää selvästi olla ostamatta mitään BP:stä. Ainakin minä haluaisin pyörän, joka ei hajoa koskemalla.

Musashi
26.04.2011, 17.17
Ihan liikkeestä riippumatta kannattaa aina laittaa siisti puku ja ei niin hyvin räikeä kraka niin palvelu paranee.

Puku päällä fillarikauppaan? Ei saakel...

kolistelija
26.04.2011, 17.36
Puku päällä fillarikauppaan? Ei saakel...
Velosportissa oli ukko puvussa viimeksi kun siellä kävin. Kyseli hipomaantiepyöristä kuin olisi ostoaikeissa ja mietiskeli että ajetaanko niillä aina lukkopolkimilla... :p