PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pori #6

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

Mr. Kape
04.11.2011, 13.30
Kai se sopii ihan hyvin.

Tomppa
04.11.2011, 21.57
Maasturilla tulen kopille. Jos ajelis vaikka lyttylän/kiimakallion maastoja välissä.

Lo77a
05.11.2011, 17.13
Ja huomenna taas kopille klo 11 maantiepyörienne kanssa. Welcome ! Ja Kape vaan mukaan peesailemaan ;)

Mr. Kape
05.11.2011, 18.24
Ja huomenna taas kopille klo 11 maantiepyörienne kanssa. Welcome ! Ja Kape vaan mukaan peesailemaan ;)

Pitäskö oikeest lähtee teitä kiusaamaan?? https://lh6.googleusercontent.com/-wTBW9aAGDVc/TmUTMaEbs1I/AAAAAAAAFKQ/bIv9KGgRxME/s16/biggrin.gif

Olen ajellu kyllä nyt sen verran, että jalat saattas mennä vaarallisen nopeesti tyhjiksi maantiellä - kuten keskiviikkona. Ja sitten olisin enään painona.
Voisihan sitä lähteä Kopille kisakiekoilla ja katsoa tilannetta siinä, mutta niillä kiekoilla ei sitten ole hyvä ajaa maastossa jos lähteekin sinne. Taas treenikiekoilla ja maastopaineilla tulen varmasti katkeamaan tiellä.
Kuitenkin olisitte ajamassa +100km Kopilta. Eli taitaa olla parempi, että toiseen kertaan.

Tänään tuli maastoajoa hiukan yli 4h. Kotiin pääsin kymmentä vaille viis, joten valosa-aika tuli käyttettyä aika hyvin hyväksi - metässä tuli kyllä seisoskeltua liikaa.
Kun muut lähti Länsi lasilta Poriin, niin suuntasin itsekkin kotio päin eli Ulvilaan - se suuntahan vei suoraan Hyvelä-Ruosniemi-Harjunpää-mettien läpi https://lh6.googleusercontent.com/-wTBW9aAGDVc/TmUTMaEbs1I/AAAAAAAAFKQ/bIv9KGgRxME/s16/biggrin.gif ja Rännärillä vahingossa valitsin väärän polun. Ruosniemen luontopolulla jumpatessa alkoi tuntemaan käsissäkin jo väsymystä.

Eli tällä viikolla nyt se noin 20h reeniin, joten jalat eivät ole aivan tuoreet https://lh3.googleusercontent.com/-Zc5v4urt34o/TmUTURi0J9I/AAAAAAAAFKs/UFNE9KN5lpY/s16/redface.gif.

TunkkiPuolikas
06.11.2011, 15.45
http://www.facebook.com/GulfKauvatsa

http://connect.garmin.com/activity/126817917

Gulfilla oli innokas pyörämies joka halusi kuvata. Pipo ja tarra jäi käteen tällä kertaa.

Tuo siis eilen . Tänään 132 kilsaa ja yhteensä viikonlopun saldo 330 kilsaa. Hyvin on porukkaa riittänyt kopille. Moempina päivinä 7-8. Sais pikkasen napsahtaa pakkaselle, niin olis kiva lähteä maastoonkin.
Mutta koska nyt on tiestö kuivaa, eipä maantielenkin voittanutta ole :):)
Tuossa vielä tämä päivä, http://connect.garmin.com/activity/126817900

TunkkiPuolikas
06.11.2011, 17.56
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1283695#Post1283695

En ainakaan povariin laittais.. Kuvista näkee että aika mossaus on ollut.. Näkyi se ketjussa räjähtänyt läppärikin. Jessus mikä hole. Jos noista sarjaan kytketyistä pattereista joku jostain syystä tyhjenee ennen aikojaan, loput sitten kuulemani mukaan työntää vähän kiireellä sitä varausta sinne ja poks. Mutta näitä nyt menee kännyköistä ym. Ja se on korvalla sentään :D

Mr. Kape
06.11.2011, 21.40
...
Sais pikkasen napsahtaa pakkaselle, niin olis kiva lähteä maastoonkin.
...

Anteeksi, mutta olet kylläkin täysin väärässä kuten ain... harvoin.

Siellä maastossa on aivan hyvä ja hieno ajella. Mies pysyy puhtaana, mutta voiman siirto kuraantuu.
Maastossa on tällä hetkellä todella kuivaa, kun vertaa esim. lokakuun alkuun ja touriin - silloin oli vettä.

Kyllä se pakkanen ja pari sentiä lunta tekisi ajeluun oman hienon fiiliksensä, mutta (lähes) kaikki käy.

Tänään poljin sellaisen 4h, joten viikon saldo jopa 24,5h :cool:. Siinä alle 2h muutakuin pyöräilyä.
Jalat tuituikin tänään aika hyviltä, mutta tuskin ne olisi maantietä kestänyt. Teknisissä paikoissa painaessa kyllä otti reisille ja kone otti kierrosta.

TunkkiPuolikas
06.11.2011, 23.00
Anteeksi, mutta olet kylläkin täysin väärässä kuten ain... harvoin.
.

Minä luotan Jukkikseen, sillä Jukkis on kuningas ja Mersumies. Ja Jukkis käski mun mennä maantielle. Sanoi, että mettässä on kuraa ja pyörän pesuun menee enemmän kuin ajoon. Niin minä pesen pyörän lenkin jälkeen :D Joten pakkasia odotellessa :) :D

izmo
07.11.2011, 07.47
Minä luotan Jukkikseen, sillä Jukkis on kuningas ja Mersumies. Ja Jukkis käski mun mennä maantielle. Sanoi, että mettässä on kuraa ja pyörän pesuun menee enemmän kuin ajoon. Niin minä pesen pyörän lenkin jälkeen :D Joten pakkasia odotellessa :) :D

Pikkasen pyörä kurastuu Tampereellakin nyt mutta Vaahtopesu Oy kotioven vieressä ja minuutissa tulee puhdasta...:eek:

Joskus vaan tuntuu että se maantiekura on sitkeemässä pyörässä ja vaatteissa:rolleyes:

Kuukauden päästä jo palellaan ja kirotaan pakkasta ja kylmää :(

TunkkiPuolikas
07.11.2011, 09.41
Pikkasen pyörä kurastuu Tampereellakin nyt mutta Vaahtopesu Oy kotioven vieressä ja minuutissa tulee puhdasta...:eek:

Joskus vaan tuntuu että se maantiekura on sitkeemässä pyörässä ja vaatteissa:rolleyes:

:( Tosi on. Kaise piki liukenee siihen jonkin verran. Mutta täälläpä on tiet olleet kuivia. Niin kuin te Tampereen miähet olette huomanneet, Porissa paistaa aina ja on aurinkoisia ihmisiä :D

Pekka L
07.11.2011, 12.15
Se on totta, että yksittäisiä notkoja lukuunottamatta maastossa on ihan ok kelit.

Mä pesen pyörän myös joka lenkin jälkeen, mulla menee kyllä n. 4 min aikaa. Ismo on nopee...
Vesisuihkulla irtokura pois, sitten sumuttelen liuotinpesun pintaan (Car-S, Prismasta tai ABC jne.) annan vaikuttaa n. 2 min, huuhtelu ja valmista tuli.
Pyörä puhdistuu 98% noin. Märkänä reilusti ketjuihin sprayta, syrjäyttää kosteuden ja voitelee.
Pyörä talliin kuivumaan, en edes kuivaa sitä.
Ketju ja pakkakin puhdistuu tuolla tavalla ilman hinkkaamista ja ketju tuntuu kestävän hyvin.

Pelkällä vesisuihkulla pyörä jää huomattavan paskaiseksi, tässä on tullut tehtyä oikein vertailuakin. Hyvä pesuaine tuo.

izmo
07.11.2011, 12.53
Se on totta, että yksittäisiä notkoja lukuunottamatta maastossa on ihan ok kelit.

Mä pesen pyörän myös joka lenkin jälkeen, mulla menee kyllä n. 4 min aikaa. Ismo on nopee...
Vesisuihkulla irtokura pois, sitten sumuttelen liuotinpesun pintaan (Car-S, Prismasta tai ABC jne.) annan vaikuttaa n. 2 min, huuhtelu ja valmista tuli.
Pyörä puhdistuu 98% noin. Märkänä reilusti ketjuihin sprayta, syrjäyttää kosteuden ja voitelee.
Ketju ja pakkakin puhdistuu tuolla tavalla ilman hinkkaamista ja ketju tuntuu kestävän hyvin.

Pelkällä vesisuihkulla pyörä jää huomattavan paskaiseksi, tässä on tullut tehtyä oikein vertailuakin. Hyvä pesuaine tuo.

Kotisuihku ei pelitä samanlailla kuin Vaahtopesu Oy ammattipesulan suihku mutta täytyy vaan säätää suihku sumutukselle... Dieselillä käyvä höyrypainepesuri on taas huono pyöränpesussa kun tulee pisteenä suihku

loco
07.11.2011, 15.27
Huomenna klo 11 kopille,tarjolla rauhallista ja ehkä pitkääkin lenkkiä :p Ilmeisesti voisi maantiepyörillä mennä,sen verta ok keliä vielä näyttää,jatkossa näyttää jo kylmenevän... 3 tyyppiä tällä hetkellä tulossa,lisää kyllä mahtuu :)

Tomppa
07.11.2011, 16.37
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3334909.jpghttp://kuvablogi.com/nayta/prev/img3334905.jpg
kohtuu kuivaa polkua...kuraa ei juuri missään:D

TunkkiPuolikas
07.11.2011, 21.23

Pelkällä vesisuihkulla pyörä jää huomattavan paskaiseksi, tässä on tullut tehtyä oikein vertailuakin. Hyvä pesuaine tuo. Mä en viitsi liuo6tinta käyttää kuin pakassa ja vaihtajissa. Lähtee AutoGlymit veks :) Mutta vahashamppoota kyllä sittenja sekin AutoGlymiä. (Vaikkakin pääsi yksi vanne Pekalle paskaisena. Mutta ei ollu mun jäljiltä. kakarat ovat hiukkasen liian nopeita noissa hommissa:) )Muutamassa minuutissa homma bueno.
Metsäänkin kyllä aikanaan mennään. jostain syystä vaan tuo maantie kerää hyvin porukkaa ja mielellään ajan sellaisessa 10 sakissa lenkkiä. Tällä kertaa nyt vaan näin. Ja pakko myöntää, että tuo motivaatio ei tahdo kestää noita samoja hyvelän,Ruosniemen ym polkuja. Maantiellä on kumminkin sitä lääniä pyöriä enemmän.
Joku Rauman keikka varmaan pitäis tehdä kallioille tms:)

Tomppa
07.11.2011, 22.10
Kyllähän nuo maastot alkaa olla jo aika purkkaa kun niitä on ajettu vuodesta toiseen. Pikkusen helpotusta tuo massi, ulvilan fk-rata ja lyttylän polut. Noormarkkuun pitäs ajella kans jossain kohtaa ennen kun kunnon lumi peittää polut mutta Raumaa ei voita mikään. Tämä viikko on menetetty viikonloppua myöten joten ens viikolla jos saa esittää aikataulua retken suhteen. Raumalla jäi monnalan monttulla se paikallisten tekemä hyppyri ajamatta joten pakkohan se on ajaa pois alta :)

Pekka L
07.11.2011, 22.24
Tsorge vaan poijaat. Mä oon tehnyt ekat maantielenkit 2003 ja voin väittää, että tunnen joka ikisen asvalttimutkan 50km säteellä Porista. Sorateitäkin jokusen.
(no ehkä en joka ikistä, mut periaate kai selvis)
Maastossa on vielä aika paljon vielä opettelemista, vaikka nyt vaan 15km säteellä.

Noh, oma motivaatio tulee ulkona olemisesta, ei siitä oonko jonkun tien tai polun ajanut kerran vai 100 kertaa.

TunkkiPuolikas
07.11.2011, 22.46
Tsorge vaan poijaat. Mä oon tehnyt ekat maantielenkit 2003 ja voin väittää, että tunnen joka ikisen asvalttimutkan 50km säteellä Porista. Sorateitäkin jokusen.
(no ehkä en joka ikistä, mut periaate kai selvis)
Maastossa on vielä aika paljon vielä opettelemista, vaikka nyt vaan 15km säteellä.

Noh, oma motivaatio tulee ulkona olemisesta, ei siitä oonko jonkun tien tai polun ajanut kerran vai 100 kertaa. Et ole ajanut tarpeeksi kauas :D No enivei, en voi sille mitään ,että tympii nuo samat polut. Jotain uutta pitäis löytää.

Pekka L
08.11.2011, 14.48
Et ole ajanut tarpeeksi kauas :D

Totta, itsellä ainoastaan Niinisalon reissu menee yli 50km:n. Sinne on kopilta vajaa 53km.

TunkkiPuolikas
08.11.2011, 16.39
Totta, itsellä ainoastaan Niinisalon reissu menee yli 50km:n. Sinne on kopilta vajaa 53km. Koko päivän olin miettinyt retkeilyreitin ajoa, mutta Pekka E soitti ja houkutteli maantielle. lotta,Masa Ja JOni ajoivat 130 kilsaa päivällä, jos vaikka 60 km itse ajais.

Niin,kyllä mulle passaa vähän kaikki, mutta enemmistön mukana ollaan menty. On poikkeuksellisen hyvin riittänyt sitä ryhmää tosiaan ja kun kaikilla ei ole sitä maastista. Ajan kyllä loppujen lopuksi vaikka karhuhallia ympäri, jos mukana tulee kavereita ja saa puhua paskaa samalla. Ja sehän sujuu juu:D Nuo yksin reenivapaalla ajetut ovat niitä tylsiä. Hyvelän kalliot ja Kullaan lenkki alkaa olla tuttua kauraa. Retkeilyreitillä saa haasetta, mutta se alkaa olla parhaimmillaan vasta kun on pakkasta vähän ja pääsee tekniset paremmin. Ja hiukan yksin arastelen sinne menoa, kun pannutan joka kerta. Kaveri olis aika hyvä jos loukkaa kunnolla. Ja se on taas taidon puutetta se :D

loco
08.11.2011, 16.50
Kopilla tänään minä,Lottis ja Masa. Suunta Ulvila-Nakkila-Irjanne-Kuivalahti-Luvia-Preiviiki-Pihlava-Koti, noin niinkuin suurinpiirtein.131km/4h44min loistavassa kelissä... Komia lenksu :)

TunkkiPuolikas
09.11.2011, 10.22
Mitenkäs se on nykyään. Onko enää mitää maastolenkkejä valojen kera Siwalta? Mulla kun tunnetusti ei maantiemiehenä asiaa tuohon MTB foorumille ole. Meillä on muutama triathlonisti, joka pysyy maastiksen selässä ja jopa asuu kilsan säteellä. Voitais joskus lähteä messiin, ja luulisi että tuo Mersumieskin olisi tulossa. Hänelläkään siis ei tietoa, kun maantiemiehen statuksella kulkee :)
Eli: ONKO?

aris
09.11.2011, 13.00
Itse en ainakaan tiedä että olisi olisi kiinteitä valolenkkejä sovittu. Kiintee valolenkki päivä olis kyllä ihan hyvä. Sais porukkaa vähän enemmänki liikkeelle.

TunkkiPuolikas
09.11.2011, 20.41
Itse en ainakaan tiedä että olisi olisi kiinteitä valolenkkejä sovittu. Kiintee valolenkki päivä olis kyllä ihan hyvä. Sais porukkaa vähän enemmänki liikkeelle. Hyvä idea. Esim se Ylikylän Siwa vois olla hyvä paikka. Tulee sitten, kuka tulee. Tiistai sopis mulle

TunkkiPuolikas
09.11.2011, 20.47
Erään harrastajan näkemys lajista. Aika osuva monelta osin. :D:D

"Ei pyöräilyssä mitään kivaa ole ja kyllä on nautinnot kaukana. Paskaa hommaa. Jos lähden mukaan yhteislenkille, niin yleensä siellä ajetaan liian lujaa alusta lähtien. Lisäksi minulla on keskimäärin aina viikonloppuna jonkin sortin kankkunen ja eiköhän suunnata jonnekin mäkeen ihan kylmiltään ja sitten saa katsella "ajokavereiden" selkää puolen kilometrin päästä.

No, jos lähden yksin ajamaan, niin ajan liian pitkälle ja paluu on yhtä tuskaa. Seuraavat päivät menee särkylääkkeitä nappailen. Onneksi sentään en ole pyöräilyn takia alkanut venyttelemään. Se vielä puuttuisi. Yöllä yksin ajo se vasta *ittumaista hommaa onkin. Kaikki mahdolliset pelot iskee päälle ja ahdistaa. Sitten jos lähden lyhyemmälle lenkille, niin täällä on joka suunnassa mäkiä, joissa tämmöinen rasvapallukka uupuu jo alkumetreillä. Ja aina pitää ajaa pahuksen pyörätietä, että pääsee maantielle. Koirat, sauvat ja jokinorsut pinnoissa raahautuen.

Talvella on tautisen kylmä. Kesällä janottaa ja kottaraisenkokoiset pörriäiset lentää silmään. Keväällä ja syksyllä on märkää. Lehdet ovat niljakkaita ja rapa roiskuu naamalle. Perse kurassa ja sukat märkänä. Onhan se maastopyöräilykin koettu. Koomisen huonolla ajotaidolla saa pelätä koko ajan kaatuvansa kivikkoon. Ja pyörää pitää taluttaa ja kantaa suurin osa matkasta. Sitten tulee eksyttyä jonnekin pusikkoon. Ja helvetinmoinen hiki koko ajan.

Sitten on kaikki rahat menneet osiin, vaatteisiin ja pyöriin. Visa on koko ajan palkan verran miinuksella. Kellari on täynnä kaikenlaista käytettyä ja väärin ostettua käyttämätöntä rojua.Vaimon maalta oleva suku pitää ihan luuserina ja sanovat suoran päin naamaa, että tekisit juoppo ruumillista työtä, ettei tarvitsisi häpäistä itseäsi ja muita sukkahousuissa ympäriinsä ajaen. Suustakin on hampaat sulaneet sokerimössyn jatkuvan syömiseen ja juomisen takia. Vähäiset pyöräilyn kautta saadut "kaverit" ovat kaikki eronneita ja hulluja. Joo, harrastuksen pitää olla kivaa..."

aris
09.11.2011, 21.29
Tiistailla voi aloittaa ja jos tuntuu olevan huono kaikille niin vaihtaa sitten.

mitaluot
09.11.2011, 22.14
Hyvä idea. Esim se Ylikylän Siwa vois olla hyvä paikka. Tulee sitten, kuka tulee. Tiistai sopis mulle

Kannatan tiistaita. Itse ilmaannun taas lenkeille reilun viikon päästä.

Mr. Kape
09.11.2011, 22.51
...Mersumieskin olisi tulossa. Hänelläkään siis ei tietoa, kun maantiemiehen statuksella kulkee :)
...

Etkö ollut miehestä jo huolissasi, kun oli maastolippa ilmestynyt kypärään - kohta ex-maantiemies https://lh6.googleusercontent.com/-wTBW9aAGDVc/TmUTMaEbs1I/AAAAAAAAFKQ/bIv9KGgRxME/s16/biggrin.gif.

...
Ja pakko myöntää, että tuo motivaatio ei tahdo kestää noita samoja hyvelän,Ruosniemen ym polkuja. Maantiellä on kumminkin sitä lääniä pyöriä enemmän.
...

Itselläkin vähän välillä sama. Maastossa kun tulee suurimmaksi osaksi pyörittyä, niin niillä tunneilla saa ajaa Selkäkankaan monta kertaa ympäri.
Pitäisikö välillä jättää maastot rauhaan https://lh6.googleusercontent.com/-AmWdAb5zBsU/TmUTT3bJ9SI/AAAAAAAAFKU/rnCsDr76srU/s21/confused.gif?! Voisi sekin välillä piristää, ettei vetäisi 90% treeneistä yksin - yksinäistä elämää kuin eräs neiti vittuili ettei ehdi edes tyttöä löytämään kun vaan treenaa.

TunkkiPuolikas
09.11.2011, 22.51
Kannatan tiistaita. Itse ilmaannun taas lenkeille reilun viikon päästä. Se on erittäin hienoa juttu se :)

TunkkiPuolikas
09.11.2011, 22.56
Etkö ollut miehestä jo huolissasi, kun oli maastolippa ilmestynyt kypärään - kohta ex-maantiemies https://lh6.googleusercontent.com/-wTBW9aAGDVc/TmUTMaEbs1I/AAAAAAAAFKQ/bIv9KGgRxME/s16/biggrin.gif.

. Se sano ,että joskus viiden vuoden päästä se aikoo anoa statusta Xc-mieheksi, jos ei sitten juhannuksena juovuspäissään lähde maantiepyörällä kaljalle. Sitten menee taas viisi vuotta :D:D:D

P.S sitten semmoinen juttu, ettei me maantiemiehet ole keksitty tuota jakoa. :D:D

Ansis
09.11.2011, 23.05
Jykä, toi "erään harrastajan näkemys lajista" oli hiukan hyvä :D

TunkkiPuolikas
09.11.2011, 23.28
Jykä, toi "erään harrastajan näkemys lajista" oli hiukan hyvä :D Joo ja minuun sopii lähes kaikilta osin. juuri noin se menee :D

Pekka L
10.11.2011, 11.14
Lisää "näkemyksiä":D

Maastopyöräilijöille maha on sallittu, ehkä jopa suotavaa. Kannattaa siis valita laji ruhon mukaan.

Ja Trekin kanssa saa näyttää jopa tältä:

http://www.bikegallery.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/george-bush-and-his-bike.jpg

TunkkiPuolikas
10.11.2011, 21.55
Koska kiinnostusta edelleen maantielle on, ajan kopilta la lenkkiä klo 11. Klo 15 pitää olla uimahallilla,joten sen mukaisesti reitti. :):):)

Ansis
11.11.2011, 12.19
Jykän PITI kirjoittaa, että "...joten sen mukaisesti vauhti" :D

TunkkiPuolikas
11.11.2011, 18.20
http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM&feature=related Autotallista kuuluu joskus, kun ei homma luonnistu. Tässä kyllä korjataan metsäkonetta mutta tunnelma on aivan sama. :D

TunkkiPuolikas
11.11.2011, 18.37
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5393&d=1321029672 Jukan Gt on kasauksen alla. On pakattu kunnolla, harvoin näkee!!!!!!!

Jukka R: Tuossa eilinen biisi. Jotenkin
olen siihen tykästynyt. Wilko Johnson on ihan oma lukunsa. se kitaristi siis:http://www.youtube.com/watch?v=rViBFgjChH0

TunkkiPuolikas
12.11.2011, 20.06
Koppi 11 XC Mukana ainakin Wallu,Lotta ,Jussi ja MÄ. Osa lähtee joskus 9 maissa(Erkko,Jukkis),mutta epäilen, että isäinpäivänä aamulla mun on oltava kokona. Pojat taasen ovat iltapäivällä sopineet menonsa. Jukkikselle tuossa Erkon numeron annoin. Eli jos vaikka yhdessä menvät. Joten:Jos kiinnostaa Massin suunta klo 11 tai joku muu klo 9,niin kopille tai yhteys erkkoon/jukkikseen!!:)

tojota
12.11.2011, 22.21
tervehdys !!

Milloin ajot alkavat Karhuhallissa.

TunkkiPuolikas
12.11.2011, 23.13
tervehdys !!

Milloin ajot alkavat Karhuhallissa. 19.11 lauantai. Se näköjään puuttuukin meidän sivuilta. Tarkistaa voi aina http://vavtilavaraus.pori.fi/default.aspx Valitse vaan laatikkosta Karhuhalli

Ansis
13.11.2011, 12.40
Jykä, millanen vaakaputki tossa Jukan GT:ssä oikein on?

...Ja Hyvää Isäinpäivää kaikille isille :D

Pekka L
13.11.2011, 15.01
Eiks toi vaakaputki oo ihan samanlainen ku kaikissa Zaskareissa?

Pyöräsi kuva -topikista bongattua... hyi helevetti mikä katiska.;)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?41309-Py%F6r%E4si-kuva-Vol.-II&p=1735555#post1735555

TunkkiPuolikas
13.11.2011, 15.38
Eiks toi vaakaputki oo ihan samanlainen ku kaikissa Zaskareissa?

Pyöräsi kuva -topikista bongattua... hyi helevetti mikä katiska.;)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?41309-Py%F6r%E4si-kuva-Vol.-II&p=1735555#post1735555 Oli joo.:D

Niin Ansis, siis mitä tarkoitat. Kuinka pitkä vai? Tuo takapää on se GT.n ominta desingiä.

TunkkiPuolikas
13.11.2011, 15.52
http://connect.garmin.com/activity/128354193 Tommonen Jusin, Lotan ja Wallun kanssa. Hiukan jouduttiin lopussa oikomaan tietä pitkin ,kun aikataulu alkoi käydä tiukaksi. Ei edes kahvilla käyty. Lisäksi meni vielä rengas Suosmerellä .oli erikoinen tapaus. Mountain Kingistä oli lähtenyt kloppi juurta myöden repäisten samalla noin puolen sentin reiän. uudella sisuksella päästiin kotiin kuitenkin. 80 kilsaa. tuosta jää uupumaan sen verran,kun unohdin kotona laitaa mittarin päälle. Siirtymä kopilta Massille on aika pitkä, mutta kunnon kohotusta tässä kumminkin yritetään. Tai sen putoamisen hidastamista:)

Pekka oli oikeassa. Melko kuivaa oli. Massilla olivat crossipyörän ajaneet vähän spooria,mutta oikeastaan niitä oli kiva ajaa. Pysyypä polut auki :):):)

Nykänderi
13.11.2011, 17.04
Oli aikamoinen yllätys törmätä teihin Nakkilassa. Tunnistin naamat vasta kohdalla. Pitänee liittyä koppilenkkiporukkaan, kun joka viikonloppu tulette jossakin päin vastaan. Ainakaan tämän päiväinen reittinne ei näyttänyt sairaan tekniseltä. Tänään CC-Focuksella Lukkarinsanta-H.pää-Kaasmarkku-Anola-Nakkila-Järvikylä-Lattomeri-Pinomäki-Mikkola-Lukkarinsanta.

Lo77a
13.11.2011, 17.11
Onko joku kiinnostunut lähtemään huomenna lenkille? Olin se verran älypää, että ei tartte osallistua matikan kertauskurssille eli huomenna vapaa päivä koulusta.

TunkkiPuolikas
13.11.2011, 17.16
Oli aikamoinen yllätys törmätä teihin Nakkilassa. Tunnistin naamat vasta kohdalla. Pitänee liittyä koppilenkkiporukkaan, kun joka viikonloppu tulette jossakin päin vastaan. Ainakaan tämän päiväinen reittinne ei näyttänyt sairaan tekniseltä. Tänään CC-Focuksella Lukkarinsanta-H.pää-Kaasmarkku-Anola-Nakkila-Järvikylä-Lattomeri-Pinomäki-Mikkola-Lukkarinsanta. Joo ainoat teknisemmat paikat olivat Massilla,kun tultiin sähkölinjaa alas. Siitä vierestä ajoit TDP:ssä. Eikös me sun Feltin vaihtajaa siinä mäen alla säädettykin?
Muutamia juurakko ja kivikkopätkiä on Nakkilan suunnassa, mutta tuo Nakkila-Ulvila on kangaspolkua pääosin. Jos meillä aikaa olisi ollut enemmän, oltais ajettu Pirunkynteen ja Suosmerelle metsiä pitkin ja Harjunpää koulun takaa, mutta ei nekään mitään kovin vaikeita ole. Joten tervetuloa vaan messiin.

Nykänderi
13.11.2011, 18.10
[QUOTE=TunkkiPuolikas;1735927 Eikös me sun Feltin vaihtajaa siinä mäen alla säädettykin?[/QUOTE]
Kyllä. Sama äijä.

TunkkiPuolikas
14.11.2011, 07.37
Jos sitten Siwallettais Ylikylän Siwalta huoemnna klo 18 led lenkille!:)

TunkkiPuolikas
15.11.2011, 07.38
Jos sitten Siwallettais Ylikylän Siwalta huoemnna klo 18 led lenkille!:)

Eli sinne siis illalla:)

TunkkiPuolikas
15.11.2011, 21.48
http://connect.garmin.com/activity/128915169# Poislukien se, että Lotta halkaisi Jarnolta lainaamansa renkaan heti lähdössä, Waltterin eturenkaan kanssa painimista, kuusenoksan lyömistä mun silmään taas kerran ja yhtä eksymistä sekä aikataulun kusemista. AIVAN LOISTAVA LENKKI:) Mukana Aris Lotta ja Wallu. Ei ihan ollut vielä se paras keli. kalliot olivat liukkaita vielä ja paikka paikoin kunnolla kuraa, mutta siinä ja siinä on. Pikkasen lisää pakkasta niin MUERTO!! :)

TunkkiPuolikas
16.11.2011, 21.33
Ansis soitteli ja kehoitti kirjautumaan MTB Pori sivuille. Periaatteessa voisikin. Mutta näkisin tämän jutun niin, että uuden kaverit, jotka sitä yhteislenkkiä tai tietoa hakee, hakeutuvat Fillarin palstoille ensiksi. Syynä ihan yksinkertaisesti se, että moni tietää tämän foorumin noin yleensä. Tätä voi lukea kirjautumatta ja tiedän, että erittäin moni myös niin tekee. Yhteislenkeille on tätä kautta tullut porukkaa.

Se, että pieni ryhmä avaa foorumin ja sopii keskenään lenkkejä palvelee toki heitä, mutta jos porukkaa halutaa lisää, pitäis olla helppo löytää sitten ne porukat. Jos nyt se MTB on se kynnyskysymys, niin eikö tänne voi sellaista sitten perustaa? Tosin tämän on alun perin perustanutkin juuri he.
Mun mielestä järkevää on aina laittaa tänne, jos ollaan lenkille menossa. Joku voi haluta tulla mukaan. Oli se sitten XC,maantie,dirt tai mikä muu keikka vaan.

Ja tämä nyt sitten ihan ilman sarvia ja hampaita. Noin ajatuksena vaan.

Ja toki se MTB foorumikin palvelee sitten sitä porukkaa joka haluaa spekuloida reittejä, tehdä uusia ja pähkäillä kiven yli menoa, tms, ei siinä mitään,mutta tietoa tännekin eiks niin? :)

[Mikko]
16.11.2011, 21.52
Se, että pieni ryhmä avaa foorumin ja sopii keskenään lenkkejä palvelee toki heitä, mutta jos porukkaa halutaa lisää, pitäis olla helppo löytää sitten ne porukat. Jos nyt se MTB on se kynnyskysymys, niin eikö tänne voi sellaista sitten perustaa? Tosin tämän on alun perin perustanutkin juuri he.
Mun mielestä järkevää on aina laittaa tänne, jos ollaan lenkille menossa. Joku voi haluta tulla mukaan. Oli se sitten XC,maantie,dirt tai mikä muu keikka vaan.

Kannatan!!!

Tomppa
16.11.2011, 22.45
Kyllä, eiköhän tämä ole vielä se helpompi paikka etsiä lenkkiporukkaa. Tietysti onhan se ihan perseestä että paikallisilla on pari foorumia mutta minkäs teet. Ennen oli paremmin..Jos maastoon teki mieli ajamaan isolla porukalla ilmestyit Timpan liikkeen eteen torstaina. Jos tuli muutoksia tai jotain vastaavaa niin väki soitteli puhelimella tai laitto viestiä asiasta. Tuo tiistain ledilenkki on hyvä juttu ja toivottavasti se poikii paljon kuskeja mukaan!

aris
16.11.2011, 23.48
Olisha se kätevää ku kaikki palvelut olis saman katon alla. Mutta joku siinä mättää jos ne laitetaan saman katon alle.Yli puoli vuotta ollaan menty kahdella foorumilla ja hyvin on pelannut. Nyt on tietysti vähän huono maantie väen puolesta, kun kausi loppuu ja maastoilut alkaa. Mutta täällä ilmotellaan myös maastopuolen touhuja joten kaikki varmasti pääsee ajamaan porukassa.

Tää on ilmeisesti jo kuudes Pori topikki ja viimeks ainaki kaatu siihen että sontaa suollettiin yli laitojen eli mun mielestä vois pitää lehmät ja siat eri karsinoissa, toistaiseksi ainakin. Vaikka on näitä foorumeja niin suurin osa lenkeistä sovitaan puhelimitse ja lähtö tapahtuu yleensä tunnin sisällä. Sen takia tarvitaan noita kiinteitä lenkkejä että porukka aktivoitus tulemaan niille. Ja toivottavasti uudetki naamat eksyis noille lenkeille. Moni on varmasti tietonen noista koppi- ja ledilenkeistä, mutta ei uskalla osallistua niille. Tiedä sitten miksei, mutta eipä ketään koskaan laatikossa ole kotiin viety.

Itsellä on ainakin tarkoituksena osallistua koppi -ja ledilenkeille jatkossa näin maastokautena.

TunkkiPuolikas
17.11.2011, 07.47
Tärkeintä on mielestäni saada sitä infoa yhteislenkeistä siis. Se, että jonkun keskiö käy kiveen jossain tai jollakin on väärälainen tai hintainen valo, ei nyt ole se tärkein juttu, Jos joku sellaisesta täällä tai tuolla vääntää, eipä siitä muiden kannata ressata.

Tampereen kuskeilla on oma topiikkinsa maantielle ja maaston näillä sivuilla. Siellä riittää porukkaa molempiin paljon enemmän kuin meilllä molempiin. Ja helposti ne molemmat on tsekannut, kun ne samalta sivulta löytyy. Tosin kyllä sielläkin sitä vääntöä näyttää olevan. Suurin ongelma on mielestäni aina se, että joku alkaa foorumeilla kisaamaan tavalla tai toisella ja unohtaa, että ne on sitten niitä numerolappujuttuja ja käydään paikan päällä.

Joka tapauksessa mun intressi on se, että porukkalenkeillä on se 20. Silloin yleensä on kivaa kaikilla.

Ja itseni lisäksi se suurin vääntäjä oli muuten alun perin maantiemies. Kävi kisoissakin,mutta vaihtoi sitten maastoon. Ja kyllä se maantie/maastomies on aivan turha erotteluperuste. Yleensä porukka tekee molempia.

TunkkiPuolikas
17.11.2011, 18.10
Sisältää tuotesijoittelua :D

----------------------------------- http://static.iltalehti.fi/uutiset/14767426_uu.jpg

Tomppa
17.11.2011, 21.33
Mites porukka ajelee lauantaina?

tojota
17.11.2011, 22.06
Terve

Onko Karhuhalliin menossa /tulossa porukkaa La aamuna

aris
17.11.2011, 22.21
Lauantaina klo 10 kaarisillalta lähtee maastoon epämääränen joukkio. Tarkotus olis pikkurottiksella käristää kyrsää joten maggaraa mukaan.

juse
17.11.2011, 22.39
Jaahas, kait sitä pitää heittää kans kyrsät reppuun ja liittyä remmiin. Perjantai-illan kiekkotreenit saattaa vähän painaa tohon aikaan vielä jaloissa, mutta painakoot.

TunkkiPuolikas
17.11.2011, 22.42
Lauantaina klo 10 kaarisillalta lähtee maastoon epämääränen joukkio. Tarkotus olis pikkurottiksella käristää kyrsää joten maggaraa mukaan.

Kiitos tästä infosta. Juuri tätä tarkoitin:):). Mutta mikä on kaarisilta? Se Porkassa olevako? Itse menen Karhuhalliin ja sitten uimahallille klo 15. Mutta Sunnuntaina olisi sitten tarkoitus mennä maastoon. Voisiko mitenkään ajatella Koppi-Vesitie-Harjakangas-siitä- polkua moottorikelkkauraa pikkasen-metsätietä -retkeilyreitille ja alajuoksua pois. Kahvit mökillä ja jos jollekin tuottaa ongelmia se sauvakoksen 3 km niin tietä pääsee hyvin samaan paikkaan. Kilsa lisää matkaan ja on jopa nuolilla opastettu. Mutta jos nyt joku haluaa muuta niin tulen sitten kopille ja vaikka Luvia käy. Jyrki T oli innostunut tästä sekä Lotta ja Wallu. Ottakaa yhteyttä niin sovitellaan sitä.
Mökillä saa kahvit jos sinne asti viitsitään ajaa.

Jukkakin on velvoitettu tulemaan sillä::http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5427&d=1321562373

Laakeri tuli päivässä urheilupyörästä. Oli muuten tyyppiä Cane Creek vaikka merkki on FSA. koko 41 mm ja alapuolinen laakerin viiste 45 ja yläpuolinen 35astetta. Ei muuten ollut helppo silmällä erottaa sitä. No kasassa:):): ja on se KULTTIKONE

Satula ei ole oikealla korkeudella .En vaan viitsinyt tehdä jälkiä, kun en korkeutta tiennyt. Menee alaspäin.

P.S Spinnissä tänään aivan sairas meninki. Tupa lähes täysi, kuuma,kostea hikinen. Kolme uutta. Vedin itseni aivan hajalle. Mutta niin pitääkin :D

aris
17.11.2011, 23.20

kyse on siis kirvatsin kaarisillasta josta pääsee porkkaan.

Koppilenkistä en osaa ainakaa itse sanoo vie, kun flunssa painaa päälle. Makkarat menen ainakin lauantaina käristää vaikka olis viikatemies mukana.

Komia GT ei voi muuta sanoo. Itsellä oli joskus GT palomar ja siinä oli saman tyyppinen runko.

TunkkiPuolikas
18.11.2011, 16.26
k
Koppilenkistä en osaa ainakaa itse sanoo vie, kun flunssa painaa päälle. Makkarat menen ainakin lauantaina käristää vaikka olis viikatemies mukana.

Komia GT ei voi muuta sanoo. Itsellä oli joskus GT palomar ja siinä oli saman tyyppinen runko. No joo Flunssa pitää hoitaa kunnolla. Sanoo mies joka ei osaa sitä itse, mutta tee nyt sinä kumminkin :)

Tuo GT,n takapää on se tavaramerkki ollut mielestäni alusta saakka. Muistan kun ensinmäsen Fillarilehden sain käteeni, Siinä oli testi GT,n maantie filoista. Kolme runkoa. Alumiini,Titaani ja Teräs. Laskivat mäen alas ja kellottivat. Yllättäen teräs oli nopein ( se oli 100 g raskaampi kuin muut :D). Testi oli kopioitu jenkkilästä. On se vaan kehittynyt se lehtikin joo. Ja takapää oli samanlainen kuin nyt. :)

lai
18.11.2011, 20.17
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1182&d=1250682836

Tässä oma korsi retro GT pyöriin. Näissähän täytyy olla V-jarrut. Omassa runko Tangen kolmoisohennettua cromoa. Yksi parhaista maastureita mitä koskaan olen omistanut. Joku GT Zisang varmaan olisi ollut parempi, mutta sellaista en ole nähnyt kuin kuvissa.

TunkkiPuolikas
18.11.2011, 21.50
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=1182&d=1250682836

Tässä oma korsi retro GT pyöriin. Näissähän täytyy olla V-jarrut. Omassa runko Tangen kolmoisohennettua cromoa. Yksi parhaista maastureita mitä koskaan olen omistanut. Joku GT Zisang varmaan olisi ollut parempi, mutta sellaista en ole nähnyt kuin kuvissa. Jos on V-jarrut(Jukan pyörässä on muuten paikat), pitää sitten myös olla suora tanko!!
Mutta h......n hieno peli on!!!

TunkkiPuolikas
18.11.2011, 21.53
Koska meni vähän hommat niin, etten ihan tarkkaa aikaa osannut sanoa, lähdettiin Jukkiksen ja Wallun kanssa lyhyellä varoitusajalla maastoon .Jukkis näytti vähän uuttakin Väinölän ympäristössä. saaren kautta-vesitornille jne. Runsas pari tuntia.

Ja siis sunnuntaina koppi 11 xc

TunkkiPuolikas
19.11.2011, 10.45
Karhuhalli avattu tältä kaudelta. Hyvin porukkaa. Meinaspa napsahtaa,kun ajoin Lotan peesissä kirikierrosta. Olin niin senttipeesissä,kun meinasin tippua, etten nähnyt mellakka-aitaa ja olkapää nappasi siihen. 45.7 vauhtia. Pakko oli mennä ,kun Lotalla se maks oli 47 ja kurvissahan se väli kiinni piti ajaa :D MUTTA: En nostanut kaasulta:D:D vaikka aikai suuri kolahdus kuului. No onneksi vaan olkapää, ettei poljin takertunut. Sitten oltais oltu seinässä ja luita poikki.

http://connect.garmin.com/activity/129515747

Huomenna siis koppi. Muutama on ilmoittautunut. Mukaan saattaa tulla myös yksi vähemmän ajanut, joten vauhti sen mukaan sitten. Jonkun pätkän toki voi tuupata vaikka täysillä jos haluaa, mutta otetaan porukkaan kasaan sitten. Ketään ei jätetä siis mihinkään yksi ajelemaan:)

Jorma Mäkinen
20.11.2011, 19.35
Poimin aamulla polun varresta talteen Sigman mittarin, saa noutaa täältä Hyvelästä tai voin sopivalle porukkalenkille mukaan.

TunkkiPuolikas
20.11.2011, 19.38
http://connect.garmin.com/activity/129896942

Jyrki T , Wallu, Jukka R, Kape, Lotta, Jarno ja mä kopilla. Tai Wallun kanssa vesitielle ajettiin vastaan. Aamulla oli pikkasen rapsakkaa,mutta keskilämpö kuitenkin -1.1 ja hyvin tarkeni. No viime talvena oli niitä -15 ajeluitakin joten tottumiskysymyshän se ja tietysti varuste myös.

Pito aivan erinnomainen ja nyt pojat: MONI MUISTAA Kuuskoskella paikan jos on n. 1 m syvinen ja 3 m levyinen kivikkoinen oja. .Pari on siitä yrittänyt ajaakin,mutta lottapa oli eka sen ylittänyt ja minä toka. Nyt kun sen on ensin joku tehnyt lienee helppoa toistaa se :):)

Kape ei ole ennen reitillä käynyt, mutta pelimiehenä vauhti oli kohdillaan. hyvin saatiin homma pelittämään ja Sillalla porukka laitettiin kasaan. Eipä sitä Jukkaakaan tarvinnut vartoilla kuin pikkasen aikaa siinä. Liekö GT niin paljon Niskahikeä maastokelpoisempi :)? Tuossa reitti

http://connect.garmin.com/activity/129896942

Lopuksi haluan kiittää TUl,n Satakunnan piiriä joka oli tehnyt reitille erinnoimaisen sillan :D

aris
20.11.2011, 19.50
Jorman viestistä tulikin mieleen.

Löysin pari viikkoa sitten pikku rottikselle (rajakalliolta) menevältä polulta urheilulasit. Kyseessä on Alpinan lasit, mutta luovutetaan tarkempia tuntomerkkejä vastaan.

TunkkiPuolikas
20.11.2011, 20.25

Löysin pari viikkoa sitten pikku rottikselle (rajakalliolta) menevältä polulta urheilulasit. Kyseessä on Alpinan lasit, mutta luovutetaan tarkempia tuntomerkkejä vastaan. Joku puhui tänään hukanneensa lasit. Kape?

Pekka L
20.11.2011, 20.49

Löysin pari viikkoa sitten pikku rottikselle (rajakalliolta) menevältä polulta urheilulasit. Kyseessä on Alpinan lasit, mutta luovutetaan tarkempia tuntomerkkejä vastaan.

Hep! Asiaa. Laihon ja Tonin kanssa tuolla taannoin ajettiin, niin mulla huurtui lasit ja tungin ne sangasta roikkumaan juomarepun hihnan alle. No putoshan ne siitä... menetys ei olisi ollut iso, sattuvat olemaan arpajaisvoitto Lapponia-hiihdosta.

Eli mustat sangat + linssien yläosa, peililinssit. Itseltä löytyy vielä Alpinan kotelo jossa ko. laseihin sopivat vaihtolinssit.
E: Taitaa olla tuollaiset.
http://www.bike24.de/images/products/p0123244.jpg

aris
20.11.2011, 21.03
Hep! Asiaa. Laihon ja Tonin kanssa tuolla taannoin ajettiin, niin mulla huurtui lasit ja tungin ne sangasta roikkumaan juomarepun hihnan alle. No putoshan ne siitä... menetys ei olisi ollut iso, sattuvat olemaan arpajaisvoitto Lapponia-hiihdosta.

Eli mustat sangat + linssien yläosa, peililinssit. Itseltä löytyy vielä Alpinan kotelo jossa ko. laseihin sopivat vaihtolinssit.

Ja meillä on voittaja :) Laitako ne tohon reppuun ja annan sitten kun ollaan lenkillä samaan aikaa?

Pekka L
20.11.2011, 21.06
Miten vaan parhaaksi näet. Ens viikonloppuna aikaisintaan, iltavuoroviikko nääs. Kiitos paljon.

Tomsson
20.11.2011, 21.45
Hieno juttu, että omistaja löytyi! Oli meinaan aika lähellä ettei juuri olisi tarvinnut omistajan perään huudella :D Sain nimittäin edellä mennessäni aivan viimetipassa ajettua eturenkaan lasien ohi ja takarengas kai meni ohi myös tai sangan tai jonkin yli, koska mitään vauriota ei kuitenkaan syntynyt. Silmäkulmassa lasit siis vilahti aivan viime tipassa, jonkin pientä yrittämistä vaativan kivinousun juurella.

aris
20.11.2011, 22.01
Voin kyllä heittää ne sulle aikasemminkin jos tarvit. Juu oli kyl lähellä etten ittekki tullu perässä ja ajanu lasien yli :)

Tiistaina olen menossa todennäköisesti ledilenkille. Joten kaikki kynnelle kykenevät mukaan vaan.

Ansis
20.11.2011, 22.18
Tiistaina olen menossa todennäköisesti ledilenkille. Joten kaikki kynnelle kykenevät mukaan vaan.

Voisin kans lähtee vähä sotkee

TunkkiPuolikas
20.11.2011, 22.41
Voisin kans lähtee vähä sotkee Hyvä, että homma lähtee toimimaan. itse en tälläkertaa pääse,mutta lotta on tulossa. Pitää mennä sähkärin kanssa mökille ja kai tulen retkeilyreittiä pois. Viljasen Jussin on myös tulossa. Eka kertaa pimeällä. Näyttäkää pojalle vähän reittejä niin oppii. Asuu siinä kilsan päässä, joten tiedä mikä maastotykki vielä on tulevaisuudessa:)

Mr. Kape
20.11.2011, 22.41
Tänään oli kyllä erittäin hieno lenkki ja sää mitä parhain - lisää näitä.
Päivän kokonaissaldo kotimatkoineen taisi olla 5h15/80km, joten Koppilenkiksi tulisi 4h35/65km.
Noormarkun reitkeilyreitti oli mukavaa vaihtelua normireitteihin.

Joku puhui tänään hukanneensa lasit. Kape?

Kun puhuin laseista, että niitä olisin itsekkin lähiaikojen lenkeillä tarvinnut, niin sanoin, että hajoitin lasini Mikkelissä pyöräsuunnistuksen SM-keskimatkalla kaatuessani.

Ansis
20.11.2011, 23.31
Hyvä, että homma lähtee toimimaan. itse en tälläkertaa pääse,mutta lotta on tulossa. Pitää mennä sähkärin kanssa mökille ja kai tulen retkeilyreittiä pois. Viljasen Jussin on myös tulossa. Eka kertaa pimeällä. Näyttäkää pojalle vähän reittejä niin oppii. Asuu siinä kilsan päässä, joten tiedä mikä maastotykki vielä on tulevaisuudessa:)
Katotaan mitä meikäläisen polkemisesta tulee. Tullut heinäkuusta eteenpäin touhuttua kaikkea muuta kuin polkemista. Polkemista ehkä 1-2 viikossa ja viimeisen 4 viikon aikana ei juur yhtään, kun on tullut pitkästä aikaa oikein kunnolla sairasteltua. Aluksi poskiontelotulehdus ja kun siitä pääsi eroon niin perään tuli keuhkoputken tulehdus ja paha korvatulehdus. Mä kun oon luullut, että korvatulehdukset on lasten juttuja :D

TunkkiPuolikas
20.11.2011, 23.33
Katotaan mitä meikäläisen polkemisesta tulee. Tullut heinäkuusta eteenpäin touhuttua kaikkea muuta kuin polkemista. Polkemista ehkä 1-2 viikossa ja viimeisen 4 viikon aikana ei juur yhtään, kun on tullut pitkästä aikaa oikein kunnolla sairasteltua. Aluksi poskiontelotulehdus ja kun siitä pääsi eroon niin perään tuli keuhkoputken tulehdus ja paha korvatulehdus. Mä kun oon luullut, että korvatulehdukset on lasten juttuja :D

Jos olet saanut antibiootit tuohon ekaan joka lienee olut bakteeriperäinen ,niin sepäs helposti tekee sen ,että virus tarttuu vastustuskyvyn alennuttua niiden popsimisen myötä ja kierre on valmis. Mutta joskus se on pakko syödä.

Ansis
20.11.2011, 23.35
Jos olet saanut antibiootit tuohon ekaan ,niin sepäs helposti tekee sen ,että uusi virus tarttuu ja kierre on valmis.
Noin siinä tais juur käydä

Pekka L
21.11.2011, 10.03
Voin kyllä heittää ne sulle aikasemminkin jos tarvit. Juu oli kyl lähellä etten ittekki tullu perässä ja ajanu lasien yli :)

Ei mitn hätiä. Mulla on kahdet lasit vielä kotona.
On se hyvä että äijät on hereillä tuolla maastossa:)

TunkkiPuolikas
21.11.2011, 11.59
Päivän reeni halonhakkuu vaihteeksi. Metristä leppää halki. Lepästä oksien kohdalta aika helposti lähtee vain laikka, kun tyvi menee keskeltä aika helposti. Naapurin 6-vuotias sitä mun touhua katseli ja totesi " Koitaks sää noita halki vai vaan rikki" :D
Kanniskelin vielä aika pitkältä niitä pinolle. Eiköhän voi ajatella tehneensä jnkl voimaharjoituksen:)

Pekka L
21.11.2011, 14.08
^Loistavaa treeniä. Samoin kuin lapiointi.
Viime syksynä kaivoin sähkötolpalta talon nurkalle maakaapelille ojan, kun isonnettiin syöttöä. 10m väh. 70cm syvää ojaa.
+8 näytti lämpömittari ulkona, t-paita päällä paiskin menemään ja niin läpimärkä hiestä kuin ihmisen lapsi voi olla.

Tomsson
21.11.2011, 14.37
On kyllä. Tuossa kolmisen kuukautta sitten veljen kanssa lapioitiin kottikärryillä kahtena päivänä noin 15 kuutiota mursketta, eli noin 20 tonnia. Tämä sitten kuskattiin tallin sisälle, kipattiin ja haravalla levitettiin kapillaarimurskeeksi pohjalle.
Vaikka hetkittäin oli lämmin kelikin, niin ihan posketon hiki ei tullut, kiitos varjoisan päiväpihan, mutta jumalattoman raskasta hommaa siitä huolimatta. Muutaman kärryllisen kun on vienyt niin tuntuu ettei kärryt täyty enää, eikä lapio meinaa enää nousta kunnon kuorma lavassa. Kahteen mieheen homma meni kuitenkin ihan ok, mutta yksin ei pystynyt kerrallaan kovin montaa kuormaa tekemään. Vetää niin tilttiin nopsaa ja homma menee lapioon nojailuksi. Kun menee kivasti jumikseen lapioidessa, niin se 150kg kärryn kuskauskin menee jännästi kummallisen vaikeeksi :D
Mutta kyllä kannatti. Nyt kelpaa rassailla :cool:

http://bit.ly/rpvNdQ
(http://koti.mbnet.fi/tomsson/renppa/talli1.JPG)http://bit.ly/vUwwSV

Pekka L
21.11.2011, 17.54
Komia talli! Ja ihanan tyhjä.
Mutta älä huoli, kyllä se äkkiä täyttyy kaikesta roin... siis tuiki tarpeellisista hyödykkeistä.

stefu82
21.11.2011, 18.39
[QUOTE=Ansis;1739638]Voisin kans lähtee vähä sotkee[/QUOTE
Ootko Ansis lähdös Leppäkorpi/Tuorsniemen aluelt? jos oot niin reitti on mulla sama!

Ansis
22.11.2011, 07.07
[QUOTE=Ansis;1739638]Voisin kans lähtee vähä sotkee[/QUOTE
Ootko Ansis lähdös Leppäkorpi/Tuorsniemen aluelt? jos oot niin reitti on mulla sama!
Leppäkorvesta oon lähdössä, muta vielä on vähä auki, että lähdenkö Nakkilaan polkemaan "opastetulle" reissulle Massi/FK-rata suuntaan vai kohti Alikylän Siwaa :D

Tomppa
22.11.2011, 12.40
Ehdotus. ledilenkin lähtöpaikka vois olla vaikka koppi sillan vieressä. olis mukavampi ajaa porin polkuja. siperianwalinta toimii jos ajetaan ruosniemeä pelkästään.

aris
22.11.2011, 13.43
Joo, tuli tossa sen verran pyyntöjä että vaihdettas lähtöpaikkaa vähän kuivemmille seuduille.

Lähtöaika on 1800 mutta lähtöpaikka on keihäänheittäjän patsas urheilukeskuksella. Tää tulee ny sika nopeena vaihtona, mutta jos joku tietää jonkun joka menossa siwalle ledilenkille niin ilmoittas että lähtöpaikka on muuttunut. Toivotaan ny et tieto ehtii kaikille, ettei tarvis yksin siwalla olla.

TunkkiPuolikas
22.11.2011, 16.32
Joo, tuli tossa sen verran pyyntöjä että vaihdettas lähtöpaikkaa vähän kuivemmille seuduille.

Lähtöaika on 1800 mutta lähtöpaikka on keihäänheittäjän patsas urheilukeskuksella. Tää tulee ny sika nopeena vaihtona, mutta jos joku tietää jonkun joka menossa siwalle ledilenkille niin ilmoittas että lähtöpaikka on muuttunut. Toivotaan ny et tieto ehtii kaikille, ettei tarvis yksin siwalla olla.

Vähän oli nopea vaihto joo. Jussi ei ehdi,mutta tuossa soittelin sille ja oli yksinään menossa sitten, mutta puhuin sen mukaan retkeilyreitille. Hänellä tuo klo 18 oli se juttu, kun vahdin vaihto on kotona. Asuu Ylikylässä niin Siwalle olis ehtinyt.

Menen siis itse mökille sähkärin kanssa purkamaa Lepistö Seniorin virityksiä. Tuo vanhempio väki ,kun kylmästi laittaa sivarilla johdon poikki ja liittää sen sitten uusiksi läpiviennin jälkeen. Kytkennät hiukkasen vapaat:D:D

Mulle sopii mainiosti vaikka koppi tai joku muu.Voitais retkeilyreitillekin joskus mennä. Mutta sovitaan aikaisemmin se sitten. Vaikka kolme päivää ennen ja sitä ei sitten muutella, niin hyvä tulee :):):)

TunkkiPuolikas
22.11.2011, 22.30
Jussinja Wallun kanssa retkeilyreitillä siis. Järkyttävän liukasta nyt. Pakastaa alkoi ja asfaltillakin suti puhumattakaan juurista jotka olivat märkiä ja juuri saamassa jäätä päälleen.

Joo ja Jussin Feltti sitten pöllittiin, kun oli vaatteita vaihtamassa ja pyörä odotti ulkona. Eli jos valkoinen Feltti kohtaa Ansiksen, soitappa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------!!!!!!
Lainasin oman Spessun ja kun vaihdettiin pyörät keskenään niin sain elämäni eka korvakkeen poikki. Viritin jonkun muun pyörän osan linkun väliin ja pois tultiin.

Alkupätkällä oli sateliitti häviksessä 2.05 ajoa http://connect.garmin.com/activity/130347317

Ansis
22.11.2011, 22.58
Mä olen sellainen löytäjä ETTÄ :D Tompan yks Gt löydetty ja Luoman fillari. Mikä Felt on kyseessä?

Oltiin vähä tiistai ledilenkillä. Osallistujia 7kpl! ! ! ! Minä, Jukkis, Lotta, Aris, Tomsson, Stefu ja Tomppakin oli vähä matkaa mukana. Komiaa oli. Ei nuo kaksi puol ammattilaistakaan innostunut liikaa. Näitä lisää :D....ja mulle uusi akku kiinanihmeeseen

TunkkiPuolikas
22.11.2011, 23.13
Mä olen sellainen löytäjä ETTÄ :D Tompan yks Gt löydetty ja Luoman fillari. Mikä Felt on kyseessä?

Oltiin vähä tiistai ledilenkillä. Osallistujia 7kpl! ! ! ! Minä, Jukkis, Lotta, Aris, Thomsson, Stefu ja Tomppakin oli vähä matkaa mukana. Komiaa oli. Ei nuo kaksi puol ammattilaistakaan innostunut liikaa. Näitä lisää :D....ja mulle uusi akku kiinanihmeeseen
Saa jussi laittaa tarkemmat tiedot. Valkoinen on väri. Olisikohan tuo http://www.feltbicycles.com/Finland/2012/Hardtail/Q-Series/Q500.aspx

Hienoa että oli porukkaa. Ja nuo puolammattilaiset. Joo Jukkis on sen verran kova, ettei sen tarvi näyttää sitä joka lenkillä. Näin se menee yleensä. Mitä suurempi ero kisa-ja reenivauhdin välillä, sen kovempi kuski. :)

aris
22.11.2011, 23.53
Joo oli nopee vaihto, mutta panostettiin tiedottamiseen ja saatin sen seurauksena vierailevia tähtiäkin lähtöpaikalle.

Tommonen on kyl perseestä kun fillari pöllitään. Pidetään peukkuja että löytyy. Mistä päi fillari lähti?

Komia oli ledilenkki vaikka olikin vähän kuranen kun pääsi kotio. Ens viikolla varmasti uudestaan, mutta täytyy ny toivoo että tulis nuo pakkaset.

Retkeilyreittille kyl tarvis päästä, mutta taidan odotella että tulee pakkaset eka.

Tomppa
23.11.2011, 07.00
http://www.feltbicycles.com/Finland/2012/Hardtail/Q-Series/Q720.aspx Muistaakseni tuommonen. Ei tuommosta felttiä montaa Porissa ole joten eiköhän sellanen maalattuna jostain ajele vastaan.

mitaluot
23.11.2011, 11.53
Eilen kävin lenkillä vajaat pari tuntia. 1800 olin siwalla varmuudeksi eikä ketään näkynyt. Kyllä oli taas vaikeeta pitkästä aikaa ja juuret oli liukkaita. Jos kokeilis niitä Pekan mainostamia Rubber queenejä seuraavaksi. Kylläkin 2,2" leveydellä. Ajoasento muutin takasin lyhyempää kannattimeen, kun täälläpäin ei pitkiä nousuja joudu hinkkaamaan.

Tomsson
23.11.2011, 12.00
Aika herkästi tuntuu fillarit katoavan ihan näinkin pienen kommuunin sisällä :O
Olis tosiaan kiva tietää mimmosesta paikkaa Feltti lähti. Ihanko okt talon pihasta käytiin hakemassa vai jostain porttikongista?
Osais itteki vähän suhtautua miten röyhkeitä nistit oikein onkaan.

Tossa toi meitien eilinen käppyrä. Ensikerralla saa luvan olla kuivempaa reilusti :D
http://www.endomondo.com/workouts/sNzgOmvLBHw

Jorma Mäkinen
23.11.2011, 12.23
Eilen kävin lenkillä vajaat pari tuntia. 1800 olin siwalla varmuudeksi eikä ketään näkynyt. Kyllä oli taas vaikeeta pitkästä aikaa ja juuret oli liukkaita. Jos kokeilis niitä Pekan mainostamia Rubber queenejä seuraavaksi. Kylläkin 2,2" leveydellä. Ajoasento muutin takasin lyhyempää kannattimeen, kun täälläpäin ei pitkiä nousuja joudu hinkkaamaan.
Voi rähmä, piti eilen lähteä, mutta huomasin lähtöpaikan muutoksen niin viime tingassa, etten olisi enää ehtinyt Urheilukeskukseen joten en viitsinyt sitten lähteä lainkaan. Olisi pitänyyt vaan lähteä Siwalle :)

TunkkiPuolikas
23.11.2011, 12.36
Aika herkästi tuntuu fillarit katoavan ihan näinkin pienen kommuunin sisällä :O
Olis tosiaan kiva tietää mimmosesta paikkaa Feltti lähti. Ihanko okt talon pihasta käytiin hakemassa vai jostain porttikongista?
Osais itteki vähän suhtautua miten röyhkeitä nistit oikein onkaan.

Tossa toi meitien eilinen käppyrä. Ensikerralla saa luvan olla kuivempaa reilusti :D
http://www.endomondo.com/workouts/sNzgOmvLBHw

Ihan omakotitalon oihasta Ylikylästä. Pihassa on vielä Shäfer häkissä, eli aika hyvä pokka piti olla.

TunkkiPuolikas
23.11.2011, 12.37

Juupa. Siksi juuri meidän pitää välttää viime hetken muutoksia. Ensi kerralla sitten, :)

Pekka L
23.11.2011, 14.39

Pieni yhteenveto. Kuraa taisi sitten piisata siellä kuivemmillakin seuduilla?
Tiedosta huolimatta yksi ajoi yksin, pari Noormarkussa ja yksi jätti kokonaan tulematta.
Eli ei menny ihan yläfemmaan?

Kiinteä lenkki on kiinteä lenkki. Homma toki hakee vielä uomiaan ja lähtöpaikka ei välttämättä ole lopullinen.
Mulle on ihan sama mistä lenkki starttaa, kun en ko. lenkille pääse kuin joskus ja jouluna. Toki lähtöpaikan olisi hyvä olla keskeinen ajatellen potentiaalisia ajomaastoja.

Se, että paikka ja aika on kinteä, ei poista sitä mahdollisuutta, että kuka tahansa voi silti valita omasta mielestään mielekkäämmän ajan ja paikan.
Ei niin, että koko lenkki siirretään. Se ei vaan toimi, kun koko homman perimmäinen idea romutetaan.

Eli sopikaas nyt se lopullinen lähtöpaikka ja -aika pikimmiten, niin kaikilla on kivempaa.

MIKA: RQ 2,2" on eri seoksella (kovempi) kuin 2,4". Tiedän, taakse ei mahdu 2,4", mutta eteen kannattaa ainakin harkita sitä isompaa.

aris
23.11.2011, 15.41
Pieni yhteenveto. Kuraa taisi sitten piisata siellä kuivemmillakin seuduilla?
Tiedosta huolimatta yksi ajoi yksin, pari Noormarkussa ja yksi jätti kokonaan tulematta.

Kiinteä lenkki on kiinteä lenkki. Homma toki hakee vielä uomiaan ja lähtöpaikka ei välttämättä ole lopullinen.

Kyllähän sen arvasiki että jostai menee vituiks, mutta tällä kertaa tehtii niin kuin kansa halusi.

Itse olen ainakin sitä mieltä että lähdon vois laittaa kopille, koska siitä pääsee joka paikkaa pienellä siirtymällä. Ja se pidettäs siellä kopilla sitten myös ettei aina tarvis arpoa lähtöpaikkaa. Mutta muitakin ehdotuksia vois laittaa niin valitaan niistä sitten sopivin.

Jorma Mäkinen
23.11.2011, 16.12
Todettakoon nyt heti, ettei ainakaan minulle tuosta lähtöpaikan muutoksesta ollut kummempaa harmia tai traumaa. Yleensä tsekkailen pitkin päivää mahdolliset muutokset foorumilta, mutta eilen vaan sattui olemaan kiireinen päivä joten ei ehtinyt.
Ihan ok, jos lähtöpaikka on Kopilla, Urheilukeskuksessa tai missä tahansa kollektiivinen yhtenäisyys sen päättää olevan. So no harm done.

jussi v
23.11.2011, 19.55
Ihan omakotitalon oihasta Ylikylästä. Pihassa on vielä Shäfer häkissä, eli aika hyvä pokka piti olla.

Jep, Härskiksi menee varkaudet. Voisin antaa 100€ palkkion fillarin ajajan löytämisestä. Pääsisi vääntämään nenästä:) Mutta onneksi ei lenkki siihen kaatunut. Kiitoksia Jyrkille pyörä lainasta..

Jussi

TunkkiPuolikas
23.11.2011, 20.27

Eli sopikaas nyt se lopullinen lähtöpaikka ja -aika pikimmiten, niin kaikilla on kivempaa.

.

Kyllähän sen arvasiki että jostai menee vituiks, mutta tällä kertaa tehtii niin kuin kansa halusi.

. Reinikaisesta Hautavainio: "Mä arvasin, että tässä näin käy, mä tiesin sen" :D:D

Minä siis ilmoitin jo viime viikolla, että on pakko mennä mökillä sähkärin kanssa. Jussi ei siis ehtinyt keihäänheittäjälle, mutta hyvin mun mukaan, kun startattiin vasta klo 19.30.

Koppi passaa mulle ja passaa Siwakin. Enemmistö päättäköön.

TunkkiPuolikas
23.11.2011, 20.52
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5483&d=1322074178 Päivän lenkki:) Voimareeniä riittää vielä muutamaksi reenikerraksi. Mukaankin saa tulla, jos haluaa voimaa reenata.:)

izmo
23.11.2011, 21.16
Haiskahtaa työnteolta toi homma joka on naamioitu voimareeniksi ;)

TunkkiPuolikas
23.11.2011, 21.50
Haiskahtaa työnteolta toi homma joka on naamioitu voimareeniksi ;) :D:D:D

Mr. Kape
24.11.2011, 12.43
Täytyy kyllä kiittää, että viime sunnuntaiksi osui niin hyvä keli. Kun katsoo mitä keliä tällä viikolla on ollut niin se lenkki olisi ollut paljon huonompi.

Eilen vetäisin 3480m cooper-testissä. Tavoite (3400) täyttyi, mutta tuo 20m jäi vähän harmittamaan - olisi ollut kiva tasaluku.

Nyt uimaan. Viimeksi uinut ylä-asteella, joten veikkaan, että uppoan pohjaan :D.

TunkkiPuolikas
24.11.2011, 16.17
Täytyy kyllä kiittää, että viime sunnuntaiksi osui niin hyvä keli. Kun katsoo mitä keliä tällä viikolla on ollut niin se lenkki olisi ollut paljon huonompi.

Eilen vetäisin 3480m cooper-testissä. Tavoite (3400) täyttyi, mutta tuo 20m jäi vähän harmittamaan - olisi ollut kiva tasaluku.

Nyt uimaan. Viimeksi uinut ylä-asteella, joten veikkaan, että uppoan pohjaan :D.
Kova tulos on:):)

TunkkiPuolikas
24.11.2011, 16.22
Olen sooitellut muutaman puhelun koskien Led lenkkiä. kaikki ovat sitä mieltä, että joku kiinteä paikka pitää olla.

Koppi: Voi lähteä mihin suuntaan vaan, mutta miinuksena pitkät siirtymät, kun arkena aikaa ei yleensä yli 2 h ajamiseen ole. Lisäksi osalle tulee kiire, eli jos tuo niin kellon aika sitten 18.30?

Siwa: Pääse heti metsään ja kahteen eri suuntaan. Minuksena se, että on niitä niin paljon hinkattu, että kyllästyttää. Mutta porukassa ajetaan vaikka Karhuhallia ympäri joten...

Olisko se Siwa sitten vai? Laittakaa tänne ja eniten ääniä saanut voittaa.!!!

TunkkiPuolikas
24.11.2011, 16.24
Kiinnostaako ketään Retkeilyreitti huomenna! Voitais startata meiltä Riihikierto 4 klo 18. Mutta laittakaa viestiä jos tulette. Muuten menen omia aikojani. Aikaa menee 2-2.30 riippuen tullaanko tietä pois vain samaa polkua.

Tomppa
24.11.2011, 18.18
Kopilta ajaa ruosniemeen n.10min ja isomäkeen melkein saman ajan joten..ääni kopille

lai
24.11.2011, 18.24
Koppi: Voi lähteä mihin suuntaan vaan, mutta miinuksena pitkät siirtymät, kun arkena aikaa ei yleensä yli 2 h ajamiseen ole. Lisäksi osalle tulee kiire, eli jos tuo niin kellon aika sitten 18.30?

Siwa: Pääse heti metsään ja kahteen eri suuntaan. Minuksena se, että on niitä niin paljon hinkattu, että kyllästyttää. Mutta porukassa ajetaan vaikka Karhuhallia ympäri joten...

Olisko se Siwa sitten vai? Laittakaa tänne ja eniten ääniä saanut voittaa.!!!

No eikös sitä paikkaa voi muuttaa sen mukaan ajetaanko länsipuolen polkuja vai itäpuolen polkuja.

Paras paikka olisi ajaa Raviradan Crossirataa ympäri. Kukaan ei jää jälkeen ja voidaan ajaa yhteislähdöllä muutaman kierroksen kisaa.

Länsipuolen polut ovat kyllä pääsääntöisesti ledilenkkeilyyn parempia, mutta kyllä noilla kallioillakin ajelee.

Tomi

Pekka L
24.11.2011, 18.34
No eikös sitä paikkaa voi muuttaa sen mukaan ajetaanko länsipuolen polkuja vai itäpuolen polkuja.

No ei. Sitten se menee taas siihen, että homma sovitaan joka kerta erikseen.
Ja siitä tässä nimenomaan pyritään eroon.

Siwa on toki lähin, mutta koppikin käy.
Hankalaa kun jengi asuu eri puolilla kaupunkia.

Voisko olla eri lähtöpaikka vuoroviikoin?
Parillisina viikkoina Siwa ja parittomina koppi tai vaikkapa urheilukeskus/keihäänheittäjä?
Sitten sen tietäisi etukäteen.

Pekka L
24.11.2011, 21.14
Illan kevennys.

Kaksi tamperelaista poikaa olivat ulkojäillä pelailemassa, kun paikalle ilmestyi terävähampainen dobermanni, joka hyökkäsi toisen pojan kimppuun. Toinen poika, joka lähti pakoon, palasikin auttamaan ystäväänsä ja huitoi koiran jääkiekkomailallansa kuoliaaksi. Aamulehti kiinnostui pojan uroteosta ja lähetti toimittajan haastattelemaan poikaa. Kun haastattelu oltiin saatu valmiiksi, toimittaja kysyi vielä, "Laitanko otsikoksi, että urhea tapparafani pelasti ystävänsä hädästä?", Poika vastasi, "No ihan sama, mutta en mä tapparaa kannata."
"Entäs, peloton ilvesfani pelasti ystävänsä hengen?". "No ihan sama, mutta en mä kannata ilvestäkään", poika sanoi. "No mitä sä sitten kannatat?" toimittaja tivasi. "Ässiä", sanoi poika. Seuraavan päivän Aamulehdessä luki:
"Porilainen nuorisorikollinen tappoi suloisen perhekoiran julmasti jääkiekkomailalla."

TunkkiPuolikas
24.11.2011, 22.05
Pekka :Aika hyvä. kopioin sen ja pistin eteenpäin saman tien.

Vuoroviikot vois toimia.

Lai: Vieläkö raviradan ympäri menee crossirata. itse siellä aloittelin kauan kauan sitten. Luulin ettei siellä saa pöristellä, kun niitä hevosia on lähellä. Siis ennen ei tallit olleet noin liki.

Ansis
24.11.2011, 22.14
Mä oon vähä samaa mieltä Lai:n kanssa. Sovittais vaikka maanantaina, että mistä seuraavan päivän lenkki lähtee. Ja ne ketkä eivät seuraa foorumii niin olis korkee aika opetella sitä lukemaan, ei siihenkään voi oikein vedota, että "täytyy sopia joku kiintee paikka mistä lenkki lähtee, kun eivät kaikki lue foorumii". Se vois olla kanssa ihan toimiva, että parillisina viikkoina sieltä ja parittomina täältä. Joku ratkaisu. Siwa ei pelkästään toimi tai sit se menee siihen, että "menkää te Siwalle niin me lähdetään katsoo noita länsipuolen polkuja tai Massin nurkkia".

lai
24.11.2011, 22.24
Lai: Vieläkö raviradan ympäri menee crossirata. itse siellä aloittelin kauan kauan sitten. Luulin ettei siellä saa pöristellä, kun niitä hevosia on lähellä. Siis ennen ei tallit olleet noin liki.

Tolla tarkoitin sitä rataa joka on radan ja 2-tien välissä. Sitä radan loppupalaa kun hieroo vaikka tunnin, niin on takki melko tyhjä.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=t%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4+on+kiva+ajaa+&srs=EPSG%3A3067&y=6825553&mode=rasta&x=223417&lang=fi

Olen tuolla käynyt iltaisin ajamassa välillä vain 40min. Ja siinäkin ajassa saa kyllä treenin aikaiseksi.

Tomsson
24.11.2011, 22.55
Jaaniin tuo mesta onkin jäänyt. Tuosta oli kesällä puhetta.
Oliskohan huomenna sen verran poutaa, että jos laittais vaikka BeOneen siirtymäkumit ja kävis tuolla kääntymässä...
Tuo on vissiin ihan hiekka/soranotkuttelua? Sitä se oli ainakin 15v. sitten kun kovina jätkinä käytiin siinä suitsilla sudittelemassa. Kulku oli silloin maantien vierestä ojan yli. Se oli ennen kaksikaistaistumista.
Mistä siihen radalle nyt kuljetaan?

TunkkiPuolikas
25.11.2011, 07.34
Tolla tarkoitin sitä rataa joka on radan ja 2-tien välissä. Sitä radan loppupalaa kun hieroo vaikka tunnin, niin on takki melko tyhjä.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=t%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4+on+kiva+ajaa+&srs=EPSG%3A3067&y=6825553&mode=rasta&x=223417&lang=fi

Olen tuolla käynyt iltaisin ajamassa välillä vain 40min. Ja siinäkin ajassa saa kyllä treenin aikaiseksi.
Sitä juuri. Sis ajaako sielä joku moottoripyörällä vielä.meinaan , sitten menen minäkin!

TunkkiPuolikas
25.11.2011, 07.54
Mä oon vähä samaa mieltä Lai:n kanssa. Sovittais vaikka maanantaina, että mistä seuraavan päivän lenkki lähtee. Ja ne ketkä eivät seuraa foorumii niin olis korkee aika opetella sitä lukemaan, ei siihenkään voi oikein vedota, että "täytyy sopia joku kiintee paikka mistä lenkki lähtee, kun eivät kaikki lue foorumii". Se vois olla kanssa ihan toimiva, että parillisina viikkoina sieltä ja parittomina täältä. Joku ratkaisu. Siwa ei pelkästään toimi tai sit se menee siihen, että "menkää te Siwalle niin me lähdetään katsoo noita länsipuolen polkuja tai Massin nurkkia".
Voi siinä siitä huolimatta niin käydä, ettei jollekin suunta just sinä päivänä sovi. Me taidetaan olla melko ompäistä porukkaa :D:D Ihan varmasti jos sovittais, että mennään pelamaan jääkiekkoa tekojäälle, joku menis viereen tekonurmelle potkimaan palloa:D

pesk
25.11.2011, 11.11
Tuli käytyä eilen illalla maantielenkillä, jossa testasin uutta Magicshine MJ-872 ajovaloa.
Valmistaja lupaa jopa 1600 lumenin valotehon, jolla 4400mAh akku pitäisi riittää
2.2 tunniksi. Käytin aluksi kaksi tuntia 30% tehoa, joka tuntui riittävän mainiosti.
Kiersin Preiviikin ja Käenpesän tien kautta Luvialle ja edelleen Pyssykankaalle
ja Nakkilaan, jonka jälkeen laitoin 50% valotehon kun akku näytti vieläkin "vihreää"
(100% - 75% varaus) varauskapasiteettiä. Noin kahden ja puolen tunnin kuluttua
akun varauksen merkkivalo vaihtui siniseksi, joka tarkoittaa 75% - 50% varausta.
Testasin lampun täyttä valotehoa Kullaantiellä louhoksen ja sahan jälkeen pienien
nyppylöiden kohdalla vasemmalla puolella tietä oli pysähtynyt auto, jolla oli jäänyt
mielestäni pitkät valot päälle. No ei muuta kun täydet tehot Magicshinista ja vielä
suuntasin lampun suoraan auton tuulilasiin. Mitään muutosta tai vaikutusta ei auton
valoihin kuitenkaan tullut. Tultuani lähemmäksi havaitsin, että siihen oli pysähtynyt
poliisiauto ratsaamaan autoilijaa. No ei muuta kun äkkiä valot minimiin ja "vähin
äänin" Hyvelän kautta kotiin. 91,5 km:n lenkki kesti kolme tuntia ja 15 minuuuttia,
jonka jälkeen juuri ennen kotia latauksen merkkivalo vaihtui keltaiseksi (50% - 30% varaus).
Reitillä tien pinta oli hiukan kostea ja lämpötila oli kolmen ja kuuden asteen vaiheilla.
Pieni vastatuuli antoi lisävastusta länteen päin mennessä Preiviikkiin asti.
Taivaankansi oli hienosti täynnä tähtiä, joka ennusti yöksi pakkasta.

Maantieterveisin,
Pekka E

Mr. Kape
25.11.2011, 12.26
Kova tulos on:):)

Kyllä tuo tulos alkaa lähentelemään ihan kiitettävää matkaa. Sain kyllä tällä kertaa itsestäni aikalailla irti, kun vertaa viime 5000m testeihin . Keskisyke taisi olla 183 ja max 198 - ihan hyvin kiersi.

Uidessakaan en uponnut. Testasin mihin menee 200m ja tulos oli 4:18 ilman päädyistä potkisista. Oppii hiukan uimaan ja treeniä niin varmaan neljän pintaan menisi realistisesti.
Rasittuneena se pitäisi vetää alle 4:30.

Kiinnostaako ketään Retkeilyreitti huomenna! Voitais startata meiltä Riihikierto 4 klo 18. Mutta laittakaa viestiä jos tulette. Muuten menen omia aikojani. Aikaa menee 2-2.30 riippuen tullaanko tietä pois vain samaa polkua.

Itse voisin harkita, mutta kuinka märkää siellä on? Kun Noormarkku on vähän kaukana itsensä kastelemista varten. Ja matkat tietenkin vedettäisiin lämpäksi/verkaksi - eikä autolla niin kuin isä kehoitti https://lh5.googleusercontent.com/-HrJ__WxT0pE/TmUTTzvEfbI/AAAAAAAAFKc/hDz-wdSPTlA/s16/cool.gif.

Minun kantani lamppulenkeihin:
Ehdoittaisin kiinteää paikkaa ja aikaa, tai viikoittain vakiona vaihtuvaa.
Paikkana Koppi toimisi parhaiten, koska se on aika hyvin keskipisteessä. The Siwa olisi metän lähellä, mutta Hyvelä-Harjunpää sektori voi puuduttaa hetken kuluttua tai sitten muuten vaan haluaisi välillä muuta. Taas joku Keihäänheittäjä olisi olis kaukana Ruosniemestä, jolloin pitäisi lähteä aina länteen/etelään.

Jorma Mäkinen
25.11.2011, 12.44
Retkeiyreitti on paria kohtaa lukuunottamatta kovalla pohjalla joten ei se ihan helposti märäksi mene, paitsi, jos joki tulvii, tällöin voi mennä uintireissuksi :)

Minusta iltalenkin lähtö pitäisi aina olla samaan aikaan samasta paikasta, muuten hommassa ei ole mitään logiikkaa.

TunkkiPuolikas
25.11.2011, 16.46
Retkeiyreitti on paria kohtaa lukuunottamatta kovalla pohjalla joten ei se ihan helposti märäksi mene, paitsi, jos joki tulvii, tällöin voi mennä uintireissuksi :)

Minusta iltalenkin lähtö pitäisi aina olla samaan aikaan samasta paikasta, muuten hommassa ei ole mitään logiikkaa.

Ehdotus: Koppi ja klo 18 on eniten saanut kannatusta. Siitä pääsee 10 minsassa metsään. Ja jos jollain aikataulu tökkii, voidaan kaveri ottaa väliltä messiin. Miltäs vaikuttaa tämä. Joku päätös on tehtävä.

Ja koska ei ilmoittautumisia tänne tullut, niin mennää Leppäkorpeen klo 17.30 kera kapen lotan ,teemun wallun ja ariksen. Teemu näkee omat kotipolkunsa, kun ei niitä vielä ole kolunnut.

Jorma Mäkinen
25.11.2011, 19.48
Ehdotus: Koppi ja klo 18 on eniten saanut kannatusta. Siitä pääsee 10 minsassa metsään. Ja jos jollain aikataulu tökkii, voidaan kaveri ottaa väliltä messiin. Miltäs vaikuttaa tämä. Joku päätös on tehtävä.
Eikös se ole sitten tuossa.

loco
25.11.2011, 19.56
[QUOTE=TunkkiPuolikas;1741797]Ehdotus: Koppi ja klo 18 on eniten saanut kannatusta. Siitä pääsee 10 minsassa metsään. Ja jos jollain aikataulu tökkii, voidaan kaveri ottaa väliltä messiin. Miltäs vaikuttaa tämä. Joku päätös on tehtävä.QUOTE]

Ääni tälle!!!

TunkkiPuolikas
25.11.2011, 21.11
Lenkki tehtiin,mutta Garmin jäi lataukseen pöydälle. Aris ja Kape laittanevat sen tänne. Meri-Porin suunnalla osin viime vuoden TDP,n reittiä. Takaisin tullessa Kivinistä voi sanoa, että aika lailla jokipenkalla tuuleskeli:):)

Tulipa mulle yksi asia selväksikin. Luulin, että LED lampuissa käytetty CE leima tarkoittaa jonknlaista eurooppaa standardia tai turvaluokitusta.

Eipä ei vaan se on CHINA ELEKTRIC :D:D

Tomsson
25.11.2011, 21.16
Oli muuten aika makea keli, ja juuri tuon lämpimän tuulen takia. Päässä kun oli tuulen pitävä myssy, niin kyllä oli komia poljeskennella milloin poskettomaan vastaiseen ja milloin järkkyyn myötäiseen :)
Ihan sitä on unohtanut miten pyörä liikkuu normaaleilla renkailla, kun on ollut monta kuukautta alla nallekarkkikumia joita pitää työntää alamäkeenkin.
Melkein harmittaa ettei tullut lähdettyä cyclolla. Olisi saanut melkoista kyytiä.

aris
25.11.2011, 23.36
tossa on garmini http://connect.garmin.com/activity/130871134

Jokipenkalla oli kieltämäti hiukan raskas polkee, kun tuuli ihan kiitettävästi ja maasto oli pehmeetä.

Eli tiistain ledilenkki lähtee jatkossa kopilta klo 18.oo. Be there or be square. Siitä on lyhyt siirtymä joka paikkaan sekä ei tartte aina menna ruosniemeen.

Onkos kukaan huomenna menossa maastoon? Kelit olis mitä parhaimmat.

mitaluot
26.11.2011, 08.45
Kello 11 Ruosniemen Siwalta, lähtee 2 hengen seurue.

Lo77a
26.11.2011, 10.40
Huomenna on porukka tulossa maantiepyörillä kopille klo 11. Lenkin pituus on se, mitä sää ja varustus sallii. Itse otan nähtävästi cyclon ja heitän maantiekiekot alle.

pesk
26.11.2011, 10.46
Karhuhalliin jäi joltakin musta Fastin juomapullo, jossa punainen korkki.
Jos joku tunnistaa omakseen, niin pullo löytyy minulta.
Terveisin,
Pekka E

TunkkiPuolikas
26.11.2011, 12.02
http://connect.garmin.com/activity/130944098

Aamun vetoharjoitukset Karhuhallissa. On se käyrä sen näköinen kuin pitäisikin. Loppuu piikit aina :) Mä vedin ekan,Wallu tokan ja Lotta vikan

Pekka: se on ollu nin nopeeFast ettei ole kerenny edes pulloa ottaa:D

TunkkiPuolikas
26.11.2011, 23.45
Tulipa mulle yksi asia selväksikin. Luulin, että LED lampuissa käytetty CE leima tarkoittaa jonknlaista eurooppaa standardia tai turvaluokitusta.

Eipä ei vaan se on CHINA ELEKTRIC :D:D

Uusi käännös on CHINA Explosives

TunkkiPuolikas
27.11.2011, 16.53
SPU,n vuosikokouksessa aamupäivä. Vettä satoi 16 mm muutamassa tunnissa,joten päätiin mennä vasta huomenna ajamaan. Korvaavaksi harjoitteeksi ylläri: Kolme kuutiota metrin halkoja. Pussipimeässä löin viimeiset, mutta metristä on turvalista lyödä, kun se on maassa.
Tosin naapurit taisi taas luulla, että hullu se on. tai niin no ...:)

Joten onko kukaan kiinnostunut huomenna ajohommiin välillä 9-12? Aamuksi tuli peruutus. Mun asiakas, 20-kymppinen tyttö oli Thaimaassa saanut umpparitulhduksen ja leikattu. Varmasti aika raju kokemus. On siellä vieläkin. Sattuneesta syystä on peruutus siinä :(

Pekka L
27.11.2011, 17.03
Ei varmaan hääviä. Onneksi ei ole itse tarvinnut lääkäriä koskaan reissussa.
Mutta, noiden kertoman mukaan jotka joskus on tarvinneet, on palvelu lähes kuninkaallista kun vaan vilauttaa korttia jossa on Suomalaisen vakuutusyhtiön nimi ja vakuutusnumero. Tietävät, että NYT saa laskuttaa...

TunkkiPuolikas
27.11.2011, 17.18
Ei varmaan hääviä. Onneksi ei ole itse tarvinnut lääkäriä koskaan reissussa.
Mutta, noiden kertoman mukaan jotka joskus on tarvinneet, on palvelu lähes kuninkaallista kun vaan vilauttaa korttia jossa on Suomalaisen vakuutusyhtiön nimi ja vakuutusnumero. Tietävät, että NYT saa laskuttaa... On se kyllä näinkin. Jukan jouduin joskus puhumaaan sairaalasta pois, kun oli se kortti lyöty pöytään ja miestä haluttiin tarkkailla vaikka tiesin etteivät he voi tehdä enää mitään. Aika oli umpeutunut asian hoidossa. Kaikki tietävät Jukan ongelman, jotka ovat lenkeillä olleet. Se on ilman lääkitystä hoidettava joko 24 h tai sitten lääkitys ja 2 vko. No pääsi se ja ongelma ratkesi omia aikojaan. :)

Ansis
27.11.2011, 21.20
Hei, käsi ylös kenellä on kuomullinen peräkärry ja jota saisi vielä lainaksi (tietenkin korvausta vastaan)? Haettaisiin vähä klapeja Pomarkusta eli muutaman tunnin laina.

TunkkiPuolikas
27.11.2011, 21.27
Hei, käsi ylös kenellä on kuomullinen peräkärry ja jota saisi vielä lainaksi (tietenkin korvausta vastaan)? Haettaisiin vähä klapeja Pomarkusta eli muutaman tunnin laina.
On joo. mutta siihen menee sitten 1.3 pinomottia joka nyt vähäksi aikaa riittää. Tosin siinäkin on sitten jo painoa se just sallittu. Sen kus haet.

Ansis
27.11.2011, 21.32
On joo. mutta siihen menee sitten 1.3 pinomottia joka nyt vähäksi aikaa riittää. Tosin siinäkin on sitten jo painoa se just sallittu. Sen kus haet.
Onko sulla kotona kärry...voitasko tulla huomenna aamupäivällä hakemaan? Se 1.3 riittäs just hyvin tähän hätään....tuonko uuden tennispallon? :D...on muuten kirkas takavalo, kokeilin just.

TunkkiPuolikas
27.11.2011, 22.14
Onko sulla kotona kärry...voitasko tulla huomenna aamupäivällä hakemaan? Se 1.3 riittäs just hyvin tähän hätään....tuonko uuden tennispallon? :D...on muuten kirkas takavalo, kokeilin just.
Siinähän se pihassa on. menen lenkille klo 9 joten ennen sitä tai klo 12.

stefu82
28.11.2011, 14.12
S-Etukortilla peräkärry Kodinterrasta 2h ilmaisesksi eikä tarvi olla asiakas, kunhan on s-Kortti!!

TunkkiPuolikas
28.11.2011, 20.13
Huomenna on sitten se Led lenkki kopilta. Suunta mulle sama, mutta onko joku Susisuo tms vai? Vai Outokumpu-Saari-Krapisto?

TunkkiPuolikas
28.11.2011, 20.15
S-Etukortilla peräkärry Kodinterrasta 2h ilmaisesksi eikä tarvi olla asiakas, kunhan on s-Kortti!!

Sillä saa spinnissä kaksi kunnon mäkeä varsinaisen ajoajan jälkeen:D

Yleensä vehkeet ei lainassa parane, mutta tällä kertaa kävi niin, Paremassa kunnossa Ansis palautti kuin vei :):)

Ansis
28.11.2011, 20.48
Eikä Terrasta olis saanu TH-Kumi Racingin peräkärryy :D

TunkkiPuolikas
28.11.2011, 22.27
http://connect.garmin.com/activity/131557930 Cyclolla maantiellä. Cyclorenkaat alla,mutta hyvää kyytiä meni lattiksen suoraa. Oli sitten pikkusen vastistakin välillä :D

Ansis
29.11.2011, 16.05
Täytyy tänään missata klo.18:00 ledilenkki ja lähteä vähä aikaisempaa polkemaan, että tulee oltuu aikaisempaa kotona. Lähden Nakkilaa kohti ihan just

TunkkiPuolikas
29.11.2011, 20.54
http://connect.garmin.com/activity/131728067 Tuossa tämänpäiväinen. Rauhallista ajoa tänään, pois lukien 7.5 km hiihtomäet :D Susisuolla oli kuivat polut. Kyllä mutaakin koettiin:)

Mukana Aris. Lotta. Kare ja mä. Mihkäs se Stefu jäi? Eiks sun pitänyt tulla? Vartoiltiin 10 minsaa yli.kuuden.

stefu82
30.11.2011, 12.21
No joo! Tuli vähän mutki matkal ja piti jättää väli.... Ensi kerralla sitten!!:(

TunkkiPuolikas
30.11.2011, 12.31
No joo! Tuli vähän mutki matkal ja piti jättää väli.... Ensi kerralla sitten!!:(

Ouki douki.

On tämäkin keli prkl 30 kilsaa uimahallille ja takaisin. Onneksi siellä oli lämmintä, jioten kilsan uin. No nyt ne pyöräilijät tehdään !!! Vai pitäiskö kumminkin hiihtää? Yksi nimittäin veteli rullasuksilla pyörätiellä :)

Pekka L
30.11.2011, 12.36
Ouki douki.

Vai pitäiskö kumminkin hiihtää? Yksi nimittäin veteli rullasuksilla pyörätiellä :)

Taitaa vedellä vielä aika pitkäänkin rullilla. Ei taida olla vielä toivoakaan perinteisestä sohjoladusta porin mettään.
Ei oo vuodet veljiä.

Taitaa koko maan hiihtoladut mennä yhden käden sormiin.
Olos, Vuokatti, Ruka, Saariselkä, Kontiolahti. Onkohan muita? Ei montaa ainakaan.

Tulis ny edes pakkanen ja kovettaisi polut.

Tomsson
30.11.2011, 15.31
Rauhallista ajoa tänään

Käytiin Samin kanssa eilen kans vähän aikasemmin ledeilemässä. Mut katos keskaria, meillä vasta rauhallista oli :D ottaen huomioon, että on tuossa sileetäkin pintaa monta kilsaa.
http://www.endomondo.com/workouts/uriXWFF9JLA

BTW, oon tossa kattellu Ulvila-Nakkila välisellä kumpumaantiepätkällä fk-radan/tervasmäen puolella olevia keltaisia merkintöjä keppien nokassa ja puihin maalattuna. Älkää nyt vaan sanoko, että ne meinaa ton vikan välin nauhakaupunkien välistä KLV:öidä? Olisi kyllä komiaa jos pääsis melkein kotiovelta hyppäämään hyvälle pyörätielle joka veis melki Kalloon asti.
Vai mitä ne meinaa siihen tehdä, kelkkauran? Kellään insidetietoa?

aris
30.11.2011, 15.33
Pakkanen tekis kyl hyvää noille poluille. Mut veikkaan että tää vuosi menee vie mutarallissa.

Onneks pääsee ens kuus Saariselälle jahka vaan sais hommattuu uudet pertsa vehkeet.

tojota
30.11.2011, 19.15
Tunkki ne mun ajohousut on koko S, jos et ehtiny vielä tilaamaan , mikä väri vai musta

TunkkiPuolikas
30.11.2011, 20.04
Käytiin Samin kanssa eilen kans vähän aikasemmin ledeilemässä. Mut katos keskaria, meillä vasta rauhallista oli :D ottaen huomioon, että on tuossa sileetäkin pintaa monta kilsaa.
http://www.endomondo.com/workouts/uriXWFF9JLA

?

Niin näkkyy. Mulle eilinen oli sellainen perus Pk alaosin. Pitäis pysyä kaikkien mukana. :)

mitaluot
30.11.2011, 21.21
Tänään lähti 2 pakettia tulemaan. Toinen saksanmaalta ja toinen CRC:stä. Katsotaan kumpi on nopeampi. Tilasin nyt kuitenkin 2,2" rubber queenit ja chiliä pitäisi olla.. Tilasin vielä Goren vaijerisarjan täyspitkät kuoret... mahtaako olla vaikutusta. ?

aris
30.11.2011, 22.24
Heh rauhallinen ainakin, kun ei ollut mitään tappeluita tällä kertaa :)

TunkkiPuolikas
30.11.2011, 22.37
Heh rauhallinen ainakin, kun ei ollut mitään tappeluita tällä kertaa :)
:D:D:D:D, Mutta pikkasen kyllä ihmetyttää se, ettei millään pystytä samaan aikaan ja samasta paikasta lenkkiä tekemään. Tai no, Porilaistahan se :)

Pekka L
01.12.2011, 06.02
Tilasin nyt kuitenkin 2,2" rubber queenit ja chiliä pitäisi olla..

Da Da, chiliä kyllä.
Tossa se sanotaan, 2,4" kohdalla "extra-sticky black chili"
ja 2,2" kohdalla "allround black chili"
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/mtb/downhill_freeride/rubberqueeneng/rubber_queen_en.html

Eiköhän viikonloppuna jotain lenkkiä ole ohjelmassa kun viikolla ei joko kerkeä tai viitti.

TunkkiPuolikas
01.12.2011, 08.34
Da Da, chiliä kyllä.
Tossa se sanotaan, 2,4" kohdalla "extra-sticky black chili"
ja 2,2" kohdalla "allround black chili"
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/mtb/downhill_freeride/rubberqueeneng/rubber_queen_en.html

Eiköhän viikonloppuna jotain lenkkiä ole ohjelmassa kun viikolla ei joko kerkeä tai viitti. Eiköhän noillakin pääse ja pystyy siirtymillä pitämään vauhtia paremmin. :)

Kai sitä jotain lenkkiä vois miettiä. Jonka sitten viime tipassa muutan ja menen eri aikaan muualle :D:D

No ei vaiskaan , kelit tsekkaan. Sen mukaan sitten pyörän valinta. Mutta sateen sattuessa sateessa. :)

Mr. Kape
01.12.2011, 12.35
Kuulin eilen sellaista, että joku maanomistaja tuolta Massilta olisi vähän valittanut noista XCO-radan merkkinauhoista. Pitäisi kuulemma kerätä pois, ettei niitä sinne jätetä.

...

Onneks pääsee ens kuus Saariselälle jahka vaan sais hommattuu uudet pertsa vehkeet.

Milloin olet menossa?
Itse lähden sinnepäin tässä jokusen tunnin päästä ja olen siellä ensi viikon.

aris
01.12.2011, 12.54
Mää lähen vasta tapaninpäivänä ja oon siellä sitten viikon verran.

Mr. Kape
01.12.2011, 13.19
Mää lähen vasta tapaninpäivänä ja oon siellä sitten viikon verran.

Silloin voisi siellä olla jo paremmin latujakin, nyt tilanne näyttää köyhälle :(.

TunkkiPuolikas
01.12.2011, 17.11
Kuulin eilen sellaista, että joku maanomistaja tuolta Massilta olisi vähän valittanut noista XCO-radan merkkinauhoista. Pitäisi kuulemma kerätä pois, ettei niitä sinne jätetä.

.

Okei, Siis onko ne jonkun yksityismailla? Lukan Juhani sanoi mulle jo kaksi vuotta sitten, että jättäkää ne ihmeessä sinne, että muutkin pääsevät rataa reenaamaan. Hän puhui Ulvilan Uran nimissä, jonka hallinnassa Massin maat ovat. Nyt pitäisi kyllä sitten oikeasti tietää, onko tämä jonkun mielipide seuran tms sisältä vai onko toisiaan menty jonkun ykstyismetsään. sinnehän ei ilman lupaa saa laittaa yhtään mitään!!!!!

Ansis
01.12.2011, 17.59
Kai sitä jotain lenkkiä vois miettiä. Jonka sitten viime tipassa muutan ja menen eri aikaan muualle :D:D
Sä se Jykä aina vaan jaksat, uskomaton :D Mä ainakin henk.kohtasesti tykkään itse päättää missä poljen ja koska poljen(välillä klo.18:00 lähtö sopii ja välillä ei. Aina lähden mieluiten valoisaan aikaan polkemaan kuin pimeässä) ja kun usein teen suht pitkiä päiviä niin aikataulun muuttaminen tunnillakin on iso juttu ja jää aikaa päivään edes sen verran enemmän, etä voin nähdä tyttöjä tunnin sijasta kaksi tuntia päivässä. He kun ovat aika pienen aikaa pieniä.

Spinnissä nähdään :D

Ansis
01.12.2011, 21.28
Kyllä oli spinni komiaa PITKÄSTÄ aikaa. Oli molemmin puolin aika kirittäjät, toisella puolella Lotta ja toisella puolella Loukkola, huh huh :P

TunkkiPuolikas
01.12.2011, 21.50
Kyllä tuli ajettua itsensä hajalle. Aivan nakit meni:) Lotta otti hiukan rauhallisemmin tänään, koska sai jäykkäkouristuspiikin aamulla. Tomppa pisti kyllä pyöritysenkat aivan saletisti. Reilusti yli 200 rpm. :)

Ansis
01.12.2011, 21.53
Tomppa pisti kyllä pyöritysenkat aivan saletisti. Reilusti yli 200 rpm. :)
Se hullu kyllä pyörittää aika hyvin :D

TunkkiPuolikas
01.12.2011, 21.58
Sä se Jykä aina vaan jaksat, uskomaton :D Mä ainakin henk.kohtasesti tykkään itse päättää missä poljen ja koska poljen(välillä klo.18:00 lähtö sopii ja välillä ei. Aina lähden mieluiten valoisaan aikaan polkemaan kuin pimeässä) ja kun usein teen suht pitkiä päiviä niin aikataulun muuttaminen tunnillakin on iso juttu ja jää aikaa päivään edes sen verran enemmän, etä voin nähdä tyttöjä tunnin sijasta kaksi tuntia päivässä. He kun ovat aika pienen aikaa pieniä.

Spinnissä nähdään :D
No mä tulen täältä periferiasta kopille. Siihen menee tunti edestakaisin. Helpompi on mennä vaikka kotoa retkeilyreitille. Mutta yritän nyt jotain yhteisjuttua saada aikaan. Ja tosiaan, jos olen sanonut tai laittanut tänne, että tulen jonnekin, niin sitten tulen kanssa. Vain omat hautajaiset estää sen. On sitten eri asia jos ei lupaakaan.

foorumii". Se vois olla kanssa ihan toimiva, että parillisina viikkoina sieltä ja parittomina täältä. Joku ratkaisu. Siwa ei pelkästään toimi tai sit se menee siihen, että "menkää te Siwalle niin me lähdetään katsoo noita länsipuolen polkuja tai Massin nurkkia".
Ja kun se sitten kumminkin meni tähän. Lisäksi me ajettiin nopea ,lyhyt lenkki josta väliltä olisi päässyt kotiin nopeasti jos sinne kiire olisi ollut. :)

Mr. Kape
01.12.2011, 22.52
Okei, Siis onko ne jonkun yksityismailla? Lukan Juhani sanoi mulle jo kaksi vuotta sitten, että jättäkää ne ihmeessä sinne, että muutkin pääsevät rataa reenaamaan. Hän puhui Ulvilan Uran nimissä, jonka hallinnassa Massin maat ovat. Nyt pitäisi kyllä sitten oikeasti tietää, onko tämä jonkun mielipide seuran tms sisältä vai onko toisiaan menty jonkun ykstyismetsään. sinnehän ei ilman lupaa saa laittaa yhtään mitään!!!!!

Tuossa mittasin niin olisimmeko tämän vuoden reitillä ajettu 130m Uran mailla per kierros.

Uran alue on Massintien viimeisen suoran (ennen parkkipaikka) linjaa pitkin Selkätielle, jossa raja taas kulkee sitä ajopolkua pitkin tieltä purtsille. Alue siittä linjasta länteen. Uran mettiä on nyt juuri hakattukin.

Asiasta kuulin seuran pj:tä, johon joku oli ilmeisesti ottanut yhteyttä, kun luuli, että ne on siellä suunnistajien jäljiltä.

Pekka L
02.12.2011, 07.27
Mä tossa just viime viikonloppuna Jormalle totesin, että kommentteja lukiessa ei yhtään ihmetytä ettei mitään yhteislenkkejä ole. Kun kaikki on asiasta eri mieltä.
Ei kissasta uittamalla vesieläintä saa. Eli lienee parempikin, ettei mitään yhteislenkkejä edes sovita.

Länsi-Lappi on alkutalvesta lumivarminta aluetta. Oloksella on jo 24km latua.
Taannoin huonoina talvina kun siellä olin ensilumilla, ei Rovaniemelläkään hiihdetty, niin Oloksella oli yli 40km latua.
Ja TV uutisoi, että "Lapissakaan ei ole lunta" ja näytettiin kuvaa Rovaniemeltä... ikkunan alla oli yli 30cm.

TunkkiPuolikas
02.12.2011, 07.43
Tuossa mittasin niin olisimmeko tämän vuoden reitillä ajettu 130m Uran mailla per kierros.

Nyt kyllä hämmästelen. Olen käsittänyt, että koko reiiti kulkee Uran Hallitsemalla maalla. Siis niin, että kaupunki osan omistaa,mutta on antanut maat Uran käyttöön? Minä reittiä merkatessani nimen omaan kysyin asiaan Juhanilta, koska en halunnut mennä sen yhden änkioton maille. Mistä niitä merkkejä pitää poistaa?

Mä tossa just viime viikonloppuna Jormalle totesin, että kommentteja lukiessa ei yhtään ihmetytä ettei mitään yhteislenkkejä ole. Kun kaikki on asiasta eri mieltä.
Ei kissasta uittamalla vesieläintä saa. Eli lienee parempikin, ettei mitään yhteislenkkejä edes sovita.

En nyt ihan allekirjoita,koska siis mulle kaiki suunnat käy ja lähtöpaikkakin. Ansis oli itse sitä paikkaa ehdottamassa ja siksi sitä nyt taas ihmettelen, että omiin suuntiin läksi. Lähtöaikakin oli sovittu siihen klo 18 vaikka Jukkikselle esim olisi 18.30 passannut paremmin. Mutta Aris on joka kerta tullut ja Jukkis tulee,kun pääsee. Katsotaan nyt muutama kerta vielä.

pesk
02.12.2011, 09.25
Lunta odotellessa kävin lenkillä maantiepyörällä reitin Isosanta-
Hyvelä - Noormarkku - Palus - Hyvelä - Isosanta noin 52km.
Lähtiessä sää oli hyvä ja lämpötila ainakin kuusi astetta.
Ajaessa kuuntelin Radio Suomelta Hurriganes-iltaa ja täytyy sanoa,
että tällainen musiikki vaikutti positiivisesti vauhtiin ja
Noormarkkuun päin mennessä mäkien nousukykyyn.
Pimeään ja synkkään vuodenaikaan tällainen musiikki piristää
ja varsinkin minulla Hurriganes, jonka konsertissa olin 1976
Lieksassa Koskikallion lavalla.

Vähän ennen Harjunpään kylää alkoi sataa, jonka muuttui aika
pian rankaksi. Vauhti parani heti ja parhaillaan menin yli 40km/h.
Tämä oli tällä lenkillä sitten se toinen asia ja ääripää, joka vaikutti
positiivisesti vauhtiin. En muista milloin olisin ollut niin märkä ja
siinä ei kyllä auttanut Windstopperikaan - no Magicshine 50%:n teholla
toimi ainakin hyvin!

Tomsson
02.12.2011, 09.53
no Magicshine 50%:n teholla
toimi ainakin hyvin!

Heh, vai meni joku muukin eilen luontoäidin ansaan. Sama vika. Lähdin seiskan maissa naattimaan myrskypolkemisesta, Järvikylän ja Lattomeren kautta Isomäkeen ja sieltä Nakkilaan, 45km. Pinomäen suoralla meni aika kevyesti, paras pace 1m21 eli 45km/h, täpärillä :D Tässä vaiheessä oli vielä fiilis tapissa, olihan tuulikin sellainen ettei sen takia kylmä tullut. Ajattelin oikaista vielä oudon Isomäen metsän läpi ja ei mennyt kauaakaan kun olin eksyksissä joillain poskettoman kuraisilla poluilla. Tässä kohtaa pääsi pieni ärräpää puolihuumorilla kun ei ollut mikään kiire minnekän, mutta paria minsaa myöhemmin taisin sanoa saman ihan ääneen, kun se sade alkoi. Hipiään hiipi heti pieni paniikki, mutta kun tajusi tilanteen, niin eipä siinä voi pahemmin pyristellä. 20km sivuvastaiseen siinä kelissä veti kyllä miehen nöyräksi. Ei ollut kuivaa kohtaa vaatekerrassa. Ja tosiaan Magicshinen kopioversio pelitti koko uimareissun täysin!

Pekka L
02.12.2011, 10.35
Katsotaan nyt muutama kerta vielä.

Ens tiistaina olis aikaa, mutta mää en ainakaan tule ledilenkille.

TunkkiPuolikas
02.12.2011, 17.10
Ens tiistaina olis aikaa, mutta mää en ainakaan tule ledilenkille.
No älä tule. Mä meen Viivi Pumpasen kanssa kaksin :D

TunkkiPuolikas
02.12.2011, 17.31
Jaahas, nyt on kuivunut vähän. Retkeilyreittiä pitkin mökille jos menis. Sunnuntaina jotain vois ajaa. Huomenna Karhuhalli ja iltapäivällä vien pari lääkäriä ajamaan retekilyreitille. Onpahan ensiaputaitoa:D

Onko ehdotuksia sunnuntaiksi.? Chebicillä on leiri. Pitää vähän kysellä niidenkin tekemiset:)

TunkkiPuolikas
02.12.2011, 18.03
Massin asiaa olen tässä pähkäillyt vielä. Miten on Kape. Siellä on noin 3 kilsaa purua joka on valaistu. Ei kai ne nyt sentään kenenkään yksityismailla ole? Tosin Noormarkussa Kirkkokallion reitti osittain on Kaapelin Kaukon mailla, joten ei se nyt mikään ihme olisi. Mutta että 130m Uran puolella koko XCO reitti. onko tosiaan näin? Ja onko nyt niin, ettei siellä ole mitään suunnistukseen tarkoitettua lasten siimaa missään. Nimittäin sellaistakin on siellä ollut. On helppo homma nyppiä muovit pois, mutta asia pitäis selvittää ensin:):)

TunkkiPuolikas
02.12.2011, 18.14
No älä tule. Mä meen Viivi Pumpasen kanssa kaksin :D

Siis sen jälkeen, kun olen käynyt kopilla aamulla tms :D Menin siis vipuun :D

Pekka L
02.12.2011, 18.30
Hymiöt kun jättää veks, niin jää hiukan enempi hoksattavaa:p

Huomenna porukkaa suuntaa retkeilyreitille, n. klo 11 Noormarkussa.
En tiedä ketä kaikkia on tulossa ja lopullinen aikataulukin on vielä hiukan auki.
Voin aamulla päivittää jos tiedän enempi.

TunkkiPuolikas
02.12.2011, 18.41
Sotin Lukan Juhanille. Hän selvittää asian nykyisen pj,n kanssa. Ihmetteli pikkusen ja sanoi, että jos joku pätkä pitää poistaa niin poistetaan sitten,mutta piti muuten hommaa erittäin hyvänä. Sis että reitti on olemassa ja merkitty. :):)

Mr. Kape
02.12.2011, 22.47
Nyt kyllä hämmästelen. Olen käsittänyt, että koko reiiti kulkee Uran Hallitsemalla maalla. Siis niin, että kaupunki osan omistaa,mutta on antanut maat Uran käyttöön? Minä reittiä merkatessani nimen omaan kysyin asiaan Juhanilta, koska en halunnut mennä sen yhden änkioton maille. Mistä niitä merkkejä pitää poistaa?

Massin asiaa olen tässä pähkäillyt vielä. Miten on Kape. Siellä on noin 3 kilsaa purua joka on valaistu. Ei kai ne nyt sentään kenenkään yksityismailla ole? Tosin Noormarkussa Kirkkokallion reitti osittain on Kaapelin Kaukon mailla, joten ei se nyt mikään ihme olisi. Mutta että 130m Uran puolella koko XCO reitti. onko tosiaan näin? Ja onko nyt niin, ettei siellä ole mitään suunnistukseen tarkoitettua lasten siimaa missään. Nimittäin sellaistakin on siellä ollut. On helppo homma nyppiä muovit pois, mutta asia pitäis selvittää ensin:):)

Eilen nukkumaan mennessä tajusin, että en ajatellut parkkipaikkaa - onhan senkin pakko olla Uran, eli ajoimme melkein 250m "Uran" mailla.

Aamulla tarkistin äidiltä mitä hän tietää ja kuulemma parkkipaikka on erikseen ostettu ja sen omistaa Ulvilan Ura ry. ja metsät (jotka jo kerroin) on Ulvilan Ura tuki ry:n omistuksessa. Ja mitä metsää kunnalla on sillä mäellä: ei kuulemma neliötäkään (ainakaan ollut aikoinaan lähellä).

Se on ollut pururadan tekemisessäkin, että omalta puolelta on voitu kaataa kaikki puut pois lamppujen ja ladun päältä, että lumion päässyt alas saakka, mutta muualla on tyydytty kyselemään lupia pahimmille puille. En nyt muista kuinka monta nimeä kerran oli yhdessä latukartassa, kun siihen oli kirjattu kiitokset niille maanomistajille joiden mailla on latuja.

Sen ...(henkilön) alueille menemisestä ei tarvitse paljoa pelätä. Sillä sen alueen läpi ei kulje yhtään polkua (tiedossa olevaa ja kulkukelpoista) ja alueen rajalla kulkevalla tiellä on mastojen päässä puomi ja toiseen päähän tulee täältä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Tämä+polku&srs=EPSG%3A3067&y=6818191&x=226237&lang=fi) tien päästä polku, mutta sen päälle on kaadettu raivatessa puita - joten kulkukelvoton.

En tiedä miltä kohtaa oli valitettu ja meillä ei ole siellä siimaa, koska se kerätään aina pois (miksi aina hankkia uutta??).

Jorma Mäkinen
02.12.2011, 23.09
En tiedä ketä kaikkia on tulossa ja lopullinen aikataulukin on vielä hiukan auki.
Minä ainakin ilmoittaudun mukaan!

aris
02.12.2011, 23.29
Hymiöt kun jättää veks, niin jää hiukan enempi hoksattavaa:p

Täytän sen verran että tarkoitus olis makkaraakin paistaa. Eli kyrsät reppuu ja Ahlströmin tallille klo 11!

Mr. Kape
02.12.2011, 23.32
Muuten. Nyt olen päässyt tänne Saariselälle saakka (Kiilopään puolella) ja lunta on niukasti.

Matkalla minä menin rattiin Rovaniemeltä ja sää muuttui aivan "loistavaksi" loppu matkalle ja kun vielä alkoi pimeäkin.
Alkoi sataa räntää ja ennen Sodankylää tie oli vielä kroponen jäästä. Sen jälkeen tuuli vielä yltyi ja sade muuttui lumeksi, joten tie oli sohjoinen.
Sellainen mielenkiintoinen ajokeli :D

Latuja on tampattu, mutta kun lunta ei ole paljoa niin ne ovat aika epätasaisia. Keli on kostea, pakkasta äsken oli -0,2C.
Huomennna kuitenkin pitäisi hiihtää HiSu-kisat ja olokaan ei ole kovin hyvä kun vähän kipeänä.

TunkkiPuolikas
03.12.2011, 11.31
Huomenna menen Cyclolla kopille. Sinne tulee Chebicin miehet myös. Mukana pysyy myös maastiksella,mutta mitään teknisiä ei ajeta..

Kape: Jaa-a Iskulla pitäisi olla XC SM,t siellä Massilla. Toivotaan, että onnistuu kaikin puolin. Maastoista ei ole kiinni.

Juhanin kanssa kun eilen juttelin niin hän oli omaan metsään merkannut hakkuualueen. Joku oli nyppinyt ne pois, eli meitä on moneksi:D

Ja sen yhden pöllön rajat olen kartasta katsonut Juhanin kanssa. Sinne ei olla ikinä menty, eikä mennä :)

lai
03.12.2011, 18.00
Täytän sen verran että tarkoitus olis makkaraakin paistaa. Eli kyrsät reppuu ja Ahlströmin tallille klo 11!

Täällä kuvia reissusta, itse tuli otettua OTB kun yritin ajaa kovempaa että saisin muista ajokuvia.
https://picasaweb.google.com/116055944484607382173/NoormarkunRetkeilyreitilla3122011

Tomi

Jorma Mäkinen
03.12.2011, 18.15
Kiitos kuvista Tomi, kiva oli ajella hyvässä porukassa!

aris
03.12.2011, 19.32
Kiitokset minunki puolesta, komiaa oli. Maastokin oli vaikeampaa kuin muistin. Mutta viimeks tulikin käveltyä enemmän kuin ajettua, kun oli lunta niin paljon.

TunkkiPuolikas
04.12.2011, 10.28
Kiitos kuvista Tomi, kiva oli ajella hyvässä porukassa!

Nuotiossa oli vielä tuli , kun tultiin laavulle. Meni pikkasen pidempään se tulo sinne,kuin ajattelin. Todella korkealla oli vesi joessa. Yläjuoksulta tullessa ennen Jukolaa oleva katkennut silta oli hankalasti ylitettävissä. Metri oli vettä välissä. Jouduttiin pitkospuuta heittämään päälle. Varmaan oli juoksutusta lisätty yön aikana, koska edellisiltana päästiin hyvin.

Onhan se parasta A-ryhmää oleva reitti. Ja ledeillä se on myös hieno kokemus. :):)

Jorma Mäkinen
04.12.2011, 18.22
Ahaa, eli lähdittekin liikkeelle yläjuoksulta, se selittää miksei kohdattu reitillä. Ajettiin Kuuskoskenlahteen ja takaisin ja jätettiin tuli nuotioon ihan siltä varalta, että paistatte eväitä siinä myöhemmin.

Totta, edelleen yksi hienoimmista poluista tässä lähialueilla :)

mitaluot
04.12.2011, 18.51
2h lenkki ruosniemessä tänään. Ihan komiaa, eikä satanut aamupäivällä.

TunkkiPuolikas
04.12.2011, 20.54
12 apinaa ne ajoi tänään :) sen verran oli kopilla. Cc ajoa suunnalla yyteri. 80 km. Komiaa :) Eilen tosiaan mökiltå lähdin.Mulla on tästä reitille 3 km. Itse ajoin cyclolla ja annoin vieraille täpärin. Kyllä silläkin pääsee kun vaan uskaltaa ajaa. Keulaa ylös vaan , muuten kippaa. No kyllä tänään kippasinkin :D . Ja kiitos vaan nuotiosta. Fiksusti ajateltu :)

aris
04.12.2011, 22.08
Itsekki kävin pitkästä aikaa ajelemassa CC:llä. Pari tuntii tuli sitä ulkoilutettua.

Oliskos täällä ketään innostunut lähtemään itsenäisyyspäivä mettä lenkille? Suunta on avoin vielä. Ledilenkki jää tekemättä nyt tiistaina aika varmasti.

pesk
04.12.2011, 22.08
Maantiepyörällä en pysynyt muun porukan mukana kuraisilla poluilla,
vaan käänsin keulan päällystetylle tielle ja kohti Reposaarta. Pengertien
jälkeen myötätuulen avittamana Ahlaisten ja Noormakun kautta Paukselle,
josta edelleen Poriin. Yhteensä tasan 100km ja kolme ja puoli tuntia.
Sää oli komia ja lämpötila vaihteli kolmen ja neljän asteen vaiheilla.

TunkkiPuolikas
05.12.2011, 10.30
http://connect.garmin.com/activity/132804256

Lauantain Karhuhalli. Vähän tuntui jalat väsyneeltä. Kuitenkin omasta mielestä reeni tuli tehtyä.
Nyt kun katsoo maksimivauhtia ja -watteja, huomaa, että eipä ollut jalka normilyönnissä. wattimittari-> hyödyllinen laite!!!:

TunkkiPuolikas
05.12.2011, 10.34
Itsekki kävin pitkästä aikaa ajelemassa CC:llä. Pari tuntii tuli sitä ulkoilutettua.

Oliskos täällä ketään innostunut lähtemään itsenäisyyspäivä mettä lenkille? Suunta on avoin vielä. Ledilenkki jää tekemättä nyt tiistaina aika varmasti.

Jukkiksen kanssa just sovittiin, että Riihikierto 4 ja retkeilyreitti klo 10. Takaisin pitää olla klo 14. Tulkaas muutkin messiin. Myös Pekka E,n Muddy Foxilla pärjää.kun pärjäsi cyclollakin :):):)

Pekka E. Joo oli paikoin kuraa. Olisin soittanut sulle illalla, mutta on uusi kännykkä ja minä kädetön en osaa laittaa numeoita sisään jotka ovat jostain syystä kortilla, eikä puhelimessa. Tiedätkö ketään Diplomi-inssiä joka osaa :D:D

aris
05.12.2011, 11.15
Jukkiksen kanssa just sovittiin, että Riihikierto 4 ja retkeilyreitti klo 10. Takaisin pitää olla klo 14. Tulkaas muutkin messiin. Myös Pekka E,n Muddy Foxilla pärjää.kun pärjäsi cyclollakin :):):)

Pekka E. Joo oli paikoin kuraa. Olisin soittanut sulle illalla, mutta on uusi kännykkä ja minä kädetön en osaa laittaa numeoita sisään jotka ovat jostain syystä kortilla, eikä puhelimessa. Tiedätkö ketään Diplomi-inssiä joka osaa :D:D

Tossa jo ehdittiin sopia kaarisillalle klo 11, kun osa ei pääse aikasempaa. Toukari - Ruosniemi olis tarkoitus ajella.

Siellä osoitekirjan valikossa on varmaan jossain kohtaa että siirrä numerot sim-kortilta puhelimen muistiin.

TunkkiPuolikas
05.12.2011, 12.07
Tossa jo ehdittiin sopia kaarisillalle klo 11, kun osa ei pääse aikasempaa. Toukari - Ruosniemi olis tarkoitus ajella.

Siellä osoitekirjan valikossa on varmaan jossain kohtaa että siirrä numerot sim-kortilta puhelimen muistiin. Pyhäpäivä->. Voitte te kopillekin mennä klo 11 ? niin voi joku tulla sieltä mukaan :)

Mutta me siis sinne retkeilyreitille. Jukkis tätä ehdotti,kun ei ole pitkään aikaan siellä ajanut. Kokeillaan vähän pidemmällekin jos pääsis :)

aris
05.12.2011, 19.36
Kopilta klo 11 lähtee kulkue kohti Toukaria ja sieltä varmaanki Ruosnimeen. Osa seurueesta tulee matkalla mukaan.

Lo77a
05.12.2011, 20.06
huomenna sitten kaikki lenkille klo 10 Noormarkun Riihikierrosta :)

TunkkiPuolikas
06.12.2011, 14.21
Kopilta klo 11 lähtee kulkue kohti Toukaria ja sieltä varmaanki Ruosnimeen. Osa seurueesta tulee matkalla mukaan.
Hei hieno homma!!!. On oltava joku yksi paikka josta lenkille lähdetään myös pyhäpäivisin. Eli tulee,kuka tulee ja millä vehkeellä tulee. Muutama minuutti on aikaa tavata muita ja sitten voi vapaasti valita, missä porukassa ajaa. Joku aina suuntaa maantielle, Jukka usein Pihlavan uimahalliin jne, mutta usein ei tarvi yksin lähteä.

Näin se toimii!!!!

Meillä nyt poikkeustapaus,koska pitääehtiä muuallekin tällä kertaa.

Tuossa lenkki http://connect.garmin.com/activity/132997795 Takaisin tultiin aika reippaasti.

aris
06.12.2011, 15.30
Kopilta lähti tänään itseni lisäksi kaksi sekä vierailevana tähtenä oli Jukka ja osa tuli matkalla mukaan. Kuuden hengen voimin ajeltiin Toukarin kautta Ruosniemeen. Osa jäi matkalla pois, mutta komiaa oli.

TunkkiPuolikas
06.12.2011, 17.19
http://www.youtube.com/watch?v=ZdgSir6Q1lc Hedberg on ollut spinnissa. Jaksaa jaksaa jaksaa. Mut ku v....u ei jaksa :D

Jari Wiksten
06.12.2011, 17.49
Ehdin lenkille vasta iltapäivällä ja kävin Massilla ajelemassa ja samalla ensi kesän xc-kisan reittejä suunnittelemassa. Joku muukin oli käynyt Massin polkuja ajelemassa kun oli tuoreita renkaanjälkiä lumessa.

Ehkä tässä pian voi kutsua itseään kuntolijaksi kun joulukuussa on tullut jo kaksi kertaa ajettua.:rolleyes: Marraskuussa ei tullut ajettua pyörällä kertaakaan.

TunkkiPuolikas
06.12.2011, 19.07
Ehdin lenkille vasta iltapäivällä ja kävin Massilla ajelemassa ja samalla ensi kesän xc-kisan reittejä suunnittelemassa. Joku muukin oli käynyt Massin polkuja ajelemassa kun oli tuoreita renkaanjälkiä lumessa.

Ehkä tässä pian voi kutsua itseään kuntolijaksi kun joulukuussa on tullut jo kaksi kertaa ajettua.:rolleyes: Marraskuussa ei tullut ajettua pyörällä kertaakaan. Joo kyllä ainakin mulla on muutaman kerran ollut Nahka GPS,ää ikävä :)

Kisamuuli
06.12.2011, 19.28
Joo, on todella poikkeustapaus! Näitä on tosi harvassa, yleensä ensin lenkki ja sitten muut jutut :)

Kisamuuli
06.12.2011, 19.30
Meillä nyt poikkeustapaus,koska pitääehtiä muuallekin tällä kertaa.

Joo, on todella poikkeustapaus! Näitä on tosi harvassa, yleensä ensin lenkki ja sitten muut jutut :)

Kisamuuli
06.12.2011, 19.34
Oho, täytyypä harjoitella näköjään useammin tämän käyttöä!

TunkkiPuolikas
06.12.2011, 20.07
Oho, täytyypä harjoitella näköjään useammin tämän käyttöä!

http://www.youtube.com/watch?v=xRJ51GQmdFY on se vaan, kun on perheessä kaksi nörttiä :D:D:D:D

Lo77a
06.12.2011, 20.48
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5617&d=1323197083

TunkkiPuolikas
06.12.2011, 21.53
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5617&d=1323197083

Nyt pääsi sillasta vähän paremmin, kun se oli lumen peitossa eikä liukas. Pikkasen tuo lankku, jossa Jukkis seisoo, keikkui. Yksi tosin veti siitä yli ajamalla. Juu ja se , en ollut minä vaan...:)

Pekka L
06.12.2011, 22.52
Kovin on arkiset ajokuteet suurena pyhäpäivänä.
Porihallissa vedettiin spinni mustassa puvussa ja kravatissa. Vähän respectiä...

TunkkiPuolikas
06.12.2011, 23.08
Kovin on arkiset ajokuteet suurena pyhäpäivänä.
Porihallissa vedettiin spinni mustassa puvussa ja kravatissa. Vähän respectiä... No joo, kyllä minä puvun iltapäiväksi laitoin ja veteraanien ansiomerkin rintaan. Sen arvostetumpaa mitalia ei mulla ole, eikä tule. Ei vaikka Maailman Mestaruuden voittais. :)

TunkkiPuolikas
07.12.2011, 19.15
Nyt alkaa kelit ollla asialliset. Kun vaan kestäis. Cyclolla ajelin Rottajärven ympäristöä. Uutta metsätietäkin oli tehty. Ja kolme kävin koittamassa parissa umpiperään päätyen. Metsässäkin olisi varmaan päässyt hienosti nyt.
http://connect.garmin.com/activity/133164315

TunkkiPuolikas
09.12.2011, 22.17
Eipä kestäny kelit.
Ihan järkyttävä mahatauti iski eilen. Koko päivä meni kouristelun, oksentelun ja ripuloinnin merkeissä. Nyt huilasin tämän päivän ja yritin syödä. Nyt tuntuu siltä, että huomenna jotain yritetään Karhuhallissa. Onko sunnuntaina jollain jotain ehdotusta ajamisen suhteen. Ajamaan menen jotain joka tapauksessa?
Lotta ja Jarno painuivat Canarialle 3 viikoksi. Wallu menee viikon päästä perässä. Kateeksi käy!

aris
10.12.2011, 00.25
Sunnuntaina varmaan maastoon, mutta ajasta ja suunnasta en osaa sanoo. Tosin ei ole cc lenkkikään mikään mahdoton ajatus.

Pekka L
10.12.2011, 08.48
Mahatauti esti omatkin ajot. Tein ke-to 12h työpäivät, jotta perjantaina pääsis tekemään kunnon maastolenkin. Noh, perjantai menikin sit pojan kanssa kotona, sillä oli joku pöpö vatsassa. Ei kyllä oksentanut, mutta veto pois niinku leikkiautosta.
Kyllä siellä semmonen koiranilma eilen oli, että eipä tuo yhtään harmittanut.
Ehdinpä ainakin laittaa joustojäykkistä kuntoon kun poitsu veti päiväunia.

TunkkiPuolikas
10.12.2011, 10.23
Sunnuntaina varmaan maastoon, mutta ajasta ja suunnasta en osaa sanoo. Tosin ei ole cc lenkkikään mikään mahdoton ajatus.

Tota noin. Keli näyttää paskalta huomennakin,mutta ei sada kuitenkaan milliä enempää. Mitäs tykkäätte koppi ja vaikka Massin-Krapiston suunta? Tai Yyteri, tai Luvia. Joka tapauksessa kuivaa hakien. Ei mitään Kissalinjaa pitkin vaan yritettäis ajaa joko pyörätietä ja polkua. Soratiet on nyt out.

TunkkiPuolikas
10.12.2011, 14.16
http://foreca.fi/Finland/Pori Napsahtaa pakkaselle. Tulossa hyvä keli. :) Joten kopille kops

aris
10.12.2011, 15.09
Kyllähän sitä kopille vois tulla huomenna. Massi tai Luvia vois olla hyvä suunta. Pääasia et pääsee sotkee fillarii.

Nykänderi
10.12.2011, 18.48
Onko koppihommat klo 11:00? Mennäänkö enemmän CC vai XC henkisille urille?

aris
10.12.2011, 20.11
Koppi on kello 11 ja ohjelmassa on todennäköisesti helppoa XC uraa.

TunkkiPuolikas
10.12.2011, 21.06
Onko koppihommat klo 11:00? Mennäänkö enemmän CC vai XC henkisille urille?
Koitetaan löytää ajettavaa maastoa. Lumitilanteen mukaan, missä pääsee. Katsotaan, mitä löytyy. XC nyt kumminkin.

Nykänderi
11.12.2011, 17.45
Kiitos hyvästä opasteusta kierroksesta vähemmän käytetyille pyöräteille. Tavataan taas.

TunkkiPuolikas
11.12.2011, 18.37
http://connect.garmin.com/activity/133932296 Kilsoilla en pääse kehuskeleen mutta yli 70 km pääosin metsätietä tai polkua, osin pyörää kantaen. GPS löi aina silloin tällöin kuusikossa pelin poikki. Viisi meitä oli samanhenkistä. Nykänderi totesi, että minkälaista lienee arki,kun pyhät on tällaisia:)

Kopilla siis Aris,mä,Wallu, Nykänder ja Nissilämäen mies( Sundelinkö se nyt oli?)

Olihan se aika haastavaa vaikka aamulla kopille polkiessa näytti vielä erittäin hyvältä. Tien pinta jäässä, mutta äkkiä se sitten veti märäksi ja isoilla aukoilla oli lunta niin, että kaikki oli pelissä, että ajamaan pääsi. Loppujen lopuksi aika vähän kannettiin.

Hyvin nuo 15 ja 16 pojat pisti tulemaan. No kisamiehiä molemmat. Nykänderillä avopolkimet. Aika vaikea niillä on pyöritellä. Olishan se eka koppikomennus voinut olla hiukan mukavammassa kelissäkin. Koko lenkki olisi ajamalla silloin mennyt myös avoilla.
Ja Ariksesta on tullut ajomies. Joku Tahko sitten ensi kesänän, eikä mitään lyhintä. Menee taatusti. :):)

Lisätään nyt tämä, kun on aika harvinaista http://lottalepisto.blogspot.com/

aris
11.12.2011, 19.21
http://connect.garmin.com/activity/133932296 Kilsoilla en pääse kehuskeleen mutta yli 70 km pääosin metsätietä tai polkua, osin pyörää kantaen. GPS löi aina silloin tällöin kuusikossa pelin poikki. Viisi meitä oli samanhenkistä. Nykänderi totesi, että minkälaista lienee arki,kun pyhät on tällaisia:)

Kopilla siis Aris,mä,Wallu, Nykänder ja Nissilämäen mies( Sundelinkö se nyt oli?)

Olihan se aika haastavaa vaikka aamulla kopille polkiessa näytti vielä erittäin hyvältä. Tien pinta jäässä, mutta äkkiä se sitten veti märäksi ja isoilla aukoilla oli lunta niin, että kaikki oli pelissä, että ajamaan pääsi. Loppujen lopuksi aika vähän kannettiin.

Hyvin nuo 15 ja 16 pojat pisti tulemaan. No kisamiehiä molemmat. Nykänderillä avopolkimet. Aika vaikea niillä on pyöritellä. Olishan se eka koppikomennus voinut olla hiukan mukavammassa kelissäkin. Koko lenkki olisi ajamalla silloin mennyt myös avoilla.
Ja Ariksesta on tullut ajomies. Joku Tahko sitten ensi kesänän, eikä mitään lyhintä. Menee taatusti. :):)

Lisätään nyt tämä, kun on aika harvinaista http://lottalepisto.blogspot.com/

Toivottavasti ei ollut Nykänderin ensimmäinen ja viimeinen lenkki :D

Olihan tuo lumisade kuitenkin mukavempi kuin vesisade. Jos sitä tulis ajeltuu vain hyvällä säällä, niin ei niitä ajokertoja montaa vuodessa ehtis tulemaan.

Tahkoon mennään, mutta vasta 2013. Ens vuoden kalenteri on jo tiukassa maaliskuusta eteenpäi ja tavoitteena olis edes ehtii TourDeTampereeseen, kun se on tossa lähellä. Nii ja TdP olis kans tarkotus ajaa.

TunkkiPuolikas
11.12.2011, 23.38
Toivottavasti ei ollut Nykänderin ensimmäinen ja viimeinen lenkki :D

Olihan tuo lumisade kuitenkin mukavempi kuin vesisade. Jos sitä tulis ajeltuu vain hyvällä säällä, niin ei niitä ajokertoja montaa vuodessa ehtis tulemaan.

Tahkoon mennään, mutta vasta 2013. Ens vuoden kalenteri on jo tiukassa maaliskuusta eteenpäi ja tavoitteena olis edes ehtii TourDeTampereeseen, kun se on tossa lähellä. Nii ja TdP olis kans tarkotus ajaa. Kun on kisakunnossa, on tuhlausta jättää kisaamatta:) Onhan sitä Finlandiaa. maracuppia jne.

Tomsson
12.12.2011, 11.17
Jaa noita polkuja ajelitte ja näemmä poimeitte hyvin tuosta Massin ja tästä Terväsmäen nurkilta noi muutamat märimmät paikat, mitä itte oon vältellyt :p Anolassakin taisi olla aika märkää tuolla peruspolulla?
Ikäänkuin näinkin jotain jälkiä tuossa pururadan hakkuupolulla, kun eilen sitten lähdin ledeilemään vielä iltasella ja samoten Rantalan metsässä, vaikka lunta oli tullut teidän jälkeen pari kolme senttiä, niin jäljet silti näkyi paikkapaikoin. Illalla oli jo sen verran lämpötila viileä, että avonaisen paikat ja polut oli mukavan kuivaa ajeltavaa, lumi ei ollut enää loskaa.

Joskus jos suunnittelette tuolta kopilta lähtöä samaan suuntaan, niin voisitte hihkaista tavalla tai toisella? Voisin tästä tarttua remmiin. Autosiirtymät kopille ei oikein kiinnostele. Kovasti monimutkaista se kun vertaa kotopihasta lähtemiseen ja tulemiseen. Fillarisiirtymään ei riitä rahkeet... vielä :)

Nykänderi
12.12.2011, 16.11
Nyt, kan jalat taas toimii, voin vahvistaa ettei ollut viimeinen koppikomennus. Tulevana viikonloppuna en tosin pääse, kun sattuu yövuorot kohdalle.

TunkkiPuolikas
12.12.2011, 20.52
Jaa noita polkuja ajelitte ja näemmä poimeitte hyvin tuosta Massin ja tästä Terväsmäen nurkilta noi muutamat märimmät paikat, mitä itte oon vältellyt :p Anolassakin taisi olla aika märkää tuolla peruspolulla?
Ikäänkuin näinkin jotain jälkiä tuossa pururadan hakkuupolulla, kun eilen sitten lähdin ledeilemään vielä iltasella ja samoten Rantalan metsässä, vaikka lunta oli tullut teidän jälkeen pari kolme senttiä, niin jäljet silti näkyi paikkapaikoin. Illalla oli jo sen verran lämpötila viileä, että avonaisen paikat ja polut oli mukavan kuivaa ajeltavaa, lumi ei ollut enää loskaa.

Joskus jos suunnittelette tuolta kopilta lähtöä samaan suuntaan, niin voisitte hihkaista tavalla tai toisella? Voisin tästä tarttua remmiin. Autosiirtymät kopille ei oikein kiinnostele. Kovasti monimutkaista se kun vertaa kotopihasta lähtemiseen ja tulemiseen. Fillarisiirtymään ei riitä rahkeet... vielä :)
Pidetään mielessä. Tuo reitti on se minkä osaan varmuudella vaikka nytkin sähkölinjalla pieni mutka tulikin, kun liian aikaisin koitin ottaa vasuria. Anolassa olisi ollut vaihtoehtoja, mutta hyvin siellä loppujen lopuksi pääsi. Aris ajoi kaiki läpi, Nissilämäen mies osan ja otti uimamaisterintutkintoon vaadittavan kolmen lätäkköön pannuttamisen osalta yhden kiinnityksen. Kerralla sen on saanut vain minä ja Toni jotka olemme kastelleet koko kropan kypärää myöten talvisäässä Luvialla ja kotiin ajaen :D
Nytkin arvottiin Rottajärven ja Nakkilan välillä. Ajattelin, että on vähemmän maastoa ajeneille ehkä parempi tämä mitä ajettiin.
Pitää vaan etukäteen sopia. Aika usein tulee tuolla ST 1 .llä käytyä talven mittaan. Viime talvena varmaan 10x.
Ja jotenkin vaan tykkään tehdä pitkää siivua mieluummin vaikka sitten olis vähän helppoa seassa.

aris
13.12.2011, 11.34
Onkos ketään menossa tänään ledilenkille?

Mr. Kape
13.12.2011, 14.47
Onkos ketään menossa tänään ledilenkille?

Kun sitä nyt on Lapista kotiuduttu, niin kai pitäisi jo pyörän selkäänkin nousta. Jotain ajattelin tänään ajaa, että kai sitä sitten Kopille ilmestyy - siirtymistä voi kyllä tulla mielenkiintoisia (ainakin kun katsoo täkäläisiä pyöräteitä).

Lapin reissulla tuli hiihdettyä 36,5h/510km (sis. kisat). Onneksi paranin jo viikon lopun aikana, niin sai treenattua viikolla hyvin - räkää tosin sai yskiä putkista ulos.

Tomppa
13.12.2011, 15.01
Ei pääse kopille, joulujuhlaa pukkaa.

TunkkiPuolikas
13.12.2011, 15.44
Ei pääse nyt. Waltterin kamat pitää pakata Canariaa varten ja käydä vielä töissä, kun asiakas ei päässytkään sairaalasta niin kuin piti ja lupasin tehdä sen sitten kun pääsee. Jos myöhemmin illalla rullilla 30 minsaa ja juoksua 5 km päälle. Jos vaikka välillä sitäkin. :)

aris
13.12.2011, 17.18
Taidan kans passata, kun ei oikee napostele lähtee ny.

Tomppa
13.12.2011, 17.34
Juhlien jälkeen kuntotornille huoltamaan fillareita ja sitten kotona kevyt treeni omalla spinning rottosella..

TunkkiPuolikas
14.12.2011, 12.35
Cyclolla ajoin tänään lenkkiä. Pääsi yllättävänkin hyvin, mutta vain noita isompia teitä.

TunkkiPuolikas
14.12.2011, 22.30
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5679&d=1323894423 Uusi kiekkomerkki.:D

[Mikko]
14.12.2011, 22.55
Komia kiekko muuten mutta niin on tämä suomalainen Finnpower maastopyöräkin a'8000€http://www.fillarifoorumi.fi/forum/webkit-fake-url://62ECB0A9-BACE-4790-9FE2-A67A866ADFB0/imagejpegwww.ilkka.fi/polopoly_fs/1.1106461.1322792765!/image/image.jpg_gen/derivatives/normalHorizontal/image.jpg-huippukallis-polkupyoramallisto-1.1106438

TunkkiPuolikas
14.12.2011, 23.24
;1751225']Komia kiekko muuten mutta niin on tämä suomalainen Finnpower maastopyöräkin a'8000€http://www.fillarifoorumi.fi/forum/webkit-fake-url://62ECB0A9-BACE-4790-9FE2-A67A866ADFB0/imagejpegwww.ilkka.fi/polopoly_fs/1.1106461.1322792765!/image/image.jpg_gen/derivatives/normalHorizontal/image.jpg-huippukallis-polkupyoramallisto-1.1106438
Eipä auennut tuo. Olen kyllä kuullut laitteesta.

Nuo kiekot ovat muute mallia tuubi, niin kuin kaikkien kunnon kisakiekkojen kuuluukin. :)

[Mikko]
14.12.2011, 23.33
Onko huomenna muuten spinningiä?

TunkkiPuolikas
15.12.2011, 07.38
;1751253']Onko huomenna muuten spinningiä? JEP JEP

Mr. Kape
15.12.2011, 18.01
Tiistaina siis kävin Kopilla ja muita ei näkynyt.
Oli kyllä karmea keli ajella kesäkumeilla. Kopille lähdin varmaan jopa 10min aikaisemmin kuin normaalisti ja silti sopivaan aikaan paikalla, mutta ei vaan uskaltanut ajaa kovempaa. Lähdin sieltä Isonmäen kautta Lattomerelle ja Toiveen majan nurkalta Selkätietä Massille ja peruspolkuja Haistilaan.
Ei tuolla treenaamisesta kyllä tule mitään, kun pitää ajaa varovasti - ainoa missä sai treenata oli harvat umpihankipätkät. Kahdet pannut tuli vedettyä, ekalla kertaa mustajää yllätti täysin (tie oli juuri hetkisitten sula) ja toisella kertaa jään päällä ei voinut mitään vaikka vauhtia ei ollut melkein lainkaan.

Täytyy varmaan iskeä nastat jo alle, mutta tarvitsee ehkä hankkia toisetkin, että saisi koulupyöräänkin. Tänään iltalenkillä koitan jos maastossa pääsisi vielä ilman.

Aris: Luin viestisi puhelimella Kopilla odotellessa, joten en kaipaillut. Lähdin jo kotoa, kun lähetit viestin.

Tänään kävin jo uimassa ja kyllä vapari rupeaa hiukan kulkemaan. Kolmas kerta uimassa ja alkaa oppimaan hengittämisen niin ei hengästy pienestä, niin kuin aluksi.
Kevyehkösti uiden 200m meni neljään minuuttiin ja kun vetäsin vauhdilla meni 3:28, joka yllätti 20 sekunnilla :). Sadan metrin jälkeen alkoi väsymään, mutta hyvin meni loppuun.
Vielä kun oppisi kääntämään paremmin ja käyttämään jalkoja kunnolla niin vauhti vaan paranisi. Lyhyemmässä vedossa sain jalkojen käyttöön tuntumaa ja kyllä kiisi. Eilen juoksu treenissäkin totesin jalkojen toimivan kun pyramidi vetojen loppukiriin kiskoin kunnon vauhdit ja jalat tuntu työskentelevän täysillä. Mäkipää siihen vaan totesi, että Lapin leiri ei ainakaan liian rankka ollut, kun nyt kulkee.

TunkkiPuolikas
15.12.2011, 21.30
Tules Kape lauantaina uimahallille. Opetan pari kikkaa jolla vauhti paranee!! Meillä on siis reenit. Käsiveto on se ratkaisujuttu. 200 m kuusitahtipotkulla on aika kova sana muille kuin kilpauimareille. 1500 m uidaan jo MM kisoissakin pääasiassa 2 tahtia. Itse en pääse potkuilla yhtään eteenpäin. Kuitenkin 200 m 2,37 ja se on väliaika 1500 uinnista. joten...

Tänään kuuma kostea hikinen tunnelma spinnissä. Hyvin taas porukkaa!!! :):):)