PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pori #6

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9

Tomsson
29.07.2011, 13.33
Ei taida tuo kaveri kirjoitella tänne, mutta minä olin mukana kyseisellä lenkillä. Muistaakseni kyseisen polun pää on vaan alusta vähän matkaa umpeenkasvanutta ja se aukeaa aika nopeasti sen alun jälkeen.

Aijaa. Kas.
Jos tämän päivän lenkillä kävisi koittamassa, että josko nyt.
Alhaalta päin olen tosiaan tullut pitkän matkaa, mutta kun "tie" tuntui loppuvan täysin pitkään lepikkoon hakkuualueen nurkalla niin käännyin takaisin. Ylhäältä olen pariinkin kertaan käynyt kurkkimassa että olisko mitään railon tynkää näkyvissä siinä laskussa aukealla, mutta ei ole näkynyt. Paras lienee juuri tuolta alhaalta päin puskea läpi. Ylhäältä jos puskee niin tiedä mistä tulee esiin.
Tuo olisi vaan melko kiva nousupolku takaisin mastolle tuolta metsätien käännöspaikalta päin lähtevän polkuhaaran jälkeen. Ei tarvitse kierrellä postettoman kaukaa uudelle alamäkivedolle, jos ei sitten halua UH ajoa harrastaa DH-polkuja pitkin. Sehän se toki lyhin reitti on :p

Tomsson
29.07.2011, 21.49
Kävin puskemassa sen läpi. En ollut aiemmin hokannut että se alapäässä oleva leveämpi tie muuttuu poluksi siinä kohtaa kun kun tie ikäänkuin kasvaa umpeen.
Polkuaukkokin oli niin koivunvitsan suojissa, että puolituurilla nytkin sen hokasin.
Kyllähän se siitä eteenpäin oli ihan etenemiskunnossa. Menin hissukseen ja mennessäni napsauttelin poikki roikkuvimpia oksia ja tökkivimpi koivunvesoja. Seuraava löytää polun helpommin ja ehkä pääsee kulkemaankin vähän helpommin :)

Samalla metsästin tuon vanhan postauksen mainitun ampumatornin ja siitä pääsi pururadalta nyttemmin ihan mettäkoneen uraa pitkin siihen "joulukuusien kasvatusalueelle", eli voimalinjan alla menevälle kai myös vanhalle metsäkoneuralle, joka lähtee sieltä selkätieltä ja laskee linjojen alla hyvän matkaa ja poikkeaa sitten metsän läpi koirekennelin nurkille tuoreelle soratielle.
Siellä näkyi myös tuoreita maastokumin jälkiä kurakoissa. Kuka tunnustaa?

J4nne
03.08.2011, 14.31
Ei taida tuo kaveri kirjoitella tänne, mutta minä olin mukana kyseisellä lenkillä. Muistaakseni kyseisen polun pää on vaan alusta vähän matkaa umpeenkasvanutta ja se aukeaa aika nopeasti sen alun jälkeen.

En kirjoittelekaan. Ekaa kertaa tuolla päin ajelin ja maastot on mulle vielä vieraita. Onneksi SHole oli oppaana/mekaanikkona matkassa kun ketjutkin aukesi ja ketjun pikaliitin hukkui jollakin DH pätkällä...

Hyvä jos sait Tomssoni sai jotain irti GPS käppyrästä!

Nimim. Saa kytätä

TunkkiPuolikas
04.08.2011, 11.04
http://connect.garmin.com/activity/103857097
Tiistaina ajettiin retkeilyreittiä. Joku oli ajanut tai kävellyt sitä viikon sisällä, koska heinikko oli kaatunut. kyllä sen hyvin läpi ajaa, mutta pitkat ajohousut kandee laittaa, koska parissa paikassa on nokkosia.

Eilen pumppasin resiinalla Pomarkusta Keskisjoelle. kilsa aseman jälkeen näytti nuolta vasemmalle, siis pois pikatiestä. En saa millään päähäni, mitä siinä luki, mutta alkupää näytti ajettavalta. Onko kukaan koskaan ajaunut siitä??

pitää mennä tsekkamaan se.

Ja sitten: Kenellä palstalaisista on munaa tulla tuonne?? :)

http://www.porintarmo.fi/pyoraily/jazztriathlon/

Uinnin voi suorittaa n. 100 m myötävirtasessiona ja jatkaa siitä sitten. Siis jos ei halua pidempää..

Tomsson
04.08.2011, 15.44
Kuka kehtas tulla mua vastaan komeella valkoisen puhuvalla joustofillarilla kolmen aikaa tuossa Ruskilankadulla ajaen kohti 2-tietä?
Mähän tulin vastaan punaisella autolla ja noin harvinainen näky näillä kulmilla osuu kyllä silmiin :)

Mudnum
04.08.2011, 16.23
Tässä dataa keskiviikon 3.8.2011 pyöräkarhujen vetämästä 67 km kuntolenkistä.

http://connect.garmin.com/activity/103998412

Ansis
04.08.2011, 21.19
Eilen pumppasin resiinalla Pomarkusta Keskisjoelle. kilsa aseman jälkeen näytti nuolta vasemmalle, siis pois pikatiestä. En saa millään päähäni, mitä siinä luki, mutta alkupää näytti ajettavalta. Onko kukaan koskaan ajaunut siitä??
Ei se Lepomäentie ollut? Vai onko se just retkeilyreitin yks haara joka lähtee siitä radalta pikku hiljaa Pomarkkuun päin. Aika lailla pitkosta ja korkealla (jos oikein muistan) Ollaan Saaran kanssa joskus kävelty se. Se tulee aika lähelle asemaa se reitti.

jussipupu
04.08.2011, 22.10
Tässä dataa keskiviikon 3.8.2011 pyöräkarhujen vetämästä 67 km kuntolenkistä.

http://connect.garmin.com/activity/103998412

Kiitoksia datasta ja hyvästä lenkkiseurasta. Seuraavalla kerralla ajetaankin 14.8 sunnuntailenkki? :)

Terveisin mies SUPin päältä.

TunkkiPuolikas
05.08.2011, 09.14
Ei se Lepomäentie ollut? Vai onko se just retkeilyreitin yks haara joka lähtee siitä radalta pikku hiljaa Pomarkkuun päin. Aika lailla pitkosta ja korkealla (jos oikein muistan) Ollaan Saaran kanssa joskus kävelty se. Se tulee aika lähelle asemaa se reitti.

Oliskohan ollut? Pitää käydä yrittämässä.

Lo77a
07.08.2011, 14.49
Kiitoksia datasta ja hyvästä lenkkiseurasta. Seuraavalla kerralla ajetaankin 14.8 sunnuntailenkki? :)

Terveisin mies SUPin päältä.

Mä olen mukana ainakin 14.8 :) pitkästä aikaa.. Jos muutkin sit ois ?!

jussipupu
07.08.2011, 15.29

:) toivotaan niin.

TunkkiPuolikas
08.08.2011, 22.42
Matti Maailmalta eli Ranskasta. Näyttää sujuvan
"Moro! Olin kokonaiskisassa 10. ja kakkoskategorian kuskeista 2. Eilen porukka katkes etapin alussa sivutuulipätkällä ja n.30 kuskia pääsi karkuun, aika lähelle päästiin muutaman kaverin kanssa siitä kärkiporukasta, muttei saatu kiinni kuitenkaan. Etapin lopussa ajoin vielä alamäessä n.50km/h ojaan, etappisijoitus jossain 30 paikkeilla. Tänään oli liikaa mäkeä ja tipuin etapin lopussa kärkiporukasta olin jossain 30 paikkeilla sillä etapilla. " Eipä sitä tarvi referoida, Asiaa!!

Lotta tänään hollannissa 11. ja nyt lennolla kotiin.:)

Mudnum
14.08.2011, 16.19
Tämän päiväisen kuntolenkin dataa.
http://connect.garmin.com/activity/106413175

loco
14.08.2011, 21.36
Huomenna (ma 15.8) Kopilta klo 12. Suuntana: huomenna katsotaan...rauhallista ja pitkää olisi tarkoitus mennä.Mukana ainakin Jarno,Lotta ja allekirjoittanut.Tulkaahan muutkin mukaan!:)

Jari Wiksten
14.08.2011, 22.08

Ei ollut tarmolaisia Jukkaa lukuunottamatta tämän päiväisellä kuntolenkillä. Hitaamman ryhmän vetäjää ei ollut ollenkaan ja nopeammassakin ryhmässä olisi ollut tarvetta peräpäänvalvojalle.

Tämän päiväisen kuntolenkin dataa.
http://connect.garmin.com/activity/106413175

Hyvä lenkki ja vauhti pysyi Harjakankaalle asti suht. hyvin suunnitellussa kun keskari oli 26. Sen jälkeen vauhti kasvoi ja Vanha-Ulvilassa keskari oli jo 30:n pinnassa kun Harjavallasta tultiin 35:ttä. Lopussa vähän löysättiin ja koko lenkin keskari oli n. 29.

Keskiviikkona 17.8. klo 18 ajetaan kesän viimeinen kuntolenkki Urheilutalolta. Reittinä Urheilutalo-Noormarkku-H-kangas-Palus-Ruosniemi-Urheilutalo.

Mudnum
15.08.2011, 10.50
Muutama juttu tuli mieleen samalla kun Tarmolaiset omilla sivuillaan kilvan pesevät käsiään sunnuntailenkin tapahtumista :)

Mitä pyöräilyä enemmän tai vähemmän harrastava hakee tälläiseltä ohjatulta kuntolenkiltä jossa on jonkinlaiset "raamit"?

1.Uskaltaa lähteä mukaan koska tietää pysyvänsä mukana vertailemalla omien harjoituslenkkien keskareita.
2. Se on vaan niin erilaista vetää kesässä muutama lenkki "isolla" porukalla ts. vaihtelua omiin lenkkeihin
3. jne...

Sitten lenkistä harrastelijan näkökulmasta.
1. mukana oli uusia kasvoja !!! jippii eikös tämä ole tarkoitus..?.
2. sivuvastaisen tuulen vallitessa noormarkkuun mennessä keskinopeutta ehkä pidettiin yllä liian orjallisesti
3. noormarkusta harjakankaalle päin mentäessä "uudet kasvot" hävisivät
heti tämän havaittuamme me muut porukan perillä roikkuvat ilmoitimme ryhmän vetäjille näin tapahtuneen.
4. Pysähdyimme ja odottelimme muutaman minuutin.
5. Ei näkynyt uusia harrastajia (rengasrikko, päin puuta ajo, hirvikolari??? vaikee sanoa)
6. loppumatka menikin kelin mukaan kovennettuna harrastelijaversiona :)

Kuntolenkkiläisiltä voisi vaatia että mikäli jotakin tapahtuu ja syystä
tai toisesta jättäydytään porukasta
tai kumi puhkeaa niin ÄÄNEKÄS ilmoitus edellä ajaville jotta lenkkivetäjä tietää reagoida tapahtumiin.

Tämä ei tieteskään ole mahdollista mikäli harrastaja on pyörtynyt mettään liian kovan vauhdin vuoksi.

Yleisesti ottaen porin pyöräseurojen kuntolenkit ovat
olleet onnistuneita eikä vauhdeissa ole ollut ylilyöntejä.

Harjoitusintoa kaikille kuntotasosta riippumatta.

cubeqtio
15.08.2011, 20.20
Jahas, toviin täällä taas kirjoitellut. :)

Meni sitten viime viikolla täpäristä takaiskarin yläpultti poikki. Ihmettelinkin että miksi pikku tiputuksen jälkeen kuulu natinaa. Syy selvis. Noh, helppo korjaus ja samalla tuli käytyä takajouston laakerit lävitse ja putsattua kunnolla!

Kiitos Tompalle henkisestä tuesta. :D

Äsken tulin just "kokeilulenkiltä" eli tunnin bunkkerisessiolta vaimon kanssa kotio. Toimii. :)

TunkkiPuolikas
15.08.2011, 20.26
Laitoin nyt tännekin, kun kaikki ei lue Tarmon palstaa. siis kuntolenkistä kyse!!

Olisiko mitään järkeä siinä, että kun se lenkki osuu sunnuntaille, lähdettäisiin kopilta klo 11. Ja siinä sitten porukan jako? Osa porukasta voisi ajaa vaikka sitä 30 kilsan keskaria ja osa hitaammin sitten. Hitaallekin pitää vetäjä silti olla totta kai. Ja ketään ei jätetä sitten.

Tässä nyt valitettavasti kävi niin, että Lottakin tarkoitti nimenomaan koppia. (Kysyin siltä, että miten tässä nyt näin kävi, kun kumminkin kaksi tuntia ennen H-hetkeä lenkillä oltiin.) Me kun ajetaan sieltä lähes joka ikinen sunnuntai loka-huthikuun välisenä aikana. Nyt kopilla taisi olla 12 kuskia, joista kaksi Tampereelta saakka. Siihen Urheilutalon ryhmä, niin olisi ollut aika iso letka pystyssä. Kellonaikakin on sovittavissa, mutta tuo 11 on kyllä toimiva, koska on sitten aikaa vielä muuhunkin.

Eli miksi yleensäkin pitää olla monta paikkaa ja kellonaikaa???

lai
15.08.2011, 21.03
Kävin ajelemassa Hämeen järviylängöllä Poronpolulla. Yön yli laavussa ja kahtena päivänä ajoa, ja hienoa maisemaa. Kuvia tuolla:
https://picasaweb.google.com/preiviiki/PoronpolkuHameenJarviylanko

Tomi

Pekka L
15.08.2011, 21.36
Tässä nyt valitettavasti kävi niin, että Lottakin tarkoitti nimenomaan koppia.

Toi Lotan kommentti nyt on täysin yksiselitteinen, olihan tytsy vetämässä yhden keskiviikkolenkin silloin toipilaana.
Mutta, Lotan tuntien, en hetkeäkään silti epäile etteikö olisi todella tarkoittanut koppilenkkiä:D

Toi molempien su-lenkkien lähtö kopilta klo 11 kuulostaa hyvältä, mutta ei tule toteutumaan. Osa porukasta ei sinne tule edes kirveellä.

TunkkiPuolikas
15.08.2011, 22.15
Toi Lotan kommentti nyt on täysin yksiselitteinen, olihan tytsy vetämässä yhden keskiviikkolenkin silloin toipilaana.
Mutta, Lotan tuntien, en hetkeäkään silti epäile etteikö olisi todella tarkoittanut koppilenkkiä:D

Toi molempien su-lenkkien lähtö kopilta klo 11 kuulostaa hyvältä, mutta ei tule toteutumaan. Osa porukasta ei sinne tule edes kirveellä.

Ei se Lotta kyllä mitenkään reagoinut, kun sinä siitä klo 13 lenkistä aloit puhumaan. Ja yhdessä todettiin, että kun Jukka mnee, homma hoituu. Olis kyllä tarvinnut hiukan enemmän asiaa pohtia. Eihän se yhdelllä hoidu.

Voihan se niinkin olla että joku pelkää tulla kopille, mutta jos tosiaan on se 3 porukkaa, niin ei kai se paikka ja sana koppi voi nyt niin iso kynnys olla. Varsinkin kun". Eilinen oli Sachtlebenin joukkueen treenifinaali TdH: ta varten." kertoi porukan vetäjä.

Mutta on mulle lähetelty privaattia ja luultu, etten ollut paikalla, koska oli illalla häät. Virhe, erittäin paha virhe. Mä tulen jos lupaan vaikka pää kainalossa.

TunkkiPuolikas
17.08.2011, 11.36
http://connect.garmin.com/activity/107204379

Lotan kanssa käytiin Ulvilan FK radalla tekemässä Korttelireeni. Yritin pysyä mukana, mutta olisin pysyny jos olisin pysyny, mutt en pysyny :) Ei se kyllä jarrua kuluttele.

Mudnum
17.08.2011, 20.01
Kuntolenkki 9, 2011 dataa.
http://connect.garmin.com/activity/107290255

OLi muuten hyvä lenkki jotenkin vaan kaikilla kulki hyvin. Mukana oli myös pariskunta joka sunnuntailenkillä hävisi mystisesti...kumi oli kuulemma hajonnut. Hieno juttu että tulivat mukaan jälleen.

Ja piti vielä sanomani että tuo sunnuntailenkki oli myös tosi hyvä lenkki.

Ensi kesänä taas jatkuvat vissiiin nämä kuntolenkit, että silleen.

-------

ElleP
17.08.2011, 20.36
En malta olla kommentoimatta asiaa, kun taidan itse olla tämän polemiikin takana. Olin siis toinen näistä kahdesta uudesta pyöräilijästä, jotka sunnuntain lenkiltä "katosivat" yllättäen. Syynä ei ollut missään nimessä porukan liian suuri nopeus tai muu väärä toiminta, vaan rengasrikko. Oma mokani oli, että en ilmoittanut asiasta muulle porukalle, vaan jäimme kahdestaan paikkaamaan kumia tien reunaan. Sen suurempaa dramatiikkaa asiaan ei liittynyt, mutta ensi kertaa porukka-ajossa mukana olleena, en tuntenut etikettiä riittävästi jotta olisin huudellut muuta porukkaa apuun. Tosin olen kyllä varma että apua olisin saanut jos sitä olisin pyytänyt. Suurin harmi tilanteessa oli se, että porukalla tehty kuntolenkki jäi kesken, mutta sitä jatkettiin myöhemmin sitten kahden hengen voimin suunniteltua reittiä pitkin.

Tilanne saatiin korjattua tänään kun olimme mukana keskiviikon kuntolenkillä. Ensi kertaa mukana olleena en voi muuta kuin kehua järjestelyjä, vauhtia, sekä porukkaa (sekä sunnuntain että keskiviikon osalta), kuntolenkit ovat tuoneet ihan uutta intoa muutoinkin uuteen harrastukseen. Harmi vain että tänään oli kesän viimeinen kuntolenkki.

Kiitos siis järjestäjille! Ensi kesänä jatketaan!

En tiedä mitä Tarmon sivuilla on kommentoitu (joista mainintoja edellä muissa kommenteissa) mutta tuona lenkiltä pois tippuneena halusin kuitenkin kertoa oman näkemykseni asiaan.

Elle Porri / Pori

TunkkiPuolikas
17.08.2011, 20.52
Tarmon sivulle aika lailla samat jutut. Hienoa, että asia selvisi eikä tarvi miettiä sitten, että katosiko siinä kaksi harrastajaa joillekin muille "kopeille" ajamaan.
Rengasrikko tai muu tekninen ongelma tarkoittaa sitä, että kaikki pysäävät odottamaan. Joten reilusti ensi kerralla ääntä kehiin!!! :)

cubeqtio
18.08.2011, 08.24
Jahas, eilen tuli kokeiltua Meri-Porin luontopolku karttaa. 30km tuli mittariin. :)

Pitkospuut olivat yllättävän helpot fillaroida vaikka välillä olikin vähän tilannetta päällä. Ens kerralla ois tarkoitus mennä Leppäkorpi -> Ameriikantie -> Preiviiki ->Enäjärvi -> Yyteri ja paluu 2-tietä. Oli meinaan sen verta kivaa. :)

Sen verran ohi aiheen, että ElleP taitaa olla meikäläiselle tuttuja työn kautta.. :P

TunkkiPuolikas
18.08.2011, 15.26
Tänään ajetaan ylimääräinen Lattis. Eli Katinkuruun klo 18 mars mars ja 10 km aikaa kellottamaan. Huom! Sinne voi tulla kuka vain. Ajajia on ollut 8 v.-> ylöspäin ja pari kertaa vuodessa ajavasta kisakoneeseen!!!

Mr. Kape
18.08.2011, 16.46
Tänään ajetaan ylimääräinen Lattis. Eli Katinkuruun klo 18 mars mars ja 10 km aikaa kellottamaan. Huom! Sinne voi tulla kuka vain. Ajajia on ollut 8 v.-> ylöspäin ja pari kertaa vuodessa ajavasta kisakoneeseen!!!

Pitäskö tul sin maasturil vai? ;) Vai isän täpärillä :D - enskatäpäritempo :cool:

No, ei ole edes omaa pyörää kotona vaan se on jossain päin Keski-Eurooppaa, matkalla Italiaan. Tiistaina pyöräsuunnistuksen AM-kisakin tuli ajettua siskon pyörällä.

Huomenna lähden sitten itse pyöräni perään. Ensi viikolla kauden päätavoitteeni eli pyöräsuunnistuksen junnu-MM-kisat.

PS: Hetkeen en ole foorumilla käynyt ja sitten se on menty pilaamaan - hymiöt on kaameita ja profiilisivu aivan sekasin.

TunkkiPuolikas
18.08.2011, 21.16
Pitäskö tul sin maasturil vai? ;) Vai isän täpärillä :D - enskatäpäritempo :cool:

No, ei ole edes omaa pyörää kotona vaan se on jossain päin Keski-Eurooppaa, matkalla Italiaan. Tiistaina pyöräsuunnistuksen AM-kisakin tuli ajettua siskon pyörällä.

Huomenna lähden sitten itse pyöräni perään. Ensi viikolla kauden päätavoitteeni eli pyöräsuunnistuksen junnu-MM-kisat.

PS: Hetkeen en ole foorumilla käynyt ja sitten se on menty pilaamaan - hymiöt on kaameita ja profiilisivu aivan sekasin.

Onnea kisoihin !!!:)

Ja totta. Tämä ei kyllä ole hyvä uudistus tämä foorumi. Sekava jotenkin. :(

TunkkiPuolikas
19.08.2011, 06.43
Satakymppi viikkotempo 18.8.2011

Matti Erkkilä 14.51
Juho Keskinen 15.52
Kari Loukkola 15.02
Timo Kari 16.09
Waltteri Lepistö 14.29
Jape Kuusisto 14.26
Jyrki Lepistö 13.55
Janne Junnila 14.01
Miika Salminen 16.15
Jukka Rintala 14.48
Pekka Eskelinen 14.33

Sää:Puolipilvinen +19,tuuli lännestä 3m/s.

Ensi viikolla voidaan ajella uudestaan,kunhan saadaan ajanottaja ja mahdollisesti kääntäjä paikalle.Katsellaan asiaa ensi viikolla...:)

jussipupu
19.08.2011, 17.13
Olisiko täällä kiinnostusta jatkaa ylimääräisellä kuntolenkillä ensi keskiviikkona? Lähtö urheilutalolta kello 18:00 ja reitti olisi sama, kuin tällä viikolla, mutta vastapäivään kiertäen (urheilutalo-palus-noormarkku-pori). Keskinopeus noin 25 tai hieman yli, mutta tietysti fiiliksen mukaan, kuten tälläkin viikolla? Säävarauksella tietysti, eli sateessa ei ajeta... Ainakaan kaatosateessa. ;)

loco
19.08.2011, 18.37
Huomenna kaikki sankoin joukoin kopille klo 11!!! Myös Sachtlebenin TDH-ryhmä mukaan,vielä ehtii ajamaan pitkää siivua... :P

jussipupu
20.08.2011, 02.05
Kiitos kutsusta, mutta itse olen hautaamassa rosvopaistia tuohon aikaan... ;)

TunkkiPuolikas
20.08.2011, 10.19
Kiitos kutsusta, mutta itse olen hautaamassa rosvopaistia tuohon aikaan... ;)
Mutta sitten tulevaisuudessa kopille joka sunnuntai klo 11. Vai mitä? Olen antanut itselleni kertoa, että pupun vauhti on vähintäänkin riittävää tuollaiseen koppiajeluun siinä 30 km/h porukassa

jussipupu
20.08.2011, 10.36
Mutta sitten tulevaisuudessa kopille joka sunnuntai klo 11. Vai mitä? Olen antanut itselleni kertoa, että pupun vauhti on vähintäänkin riittävää tuollaiseen koppiajeluun siinä 30 km/h porukassa

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Teillä taitaa olla lenkkien pituus aina 100+ km kopilta?

TunkkiPuolikas
20.08.2011, 11.02
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Teillä taitaa olla lenkkien pituus aina 100+ km kopilta?

Joo mulle tulee yleensä ellainen 120-130, kun Noormarkusta sinne tulen. Jos itse olen tulossa laitan kyllä yleensä infoa siitä, mutta vaikka ei mitään oliskikaan, yleensä joku siellä kumminkin on. :)

Cycledrophis
23.08.2011, 07.56
Olen työreissulla täällä Porissa ja maastopyörä jäi sopivasti takapaksiin. Olisiko kellään antaa vinkkiä hyvästä reitistä vaikka Ulvilan suuntaan?

Jari

Tomsson
23.08.2011, 21.57
Olen työreissulla täällä Porissa ja maastopyörä jäi sopivasti takapaksiin. Olisiko kellään antaa vinkkiä hyvästä reitistä vaikka Ulvilan suuntaan?

Jari
Ulvilassa lienee Massi ja FK-rata melkolailla ykkösmestoja.
Tässä yksi omista monista reittikäppyröistä siltä suunnalta.
http://www.endomondo.com/workouts/gnOz2pp-Tys

Jos tuosta nyt käsitystä oikein saa.
Tämmöistä on Fk-radan ympärillä.
http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/xc/

Kisamuuli
24.08.2011, 16.05
Lepistöt tulevat huomenna tempopaikalle ajanottoon ja kääntöpaikalle!
Kaikki mukaan viikko-tempoilemaan :) !

Jari Wiksten
24.08.2011, 16.09
Ulvilassa lienee Massi ja FK-rata melkolailla ykkösmestoja.
Tässä yksi omista monista reittikäppyröistä siltä suunnalta.
http://www.endomondo.com/workouts/gnOz2pp-Tys

Jos tuosta nyt käsitystä oikein saa.
Tämmöistä on Fk-radan ympärillä.
http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/xc/

Oletko Tomsson muuten ajanut pätkän joka lähtee gps-jälkesi reittipisteiden 8 ja 7 välistä Haistilantien mutkan paikkeilta tien itäpuolelle. Siinä on alkuun vähän aukeampaa ja sen jälkeen mukava kivikkoinen polku-ura jota pääsee metsästäjäntielle lähelle tien eteläpuolella olevaa avokalliota (Aarikankallioj jossa ajettavaa polkua parisataa metriä). Karttalinkki (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=t%C3%A4%C3%A4lt%C3%A4+polku+Aarikankallion+su untaan&srs=EPSG%3A3067&y=6817720&x=226828&lang=fi)

lai
24.08.2011, 19.36
Jari ja muutkin kynnellekykenevät maastokuskit: Syksyllä on tarkoitus ajella 2* arki-iltoina ledilenkkiä. Palataan asitalle kunhan päästään syyskuun alkupuolelle, niin saadaan sovittua kiinteät lenkkipäivät. Wiksten voisi kehitellä jotain vähemmänajettua reittiä, kun noi peruspolut alkaa olemaan puisevia.

Tomi

jussipupu
24.08.2011, 20.07
Kiitoksia illan kuntolenkille osallistuneille! Tässä vähän dataa lenkistä: http://connect.garmin.com/activity/109090728

MTBwannabe
24.08.2011, 20.13
Onko Porissa mitään organisoitua maastoporukkaa liikkeellä viikonloppuisin (tuleva viikonloppu) johon junaan voisi lähteä mukaan?

Tomsson
24.08.2011, 20.47
Oletko Tomsson muuten ajanut pätkän joka lähtee gps-jälkesi reittipisteiden 8 ja 7 välistä Haistilantien mutkan paikkeilta tien itäpuolelle. Siinä on alkuun vähän aukeampaa ja sen jälkeen mukava kivikkoinen polku-ura jota pääsee metsästäjäntielle lähelle tien eteläpuolella olevaa avokalliota (Aarikankallioj jossa ajettavaa polkua parisataa metriä). Karttalinkki (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=täältä+polku+Aarikankallion+suuntaan&srs=EPSG%3A3067&y=6817720&x=226828&lang=fi)

Itseasiassa en muuten ole! Metsästäjäntien päästä kokeilin kyseistä polkua harrastuksen alkupäivinä ja jotenkin Massin polkukartassa oleva selkeä polkuviiva oli niin hukassa, että ajauduin metsäkonepolulle joka tyrehtyi läpäisemättömään pusikkoon 500m päässä Metsästäjäntiestä noin 400m rämmittyäni pitkin hakkuutietä risut ja kannot tökkien pinnoissa ja rattaissa. Oli siis niin tukkoinen polkukokeilu, että herkempimielinen saattaisi nähdä kyseisestä oksasuosta ja hyttyshyökkäyksestä sekä siitä johtuneesta pakokauhun sekaisesta paniikista painajaisia...
Tästä syystä kai olen kyseisen polun unohtanut sittemmin ihan täysin. Järvikyläntiellä näkyy kyllä hyvin tuo polun toinen pää, mutta on ollut niin "marjapolun" näköinen, etten ole käynyt kurkkaamassa. Pitääpi ensikerralla poiketa.

Aarikankallion polku on kyllä yksi parhaista pätkistä mitä kuuluu vakirepertuaariin.

TunkkiPuolikas
25.08.2011, 19.54
Jykä

Viesti: Satakymppi Tempo
25.8.2011

Joni Loukkola 13.42
Janne Junnila 13.59
Jussi Eskelinen 14.12 (Maantiepyörä)
Pekka Saari 14.47
Kari Loukkola 14.49
Jukka Rintala 14.49
Waltteri Lepistö 16.47 (Maantiepyörä ja peesasi konna)

Lämpöä 19 astetta, itätuulta 2 m/s

Jukka ja Waltteri joutuivat leikkuupuimurin uhreiksi. Wallulla ei niin väliä, ,kun muutenkin ajoi vaan lämpimänä pysyäkseen,mutta Jukalta taisi mennä kesän kärki sivu suun. Kääntyi vasemmalle suoraan eteen.

Ajat ovat sekunnin tarkkuudella tarkkoja. Otin kokonaisaikaa kännykällä ja Pekka E huusi ,kun kaveri oli viivalla. Janne sai itse hiukan paremman, mutta kyllä mä väittäisin, että Sigma ei koko matkaa ole aikaa mitannut. Muilla kuitenkin stemmasi. Viikko sitten,,kun mulla oli 3sekkaa parempi kuin virallinen, johtuu vainGPS,n hitaudesta liikkeelle lähdösssä.

TunkkiPuolikas
31.08.2011, 21.36
Tour de Pori sitten 8.10. Mukaan on lupautunut ainakin eräs Eurosportin selostaja ja muutama Tamperelainen. Totuttuun tapaan tapahtuma on kaksi päiväinen :D
Jari W,n Kanssa pähkäilty, että tuonne Ulvila-Fk radan enskapolut-Krapisto-Ruosnimemi-(Rottajärvi)-Hyvelä sektorilla pyörittäis.

Viikon päästä sitten Massin maastokisa, johon tottakai kaikki MTB kuskit tulee. Maantiemiehetkin toki paikalla ovat myös. :):):)

stefu82
01.09.2011, 00.07
Onks Porissa enska polkuja tai kunnon metsä-polkuja?
Ja onko porukkaa lenkkejä lähiaikoina?

Tomsson
01.09.2011, 10.44
Onks Porissa enska polkuja tai kunnon metsä-polkuja?
Ja onko porukkaa lenkkejä lähiaikoina?

Ruosniemessä on polkua melkoiset pätkät. Riippuu vähän mitä tarkoittaa "kunnon" poluilla.
Jos haluat oikeasti enskapolkua ja kivistä enskapolkua, ja juurakkopolkua, niin voin tulla tuohon takapihalle Ulvilaan näyttämään mestaa. Ei se toki ihan Porissa ole, muttei kaukanakaan.
Maastoporukkalenkeistä vaikea sanoa montaa tuntia ennen itse tapahtumaa ;)

TunkkiPuolikas
01.09.2011, 15.30
Ruosniemessä on polkua melkoiset pätkät. Riippuu vähän mitä tarkoittaa "kunnon" poluilla.
Jos haluat oikeasti enskapolkua ja kivistä enskapolkua, ja juurakkopolkua, niin voin tulla tuohon takapihalle Ulvilaan näyttämään mestaa. Ei se toki ihan Porissa ole, muttei kaukanakaan.
Maastoporukkalenkeistä vaikea sanoa montaa tuntia ennen itse tapahtumaa ;)

Jahka tämä kausi on ohi. Siis kolmen viikon päästä, alkaa yhteislenkit kopilta( Pekan parhaat linnansillan päässä). Porukka tulee ,satoi tai paistoi ja riippumatta siitä, onko kivet kosteita vai ei :D Joka sunnutai. Myös lauantaisin siihen saakka kunnes Karhuhalliin pääsee.
Jokainen joka noissa metsiköissä pyörii, pärjää siellä varmasti ja niin kuin kesällä jo kerran todettiin Tomsson menee horisonttiin mun vauhdilla. So, silloin sitten mukaan vaan :)

stefu82
01.09.2011, 18.49
Ok, Kiitos infosta täytyy tsekata nuo Ruosniemen polut onko joku menossa lähiaikoina?!?! kun lenkit alkaa kolmen viikon päästä niin osatko kertoa tarkemmin ajankohta ja kuinka pitkät on lenkit?

lai
01.09.2011, 19.02
Kiitos Tomille ja Tonille vielä huolenpidosta ;) ja hienojen lenkkien opastuksesta, tässä on vähän matskua :)

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1187733 kalliobaana :)
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1187756 metsäautoteitä/sorateitä pitkin :o

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1187758 Tie/ polkuja ;)
ja osa poluista yyterissä oli tämän näköinen http://media.share.ovi.com/m1/s/ (http://media.share.ovi.com/m1/s/3054/43fada129de94b74a9df7987671ecdd5.jpg)
----> suklaaaaaattttttaaaaa

Iltalenkille :) http://media.share.ovi.com/m1/s/ (http://media.share.ovi.com/m1/s/3054/c590ccb55cf1403ca83103a41f4be65d.jpg)

tässä on vielä viime vuoden tallentamia reitteijä ......
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=708906 Noormarkuun ulkoilupolku
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=673644 tallenus loppu siinä tietyssä kohdassa missä polvi on tullut kipeäksi :cool:

Tässä ainakin muutama peruspolku GPS jälkenä:

Tomi

MTBwannabe
01.09.2011, 19.20
Viikon päästä sitten Massin maastokisa, johon tottakai kaikki MTB kuskit tulee. Maantiemiehetkin toki paikalla ovat myös. :):):)

Onko tästä muuten mitään reittiä/reittikuvausta olemassa? Kyselen, koska jos en saa muuta perhettä innostumaan tuolloin mökkiviikonlopusta Porissa niin ajattelin ajella tämän kun itse tulen paikalle.

TunkkiPuolikas
01.09.2011, 20.33
Onko tästä muuten mitään reittiä/reittikuvausta olemassa? Kyselen, koska jos en saa muuta perhettä innostumaan tuolloin mökkiviikonlopusta Porissa niin ajattelin ajella tämän kun itse tulen paikalle.

Yritän ehtiä ajamaan ensi viikolla sen reitin läpi. Laitan sitten Garmnin dataa tänne. lähtö kuitenkin Massin Majan pihalta.

MTBwannabe
01.09.2011, 21.31
Yritän ehtiä ajamaan ensi viikolla sen reitin läpi. Laitan sitten Garmnin dataa tänne. lähtö kuitenkin Massin Majan pihalta.

Hienoa. Tajusinko nyt oikein, että tuo reitti olisi 4km pitkä ja se ajetaan 4 kertaa ns. päälähdössä? Kilpailukalenteria kun hieman katselin. Tuossa ei ilmeisesti kauhean kauas noista latupohjista mennä? Niitä on tullut kyllä aikanaan hinkattua lenkkarit ja sukset jalassa ns. riittävästi, mutta fillarilla tuo on vielä ikävä kyllä hieman valloittamatonta maastoa :(

TunkkiPuolikas
01.09.2011, 22.12
Hienoa. Tajusinko nyt oikein, että tuo reitti olisi 4km pitkä ja se ajetaan 4 kertaa ns. päälähdössä? Kilpailukalenteria kun hieman katselin. Tuossa ei ilmeisesti kauhean kauas noista latupohjista mennä? Niitä on tullut kyllä aikanaan hinkattua lenkkarit ja sukset jalassa ns. riittävästi, mutta fillarilla tuo on vielä ikävä kyllä hieman valloittamatonta maastoa :( Pieniä pätkiä on purua ,mutta mastolta alas Nakkilan suuntaan jne ja yritän löytää vielä lisää muita pätkiä jotta sitä purua olis mahdollisimman vähän. Viime vuonna ehkä 500m kierros.

Tomsson
01.09.2011, 22.37
Pieniä pätkiä on purua ,mutta mastolta alas Nakkilan suuntaan jne ja yritän löytää vielä lisää muita pätkiä jotta sitä purua olis mahdollisimman vähän. Viime vuonna ehkä 500m kierros.
Ilmoitteletko sitten koska olet menossa Massille polkuja nuohoamaan. Voisin tästä pujahtaa messiin jos vain olen kotoitteella silloin. Tuli nimittäin heti mieleen hyvä vaihtoehtoreitti alamäkivedon jälkeen, josta pääsee takaisin massin mökille päin eikä pururataa tarvis kärsiä ihan niin pitkälti kuin käsittääkseni aikaisemmin.

Lo77a
02.09.2011, 16.50
Huomenna keli näyttää hyvältä, joten kaikki kopille. Jos suuntana voisi olla Säkylä tai jonnekin sinne päin, koska Säkylä on minun huomisen lenkin määränpää. Yksin en kuitenkaan koko matkaa jaksaisi hinkata.. Eli klo 11 kopille kaikki halukkaat.

Lo77a
02.09.2011, 16.52
HUOM! Vauhti rauhallinen, koska sunnuntaina Tour de Helsinki ja siellä saa tarpeeksi kärsiä koko 140km edestä ihan tarpeeksi.

TunkkiPuolikas
02.09.2011, 17.51
Ilmoitteletko sitten koska olet menossa Massille polkuja nuohoamaan. Voisin tästä pujahtaa messiin jos vain olen kotoitteella silloin. Tuli nimittäin heti mieleen hyvä vaihtoehtoreitti alamäkivedon jälkeen, josta pääsee takaisin massin mökille päin eikä pururataa tarvis kärsiä ihan niin pitkälti kuin käsittääkseni aikaisemmin.

Oli puhetta tiistai-illasta Tomin kanssa. Ajattelin lasauttaa siitä vasuria tietä pitkin alaspäin ja sieltä sitten polkua. Viime vuonna muuten ajettiin mäen jälkeen vain se suora purulla ja metsän kautta sitten. Oli jopa pikkusen teknistäkin siinä, samoin hyppyrimäen takaa mentiin polkua jossa kivikkoa mukana jopa niin, että rengastakin meni. Joten ei se mitään purun ajoa todellakaan ollut.

TunkkiPuolikas
02.09.2011, 17.52
HUOM! Vauhti rauhallinen, koska sunnuntaina Tour de Helsinki ja siellä saa tarpeeksi kärsiä koko 140km edestä ihan tarpeeksi. Jos nyt joku ilmoittautuu vaikka privana niin huomio, että yöllä on kosteata ja peruutuksia saattaa tulla, koska kivet, anteeksi asfaltti voi olla jopa kostea :D:D:D:D

Tomsson
02.09.2011, 20.10
Oli puhetta tiistai-illasta Tomin kanssa. Ajattelin lasauttaa siitä vasuria tietä pitkin alaspäin ja sieltä sitten polkua. Viime vuonna muuten ajettiin mäen jälkeen vain se suora purulla ja metsän kautta sitten. Oli jopa pikkusen teknistäkin siinä, samoin hyppyrimäen takaa mentiin polkua jossa kivikkoa mukana jopa niin, että rengastakin meni. Joten ei se mitään purun ajoa todellakaan ollut.
Tuli tänään duunikomennus niin jää viikkofillaroinnit väliin :(

Mutta joo, heti laskun jälkeen ei kannata mennä soratielle. Siinä on ihan ok polku pururadan ja soratien välissä, kun ajelee pari sataa metriä purtsia pitkin.
Sieltä tieltä lähtee kurvista heinien läpi polku massin alarinteisiin ja sieltä on parikin kivaa ja eritasoista nousua parkkipaikalle.

Tässä yksi epätarkka käppyrä missä oon just noita ajellut
http://www.endomondo.com/workouts/qC5qVwF0vNE
17km leiman kohdilla on tuo polku joka tulee purtsilta soratielle ja lähtee sitten soratien kurvista suoraan heinikkoon.
19km leima on se nousu joka olisi oikein kiva, jos siinä ojassa olisi ehjä silta. Tekninen koivupuunylityskin on heti ojan alapuolella.
20km nousureitti on jo pykälää vaativampi ja huomattavasti energiaa imevämpi, lähinnä juuri tuon leiman kohdalla olevan kiviröykkiön ylityksen takia. Siitä pääsee kuitenkin sille Massin keskimmäiselle vaakapolulle jossa on kyllä juurta ihan sikana, mutta lujaa pääsee jos kulkee.
21-22km on kai se polku jota ajoitte viime vuonna? Lähtee heti siitä ihan hyppyrin takaa vähän piilosta ja luikertelee pururadan pari kertaa ylittäen aina mastolle asti. Kiva polku kyllä. Lähempänä mastoa pienen kalliolaskun jälkeen onkin se kivikko jonka jos ylittää, niin edessä olevan juurakot on ihan läpihuutojuttu :) Polun kurakotkin varmaan ihan kivasti imaisevia jo näillä keleillä :D

Taidan mennä huomenna vähän kattelemaan pitkästä aikaa.

Mr. Kape
02.09.2011, 22.25

Enpä pääse. Viime vuonna en ollut kummassakaan maastokisassa.

10-11.9. on pyöräsuunnistuksen SM-kisat Mikkelissä ja viime vuonnakin oli vastaavat kisat SataCupin maaston aikaan.
AM-kisoihinkaan en tiedä olenko tulossa kun tuo XCM-cupin finaali kiinnostaisi ja ne on samana viikonloppuna.

TdP:n päällä ei pitäisi olevan onneksi mitään.

Mitä viime viikon Italian reisusta: maastot vähän erillaista, myös alustaltaan - harvoin maatuvaa ainesta poluilla eli kiveä pääasiassa. Ja mäet on melkein samoissa mitoissa tämän seudun kanssahttp://www.enworld.org/forum/images/smilies/wink.png
Lämpötila hieman outo näin pohjoisessa asuvalle - loppu viikosta alkoi jo tottumaan hiukan, mutta pitkän matkan kisapäivänä kuulemma oli jopa 40 astetta lämpöä ja se kisa heti alkuun.
Kisoissa en päässyt tavoitteeseeni joten hieman pettynyt reissusta. Keskimatkalla sentään kolmas, kuten viestissäkin, mutta viestissä ankkuri osuudella olisin voinut voittaa - mutta tyhmä mikä tyhmä. Pitkällä sitten vasta 16. ja sprintissä 17.

TunkkiPuolikas
04.09.2011, 21.19
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=4746&d=1315163537

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=4747&d=1315163607

Kausi päättyi Lotan osalta voittoon. hyvä homma. Likka oli ainoa joka tällä kertaa kärkiäijien mukana pysi. Oman kellon mukaan 3.41
Palkinnot aika hyvät. 150 lahjakortti autovuokraamoon, 300 rahaa,kännykkä ja Shimanon A5 80 kiekot!! No on sitä mennytkin sitten :):)

Kape. Se on aina kova sana kun KV kisoissa pärjää. ONNEA, kova jätkä!!!!

Pekka L
05.09.2011, 06.39
Hieno voitto! Positiivista sekin, että naisten voittaja sai käytännössä samat palkinnot kuin miesten voittaja.
Taisi kiekot olla vähän paremmat miehillä.

Hiukan omituista sen sijaan se, että chip-ajanotosta huolimatta tuloksia ei ole vieläkään? Ne pitäis olla selvillä ns. silmänräpäyksessä.

TunkkiPuolikas
05.09.2011, 09.04
http://www.championchip.fi/tulospalvelu/71b44f58-ac73-4f3e-b43e-8a4f15efc963/Naiset+140+km Tuossa naiset. Noitten Virolaisten putoamista pikkasen ihmettelen, kunkaksi niistä ajoi mun sakissa ihan vahvasti. Kuitenkin tippuneet. No nuoria olivat, joska sitten eväät loppuivat.

http://www.championchip.fi/tulospalvelu/71b44f58-ac73-4f3e-b43e-8a4f15efc963/Miehet+140+km

Paitsi, että miesten ykkönen taisi olla 18 v. Kellu joutui ajamaan Rissasen, Beekmanin ja Räimin yksin kiinni. 20 km oli hinkannut ennen kuin sai. Ja yritti sitten vieläirti mutta Virolainen löi takapyörään kiinni.

Mr. Kape
05.09.2011, 20.23
*TdH-juttu*
Näyttää olevan ihan kivat palkinnot tuolla TdH:ssa.

Kape. Se on aina kova sana kun KV kisoissa pärjää. ONNEA, kova jätkä!!!!
On se sinänsä kova juttu, että kaikki ei edes pääse noihin kisoihin. Tai sitten kuten eräs tuolla reissussa kirosi, että ei ole viellä saanut ensimmäistäkään henkilökohtasta mitalia, kerran on viestissä ollut ?pronssilla?. Hän ajaa nyt ensimmäistä kautta aikuisissa, junnujen kisoja kiertänyt jo pari/kolme kertaa.

Käväsin äsken Selkäkankaalla polkemassa, ekaa kertaa sitten Italian jälkeen, ja ai että pyörä tuntui liikkuvan kevyesti https://lh4.googleusercontent.com/-blWeJxWIOa8/TmUTUoxk0rI/AAAAAAAAFK0/tIq4o0DuuwY/smile.gif.

TunkkiPuolikas
05.09.2011, 21.23
Näyttää olevan ihan kivat palkinnot tuolla TdH:ssa.

On se sinänsä kova juttu, että kaikki ei edes pääse noihin kisoihin. Tai sitten kuten eräs tuolla reissussa kirosi, että ei ole viellä saanut ensimmäistäkään henkilökohtasta mitalia, kerran on viestissä ollut ?pronssilla?. Hän ajaa nyt ensimmäistä kautta aikuisissa, junnujen kisoja kiertänyt jo pari/kolme kertaa.

Käväsin äsken Selkäkankaalla polkemassa, ekaa kertaa sitten Italian jälkeen, ja ai että pyörä tuntui liikkuvan kevyesti https://lh4.googleusercontent.com/-blWeJxWIOa8/TmUTUoxk0rI/AAAAAAAAFK0/tIq4o0DuuwY/smile.gif. Onhan se tiedossa, ettei kuka tahansa pääse maata edustamaan missään lajissa. Siinähän voisi käydä niin, että se joku yöllä peruis osallistumisensä, koska kivet ovat kosteita :D:D:D:D:D

Vakavasti. vaatiihan se kovaa harjoittelua ympäri vuoden sekä jonkin verran sitä lahjakkuuttakin :):)

Mr. Kape
05.09.2011, 21.34
Mihis aikaa tämä siis olisi jos iskisi itsekkin mahdollisesti paikalle? Tietty jos Massin kuuluisat kivet on liukkaita, niin sitten... https://lh5.googleusercontent.com/-HrJ__WxT0pE/TmUTTzvEfbI/AAAAAAAAFKc/hDz-wdSPTlA/cool.gif

Onhan se tiedossa, ettei kuka tahansa pääse maata edustamaan missään lajissa. Siinähän voisi käydä niin, että se joku yöllä peruis osallistumisensä, koska kivet ovat kosteita :D:D:D:D:D

Vakavasti. vaatiihan se kovaa harjoittelua ympäri vuoden sekä jonkin verran sitä lahjakkuuttakin :):)
Kyllä yksi teki aika puskista tulemisen jokunen vuosi sitten - osti pyörän ja samantien arvokisoihin.

Aikoinaan minä painoinkin lahjoilla, mutta nykyään huomannut, että tarttee treenatakkin.

TunkkiPuolikas
05.09.2011, 21.48
Mihis aikaa tämä siis olisi jos iskisi itsekkin mahdollisesti paikalle? Tietty jos Massin kuuluisat kivet on liukkaita, niin sitten... https://lh5.googleusercontent.com/-HrJ__WxT0pE/TmUTTzvEfbI/AAAAAAAAFKc/hDz-wdSPTlA/cool.gif

Kyllä yksi teki aika puskista tulemisen jokunen vuosi sitten - osti pyörän ja samantien arvokisoihin.

Aikoinaan minä painoinkin lahjoilla, mutta nykyään huomannut, että tarttee treenatakkin.

Lienee kumminkin ollut joku muu laji taustalla. Tuskin sohvalta sentään ?

Massille? Riippuu Jukkiksen Mersukaupoista. Eli ,koska se pääsee. Veikkaan klo 18. Jos silloin yritettäis?

Mr. Kape
05.09.2011, 21.55
Lienee kumminkin ollut joku muu laji taustalla. Tuskin sohvalta sentään ?

...
Ei juu mistään sohvalta tullut - hiihto ja suunnistus taustalla.

stefu82
06.09.2011, 11.16
Moro tuo reitti tuli eilen kokeiltua ja on kyllä ihan jees (ei kokonaisuudessa vain 6-7 km )!! Siis tuo Massi!
Kiitos infosta!

TunkkiPuolikas
06.09.2011, 15.48
Onko kellään tarvetta 15 tuumaisesta maastopyörästä. Trek 6000, johon on laitettu Marsun ilmakeula, STX,n kammet ja XT, takavaihtaja. Kiekot 8000 Trekin Bontragerit. Keula maksoi pari vuotta sitten 600 egua. Käytön jäkiä rungossa on, mutta toimivuustakuun saa.

400 pitäis siitä saada.

TunkkiPuolikas
06.09.2011, 15.50
Onko kellään tarvetta 15 tuumaisesta maastopyörästä. Trek 6000, johon on laitettu Marsun ilmakeula, SLX,n kammet ja XT, takavaihtaja. Kiekot 8000 Trekin Bontragerit. Keula maksoi pari vuotta sitten 600 egua. Käytön jälkiä rungossa on, mutta toimivuustakuun saa.

400 pitäis siitä saada.

TunkkiPuolikas
06.09.2011, 20.10
http://connect.garmin.com/activity/112399968

Tuossa Massin reitti kertaa 2. Aika epäselvä, mutta nyt ei sitten ole purua kuin muutama kymmenen metriä. Nyt kevýesti merkattu, mutta lauantaina paremmin sitten.

Ratamestarit Jukkis. Kape ja mä

TunkkiPuolikas
07.09.2011, 11.32
Jaahas. Lauantaina siis ajetaan suurella osallistujamäärällä XC skaba.

SUNNUNTAIKSI LUPAA HYVÄÄ SÄÄTÄ. OLISKO KOPPILENKIN PAIKKA MAANTIEPYÖRÄLLÄ: RAUHALLISTA VAIKKA 100 KILSAA::)

Pekka L
07.09.2011, 19.08
SUNNUNTAIKSI LUPAA HYVÄÄ SÄÄTÄ. OLISKO KOPPILENKIN PAIKKA MAANTIEPYÖRÄLLÄ: RAUHALLISTA VAIKKA 100 KILSAA::)

Tai ehkäpä teatteriin (http://www.kaleva.fi/uutiset/kulttuuri/porissa-esitetaan-draamaa-vaippakansalle/910650)? Eikös maantiepyöräilijät mene tuohon otsikon viiteryhmään;)

TunkkiPuolikas
07.09.2011, 19.36
Tai ehkäpä teatteriin (http://www.kaleva.fi/uutiset/kulttuuri/porissa-esitetaan-draamaa-vaippakansalle/910650)? Eikös maantiepyöräilijät mene tuohon otsikon viiteryhmään;)

Vaippa toki on, mutta kyllä meille sopii paremmin tuo Aapelin siunattu hulluus. " Hyviä ihmisiä on vähän, pahoja vielä vähemmän. Mutta meitä siunatusti hulluja, niitä on laskematon määrä" :)

Mutta reitit. On se kovaa tuo ammatilaispyöräily XC,ssäkin. Jukan MM kisat ohi http://yle.fi/urheilu/kolumnit/polku_lontooseen/2011/09/mm-kisat_ohi_2841209.html

Mr. Kape
08.09.2011, 13.20
...
Mutta reitit. On se kovaa tuo ammatilaispyöräily XC,ssäkin. Jukan MM kisat ohi http://yle.fi/urheilu/kolumnit/polku_lontooseen/2011/09/mm-kisat_ohi_2841209.html

Oli minullakin vaarana tuossa heinäkuussa, että olisi murskannut solisluuni ja mitä lie muuta.

Vuokatin leirillä oltiin menossa yhteen treeniin porukassa polkuja pitkin ja yhdessä alamäessä polku kaarsi vasempaan ja hiekkaa mutkassa - pyörä ei ohjautunut vaan ajoin suoraan päin isoa mäntyä.
Onneksi kolahti olkapää edellä, eikä osunut solisluun kohdalle.
Pyörä selvisi täysin ehjänä ja kätenikin alkoi jo viikon jälkeen nousta sivuttain ylös (olkalihaksessa oli alkuun sellainen puolen kananmunan patti).

Harmillisi nuo loukkaantumiset, siinä oli kausi helposti sitten siinä. Onneksi itse olen niiltä säästynyt - mitänyt jotain polvivaivoja ollut, mutta niille vaan hetki lepoa.
Yksi seuralaisenikin juuri mursi kätensä ja SM-kisat oli edessä. Ja yhdellähän meni viime talvi toipilaana.

JJLuoma
08.09.2011, 19.01
Terve vaan kaikille! Päätin vihdoin jo jonkin aikaa tätäkin keskustelua seuranneena kirjautua Foorumille.

Tuosta lauantaisesta Massin XC-skabasta. Mihin aikaan pitäisi olla paikalla ja koska itse lähtölaukaus? Pääsen yövuorosta juuri lauantai-aamuna voi olla että ehtisin kisailemaankin mikäli ei työmatkalla tapahdu ihmeitä.

TunkkiPuolikas
08.09.2011, 19.23
Terve vaan kaikille! Päätin vihdoin jo jonkin aikaa tätäkin keskustelua seuranneena kirjautua Foorumille.

Tuosta lauantaisesta Massin XC-skabasta. Mihin aikaan pitäisi olla paikalla ja koska itse lähtölaukaus? Pääsen yövuorosta juuri lauantai-aamuna voi olla että ehtisin kisailemaankin mikäli ei työmatkalla tapahdu ihmeitä.

http://www.popyka.net/Harjoitukset/esite_KILPAPYORAILY2011.pdf Tuossa on kalenteri, jossa Massin kisakin on. Lauantain kisat alkavat klo 13. Kierros on n. 20 min, joten jos haluaa etukäteen kiertää niin varaa sen ajan sitten. Ilmoittautuminen 12.30, mutta ei se nyt pilkun päälle ole XC kisassa. aika-ajot on erikseen ,kun pitää arpoa lähtönumerot.

JJLuoma
08.09.2011, 19.27
Kiitos nopeasta vastauksesta. Näyttääpi siis siltä että ehdin hyvinkin osallistumaan!

Mr. Kape
09.09.2011, 00.02

Kiva, että ilmaantuu uuttakin porukkaa. Pian alkaa olemaan kisaviivallakin jotain kisatunnelmaa https://lh5.googleusercontent.com/-HrJ__WxT0pE/TmUTTzvEfbI/AAAAAAAAFKc/hDz-wdSPTlA/cool.gif

Harmi, että me Ulvilan Uralaiset ollaan vähän pitkin Suomea lauantaina, niin ei taida ketään päästä.

TunkkiPuolikas
10.09.2011, 17.12
SAC 8. Maasto, Ulvila, Massi, 10.9.20111

Kierros noin 4 km

1 Kierros

M-10: 1) Jesse Lehtoranta PoPyKa kesk.

N:
1) Tuula Lepistö PoTa 31.40
2) Anu Pörsti PoPyKa 38.10

M-50: 1) Pekka Saari KoiIs 20.35

M-60: 1) Jukka Rintala PoTa 28.00

3 kierrosta

M-16: 1) Waltteri Lepistö PoTa 56.15

M-40: 1) Jyrki Lepistö PoTa 1.02.18

M -yl:
1) Lotta Lepistö PoTa 1.01.22
2) Tomi Lehti PoTa 45.37 (- 1 kierros)
3) Jyri Luoma PoTa 46.18 (- 1 kierros)
4) Erkko Peltomaa PoTa kesk.
5) Jukka-Pekka Santala KoiIs kesk.

CUP-Sarja

M -yl:
1) Lotta Lepistö PoTa 1.01.22
2) Jyrki Lepistö PoTa 1.02.18
3) Tomi Lehti PoTa 45.37 (- 1 kierros)
4) Jyri Luoma PoTa 46.18 (- 1 kierros

Olipa se kisa. Yksi korvake (Jukkis). Kolme rengasta. Mulla ei mitään ongelmia, eikä Wallulla. Lotallakin rengas meni, mutta koska sen vauhti oli parempaa kuin mulla niin lainasin omaani. Mulla siis pyörä ehjänä koko kisan. Mielenkiintoiseksi homman tekee se, että jos vaan olisin tuupannut ohi, niin olisin ollut tasapisteissä Jonin kanssa, koska olisin voittanut Cup-lähdön. Sitten oltais pähkäilty, miten homma menee. No koska nyt kumminkin olin vauhdissa päivän 4. nopein kuski, en kyllä olisi edes ansainnut edes niitä pojoja. Saattaa olla ,että ratkaisu sitten olisi haettu keskinäisistä sijoista tai niin kuin joissain on ollut, viimeisen kisan voitosta. Niin tai näin.

Kauden nopein mies voitti. En alkukesästä päässyt kirissä edes peesistä ohi.->

ONNEKSI OLKOON JONI!! JA KUOHARI POKS!!!!!!!!!!!!! :):):)

Luoman Jyri ajoi erittäin hyvin ilman lukkopolkimia. Ne kun laittaa niin vauhtia tulee lisää. HIENOA ,että tulee uusia naamoja. Erkon vauhti olikin jo arvattavissa. Harmi kun tekniikka petti. Olis tullut ilmeisesti Wallun kanssa kova vääntö? :) Lotan vauhti yllätti. En ole koskaan ennen nähnyt sen ajavan noin hyvää vauhtia metsässä. Ja meni kaikki kivikot myös vauhdilla läpi. Ja HUOM! vain ja ainoastaan jäykkäperällä ja SLX osilla ja 10 vanhoilla kiekoilla :):). Joillakin makaa tallissa täpäriä ja hipo Avidia, mutta eipä uskalla viivalle :D

NIIN JA WALTTERI ANTOI MULLE TURPAAN 6 MIN. Ja jäykkisellä, mutta sillä onkin XT takavaihtaja :D

TunkkiPuolikas
10.09.2011, 19.09
Kopille klo 11 maantiepyörällä. Tosi rauhallinen lenkki vaikka Laitakariin!! :):):)

TunkkiPuolikas
11.09.2011, 08.21
Kiitos nopeasta vastauksesta. Näyttääpi siis siltä että ehdin hyvinkin osallistumaan!

Laitoin sulle privaa kisasta :)

mitaluot
11.09.2011, 11.50
Terveiset vuonojen maasta. Täällä oon ollut nyt 6viikkoa ja pyöräilyt on ollut melko harvassa, jos ei 5km työmatkaa lasketa.Kyllä siinäkin hiki tulee, kun pari mäkeä on eksynyt matkan varrelle. Välillä kyllä huimaa, kun täällä kaikki vetää järjestään hirveetä työmatkatempoa. Eli täysiä. Välillä itsekin peesiin isken, mutta lysti loppuu lyhyeen kun pitää töihin kääntyä:) No tuolla alueella missä oon töissä työskentelee n.4000 henkeä +muut ympäristön firmat. Ja kohta sinne muuttaa statoilin uuteen toimistoon +2000henkeä lisää. Eli sakkia on riittävästi ja pyöriä. Eipä täällä autoa tarvitse kun kaupassakäyntiin. Ja toisaalta pyörällä ei tuu tietullia eikä tarvii kykkiä ruuhkassa moottoritiellä :)

Sen minkä oon huomannut, niin täällä näkee norjalaisten omia pyörämerkkejä paljon Esim. Gekko. Syy lienee, ulkomailta tuotujen tuotteiden lisävero 14%.

TunkkiPuolikas
11.09.2011, 14.48
14 ilmestyi kopille tänään. Neljä mulle aivan uutta tuttavuutta. En tullut kysyneeksi Luvialta Focuksella tulleen nimeä? No tuskin tämä viimeiseksi lenkiksi jäi, joten ensi kerralla.
Lähes 30 keskari ja vaikutti ,että hyvin kaikki jaksoivat. Kaikki tulivat ainakin mukana. 133 kilometriä mulle, josta 23 tuli siirtymisiä( lähdin kotiin Ruosnimemestä. Muuten matka on 14 km suuntaan)

HEI HIENO JUTTU JA KIITOS KAIKILLE!!!

Tuossa reitti,nopeus,korkeuden lämpätilat ym http://connect.garmin.com/activity/113480205

Ja työkalupussikin löytyi :)

Tomsson
11.09.2011, 15.36
Kävin tänä aamuna pikapikaa ajamassa tuon teidän kisareitin puujaloilla eilisillan kalliotemppuilun jälkeen. Tai käytiinhän me kaverin kanssa ajamassa se "oikeaankin" suuntaan perjantaina, eli lasku laskuna ;)
Yleensä en malta Massilla haaskata herkullisia mastolaskuja nousuiksi, mutta nyt sen siis tein kun ihan testasin omaa vauhtia. Oli muuten ihan sikakuraista eilisen sademyräkän jälkeen, ja yön kaste vielä päälle Huh! Onneksi oli pitävät läskikumit metsäpaineilla. Mut yhdessä kohtaa Maston hälkeen piti ihan hypätä satulasta kun "se" kurakko oli muuttunut pieneksi lammeksi. Parkkipaikalla myös hieman tuli annettua anteeksi, kun luulin että reitti meni massin tietä, mutta sitten näinkin viirin teatterin nurkalla kun aloin arpomaan ja ajamaan ympyrää. Noh, fläteillä kuitenkin 21min kierros kaikkine räpellyksineen :cool:. 100% kuntolenkkihän tuo on, eli seuraava kierros olisi ollut 31min ja teoreettinen kolmas 41min :D

raunoa
11.09.2011, 16.19
Luvian Focus kuski ilmoittautuu, kutsuvat Raunoksi :). Mulle tuli kilsoja 125km, poistuin reitiltä Pyssykankaan kaupan tasalla muuten kilsoja olisi tullut päälle 155km(?). Hyvin jaksettiin.

14 ilmestyi kopille tänään. Neljä mulle aivan uutta tuttavuutta. En tullut kysyneeksi Luvialta Focuksella tulleen nimeä? No tuskin tämä viimeiseksi lenkiksi jäi, joten ensi kerralla.
Lähes 30 keskari ja vaikutti ,että hyvin kaikki jaksoivat. Kaikki tulivat ainakin mukana. 133 kilometriä mulle, josta 23 tuli siirtymisiä( lähdin kotiin Ruosnimemestä. Muuten matka on 14 km suuntaan)

HEI HIENO JUTTU JA KIITOS KAIKILLE!!!

Tuossa reitti,nopeus,korkeuden lämpätilat ym http://connect.garmin.com/activity/113480205

Ja työkalupussikin löytyi :)

TunkkiPuolikas
11.09.2011, 18.04
Kävin tänä aamuna pikapikaa ajamassa tuon teidän kisareitin puujaloilla eilisillan kalliotemppuilun jälkeen. Tai käytiinhän me kaverin kanssa ajamassa se "oikeaankin" suuntaan perjantaina, eli lasku laskuna ;)
Yleensä en malta Massilla haaskata herkullisia mastolaskuja nousuiksi, mutta nyt sen siis tein kun ihan testasin omaa vauhtia. Oli muuten ihan sikakuraista eilisen sademyräkän jälkeen, ja yön kaste vielä päälle Huh! Onneksi oli pitävät läskikumit metsäpaineilla. Mut yhdessä kohtaa Maston hälkeen piti ihan hypätä satulasta kun "se" kurakko oli muuttunut pieneksi lammeksi. Parkkipaikalla myös hieman tuli annettua anteeksi, kun luulin että reitti meni massin tietä, mutta sitten näinkin viirin teatterin nurkalla kun aloin arpomaan ja ajamaan ympyrää. Noh, fläteillä kuitenkin 21min kierros kaikkine räpellyksineen :cool:. 100% kuntolenkkihän tuo on, eli seuraava kierros olisi ollut 31min ja teoreettinen kolmas 41min :D Parin viikon päästä Isku järkkää toisen kisan samalla reitillä, mutta toiseen suuntaan. Sitten vaan mukaan ajamaan. Tuo Waltterin aika 56 min on vedetty niin, että kun ketään ei missään näkynyt vika kiekalla, niin se sitten naatiskeli. Jukkis luultavasti olisi mennyt sen aika lähelle 50 minsaa. Siis 3 x

Vai oli siellä satanut?+ Kunlähdettiin pois oli kuivaa, eikä sadetta koko aikana tullut kuin pari tippaa. Kun sitten ajoin kilometrin Massin risteyksestä Ulvilaan, oli tie aivan läpimärkä ja tiellä isoja lammikoita. Se meni sitten Massillekin lopulta. Mutta kyllä tuo sun mainitsemasi kurakohta piti jo kisassakin kiertää. Paitsi Jyri, joka sitten teki OTB,t siinä :D

TunkkiPuolikas
11.09.2011, 18.17
Mun Garminin data näyttää ajoittain ja joillekin maileja. Oikealta ylhäältä, kun klikkaa ,niin muuttuu metreiksi. :)

Pekka L
11.09.2011, 19.31
Lähes 30 keskari ja vaikutti ,että hyvin kaikki jaksoivat. Kaikki tulivat ainakin mukana.

Iso porukka auttaa paljon. Aurinkokannella tulee 14 hengen porukassa kolmeakymppiä ihan pintakaasulla.
Eli rohkeasti mukaan vaan muutkin jotka arpoo porukkalenkille lähtöä.
Vauhti on ihan eri porukassa kuin yksin, vaikka keskisykkeet on samalla tasolla.

Itse yllätyin näiden tänä kesänä aloittaneen pariskunnan(?) todella helponnäköisestä ajosta mukana.

TunkkiPuolikas
11.09.2011, 19.45
Itse yllätyin näiden tänä kesänä aloittaneen pariskunnan(?) todella helponnäköisestä ajosta mukana. Joo samaa minäkin "ihmettelin". Ensi kesänä parempi puolisko ainakin Cuppia ajamaan Anun ja Tuulan kiusaksi :)

ElleP
11.09.2011, 21.53
Kiitos, kivaa oli meillä uusillakin (eli tällä uudella pariskunnalla jotka Ellenä ja Mikkona myös tunnetaan), vaikka energia meinasi mulla ennen Nakkilaa loppua. Kiitos hyvän seuran, tsempin ja ST1:llä pidetyn paussin, loppumatka sujui hyvin. Vai näytti meno helpolta, kiva kuulla. Hyvin se valtaosaltaan menikin, ja into porukassa ajamiseen ja ajamiseen ylipäätään sen kun kasvaa. Harmi vain että taitaa kelit käydä kehnommiksi..

Tomsson
11.09.2011, 22.21
Vai oli siellä satanut?+ Kunlähdettiin pois oli kuivaa, eikä sadetta koko aikana tullut kuin pari tippaa. Kun sitten ajoin kilometrin Massin risteyksestä Ulvilaan, oli tie aivan läpimärkä ja tiellä isoja lammikoita. Se meni sitten Massillekin lopulta. Mutta kyllä tuo sun mainitsemasi kurakohta piti jo kisassakin kiertää. Paitsi Jyri, joka sitten teki OTB,t siinä :D

Oli kyllä, enemmän kuin kertaakaan aikaisemmin mitä olisin tänä kesänä huomannut. Kesämyrskyissäkään ei paikat noin vettyneet. Siinä neljän-viiden-kuuden aikoihin eilen heitti melkolailla vettä, ja kun vuodenaika on mitä on, niin eipä se katoa mihinkään kovin helposti vaan vetyttää kaikki paikat kasteen auttaessa.
Tänään olisi ollut kisa huomattavasti "värikkäämpi" ja vaiherikkaampi ;)
Toki se aurinko päivän mittaan kuivaa kiviä ja muita mihin pääsee paistamaan, mutta aamusella oli täysin trooppinen ilmasto vielä kun kävin.

eupa
12.09.2011, 11.22
Luvian Focus kuski ilmoittautuu, kutsuvat Raunoksi :). Mulle tuli kilsoja 125km, poistuin reitiltä Pyssykankaan kaupan tasalla muuten kilsoja olisi tullut päälle 155km(?). Hyvin jaksettiin.

Katos katos. Löytyy Luvialta muitakin pyöräilijöitä!
Terveisin toinen Focus- kuski Luvialta

Pekka L
12.09.2011, 21.13
Ai niin. Jykä ei tiennyt kuka on Liz Hatch.
Tuollainen tapaus... ei se ihmeempiä ole saavuttanut pyöräilyssä, mutta ei ollenkaan huono kuski.
Enemmän kuitenkin on ns. muodollisesti pätevä.
Tartu Rattamaratonin lähtöviivalla ens viikonloppuna, siis.
http://a2.l3-images.myspacecdn.com/images02/38/c0813fb4fd69473f9d3de05c5a4c8b99/l.jpghttp://2.bp.blogspot.com/-uJF-sC4_uH8/Tl-uP1jdqWI/AAAAAAAAi0A/SCc50UljYgI/s1600/liz_hatch.jpg

On siitä pyöräilykuviakin.
http://media.thehubsa.co.za/forum/uploads/monthly_10_2010/post-18337-072071200%201288347184.jpg

Kipattukin on joskus...
http://www.crank.co.za/wp-content/uploads/2010/03/lizcrash.jpg

TunkkiPuolikas
12.09.2011, 21.29
Jassoo. Tämä oli ensinmäinen jonka vetoketju oli ajaessa auki. Olympiakisat oli kyseessä ja XC lajina

http://www.crank.co.za/wp-content/uploads/2010/01/paola_pezzo.jpg

http://www.map-of-italy.info/images/famous-people/Paola-Pezzo.jpg

Ei huano tämäkään :D

loco
12.09.2011, 22.09
Tollasii tyttöi ku olis aina kopilla useempii kappaleita niin kävisin siellä aina... :D

Pekka L
13.09.2011, 11.47
Prismassa oli pyöräilykengät -50%. Asialliset maasto/spinning/whatever kengät alle 30€ pari. 38-43 välillä taisi olla kokoja jäljellä.
Eli lähinnä naisille ja lapsille. Tuo malli:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46577

Paria muutakin versiota löytyi, samaan hintaluokkaan, mutta nuo oli parhaat.
Yhtä oli jopa 46 kokoa.

TunkkiPuolikas
13.09.2011, 17.01
Prismassa oli pyöräilykengät -50%. Asialliset maasto/spinning/whatever kengät alle 30€ pari. 38-43 välillä taisi olla kokoja jäljellä.
Eli lähinnä naisille ja lapsille. Tuo malli:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46577

Paria muutakin versiota löytyi, samaan hintaluokkaan, mutta nuo oli parhaat.
Yhtä oli jopa 46 kokoa.

Kiitti vinkistä. Kahdet lähti matkaan.

TunkkiPuolikas
13.09.2011, 22.21
http://www.popyka.net/Tulokset/2011%20Cup%20sarja.pdf

http://www.popyka.net/Tulokset/2011%20Cup%20sarjoittain.pdf

Cupit laskettu. Jyri nousi yhdellä kisalla aika ylös!! Onnellisin kuitenkin taitaa olla Tuula, jonka kroppa on täynnä mustelmia useiden pannustusten vuoksi (ei ihan heti periksi anna :)), mutta korttelin aiheuttama "v.....s",on pois pyyhitty. Ja Joni ei ole varmaan juhlimisesta selvinnyt vieläkään, kun Tallinnaan saakka piti mennä voittoa juhlistamaan :D

TunkkiPuolikas
14.09.2011, 08.45
Ja Jonin sekä Tuulan kunniaksi http://www.hs.fi/fingerpori/1135269261536

Porilaisten Marssi

stefu82
16.09.2011, 08.59
Moro!
Tänään aloittelija lenkki jos ilmat on hyvät (kevyt mtb/enska) noin 10+ km Massiksen parkki-paikalta klo 16.30, jos kiinnostuneita ja on hyviä reittejä mielessä niin sinne vaan!

TunkkiPuolikas
18.09.2011, 08.21
Koppi 11 XC :llä TDP reittiä katsomaan. Pikku hiljaa.

Oli eilen Jyväskylässä sellainen kurjuuden maksimointi, kun kurassa koittaa cyclolla mennä ja vielä renkaita vaihtaa. Hieno tapahtuma, jos olisi tajunnut ,että sade tekee tepposet. Tänä vuonna reitti olisi ollut täysin ajettavissa melkein maantievehkeellä kuivalla kelillä. XC:llä olis päässyt hienosti myös eilen.

TunkkiPuolikas
18.09.2011, 15.10
TDP 8.10

http://connect.garmin.com/activity/115249136

Ratamestarin (Jari Wiksten)apulaisen roolissa Pekka Saari ja mä, sekä Laihon Tomi ,Lotta ,Waltteri ja Rokan Juha saatiin aikaiseksi seuraavanlainen alkupätkä. Matkaa siis 40 kilsaa. FK radan ympärillä voidaan pyöriä sitten enemmänkin, jos vaikka Tomsson opastaa ?? Keskiviikkona on tarkoitus jatkaa tuosta Harjunpäästä eteenpäin.

Mielenkiintoinen lenkki. Takakiekon rihtasin 4 kertaa, kun se aukes. Vettä oli paikoin melko paljon. Viikerissä vielä bongattiin kunnon kyyn rotjake.

Mites se Maantieryhmä???

Pekka L
18.09.2011, 15.18
Mä jo ehdin luvata Jarille että voin jotain porukkaa vetää TdP:ssa jahka reitti selviää.
Ei nyt tarvi pahemmin ajella reittiä tutustumaan ennen etelän reissua. Vaikka lomaa tuli kyllä reilusti.
Eli TdP menee peesaillessa.
http://epicride.fans.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily/Kypr1.jpg/full

Ps. mulla ei näköjään ole oikeutta tutustua reittiin edes Jykän linkin välityksellä...

TunkkiPuolikas
18.09.2011, 15.30
Mä jo ehdin luvata Jarille että voin jotain porukkaa vetää TdP:ssa jahka reitti selviää.
Ei nyt tarvi pahemmin ajella reittiä tutustumaan ennen etelän reissua. Vaikka lomaa tuli kyllä reilusti.
Eli TdP menee peesaillessa.
http://epicride.fans.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily/Kypr1.jpg/full

Ps. mulla ei näköjään ole oikeutta tutustua reittiin edes Jykän linkin välityksellä...

PannuPekka :D No huono vitsi, mutta jos ei olisi ollut tuollaista kunnon kypärää, olisi sattunut aika lailla pahemmin.
Mulla on lukko kyllä auki, pitäis näkyä? Tuulan tunnuksilla pääsin? Vai osaako se katsoa, että vaimon pitää päästä :D

lai
18.09.2011, 16.01
TDP 8.10

Mielenkiintoinen lenkki. Takakiekon rihtasin 4 kertaa, kun se aukes. Vettä oli paikoin melko paljon. Viikerissä vielä bongattiin kunnon kyyn rotjake.

Hyvää baanaa oli ajella. Tuo Lattomeren vadelmapuska risukasa olikin ihan uusi tuttavuus, niin samanmoista maastoa että 95 % varmuudella ajaa väärää uraa. Jaa nyt toimii tuo Garmin karttakin.

Tomi

TunkkiPuolikas
18.09.2011, 16.39
Hyvää baanaa oli ajella. Tuo Lattomeren vadelmapuska risukasa olikin ihan uusi tuttavuus, niin samanmoista maastoa että 95 % varmuudella ajaa väärää uraa. Jaa nyt toimii tuo Garmin karttakin.

Tomi
Älä ny pelota porukkaa:D joo sitä vademapuskaa oli ehkä 100m?,mutta kunhan me muutaman kerran ajetaan läpi niin aukeehan se.:)

mitaluot
18.09.2011, 21.39
Eilen olin pitkästä aikaa maastoilemassa ja suuntana Holmenkollen. Asunnolta on sinne 5 km, joten ei paha matka. Paitsi koko matka on ylämäkeä.. Kyllä hiki virtasi kun sitkutin Konan kanssa ylös.. No kyllä se palkittiin.. :) Jäätävän hienoa alamäkipätkää.. Jotain alamäki porukkaa näytti tulevan jollain sora siirtymällä vastaan pariin otteeseen. Näytti olevan paikallinen tapa mennä metrolla mäen päälle :) No ens viikko on hyvää ajoaikaa, kun perhe lähtee viikoksi suomeen.. Onko joku tilailemassa crc:stä jotain? Pitää tilata suomeen pyöräkamaa, kun täällä on niin helvetin kallista kaikki ja oon tulossa sopivasti lokakuun puolivälissä käymään kotona.

Tomsson
18.09.2011, 22.41

FK radan ympärillä voidaan pyöriä sitten enemmänkin, jos vaikka Tomsson opastaa ??

Ihan jees reitin ajoitte Fk-radan nurkissa. Onhan siinä se pitkulainen xc-lenkki joka on ihan posket punottamaan laittava ja sitten ne parit haastavat kivikkorinteet radan molemmin puolin, jonka ainakin sen maantienpuoleisen parin Laikin tietää. Keinuvaa enskapolkuakin on kivat pätkät siinä Mykrän kentän nurkilla.
Muutaman kilsan tekniikkatrailirypäs onnistuu tuolla alueella kivasti kun hetken aikaa suunnittelen.

Joten voisin hyvinkin opastaa, jos vaan saadaan Trekki siihen mennessä iskuun ja mulla on sopivaan aikaan vapaata. Trekissä kun on takahaarukassa ikävä halkeama :(

Tuo Massin lähestymissyherö on mulle ihan uus. Oon kyllä käynyt siinä teinien kohellusaukealla muutaman kerran, mutta eipä siitä oo löytynyt mitään muuta kuin irronneita pakoputkia ja roiskelätkiä :D

TunkkiPuolikas
19.09.2011, 06.38
I

Joten voisin hyvinkin opastaa, jos vaan saadaan Trekki siihen mennessä iskuun ja mulla on sopivaan aikaan vapaata. Trekissä kun on takahaarukassa ikävä halkeama :(
Tarvittais sitä opasta silloin tapahtumapäivänä. Laikin tosiaan osaa niitä ja ajoivatkin jotain eilen. Kun tulee sitä porukkaa, on hyvä että muutama osaa reitejä ja voisit ajattaa vähän ekstraa innokkaimille.

Onko tuo Trekki tarkoitus korjauttaa hitsarilla vai pitääkö hommata uusi swingi? jos uutta tarviit, niin soita Juha-Matti Poudalle. Hän vastaa Trekeistä nykyään ja saa Ruotsin kautta aika nopeasti osat. Haet vaan sitten ne Pyörä-Porista

Tomsson
19.09.2011, 16.27
Onko tuo Trekki tarkoitus korjauttaa hitsarilla vai pitääkö hommata uusi swingi? jos uutta tarviit, niin soita Juha-Matti Poudalle. Hän vastaa Trekeistä nykyään ja saa Ruotsin kautta aika nopeasti osat. Haet vaan sitten ne Pyörä-Porista
Tarkoitus on toki saada takuuseen uusi haarukka. Halkeama on chainstay putkessa juuri siinä missä ketjunsuojakumi loppuu.
Menisikin niin että sais vaan uuden osan. Vaihtaisin itte ilosta paikalleen, mut luulen, että oon ilman fillaria tovin kun syynäillään ja tutkaillaan :( Pyörä-Pori ton voi hoitaa, sieltä pyöränkin ostin. Jos ensiviikonloppuna ehtis ottamaan asiaksi.

TunkkiPuolikas
19.09.2011, 19.10
Tarkoitus on toki saada takuuseen uusi haarukka. Halkeama on chainstay putkessa juuri siinä missä ketjunsuojakumi loppuu.
Menisikin niin että sais vaan uuden osan. Vaihtaisin itte ilosta paikalleen, mut luulen, että oon ilman fillaria tovin kun syynäillään ja tutkaillaan :( Pyörä-Pori ton voi hoitaa, sieltä pyöränkin ostin. Jos ensiviikonloppuna ehtis ottamaan asiaksi. Jos homma ei hoidu 8.10 mennessä niin kai me nyt joku rynttämylly sulle alle lainataan.

TunkkiPuolikas
19.09.2011, 19.11
Menisikin niin että sais vaan uuden osan. Vaihtaisin itte ilosta paikalleen, mut luulen, että oon ilman fillaria tovin kun syynäillään ja tutkaillaan :( Pyörä-Pori ton voi hoitaa, sieltä pyöränkin ostin. Jos ensiviikonloppuna ehtis ottamaan asiaksi. Jos homma ei hoidu 8.10 mennessä niin kai me nyt joku rynttämylly sulle alle lainataan.

Tomsson
20.09.2011, 16.46
On mulla ihka uus varakalusto, mutta hieman pitää ensin tuolla ajaa, että omaksuu täysin uuden ajotyylin.
Nyt siitä puuttuu vielä ketjuohjuri tai etuvaihtaja, joten testiä enempää on ole ajanut tuolla kun ketju varisee ekassa töyssyssä

http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/sunn/poika.JPG

TunkkiPuolikas
20.09.2011, 19.08
On mulla ihka uus varakalusto, mutta hieman pitää ensin tuolla ajaa, että omaksuu täysin uuden ajotyylin.
Nyt siitä puuttuu vielä ketjuohjuri tai etuvaihtaja, joten testiä enempää on ole ajanut tuolla kun ketju varisee ekassa töyssyssä

http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/sunn/poika.JPG

Toimivan näköinen leka :):)

Ansis
20.09.2011, 19.54
Thomsson, olisko tosta mihinkäänhttp://i8.aijaa.com/b/00920/8727525.jpg (http://aijaa.com/v.php?i=009208727525.jpg)

TunkkiPuolikas
23.09.2011, 15.13
Huomenna ajetaan maastoa Massilla kisaa. Reitti sama kuin viimeksi ,mutta toisinpäin. Eli nyt saa tuupata sitten alas:):):)

TunkkiPuolikas
23.09.2011, 15.34
Huomenna ajetaan maastoa Massilla kisaa. Reitti sama kuin viimeksi ,mutta toisinpäin. Eli nyt saa tuupata sitten alas:):):)

Niin maantiekuskeja on paikalle tulossa ja pari triathlonistia. Olsi mukava nähdä joku MTB mieskin :)

Pekka L
23.09.2011, 15.39
Olsi mukava nähdä joku MTB mieskin :)

Mites OTB-miehet?

Ei vaan, sairaslomalla ei viitti paljoo kisailla. Eikä kyllä pystyiskään.
Kuvia vois tulla ottamaan. Jos ei sada:D

Jari Wiksten
23.09.2011, 15.41
Huomenna ajetaan siis XCO Satakunnan mestaruuskilpailut Ulvillassa. Kilpailukeskus on siis Massin parkkipaikalla. Ilmoittautumiset klo 12.30 mennessä ja startti on klo 13.

TunkkiPuolikas
23.09.2011, 20.12
Jarin kanssa kierrettiin reitti pariin kertaa. Pitäisi nyt olla niin paljon nauhaa, ettei voi eksyä mitenkään. :):)

TunkkiPuolikas
23.09.2011, 20.25
Mites OTB-miehet?

Ei vaan, sairaslomalla ei viitti paljoo kisailla. Eikä kyllä pystyiskään.
Kuvia vois tulla ottamaan. Jos ei sada:D

SBOM Teamin mies nyt ei ainakaa tule Se käy sitten ajamassa sen muuten ja toteaa, että kylläpä se nyt oli helppo reitti. .:D:D Mutta jos muut sitten. Ja kuvia kiitos!!!!

Tomsson
24.09.2011, 09.03
En tiiä mikä SBOM on kyseessä http://www.acronymgeek.com/SBOM
(http://www.acronymgeek.com/SBOM)Mutta käymättäkin tietää, että toi on helppo reitti :p Onhan siinä toki se "massin vaikein kohtakin" noin päin ajettuna vähän hankalampi, eli se kivikko muutama sata metriä ennen mastoa. Oman mausteensa voi kyllä tuoda nyt tuo kohtuullinen sademäärä joka laskeutui eilisen ja yön aikana. Juurelta juurelle lipsuen matka käy ja kurakot pääsee varmaan nopeiten käsipohjaa uiden :D
Trekki on nyt takuukorjauksessa, ja Sunnilla ei uskalla lähteä tykittämään DH-vetoja ihan suoriltaan vanhasta tottumuksesta, koska sattuminen on todennäköistä. En ole ajanut sillä kuin asvaltilla 5min ja on kyllä sellainen otb-leka, että ottaa hetken ennenkuin tietää missä raja menee. Kai mä ehtoolla siis käyn jotain polkua koittamassa, mutta vasta kun on päivän työt tehty. Kuvaamaan olisin voinut lähteä jonkin siihen alamäkivedon hyppyrin kupeeseen, mutta ei varmaan liikene, kun pitää koittaa tota autotallia nyppiä kuntoon näinä harvoina vapaapäivinä ja kaupoissa pitää kiertää hankintoja tekemässä.

TunkkiPuolikas
24.09.2011, 09.13
En tiiä mikä SBOM on kyseessä http://www.acronymgeek.com/SBOM
(http://www.acronymgeek.com/SBOM)Mutta käymättäkin tietää, että toi on helppo reitti :p Onhan siinä toki se "massin vaikein kohtakin" noin päin ajettuna vähän hankalampi, eli se kivikko muutama sata metriä ennen mastoa. Oman mausteensa voi kyllä tuoda nyt tuo kohtuullinen sademäärä joka laskeutui eilisen ja yön aikana. Juurelta juurelle lipsuen matka käy ja kurakot pääsee varmaan nopeiten käsipohjaa uiden :D
Trekki on nyt takuukorjauksessa, ja Sunnilla ei uskalla lähteä tykittämään DH-vetoja ihan suoriltaan vanhasta tottumuksesta, koska sattuminen on todennäköistä. En ole ajanut sillä kuin asvaltilla 5min ja on kyllä sellainen otb-leka, että ottaa hetken ennenkuin tietää missä raja menee. Kai mä ehtoolla siis käyn jotain polkua koittamassa, mutta vasta kun on päivän työt tehty. Kuvaamaan olisin voinut lähteä jonkin siihen alamäkivedon hyppyrin kupeeseen, mutta ei varmaan liikene, kun pitää koittaa tota autotallia nyppiä kuntoon näinä harvoina vapaapäivinä ja kaupoissa pitää kiertää hankintoja tekemässä.

Eilen sitä ajettiin ja kuraa piisaa.Lipsuu lipsuu. Xc reitiksi tuo on kohtuu tekninen. Olen aika monta niiä kiertänyt kansallisissa ja SM kisosissa. Enska on sitten erikseen. helppo se ei ole,kun lähtee tosissaan ajamaan. Vähän kun on ylämäkeen tuupannut, tulee 180 sykkeellä pikku kivikkoon, niin kyllä se vaikeeksi vaan menee.
Toivotaan, että se Trekki tulis kuntoon pian. Nikander lähti Poudan kanssa Ruotsiin ennakkoa tekemään ja toivottavasti ottaa asian puheeksi. Trekki kyllä hoitaa yleensä takuuasiat hyvin. Ja jos se rasituksessa vaan on mennyt eikä pannuttamalla, niin luulisi hoituvan. Aikaa niissä vaan tuppaa menemään. Mulla kerran homma hoidettiin väliaikaisesti niin, että sain jostain muusta takuurungosta käytetyn siksi aikaa kun uusi lipui meren yli:)

Tuo lyhenne: Koskee vaan kaveria, joka kävi sen reitin ajamassa ennen SAC kisaa, helpoksi moitti, mutta ei sitten näkynyt paikalla kumminkaan. Tekee selvän eron maantiemiehen ja MTB miehen välillä. Jopa niin ettei edes perheenjäsenet kaveriksi kelpaa :D:D:D:D

Tomsson
24.09.2011, 09.22
Heh. Nojuu kyllä.
Oma kunto on niin heikko ettei siellä pääse kovin lujaa sen takia, mutta sitten jos pääsee vahingossa syke nousemaan niin tokihan helppoon kohtaan voi ryssiä ihan tuntuvasti, kun ei pysy ns. homma lapasessa putkinäön iskiessä ja keskittymisen kadotessa. On tämäkin huomattu jo monesti :)

TunkkiPuolikas
24.09.2011, 09.28
Heh. Nojuu kyllä.
Oma kunto on niin heikko ettei siellä pääse kovin lujaa sen takia, mutta sitten jos pääsee vahingossa syke nousemaan niin tokihan helppoon kohtaan voi ryssiä ihan tuntuvasti, kun ei pysy ns. homma lapasessa putkinäön iskiessä ja keskittymisen kadotessa. On tämäkin huomattu jo monesti :)
Niin, mulle käy ainakin niin, että vähän sössii ja edellä mennään karkuun, sitten koitat riskillä kiinni ja pannutat ja sen jälkeen rytmi sekoo ja hommasta ei tule hevon helvettiä :D

Katsoin muuten sitä sun Sunnia. Aika pitkä kannatin? meneekö paino eteen liikaa ja OTB,ta tulee sen takia?

Tomsson
24.09.2011, 09.32
Juu, ei ollut muuta stemmiä laittaa hyllystä, mutta nyt siinä on lainattu 90mm ja tuli mycket parempi. Ehkä hieman sumppu, mutta ajelee kyllä. Setpäkillinen tolppa pitäisi olla. Pitää jostain keksiä.

Tuossa on kuva toisella keulalla ruuvattuna tappiin 150mm. 130millisenä varmaan ajelen tuolla. Pitää tunnustella.
http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/sunn1.01.JPG

Pekka L
24.09.2011, 14.58
Aika vähän oli porukkaa Massilla. Kyllä siellä osa oli vaan ajamassa reitin läpi, ei kai muuta ole kukaan vaatinutkaan. No, eipä itselläkään ollut oikein asiaa ajamaan, joten piti sit testata tota uutta pokkaria.
Olisin järkkärin ottannu mutku se oli tänään varattuna... aika surkeita räpsyja (https://picasaweb.google.com/117089398332559134521/SaMMaastoMassi) tuli, mut en mä tota kyllä osaa vielä edes käyttää. Eli ei välttämättä kameran vika.:o

Tulkaa nyt edes TdP:iin? Se ei oo kilpailu.

TunkkiPuolikas
24.09.2011, 15.15
Aika vähän oli porukkaa Massilla. Kyllä siellä osa oli vaan ajamassa reitin läpi, ei kai muuta ole kukaan vaatinutkaan. No, eipä itselläkään ollut oikein asiaa ajamaan, joten piti sit testata tota uutta pokkaria.
Olisin järkkärin ottannu mutku se oli tänään varattuna... aika surkeita räpsyja (https://picasaweb.google.com/117089398332559134521/SaMMaastoMassi) tuli, mut en mä tota kyllä osaa vielä edes käyttää. Eli ei välttämättä kameran vika.:o

Tulkaa nyt edes TdP:iin? Se ei oo kilpailu. Missäs niitä räpsyjä on??

Mä luulin jo, että pannuttamatta menee koko reitti läpi. Mutta eikös vaan 200 m ennen maalia siinä ylämäkeen kääntyvässä mutkassa joku 1 cm korkea juuri taklas mut. Ja suoraan selälleen lätäkköön :D:D

Joo ja Lotta kantoi pyörää puloli kierrosta. Kannattaa laittaa 1.2 bar painetta renkaaseen neuvoista huolimatta :D. Onhan se juurakossa hyvä, mutta kun tiedettiin, että kivikkoa joutuu laskemaan kovalla vauhdilla niin, kyllä se sen 1.8 olis ainakin tarvinnut. Mulla 2.4 takana ja 1.8 edessä. Ehkä litkuilla vois laskea?

Pekka L
24.09.2011, 15.24
No jos vaikka sitä linkkiä klikkaat?

TunkkiPuolikas
24.09.2011, 15.26
Satakunnan mestaruuskilpailut
maastopyöräily (XCO)
Ulvilan Massi
Koiviston Isku ry

Matka 4,6km, 1 kierros
M-10: 1) Jesse Lehtoranta PoPyKa 38.19
M-60: 1) Jukka Rintala PoTa 30.45
M-65: 1) Veijo Kari Pota 30.30
Naiset: 1) Lotta Lepistö 31.05
Matka 13,8 km 3 kierrosta
M-yleinen: 1) Pekka Niemi PoTa 49.49, 2) Jukka -Pekka Santala KoiIsku 52.00, 3) Mikko Kvist RSP 1.05.57
M-40: 1) Juha Rokka KoiIsku 58.15. 2) Jyrki Lepistö 1.04.52
M-16: 1) Waltteri Lepistö PoTa 1.00.40
M-18: 1) Kare Kaskinen UUra 55.40

Aika lailla vauhti oli hiljaisempaa kuin pari viikkoa sitten. Reitti täsmälleen sama,mutta toisinpäin. Wallun taisi ajaa 5min huononmmin nyt. No toisaalta se letkutteli tokan kiekan, kun ei kärkivauhdissa pysynyt ja jätti mua 4 minsaa vika kiekalla, kun aloin huuotelemaan tulevani kohta ohi:D Mulla meni 2.30 enemmän aikaa vaikka ei ollut mitää ongelmia tekniikan kanssa.
Mulle tuollainen VK vauhti on hyvä. Jos yrittää ajaa kovempaa syke kyllä nousee, mutta vauhti pysyy samana, kun niitä semipannuja tulee koko ajan.:)

TunkkiPuolikas
24.09.2011, 18.08
No jos vaikka sitä linkkiä klikkaat?

Jaaha,lukulasit päässä näkyikin se linkki:D

Huomenna olis tarkoitus mennä ajamaan TDP,n loppupätkä. Kopilta klo 11 lähtö

Tomsson
24.09.2011, 21.37
Kävin taas jälkimainingeissa kiertelemässä Massia. Olihan märkää joka paikassa! Parhaimpiin kurakkoihin upposi miltei napaa(kiekon) myöden, mutta niin vaan kumi piti mitä polkea tohti ilman, että suotta popoja kasteli.
Endurojakin oli tuoreeltaan ollut siellä ajamassa. Olikovatko jäljet tulleet kisan jälkeen? Aika ruvelle oli monesta kohtaa mennyt mastolasku ja muutama muu paikka. Ei oikein tohtinut laskea totutusti kun paska lensi siihen malliin. Fk-radallakin oltiin ruovittu ja sielläkin oli ihanan märkää että vesi vaan virtasi mäissä ja kaikki spoorit täynnä sitä itseään.

Kivikko oli neämmä ollut monelle liikaa, kun oli puskettu ura ohi siitä ;)

On tuo jäykkisperä niin eri peli, että tovin ottaa jotta tottuu. 3 tunnin ensipurasu sai kyllä alaselän tööttiin.

TunkkiPuolikas
24.09.2011, 22.04
Kivikko oli neämmä ollut monelle liikaa, kun oli puskettu ura ohi siitä ;)

On tuo jäykkisperä niin eri peli, että tovin ottaa jotta tottuu. 3 tunnin ensipurasu sai kyllä alaselän tööttiin.

Nopein reitti tietysti otetaan merkkauksen puitteissa.

Joo Wallu vei mun pyörä ja ajoin taas Spessulla. Laite on tykki vähän pienemmissä röykyissä. Mutta selkä tosiaan menee jumikseen. Samaa valitteli Kape.

TunkkiPuolikas
25.09.2011, 14.33
No niin nyt olisi runko valmis TDP,n suhteen. Jukkiksen Lotan Jyrki T,n ja Wallun knssa satiin tuollainen kasaan. Rajoittavana tekijänä on muta,vesi ja syvä metsäkoneenurat paikka paikoin. Ne jätettiin kylmästi väliin. Eli jos joku ihmettelee, miksi ollaan ajettu esin Järviojan reunaa eikä menty perinteistä reittiä.

Tuossa reitti Harjunpäästä Hyvelään Länsilasin kohdalle.
http://connect.garmin.com/activity/116875565

Siitä sitten pyörätielle ja penkkaa pitkin Kokemäenjoen rannalle ja taas penkalle, Kirjurinluotoon ja Karhuhallille takaisin. Alkuu saatiin kymppi lisää myös. Joten sellainen 70 kilsaa hyvinkin kasassa. Jyrki ilmoittaa vielä, paljonko tuo lopupätkä tarkalleen on.

Tuosse se kymppi lisää Ulvilassa eli katsokaa loppu 15 km

http://connect.garmin.com/activity/116875598

:)):):)

P.S: Kyllä olen poikki. Viime viikolla kipänä,mutta ei se eilen tuntunut. Nyt kuitenkin aivan kuollut. Pojat sai varrota koko ajan ja likka kans :(

aris
25.09.2011, 16.05
No niin nyt olisi runko valmis TDP,n suhteen. Jukkiksen Lotan Jyrki T,n ja Wallun knssa satiin tuollainen kasaan. Rajoittavana tekijänä on muta,vesi ja syvä metsäkoneenurat paikka paikoin. Ne jätettiin kylmästi väliin. Eli jos joku ihmettelee, miksi ollaan ajettu esin Järviojan reunaa eikä menty perinteistä reittiä.

Tuossa reitti Harjunpäästä Hyvelään Länsilasin kohdalle.
http://connect.garmin.com/activity/116875565

Siitä sitten pyörätielle ja penkkaa pitkin Kokemäenjoen rannalle ja taas penkalle, Kirjurinluotoon ja Karhuhallille takaisin. Alkuu saatiin kymppi lisää myös. Joten sellainen 70 kilsaa hyvinkin kasassa. Jyrki ilmoittaa vielä, paljonko tuo lopupätkä tarkalleen on.

Tuosse se kymppi lisää Ulvilassa eli katsokaa loppu 15 km

http://connect.garmin.com/activity/116875598

:)):):)

P.S: Kyllä olen poikki. Viime viikolla kipänä,mutta ei se eilen tuntunut. Nyt kuitenkin aivan kuollut. Pojat sai varrota koko ajan ja likka kans :(

Valittaa jotain oikeuksista, kun avaa linkit. Muilla samaa?

TunkkiPuolikas
25.09.2011, 16.09
Valittaa jotain oikeuksista, kun avaa linkit. Muilla samaa? Kokeiles uusiksi. Se oli jäänyt auki tuohon konelle ja näyttäis siltä, että se sulkee pääsyn aina jonkin ajan kuluttua. Itsekin piti kirjautua uudelleen. :)

aris
25.09.2011, 16.12
ei toimi vieläkään

TunkkiPuolikas
25.09.2011, 16.14
ei toimi vieläkään

Lukot on auki nyt ainakin ja laitoin tästä kiinni. Tarvii kokeilla tuulan tunnuksilla taas. Jahka se tulee sienimettästä :)

aris
25.09.2011, 16.15
Toisella koneella toimii. Ongelma ilmeisesti omassa koneessa.

TunkkiPuolikas
25.09.2011, 19.35
Pikkuusen mä oon hualissani tuasta Jukkiksesta. Miäs ei oo ajanu kolmee kuukautee muulla ku maastupyärällä. Kypärää o ilmestyny lippaki. Vinlandias ja Tahkol kärkisakis. Lupas anoo 7 vuaren päästä mtb statusta (totes kyll ,ettei varmaa saa ku o elinkautine vissii ku Kyrölki), mutta voortilla ei suastu kumminkaa ajaa . Mersumiäs:D:D:D:D:D:D

Ansis
25.09.2011, 19.59
Täällä ainakin aukes linkki ihan hyvin eikä valita mistään.

Tänään näytti olevan osa maantiesakista eksynyt Räpsöön suuntaan. Rintalan Jukka vaihteli sisuria jossain Beetlehemintien paikkeilla ja muu porukka näytti venailevan Siikarannan kohdalla. Oli tänään taas niin mahtava ajokeli. Oltiin Thomssonin kanssa Reposaaren kallioita koluamassa. Vähän treenaas pyörän käsittelyä. Ei ne polvisuojatkaan varmaan ihan huono keksintö oo. Vois sellaset jostain hankkia.

Lenkin jälkeen tuli Saaran ja Siirin kanssa vietyä kiekot "Lehtosen Valintaan" tuunattavaksi. Samoihin napoihin vaan ina leveämmät ja toivottavasti järeämmät kehät, ei muuta. Siellä näytti olevan oikein jonoa vannehommissa, mm yhden herran Alexrimsit.

TunkkiPuolikas
25.09.2011, 20.01
Täällä ainakin aukes linkki ihan hyvin eikä valita mistään.

Tänään näytti olevan osa maantiesakista eksynyt Räpsöön suuntaan. Rintalan Jukka vaihteli sisuria jossain Beetlehemintien paikkeilla ja muu porukka näytti venailevan Siikarannan kohdalla. Oli tänään taas niin mahtava ajokeli. Oltiin Thomssonin kanssa Reposaaren kallioita koluamassa. Vähän treenaas pyörän käsittelyä. Ei ne polvisuojatkaan varmaan ihan huono keksintö oo. Vois sellaset jostain hankkia.

Lenkin jälkeen tuli Saaran ja Siirin kanssa vietyä kiekot "Lehtosen Valintaan" tuunattavaksi. Samoihin napoihin vaan ina leveämmät ja toivottavasti järeämmät kehät, ei muuta. Siellä näytti olevan oikein jonoa vannehommissa, mm yhden herran Alexrimsit. Pojat vaan meinas saada Räpsöösä turpaansa. Pekka E savolaisena oli sanonu jotain paikallista rantakiskalla onkimiehen näköseks. No ei Räpsööläistä sielunelämää tunne kuin ne itse. Ja varsinkin jos sitä loiventavaa ei ole ihan kerinny ottamaan :D:D

Ansis
25.09.2011, 20.14
Pojat vaan meinas saada Räpsöösä turpaansa. Pekka E savolaisena oli sanonu jotain paikallista rantakiskalla onkimiehen näköseks. No ei Räpsööläistä sielunelämää tunne kuin ne itse. Ja varsinkin jos sitä loiventavaa ei ole ihan kerinny ottamaan :D:D

Moni sanoo sitä, että alkuperäiset Räpsööläiset on ihan oma rotunsa. Tainnu raikas meri-ilma tehdä asiansa (tai sitten Semmilä) :D

Tuli tosta Rintalan Kleinistä mieleen, että on sekin merkki aikoinaan kaikkea kokeillut. Toi keula Pulse_Storm.htm (http://www.oldklein.com/kleinit/Pulse_Storm.htm#) Ei noita monissa pyörissä oo ollut. Eipä silti Kleinien jälkeen oo ollut enää niin hienoja maalauksiakaan. Maantiepuolen Trekkeihin näyttää saavan "pientä" lisäkorvausta vastaan vaikka millast maalipintaa, saa itse suunnitella. Keulan merkki tuossa Kleinissä taitaa olla Lawwill Leader Forks

TunkkiPuolikas
25.09.2011, 20.33
Moni sanoo sitä, että alkuperäiset Räpsööläiset on ihan oma rotunsa. Tainnu raikas meri-ilma tehdä asiansa (tai sitten Semmilä) :D

Tuli tosta Rintalan Kleinistä mieleen, että on sekin merkki aikoinaan kaikkea kokeillut. Toi keula Pulse_Storm.htm (http://www.oldklein.com/kleinit/Pulse_Storm.htm#) Ei noita monissa pyörissä oo ollut. Eipä silti Kleinien jälkeen oo ollut enää niin hienoja maalauksiakaan. Maantiepuolen Trekkeihin näyttää saavan "pientä" lisäkorvausta vastaan vaikka millast maalipintaa, saa itse suunnitella. Keulan merkki tuossa Kleinissä taitaa olla Lawwill Leader Forks Saari ilman siltaa-50 luvulle saakka. Pitkä matka naisiin. Kelirikkoaina ei päässyt lainkaan. Vähän porukkaa :)

Ansis
25.09.2011, 20.41
Saari ilman siltaa-50 luvulle saakka. Pitkä matka naisiin. Kelirikkoaina ei päässyt lainkaan. Vähän porukkaa :)
Yritätkö nyt jotenkin vihjaista, että ovat "hivenen" sisäsiittoista porukkaa :D

Pekka L
25.09.2011, 20.44
Mää en oo vielä törmännyt täysipäiseen reposaarelaiseen. Grönin Eikan näin kerran TV- ja Konekeskuksessa, mutten mä sille mitään puhunu. Eli siitäkään en tiedä.

Ja Jykä luetteli ne syyt. Mitä serkumpi, sen herkumpi.

Tomsson
25.09.2011, 22.50
Kovasti puhetta reposaaresta, muttei lainkaan näyttöjä =)

Joten laitetaan nyt tännekin kaiken kansan nähtäville lippisspedeilyä

http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/rsaari3/1.JPG

http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/rsaari3/2.JPG

http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/rsaari3/3.JPG

http://koti.mbnet.fi/tomsson/temp/rsaari3/4.JPG

Ja suoritteet

http://www.youtube.com/watch?v=U4YdM35trXg

http://www.youtube.com/watch?v=hwDiB6FhTfY

TunkkiPuolikas
26.09.2011, 06.42
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150328593658396&set=a.279539428395.144301.830623395&type=1&theater Tomppa loikkaa

TunkkiPuolikas
26.09.2011, 08.53
Tuo Räpsöön kallioalue ja linnakkeen ympäristö on porukkalenkeillä joskus ajettu talvisin maastiksilla. Kopilta ensin Reposaareen ja kierros siellä. Sitten satamatien ja Kellahden kautta pois. Varsinki pengertie on ollut aika mielenkiintoinen nastoilla :D:D:D

No nykyään enemmän poluille ollaa suunnattu. :)

TunkkiPuolikas
26.09.2011, 11.32
http://connect.garmin.com/activity/117184388 Oli aika hyvässä kunnossa Kellahdelta satamatielle menevä soratie. Täysin maantiepyörällä ajettavissa, eikä lentänyt kura. Mukava vaihteeksi ,kun nämä tiet alkaa joskus jo tympiä.
Tosin taas kerran viisas olisi jäänyt kotiin. Jalat ovat niin tyhjät. että jos kisaa nyt tarvitsisi ajaa, häviäisin viimisellekin:D. No onneksi kausi on ohi ja erittäin hyvä ajoitus oli kunnon puolesta. Kesti just, mitä pitikin.

Mr. Kape
26.09.2011, 16.55
Ne enska pyörät kävivät juu ajelemassa Massin mäellä kisojen jälkeen. Kun menin kotiin päin, mastolla oli kaksi kuskia pitämässä palaveria.

Kun ajoin eilen vielä Teivossa XCM kisassa, saattoi vähän lauantain AM-XCO painaa kyllä kropassa vaikka en sitä ajanut sitä täysiä.
XCM:ssä eka kierros meni hyvin, mutta toisella kiekalla nitkahdin ja pari kuskia karkuun ja 8 ohi. Lopulta olin 26.

Maasto siellä kyllä oli hienoa :)

TunkkiPuolikas
26.09.2011, 19.20
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=3166&d=1289060926

Koska kaikki eivät Tompan kuvaa näe(eivät siis ole sosiaalipornofoorumissa:D, Pisteet siitä:)) Laitetaan tuo Wallun loikka sitten esiin. Jäykkäperällä tehty. Tompan on vähän samanlainen, mutta korkeempi:)

Mr. Kape
26.09.2011, 19.47
*kuva*

Koska kaikki eivät Tompan kuvaa näe(eivät siis ole sosiaalipornofoorumissa:D, Pisteet siitä:)) Laitetaan tuo Wallun loikka sitten esiin. Jäykkäperällä tehty. Tompan on vähän samanlainen, mutta korkeempi:)

Oli muuten XCM-kisoissa yksi sellainen lasku, että vauhtia tuli ja sen jälkeen olleesta töppäreestä sai ilmaakin alle - tosin alastulo oikeastaan tasainen niin ei se loikka niin pitkä ollut. Alamäki oli kyllä mukava kun siinä oli veden syömät urat viistosti paanan yli, vauhdissa ei hyvin nähnyt mutta varmuuten vuoksi menin niistä keula pystyssä ettei rengas tökkää ja...kupsahda.

Itse olen jättänyt nuo keinotekoiset hyppyrit rauhaan - kuitenkin pannuttasin

PS: Minä en ainakaan ole tuolla insestirupilassa, enkä juuri meinaa liittyäkkään.

TunkkiPuolikas
27.09.2011, 21.39
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5013&d=1317151943 Retkeilyreitti korkattu tältä syksyltä. On se vaan niin hienoa maisemaa. Mökillä kävin Ja tietä takaisin. http://connect.garmin.com/activity/117502686

stefu82
27.09.2011, 22.49
Moro! Mistä päin on kyseinen kuva otettu?? <Siis toi hyppy kuva?!

TunkkiPuolikas
28.09.2011, 06.46
Moro! Mistä päin on kyseinen kuva otettu?? <Siis toi hyppy kuva?!

Raumalla Lähdepellolla,

stefu82
28.09.2011, 11.31
Kiitos!!

Onko joku käynyt Joutsijärven(Kullaa) ympärillä polkemassa, onko reittejä mielessä?? Ja Tietty onko joku menossa lähiaikoina sinne päin !?

TunkkiPuolikas
28.09.2011, 19.08
Kiitos!!

Onko joku käynyt Joutsijärven(Kullaa) ympärillä polkemassa, onko reittejä mielessä?? Ja Tietty onko joku menossa lähiaikoina sinne päin !? Nordbergin Toni. Mäkisen Juha Puiston Ari nyt ainakin ovat ajaneet siellä ja osaavat ne reitit

Mr. Kape
28.09.2011, 23.53
En tiedä kyselenkö typeriä, mutta sattuisiko joltain löytymään Manitoun iskariin SPV-paineen säätöön tarvittavaa venttiiliadapteria?

Joku tälläinen (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38402) ilmeisesti siihen olisi tarkoitettu, en sitten tiedä sopisiko joku muu adapteri - pyörän mukana kun tuli pumppu ja siinä joku adapteri, mutta ei sopinut.
Koittaisin vaan tekohengitellä isäni pyörän iskaria kun ei tunnu aivan pelittävän - voisi samalla koittaa "huoltaa" sitä (taitoahan löytyy https://lh4.googleusercontent.com/-skEGVQCmaVM/TmUTUuA0SQI/AAAAAAAAFK4/C4lMSOhKaN0/tongue.gif).

MTBR:n foorumilla paineen säätöstä juttu: http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/must-have-mod-manitou-x3-625327.html
Ja virallinen iskarin huolto-ohje: http://www.manitoumtb.com/assets/Service Manuals/2007 Manitou Shock Service Manual - Rev NC.pdf
Iskari mallia: Manitou Swinger Air X3 (vm. -07)

TunkkiPuolikas
29.09.2011, 21.10
Lauantaina olisi koppilenkin paikka, samoin sunnuntaina. Nyt otan maantiepyörän, kun lupaa hyvää keliä :):):)

loco
30.09.2011, 21.14
Lauantaina olisi koppilenkin paikka, samoin sunnuntaina. Nyt otan maantiepyörän, kun lupaa hyvää keliä :):):)

Mukana ollaan Feltillä,lauantaina ainakin!!!

Tomppa
01.10.2011, 23.26
Jos näkyy, pyörä haltuun ja soittoa vaikka mulle tai Jyri Luomalle. http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3277937.jpg

TunkkiPuolikas
02.10.2011, 14.59
PE-SU yhteensä 320 km. Pakko oli alkaa ajamaan, kun tissit kasvoi taas:D

Hienot kelit ja hyvin porukkaa. Eilen 8. Tänään osan matkaa samoin. Mökilta kopille ajaa 1.10, joten se ei ole ongelma ollenkaan. Eli vois operoida useamminkin tuolta käsin. :)

http://connect.garmin.com/activity/118538440

Tämänpäiväinen tuossa, eilen 127 ja perjantaina 72 km
TOMPPA: Mistä lähti?

JJLuoma
02.10.2011, 16.36
Kiitos Tomppa kuvan linkityksestä. Pyörä lähti tästä Viikinäisten asuinalueelta lukittuna autokatoksesta melkein ikkunan alta.. Nyt sitten taistelemaan vakuutusyhtiön kanssa että minkä korvauksen tuosta antavat ja äkkiä jotakin pyörää alle.

TunkkiPuolikas
02.10.2011, 17.07
Kiitos Tomppa kuvan linkityksestä. Pyörä lähti tästä Viikinäisten asuinalueelta lukittuna autokatoksesta melkein ikkunan alta.. Nyt sitten taistelemaan vakuutusyhtiön kanssa että minkä korvauksen tuosta antavat ja äkkiä jotakin pyörää alle. Eipä noita montaa Porissa ole. Liekö toista edes. Voi tulla vastaan jos ei ole uimaan lähtenyt tuonne lahden taakse. Mutta paska juttu.:(

JJLuoma
02.10.2011, 18.36
Jep, en oo noihin juuri täällä törmännyt. Seuraava pyörä uinuukin makuuhuoneessa kosketusetäisyydellä heti kun sellasen saan hankittua ;) Harmi vaan kun toi pyörä tuntui aika hyvältä ajaa..

Mr. Kape
03.10.2011, 18.45
Eilen illalla kävin kävin ekaa kertaa tänä vuonna lampun kanssa ajelemassa, Selkäkankaalla. Oli sitten vaan niin hienoa, että tuli vahingossa ajeltua VK-sykkeillä. Mutta harmiksi se hauskuus loppui lyhyeen kun alamäessä rengas löi vanteelle ja kumi puhki.

Reissuun lähdin tietäen riskit, että kumi voi mennä ja en ottanut sille pikku lenkille varakumia mukaan. Varsinkin kun renkaissa Lotan tyyliset paineet https://lh4.googleusercontent.com/-skEGVQCmaVM/TmUTUuA0SQI/AAAAAAAAFK4/C4lMSOhKaN0/tongue.gif.

Jos tässä vielä lähtisi metsään polkemaan.

TunkkiPuolikas
03.10.2011, 19.41
Eilen illalla kävin kävin ekaa kertaa tänä vuonna lampun kanssa ajelemassa, Selkäkankaalla. Oli sitten vaan niin hienoa, että tuli vahingossa ajeltua VK-sykkeillä. Mutta harmiksi se hauskuus loppui lyhyeen kun alamäessä rengas löi vanteelle ja kumi puhki.

Reissuun lähdin tietäen riskit, että kumi voi mennä ja en ottanut sille pikku lenkille varakumia mukaan. Varsinkin kun renkaissa Lotan tyyliset paineet https://lh4.googleusercontent.com/-skEGVQCmaVM/TmUTUuA0SQI/AAAAAAAAFK4/C4lMSOhKaN0/tongue.gif. Ensi kerralla taidat ottaa renkaan mukaan :D

Jos tässä vielä lähtisi metsään polkemaan. Ensi kerralla taidat ottaa mukaan :D

Mr. Kape
03.10.2011, 23.42
Ensi kerralla taidat ottaa mukaan :D

Niin otinkin. Otin reppun selkään niin sai lampun vara-akunkin mukaan jos vaikka lenkki olisi venähtänyt.

Oli muuten aikalaillakin kumi rikki kun vaihdoi toisen - melkein sentin pituiset snakebite-viillot. En tiedä jaksaako sitä enään paikata, uusia ei kyllä enään ole kuin pari.

Ei nuo lite-kumit paljoa taida snakebitejä kestää. Kyseessä oli joku Schwalben kevennyskumi. Silloin kun Jukki hajoitti kuminsa Massilla, niin kyllä normi Contin MTB tuntu paljon paksummalta kuin omat MTB-light:et.

Eikä sitä aina varasisuria tarvita. En enään muista talvea varmaksi, mutta olisiko ollut -09. Kun olin soittanut vaan kotiväelle, että tuo mulle pyörän ja liittyvät tavarat Yyteriin kun oli siellä leirillä - tarkoituksena oli polkea sieltä kotiin. Mutta lähetti ei toimittanut lainkaan sisuria vaan pumpun ja muuta rompetta.
Lähdin sitten ajamaan kotio päin ja tapasin jonkun muunkin pyöräilijän jonka melkein sain kiinni, mutta juuri silloin Tappajasepeli takakumista läpi.
Onneksi työkalujen seassa oli eristysteippiä jolla sain kumin paikattua ja pääsin kotiin https://lh6.googleusercontent.com/-wTBW9aAGDVc/TmUTMaEbs1I/AAAAAAAAFKQ/bIv9KGgRxME/biggrin.gif.

TunkkiPuolikas
04.10.2011, 17.30
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5054&d=1317741944

Wallun uusi kone. SLX jarrut j aXT,n takavaihtaja,kammet ja kiekot. Renkaatkin näytti aika hyviltä. Suoraan viivalle. tai no. kannatin hiukan lyhyemmäksi ja sitten. Kokolailla HIENO PELI vaikka itse sanonkin :):)

Ja ei kun Harjunpäähän saman tien :)

P.S Sponsorina Trek, Pappa(siis mä) ja Jukka Setä!!!! Jälleen kerran :)

Ansis
04.10.2011, 20.44
Aika hienon näköinen laite Wallulla. Hieno värimaailma. Kyllä tolla jo ajelee xc:tä. Kaks asiaa jotka iskee silmään on tuo spacereiden määrä stemmin alla ja sit just toi stemmin pituus, mut eiks xc-laitteissa käytetä vieläkin aika pitkiä stemmejä?

TunkkiPuolikas
04.10.2011, 21.18
Aika hienon näköinen laite Wallulla. Hieno värimaailma. Kyllä tolla jo ajelee xc:tä. Kaks asiaa jotka iskee silmään on tuo spacereiden määrä stemmin alla ja sit just toi stemmin pituus, mut eiks xc-laitteissa käytetä vieläkin aika pitkiä stemmejä? Vähän riippuu. Kyllä 100mm alkaa olla maksimipituus. Sitten tulee sitä OTB,ta helposti. En ole muilla nähnyt siitä pidempiä kuin jollain Kuiton Antilla tms, joilla on siten sitä pituuttakin 190 cm.
Ja spasereista on puolet otettu jo pois. Kannatin on nyt 20 mm lyhyempi. Tarvii varmaan ottaa loputkin rinkulat alta, kun on tuollainen lievä raiseri kumminkin.

TunkkiPuolikas
05.10.2011, 21.20
Karhuhalli sitten 8.10. klo 9 Ja kaikki mukaan TDP,n Jukkis,Minä,Saaren Pekka nyt ainakin vedetään sitä kokoreitin ryhmää. Jari ottaa sitten rauhallisemmat mukaansa.

P.S Tänään meille töihin tuli kaksi remonttireiskaa. Kovasti ihmettelivät Räpsööläisinä, kun joku oli ajellut kallioilla . Olivat ottaneet kuviakin. Liekö Ansis Ja kumpp.

TunkkiPuolikas
06.10.2011, 06.39
Spinni alkaa tänään klo 19

Niin tuohon kalliolla ajeluun. He ihmettelivat sitä että siellä pystyi ajamaan niin vaikeassa maastossa.

Tomsson
06.10.2011, 16.42
Kyllähän siellä on ollut muutamia ihmettelijöitä meitien touhuista. Joku joskus kysyi jopa, että saako kuvata ja toki annoin luvan.
Yleensä kun on yleisöä niin tulee oltua vähän nätimmin. Parhaat riskipaikat siis yleensä yleisöltä piilossa :cool:

aris
06.10.2011, 20.02
Spinni alkaa tänään klo 19

Onko paikka sama, kuin viime talvena? Ja onko taas joka torstai?

Kaksi päivää ja 12 tuntia pyörällä liikenteessä kurjenrahkan kansallipuistossa. Kieltämäti on aika voimaton olo tällä hetkellä:), mutta komiaa oli.

TunkkiPuolikas
06.10.2011, 20.31
Onko paikka sama, kuin viime talvena? Ja onko taas joka torstai?

Kaksi päivää ja 12 tuntia pyörällä liikenteessä kurjenrahkan kansallipuistossa. Kieltämäti on aika voimaton olo tällä hetkellä:), mutta komiaa oli.

Joo on joka torstai. Kyllä oli vaikeeta alkaa kunnon pyöritykset taas, mutta kyllä se siitä lähtee,:)

TunkkiPuolikas
09.10.2011, 08.15
Kopille maantiepyörällä. Ismon Xc kamat ovat vähän vaiheessa, joten lainaan sille omaa filoa. Siiis maantiekamoja. Jotenkin tuntuu, etteikovaa ajeta. Sen verran myöhään tuo meidän ovi yöllä kävi :D Juu itsestä ei enää jatkoille lähtijäksi ole, mutta tuo ajaminenkin kyllä painaa.

TunkkiPuolikas
09.10.2011, 14.41
Koska Ismo oli täällä ,oli pakko ajaa pakkosatanen :D (Mies ajoi ns pakkosatasen joka päivä elokuussa ja sai palkinnoksi pakkoopaidan:))

http://connect.garmin.com/activity/120095727

TunkkiPuolikas
09.10.2011, 21.24
Laskin kisat ja tein kortin seurajohdolle. 33 virallista kisaa. Viikotempot ja pari kuntoajoa päälle. Joku vois meinata, että hanki elämä, mutta tämä on just sitä mun :)

Mr. Kape
09.10.2011, 22.56
Kopille maantiepyörällä. Ismon Xc kamat ovat vähän vaiheessa, joten lainaan sille omaa filoa. Siiis maantiekamoja. Jotenkin tuntuu, etteikovaa ajeta. Sen verran myöhään tuo meidän ovi yöllä kävi :D Juu itsestä ei enää jatkoille lähtijäksi ole, mutta tuo ajaminenkin kyllä painaa.

Kyllä minullakin vähän jaloissa ja takamuksessa tuntee, että viikolla on tullut ajettua n.20h ja juostua vielä kevyesti 45min.
Oli sitten elämän ensimmäinen yli 20h treeniviikko, 15h on jo kerran tullut tänä vuonna.

Koska Ismo oli täällä ,oli pakko ajaa pakkosatanen :D (Mies ajoi ns pakkosatasen joka päivä elokuussa ja sai palkinnoksi pakkoopaidan:))

http://connect.garmin.com/activity/120095727

Olitte näköjään sitten oikeen helikopterikyydin tilannut, jolla lensitte Porin keskustan yli https://lh6.googleusercontent.com/-wTBW9aAGDVc/TmUTMaEbs1I/AAAAAAAAFKQ/bIv9KGgRxME/s16/biggrin.gif.

Ajoitte näköjään sen vertta hiljaa, että ainakin hiukan tuoreemmilla jaloilla olisin voinut ajaa XC:llä mukana.
Mutta kuten tourin topikkiin kirjoitin, niin sillä pyörällä on nyt vähän huono ajaa kun takavaihteet poissa pelistä.

Tänään nukuin sitten pitkään ja polkemaan lähteminen kesti, joten vettäkin sai niskaan. Päivällä oli hieno sää, mutta ennen kuin lähdin ulos taivas oli jo pahaenteisen pilvinen.

TunkkiPuolikas
10.10.2011, 07.54
Kyllä minullakin vähän jaloissa ja takamuksessa tuntee, että viikolla on tullut ajettua n.20h ja juostua vielä kevyesti 45min.
Oli sitten elämän ensimmäinen yli 20h treeniviikko, 15h on jo kerran tullut tänä vuonna.

Olitte näköjään sitten oikeen helikopterikyydin tilannut, jolla lensitte Porin keskustan yli https://lh6.googleusercontent.com/-wTBW9aAGDVc/TmUTMaEbs1I/AAAAAAAAFKQ/bIv9KGgRxME/s16/biggrin.gif.

Ajoitte näköjään sen vertta hiljaa, että ainakin hiukan tuoreemmilla jaloilla olisin voinut ajaa XC:llä mukana.
Mutta kuten tourin topikkiin kirjoitin, niin sillä pyörällä on nyt vähän huono ajaa kun takavaihteet poissa pelistä.

Tänään nukuin sitten pitkään ja polkemaan lähteminen kesti, joten vettäkin sai niskaan. Päivällä oli hieno sää, mutta ennen kuin lähdin ulos taivas oli jo pahaenteisen pilvinen. Me ajettiin vaan niin kovaa keskustan läpi :D Joo Garmin oli kiinni:)

TunkkiPuolikas
11.10.2011, 20.09
Retkeilyreitillä tänään Wallu ja Erkon kanssa. Liuasta oli paikoin,mutta sade huomioon ottaen melko kuivaa. Pyörä ei uinut missään

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5124&d=1318356387

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5123&d=1318356267

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5125&d=1318356843

TunkkiPuolikas
12.10.2011, 11.23
http://connect.garmin.com/course/create-from-activity/120742278

Kokeilkaa, toimiiko tuo linkki. On vaan parempi kartta. Eilinen lenkki siinä. Laita viesti sitten:)

Pekka L
12.10.2011, 11.35
Lyhyestä virsi kaunis. Ei.

aris
12.10.2011, 13.05
Toimii:)

..

TunkkiPuolikas
12.10.2011, 19.08
Jaha. Pekka on käynyt 10 minsaa tuon laiton jälkeen. Liekö mulla ollut vielä ohjelma auki?. On se nyt kumma,kun toiset pääsevät helposti katsomaan ja toisilla ei aukea. Pitää varmaan laittaa Pekka E kehiin. Laittakoon asetukset sitten uusiksi tms. Prkl päivitykset.

Ansis
12.10.2011, 20.42
Täälläkin menee vain johonkin Garminin sisäänkirjautumissivulle. Oon kokeillut eri selaimiakin mut ei. Välillä nuo reistailut on vähä selainkohtaisia

Mr. Kape
13.10.2011, 11.43
http://connect.garmin.com/course/create-from-activity/120742278

Kokeilkaa, toimiiko tuo linkki. On vaan parempi kartta. Eilinen lenkki siinä. Laita viesti sitten:)

Minä pääsen katsomaan, kunhan kirjaudun omilla tunnuksilla sisään.

Muuten kun puhuit tuolla Tarmon vieraskirjassa MM-XCO-radasta, että oli pahaa maastoa.

Kun isä toi kiskalta lehden, katsoin, että jotain droppia siellä oli ollut. Muuten ei niin teknisä.
Mutta sitten katsoi Freecaster.tv:n sivuilta miesten kisan videon ja siinä ne dropit näytti vähän pahemmilta. Ja oli reitin varrelle juurakkoakin - ei tainnut kylläkään olla kivikkoa.
Siellä näytti olevan pari kivaa mäkeäkin. Ainakin sen noiden verran jyrkkää mäkeä sain polkea Italiassakin, mutta se oli lyhkäsempi pätkä ja asfalttia. Olin kyllä piipussa sen jälkeen ja poljin sen vaan kerran, mutta kyllä siihen pitkän finaalirataa muitakin mäkiä löytyi.

Ansis
13.10.2011, 20.55
Oltiin Arin kanssa tänään vetääs pikku maantielenkki ja täytyy sanoa, että oli mulla KYLMÄ, kiva tuuli. Ei oikein pitkät succikset riittäneet ja kenkien päälle rupes kaipaamaan puoles välis lenkkiä suojia. Saakeli mikä horkka oli vielä tunti lenkin jälkeen, huh huh. Olis sitä vissiin päässyt tänään lämpimäänkin polkemaan, spinniin?

TunkkiPuolikas
13.10.2011, 21.09
Oltiin Arin kanssa tänään vetääs pikku maantielenkki ja täytyy sanoa, että oli mulla KYLMÄ, kiva tuuli. Ei oikein pitkät succikset riittäneet ja kenkien päälle rupes kaipaamaan puoles välis lenkkiä suojia. Saakeli mikä horkka oli vielä tunti lenkin jälkeen, huh huh. Olis sitä vissiin päässyt tänään lämpimäänkin polkemaan, spinniin? Olis päässyt joo. Kyllä kunnon kengöänsuojien kanssa silti tielläkin vielä tarkenee, mutta jos maantiekengissä on vielä tuuletusaukot pohjassa auki niin kylmä tulee. Teippiä päälle:)

TunkkiPuolikas
15.10.2011, 16.33
Tånään tuo maantiellä. http://connect.garmin.com/activity/121697565

Huomenna XC:llä. 11 kopilta ja suuntana retkeilyreitti. Lotta tulee Torvelan kanssa siihen ja itse ajan mökiltä vastaan .Ajetaan myötävirtaan niin tulee helpommin:)

TunkkiPuolikas
16.10.2011, 18.01
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5168&d=1318779455

Kuka tietää ,mistä tämä kuva on? Se on reitin varrrelta tänään??
Laitan linkin reitistä,kunhan se on ladannut. Joesta se ei ole vaan se voidaan luokitella järveksi,lammeksi tms.

TunkkiPuolikas
16.10.2011, 18.13
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5169&d=1318779546 Retkeilyreitille tänään vähän kauempaa kuin tavallisesti

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5170&d=1318779711 Kaima taittaa aika hyvin.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5171&d=1318780333 Muut kyllä suosiolla kannettiin alas. Tuo on se tekninen pätkä Kuuskosken sillalta, joka yleensä oikaistaan.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5172&d=1318780686 Mutta lauantai-iltana tässä hommassa mä olin vielä nopeampi. poika ei osannut starttia. Nokka tankoon->kaasu auki ja kytkin ylös, eikä sitä nosteta ennen kui on jarrutus edessä. :):) No ei se ilo kestä kauaa.

TunkkiPuolikas
16.10.2011, 18.18
http://connect.garmin.com/activity/122075677 Aika siksakkia. Ja tuli tuota ajoa enemmän kuin TDP.ssä sekä ajallisesti että matkassa. Nyt aika poikki, sillä eilen 96 km maantiellä ja 2 km uintia päälle. Sitten se kisaaminen tuon Jammun kera. Otti käsille niin maan pirusti. No tiedossa se oli.

Pekka L
17.10.2011, 05.41
Paljonks tossa nyt on maastoajoa? Jotain 5km?
Mun piti lähteä lenkille, mutta parin tunnin haravointi riitti irrottamaan hien.
Poisulla oli kivaa kottikärryissä lehtikuorman päällä.
Asiallista touhua alakuvassa.

TunkkiPuolikas
17.10.2011, 06.42
Paljonks tossa nyt on maastoajoa? Jotain 5km?
Mun piti lähteä lenkille, mutta parin tunnin haravointi riitti irrottamaan hien.
Poisulla oli kivaa kottikärryissä lehtikuorman päällä.
Asiallista touhua alakuvassa. Joo aika paljon soratietä oli, mutta haluttiin mennä vähän ylemmäksi ja lähteä alaspäin tällä kertaa. Kunnon rytkytystä 15-20 km, eli aika paljon enmmän kuin hyvelän kalliota edestakaisin nyppiessä. Ja reenilenkkiähän me tekemässä oltiin :)

RaksiX
17.10.2011, 19.32
Pitäis tuolla retkeilyreitillä taas käydä ajamassa joku kerta. Viimeksi kun siellä tuli ajettua tuiskutti viime talven ensimmäisiä lumia ja sitä tulikin sen lenkin aikana ihan reilusti.

lai
17.10.2011, 19.40
Viimeksi kun siellä tuli ajettua tuiskutti viime talven ensimmäisiä lumia ja sitä tulikin sen lenkin aikana ihan reilusti. Niin ja siitähän alkoikin 6- kuukauden talvi. Viime talvena ei paljon ollut ajokelpoisia polkuja. No onneksi pääsi sentään Karhuhallissa ajamaan ympyrää, kyllä olikin pitkä talvi toivotaan ettei tule samanlaista uudestaan.

TunkkiPuolikas
17.10.2011, 20.17
Pitäis tuolla retkeilyreitillä taas käydä ajamassa joku kerta. Viimeksi kun siellä tuli ajettua tuiskutti viime talven ensimmäisiä lumia ja sitä tulikin sen lenkin aikana ihan reilusti.

Huomenna ajattelin mennä. Viljasen Jussin kanssa oli puhetta jos se pääsee irrottautumaan.

TunkkiPuolikas
17.10.2011, 20.22
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5168&d=1318779455

Kuka tietää ,mistä tämä kuva on? Se on reitin varrrelta tänään??
Laitan linkin reitistä,kunhan se on ladannut. Joesta se ei ole vaan se voidaan luokitella järveksi,lammeksi tms.

Me juodaan tuota. Eli Harjakankaan tekopohjavesialtaista yksi. Lukuisien vastausten kesken arvottiin Uusi Trek 8000, jonka sai Waltteri :D:D

TunkkiPuolikas
18.10.2011, 19.56
http://connect.garmin.com/activity/122643490 Vaihteeksi :) Jussi ajaa kuin vanha tekijä. Taidettiin bongata Karhun jätökset. Oli sen verran suuri kasa ja puolukoita täynnä, ettei nyt Orava ainakaan ollut,. Meinaa oli kasa sitä suurempi :)

Kapu
20.10.2011, 14.11
Penskojen syyslomat olis ensviikolla ja oon tulossa käymään Porissa. Aattelin heittää fillarin mukaan kyytiin. Kiinnostasko ketään lähtee ajeleen esim. torstaina iltapäivällä pitkin metsiä? Massille?

TunkkiPuolikas
20.10.2011, 20.43
Spinni alkanut vetää. 12 tänään ja minä ainakin vedin nakit.

Kapu: Töissä mutta mahkut olis maananataina ja keksiviikkona klo 9.30-12. Mutta Ruosniemi tai retkeilyreitti,kun pitää mennä töihin klo 13 Noormarkkuun. Mutta tuo retkeilyreitti on aika hieno ja alle 2 h ajaa hyän pätkän.

Kapu
21.10.2011, 19.50
Noi lasten harrastukset vähän haittaa mun harrastuksia; tiistaina ja lauantaina pitää olla täälläpäin, joten keskiviikkona ollaan vasta tulossa ja se päivä menee Söörmarkussa kuunnellen lekan lennättäjien kuulumisia. Torstai sopis milloin vain eikä perjantaillekaan ole sovittuna kuin "spinni" Stenforssilla aamupäivällä eli ip vapaata. Tosin ruutia voi silloin olla tavanomaistakin vähemmän...
Noitten kuvien perusteella retkeilyreitti vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Ei mitään saumoja olis to/pe?

Mr. Kape
21.10.2011, 21.44
Keskiviikkona koulun jälkeen lähdin yksin ajelemaan Suosmeren kautta Hpää-Ruosniemi akselia.

Kun olin isän himojoustopyörällä liikkeellä niin vähän leikeinkin.
Suosmeressä siltä metsätieltä alas Hpään puolen pellolle tulevalla polulla tein ennätykseni siihen kivihelvettiin.
Pääsin pahimmasta paikasta ekaa kertaa ajaen läpi, mutta tyssäsi sitten kuin sen jälkeen rengas sutasi (paikassa jossa olen usein jo nousut takaisin satulaan).
Enkö päässyt 5m eteen päin ja mutkan jälkeen eturengas kiveen ja jalkaa polkimelta nostaessa polvi tankoon - oli meinaan hauska tunne, hetken sai siinä kirota ja vieläkin hiukan sattuu kun painaa oikeaan kohtaan.

Alkoi siinä sitten taas "vaihteeksi" satamaankin ja jatkoin Halkosuon pohjoispuolen polun kautta Rajakallioille, sieltä Suokaillioiden kautta ja käynti Rännärillä ja krossipaanalla. Sitten pimeässä kotiin.
Tuli sitten kokeiltua sitä 60cm droppiakin tuolla Halkosuon pätkällä. Ajaen siitä pääsin - tosin ei hirveän kauniilla tyylillä.
Kokeilin jotain 6-7 kertaa, joista yksi alastulon kaatuminen ja jänistys.

Kyllä oli niin kurasta tuolla lenkillä, että laseja oli ikävä - vielä seuraavana päivänä roskaa silmissä. Ja harmi, että illat tulee nykyään niin aikasin pimeiksi.

Tänään sitten kävin pitkästä aikaa ajamassa vähän kovemman lenkin maantiellä.
Ajoin neljäkymppisen reittiä: K.mark-Leine-Kul-H.pää.-Ulv.
Ihan mukavasti tuntui kulkevan vaikka ei täysiä mennyt. Tulos 41km/1h21min.

TunkkiPuolikas
22.10.2011, 09.18
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5228&d=1319267436 Veljekset palaveeraa starttikoetta. Lähtivät sitten niin kovaa, ettei Canon saanut tarkkaa kuvaa siitä :)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5229&d=1319267508 Wallu sai heti juonesta kiinni.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5230&d=1319267578 Löysää hiekka. Ei voi istuskella,kun heti alkaa kirjoitusreenit. Käsien päälle kyllä käy ja hiki tulee, mutta kyllä se juoni sielltä pikkuhiljaa 20 vuoden takaa löytyi.

Nyt kopille 11 ja huomenna samoin . Maantiellä nyt!!!!

lai
22.10.2011, 09.35
Näyttää hauskalta hommalta, mutta jos tuollaisella alkaisi ajelemaan, niin meikäläinen ainakin olisi heti metsässä ja puoli vuotta saikkua.

Tomppa
22.10.2011, 15.24
Hauskaa oli pitkästä aikaa. Wallu ajeli hyvin ja hyppyihin alkoi löytymään jo hiukan vauhtia. Kyllä huomas että itsellä on ollut pitkä tauko crossipuuhista kun ajaminen on ihan hukkateillä. Noo kun kerran kelit on huonot maastossa niin ajetaan tuolla tai enduroreiteillä.. Huomenna kopille maasturilla.

TunkkiPuolikas
23.10.2011, 15.39
http://connect.garmin.com/activity/123681147 Tuollainen sessio tänään. 123.5 kilsaa. 15 min joukkueajoa Kullaantienoilla.Vauhtia 38-42. Kuusi jaksoi loppuun saakka. Muista osa vähän aluss hötkyili ja katkes. Kivimaan suora kovaa totta kai 42 vaudilla ja hiukka vastikseen:D Porukka kasaan kuitenkin joka kerta ja 13 oli HIENOOOOOOOOOOOO!!!

Ilpo ,Lotta Ja Wallu menevät Pietariin kisaamaan vielä. Siksi tällaista,mutta kyllä sitä muutenkin tarvii aika ajoin. Armstrong ajaa myös syksyisn kovia vetoja. Perustaso pitää säilyttää.

ElleP
23.10.2011, 17.17
Joo, hienoa tosiaan oli! Kiva kun hitaampiakin jaksetaan aina odotella, on se porukassa ajo aina mukavampaa kuin yksin puurtaminen. Oli kyl ihan kiva kokeilla eri ajotempoja oman kunnon mukaan. Toivottavasti vielä kelejä olis marraskuussakin. Kiitos kaikille tämän päivän lenkkiseurasta!

Tomppa
23.10.2011, 17.44
Tultiin kapen kanssa juur massilta kissalinjan kohdille kun menitte letkassa ohi. Mulle tuli kilsoja joku 50km ja ajoaika reilu 4h.

Mr. Kape
23.10.2011, 23.02
Tänään siis Koppilenkillä Tompan kanssa ainoina maastokuskeina.
Mukava lenkki oli ja sääkin suosi. Vaikka oli luvattu koko päivä pilvistä - aurinko tuli esiin myöhäisiltapäivästä https://lh4.googleusercontent.com/-blWeJxWIOa8/TmUTUoxk0rI/AAAAAAAAFK0/tIq4o0DuuwY/s16/smile.gif.

Voiman siirto oli kovilla kun sinne meni aikalailla kuraa, mutta mies kyllä pysy aika puhtaana. Matkalta löydettiin Haistilasta yksi rengasrauta - varmaan tourilla jäänyt.

Reissu Kopilta-Kopille 4h11min/50km ja matkat 21min/10km+2h10min/27,4km eli päivän kokonaissaldo mukavat 6h42min/87,2km ajoa https://lh4.googleusercontent.com/-blWeJxWIOa8/TmUTUoxk0rI/AAAAAAAAFK0/tIq4o0DuuwY/s16/smile.gif. Alkoi sentään kotiin mennessä tuntemaan, että on jotain polkenutkin, kun vauhtikin vielä nousi.
Tuli vähän pidempi kotimatka Kopilta kotiin kun eksyin https://lh3.googleusercontent.com/-ZzZ1rsK4FHQ/TmUTT0SiXkI/AAAAAAAAFKY/o2mPAD7LpS0/s16/wink.gif. Jokuhan siinä kopilla aamuste kettuili, että suunnistajat tapaa eksyä - vaikka heillä on kartta ja kompassi.

GPS-jälki: http://connect.garmin.com/activity/123799406

Tomppa: siitä kun erottiin niin hetken päästä sillä polulla näin tuoreita maasturin jälkiä.

TunkkiPuolikas
24.10.2011, 06.42
On se kumma,kun tuo Garmin laittaa noita maileja silloin tällöin. Nytkin Kapen käyrässä. Liekö jotain pakkoliitosta kuntien tapaan:D No saahan sen muutettua.

Kape reenaa pitkää ja kovaa. Paljonkos niitä tunteja tulee viikossa keskimäärin? Ei ne kv tasot mistään pikkureenistä kyllä tulekaan.:)

Jäpis
24.10.2011, 19.38
Onko huomenna maantielenkille lähtijöitä? Ilmatieteen laitos ennustelee hyvää säätä, ja ainakin tänään asfaltti oli enimmäkseen kuivaa. Olen lähdössä 1200-1800 välisenä aikana, eli lampun kanssa tai ilman.

[Mikko]
24.10.2011, 21.03
Kyllä sitä voisi lähteä vaikka klo15.00 aikoihin, mistä lähtö?

Jäpis
24.10.2011, 22.08
Lähdetään kopilta, siitä Linnansillan kupeesta?

TunkkiPuolikas
25.10.2011, 20.48
Rekeilyreitti tänään. Kuuskosken varrella kuuluui ensi aivan mahdoton loiskahdus,kun joku otus panoi ojaa pitkin. Vähän matkan päästä näkyi maassa taas uusi puolukkapitoinen jätös. Musta tuntuu hiukka siltä, että Karhu tais nähdä meidät. Jokainen Karhu on nähnyt ihmisen ,mutta harva ihminen Karhua.
http://connect.garmin.com/activity/124275143

Tehtiin vähän rullaustestiäkin. Mountain King rullaa paljon paremmin kuin tiheämpinappulainen Marathonrengas Wallulla. Eli rungon joustavuudella ja kumilaadulla on älytön merkitys.

JÄPIS: Hienoa ,että kutsut porukkaa koolle kopille muinakin aikoina. Lisää kuskeja tulee!!:)

Mr. Kape
25.10.2011, 22.35
On se kumma,kun tuo Garmin laittaa noita maileja silloin tällöin. Nytkin Kapen käyrässä. Liekö jotain pakkoliitosta kuntien tapaan:D No saahan sen muutettua.

Nuo Connectin asetukset ja sisään kirjautumiset on toteutettu "keksillä" (http://fi.wikipedia.org/wiki/Ev%C3%A4ste), joka näköjään on määrätty poistumaan kun selaimen suljetaan.
Kun tulee sivulle, sivusto lataa oletusasetukset, jotka nyt jenkkifirmassa on heidän tyyliset. Olisikin hieno jos se tunnistaisi oletus asetukset sen mukaan missäpäin maailmaa käyttäjä on. Esimerkiksi euroopan alueella olisi oletuksena metrijärjestelmä.

Kape reenaa pitkää ja kovaa. Paljonkos niitä tunteja tulee viikossa keskimäärin? Ei ne kv tasot mistään pikkureenistä kyllä tulekaan.:)

(Huom! Jos äsköisestä katsoit syketietoja, niin ne ei pidä paikkaansa. Lenkillä juuri puhuttiin Tompan kanssa mittareista ja meinasin, että varmaan tarvii taas ruveta valittamaan tuosta.)

Nyt tuli viime ja tour viikoilla vähän enemmän ajeltua, ei muuten ole paljoa tulllut.

Viime viikkoon saakka tähän mennessä 362h eli 8h37min viikossa. Tälle vuodelle luvassa tällä tahdilla n.440h, mutta lumien tultua en varmaan saa pidettyä ajamista yllä ja hiihtoa ei tule niin hirvittäviä niin saattaa tunnit laskea.

Tuossa laskin, että jo 2h päivä treenillä tulisi yli 700h, joka ei sinänsä vielä kuulosta pahalta. Katsoo nyt mitä tulee treenattua - talvella ajaminen varmaan kyllä jää (todella) pieneen, kun ei sitä oikein pysty harjoittamaan (ja traineria ei ainakaan vielä ole).

Mitä kv-tason treenimääristä, niin pyöräsuunnistus maajoukkueen entinen päävalmentaja ja entinen huippu pyöräsuunnistaja itse (voisi sanoa maailman paras) Mika Tervala kertoi viimeisen Suunnistaja-lehden haastattelussa liittyen juuri käytyihin EM-kisoihin, että kaivattaisiin esimerkkiä yli tuhannen tunnin treenaamisesta. En tiedä mitä Suomen huiput mahtaa treenata, mutta tanskalainen Erik Skovgaard treenaa yli 1000h vuodessa ja voitti juuri kaikki matkat tuolla EM-kisoissa.

Onko huomenna jotain lenkki meininkiä? Tarmon vieraskirjan mukaan ilmeisesti olisi maantietä, mutta entä maasto - kun tonne maantielle en varmaan olisi tervetullut maasturilla https://lh6.googleusercontent.com/-AmWdAb5zBsU/TmUTT3bJ9SI/AAAAAAAAFKU/rnCsDr76srU/s21/confused.gif
https://lh3.googleusercontent.com/-ZzZ1rsK4FHQ/TmUTT0SiXkI/AAAAAAAAFKY/o2mPAD7LpS0/s16/wink.gif

Mr. Kape
26.10.2011, 22.26
En tänään jaksanutkaan mihinkään lenkille - kaksi läskipäivää peräsin https://lh3.googleusercontent.com/-UAVTrwSw5AI/TmUTUA_hEKI/AAAAAAAAFKk/TljH9GkxJSk/s16/frown.gif.
Tuntui tylsältä taas lähteä polkemaan, kun ei tiennyt mihin lähtisi. Vähän kaikkea on tullut ajeltua ja kaipaisi melkein virkistystä - perus Selkäkangas on vähän tylsä.

Oli tässä kuitenkin jotain hyvääkin. Huolsin sitten pyörääni ja päästin vedet pois rungosta, jota olikin sitten vähän enemmän. Taitaa olla noin kuukausi tai yli kun sen viimeksi avasin.

lai
27.10.2011, 06.12
Oli tässä kuitenkin jotain hyvääkin. Huolsin sitten pyörääni ja päästin vedet pois rungosta, jota olikin sitten vähän enemmän. Taitaa olla noin kuukausi tai yli kun sen viimeksi avasin.

Jos poljinkeskiöön kerääntyy vettä, kannattaa porata "tyhjennysreikä" 2-3mm:n terällä sinne keskiön alaosaan. Toimii hienosti ei tarvi tapella runkovesien kanssa.

Tomi

TunkkiPuolikas
27.10.2011, 06.42
Jos poljinkeskiöön kerääntyy vettä, kannattaa porata "tyhjennysreikä" 2-3mm:n terällä sinne keskiön alaosaan. Toimii hienosti ei tarvi tapella runkovesien kanssa.

Tomi Näin juuri. Hiilarirungon kanssa pitää olla varovainen, ettei kuidut irtoile. Jotkut laittaa hiukan epoksia ensin päälle ja poraavat siitä läpi. Mutta Kapella taitaa ola aluversio? Joten ei kun läpi vaan.;)

Mr. Kape
27.10.2011, 23.53
Eilen kävin maantielenkillä katselemassa lähiseudun maisemia. Oli mukava syksyinen helle kun auringo paistoi ja oli liki 20 astetta lämmintä https://lh3.googleusercontent.com/-ZzZ1rsK4FHQ/TmUTT0SiXkI/AAAAAAAAFKY/o2mPAD7LpS0/s16/wink.gif - hieno ruska oli ja teki mieli lähteä beachille.
Tulos 4h/102km.

Tomi

Näin juuri. Hiilarirungon kanssa pitää olla varovainen, ettei kuidut irtoile. Jotkut laittaa hiukan epoksia ensin päälle ja poraavat siitä läpi. Mutta Kapella taitaa ola aluversio? Joten ei kun läpi vaan.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/wink.png

Kai se pitää sitten porata.
Tänään kun vein pyörää sisälle pesun jälkeen huomasin, että rungossa on taas jonkin verran vettä.
Näyttää olevan tuossa satulatolpan yläpäässä kolo josta vesi pääsee suoraan rungon sisään. Vettä siellä oli taas sen verran, että sitä oli pakko mennä sinne jo kokoaika ajaessa, ettei vaan pestessä.

TunkkiPuolikas
28.10.2011, 21.20
Koppi 11 huomenna .Hyvää keliä luvassa

TunkkiPuolikas
29.10.2011, 23.50
http://connect.garmin.com/activity/125080023 Mikon kanssa ajettiin Otamolle-Leväsjoelle ja Pomarkkuun 115 km. Tuo loppu on tullut aika kovaa. Vauhtia 78 km /h :D Joo menin uintireeneihin ja Garmin meni auton kyydillä Noormarkkuun:D

Huomenna koppi 11, kellon siirto huomioiden!!. Pyykönen ja Perttula tulevat vieraileviksi tähdiksi ja Mikko on ainakin tulossa. Joten sinne sitten maantiepelillä.

izmo
30.10.2011, 08.37
Koppi 11 huomenna .Hyvää keliä luvassa

Sataako vielä... Mopokin takakontissa ja väsynyt että lähden sillä ajaan

Haijaa nyt ja sataa vitusti...

TunkkiPuolikas
30.10.2011, 09.09
http://foreca.fi/Finland/Pori ei pitäis tulla kuin jotain pikku kuuroja
http://ilmatieteenlaitos.fi/sade-ja-pilvialueet?doAsUserLanguageId=fi_FI

TunkkiPuolikas
30.10.2011, 17.28
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5286&d=1319988376

http://connect.garmin.com/activity/125238622

10 kuskia opilla. Uusia kaksi. hieno homma!! Välillä ajettiin aika reoppaasti, kun yhden piti olla kotona klo 15. Vaimo odotti kuulemma sisäkön asu päällä kotona. Oltais tarkistettu ,mutta meni kilsaa ennen kaverin kotoa rengas. 147 km. Yhteensä viikonlopun kilsat 263 plus uintia n. 2 km

TunkkiPuolikas
30.10.2011, 18.55
http://www.youtube.com/watch?v=wPp-PfrQ3ls Mukana oli ihka oikeita vilimitähtiäki. Miks tuo näyttääkin just siltä. Lunta odotellessa:D

TunkkiPuolikas
01.11.2011, 21.29
CC lenkkiä illalla. Piti viedä auto vähäksi aikaa Poriin ja siitä 2 h ajoa. Ulvilan vesitornn ympäri ajelin. Kyllä Cyclolla 4 bar paineilla on aika liukasta juurakoissa. Maastiksella olisi voinut alamäkeen mennä kovempaa, mutta ylämäet meni bueno.

http://connect.garmin.com/activity/125842590

KOKEILKAAS SAATTEKO TUON AUKI.LATAA HIUKAN ,MUTTA KARTTA ON SUUREMPI!

http://connect.garmin.com/player/125842590

Pekka L
02.11.2011, 10.27
Töissä aukee molemmat.

TunkkiPuolikas
02.11.2011, 12.31
Töissä aukee molemmat.

Hyvä. En edes tiennyt tuollaisesta jutusta ennen kuin Pyykönen näytti. Kyllä Garmin on mun tyhmyyden lisäksi hiukka huonosti tuon nimennyt. Siinä lukee SOITIN!! Ja mä luulin että sen kautta kuunnellaan Cantria :D

Mutta harvalla jätkällä on miksrotukihenkilönä kaksi DI:tä. Pasi ja Pekka E :D

No tuossa tämän päiväinen. http://connect.garmin.com/player/125963798

skela
02.11.2011, 13.06
Kyllä Garmin on mun tyhmyyden lisäksi hiukka huonosti tuon nimennyt. Siinä lukee SOITIN!!
Onko se jotenkin yllättävää, kun Garmin-suomeksi mittayksiköt ovat laitteita, jalka on maili (korkeusmittayksikössä) ja teho on voima?

Lo77a
02.11.2011, 20.46
Kiinnostaako ketään lähteä huomenna aamupäivällä ajelemaan? Tyyliä saa ehdottaa. Ehkä maastoa? Meikällä on luennoton vapaapäivä huomenna.

-Lotta

TunkkiPuolikas
02.11.2011, 20.55
Onko se jotenkin yllättävää, kun Garmin-suomeksi mittayksiköt ovat laitteita, jalka on maili (korkeusmittayksikössä) ja teho on voima? :D:D:D

loco
02.11.2011, 21.12
[QUOTE=Lo77a;1730558]Kiinnostaako ketään lähteä huomenna aamupäivällä ajelemaan? Tyyliä saa ehdottaa. Ehkä maastoa? Meikällä on luennoton vapaapäivä huomenna.

Klo 11 cyclolla voin lähtee. Ei mieluusti kauheesti aikasemmin,haluun nukkuu :D

Lo77a
02.11.2011, 21.51
No joo jos huomenna ois lähtö kopilta klo 11? Tulkoon sit joku mukaan tai ei :) MUT MENNÄÄ MAASTOO!? :D Kiinnostais vähä..

loco
02.11.2011, 21.55
No joo jos huomenna ois lähtö kopilta klo 11? Tulkoon sit joku mukaan tai ei :) MUT MENNÄÄ MAASTOO!? :D Kiinnostais vähä..

Kopilta klo 11,mut tulen cyclolla... Pari päivää täs ajanu maastos ni vaihtelu virkistää :D

Tomppa
02.11.2011, 21.58
Ei kerkiä, työviikko..

Lo77a
02.11.2011, 22.08
Kopilta klo 11,mut tulen cyclolla... Pari päivää täs ajanu maastos ni vaihtelu virkistää :D

No kyl sun maastoajot tiedetään ! Hah ! Siis maastoa, ei hiekkateitä. No tuun maastolla ja sit vaihtaa pyörää tähä jos kukaa muu ei tuu tms.

mitaluot
03.11.2011, 15.01
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1283695#Post1283695

En ainakaan povariin laittais.. Kuvista näkee että aika mossaus on ollut..

Tomppa
03.11.2011, 16.46
Nuo akut on todella huonosti kiinni toisissaan ja akkupakettiin pääsee kosteus joten en yllättynyt tuosta uutisesta..
Viikonloppuna kopilta, maastoa vai maantie?

Lo77a
03.11.2011, 21.55
Onk kukkaa kiinostunu ledilenkist huomena?

TunkkiPuolikas
03.11.2011, 22.29
Nuo akut on todella huonosti kiinni toisissaan ja akkupakettiin pääsee kosteus joten en yllättynyt tuosta uutisesta..
Viikonloppuna kopilta, maastoa vai maantie?

Jukkiksen kanssa puhelin ja hän oli vahvasti sitä mieltä, että kuraa piisaa metsässä nyt.Oli käynyt ajamassa Eli kyllä mennä taidetaan kallistua ainakin lauantaina maantiefillariin. Asfaltti on kohtuu kuiva kumminkin.Tule vaan mukaan peesaileen :) Koppi 11 ja jos saa toivoa, siitä Noormarkkuun ja mä tulen mökiltä vastaan. mennäänkö vaikka Kauvatsan Gulfille kahville? Sitä ei ole pitkään aikaan ajettu.

Mr. Kape
04.11.2011, 00.07
Onk kukkaa kiinostunu ledilenkist huomena?

Kerran neiti seuraa kyselee niin voisihan sitä uhrautua. Paikka/aika? Pitäisi sopia kaikki.

Viikonlopusta en vielä varmuudella, mutta maasturilla mennään minne sitten mennääkään.

Lo77a
04.11.2011, 13.03
Hmm, no jos sitä vaikka lähtis jo neljältä, kun kukaan ei oikein ole innostunut lähtemään.. Ei tarvis sitten koko aikaa pimeässä mennä. Lähtöpaikka? Käyks kopilta jos mentäis jotain polkuja Isosmäes ja sieltä massille? Aattelin sen jälkeen vielä käydä svimmailemas, et jos oisin 18.00-18-30 välis sitte uimahallilla.